Подкрепям! Културното ни наследство не бива да изчезва по мазета и тавани, а да се съхранява и разпространява. Не сме голяма държава, трябва да ценим, каквото имаме направено от наши сънародници. Чужденци не могат да правят нашата култура. А тя е част от нашата идентичност, независимо от всички наши балкански комплекси. В тази връзка, както и заради ресора на Мария Габриел - дигитализация, и с настоящото европредседателство, ето една чудесна възможност за програма, за която европейско финансиране не може да се откаже.
Браво на Герган, но според мен в този случай подхожда наивно - управляващите ни, държат народа да е прост, за да може да му пробутват каквото си искат. Ако иска работата да се свърши, не трябва да обяснява как един човек с лаптоп ще свърши работата (което е реалния случай), а как ще трябва "дебела" обществена поръчка, за да се усвоят едни пари. Неприятно, но факт.
Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
Чудесен текст! Подкрепям ентусиазамът на автора. И все пак, след дигитализацията на партитурите се съмнявам в интереса от страна на оркестрите към тях. Освен Димитър Ненов и Лазар Николов, не съзирам български композитор с принос към световната музикална култура, която да заслужава цялостно отбелязване, каквато получава Лютославски да речем. Разбира се, има отделни произведения от различни автори, които са прекрасни, но пък в случая говорим за национално музикално наследство джанъм...
Това би трябвало да е задача на Съюза на българските композитори. Само че, точно най-стойностните автори го напуснаха преди доста време. Защо ли!? И сега технита имена не стоят в каталога на СБК. Вместо тях, на концертите на Нова българска музика се чуват тонове графомански ноти и ноти, и безполова творческа немощ, облечена в съюзното членство. Затова няма да чуете музиката на В. Казанджиев, А. Кандов, Б. Спасов, А. Потурлян, В. Заимов на редовен концерт. Тъжно...... Колкото до преподавателите във висши и средни училища - няма как да излязат от щампите на обучението си с Владигеров, Христосков и др. , защото се искат талант, интелект, усилия на много нива, за да започнат да слушат живите композитори, а след това и да ги предават на учениците си.
Авторът много правилно е обяснил, че подобно богатство се намира най-вече в частни домове, по тавани и мазета, и роднините нямат интерес и идея какво богатство е в ръцете им. По-скоро обаче е обратното, наследниците за са наясно и да търсят някакъв дивидент от заинтересуваната страна. И понеже не могат да се разберат, музикалните съкровища събират прах нейде, а може и да са надлежно прибрани и да чакат ред. Когато Лили ми каза, че е хвърлила класьорите с пощенски марки на мъжа си в контейнера, за малко не заревах. Това беше колекция на повече от 50 г. Но той беше особняк и като си отиде от този свят, на никого у тях не било ясно какво богатство е оставил.
Поклон пред този човек! За съжаление на властите не може да се разчита. Те изпитват ужасен страх, че от училищата ще излязат образовани и мислещи деца. Тогава няма да има кой да ходи да подкрепя алчността им на протест "за..." с платен автобус, кебабчета и пошли "певици".
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
Поздравления за автора и понеже не мога да преценя доколко е реалистично да 0очакваме да станем свидетели на концертни изпълнения, за което вероятно са необходими освен средства и други условия, то що се отнася до архивирането и съхраняването, въпроса е напълно по-силите на кое да е правителство и министерство да бъде решен. Така че институциите, към които се обръща автора в своето писмо трябва в адекватни срокове да решат въроса със съхранявато на тези, може би много ценни за днешните и бъдещи поколения творби.
Само защо не е написал че има икономически интерес от архивирането, дигитализирането и изпълнението на симфониите, че тези работи се правят срещу срещу заплащане? А иначе иска ние да ходим и да слушкаме архивираните и дигитализирани изпълнения в зала "България", пак срещу заплащане. С други думи иска след като сме плащали образованието и заплатите на творците на загубените творби, да ги платим още два пъти (та общо 3 пъти). Бизнесмен, Милорд.
В коментарите се промъкват странни тези: 1. Правителствата нямали интерес от мислещи хора. Сякаш концертните зали произвеждат мислещи хора. Кратка разходка из историята демонстрира че Моцарт и Бетовен са били големи композитори и едновременно с това много далеч от определението "мислещи" хора. Творците са ЧУВСТВАЩИ хора. 2. Изгубените творби били "ценни за днешните и бъдещите поколения". Не знам за бъдещите, но така както гледам на днешното поколение не му дреме както за изгубените, така и за издадените творби. Ако му дремеше, то класическата музика щеше да е бизнес, а не пранга на шията на държавния бюджет.
Не мисля, че в случая се губи ценно наследство, защито управляващате искат да ни държат прости. Първо огромната част от самите управляващи (от 10.11.89 насам) са доволно прости, защото се ествествено продължение на оная престъпна гнилоч, която беше инсталирана да ни управлява от съветската армия и нямат хал-хабер за какво става дума. Културтрегерската част особено. Вижте само почетния професор Божидар Димитров и ще разберете какво имам предвид. И Вежди Рашидов няма да пропусна. Хората, които слушат класическа музика, еле пък съвременна, са пренебрежимо малко, за да са заплаха за статуквото. Едно от последствията е описаното от автора на статията. Едно друго последствие е рехаво посетената зала България (освен, когато снобите чуят, че някой велик ще свири или дирижира). Плаче ми се като видя масата празни столове. И мисля, че е време някой да се захване сериозно с мрниджмънта на Софийската филхармония, чиято собственост, доколкото знам, е зала България.
Пропуснах да добавя - вижте как успешният мениджмънт на операта върна публиката там. Разбира се човекът пак е от "наш'те", гледа си интереса, но по една случайност върши и работа, амбициозен е и е кадърен. Не един път съм го виждала и да присъства на представленията (нямам предвид премиерите), има богата програма, с Вагнер просто удари десетката, нищо, че Вагнер се слуша и следи много по-трудно от Верди.
Кратка разходка из историята демонстрира че Моцарт и Бетовен са били големи композитори и едновременно с това много далеч от определението "мислещи" хора. Творците са ЧУВСТВАЩИ хора.
Драги "Джон"! От това, което си изтропал като мнение, лъсва мимолетната ти разходка в това, което е оставено от гениите ЗА нас. Само мисловен пигмей, с култура равна на тази на мултака Веждю или това, което се брои за" култура" у Баце, може да подреди такива съждения! Горички ти, който си "плащал три пъти" за образованието че и за изпълнението на българските творци, за които нямаш и милиграм представа!!! Голям аналфабет, милорд!
Великолепен текст! Много поучителен. Това ще е така, докато се отнасяме към наследството на великите ни композитори (и не само тях) като към техен гроб: отиваме да ги оплевим за годишнината им (ако успеем да намерим гроба) ...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Разбирам те, милорд. Понеже съм аналфабет, трябва да плащам за да могат алфабети като теб да ходят веднъж седмично на концерт.
Истината милорд е че тези, които обичат чалгата си поръчват чалга за сватби и погребения. А ти милорд, да не би да поръча камерен оркестър за сватбата си?
Не си разбрал, човече. Билетите се субсидират не, за да можем ние алфабетите да ходим на концерт, нас кучета ни яли, а за да останат музиканти и тук в България, за да я има Музикалната академия, за да има някаква културица и тук, където останаха предимно аналфабети, щото, ако няма никаква културица, съвсем ще се изложим пред чужденците.
До коментар [#13] от "Alexander97":Разбирам те, милорд. Понеже съм аналфабет, трябва да плащам за да могат алфабети като теб да ходят веднъж седмично на концерт.
Ако си беше мълчал, /не беше писал/, нямаше всички да разберем колко си семпъл /прост/. Не ти давам съвети да не слушаш Лепа Брена и Цеца Величкович, твои и на Бочко любимки. За даване, плащане на образование някога говореха комунетата. Сега, след толкова годид ти се намери да ми плащаш образованието и ходене в Зала България.
Г-н Ценов! Поздравления за цялото начинание! Стигнахме до тук да се молим да се запази ТВОРЧЕСТВОТО на малкото гениални, световни автори, които България е родила. Не знам дали в кратките Ви гостувания успявате да разберете действително драматичната ситуация, в която като в кално свлачище се срива ЦЯЛАТА КЛАСИЧЕСКА и НОВА МУЗИКА у нас! Каква ирония, стигаща до пародия - преди промените 10,11,89 СФ, Радиооркестъра, Софийски солисти, квартетите Димов, Радио-квартет, квартет Вълчев се пребиха от турнета в Америка, Европа, Япония... При това с голям успех, защото бяха канени отново и отново! Музикална Академия даде коцертмайстори и първокласни музиканти на световни оркестри, а в момента класовете на МА се изпразват, поради простичката причина - родителите най-разумно предпазват децата си от мизерията /в най-истинския смисъл на думата/, на коята държавата-мащеха осъжда българския музикант! Да се слави името на Пожарникаря, който можа спешно да намери 100 /сто/ милиона за бг полицията, която пък не може с нищо да се похвали, освен че не може да опази осъдените престъпници и ги издирва там, където ги няма!!!! Стоте милиона можеха да са глътка въздух за музикалната гилдия в УЖ европейска България!
"Миналата година исках да изпълня, отново с Нов симфоничен оркестър, "Антична сюита" на Иван Бакалов"
Това ми е любимо произведение. Честно казано, личната ми нагласа е по-скоро към старинна музика и затова за човек като мен е по-лесно разбираемо. Изкушавам се да дам линк към един запис на "Софийски солисти", който е качен в youtube:
До коментар [#15] от "john_3volta":Ако си беше мълчал, /не беше писал/, нямаше всички да разберем колко си семпъл /прост/. Не ти давам съвети да не слушаш Лепа Брена и Цеца Величкович, твои и на Бочко любимки. За даване, плащане на образование някога говореха комунетата. Сега, след толкова годид ти се намери да ми плащаш образованието и ходене в Зала България.
Виждам че ти си спеца по сърбежите и музикалните вкусове на Бочно. Аз от Сърбия съм запознат единствено с Мирослав Тадич. Това лято изслушах всичко клавирно от Бах в изпълнение на Глен Гулд. Но за разлика от теб - на мои разноски.
Говорим за живата, написана и изпълнена сега класическа музика. За живите композитори, които не бива да чакаме да се споминат и да ги забравим "удобно".
Добре е да чуете и други записи на Глен Гулд, например А. Шонберг - Фантазия, с Менухин; Прокофиев - Соната 7
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Columbus
Рейтинг: 340 ЛюбопитноПодкрепям! Културното ни наследство не бива да изчезва по мазета и тавани, а да се съхранява и разпространява. Не сме голяма държава, трябва да ценим, каквото имаме направено от наши сънародници.
Imagination is as important as knowledge.Чужденци не могат да правят нашата култура. А тя е част от нашата идентичност, независимо от всички наши балкански комплекси.
В тази връзка, както и заради ресора на Мария Габриел - дигитализация, и с настоящото европредседателство, ето една чудесна възможност за програма, за която европейско финансиране не може да се откаже.
Biggus Dickus
Рейтинг: 529 НеутралноБраво на Герган, но според мен в този случай подхожда наивно - управляващите ни, държат народа да е прост, за да може да му пробутват каквото си искат. Ако иска работата да се свърши, не трябва да обяснява как един човек с лаптоп ще свърши работата (което е реалния случай), а как ще трябва "дебела" обществена поръчка, за да се усвоят едни пари. Неприятно, но факт.
Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...dame
Рейтинг: 467 НеутралноЧудесен текст! Подкрепям ентусиазамът на автора. И все пак, след дигитализацията на партитурите се съмнявам в интереса от страна на оркестрите към тях. Освен Димитър Ненов и Лазар Николов, не съзирам български композитор с принос към световната музикална култура, която да заслужава цялостно отбелязване, каквато получава Лютославски да речем. Разбира се, има отделни произведения от различни автори, които са прекрасни, но пък в случая говорим за национално музикално наследство джанъм...
dameNelumbo
Рейтинг: 514 НеутралноТова би трябвало да е задача на Съюза на българските композитори. Само че, точно най-стойностните автори го напуснаха преди доста време. Защо ли!? И сега технита имена не стоят в каталога на СБК. Вместо тях, на концертите на Нова българска музика се чуват тонове графомански ноти и ноти, и безполова творческа немощ, облечена в съюзното членство. Затова няма да чуете музиката на В. Казанджиев, А. Кандов, Б. Спасов, А. Потурлян, В. Заимов на редовен концерт. Тъжно......
Колкото до преподавателите във висши и средни училища - няма как да излязат от щампите на обучението си с Владигеров, Христосков и др. , защото се искат талант, интелект, усилия на много нива, за да започнат да слушат живите композитори, а след това и да ги предават на учениците си.
man_un
Рейтинг: 498 НеутралноАвторът много правилно е обяснил, че подобно богатство се намира най-вече в частни домове, по тавани и мазета, и роднините нямат интерес и идея какво богатство е в ръцете им. По-скоро обаче е обратното, наследниците за са наясно и да търсят някакъв дивидент от заинтересуваната страна. И понеже не могат да се разберат, музикалните съкровища събират прах нейде, а може и да са надлежно прибрани и да чакат ред. Когато Лили ми каза, че е хвърлила класьорите с пощенски марки на мъжа си в контейнера, за малко не заревах. Това беше колекция на повече от 50 г. Но той беше особняк и като си отиде от този свят, на никого у тях не било ясно какво богатство е оставил.
Gopeто
Рейтинг: 1503 ГневноПоклон пред този човек!
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровЗа съжаление на властите не може да се разчита. Те изпитват ужасен страх, че от училищата ще излязат образовани и мислещи деца. Тогава няма да има кой да ходи да подкрепя алчността им на протест "за..." с платен автобус, кебабчета и пошли "певици".
tsvetko_51
Рейтинг: 1560 НеутралноПоздравления за автора и понеже не мога да преценя доколко е реалистично да 0очакваме да станем свидетели на концертни изпълнения, за което вероятно са необходими освен средства и други условия, то що се отнася до архивирането и съхраняването, въпроса е напълно по-силите на кое да е правителство и министерство да бъде решен.
Така че институциите, към които се обръща автора в своето писмо трябва в адекватни срокове да решат въроса със съхранявато на тези, може би много ценни за днешните и бъдещи поколения творби.
john trivolta
Рейтинг: 1055 НеутралноСамо защо не е написал че има икономически интерес от архивирането, дигитализирането и изпълнението на симфониите, че тези работи се правят срещу срещу заплащане? А иначе иска ние да ходим и да слушкаме архивираните и дигитализирани изпълнения в зала "България", пак срещу заплащане. С други думи иска след като сме плащали образованието и заплатите на творците на загубените творби, да ги платим още два пъти (та общо 3 пъти). Бизнесмен, Милорд.
john trivolta
Рейтинг: 1055 НеутралноВ коментарите се промъкват странни тези:
1. Правителствата нямали интерес от мислещи хора. Сякаш концертните зали произвеждат мислещи хора. Кратка разходка из историята демонстрира че Моцарт и Бетовен са били големи композитори и едновременно с това много далеч от определението "мислещи" хора. Творците са ЧУВСТВАЩИ хора.
2. Изгубените творби били "ценни за днешните и бъдещите поколения". Не знам за бъдещите, но така както гледам на днешното поколение не му дреме както за изгубените, така и за издадените творби. Ако му дремеше, то класическата музика щеше да е бизнес, а не пранга на шията на държавния бюджет.
cases
Рейтинг: 229 НеутралноНие архива на БРЦК, който е бил в конака, останал след процеса срещу Левски не сме спасили, тук за някаква култура говорят ...
Мондиана
Рейтинг: 1312 НеутралноНе мисля, че в случая се губи ценно наследство, защито управляващате искат да ни държат прости. Първо огромната част от самите управляващи (от 10.11.89 насам) са доволно прости, защото се ествествено продължение на оная престъпна гнилоч, която беше инсталирана да ни управлява от съветската армия и нямат хал-хабер за какво става дума. Културтрегерската част особено. Вижте само почетния професор Божидар Димитров и ще разберете какво имам предвид. И Вежди Рашидов няма да пропусна. Хората, които слушат класическа музика, еле пък съвременна, са пренебрежимо малко, за да са заплаха за статуквото.
Едно от последствията е описаното от автора на статията. Едно друго последствие е рехаво посетената зала България (освен, когато снобите чуят, че някой велик ще свири или дирижира). Плаче ми се като видя масата празни столове. И мисля, че е време някой да се захване сериозно с мрниджмънта на Софийската филхармония, чиято собственост, доколкото знам, е зала България.
Мондиана
Рейтинг: 1312 НеутралноПропуснах да добавя - вижте как успешният мениджмънт на операта върна публиката там. Разбира се човекът пак е от "наш'те", гледа си интереса, но по една случайност върши и работа, амбициозен е и е кадърен. Не един път съм го виждала и да присъства на представленията (нямам предвид премиерите), има богата програма, с Вагнер просто удари десетката, нищо, че Вагнер се слуша и следи много по-трудно от Верди.
Alexander97
Рейтинг: 766 НеутралноДо коментар [#9] от "john_3volta":
Кратка разходка из историята демонстрира че Моцарт и Бетовен са били големи композитори и едновременно с това много далеч от определението "мислещи" хора. Творците са ЧУВСТВАЩИ хора.
Драги "Джон"!
От това, което си изтропал като мнение, лъсва мимолетната ти разходка в това, което е оставено от гениите ЗА нас.
Само мисловен пигмей, с култура равна на тази на мултака Веждю или това, което се брои за" култура" у Баце, може да подреди такива съждения! Горички ти, който си "плащал три пъти" за образованието че и за изпълнението на българските творци, за които нямаш и милиграм представа!!!
Голям аналфабет, милорд!
penetrating
Рейтинг: 8461 НеутралноВеликолепен текст!
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertМного поучителен.
Това ще е така, докато се отнасяме към наследството на великите ни композитори (и не само тях) като към техен гроб: отиваме да ги оплевим за годишнината им (ако успеем да намерим гроба) ...
john trivolta
Рейтинг: 1055 НеутралноДо коментар [#13] от "Alexander97":
Разбирам те, милорд. Понеже съм аналфабет, трябва да плащам за да могат алфабети като теб да ходят веднъж седмично на концерт.
Истината милорд е че тези, които обичат чалгата си поръчват чалга за сватби и погребения. А ти милорд, да не би да поръча камерен оркестър за сватбата си?
Мондиана
Рейтинг: 1312 НеутралноДо коментар [#15] от "john_3volta":
Не си разбрал, човече. Билетите се субсидират не, за да можем ние алфабетите да ходим на концерт, нас кучета ни яли, а за да останат музиканти и тук в България, за да я има Музикалната академия, за да има някаква културица и тук, където останаха предимно аналфабети, щото, ако няма никаква културица, съвсем ще се изложим пред чужденците.
uporit
Рейтинг: 615 НеутралноМного моля да не ни досаждате със своя примитивизъм и невежество.
Пишете в някой форум за чалга - там са на вашето ниво.
gergansky
Рейтинг: 454 НеутралноКъм автора: стискам ви ръката за думите и за подетата инициатива! Това е кауза, които мнозина бихме подкрепили с каквото можем.
Alexander97
Рейтинг: 766 НеутралноДо коментар [#15] от "john_3volta":
Ако си беше мълчал, /не беше писал/, нямаше всички да разберем колко си семпъл /прост/. Не ти давам съвети да не слушаш Лепа Брена и Цеца Величкович, твои и на Бочко любимки.
За даване, плащане на образование някога говореха комунетата. Сега, след толкова годид ти се намери да ми плащаш образованието и ходене в Зала България.
Alexander97
Рейтинг: 766 НеутралноГ-н Ценов! Поздравления за цялото начинание!
Стигнахме до тук да се молим да се запази ТВОРЧЕСТВОТО на малкото гениални, световни автори, които България е родила.
Не знам дали в кратките Ви гостувания успявате да разберете действително драматичната ситуация, в която като в кално свлачище се срива ЦЯЛАТА КЛАСИЧЕСКА и НОВА МУЗИКА у нас! Каква ирония, стигаща до пародия - преди промените 10,11,89 СФ, Радиооркестъра, Софийски солисти, квартетите Димов, Радио-квартет, квартет Вълчев се пребиха от турнета в Америка, Европа, Япония... При това с голям успех, защото бяха канени отново и отново! Музикална Академия даде коцертмайстори и първокласни музиканти на световни оркестри, а в момента класовете на МА се изпразват, поради простичката причина - родителите най-разумно предпазват децата си от мизерията /в най-истинския смисъл на думата/, на коята държавата-мащеха осъжда българския музикант!
Да се слави името на Пожарникаря, който можа спешно да намери 100 /сто/ милиона за бг полицията, която пък не може с нищо да се похвали, освен че не може да опази осъдените престъпници и ги издирва там, където ги няма!!!!
Стоте милиона можеха да са глътка въздух за музикалната гилдия в УЖ европейска България!
ijj
Рейтинг: 1059 Неутрално"Миналата година исках да изпълня, отново с Нов симфоничен оркестър, "Антична сюита" на Иван Бакалов"
Това ми е любимо произведение. Честно казано, личната ми нагласа е по-скоро към старинна музика и затова за човек като мен е по-лесно разбираемо. Изкушавам се да дам линк към един запис на "Софийски солисти", който е качен в youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=uHn5NE8BOYA
john trivolta
Рейтинг: 1055 НеутралноВиждам че ти си спеца по сърбежите и музикалните вкусове на Бочно. Аз от Сърбия съм запознат единствено с Мирослав Тадич. Това лято изслушах всичко клавирно от Бах в изпълнение на Глен Гулд. Но за разлика от теб - на мои разноски.
Nelumbo
Рейтинг: 514 Неутрално[quote#22:"john_3volta"][/quote]
Говорим за живата, написана и изпълнена сега класическа музика. За живите композитори, които не бива да чакаме да се споминат и да ги забравим "удобно".
Добре е да чуете и други записи на Глен Гулд, например А. Шонберг - Фантазия, с Менухин; Прокофиев - Соната 7
Мондиана
Рейтинг: 1312 НеутралноДо коментар [#21] от "ijj":
Благодаря! ++++++++++++++++