Аз съм здравнозастрахован при немската здравна каса АОК. За да получа час при зъболекар или очен лекар, трябва да чакам 3 седмици. В България влизам при лекаря без час.
Като бях в Пловдив в общинската болница, много болни хора, самата болница беше препълнена. Това, което видях пред общинската болница в Пловдив, не съм виждал за 18 години в Германия. Все едно съм в Бангладеш, при най-бедните на света. Доста мизерно чуство в стомаха
Цитат от статията: "Проблемите, както в този, така и в редица други публични сектори, са известни от години. Необходима е само малко политическа воля, за да започне разрешаването им. То няма да се случи в рамките на една или две години, но все от някъде трябва да започне. Това обаче няма да стане с налагането на мораториуми и ограничения пред здравните грижи, защото те единствено показват неспособността на управляващи да се справят с проблемите по същия начин, по който щраусите си заравят главите в пясъка."
Толкова си могат, "управляващите"! "Казват, че насилието е последното убежище на некомпетентния. "
Болните не могат да чакат да се реформира системата! Политиците и чиновниците не разбират ли, че не са застраховани и те от тежки заболявания? Кога ще престанат да мислят с джоба си?
"Казват, че насилието е последното убежище на некомпетентния."
- Факт! Тъкмо там обаче е самият ИПИ: "Осигурителни промени - отказ от увеличението на осигурителната вноска за държавна пенсия; отпадане на възможността за отказ от пенсионни спестявания във втория стълб (частните пенсионните фондове) и прехвърлянето им към солидарната система." http://ime.bg/bg/articles/alternativen-byudjet-po-vreme-na-politieska-kriza-2017/ #ixzz505N8Q9Q3
Москов не иска спиране на новите молекули. Искаше само права за държавата да избира с кои болници да работи. Забраниха на него и на държавата да избира! Което също беше "насилие от некомпетентни", където се позиционира и ИПИ.
Странни са ми "либералите" като ИПИ, които пледират за права, като в същото време забраняват същите права на държавата.
'стръмното увеличение на здравноосигурителните разходи през последните години' Това ми стигаше за тази статия където очевидни профани самонарекли се 'Институт за пазарна икономика (ИПИ) , не знаят какви са реалните разходи в този сектор В РАЗВИТИТЕ ЗАПАДНИ СТРАНИ за да си позволят да драскат за 'стръмно увеличение' Такива пишман икономисти носещи духа на ВИИ Карл Маркс не бива да бъдат четени, ако уважаваш поне формалната логика и си поне математически грамотен . Другарки и другари от Х(ИПИ) : защо не се запознахте с фактите -примерно - годишният разход за здравеопазване на Австрия за 2015 г е 35.077 млрд Евро тоест 70 милиарда лева годишно. Беше 68 милиарда за 2014, за една година е увеличен с 2 милиарда лева на 70 милиарда. Забележете ,че на всеки 2 години бюджетът на Австрия за здраве нараства 4 милиарда лева колкото годишния бюджет на България и даже бългрския не е 4 милиарда ,а 3.8 (за 2018г ) и е спекулативно дали е толкова дори. . Може да ви стане ясно колко мизерни са българските предвидени разходи в сравнение с ИСТИНСКАТА ЕВРОПА, а не в комунистическото нереформирано гето Австрия население 8.7 милиона души , България 7.4 млн
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
11
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Костов я направи болшевишка и после съпротивата на тия, които крадат от нея пречи да се разтури! Костов заложи бомба и и дръпна детонатора!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!
Та значи не виждам защо тая здравна система не се реформира? От години е ясно че за българските условия подобна система е неефктивна и дори вредна. От това което чувам и видял със собствените си очи, при джипитата е пълно със старци стискащи рецептурни книжки, а самите лекари пишат ли пишат вместо да се занимават с преглед и лечение. Оборудването в болниците е плачевно остаряло, самите болници овехтели въпреки смяната на дограми и боядисването им. Това не може да продължава!
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
Единственото,което се иска от такива лобисти е,най-новите и все още изключително скъпи(още не са се изплатили) лекарства,да се поемат масово от НЗОК.Следва масово изписване и така само за месеци милиони се усвояват от някоя фирма-вносител.Тази схема е отработена и правена с години.Да не мислите,че е случайно,че само в България лекарите не изписват генерика(активната съставка)а конкретна марка?!Да не мислите,че навсякъде се изписва предимно генерика,а тук е обратното?!
Наскоро имаше статия за ново лекарство в САЩ, което гарантиране лекува определен вид левкемия. Курс лечение струва 700 хил долара и касите не го покриват. Дори и щатската икономика не го постига. Няма как хората да се лекуват с иновативни лекарства след като на работните си места не работят и не печелят иновативно. Отделно от спора кой е виновен, българската икономика не създава приход за всички иновативни лекарства.
Ако едно иновативно лечение струва колкото инсулинът за 1000 диабетици, кого ще предпочетем. Ако от иновативното лечение имат нужда 5-6 човека е едно, а ако от такова лечение имат нужда 500 човека, дали да зарежем всички други болни и да лекуваме само с иновации. Нека икономистите направят една проста сметка. Ако на всеки българин осигурим иновативно лечение, дали целият брутен продукт на България ще е достатъчен.
И в допълнение-това ново лекарство веднага се изписва на максаимално много пациенти,като заменя старото.Вносителя си избива парите(то се поема изцяло от НЗОК) ,и за изписващите лекари ще има.Да не мислите,че ги водят по екскурзии току-така?!
Така е, докторе. Минимум с 2 млрд. расте сметката всяка година за здравеопазване в универсалните и т.нар. солидарни системи. Съгласен съм, че опазването на здравето е ужасно скъп продукт, но има различни ДРУГИ възможности. Ако болницата напише сметка на частния застраховател за едно цезарово сечение, примерно $50К знаеш ли какво следва? Започват, меко казано, преговори между застраховател и болница докато сметката не приеме удобен за всички вид от $5К. Уверявам те, това е масова практика при частните застраховки, но то е непостижимо в една дълбочинна държавна бюрокрация, известна с лошо стопанисване. На пръв поглед е парадоксално, но при частниците всички са доволни - и лекари, и пациенти, и зстрахователи, та остава и за R&D и масова благотворителност. Но все пак е излишно да виним държавата, която е функция на милионите андрешковци, които искат "безплатно" здравеопазване.
Добре, че бяха ГЕРБ най-накрая да го спрат този корупционен проект. Защо се платиха тези пари можеш да питаш серГейчо и червената компания Ру.Овч., подписвали договорите, по които платихме неустойки.
правилно сте забелязали, лекарите в България ,особено в доболничната помощ ,вместо да преглеждат ,се занимават с писане на бумаги , това е проблема на цялата система , пациента ,който в 80% от случаите дефакто не дава никакъв дан в здравната система ,защото се води на книга ,че е осигурен от държавата , желае постоянно , непрестанно , здравни услуги, просто са му безплатни, на това отгоре ,не спазва никакви предписания или контрол на заболяването си, защото просто утре пак му е безплатно да ходи при лекаря и да го изнудва или за лечение ,или за безплатни лекарства, а при по тежките и за безплатни хоспитализации ежемесечно, вчера иначе интелигентна пациентка идва , с тежък диабет ,тъкмо излязла от болницата по този повод ,лекувана , чувства се зле ,лечението се състоеше в това ,при захар 20 ,да и намалят инсулина ,при което я пратили за второ направление за хоспитализация , в деня на изтичане 30 дневен срок от предишната хоспитализация , абсурди, антилогика и мизерия и алчност ,това е цялата здравна система,реформата трябва да почне с тотално орязване на хората ,които не плащат здравни вноски от собствени доходи, това са пенсионери, студенти , инвалиди и социални ,които имат доходи и няма логика те да не дават 8% от доходите си за здраве ,да си плащат разхода , а след фактуриране ,ако иска някой да ги освобождава от този разход ,да им възстановявя сумите ,защото сега лечението им става за сметка на медиците ,те разходват в пъти повече средства, от това ,което им плаща за тази дейност касата ,така нито пациентите лекувани ,нито лекарите доволни ,нито има ефект от лечението ,другата важна и то най важна реформа е да се отреже безплатен достъп до здравната система при най малко неспазване на профилактичните и диспансерни иизследвания и консулти , защото при усложнение системата плаща скъпото лечение на тези хора ,които на това отгоре не внасят нищо от 19 години в НЗОК , а те са и най недоволните ,но не от това ,че не внасят нищо в касата ,а от медиците и здравната система ,която е бездънна и безплатна яма за такива ,те нямат никакъв контрол ,никакъв стимул да спазват някакви правила ,безотказно и безплатно им е .
"Необходима е само малко политическа воля, за да започне разрешаването им. То няма да се случи в рамките на една или две години, но все от някъде трябва да започне. Това обаче няма да стане с налагането на мораториуми и ограничения пред здравните грижи, защото те единствено показват неспособността на управляващи да се справят с проблемите по същия начин, по който щраусите си заравят главите в пясъка."
Общо взето точно така е, като не съм съгласен с думата "малко". Не малко, а много политическа воля е необходима - веднъж, защото както се казва в текста, става дума за процес, който трае години докато се получи някакъв, при това далеч не задължително положителен за по-голямата част от обществото ефект и втори път, защото всички дистрибутори на медицинска техника, консумативи,сервизно обслужване, всички дистрибутори на лекарства, всички фирми които "преживяват" покрай медицинските учреждения и не-малко от лекарите и шефовете в болниците, които правят много прилични доходи по досегашния вариант, ще се изправят като един и с огромните си ресурси, ще облъчват публиката, как всички ние ще гинем като мухи, ако тръгне процеса на реформиране.
"...годишният разход за здравеопазване на Австрия за 2015 г е 35.077 млрд Евро тоест 70 милиарда лева годишно. "
Ами вие сам сте си отговорили, за да имаме задравеопазване като в Австрия, трябва да вкараме целия си бюджет само в тази система - абсурд нали. И още нещо, не съвсем без значение, понеже познавам доста добре здреопазването на Австрия като система от гледна точка на пациента - колкото и да е странно, няма голяма разлика с нашата. Чакаш си ред, изпълняват се планово операции и въобще услуги и ако искаш да получаваш по-добро от стандартното обслужване, просто си доплащаш. Може да се плаща директно, може и сам да правиш допълнителни завишени здравни вноски.
"Тази фраза изглежда като много точна аналогия на наложения мораториум върху финансирането на нови лекарства и нови медицински дейности от НЗОК през 2018 г."
Глупости! Няма никакъв мораториум! Отиваш в аптеката и си купуваш каквото искаш (стига да имаш рецепта). Баси тъпнята - НЗОК налага "мараториуми" още от самото си създаване - изобщо не финансира "животоспасяващите" хляб, мляко, луканки за населението. Всеки, който е пред умиране от глад, отива и си купува "животоспасяващото лекарство". Сега отказала едни 17 лекарствени продукта да финансира, защото от толкова "умни" НПО-шки няма един читав здравен отчет в НЗОК (брой диабетици, онкоболни, динамика на развитието). Съвсем нормално е да се откаже финансирането на всякакво лекарство дори, когато не се знаят поименно болните. Дотук са обхванати само два милион (с рецептурни книжки), останалите са неизвестни, ако и да плащат от дъжд на вятър здравни осигуровки. Тоя Калоян Стайков какво образование има? Дори не е запомнил имената на 17 лекарства, нито предназначението им, па тръгнал да се изказва като циганин във Факултето. Никоя здравна каса не лекува спаднали "силикони", провиснали ботокси или инфекции от пиърсинг. Отделно, че всяка здравна каса има правото сама да определя степентта на реимбурсация - от 0% до 100%. Но "0%" не значи "мораториум" върху лекарствата. Просто касата не го смята за съществено въпросното лекарство както е при аспирина или витамин С. Някой да е чул за "мораториум" на аспирина!?
"И в допълнение-това ново лекарство веднага се изписва на максаимално много пациенти,като заменя старото."
Тц, формално се изписва и нищо не заменя - директно отива за контрабанден износ, уж за паралелен внос в Германия (ама там не знаят за лекарства от България).
Здравейте, от прочетеното разбирам, че има "подготвени" по темата. От моя личен опит мога да кажа, че най-големия проблем, който съм изстрадала като дъщеря на пациент е липсата на възможност за пряк сигнал за лекарска лъжлива диагноза /вероятно заради пътека/, лошо отношения и въобще невъобразими неща.. Чувстваш се като заложник, заложник на един терорист - "лекаря", който не ти дава никаква информация за случващото се с баща ти, крещи те и те гони, и нямаш право на това да го обслужваш дори, въпреки че персонала не може да го прави за него. И няма какво да направиш, защото те е срах, че живота на баща ти зависи от този "човек".... И някак си, си мисля, че освен икономическата страна на нужната промяна в здравната ни система, има нужда от място, където да подадеш сигнал за подобни слуаи и такива "лекари" да нямат място в болниците... Не знам, дали ще се намерят други обаче със сегашните заплати :( . Какво мислите вие? Срещнах и невероятни лекари, истиниски хора и прекрасно специалисти, имаме такива...
Трябва да има начин, достъпно за всички хора място с оценяване на лекарите и персонала за сигнали, които да бъдат чути. Иначе всичко останало като проблем ми се струва второстепенно. Добрите специалисти са на първо място, призвани затова.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
lz2
Рейтинг: 2054 НеутралноКрайно време е тая болшевишка Здравна каса да се разтури!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Hawaii
Рейтинг: 5668 НеутралноГ Н У С
За МИЛИАРДЪТ И ПОЛОВИНА - за РУСКИТЕ "реактори"
дето ТАКА И НИКОЙ НЕ ГИ ВИДЯ !!!!
НЯМАШЕ МОРАТОРИУМ !!!!
ББ и ГЕР ББ се изпребиха да бързат ДА ГИ НАДИПЛЯТ В РУСИЯ
МОРАТОРИУМЪТ е за БЪЛГАРИТЕ.
Ако може - ще живеят и без лекарства и здравеопазване
Ако не - МОРАТОРИУМ за тях, каквото и да означава това....
sxn49533317
Рейтинг: 213 НеутралноАз съм здравнозастрахован при немската здравна каса АОК. За да получа час при зъболекар или очен лекар, трябва да чакам 3 седмици.
В България влизам при лекаря без час.
Като бях в Пловдив в общинската болница, много болни хора, самата болница беше препълнена.
Това, което видях пред общинската болница в Пловдив, не съм виждал за 18 години в Германия. Все едно съм в Бангладеш, при най-бедните на света. Доста мизерно чуство в стомаха
batzdravo
Рейтинг: 2605 НеутралноЦитат от статията:
"Проблемите, както в този, така и в редица други публични сектори, са известни от години. Необходима е само малко политическа воля, за да започне разрешаването им. То няма да се случи в рамките на една или две години, но все от някъде трябва да започне. Това обаче няма да стане с налагането на мораториуми и ограничения пред здравните грижи, защото те единствено показват неспособността на управляващи да се справят с проблемите по същия начин, по който щраусите си заравят главите в пясъка."
Толкова си могат, "управляващите"!
"Казват, че насилието е последното убежище на некомпетентния. "
Fiji
Рейтинг: 451 ГневноБолните не могат да чакат да се реформира системата! Политиците и чиновниците не разбират ли, че не са застраховани и те от тежки заболявания? Кога ще престанат да мислят с джоба си?
дерибеев
Рейтинг: 2851 Неутралноа не можеше ли прословутото председателство да се спре на 50млн , а не на 150 млн
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васplebs
Рейтинг: 264 Неутрално"Казват, че насилието е последното убежище на некомпетентния."
- Факт! Тъкмо там обаче е самият ИПИ:
"Осигурителни промени - отказ от увеличението на осигурителната вноска за държавна пенсия; отпадане на възможността за отказ от пенсионни спестявания във втория стълб (частните пенсионните фондове) и прехвърлянето им към солидарната система."
http://ime.bg/bg/articles/alternativen-byudjet-po-vreme-na-politieska-kriza-2017/ #ixzz505N8Q9Q3
Москов не иска спиране на новите молекули. Искаше само права за държавата да избира с кои болници да работи. Забраниха на него и на държавата да избира! Което също беше "насилие от некомпетентни", където се позиционира и ИПИ.
Странни са ми "либералите" като ИПИ, които пледират за права, като в същото време забраняват същите права на държавата.
Petleshev
Рейтинг: 2700 НеутралноДо коментар [#1] от "lz2":
Бивш tww09306483.Няма как...! Всякакви болшевишки практики се развиват много добре при ГЕРБ...!
Dr_Doolittle
Рейтинг: 1625 Неутрално'стръмното увеличение на здравноосигурителните разходи през последните години'
http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/Това ми стигаше за тази статия където очевидни профани самонарекли се 'Институт за пазарна икономика (ИПИ) , не знаят какви са реалните разходи в този сектор В РАЗВИТИТЕ ЗАПАДНИ СТРАНИ за да си позволят да драскат за 'стръмно увеличение'
Такива пишман икономисти носещи духа на ВИИ Карл Маркс не бива да бъдат четени, ако уважаваш поне формалната логика и си поне математически грамотен .
Другарки и другари от Х(ИПИ) : защо не се запознахте с фактите -примерно - годишният разход за здравеопазване на Австрия за 2015 г е 35.077 млрд Евро тоест 70 милиарда лева годишно. Беше 68 милиарда за 2014, за една година е увеличен с 2 милиарда лева на 70 милиарда. Забележете ,че на всеки 2 години бюджетът на Австрия за здраве нараства 4 милиарда лева колкото годишния бюджет на България и даже бългрския не е 4 милиарда ,а 3.8 (за 2018г ) и е спекулативно дали е толкова дори. . Може да ви стане ясно колко мизерни са българските предвидени разходи в сравнение с ИСТИНСКАТА ЕВРОПА, а не в комунистическото нереформирано гето
Австрия население 8.7 милиона души , България 7.4 млн
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
sxn49533317
Рейтинг: 213 НеутралноГ Н У С
За МИЛИАРДЪТ И ПОЛОВИНА - за РУСКИТЕ "реактори"
дето ТАКА И НИКОЙ НЕ ГИ ВИДЯ !!!!
НЯМАШЕ МОРАТОРИУМ !!!!
ББ и ГЕР ББ се изпребиха да бързат ДА ГИ НАДИПЛЯТ В РУСИЯ
МОРАТОРИУМЪТ е за БЪЛГАРИТЕ.
Ако може - ще живеят и без лекарства и здравеопазване
Ако не - МОРАТОРИУМ за тях, каквото и да означава това....
lz2
Рейтинг: 2054 НеутралноКостов я направи болшевишка и после съпротивата на тия, които крадат от нея пречи да се разтури! Костов заложи бомба и и дръпна детонатора! ПравописА е поле за изява на неграмотните!
tsyrvulan
Рейтинг: 470 ГневноТа значи не виждам защо тая здравна система не се реформира? От години е ясно че за българските условия подобна система е неефктивна и дори вредна. От това което чувам и видял със собствените си очи, при джипитата е пълно със старци стискащи рецептурни книжки, а самите лекари пишат ли пишат вместо да се занимават с преглед и лечение. Оборудването в болниците е плачевно остаряло, самите болници овехтели въпреки смяната на дограми и боядисването им. Това не може да продължава!
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.wre501051215
Рейтинг: 3228 НеутралноДо коментар [#7] от "plebs":
Единственото,което се иска от такива лобисти е,най-новите и все още изключително скъпи(още не са се изплатили) лекарства,да се поемат масово от НЗОК.Следва масово изписване и така само за месеци милиони се усвояват от някоя фирма-вносител.Тази схема е отработена и правена с години.Да не мислите,че е случайно,че само в България лекарите не изписват генерика(активната съставка)а конкретна марка?!Да не мислите,че навсякъде се изписва предимно генерика,а тук е обратното?!
Иван K
Рейтинг: 2806 НеутралноНаскоро имаше статия за ново лекарство в САЩ, което гарантиране лекува определен вид левкемия. Курс лечение струва 700 хил долара и касите не го покриват. Дори и щатската икономика не го постига.
подписНяма как хората да се лекуват с иновативни лекарства след като на работните си места не работят и не печелят иновативно. Отделно от спора кой е виновен, българската икономика не създава приход за всички иновативни лекарства.
Иван K
Рейтинг: 2806 ГневноАко едно иновативно лечение струва колкото инсулинът за 1000 диабетици, кого ще предпочетем. Ако от иновативното лечение имат нужда 5-6 човека е едно, а ако от такова лечение имат нужда 500 човека, дали да зарежем всички други болни и да лекуваме само с иновации.
подписНека икономистите направят една проста сметка. Ако на всеки българин осигурим иновативно лечение, дали целият брутен продукт на България ще е достатъчен.
wre501051215
Рейтинг: 3228 НеутралноДо коментар [#17] от "Иван К":
И в допълнение-това ново лекарство веднага се изписва на максаимално много пациенти,като заменя старото.Вносителя си избива парите(то се поема изцяло от НЗОК) ,и за изписващите лекари ще има.Да не мислите,че ги водят по екскурзии току-така?!
Lemmy
Рейтинг: 1507 НеутралноДо коментар [#9] от "Dr_Doolittle":
Така е, докторе. Минимум с 2 млрд. расте сметката всяка година за здравеопазване в универсалните и т.нар. солидарни системи. Съгласен съм, че опазването на здравето е ужасно скъп продукт, но има различни ДРУГИ възможности. Ако болницата напише сметка на частния застраховател за едно цезарово сечение, примерно $50К знаеш ли какво следва? Започват, меко казано, преговори между застраховател и болница докато сметката не приеме удобен за всички вид от $5К. Уверявам те, това е масова практика при частните застраховки, но то е непостижимо в една дълбочинна държавна бюрокрация, известна с лошо стопанисване. На пръв поглед е парадоксално, но при частниците всички са доволни - и лекари, и пациенти, и зстрахователи, та остава и за R&D и масова благотворителност. Но все пак е излишно да виним държавата, която е функция на милионите андрешковци, които искат "безплатно" здравеопазване.
Stoyan Kostov
Рейтинг: 461 НеутралноДо коментар [#2] от "Hawaii":
Добре, че бяха ГЕРБ най-накрая да го спрат този корупционен проект. Защо се платиха тези пари можеш да питаш серГейчо и червената компания Ру.Овч., подписвали договорите, по които платихме неустойки.
П.П. Срам нямате на Позитано в лъжите си.
Nikoi
Рейтинг: 727 НеутралноДо коментар [#14] от "tsyrvulan":
правилно сте забелязали, лекарите в България ,особено в доболничната помощ ,вместо да преглеждат ,се занимават с писане на бумаги , това е проблема на цялата система , пациента ,който в 80% от случаите дефакто не дава никакъв дан в здравната система ,защото се води на книга ,че е осигурен от държавата , желае постоянно , непрестанно , здравни услуги, просто са му безплатни, на това отгоре ,не спазва никакви предписания или контрол на заболяването си, защото просто утре пак му е безплатно да ходи при лекаря и да го изнудва или за лечение ,или за безплатни лекарства, а при по тежките и за безплатни хоспитализации ежемесечно, вчера иначе интелигентна пациентка идва , с тежък диабет ,тъкмо излязла от болницата по този повод ,лекувана , чувства се зле ,лечението се състоеше в това ,при захар 20 ,да и намалят инсулина ,при което я пратили за второ направление за хоспитализация , в деня на изтичане 30 дневен срок от предишната хоспитализация , абсурди, антилогика и мизерия и алчност ,това е цялата здравна система,реформата трябва да почне с тотално орязване на хората ,които не плащат здравни вноски от собствени доходи, това са пенсионери, студенти , инвалиди и социални ,които имат доходи и няма логика те да не дават 8% от доходите си за здраве ,да си плащат разхода , а след фактуриране ,ако иска някой да ги освобождава от този разход ,да им възстановявя сумите ,защото сега лечението им става за сметка на медиците ,те разходват в пъти повече средства, от това ,което им плаща за тази дейност касата ,така нито пациентите лекувани ,нито лекарите доволни ,нито има ефект от лечението ,другата важна и то най важна реформа е да се отреже безплатен достъп до здравната система при най малко неспазване на профилактичните и диспансерни иизследвания и консулти , защото при усложнение системата плаща скъпото лечение на тези хора ,които на това отгоре не внасят нищо от 19 години в НЗОК , а те са и най недоволните ,но не от това ,че не внасят нищо в касата ,а от медиците и здравната система ,която е бездънна и безплатна яма за такива ,те нямат никакъв контрол ,никакъв стимул да спазват някакви правила ,безотказно и безплатно им е .
tsvetko_51
Рейтинг: 1382 Неутрално"Необходима е само малко политическа воля, за да започне разрешаването им. То няма да се случи в рамките на една или две години, но все от някъде трябва да започне. Това обаче няма да стане с налагането на мораториуми и ограничения пред здравните грижи, защото те единствено показват неспособността на управляващи да се справят с проблемите по същия начин, по който щраусите си заравят главите в пясъка."
Общо взето точно така е, като не съм съгласен с думата "малко". Не малко, а много политическа воля е необходима - веднъж, защото както се казва в текста, става дума за процес, който трае години докато се получи някакъв, при това далеч не задължително положителен за по-голямата част от обществото ефект и втори път, защото всички дистрибутори на медицинска техника, консумативи,сервизно обслужване, всички дистрибутори на лекарства, всички фирми които "преживяват" покрай медицинските учреждения и не-малко от лекарите и шефовете в болниците, които правят много прилични доходи по досегашния вариант, ще се изправят като един и с огромните си ресурси, ще облъчват публиката, как всички ние ще гинем като мухи, ако тръгне процеса на реформиране.
tsvetko_51
Рейтинг: 1382 НеутралноДо коментар [#9] от "Dr_Doolittle":
"...годишният разход за здравеопазване на Австрия за 2015 г е 35.077 млрд Евро тоест 70 милиарда лева годишно. "
Ами вие сам сте си отговорили, за да имаме задравеопазване като в Австрия, трябва да вкараме целия си бюджет само в тази система - абсурд нали.
И още нещо, не съвсем без значение, понеже познавам доста добре здреопазването на Австрия като система от гледна точка на пациента - колкото и да е странно, няма голяма разлика с нашата. Чакаш си ред, изпълняват се планово операции и въобще услуги и ако искаш да получаваш по-добро от стандартното обслужване, просто си доплащаш. Може да се плаща директно, може и сам да правиш допълнителни завишени здравни вноски.
wanderer
Рейтинг: 2061 Неутрално"Тази фраза изглежда като много точна аналогия на наложения мораториум върху финансирането на нови лекарства и нови медицински дейности от НЗОК през 2018 г."
Глупости! Няма никакъв мораториум! Отиваш в аптеката и си купуваш каквото искаш (стига да имаш рецепта).
Баси тъпнята - НЗОК налага "мараториуми" още от самото си създаване - изобщо не финансира "животоспасяващите" хляб, мляко, луканки за населението. Всеки, който е пред умиране от глад, отива и си купува "животоспасяващото лекарство".
Сега отказала едни 17 лекарствени продукта да финансира, защото от толкова "умни" НПО-шки няма един читав здравен отчет в НЗОК (брой диабетици, онкоболни, динамика на развитието).
Съвсем нормално е да се откаже финансирането на всякакво лекарство дори, когато не се знаят поименно болните. Дотук са обхванати само два милион (с рецептурни книжки), останалите са неизвестни, ако и да плащат от дъжд на вятър здравни осигуровки.
Тоя Калоян Стайков какво образование има? Дори не е запомнил имената на 17 лекарства, нито предназначението им, па тръгнал да се изказва като циганин във Факултето. Никоя здравна каса не лекува спаднали "силикони", провиснали ботокси или инфекции от пиърсинг. Отделно, че всяка здравна каса има правото сама да определя степентта на реимбурсация - от 0% до 100%. Но "0%" не значи "мораториум" върху лекарствата. Просто касата не го смята за съществено въпросното лекарство както е при аспирина или витамин С. Някой да е чул за "мораториум" на аспирина!?
wanderer
Рейтинг: 2061 НеутралноДо коментар [#18] от "yanne":
"И в допълнение-това ново лекарство веднага се изписва на максаимално много пациенти,като заменя старото."
Тц, формално се изписва и нищо не заменя - директно отива за контрабанден износ, уж за паралелен внос в Германия (ама там не знаят за лекарства от България).
val1320
Рейтинг: 351 НеутралноДо коментар [#21] от "edin drug":
За теб други препинателни знаци,освен запетая, не съществуеат ли бе,аланкоолу?
wre501051215
Рейтинг: 3228 НеутралноДо коментар [#25] от "wanderer":
Това също го има.
Blagomira Blagoeva
Рейтинг: 418 НеутралноЗдравейте,
от прочетеното разбирам, че има "подготвени" по темата. От моя личен опит мога да кажа, че най-големия проблем, който съм изстрадала като дъщеря на пациент е липсата на възможност за пряк сигнал за лекарска лъжлива диагноза /вероятно заради пътека/, лошо отношения и въобще невъобразими неща.. Чувстваш се като заложник, заложник на един терорист - "лекаря", който не ти дава никаква информация за случващото се с баща ти, крещи те и те гони, и нямаш право на това да го обслужваш дори, въпреки че персонала не може да го прави за него. И няма какво да направиш, защото те е срах, че живота на баща ти зависи от този "човек".... И някак си, си мисля, че освен икономическата страна на нужната промяна в здравната ни система, има нужда от място, където да подадеш сигнал за подобни слуаи и такива "лекари" да нямат място в болниците... Не знам, дали ще се намерят други обаче със сегашните заплати :( .
Какво мислите вие?
Срещнах и невероятни лекари, истиниски хора и прекрасно специалисти, имаме такива...
Трябва да има начин, достъпно за всички хора място с оценяване на лекарите и персонала за сигнали, които да бъдат чути. Иначе всичко останало като проблем ми се струва второстепенно. Добрите специалисти са на първо място, призвани затова.