Някои ни предпочитат мъртви

Някои ни предпочитат мъртви

© Георги Кожухаров



"Дневник" препечатва текста на Веселина Седларска от "Редута" с позволение на автора.


Няколко дни не бяхме журналя. Бяхме журналисти. Допусна се предположението, че журналистите могат (и са!) да бъдат на прицел. Могат да бъдат бити и дори убивани за работата си. Случаят не се оказа такъв, но осъзнаването си остава.


На пресконференцията за жестокото убийство в Русе бяха казани много верни неща. Но и една много голяма лъжа, произнесе я Бойко Борисов – че сега в България може да се пише и говори неограничено свободно. Не, не може. Говори се неограничено свободно в неограничени и свободни медии. Каквито в България се броят на пръстите на едната ръка. Толкова са малко, че служат повече за изобразяване на лъжата за свободата на словото, отколкото за компенсиране на ограничената свобода на словото.




Няма как да са независими медиите в България, ако в голямата си част те са собственост на един човек. Няма как да зададем на този човек въпросите, които се налага да бъдат зададени. Той съществува само като име. Призрак с тежка черна сянка. Той не ходи на работа, но получава заплата за работа. И ние не можем да го попитаме как се чувства от получаването на този срамен хляб – какъвто е изразът за нечестно получени пари, защото няма къде да го видим, как да контактуваме с него. Повечето медии говорят вместо него – това ли е свободата на словото, неограничената свобода, за която говори на пресконференцията премиерът Бойко Борисов? Не само медиите, а и разпространението им е негово. Затова има медии, които са наказани с неразпространение – това ли е държавата, чието име някои наистина се постараха да оплескат с не най-подходящия повод, но затова пък причина да се говори за несвободата на медиите в България е основателна.


Затова днес, може би последният от няколкото дни, в които не бяхме наричани журналя, а журналисти, искам да ви кажа – няма свобода на словото в България, има отделни островчета на свободата. Ако наистина искате да има независими и свободни медии, оказвайте ни подкрепа, докато сме живи. Не е нужно да ни превръщате в икони, когато сме мъртви. Не е нужно да ни повишавате в ранг разследващи журналисти, да ни оплаквате, да организирате бдения и мероприятия, да пишете колко сме прекрасни. Не сме прекрасни, обикновени хора сме, които са избрали за професия истината. Ако имате нужда от истината, направете така, че да я имате. Медиите в България ще бъдат свободни, когато българите поискат те да са свободни.


И не, не сме първата власт, както каза Борисов. Този израз така и не го научиха, в оригинала не се говори за "власт", а за "сила". Не е нужно да сме първата сила, по конституция първите три сили са определени. Журналистиката е четвърта и става сила само когато зад нея са застанали читателите, слушателите и зрителите.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2972 Неутрално
  2. 2 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2465 Неутрално

    Моля ви се, престанете да мрънкате и да се обяснявате като един Дайнов как всеки момент ще ви качат по камионетките.
    Вършете си работата, без да звучите като рупор на чужда уста и аудиторията ще ви вярва и уважава.
    Като има островчета на свободата, превърнете ги в градина, превърнете ги в един Сингапур, а не в Северна Корея, където всеки, който не харесва Христо Иванов и компания, е долнопробен чалгаджия и заслужава да мре.
    С цялото ми искрено уважение към Седларска, автор, между другото, на хубавия роман Кладенецът.

    Доброто е заразно
  3. 3 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2465 Неутрално

    А между другото - сте първата власт. И то не от вчера, но през последните години особено силно.
    И не, не е сила, а власт. Оригиналното име е The Fourth Estate.

    Доброто е заразно
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Свободата е постоянна борба. У нас има ограничена свобода в печатните и радио и теле медиите/те повечето са контролирани/, но интернет медиите и книгите/интернет медиите са вече над 80%/ са свободни.
    Имам и още едно изискване , ако може, господа журналисти, което препечатвам от друг пост.
    ...........Очакваме, така пречистените ни медии, които твърдят , че се пречистили, със същата страст и напълно и подробно да използват каналите си , чак до ООН и ЕК и САЩ и т.н., за да промотират извършителя, като РОМ/ ЦИГАНИН/, защото това е истина. Искаме същото да направят и с непълнолетните изнасилвачи в Германия- РОМИ. Чакаме нашите журналисти да обяснят подробно по света разликата между българин и български гражданин. Сега излиза например, според Гардиан, че извършителя е българин. Действайте, пречистени и суперобективни професионалисти, журналисти............

  6. 6 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2465 Неутрално

    До коментар [#4] от "SSS":

    Пиши си релефните коментари и ме остави на мира, ако обичаш. Слагаш минус и бягаш.

    Доброто е заразно
  7. 7 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2057 Весело

    Айде да приемем че аз, Евлампи Попдимитров от Чепръчане съм малък флуоресциращ инопланетян току кацащ с жужащата си летяща чиния на тая малка спретната планетка и съм се забил баш у България.

    Как мрънкащите псевдоинтелектуалци ще ми разкажат че нямат свобода на словото при положение че нонстоп леят кофи с мръсотия по който си искат (и който чичо паричо им посочи) колкото си искат както се видя често без никво основание ми даже и открито нагло набеждават и внушават хейт?

    Use your Illusion
  8. 8 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    Всичко написано е вярно, тъжно и вярно.

  9. 9 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 804 Неутрално

    До коментар [#6] от "dogwoman":

    След като доброволно си се изтипосала тука - няма мира.

  10. 10 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3437 Неутрално

    Журналистите в България не са свободни, могат да плюят само по Путин, чекистите и партизаните слези от шумата на 9.IX.1944г. , ама и това не е малко, някои си заработват добре с такава халтура!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  11. 11 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Голямо кракане, голямо чудо. Нямало било свободни медии!!! Кой днес си купува вестници? Какво разпостранение, какви пет лева? Ок, приемаме, че въпросният Пеевски има и електронни сайтове, и какво? Прокопиев няма ли такива? Хайде оставете хората само да решават, къде да влизат, как да се информират, на кое да вярват и на кое не. Аман!!!

  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10229 Неутрално

    Хубав коментар от уважаван от мен Журналист на отлична Медия. Което ми напомня да подкрепя отново финансово Редута.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Никой не е абониран за истината Седларска. На вас може да се вярва точно толкова, колкото и на журналята на Пеевски.

  14. 14 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3437 Неутрално

    До коментар [#11] от "von_seeckt":
    Мани ги вестниците, достатъчно е ,човек да погледане сутрешните блокове на водещите 4-5 телевизии, какви соросови стипендианти,корпоративни прокуристи и "политически комисари" пускат сутрин да гледат умно и да поучават ...няма неудобни въпроси ,няма истина ...не случайно не им викат журналисти а ко-водещи!



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  15. 15 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    Бойко се оплаква, че му нямат доверие, журналистите се оплакват, че им нямат доверие. Много обидчив народ, а защо е така не се и замислят.

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8496 Неутрално

    "Медиите в България ще бъдат свободни, когато българите поискат те да са свободни."
    Ама българите никой не ги пита.

  17. 17 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    Уф аман от комплексари. Медията не била свободна защото имала собственик!? Ами като мислиш, че само ако ти си собственика ще е свободна, а ако е друг несвободна, направи си медия. Тя като е единствената свободна ще е мниго четена/гледана/слушана и ще станеш много богата.

  18. 18 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Обективната журналистика липсва, Седларска.

  19. 19 Профил на az_medikyt
    az_medikyt
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Продажни сте журналистите. Може би най-продажното съсловие в България. Икономедия също сте повече манипулативни отколкото информативни.

  20. 20 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    Е, не! Няма нормален човек да иска една млада жена да е мъртва...
    И не е коректно да се жалвате тъкмо по този повод. Защото жената можеше да бъде лекарка, учителка, юристка и с всякаква друга професия. И ако беше с "по-обикновена професия" като гореизброените нямаше да има такъв широк отзвук по света. И пак едно семейство щеше да е лишено от дъщеря, сестра, съпруга, майка...

  21. 21 Профил на Ивайло
    Ивайло
    Рейтинг: 22 Неутрално



    Не бяхте. Останахте си журналя. Поне повечето. Които не се посвениха да превърнат едно криминално престъпление в трибуна, от която да се пъчат и прогласяват невижданото си мъченичество. Обаче убийството, драги журналя, винаги е било и е акт на безмерна жестокост и неописуема човешка трагедия, а съвсем не повод да изливате комплексите си.

    Ако не броим няколко изключения - сте и ще продължите да сте журналя. Дотогава, докато сте рупор на всеки малоумник с "мнение". Мнението, знае се, е като задника и всеки го има. Обаче са нужни и критерии, компетентност, подбор, хигиена най-сетне, преди да го превърнете в обществено достояние. Кажете с ръка на сърце колцина от вас ги притежават в необходимата степен?

    И не плачете, че медиите не са свободни. Не са, да. Само че вие кой очаквате да ги направи свободни - Дядо Коледа ли? Свободните медии не се пръкват по нечие благоволение - тях ги правят свободните журналисти. А не платени пропагандони, отработващи с пот на чело своите трийсет сребърника. Нито преследвачите на сензации и обилно разкрасени жълти новини с които от сутрин до вечер ни надувате главите. Нито пълчищата послушковци по редакциите.

    Може и да сте избрали "за професия истината", но практикувате ли я тая професия. Не лично авторът, към гилдията се отнася. Понеже за да си журналист, а не журналя, освен да знаеш буквите трябват талант, ум и кураж.

    Не е за всеки.

  22. 22 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 695 Неутрално

    И не плачете, че медиите не са свободни. Не са, да. Само че вие кой очаквате да ги направи свободни - Дядо Коледа ли? Свободните медии не се пръкват по нечие благоволение - тях ги правят свободните журналисти. А не платени пропагандони, отработващи с пот на чело своите трийсет сребърника.
    —цитат от коментар 21 на Ивайло


    Ивайло, сложи си го това за подпис, че тея от жълтото дневниче да го виждат по-честичко.

    До коментар [#21] от "Ивайло":

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    "...Пресата се ползваше с голяма свобода.Вестниците бяха многобройни,мненията противоречиви,езикът груб,прям.Журналистите не спестяваха никому нищо.....що се касае до печата,България е може би най-демократичната страна в Европа......Страната и хората ,благодарение на пресата,живееха открит живот пред очите на всички и нямаше тайна,която да не се узнае."
    Свобода Бъчварова "Земя за прицел"
    Е,това е от началото на 20 век...

  25. 25 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Хм, любопитно ми е другите, западните медии, те каква новина произведоха, и защо, нали са свободни и демократични. Защо не продължат с новините в стил цигани убиват и изнасилват в европа, ама това май вече не е новина! Сега ми е любопитно, ако пострада някой циганин, какво ще пишат, може би ужас в българия бият циганите!

  26. 26 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    Добре де, тази мрънкачка е написала материала, никой не я арестува или бие ...
    Е, защо реве че нямало свобода на словото ?!
    Я да отиде в Русия и да напише такива неща против Путин, че да види къде е свободата.
    Затова им викат Журналя, защото са лъжци.

  27. 27 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2996 Неутрално

    Госпожо Седларска, и през тези няколко дена вие си останахте "журналя" а не журналисти.

    Колко от вас се осмелиха да кажат "Не истерясвайте, никак не е сигурно това убийство да е политическо. Нещо повече, по начинът си то много прилича да е убийство извършено от представител на един много добре познат ни криминален етнос". Колко от вас се осмелиха да напишат на Ройтерс "Не плюйте родината ми, още нищо не е ясно!", колко от вас го казаха на европейските политици?

    Притиснати сте били, уплашени сте били от властта. В даденият случай властта само щеше да ви похвали защото в конкретният случай я защитавахте, в конкретният случай истината беше на нейната страна. Но не го направихте защото сте поръчкови журналисти. Обвързани ако не от собственика то от собствените си политически пристрастия. Предпочетохте тях пред истината.

    А когато човек не е обвързан начини има. Освен печатните медии има вече и Интернет, там можеш да пишеш всичко и то безопасно, в някакъв анонимен блог. Само че остана ли ви съвест да го правите след като ежедневно се продавате? Разбирам ви, изкарвате си хляба. Но има по почтени начини да се прави това.

    И за да не съм прекалено жесток ще ви успокоя, че колегите ви и в далеч по-мощни медии и по-напреднали страни не са много по-цвете. Да припомня само мълчанието им за изнасилванията в Кьолн. Просто такава професия сте си избрали, щастлив съм че аз имам друга.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  28. 28 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    Още един, на който цялото общество му е виновно. И какво значи свободна медия? Медиите по презумпция са несвободни, т.к. следват политиката на собствениците си.

  29. 29 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#24] от "objektivist96":

    За повече обективност би могъл да пуснеш и друг цитат от книга на Свобода Бъчварова, за един малко по-късен етап от 20-век. Или направо да излезеш от романизираните истории (щото все пак те представят вижданията на авторите) и да се обърнеш към изцяло автентичните такива и си спомниш за Йосиф Хербст, който "безследно изчезва" през 1925.

    Do or do not. There is no try. Yoda
  30. 30 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    Леко помпозно ми звучи написаното, но пък не мога да си кривя душата, че казва истини.

    не казва всички истини.

    Разследваща журналистика е такава, която отива и рови - в рамките на закона - да извади мръсните ризи на собственика на медии, дето не ходи на работа; на КАТ; на властта.

    Хората обичат такива работи.

    Биволъ на това разчита.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  31. 31 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3432 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Проверките са висша форма на доверие.
    Хората във властта (не) обичат такива работи.

    В помощ на КАТ, медиите наблюдават дали КАТ ходи на работа,
    степента на самоконтрол на службата, как си изпълнява задължинията и т.н.

    Медиите са като видео камери на публични и др. места.

    До коментар [#30] от "Боби Колев":

    Разследваща журналистика е такава, която отива и рови - в рамките на закона - да извади мръсните ризи на собственика на медии, дето не ходи на работа; на КАТ; на властта.

    Хората обичат такива работи

  32. 32 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    Единственото смислено нещо в тази статия е:

    "Медиите в България ще бъдат свободни, когато българите поискат те да са свободни"

    Медиите са продукт на един пазар, където търсенето определя предлагането.

  33. 33 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    Глупости на тръкалета, придружени с плач. Излиза и вика сцяло гърло, няма свободааа, бият ниии... после що никой не ви взема на сериозно.

  34. 34 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    Няма нужда да се изживяваме като жертви, трябва да се БОРИМ!
    Всеки на своето ниво, всеки както може.
    Сами ще уважаваме себе си много повече като борци, отколкото като жертви.
    И ще постигнем много повече.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  35. 35 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    До коментар [#24] от "objektivist96":За повече обективност би могъл да пуснеш и друг цитат от книга на Свобода Бъчварова, за един малко по-късен етап от 20-век. Или направо да излезеш от романизираните истории (щото все пак те представят вижданията на авторите) и да се обърнеш към изцяло автентичните такива и си спомниш за Йосиф Хербст, който "безследно изчезва" през 1925.
    —цитат от коментар 29 на vladivlad

    Ами,да,може да се пусне и друг цитат от нейна книга.Зная и помня за Йосиф Хербст,зная и за Данаил Крапчев,за Райко Алексиев...И?
    "След Освобождението на България от турско робство през 1878 г. свободата на печата е гарантирана от Търновската конституция, която е приета на следващата 1879 г. В член 79 от Основния закон е записано: „Печатът е свободен. Никаква цензура не се допуща, също и никакъв залог не се иска от писателите, издателите и печатарите. Когато писателят е познат и живее в Княжеството, издателят, печатарът и раздавачът няма да се преследват“. Тази свобода остава гарантирана с малки изключения /1881-1883/ и /1934-1944/ до 1947 г., когато комунистическата власт налага тотален контрол върху печатните издания и национализира печатниците и издателствата. С приемането на Конституцията на Народна република България в края на същата година всички нормативни актове, свързани с вестникарската дейност, са отменени."
    Колкото до "романизираните истории", то "...Енгелс, твърди, че по икономическите въпроси е научил много повече от Балзак, отколкото в трудовете на всички историци, икономисти, статистици, взети заедно, а френския философ от двадесети век Ален заявява, че е научил от Балзак повече, отколкото от философите и критиците, че е намерил у него повече мисли, отколкото у мислителите...",което разбира се не означава,че не трябва да се четат исторически,икономически,статистически,философски статии,книги,студии и пр.,и пр....Това е.

  36. 36 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2465 Неутрално

    Вече наистина започвам да си мисля, че сте журналя. При това жалки.
    Копирам свой коментар под друга статия - много лош вкус, знам, но ще го правя, докато някой не направи нещо.
    Четири часа по-късно:
    Влизам в сайта на "Репортери без граници", които правят "класацията" за свобода на медиите.
    В раздела за България пише "Един журналист убит през 2018".
    Влизам в "барометъра" на убитите журналисти.
    Там е написано името на Виктория Маринова, а отгоре с едри букви: "The table below covers only journalists for whom RSF was able to clearly establish that they were killed or imprisoned in connection with their journalistic work. It does not include those who were killed or imprisoned for reasons unrelated to their work or for whom the link with their work has not yet been confirmed."
    Тоест, за които РБГ "Е В СЪСТОЯНИЕ ЯСНО ДА УСТАНОВИ, ЧЕ СА УБИТИ ИЛИ ХВЪРЛЕНИ В ЗАТВОРА ВЪВ ВРЪЗКА С ЖУРНАЛИСТИЧЕСКАТА СИ РАБОТА. НЕ ВКЛЮЧВА ТАКИВА, КОИТО СА УБИТИ ИЛИ ХВЪРЛЕНИ В ЗАТВОРА ПО ПРИЧИНИ, КОИТО НЕ СА СВЪРЗАНИ С РАБОТАТА ИМ ИЛИ ЗА КОИТО ВРЪЗКАТА С РАБОТАТА ИМ ВСЕ ОЩЕ НЕ Е УСТАНОВЕНА".
    И тукашната журналистическа "гилдия" седи и се кефи да я плюят и унижават по този начин. Как не ви е срам? Къде ви са всичките СБЖ, АЕЖ, ЕЖК?? Нормални ли сте изобщо?

    Доброто е заразно
  37. 37 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    Говори се неограничено свободно в неограничени и свободни медии. Каквито в България се броят на пръстите на едната ръка.

    --------------------------

    Знам кои са тия медии според Седларска. Това са Дневник, Капитал, Медиапул, КлубЗ, СЕГА, Редута, Оффнюз, Култура, Фрогнюз, БГ секцията на DW, Уебкафе, Епицентър, Дарик, ТВ Евроком, ... и всички регионални издания по оста Сливен - Стара Загора - повече от 10 са.

    Тези ми излязоха като питах Гугъл за Седларска. Има и една книга издадена.

    Добре пише, но мисилта ми беше - баси ръката. Тая има повече пръсти от Пеевски.

  38. 38 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    Създателите на истерията оня ден, днес се оправдават, че така се било получило, щото хората нямали доверие във властта и държавните институции, за което самата власт си била виновна.

    Седларска пък плаче за това, че хората нямали доверие на журналистите, и състоянието на медиите било такова именно защото хората не им вярвали. Тоест хората са виновни.

    Боко беше бесен вчера, на журналистите и медиите щото абсолютно необосновано създавали у хората по-света и у нас недоверие към властта и държавата ни.

    Аз пък от името на хората, бих заявил, че ми е забавно да го гледам тоя сеир. И разбира се, на никой не вервам.

  39. 39 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Ще се повторя: журналист е този, от чиято публикация на някого му става много кофти. Останалите са или пиар обслуга, или практиканти на най-древната професия.

  40. 40 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 953 Неутрално

    "...Някои ни предпочитат мъртви..."
    Колко мелодраматично. Всъщност в България има свобода на словото. Разбира се, че тя е анонимна - безпрепятствено може да "споделиш" и най-голямата гнусотия, така да се каже в свободата на словото - по български, няма морал. Тези пък, които излизат с имената си, с малки изключения, са абсолютно зависими от този, който поръчва "свободата" на изразяване. Изобщо свободата на словото в страната се простира дотам, докъдето стигат веригите ѝ. Последното - по Джеферсън, велик американец, който е разбирал и от вериги, и от свобода.

  41. 41 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#35] от "objektivist96":

    След като знаеш и искаш да си обективен, бъди обективен и пиши и за едните и за другите, а не някак си избирателно така.
    И не е нужно да цитираш Енгелс, за да ме убеждаваш в качествата на книгата/те на Свобода Бъчварова, чел съм ги многократно, което нямаше да стане, ако не ми харесваха.

    Do or do not. There is no try. Yoda
  42. 42 Профил на dlagnikov
    dlagnikov
    Рейтинг: 355 Неутрално

    Светът реагира по този начин на убийството на журналистката поради недоверие към Б-ия, създадено от дебелите вестници на дебелите собственици, от "безпристрастната" съдебна система, от немощните държавни институции.

  43. 43 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Само заглавието кърти... Като ми почнаха едни серозни секреции, та цяла неделя...
    Не, не ви щем мъртви, само честни и грамотни, а де?

    roo
  44. 44 Профил на xgb25523174
    xgb25523174
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#8] от "Лелка":

    Много харесвам Седларска, но тук не съм съгласна с нея. Не е възможно Борисов или власта да ви направят достойни професионалисти, ако не сте съгласни с работодателя си пътя е един и вие го знаете. Така правят на Запад, напускат и запазват самоуважението си! Не видях и някаква критика към недобросъвестните ѝ колеги.....

    Чар
  45. 45 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 857 Неутрално
  46. 46 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 1858 Неутрално

    До коментар [#41] от "vladivlad":
    Простете,но не убеждавам никого в нищо!А,Енгелс просто ми е попаднал някъде с този цитат,който е бил подходящ за случая.Нямам и капка съмнение,че книгите на Свобода Бъчварова са Ви,добре познати.
    Не съм писал нито за едните,нито за другите.Пост №24 :
    ""...Пресата се ползваше с голяма свобода.Вестниците бяха многобройни,мненията противоречиви,езикът груб,прям.Журналистите не спестяваха никому нищо.....що се касае до печата,България е може би най-демократичната страна в Европа......Страната и хората ,благодарение на пресата,живееха открит живот пред очите на всички и нямаше тайна,която да не се узнае."
    Е,кои са едните и кои другите?!?
    Онова,което се опитвах да кажа е,че въпреки тези периоди(отбелязани в пост №35):
    "Тази свобода остава гарантирана с малки изключения /1881-1883/ и /1934-1944/ до 1947 г., когато комунистическата власт налага тотален контрол върху печатните издания и национализира печатниците и издателствата.",-българската преса е достатъчно свободна,ако разбира се не си налага сама някаква автоцензура ,поради икономически,конюнктурни или някакви други причини.
    Свободата е в главите и ако там я няма,то каквото ѝ правителство да има,няма как да бъдат свободни.Така мисля.Може и да греша.
    Лека вечер!

  47. 47 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Не само сте журналя, но сте продажни, лъжци и глупци. И много ви се иска друг да ви е виновен, а вие да ревете, че не сте свободни и ви убиват. Падайте и се търкаляйте по улиците и плачете, ако някой ви обърне внимание. Вие сте долна и некадърна прослойка. Има и доста достойни журналисти и медии, но те не са много като вас. И не претендират, че на са свободни. Просто говорят истината, а не изпълняват поръчки, не лъжат и не плачат.

  48. 48 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3298 Неутрално

    Няма да млъкнат. Чувството за изключителност и непогрешимост сериозно е обсебило журналистическата гилдия и за съжаление тези хора са напълно ампутирани от чувство за самокритичност и срам.

  49. 49 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#25] от "ban":

    "Хм, любопитно ми е другите, западните медии, те каква новина произведоха, и защо, нали са свободни и демократични. "

    Разбира се, произведоха лъжливи новини. Това им даде повод да се изтъпанят с "анализи" колко е потискана журналистиката на изток в Европа. Задъвкаха и любимата си дъвка за ужасния Орбан. Никой не си даде труда да провери фактите. Напоително преписваха от българските журналя.

    Защо се получи така ли? Ми защото историята изглеждаше много подходяща, пасваше идеално на аджендата им. Не само на нашичките, но и на западните журналя не им се занимава да мислят, карат по течението.

    Спомняте ли си случая с Лучия Ронзули - италианката, която влачеше бебто си в ЕП? Купища вестници се прехласваха по нея и никой не провери откъде идва таз персона и как е попаднала в ЕП. А тя била една от близките дружки на бунга-премиера Силвио Берлускони и като награда за услугите си получавала редица постове. Остава да гадаем какви точно са били услугите, твърди се, че отговаряла за организацията на партитата. Напълно възможно и да не е така. Факт е, че западните вестници напоително ни информираха за дамата, а нашите журналя преписваха.

    Нищо ново под слънцето. Пасва ли историята, ще я публикуват без много много да му мислят, дреме им за реалността. Така е и тук, така е и там. И после се жалват, че им вярват...

  50. 50 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    Може ли, значи, да попитам г-жата как така стана,че от 1.09,2001 година, откакто гусин Бойко беше назначен за главен секретар на МВР до ден днешен мутрата му е в всеки вестник и всяка телевизия
    всеки ден? Кой ни го пробута така упорито и като кмет, и като глава на правителство. Не е имало ден в който да липсва. Бойко Борисов е МЕДИЕН ПРОДУКТ! Чий?
    И после разправяте, че нямало алтернатива, това било най-доброто, ,че всички били еднакви...

  51. 51 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 784 Разстроено

    Трудно може да се намери по-долна уйдурма от това, което в България масово е прието да се счита за журналистика и по-безсрамна сган от тия, които у нас е прието да се считат за журналисти.Свобода на тепсия им се приискала, ти да видиш...
    Може би има изключения, ама не са ми попадали досега.

  52. 52 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Истина е само онова, от което имаме полза, а свободата е осъзната необходимост. Ако си свободен да избираш между това да се удавиш или да се обесиш, да ти пикая на свободата; ако си мирлионер, но болен от рак, да ти пикая на свободата.... От абстракции файда няма! Когато идеите овладеят масите се превръщат в огромна сила. Но в българската политика и българската журналистика няма идеи, има интереси. Говорят и пишат само, доколкото имат интерес от това.

  53. 53 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    До коментар [#16] от "Роси":


    "Медиите в България ще бъдат свободни, когато българите поискат те да са свободни."Ама българите никой не ги пита.
    —цитат от коментар 16 на Роси


    Първото изречение е много вярно, защото ние може да четем/гледаме и слушаме тези, които ни се струват истински добросъвестни медии и журналисти и напротив, да не купуваме или гледаме/слушаме другите, "журналята".
    Нещо повече, доколкото тези, проправителствените имат възможност да се самоподдържат ( чрез големите държавни пари, къде откраднати, къде подарени чрез различни вариации на рекламните, изборните и прочее кампании), можем и трябва да се опитваме да мислим и съответно гласуваме и избираме други управляващи, поне една идея по-свестни хора, тогава и журналистите щат-не щат, ще трябва да се ориентират в обстановката.
    А това, дето българина никой не го пита, ще извинявате, ама си е някакво заклинание - че ако ние българите, пък и хората въобще седнем да чакаме някой да ни попита, тя работата отишла, та се не видяла. Няма какво да чакаме, ами ние трябва да си казваме какво искаме и да търсим сметка от тези, на които НИЕ даваме власт и пари да ни служат - тогава, е не изведнъж, но полека-лека нещата може да тръгнат в правилната посока.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK