Да поговорим за деянието на д-р Димитров

Да поговорим за деянието на д-р Димитров

© Анелия Николова



Искрено се надявам д-р Димитров да се окаже невинен. Призивите за "линч на мангалите" обаче ни връщат в пещерната епоха, пише за "Дойче веле" проф. Ивайло Дичев.

Вече дори не се учудваме, когато се правораздава по площадите и телевизионните студиа. Следователи и прокурори станаха едва ли не излишни, защото "Фейсбук" е готов с експертизите по криминални случаи в реално време. Излишни са и съдилищата, защото гражданството знае най-добре коя присъда е малка и коя голяма. Най-компетентни според медиите обикновено са роднините на засегнатите. И е много трудно да възразиш на емоциите им в близък план. А когато конфликтът е между нас и лошите, сиреч ромите, за народните анализатори не остава и сянка от колебание къде да застанат.


Глас народен


Почти нищо не знам по случая с д-р Димитров. Твърдя единствено, че повечето от фейсбук агитаторите знаят точно толкова малко, колкото и аз. Ако убийството е станало в къщата след нападение с нож - едно, ако човекът е бил застрелян от прозореца, докато е опитвал да краде фара от колата на доктора - друго. Ако пистолетът е бил внесен от крадците - едно, ако е бил незаконно притежаван от самия Димитров - друго. Но кой ще ти чака експертиза, нали трябва едни дейци спешно да трупат популярност.




Това, че човекът е бил уважаван от съгражданите си, ще бъде, разбира се, важен момент в по-нататъшния процес: дори да го осъдят, може да има смекчаващи вината обстоятелства, президентско помилване (Йордан Опиц, признат навремето за виновен по подобен казус, не лежа и половината от 5-те години). Изразяването на човешко съчувствие към д-р Димитров е може би най-естествената реакция на съгражданите му. Призивите за "линч на мангалите" обаче ни връщат в пещерната епоха. Това, което се надига, не е съчувствие, а презрение към човешки същества, които да можем да убиваме, без дори да си губим времето с някакви формалности като съдебни процеси. Вярно, че не сме докрай християнизирани, но поне публичните фигури би трябвало да имат мярка.


При подобни случаи винаги се надига желание за народно законодаване. Веднага се появи идеята за разширяване на неизбежната отбрана, която да включва например всякакво прекрачване в имота на заинтересования, дори когато няма взлом. Но вижте какво може да се случи: отбива се комшията привечер, без да предупреди - и бам-бам с бренекето, да е мислил! Други пък искат да можем да убиваме не само когато сме нападнати, но и когато някой застрашава имуществото ни: качили се едни хлапета на черешата, бам-бам със сачми номер 5 - да са ги пазили родителите им (ако беше така, да съм си отишъл сто пъти навремето).


Това мислене на парче е любимо занимание на медиите, които търсят сюжети. Но когато го възприемат политици, призвани да коват закони, настава популистки хаос. Когато пък се включат и адвокати, призвани да ни защитават, става просто страшно. Може би наистина трябва да се разшири обемът на неизбежната отбрана, не знам. Сигурен съм обаче, че това трябва да стане въз основа на статистика и анализ, а не заради отделна случка.


Популисти от всички страни, въоръжавайте се!


Най-опасното развитие в цялата история е, че популистите отново повдигнаха темата за правото да се защитаваш с оръжие. В същия момент един 19-годишен младеж във Флорида изби 17 съученици с полуавтоматична пушка, която съвсем легално си е купил в магазина. И как отговори Тръмп на масовите недоволства и на настояването за контрол над оръжията? Предложи учителите да се въоръжат. Само че какво ще стане, ако някой учител изперка и започне да стреля? Ами въоръжават се родителите и тъй нататък.


Статистиките сочат съвсем еднозначно какво трябва да се направи. Убийствата с огнестрелно оръжие в САЩ са 10,2 на 100 000 - многократно повече, отколкото в подобното в културно отношение Обединено кралство, където делът е само 0.2. Защо тогава алтернативно десните в Америка, пък и в България, продължават да настояват да се въоръжаваме? Защото това е идеологията на конфликта, на перманентната война. Трябва разделение, трябват кризи и истерии, за да потърсят гражданите защита именно при популистите (и впрочем да не мислят за лобистките им политики).


В България засега те нямат особена подкрепа по тази тема. Според "Галъп интернешънъл" цели 76% не одобряват идеята всеки да има право да носи оръжие. Но модерните идеологии - както по-рано национализмът, комунизмът, фашизмът - се носят свободно из глобалното пространство и рано или късно ще се прихванат и на наша почва. Следващият номер в програмата ще бъде забраната на абортите, каквато вече въведоха в католическа Източна Европа. Това са пакетни услуги на алтернативно десните.


Впрочем искрено се надявам д-р Димитров да се окаже невинен. Но още повече се надявам да разберем истината по категоричен начин. Или както казва Аристотел: "Платон ми е мил, но истината ми е още по-мила."


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Ако милиционерите, съда и прокуратурата си вършат работата няма да се налага да се издигат Призиви за "линч на мангалите". След като държавата е абдикирала, хората търсят решение на проблемите си както могат ....

  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    БХК чакаме сега.
    Дичев веднага излезе на барикадата заради контингента.
    Намале.

  3. 3 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2346 Разстроено

    Следователи и прокурори станаха едва ли не излишни, защото "Фейсбук" е готов с експертизите по криминални случаи в реално време.

    В България следователи и прокурори са излишни далеч не заради Фейсбук и Дичев го знае много добре.

  4. 4 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4749 Неутрално

    Приемам постулата за обществена незрялост и върховенство на правото.
    Що се отнася до статистиката за смърт причинена от огнестрелно оръжие в САЩ, колегата Дичев има нужда от по-задълбочено познаване на данните. Общото 10.6% на 100,000, или закръглено 33.6 хиляди души годишно не е достатъчно. Убийствата са 13 хиляди, или малко повече от 1/3 от тези случаи, не че това е желателно, но такива са реалностите особено в бедните гета.
    2/3 са самоубийства, като най-големият брой от тези е на мъже във възраст 55-85 години, в по-голямата част болни от неизличими болести които решават да спестят на себе си и семействата си разходи и страдания. През последните години се увеличава и броя на самоубийствата от ветерани от Ирак и Афганистан страдащи от психически травми.

  5. 5 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Дичев, не е хубаво инструментализирато на случай като този. Нито от "популистите", както ти ги наричаш, нито от такива като теб, които захлебват от грантове за да громят тези "популисти". В такива случаи винаги е добре да се изчака официална информация, а не само какво казал този или онзи.
    Причината за смъртта на Плъха е опасното му хоби. Вероятно много пъти му се е разминавало, но определено е ходил по ръба на покрива. И тук не става дума за това, че е циганин. Подобни елементи има и сред българите.

  6. 6 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    А жената на плъха каза, че отишъл да пика в апартамента на доктора, плъхът.
    То бива наглост, бива, ама аман от адвокатски съвети.
    И плъхове.

  7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4245 Неутрално

    Липсата на правосъдие, на справедливост, ще доведе до това, че рано или късно жертвите на многобройни обири и др. криминални деяния, ще започнат да се превръщат от жертви в ловци.

  8. 8 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    Поредната нахална неолиберална статия, наричаща всички нормални хора, искащи да защитят живота и собствеността си популисти. Ако нямаше проблем, нямаше да има реакция. Случаят е само катализатор. Той не е толкова важен. Важното е, че има проблем и той е много наболял. Популистите неолиберали пак обвиняват другите в собствените си грехове. Типично по болшевишки. :-) Вече никой не се вързва на пасквилите Ви господа. :-)

  9. 9 Профил на julesta
    julesta
    Рейтинг: 531 Неутрално

    8 години ще му стигнат

  10. 10 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Моето впечатление е че правосъдието в България при подобни случаи е справедливо. Като не знаем подробностите едва ли може да коментираме случая, но като правило - (типично в САЩ ) убийствата с огнестрелно оръжие се дължат на комбинация от 2 причини - 1.Правото да се притежава оръжие и 2.Наличието на смъртно наказание.
    Първата причина е ясна, втората изисква разяснение. Когато обществото е приело смъртното наказание за нормално у отделните хора много по-лесно се появява желание да наказват с убийство и при крайни психически състояния когато другите "спирачки" не работят го правят.

  11. 11 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Г-н Дичев, за да няма "линч на мангалите"-рецидивисти с 3 и повече висящи присъди предлагам да си ги вземете в редакцията на ДВ или направо - у дома. Щом изпитвате симпатии към тях - по-добре у вашия дом, отколкото у моя (въоръжени с нож).

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  12. 12 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    И как лекичко статията защитава един плъх с 9 присъди и още безброй нерегистрирани кражби най-вероятно.
    Евала бе Дичев.
    Като не влизат в твоя апартамент е добре, нали.
    Да ръсиш мъдрости.

  13. 13 Профил на THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    До коментар [#4] от "daskal1":

    Наистина любим номер на така наречените "либерали" е да пропускат малката подробност, че на едно убийство извършено с огнестрелно оръжие се падат по две самоубийства. И естествено те използват сумарната статистика за "смърт причинена от огнестрелно оръжие", подобна на другата любима тема - the wage gap.

    #killwhitey
  14. 14 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7431 Любопитно

    Дичев, колко пъти са ти влизали и ограбвали имот ?
    В крайна сметка и една капка прелива чашата, а подобни призиви :''Популисти от всички страни,...'' абсолютно дразнещо политизират откровено наболял обществен проблем!

    karabastun1@abv.bg
  15. 15 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2346 Любопитно

    "Статистиките сочат съвсем еднозначно какво трябва да се направи. Убийствата с огнестрелно оръжие в САЩ са 10,2 на 100 000 - многократно повече, отколкото в подобното в културно отношение Обединено кралство, където делът е само 0.2"

    Откъде ги цитира Дичев тия цифри? Отваря човек нета и на 100 места намира не 10.2 ами 3.2 на 100 000:

    https://progressivecynic.files.wordpress.com/2014/06/firearm-oecd-un-data3_washpost.jpg


    И ако това ви изглежда много за Америка - вижте наоколо за какво говорим:

    http://regionalgeography.org/101blog/wp-content/uploads/2012/12/Gun-homicides-rates-Guardian-2012.jpg

    Аааа - да и стената била лоша идея.

  16. 16 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1411 Неутрално

    Това е един от мнгого малкото случаи на самозащита, а колко са случаите на пладнешки грабежи, издевателства над възрастни хора за два компота и 50 ст. по селата. Вестниците и другите медии са пълни с такива описи всекидневно.

    Ами това показва причината. Не че съм за саморазправа, но може да се види защо е станала ...

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  17. 17 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3150 Неутрално

    "Поредната нахална неолиберална статия, наричаща всички нормални хора, искащи да защитят живота и собствеността си популисти."
    До коментар [#8] от "xox55541929":

    А как ти изглежда ситуацията да те примамя някак си да ми влезеш в имота и да те застрелям като куче? Може и на улицата - само те придърпва в двора и готово. Голям гот, нали!

  18. 18 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 879 Гневно

    Дичев пак се изходи на местното!

    Подпис - електронен ;)
  19. 19 Профил на npg38547585
    npg38547585
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    Сега сульо и пульо ще си упражняват словореда ...

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 2825 Неутрално

    Не съм чел коментарите, но не мислите ли че ако у нас имаше институции, които си вършат работа и върховенство на закона, този въпрос изобщо не би бил дискусионен? Хайде да атакуваме първо причината вместа да има още една точка на разединение, изключително удобна за олигарси и политици.

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  22. 22 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2401 Весело

    Истерията около доктора беше раздухана от хибридни медии на Краси Гергов и Силва Зурлева за да приглуши крахът на путинките в посещението на агента-патриарх и новата придобивка на тимаджиите.
    Поздрави на Моника. :)

  23. 23 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4075 Неутрално

    ,,...отбива се комшията привечер, без да предупреди - и бам-бам с бренекето, да е мислил!...,,

    Аз комшийте си ги познавам и те ме познават. А и никога няма да влезна в апартамента на съседа си, дори да е отключен без да му позвъня по звънеца им. За децата на черешата, ми да си ядат, деца, видели зрели череши, прияло им са, на времето и аз съм са качвал на чужди череши с приятели, така че и на седемдесет години разбирам детската душа

  24. 24 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4075 Неутрално

    До коментар [#17] от "Judjuk":

    ,,А как ти изглежда ситуацията да те примамя някак си да ми влезеш в имота и да те застрелям като куче?,,

    Е ами изглежда ми, че и ти си от сорта крадци. Защото минавал съм покрай отворени дворни врати, дори не ме е глождело чувството на любопитство. Отворена, отворена, който си я е отворил, той и ще си я затвори

  25. 25 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7431 Любопитно

    Дичев , а преди да поговорим за деянието на д-р Димитров - нека да поговорим ЗАЩО престъпниците - рецидивисти са на свобода!?
    Едва ли това е либерална ценност - или бъркам?

    karabastun1@abv.bg
  26. 26 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 721 Неутрално

    Като цяло Дичев е прав разбира се, но даже да приемем информацията от прокуратурата, че престъпникът е убит в гаража на доктора той не е ли частна собственост ?!А, ако наистина д - р Димитров е обиран шест пъти?! Очевидно е, че държавата отсъства и спешно е необходимо прецизиране на закона.

  27. 27 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1621 Любопитно

    иска ми се да чуя пояснения в Щатите, какво е разрешено - носенето на заредено оръжие в джоба може би... стрелба по улицата, от колата или от прозореца - какво... щото притежанието е едно, носенето е друго, носенето в себе си трето, носенето на заредено оръжие четвърто, стрелбата в къщи пето, на улицата шесто и т.н.

    В кои щати са разрешени разходките със заредено оръжие в джоба и отстрела на потенциални по усмотрение на приносителя, престъпници?

  28. 28 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 1588 Неутрално

    Проблемът с убития и множеството му присъди не е в автора на статията. Приели сме, че при извършени множество деяния, които са в съвкупност, те да бъдат кумулирани и ще се налага само едно наказание (което значи и едно осъждане, макар и присъдите да са много); а за да се компенсира отрицателният ефект на поглъщането - съдът може да завиши общото наказание до 1/2. Това е положението. Дали е справедливо - труден въпрос, особено по нашите ширини. Краде до посиране, хванат го след 20-30 деяния (или престъпления) - и накрая едно наказание. В Турция чуваме за присъди от по двеста, триста години, в някои от САЩ-ти също чуваме за подобни присъди. Въпрос на обществен договор. Сегашният наказателен кодекс е от 50 години - ако някой иска да реши проблемът общо, а не с оглед особените качества на личността, сега е моментът. Но да се има предвид, че издръжката на затворник е около хиляда лева на месец. Поне 2/3 от ромското мъжко население ще бъде на държавна издръжка. И повечето от тях ще са доволни - ядене и спане на топло без пари, а и занаят изучават или доизкусуряват.

  29. 29 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    Плъха го убиха, мишоците скочиха да го защитават. Жалки продажници.

  30. 30 Профил на Rim
    Rim
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    8 години ще му стигнат
    —цитат от коментар 9 на julesta


    Малко са! Минимум 10 години трябва да лежи за убийство с незаконно притежавано огнестрелно оръжие! За доказан опит за прикриване на следите, за самонараняване с кухненски нож с цел измама на разследващите органи, за опитът да заличи информацията ор видеокамерите, за укриване на оръжието, с което е извършено престъплението, за въвличане на други лица с цел прикриване на следите от престъплението... Като е толкова велик борец срещу циганите, защо трябваше да се крие като мишок? Още с придобиването на незаконното оръжие, "докторът" се е превърнал моментално в престъпник и то много по-опасен от въпросния циганин-крадец!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  31. 31 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    Деянието на доктора е резултат от малоумщината и бездействието на следствие, разследващи, прокуратура и други държавни хрантутници.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  32. 32 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    До коментар [#15] от "lustmord":

    И освен това оръжията в тези страни са забранени. А трябва и да се припомни , че основно убийствата над 80 и може би 90 процента се извършват от черни и латиноси, което е нормално предвид културните особености на страните , които идват те или предците им.

  33. 33 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    Ето и още малко статистика , но трябва да се има предвид, че под бели се има и латиносите.

    Homicide

    According to the US Department of Justice, African Americans accounted for 52.5% of all homicide offenders from 1980 to 2008, with whites 45.3% and "Other" 2.2%. The offending rate for African Americans was almost 8 times higher than whites, and the victim rate 6 times higher. Most homicides were intraracial, with 84% of white victims killed by whites, and 93% of African Americans victims were killed by African Americans.[43][44][45]

    In 2013, number and percentage of murder arrests by race were:

    Black or African Americans 4,379 = 52.2%
    White Americans (including Hispanic Americans) 3,799 = 45.3%
    American Indians or Alaska Natives 98 = 1.06%
    Asian Americans 101 = 1.2%[46][47]

    Inversely, the percentage of individuals in each racial demographic arrested for murder in 2013 was:

    0.01% of Black or African American population (4,379/38,929,319)
    0.0017% of White American and Hispanic American population (3,799/223,553,265)
    0.0033% of American Indian or Alaska Native population (98/2,932,248)
    0.0007% of Asian American population (101/14,674,252)
    0.001% of Native Hawaiian or Other Pacific Islander population (6/540,013).[46][48]

  34. 34 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    Деянието на доктора е резултат от малоумщината и бездействието на следствие, разследващи, прокуратура и други държавни хрантутници.
    —цитат от коментар 31 на Нефертити


    Писна ми да оправдавате този тъпак, пишман мафиот и бъдещ "убиец с влязла в сила присъда" "доктора" с държавата!
    Ако беше искал да провери способността на държавата да реагира при престъпление да беше направил поне едно от следните неща:
    1. Да се обади в полицията;
    2. Да удари на крадеца един тупаник (все пак 2-метров ми изглежда) и тогава да се обади в полицията;
    3. След като е решил, че ще убива и няма да се обажда в полицията, да го пита някой ЗАЩО:
    -Като е стрелял с незаконно оръжие, независимо от резултата, да беше се сетил, че има и амуниции за него вътре в апартамента, особено като му е дошло на ум да кара хората да му крият (преместват на друго тайно място) пистолета;
    -Като е преследвал и убил човек на публично място и като се е сетил, че е записан от камери, защо, освен да мие кръвта, да чисти гилзите и да трие записите, не е взел от опит от филмите поне да "изчезне" трупа или да го премести в жилището си до "спалнята на децата";
    - Като е замесил в цялата тая работа жената и децата си (мръсник!), не ги беше организирал през нощта да се преместят, там, където би трябвало да "спят", докато кварталът чува викове и поне четири изстрела?

    Крайно време е обществото да разбере, на колко и на кои политици и адвокати се е обадил да му организират обществените протести (за Екимджиев, Марковски, Джамбазки, мастити софийски "експерти" и колегите му доктори знаем, че са готови на всичко, за да изопачат истината, включително да рекат, че със жена му спят в отделни спални), с които някои искаха да свалят правителство, освен да избиват безнаказано "престъпници". Престъпници като ..."добрия" д-р Димитров, който не се мислел за убиец, хахах... Дебели връзки и неограничени възможности трябва да е имал, за да спретне на цяла България това шоу.
    На отделен подробен анализ подлежи лековерността (да не кажа някоя обидна дума) на всеки един от участниците в протестите, независимо от професията, образованието или претенциите му, освен ако е расист по вътрешна същност, глупак по рождение и роб по убеждение. Или простак. Само простак, независимо от заниманията.

    First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  35. 35 Профил на v2k!!!
    v2k!!!
    Рейтинг: 244 Неутрално

    > Популисти от всички страни, въоръжавайте се!

    Това прост не е вярно. Никой не иска народа да се въоражава масово или да са разрешени оръжията.

    >, че популистите отново повдигнаха темата за правото да се защитаваш с оръжие. В същия момент един 19-годишен младеж във Флорида

    Какво общо има САЩ с един крадец в България? Защо темата се политизира?

    Нещатата са прости и автора просто не ги разбира: някой посяга на твое имущество - можеш ли да се защитиш на всяка цена или не? За мен отговора е да.

  36. 36 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 2740 Неутрално

    Там, където държавата и властта са слаби, своеволията и самоуправството разцъфтяват

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  37. 37 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.
    Рейтинг: 840 Неутрално

    До коментар [#34] от "Непукистка":

    Ти също адвокат на циганите ли си?
    Защитаваш некадърното управление на герб.

    Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.
  38. 38 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Където няма държавност и мафиотите са защитавани от прокуратурата става точно така - уличата се вълнува и може да вземе правосъдието в свои ръце

  39. 39 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Напълно съм съгласен, Ивайло, с теб (не ти пишана Вие - извини ме). Но този реакцшя е и предизвикана. Знаеш много добре че законът на "Линч" е възникнъл за конекрадците, за които никой не е могъл да помогне на хората. А ние живеем в "организирна" държава, в която е много възможно да започне да се прилага този закон. Ясно е, че хората не могат вече да понасят този живот и са готови да се жертват. Селяните не гледат нивичките си, не отглеждат агнете, прасета, кокошки ... Селата запустяват. Хората изоставят къщите си.

    Но какво ли ти обяснявам. Ти и сам знаеш това.

  40. 40 Профил на udp47553878
    udp47553878
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Дефицит на държавност .Крадците от ГЕРБ орязаха заплати , привилегии на полицаите .
    Сега хората започват сами да се защитават .


  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  42. 42 Профил на IVAN RACHEV
    IVAN RACHEV
    Рейтинг: Неутрално

    гусин комсомолец Дичев-тнтм старши разряд ,ПОПУЛИСТ-та няма по горда дума от това-ПОпулис-НАРОД, а народът е този които плаща данък,за да имащ ти грант медиен.СИЕНЕН същите жълти журмалистически ментални диарии-САЛВИНИ гордо заявил,че е популист,.Откога народа и неговото мнение е обидно за вас,ВИЕ БОГ ли сте?Забравих,че за вас циганската популация и "интегриране"=от което безсъмнено се крадат милиарди,без никакъв нулев ефект,е много по централна и жизненоважна темаСамо че когато немската страна ви го напомни,за катуните на Дортмунд,вие пак обвинявахте държавата-българска и немска, .Забравих при убийствата и изнасилванията в село Мечка и видинско,защо така удобно мълчахте като комсомолец пред политофицер,другарю дичев?В Асеновград пак циганите бяха предложили помощ.а лошите бълграри ги напанали с камъни,та това не е ли същото съчинение,както и при д-р Димитров.Вие бяхте ли в Дуисбург в циганските блокове,както и при социланата кухня в Есен и там ли държавата се провали?другарю комсомолец

  43. 43 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Да поговорим за деянието на пикльото (нали жена му каза, че пикаел)... да поговорим, че той първопричината, не доктора...

  44. 44 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 843 Неутрално

    иска ми се да чуя пояснения в Щатите, какво е разрешено - носенето на заредено оръжие в джоба може би... стрелба по улицата, от колата или от прозореца - какво... щото притежанието е едно, носенето е друго, носенето в себе си трето, носенето на заредено оръжие четвърто, стрелбата в къщи пето, на улицата шесто и т.н.В кои щати са разрешени разходките със заредено оръжие в джоба и отстрела на потенциални по усмотрение на приносителя, престъпници?
    —цитат от коментар 27 на extraCACA

    Всеки щат сам урежда тоя въпрос за територията си. Все още няма федерално разрешение за скрито носене, но се дебатира усилено и по всичко личи, че ще се приеме. Правото да се притежава оръжие е конституционно и поредица местни закони, които го ограничаваха бяха отменени от ВС по дела водени от NRA, сещам се за Вашингтон. На някои места като Ню Йорк може да притежаваш оръжие, но имаш право да го носиш само на територията на своя собственост или бизнес или да го пренасяш до стрелбище. В около 30 от щатите е разрешено скритото носене на оръжие, за което се издава отделно разрешение. В много щати е разрешено откритото носене без за това да се изисква специално разрешение. Върховният съд се е произнесъл отдавна, че никоя администрация няма право да създава регистър на това кой какви оръжия има. В някои щати заобикалят това като създават регистър на издадени разрешения за скрито носене. Търговците са длъжни да съхраняват документите по покупко-продажбата за срок от 5 години. В щатите, където е разрешено скритото носене се подразбира, че то е разрешено именно с цел самозащита при наличие на законови предпоставки за това.

  45. 45 Профил на the_4th_horseman
    the_4th_horseman
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Някъде в текста на статията авторът пит какво би станало ако учителите са въоръжени и някой учител "изперка"? Аз продължавам тази мисъл и питам какво би станало ако някой полицай изперка? Или военен? Има ли изобщо гаранция против " изперкване"? В Обединеното Кралство полицаите не са въоръжени. Казват, че статистически ктражбите, нападенията и убийствата са се увеличили. В Швейцария, която няма армия, всички мъже са войници. Събират ги периодично за стрелби и учения, след което всеки си отива в къщи и си носи, примерно, базуката, къртечницата и т.н. нещо не съм чувал да има престъпления и убийства в Швейцария. В тези щати където хората могат да носят оръжие, пак статистически, престъпленията са относително малко. Изключение правят щатите граничещи с Мексико, но там проблемът са наркотиците, които ежедневно се транспортират през границата. Говорил съм с полицаи от Тексас по този въпрос.

    Изобщо може да се спори доста аргументирано и от двете страни - протиб или за това дасе носи оръжие. И нека уточним - всеки един предмет е потенциално оръжие.

  46. 46 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    Либерастки драсканици, типични . Не му обръщайте внимание. Аз само за куриоза ги чета :)

    "Счастье для всех, даром, и пусть никто не уйдет обиженным!"
  47. 47 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Относно разрешенията за скрито носене в САЩ:
    https://www.gunstocarry.com/ccw-reciprocity-map/

  48. 48 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2609 Неутрално

    Deutche Welle, сър.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  49. 49 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    Проблемът с притежаването и носене на оръжие че човек не знае как ще реагира в дадена ситуация. Ето примерът с докторът убил крадеца е показателен. Ако нямаше оръжие сигурно нямаше да слезе до двора , да убие, да си зачерни живота и този на семейството си. Щеше вероятно да отвори прозореца, да извика и крадеца да избяга, или щеше да пихарче 100лв ДС възстанови откраднатото. Проблемът е че никой не знае как ще реагира като е афектиран и с оръжие в джоба.

  50. 50 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Проблемът с притежаването и носене на оръжие че човек не знае как ще реагира в дадена ситуация. Ето примерът с докторът убил крадеца е показателен. Ако нямаше оръжие сигурно нямаше да слезе до двора , да убие, да си зачерни живота и този на семейството си. Щеше вероятно да отвори прозореца, да извика и крадеца да избяга, или щеше да пихарче 100лв ДС възстанови откраднатото. Проблемът е че никой не знае как ще реагира като е афектиран и с оръжие в джоба.
    —цитат от коментар 49 на Таралеж


    Защо мислиш така? Щом близо половин час е наблюдавал упражненията на крадеца по гаража си и не е звъннал на 112, а е взел решение сам да раздаде правосъдие с незаконния си пищов, то за какъв афект говорим?

  51. 51 Профил на vloti
    vloti
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#4] от "daskal1":

    Да. Статията е манипулативна.

  52. 52 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    ...............Призивите за "линч на мангалите" обаче ни връщат в пещерната епоха. ..............

    Не, не ни връщат. За съжаление не може да се осъществи идеята ми на всеки три полицейски управления да има и по едно МИЛИЦИОНЕРСКО управление.
    Те знаят как да "убедят" циганите да не се издържат от кражби.

    Циганската наглост придоби ужасяващи размери.
    Какво стана с циганите били плувците....не помня къде беше, но те не бяха дори мъже още. Ученици. Що тия цигани не си платиха....по какъвто и да е начин за тая наглост?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  53. 53 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1196 Весело

    Ако тенденциозните кражби заслужават убийство, то защо задължително да трябва да се почне си циганите, глупави расисти? В т.н. бяло българско население има къде-къде по-големи крадци. Например: сумираме всички кражби от цигани за дадения период и ги съпоставяме нето с КТБ или АЕЦ Белене. На бас кое ще е повече?!
    =====
    ПП Хора, които не могат да събират едноцифрени числа, моля да не отговарят, че само шум се вдига, а не сме край БосфОра.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  54. 54 Профил на Milko Stoyanov
    Milko Stoyanov
    Рейтинг: 488 Гневно

    Мазна, подла статия, надянала маската на "интелигентно и демократично повдигане на темата"... а в същото време сипеща евтини обобщения на едро и етикет-дефиниции като "популистите"...
    Неуважаеми демагог Дичев, аз НЕ СЪМ популист, само защото мисля, че всеки неосъждан и психично стабилен данъкоплатец трябва да има право на законно оръжие. Престъпниците така и така ВИНАГИ СА ВЪОРЪЖЕНИ и да факто сега законът им дава още по-голямо предимство - винаги да са с един куршум пред обикновения човек. Колко бандите получиха ефективни присъди за незаконното оръжие, което винаги се намира при залавянето им? И не давайте смешни паралели с Щатите (където аз живях доста), а изгледайте нещо като сериала Оz - за да видите какви са размерите на ЕФЕКТИВНИТЕ ПРИСЪДИ и за какви правонарушения.
    Не съм и екстремист, защото не крещя "линч на мангалите" и "циганите на сапун" - не само защото това ни връща в пещерна епоха, но защото прекрасно знам, че е глупаво и НЯМА НИКОГА ДА СЕ СЛУЧИ. Но крещя друго (и считам, че е съвсем резонно):
    ДЪРЖАВА:
    - Променете законите и НК, за да възпрете вълната от престъпност (в голям процент - ЦИГАНСКА)!
    - Направете дома и частната собственост - основата на всяко общество - НАИСТИНА ЗАЩИТЕНИ. Влизане с взлом - автоматични 10 години! Нападение с оръжие - 15 години! Влизане в двора и гаража, прескачане на оградата - 5 години! И т.н. Вместо това - за половината кражби не дават НИКАКВА присъда (били на ниска стойност... ), а за 15 г. се "класираш" само със супер жестоко, умишлено убийство.
    - Като не можете и НЕ ИСКАТЕ да ни защитите, оставете ни поне да се въоръжим! (Да, ама ви е страх от масово въоръжен народ, нали...)
    И накрая - стига тъпотии за "гърмене на деца, берящи черешата"! Това е под нивото на четящите тази медия и ви представя като... съжалявам за директността, пълен глупак.

  55. 55 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    До коментар [#50] от "disorg":
    Не знам какво е било в главата на доктора в този половин час, искрено го съжалявам. Разсъжденията за афектирания човек с оръжие в джоба са по принцип. Всеки ще реагира различно и непредвидимо, едни се палят по-бързо, други не се палят. Повечето от нас дори не знаят как биха реагирали.

  56. 56 Профил на Milko Stoyanov
    Milko Stoyanov
    Рейтинг: 488 Гневно

    До коментар [#45] от "the_4th_horseman":

    Много добър пример с Швейцария. Армейски резервисти в Израел също си носят и съхраняват оръжието вкъщи- и то става дума за голямокалибрено, автоматично. И примерите с Щатите се дават адски едностранчиво - но това е друга, голяма тема.

  57. 57 Профил на Milko Stoyanov
    Milko Stoyanov
    Рейтинг: 488 Гневно

    До коментар [#44] от "disorg":

    Точно така - във всеки щат е различно. Аз мога да кажа за Илиной - моите приятели имат вкъщи цели арсенали - пушки, пистолети, единият има и калашник. НЕ може да се носят заредени извън дома, нито в колата - оръжието е в купето, патроните - в багажника. Един бивш баскетболист от "Булс" го арестуваха за зареден пистолет в купето. Синът ми е на 23, в Детройт, има си пистолет, който си купи сам, и пушка - подарък, и смята това за свещено право на всеки американски гражданин.
    Това няма нищо общо с ТЪПАШКИЯ ЕТИКЕТ "ПОПУЛИЗЪМ", просто у нас държавата се бои от въоръжен (т.е. по-непокорен) народ, а платените либерасти като Дичев пригласят.

  58. 58 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1695 Неутрално

    "В България засега те нямат особена подкрепа по тази тема. Според "Галъп интернешънъл" цели 76% не одобряват идеята всеки да има право да носи оръжие."

    проф. Дичев си остава един манипулатор!
    Нямам как всички да имат право да носят оръжие, защото такова право априори нямат осъжданите и освидетелстваните. Като се абстрахираме от тях, всеки пълнолетен изкарал курс за боравене може да подаде молба, която в съотв. срок трябва да бъде разгледана. (именно това, ако се вярва на новините към момента не е направил пловдивския рентгенолог) Давайки примери трагичния опит с огнестрелното оръжие в Щатите не е зле Дичев да има предвид, че най-много легално огнестрелно оръжие на калпак има в ...Швейцария! Там и режимът за придобиване е може би най-либерален.
    :-)

    I Want To Believe
  59. 59 Профил на ИванКар
    ИванКар
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#16] от "Алф":

    Прав си, а статията налива бензин в огъня. Бедата е другаде - нито законодателството ни е адекватно на актуалната обстановка в Бг, нито силовите органи са си на мястото!

  60. 60 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8668 Неутрално

    В държава, в която гражданите нямат доверие в правосъдието, улицата го поема.

  61. 61 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 738 Неутрално

    и двамата са жертви на разградената държава и обсебена от мафия ,групировки и разни 'скрити' договорки...в нормална държава едва ли тоя крадец щеше да е с 9 присъди или дела...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  62. 62 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10305 Неутрално

    Хубаво есе.
    Не се надявам да науча истината нито от лекаря, нито от държавата - и двете страни са в конфликт на интереси с престъплението. Лекарят защото е замесен, прокуратурата - още повече - заради убития рецидивист, който не е сложен на мястото, което заслужава.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  63. 63 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    Хубаво есе.Не се надявам да науча истината нито от лекаря, нито от държавата - и двете страни са в конфликт на интереси с престъплението. Лекарят защото е замесен, прокуратурата - още повече - заради убития рецидивист, който не е сложен на мястото, което заслужава.
    —цитат от коментар 62 на penetrating

    Кое е мястото, което "заслужава" убитият рецидивист? Ти знаеш ли, че в България все още можеш да изтърпиш наказанието си и да излезеш на свобода? Ако любимият на развилнялата се агитка "защитник" на човешки права, който е нагазил в закона като слон в стъкларски магазин, някога влезе и излезе от затвора, той би трябвало да е чист като ... момина сълза. Или предлагаш да го наричаме "убиец" докато е жив, размахвайки присъдата му? Или пък да убиваме рецидивистите, само щото са такива, кой където ги срещне? Ще правим ли разлика кой от какъв етнос е или... ще перем през просото, разчитайки на "набитото" си око? Ако аз, например, имам пушка и се срещна по тъмна доба пред вратата на гаража си с бившия боксьор "Мутата", ще се почувствам изключително застрашена, щото ми прилича не само на едър циганин, но и на рецидивист. Да гърмя, казвате, щом прокуратурата не го е затворила през девет земи в десета?!
    Случайно да имаш данни за това, колко и какви присъди има Джевизов и дали случайно не ги е "лежал"? За случката с "грабежите" в дома на доктора разбрахме - жена му казва 3 пъти, той 6 пъти, а прокуратурата споменава само за 1, и то в мазето.
    Според протестиращите, не прокуратурата, а докторът е сложил циганина на мястото, което заслужава. Такива са и призивите на тълпата - "дайте ни да се въоръжим и да вземем правосъдието в свои ръце"! Който иска да й го дава, но без мен! Бясна съм, че под уличен натиск и "на парче" ще се променят норми, по които са работили и разсъждавали поколения юристи. Колкото мога ще се противопоставям на пипането на закона от мръсните ръце на всякакви човешки отпадъци с "чисто" съдебно минало като подкрепящите лъжливия престъпник от Пловдив.

    First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  64. 64 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 2470 Неутрално

    До коментар [#34] от "Непукистка":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Повечето ''вярващи'' в ''геройството'' на Димитров изобщо не искат или не могат да си зададат тези въпроси. А той оставя впечатлението за изключително несъобразителен (да не употребявам друга дума, за която ще ме изтрият) индивид, толкова несъобразителен, че се питам дали не е бил пиян или под въздействие на други субстанции. Жалко че е било минало доста време от престъплението до ареста му, но и да беше се случило веднага, едва ли щяха да го проверят за алкохол и дрога.

  65. 65 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 2470 Неутрално

    До коментар [#35] от "v2k!!!":

    Нещата са още по-прости - човешкият живот, дори на Плъха, струва повече и от най-ценната лична собственост.

  66. 66 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#64] от "princess_x":

    Аз не мисля, че е бил пиян или дрогиран. Такъв човек едва ли би успял да организира заличаване на доказателствата с ясното съзнание, че няма намерение да се обади в полицията. Застрелял е Джевизов съвсем хладнокръвно и на улицата с очакването, че може да излезе сух от водата с помощта на колеги, приятели, пациенти и с мръснишкото използване на жена си и децата за оправдание и като начин хората да се ужасят, да повярват на многобройните му измислици (защитна теза) и да го подкрепят, че ... да се убиват "престъпници", особено ако са... цигани, без дори свидетелството за съдимост да им е татуирано на челата.
    Този доктор е откровена мутра с дебели политически протекции, манипулирал обществото чрез слухове и платени медийни публикации с толкова много лъжи, че всички забравиха да питат, вярно ли Джевизов е оставен на свобода престъпник, вярно ли е, че не е на "заслуженото" си място (кое е то?), вярно ли е, че има 9 присъди за грабежи, вярно ли е, че е наистина е влязъл да краде, какво точно е откраднал, въоръжен ли е бил (изясни се, че ножът, с който уж е ранил доктора, е намерен прилежно измит от кръвта в жилището на втория етаж), възможно ли е изобщо да е нападнал доктора или само е счупил (и дали?) дръжката на гаражната врата, влизал ли е в гаража или само се е навъртал наоколо... Много въпроси са, но отговор нямат. Засега знаем, че убиецът не се мисли за такъв, а за "защитник" на дома си и на "спящите в съседната стая жена и дечица". Защита, осъществена на... улицата - заради един фар или празен бидон от кисело зеле.

    First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK