Няколко думи за процедурите по АЕЦ "Белене"

Кадърът е от протест на Демократична България срещу възраждането на проекта за АЕЦ "Белене", проведен в началото на юни.

© Юлия Лазарова

Кадърът е от протест на Демократична България срещу възраждането на проекта за АЕЦ "Белене", проведен в началото на юни.



Анализът е от седмичния бюлетин на Института за пазарна икономика.


С решение на Министерския съвет[1] от тази седмица АЕЦ Белене отново заживя свой живот. Забележителното е, че централата вече навършва 37 рождени юридически години. Фактически, обаче, живот няма. Актът ѝ за раждане е Постановление № 9 от 20 март 1981 година на Министерски съвет. Но има ли акт за смърт и ако има кой поред живот живее? Това можем да разберем, само ако изследваме съдържанието на документите за "спирането" и "възобновяването" на строителството ѝ (повече юридическо строителство, предвид факта, че тя е "един гьол", по думите на премиера).


За първи фатален изход на атомната централа се посочва Решение N 288 на МС от 28 август 1991 година. Де факто, обаче, Министерският съвет не закрива проекта, а възлага на тогавашния Комитет по енергетика да уреди потенциалното строителство на парогазова централа. Тоест АЕЦ Белене не умира, а се трансформира във ТЕЦ Белене. Неизползваната инфраструктура е трябвало да се ползва по предназначение, включително дори като свободна икономическа зона. Така твърдението, че проектът е замразен е невярно, той е трансформиран, а на практика не са предприети никакви действия за изпълнение волята на тогавашния Министерски съвет.
След като проектът не е спиран, то тогава с решение № 853 на МС от 20 декември 2002 г. се отменя всъщност решението за трансформация на вида централа за изграждане. Белене отново става атомна мощност. Във въпросното решение се прави опит за изпълнение на законовите изисквания като е възложено изготвяне на оценка за въздействието върху околната среда.




През 2004 и 2005 г. правителството на Царя предприема и първите действия по изпълнение на "атомните" намерения – АЕЦ Белене е обявена за обект с национално значение, взето е и решение за "изграждане" на проекта. В действителност подобни високопарни слова от страна на изпълнителната власт не са необходими. Решението на МС от 2002 г. е било достатъчно да се предприемат реални действия по документална подготовка на строителната площадка. Така актовете на МС от 2004 г. и 2005 г. се явяват вторични, допълващи и доуточняващи конкретни мерки по изпълнението на Решението на МС от 2002 г. Това повдига въпроса и защо първото правителство на Борисов триумфално през 2012 г. с Решение № 259 и 260 отменя решенията от 2004 и 2005 (за трансформиране), а не решението от 2002 г. (за изграждане). Очевидно, за да бъде оставена удобна вратичка за поредното възкръсване на втората българска АЕЦ. Защото, на практика се получава, че имаме решение и разрешение за строителство на АЕЦ, но без възможност да бъдат извършвани съществени действия по строежа. Това състояние е удобно, за да се назначават служители, да се възлагат действия и изразходват средства без ясна цел и резултат.


В създадената юридическа (и управленска) каша са обжалвани както решенията на МС за изграждане на Белене, така и второстепенните, но важни процедури по екологичната оценка, информацията за направените и планираните разходи, методиките за това колко би струвала централата и би ли имала реална възвръщаемост направената инвестиция. Срещу спечелените съдебни дела всяка власт е правила последващи законови действия, така че да осуети изпълнението им. Така и до днес не е ясно българските правителства чий интерес са защитавали при всяко поредно умъртвяване и съживяване на АЕЦ Белене.


[1] Цитираните решения са достъпни онлайн в публичната правна система на Министерски съвет: http://pris.government.bg/prin/login.aspx?ReturnUrl=%2fprin%2fdefault.aspx


Вижте видеото от рубриката на "Дневник" "С две думи"



Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    С Белене стана видно и за слепите, че телохранителят на Тодор Живков няма как да е "по-малко зло"!

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  2. 2 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4200 Неутрално

    "Процедурите" ги видяхме.
    Показно ПРИВИКВАНЕ от руска страна на "българските" ВАСАЛИ
    Показно НАЧУКВАНЕ НА КАНЧЕТО както се прави
    спрямо некадърна и ленива прислуга,
    Показно ИЗВИНЕНИЕ от страна на тукашната КОЛОНИАЛНА АДМИНИСТРАЦИЯ
    Показно БЪРЗАНЕ И ПРИПРЯНОСТ при рестартирането на БелеНЕ
    СЪБИРАНЕ НА ПАРИ ЗА УВЕЛИЧЕНИЯТ ДАНЪК РУСИЯ....

    Толкова е ГНУСНО, че просто няма накъде повече

  3. 3 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    С Белене стана видно и за слепите, че телохранителят на Тодор Живков няма как да е "по-малко зло"!
    —цитат от коментар 1 на virtual brain


    Много си прав...

  4. 4 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2244 Гневно

    "За първи фатален изход на атомната централа се посочва Решение N 288 на МС от 28 август 1991 година."

    Малко подробности:

    „През 1990 г. Бюрото на Министерски съвет разпорежда ограничаване строителството на централата и през 1991 г. се спира изграждането на АЕЦ „Белене“. Следва да се отбележи, че оборудването за АЕЦ „Белене“ е било поръчано, платено, произведено и доставено в България от руската страна. - https://clubz.bg/68799-aec_belene_cqlata_istoriq_v_dati_i_chisla

    Малко по-късно, правителството на СДС, водено от Филип Димитров (1991-1992) поставя де юре край на проекта за АЕЦ "Белене". Това става на 6 февруари 1992 г. (решение по т. 14 от Протокол № 12/6.02.92). Водеща роля за това решение има финансовият министър Иван Костов. Закупеният от Чехословакия ядрен реактор е препродаден за около 80 милиона долара – според едни изгодно, според други не. - http://www.dnesplus.bg/News.aspx?n=562367

    Агитпропа, ако ще казва, да казва всичко!
    Повтарям: "оборудването за АЕЦ „Белене“ е било поръчано, платено, произведено и доставено в България от руската страна". "Закупеният от Чехословакия ядрен реактор е препродаден за около 80 милиона долара" на Русия за без пари. Те го използват в своя си централа.

    Това е схемата на путинките, от която сега ББ бяга колкото сили има.

  5. 5 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    Сагата е от 1981 г. ! Правилно ! "Съживявана " е много пъти основно с "популистични " намерения ! Ясно ! А КЪДЕ бяха да сега "блюстителите на морала и сигурността " да се дигнат срещу този проект ! Той от самото си начало е "заченат в грях " - между СССР и БКП , за да покажат , че могат да създадат и издържат едно "ненужно недоразумение " ! Прави сте !Но г-н авторе Иван Брегов,но ЗАЩО ЧАК СЕГА се надигате толкова яростно !Само защото правителството на Борисов се опитва да редуцира ЧУЖДИТЕ ГРЕШКИ ???вярно , че искат и "вълка сит - и агнето цяло " , но е по-добре от това АГНЕТО ДА БЪДЕ НАПЪЛНО ОБЕЗКОСТЕНО от ДЕСНИТЕ си и ЛЕВИ "доброжелатели "! И пак питам - ЗАЩО СЕГА , не 2002 г , не по време на референдума , не още веднага след 1989 г.,когато се знаеше ,че площадката е несигурна сеизмично ????

  6. 6 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    "Процедурите" ги видяхме.Показно ПРИВИКВАНЕ от руска страна на "българските" ВАСАЛИПоказно НАЧУКВАНЕ НА КАНЧЕТО както се прави спрямо некадърна и ленива прислуга,Показно ИЗВИНЕНИЕ от страна на тукашната КОЛОНИАЛНА АДМИНИСТРАЦИЯПоказно БЪРЗАНЕ И ПРИПРЯНОСТ при рестартирането на БелеНЕСЪБИРАНЕ НА ПАРИ ЗА УВЕЛИЧЕНИЯТ ДАНЪК РУСИЯ....Толкова е ГНУСНО, че просто няма накъде повече
    —цитат от коментар 2 на Hawaii


    За съжаление, другото име на АЕЦ Белене е "Данък Русия"...

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    До коментар [#1] от "virtual brain":Добре че има три процента умнокрасивци под опашката на коня че да спасят kleta majka bulgariq :)
    —цитат от коментар 7 на Император Владимир


    Комрад, нали знаеш кои са повече от китайците? Затова България е най-бедната страна в Европа... Бягай да строиш АЕЦ-а...

  9. 9 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    А попарата ще я ядем всички ние,вкл. внуците и правнуците!

  10. 10 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    До коментар [#1] от "virtual brain":
    Отдавна го пиша - разликата между БСП и БСП2 е само козметична, а циркът който играят в парламента, с цялата кресливата на Нинова е много слаба постановка ...

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  11. 11 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    До коментар [#1] от "virtual brain":Отдавна го пиша - разликата между БСП и БСП2 е само козметична, а циркът който играят в парламента, с цялата кресливата на Нинова е много слаба постановка ...
    —цитат от коментар 10 на danvan


    Напоследък и козметичните разлики изчезнаха...

  12. 12 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Института за пазарна икономика.

    ---

    тези кои ги държеше?
    кои ги финансира и какво гони, какви са му интересите?

    какви задачи са поставени на ИПИ за изпълнение?
    това ме интересува

  13. 13 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2213 Неутрално

    Истината е, че на България не и трябва нова мощност, още повече такава голяма, още повече пък АЕЦ. Целта на възраждането на проекта е да се дозароби България икономически.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  14. 14 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    Института за пазарна икономика.---тези кои ги държеше?кои ги финансира и какво гони, какви са му интересите?какви задачи са поставени на ИПИ за изпълнение?това ме интересува
    —цитат от коментар 12 на WWW


    Не е ли Бащицата ти бе, комрад, той нали държеше всичко?

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2244 Неутрално

    Сагата е от 1981 г. ! Правилно ! "Съживявана " е много пъти основно с "популистични " намерения ! Ясно ! А КЪДЕ бяха да сега "блюстителите на морала и сигурността " да се дигнат срещу този проект ! Той от самото си начало е "заченат в грях " - между СССР и БКП , за да покажат , че могат да създадат и издържат едно "ненужно недоразумение " ! Прави сте !Но г-н авторе Иван Брегов,но ЗАЩО ЧАК СЕГА се надигате толкова яростно !Само защото правителството на Борисов се опитва да редуцира ЧУЖДИТЕ ГРЕШКИ ???вярно , че искат и "вълка сит - и агнето цяло " , но е по-добре от това АГНЕТО ДА БЪДЕ НАПЪЛНО ОБЕЗКОСТЕНО от ДЕСНИТЕ си и ЛЕВИ "доброжелатели "! И пак питам - ЗАЩО СЕГА , не 2002 г , не по време на референдума , не още веднага след 1989 г.,когато се знаеше ,че площадката е несигурна сеизмично ????
    —цитат от коментар 5 на doroteus



    До коментар [#5] от "doroteus":

    Добре питате! Ще коментирам само сеизмичната опасност. Площадката е лицензирана от ЕС, правена е сеизмична оценка и е установено, че там няма локални разломи. Опасения за сеизмичен риск може да има само от по-глобални процеси, като земетресението във Вранча от 1977г. Но тъкмо това прави позицията на Зелените смешна. За сеизмична опасност от Вранча Козлодуй и Белене са снеразличими. Зелените обаче са се вторачили само в Белене и дума не обелват за Козлодуй.

  17. 17 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    До коментар [#10] от "danvan":

    Не разбрахте ли, че не са едно и също? Има една основна разлика, а тя е, че като управляват БСП/БКП държавата фалира. При друг това не се е случвало.

  18. 18 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    До коментар [#8] от "bez_ime2":"Затова България е най-бедната страна в Европа"Радвам се че умнокрасивците най-накрая осъзнахте мястото си в социалната стълбица - най-долу, мрънкащи колко несправедлив е живота :)
    —цитат от коментар 15 на Император Владимир


    Е, вие, дето сте 80%, как ви беше нарекъл оня т.н. професор от Пловдив? Хо-хо-хо,колко жалко е да си русиянин...
    Между другото, като си толкова нагоре в "социалната стълбица", няма ли да се научиш да пишеш правилно?

  19. 19 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2533 Любопитно

    Е, хубаво, ама банкнотата не е "един гьол" а си е "един Бок"!
    .........
    Апропо... Какво ли означава "бок" за приятеля на Боко - Ердоган???

    ТРОЛЕТАРИИ ОТ ВСИЧКИ СТРАНИ! ОБЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  20. 20 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1882 Разстроено

    От института за пазарна икономика се очакват икономически оценки на проекта а не на юридическите процедури!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  21. 21 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    От института за пазарна икономика се очакват икономически оценки на проекта а не на юридическите процедури!
    —цитат от коментар 20 на Julian Mall


    Комрад, като гледаш как се прескачат инвеститорите, не ти ли е ясна икономическата оценка? Кога ще почнете да мислите с главите си, русияните?

  22. 22 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1882 Любопитно

    За съжаление, другото име на АЕЦ Белене е "Данък Русия"...
    —цитат от коментар 6 на bez_ime2


    А милионите които плащаме на Турция уж да спира мигрантите какво са? Инвестиция в бъдещ Източен Булгаристан!
    До коментар [#6] от "bez_ime2":

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1882 Весело

    [quote#21:"bez_ime2"][/quote]

    Явно толкова могат от ИПИ и те като тебе!
    До коментар [#21] от "bez_ime2":

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  25. 25 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    И поне още 37г. някои ще се хранят от Белене, а клипчето е супер браво
    на авторите му !!!

  26. 26 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    [quote#21:"bez_ime2"]
    —цитат от коментар 24 на Julian Mall
    Явно толкова могат от ИПИ и те като тебе!До коментар [#21] от "bez_ime2":[/quote]

    Явно, не явно, взимай мистрията и бегом на строеж Белене...

  27. 27 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1882 Любопитно

    [quote#22:"Julian Mall"]
    —цитат от коментар 23 на bez_ime2
    Комрад, какво си платил ти бе? Големи смешници сте това, русияните...[/quote]

    Ти Дневник не четеш ли! Нашият дял е 5 милиона от които вече сме превели половината на турският султан!
    До коментар [#23] от "bez_ime2":

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  28. 28 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2146 Весело

    До коментар [#18] от "bez_ime2":

    Язе съм сенсеин бе байко. Имам си собствена гравитация. Закво ми е да пиша като претенциозен псевдоинтелектуал? Ше ме оценяваш ли? Хахаха.

    Иначе е много симпатично че стигнахте до истинската си сталинска същност - който не пее сто процента като вас е подъл архивраг :)

    Use your Illusion
  29. 29 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    [quote#27:"Julian Mall"][/quote]

    Комрад, та това е по-малко от 1 промил от разходите за Белене, направени досега... Казах ти, големи смешници сте русияните...

  30. 30 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2244 Неутрално

    Института за пазарна икономика.---тези кои ги държеше?кои ги финансира и какво гони, какви са му интересите?какви задачи са поставени на ИПИ за изпълнение?това ме интересува
    —цитат от коментар 12 на WWW


    До коментар [#12] от "WWW":

    И ИПИ, и ИМП на Борислав Цеков са структури на либералите в ЕС. Основата им в Б-я от край време е ДПС. НДСВ, докато го имаше - също. Персонално, и Дайнов, и Паси споделят вижданията им.
    http://www.fnf-southeasteurope.org/wp-content/uploads/2015/09/FNF-25-Years-Promoting-Freedom-in-Bulgaria.pdf

    Поръчкова разработка на ИПИ, според мен, е http://ime.bg/bg/articles/erna-kniga-na-pravitelstvenoto-razhishtenie-v-bylgariya-2016/

  31. 31 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    [quote#27:"Julian Mall"][/quote]

    Само през миналата година си привел 600 млрд. евро на Кремльовския султан или това не се брои...?

  32. 32 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    До коментар [#18] от "bez_ime2":Язе съм сенсеин бе байко. Имам си собствена гравитация. Закво ми е да пиша като претенциозен псевдоинтелектуал? Ше ме оценяваш ли? Хахаха.Иначе е много симпатично че стигнахте до истинската си сталинска същност - който не пее сто процента като вас е подъл архивраг :)
    —цитат от коментар 28 на Император Владимир


    Да, като гледам, гравитираш около руското посолство, ама нещо паричките намаляха,хо-хо-хо...

  33. 33 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    [quote#30:"plebs"][/quote]

    Комрад, нещо,съвсем обърка понятията, Кутев не ти ли подава информация?

  34. 34 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3155 Неутрално

    До коментар [#4] от "plebs":

    Така бяга Баце от тази схема, че в бързината забрави, че тоя дето подписа поръчката за злополучното оборудване на АЕЦ-а е зам.министър в настоящото правителство...! :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  35. 35 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3155 Неутрално

    До коментар [#30] от "plebs":

    Що бе...? Той и Бойко споделяше вижданията на НДСВ, тоест на либералите, нали? Сега, какви виждания споделя? Вижданията на правешкия мислител, вероятно...? :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  36. 36 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1882 Неутрално

    [quote#27:"Julian Mall"]
    —цитат от коментар 29 на bez_ime2
    Комрад, та това е по-малко от 1 промил от разходите за Белене, направени досега... Казах ти, големи смешници сте русияните...[/quote]

    За вас турците това разбира се е нищо и ще искате още! Както се казва апетита идва с яденето и гяурите са затова да плащат данък на правоверните!
    До коментар [#29] от "bez_ime2":

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  37. 37 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    [quote#36:"Julian Mall"][/quote]

    Комрад, смени плочата, че ставаш досаден... За патрЕоти като теб, Ботеве написал прекрасно стихотворение: " Патриот е душа дава..."

  38. 38 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1882 Любопитно

    [quote#27:"Julian Mall"]
    —цитат от коментар 31 на bez_ime2
    Само през миналата година си привел 600 млрд. евро на Кремльовския султан или това не се брои...?[/quote]

    Ти правиш ли разлика между милиарди и милиони! За тези пари получихме поръчаните реактори за Белене! А от турският султан какво получихме - обещания че нямало да ни пуска мигранти! Ами ако пусне ще връща ли милиардите?
    До коментар [#31] от "bez_ime2":

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  39. 39 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    [quote#36:"Julian Mall"][/quote]

    Комрад, би ли ми разяснил разликата между гяур и крепостен селянин, виждам, че си голям разбирач?

  40. 40 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    [quote#36:"Julian Mall"][/quote]

    Комрад, би ли ми разяснил разликата между гяур и крепостен селянин, виждам, че си голям разбирач?

  41. 41 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    [quote#36:"Julian Mall"][/quote]

    Комрад, би ли ми разяснил разликата между гяур и крепостен селянин, виждам, че си голям разбирач?

  42. 42 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    [quote#36:"Julian Mall"][/quote]

    Комрад, би ли ми разяснил разликата между гяур и крепостен селянин, виждам, че си голям разбирач?

  43. 43 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3155 Неутрално

    До коментар [#25] от "valtoro":

    Вярно, много е добро...! :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  44. 44 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10018 Разстроено

    Белене все повече го оприличавам на едно ходещо сред нас зомби...
    (Което храним и поим всеки ден)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  45. 45 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2146 Весело

    До коментар [#32] от "bez_ime2":

    "като гледам, гравитираш около руското посолство"

    Еее Шерлок, ти си гений! Аз толко се крия обаче как ми фана спатиите, нищо не мож ти убягна. Много си умен. Как го постигаш? Природно ли е или усилено се трудиш и затова си станал такъв всевиждащ анализатор?

    Use your Illusion
  46. 46 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    До коментар [#32] от "bez_ime2":"като гледам, гравитираш около руското посолство"Еее Шерлок, ти си гений! Аз толко се крия обаче как ми фана спатиите, нищо не мож ти убягна. Много си умен. Как го постигаш? Природно ли е или усилено се трудиш и затова си станал такъв всевиждащ анализатор?
    —цитат от коментар 45 на Император Владимир


    Прав си комрад, умен съм...

  47. 47 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2533 Неутрално

    До коментар [#44] от "penetrating":


    Белене все повече го оприличавам на едно ходещо сред нас зомби...
    —цитат от коментар 44 на penetrating


    Белене е една залъгалка за наивници!

    ТРОЛЕТАРИИ ОТ ВСИЧКИ СТРАНИ! ОБЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  48. 48 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#12] от "WWW":
    През главата някога да ти е минавало нещо по въпроса, че един изследователски институт се интересува от истината?! Само на комуниста, понеже е безкористен, му се привиждат само пари и заповеди "отгоре"

  49. 49 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 620 Весело

    [quote#21:"bez_ime2"][/quote]

    От института за пазарна икономика се очакват икономически оценки на проекта а не на юридическите процедури!

    —цитат от коментар 20 на Julian Mall


    Комрад, като гледаш как се прескачат инвеститорите, не ти ли е ясна икономическата оценка? Кога ще почнете да мислите с главите си, русияните?

    Те главите си ги ползват само да има къде да си слагат каскета...

  50. 50 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    [quote#21:"bez_ime2"]
    —цитат от коментар 49 на Димитър Димитров
    От института за пазарна икономика се очакват икономически оценки на проекта а не на юридическите процедури!—цитат от коментар 20 на Julian MallКомрад, като гледаш как се прескачат инвеститорите, не ти ли е ясна икономическата оценка? Кога ще почнете да мислите с главите си, русияните?Те главите си ги ползват само да има къде да си слагат каскета...[/quote]

    :)

  51. 51 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8379 Неутрално

    До коментар [#4] от "plebs":
    Този реактор е купен за 100 млн. рубли. За колко според вас е трябвало да се продаде.

  52. 52 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#7] от "Император Владимир":

    На Вас и на останалите уж не разбрали за какво иде реч, препоръчвам тази статия:
    https://www.mediapool.bg/proektat-belene-poveche-vreden-otkolkoto-skap-news280334.html
    Не знам защо не е публикувана в Дневник.

  53. 53 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3779 Неутрално

    Всичко започва от мадридския агент "Карточник".

  54. 54 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#4] от "plebs":Така бяга Баце от тази схема, че в бързината забрави, че тоя дето подписа поръчката за злополучното оборудване на АЕЦ-а е зам.министър в настоящото правителство...! :)
    —цитат от коментар 34 на tww09306483


    +++++ Това го чуруликам от две години! А енергийния съветник на ББойко се казва Р. Овч.- най-дългогодишния директор на проект Белене!!!
    Ето моето виждане за обекта:
    Белене ще има! Не работеща централа, а изграждащ се проект поне 50-60 г! Ето как:
    2004 г- имаме вложени 1 млрд, да възстановем проекта.
    2008 г имаме вложени 1,5 млрд да продължим.
    2018 г имаме вложени 3,5 млрд, трябва да продържим за да не загубим вложените пари.
    2025 г, имаме вложени 10-12 млрд, трябва да продържим проекта.
    2035 г имаме вложени 30 млрд, трябва да продържим за да не загубим вложеното..
    2045 г......

    Русия- проказата на планетата Земя.
  55. 55 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    До коментар [#7] от "Император Владимир":

    Впечатлен съм колко бързо извървя пътя от русофоб до истински, завършен русофил. Прав си, ние умнокрасивите няма как да се фрънцем така бързо, липсват ни тия умения.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  56. 56 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    До коментар [#51] от "Роси":

    Чакай сега, що му задаваш въпроси, за които няма спусната опорка..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  57. 57 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    До коментар [#54] от "chichka":

    Именно. Към момента следват плана безупречно и ще продължават.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  58. 58 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2146 Весело

    До коментар [#55] от "Darth Plagueis":

    Аз пък изобщо не съм впечатлен от умнокрасивата първосигналност. Но ме кефи че сте като ядосани хамстери, яко съскане ма нищо не можете да направите :)

    Use your Illusion
  59. 59 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2524 Неутрално

    Думата е една - Далавера! Заради тази далавера са готови хем да подложат хората на риск, хем и правнуците да плащат за мастрафа.

  60. 60 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10018 Неутрално

    До коментар [#47] от "lone wolf":

    И хранилка за корумпирани чиновници и "държавници". Жалко.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  61. 61 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    [quote#58:"Император Владимир"]До коментар [#55] от "Darth Plagueis":Аз пък изобщо не съм впечатлен от умнокрасивата първосигналност. Но ме кефи че сте като ядосани хамстери, яко съскане ма нищо не можете да направите

    Комрад, ама вие, русияните, нямате парички да строите АЕЦ-а, хо-хо-хо...

  62. 62 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2146 Весело

    До коментар [#61] от "bez_ime2":

    Кои сме 'ние' русияните? Розови жирафи виждаш ли до 'нас'?

    Use your Illusion
  63. 63 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    До коментар [#61] от "bez_ime2":Кои сме 'ние' русияните? Розови жирафи виждаш ли до 'нас'?
    —цитат от коментар 62 на Император Владимир


    Тези, които се кланяте на император Владимир...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK