Десет причини държавата да не придобива дял в ЧЕЗ България

Гинка Върбакова обяснява пред парламентарни комисии за сделката за ЧЕЗ

© Георги Кожухаров

Гинка Върбакова обяснява пред парламентарни комисии за сделката за ЧЕЗ



Топ десет причини защо придобиването на дял от държавата в ЧЕЗ БГ не е добра идея:


1. Ако целта е регулация на дейността за осигуряване на безпроблемна услуга, то това е работа на регулаторите, не на акционерите. Следователно въпросът е защо регулаторите не могат да си свършат работата при предварителна оценка за голям риск.


2. Ще възникне конфликт на интереси между държавата като регулатор с цел качествена услуга на ниска цена и държавата като акционер, търсещ максимална печалба при най-ниски инвестиции. Това го наблюдаваме в "Софийска вода", в случая Софийска община.




3. Ще се похарчат вероятно над 100 млн евро грешни държавни пари под една или друга форма за цел, която се постига с други средства.


4. Ще настъпи още по-голям хаос в системата с вкарването на политици директно в ключово енергийно дружество - като до момента е очевадно до какво води тяхното присъствие във всяко друго дружество в енергетиката, както и общото й състояние.


5. Ще бъде нанесен още един сериозен удар върху остатъчната инвестиционна репутация на България как ад хок адресира с моментни хрумки проблеми, които искат стратегическо решение - и така ще прогонят, да не говорим - привлекат, някакви чужди инвестиции.


6. Ще се покаже на света, че всичко в България подлежи на ревизия и че законите са според човека и момента, а не обратното.


7. Ще се унищожат 15 г. усилия за изграждане на качествена мрежа с типичните за политиците разхищения и ще върнат нещата до състоянието им от 2004 г.


8. Ще ликвидират всякакъв интерес от стратегически инвеститори, които - както показа и процедурата на ЧЕЗ - не идват в България дори само заради регулаторния риск, камо ли ако трябва да заседават в борд заедно с държавата.


9. Ще почнат да никнат схеми как да се привлекат ЧЕЗ дружествата в други грандпрахоснически планове на политиците като АЕЦ "Белене".


10. Ще се увеличи рискът на потребителите да не получат качествена услуга на електроснабдяване. А и ще трябва чрез бюджета да участват пропорционално във финансирането на инвестициите за поддръжката на мрежата.


Коментарът е публикуван във "Фейсбук". "Дневник" го препечатва с разрешението на автора.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (96)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8133 Любопитно

    Важното е цената на тока да расте - а причини винаги ще се намерят, нали ?

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 239 Неутрално

    1 -Българската държава е доказала че не е добър партньор и собственик
    2-кой нормален бизнесмен ще си харчи парите да купува бизнес при условие че някой друг ще го управлява и то точно държавата с репресивните органи зад гърба си

  3. 3 Профил на olga_kokoshkina
    olga_kokoshkina
    Рейтинг: 667 Неутрално

    CEZ Bulgaria отива при Бойко Пеевски след това малко медийно театро от кумова срама.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    Да ама държавата ще може да си назначава гербаджии и да усилва мощта си на избори.

  6. 6 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 938 Любопитно

    И какво?
    Ако Държавата придобие ЧЕЗ, ще им паднат сметките за тока ли?
    Разликата е че всеки месец, сега псуват ЧЕЗ, а после ще псуват Държавата (респ. Боко)!

    Да разлая троловете!!
  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8133 Любопитно

    До коментар [#4] от "lz73":

    Ти как предпочиташ - да вземеш 25 % ОТ 1 лев , или 9% ОТ 10 лева ?
    Цената на тока беше 10 пъти по-ниска !

    karabastun1@abv.bg
  8. 8 Профил на lynyrds
    lynyrds
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Държавно енергийно дружество- от това по -голямо поле за крадене в нашата държава НЯМА ИЗМИСЛЕНО
    Затварят го на входа изхода отляво отдясно отгоре и отдолу и го почват
    И всичко е в развалини..

  9. 9 Профил на cintaksis
    cintaksis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Абе никаква държава няма да влезе. Тупат топката да мине някакъв срок и се загуби всичко въможно за намеса, както досега криха, сега лъжат. Това е на руснаците сделка, премиерът е зад нея. Няма кой да дойде в страната с това управление. Европа явно показа, че няма място тук. Всеки бизнес, които дойде изчезна. Миналата година изгониха и отец Паоло, сигурно само защото е италианец. Тези примати вече почват да се крадат един друг и загубите слагат на гърба на държавата. БЪЛГАРИЯ НЯМА ДА СЕ ОПРАВИ НИКОГА, ЗАРАДИ КОМУНИСТИТЕ. Борисов е БКП.Услушват се дали ще ги свалят. Явно няма, че и БСП си трае.

  10. 10 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Държавата я включиха с единствената цел да поеме тия 100 млн. евро надценка в стойността на дружеството. После освен да осигури топли местенца за дружките на политиците този дял няма да се използва. Справка някакъв каратист имаше там..

  11. 11 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    11. Дружеството ЧЕЗ с държавно участие съди държавата за над 1 милиард лева!

  12. 12 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Премиеринът като частен собственик на ЕРД, чии интереси ще защитава? На държавата ли?

  13. 13 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3759 Неутрално

    Ако стане държавно дружество предвиждам режим на тока , ако остане на Гинка увеличаване на цената. И в двата случая ние ще платим за игричките на бай Х.

  14. 14 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 530 Весело

    Десет причини държавата да не придобива дял в ЧЕЗ БГ?!

    До коментар [#7] от "karabastun":
    Ти как предпочиташ - да вземеш 25 % ОТ 1 ("татов") лев , или 9% ОТ 10 ("дедови") лева?
    А цената на тока беше 10 пъти по-ниска!

    Въпрос е на предпочитание!

  15. 15 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1983 Неутрално

    Съгласен съм с автора.... но независимо кои ще са акционерите..... тока ще стане 3 лв преди бензина!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  16. 16 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3252 Неутрално

    Разговорите за това дали държавата да придобие дял в ЧЕЗ или цялото дружество са напълно излишни. Нищо няма да придобива държавата. Защото нищо и не прави за придобиването. За продажбата се знае отдавна. Нещо да е направено? Не е. Сега да е ясно какво иска да придобива държавата? Не е. Бойко Борисов пратил Гинка Върбакова в Прага "Гинче, виж там и ние нещо да участваме". И върти телефони на Бабиш "Абе, брато дай да средиме една далавера". Това някакво действие по придобиването ли е?
    Не е. Ясно ли е как ще придобива, колко ще придовиба? Не е. Да е взето някакво решение на МС? Не е. Нещо да е написано на ЧЕЗ черно на бяло? Не е. Да е ясно за колко пари се говори? Не е. Да е ясно от къде ще се вземат? Не е. Нинова възкликнала, а Сидеров поздравил - това придобиване ли е? Не е.
    Е, тогава за какво придобиване си говорим?

  17. 17 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Парламентарното обсъждане на сделката с ЧЕЗ обаче не беше разведряващо. Финансовият консултант на Инерком (със сериозен опит на пазара, между впрочем) опроверга всичко съществено, казано до момента за сделката от г-жа Върбакова. С банките тепърва ще се преговаря, приложимото право ще е английското, но най-вече - няма да се залагат акциите на придобиваните дружества (на ЧЕЗ в България), а активи на придобиващото дружество - това на г-жа Върбакова. Тук вече депутати, служби и регулатори трябваше вкупом да попитат откъде г-жа Върбакова ще извади 130-190 млн лв в кеш и активи, които да обезпечат кредити за 600 млн лв, при положение, че нейните фирми имат общо активи за 100 млн лв... но нейсе. И за капак - въпреки тази зяпнала неяснота, надзорът на ЧЕЗ в Прага е приел, че финансирането е осигурено! Плуват ли корабчета?

    Ако не сме забравили всичко до след празничните дни, ще става все по-потискащо интересно.

    А като споменах националния празник - рядко слагаческо интервю с руския патриарх Кирил в "Още от деня" по БНТ. Само малко неудобно се получи с хирургически точния анализ на Горан Благоев (моите почитания, г-н Благоев!) по повод на интервюто и 3-ти март, та на г-н Кошлуков за малко да му отиде празничното настроение.

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  18. 18 Профил на lubo1945
    lubo1945
    Рейтинг: 8 Неутрално

    На основата на 35-годишния ми банков опит (централна банка, търговски и международни банки) се осмелявам да отбележа, че обслужването на кредитите, получени от г-жа Върбакова изисква висок дивидент от ЧЕЗ-България. Това означава или по-високи цени на електроенергията, или по-лошо обслужване в най-общия смисъл. Останалото е мълчание….

  19. 19 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Ми да! Най-после смислена статия на тема ЧЕЗ! Никой до сега не посмя да каже, че в момента се вихри някакъв див социализъм. Извървяна процедура, избран купувач, частна сделка, те сега ще национализират. Ку - ку! А червените направо са ядосани, как може някой да им измъкне кокала изпод носа и няма да могат да доят и стрижат. вижте само колко надменно се държат всички. Ми да са кандидатствали и да са спечелили! Къде спахте!

    agent
  20. 20 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Официално изявление на страницата на чешкото правителство от премиера в оставка Бабиш от 01.03.2018

    https://www.vlada.cz/cz/media-centrum/aktualne/premier-andrej-babis-hovoril-se-svym-bulharskym-protejskem-borisovem-o-prodeji-aktiv-skupiny-cez-163666/

    Последният абзац: "Българският премиер беше много заинтересован от възможността България да купи дистрибуция от ЧЕЗ вместо Инерком. В този контекст го насочих към ръководството на компанията и посочих, че договорите с Инерком вече са затворени."

    Повече не е необходимо да коментираме.

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  21. 21 Профил на uoz44553926
    uoz44553926
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#19] от "Ronald Reagan":

    Така, така.
    Бабиш каза, че сделката е приключена. Бойко да се оправя с Гинка :-D :-D
    Парите още не са пристигнали.
    Остава отворен въпроса кой ще плати сметката на Гинка ООД :-D
    Или няма да плати?
    Срещата на ДПС е на 5ти март, а изборите след 3 месеца.

  22. 22 Профил на tims
    tims
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Аз все пак предпочитам българската държава пред Гинка и всички сенчести интереси, които стоят зад нея!

  23. 23 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Причина 11:
    Предложението за добиване на част от дружеството от държавата е направено от една отявлена недоказала се селянка от с. Крушовица, ръководителка на бивша терористична структура.
    Ако това по себе си не ви накара да се позамислите не знам какво друго ще ви накара!

  24. 24 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1416 Весело

    Десет причини държавата да не придобива дял в ЧЕЗ България

    Сега очаквам да се появят и статии, че предстоящите завишени сметки за ток са изключително в интерес на потребителите.

    /не се чете/
  25. 25 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2837 Неутрално

    До коментар [#13] от "кръвожаден джендър":

    Гинка не определя цената на тока. Не говори глупости.
    До коментар [#15] от "chichka":

  26. 26 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3759 Неутрално

    До коментар [#25] от "же суи Гинка":

    Цената ще се вдигне и без Гинка ,но ако е държ.дружеството може да задържат докато фалират. Т.Е. ще наливаме субсидии както беше ...

  27. 27 Профил на leslin
    leslin
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Управляващите,а и изобщо всички в парламента,с действията си ще разгонят свястните инвеститори,и след време отново ще си говорим колко лош стопанин е държавата.Ако още я има България,щото нямаме много време.И кражбите на ток ще се увеличат драстично,както беше преди приватизацията на ЕРП-тата.И един нов Първанов ще опрощава санкции срещу крадците,щото са декларирали,че са гласували за него.

  28. 28 Профил на uoz44553926
    uoz44553926
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#22] от "tims":

    Аз все пак предпочитам българската държава пред Гинка и всички сенчести интереси, които стоят зад нея!
    —цитат от коментар 22 на tims


    Зад държавата или зад гинка? :-D :-D
    Ами ако са едни и същи?

  29. 29 Профил на uoz44553926
    uoz44553926
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#25] от "же суи Гинка":

    А кой? КЕВР? И ако гинка поиска 100, а КЕВР каже 50, какво става?
    Гинка фалира, инеркома го взимат 2 банки и 2 ошфорки, тока спира и каракачанов и бойко с спестените пари от закуски купуват чез, за да имаме аз и ти ток?
    Муахахахха, веселяк!

  30. 30 Профил на uoz44553926
    uoz44553926
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#27] от "leslin":

    Кого ще изгонят? Кои са тия свястни инвеститори?
    Може ли да ми изброиш 3? ако са големи - още по-добре!
    Смешник.

  31. 31 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1172 Весело

    Не съм съгласен!

    Има пример за добре работещо държавно енергийно дружество и е най-добре то да придобие активите на ЧЕЗ. Това е ТОПЛОФИКАЦИЯ СОФИЯ, разбира се.

    Допълнително предимство е, че по този начин ще се разшири комплексността на услугата (2 в 1), а ако това дружество поеме и доставката на вода, клиентите ще могат да получават всичко 3 в 1 (впоследствие с телевизия, телефония и интернет може да се стигне до 6 в 1). По този начин, комплексният доставчик ще може успешно да балансира и да компенсира временната недостъпност на една от услугите с увеличаване на предоставянето на останалите услуги.

  32. 32 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 458 Любопитно

    Аз имам един въпрос към автора на статията:

    3. Ще се похарчат вероятно над 100 млн евро грешни държавни пари под една или друга форма за цел, която се постига с други средства.

    Това как го реши, а сметна ли, че ако дружеството е печелившо, от тази инвестиция ще има последващи приходи? Защото се съмнявам Гинка или който е зад нея да инвестира с цел благотворителна дейност!

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.
  33. 33 Профил на uoz44553926
    uoz44553926
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#32] от "Deemer":


    Аз имам един въпрос към автора на статията:3. Ще се похарчат вероятно над 100 млн евро грешни държавни пари под една или друга форма за цел, която се постига с други средства.Това как го реши, а сметна ли, че ако дружеството е печелившо, от тази инвестиция ще има последващи приходи? Защото се съмнявам Гинка или който е зад нея да инвестира с цел благотворителна дейност!
    —цитат от коментар 32 на Deemer


    Това са пълни глупости!
    Дружеството е направено за да бъде фалирано! Затова е и толкова надценено!
    Затова са инсталирали тази пазарджишка пик*ла - тя няма никаква репутация, има някакви 20 милион (5 от които вече заминаха в ЧЕЗ), които може да "загуби", докато Инерком с неговите активи бъде активно опосквано чрез външни договори и кражба на активи, докато не спре тока на 3 млн българи, когато държавата ще го купи, барабар кредитите и лихвите по тях!

    Що за наивно разсъждение!

  34. 34 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5689 Неутрално

    Напълно вярно!
    Борисов иска да запази заплатата на Митко Каратиста и винаги го е искал...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  35. 35 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8951 Неутрално

    То всичко хубаво, но какво ще си помисли света, ако някой си пере мръсните пари в България чрез тази сделка .И без това инвеститорите не са си счупили краката да тичат към България.

  36. 36 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 903 Весело

    Има и нещо положително в положението. Бъдещите собственици, като добре школувани руски мафиоти хич не обичат някой да ги краде. По презумция такива действия са разрешени само на тях. Така комуноидо-герпъвата шайка ще точи лиги около ''богатата трапеза'' на братушките им, чакайки някой недоизгризан кокъл. А подопечното им природонаселение ще плаща и трапезата и кокълите. Това и заслужава!

  37. 37 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Толкоз чукундур и в ляво и в дясно скоро не съм виждал! Мързи ги, не ги интересува, прости са, пък сега кой ще плаща. Обикновено плаща онзи дето има пари :) :) :)! За ЧЕЗ се знае още от 2010 година!

    agent
  38. 38 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 453 Неутрално

    1 -Българската държава е доказала че не е добър партньор и собственик
    —цитат от коментар 2 на rfq35526131


    Абе като гледам и частният бизнес колко добър партньор и собственик е...
    "Софийска вода" примерно. Или "Енерго-ПРО".

  39. 39 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    Не ви харесва статията,защото ви показва истинските проблеми.Мераците за еФФтин ток са обясними,както и факта,че си купувате коли *десета ръка*,а плачете за чист въздух.Хубаво евтино няма,качествената услуга също не спада в категорията *бит пазар*.
    Аз помня държавното енерго,ама повечето са го забравили,май.И не сте ли разбрали,че щом червените глисти и ДПС вият на умряло,значи става нещо по-добро.

  40. 40 Профил на iceman_bg
    iceman_bg
    Рейтинг: 414 Весело

    Единственото разумно и работещо решение е намирането на голям и професионално ориентиран в енергетиката чуждестранен инвеститор. Инвеститор с прозрачна собственост и практики, с утвърдено име, с управленски и финансови способности. Всичко друго - придобиване от гинки, от държавата и прочее, ни връща назад в блатото на далаверите и проблеми.

    Лошото е, че трудно някой голям инвеститор ще си се заеме с тази задача и ще вложи пари. Причините са ясни: липса на пазарни цени и действащи пазарни механизми, свръхдържавен натиск и политическа намеса в бизнеса, липса на независими и работещи държавни регулатори и липса за законност и съдебна защита.

    Отлагането и имитациите на съдебна и административна реформа имат последствия на токов удар върху Борисов.

  41. 41 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 453 Неутрално

    И две причини да се разследват разпродажбите на остатъчните дялове на ерп-тата.
    1. Според тази информация остатъчните 33% са продадени на чез на силно занижена цена.
    http://m.19min.bg/news/8/98054.html
    2. Според всеизвестната информация при същата продажба на остатъчните дялове, пак за силно занижена цена, но на ЕВН, с обвинения се сдобиха Дянков, Трайков и Прокопиев.
    И за протокола:такова животно като “държавата” няма. Има читаво и нечитаво управление, читава и нечитава администрация!
    За ЧЕЗ: продадени 67% от Царя за 281.5 М евра. Продадени 33% от ББ за 57.5 М евра. Прави 339М евра. По-ниско, но не сигнификантно от сегашната цена. Очаква се решение на арбитражния съд в полза на ЧЕЗ срещу бг държава за около 300 М. Очаква се ЧЕЗ да го спечели. И като теглиш чертата, какво излиза? А като се добавят и висящите дела на енерго-про и евн (за някъде около 600М), загубеното дело за АЕЦ “Белене” за 600М евра, платените реактори зад над милиард, дето стоят в кашоните под навеса и се чудят къде да ги местят, все едно, че един реактор е кокошка и можеш да го местиш от този в онзи курник, става ясно - на такова държавно управление не може нищо да се повери! Ако ръководен кадър на частна фирма нанесе такива щети и гащите на жена му ще разпродадат, и до края на живота си ще има да плаща. Това е сладкото на политиката - ти плескаш, друг плаща! А той хем плаща, хем те избира!

    Мърфи е оптимист!
  42. 42 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4812 Неутрално

    До коментар [#20] от "Минас Бахдасарян":

    Наистина писмото на Бабиш е сериозен шамар от гледна точка на процедура и търговски закони. Тъжни усмивки и от дадения вдясно линк за програмата на чешкия законодател за "Борба с Корупцията".

  43. 43 Профил на tda10501756
    tda10501756
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Само с преписване на чужди мениня няма да стане. Господин Прокопиев да мобилизира десните партии Да, България, ДСБ, ДЕОС и т.н. и да спретнат протест срещу изкупуването на блокираща квота от акциите на ЧЕЗ България всяка сряда до като Борисов се откаже. Не очаквайте от Борисов да тръгне срещу всички плюнки сам, като считате, че не трябва държавата да влиза в ЧЕЗ явно застанете на тази позиция и подкрепете МС. Другото е преливане от пусто в празно.

  44. 44 Профил на tda10501756
    tda10501756
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Само с преписване на чужди мениня няма да стане. Господин Прокопиев да мобилизира десните партии Да, България, ДСБ, ДЕОС и т.н. и да спретнат протест срещу изкупуването на блокираща квота от акциите на ЧЕЗ България всяка сряда до като Борисов се откаже. Не очаквайте от Борисов да тръгне срещу всички плюнки сам, като считате, че не трябва държавата да влиза в ЧЕЗ явно застанете на тази позиция и подкрепете МС. Другото е преливане от пусто в празно.

  45. 45 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#44] от "tda10501756":
    Какво искаш да кажеш с този комунистически манифест? И на базата на коя точно информация? Само с опорки не става!

    Мърфи е оптимист!
  46. 46 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 1844 Неутрално

    Не ми е ясно защо е загърбено континенталното право и сделката била сключена съгласно английското право. Ами, ако някой от емирствата си продава бизнеса в България по правото на шериата ли ще бъде изготвена сделката? Че Чехия си е омаловажила собственото право не значи, че и България трябва да си го омаловажава. Такова нещо е даже незаконно. Какво, българското право, правото на ЕС, лукова глава ли е ? Ако не е, просто България не трябва да приема, че има сключена подобна сделка.

    Представената ни статия също поставя сериозен въпрос относно лицето на България пред световния бизнес, ако наистина страховете и паниката на министър-председателя вземат превес и деформират свободния пазар. Интересен е и анализът на Валери Симеонов, който заключава, че зад Гинка Върбакова стои дългогодишната ѝ чешка връзка. Самите чехи, загрижени за собственото си бизнес-лице, съдействат за финансирането на сделката, за да са сигурни, че няма да има провал, от който да пострада собственият им авторитет. Не била случайна и грузинската връзка от гледна точка на чехите, защото грузинецът вече имал солидни, доказани бизнеси в България. Всякакви други варианти били неизгодни за чехите поради различни съмнения. При това положение излиза, че Гинка Бърбакова ги е спечелила с лоялността си и качествата си на бизнес-дама, успяла, чрез успешната си работа през годините, да им върне милиони задължения и да се обособи като самостоятелна сила в областта на производството на енергия. Явно чехите са много впечатлени от нашето момиче и са му послали път към едно прекрасно бъдеще. Ако това е истината, а бизнес-дамата е вече такъв герой в очите на едни чехи, които навремето са били икономическа сила в Европа пред една Франция, ние би трябвало да се гордеем, че едно наше момиче е постигнало такива висоти в международния бизнес и да я подкрепим. Ако това наистина е така, вчерашните панически действия и разпити са просто срамни и даже не ми се мисли какво незаслужено ѝ стовариха на главата. Напротив, трябваше да ѝ се даде път, а после, ако има нещо си има регулатори, има си механизми, за да се коригира. Но това е малко вероятно, предвид на добрата ѝ международна репутация. Всеки, който се опитва да се сравнява с нея, а такива се намериха не един и двама тук в дискусиите, да дойде и да покаже доказателства, че е намерил някого, който да инвестира 25 милиона, след което му ги е върнал тези 25 милиона и после така е развил бизнеса, че го е докарал до 100 милиона.


  47. 47 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#33] от "uoz44553926":

    Да разбирам, че ми казваш, че е по-добре държавата сега да не участва, а да изчака дружеството да се разграби и тогава да даде повече?

    Не знам кой е наивника!?

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.
  48. 48 Профил на uoz44553926
    uoz44553926
    Рейтинг: 233 Любопитно

    До коментар [#47] от "Deemer":


    До коментар [#33] от "uoz44553926":Да разбирам, че ми казваш, че е по-добре държавата сега да не участва, а да изчака дружеството да се разграби и тогава да даде повече?Не знам кой е наивника!?
    —цитат от коментар 47 на Deemer



    Не, казвам ти, че премиера трябва да каже кои са "гадовете" поименно, защото това им е поредната врътка, с която прибират не милиони, а милиарди.
    Премиера трябва да каже кой е Георгиус и на какво е собственик. Трябва да каже и Гинка коя е, както и всички други "Гинки", с които успяха да прилапат над 10 млрд. евро в България само последните няколко години.

    А ти разбирай каквото си искаш.

  49. 49 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2961 Весело

    Има ли едно нещо в което българската държава да е била успешна? всъщност има. Да се съсипе нещо, и да се изкупи без пари.

  50. 50 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Интересно защо авторът си мисли, че когато ЕРП е частно, но със скрити политически и други протекции, този завоалиран конфликт на интереси е по-малко проблемен от това, държавата да има миноритарен дял и поне всичко да е публично и открито?
    Именно с цел независимост поне на теория КЕВР се избира от НС, а не от изпълнителната власт. И сега има подобни конфликти, примерно между НЕК, ЕСО, Марица 2, АЕЦ Козлодуй които са държавни и КЕВР при определяне на определени ценови параметри, които са компетентност на КЕВР. И какво?

  51. 51 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Държавно енергийно дружество- от това по -голямо поле за крадене в нашата държава НЯМА ИЗМИСЛЕНОЗатварят го на входа изхода отляво отдясно отгоре и отдолу и го почватИ всичко е в развалини..
    —цитат от коментар 8 на lynyrds


    Преди да ляляш имаш ли си и най-бегла представа какви приходи имат ЕСО или АЕЦ-а?

  52. 52 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2837 Неутрално

    До коментар [#29] от "uoz44553926":

    Ами цената първо зависи от производителя - като начало. И КЕВР в края. Тия по средата може да искат много работи, ама няма...

  53. 53 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2837 Неутрално

    До коментар [#33] от "uoz44553926":

    Много ти е малък рейтинга за такива мнения. държавата няма да придобие ЧЕЗ.

  54. 54 Профил на uoz44553926
    uoz44553926
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#53] от "же суи Гинка":

    Хахах рейтинга, рейтинга.. ти с тоя рейтинг твоя си купил поне 3 ЧЕЗ-а.

    А иначе, ако когато 3 милиона ревнат, че нямат ток, ако държавата не купи ЧЕЗ, то същите ще сменят, ако не държавата, то поне правителството, же хyй Гинчо.

  55. 55 Профил на uoz44553926
    uoz44553926
    Рейтинг: 233 Любопитно

    До коментар [#52] от "же суи Гинка":


    До коментар [#29] от "uoz44553926":Ами цената първо зависи от производителя - като начало. И КЕВР в края. Тия по средата може да искат много работи, ама няма...
    —цитат от коментар 52 на же суи Гинка


    Ама кво? Национализираме ги? Санкционираме ги с по 2 милиона на неизряден електромер?
    Иди го питай пумпала кво мисли по въпроса,.. дето от 3 дена сън не го лови.

    Иначе съспенса покрай Гинковата среща в Прага и в момента продължава. Дали ще се върне изобщо само незнам..

  56. 56 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#48] от "uoz44553926":

    За Гинките, напълно споделям мнението ти.
    Коментара ми беше в ситуация на нормална бизнес логика.

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.
  57. 57 Профил на uoz44553926
    uoz44553926
    Рейтинг: 233 Любопитно

    До коментар [#56] от "Deemer":

    Няма нормална бизнес логика.
    Нито тука нито никъде.
    Има едни пари, едни активи и една власт и всичко е около тях.
    А пумпала явно така се овъртял, че всички са в ступор и чакат неква пазарджишка пиклa да се върне от прага, за да отлюпи нещо от ЕРП-то.
    Баси цирка.
    Пумпала в момента е редно да си подаде оставката ВЕДНАГА.

  58. 58 Профил на efg05376884
    efg05376884
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#50]
    И как се подразбира че се имат предвид скритите частни интереси , а не примерно нормален частен инвеститор ? Примерите, които даваш добри практики ли са ? Или плачещи за реформи ?

  59. 59 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    Истината е, че проблемът не е в собствеността, а в монопола - ако имах възможност да избирам измежду (едва) трите доставчика, няма значение кой е станал собственик на един от тях. Това се постига когато мрежата не е част от доставчика...

  60. 60 Профил на uoz44553926
    uoz44553926
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#59] от "naskotop":

    Ако мрежата не е част от доставчика, какво ще прави доставчика и кой ще поддържа мрежата?
    Държавата? Каракачанов? Пумпала?

  61. 61 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Влизате в детайли и пропускате цялата картина, а тя е интересна. Винаги левите идиоти се стремят да ме вкарат в детайли. Белким припознаят тяхната картинка. Имат един недостатък - плоски са. Поръчката винаги личи. Всички искат да знаят, но това е невъзможно. Нека видим кой ще финансира , пък тогава - сабята! Сега всичко е спекулация! ЧЕЗ го свали нали! Ако е виновен пак ще го направи! Не съм сигурен, че сега е така! Левите ревът щото техните са загубили мача. Все пак Чехия не е нито Русия, нито България руски агенти да си развяват коня от сутрин до вечер. Там това се случва в точен час от 12,30 до 13,30 после ядат дървото 😁!

    agent
  62. 62 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#59] от "naskotop":Ако мрежата не е част от доставчика, какво ще прави доставчика и кой ще поддържа мрежата?Държавата? Каракачанов? Пумпала?
    —цитат от коментар 60 на uoz44553926


    Мрежата може да се поддържа от стотици фирми, които участват в търгове за това. Трите доставчика заплащат на тези фирми съгласно процента клиенти, които имат към момента на извършване на поддръжката. Примерно: разваля ми се външния електромер - идва фирма, която го поправя, като за това й се заплаща (да речем) 43% от ЧЕЗ, 33% от ЕнергоПро и 24% от ЕВН. В интерес на всички е фирмата, която прави ремонта/поддръжката, да е предложила най-приемливите условия и цени за подмяната на този електромер - т.е. никой няма да спечели от това, че работата би била извършена скъпо или некадърно. И тъй като и трите доставчика участват в плащането на поддръжката, и трите могат и ще правят контрол върху нея.

  63. 63 Профил на uoz44553926
    uoz44553926
    Рейтинг: 233 Любопитно

    До коментар [#61] от "Ronald Reagan":

    Кое е спекулация? Че на хартишката пише ПuБ, ББP и БУЛБАHК ли?
    Спекулация ли е, че Пумпала иска пълен контрол над гинка оод вече И ОФИЦИАЛНО?
    Спекулация ли е, че ВСИЧКИ в един тон искат държавата да пазарува от скъпото?

  64. 64 Профил на uoz44553926
    uoz44553926
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#62] от "naskotop":

    Ами то горе долу това е идеята на ЕРП-тата, само че понеже не става въпрос за твоето електромерче, а за 110 кV далекопровод (примерно) мащабите са малко по различни ;-).
    За собствеността съм донякъде съгласен, макар че там има други проблеми.

  65. 65 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2016 Неутрално

    Да ми обясни някой каква е причината държавата да изкупи само едно ЕРП? Не важат ли аргументите за предложеното изкупуване активите на ЧЕЗ България и за другите ЕРП-та? Какво ще бъде оправданието ако държавата си купи ЧЕЗ и след това не направи същото с останалите? И другото, защо държавата се натиска да потроши грешни пари за ЕРП при положение че Здравната Система е пред колапс? Няма ли очертаващите се огромни проблеми в Здравната Каса да засегнат всички БГ граждани? Щото според мен е само въпрос на време заради дължимите суми на чужди здравни институции, последните да заведат дела и запорират сметките на НЗОК. Сбъркани приоритети имат БГ политиците и държавниците. Ама много сбъркани.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти! Гербояд - производната на успоредно осцилиращи мутирали до неузнаваемост хиперкубове!
  66. 66 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2137 Весело

    Иначе съспенса покрай Гинковата среща в Прага и в момента продължава. Дали ще се върне изобщо само незнам..

    До коментар [#52] от "же суи Гинка":
    —цитат от коментар 55 на uoz44553926


    Ако не се върне значи ЧЕЗ са сготвили Бай Той за целият тормоз и загуби на Чешката държава и няКОЙ ще яде дървото.:-)
    Да не забравяме, че г-жа Върбакова е била финансирана с към 22 милиона € от Чешки инвеститор и и имат доверие а днес министър - председателя Бабиш е изпратил писмото и до Българско Национално Радио!!!
    Явно иска публично да е всичко а така ще стопира досаждането на нашият Бай Той.
    Банките не се знаят кои са и ако са читави Европейски ЧЕЗ ще има Мутроядрен щит от всякакви навляци.
    Меркел си заминава Юнкер също а и намагнитването върви и до края на месеца ще лъснат покрай няКОИ шкембета и цървени дупета. :-)


    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  67. 67 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 662 Неутрално

    “Боко Харам” шопски се поддава на паника и манипулации.

  68. 68 Профил на uoz44553926
    uoz44553926
    Рейтинг: 233 Любопитно

    До коментар [#66] от "Танас":

    Банките не се знаят кои са и ако са читави Европейски ЧЕЗ ще има Мутроядрен щит от всякакви навляци.

    Банките ще си приберат кредитите с лихвите каквито и да са. През Гинка ще доизсмучат активите и ще го харижат на държавата по отработената схема по принуда. От цялата схема разни каратисти, пожарникари и шишковци са +100 милки в евро.
    Лошото е, че токо ще спре чак след няколко годинки. До тогава ще мажат.

  69. 69 Профил на szf14554105
    szf14554105
    Рейтинг: 8 Любопитно

    До коментар [#9] от "cintaksis":
    Ако е руска сделка, защо БСП толкова врещи.

  70. 70 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 3052 Гневно

    1 -Българската държава е доказала че не е добър партньор и собственик
    —цитат от коментар 2 на rfq35526131


    Но пък Ковачки е добър собственик затова да дадем тока ни на него. Още повече че е дал най-високата цена. И разбира се БНБ да се даде на Цветан Василев, с частната Луекойл цъфнахме та вързахме... и още стотици.

    Аман от пазарни талибани, не се ли усещате, че тези мантри които ги дъвчете вече 27 години имат за цел прикриване разграбването на държавата от назначените за капиталисти ДС/КГБ ченгета?

    И впрочем не можела държавата да е добър собственик. Метрото ни частно ли е или общинско, т.е. форма на държавно?

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  71. 71 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 3052 Гневно

    Този философ е "забравил" да даде 11-та най-важната точка:
    - Как държавата да спре по законен начин отиването на стратегически важен отрасъл в крайно некомпетентна личност зад която надничат съмнителни интереси? Тук и сега, не празни дрънкания.
    - Може да добави и 12-та точка, след като е толкова невъзможно държавата да участва в енергетиката защо в една доста по-нормална от нас държава като Чехия това е възможно?

    Може и да не отговаря защото отговора поне за такива като него е прост: Пазарни талибани, сър.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  72. 72 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 3052 Гневно

    Да ми обясни някой каква е причината държавата да изкупи само едно ЕРП? Не важат ли аргументите за предложеното изкупуване активите на ЧЕЗ България и за другите ЕРП-та?
    —цитат от коментар 65 на tsyrvulan


    Защото другите засега не са тръгнали през просото. ЗАСЕГА. Очевидно е, че ще трябва да се променят закони за да не се повтори ставащото.

    А относно изкупуването никъде не е казано че то ще е завинаги. Може да се изкупи ЧЕЗ, да се разчисти кашата и вече тогава да се покани надежден стратегически инвеститор. С изрична клауза, че евентуалната препродажба става само с нейното одобрение включително кой ще е новият собственик.

    Имаме право да не даваме сигурността си в ръцете на Сульо и Пульо защото видите ли той бил частник. Те и търговците на наркотици са частници.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  73. 73 Профил на efg05376884
    efg05376884
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#71] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":
    Дал е обяснение още в т.1 - че може да бъде спряна чрез регулаторите ; и ако се преструват , че няма как - просто да се промени регилацията , а не да се наливат държавни пари...

  74. 74 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2509 Неутрално

    До коментар [#72] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    "А относно изкупуването никъде не е казано че то ще е завинаги. Може да се изкупи ЧЕЗ, да се разчисти кашата и вече тогава да се покани надежден стратегически инвеститор."

    И кой точно че "чисти кашата"?
    Може би ще вземат "спецовете" от БЕХ, дето си купиха железа в кашони за повече от милард за наша сметка?
    Или някой с опит в софийската Топлофикация? Може и Вальо Топлото - чувам излазял от панделата. Човека е бил Държавата (че и агент по сигурността й) цял живот - държавник, та дрънка.
    Или може би сегашния министер на икономиката човек на новия полъх в политиката, патреотар, забъркал чорбата с Пеевски от ДПС-то и няколко оръжейни фабрики.
    А, може и от БДЖ-то да вземат държавник, ама след като оправят борча от 300 милиона който расте всеки ден. Тия също са държавници, нали.
    Или от Мариците или НЕК-а - там шефчетата вече успяха да докарат дълговете до милиард.
    А може би най-големия Държавник, самия ТОЙ да се заеме с "оправянето на кашата"?
    Ами ако е зает човека - кво праим?

  75. 75 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 3052 Неутрално

    До коментар [#71] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":Дал е обяснение още в т.1 - че може да бъде спряна чрез регулаторите ; и ако се преструват , че няма как - просто да се промени регилацията , а не да се наливат държавни пари...
    —цитат от коментар 73 на efg05376884


    Да ама регулаторите в един глас заявяват, че съществуващите закони не им дават това право. На него ли да вярвам който е едно нищо появило се от неизвестността или на известни публични личности и институции зад които стоят опитни специализирани юристи?

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  76. 76 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 3052 Неутрално

    До коментар [#72] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":"А относно изкупуването никъде не е казано че то ще е завинаги. Може да се изкупи ЧЕЗ, да се разчисти кашата и вече тогава да се покани надежден стратегически инвеститор."И кой точно че "чисти кашата"?
    —цитат от коментар 74 на k_

    Повече вярвам на държавата отколкото на съмнителни руско грузински оШфорки зад които наднича КГБ . И на една Гинка собственик на едно поле фотопанели чийто мениджмънт е един пазач да ги пази. Кажи фотоволтаици и почва да понамирисва на далавера. ТЯ ли ще управлява сложна енергомрежа? По изумителен начин сдобила се с почти милиард лева.

    Все пак тази държава е управлявала това ЕРП преди щедро да го "приватизира". И в нея има И свестни хора, на един проф.Иванов например имам доверие, няма начин да няма и други като него. Просто не ги знаеш.

    Докато от Ковачки и подобните "велики" частници пред които ближете смърди от всякъде на далавера. Разберете, не минават повече либерастките ви лъжи за частника като манна небесна.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  77. 77 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2016 Неутрално

    До коментар [#72] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    Аргументите ви не издържат, каквато каша е в ЧЕЗ същото е и с другите ЕРП. Надзорът над всички се осъществява от едни и същи оторизирани институции. Истината според мен е много по-различна. Бойка Банкянска се страхува, че при евенталната продажба на обявената цена, осезателно поскъпване на ел. енергията е неминуемо. Той вече веднъж яде попарата когато заради протести породени от високите сметки подаде оставка. Точно това се опитва да избегне и е готов да потроши държавни пари за да придобие и в последствие дотира активите на ЧЕЗ България. Вече беше казано че цената поне според известни консултанти е 225 млн. евро. Сделаката е за близо 100 млн. от горе. Тези пари трябва да се избиват.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти! Гербояд - производната на успоредно осцилиращи мутирали до неузнаваемост хиперкубове!
  78. 78 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 487 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Ма много си прост. Цената на тока се определя от КЕВР не от ЧЕЗ. Така че дали държавате ще участва в ЕРП или не това не променя ценообразуването съществено. Виж качеството на услугата и разходната част на бюджета ще пострадат със сигурност.
    Ако сделката застрашава националните интереси има достатъчно други лостове за нейното прекратяване. Не е необходимо държавата да плаща по силно завишена цена за някакво дялово участие, от което после ще се чуди как да се отърве.

    Морски
  79. 79 Профил на efg05376884
    efg05376884
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#75] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":
    Няма как да сме сигурни , че самите институции не са под натиск - всъщност сигурни сме -:). КЗК каза че още няма заявка при нея, а КВЕР че ще
    Има думата след сделката , което е спорно- предвид факта, че трябва собственикът да отговаря на условията на лиценза и които ЧЕЗ е покрил , а Гинка няма как. За ДАНС и произхода на парите също нищо не знаем и т.н.

  80. 80 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 3052 Неутрално

    Ако сделката застрашава националните интереси има достатъчно други лостове за нейното прекратяване.
    —цитат от коментар 78 на Морски

    Кои са те? ДКЕВР и всички останали единодушно заявиха, че нямат никакви правомощия да се намесват в тази сделка, още по-малко да я спират. Държавата дори нямала право да попита търговските банки участват ли в тази сделка, какво остава да ги накара да не я финансират.

    Пазарните талибани дотам ни докараха, да зависим от всеки мошеник защото видите ли бил частник а това значело идеален. Сякаш 27 години точно частници не ни крадат.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  81. 81 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 3052 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":Ма много си прост. Цената на тока се определя от КЕВР не от ЧЕЗ.
    —цитат от коментар 78 на Морски

    Цената на тока се определя от ДКЕВР но фактурите се пишат от ЧЕЗ. Ще получиш януари-февруари няколко много странни фактури и правителството отлита. Точно както 2013г.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  82. 82 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 469 Неутрално

    75 % искат държавно ЕРП за да не плащат ток! Още 100 години няма да се оправим.

  83. 83 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1584 Весело

    Енергията е политика в България. Всички са знаели за сделката. Целта е да бъде придобита от най-удобните хора.

  84. 84 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2016 Неутрално

    До коментар [#82] от "patrokalche":

    Съгласен съм с вас. Българина си иска дотациите и ниските цени а не високи доходи. Все още БГ населението не е осъзнало че не се свалят цени чрез администъративен натиск или дотиране а се вдигат доходи. Проста и логически издържана мисъл която обаче е видно че е чужда за достатъчно голям процент Българи.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти! Гербояд - производната на успоредно осцилиращи мутирали до неузнаваемост хиперкубове!
  85. 85 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2016 Неутрално

    До коментар [#81] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    Ето и ти макар индиректно изказа страховете на Бойка Банкянска заради които в момента е готов да троши държавна пара.

    Цената на тока се определя от ДКЕВР но фактурите се пишат от ЧЕЗ. Ще получиш януари-февруари няколко много странни фактури и правителството отлита. Точно както 2013г.

    Това е вашия коментар. Бойка според мен мисли абсолютно по същия начин.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти! Гербояд - производната на успоредно осцилиращи мутирали до неузнаваемост хиперкубове!
  86. 86 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 2231 Неутрално

    Хм, да! паниката е като преди екзекуция. да се дръпне шалтера ....

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  87. 87 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 1368 Весело

    гинка получи солиден гръб от държавата,като нищо догодина може да офертира да изкупи и ЕВН,и всичко това от страхливият премиер който не знае къде се намира

  88. 88 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2369 Неутрално

    До коментар [#7] от "karabastun":


    До коментар [#4] от "lz73":Ти как предпочиташ - да вземеш 25 % ОТ 1 лев , или 9% ОТ 10 лева ?Цената на тока беше 10 пъти по-ниска !
    —цитат от коментар 7 на karabastun

    Кара, не е сериозно да казваш неща, които няма как да бъдат.
    То може тока да го направим напълно безплатен, както беше при соца здравеопазването и понеже няма как да стане това нещо, разходите да вървят през бюджета, ама нали този филм го гледахме, както у нас, така и в целокупния СИВ и се видя, че безплатен обяд няма.
    Или според теб е за предпочитане да го караме на принципа: "От всеки според възможностите и на всеки според потребностите", ако въобще някога подобен принцип реално е действал:).

  89. 89 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8133 Разстроено

    До коментар [#88] от "tsvetko_51":

    Прав си . човек !!!!
    Ама нали разбираш, че ВАЖИ нашата поговорка,която не съм я измислил аз - В КОЙТО Е Е ХЛЯБА, В НЕГО- Е НОЖЪТ!!!

    karabastun1@abv.bg
  90. 90 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 527 Весело

    Аз така и не разбрах какво лошо има в това Гинка да купи ЧЕЗ.

    Ами ако тя се справи по-добре с управлението му от ония чехи?

  91. 91 Профил на iliyapopov
    iliyapopov
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#88] от "tsvetko_51":Прав си . човек !!!!Ама нали разбираш, че ВАЖИ нашата поговорка,която не съм я измислил аз - В КОЙТО Е Е ХЛЯБА, В НЕГО- Е НОЖЪТ!!!
    —цитат от коментар 89 на karabastun


    Абе, Бастун, поговорката не е такава - почнахте и поговорките да преиначавате!

  92. 92 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2629 Весело

    До коментар [#19] от "Ronald Reagan":

    "Извървяна процедура, избран купувач, частна сделка"

    М-да, частна сделка с пари на "държавни" банки (без значение дали е ББР или ЕБВР). Висша форма на цоциализма!
    По-висшата форма на цоциализъма е "привилегирован инвеститор", на който се гарантира и доставката на "суровината", и печалбата от препродажбата й.
    А най-висшата форма е частникът да взема пари (повече от произвеждащите) без нищо да прави (студен резерв) като Големите вратчета в Марица изток.

  93. 93 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2629 Любопитно

    До коментар [#1] от "karabastun":

    "Важното е цената на тока да расте"

    Как смяташ да се "избият" инвестициите, опс банковите кредити при спадащо потребление (поради физическо намаление на потребителите)?
    Да не искаш да фалират още американски банки!?

  94. 94 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2629 Весело

    До коментар [#2] от "rfq35526131":
    "1 -Българската държава е доказала че не е добър партньор и собственик"

    Няма нужда да доказва каквато и да е. Нито една конституционна държава не е ничий партньор. Поради непрекъснатият напън на льольовци да си "партнират" с държавата (одържавяване на загубите и приватизиране на печалбите) са приети допълнителни закони (освен Конституцията) като Закона за предотвратяване конфликтите на интереси; Закона за (независимия) одита и т.н. Иначе "равенството пред Закона" отива в реката под "партньорството" на мафията.
    Колкото до "добрия собственик" - добър собственик е този, който се грижи за собствеността си. Лош собственик е този, който си разпродава собствеността (ЧЕЗ).
    Понеже Държавата временно може да бъде управлявана и от льольовци, затова законодателят (суверенът) е забранил изобщо продажбата на публична държавна собственост (въздухът, водата, подземните и други богатства, заради които има население на територията).

  95. 95 Профил на русофил=ПРЕДАТЕЛ
    русофил=ПРЕДАТЕЛ
    Рейтинг: 456 Неутрално

    И така докато тука останат само циганите....

    МИЗЕРИЯТА Е ПРАВОПРОПОРЦИОНАЛНА на РУСОФИЛИСТИЯТА!
  96. 96 Профил на nspassov2007
    nspassov2007
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Спасението е Шиши Сюнета, Данчо Ментата и Ханъм Ханъм да направят закон с обратна сила за ЧЕЗ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK