"Нечистокръвната" Русия навлиза в епоха на 300 години самота

Владислав Сурков с президента Владимир Путин.

© Associated Press

Владислав Сурков с президента Владимир Путин.



Русия четири века се е движила към Изтока и още четири века - към Запада, без да пусне корени на нито едно от двете места. И двата пътя са изчерпани. Сега ще са нужни идеологии за трети път, трети тип цивилизация, трети свят, трети Рим.


Това е основното послание от статия на президентския съветник Владислав Сурков, публикувана в началото на април в списание "Русия в глобалната политика", едно от авторитетните руски издания за международни отношения.


Сурков, който е санкциониран от САЩ, ЕС и техните партньори след анексирането на Крим през 2014 г., е смятан за един от основните автори на концепцията за т.нар. суверенна демокрация. Тя е рамката, в която управлението на президента Владимир Путин избира кои от основните съставни елементи на демокрацията са приемливи за него и кои се обявяват за неприложими в Русия или противоречащи на руските традиции. В крайна сметка тази концепция възроди великоруски амбиции и върна страната към авторитаризъм, в какъвто тя пребивава практически през цялата си история.




"Дневник" предлага откъси от статията "Самотата на нечистокръвната. (14+)", която Деян Кюранов коментира. Под 14+ се отбелязва своеобразно ново летоброене, започнало след анексирането на Крим през март 2014 г. с последвалият конфликт в Източна Украйна, подронването на международния ред и изострящата се конфронтация със Запада.


"Нечистокръвната" Русия навлиза в епоха на 300 години самота

© Reuters


В началото Сурков говори за това, че медиите в името на бързината на съобщаването, анализирането и интерпретирането на новини водят към "пълна несъстоятелност на прогнозите, които не смущават никого", а "съдбата мълчи, подсмихвайки се". Затова едва сега до нас достигала "дълбинната новина" от 2014 г. и тя е "краят на епичното пътуване на Русия на Запад, прекратяване на многократните и безплодни опити да стане част от западната цивилизация, да се сроди с "добрите семейства" на европейските народи".


Ето какво следва в текста:


"От 2014 г. се простира неопределено дълго ново време, епохата 14+, в която ни предстоят сто (двеста? триста?) години на геополитическа самота.


За 400 години бе изпробвано всякакво озападняване, лекомислено започнато от Лъжедмитрий и решително продължено от Петър Първи. Какво ли не е правила Русия, за да стане ту Холандия, ту Франция, ту Америка, ту Португалия. Как ли не са се натискали да станат част от Запада. Всички постъпили от там идеи и случилите там сътресения са възприемани от нашия елит с огромен ентусиазъм, може би отчасти излишен.


Самодържците усърдно са се женили за германки, имперското дворянство и бюрокрация активно са се попълвали със "скитащи чужденци". Но в Русия европейците бързо ставали като руснаците, а руснаците изобщо не се европеизирали. Руската армия победоносно и жертвено се сражавала във всички големи войни в Европа, която по натрупан опит може да бъде смятана за най-склонния към масово насилие и най-кръвожадния от всички континенти.


Великите победи и великите жертви са носили на страната много западни територии, но не и приятели.


Заради европейските ценности (навремето - религиозно-монархически) Санкт Петербург станал инициатор и гарант на Свещения съюз на три монархии. И добросъвестно изпълнявал съюзническия си дълг, когато е трябвало да спасява Хабсбургите от унгарското въстание. Но когато самата Русия се оказала в сложно положение, спасената Австрия не само не помогнала, но и се обърнала срещу нея.


След това евроценностите се сменили с противоположни - в Париж и Берлин на мода дошъл Маркс. На някои жители на Симбирск и Яновка (родните места на Владимир Ленин и Лев Троцки - бел. ред.) им се поискало да стане като в Париж. Те се бояли да не изостанем от Запада, потопил се тогава в социализъм. Толкова много се бояли, че световната революция, уж предвождана от европейските и американските работници, ще подмине тяхната "глуха провинция". Те се стараели.


Когато утихнала бурята на класовата борба, създаденият с неимоверни усилия СССР открил, че световната революция не се е случила, западният свят изобщо не е станал работническо-селски, а обратното - капиталистически. Както и че ще се наложи старателно да прикрива зад желязна завеса нарастващите синдроми на аутистичен социализъм.


В края на миналия век на страната ѝ доскуча да бъде "отделно взета" и отново ѝ се поиска да поеме на Запада. При това, видимо, някому се сторило, че размерът има значение - в Европа няма да се вместим, защото сме прекалено големи и с плашещ размах. Значи, трябва да се намалят територията, населението, икономиката, армията, амбицията до параметрите на някаква централноевропейска държава и тогава вече със сигурност ще ни приемат за свои.


Намалили. Повярвали в Хайек толкова свирепо, както някога в Маркс. Два пъти съкратили демографския, промишления, военния потенциал. Разделили се със съюзническите републики, започнали бързо да се разделят и с автономните... Но и такава умалена и принизена Русия не се вписвала в завоя на запад.


Накрая било решено да бъде прекратено смаляването и принизяването и - нещо повече - да се заяви за права. Случилото се през 2014 година станало неизбежно.


Макар външно да има подобие между руския и европейския културен модел, те имат различни матрици и връзки. Не им трябва да се вместват в обща система. Днес, когато това старинно подозрение се превърна в очевиден факт, започнаха да се чуват предложения дали да не се хвърлим в другата посока - към Азия и Изтока.


"Нечистокръвната" Русия навлиза в епоха на 300 години самота

© Reuters


Няма нужда. Ето защо - защото Русия вече е била там.


Московската протоимперия се е създавала в сложна съвместна военно-политическа работа с азиатската Орда, която едни са склонни да наричат иго, а други - съюз. Иго ли, съюз ли, волно или неволно, но източният вектор на развитие е бил избран и изпробван. Дори след края на монголо-татарското иго Руското царство всъщност е продължавало да бъде част от Азия и с охота е присъединявало източни земи, претендирало е за наследник на Византия - този азиатски Рим. Намирало се е под огромното влияние на знатни семейства с произход от Златната орда.


Сурков продължава с изброяване на исторически събития като аргументи за задълбочаващата се връзка - включително с династични връзки и претенции към руския трон на азиатски владетели - с Изтока. Според него всичко това приключва с началото на "полско-казашкото нахлуване, донесло на Москва нови царе от Запад" и последвалото хаотично скъсване на Русия с Азия и поемането към Европа.


"Така Русия четири века се е движила към Изтока и още четири века - към Запада, без да пусне корени на нито едно от двете места. И двата пътя са изчерпани. Сега ще са нужни идеологии за трети път, трети тип цивилизация, трети свят, трети Рим...


И все пак едва ли сме трета цивилизация. По-скоро сме сдвоена и двойствена. Вместила се и в Изтока, и в Запада. Едновременно и европейска, и азиатска, и в същото време не изцяло азиатска и европейска.


Нашата културна и геополитическа принадлежност напомня на блуждаещата идентичност на човек, роден в смесен брак. Той навсякъде е роднина и никъде не е близък. Свой сред чужди, чужд сред свои. Разбиращ всички, неразбираем за никого. Нечистокръвен, метис, някакъв странен тип.


Русия е западно-източна нечистокръвна страна. С нейната двуглава държавност, хибридна менталност, междуконтинентална територия, биполярна история, тя е заслужено нечистокръвна, харизматична, талантлива, красива и самотна.


Забележителните думи на император Александър Трети, че "Русия има само двама съюзници - армията и флотът", са вероятно най-подходящата метафора за геополитическата самота, която отдавна трябва да приемем като съдба.


Списъкът със съюзници, разбира се, може да бъде разширяван, както си искате - работници и учители, петрол и газ, творческо съсловие и патриотично настроени ботове, генерал Студ и архистратег Михаил... Това не променя смисъла - ние сме съюзници на самите себе си.


"Нечистокръвната" Русия навлиза в епоха на 300 години самота

© Reuters


Какво ще бъде предстоящата ни самота? Вегетиране в периферията? Или щастливата самота на лидер, повел алфа-нацията, пред която "отстъпват и ѝ дават път други народи и държави"? От нас зависи.


Самотата не означава пълна изолация. Безграничната отвореност също е невъзможна. И едното, и другото би било повторение на грешките на миналото. А и бъдещето ще има своите грешки, така че няма нужда от грешките на миналото.


Без съмнение Русия ще търгува, ще привлича инвестиции, ще обменя знания, ще воюва (войната също е начин на общуване), ще си сътрудничи, ще членува в организации, ще се конкурира, ще предизвиква страх и ненавист, любопитство, симпатия, възхищение. Само вече без лъжливи цели и самоотрицание.


Ще бъде трудно - често си спомням за класиката от родната поезия: "Наоколо все тръни, тръни, тръни... мамка му, а кога ще има звезди?!"


Ще бъде интересно. И звезди ще има."


Преводът и акцентите в текста са на "Дневник".

Коментари (148)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    Русия е опасна, вредна и доказала се неведнъж, като некадърна!!!Мечтата и да е империя я води към гибел.А специално към България, Русия е извънредно долна, нагла и алчна!

  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4746 Неутрално

    Трети Рим... Изтърка се това. Хем не са Запад, хем са трети Рим.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1543 Весело

    Слава Богу че успяхме да се измъкнем от лапите на тази разпадаща се империя.

    Знанието е сила, информацията - власт
  4. 4 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2621 Неутрално

    Интересно написано. Но колкото и да се прави на велика и самотна, Русия е на планетата Земя с още много държави. Културната прослойка в Русия очевидно не може да надделее над ограничената духовно маса от хора.

  5. 5 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    И инитересно - дали ако се изолира съвсем от света, този "съветник" смята, че Русия ще оцелее?Времето е друго, не е средните векове!Световната икономика е свързана повече от когато и да било, а руснаците не са се поучили от грешките си!СССР не се разпадна от войни или шпиони, а поради икономически причини - отделяха повече пари за въоражаване и не разбраха как останаха без хляб!
    Единственото, което винаги е едно и също в Русия, е отношението на валстимащите към народа - пушечно месо, роби, сган някаква.Не само към новозавладените, а и към собственото си население.
    Жалкото е, че в България са ни учили повече от 70 години вече, че Русия ни е спасила, братушки, славяни и подобни глупости.Фактите говорят друго, а руските подлоги тук продължават да втълпяват лъжи на маса народ!

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  7. 7 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    Ем да, дворянството е искало Запада, ма пусти Володя ги е избил до крак. Как да стане бе, момче? Как да го свържа? А покрай тях и ние отидохме ...

  8. 8 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 736 Неутрално

    "се е движила към Изтока и още четири века - към Запада без да пусне корени на нито едно от двете места."
    напротив пуснала е много здрави корени на изток и затова опитите и да върви на запад не са дали резултат.

  9. 9 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    Ще повторя това, което написах под коментара на Деян Кюранов: Статията на Владислав Сурков е интересна и талантливо написана. Най-полезното в нея за нас, българите е изводът, който трябва да си направим - България по-далеч от Русия.

  10. 10 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1543 Любопитно

    Интересно написано. Но колкото и да се прави на велика и самотна, Русия е на планетата Земя с още много държави. Културната прослойка в Русия очевидно не може да надделее над ограничената духовно маса от хора.
    —цитат от коментар 4 на stedim


    Сурков е представител точно на "културната прослойка", търси някакви мистични доводи и аргументи за "изключителността на Русия". Мислещите нормално според световните стандарти са някакъв мизерен процент и вече се крият за да не ги остракират.
    "Масата" е просто твърдо убедена, че превъзхожда всичко и всички, без изобщо да се замисля защо, как, какво, и не може да бъде разубедена по никакъв начин.
    Там е така.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  11. 11 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3327 Неутрално

    Преди повече от 25 години разговарях в Ню Йорк с един етнически руснак, който беше научил учудващо добре английски. Той ми каза: Русия има исторически развит и насаден комплекс за национална непълноценност. Той ще й тежи вечно, ще я дърпа надолу и ще я небитва във всевъзможни неприятности.

    Неистовото желание на руснаците едновременно да се СРАВНЯВАТ със западния (основно американския) свят и да разпространяват небивалици за ИЗКЛЮЧИТЕЛНОСТТА си ги прави да изглеждат смешни до степен на гротеска.

    В световната история едва ли има пример за друг народ, постигнал с ТОЛКОВА МНОГО (територия, ресурси) ТОЛКОВА МАЛКО (цивилизованост в най-общия смисъл на думата).

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  12. 12 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3327 Неутрално

    До коментар [#11] от "Norman Granz":

    "небитва" > набутва

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  13. 13 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 433 Неутрално

    да си размразят външните кенефи в тайгата и сибир най-напред. тръгнали за марс... смешна работа

  14. 14 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3486 Неутрално

    Снимката с непълнолетните джихадистчета е показателна. Отврат!

    Gunter glieben glauchen globen
  15. 15 Профил на Viper_c
    Viper_c
    Рейтинг: 377 Весело

    Не "Нечистокръвна", а НЕЧИСТОПЛЪТНА!!!

    Комунист и на некролог да го видиш - пак му удари шамар!
  16. 16 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    Тази лелеяна самотност дава власт и богатство на малцина, а останалите преживяват от псевдосимволи на несподелено имперско величие. Само дето не рзбраха, че животът е кратък и се живее тук и сега.

  17. 17 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    Бълнуванията на полу-чеченеца Сурков са по налудни и от тия на Дугин

    седеньето го зголемува задникот
  18. 18 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    Когато говори за нечиста кръв, Сурков сигурно има предвид себе си и началника - кремълския гном...

    седеньето го зголемува задникот
  19. 19 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Грандиозна реклама направихте на един боклук, какъвто е Сурков

    властта ражда паразити
  20. 20 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4542 Неутрално

    По-добре да се държи дистанция от Русия.Никога нищо добро не е дошло от степите.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  21. 21 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    Империя, която не води победоносни войни рано или късно вътрешно загнива и загива. Такива са законите на историята. Няма изключения.

  22. 22 Профил на leslin
    leslin
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Опитва да се прави на интересен,като Маркс и ленин някога.Ама на нас това ни излезе много скъпо.

  23. 23 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2985 Неутрално

    Русия е опасна, вредна и доказала се неведнъж, като некадърна!!!Мечтата и да е империя я води към гибел.А специално към България, Русия е извънредно долна, нагла и алчна!
    —цитат от коментар 1 на chinaski


    Ай са пак си преписвате хетърски фрази от русофобското тефтерче!
    45 години сме били в пълно подчинения на лошия СССР през това време да са ни продавали на сила цигари Махорка? Да си ни отваряли СИВ -акалия на във всеки град или квартал на София? Да са ни изнасяли златото или човешкия ресурс? На е имало руско НПО за промиване на мозъци? Да са пращали заповед за арест на българи и да ги извозват в Сибир? Да сме давали на Русия безплатни военни бази,летища и полигони ? Да е имало руски военни бази на наша територия? Да са ни заграждали Южния Парк за тяхно посолство? Бай Тошо да е събирал пари за лечение на деца пари за лечение на деца в Масква?



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  24. 24 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    След като се провалиха с панславизма, православието и комунизма е нормално да бъдат не 300, а 1000 години в самота.

  25. 25 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 522 Весело

    Великите победи и великите жертви са носили на страната много западни територии, но не и ...
    —цитат от коментар 0 на Статията

    ... западни добродетели !

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  26. 26 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1543 Весело

    До коментар [#23] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Абе ще се изненадате неприятно, но отговорите на практически всичките ви "иронични" въпроси са положителни.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  27. 27 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7342 Неутрално

    Русия си е самодостатъчна. Само дано не и хрумне да се откаже от картошките, защото са американски и да карат само на елда.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  28. 28 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 522 Весело

    Трети Рим...
    —цитат от коментар 2 на Незнайко в Слънчевия град

    Ще им се да са Трети Рим, но засега се представят само като Втора Византия - лукави и безскрупулни.

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  29. 29 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#20] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Един път да съм 100% съгласен с тебе. Я кажи - колко гърци мислят така по този въпрос?

    седеньето го зголемува задникот
  30. 30 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    "Накрая било решено да бъде прекратено смаляването и принизяването и - нещо повече - да се заяви за права. Случилото се през 2014 година станало неизбежно."

    Да така е, след като не успя да налапа Украйна, неизбежния крах за възстановяване на империята стана очевиден дори за маломерния ѝ сатрап. Оттогава минихитлерчо плаши усилено света със своите wunderwaffen и кълне като циганка калайджийка.

  31. 31 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    "Самодържците усърдно са се женили за германки"

    Катерина Велика е без съмнение германка.
    И точно тя прави Матушката европейска империя.

  32. 32 Профил на Riker
    Riker
    Рейтинг: 447 Весело

    От кого е изолирана? От САЩ и нейните васали и подлоги.
    Дори в анализа накрая се опровергава позицията. :Д

  33. 33 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    ... Той ми каза: Русия има исторически развит и насаден комплекс за национална непълноценност ...
    —цитат от коментар 11 на Norman Granz

    На територията на културологията има един доказан принцип: "фолклорът не лъже!"
    Питали ли сте се защо в расия има вицове само за ЧУКЧИ?
    И защо нямат за италианци, за французи, американци и т.н., дори няма за арменци или чеченци? - може би няма смешни чужденци?
    Защото според теорията на смеха, хората се смеят някому заради ... чувство за превъзходство. Смеем се над "тъпи блондинки", мутри, милиционери и т.н., нали?
    Ето защо дълбоко комплексираните руснаци се смеят само над ЧУКЧИТЕ, едни примитивни и изостанали хорица от тундрата, извън цивилизацията.
    Защото руснаците се чувстват превъзхождащи само и само над ЧУКЧИТЕ!
    Защото фолклорът не лъже!

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  34. 34 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 336 Весело

    Тая мантра с Третия Рим е стара и все се доказва с лъжата "шапка на Мономах".
    Дргата модна напоследък мантра за "евразийския път" пък е измислена от ибягалите белогвардейски неудачници по евтините кръчми в Париж.
    Не съм чел статията в оригинал и не планирам (никой в Кремъл всъщност не е наясно както ще се прави в следващите 2 години камо ли в 100-300 годишен период). Резюмето в "Дневник" носи намека за пръкването на още една Северна Корея.

  35. 35 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 603 Неутрално

    До коментар [#23] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Махорка не са цигари, а нарязан нискокачествен тютюн.

    властта ражда паразити
  36. 36 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 522 Весело

    Сурков е представител точно на "културната прослойка", търси някакви мистични доводи и аргументи за "изключителността на Русия"....
    —цитат от коментар 10 на pag

    ... и дава доста оправдания за липсата на резултати.
    Все едно някой келеш-побойник, повтарящ за 3та година 6ти клас - важно-важно да ти обяснява, че ученето не е за него и не му трябва диплома за основно образование.
    Обаче в същото време иска на акъл и способности да се мери гимназистите и студентите. Е няма как да стане. :-)

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  37. 37 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3327 Неутрално

    До коментар [#33] от "Торбеш":

    Много уместен коментар.

    Нека си припомним и кои са сегашните СЪЮЗНИЦИ на Русия - Венецуела, Иран, СКорея, Хизбула.

    Последното даже не е и държава, а ... няколко палатки...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  38. 38 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1591 Любопитно

    Този съветник на Путин голям тюрлюгювеч е забъркал. От нашите ура-патриоти ли се е учил или те от него?

  39. 39 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2814 Весело

    И мурзитата са същите: нечистоплътни, хибридно- малоумно ментални, биполярно депресирани, дебилни, прости, грозни и най- вече самотни:

    Русия е западно-източна нечистокръвна страна. С нейната двуглава държавност, хибридна менталност, междуконтинентална територия, биполярна история, тя е заслужено нечистокръвна, харизматична, талантлива, красива и самотна.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  40. 40 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Тая мантра с Третия Рим е стара и все се доказва с лъжата "шапка на Мономах".Дргата модна напоследък мантра за "евразийския път" пък е измислена от ибягалите белогвардейски неудачници по евтините кръчми в Париж.Не съм чел статията в оригинал и не планирам (никой в Кремъл всъщност не е наясно както ще се прави в следващите 2 години камо ли в 100-300 годишен период). Резюмето в "Дневник" носи намека за пръкването на още една Северна Корея.
    —цитат от коментар 34 на kopo


    Мантрата за Третия Рим е измислена в Търновград ои времето на Второсто българско царство специалисте. Не си знаеш историята, тръгнал си за чужди народи да умуваш.

  41. 41 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2814 Весело

    Между другото, мАмашката на ушанките като се насочи на изток да не вземе да открие Запада. Щото и на изток времената на Чингиз хан и даже нинджите отдавна са минали, Макар че калното североизточно блато още живее във времената на монголската орда.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  42. 42 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Трети Рим... Изтърка се това. Хем не са Запад, хем са трети Рим.
    —цитат от коментар 2 на Незнайко в Слънчевия град


    Вторият Рим Запад ли е бил?

  43. 43 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 336 Весело

    До коментар [#40] от "von_seeckt":

    Ушанка, коментирам за московската лъжа за "Третия Рим" и затова посочих "шапката на Мономах". Това че пак падна рублата не е повод да си гледате работата през пръсти, четете до край и отговаряйте по същество.

  44. 44 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    Хахахаха, никой не е обиждал руския народ повече от "елита" му.
    Тази повърня е силно хулена в Русия. Онези които са я чели и разбрали са точно онези които искат и търсят спокойствието и усмивките на западняците.
    Онези които не могат да я разберат (над 90%) е без значение къде живеят. За последните е без значение цивилизацията. За тях е важно алкохолното опиянение, превърнало се в условен рефлекс и основна цел в бита им.
    Жалка картинка

  45. 45 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#40] от "von_seeckt":Ушанка, коментирам за московската лъжа за "Третия Рим" и затова посочих "шапката на Мономах". Това че пак падна рублата не е повод да си гледате работата през пръсти, четете до край и отговаряйте по същество.
    —цитат от коментар 43 на kopo


    Красавец, за да можеш да коментираш трябва да имаш известни познания. Ти ги нямаш.

  46. 47 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    Ако това е новата стратегия на Москва е доста оспокояващо за нас. За радост, в тази идеология липсват понятия като "славянство" и "православие"

  47. 48 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Русия е различна от западната отделна европейска цивилизация подобно на византийската.

  48. 49 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Русия е различна от западната отделна европейска цивилизация подобно на византийската.

  49. 50 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Трети Рим.

    ВАТЕНКАТА РУС Н. И. К. О. Г. А не е участвала в РИМ дори в най източната му част . Колкото Рим има общо с Епохата Едо , толкова и тия пикантропи имат нещо общо с Рим . Дразнещото в случая са мокрите сънища на получовеците да бъдат център на нещо . Жалка Гряс

  50. 51 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    Между другото, мАмашката на ушанките като се насочи на изток да не вземе да открие Запада. Щото и на изток времената на Чингиз хан и даже нинджите отдавна са минали, Макар че калното североизточно блато още живее във времената на монголската орда.
    —цитат от коментар 41 на Realist


    На руснаците все им се привиждат някакви империи, а най-забавни са като почнат да мечтаят, че им е определена ролята на трети Рим. За нас по-важното е да сме далеч от тази ретроградна азиатска сатрапия. Прав е бил Цар Борис, когато се е отказал от искането на България да се върне цяла Добруджа, а не само Южна. Като велик български държавник той е осъзнавал какви пагубни последствия за България би имало една обща граница с изостаналата антибългарска държава. Поради изначално предателския характер на БКП спрямо България и българската нация, нашенските комунисти щяха отдавна да са се русифицирали, та след разпадането на СССР щяхме да сме като Украйна. И да си имаме понастоящем свой Крим и Донбас. А бившите комунисти щяха да наричат "фашисти" героите, воюващи за целостта на България срещу зелените човечета и "ихтамнет"-овците. И да си правят "народни" републики.

  51. 52 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 336 Весело

    До коментар [#45] от "von_seeckt":

    Джендърсият тон си го запази за след смяната в "Савушкино". Опитите ти за разводняване на темата са похвални като идея и жалки като изпълнение. Всъщност това важи за цялата "хибридна война", на кръстена сега "епохата 14+".

  52. 53 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    Русия е различна от западната отделна европейска цивилизация подобно на византийската.
    —цитат от коментар 49 на von_seeckt


    Това са пълни глупости. Константинопол Е Рим, не друг а император Константин Велики мести столицата в малкото градче Византион и го преименува на Константинопол. Понятието Византия е измислено много след падането на Константинопол, а така наречените византийци винага са си били римляни.
    Дори в нашата история дето ни я пробутаха московските ти господари по време на руското робство прабългарите (още един измислен от руските имперски "историци" термин) се бият с РОМЕИ.
    Откъде идва понятието ромеи според теб?

  53. 54 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    Сурков е пьлен боклук и на неговата сьвест лежат много грозни дела. По нормален пезидент би го разстрелял на място, може би единствения в Русия който го заслужава на 1200%.

  54. 55 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 618 Неутрално

    [quote#53:"bobyb"][/quote]

    Ъхъъъ....тъй ще да е. То затова във всяка себеуважаваща се история на Европа, главата за Византия е отделена от тази за Рим.

  55. 56 Профил на Dada Dada
    Dada Dada
    Рейтинг: 198 Неутрално


    Русия е западно-източна нечистокръвна страна. С нейната двуглава държавност, хибридна менталност, междуконтинентална територия, биполярна история, тя е заслужено нечистокръвна, харизматична, талантлива, красива и самотна.

    Забележителните думи на император Александър Трети, че "Русия има само двама съюзници - армията и флотът", са вероятно най-подходящата метафора за геополитическата самота, която отдавна трябва да приемем като съдба....................................................
    супер статия.Прочетох я на един дъх

  56. 57 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    Русия е различна от западната отделна европейска цивилизация подобно на византийската.
    —цитат от коментар 48 на von_seeckt


    Сравняваш Русия с Византия? Не си в час. Нещо повече, Флавий Валерий Константин не е нищо друго освен римски император. Той провъзгласява Византион на римската империя. Понятията източна и западна римски империи се появява едва през 16 век. До падането на Византион (Константинопол) по-голямата част от континента е била под владение на римската империя......не на западната, не на източната, а на римската империя.

  57. 58 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    [quote#53:"bobyb"][/quote]

    Изпреварил се ме. Извинявам се, че съм писал същото

  58. 59 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    [quote#53:"bobyb"]
    —цитат от коментар 55 на von_seeckt
    Ъхъъъ....тъй ще да е. То затова във всяка себеуважаваща се история на Европа, главата за Византия е отделена от тази за Рим.[/quote]

    Кога това?

  59. 60 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 618 Неутрално

    [quote#57:"stanislavdi"][/quote]

    Не сравнявам бе красавецо. Не си схванал. Казвам, че западната цивилизация не е единствената европейска цивилизация.

  60. 61 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 618 Неутрално

    [quote#59:"stanislavdi"][/quote]

    Ами чети бе!!! Ето вземи универсалната история на Голо Ман или културната история на Дюрант.

  61. 62 Профил на filip2
    filip2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#23] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    С изключение на махорката, на всички останали въпроси отговорът е "Да"!!! Кефиш ме, да знаеш, как сам си ги вкарваш!

  62. 63 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 405 Неутрално

    Пак мислят за звезди, ама ще има само тръни. Ако искат да живеят нормално да освобождават поробените народи и всеки да започне да си подрежда къщичката. Големите империи го направиха през 20-ти век, но тез няма да им увре главата и ще го правят по трудния начин.

  63. 64 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9637 Неутрално

    300 или 500 години самота да си носят кръста, ние по далеч от окупаторите с имперски амбиции.

  64. 65 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4723 Весело

    До коментар [#60] от "von_seeckt":

    Коя е другата европейска цивилизация че нещо не се сещам?!

    klimentm
  65. 66 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4723 Весело

    Статията на Сурков предизвика полемика в Русия и се преценява като идеологическо оправдание на днешния руски режим, очевидни са желанието на автора отново да изкара на дневен ред “ специалния” руски път на развитие, душевност и мястото на Русия в съвременния свят.

    klimentm
  66. 67 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    До коментар [#11] от "Norman Granz":

    А освен това са отчаяни, че никой не ги обича. Да, имат коплекс, а едновременно се държат арогантно. Е как да са симпатични на другите.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  67. 68 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 894 Неутрално

    Няма идеология, която може да оправдае приватизирането на такава обширна страна от шепа олигарси. Публични манипулации, хипнози и дрънкане на оръжие - до това се свежда всичко в такива безнадеждни усилия.

  68. 69 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    [quote#57:"stanislavdi"]
    —цитат от коментар 60 на von_seeckt
    Не сравнявам бе красавецо. Не си схванал. Казвам, че западната цивилизация не е единствената европейска цивилизация.[/quote]

    Оф, да те открехна по какво определям цивилизациите. По конституцията на всяка страна, т.е откъде идва. Там където е взаимствана от новия завет за мен това е западната цивилизация. Извинявай, но този каришик в Евразия на нищо не мяза и е трудно да се определя като цивилизация. И моля те, не принизявай християнството с издънката му на североизток

  69. 70 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2814 Весело

    До коментар [#51] от "GreenEyes":

    А народът, него никой не го пита. Но той гласува по друг начин, с краката си. Тъмна страна, в която "аристокрацията" и управленската каста не може да се оприличи с нищо друго освен Мутро- Мафиотско- Олигархична, тип Пеевски, "аристокрация", която не може да живее от друго освен от хишническото разграбване на природни богатства, суровини, нечисти и тъмни сделки от мафиотскитип. определя бъдещето на цял един народ. Е, накрая ще им останат само пияните бояришници.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  70. 71 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8394 Неутрално

    " Сега ще са нужни идеологии за трети път, трети тип цивилизация, трети свят, трети Рим."
    Идеологиите и те се изчерпаха.

  71. 72 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Бившата русия, днес путинова Горна Азия - сестра-близнак на ердоганова Мала Азия, се управлява от натурализирани монголо-болшевики, лишени от каквото и да е познато на европейските народи достойнство и чест.

    Това безнадеждно експериментално (поредно) състояние е временно, но вероломно опасно. Срещу тази реална, екзистенциална заплаха сме длъжни да вземем съвършено, крайни, военни мерки, които да гарантират сигурността на нашите народи от това извратено съседство.

    Navigare Necesse Est
  72. 73 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 894 Неутрално

    До коментар [#60] от "von_seeckt":
    Тази "цивилизация", която считаш за "друга европейска цивилизация", е азиатска деформация на марксизма, подчинена на имперските интереси на шепа олигарси. По същество, Русия е средновековна империя, която не владее нито един съвременен език.

  73. 74 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2814 Весело

    Не сравнявам бе красавецо. Не си схванал. Казвам, че западната цивилизация не е единствената европейска цивилизация.
    —цитат от коментар 60 на von_seeckt


    Аз бих те посъветвал най- сериозно да си намериш пътя към другата "европейска цивилизация": Чемадан, Вакзал, Иркутск!

    И внимавай по пътя, защото санитарите са яки и хитри и могат да набарат.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  74. 75 Профил на artdaisy
    artdaisy
    Рейтинг: 255 Неутрално

    „Русия няма и никога не е имала някаква особено роля!
    Не трябва да търсим никаква национална идея за Русия – това е мираж.
    Живот с национална идея ще доведе в началото до ограничения, след това ще възникне нетърпимост към друга раса, към друг народ, към друга религия. Нетърпимостта обезателно ще доведе до терор. Не трябва да връщаме Русия към каквато и да е единна идеология, защото единната идеология рано или късно ще доведе Русия до фашизъм.“
    Акад. Дмитрий Лихачов

  75. 76 Профил на Чарли
    Чарли
    Рейтинг: 2152 Неутрално

    До коментар [#60] от "von_seeckt":Коя е другата европейска цивилизация че нещо не се сещам?!
    —цитат от коментар 65 на klimentm



    До коментар [#65] от "klimentm":

    Отговора е подобен на вица с "компютрите-компоти":
    1. Първо не е европейска
    2. 'Второ - не е цивилизация

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  76. 77 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2468 Неутрално

    Горе главата братушки. Освен Изток и Запад, има и Юг. Като не можете да сте работливи като азиатци, или изобретателни като западняци, пробвайте да сте като арабите на Юг. Копаят нефт и газ, не се главоболят с демокрация, отвреме на време спретват по някое атенатче на запад, щото не ги уважават. Идеален модел за Русия. Напред на Юг.

  77. 78 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3327 Неутрално

    Русия не спира да произвежда абсурди.

    Сега Думата приела закон, според който руски фирми можели да произвеждат лицензни американски стоки (напр. Кока Кола) и при изтекъл лиценз и без да се съобразяват с патентни права и ембаргови ограничения.

    "Така ще нанесем удар срещу едно от основните права в западния свят - правото на интелектуална собственост", казва депутатът Михаил Емелянов, който е заместник-председател на комисията по държавно строителство и законодателство в Думата.

    Ами ако си мислите, че някой оттук нататък ще ви продаде лиценз дори за клечки за зъби, помислете пак.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  78. 79 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2468 Неутрално

    До коментар [#77] от "blondofil":

    Да живее Великата Руска Джамахирия.

  79. 80 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1520 Неутрално

    Фашистката хунта в Кремъл превърна Русия в пария на света, на едно ниво със Северна Корея.

  80. 81 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    Русия не спира да произвежда абсурди.Сега Думата приела закон, според който руски фирми можели да произвеждат лицензни американски стоки (напр. Кока Кола) и при изтекъл лиценз и без да се съобразяват с патентни права и ембаргови ограничения."Така ще нанесем удар срещу едно от основните права в западния свят - правото на интелектуална собственост", казва депутатът Михаил Емелянов, който е заместник-председател на комисията по държавно строителство и законодателство в Думата. Ами ако си мислите, че някой оттук нататък ще ви продаде лиценз дори за клечки за зъби, помислете пак.
    —цитат от коментар 78 на Norman Granz


    Че те имат един не много красив пример колко са изостанали в някоя сфера заради неспазване на патентите. Примерът е със звучното име "Жигули"

  81. 82 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 268 Неутрално

    Не "Нечистокръвна", а НЕЧИСТОПЛЪТНА!!!
    —цитат от коментар 15 на Viper_c


    И "Нечистокръвна" и нечистоплътна!
    И на изток, и на запад - "Хотели как лучьше, получилось как всегда". Отдавна са го разбрали, ама все им се ще да са нещо ПО-ТАКА ...

  82. 83 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    В България нямаме "Раша тъдей" (РТ), но имаме Дневник, с Вова и идеолога му, с разни джихадистчиета, и т.н.
    А по-просто щеше да е ако Раша се поогледа, и забележи че и Китай, а вече и Северна Коря са тръгнали по един друг път (уж не гейски и педерастки), но са чисти, благоустрени, а някои и с бурно растяща икономика.
    При "гейска" и не знам още каква Европа нещата са ясни - могъщи икономики, блестящи университети, супер добре уредени градове, невероятни социално-уредени системи с много добро здравеопазване.... да продължавал ли?

  83. 84 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 603 Неутрално

    До коментар [#60] от "von_seeckt":

    Дай им линк към Тойнби, да се самообразоват малко

    властта ражда паразити
  84. 85 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    ..... Копаят нефт и газ, не се главоболят с демокрация, отвреме на време спретват по някое атенатче на запад, щото не ги уважават. Идеален модел за Русия. Напред на Юг.
    —цитат от коментар 77 на blondofil

    с атентатчетата братушките големи затруднения нямат.

  85. 86 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1975 Любопитно

    Сурков - типичният росиянин - муслим прикрит зад руско име нещо като нашият Меди Доганов! И този резняк ще прави някакви исторически обобщения и ще чертае исторически перспективи?! Абе този де не го готвят за заместник на Путя?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  86. 87 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    Сурков - типичният росиянин - муслим прикрит зад руско име нещо като нашият Меди Доганов! И този резняк ще прави някакви исторически обобщения и ще чертае исторически перспективи?! Абе този де не го готвят за заместник на Путя?
    —цитат от коментар 86 на Julian Mall

    Ако правилно съм разбрал за заместник на Путин готвят Герман Греф

  87. 88 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2049 Неутрално

    Нескопосан опит да се оправдае манията за величие на инч-хай.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  88. 89 Профил на mrtoyaga
    mrtoyaga
    Рейтинг: 384 Неутрално

    Абе само им гледайте клиповете по youtube от автокатастрофите в Русия и си направете сами извода какви диви селски бекове са тези... империалисти,пуу!

  89. 90 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    Нескопосан опит да се оправдае манията за величие на инч-хай.
    —цитат от коментар 88 на today


    Най-впечатляващ е изразът " войната е също начин на общуване".
    Ценности, сър

  90. 91 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 552 Неутрално

    И инитересно - дали ако се изолира съвсем от света, този "съветник" смята, че Русия ще оцелее?
    —цитат от коментар 5 на chinaski


    Съветникът никъде не застъпва тезата за "изолацията". Даже специално заявява:

    ***
    Самотата не означава пълна изолация. Безграничната отвореност също е невъзможна. И едното, и другото би било повторение на грешките на миналото. А и бъдещето ще има своите грешки, така че няма нужда от грешките на миналото.


    Без съмнение Русия ще търгува, ще привлича инвестиции, ще обменя знания, ще воюва (войната също е начин на общуване), ще си сътрудничи, ще членува в организации, ще се конкурира, ще предизвиква страх и ненавист, любопитство, симпатия, възхищение. Само вече без лъжливи цели и самоотрицание.
    ***
    Имате очевидни проблеми с осъзнаването на прочетен текст.

  91. 92 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Дори в окастрен вид, този текст е много силен. Защото е поредното доказателство за това, че руснаците са в период на преосмисляне на собствените си ценности, изграждат ново самочувствие, гледат по нов начин в бъдещето и себе си в него. Да видим докъде ще ги докара този процес...

  92. 93 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10006 Неутрално

    Сурков преиначава в много случаи, но е прав в основното Русия изпада от цивилизациите - и Западна и Източна - и продължава да навлиза в трънака...
    "...Наоколо все тръни, тръни, тръни... мамка му..."

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  93. 94 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    Русия може да бъде каквато си иска. Само да не завлича други страни в биполярнята си псевдоимперска лудост. Същото се отнася и за Турция. Двете страни се преоткриха по съвсем естествен начин напоследък, след като установиха, че никой друг не ги обича. Да се обичат и да се унищожават взаимно, но да ни оставят на мира.

  94. 95 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1928 Любопитно

    Русия е различна от западната отделна европейска цивилизация подобно на византийската.
    —цитат от коментар 48 на von_seeckt


    русия не е, не е била и никога няма да бъде нито европейска, нито цивилизация, ами сбирщина на някакви азиатски племена разхвърляна на десетки хиляди километри пустош. Това е русия.

  95. 96 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    "Сега ще са нужни идеологии за трети път"
    ...............................
    Няма нови идеологии и не се очертава да има.Затова мешавицата м/у социализъм, пресилено изкуствена религиозност и див либерализъм в Русия е умопомрачителна.
    Новата идеология може да бъде само една - повишаване на благосъстоянието на населението, за да бъде то поне малко лоялно към държавата, но този възглед е далеч от разбиранията на руските (и нашенските) управленци. Те просто са свикнали да потискат народите си, мислейки, че по този начин държат нещата под контрол. Е, в един момент контролът започва да им се изплъзва.

  96. 97 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1928 Весело

    [quote#57:"stanislavdi"]
    —цитат от коментар 60 на von_seeckt
    Не сравнявам бе красавецо. Не си схванал. Казвам, че западната цивилизация не е единствената европейска цивилизация.[/quote]

    Да, разбрахме. руската "европейска" "цивилизация" е контра-цивилизацията на европейската цивилизация. Докато нормалната европейска цивилизация върви напред, то руската контра-цивилизация върви в обратната посока.

    Напълно съм съгласен.

  97. 98 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1928 Весело

    Ами ако си мислите, че някой оттук нататък ще ви продаде лиценз дори за клечки за зъби, помислете пак.
    —цитат от коментар 78 на Norman Granz


    Защо са им на руснаците клечки за зъби, при положение, че имат чудесни винтовки със щикове на тях?

  98. 99 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    Дори в окастрен вид, този текст е много силен. Защото е поредното доказателство за това, че руснаците са в период на преосмисляне на собствените си ценности, изграждат ново самочувствие, гледат по нов начин в бъдещето и себе си в него. Да видим докъде ще ги докара този процес...
    —цитат от коментар 92 на Манчо


    И какво изобщо ме интересуват руснаците? Няма да се сещам дори, че съществуват, ако се съберат всички зад оградата на кочината си и престанат да претендират и да налагат своето виждане за това, как останалите държави по света трябва да живеят.

  99. 100 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 326 Неутрално

    До коментар [#3] от "pag":

    Частично !





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK