Изненадващият триумф на мултикултурализма

БСП и Обединени патриоти няма да подкрепят ратифицирането на Истанбулската конвенция

© Дневник

БСП и Обединени патриоти няма да подкрепят ратифицирането на Истанбулската конвенция



Забранена е всяка пряка или непряка дискриминация, основана на пол, раса, народност, етническа принадлежност, човешки геном, гражданство, произход, религия или вяра, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично или обществено положение, увреждане, възраст, СЕКСУАЛНА ОРИЕНТАЦИЯ, семейно положение, имуществено състояние или на всякакви други признаци, установени в закон или в международен договор, по който Република България е страна.


Чл. 4. (1) (Доп. - ДВ, бр. 70 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г.) от Закон за защита от дискриминация


Кратка версия: Хомосексуалните общности у нас не могат да бъдат дискриминирани: например, хомосексуалните актове не могат да се криминализират или да служат за различно третиране на работното място. Това не следва от Истанбулската конвенция, а е утвърдена част от правото на Съвета на Европа и ЕС, което пък е неразделна част от нашето право. Легализирането на еднополовите бракове или признанието на повече от два пола не е задължително за държавите членки, нито се изисква от Истанбулската конвенция. Хомофобията, обаче, не може да е държавна политика в ЕС и Европа по-общо. Има спорни въпроси (еднополов брак, идентификация на пола), които държавите членки решават сами, но ограниченията, които налагат, подлежат на контрол от страна на съдилищата на ЕС и Съвета на Европа.




Дълга версия: "Нерде Ямбол, нерде Станбул" е казал народът. Лидерите на "патриотите" са повечето от Ямбол, а Конвенцията срещу домашното насилие е от Истанбул, което донякъде обяснява и "патриотичната" опозиция спрямо нея. Опозицията на БСП пък е обяснима единствено с поговорки от рода на "де го чукаш, де се пука". Покрай тези партийни позиции се развихри и енергичен обществен дебат, в който взеха участие обичайните авторитети, не-дотам-авторитети и Светият синод. Създаде се впечатление, че става дума за дълбок, принципен спор.


Но кой е всъщност принципът, за който става дума? Ето няколко варианта:


1. Да се забрани правото на избор на сексуална ориентация? Не може да е това - все пак не сме се превърнали в православен еквивалент на Ислямската държава, а и имаме антидискриминационно законодателство. Също така има обвързващо за нас международно право, което изключва подобни забрани. Съдът в Страсбург още през 1981 г. интерпретира Европейската конвенция за защита правата на човека като забраняваща криминализирането на различната сексуална ориентация. Ние сме член на Съвета на Европа от 1992 г. и от тогава тези принципи са задължителни за нас. Очевидно мнозина са ги проспали, начело с БСП и БПЦ;


2. Да могат да се дискриминират хора на база сексуална ориентация? Не и това по същите причини;


3. Да не можеш да се запишеш като "трети пол" по желание? И това не е, защото нито Истанбулската конвенция го изисква, нито някой настоява за такава мярка у нас. Различните европейски държави имат различни позиции по този въпрос. През ноември 2017 г. немският конституционен съд "нареди" на парламента да приеме "трети пол" в официалните документи до края на 2018 г. Земята след това решение не се разтвори и не погълна съдиите в Карлсруе;


4. Да не се разрешават еднополовите бракове? Този въпрос не стои у нас. В Европа по него има различни решения. Към момента 15 страни разрешават еднополов брак/съюз. Това са: Белгия, Дания, Финландия, Франция, Германия, Исландия, Ирландия, Люксембург, Малта, Холандия, Норвегия, Португалия, Испания, Швеция и Обединеното Кралство. Ние не сме сред тях със или без Истанбулската конвенция.


5. Да не се дава публичност на хората с различна сексуална ориентация? И това не може да е, защото въпреки дискриминационните нагласи на големи групи до лишаване от публичност не се е стигало, а определени хора с нестандартна сексуална ориентация са всенародни любимци.


За какво е тогава целият шум?


Проблемът е, че


определени политически сили имат интерес от разпалване на "културна война" – война на идентичности


В тази война се защитава някаква (измислена, въобразена) "патриотична", "национална" и "консервативна" идентичност, от "наглото нашествие" на "мигранти" и "либерално западничество". Посланията са – "ние не сме Европа, а сме нещо друго" или "Европа трябва да се промени".


В този контекст конвенцията срещу домашното насилие просто стана терен, бойно поле, върху което въпросните консерватори-патриоти-националисти и т.н. искат да развеят конските си опашки, да разпънат шатри, да размахат хоругви и да поведат племенни шествия, търсещи признание на собствения светоглед.


"Битката" всъщност е за точно това – признание. Светът е завил много нанякъде и нагласите, културата, чувствата на някакви хора са останали "непризнати". Време е нещата да си дойдат на мястото, твърдят те.


Тръмп и културното "мнозинство"


Ситуацията у нас е "видяла жабата, че подковават вола и тя си вдигнала краката". Волът беше подкован в САЩ, където Доналд Тръмп стана най-отявленият изразител на волята за признание на "мнозинството". Мнозинството е в кавички, защото всъщност Тръмповото мнозинство беше малцинство – с три-четири милиона по-малко от опонентите му. Но това са детайли в "културната война"


Целта на "глобалната културна революция" е да донесе политическо признание на нещо, което се именува "нов консерватизъм". То има малко общо с Едмънд Бърк или Майкъл Оукшот, но се върти около теми като национализъм, либертарианство и "семейни ценности". Хубавото му е, че е инклузивно и за членството в него не пречи да имаш по няколко брака с моделки, или пък инцидентни авантюри с порно актриси.


Българският опит показва, че "консервативното уж-мнозинство" може да е още по-инклузивно. У нас в него влизат освен баш патриот-консерваторите:
- БСП;
- православната църква;
- мюфтията;
- част от новата левица;
- част от старата десница;
- русофилите;
- фашистите;
- комунистите;
- опортюнистите – т.е. преминалите през всички десни партии и накрая станали "патриоти", за да влязат в правителството.


Всички тези са за "традиционните семейни ценности" в едно обещество, в което повечето от децата се раждат извън брак. Също така, всички те симпатизират, подкрепиха или подкрепят Доналд Тръмп – макар и по различни причини.


Политиката на идентичност и признание


Мултикултурализмът има една добра страна – това е, че той е резултат от процесите на еманципация на обществени групи, на изравняването на основните им права. Равнопоставеността всъщност е продължение на просвещенските идеали. Борбата за нея маркира най-светлите моменти в съвременната политическа история – от движението за граждански права в САЩ от 60-те години на миналия век, през падането на Берлинската стена, до "отварянето" на обществото към проблемите на жените и сексуалните малцинства. Западът от 50-те години на миналия век е бил мрачно и потискащо място, към което малцина биха се върнали. Жените в кухнята, Алан Туринг – героят на Великобритания, разчел кода "Енигма"– осъден за "непристойно поведение". Т.е. бил е хомосексуален. Лицемерие и тесногръдие, което най-добре е да си остане в историята.


Мултикултурализмът има и една не толкова добра страна, обаче. Това е, че той може да се фетишизира и всякакви групи да започнат да търсят политическо "признание" и да водят "културни войни", ако не го получат. Като "новите консерватори", например, които искат тяхната култура – каквото и това да означава - да се уважава и признава, да присъства на най-високо политическо ниво. Тръмп всъщност изпълнява тази функция, както у нас това го прави триото Каракачанов-Сидеров-Симеонов, наред с много други бек вокали.


"Консервативната революция" в този смисъл е триумф на мултикултурализма като политика на идентичността. Някаква група счита, че не получава достатъчно признание в публичната сфера и иска от промяна на конституцията до собствен премиер, президент и т.н. Тя дори може да поиска "афърматив екшън" - обратна дискриминация - по отношение на собствените си интереси. За целта другите не трябва да се допускат до публичността/телевизиите, специални квоти трябва да гарантират превеса на уж-мнозинството, учебниците и езика трябва да се изчистят от примеси като понятието "джендър" и т.н.


До къде ще стигне тази "революция"?


Прогнозата ми е, че в САЩ и Западна Европа ще става дума основно за политика на идентичност, в която "забравеното", "мълчаливо" мнозинство ще получи одушници като Тръмп или Брекзит. Еманципацията обаче няма да бъде спряна и равнопоставеността на различните обществени групи няма да ерозира съществено. Дори Върховният съд на САЩ да отмени делото, легализиращо абортите - Roe v. Wade (1973), това ще е финалниат фойерверк на консервативният ренесанс, след който съпротивата ще е толкова силна, че той малко по малко ще затихне и отмине, ако все пак е останал и малко здрав разум.


В Източна Европа нещата са различни, обаче. Ситуацията около Истанбулската конвенция у нас показва, че покрай "културните идентичности" ние сме склонни да изхвърлим и утвърдени принципи на недискриминация и равнопоставеност, които така или иначе привиждаме като "чужди". Т.е. "мултикултурализмът" тук ще остане само като сблъсък на идентичности, борба на етикети – консерватори срещу либерали и пр. – но жертвата на тази "борба" може да се окаже просвещенската програма за равенство и еманципация. Програма, която така или иначе не е била доведена до сериозни резултати в региона.


В заключение, триумфът на мултикултурализмът като че ли е факт, но за някои – най-вече в Източна Европа – това ще означава просто още повече политики на идентичността, вътрешно и външно-политическо противопоставяне и "културни войни". Това не само може да разруши конституционната рамка за социална еманципация, но може да доведе до етнически и междудържавни конфликти. Защото това, което прави мултикултурализмът цивилизован и приемлив, е именно общата рамка на равнопоставеност, гарантирана от правовата, конституционна държава и международното право. Когато тя се разруши, мултикултурализмът е просто сблъсък на култури, цивилизационна война, в която по-силната надделява или най-много се постига временно примирие след тежки битки.


Парадоксът е, че тези, които отхвърлят мултикултурализма, са за война на цивилизациите, за културна война. Освен неразбиране, че по този начин те отново мислят в термините на някаква множественост на култури, този парадокс е сигнал за сериозна опасност.


Войната, пък било тя и "културна", не е донесла добро на никого.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (170)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2716 Неутрално

    - Даниел Смилов, сър.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  2. 2 Профил на vloti
    vloti
    Рейтинг: 668 Неутрално
  3. 3 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2716 Неутрално

    http://e-vestnik.bg/7218
    —цитат от коментар 2 на vloti


    Подкрепям Буковски, това си е отново марксизма но скрит в друга овча кожа. Бих дори казал много по-агресивен от класическият.

    https://www.youtube.com/watch?v=c7as0pFxPYc
    What is Cultural Marxism?

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  4. 4 Профил на Бубенце
    Бубенце
    Рейтинг: 393 Любопитно

    Данито много хубаво е позиционирал джендърите в смисъла на социални идентичности като комунисти, патриоти, опуртюнисти, националисти, фашисти, християни и т.н.

    Остава загадка можем ли да дефинираме и прогресивните джендъри като либерал, соросоид, глобалист, екоталибан, грантаджия и т.н.

    Чакам с нетърпение втората част.

  5. 5 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Триумфът е изненадващ само за Расссия и за други такива изостанали "государства".

    If you are going through hell... Keep going!
  6. 6 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    Що е то ``бек вокали''? Да не би да имат пред вид ``backing vocals'' -- онези там, дето припяват отзад на певците в поп-музиката? Ако е това, ми да го пишат както що требе. Иначе, да си измислят свой термин и него да си го ползват.

  7. 7 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 971 Неутрално

    - Даниел Смилов, сър.
    —цитат от коментар 1 на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?


    ХАХАХАХАХАХ 100%

  8. 8 Профил на galindimov
    galindimov
    Рейтинг: 314 Неутрално

    Вече няма абсолютно никакво значение дали ще се приеме Конвенцията или не. Затвърдихме се, поне мнозинството, като изключително нетолерантно общество, с ценности (православни?! по-скоро абсурдни за 21 в.) по-близки до Мала Азия, Арабския полуостров и Африка, отколкото до Западна Европа и развитите държави. Някой, мама му стара, няма ли да се запита как в тези държави има култура, изкуство, наука, философия и бизнес, и защо това го няма при нас. Ей затова- защото Ганьо е прост, невъзпитан, неуважаващ себе си (да не говорим за другите, били и те мъже, жени, бели, черни, обратни и тн), итова няма да се промени. Не и през 21 век.

  9. 9 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 971 Неутрално

    Как може въобще да се слага знак за равенство между Недискриминациа на база СОЦИАЛЕН ПОЛ и въвеждането на свободно самоопределение по пол , каквото предвижда йезуйтската конвенция.

  10. 10 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 617 Неутрално

    Ако Смилов вярва, че несъгласните с т.н. Истанбулска конвенция са само от Ямбол и брат'чеди на Динко, то е много вероятно да вярва и в Снежанка и седемте джуджета.
    Няма нужда да ни пробутва под формата на мулти-култи сбърканите представи за себе си и света на една нищожна част от обществото, която иска да пренесе собствените си проблеми със самоидентификацията и на останалите, които нямат такива проблеми. Равнопоставеността в обществото няма как да се случи с даването на суперправа на някакви малки части от него за сметка на други.

    В този смисъл цялата конвенция е нонсенс, защото почва да дели насилието по пол и възраст и т.н.

    И категорично не съм съгласен деца да бъдат занимавани в училище с 1 до N пола и други подобни вредни и объркващи детската психика неща.
    By the Way авторът на статията деца има ли?

    Do or do not. There is no try. Yoda
  11. 11 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 971 Неутрално

    Конвенция , която щяла да защитава жените, и според която всеки може да се самоопредели за ... ЖЕНА..

    Тотален нонсенс и гавра със жените.

  12. 12 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Наистина ли не можете да намерите нормален хетеросексуален човек със собствени доходи, които да изложи аргументи за тази конвенция, та всеки ден ни предлагате статии от очевидно зависими или комплексирани хора?

    Никога повече мутри начело на България.
  13. 13 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4908 Неутрално

    Малко комично е колко старателно г-н Смилов си е писал домашното по инстрикциите на поръчителя, но защо не? Забъркваме една попара от "лошите" с имена на организации априорно негативно възприемани сред читателите на тази медия и казваме, "Ако не си съгласен, значи си от тях"

  14. 14 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2040 Весело

    Колко беше инвестирала досега Америка за България в България, а около 200 милиона.
    Усвоява се, усвоява се! Грантовете хвърчат, джуджетата дращят ли дращят.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  15. 15 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2716 Неутрално

    Малко комично е колко старателно г-н Смилов си е писал домашното по инстрикциите на поръчителя, но защо не? Забъркваме една попара от "лошите" с имена на организации априорно негативно възприемани сред читателите на тази медия и казваме, "Ако не си съгласен, значи си от тях"
    —цитат от коментар 13 на daskal1


    По нищо не се различава от Путин. Той така лепна етикетчето "бандеровци" на украинците и край, иди доказвай че нямаш сестра.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  16. 16 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    Вече няма абсолютно никакво значение дали ще се приеме Конвенцията или не. Затвърдихме се, поне мнозинството, като изключително нетолерантно общество, с ценности (православни?! по-скоро абсурдни за 21 в.) по-близки до Мала Азия, Арабския полуостров и Африка, отколкото до Западна Европа и развитите държави. Някой, мама му стара, няма ли да се запита как в тези държави има култура, изкуство, наука, философия и бизнес, и защо това го няма при нас. Ей затова- защото Ганьо е прост, невъзпитан, неуважаващ себе си (да не говорим за другите, били и те мъже, жени, бели, черни, обратни и тн), итова няма да се промени. Не и през 21 век.
    —цитат от коментар 8 на galindimov


    Не, няма наука на Запад. Голяма заблуда е, че има. Има технологии, жонглиращи предимно с тривиалности, в услуга на бизнеса. Тривиалното, това е храната на бизнеса, въпреки любовта му към думи като иновация, за да изгежда приятен за окото.

    Научният мироглед е в състояние на погром. Фундаментите на науката са опорочени още от началото на 20-ти век, тласнати към скандална нелогичност и без никаква връзка с реалостта (че имало връзка с реалността се налага единствено чрез масирана лъжлива пропаганда). Това жалко положение в което науката е, дава отражение във всички останали сфери, неизбежно производни ней, на културалното мильо. Да не говорим, че падението ѝ се използва от нелепи маргинали да си обосновават културалния марксизъм и хромия постмодернизъм. Тъй че, не от анализи на неща като Истанбулската конвенция трябва да започне лечението, а, за да е ефективно, трябва да обърне взор към скандалните основи на онова, в което са превърнали теоретичната физика. Там е разковничето, не в разните бръщолевения като тези в предложения ни текст.

  17. 17 Профил на Александр Г. Дугин (№55)
    Александр Г. Дугин (№55)
    Рейтинг: 456 Весело

    Тази статия е тъкмо за дойчезеле.

    Кончита (с) Вурст - Президент на Европейския съюз. ;)
  18. 18 Профил на Черен хумор на кило
    Черен хумор на кило
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Често в коментарите се виждат последните напъни на индивиди от едно ориенталско общество, които искат да запазят хомофобските си и ксенофобски черти и привилегии. Ориентът и Европа са две различни неща, а разпалването на несъществуващи проблеми, изсмукани от пръстите, е повече от смешно.

  19. 19 Профил на Александр Г. Дугин (№55)
    Александр Г. Дугин (№55)
    Рейтинг: 456 Весело

    Аз се чудих вчера, защо шестимата протестиращи(?!) поддръжници на ИК, представляващи 200 (двеста!) НПО, разполагаха с повече плакати от колкото хора да ги държат (и по тази причина излишните ги набучиха в малкото купчини сняг), а то се оказа, че останалите са заели позиции на медийната амбразура и громят консерватизЪма. Даниелчно включително, съдейки от големината на изцопания тук текст.

    Кончита (с) Вурст - Президент на Европейския съюз. ;)
  20. 20 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1774 Весело

    ........автора да си подреди мислите........!!!!!!???????.........имам усещането ,че и той е много объркан.........

    България НАД ВСИЧКО .....
  21. 21 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 963 Неутрално

    БПЦ е поставена съвсем коректно в един кюп с комунисти и фашисти

  22. 22 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2676 Любопитно

    "Към момента 15 страни разрешават еднополов брак/съюз. Това са: Белгия, Дания, Финландия, Франция, Германия, Исландия, Ирландия, Люксембург, Малта, Холандия, Норвегия, Португалия, Испания, Швеция и Обединеното Кралство."

    Това ли са всички държави, където ние българите избираме да живеем и работим, или има още??

    подпис
  23. 23 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5076 Неутрално

    Децата в училище първо трябва да научатпо биология как се зачеват децата, да учат що е семейство, да учат за мъжа и жената, като такива.
    А не някой да им набива от деца, че не е ясно какъв им е полът и те трябва да изберат какво да бъдат.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 971 Неутрално

    Фундаментален въпрос - Ние, като държава имаме ли нужда от раждане на още деца, което се прави от мъж и жена, или имаме нужда от трансформиране на сегашните деца в гейове и допълнителен срив на и раждаемостта.

    Сега сме на предпоследно място в света по раждаемост, след премането на Конвенцията - дали изобще ще се побираме в графиката ?

  26. 26 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    В статията пропуснаха да споменат за държавата на Изток от нас, която напомня за своето съществуване само чрез войни, драми, противопоставяне в обществото, политика на зависимости чрез петрол и газ и странната претенция за "православие". Странна, защото по брой избите свои и чужди граждани може би само Китай я превъзхожда, а отношението и към човека не се различава много от това към животното. Но за тълпата и голата претенция върши работа и резултатите са тия, които ги виждаме в момента. А при близо два милиона български емигранти, никой не тръгна към "православната" държава, всеки се ориентира към "либералистките и мултикултурни общества". Очаквано , след като хората не могат живеят и се хранят от и с лъжи !

  27. 27 Профил на pomnesht
    pomnesht
    Рейтинг: 600 Неутрално

    "Българският опит показва, че "консервативното уж-мнозинство" може да е още по-инклузивно. У нас в него влизат освен баш патриот-консерваторите:
    - БСП;
    - православната църква;
    - мюфтията;
    - част от новата левица;
    - част от старата десница;
    - русофилите;
    - фашистите;
    - комунистите;
    - опортюнистите – т.е. преминалите през всички десни партии и накрая станали "патриоти", за да влязат в правителството" (цитат).
    Много добре ги е изброил авторът но общото между тях е че са русофили/комунисти не изключвам и мюфтията.
    Имам въпрос с понижена трудност: Ако Русия беше подписала Истанбулската конвенция колко от горе посочените щяха да останат в този списък? И колко от тях щяха с пяна на уста да се борят за нейната ратификация?
    Според мен всички изброени горе под строй определено следват руските си господари.

  28. 28 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 771 Неутрално

    До коментар [#8] от "galindimov":

    Затова и точно тук се вземат мерки срещу женското обрязване, а не в Африка.

    Ти в ред ли си?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на rockfan
    rockfan
    Рейтинг: 267 Неутрално

    До коментар [#16] от "bryghtlyght":

    "Не, няма наука на Запад"

    Как успя да го съчиниш това?! И целия последващ каламбур. Тъжно е наистина, че липсва разбиране и съпричастност към различните, но по-тъжното е, че тук е пълно с хора, чието мнение е толкова залостеняло и нищо не може да го промени. Надеждата е в следващите поколения.

  31. 31 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 771 Неутрално

    Ориентът и Европа са две различни неща, а разпалването на несъществуващи проблеми, изсмукани от пръстите, е повече от смешно.
    —цитат от коментар 18 на Черен хумор на кило


    Бяха, преди Ориентът да се изсипе в Европа и да се наложи да се занимаваме с "културните" му модели.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  32. 32 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1021 Весело

    До коментар [#26] от "nip03542908":

    "А при близо два милиона български емигранти, никой не тръгна към "православната" държава, всеки се ориентира към "либералистките и мултикултурни общества".
    --------------
    Внушенията, че всички емигрират заради педерастия е пресилено. Съвсем други предимства търсят сънародниците ни на запад. Значително по-добро заплащане, липса на корупция и т. н. Педерастите сте си добре и тук...

  33. 33 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3679 Неутрално

    До коментар [#27] от "pomnesht":

    Абсолютно точно наблюдение. Ако россссссия беше за конвенцията, целият червеният щеше да я подкрепя.

    Gunter glieben glauchen globen
  34. 34 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    Никъде в Конституцията ни не е позволено да се упражнява насилие над жени, деца или хора с различна сексуална ориентация!!!
    В никой български закон не е позволено упражняването на подобно насилие!!!
    Не ни е необходима каквато и да е Конвенция, просто трябва да съблюдаваме собственото си законодателство!

  35. 35 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    Авторът словоблудства с проблемите.

    Реално постардали от всичко това са обектите на интерес от субектите подкрепящи конвенцията.

    Целта в крайна сметка е насилсвено подлагане на услуги с цел превенция на нещо.

    Например: Всяко осиновено дете се приема, че е било обект на насилие защото идва от някакво семейство, разделя се с и т.н.
    Следователно - насилие.
    Следователно - прилагаме конвенцията през целия живот на детето за да лекуваме последствията от първото насилие (наблюдения, клюкарене, доносничество , разрушпаване на средата около семейството с цел предизвикване на нужда от психологическа подкрепа за адаптиране и т.н. ) Част от учиътелите с които ще разговарят просто изоставят децата в училище, и вместо да работят с тях, ги наблюдават и доносничат. Всеки неподготвен за часа и класа си учител ще се изивни с проблем на детето (за който е узнал на таейн от родитял разговор със социалния работник ) и вместо да си оправи работата или да обжалва неправилна заповед(!) от МОН на която е изпълнител, ще го прати на услуга, а тя е основно психолог (НПО).

    Следователно - психолог. Всяка седмица психолог ще напомня на детето защо е там, и че е осиновено, и ще го пита как си днес (осиновения, нали не си забравил).

    Ррешенията за ползване или непозлване на услуги за това дете и осиновителите вече ще принадлежат на НПО чрез държавата - социалните работници чиито доклади са тайни и могат да генерират и слагат в преписките произволни крити мнения.

    Това е крепостна зависимост от средновековен тип. Вид съвременно робство, трафик на хора към НПО.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    Е добре де, има ли човек на който не му стана ясно за какво е борбата? Не е да пазим различните, нито да спрем насилието. Борбата е за пари, много пари, които държавата ще е длъжна да осигури за:
    създаване на НПО и издръжката им, които да популяризират ИК, да обучават, да създадат врежа от структури /платени/ извършващи мониторинг, да подготвя децата за многополовия свят....
    Хора, напът сме да създадем чудовище по страшно от БХК и екоталибаните. В Швеция никой вече не може да прави секс с жена си без нейно писмено разрешение!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  38. 38 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    Мултикултурализмът има и една не толкова добра страна, обаче. Това е, че той може да се фетишизира и всякакви групи да започнат да търсят политическо "признание" и да водят "културни войни", ако не го получат.

    Да си додем на думата. Толерастията не допуска да има друго мнение. Може да има само правилното мнение. Ако ви звучи познато, никак не е случайно.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  39. 39 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2965 Неутрално

    ........автора да си подреди мислите........!!!!!!???????.........имам усещането ,че и той е много объркан.........
    —цитат от коментар 20 на kesh

    Ъъъ ...
    Начи ... Смилов не е объркан в Главното - че е от правилната страна на ... таквозата ... копанята. Защото в Новий Ред признатите за адепти са на специален оклад.
    И както си личи от пространното му глаголстване - уверен е, че Колелото на Силните, които са задвижили и налагат този джендър-социален индженерлък, се върти. Неумолимо.
    Неотроцкистчета, сър! Не могат да избягат от косъма си ...
    Та затова не си дава и много зор. Ни да вникне, ни да си подреди мислите, ни да ги изложи пред публиката така, че да убеди някого. Просто "се отмята" и се "позиционира". Пред "Когото трябва" ...

  40. 40 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2692 Любопитно

    Добре, бе!
    Да правят НАСАМЕ, каквото си искат със задниците си, но защо трябва да парадират с тях и да ми ги завират в лицето?
    Защо тия от ЛГБТИ са толкова кресливи и агресивни?
    Като какво ще възпитат осиновения си СИН, двойка хомосексуални?
    Ще поощряват неговата естествена сексуалност, или насила ще го направят хомо?
    Много пресолиха супата, тия от ЛГБТИ!

    ТРОЛЕТАРИИ ОТ ВСИЧКИ СТРАНИ! ОБЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  41. 41 Профил на Dima Gromov
    Dima Gromov
    Рейтинг: 185 Неутрално

    Смилов сър защо мирише на стари яйца сър тук?Не са стари и не са яйца)))Ама разбира се преподавателят във Будапеща и либерален идеолог,Сми-лов ще брани мултикулти шорош идеология,като матросов на амбразурата.Но няма финес и гланц,като Андреев от дойче веле,който като една златна арфа,пуска прославна ода за цвета на исляма и уахабизма и неговите проявления и синхроничност,със потиснатите 0.7% на интерсексуалността.г-н Смилов коленки не ви останаха да се кланите за тази конвенция-защо БЪЛГАРИТЕ ТРЯБВА ДА БЪДЕМ ОТНОВО НАЙ-БЕДНИТЕ,НО И НАЙ ГЛУПАВИТЕ ВЪВ В ЕВРОПА,?КАКВО АКО Я ПРИЕМАТ НАЛИ?ПОНЕ ДА НЕ СМЕ ГЛУПАВИ И ДА НИ ГОВОРИТЕ ЗА "ИНТЕРСЕКСУАЛНОСТ" И НЕПОЛОВ СТЕРЕОТИП?ТА ДЕТЕТО ВИ В КОЯ ОТ ТРИТЕ ВРАТИ ЩЕ ВЛЕЗЕ НА ТОАЛЕТНАТА?РОДИ СЕ МОМИЧЕНЦЕ,ПЪК КАКВОТО РЕШИ-ТАКА КАЗВАТ ВЪВ ШВЕЦИЯ ЗА БЕБЕТАТА))УСПЕХ

  42. 42 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2692 Любопитно

    До коментар [#37] от "chichka":


    напът сме да създадем чудовище по страшно от БХК и екоталибаните.
    —цитат от коментар 37 на chichka


    Майната им на БХК, но какво, според вас е това същество "Екоталибан"?
    Обясни, ако можеш!

    ТРОЛЕТАРИИ ОТ ВСИЧКИ СТРАНИ! ОБЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  43. 43 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2692 Любопитно

    До коментар [#14] от "dgd":


    джуджетата дращят ли дращят
    —цитат от коментар 14 на dgd


    Кои джуджета?
    Кремълските?

    ТРОЛЕТАРИИ ОТ ВСИЧКИ СТРАНИ! ОБЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  44. 44 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3001 Неутрално

    [quote#15:"Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?"][/quote]


    Това " бандеровци " не го е " лепнал " Путин . Още през 80-те години на миналия век руснаците наричаха украйнците " бандеровци ", когато имаха желание да ги обидят, а украйнците им отвръщаха с " маскали " .
    Е, не се налага да доказваш нищо за сестра си .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  45. 45 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1508 Гневно

    Няма какво да се чудят как да преведат думата "gender" на български.
    В България отдавна е прието съществуването на три пола:
    мъжки, женски и ПУТЬО МАРИНКИН!
    От това следва, че спокойно gender може да се преведе като ПУТЬО МАРИНКИН!
    Други, вместо ПУТЬО МАРИНКИН използват думата ПЛАШИПУТАРНИК и те така!!!!

  46. 46 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    Просто се чудя, до кога ще продължава(ме) да изказваме и/или пишем мнения без да сме прочели текста, да сме се опитали да го разберем, да не говоря за исходния документ, самата конвенция.
    И ако някой не е съгласен с нещо, освен да повтаря изказаното от т.н. отец или каквато там длъжност има, циркаджията Дионисий, който възбуден от много ревностната си служба на Бога организира заря пред храма, да вземе поне една конкретна теза на автора и да я оспори, с някакви па макар и не много убедителни аргументи.
    Вместо това папагалски се повтарят думи, било на предводителите на великата патриотична тройка, било на комунистите ( за тях забележете, че са едновременно автори и подръжници (Йотова, Станишев) и опоненти като Нинова - пълна шизофрения:)) - освен че не е сериозно, но и си бие на чиста глупост.

  47. 47 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2965 Неутрално

    Авторът словоблудства с проблемите....Това е крепостна зависимост от средновековен тип. Вид съвременно робство, трафик на хора към НПО.
    —цитат от коментар 35 на potrebitel3

    Точно така. Подготвя се анихилация на структурата на обществото до аморфна, атомизирана маса, която ще се джурка уж заради институционализацията и плащането от "държавата", но на практика - от индоктринирани НПО-структури на незнайно и безконтролно чие анонимно, скрито под общата шапка-невидимка на "Евро-наккаквоси" подчинение.
    Заради това и словоблуди Смилов, заради това е и толкова плоска и сведена до няколко тъпи лозУнга пропагандата им. За да не става дума точно за истинската цел и проблемите на тази атака чрез Конвенцията.
    Забележете, че никой, ама никой от "защитниците на жените", включително и Смилов и гък не обелва за предвиденото и задължително произтичащо от Конвенцията джендър-обучение на децата в училище, при това от малки. Ни гък! Щото там е зарита бомбата, която трябва да ни се пробута без да се усетим.
    Та затова е и словоблудството му. За да не става дума за важното ...

  48. 48 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    До коментар [#15] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":

    Не схващам какво общо има Путин с темата! В Русия не толерират нито джендърите нито обикновените педе...си, за разлика от тук.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  49. 49 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1638 Неутрално

    Гнусно, гнусно. Разни платени и ЛГБТ си присвоиха правото да казват на черното бяло и неистово искат ние да им ръкопляскаме и да им даваме още права, защото иначе ще сме заклеймени като хомофоби, расисти, путинисти и там каквито други опорки имат. Успяхте да нстроите нормалните хора срещу вас. Вече разбирам защо Орбан ви сви сърмите. Наглостта ви няма граници. :-(

  50. 50 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    До коментар [#42] от "lone_wolf":

    Екоталибан е същество, което лъже по телевизията, че ПИБ е дала милиард и плловина кредити на хотели в Банско, при положение че всички банки в България са дали в сектор хотели и ресторантьорство на всички населени места 1.57 милиарда.
    Екоталибан е толуп, който е готов да срине банковата система за да си гарантира собствените грантове.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  51. 51 Профил на vovka
    vovka
    Рейтинг: 476 Разстроено

    Колко голям грант ви обещаха за тази статия.

  52. 52 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Стипендиантите на Сорос, неолибералната гмеж и припяващия й медиен слугинаж, довели света до ръба на пропастта са обзети от паника. Вижда се от стратосферата. След избирането на Тръмп/консерватор и изолационист/, пасиансът им се обърка тотлно. Засега. което е добра новина за обикновените хора от планетата Земя.

  53. 53 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 795 Неутрално

    1. Вярно, бях дете при комунизма, ама не си спомням и тогава да е имало такава манипулация. Ти надмина Гьобелс, бе! Значи, разглеждаш там един аспект на ковенцията, от няколко десетки, и правиш "анализ". Например, хайде да ни светнеш за "малтретираните кандидат-бежанки";

    2. "Западът от 50-те години на миналия век е бил мрачно и потискащо място, към което малцина биха се върнали". Ха, ха, авторът, скриий се някъде, честно. От това и Гьобелс би се засрамил. Точно50-те са златните години на Запада;

    3. На Запад нямало дискриминация на базата на сексуална ориентация- Дръжки. Има. Положителна такава. Цели да дискриминира хетеросексуланите мъже. Всъщност не прсото да дискриминира- да им съсипва живота и кариерите, затова че са се осмелили да ПОГЛЕДНАТ мазните баджаци на някоя 'разкрепостена боркиня за гражданаски права', позволила си да дойде на работа полугола;

    Та казвате, било байганьовщина смело да заявиш, че всички са маскари!
  54. 54 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    До коментар [#46] от "tsvetko_51":

    Ама точно позицията на джендърите е близка до комунистическата. Нали комунистите смятаха да правят жените общи т.е. отричаха семейството като някакъв предрасъдък.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  55. 55 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Как пък не се загрижихте, например, да защитите имотите на гражданите от имотната мафия. Ама какво тук значи откраднат апартамент на пъпа на София, като има задници на податливи анални елементи за защитаване. Парите не миришат, а?

    Та казвате, било байганьовщина смело да заявиш, че всички са маскари!
  56. 56 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2965 Неутрално

    До коментар [#46] от "tsvetko_51":Ама точно позицията на джендърите е близка до комунистическата. Нали комунистите смятаха да правят жените общи т.е. отричаха семейството като някакъв предрасъдък.
    —цитат от коментар 54 на tribiri

    Тц, не е "близка", а точ-в-точ същата.
    И отричането на семейството е само средство и стъпка към целта - да се "обобществят" децата, отделянето им от родителите, които деца вече като единични табула раза да се "оформят" и "запълват" от "държавата".

  57. 57 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    “ Итова не е, защото нито Истанбулската конвенция го (третия пол) изисква, нито някой настоява за такава мярка у нас. “
    Не е вярно. Оставам с впечатление, че авторът не познава джендер-идеологията. Тя пропагира точно третия пол - пола ТО, който не е нито ТОЙ, нито ТЯ. До там, ме родители кръщават детето си с неутранлно име, обличат го в безполови дрехи и крият пола му дори от баба и дядо с обяснението, че не е работа на когото и да било какво има детето им между краката си. Записват го в детска градина от типа на Egalia, където ТЯ и ТОЙ е забранено, обръщението е само ТО (hen - новоизмислена дума в шведския език), не четат приказки от традиционните книжки, защото там има момченца и момиченца с майка и татко, което ще им обърка понятията. Това е ТРЕТИЯ ПОЛ - безполовия човек. Хайде сега да сравни с ал,12,т.1, където пише дума по дума за “изкореняването на стереотипните мъжки и женски роли”. Някаква разлика?

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  58. 58 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    “ Итова не е, защото нито Истанбулската конвенция го (третия пол) изисква, нито някой настоява за такава мярка у нас. “
    Не е вярно. Оставам с впечатление, че авторът не познава джендер-идеологията. Тя пропагира точно третия пол - пола ТО, който не е нито ТОЙ, нито ТЯ. До там, ме родители кръщават детето си с неутранлно име, обличат го в безполови дрехи и крият пола му дори от баба и дядо с обяснението, че не е работа на когото и да било какво има детето им между краката си. Записват го в детска градина от типа на Egalia, където ТЯ и ТОЙ е забранено, обръщението е само ТО (hen - новоизмислена дума в шведския език), не четат приказки от традиционните книжки, защото там има момченца и момиченца с майка и татко, което ще им обърка понятията. Това е ТРЕТИЯ ПОЛ - безполовия човек. Хайде сега да сравни с ал,12,т.1, където пише дума по дума за “изкореняването на стереотипните мъжки и женски роли”. Някаква разлика?

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  59. 59 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#22] от "Иван К":

    абе те руснаците искат да живеят където и да само не в Русия ( дори в България идват )
    обаче като си отворят голямата уста, и говорят обратното на това което правят.
    та и тукашните им любители също

    Birds of a feather flock together.
  60. 60 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 725 Гневно

    въвеждането на свободно самоопределение по пол , каквото предвижда йезуйтската конвенция.
    —цитат от коментар 9 на За да останат ХОРА в България.


    Не, конвенцията изобщо НЕ предвижда такива неща.

    Чел ли сте я изобщо?

  61. 61 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    Абре Смилов да няма някоя любовна афера с главния редактор на Дневник, че всяко негово словесно изпускане да се публикува тук? Толкова ли няма по-интересни хора, които да пишат?

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  62. 62 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    До коментар [#60] от "Vorknkx":
    Предвижда го. Чела съм я. #57 или #58 (дневник ги рои).

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  63. 63 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 725 Гневно

    Това е ТРЕТИЯ ПОЛ - безполовия човек. Хайде сега да сравни с ал,12,т.1, където пише дума по дума за “изкореняването на стереотипните мъжки и женски роли”. Някаква разлика?
    —цитат от коментар 58 на султана глаушева


    Тълкувате тази алинея както дявола евангелието.

    Първата Ви грешка е, че приемате третия пол за безполов, а той не е такъв, Третият пол си е ВИД пол, а не липса на пол.

    Втората Ви грешка е, че бъркате изкореняването на вредни архаични стереотипи със "заместване" на понятивта за пол, а това не е така. Въпросното изкореняване е просто изчистване от лошото ни наследство, напр. идеята, че мъжът има право да бие жена си.

    Никой човек не се ражда с определена полова роля. Новородените момченца не носят работнически комбинезон, такак както и новородените момиченца не са носят домакински престилки. ТОва са роли, които обществото им вменява.

    Моля научете се да премисляте и проучвате нещата преди да бълвате постове от по 10 страници.

  64. 64 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    До коментар [#59] от "Xumpomo пате"

    Ех Саше, Саше!
    От сайта на ЦРУ:
    Net migration rate:
    ....
    49 NETHERLANDS 1.90 2017 EST.
    50 BERMUDA 1.80 2017 EST.
    51 HONG KONG 1.70 2017 EST.
    52 RUSSIA 1.70 2017 EST.
    53 GERMANY 1.50 2017 EST.
    54 HUNGARY 1.30 2017 E

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  65. 65 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    До коментар [#16] от "bryghtlyght":"Не, няма наука на Запад" Как успя да го съчиниш това?! И целия последващ каламбур. Тъжно е наистина, че липсва разбиране и съпричастност към различните, но по-тъжното е, че тук е пълно с хора, чието мнение е толкова залостеняло и нищо не може да го промени. Надеждата е в следващите поколения.
    —цитат от коментар 30 на rockfan


    Напротив. Надеждата е в истината, а не в това да очакваш, че някакви си бъдещи поколения ще я загърбят и подходящо индоктринирани, ще ударят на весел произвол. Всичко тръгва от природните науки, особено от физиката, защото там любителите на празната фраза, каквито са защитниците на незащитимото от сорта на разни постмодернистични творения на културалния марксизъм, могат да бъдат заковани върху дъската на истината с неопровержими доказателства, които не оставят място за алтернативни мнения. Това единствено спасение на обърканите опортюнистични мозъци, надеждата че може винаги да се пробутва алтернативно мнение за дадена истина, колкото и да е неоспорима тя, в истинската наука няма как да намери почва. Истинската наука е същинският мор за развихрилите се в последните десетилетия дилетанти-списуватели, които дотолкова вече са се размножили, че и конвенции с пакетирани техни фрустрации и аберации, пробват да налагат на света. Е, така организирани, те се пробват да смачкат и самата наука, както се наблюдва в предния век. Но, научната истина е жилаво нещо и колкото и да е обилен потокът от интелектуална мръсота, който се излива върху нея, тя като едно fleur de lis винаги пробива вдървеното и вкаменено тяло на безумието. Неслучайно днес се радваме на цивилизация, пробила средновековния мрак на даже още по-големи безумия от безумието на мултикултурализма, франкфуртски школи и безпросветно дебелоочие, налагащо аберацията като норма.

    Само във възраждането на истинската наука, знаменосецът на истината, е надеждата обществото ни да сложи преграда пред организирани одиозни индивиди, обладани от висш егоизъм, които са си внушили, че подкопаването на устоите му, е онзи нужен им лек срещу собствените им демони. Всичко друго, както казах, са празни приказки.

  66. 66 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2692 Любопитно

    До коментар [#50] от "tribiri":

    Описваш частен случай с конкретен лъжец!
    Хайде сега отначало!
    Какви са еко активистите?
    Кога и къде възникват еко движенията?
    До кого са по-близки? До Маркс или Адам Смит?
    И не бъркай еко активисти с еко анархисти!
    Имаш ли против запазване на Природата?

    ТРОЛЕТАРИИ ОТ ВСИЧКИ СТРАНИ! ОБЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  67. 67 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2965 Весело

    въвеждането на свободно самоопределение по пол , каквото предвижда йезуйтската конвенция.
    —цитат от коментар 9 на За да останат ХОРА в България.

    Не, конвенцията изобщо НЕ предвижда такива неща.
    Чел ли сте я изобщо?
    —цитат от коментар 60 на Vorknkx

    Ми тя затова е и "йезиутска" :)

    В чл. 3 се въвежда вече законово понятието "социален пол".
    Няма да споря по превода. Оригиналът е "джендър".
    А джендър-идеологията и системата е точно това ...

  68. 68 Профил на rockfan
    rockfan
    Рейтинг: 267 Неутрално

    До коментар [#65] от "bryghtlyght":

    Ти ли се отплесна, аз ли изпуснах нишката, не знам. Но първия ти пост отхвърли научните открития от 20в., а това е несериозно. Ако си имал предвид моралните резултати от тези открития, ок, но на мен не ми прозвуча така. Иначе темата за истината, която подхвана е много интересна, както и нещата които си написал.

  69. 69 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    До коментар [#63] от "Vorknkx":
    Не е вярно. Основата на джендер-идеологията е точно безполовия човек. Прочети сам - линкове бол. Текстът в ал.12 не се тълкува, а се прилага. “Изкореняване на стереотипни роли” означава само това. Не са диференцирани,т.е.всичко попада в кюпа. А най-стереотипните от тях са тези на майка и баща. Мразя да философствам. Пиша само по същество. Ако искаш линкове, да ти дам, но не си малък и сам ще си намериш. Ето ти един като подарък.
    Заглавието е “половонеутрално възпитание - бъди, каквото искаш”.
    http://www.zeit.de/2012/34/C-Schule-Kindergarten-Schweden

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  70. 70 Профил на pomnesht
    pomnesht
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#48] от "tribiri": "Не схващам какво общо има Путин с темата! В Русия не толерират нито джендърите нито обикновените педе...си, за разлика от тук."
    Проблемът не е Путин. Руснаците да правят със себе си каквото искат. Проблемът е с една голяма част от българите, които са с руско самосъзнание и са готови без да помислят да следват Путин или който и да е в момента водач на североизточната кочина. А като тръгнеш след бръмбар рано или късно ще те заведе на лайно е казал нашият народ.

  71. 71 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    Имаме си Конституция и закони забраняващи насилието под каквато и да е форма,
    а също и морални задръжки и на който му липсват да си понесе последствията от
    горепосочените. Така че и Марсианска конвенция няма да помогне ако закона не се
    спазва, точка. А относно третия пол или другите самоопределения на сексуална идентичност, нормалното общество не е длъжно да се съобразява със
    шепа хора излезли от границите нормалното развитие !!!

  72. 72 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Смилов: "У нас в него влизат освен баш патриот-консерваторите:
    БСП; православната църква; мюфтията; част от новата левица; част от старата десница; русофилите; фашистите; комунистите; опортюнистите..."
    Хе-хе! Драги Смилов, забравихте католическата църква в България. Защо ли?

  73. 73 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    "Започва да се налага масова цензура, подкрепена от наказателното законодателство. За шега с хомосексуалисти може да те вкарат в затвора. Във Франция налагат огромни глоби. Наскоро имаше случай - член на националната асамблея се пошегувал за хомосексуализма на неформална среща и го осъдиха на 20 000 евро глоба. При следващо провинение, предстои вкарване в затвора. Забележете колко бързо се развиват нещата в полза на репресиите.

    Дали не става въпрос за хора, които натрапчиво карат целият свят да живее според техните идиотски идеи? Не - става въпрос за нещо много по-сложно. Имаше един философ – Херберт Маркузе от Франкфуртската школа. Неговите идеи сега се въплъщават в света. А те бяха много прости. Маркузе е ревизионист-марскист. Несъгласието му с Маркс е само в една точка – че Маркс смята за революционна класа пролетариата (това се видя, че не е вярно), а според Маркузе истинската революционна класа са различни малцинства. Изолираните случаи – това е истинският революционен елемент. Според Маркузе цялата патология трябва да бъде определена за норма, а цялата норма – за патология. „Едва тогава – пише Маркузе – най-после ще разрушим буржоазното общество“.

    Тези активисти, които сега уж защитават правата на малцинствата – хомосексуалистите, феминистките и др. - изобщо не се грижат за своите малцинства. Също като Ленин, те ги използват като инструмент за натиск и контрол върху обществото. И разбира се, им причиняват много повече вреди и зло, отколкото на всички нас. В Америка жената на мой приятел преди 7 години основа движението „Жените на Америка срещу феминизма“. Започна с приятелки, а сега вече издават списание в тираж 2 милиона. Жените разбират, че феминизмът е срещу тях, той разрушава живота им, пречи им да изберат това, което им харесва, а не онова, което им натрапват разни активистки."

    Владимир Буковски

    Panta rhei....
  74. 74 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7875 Разстроено

    Наистина има триумф на мултикултурализма, щом ПРАЙДпарадът е по-важен от 24 май като Празник на Българската Азбука, на Българската Писменост и на Българската Култура!!!!

    karabastun1@abv.bg
  75. 75 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2965 Весело

    Смилов: "У нас в него влизат освен баш патриот-консерваторите:БСП; православната църква; мюфтията; част от новата левица; част от старата десница; русофилите; фашистите; комунистите; опортюнистите..."Хе-хе! Драги Смилов, забравихте католическата църква в България. Защо ли?
    —цитат от коментар 72 на Мърмор

    "Забравил" е и Евангелистката, "забравил" е, че Папата възразява в Становище до ООН именно за същото още през 2013 година ...

  76. 76 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1638 Неутрално

    До коментар [#70] от "pomnesht":


    Проблемът е с една голяма част от българите, които са с руско самосъзнание и
    —цитат от коментар 70 на pomnesht


    Това сам ли го имислихте или ви проговориха извънземните?!? :-)

  77. 77 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    До коментар [#65] от "bryghtlyght":Ти ли се отплесна, аз ли изпуснах нишката, не знам. Но първия ти пост отхвърли научните открития от 20в., а това е несериозно. Ако си имал предвид моралните резултати от тези открития, ок, но на мен не ми прозвуча така. Иначе темата за истината, която подхвана е много интересна, както и нещата които си написал.
    —цитат от коментар 68 на rockfan


    Би било несериозно да отхвърлиш т.нар ``научни открития на 20-ти век'', ако нямаш аргументи, с които да докажеш колко те са нелепи. А аз имам. От въпросните ``открития'' няма как да произтекат каквито и да било реални резултати, защото безсмислиците няма как да доведат до полезни резултати. Виж, че са объркали света и са го подвели (чрез злостна пропаганда), че някаква си кой знае каква революция в науката била настъпила, това наистина е морален погром върху човечеството с далеч-отиващи негативни последствия, включително и такива, подтикващи зараждането на рушителни течения като мултикултурализма, пост-модернизма и културалния марксизъм, родени в болните мозъци на самопровъзгласили се саванти като тези от франкфуртската школа. Такива течения са отпадъчните води от обявената нова ера във физиката, оформена на секретни срещи между нарочени за пишман-учени, представители на трите империи, срещи, състояли се в Брюксел на т.нар. Солвееви конгреси.

    И, не, не давай атомната бомба, като пример за морална вреда от ``потресаващите'' открития на науката на 20-ти век. Бомбата няма нищо общо с това фалшиво тресене на физиката, което медиите катадневно втълпяват на невинния народ по света. Тя е резултат от емпирична дейност, без връзка с някаква теория, каквито са всички инженерни достижения по света, без на някого да му скимне да ги нарича велики научни открития, каквито и милиарди да носят на собствениците на компаниите, експлоатиращи ги. Това, че пробутват някак да излезе, че бомбата била произтекла от новата физика, е една опашата лъжа и повтарянето й хич няма да измени факта, че между двете няма нищо общо. От култивирането на подобни лъжи за физиката, са се пръкнали по-нататък всичките тези фалшиви социални учения. Логиката е, че щом там, във физиката, където е немислимо да се пробутват лъжи, такива се поднасят най-лежерно, защо и ние франкфуртските лъжци да не пробваме и да лъжем през зъби, докато ни прималее. В социалните науки пък хич и няма как да ни хванат. Така, стъпка по стъпка, виждаш докъде стигнаха социалните манипулатори. Вече имат тупето и шантави конвенции да налагат политически, без никакъв срам. Ми, щом във физиката могло, ние па да не сме по-грозни.

  78. 78 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Авторът явно не схваща какво е мултикултуризъм или съзнателно се опитва да остави хората с грешно впечатление.

  79. 79 Профил на Ivan Tcholakov
    Ivan Tcholakov
    Рейтинг: 301 Неутрално

    За положителна дискриминация да сте чували нещо, г-н Смилов?

  80. 80 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1640 Весело

    До коментар [#78] от "nemeria":

    Аааа защо? Съвсем в "правата линия" е г-н Смилов по отношение на мултикултурализма:

    „В някои части на Европа разнообразието днес се разглежда като заплаха. Разнообразието идва с предизвикателства, но разнообразието е съдбата на човечеството. Дори и в най-отдалечените кътчета на тази планета няма да има нация, която в бъдеще няма да е свидетел на разнообразие. Натам върви човечеството и тези политици, които се опитват да „продават“ на избирателите си общество, което е съставено изключително от хора от една култура, се опитват да представят бъдеще, базирано на минало, което никога не е съществувало, следователно това бъдеще никога няма да съществува. Европа ще е разнообразна и във всички други части на света ще има разнообразие. Единственият въпрос е как се справяме с това разнообразие и моят отговор на това е: като гарантираме, че нашите ценности определят как се отнасяме към това разнообразие и да не се отказваме от нашите ценности, за да отказваме разнообразието, което ще ни събори като общество. Ако не го схванем, аз искрено вярвам, че Европа няма да е Европа, която построихме, Европа няма да остане място на мир и свобода още много дълго.“ – Франс Тимерманс

    https://www.youtube.com/watch?v=q94syUDDhxA

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  81. 81 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#64] от "tribiri":

    това включва някакви козари от бившите республики, които пеша не могат да стигнат по-далече

    Birds of a feather flock together.
  82. 82 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 327 Неутрално

    До коментар [#27] от "pomnesht":

    Според мен всички изброени горе под строй определено следват руските си господари.
    ...................
    А според мен , само роб може да мисли , че и противниците му задължително си имат господар.
    За съжаление си драги ми джендъре.

  83. 83 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 891 Весело

    ''През ноември 2017 г. немският конституционен съд "нареди" на парламента да приеме "трети пол" в официалните документи до края на 2018 г. Земята след това решение не се разтвори и не погълна съдиите в Карлсруе''

    думам ти дъще, сещай се снАхо.....Данито за некой лев от Америка за Бг ще се запише 4-ти пол, няма никъв проблем

    изобщо, поредната мисловна диария на Смилов, който явно смята читателите на Дневник за много ниска топка, щом се опитва да пробутва подобни манипулации

  84. 84 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 241 Любопитно

    "Забранена е всяка пряка или непряка дискриминация, основана на пол, раса, народност, етническа принадлежност, човешки геном, гражданство, произход, религия или вяра, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично или обществено положение, увреждане, възраст, СЕКСУАЛНА ОРИЕНТАЦИЯ, семейно положение, имуществено състояние или на всякакви други признаци, установен"

    1. Тогава защо за архитект искат да си завършил архитектура? това не е ли дискриминация по образование?
    2. Защо се иска поне средно образование за да имаш шофьорка книжка?
    3. Защо в православната църква не се приемат мюсюлмани?
    4. Защо пенсия се дава според възрастта? И защо различна за мъже и жени?Дискриминация по пол!
    5. Защо има фонд за лечение на деца? А на възрастни?
    ...

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  85. 85 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 327 Неутрално

    Ама как ми напомня ситуацията с мигрантите от преди 5 г.
    То не бяха матрите, че са само лекари и инженери, че са само майки с деца, клети бегълци от войната. Ня бяха мечета, не беше чудо.
    А после кво стана?
    та и тук е така -

  86. 86 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 241 Любопитно

    "4. Да не се разрешават еднополовите бракове? Този въпрос не стои у нас. В Европа по него има различни решения. Към момента 15 страни разрешават еднополов брак/съюз. Това са: Белгия, Дания, Финландия, Франция, Германия, Исландия, Ирландия, Люксембург, Малта, Холандия, Норвегия, Португалия, Испания, Швеция и Обединеното Кралство. Ние не сме сред тях със или без Истанбулската конвенция."

    Да, но ако ратифицираме конвенцията ще се окаже, че дискриминираме хората с различна сексуална ориентация или полови роли като не им даваме да сключват брак!
    Подробности, нали??????

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  87. 87 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 241 Весело

    - Даниел Смилов, сър.
    —цитат от коментар 1 на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?


    Който разбира се пише всичко това безплатно или срещу членски внос на будни граждани!

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  88. 88 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 241 Весело

    Вече няма абсолютно никакво значение дали ще се приеме Конвенцията или не. Затвърдихме се, поне мнозинството, като изключително нетолерантно общество, с ценности (православни?! по-скоро абсурдни за 21 в.) по-близки до Мала Азия, Арабския полуостров и Африка, отколкото до Западна Европа и развитите държави.
    —цитат от коментар 8 на galindimov


    Що, трябва да правим винаги каквото правят другите ли? Нямаме ли право на собствено виждане, собствен път?Като искат да приемат гей браковете-ок. Тук решихме друго. Неморално ли е? Незаконно може би?

    няма ли да се запита как в тези държави има култура, изкуство, наука, философия и бизнес, и защо това го няма при нас. Ей затова- защото Ганьо е прост, невъзпитан
    —цитат от коментар 8 на galindimov


    Къде няма култура? Тук ли няма поети, режисцори, акйтьори, музиканти?
    Какво имашда кажеш за Ганьо от Моленбек? По-културен ли ти се вижда? Или Ганьо от Джунглата?

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  89. 89 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2716 Неутрално

    А при близо два милиона български емигранти, никой не тръгна към "православната" държава, всеки се ориентира към "либералистките и мултикултурни общества".
    —цитат от коментар 26 на nip03542908

    ПАРИТЕ, бе нещастник. Тебе както те гледам си готов да свалиш гащите стига да е добре платено. Или ентусиазирано да словоблудстваш в някое от многобройните НПО-та със същата цел.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  90. 90 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    "За какво е тогава целият шум?
    Проблемът е, че определени политически сили имат интерес от разпалване на "културна война" – война на идентичности.
    В тази война се защитава някаква (измислена, въобразена) "патриотична", "национална" и "консервативна" идентичност, от "наглото нашествие" на "мигранти" и "либерално западничество". Посланията са – "ние не сме Европа, а сме нещо друго" или "Европа трябва да се промени".
    В този контекст конвенцията срещу домашното насилие просто стана терен, бойно поле, върху което въпросните консерватори-патриоти-националисти и т.н. искат да развеят конските си опашки, да разпънат шатри, да размахат хоругви и да поведат племенни шествия, търсещи признание на собствения светоглед."

    Подписвам се под този извод, колкото и Смилов да не ми е от любимите анализатори.
    Бих добавила, че измислената битка "за" или "против" ратификацията на ИК се превърна от тактическо оръжие (което да даде възможност на БСП или да прикотка т.н. "патриоти" за гласуване против правителството в измисления вот на недоверие, или да вкара траен клин в управляващата коалиция, или и двете, да поведе битката срещу ГЕРБ на извъневропейско и даже надпартийно ниво) в социологически лакмус за зрелостта на избирателите на всички, без изключение, политически партии.
    Пъстрата партийна картинка на страната се превърна в една черно-бяла карта, защото прости, ограничени и назадничави се оказаха не само избирателите на БСП, ДПС, Атака, но и тези на ГЕРБ, ДСБ, ДА БГ.. - всички, повлияни не само от страха да си различен в една безцветна тълпа, но и от агресията и крясъците на невежите, прикрити под маските на политици, юристи, философи, социолози, преводачи и какви ли не.
    Точно поради горното, няма как да се съглася със Смилов за това, че всички, които не подкрепят ратификацията, непременно подкрепят Тръмп или Путин или обратното, че подкрепящите я са против двамата мачовци едновременно . Няма как да сравняваме компоти с компютри, нито да унифицираме страховете на неуверените, защото един се бои за идентичността си, друг за децата си, трети от мюсюлманките (имаше и подобно мнение наскоро), четвърти от непознатото... Просто чрез подобни излишни спорове (не обществото, а депутатите ще решават в случая) ДС-КГБ-ГРУ постигат основната си цел по правилото "Разделяй и владей".

    First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  91. 91 Профил на Ivan Tcholakov
    Ivan Tcholakov
    Рейтинг: 301 Неутрално

    THE PARIS STATEMENT
    A EUROPE WE CAN BELIEVE IN
    https://thetrueeurope.eu/a-europe-we-can-believe-in/

    Philippe Bénéton (France) Rémi Brague (France) Chantal Delsol (France) Roman Joch (Česko) Lánczi András (Magyarország) Ryszard Legutko (Polska) Pierre Manent (France) Janne Haaland Matlary (Norge) Dalmacio Negro Pavón (España) Roger Scruton (United Kingdom) Robert Spaemann (Deutschland) Bart Jan Spruyt (Nederland) Matthias Storme (België)


    ПАРИЖКО ИЗЯВЛЕНИЕ
    ЕДНА ЕВРОПА, В КОЯТО МОЖЕМ ДА ПОВЯРВАМЕ
    https://thetrueeurope.eu/парижко-изявление/

    Филип Бенетон (Франция) Реми Брайг (Франция) Шантал Делсол (Франция) Роман Йох (Чехия) Андраш Ланци (Унгария) Ришард Легутко (Полша) Пиер Мано (Франция) Далмацио Негро Павон (Испания) Роджър Скрутън (Великобритания) Робърт Шпееман (Германия) Барт Ян Спраит (Холандия) Матиас Сторм (Белгия)

  92. 92 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3732 Неутрално

    До коментар [#46] от "tsvetko_51":

    добре де , ако при теб дойде един и ти предложи здрав джендър без оглед на пол , белези и стереотипи имаш ли право да го съдиш ? а ако не дай боже му гръмнеш един шамар той ще те съди ли

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  93. 93 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 241 Любопитно

    Не, конвенцията изобщо НЕ предвижда такива неща.
    —цитат от коментар 60 на Vorknkx

    Аз съм я чел. Цялата.

    Въпросното изкореняване е просто изчистване от лошото ни наследство, напр. идеята, че мъжът има право да бие жена си.
    —цитат от коментар 63 на Vorknkx

    Ами тогава ги избройте поименно тези стереотипи!

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  94. 94 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 218 Весело

    Даниел Смилов се явява по служба да ни обясни колко сме зле и колко са добре господарите му че са махнали някои излишни морални норматива. ОК, разбрахме!
    Само, че и аз имам забележка към него: По принцип когато си проводник на чужди интереси е по-добре да не се хвърляш на всяка амбразура, ами малко по-тайно да стават нещата. Така , г-н Смилов ще стигнете до положение, че никой няма да ви обръща внимание тъй като предварително ще знае какво ще кажете ако е запознат с гледната точка на работодателите ви. Така стана с плевнелиев и виждате до къде го докара - в жилтите новини са му изявите и никой не може вече да го възприеме сериозно.

  95. 95 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    До коментар [#46] от "tsvetko_51":

    Цветко, капаните не са заложени в самата Конвенция.... а в препратките към други директиви.... нещо като договор с банка или телеком, но капаните са заложени в Общите условия, които не ти дават да четеш и подпишеш!!! За много, при това лесни пари за джендър НПО-та става въпрос.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  96. 96 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 241 Любопитно



    Разнообразието идва с предизвикателства, но разнообразието е съдбата на човечеството
    —цитат от коментар 80 на baba_zozolana


    Как пък решихте каква е съдбата на човечеството?!
    Кой ви дава право да решавате от името на човечеството?!

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  97. 97 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2630 Неутрално

    До коментар [#61] от "Darcas":

    Неее,на Смилов жена му е също е на служба в кръга от НПО-та около кръга Капитал.Ружа Смилова.Семеен бизнес им е..

  98. 98 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 961 Весело

    Гаси наглите социални инженери! И си вярват... Ама, те са си вервали и като са горили вещици, удряли са край в кафяви ризки с вдигната ръка, пламено са подтичвали подир Сталин и Мао... Сега колко му е да подхванат нова кауза за малтретиране на обществото.

  99. 99 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2630 Неутрално

    До коментар [#63] от "Vorknkx":

    Пълни глупости!Всеки здрав човек се ражда с опрдделен пол,решен още със зачеването.Айде стига с глупостите!

  100. 100 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    До коментар [#92] от "дерибеев":

    До коментар [#92] от "дерибеев":

    Какво значи "здрав джендър", хахах... Да не би да си повярвал на онзи неграмотник, че gender се превежда на български като "секс"?
    По повод "шамара" ще ти кажа, че скоро писах искова молба за домашно насилие, осъществявано от жена върху мъж, състоящо се в словесна агресия - обиди и ругатни към него и роднините му, заплахи, че няма да си види детето, постановки с викане на полиция и твърдяно съставяне на фалшиви медицински с оплаквания, че той я шамаросва, души и какво ли още не (вж. чл. 33 ИК)... На всички случки свидетел е само детето и полицаите, пристигнали и си отишли безпомощно, след като госпожата отказва да напусне общото жилище с "насилника" (негово собствено), а целта е пълен контрол върху всичко, евентуално изхвърлянето му на улицата и лишаване от право да контактува с детето. Съдът остави молбата без движение с указание да напишем конкретни дати и описание на психическия тормоз, осъществяван в продължение на години. Явно, първо са се изсмели, че мъж може да бъде обект на тормоз, после - че могат да го откажат да си търси правата. Вярно е, че имаме Закон за защита от домашното насилие, но какво от това, щом съдът не иска да го прилага и иска конкретика, която тъй или иначе не може да се докаже, особено при свидетел едно малолетно дете (чл.26, 27 и 28 от ИК)? Закони имаме, да, но ефикасността им издиша, защото никой не иска да види картината в цялост и да разбере, че последиците за насилвания и за децата са изключително тежки, а насилникът трябва да бъде наказван ПРЕДИ още да е причинил телесна повреда (наказуема по НК по тъжба на пострадалия, което ИК ни насърчава да променим и разширим даже и за психическото насилие по чл. 33). Тоест липсата на "всеобхватни и интегрирани политики" (чл.7 ИК) на държавните, общинските органи и неправителствените организации е СРЕДА, благоприятствуваща насилието, въпреки наличието на много и всякакви "кухи" закони.

    First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK