Напускаш Мюнхен и се озоваваш в Пазарджик... и какво ще правиш там

Напускаш Мюнхен и се озоваваш в Пазарджик... и какво ще правиш там

© Associated Press



Ужас, Германия се напълни с чужденци! - възкликват мнозина в България. Но докато същата тази България гордо изчезва, Германия расте и става все по-силна. Интересен контраст, нали? Нека видим на какво се дължи, казва Ивайло Дичев в анализ за "Дойче веле" под заглавие "Германия расте, България гордо изчезва".


Поне веднъж годишно окайваме някое демографско изследване. Там са всичките ни драми: неувереността в бъдещето на нацията, тъгата по заминалите млади хора, комплексът, че вече сме стари и няма за кога да правим деца.


Според последните данни на БАН през миналата година сме намалели с 51 хиляди човека (един Видин). Застаряване, най-висока смъртност в ЕС, ниска раждаемост, емиграция. С тези темпове през 2019 ще сме паднали под 7 милиона, а окончателното изчезване ще се състои след 140 години.




В същия момент "Дойче веле" представи едно германско демографско изследване. Германия е страна с раждаемост, която е по-ниска дори и от българската. Но научихме едно удивително число: в тази страна днес живеят над 10 милиона чужди граждани. Един на всеки осем! Отделно са по-старите имигранти, които вече имат германски паспорт. Половината от чужденците са от Европейския съюз, като българите са около 310 хиляди (една Варна). Останалите са от трети страни. Именно този трудов ресурс задвижва суперуспешната германска икономика, която търси да наеме още милион и нещо работници. Германия расте, става все по-силна, а България гордо изчезва. Интересен контраст, нали?


На какво залагат в развития свят


Германският пример ни дава представа какво се прави в развития свят - привличат се и се интегрират мигранти. В страни като Канада и САЩ това става планомерно, дори с квоти. Спецификата на Федералната република се състои в това, че тя рязко се отваря за масирана имиграция, като това дори поражда политически трусове. Но друг механизъм капитализмът не е измислил - чакаме роботите да заменят хората, само дето не е сигурно дали няма да заменят и нас самите.


Мигрантите са нужни не само за да запълнят вакантните места и да вършат работа, която местните не желаят. Повечето от тях са млади и раждат деца; тръгват от нулата и съответно купуват къщи, коли, обзавеждане, с което задвижват потреблението. И още: мигрантите идват със своите култури, обогатяват приемащата страна и са жива връзка с местата, от които пристигат. А заедно с работниците идват и инвеститори: ако една култура се е научила да взаимодейства със сирийския бежанец, тя по-лесно ще се разбере със саудитския принц. Да, и в западните общества има съпротива срещу новодошлите. И там има хора, които предпочитат да са само сред свои. Само дето така си оставаш слаб, малък, неразвит.


В днешна България тази посока за търсене на решение изглежда невъзможна. Расизмът се превърна в медийна норма, а демографите, които обсъждат проблема, дори не смеят да споменат варианта миграция, за да не ядосат някого. А когато работодателите отворят дума за внос на работна ръка, левите веднага скачат, защото виждат в тази мярка дъмпинг на трудовия пазар. И защото мислят икономиката като игра с нулева сума. В същото време в Германия дойдоха милиони и спечелиха всички.


Тънкият момент тук е съпротивата срещу чуждите инвеститори, която се обосновава не с цвета на кожата, а с патриотичната защита на местния капитал. Но защо да ме е грижа за печалбите на местния капиталист? Може пък чуждият да има по-добро ноу-хау, да осигурява по-добри условия на съгражданите ми. Но ето че им се създават всякакви пречки - като се започне от непрекъснатата смяна на закони и се стигне до феодализма по места, който си иска процент. Та сега стоим и чакаме нашите олигарси да преперат достатъчно пари, които да вкарат тук през офшорките си под формата на "чужди инвестиции".


"Да върнем нашите деца!"


Втората възможност е по-популярна: да върнем нашите собствени емигранти. Кой не би се радвал? Не разбирам само защо хората, които го повтарят, си мислят, че тези дълго отсъствали сънародници лесно ще се интегрират в нашата действителност. Да, знаят езика, познават страната, но дотолкова са се откъснали от средата, че ще им струва доста усилия да се включат отново в шуробаджанашките мрежи. Тук ще са чужденци като виетнамците или мароканците - и това е едно от нещата, които ги спира, не само по-ниските заплати. Вземете университета: пристига младеж с диплома от Кеймбридж, но не си мислете, че се изтрепваме да го вземем. Нали си имаме тукашни, които са се въртели около нас няколко години.


Политиката за привличане на емигрирали сънародници предполага радикална подкрепа и улесняване на всички възможни нива - например някаква агенция да се заеме с всичко, което човекът трябва да направи, за да си дойде: от работата, през жилището до легализирането на дипломите. Тази подкрепа спокойно може да се разпростре върху чуждите специалисти, които следва да привлечем, ако някак преодолеем етническия си солипсизъм. Но ще има двусмислена реакция от страна на местните: значи на тях давате, а на нас - не? Видяхме това двусмислие и в националпопулистките партии, които най-силно разпалват демографските страсти - искат да върнат емигрантите, но опитаха да ограничат правото им на гласуване.


Привличането на качествени хора е в днешно време един вид състезание, в което различните места мобилизират много ресурси. Наред с практическите неща трябва да споменем и качеството на живота, което става все по-важен фактор при екзистенциалния избор. Напускаш Мюнхен и се озоваваш в Пазарджик. Какво правиш там? Особено когато говорим за топ специалисти, от каквито ще имаме все по-остра нужда, този фактор е особено важен. Но не виждам политика за привличане на "креативната класа" с цялостен дизайн на средата (освен може би в Пловдив - дали градът не дръпна и заради това, че стана едно много приятно място?).


Проблемът с раждаемостта


Третият подход е най-силно желан: подкрепа за раждаемостта. Показателно е, че нашите суверенисти се кълнат в примера на Орбан, който яростно противопоставя натализма на имиграцията. Проблемът е, че въпреки заявката до 2030 раждаемостта в Унгария да се вдигне над санитарния минимум (2.1 деца на жена) засега не се забелязва раздвижване. Чудя се дали проблемът не е в това, че неговите мерки са основно финансови.


Традиционните семейства, каквито ги бленуват новите консерватори, отдавна не съществуват. Жените се стремят към обществена реализация, а самите двойки лесно се свързват и разпадат. Затова смятам, че подкрепата за родителството трябва да върви в съвсем друга посока - обществото да поема все по-голяма част от грижата за децата. Наместо да се раздават пари, да се осигуряват целодневни училища и детски градини, безплатни допълнителни занимания по език или спорт. Именно в тази посока тръгна Макрон, следвайки френската етатистка традиция - записването на дете в детска градина ще стане там задължително от 3-годишна възраст. Вероятно ви звучи комунистически, но няма как да върнем жената в кухнята, няма как да стабилизираме любовните отношения. Затова отглеждането на децата трябва да се облекчи максимално - за да бъде радост, а не бреме (тук обаче едни етнически хора избухват: откъде накъде ще даваме и на циганите. И така всякаква политика замира).


Да не забравяме и това: раждаемостта ще реши проблемите ни след най-малко 20 години. В момента новородените само ще натоварят социалната система. Затова разумната политика би комбинирала трите подхода - би привличала подбрани по някакви критерии мигранти, би улеснявала адаптацията, би инвестирала в бъдещето за няколко десетилетия напред. Но тематиката е твърде удобна за идеологизиране - съдбата, нацията, чуждите нашествия... И така нищо няма да се изведе докрай. Затова пък всеки нов сезон ще изживяваме нови и нови демографски трагедии.

Коментари (96)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6351 Любопитно

    Дичев - една от Пазарджик си купи ЧЕЗ , нещо против Пазарджик ли имаш от висотата на ня'къв си Мюнхен ?!

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 1441 Весело

    Какво ще правиш в Пазарджик ли?Отговорът е един-ако не ти плащат толкова колкото там от кьдето си се вьрнал-ПАК ще духаш супата!

  3. 3 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Мигрантите са нужни не само за да запълнят вакантните места и да вършат работа, която местните не желаят. Повечето от тях са млади и раждат деца; тръгват от нулата и съответно купуват къщи, коли, обзавеждане, с което задвижват потреблението. И още: мигрантите идват със своите култури, обогатяват приемащата страна и са жива връзка с местата, от които пристигат. А заедно с работниците идват и инвеститори: ако една култура се е научила да взаимодейства със сирийския бежанец, тя по-лесно ще се разбере със саудитския принц

    Абе Дичев, ти да не си в 1900 година та ги пишеш тия.
    Сега мигрантите са 10-та цедка, тези, които не ги искат никъде в т. ч. и в техните държави. Кадърните хора отдавна са си намерили местата. Колкото до това за квотите - може, но в ограничени размери за места, за които тук няма достатъчно кадри.
    А за мен това, че много млади българи остават да учат и работят на Запад е данъка, който плащаме за влизането си в ЕС. Тежък данък, но това е. Кадри се крадат навсякъде, но ние като по-бедни сме най-уязвими.

  4. 4 Профил на Подлизурко
    Подлизурко
    Рейтинг: 541 Любопитно

    И оти баш па Пазарджик бе Дичев? Що не Крумовград или Костинброд или Видин?
    Вие с Нинова да не сърбате от една паница? Или викаш, опорките са си опорки и трябва да се спазват?
    другарю Дичев, Вие освен в Мюнхен, кога сте ходили в някой български град? Пловдив, Троян, а най-паче в Пазарджик кога сте били за последно?

    - Четири крака - да, два крака - да! :)
  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    Бойко е ЛАРЖ, освен лекари изнася и всякакъв друг матрял.

  6. 6 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    До коментар [#4] от "Подлизурко":

    Оти Пазарджик - асоциация с Пеевски и точки за активност.
    Бонус демек.
    Умееен...

  7. 7 Профил на Подлизурко
    Подлизурко
    Рейтинг: 541 Весело

    До коментар [#4] от "Подлизурко":Оти Пазарджик - асоциация с Пеевски и точки за активност.Бонус демек.Умееен...
    —цитат от коментар 6 на НеКой


    Ааа, значи правилно го е казал поета:

    От Пазарджик съм, лельо!!!

    От Пазарджик съм, лельо, знаеш ли го де е?
    от там до Крушовица е цела неделя
    зиме със шейната, а лете с магаре
    на гости да дойдем и месец превале.

    Аз неща́ да идвам, но тате ме кара
    щот тук сме били досущ кат в Сахара
    Ни вода́, ни жито, ни нефт, нито хубост
    ей на и тоз ЧЕЗ го земахме от лудост

    Та ние два лъва не можем изгледа
    Европата цяла нас срамно ни гледа
    Че Пеевски страшен и лош депутат
    по цял ден сидел и ни гледал отзад

    Така сме си тъпи във нашият град
    и зли и крадливи, за срам и за яд
    а цяла България, ведра, цветуща
    пари да живеем от бюджета ни спуща

    Такива сме, няма какво да го крием
    добре е държавата, да ни закрие
    Да литне, да скочи, света да превземе
    а не да я дърпаме все като бреме.

    /източник - www.nesiprav.com/от-пазарджик-съм-лельо//

    - Четири крака - да, два крака - да! :)
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Писна ми от тая мантра с мигрантите. Специалистите, които са ни нужни, ще предпочетат Северна Америка или Западна Европа, освен ако не ги привлече някаква културна близост с нас, което означава украинци, руснаци, арменци, турци. От всички тия групи идват у нас с тенденция към увеличаване, доколкото гледах статистики, така че не виждам какъв е проблемът на феновете на миграцията.


    Но за абсурдната мечта да увеличим раждаемостта с по-високи детски съм съгласна. Има нужда от адекватна стратегия с повече детски градини, занимални и т.н.

  11. 11 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Писна ми от тая мантра с мигрантите. Специалистите, които са ни нужни, ще предпочетат Северна Америка или Западна Европа, освен ако не ги привлече някаква културна близост с нас, което означава украинци, руснаци, арменци, турци. От всички тия групи идват у нас с тенденция към увеличаване, доколкото гледах статистики, така че не виждам какъв е проблемът на феновете на миграцията.


    Но за абсурдната мечта да увеличим раждаемостта с по-високи детски съм съгласна. Има нужда от адекватна стратегия с повече детски градини, занимални и т.н.

  12. 12 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    До коментар [#9] от "Jumbo Jet":

    Довечера от 7 часа ще има още такава в изпълнение на БХК и компания.
    Ще плюват на тема - как българите не са спасили всичките евреи и как е имало холокост и у нас. СУ пък са им дали сцена за сигурно по-малко и от тридесет сребърника.
    За Кънев пък какво да кажем повече - щом избра онзи австралийски убиец, който сега лежи в затвора за... българин на годината...

  13. 13 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Скандал: Софийски университет дава трибуна за антибългарски изяви
    Актуално
    В дъното на срамната акция, с която се отрича ролята на българския народ за спасяване на българските евреи, стоят Красимир Кънев от БХК, Леа Коен и др.
    Скандал: Софийски университет дава трибуна за антибългарски изяви
    Лентата | 16/04/2018

    Подкрепи свободното слово
    Подкрепете независимата журналистика. Свободата има нужда от съмишленици.

    Направи дарение за 5 лв.
    Направи дарение за 10 лв.
    Направи дарение за 20 лв.
    Направи дарение за 100 лв.
    Леа Коен, Красимир Кънев от БХК и др. правят скандална акция за поругаване и опетняване на историческите заслуги на българската държава и нация за спасяването на българските евреи, за оскверняване и тежко потъпкване на националните ни чувства като достойни православни българи, евреи и арменци.

    Това се казва в протестно писмо до медиите, подписано от седем души общественици, сред които има и изявени имена от арменската и еврейската общности в България.

    Копие на писмото им е изпратено до премиера Бойко Борисов и до ректора на СУ “Климент Охридски“, който е дал трибуна на въпросната антибългарска изява.

    Става дума за международна конференция „Скритото лице на спасението на българските евреи“ , в която като лектори са поканени Красимир Кънев и Леа Коен. Акцията е замислена за 16 април, в деня на комунистическия кървав атентат - взривяването на църквата „Света Неделя“, от който се навършват 93 години.

    Дата, която е определена неслучайно и съвсем не в почит към паметта на жертвите на тероризма, казват авторите на писмото.

    Според обявеното спорно събитие "целта на конференцията е да се представят нови гледни точки и неизвестни до този момент материали по повод 75-годишнината от оцеляването на българските евреи".

    Още с анотацията организаторите отричат спасяването на евреите и фактически твърдят че спасяване няма, а имало, според любимият им ревизионизъм, някакво еврейско "оцеляване"!

    Недоумение будят и някои от темите, по които ще се изявяват определени лектори.

    Д-р Ангел Чорапчиев от Университета в Хайфа, например, ще чете лекция „Лагерите за принудителен труд в контекста на Холокоста в България".

    Дори със самото й заглавие открито се клевети и омерзява чудовищно българския народ и държава, спасили всички български евреи като директно се твърди и пропагандира за "Холокост в България"!

    "Поради горното честни евреи, българи и арменци внесохме до Министър-председателя на България и до Ректора на СУ от свое име и от името на нашите поддръжници готови да защитят на дело националното достойнство", се казва в текста на писмото до медиите.

    Публикуваме пълния текст на "Протеста на 7-те", без редакторска намеса:

    „Долупосочените граждани и представители на граждански структури във връзка с насрочената за 16-и т.м. от 9:00 ч. в аудитория № 224 на СУ проява официално заявяваме - подкрепяйки балансираната политика на правителството на България и позицията, изразена при посещението на премиера в Скопие на 12.03.2018, най-категорично протестираме срещу даването обществен терен на каквито и да било будещи съмнения за антибългарски, а по последствията им и антиеврейски и противодържавни, морално-подривни акции в духа на чудовищната юго-македонистка пропаганда изяви за:

    - поругаване и опетняване на исторически заслуги на българската държава и нация и признателността на българските евреи към тях, оскверняване и тежко потъпкване на националните ни чувства като достойни православни българи, евреи, арменци и потомци на такива,

    - отравяне и подриване на хилядолетно граденото най-ценно приятелство и взаимопомощ на българи и евреи,

    - провокиращи и подхранващи създаване на благоприятна среда за пораждане на масов антисемитизъм в България,

    - замъгляващи и облекчаващи вината на истинския отговорен за нещастията и трагедиите на човечеството през Втората световна война – режима на Национал Социалистическата Немска Работническа Партия,

    - чрез лукави ревизионистични интерпретации за набеждаване и клеветническо вменяване на вина на достойния български народ и държава и индиректно пропагандиране на абсурда, че те, спасилите всички български евреи, са осъществили „Холокост” и са материално отговорни за такъв, а не хитлеристите и техните деривати, управлявали Гърция, Сърбия, Унгария след салашисткия преврат, Франция, Румъния, Полша, Украйна и пр., отговорни за ликвидирането на колосални човешки маси евреи техни поданици, за разлика от евреите български поданици, които през войната не само са спасени в държавата ни, но според някои данни бележат демографски прираст!

    Чудовищни са опитите за вменяване колективна вина с използването на неизбежните несгоди на еврейското българско население през жестоката война, на немалко подобни на които са подложени и българи, арменци и пр., при мерзкото неглижиране, като някакво, неясно как случило се без волята на практически всесилната в това военно време в международно признатите граници на България държавна власт т. нар. „оцеляване” и потъпкване от въпросните активисти на резултата от българската политика - безспорно доказания, неподлежащ на спекулативни интерпретации, напълно еднозначен и обективен краен факт и исторически акт на спасяването на всички български евреи през Втората световна война и осигуряването свръх това още на към 15 000 спасителни визи за еврейски деца и небългарски евреи от българската държава тогава.

    Уважаеми госпожи и господа, в настоящия изключително тежък за мирното развитие на света и отговорен за националното единодействие момент ние официално протестираме и вдигаме като предупреждение своя глас срещу допускането на всякаква антибългарска провокация, а особено срещу възможни подривни акции, предизвикващи разделение, враждебни настроения, национална обида, омраза и накърняване изконните чувства на народа и достойното име на държавата ни.

    С отговорност към паметта на сънародниците ни, спасили всички български евреи преди 75 години, заявяваме, че също както тях няма да се поколебаем, мобилизирайки своите поддръжници и национално отговорни сили, всеотдайно да защитим нацията си със всички законни средства и решително ще браним от враждебни посегателства и опетняване нейната чест, традиционни ценности и сила за благото на нашите деца и потомство.

    Призоваваме всички отговорни фактори за твърдост в същото.“

    арх. Елко Хазан, председател на Българо-еврейския клуб за приятелство
    Яков Джераси, председател на фондация Израел-България
    инж. Самуил Ардити, председател на Юдейския патриотичен институт, член на ЦК на партия Ликуд,
    Маргарит Мицев, адвокат
    арх. Миломир Богданов, изп. секр. на Боянския клуб за подкрепа на българската държавност и нация
    Александър Урумов, писател
    инж. Харутюн Бохосян, квантов медик

  14. 14 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2306 Любопитно

    Замислих се, дали някой е изчислил, колко мъдрост има в пословицата: "Кучетата лаят, керванът си върви..."?.

  15. 15 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Полша на иска мюсюлмани, не иска и руснаци, но отвориха широко вратата за украинците преди 4 години. Сега украинското малцинство в Полша е 1.5 милиона.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#16] от "Mario Cheung Tsing Fong":

    Точно в момента има жестока вълна на връщащи се. Познавам 4-5 човека които се прибраха. Това не означава, че България им харесва, но Англия със сигурност не могат да я понасят.

  18. 18 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    До коментар [#16] от "Mario Cheung Tsing Fong":

    Който иска да се връща, синджир на врата не слагаме на никой.
    Но и право на гласуване няма да имате. Щом ние ще плащаме пенсиите и на вашите родители, това е най-нормалното нещо.

  19. 19 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    Дичев, що правиш сравнение само с Г-я. Я кажи нещо и за Фр-я. Ъъъ, та тогава генерализирай. Бягат ви нещата и правите грешни изводи

  20. 20 Профил на _plamen_
    _plamen_
    Рейтинг: 762 Неутрално

    > Германия расте и става все по-силна.

    Doiče Веле! В статия за БГ, какво прави това вмъкнато и неосновано твърдение?!

    Winora forever
  21. 21 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1434 Разстроено

    Германия расте и става все по-силна И тумора също расте и става все по силен

    гошо
  22. 22 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Вече и в "правоверните" либерално-демократични медии на Запад:

    https://www.politico.eu/article/sweden-bombings-grenade-attacks-violent-reality-undoing-peaceful-self-image-law-and-order/

    Дичев, престани да пишеш докато е време, че след време няма да насмогнеш да си плащаш, да ти прочистят писанията...

    Та казвате, било байганьовщина смело да заявиш, че всички са маскари!
  23. 23 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4366 Неутрално

    Няма да изчезнем гордо, нито унило. Не сме изчезнали стотици години, няма и да изчезнем след 140 години, както се твърди.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  24. 24 Профил на xng05559935
    xng05559935
    Рейтинг: Неутрално

    Поредния неуспешен напън на Дичев.

    1. Безразборното привличане на имигранти се провали точно в Западна Европа и доведе до капсулирани общности с повишена склонност към криминални деяния, източване на социалната система и дори люпилня за радикален ислям. Ако лицето Дичев не знае - повечето терористи в Европа са родени и възпитани именно тук, голема част от армията на Ислямска държава също е от такива. Къде ти е интеграцията другарю либерал?

    2. Икономика, която може да расте само с постоянния приток на нови имигранти и работници е неустойчива икономика. Това е сбъркана система, като пирамида.
    И какво ще стане когато и в 3-тия свят спрат да раждат по 5 деца или успеят да задържат работната си ръка? Откъде постоянен приток на нови имигранти? Пирамидата рухва. Тоя икономически модел може да съществува само при преобладаващо беден свят и с висока раждаемост в повечето изостанали региони. Това ли искаме за бъдещето на света?

    3. Източването на мозъци и трудоспособно население оказва пагубно влияние върху страните-източници на имигранти. Значи ние да растем, да трупаме капитали, а другите да агонизират?

  25. 25 Профил на xng05559935
    xng05559935
    Рейтинг: Неутрално

    "Не разбирам само защо хората, които го повтарят, си мислят, че тези дълго отсъствали сънародници лесно ще се интегрират в нашата действителност"

    Пълни глупости. Личи си, че Дичев никога не е общувал с емигрантски общности. Българите в чужбина, както и всички останали емигрантски общности, имат склонността да се капсулират и да създават малки Българии където и да се намират. При това Българии, застинали във времето, в което са напуснали родината си. Те по манталитет са дори още по-назад и от тукашните българи, некои още живеят в 90-те в мутренските години. Интеграцията им обратно у нас ще е безпроблемна. Повечето от тех едва свързват двата края в чужбина и едвам смогват да плащат високите наеми и ипотеки. В големата си част с радост ще се върнат ако им се предостави възможност за добре платена работа и развитие у нас.

  26. 26 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Като прочетох статията се позамислих какви български емигранти в Германия познавам.Един лекар (8 х € мес),един заварчик (100 € ден) ,един монтажник на конструкции дето не му знам заплатата.За останалите, над 30 цигани дето копаят цвекло около Залцгитер за 40 € /ден.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  27. 27 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1060 Весело

    Като се върне човека от Германия в Пазараджик, ще се разхожда на острова, поне като парк го оправиха това място. А дали и какво ще работи ли? Хм, може пък да е поспестил някое и друго евро и само да си лежи...

  28. 28 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2762 Неутрално

    Не расте Германия, расте Арабистан. Немците стават малцинство в собствената си държава защото политиците им я подариха на хора от чужда раса и религия. И тепърва ще усетят ужаса на тава да си малцинство сред една враждебна и агресивна религия. Тепърва те ще мият чиниите а Ахмед ще им нарежда.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  29. 29 Профил на Мизийски ☦
    Мизийски ☦
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Няма лъжа, няма измама, Дойче Веле и Дичев нямат празно. Няма пропуск, за да публикуват за пореден хиляден път един почти идентичен текст, за това колко е лошо да си българин.
    Бившите номенклатурни негодници и комунисти-интернационалисти, днешни глобалисти, тип Дичев, продължават да воюват с българското национално самосъзнание.
    Жалки са, но трябва да знаят, че няма да им се получи.

    Спаси, Господи, люди Твоя и благослови достояние Твое, победи православному болгарскому народу на сопротивния даруя и Твое сохраняя крестом Твоим жительство. ☦
  30. 30 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#16] от "Mario Cheung Tsing Fong":Точно в момента има жестока вълна на връщащи се. Познавам 4-5 човека които се прибраха. Това не означава, че България им харесва, но Англия със сигурност не могат да я понасят.
    —цитат от коментар 17 на Finland


    Това с връщащите се е чиста проба ФАЛШИВИ НОВИНИ. Възможно е от Европейски страни някои да се връщат, но Европа не е чужбина. Никой нормален човек с работа и прилични доходи, дори и да е пенсионер няма да се върне в България - анти-инвестиционна политика, няма защита на собствеността и неприкосновеността на индивида, няма съдебна система, има рекет, мутри и огромни бюрократични пречки пред всеки инициативен човек. За младите хора да не говорим - може да поседят година-две в България, но в крайна сметка не считат, че България е добро място за дълговременен престой, реализация, кариера и хубав живот. Това е истината.

  31. 31 Профил на sha16312238
    sha16312238
    Рейтинг: 244 Неутрално

    поради близостта на Пазарджик промишлена зона Тракия а и заради открити предприятия за авточасти в града работа има достатъчно! Не работи само този който го мързи!! Обаче има един плюс който го няма и в София ... а именно има два големи и добре поддържани парка и в кв. Устрем между всеки два три блока обособени нови площадки за малки деца без достъп на кучета!!! Има и достатъчно децки градини., изприщвам се като трябва да си пребера хлапето в София.... т.нар. зелени площи са превърнати в кучешки тоалетни, децките площадки са правени по времето на комунизма и от тогава не са пипнати(за пореден път казвам че Фандъка за нищо не става!)за градините да не споменавам....

  32. 32 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#16] от "Mario Cheung Tsing Fong":Който иска да се връща, синджир на врата не слагаме на никой.Но и право на гласуване няма да имате. Щом ние ще плащаме пенсиите и на вашите родители, това е най-нормалното нещо.
    —цитат от коментар 18 на НеКой


    Не си ти тоя, който ще определя какви права да имаме. Не можеш да ми отнемеш правото да гласувам - ще те дам на Европейски съд. Избягал съм от България заради такива като теб по мислене, само че заели т.нар. елитна част от обществото. Ще гласувам, докато пост-комунистическите безмозъчни бивши и настоящи ДС агенти, днес управляващи се изметат от сцената. И не ми плащаш ти пенсиите на родителите. А да ти светва лампата за това, че външните инвестиции в България за 2017 г. са 900 милиона, а парите преведени по банков път от емигранти до техни близки са Един Милиард и 200 милиона? Що за наглост! Пари внесени от емигранти за потребление в една сбъркана държава са повече от инвестициите!

  33. 33 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 755 Гневно

    ''В днешна България тази посока за търсене на решение изглежда невъзможна. Расизмът се превърна в медийна норма, а демографите, които обсъждат проблема, дори не смеят да споменат варианта миграция, за да не ядосат някого''

    бай**й, ников в БГ няма против да приемем имигранти, ама от Гърция, Румъния, Сърбия, Македеноя, Украйна, Молдова, не малко италианци и испанци работят в София, ако щещ никой няма против да дойдат китайци, виетнамци и тн, така че стига с тая манипулация колко нетолерантен и едва ли не расист е българинът - това просто е ЛЪЖА

    просто никой не иска дюнери, понеже си имаме вече и без това 1 милион дето не говорят български и учат до 7-ми клас - ето ти работна ръка, циганите си да интегрираме, не е нужно да внасяме имигранти, ама за това му плащат да пише Дичев, а той за пари и срещу майка си ще пише!

  34. 34 Профил на netolerast
    netolerast
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Айде пак....Дичев нема умора. Налапал е пак некой грант и требе да заарботи...

    "Германия расте и става все по-силна. Интересен контраст, нали?"

    Времето ще го покаже това колко силни стават. Гледаме ги и шведите колко силни стават... Толкова силни, че гранати по поличейски участъци се хвърлят вече...

  35. 35 Профил на oziris7
    oziris7
    Рейтинг: 1909 Неутрално

    Канада и САЩ привличат имигрантите със силни икономики и с ред и законност. България има проблематична бизнес среда, а редът и законността са само пожелателни. В резултат на това имигрантите, които България би привлекла не са от най-високото качество.
    За мен трябва радикално да се променят политиките за даване на БГ гражданство на всички с БГ корени от други страни и да се стимулират да се заселят в БГ. Желателно е и да се привличат християни, например коптските християни в Египет са под заплаха и може да се направи програма за тях.

  36. 36 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Има и незаслужено,заради ливичари,пренебрегнат в Европа вариант ,а именно гастарбайтери.Под това разбирам обвързано с конкретно работно място разрешение за работа и пребиваване .

  37. 37 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    мислят, че тези дълго отсъствали сънародници лесно ще се интегрират в нашата действителност. Да, знаят езика, познават страната, но дотолкова са се откъснали от средата, че ще им струва доста усилия да се включат отново
    —цитат от коментар 0 на 0


    Да, за съжаление.

  38. 38 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    България трябва да приема имигранти и да провежда политики за задържането на младото население. Вместо в езикови гимназии, държавата да инвестира в детски градини и училища създаващи кадри за българската икономика.

    Вместо безплатни немски гимназии, безплатни детски градини за всички деца !

  39. 39 Профил на Анийдмъни
    Анийдмъни
    Рейтинг: 361 Неутрално

    Има сносни разсъждения в статията, както има и много параноични брътвежи. Затова ще се фокусирам върху това, което наблюдавам от първа ръка.

    Съгласявам се с това, че вносът на имигранти, особено млади и евентуално квалифицирани, е бонус за икономиката. Увеличаваш броя консуматори и работна ръка, стимулираш вътрешния пазар. Тук напълно естествено започват да навлизат политиките за привличане на такива. Не ми хрумва по-ярък пример за това от 30-процентовото правило в Холандия, а именно:

    За млади специалисти (магистри) с доход над средния (разграничават се 28-30годишните от 30+), пребивавали извън държавата в последните 2 години и получили образованието си извън нея, 30% от заплатата не се облага с данъци.

    Което какво значи - запълваш местата изискващи по-висока квалификация с качествен, вносен материал, понеже не можеш да смогнеш да създаваш собствен достатъчно бързо. Сиреч за нас това не важи към момента - материал се произвежда и то немалко качествен. Проблемът идва, когато материалът се сблъска с пазара на труда. Ако си избрал сектор, където растеж има и поле за реализация, напускането на България далеч не е най-привлекателната ти опция. Ако не си случил и не искаш да се преквалифицираш изначално обаче, вариантите ти намаляват.

    panem et circenses
  40. 40 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2737 Неутрално

    Абе нека да изчакаме 30-40 год хубаво да се набалбукат с мигранти и да видим кой крив и кой прав. :)

  41. 41 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2737 Неутрално

    А иначе мигрантите работят и плащат данъци. :)

    https://twitter.com/OnlineMagazin/status/985480508707692544

  42. 42 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3460 Неутрално

    Тези които са се /сме /устроили на Запад няма как да бъдем върнати обратно в България!Аз лично избрах пътя на емиграцията поради две причини:
    -смешното заплащане у нас ,което от своя страна води до живот без бъдеще и развитие ,а само гледане "ден за ден"
    -бруталното отношение на Бг "работодателите" и лъжливото и крадливо управление на Бг политиците
    Не съжалявам,че е мигрирах ,а съжалявам,че нямах шанс да направя това по-млад!

  43. 43 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    само да попитам Дневник табло за обяви на Дойче Веле ли е вече, то работата си отишла явно, ми те статиите на Дойче веле може да си ги четем и на техния сайт

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  44. 44 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7112 Неутрално

    Ивойло Дичев,

    Няма никаква полза от мигрантите! Де си видял арабин да работи бе?!Преди 40 години четох една руска статия, че има световна конспирация за ислямизиране на Европа. Тогава си казах, че тия комунисти са толкова изперкали да плюят Запада, че вече лъжат и за невъзможни неща. Сега виждам, че автора е бил прав!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  45. 45 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#42] от "bat_plamen":

    Напълно ви подкрепям. Не мога дори да си помисля, че бих могъл да работя за Български работодател. Това са назначени капиталисти, олигарси, мутри и повечето са безмозъчни издънки на уродливото образувание наречено ДС. Като гледам интелектуалното им ниво, не само на работодателите, но и на така наречения елит - държавен, културен и икономически елит - нивото им е плачевно ниско. Как да работя за хора, които при естествен подбор са много по-ниско от мен. Не страдам от излишен патриотизъм за да слугувам на подобни хора, които в нормалните държави стават за хамали (мутрите) или за дребни чиновници. В България, на всички нива, от най-ниското до най-високото, навсякъде личи ЛИПСАТА НА МОТИВАЦИЯ КЪМ ПЕЧАЛБА И ПРОСПЕРИТЕТ! Всички работещи имат манталитета на държавни чиновници - от 08-00 до 17-00, гледат да им минава времето. В България няма Свободен Пазар, няма Съдебна Система. Има един елит от предимно Руски мекерета, които в Свободния Свят чеп за зеле не стават, обаче в България държат цял един народ заложник на някакви идиотски фикс идеи и на собствените си олигархични интереси. Не плащам данъци за държава с такова управление. България днес е едно продължение на соца в най-уродлива форма. Да не говорим за скапаната инфраструктура, грозната архитектура (ако мутробарокът и претенциозните офис сгради могат да се нарекат архитектура), сгъчканото в блокове население, липсата на паркинги, постоянната политика на ограничения във всичко, безнаказаните муцуни, които държат по-ниските етажи на икономиката и служещите на чужди интереси бивши от ДС, които държат високите етажи. Светът е голям и възможностите за смислен живот са много по-големи навън, отколкото в България. Каквото повикало - такова се обадило - днешните елити и управляващите в България не заслужават свестните хора, избрали да емигрират. Ще ги видим след 10-15 години какви ще ги дъвчат, тогава и на емигранти от Буркина Фасо ще са доволни, само и само да има някой да върши черната работа. За квалифицирани специалисти да забравят още от сега - никой умен човек няма да прави такъв излишен подарък на Българската олигархия, Русофилските правителства и мутро-милиционерските холдинги. Това е съдбата на тъпаците получили власт и назначени за уж капиталисти.

  46. 46 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    До коментар [#10] от "nemeria":

    " Специалистите, които са ни нужни, ще предпочетат Северна Америка или Западна Европа, освен ако не ги привлече някаква културна близост с нас, което означава украинци, руснаци, арменци, турци. "
    ++++++++++++
    То в Германия се нблъскаха всякакви, Дичев щи ми говори за ползи. Мулти таковата стана ясно какво е.

    Еретик
  47. 47 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    До коментар [#14] от "Дон Кихот":

    "Замислих се, дали някой е изчислил, колко мъдрост има в пословицата: "Кучетата лаят, керванът си върви..."?."
    =======
    Проблемът е, че искат да ни вкарат в ролята на кучетата, докато арабският керван върви към Европа.

    Еретик
  48. 48 Профил на Питащият
    Питащият
    Рейтинг: 450 Весело

    Авторът е ...... Германките не раждат и за да върви икономиката им и да си получават пенсиите вкарват чужденци 1,5 деца на оригинална германка или 0,75 момичета на една жена . Значи след 25 години ще останат 75% годни да раждат деца спрямо сегашните майки , а след още 25 практически на половина . С такава скорост изчезва висшата раса и я заместват хора от Източна Европа , Турция и т.н. Положението с българките е подобно , но се утежнява допълнително от емиграцията и бедността .Ние ще изчезнем много по-бързо и успешно защото се разпиляваме и децата не научават българския език . До края на века , ако изобщо човечеството оцелее, което е малко вероятно , българският език ще е мъртъв език като пруският . Самоубийството на хората чрез отказ от размножаване е много етично и полезно , защото в противен случай нормалните живи същества ще изчезнат и планетата ще умре . Най-ненормалните е редно първи да изчезнат , а това е бялата раса . И нека останат нищите духом , нормалните .

    Обичам да питам
  49. 49 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3460 Неутрално

    До коментар [#45] от "transvaal":

    ++++++++++++++++++++++++
    С ръка на сърцето си признавам,че това е мое решение да емигрирам е под натиска на обстоятелствата!Че кой нормален човек няма да иска да си живее и работи в Родината!за съжаление такива са реалностите у нас и човек трябва да се съобразява с тях!

  50. 50 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1709 Весело

    Нов ден - нов бисер от Дичев. С подобни статии от жалки, Дневник стават вече комедийни. В смисъл - до скоро редакцията събуждаше някаква жалост у мен, най-малкото заради сравнително добрите години в началото. Вече само се смея.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  51. 51 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2502 Неутрално

    Статията е разумна. Коментарите точно каквито се очаква. Той човека правилно ви е описал в статията си, както и правилно е предвидил че нищо няма да се промени.
    Българинът само едно си знае, просташкото - Абе ти пари ми дай, акъл не ми давай! да ама не. На хора без акъл никой не дава пари. Затова и "чуждите" инвестиции са все оффшорки на българо-съветски бизнесмени. Затова заплатите са такива. Затова здравеопазването и образованието са такива.
    Чужденците които идват в България идват за да се пенсионират на по-евтинко. Не за да работят и да допринасят за развитието. И това са или изпаднали руснаци или руски деривативи или приключенски настроени англичани. Дори този мижав контингент няма да се увеличи значително поради ужасното ни здравеопазване. Само не забравяйте че горе долу колкото англичани пенсионери има в България, толкова а и повече има в Кения, Етиопия, Танзания ... Кот ди воар.
    За някой млади хора учили на запад е нормално да се върнат. Не всички харесват тука ни всички могат да се интегрират. Това е нормално.
    За старите емигрета като мен, слаба работа. Аз познавам 2, 3 които се върнаха. Всичките бяха прошляци които тук живееха на ръба на смъртта. Като ги видях в България - пак прошляци но с невероятни истории за разказване по кръчмите. Човек който е професионалист с уреден живот с деца и внуци ... за какъв клин да се връща? Аз мога да си купя къща в някой щат като Айдахо за цена на напудрен апартамент в София. Като къщата ми ще бъде на брега на езеро и ще имам всички услуги и удобства като в Калифорния, без намръщени физиономии, кал и мръсотия, смърдящи усти и полуграмотни шофьори самоубийци. Луканка, кебабчета и шопска салата има и в Америка, също поне 10 вида ракии по-хубави от бургаската. Какво да ме върне там? Чалгата?

    California Über Alles
  52. 52 Профил на cephei
    cephei
    Рейтинг: 167 Неутрално

    Е, от време на време има малко тероризъм, амя ся...бели кахъри.

  53. 53 Профил на Жоро Манолов
    Жоро Манолов
    Рейтинг: 213 Весело

    Пазарджик има футболен тим:
    Бенковски се нарича - трудно победим!

    макидония е бугарска!
  54. 54 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2502 Неутрално

    До коментар [#49] от "bat_plamen":


    До коментар [#45] от "transvaal":

    Не случайно от всички коментари само тези два имат някакъв смисъл и не е случайно че и двамата сте не-в-родината. Тази битка е загубена отдавна. В България си цари Соц-Олигархия. Лъжат хората че капитализма и демокрацията са им виновни. Сега Путин им пусна партенката че мултикултурализма бил вреден и както виждате те са я захапали тази партенка и я дъвчат като изгладнели кучета. Българина е бил трудолюбив, прогресивен и патриот. Погледнете какво сме построили и направили за периода от освобождението до 44г. Били сме финансово една от най-стабилните държави в Европа, на второ място след Холандия по коопериране на селското стопанство (не ТКЗСта) имали сме предприемачи - Йото Маринов построява мост над Искър при Червен Бряг за 60 дни! И това е 36г!! След като паднахме под Съветско робство умните хора бяха систематично избити. Тези които оцеляха си държаха главите наведени. Затова и сега елита ни е съставен от бандити с работническо-селски произход. Сега Българинът е мързелив, мрънкач, мошеник на дребно и използвач. Баща ми имаше частна фирма след 10/11. Държахме я 21 години и я затворихме. Той беше работодател на 7 човека и му се налагаше да върши работата на 5 от тях. Минимизархме я преди 12 години до 2ма преди 2 години я затворихме. Просто няма смисъл. Така че аз познавам обстановката и от гледна точка на работодателя. Ако не си садист от ДС бизнес трудно ще правиш в БГ. Има ниши тук и там. Може би фрееленс със софтуер. Но ако ще правя лонгдистанс къмютинг, закакъв да съм в България точно? Защо да не съм в Кабо Сан Лукас или на Хавай с лаптопа а в Пазарджик? Пак не прави никакъв сенс. А освен това ми е омръзнало щом стъпя на летище София всеки полуграмотен простак да започне да ми разправя как всъщност стоят нещата в Америка и как аз не разбирам защото са ми промили мозъка.

    California Über Alles
  55. 55 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2737 Неутрално

    А иначе миграцията добре върви у Шведско.

    Щом супер лявото и политкоректно Политико излиза със заглавие, че престъпността и стрелбите са толкова много, че не правят впечатление на никой и медиите не си правят труда да пишат за тях, освен ако не е много яка стрелбата и няма много трупове. :)

    https://www.politico.eu/article/sweden-bombings-grenade-attacks-violent-reality-undoing-peaceful-self-image-law-and-order/

  56. 56 Профил на Веселин Петров
    Веселин Петров
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Защо Дуисбург стигна дотам? Ами огледайте се!
    анализ за "Дойче веле"
    http://www.dw.com/bg/a-40709001

  57. 57 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7828 Неутрално

    Когато младите заминават и раждат децата си в чужбина, няма как да не изчезваме.

  58. 58 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 785 Разстроено

    Емигранти в България няма да има, поне не скоро. Нито пък раждаемостта ще се вдигне. Бизнесмените едва ли ще започнат да се държат адекватно, за 30 години станаха печално известни. В България няма потенциал за емигранти, няма нужда да се правят сравнения с водещите икономики. Страната ще си остане малка република от латино-азиатски тип, с малки възможности, малки доходи и малки перспективи. Там където се събират хора от цял свят, за да работят и живеят в пъти по-добре, условията и средата са съвсем други, те предполагат общия успех и възможностите за всички. В малка комунистическа България много отдавна възможностите и успеха са възможни само за някои. Другото е ясно. Когато технологиите, инвестициите и справедливостта се настанят в България, всякакви бизнеси и печалби ще са възможни, а мигрантите ще са добре дошли, просто ще има нужда от тях. Дотогава можем да гледаме и ще се учим от добрите примери на Запад. Ако искаме, разбира се...

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  59. 59 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2737 Неутрално

    До коментар [#56] от "Веселин Петров":

    Това е само началото.

    След поредния мандат на Меркел положението в Дуисбург ще е още по-зле. И изборните резултати на АФД ще са още по-добри. :)

  60. 60 Профил на Чърчил
    Чърчил
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Безапелационен коментар! Социология от класа!Браво!

    ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
  61. 61 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9505 Неутрално

    Аз нямам проблеми да приемем правилата на САЩ, Канада или Австралия за подбр на мигранти (не че има опашка към нас). Само, че Германия не следва тези правила и има проблеми с интеграцията ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  62. 62 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2534 Весело

    Кажи му Дичев, и го заплюй...да те и в родотстъпника...

    Без мигрантите Германия намалява! Германската раждаемост е почти колкото нашата, и намалява всяка година. Затова имат нужда от всичките мигранти които могат да поемат. Друг е въпроса какво ще правят като станат 30% от населението под 15 години..

    България не я мисли, Дичев, бегом да лапаш грантаджийски .... и да лижеш фондационни .....и.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  63. 63 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2534 Любопитно

    До коментар [#32] от "transvaal":

    900 милиона - така е. Но ръста е 36%! Това защо го пропускаш!? Има много такива като вас външните българи - постянно се оплакват от БГ и плюят, защото се чувстват че са избягали не само заради средата, политиците, международното положение, но и заради собствената им НЕСПОСОБНОСТ да се справят и да успяват. Чрез плюене и отричане осмислят собственото си мизерно съществуване и мижитуркане в чужбина.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  64. 64 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2534 Любопитно

    Статията е разумна. Коментарите точно каквито се очаква. Той човека правилно ви е описал в статията си, както и правилно е предвидил че нищо няма да се промени.Българинът само едно си знае, просташкото - Абе ти пари ми дай, акъл не ми давай! да ама не. На хора без акъл никой не дава пари. Затова и "чуждите" инвестиции са все оффшорки на българо-съветски бизнесмени. Затова заплатите са такива. Затова здравеопазването и образованието са такива. Чужденците които идват в България идват за да се пенсионират на по-евтинко. Не за да работят и да допринасят за развитието. И това са или изпаднали руснаци или руски деривативи или приключенски настроени англичани. Дори този мижав контингент няма да се увеличи значително поради ужасното ни здравеопазване. Само не забравяйте че горе долу колкото англичани пенсионери има в България, толкова а и повече има в Кения, Етиопия, Танзания ... Кот ди воар.За някой млади хора учили на запад е нормално да се върнат. Не всички харесват тука ни всички могат да се интегрират. Това е нормално. За старите емигрета като мен, слаба работа. Аз познавам 2, 3 които се върнаха. Всичките бяха прошляци които тук живееха на ръба на смъртта. Като ги видях в България - пак прошляци но с невероятни истории за разказване по кръчмите. Човек който е професионалист с уреден живот с деца и внуци ... за какъв клин да се връща? Аз мога да си купя къща в някой щат като Айдахо за цена на напудрен апартамент в София. Като къщата ми ще бъде на брега на езеро и ще имам всички услуги и удобства като в Калифорния, без намръщени физиономии, кал и мръсотия, смърдящи усти и полуграмотни шофьори самоубийци. Луканка, кебабчета и шопска салата има и в Америка, също поне 10 вида ракии по-хубави от бургаската. Какво да ме върне там? Чалгата?
    —цитат от коментар 51 на Pontif New Dnevnik SUCK


    общо взето ТОТАЛ БУЛШИТ си писал - ето ти само един пример за инвеститори - да те светна, почнаха да правят и части за Еърбъс както и половината автомобилна индустрия в Европа.

    За Айдахо само не ми разправяй - бил съм там - седалището на КуКлуксКлан, външни тоалетни, пустош, и отровени реки на север от мините в миналото. Щата е на 47о място по ниво на образованието в сащ.

    Иначе си идеален родотстъпник, поздравления.

    http://tez.bg/

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Тракия_икономическа_зона

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  65. 65 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 881 Неутрално

    До коментар [#42] от "bat_plamen":Напълно ви подкрепям. Не мога дори да си помисля, че бих могъл да работя за Български работодател. Това са назначени капиталисти, олигарси, мутри и повечето са безмозъчни издънки на уродливото образувание наречено ДС. Като гледам интелектуалното им ниво, не само на работодателите, но и на така наречения елит - държавен, културен и икономически елит - нивото им е плачевно ниско. Как да работя за хора, които при естествен подбор са много по-ниско от мен. Не страдам от излишен патриотизъм за да слугувам на подобни хора, които в нормалните държави стават за хамали (мутрите) или за дребни чиновници. В България, на всички нива, от най-ниското до най-високото, навсякъде личи ЛИПСАТА НА МОТИВАЦИЯ КЪМ ПЕЧАЛБА И ПРОСПЕРИТЕТ! Всички работещи имат манталитета на държавни чиновници - от 08-00 до 17-00, гледат да им минава времето. В България няма Свободен Пазар, няма Съдебна Система. Има един елит от предимно Руски мекерета, които в Свободния Свят чеп за зеле не стават, обаче в България държат цял един народ заложник на някакви идиотски фикс идеи и на собствените си олигархични интереси. Не плащам данъци за държава с такова управление. България днес е едно продължение на соца в най-уродлива форма. Да не говорим за скапаната инфраструктура, грозната архитектура (ако мутробарокът и претенциозните офис сгради могат да се нарекат архитектура), сгъчканото в блокове население, липсата на паркинги, постоянната политика на ограничения във всичко, безнаказаните муцуни, които държат по-ниските етажи на икономиката и служещите на чужди интереси бивши от ДС, които държат високите етажи. Светът е голям и възможностите за смислен живот са много по-големи навън, отколкото в България. Каквото повикало - такова се обадило - днешните елити и управляващите в България не заслужават свестните хора, избрали да емигрират. Ще ги видим след 10-15 години какви ще ги дъвчат, тогава и на емигранти от Буркина Фасо ще са доволни, само и само да има някой да върши черната работа. За квалифицирани специалисти да забравят още от сега - никой умен човек няма да прави такъв излишен подарък на Българската олигархия, Русофилските правителства и мутро-милиционерските холдинги. Това е съдбата на тъпаците получили власт и назначени за уж капиталисти.
    —цитат от коментар 45 на transvaal


    ++++++++++++++++++++++++++

  66. 66 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Супер смешно е как се приема, че населението пада и нищо не може да се направи, освен да се позволи имиграцията. Само, че това с намаляващото население е проблем, който се е появил в някакъв момент и е много по-разумно да се проследи и анализира появата му, отколкото да се хвърлят разни абсолютно измислени решения, устройващи едини или други политик-предател.

    Никому ли не му е хрумвало просто тъпата държава да престане да събира 80% от приходите за различни измислени данъци и да ги раздава на отрепки като чапканката и рашидката или за подкрепа на най-различни дисфункционални поведения. Може и на местните да им се доще да живеят и да се размножават отново.

    заповядайте:
    https://www.youtube.com/watch?v=3YTe5YNHBQA

  67. 67 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    До коментар [#17] от "Finland":

    Потвърждавам, но за САЩ.
    3-ти познат се връща след 15 години живот там и казва, че му е писнало. Устроен, семейство, деца.
    Лоша здравна система, сив социален живот, работа-вкъщи, не си познават съседите...и така живота си минал някъде далеч без да си станал един от тях, без да си се разделил с нашенското.
    Равносметката там не им харесва, въпреки че парите им не са проблем.

  68. 68 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2704 Неутрално

    Когато имигрантите в дадена страна се интегрират е голямо предимство за страната. Голямо! Дава на страната разнообразие на гени, култури, религии, амбициозни хора. Когата продължават да живеят в затворени общества не е толкова голямо предимство, но обикновенно второто или трето поколение се интегрира. Познавам няколко имигранти които са се върнали в България, лошо няма. Свестни хора, просто никога са нямали желание да се интегрират. Но са единици.

  69. 69 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Какви са тия писачи, бе хора??Като изкопаеми, дето не знаят че има вече интернет и не е така просто да си ги измисляш журналистическите патки.
    "Германия е страна с раждаемост, която е по-ниска дори и от българската. "

    Измишльотини. Ако се вярва на ЦРУ, а ние като членка на НАТО му вярваме :)), за 2017 Германия е имала негативен прираст на населението от -0.16%, докато Булгария я бие Германията с -0.61 ... ехааа

    Информация от:

    https://www.cia.gov/library/publications/resources/the-world-factbook/geos/gm.html

    А който не им вярва на шпионите:

    https://photius.com/rankings/2017/population/population_growth_rate_2017_0.html

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  70. 70 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 986 Неутрално

    "И още: мигрантите идват със своите култури..."

    Ей боже господи, тия глобалисти май всички страдат от мозъчно възпаление. А два реда по нагоре приказваше за "интеграция на емигрантите.... Хубаво, ама ако културата на тия емигранти изисква да изрежеш клитора на момиченцата,шото не било правилно да получават удовоствие от секса като пораснат, как ще стане тая интеграция? Като им изрежеш само половината клитор, вместо целия?

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  71. 71 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Боже какви глупости написани.... Дичев, вместо да ни рекламираш Германистан.... помисли и напиши какво става в Задунайская губерния!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  72. 72 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2502 Неутрално

    "И още: мигрантите идват със своите култури..."Ей боже господи, тия глобалисти май всички страдат от мозъчно възпаление. А два реда по нагоре приказваше за "интеграция на емигрантите.... Хубаво, ама ако културата на тия емигранти изисква да изрежеш клитора на момиченцата,шото не било правилно да получават удовоствие от секса като пораснат, как ще стане тая интеграция? Като им изрежеш само половината клитор, вместо целия?
    —цитат от коментар 70 на Gretel


    I ти колко такива познаваш, които правят клитеродектоми на момичетата си в Америка? Хора всякакви но ако и когато това се разбере знаеш ли какво става с тези родители? В същото време в "културна" България циганите и някои други си продават дъщерите за жени на 12, 13 години. И мога да те уверя че тези случаи в БЪлгария са много повече от незаконните клитеродектоми в САЩ.
    Разбира се че някои се интегрират трудно, други въобще не. Но когато има има възможност за работа, образование и развитие и закони които са еднакви за всички, тогава мултикултурализма е чудесно нещо. Аз за нищо не бих заменил средата си. Работя и живея с хора от всякакви раси и етноси и е много по-интересно и приятно от това да си в хомогенно общество. Проблема на Германия и ЕВропа като цяло е гетоизацията на имигрантите и силните социални помощи които убиват всяка мотивация да се бориш за нещо.

    California Über Alles
  73. 73 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 458 Неутрално

    добре де , загрижихте се за мигрантите , а не щете да кажете защо българите не искат да работят и живеят тук ? добре уредена територия ? със свръх милиционеризъм , частници които се подиграват с работниците си ? служители които постояно измислят начин да те ограбят , спонсорство от страна на ;държавноста; към всякъкав род търтеи и паразити ? управление чрез страх и глад , ;гордите; членове на ес и нато , трябва да си луд за да работиш за такова управление , е затова ще продължаваме да се топим

  74. 74 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#67] от "One Hour":

    В интерес на истината след 15 години, ако се върне... може да стане пишман защо се е върнал. Народа изпростя тотално. Моите познати бързо се отвратиха от Англия за 5-6 години. А и в Англия в момента престъпността чупи рекорди.

  75. 75 Профил на Чърчил
    Чърчил
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#14] от "Дон Кихот":
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++. В тази пословична връзка се сещам и за една друга такава " Преклонена главица сабя не я сече", която в сравнение със скандинавската " Изправена глава сабя не я достига " ,ме изправя пред дилемата , коя от двете мъдрости е плод на по велик мъдрец.

    ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
  76. 76 Профил на Stefan Gerenski
    Stefan Gerenski
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Бягайте от тази руска кочина и не се връщайте

  77. 77 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#76] от "Stefan Gerenski":

    Ти къде си?

  78. 78 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Българинът само едно си знае, просташкото - Абе ти пари ми дай, акъл не ми давай! да ама не. На хора без акъл никой не дава пари. Затова и "чуждите" инвестиции са все оффшорки на българо-съветски бизнесмени. Затова заплатите са такива. Затова здравеопазването и образованието са такива.
    —цитат от коментар 51 на Pontif New Dnevnik SUCK


    ++++++++++++++++++++++++++
    Напълно вярно. И за т.нар. чужди инвестиции - да, това са българо-съветски уж бизнесмени. Ако държавата беше нормална, ЧЕЗ щеше да го купи Електрисите дьо Франс, да речем, а не някаква си измислена Гинка! БДЖ отдавна щеше да е Дойче Бан и сега България да разполага с прилична ж.п. мрежа. Щеше да има нормална нискотарифна авиокомпания, а не порнографията наречена Ер Бг на ТИМ-аджиите (пак Руски и други криминални капитали). Щеше да има Свободен Пазар, включително за земята и вместо феодалните зърнени барони, можеше да има нормални фермери, сред които, освен Българи можеше да видим Холандци, да речем (най-добри в света в земеделие). А т. нар. Американски централи са също сенчести българо-съветски капитали препирани няколко пъти. Американското им е, че имат офис в Щатите с тел. факс и фиктивна секретарка. Същото е с Дънди Прешъс - уж била Канадска, но тъпата публика не може да схване разликата между фалшиви новини и реалност. Това са чуждите инвестиции. Истинските инвеститори ги отказват още преди да се обяви търг. Такова е законодателството. В България няма условия за растеж и развитие поради този КГБ-ДС-октопод, който държи абсолютно всички важни лостове. Икономическият растеж днес почти ИЗЦЯЛО се дължи на ЕВРОФОНДОВЕ, при това тия пари се използват неефективно и много се краде. След като няма реална конкурентна икономика, а всичко е държавно-контролирана порнография, какви ще ги дъвчат, когато Евро-фондовете намалеят и после спрат напълно? Всички големи проекти, които ангажират ИТ специалисти са финансирани от Европа. Всички големи инфраструктурни проекти - също (сериозна част от строителството). Един скапан апартамент в София (включително и новите!) струва пари, с които в Щатите, както казва колегата по-горе, в Щатите можеш да имаш прилична къща с двор на хубаво място. Същото казвам и аз - за парите, с които в София ще купиш апартамент 150 кв.м на не знам кой си етаж в хубав квартал, тук в ЮАР ще имаш къща с един декар двор и 400-500 кв.м. застроена площ, с всички удобства, комуникации, хубави пътища и каквото още можеш да си представиш. Познавам хора, които се пенсионираха в ЮАР и направиха глупостта да се преселят обратно в България - сега им е тежко. Други по-умни живеят в България през лятото и се връщат тук да карат тукашното лято. За младите хора наистина в България има повече социален живот и купон, но това е до време, в момента, в който младият човек има вече семейство, деца и пр. отговорности, по света е много по-добре, отколкото в Бг. Авторът на статията е прав, даже напълно прав, като той приема, че политиката и днешните дадености няма да се променят, което е най-вероятният сценарий. Истината е, че при нормална държава и икономика, България също ще се нуждае от поне 200-300 хиляди имигранти от на-различни нива. Имигрантите навсякъде по света са нетни консуматори през първите 3 години, оттам нататък са чиста печалба. Интеграцията не е никакъв проблем - истината е, че Европа не полагаше никакви усилия да интегрира имигрантите, при това в течение на поне 40-50 години. Защото имат нужда от самовъзпроизвеждащ се пролетариат, както и от патерица на властта за избори и политика. Ако една държава желае да интегрира малцинства и имигранти, ще го направи за 10 години - има сто начина това да стане. Подобен е проблемът с Ромите - в България никоя власт не се опита да ги интегрира, защото са нужни на власт-имащите за полит-манипулации от всякакъв вид. Ако сравним Европа с Америка, ще видим, че в Европа има много деформации, но в България държавата е тотално деформирана и няма дълговременна стратегия. Всъщност, управляващите имат - да крепят нещата с минимум растеж и минимум развитие, защото истинският растеж ще ги измете от власт. При тези дадености, нито емигрантите ще се връщат, нито имигранти ще се привличат, а само ще продължи тенденцията на изтичане на хора. В България има и много свестни хора, професионални и квалифицирани, както и честни хора, които по ред лични причини не са хванали през Терминал 2, но са доста близо до това да го направят и всяка малка негативна промяна праща нови хора в емиграция.

  79. 79 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#32] от "transvaal":900 милиона - така е. Но ръста е 36%! Това защо го пропускаш!? Има много такива като вас външните българи - постянно се оплакват от БГ и плюят, защото се чувстват че са избягали не само заради средата, политиците, международното положение, но и заради собствената им НЕСПОСОБНОСТ да се справят и да успяват. Чрез плюене и отричане осмислят собственото си мизерно съществуване и мижитуркане в чужбина.
    —цитат от коментар 63 на Пешката


    Няма ръст от 36% - инвестициите през 2016 са били около 1 милиард и 100-200 милиона. ТОЕСТ - ИМА СПАД ОТ ОКОЛО 25%!!! Провери си източниците.
    Второ - способността да СЕ СПРАВЯТ И УСПЯВАТ е много по-силна при повечето емигранти - отишли сме с по един куфар, със знания и умения и най-вече с решимост да се справим. Ако бях останал в България щях да съм в същата тъпа панелка, да карам някоя стара кола, да работя за мизерни пари - не, мерси. Аз мога много повече и искам просперитет. Не мога да го постигна в България поради уродливите обществени отношения. Не съм мутра, нямам червено куфарче, не съм от ДС, нямам работа с държавата и съм честен човек. Ето защо съм се махнал от скапаната България. Така са постъпили 1.5-2 милиона Българи, повечето от тях с подобни мотиви. Не ми разтягай тук пропаганда в съвеЦки стил.

  80. 80 Профил на димитър иванов
    димитър иванов
    Рейтинг: 316 Разстроено

    До коментар [#3] от "Не Кой":

    Нещата никога не са били черно-бели, в крайна сметка всеки вижда това което иска и това, което разбира. Гениалността на генетичната ни програма е в скоростта на адаптацията и темпата на реализацията и. Дифузирането на култури и Етноси е перманентен процес, най свежият пример е Америка. Движението, популациите, обмена , създават ниши ;икономически ; демографски;политически и всички други, качественото им запълване -създава проспериращи общества.

  81. 81 Профил на Tzun Kai Hui
    Tzun Kai Hui
    Рейтинг: 107 Неутрално

    Интересно колко ли хонорар получава др. Дичев за подобна про-ислямистка престояла помия :)

  82. 82 Профил на Tzun Kai Hui
    Tzun Kai Hui
    Рейтинг: 107 Неутрално

    Интересно колко ли хонорар получава др. Дичев за подобна про-ислямистка престояла помия :)

  83. 83 Профил на Tzun Kai Hui
    Tzun Kai Hui
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#76] от "Stefan Gerenski":

    Я си налей един бояришник и не се напъвай много :)

  84. 84 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар 78 от transvaal:
    "...тук в ЮАР ще имаш къща с един декар двор и 400-500 кв.м. застроена площ, с всички удобства, комуникации, хубави пътища и каквото още можеш да си представиш".

    Хайде да не се прехласваме точно по ЮАР, а? Хеле па по Трансваал.
    Ще имаш, я. Зер, двустаен 55м2 на последния етаж в Йоханесбург струва повече. Ама там входа се охранява с автоматично оръжие, и не може и муха да прелитне. Иначе в хубавата къщичка, да не те изненадат някоя нощ.

    Това, че процентът на серопозитивните в KwaZulu-Natal надвишава 25%, въобще не го коментирам.

    Та казвате, било байганьовщина смело да заявиш, че всички са маскари!
  85. 85 Профил на conventi0nal
    conventi0nal
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Страшно манипулативна статия, пълна с неолиберални бози...

    Ето едно изказване на Меркел от 2010, което твърди точно обратното:

    https://www.theguardian.com/world/2010/oct/17/angela-merkel-german-multiculturalism-failed

    Не знам след това какво и стана...

  86. 86 Профил на qqa38518955
    qqa38518955
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#62] от "Пешката":

    Вече са над 30%,при новородените над 40%.Превръщането на Стария континент в част от ислямския арабо-африкански северозапад е неизбежно.Западно европейските политически елити(назначени за такива) активно работят в тая посока.Типът написал статията е един от хилядите псевдо интелиганти ,които за жълти стотинки режат клона на коЙто всички стоим.АЛЛАХУ АККБАР дичев АЛЛАХХУ АККБАР.

  87. 87 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#84] от "klecho":

    А бе Клечо, ти някога бил ли си в ЮАР? Тук имигрантите от България плюс децата и пр. са над 20 хиляди. И да - това, което пиша е реалност. Лично не познавам някой да живее на 55 кв.м в Йоханесбург. Повечето мои познати, вкл. и аз самият живеем в нормални хубави къщи с двор и всички нормални удобства. Не пишете за неща, от които хал хабер си нямате. Сума ти Западни Европейци купуват имоти тук (вярно, повечето в Кейп-а) и им е по-добре отколкото в Германия или Британия, особено за пенсионери. Да не говорим за това, че храните са по-качествени от Европейските, климатът е много, ама много по-добър и е просторно, за разлика от сгъчканите градове в Европа.
    Плюс това икономиката е либерална, което го няма никъде в Европа. Финансовата система за обикновения потребител, както и за бизнес потребителя е по-добра от Европейските. Виж в Нета - пълно е с инфо и не пиши глупости.

  88. 88 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#86] от "qqa38518955":

    Говорите пълни глупости. Назначените елити са в България, Русия и други на Изток. Западна Европа ИЗБИРА и то при истински избори управляващите ги елити. Вносът на хора е необходим на икономиката. Това е анализирано и пресметнато от сериозни хора с наука и познания. Не се мислете за по-умен от тях. Не сте. С подобни разсъждения сте право за агитките на лумпените от Атака и други патриотично-тъпанарски движения.

  89. 89 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    До коментар [#84] от "klecho":А бе Клечо, ти някога бил ли си в ЮАР? Тук имигрантите от България плюс децата и пр. са над 20 хиляди. И да - това, което пиша е реалност. Лично не познавам някой да живее на 55 кв.м в Йоханесбург. Повечето мои познати, вкл. и аз самият живеем в нормални хубави къщи с двор и всички нормални удобства. Не пишете за неща, от които хал хабер си нямате. Сума ти Западни Европейци купуват имоти тук (вярно, повечето в Кейп-а) и им е по-добре отколкото в Германия или Британия, особено за пенсионери. Да не говорим за това, че храните са по-качествени от Европейските, климатът е много, ама много по-добър и е просторно, за разлика от сгъчканите градове в Европа.Плюс това икономиката е либерална, което го няма никъде в Европа. Финансовата система за обикновения потребител, както и за бизнес потребителя е по-добра от Европейските. Виж в Нета - пълно е с инфо и не пиши глупости.
    —цитат от коментар 87 на transvaal


    Преди бяха доста повече нали? Доста българи и много други европейци избягаха оттам последните години. Един комшия имаше голям ресторант в Йоханесбург, 20 години беше там и се върна преди няколко години. Беше му омръзнало да живее в оградени комплекси с въоръжена охрана.
    А какво мислиш за новия закон черните да експорприират земята на белите фемери без обезщетение, така било справедливо?

  90. 90 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#89] от "bobyb":

    Не са били доста повече. Винаги съм знаел че са около 12-15 хиляди. Затова се изненадах че са над 20 хиляди (посланикът на ЮАР даде числото 25 хиляди преди два-три месеца, но не ми се вярва да са чак толкова).
    Също не е вярно че много Българи или Европейци са напуснали страната.
    Що се отнася до експроприирането - Рамапоза имаше нужда от подръжката на левите радикали, понеже имаше много малък превес над Зума. Това е тактически ход. При това, той заяви, че такова нещо и законови изменения ще се обсъждат за предложение, но при условие да не се застрашава хранителната сигурност, а това значи запазване на статус-куо. За експроприация периодически се говори от 1994 насам и това са все димни завеси. Тази страна се основава на реален бизнес и зад Рамапоза винаги стои големият бизнес на ЮАР. Зума беше опасен с това, че се опита да излезе от тази опека чрез китайски и индийски пари. Хубавото е, че тази тенденция се пресече. Финансовите пазари не показват безпокойство.
    Що се отнася до затворените комплекси, аз не виждам проблем в това - живея в такъв комплекс. Всяка къща си е частна с двора си и е фул тайтъл. Кварталът, образуван от такива имоти е ограден и си има свое секюрити. Тази практика е в цял свят и виждам, че и в България са се появили такива комплекси, само че се състоят от малки блокчета с апартаменти, което си е шит работа. Истинското жилище за семейство има ДВОР с ограда.
    Що се отнася до Българи напуснали ЮАР - познавам две такива семейства на пенсионна възраст. Съжаляват че са го направили. Едните поне си запазиха имотите тук и ги дават под наем. Познавам и друго подобно семейство, но те постъпиха умно - карат Българското лято в България и през Октомври се връщат тук и карат ЮАР-ското лято до края на Април. Имат къщи и тук и там. Лично аз обичам да посещавам България веднъж на година-две, но за не повече от 2 седмици (нали и отпуск трябва), обаче не би ми било добре ако съм там за повече от 3 седмици. Прекалено напрегнато е всичко, дори за почиващ си човек. От едното шофиране се изприщва човек, теснотия навсякъде, дребни мошеници на всички нива, съмнителна храна в ресторанти, лошо обслужване и пр. Най-лошото е, че България няма Съдебна Система, Свободен Пазар и либерална икономика. Във всички области е политика на ограничения за щяло и нещяло. За външния наблюдател е най-малкото досадно и тъпо. Уж сме в Европа, ама в задния двор. За 12 години нито Шенген, нито Евро, заради русофилската политика на елитите. Медиите - под пълен контрол. Шит има навсякъде, има го и тук в ЮАР, но в България е наистина тотална деформация на всички обществени нива и понятия. Фалшивите новини, че Българи се били връщали в България се тиражират от 2 години насам, но сега изведнъж лъсна истината, че само миналата година и само за Германия са заминали 47 000 души! Като цяло малцина се връщат в България, главно поради олигархично-мутро-милиционерското общество, което окончателно се утвърди там. Е, ми кофти е!

  91. 91 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Искам да добавя още нещо към предишния ми коментар. Разбира се, ЮАР не е идеален, но засега е много ама много хубава страна. Ще рухне за броени месеци ако пипнат земята на фермерите Африканери. Защото именно Бурите (Африканерите, сиреч белите, които говорят Африкаанс) са ГРЪБНАКЪТ на ЮАР. На тях се основава просперитетът на тази страна, те са я основали и изградили. Понеже те не са колониалци, а са местно население, надявам се, да не се стига до извращения като аграрни реформи и пр. като в останалата Африка. Почти единственото важно условие за просперитета на която и да е нация на тази земя е пълната ЧАСТНА СОБСТВЕНОСТ върху земята и свободен пазар на земята. Всички останали варианти водят до нищета.

  92. 92 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#72] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    "I ти колко такива познаваш, които правят клитеродектоми на момичетата си в Америка? (...) В същото време в "културна" България циганите и някои други си продават дъщерите за жени на 12, 13 години. И мога да те уверя че тези случаи в БЪлгария са много повече от незаконните клитеродектоми в САЩ."

    За жалост, налага се да модифицирам възклицанието си: "Ей боже господи, тия глобалисти всички до един страдат от мозъчно възпаление."

    То е безнадеждно май, ама нека да отбележа само 2 нещица, белки нещо стигне.

    Аргументът ви се базира на допускането, че ако българските цигани продават дъщерите си, то е приемливо някои суб-културни групи в западното общество да кастрират момиченцата си?! Ако четяхте това, дето пишете, досега да бяхте позвънили на 911.
    А може би не. Вие дори и чалъмите на мултикултуристите [ sic ] сте усвоили - като наречете нещо с друго име и смятате, че проблемът е решен :
    не било "турско робство" а било "ислямско присъствие",
    не било"женско генитално осакатяване" а било "клитеродектомия"... Айде холан! Каква Ви е специалната малка думичка за "убиване с камъни" или за тези на "честта" дето ще ги направи приемливи за вас? А!, май че знам - пробвайте "Русия" ...току и това разрешила.

    Проблемът на вашего брата културистите, е че приемате толерантността на западното общество за даденост. А не искате да видите какво тия правят там където се съберат повече на куп, особено на тия дето са малко по-различни.Аз вече съм
    гласувала по подходящия начин да отида там където ми харесва и не ми се иска да трябва да го правя пак.

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  93. 93 Профил на dr.davidhunter
    dr.davidhunter
    Рейтинг: 373 Неутрално

    То и Нигерия расте, но въпреки това не към добро. Немската раждаемост е по-ниска от родната, а това че си пускат 1.5 милиона араби и негри годишно в Германия едва ли ги прави по-силни. От Мюнхен в Пазарджик и какво...ами поне не трябва да се оглеждаш страхливо зад всеки Тир който минава покрай тебе.

  94. 94 Профил на dr.davidhunter
    dr.davidhunter
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Факт: Всяко второ СV което получаваме е от Българин в чужбина който иска да се прибере. Пък вие си пишете глупостите колкото искате.
    Най-висок растеж на БВП и заплати в последните 10 години в ЕВРОПА - България.
    К.р за песимистите.

  95. 95 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2534 Неутрално

    До коментар [#79] от "transvaal":

    ок, всеки си ги разбира както си иска - имам много добър поглед над МАСОВАТА имиграция в САЩ - може ти да не си от тях, имаме доста успешни емигранти там. Но масата не са избягали заради причините които ти цитираш - и там си правят каквото и тук са правели - живуркат, от ден за пладне. Имат малко по-добър стандарт, хладилника да е пълен, да има ядИнИ и ПиЙнИ и са ок. Кажи ми каква е разликата? Да не говорим за скотското отношение към живота като цяло, упадъка на моралните стойности, липсата на социална среда различна от себеподобните емигранти, и тн. Въобще не е приказка.

    И 36% ръст показват данните, не ги измислям аз. Тези 1-2 милиона които се били изселили, пак са пълни глупости - това общото намаляване на населението - като от 90те насам имаме доста висока смъртност при старите хора и ниска раждаемост - не е само емиграцията.

    Хайде успех ти пожелавам, но надявам се правиш разлика между държава и родина. ТОва плюене по България ми идва прекалено.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  96. 96 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1998 Неутрално

    До коментар [#42] от "bat_plamen":Напълно ви подкрепям. Не мога дори да си помисля, че бих могъл да работя за Български работодател. Това са назначени капиталисти, олигарси, мутри и повечето са безмозъчни издънки на уродливото образувание наречено ДС. Като гледам интелектуалното им ниво, не само на работодателите, но и на така наречения елит - държавен, културен и икономически елит - нивото им е плачевно ниско. Как да работя за хора, които при естествен подбор са много по-ниско от мен. Не страдам от излишен патриотизъм за да слугувам на подобни хора, които в нормалните държави стават за хамали (мутрите) или за дребни чиновници. В България, на всички нива, от най-ниското до най-високото, навсякъде личи ЛИПСАТА НА МОТИВАЦИЯ КЪМ ПЕЧАЛБА И ПРОСПЕРИТЕТ! Всички работещи имат манталитета на държавни чиновници - от 08-00 до 17-00, гледат да им минава времето. В България няма Свободен Пазар, няма Съдебна Система. Има един елит от предимно Руски мекерета, които в Свободния Свят чеп за зеле не стават, обаче в България държат цял един народ заложник на някакви идиотски фикс идеи и на собствените си олигархични интереси. Не плащам данъци за държава с такова управление. България днес е едно продължение на соца в най-уродлива форма. Да не говорим за скапаната инфраструктура, грозната архитектура (ако мутробарокът и претенциозните офис сгради могат да се нарекат архитектура), сгъчканото в блокове население, липсата на паркинги, постоянната политика на ограничения във всичко, безнаказаните муцуни, които държат по-ниските етажи на икономиката и служещите на чужди интереси бивши от ДС, които държат високите етажи. Светът е голям и възможностите за смислен живот са много по-големи навън, отколкото в България. Каквото повикало - такова се обадило - днешните елити и управляващите в България не заслужават свестните хора, избрали да емигрират. Ще ги видим след 10-15 години какви ще ги дъвчат, тогава и на емигранти от Буркина Фасо ще са доволни, само и само да има някой да върши черната работа. За квалифицирани специалисти да забравят още от сега - никой умен човек няма да прави такъв излишен подарък на Българската олигархия, Русофилските правителства и мутро-милиционерските холдинги. Това е съдбата на тъпаците получили власт и назначени за уж капиталисти.
    —цитат от коментар 45 на transvaal


    Уви, това е истината или поне така я чувствам и аз.
    ++++++++++++++++++++++++





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK