
© МВР
Жестоката катастрофа в Искърското дефиле взе 17 жертви, включително дете на 13 г., а няколко от ранените все още се борят за живота си. Според обвинението виновник за инцидента е шофьорът, който карал с превишена скорост и бил разсеян, защото в момента на произшествието разговарял с пътничка.
Основният въпрос обаче остава без отговор. Коректно ли е изобщо да използваме думата "инцидент" за описание на случилото се? Отговарям направо – не. Редица факти показват, че е било въпрос на време тази трагедия да се случи.
Първо, експертизата показа, че освен мантинелата асфалтът, използван при ремонта на пътя, не отговаря на изискванията и съдържа варовик, който се "полира при честа употреба". Просто казано, с течение на времето той неизбежно се превръща в пързалка на смъртта. От фирмата изпълнител "Трейс", очаквано, защитават работата си – всичко в рецептата на настилката било съобразено с европейските изисквания и стандарти. Предстои по качеството на асфалта да се произнесе и международна лаборатория.
Второ, това не е първата катастрофа на този път. Подобни "инциденти", които поставят въпроса за състоянието на асфалта, са ставали и преди. Въпреки увъртанията им – т.е., че се опитвали да принудят "Трейс" да вземе мерки – "компетентните органи" всъщност не са направили по същество нищо, за да предотвратят задаващата се зад завоя трагедия. Трябваше да се случи тежък "инцидент", да загинат много хора, вместо, цинично казано, двама-трима, за да се "размърдат" властите.
Трето, рецептата за асфалта е одобрена от АПИ през 2014 г. след експертизата на частна лаборатория, чийто ръководител е синът на шефа на "Трейс". От холдинга са категорични, че няма конфликт на интереси.
Четвърто, трагедията има ясни политически измерения. Има основания да се смята, че "Трейс" е фирма, близка до властта. Сегашният заместник-министър на регионалното развитие Деница Николова е била служител на "Трейс интернешънъл ЕООД" (собственост на "Трейс груп холд АД"). Била е и зам.-министър на Лиляна Павлова (когато последната ръководеше Министерството на регионалното развитие). Председателят на надзорния съвет на холдинга проф. Михайлов определя министъра на културата Вежди Рашидов като "мой близък приятел". Идеята за построяването на главния софийски офис на холдинга, на чието откриване присъства и министър-председателят Бойко Борисов, е дадена от Рашидов.
Има ли нужда да анализирам тези факти?
Публична тайна е, че е честа практика близки до силните на деня фирми – и тук не визирам само управлението на ГЕРБ, разбира се – да печелят нагласени обществени поръчки. Кой "държавен орган" сериозно ще потърси сметка или ще санкционира пропуските в работата на аверите, на сътрапезниците? Системата е проста, но ефективна. Става дума за прехвърляне на средства от единия джоб в другия. "Нашите фирми ни удрят по едно рамо при избори, ние пък им даваме зелена светлина, когато се отвори възможност за някоя апетитна далаверка."
Министър-председателят Борисов отново намери верния тон, за да коментира случилото се. Обещава да няма милост за виновниците. Но за кои виновници иде реч? На обществото вече бе хвърлен шофьорът. Вината му тепърва предстои да се установи категорично. Но е много възможно да се повтори развръзката от трагедията в Хитрино, когато в крайна сметка "пешкирът опра" машинистът. Томислав Дончев лансира идеята за нов орган, под чиято шапка няколко институции да се борят с войната по пътищата. Това е много слаб кризисен PR. Сформирането на нова комисия няма да реши нищо. Вече има достатъчно подобни институции. По-скоро резултатът ще бъде пръкването на по-ефикасен инструмент за погребването на факти, за заличаване на истини.
Промяната на закона, ако такава най-после се случи, и въвеждането на задължение на собствениците на автобуси да ги оборудват с колани, ще бъде важна, но палиативна мярка. Не очаквам ефект и от готвения от БСП трети вот на недоверие. Той трудно ще получи необходимата парламентарна подкрепа, за да успее.
Изобщо, това което се предлага на публиката като решения, ще засегне само повърхността. Защото те няма да накърнят далавераджийската основа на значителна част от т.нар. бизнес.
Написах го, но ще повторя.
В момента столицата е барикадирана като Сталинград от ремонтите на пътища, тротоари и пр. Не ми се мисли колко подобни афери се реализират буквално пред очите ни всеки ден. Или смятате, че случаят с катастрофата в Своге е изолиран?
Ще хвръкне някоя и друга министерска глава (тази сутрин Борисов е поискал оставките на Валентин Радев, Ивайло Московски и Николай Нанков, но да изчакаме – в ГЕРБ всичко е предпоследно). Ще изгърмят, както обикновено, бушоните, но системата ще продължи да работи безотказно. Може да охладнеят и връзките между силните на деня и фирми, които са компрометирани. И какво от това, има върволици или по-точно констелации от "обръчи" от юридически лица, които са в симбиоза с политическия елит. Така проблемът всъщност не е в дъжда, мантинелата, асфалта, скоростта, коланите и пр. А в апетита.
В любовта към суджука.
Jessika
Рейтинг: 2096 НеутралноМда, точно така е.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”Докато държават работи като "суджук" система, трагедиите ще са наше ежедневие.
НеКой
Рейтинг: 2425 НеутралноТака е.
Тъжно, но истина.
Тримата шишковци обичат да си похапват, а суджуци, я пък друго нещо.
Тримата министри си отиват, но какво от това.
Фабриката за комисионни си работи на пълни обороти.
А шишковците дебелеят...
deaf
Рейтинг: 3533 НеутралноДо коментар [#2] от "НеКой":
Ама тримата министри не си отиват! В смисъл,отиват на някой друг,също толкова важен пост. На практика те не са наказани.
Аз
Рейтинг: 288 НеутралноКак на никой не му хрумна (включително и на Нинова) да поиска проверка на всички строежи в които е участвала фирмата Трейс?
chinaski
Рейтинг: 453 НеутралноЗа съжаление, 10 години безхабеире и престъпност чрез ГЕРБ, взехме да мрем не само косвено, но и буквално - убиват ни!!!
И всякакви там - ако не сме ние, идват БСП - са лъжи.Защото те са едни и същи - престъпници, облечени в сака и тоги!Фактите не лъжат - КТБ, Белене и безчет поръчки, спечелени от "свои" фирми, изпълнението ото които е с потресаващо лошо качество.
И виновни никога няма - Аспарухово е пресен пример - дъждът е виновен.Няма да споменавам други трагедии, защото са наистина много.
daam
Рейтинг: 1423 НеутралноУправляващите ни последните десетилетия до един са престъпници, явно и убийци
danvan
Рейтинг: 891 НеутралноЧе какви последствия да има - в най добрия случай ще сменят три бушона ... последствия би имало след лустрация и никаква власт в ръцете на зависимоте Пт статуквото парти - без изключение от представените в парламента ...
Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti SatГолеми яйца:)
Рейтинг: 740 НеутралноГледам псевдопресконференцията на двама от уволнените министри(третия Московски се е покрил)...освен, че имаме огромен проблем с корупцията, кражбите на милиарди, некадърността и т.н., сервилната журналистика е нещо плашещо...нито един истински и неудобен въпрос към уволнените. Само блеене в хор и удобни въпроси. Срамота!
danvan
Рейтинг: 891 НеутралноДо коментар [#5] от "chinaski":
Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti SatЦелия ни преход с едно изключение демек 30 години без 4 е тотално безхаберие, мутризация о крадене ...
danvan
Рейтинг: 891 НеутралноДо коментар [#8] от "Големи яйца:)":
Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti SatТова е най големия проблем - липса на свобода на словото и печата
Големи яйца:)
Рейтинг: 740 НеутралноЗа да спаси олигарсите от Трейс, Баце хвърли на тълпата трима министри. Така или иначе ще ги смени с други послушковци.
НеКой
Рейтинг: 2425 НеутралноДо коментар [#4] от "Аз":
Не е само в Трейс проблемът.
Държавата не им плаща, бавят се и с година, дори и повече.
Те предават поръчките на подизпълнители, но цената вече е по-ниска, защото и за трасиращите има комисионна. Накрая се строи с евтини материали и с бързане, често пъти и с кредити.
Системата е прогнила.
Огромна корупция.
А Трейс строят и Витошка, Дондуков, Цариградско, магистрали...
danvan
Рейтинг: 891 НеутралноДо коментар [#11] от "Големи яйца:)":
Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti SatТочно
rapidfire
Рейтинг: 1788 НеутралноАко го направи, имаш ли идея какви змии и гущери ще излязат?
Да не се окаже, че прехвалените магистрали на Боко, зарад които Дянков обра здарваната каса, трябва да се изкъртят до основи и да се зидата наново?
Справка - коловозите на Тракия след нова Загора.
Засега там не е станала трагедия поради единствената причина, пътят е прав и че ВСЕ ОЩЕ не са станали достатъчно дълбики за аквапланинг при всеки дъждец. It is nice to be important, but it's more important to be nice!
gpo16543707
Рейтинг: 409 НеутралноКоя партия до сега е подавала оставки за подобни инциденти!НИКОЯ!
Julian Mall
Рейтинг: 2290 НеутралноАко на Трейс не бъде направена проверка дали спазва проектните изисквания за влаганите материали във всичко което е построила и ако има разминаване да плаща неустойки няма да има справедливост, а замазване на корупционите практики!
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоvassilun
Рейтинг: 4886 НеутралноДо коментар [#14] от "rapidfire":
По Тракия след Нова Загора в посока Бургас дясната лента е неизползваема! И аз очаквам нова трагедия там! А и не само там, за съжаление.
Хи-хи
Рейтинг: 2161 НеутралноАбе по-добре един министър-председатал да си замине, отколкото трима министри. Ама...
aralambi
Рейтинг: 808 НеутралноСега в Дневник ще се появят десетки статии, анализи и есета от политолози, културолози и други графомани на тема трагедията край Своге. Според мен въпросът трябва да се обсъжда на първо място от специалисти - пътни инженери от други фирми, специалисти по безопасност на движението, хора, осъществявали проектиране и авторски надзор на строеж на пътища, разбира се не от Трейс, а от други фирми. Може да се потърсят мнения и от чужди специалисти по тези въпроси. Когато всички обстоятелства се изяснят, вече може да се анализира вината, пропуските, немарливостта на проектанти и строители. Както и поведенеито на шофьора при катастрофата. При цялото ми уважение към Петър Чолаков, той не е специалист по техническите аспекти на случая. Достатъчен е изразът "асфалтът, използван при ремонта на пътя, не отговаря на изискванията и съдържа варовик, който се "полира при честа употреба". С това повтаря смешните оправдания на министърчето, което също хабер си няма от технологията.
Вчера цитирах статия на Капитал от 29-ти, където пише
"В самия Български държавен стандарт (БДС EN 13043) точка NА.3.9.1 е записано, че минерално брашно представлява материал с произход от варовикови, доломитови и доломитизирани варовикови скали, по-голямата част от зърната на който преминава през сито с размер на отворите 0.063 mm, който може да се прибави към асфалтови смеси за придаване на определени свойства. Съдържанието на варовик в различните битумни смеси е регламентирано в още няколко стандарта."
Да обясня, че 0.063 мм е 63 микрометра, или, както е популярно "микрона". Как се полират частици с такъв размер, господин Чолаков? Дебелината на косъм е 100-200 микрона.
Чакаме статия или анализ от специалисти по въпроса.
uhl23528019
Рейтинг: 1234 НеутралноДо коментар [#9] от "danvan":
Преход като преход ли беше изобщо?
Роси
Рейтинг: 9009 Неутрално"Има основания да се смята, че "Трейс" е фирма, близка до властта."
Тя , ако не е близка, ще получи ли обществени поръчки за близо милиард?
rapidfire
Рейтинг: 1788 НеутралноДо коментар [#19] от "aralambi":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Молчать и не разсуждать, а?
😉
razor
Рейтинг: 583 НеутралноЩе кажа непрофесионалното си мнение по въпроса как се полират такива малки частици. Нека професионалистите да кажат дали е така.
Всъщност не се полират частиците, а настилката. Варовиковите частици са толкова малки, че вече са "полирани". При експлоатацията на асфалтовото покритие, битумните компоненти се износват по-бързо и се оголват твърдите фракции - т.е. все по-голяма площ от повърхностния слой на асфалта е заета с варовикови частици, които не дават достатъчно добро сцепление. Получава се пързалка по варовикова скала.
penetrating
Рейтинг: 12223 НеутралноТочната дума е ""...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilberttacheaux
Рейтинг: 3594 НеутралноТе са избрани за депутати и ако се върнат в парламента , за почти същите пари отиват на спокойно и неотговорно място. Това за тях ще е по-скоро награда , отколкото наказание и "поемане на отговорност".
Но все пак да изчакаме. Ако Бойко ги направи депутати, значи всичко е една позната игра, театър, а не дори "горене на бушони".
razor
Рейтинг: 583 НеутралноКаквото и да си говорим, суджукът си го бива...
aralambi
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#23] от "razor":
"Всъщност не се полират частиците, а настилката. Варовиковите частици са толкова малки, че вече са "полирани". При експлоатацията на асфалтовото покритие, битумните компоненти се износват по-бързо и се оголват твърдите фракции - т.е. все по-голяма площ от повърхностния слой на асфалта е заета с варовикови частици, които не дават достатъчно добро сцепление. Получава се пързалка по варовикова скала."
Добре, ама Чолаков казва " варовик, който се "полира при честа употреба". Обади му се и се разберете кое се полира - настилката (битум и варовиков прах) или само варовика или пък може би битумът се полира.
aralambi
Рейтинг: 808 НеутралноПо същия път, като се продължава към София, някъде след Владо Тричков, има един прав участък, на който джигитите вдигат скорости към 100 км/ч. На този участък пътят на едно място ехлетнал доста надолу, вероятно основата е направена лошо от Трейс. Пътната агенция обаче си пита ... ушите и дори не е сложила знак за намаляване на скоростта, камо ли пък да накара Трейс да го оправи. При пороен дъжд там може да се събере вода и при висока скорост да стане (недай Боже) голяма беля, я с автомобили, я с някой автобус. Пишещите дистанционно журналисти и анализатори не е лошо да отскочат до там и да го видят, преди да е станало късно.
olimpipanov
Рейтинг: 1169 НеутралноКуче влаче, диря няма суджуци, пътища мафиоти на най-виско ниво.
Бившите комундета и ДС такъв преход и последваща мутрокрация ни спретнаха, че камунизъма ще ни се види като детска игра.
Поне все още не сме закрепостени.
валентин николов
Рейтинг: 787 НеутралноА може би виновен е шофьорът. Но това не е интересно и лешоядите го подминават, защото не дава повод за компетентни анализи, коментари и грачене.
inn
Рейтинг: 957 НеутралноНатрупаха се доста години "стабилност" - такава каквато ГЕРБ я разбира - а количествено натрупване не позволява бягане от резултатите. Ако целият първи мандат на Бай Хой се свеждаше да реве, че такова било оставеното му наследство, сега тази тактика не върви. Многото отрязани лентички неизбежно сочат кой е авторът на днешното дередже. ТР няма на кой да бъде пришит, ремонта на злополучния път към/от Своге няма на кой да бъде пришит. Като опитен страхливец, Бай Хой знае финта и в тази ситуация: иска оставки на килограм: "Министрите са виновни, аз не съм". За това заслужава още по-голямо презрение. Щом беше пръв в рязането на лентичките, пръв трябва и да е в отговорността. Само че той си е пичка - мека и миризлива, първа в кражбите, първа в бягствата, първа в миенето на ръцете...
dnevnikar
Рейтинг: 3873 НеутралноUNITED EU UNION
Или само специалисти на КПП?
Или само на КПСС?
НЕ.
Причините за трагедията засягат милиони обикновени граждани
пътници, водачи на МПС и/или "инвеститори" данъкоплатци.
Милиони потребители на корупционни или иначе дефектни строежи.
Статистически всеки е средно-експертен потребител "клиент".
Прозрачност е "решение" № 1.
Тоест: Първо важно условие.
А не криеница зад "специалисти" относно разбираеми за всеки неща:
как трябва да е поддържан тесен и крив път с интензивен автомобилен трафик.
Ако не са ясни нещата... специалистите да се научат да обясняват
на неспециалисти.
До коментар [#19] от "aralambi":
Сега в Дневник ще се появят десетки статии, анализи и есета от политолози, културолози и други графомани на тема трагедията край Своге.
Според мен въпросът трябва да се обсъжда на първо място от специалисти
dlagnikov
Рейтинг: 390 НеутралноДобре-пътят е лош.Там са минали хиляди коли, а катастроите се броят на пръсти.Някои катастрофират, а болшинството- не при едни и същи пътни условия.Значи освен лошия път има и други причини, за които никой не говори, като технически неизправности на колите, грешки на шофьора.
султана глаушева
Рейтинг: 3237 НеутралноВярно е. Ама кажете вие, журналята, защо така преглътнахте хитрино и млъкнахте? Защо млъкнахте за ТР? Вдигате пара за пет минути покрай актуалната катастрофа, колкото да се регистрира съпричасност към истината и после никакви ви няма! Уважавам журналист, който гони хитрино и ТР до дупка, за да не се повтаря! Ама къде го?
На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
pinoccio
Рейтинг: 361 РазстроеноКойто си няма друга работа, да чака разследвания и правосъдие...
t_tzanev
Рейтинг: 339 НеутралноОртаците от Народното събрание още не са се събрали, обсъдили и евентуално приели оставките, така че не бързайте да се сбогувате.
bpcorp
Рейтинг: 801 НеутралноСобственикът на ТРЕЙС Николай Михайлов е инженер професор. Ако се действа както в армията той трябва да бъде разжалван и да му се отнемат и професурата, и докторантурата, че и магистърската степен. Защото неговата фирма е синоним на некачествено пътно строителство (справка: вълничките по Цариградско, коловозите в средната лента на АМ Тракия около Стара Загора) На това му се вика: На гол тумбак, чифте пищови - Професор, ама продукцията му е некачествена и долнопробна.
citoyen
Рейтинг: 1560 НеутралноРазбра се от всякакви експерти, че този участък от пътя не е читав, а колко още други?, но всичко това на куп се знае от местните вкл. водача на буса,т.е. те са длъжни да карат с повишено внимание. А повишеното внимание се отнася за преобладаващата част от шофъорите в България. Ежедневно се наблюдават "смайващи изпълнения" и в София и по пътищата в страната.
FL
Рейтинг: 248 НеутралноНе можело асфалт с варовик. То и бетон с морски пясък не може, но добре че Господ ни пази, да не видим какво може да се случи след подобни иновации. Бая място ще се освободи от Златни пясъци до Резово.
асен георгиев
Рейтинг: 864 НеутралноДо коментар [#19] от "aralambi":
ти като си такъв отворко, защо не обясниш нам простите?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
m.konstantinov
Рейтинг: 238 НеутралноНе знам какво още ще се установи и доколко, но има два факта.
1. Превишение на скоростта с 32%, което дава превишение на кинетичната енергия със 76% и автобусът не може да остане стабилно на пътя. Дали би останал на пътя без превишение, един Господ знае. Заради излизане от лентата си, блъска насрещни коли отляво, инстинктивно завива на надясно и напуска пътя.
2. Автобусът няма технически преглед.
Какво още искаме?
etty1
Рейтинг: 2192 НеутралноДо коментар [#4] от "Аз":
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin"включително и на Нинова"
Тя не е оставила впечатление на човек, на когото хрумват важни въпроси. Вместо да потриват доволно ръце, да си спомнят, че преди сегашните управляваха те и не по-добре. Време е за подмяна на цялото управление и лустрация. Никога не е късно да почистиш.
etty1
Рейтинг: 2192 НеутралноДо коментар [#30] от "валентин николов":
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. BoorstinДори да е виновен, това не оневинява властта.
babyroo
Рейтинг: 787 НеутралноКъм брилиянтния математик и логик М. Константинов:
rooВие казвате:
Превишение на скоростта с 32%, което дава превишение на кинетичната енергия със 76% и автобусът не може да остане стабилно на пътя. Дали би останал на пътя без превишение, един Господ знае.
Оставам с впечатление, че вие знаете, и отговорът е положителен...
Пропускате хипотезата: А ако пътят беше с нормално сцепление, дали и с превишението би останал? Половин истина?
При вашата потресаваща компетентност?
Чичо Ваньо
Рейтинг: 568 НеутралноДо коментар [#47] от "babyroo":
"Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд РъселАз бих добавил още нещо "дребно". След катастрофата (поредната за този ремонтиран участък ) скоростта на завоя беше ограничена до 30 км/ч. Защо ? Защото автомобилите се движат в участъка с 32 % по-висока скорост, или защото пътят е некачествен ? Веднага възникват и някои дребни въпросчета. Кой и как е определил предишното ограничение на скоростта ? Ако е сгрешил носи ли вина за катастрофата ? Ако има вина,ще бъде ли наказан ? Питам,защото процентно отнесена,разликата между 30 и 40 км/ч е същата като разликата между 40 и 53 км/ч !
realguru
Рейтинг: 3190 НеутралноТова лесно може да се провери. Взема се един подобен автобус с подобен товар и подобни гуми, полива се настилката с подобно количество вода и се кара автобуса без превишение.
Ако не падне, мисля ясно къде е вината.
Judjuk
Рейтинг: 3892 Неутрално"Трето, рецептата за асфалта е одобрена от АПИ през 2014 г. след експертизата на частна лаборатория, чийто ръководител е синът на шефа на "Трейс". От холдинга са категорични, че няма конфликт на интереси."
Съмнително е дали изобщо има лаборатория или протоколите се пишат от шпицкоманда? Инвеститор, проектант, изпълнител, надзор и контрол обикновено са са под една шапка, най-отгоре е Боса. Който брои и разпределя парите. Тук основният проблем е, че инвеститор е държавата. По-точно управляващия персонал. Внимавайте на кого си харизвате държавата, уважаеми госпожи и господа, другарки и другари.
Judjuk
Рейтинг: 3892 Неутрално" Превишение на скоростта с 32%, което дава превишение на кинетичната енергия със 76% и автобусът не може да остане стабилно на пътя."
До коментар [#44] от "m.konstantinov":
С 53 км/ч се кара и на серпентина. Това не е висока скорост. Подхлъзване може да стане по причина на пътя или износени гуми. Зимно време е от поледица.
ndb
Рейтинг: 535 НеутралноВодачът е длъжен да държи под контрол МПС, през цялото време в което го управлява. Водачът е длъжен да кара с такава скорост, че да може да го спре за ПОЛОВИНАТА от видимия напред път. Това са цитати от правилника за движение по пътищата. За превишената скорост, за липсващия технически преглед, изрядни гуми с достатъчен грайфер да не говорим. Та кое от тези неща е изпълнил шофьора?! Нито едно от тези неща! Дори не е внимавал, ами си е говорил с пътниците в лошо време на път с остри завои. Как по-точно шифьора да не е виновен?! Това се нарича престъпна немарливост! Всички искате държавата да е перфектна, толкова перфектна, че дори да компенсира вашата немарливост. Ееее няма такава държава, която да може да компенсира изцяло глупостта на гражданите си!
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!Чичо Ваньо
Рейтинг: 568 НеутралноНе !! Ние само искаме да не се налага да компенсираме немарливостта и престъпното бездействие на държавата ! Няма такива граждани,които да могат изцяло да компенсират глупостта на държавата ! Дори и на избори ! "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
ndb
Рейтинг: 535 РазстроеноДо коментар [#53] от "Чичо Ваньо":
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!Първо ти трябва да се погрижиш за себе си! А дали изобщо някой друг ще се погрижи за теб, е нещо което нито зависи от теб, нито е в твой контрол, а да разчиташ на това, еле пък да залагаш живота си на това, автоматично те прави предоверчив глупак. Глупаците страдат и мрат, какво да се прави естествен отбор, цинично е, но е житейски факт.
Николай Николов
Рейтинг: 1600 НеутралноОграничението на скоростта е замазване. Защо скоростта трябва да бъде толкова ниска при условия, че за този път са платени толкова пари? Следващия път направо да сложат ограничение от 1км/час та всеки дето не е спрял да е в нарушение. Всичко само и само да не се признае очевидното - че пътят е некачествен. Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Darcas
Рейтинг: 1120 НеутралноСлед всяка трагедия медиите се упражняват в логорея. Направо давайте копи и пейст, няма смисъл да трошите хонорари за нови размисли и страсти на разни псевдожурналисти и общественици
България - вече 113-то място по свобода на словотоДунав
Рейтинг: 8 НеутралноКакто и Дончева правилно забеляза, местните защо не са стачкували преди, ако са знаели, че пътя е опасен? Отделно предполагам и друг път е валял дъжд и са минавали автобуси, камиони, коли, без да изхвърчат от пътя. Сякаш българите вече не искаме справедлив и независим съд, правила и работеща държава, а бързо и еднолично решаване на собствените им желания.
JFK
Рейтинг: 8 НеутралноИнтересно е в деня на катастрофата дали този автобус е единственият минал по трасето. Ако е имало и други, защо не са паднали и те, при толкова лоша настилка? Опитват се да обяснят на хората, че шофьорът почти никак не е виновен и вината е изцяло на шосето. Може би човекът идва от Германия и никога не си е помислял, че пътищата тук не са идеални. Някаква групова психоза или просто умела политическа пиеса (поредната).
много станаahasver
Рейтинг: 1732 НеутралноЧолаче, преди завоя срещу автобуса има една ПРЕДУПРЕДИТЕЛНА табела. Голяма, 1.5х1.5 м, жълта. Най- отгоре с големи букви пише: ВНИМАНИЕ!, отдолу на английски АТТЕNTION!
Под него е нарисувано какво ще стане ако не внимава. Нарисуван е десен завой, кола от дясното платно (по което се движи автобуса) как навлиза в насрещното движение и удря кола в него. Не е показано само,че когато изправя волана рязко на дясно ще излети в декорите. Точно това, за което предупреждава табелата ,шофьорът го е извършил.
Долу край реката трябваше да има друга табела и на нея да пише: "Ние те предупредихме"
ВНИМАНИЕ! От теб зависи живота на 17 души и постовете на 3 министри!
rincewind
Рейтинг: 819 НеутралноДо коментар [#44] от "m.konstantinov":
Професор Константинов, винаги съм Ви уважавал, като колега. Нищо, че не работя, като Вас по специалността си. Но не сте много коректен. Когато пътя има такива свойства, когато имаш предпоставка за аква планинг, когато имаш мантинела, която дефакто е на самото платно какво правим. Хайде сега ми изведете един закон за движение и да сметнем твърдо при скорост 40км/ч какво би станало! Не мисля, че за вас ще е трудно да дефинирате подобна задача, дори без планинга! Вземете само ширина на платни, мантинела на пътя и ширина и дължина на автобус плюс 40км/ч.
schwimmwagen
Рейтинг: 1127 НеутралноТам и на сухо е опасно, а на дъжд ще стане улей за бобслей . "Счастье для всех, даром, и пусть никто не уйдет обиженным!"