Отварянето на досиетата - разминаване със смисъла

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (112)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Гузна съвест, а Минчев?

  2. 2 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Съгласна съм,че всички досиета трябва да бъдат отворени,колкото и болезнено да е това.
    А що се отнася за Юлия Кръстева - такъв е бил нейният избор.Тя е избрала да направи компромис.

  3. 3 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    Мезета за вината на Партията и ДС бяха над 500 000 българи.

    Имам време да питам всеки идиот.
  4. 4 Профил на 263i
    263i
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Имам въпрос (по повод В. Мутафчиева и Г. Данаилов и местната "икона" Кръстева) към г-н Минчев - катарзисът не включва ли публично признание и покаяние?

    Поне аз така мисля

  5. 5 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4315 Неутрално

    и в годините преди 1989-а. Искам обаче да кажа няколко думи на тези, които не помнят тези времена. Драги мои по-млади съграждани, комунизмът не беше изпитание, което трябваше да се изтърпи в името на едно по-добро бъдеще
    _________
    То хубаво, ама най-интересната част от досиетата ще е 1988-1998г. нея кога ще я разсекретим или цялата е фалшифицирана! Кой са вербовчиците на чуждите служби и НПО а?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  6. 6 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    нищо не сте отворили като досиета...
    Толкова заблуден народ...

  7. 7 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    Позицията на г-н Минчев, че трябва да се постави ударението върху ченгетата, а не върху техните жертви, е ясна и правилна. Както и преценката му, че отварянето на досиетата трябва да продължи. И все пак тя ще бъде използвана от ченгетата да атакуват закона. Защото само в закона ли е вината? Не е вярно, че ченгетата са в тайна. Казват се имената на вербовчиците. Ако имахме истинска журналистика, тя щеше да ги търси тях, за да оправдаят дейността си. Нямаше да ги кани ката ден по телевизията да ни обясняват живота и да ни наставляват. Не е работа на комисията да дава моралната оценка. Няма ги интелектуалците, които досега, след 30 години, трябваше да са накарали хората да мислят какво е да си вербовчик и да насилваш, и какво е да си насилван да донасяш и те зряло да преценяват, а не да съдят лесно. После, имаме закон за разкриване на ченгетата, но няма лустрация. БСП и ДПС се постараха да я внесат в КС и да я унищожат. След това, разкриваме престъпленията на ДС, но нямаме закон за продължаване на давността - Цацаров го внесе в КС и му теглиха чертата.

  8. 8 Профил на Бубенце
    Бубенце
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Брилянтна идея! Да се състави класификация на подлеците - малък подлец, умерен подлец, голям подлец, и-ииии компромисен съвестник. Ех, Минчев, гънеш се айде да не казвам като какво.

  9. 9 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Минчев, няма нужда от излишно хленчене. Всички знаем, че е нямало особен избор тогава – ако ти предложат да сътрудничиш, това не е покана, а заповед. Съответно десетки хиляди са минали през лагерите, но пък други са решили да играят на котка и мишка.

    Всяко решение може да бъде разбрано, дори оправдано, само АКО БЪДЕ ОБЯСНЕНО. Доносниците–жертви на системата, за каквато сега представят ЮК, имах не 15, а близо 30 години да излезнат пред всички, да напишат едно открито писъмце и да си кажат, без да ги питат. Да, ама не!

    Ако преди 1989 сте си мислили, че комунизмът е бил завинаги, че е нямало надежда, то подобно обяснение/оправдание не върви след 1989, десетилетия след 1989.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  10. 10 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    Свидетел съм на всестранната помощ, която се оказва в кариерата ако си "съгласен"!
    Катарзис преди съгласието имаше /приятел/, никакъв след като натопи човката в меда!
    Гнусно е да го наблюдаваш в нормален иначе човек, но жаден за успех.
    На всяка цена!!!

  11. 11 Профил на zakkwylde
    zakkwylde
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Всички вербовчици в публично достъпните документи са със званията си и двете имена. Аз поне не знам за журналяк/изследовател да е разровил някой от тях с унищожително раобличаване. Сори, Минчев, не си прев.

  12. 12 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2874 Неутрално

    До 1990 г живеехме в партия-държава, сега живеем в Мафия-държава!

    Русия е проказата на планетата Земя.
  13. 13 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    за първи път нещо що-годе смислено от този автор, поне от това, което съм му чел.

    Естествено, като изключим упоритото повтаряне на подменените понятия - защото под "комунизъм" следва да се разбира държавнокапиталистическия еднопартиен режим, който НИКОГА не е възнамерявал да "еволюира" към бездържавно и безкласово общество на всеобщо равенство без "по-равни" и разни "заслужили".

    Бих възразил също така, че частичното отваряне на досиетата е било повече благо - тъкмо частичността и ИЗБИРАТЕЛНОСТТА на отворените помийни кофи обуслови проблемите, които Минчев разглежда.
    Трябваше да се отворят всички и веднага.

    Скептик съм и че нататъшното отваряне ще даде пълната картина кой е бил притиснат и се е пречупил, кой е вършел "делото" с кеф, кой е дирижирал цялата тази гадост.

    Но така вече се е случило, така че май друг изход липсва.

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  14. 14 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#5] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    за това ще ти трябва революция

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  15. 15 Профил на Бубенце
    Бубенце
    Рейтинг: 546 Весело

    Още по-срамно е, че на практика др. Минчев лансира нов вариант на комунистическата мантра как "разунавачите" били добри и работели за България, а само "доносниците" били лоши. Този път според субективна преценка на морални категории, добър-лош-слабохарактерен. Не си струваше всички тези салто морталета заради френската кикимора.

  16. 16 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Вербовчиците и техните наследници са новият стар български елит - стопански, политически, културен... Те пречеха на отварянето на досиетата в продължение на 15 години, защото трябваше да използват оказалата се срамна тайна на сътрудничество с ДС, за да инфилтрират "своите хора" в институциите и общностите на българското посткомунистическо общество.

    ===========================================================================

    Това е така, що се отнася до т.нар. посткомунистически елит. Всеки може да пусне една търсачка на сайта на Комисията по досиетата и да види всички проверени в неговия град/община. В малките населени места всичко това е обществена тайна – местните велможи са без изключение "ченгета" от ДС.

    Минчев обаче греши, като говори за "ифилтриране" след 1989, което ще рече, че доносниците тепърва са били пробутани в администрацията и елита като цяло. Не, при положение, че в България нямаше лустрация, повече от ясно е, че т.нар. "наши хора" никога не са напускали администрацията и елита. По–скоро с истината за досиетата са ги държали, карали да изпълняват новите заповеди, на практика са ги вербували повторно и негласно. Ето затова е важно истинските жертви на системата да бяха излезли по собствена инициатива и огласили истината, с което нямаше и да ги шантажират след 1989. Но те отново избраха лесното, а с него и срама.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  17. 17 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#9] от "c.b.o.":

    имаше избор
    просто беше много лош

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  18. 18 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#16] от "c.b.o.":

    имаше "обновяване на кадрите", поне аз така разбрах твърденията на Минчев

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  19. 19 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 328 Неутрално

    под "комунизъм" следва да се разбира държавнокапиталистическия еднопартиен режим, който НИКОГА не е възнамерявал да "еволюира" към бездържавно и безкласово общество на всеобщо равенство без "по-равни" и разни "заслужили".
    —цитат от коментар 13 на Николай Теллалов


    Ей го и този позитанец реши, че сега е удобен момент да завърти дебилната опорка "Никога не е имало комунизъм". Червенушка, това е вид негационизъм, защото противоречи на Закона за обявяване на комунистическия режим за престъпен.

    Но какво ли се учудвам, след като многократно си отричал съюза Хитлер–Сталин.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  20. 20 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#15] от "Бубенце":

    не забелязах такова нещо
    може би под впечатлението, че авторът, когото обикновено плюя, този път е написал нещо общо взето правилно.

    иначе, да, тезата "ама тия в разузнаването работеха за родината" е абсурдна, предвид че същата кантора съсипваше родината с действията си "вътре".
    Няма начин хем да си разрушител и покварител на едно общество, хем да му "служиш"!
    В крайна сметка ВСИЧКИ отдели и части на ДС са служели на Партията (и на частни вътрешнокланови интереси), а политиката на Партията бе всичко друго, но не и добруване на народа.
    Е, за да няма РЯЗКО (прекалено рязко) несъответствие между лозунги за светло бъдеще и делата за настоящето, НРБ бе толкова социална държава, колкото бяха и някои западни "социални" държави.
    Просто бе стисната да харчи за благосъстоянието толкова, колкото би било нужно: доходите на един работник във Франция през 1970-те, изразени като покупателна способност, бяха СЕДЕМ ПЪТИ по-високи от тези на българския.


    Днешните държавници обаче не се чувстват обвързани с идеологически демагогеми за "всеобщо добруване" - и затова грабежът без задръжки, според манталитета "след нас и потоп", е начинът ни на съществуване сега.

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  21. 21 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#12] от "chichka":

    има ли разлика между държава и мафия?
    според мен няма

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  22. 22 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#19] от "c.b.o.":

    КОГА съм отричал съюзничеството между двамата мустакати, чедо мамино? Я дай линк!

    за "позитанеца" - със сигурност няма да посмееш да ми го кажеш в очите, анонимко

    и, ДА, комунизъм някога ще има, но това не ще да е извращока на Маркс-Ленин-Троцки-Сталин, а ще е по Бакунин и Кропоткин.

    а сега - аут

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  23. 23 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    "За да имаме катарзис, трябва да имаме възможност да оценим това многообразие, да преценим степента на компромиса, който е направен. Трябва да преценим и да отхвърлим греха и да простим на грешника. "

    Напълно съм съгласна, че трябва да се има предвид защо някой се е поддал и е станал агент. Нещо повече, знам поговорката "никога не казвай никога" и винаги съм си давала сметка, че, ако бях притисната до стената, сигурно и аз щях да подиша.
    Става дума за нещо съвсем друго - досега нито един подписал, не е казал: хора, разберете ме, наложи ми се, млад бях и пр., виновен съм, простете ми. Ето това ПРОСТЕТЕ МИ не чух нито един път. Бих простила, даже бих погеднала на такъв човек с възхищение, че намира сили да се извини.
    Докато няма "простете ми", няма да простя абсолютно нищо. Като искането на прошка не очаквам да е само на думи, ще гледам и делата, какво е правил и прави след 10.11.89.

  24. 24 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#23] от "Мондиана":

    май имаше един-двама такива, но не съм сигурен

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  25. 25 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Глупости, Минчев. Властта е целта на всяка тайна мрежа. Предимството, което се получава с участието и в нея. Няма разлика между мотивацията на Гестапото и на Сабина. Няма разлика между мотивацията на щатния сътрудник Красимир Гергов и вербувания Карък. Всички те са "авторитети", произведени от системата. С отварянето на досиетата става ясно как са станали "авторитети". Да, много досиета са унищожени, но механизмът за производство на авторитети е все същия. И по това се познават.
    Произвеждаш "авторитет", група "авторитети" печелят избори и доминират политиката докато мрежата завладее държавата. Това е завладяната олигархична държава, започната с липсата на лустрация, отвързан лев и закъсняла приватизация, дала възможност за формиране на "национален капитал" от "авторитетите" на Партията и създадената от нея ДС.

    п.с. Партията контролираше правистите и политолозите наравно с военните и десарите...

  26. 26 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Радиоточката пак се включи сама??? Ко стаа? Глад... Многообразен, незадоволим, изтезаващ глад...
    "Останалите се деляхме на властници - велможи на режима, подлеци - съзнателно творящи зло и унижение за другите в сътрудничество с режима, и хора, които търсеха допустимата за тях самите степен на компромис с режима, която им позволяваше да водят що-годе приличен живот."
    Да се чете - всички бяхме и сме маскари...

    roo
  27. 27 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    И Огнян Минчев на амбразурата. Нещо много станаха разкритията за доносниците от интелигенцията и почна да боли, нали?

    В друго изказване вече обясних тезата си, че за жалкото ни положение сега голяма вина има продажността на интелигенцията ни, че това е причината да останем без лидери в решителният момент. И ето че Минчев го потвърждава че дори и одобрява.

    Нормално било за да те пуснат до османските архиви да станеш сътрудник на ДС. Ами така всички можем да оправдаем. Един за османските архиви, друг за конгрес в чужбина, трети за апартаментче, четвърти за "заслужил", Каракачанов дори горд че защитавал националните интереси... до един невинни и всички жертви. А останалите които не са го направили и са платили с кариерата си са будали.

    Трябвало сме да оценим разнообразието на мотивите. И защо? Този чиято човешка съдба е била съсипана например от доносите на Кеворкян едва ли се интересува от мотивите му. И едва ли ще го оправдае, че примерно желанието му е било да стане водещ на "Всяка неделя" и затова е станал доносник.

    Комисията за досиетат клиника за психоанализи ли ще я правим? Пък като се чувстват толкова невинни да поискат разсекретяване на досието си да го видим, да се покаят и обяснят защо са го направили и хората ще преценят толкова ли невъзможно е било да се откаже.

    И затова дай да искаме от закона за досиетата нещо което той не е предназначен. Иска Минчев да накажат тези които са били механизмът на ДС. Прекрасно, но това става не с законът за досиетата а с закон за лустрацията. Защо Минчев не си насочи натам усилията, да види има ли закон за лустрацията, как се изпълнява. Ако няма защо?

    Вместо това напада закона за досиетата. Толкова ли е глупав да не разбира кой закон за какво е? Както го знам никак не е глупав. Значи мотивите му са тези които ги казах, на амбразурата с вик "Караул, бьют НАШИХ!".

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  28. 28 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    До коментар [#24] от "Николай Теллалов":

    Имаше един известен човек, но за нещастие не помня кой. Дали не беше Иво Инджев.

  29. 29 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Гузна съвест, а Минчев?
    —цитат от коментар 1 на niakoi_si


    Мисля, че по-точният въпрос би бил: "Защо чак сега г-н Минчев?, Заради казуса на г-жа Кръстева ли?"
    Младото поколение към което безнадеждно късно се обръща Минчев ГО научихме да не поглежда назад/освен вицовете за Тато/. Дали пръснати по света, или останали в България, с мълчанието си ги превърнахме в меркантилни и комерсиални същества. Лишихме ги съзнателно или не от корени. Научихме ги яко да мразят, без дори да знаят защо.
    Г-н Минчев, казват че за прошка никога не е късно. Но ние ги лишихме/скрихме дори причините, поради които те биха имали възможността да ни простят.
    Освен това, аз не смятам, че човек може да е по-малко или повече подлец. Както няма полубременна жена. Така че не мога да приема следните ви думи:

    "възможност да бъдат разграничени подлеците от тези, които са направили компромис със съвестта си, но са се въздържали, или са правили минимално необходимото или неизбежното в ущърб на други свои съграждани."

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  30. 30 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 870 Разстроено

    Нещата са толкова пъти забърквани, гарнирани и напудрени, че са станали на практика... безсмислени. След толкова години задкулисие и фалш повечето хора са уморени и обезверени. Все пак е малко наивно да се мисли, че престъпният ДС апарат ще се саморазобличи, или саморазформирова ей така, за "благото на народа"...

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  31. 31 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Нещастието на Минчев е, че е от художествено-творческата интелигенция. Те си продаваха съвестта, това беше стоката с която разполагаха. В различна степен, започвайки от самоцензура и стигайки до слугинаж, хвалби на режима та дори до сътрудничество с ДС.

    Ние пък от научно-техническата интелигенция си продавахме ума, работниците труда. Косвено и ние сме помагали на социализма но поне не сме правили морални компромиси. За което сега съм много щастлив а Минчев се върти като жива риба на тиган.

    И да, социализмът беше преса. Но някои че дори и мнозинството се изхитряха някак си да оцеляват под нея без да прекрачват една невидима морална граница. Други я прекрачваха но с малко, примерно ставаха членове на БКП заради кариерата си.

    Докато тези които са подписали на ДС са отишли далеч зад тази граница. И най-лошото е, че когато 1989г вече бяха свободни масово не намериха сили в себе си да си признаят а се криха като мишки до последно. Държането на човек който прекрасно разбира, че това което е направил никак не е достойно.

    Впрочем да попитам г-н Минчев бил ли е член на БКП? Защото аз не съм бил, 4 пъти ми предлагаха и аз се измъквах прекрасно разбирайки какви възможности изпускам. Така че да не ми говори колко лошо било да не те пуснат до османските архиви.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  32. 32 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Това е завладяната олигархична държава, започната с липсата на лустрация, отвързан лев и закъсняла приватизация, дала възможност за формиране на "национален капитал" от "авторитетите" на Партията и създадената от нея ДС.п.с. Партията контролираше правистите и политолозите наравно с военните и десарите...
    —цитат от коментар 25 на plebs


    Браво. добре казано! И след като вчера пак четох дълго време за несъстоялата се лустрация/вкл. как бившия президент Стоянов и бившия двукратен министър на финансите и след това премиер Костов си прехвърлят топката кой бил, не бил виновен за НЕприемането на закон за лустрацията/, се убедих че лустрацията по български е била само мнима политическа "бременност".
    Обществото е искало да има "бебе", но се оказа, че политиците ни са ялови.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  33. 33 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    "Никой от нас не вярваше в края на комунизма."

    Така е - голямото мнозинство от хората (тук включвам и себе си) не вярваха, че е възможна политическа промяна в близко бъдеще. Събитията в Унгария, Чехия и Полша бяха практически доказателства в това отношение. Може би чак с реформите на Горбачов се появи някаква надежда.

    Ако някой не беше съгласен с идеите и особено с практиката на "развитото социалистическо общество" - начинът беше да мисли за несъгласието си наум и да търси начини да намекне за него по безопасен начин.

    И все пак имаше писатели, чиито книги се "промъкваха" до отпечатване, а после ги събираха по книжарниците. Имаше и други писатели, които живеейки в България пишеха по такъв начин, че нямаше как изобщо да се "промъкнат" до отпечатване. Те бяха като полузабравени от масовия читател. Книгите на някои от тях бяха издадени в по-ново време и често (за такива като мен) представлява истинска изненада, че са продължавали да пишат. Дали са очаквали промяна? Това няма как да е сигурно - нито от наша (читателска) гледна точка, нито може би дори и от тяхната. Но при всички положения са били много искрени и това ги прави интересни.

  34. 34 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7710 Неутрално

    " Някои от завербуваните са направили компромиса от меркантилни подбуди - за да получат пари, обществено положение, за да ги пуснат в чужбина... Други - за да направят възможно кариерното си развитие, вървящо нагоре при съгласие за сътрудничество и застрашено от провал при отказ. "
    Това бяха главните подбуди. И никой да не ми казва, че е нямало друг изход. Имаше.

  35. 35 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Не съм сигурна, чия нечестива главица се е сетила да създаде феномена "тролове". Но сега ми хрумна, че са нещо като трансформирани доносници тип ала ДС. Защото тогава се е плащало/имало е профит за съдрудниците на службите, за да се запази съществуващата идеология , надлежно "облечена" в държавност, а сега смея да твърдя същите идеолози плащат на хора с подходящ манталитет, за да пречат за изграждането и функционирането на една нормална държавност.
    И ето защо под този материал може да се срещнат/ако!/ само единични коментари на временно заблудили се тролове.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  36. 36 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1036 Неутрално


    ...
    Впрочем да попитам г-н Минчев бил ли е член на БКП? Защото аз не съм бил, 4 пъти ми предлагаха и аз се измъквах прекрасно разбирайки какви възможности изпускам. Така че да не ми говори колко лошо било да не те пуснат до османските архиви.
    —цитат от коментар 31 на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП


    Охо, аз го зададох напосоки този въпрос а то какво излезе:


    ...
    До 1989 г. редовен член на Българската комунистическа партия (БКП), асистент в катедра „Научен комунизъм“ на Софийски университет „Климемент Охридски“
    —цитат от коментар 0 на Уикипедия


    Не го знаех. Няма значение, аз признавам на всеки правото на преосмисляне. И все пак леко дразни такова въртене според текущата посока на вятъра. Интересно е ако социализмът беше оцелял още 30-40г г-н Минчев сега на какви позиции щеше да бъде? Както гледам неговата готовност да прощава компромисите най-вероятно професор по "Научен комунизъм".

    И въобще тъжно е, че заради един дребен доносник на ДС какъвто е г-жа Юлия Кръстева двама уважавани от мен автори в Дневник се показаха в такава неочаквана светлина.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  37. 37 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 541 Неутрално

    чудесно, браво.
    тези размисли защо не се появиха като нищехме досиетата на по-нелицеприятни хора като гоце и т.н.
    жалка работа сме.

  38. 38 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3131 Неутрално

    Поредния опит в умнокрасивата медия,след писанието на Браво Петя,в опит за защита на лилявата и ЛЯВАТА икона-Юлия Кръстева.Няма добри и лоши доносници-те са просто доносници.Но,какво да очакваме от партийки,чиито главни лица са с прозиход от четвената номенклатура.Включително и самия Минчев.

  39. 39 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3131 Неутрално

    До коментар [#36] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    Добре е да помислите,дали двамата уважавани от вас списувачи на Дневник и Юлия Кръстева,дали не са от една порода.Няма за какво друго да я защитават.

  40. 40 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    В действие е хитър план на БКП/БСП за отвличане на вниманието. Вниманието се фокусира вместо върху престъпленията на БКП в абсолютно всички сфери (стигнало дотам, че през 1960 дори предадоха на Москва цялия златен резерв на БСП и оставиха българския лев без никакво покритие) върху агентите и информаторите на ДС. Сметката е проста - агентите са малко на брой и са главно в средите на интелигенцията. Следователно насочвайки прожекторите към пионките върху организаторите и кукловодите се спуска удобен мрак. Добре е, че интелигентният Огнян Минчев съзря сценария!

    Комисията за досиетата на никого не пречи. Напротив, тя помага на БКП и БСП! Защото обществото се насъсква срещу агентурния апарат. А те са пионки. Цялата организация е създадена от БКП и от Политбюро. Има цял апарат от хора с униформи, които режисират действията на представлението. Има поне 8 огромни отдела, има отвлечени и убити хора. Оповестяват се уж имена на офицери. А трябва целият апарат да се оповести и ... накаже. И да се започне от ЦК, Политбюро, министри, зам. Министри, началници отдели, служители ... А така се замазва ролята на БКП и цялото внимание се насочва към агентите.
    Отделна тема са членовете на БКП, партийните секретари, градските, районнните комитети на БКП и обитателите на Цитаделата в Центъра на София. Те носят пряка и неизвиняема отговорност за издевателствата в онези 45 - години - фалити на България, затворени граници убийства на бегълци, репресии, тормоз на българските граждани. И ако членството в партия не е престъпление, то възниква следващият въпрос!
    А той е прост и страшен! Престъпление е да организираш лагери-затвори и да тероризираш и убиваш българи в тях. Какво казва по този въпрос комисията по досиетата. Нищо не казва! А там е имало директори, надзиратели, охрана. Има убити.
    Комисията по досиетата е машина за замъгляване на престъпленията на комунизма. Обаче няма хора с кураж да създадат КОМИСИЯ НА ИСТИНАТА! ЦЯЛАТА ИСТИНА!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  41. 41 Профил на Форд Префект
    Форд Префект
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Първо Петя Владимирова, сега и Огнян Минчев. Интересно ми е дали двамата познават добре биографията и творчеството но Юлия Кръстева и наистина ли смятат, че си заслужава да я защитават по подобен нескопосан начин, губейки уважението на читателите? И как така чак сега законът стана лош? Да не говорим, че Минчев лъже за анонимността на вербовчиците. Иска ми се и да попитам къде им беше възмущението през всичките тези години, през които Митьо Гестапото и подобните нему бяха канени от всякакви медии и се изявяваха като морални стожери, вместо да търкат наровете в затвора до края на живота си заради хилядите погубени съдби? Къде беше възмущението им, че нито едно правителство нямаше куража и волята да направи истинска лустрация, за да може България да започне на чисто и да излезе от миризливото блато, в което тънем и сега?

  42. 42 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    Изобщо смешен вой! Убийците от комунистическите концлагери като Гогов, една друга другарка от ония времена и много други не получиха НИКАКВА присъда. Организаторите на Разходителния Процес не само не се изправиха пред Хаагския Трибунал (а там им беше мястото), ами дори говорителя на Общонародния Комитет за Защита на Нациолните Интереси (клакьорско формирование на БКП за защита на Освежителния Процес) дори изкара два президентски мандата след отказа на БКП да управлява през 1989.

    Ами това не е ли повод за за незабавно прокурорско разследване (е, през 1989, когато е публикувано в Работническо Дело, то ми прилича на самопризнания!):

    Из доклада на Петър Младенов, новоизбран генерален секретар на БКП, на пленума на ЦК на БКП на 11 декември 1989 г., отпечатан в партийния орган “Работническо дело” (год. LXIII, брой 346 от 12 декември):

    През последните години страната навлезе в период на сериозна криза, на нарастващо социално напрежение и стагнация в своето цялостно развитие. Имаме пред вид следните явления в обществото:
    – стагнация в икономическото ни развитие, застрашително изоставяне на икономиката, застрашително нарастване на външния дълг;
    – увеличаване на инфлацията, тежки трудности на вътрешния пазар и в крайна сметка влошаване на жизненото равнище, наличие на широко разпространена корупция;
    – сериозни поражения в духовния и интелектуалния живот на нацията и упадък на основни морални принципи и ценности.
    За всички нас тук влошаването на положението в страната не бе гръм от ясно небе. Това се виждаше много преди да стигнем до сегашния кризисен етап. Бившето ръководство формираше екипи, създаваше „концепции”. В сферата на държавното и общественото устройство бе създадена обстановка, сходна с феодалното управление. Оформи се малка група начело с Тодор Живков, която узурпира властта. Около тази група, която много бързо придоби семейно-землячески характер, се наслоиха властолюбци и кариеристи от различен калибър. Те получаваха от върховния ръководител ключови постове и облаги, които им позволяваха от негово име и от името на партията и държавата да вършат произвол, да манипулират основни обществени институции. Това бе дълбоко обидно за нашия народ.

    Същевременно трябва да отбележим факта, че в нашите условия с особено сила се прояви деформиращото въздействие на режима на личната власт, който доведе волунтаризма и субективизма в икономическата политика до рядко срещано в другите социалистически страни равнище. За дълъг период от време и особено през последните години решенията по всички основни въпроси в икономиката се вземаха от Тодор Живков често по силата на случайни подбуди и на базата на импровизирани съждения. Тези деформации се задълбочиха през последните няколко години, когато преднамерено се провеждаше линия на замазване на съществуващото положение и отсрочване на решаването на наболелите проблеми по пътя на повишаването на външните и вътрешните задължения на страната. Тази политика с основание може да бъде наречена: „След мен потоп”. По такъв начин българският народ получава в наследство от досегашния режим една тежка ипотека.
    Главната причина за създалото се положение бе неизживяната административно-командна система, монополът на властта, фактическият тотален контрол върху производството и разпределението.
    Първо: В последните години не само че няма никакъв икономически ръст, а напротив, има рязко връщане назад.
    Второ: Особено опасна е нарастващата “пропаст” между паричните средства на населението и наличните стоки и услуги. Сега населението разполага с 25 млрд. лева в спестовни влогове, а има малко стоки, които може да купи. Само за 1989 г. се очакват свободните парични средства да се увеличат с още 1.6 млрд. лева!
    Трето: Много години наред държавният бюджет приключва с големи дефицити. Непризнаването на инфлацията ускорява обезценяването на българския лев, намалява неговата вътрешна и външна покупателна сила. Изключителна тревога буди стремителното нарастване на задълженията ни в свободна конвертируема валута. Сега брутните ни задължения неколкократно надвишават годишните постъпления в свободно конвертируема валута.
    Четвърто: Като цяло можем да говорим за намаляване на ефективността и конкурентоспособността на българската икономика. Народното ни стопанство се намира в период на прогресиращ икономически спад. През последните няколко години ние не успяхме да се адаптираме към световното стопанство, въпреки че конюнктурата беше, общо взето, благоприятна за нас.Създаването на аграрно-промишлените комплекси в началото на 70-те години отслаби връзката на селяните със земята. От традиционни износители България стана ежегоден вносител на картофи, фасул, зеле, лук, фураж…
    Това не беше политика, обърната към човека. Тя не служеше за задоволяване на човешките потребности. Създадоха се условия за подкопаването на традиционните за българина трудови добродетели.
    “Нагоре” вървеше лъжлива информация, “надолу” – завишени възнаграждения за мълчание и съучастие, един общ заговор срещу благополучието на народа. Създадоха се условия за корупция, за разгръщане на “икономика в сянка”, за най-различни мафии… Икономиката на командите “от горе” беше на път да унищожи прекрасната българска природа.
    Разклати се вярата на населението към закона, защото той постоянно се нарушаваше. Намесата в дейността на правозащитните органи стана постоянно явление.


    Думи на П. Младенов пред Колегиума на МВР и ръководството на ДС на 25.11.1989:
    "От 1983 г. сме с отрицателен прираст, нужни са ни най-малко по 2, 6 млрд долара заеми годишно от Запада. Изолацията ни докара до просешка тояга...Всички се изказаха за курса. Можехме ли, другари, да минем ние без пленума? Можехме ли да продължаваме по-нататък така? Аз онази вечер се срещнах с актива на градската партийна организация. Там им заявих, че не можехме. Можехме да издържим още седмица, още две. Да кажем, можехме да издържим още месец. Е, с помощта на органите на МВР ако ги включехме, можеше да задържим властта за себе си още два, три, шест месеца. Но нещата вървяха така, че не можеше да докараме нещата до взрив. Ако бяхме забавили малко трудно щеше да бъдат овладени процесите."
    "Има втора страна - самата икономика. Така я развивахме и така я развихме, нали говорехме, че ето ние сме в състояние примерно да изхранваме две Българии в последните години и дали произвеждаме толкова много, и къде са тези продукти един бог знае! Аз мисля, че ги изнасят. Извиках другарите Луканов и Христо Христов. Рекох: "Престанете да изнасяте селскостопанска продукция!". Нищо подобно. Няма натури. Опитахме се да направим един анализ. Лично за себе си го направих. Това беше преди пленума. Тъй като трябва да ви кажа, че в политбюро никой не ни е давал какви са ни задълженията, и как се развива икономиката. Ние не знаехме. Аз не знаех. Но тъй като имах една връзка с банката помолих да ми дадат годишния отчет на банката. Картината е потресаваща! Ние всяка година казваме, че имаме толкова и толкова прираст - 5, 6 - 6 процента. А знаете ли каква е картината? Ако вземем за база 1983, следващите години ние не само, че нямаме никакви проценти прираст на националния доход, ако изключим тези чужди кредити, които получаваме от Запада, т. е нашите задължения, които се увеличават, ако ги махнем тях, ние имаме непрекъснато намаляване. 1984 е по-лоша от 1983, 1985 е по-лоша от 1984, 1986 е по-лоша от 1985 и т. н. до края, до последната 1988. В областта на нашите задължения ние сме стигнали критичната точка. С големи усилия стигнахме до плана за догодина. Това, което трябва да изнесем ще бъде някъде между 1,7 млрд - 1,6 млрд. А така сме направили нашата икономика, че без внос за 2, 6 млрд. долара тя не може да работи. Тя не може да работи, просто спира, блокира. Това е минималния внос от Запада. Това са суровини, материали. Тук не сава въпрос за някакви луксозни стоки. "

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  43. 43 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1131 Весело

    Е, сега убедихте ли се колко е ефективна димната завеса на речена "Досиетата на ДС", епизод 29-ти (догодина ще се навършат 30 години и ще има Юбилеен Епизод!!!)

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  44. 44 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 488 Разстроено

    Можеше,др.минчев,можеше да не подпишеш и да си понесеш последиците.Ама за това се искаше д...!Нито дядо ми е подписвал след Белене/мръсна гад,царски офицер!/,нито баща ми/и той мръсна гад,затова ще *обхожда* Куциян,Батановци,Богданов дол/,а аз *собственоръчно*,нали така казваха,написах на четвърта страница на поемния протокол *не съм съгласен* и съм се подписал.
    Само от моята улица в Пловдив шест човека са били на *почивка* между 1945 и 1956 година!Нито един от тях не се подложи на новата власт.Защото имаха чест и достойнство.
    Да,конформизма е благо нещо и може би трябва пак да препрочетете Алберто Моравия.Защото както палачите са виновни,така и конформистите трябва да носят своята вина.

  45. 45 Профил на Mатематик
    Mатематик
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Много добра статия.

    Какво казват фактите за Юлия Кръстева ?
    В нейното досие няма абсолютно нищо подписано или написано от Кръстева, освен личната й кореспонденция, която ДС са отваряли гнусно и са правили копия. ДС-отрепките нариваха тонове лъжи, за да отчитат дейност, то се вижда и тук, няма нищо друго освен обичайното следене. Никъде няма документ, подписан от нея или написан от нея, дори в един от основните документите в досието – „Опис на изразходваните суми от „Сабина“, с гриф "строго секретно" се вижда, че в него няма никакви суми, просто празна бланка. Следователно, Кръстева НЕ Е агент на ДС.


    "We should not have to choose between bigots of the left and bigots of the right."
  46. 46 Профил на Mатематик
    Mатематик
    Рейтинг: 274 Любопитно

    До коментар [#23] от "Мондиана":

    Тоест, главното е презумпцията за виновност, направо и единствено по критериите на ДС. Както писа преди време Радосвет Коларов в "Мъртвите души на ДС" : "Ако папката е празна, не е нужно да се доказва, че в нея е имало документи – щом отсъстват донесения, не само е възможно, но е задължително да ги е имало! Или както предпочита да се изразява комисията по досиетата, “не са запазени”. Така папки с донесения, дебели една педя, и празни папки си правят компания в общ списък. Изглежда, че целта е да се загребе максимално широк кръг от виновни – и реални, и мними.
    На Комисията не е дадено правото да извършва експертизи и
    да се изказва по съдържанието на документите, по тяхната истинност. Но щом е така – не е ли единственият честен
    и справедлив критерий за обявяване на принадлежност към службите наличието на донесения от страна на проверяваното лице?

    Пълното название на закона, приет през 2006 г., е „Закон
    за достъп и разкриване на документите и за обявяване
    на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската
    народна армия”. Обърнете внимание – не сътрудничество, а принадлежност – думата „принадлежност” е плъзгава – с нея се заобикаля въпросът за участие, дейност, активност.

    От друга страна обаче, тя точно отразява съотношенитето между органите на ДС и гражданите, съдържа издайнически привкус: вие принадлежите на службите – т.е. те могат да правят
    с вас каквото си искат – да ви регистрират, отчисляват, презачисляват..."



    "We should not have to choose between bigots of the left and bigots of the right."
  47. 47 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 784 Весело

    Минчев, кажи си! Ще те разберем!

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  48. 48 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 6219 Неутрално

    Това което трябва да се отвори са досиетата ПлЮС АрХИВИТЕ
    И то целите архиви
    Това че някой е бил вербуван
    Дори това че е донасял е несъществената част от проблема
    Големият проблем са тези които са ГОТВЕлИ ДОКлАДИ
    до Началството въз основа на доносите
    както и тези които СА ВЗЕмАлИ рЕШЕНИЯ И СА ПрОВАлЯлИ
    чОВЕШКИ СЪДбИ
    Тези които са провеждали активни и пасивни мероприятия
    тормозели са и са шантажирали
    вкарвали са в затвора и в лагерите
    наклепаните от доносниците нещастници
    ИмЕНцАТА НА ТЕЗИ трябва да лъснат и да се види
    ДНЕС КАКВИ СА И С КАКВО СЕ ЗАНИмАВАТ

  49. 49 Профил на pe6kata
    pe6kata
    Рейтинг: 383 Весело

    Ха, апологетът на отварянето на досиетата сега рони сълзи. Те така плакАха и седесарите от Великото народно събрание когато отвориха досиетата на народните представители по тяхно искане. Тогаз от БСП ги предупреждаваха да не го правят, ама ония да ги отворим, та да ги отворим. Е, отвориха ги и се оказа, че агентите на са в БСП, ами в СДС и ДПС. А бесепарите се спукаха от смях.

  50. 50 Профил на pe6kata
    pe6kata
    Рейтинг: 383 Весело

    Впрочем, внимателно прегледах досието на Кръстева. Никъде не открих доказателство, че е сътрудничела на ДС. Напразно я клепат.

  51. 51 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8479 Неутрално

    Съгласен съм изцяло с двете несъвършенства на закона, отбелязани по-горе. За другото - частично съм за. Само отбелязвам - не поискана прошка няма...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  52. 52 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    нищо не сте отворили като досиета...Толкова заблуден народ...
    —цитат от коментар 6 на Велков


    Ами вашите хора не дават, това поне е ясно и на малолетните. И това запъване на отварячката за отваряне си има обяснение в теорията и практиката на нашенските комунисти. Вие по марксистки навремето скочихте от частната форма на средствата за производство в общонародната държавна собственост и планирана икономика и прекрачихте в светлото социалистическо бъдеще. Класата-хегемон , водена от непогрешимата и мъдра Партия закрачи напред към сияйния комунизъм. Имаше малки шупли тук-там по пътя , не мина съвсем без справедлива ликвидация на изедниците експлоататори-фашисти и кулаците, някои вражески елементи и саботьори, малко над 145 000 души, между 1944-та г. и финала през 1989-та...Имаше, разбира се лагери, изселвания, но...те не бяха, така да се каже, като Колизеума. Никой не караше затворените и въдворените да се трепят езически по гладиаторската. По-хуманно беше, комунистите ги хвърляха на прасетата. А всичко започна така правешки на Осмия конгрес: "Друарки и друари, ние ше построиме материалната база на социализъма до иляда девестотин и осемдесета, и ше преминеме към комунизъма...( тук бурни овации прекъсват словото на партийния ръководител, чуват се скандирания :"Слава, слава,БКП, БКП!") След това Другарят рече внезапно, че "Социализъмът се оказА едно недоносче". И вие преминахте обратно към капитализЪма. Хем повечето от комунистите станаха милионери, че и милиардери внезапно, за една нощ, хем пак се докопаха до властта. Та така, ако излезе истината на светло, всички тези, които са седнали удобно в правителствените, парламентарните и президентски кресла ще трябва да отговарят за метаморфозите си.

  53. 53 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 541 Неутрално

    съгласието за сътрудничество легитимира системата. още един глас който кара хората да си мислят че няма как другояче, че те са всесилни, пак и отново че е е най-добре да си преклониш главата. този манталитет продължава да тегне над нас и да влачим последиците.
    не се опитвам да бъда съдник, ни най-малко.

  54. 54 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 4437 Неутрално

    Доносниците бяха силни тогава и сега са пак силните на деня. Имат се за богоизбрани и не виждат нищо лошо в действията си.

    Peni Nikol
  55. 55 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2236 Неутрално

    Ти защо не беше герой?

  56. 56 Профил на ba
    ba
    Рейтинг: 306 Неутрално

    Чудесно написано, г-н Минчев. Живяхме в килия....

  57. 57 Профил на Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
    Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
    Рейтинг: 1731 Весело

    Не ви е чист косъма бай Огнян Минчев!

    И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
  58. 58 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Чудесно написано, г-н Минчев. Живяхме в килия....
    —цитат от коментар 56 на ba


    И в килия може да се живее по различен начин. Едни копаят с кирката , други донасят за съкилийниците, трети стават членове и дори главатари на криминална банда тероризираща останалите. А е имало и смели хора които дори в килията се организират и бранят малкото си права. Прочети ГУЛАГ на Солженицин, описано е.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  59. 59 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#36] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":''И все пак леко дразни такова въртене според текущата посока на вятъра. Интересно е ако социализмът беше оцелял още 30-40г г-н Минчев сега на какви позиции щеше да бъде? ''

    По-интересно ще е, ако се случи чудо и се върне социализмът, какъв нов пирует ще направят някои хора.
    Опортюнистът и конформистът си е такъв по рождение и за живот.

  60. 60 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#45] от "Mатематик":

    Ти само Работническо дело ли си свикнал да четеш, че не си в състояние на анализираш прочетеното?

  61. 61 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Първо Петя Владимирова, сега и Огнян Минчев. Интересно ми е дали двамата познават добре биографията и творчеството но Юлия Кръстева и наистина ли смятат, че си заслужава да я защитават по подобен нескопосан начин, губейки уважението на читателите? И как така чак сега законът стана лош?
    —цитат от коментар 41 на Форд Префект


    Май че ще се окаже вярна тезата ми, че интелигенцията ни беше тотално купена. Досега комисията работеше по горните етажи и затова сътрудниците на ДС от долните етажи се чувстваха относително спокойно. Но сега се зае вече и с литературните редакции и, о ужас, почнаха да се появяват имената и на Нашите!

    А Минчев послъгва, че имената на доносниците на власт останали неизвестни. Напротив, комисията провери и стопанските дейци, и банкерите, и ръководствата на вузовете... още доста. Тогава Минчев мълчеше, чак сега когато почнаха по неговите познати се сети.

    Е, с такава интелигенция ясно е защо сме в такъв батак.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  62. 62 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 904 Неутрално

    Рядко одобрявам тезите на О. Минчев но този път освен тази в последния параграф - най=добре тази комисия да се закрие и досиетата се приберат в Държавния архив на разположение на историците. А за ченгетата какво - те са били на служба и са хранели семейства. И сигурно са мислели че допринасят за сигурността на държавата. Неблагодарни професии винаги е имало и има и днес навсякъде.

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  64. 64 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#62] от "canuck99":

    ченге не се става насила
    доносник - не винаги

    така че да си носят последиците от направения избор, когато този избор не е бил направен под неудържим натиск

    а да храниш семейство, причинявайки злини на други семейства - ами това не знам как да го нарека.

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  65. 65 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#61] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    да, купена, покварена, каквото речеш, все ще е вярно

    но хората не са константи във времето, ни като маса, ни като индивиди

    да оценим читавото, колкото и малко да е според нас

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  66. 66 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#58] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    пред Солженицин предпочитам Варлам Шаламов

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  67. 67 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Впрочем, внимателно прегледах досието на Кръстева. Никъде не открих доказателство, че е сътрудничела на ДС. Напразно я клепат.
    —цитат от коментар 50 на pe6kata


    Не си чел внимателно. Доказателствата биват преки и косвени. Нейните са от косвеният вид, два тома документи от офицерите на ДС които са работили с нея. Освен това редица документи според приетите в ДС правила показващи вербуването и.

    Да се смята, че близо 10-12 офицера на ДС работили с нея през годините колективно са фалшифицирали това за да натопят никому неизвестната по това време Юлия Кръстева е абсурдно. Да се отрича достоверността на така установеното сътрудничество понеже няма ОСТАНАЛИ собственоръчно написани доноси е най-малкото е наивно. Защото знаем, че досиетата бяха прочиствани и защото самият характер на сътрудничеството и е ясно описан от офицерите на ДС, срещи и беседи по широк кръг въпроси, не писмени сведения.

    Има ясен мотив, заминаването и за Франция. Поради тази причина тя е дала съгласие да сътрудничи още преди заминаването, ясно защо:
    Ето какво се казва „в справка от Петров“, изпратена от агент Любомиров през 1970 г.:
    „Познавам Кръстева още от комсомолски години. През 1965 г. й бе разрешено да специализира в Франция. По този повод като заместник в службата на съседите я срещнах в сградата на Министерството. Освен общия профилактичен разговор, който водих с нея се уговорихме, че ако имаме нужда ще бъде използувана от службата ни по време на престоя във Франция. Ю. даде съгласие. Уточнено бе, който я потърси от мое име да му има доверие“.
    —цитат от коментар 0 на .


    ДС я наблюдава и през 1970-71г след като разбират, че тя няма намерение да се върне в България /а на срещата в София е твърдяла обратното/ решават да я вербуват вече официално.
    В бележка от 70 г., въвеждаща справката, Любомиров добавя:
    “Вербовката на Юлия Кръстева може да се смята за успешно извършена и предлагаме да бъде включена в агентурния апарат с псевдонима Сабина”
    Потвърждение на това намираме в досието, където се казва, че намиращият се в Париж Владимир Костов „психологически подготви журналистката „Юлия Кръстева“ да ми бъде (на Стрелцов) в услуга по линия на официалната работа“.
    —цитат от коментар 0 на .


    Постигнала веднъж целта си, попаднала вече във Франция и осигурила оставането си там Юлия Кръстева почва да шикалкави, дава маловажни информации.

    Но внимание, не отказва рязко и категорично, продължава да поддържа контакти и ходи на срещи с офицери на ДС. Причината е проста, иска да разрешат на родителите и да я посетят в Париж. И така във взаимно надлъгване продължава някъде до 1976г когато е последният документ за нея. А може и доста повече, досието е прочиствано.

    А най-добре показва характера на сътрудничеството и с ДС ето тази част от доклад на водещ офицер:
    Интересен е диалогът между Кръстева и службите от момента, в който на родителите й през 1974 г. е отказано да посетят семейството на Кръстева във Франция. В този период диалогът се възобновява, но това е особен диалог. За него можем да съдим от информацията от 12.IV.1976 на „Антонов“:

    „…Очевидно желае родителите й да дойдат, но се опитва да действа по начин, който е характерен за нея – да получи нещо от нас, без обаче насреща да даде нещо”. Антонов добавя и че „по-правилно ще е да се отиде на едно открито изясняване с нея – ще помага или не”.
    —цитат от коментар 0 на .


    Това напълно я характеризира като личност: пресметлив човек, предпазлив, готова да нарушава морални принципи и правила но стремящ се нищо да не дава насреща а само да получава. С такъв и да не е от ДС е гадничко да си имаш работа.

    Като резюме може да се смята за установено:
    - Юлия Кръстева е дала съгласие да сътрудничи на ДС още преди заминаването си за Франция през 1965г. Мотив да я пуснат да специализира там и по-дългосрочни намерения да остане там завинаги.
    - ДС я наблюдава през това време и през 1970-71г решават че ще им е полезна и я вербува вече официално. Юлия Кръстева не отказва отново гонейки някакви свои интереси и става "Сабина".
    - Сътрудничеството и е малоценно, шикалкави в стил "да получи но да не даде" какъвто е характера и. Не са прави тези които твърдят, че не е навредила на никой, давала е информация и за наши емигранти.
    - През 1973г година ДС решават, че от такъв информатор нямат полза и постъпва предложение за снемане от отчет. Не е ясно дали е снета или само консервирана?
    - През 1976г обаче Юлия Кръстева отново се появява в документите на ДС. По много интересен повод, иска да разрешат на родителите и да я посетят в Париж. Самият характер на повода показва, че по-скоро тя е потърсила ДС а не то нея. И отново сътрудничеството е в стил "да получи без да даде".

    Понеже наши интелектуалци се обявиха в защита на "Сабина" аз пък към папката ДС си отворих раздел "Сабина". Ето някои от линковете там:

    http://e-vestnik.bg/27701/dosieto-na-yuliya-krasteva-1-sluzhbite-sa-ya-verbuvali-no-tya-gi-e-budalkala/

    http://e-vestnik.bg/27705/dosieto-na-yuliya-krasteva-2-vazobnoven-dialog-i-malotsenna-informatsiya/

    http://bnr.bg/post/100953976/ulia-krasteva

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  68. 68 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    До коментар [#65] от "Николай Теллалов":

    Аз просто искам Истината, нищо повече. Моралните оценки да ги дава всеки сам за себе си. Мразя да ме лъжат, мразя да ме манипулират, в такъв случай се активирам да покажа, че не съм чак толкова голям глупак.

    Готов съм да прощавам и то много, стига да видя, че човека е осъзнал грешката си и прави всичко по силите си да я изкупи. И че все пак не е съсипал човешки съдби, за доносниците от Шесто прошка никога!

    За съжаление масово виждам само стремеж да се крие и лъже. Получавали са облаги от доносничеството при социализма, сега искат да получават облаги правейки се на чисти и антикомунисти. Само двама си спомням които САМИ си признаха, помолиха за прошка и през цялото време се опитват да изкупят вината борейки се с комунистите - Петко Бочаров и Иво Инджев.

    А че сме готови да прощаваме на осъзналите се най-добре говори случаят с проф.Георги Близнашки. Хората на протестите 2013г с такава любов го посрещаха, толкова им се искаше и сред комунистите да има свестни хора. За съжаление се оказа, че неговата "опозиционност" била просто "продуктово позициониране".

    Няма прошка докато няма покаяние, да го разберат това и Петя Владимирова и Огнян Минчев. Жалко че пожертваха авторитета си за дребен кариерист като Юлия Кръстева, тя не го заслужава.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  69. 69 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    А Юлия Кръстева имаше много прост и ефикасен вариант: Сама да обяви още 1990-91г година сътрудничеството си с ДС. Да каже защо го е правила, как се е старала нищо полезно да не им даде. За доказателство сама да поиска разсекретяването на досиетото си където да се докаже това.

    Да поиска прошка и да посвети остатъка от животът си на борба с тази многоглава хидра ДС. Хората щяха да разберат и простят, по същество нищо съществено не е дала на ДС, проявила е само моментна морална слабост. Всичко отдавна щеше да е забравено.

    Да обаче не, Юлия Кръстева реши отново да печели без да дава, писа се върл антикомунист тотално преследван от ДС. Ето това не искат да и простят хората, ЛЪЖАТА. Защото всяка такава лъжа е удар върху надеждата ни, че все пак има и свестни хора. Юлия Кръстева така оказа последната си услуга на ДС.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  70. 70 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#68] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    разбирам те, но, на фона на истинските гадове, Минчев и Владимирова заслужават ако не прошка, то поне снизхождение.
    Ако не за друго, то поне от съображения за икономия.

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  71. 71 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#68] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    о, чакай!
    мислиш, че цялото това нещо на Минчев е за да оневини Кръстева?
    Хм, убягнало ми е...

    ами, няма да си връщам думите назад. Може би прибързано съм се зарадвал, че някой се е освестил. А може пък и ти да съдиш прекалено сурово.
    Ще видим. Силно подозирам, че следващ материал от Минчев няма да ми хареса и ще реагирам съответно.
    Най-много да си направи устата да ме съди. Вече е намеквал, вбесен от мой коментар преди месеци.
    Дреме ми.

    (все пак се надявам да грешиш)

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  72. 72 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#67] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    да те питам, чел ли си това: http://www.anarchy.bg/books/georgi-konstantinov-vazmojna-li-beshe-saprotivata-srestu-ds/
    (трябваше текстът на книгата вече да е качен за свободен достъп, но май пак имаме технически проблеми, за които не съм знаел)

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  73. 73 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    До коментар [#68] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":разбирам те, но, на фона на истинските гадове, Минчев и Владимирова заслужават ако не прошка, то поне снизхождение.Ако не за друго, то поне от съображения за икономия.
    —цитат от коментар 70 на Николай Теллалов


    Аз за Огнян Минчев и Петя Владимирова продължавам да имам добро мнение. Дължи се на направеното от тях досега. Но смятам, че в конкретният случай с Юлия Кръстева бъркат и то сериозно. Не си заслужаваше в защита на един дребен пресметлив кариерист и доста мижав информатор на ДС да залагат името си и всичко направено от тях досега. Предпочетоха гилдийната солидарност пред принципите. Дано не е нещо много по-лошо за което намеква Яни, тогава удара ще е наистина сериозен.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  74. 74 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    До коментар [#68] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":о, чакай!мислиш, че цялото това нещо на Минчев е за да оневини Кръстева?Хм, убягнало ми е...
    —цитат от коментар 71 на Николай Теллалов

    Не го пише конкретно за нея но от момента на писаното, от някои препратки става ясно, че тя е поводът. И понеже не върви да защитава лично само и единствено нея се захваща да защитава цял подобен кръг а от това пък става още по-лошо.

    Оневини не е точната дума, по-точното е да смали вината и, призив за милост, напомняне че има и много по-лоши, че не е тя Машината на Злото а само един от дребните и инструменти, инструмент но и жертва... нещо в тоя диапазон. Отчасти прав но и не съм съвсем, Милост може да има само след Покаяние. А такова не видяхме в Юлия Кръстева, напротив лъжи и закани.

    Само че в пристрастието си Огнян Минчев изкарва за виновни Комисията и Законът за досиетата. А истината е съвсем друга, те си вършат работата и то учудващо добре. Вината е че нямаше Лустрация. И премълчавайки това, пренасочвайки огъня към фалшива цел Огнян Минчев всъщност прави услуга на тези срещу които уж се бори.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  75. 75 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    А впрочем аз имам към него и към Петя един конкретен въпрос: Защо не обявихте бойкот на телевизиите които канеха Митьо Гестапото, началника на Шесто в предаванията си? От това по-зловещ символ на ДС здраве му кажи. Не само символ, директен участник и проява на властта на ДС в днешни дни.

    Гадно, много гадно беше да го гледаш как тържествуващ стои на екрана и нагло обяснява колко добра и полезна за държавата била ДС. Точно Шесто, политическата полиция, която е съсипвала човешки съдби! И как репортерките му се мазнят а той благосклонно го приема.

    Защо Огнян Минчев, Петя, всички десни интелектуалци с достойнство /за малко да напиша Дайнов но такова при него няма/ не се събраха и не написаха една декларация "Отказваме да участваме в предаванията на телевизии които канят Митьо Гестапото, символа на ДС в България".

    Щяха ли да посмеят ако някой им го беше предложил? Силно се съмнявам, щяха да предпочетат и те като Юлия Кръстева да направят един малък морален компромис. Да си запазят трибуната, това да са известни на широката аудитория. А то пътя надолу започва с една крачка, веднъж направена спирането вече е трудно.

    Ето така останахме без интелектуален елит, заради малките компромиси. Винаги ми става тъжно като си помисля как руснаците си го запазиха въпреки убийствата на Сталин, а при нас пустиня.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  76. 76 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    И за да завърша защото вече станах досаден. Юлия Кръстева имаше един последен шанс. Когато комисията я обяви като сътрудник на ДС с име "Сабина" тя да излезе и да каже: "Да, вярно е. Направих го защото бях млада, много исках да отида в страната на мечтите ми, във Франция. Не осъзнавах на какво се съгласявам, когато го разбрах се опитвах с всички сили да не съм им полезна, казвах им безполезни глупости. Дълбоко съжалявам и моля всички чиято вяра в мен съм наранила да ми простят. Предлагам комисията да разсекрети досието ми за да се види, че това което казвам е вярно".

    Тези думи само и тя щеше да е от другият край на пропастта. Щяха да и простят хората, и ние сме го живели това време и знаем какво беше. Някакви дребни клюки пробутани за сведения пред ДС, чудо голямо, къде по-гадни неща имаше. Но вярна на характера си тя избра отново да хитрува, само да печели без да плаща сметката и това я погуби. Това не искат да и простят хората, че тя се опита да излъже НАС.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  77. 77 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#74] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    Убедителен си.
    Ок, съгласявам се с теб.
    Мда, язък за възторга ми...

    Интересува ли те книгата, линк към която дадох в коментар 72?

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  78. 78 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#74] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    а Бойко и децата на АБПФК искаха ли лустрация?
    От 2001г. начело на държавата са все милиционери и ДС боклуци.
    Айде, не само на Кристо и на Кръстева не им се говори за България -страната на ченгетата.

  79. 79 Профил на solange
    solange
    Рейтинг: 274 Неутрално

    "Останалите се деляхме на властници - велможи на режима, подлеци - съзнателно творящи зло и унижение за другите в сътрудничество с режима, и хора, които търсеха допустимата за тях самите степен на компромис с режима, която им позволяваше да водят що-годе приличен живот."

    Ако под "компромис" Огнян Минчев разбира отказът от въоръжена съпротива срещу режима, изявлението му може да е горе-долу вярно.

    Обаче на практика имаше три групи - цитираните от него властници, хората, правещи "компромис" с режима, но също и хора, които не направиха такъв "компромис".

    Тъй като моето семейство е от третата група, ми е неприятно, че "компромисните" се правят на три и половина и заблуждават младите, че не сме съществували.
    Как ставаше отказът от сътрудничество на практика? Мой близък беше добър професионалист и принципен и почтен човек и като такъв беше спечелил авторитет в службата. Предложили са му да стане член на партията, той казал, че не иска, защото се чувства стар да влиза тепърва в политиката и прочее (бил е на около 50 години). Оставили са го на мира, вероятно заради уважението, с което се е ползвал, но на ежегодните командировки и специализации в чужбина изпращаха "компромисните", за които говори Минчев, въпреки че те владееха единствено руски и бяха доста посредствени в работата. Нашият човек не можеше и на екскурзия в чужбина да отиде. Той приемаше последиците, защото беше убеден антикомунист - както всички в семейството. До края на живота си обаче искрено ненавиждаше комунистите и избягваше всякакви лични контакти с тях.
    Такива ми работи, Минчев.

  80. 80 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#79] от "solange":

    "...Обаче на практика имаше три групи - цитираните от него властници, хората, правещи "компромис" с режима, но също и хора, които не направиха такъв "компромис"...."

    Съгласен съм, но тази теза е много удобна и на ДС подлеците - т.е. те не са виновни, защото винаги са били подлеци и мръсници, ама на виж! идругите не са по-хубави! Затова - дай да им е.ем майката, а пък ние пак да се на първата редица. И като погледнеш Мию гестапото получи орден Стара планина, агенти Иван, Бор Бреза са сигурно милионери, и всички медии (а в ТВ-тата всяка сутрин гледаме дефиле от подлеците) скочиха срещу Ю. Кръстева, за която не знаем как и по кави причини е излязло това досие.
    Знаеш ли, като бяхме студент работех като екскурзовод в Златните. След всяка екскурзия пишех "информация" - как е минала екскурзията. Разбира се подписвах -вярно, с моето име. Но не съм убеден в един момент по какъв начин тези информации ще се тълкуват? Няма да забравя и какъв ферман изписах след първото ми пътуване зад желязната завеса през 1978г. - до Истанбул.

  81. 81 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    До коментар [#9] от "c.b.o.":


    " ... - ако ти предложат да сътрудничиш това не е покана, а заповед ... "


    Сигурен ли си ?
    Постфактум не се правя на герой, но ме притиснаха още в казармата, а след това и още веднъж след уволнението - отказах и двата пъти и както виждаш, жив съм . В същото време познавам и хора, които тогава се натискаха " на службите ", а днес са големи демократи и не престават да ни поучават, че е вече " безсмислено " да се разсекретяват досиетата - много от хората са измрели, а за мъртвите или добро, или нищо ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  82. 82 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2683 Неутрално

    Минчев, няма нужда от излишно хленчене. Всички знаем, че е нямало особен избор тогава – ако ти предложат да сътрудничиш, това не е покана, а заповед. Съответно десетки хиляди са минали през лагерите, но пък други са решили да играят на котка и мишка. Всяко решение може да бъде разбрано, дори оправдано, само АКО БЪДЕ ОБЯСНЕНО. Доносниците–жертви на системата, за каквато сега представят ЮК, имах не 15, а близо 30 години да излезнат пред всички, да напишат едно открито писъмце и да си кажат, без да ги питат. Да, ама не!Ако преди 1989 сте си мислили, че комунизмът е бил завинаги, че е нямало надежда, то подобно обяснение/оправдание не върви след 1989, десетилетия след 1989.
    —цитат от коментар 9 на c.b.o.



    До коментар [#9] от "c.b.o.":

    Кръстева е нямало да има избор,ако тя се е съгласила да сътрудничи на ДС,в замяна на това да я пуснат да живее на Запад във Франция. (Отказът на Кръстева да обясни как и защо е била пусната от ДС да замине на Запад,е ПРИЗНАНИЕ,че тя е сътрудник на ДС и/или комунистка по убеждения.) Кръстева обаче ОТРИЧА да е сътрудничила на комунистическите тайни служби,БЕЗ да обясни как се е озовала във Франция?!

  83. 83 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2683 Неутрално

    До коментар [#81] от "niksan1":

    Колега,прочети поста ми след твоят. Ако Кръстева е обещала да сътрудничи на ДС в замяна на което те да я пуснат на Запад,ако след това тя е откажела да им съдейства,от ДС са били в "правото" си да я убият и са щели да я убият. Но Кръстева отрича да е сътрудничила,което е невероятно глупаво и даже тъпо!!!

  84. 84 Профил на Анийдмъни
    Анийдмъни
    Рейтинг: 328 Разстроено

    Интересна гледна точка за някой като мен, слушал остатъчни преразкази за това време и отраснал в поколение, за образованието на което този период от историята на практика не съществуваше. В разсекретяването на досиетата има смисъл дотам, доколкото би последвало масово посрамване и отлъчване на видните функционери. А това ще стане ли? На базата на какво? И къде се пуска чертата между вербувани и вербуващи?

    Не смятам, че някакъв катарзис е дължан или че такъв въобще може да последва. Както самият автор споменава, тези ненаправили никакви морални компромиси в полза на по-удобно съществуване в режима са били елиминирани по един или друг начин (насилствено или пожелателно в чужбина, заточване). Остава една държава от "бивши" агенти, където катарзисът няма място на обществено ниво. Старият режим ще продължава да бъде извинение още дълги години и "преходът" ще се ползва за кота нула.

    Досиетата би трябвало да се разсекретят от гледна точка на достъпност до информация. И ТОЛКОВА. За някои хора може би наистина ще последва личен катарзис от гледна точка на : "Ей гледай, Пешо ме бил издал за Х" но това с нищо няма да разреши текущите ни проблеми.

    panem et circenses
  85. 85 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#75] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":''Ето така останахме без интелектуален елит, заради малките компромиси.''


    Виж и това:

    http://www.marginalia.bg/aktsent/26681/

  86. 86 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#75] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":''Ето така останахме без интелектуален елит, заради малките компромиси.''


    Виж и това:

    http://www.marginalia.bg/aktsent/26681/

  87. 87 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#67] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    т.е.не смятате, че има право да иска да види родителите си? защо трябва да им дава нещо на ДС? логиката е, че се е съгласила , за да я пуснат и за да може да вижда семейството си, като е симулирала сътрудничество. напълно рационаленподход мен ако питате.

  88. 88 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2683 Неутрално

    До коментар [#67] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":


    До коментар [#87] от "owen":

    Абе вие живели ли сте по време на комунистическият режим?! Как си го представяте Кръстева да обещае на ДС да сътрудничи с тях,в замяна на което да я пуснат във Франция,а след това на практика да не спази обещанието си?! Нали другарите от ДС ще я убият! Без да се замислят! За назидание на другите сътрудници и дори агенти. Много от другарите в ДС може и да са тъпи,но са злобни и отмъстителни. Как може да повярвате на приказките,че тя шикалкавела и разигравала десетина агенти,плюс техните шефове,плюс вътрешният министър - на практика целият репресивен апарат на режима?!

  89. 89 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    Напълно съм съгласна с Огнян Минчев - "... откриването на досиетата - на истината за миналото, макар и частична и несъвършена, трябва да продължи. За да има справедливост обаче, историята на всяко едно досие трябва да бъде максимално справедливо разказана. "

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  90. 90 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Осв ен ДОНОСНИЦИТЕ И ВЕРБОВЧИЦИЕ, ТРЯБВА ДА СЕ ОПОВЕСТЯТ И НАКАЗВАТ ПОДБУДИТЕЛИТЕ, НОМЕНКЛАТУРАТА НА ЦК НА БКП!

  91. 91 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 328 Неутрално

    “Аз не мога да обвинявам или да оправдавам когото и да било - най-малкото защото съм направил своя дял от компромиси в годините преди 1989-а.”
    Хахаха! Това НЕ е компромис, г.Минчев! За това има друга дума! Компромис прави лекар, инженер, учен, човек на изкуството, за да го оставят на мира да си гледа работата. А когато работата ти преди е асистент по”Научен комунизъм” (самото наименование е оксиморон), то самата “работа” е един компромис! Но това не пречи днес да се оглави евроатлантическо НПО, нали? И това ли е “компромис”?
    Апропо досиетата: и на птичките е ясно, че досиетата на големите риби ги няма. Останали са на дребните. Но дребни или не, тези хора просто нямат право да заемат длъжности “на хранилка”. Просто да отидат да побачкат, както бачкаха хората, които те нюхаха и донасяха на кадесарите. Да не говорим за публични изяви по морални въпроси! Толкоз!

    Мърфи е оптимист!
  92. 92 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Зная, че е по-добре късно, отколкото никога. Но мисля, че разкриването на тази част от истината, която се оказа достъпна, понякога създава превратни представи за живота по време на комунизма сред поколенията, които имат привилегията да не познават тази епоха от българската история. "

    Разкриването на тази част от истината , която се разкрива е подбрана и дозирава така , че да заблуждава това поколение , за което плаче МУнчев . Освен това , поднесена и анализирана от политолози като автора , Дайнов , Кръстев и още цялкуп директори на соросовите бивши тинк танкове , и сегашни Центрове за изучаване на еди що си ,, претендира за истина от извора - Комисиато пж джсиетото . Където пък управителното тяло и състава й , са така подбрани , че достъпа до архивите е със пропускателен режим - почти непреодолим за едни и свъбъден за други . Който се разхождатиз архивите като мишки в хамбар и подбират точно избрани за целите на поръчката материали . Но Минчев и минчевци много добре знаят , че това младо поколение има родители и роднини и техните спомени и разкази за времето преди демокрацията да срине до основи соцпостиженията ,са по достоверни от нескопосните клиширани до отвращение "комунистически издевателства и престъпления сред населението . И в сегашното повествование минчево лайт мотиве е същия - престъпления , , разрушени човешки съдби , убииства , лагери , затвори без съд и присъда , забрана на религията и още куп подобни дивотии . . И без конкретни примери , цитати ,от документи , извадени от контекста "спомени на очевидци , "на които им, били "разказвали . Вчера Смилов , днес Мунчев ,утре защо не Дайнов или самият Кръстев- все от кохортата на антикомунистите и русофобите . Явно случая с отровата е била паролата за активизиране на масов натиск върху
    председателството , напомняне за машиниста на влака .

  93. 93 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#3] от "4ort":Мезета за вината на Партията и ДС бяха над 500 000 българи.

    А не изпускаш ли една нула ??? В такима случаи нища не остава на читателя , освен дежурното - Посмали бе Манго !.

  94. 94 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#4] от "263i":Мезета за вината на Партията и ДС бяха над 500 000 българи.

    А защо не го попиташ Кога е протекъл неговия катарзис . за неговата съпричасност във всичко това , в което обвинява комунистите ? И от КОГО е получил прошка ЗА ИЗДЕВАТЕЛСТВАТА , КОИТО Е ВЪРШИЛ 3

  95. 95 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#






    7] от "spiegel":. След това, разкриваме престъпленията на ДС, но нямаме закон за продължаване на давността - Цацаров го внесе в КС и му теглиха чертата.

    АБСОЛЮТНО нищо не разкривате. Ако разкриваГЕ , би ли ми обяснил като какъв СТЕ разкрили Петко Бочаров ! Човека който ви беше доайен на журналистиката и даваше облик на ДЕМОКРАТИЧНАТА журналистика ? Айде , прояви знания и морал и коментирай господина .

  96. 96 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 648 Неутрално





    До коментар [#9] от "c.b.o.": Съответно десетки хиляди са минали през лагерите, но пък други са решили да играят на котка и мишка.

    Една жена се на мъжа си - Човече , комшиката непрекъснато се хвали , че мъжът й не а оставя на мира . Правят го по шест пъти . оплакалал Позасмял се мъжът и инамигнал - Че на тебе кой ти прече да кажеш , че ние го правим по осем ?. Та и с десетките хиляди е така . Ако си направиш труда да разбереш колко хора познаваш и колко от тях са минали през лагери , ще се слисаш . Като разбереш , че нито един от тях не е минал през лагерите , както твърдиш .

  97. 97 Профил на Vicky Tawde
    Vicky Tawde
    Рейтинг: 8 Весело

    Thanks for sharing this information with us, i always like to read these articles, cool..!

    24JobsExam website|Check 24JobsExam links|SSC CGL|UPSC Recruitment

  98. 98 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Но мисля, че разкриването на тази част от истината, която се оказа достъпна, понякога създава превратни представи за живота по време на комунизма сред поколенията, които имат привилегията да не познават тази епоха от българската история."

    Истината за живота по врема на соца не се разкрива чрез досиетата , избирателно изваждани и тълкувани от избрани "анализатори " Като мУнчев и Сие . . Истината се разкрива от онези хора , които са живели по онова време от 44-та и преди нея , та до днешно време .Те могат и правят СРАВНЕНИЕТО между 3 различни епохи и техните спомени ч са далеч по реалистичн и и достоверни от разни соросоидни бръщолевения . мУнчев кара вода от девет дерета , за да оправдае активното си комунистическо минало със невероятен натиск , за да стане комсомолски секретар , партиен член и преподавател по диалектически материализъм .Според него - наука дълбоко погрешна , вредна за държавната икономика и развитие , водеща към дъното на общественото развитие . Но в името на провала на комунизма , преподавана от него и съмишлениците му , с огромен ентусиазъм . И чак сега преживял катарзис , разбрал , че е вършил грях като комунист , че се оказал заблуден за вечността на комунизма , и че се е оказал слаб
    душевно . И че сега , трябва да се прости на грешниците , но да се накажат тези , които са причинявали това на тях ,обикновените и слаби хорица - офицерите вербовчици и техните началници и вдъхновители . Хитро , и баж пред Великденските празници . Когато може да се разчита на душевното благоразположение на дамащите прошка . Няма прошка , мУнчев . През цялото време на преподаване ти , като бацил на чумата , си заразявал десетки , а защо не и стотици хиляди студенти с една вредна , съсипваща кариерата им лъжа , че изучават една напредничава , иновационна наука по онова време Наука , която след завършване , ще им отвори вратите за кариерно развитие , за научна и развойна дейност . А ти съвсем ЦЕЛЕНАСОЧЕНО СИ ГИ МАМИЛ , ВЪВЕЖДАЛ УМИШЛЕНО В ЗАБЛУЖДЕНИЕ И НАЙ - ВАЖНОТО - С НЕКАДЪРНО ПРЕПОДАВАНЕ . С което си ги правил некадърни специалисти . Представяш ли си мУнчев колко съдби ЛИЧНО си прекършил ? Е те за такива като тебе сега трябва да има НАРОДЕН СЪД.Нов . А не да се лигавиш и оправдаваш за ТЕЖКОТО си комунистическо минало . Ренегат .

  99. 99 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    Страх ме е, че досиета скоро ще престанат да се публикуват, Причината е, че те показват с какви невероятни глупости се е занимавала ДС и за какво са изхарчени чувал пари. То нашата Мата Хари е една шпионка и разведчица - мани, мани! Само в централата на НАТО и главното командване на армията на САЩ стои, обядва с президента на Франция, а следобяд е на кафе с някой държавен секретар. И са похарчени огромни пари за командировка на агенти да контактуват с нея, изписани са папки хартии, плащани са заплати на хора от ДС за този съзидателен труд! Леле мале! Сега разбирам защо в Полша издадоха закон за разжалване на офицери от армията, сътрудничали на комунистическия режим. Трябва да се изнамери целия апарат на ДС и годините им в служба в ДС да не се броят за трудов стаж!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  100. 100 Профил на alfonsie88
    alfonsie88
    Рейтинг: 357 Неутрално

    Струва ми се проникновена статия. Странното е наистина, че вербовчиците са забравени, а техните жертви минават през три етапа терор - разследване, вербоване и показно разкриване. Най-редно беше да се даде възможност на репресираните да осъдят непосредствените си репресори, и така да се отдаде справедливост на отделния човек. А сега от такива мъгляви разкрития, като случая с Кръстева, само се разбира че нищо не се разбира. Уж е някаква справедливост, ама групова, и пак бития бит... Пък и така ми е противно да си спомням за комунизма - гледа ми се повече напред, не назад...





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK