Политическите сили изглеждат като заспали зимен сън

За обединение вдясно трябват по-малко консервативни мантри, повече ясни и разпознаваеми за широки социални групи цели, фокусиране върху големи, а не маргинални проблеми, сериозна организационна работа, а вероятно и щипка късмет, според Боряна Димитрова. На снимката - лидери на "Демократична България"

© Надежда Чипева, Капитал

За обединение вдясно трябват по-малко консервативни мантри, повече ясни и разпознаваеми за широки социални групи цели, фокусиране върху големи, а не маргинални проблеми, сериозна организационна работа, а вероятно и щипка късмет, според Боряна Димитрова. На снимката - лидери на "Демократична България"



"Дневник" публикува отговорите на политолози и социолози какви са очакванията им за политическия живот през 2019 г.


Какви са надеждите ви и какви опасенията за 2019 г.?


- Надеждите ми – за спокойна, хармонична, мирна година. А в професионалната ми работа - повече интересни проекти, повече политици и държавници да си дадат сметка, че е по-важно да обръщат внимание на света на човека и по-малко - на собствения си рейтинг.




Какво е състоянието на основните политически партии и коалиции? А на
извънпарламентарните?


- С изключение може би на ДПС всички политически партии и коалиции преминават през сътресения. Това по-малко личи при ГЕРБ заради големината на партията и стила на лидерство. Но и там между различните нива, течения и кръгове има видимо напрежение. При БСП разделенията са официализирани, при Обединените патриоти – публично драматизирани, а при извънпарламентарните партии – стигматизирани. Не знам дали заради студа и празниците, партиите изглеждат като заспали зимен сън. Знам, че ако в най-скоро време, особено по-малките партии, не излязат с лица, тези и инициативи, изборите на 2019-та ще се окажат за българите поредните без особен шанс за избор.


Има ли условия за ново обединение вдясно и какво ще видим вдясно през
2019 г.?


- Условия има. Не по-малко от една четвърт от пълнолетните българи не се чувстват представени от парламентарните политически сили и биха гласували за една проевропейска, компетентна, отговорна десница. Самото наличие на предпоставки обаче не гарантира сбъдването на желанията. Необходими са по-малко консервативни мантри, повече ясни и разпознаваеми за широки социални групи цели, фокусиране върху големи, а не маргинални проблеми, сериозна организационна работа, а вероятно и щипка късмет.


Накъде е поела БСП? Ще има ли ново ляво?


- По антиевропейски, изолационистки и доста реакционен път. Фактът, че въпреки всички гафове на правителството не успява да увеличи електоралния си потенциал, доста ясно показва ограниченията на този път. Що се отнася до ново ляво, към момента демографската ситуация в България, процесите в Европа, а и скорошният неуспех на алтернативни леви проекти не вещаят шанс за нова левица. Което не изключва обаче промяна на лидерството в БСП, ако рейтингова лява фигура атакува успешно на изборите догодина висока управленска позиция.


През 2019 г. се навършват 30 години от началото на промените след комунистическия режим. Завърши ли преходът?


- Завърши, но по начин, по който мнозинството от българите не желаеха и даже не си представяха, че е възможен.


Промените след края на 1989 г. започнаха с искане за "смяна на системата".
Сега се чува същият лозунг. Какво означава той в наши дни?


- Римейк на фраза, зад която за разлика от 89-а година не стои нито ясно съдържание, нито обществена енергия. Тогава "смяната на системата" имаше много ясна цел – премахване на комунистическата система, демократични избори, свобода на словото, медиите и сдружаванията на гражданите, пазарна икономика, свободно движение на хора. Днес много хора дори вече не си спомнят или не проумяват категориите "жителство", "гранични листове", невъзможността да пътуваш "на Запад", ако не си част от номенклатурата. Затова и не се осъзнава размахът и мобилизиращата сила на тогавашната "смяна на системата". Днес разбирането, което влагат хората в това понятие, се колебае между смяна на правителството, въвеждане на мажоритарни избори, управление чрез референдуми и свикване на Велико народно събрание. Тоест до технология, която няма цел и съдържание, поради което и не може да отприщи мощна гражданска енергия.


Има ли обществена енергия за сериозни протести и дали те биха могли да
предизвикат промени?


- Към момента не. И то не поради отсъствието на някаква митична социална енергия, а поради липсата на събитие или процес, които да застрашават сериозно интересите на големи социални групи у нас. В края на 2018-а българите все още са в плен на инерцията от позитивния икономически ръст. Ако обаче тази конюнктура се промени, каквито прогнози има, тогава загубата на социален статус, наслагвайки се върху усещането за изхабяване на властта, може да предизвика и по-сериозни протести.


Кое е неизбежното в политическата среда, което ще се случи през 2019 г.?


- Неизбежни са двата вида избори –европейски и местни, както и това, че резултатите от първите ще определят ще има ли и трети, предсрочни парламентарни, или не.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    Единственият шанс за десните избиратели, е ЕДНА дясна партия, с ЕДИН лидер, който да взема решенията.
    Иначе ще продължават да вземат 2-3 % общо.

  2. 2 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    Аз съм #от25%.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  3. 3 Профил на Ivan Nikolov
    Ivan Nikolov
    Рейтинг: 153 Неутрално

    Единственият шанс за десните избиратели, е ЕДНА дясна партия, с ЕДИН лидер, който да взема решенията.Иначе ще продължават да вземат 2-3 % общо.
    —цитат от коментар 1 на atmanpg


    Ами то Иван Костов почти успя да го постигне и изкара пълен успешен мандат, ама много вождове се нароиха и всеки иска да е на чело, докато накрая индианците изчезнаха

  4. 4 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 2074 Неутрално

    "Тогава "смяната на системата" имаше много ясна цел -
    премахване на комунистическата система, демократични избори, свобода на словото, медиите и сдружаванията на гражданите, пазарна икономика, свободно движение на хора."

    - Комунистическа система - липсва лустрация каквато имаше в други Източно-Европейски държави.
    - Избори - те се свеждат до множествена апатия, купени гласове и по-малкото зло.
    - Слово - Баце се произнася по телевизорът все едно си приказва с комшийката от горния етаж.
    - Медии - те се продават, на когото си плаща (обикновено силните на деня). Да не забравим Шоуто на Слави.
    - Гражданско общество - във фейсбук можем да намерим най-искрени пожелания спрямо непознати сънародници.
    - Пазарна икономика - БЕХ.
    - Свободно движение на хора - имаме чудесен транзит водещ директно към работните места на Запад за гледане на деца, гледане на стари хора, сервиране, строителство, селскостопанство, фотография, медицинсни грижи и тн.

    Внимание! Вашият отговор ще бъде сканиран от системата за наблюдение. При наличие на Ад Хоминем атаки то ще бъде игнорирано.
  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3053 Неутрално

    Българските "политически партии" просто са ТЪРГОВСКИ ДРУЖЕСТВА!!!!!

  6. 6 Профил на psz58488391
    psz58488391
    Рейтинг: 314 Неутрално

    Борбата тогава срещу комунистическата система, а сега срещу комунистите във властта!


  7. 7 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2990 Неутрално

    Не искам да съм лош пророк, но датата на изборите е много лош късмет за България.
    Точно тези, които трябва да гласуват, ще са се разтръгнали по почивки, гостувания и екскурзии заради 24 май.
    Дано да греша, много бих се радвала да е така.

    Доброто е заразно
  8. 8 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    Всички партии спят зимен сън, само Румен Радев – буден. И неуморно втвърдява електората на ГЕРБ. Тъкмо винетките разклатиха доверието в управляващите, и хоп, Радев заема стойка мирно и изстрелва едно изтребително изказване, и редиците отново се сплотяват в защита на Бойко.

  9. 9 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    До коментар [#8] от "Fiji":

    Ако всяка буря в чаша вода (като мега-хипер-ултра съдбоносната драма с винетките) разклащаше довериято в ГЕРБ, нямаше да ги избираме три пъти и да управляват 9+ години. И ако ДБ искат да видят властта, е време да зарежат дребнавото политизиране и истерясване а да споделят какво смятат да направят ПО-ДОБРЕ и КАК точно ще го постигнат. Щото като им дадем властта ще очакваме да решават проблемите а не да вдигат врява до небесата за безумни дребни глупости.

  10. 10 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    "че ако в най-скоро време, особено по-малките партии, не излязат с лица,"

    Откъде лица ? Кукловодите ни пробутват само зад..ци !

  11. 11 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    До коментар [#4] от "Kiril":

    Почти си прав. Целта беше точно това, което получихме, но ни го представиха като това, което ни представиха, за да го поискаме. А най-жалкото беше, че повярвахме, когато ни казаха "оставете на нас, ние ще ви оправим". И така всякакви ни оправят вече 30 години.

  12. 12 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5089 Весело

    До коментар [#10] от "KRAFTWERK":

    Ами затова на запад централата се нарича "head ofice", а у нас - "седалище".

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  13. 13 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3097 Любопитно

    " През 2019 г. се навършват 30 години от началото на промените след комунистическия режим. Завърши ли преходът?


    - Завърши, но по начин, по който мнозинството от българите не желаеха и даже не си представяха, че е възможен."

    Защо продължаваме да наричаме пладнешкият обир " преход" така и не ми стана ясно ! Обирът изобщо не е приключил, просто в него понастоящем влизат и еврофондовете !

  14. 14 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2109 Неутрално

    "Не знам дали заради студа и празниците, партиите изглеждат като заспали зимен сън. Знам, че ако в най-скоро време, особено по-малките партии, не излязат с лица, тези и инициативи, изборите на 2019-та ще се окажат за българите поредните без особен шанс за избор."
    То това не е зимен сън, а почти като деменция и само хранителния им тракт работи, та ние сме в положението да ги отглеждаме и храним като полуживи трупове, при това колкото по-голяма партия, с толкова по-голям апетит.
    Що се отнася до малките разпиляни десни партии...имаха диста време и е крайно време да излязат с някакво предложение и лидерски физиономии, защото изборите идват - европейски,местни и наличие на сериозна възможност за извънредни парламентарни, а настоящата ситуация, без никакво смислено дясно ( за ГЕРБ няма какво въобще да се споменава), един потенциал от между 800 000 и милион и нещо избиратели остават не представени.

  15. 15 Профил на jgu46589028
    jgu46589028
    Рейтинг: 109 Неутрално

    Ролята на политиката (политиците и политолозите) в България е силно надценена. Няма как да бъде другояче в страна без икономически, финансов и военен суверенитет. Важните решения се вземат от “началниците”, които не са в България. Каза ви го премиерът. Тук има само медиен театър. Справка - докладите на ЕК, пакета Макрон, сделката за изтребителите и т.н.

  16. 16 Профил на Бриго докара Симеон
    Бриго докара Симеон
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    До коментар [#5] от "selqnin":

    ++++++++++++++

  17. 17 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3568 Неутрално

    Ролята на политиката (политиците и политолозите) в България е силно надценена. Няма как да бъде другояче в страна без икономически, финансов и военен суверенитет. ....
    —цитат от коментар 15 на jgu46589028

    Я помисли!
    Големите и апетитни бизнеси у нас са свързани с обществените поръчки. Има ли голяма фирма, облажила се с подобни поръчки да не е свързана с парламентарно представените партии?
    А глупостите с пакета Макрон ги остави. Днес Джамбазки каза, че навремето СОМАТ оперирали с 8000 камиона, а днес по европейските пътища се движат 67 000 влекача с българска регистрация. И май повечето от тях са във Франция. Офшорки на колела

  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8484 Неутрално

    Не всичко зависи от партиите и лицата в тях, а и от тези, които избират. С такива избиратели, толкова.

  19. 19 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2368 Весело

    До коментар [#12] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Абсолютно точно. А и като им видиш физиономиите на лидерите (поне на парламентарно представените партии) и се убеждаваш, че седалище, най-точно им съответства.

  20. 20 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Всички партии спят зимен сън, само Румен Радев – буден. И неуморно втвърдява електората на ГЕРБ. Тъкмо винетките разклатиха доверието в управляващите, и хоп, Радев заема стойка мирно и изстрелва едно изтребително изказване, и редиците отново се сплотяват в защита на Бойко.
    —цитат от коментар 8 на Fiji


    Е, поне разбра ли тогава, че БСП и ГЕРБ са една и съща партия!

  21. 21 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    голям проблем е липсата на демократична култура у населението. Принципно това не е само български проблем, но подобно увлечение по тъпи популистки идеи го има основно тук

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  22. 22 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2841 Неутрално

    Еми те разбраха, че хората не се интересуват от политика и нещата вървят както трябва да си бъдат - управлението се решава на избори, а не чрез крякане по площадите и пресконференции. :)

  23. 23 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2841 Неутрално

    голям проблем е липсата на демократична култура у населението
    —цитат от коментар 21 на Sinite - завоят наляво забранен


    Напротив населението има много добра демократична култура. :)

    Ако не си разбрал повечето хора правят оценки по това какъв е резултата от управлението. Не случайно в Библията е записано "По плодовете им ще ги познаете". Само една малка групичка се оценяват по намеренията. То хубаво намерения, ама за тях вече на никой не му пука, крайния резултат е важен. :)

  24. 24 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 462 Неутрално


    .......
    То хубаво намерения, ама за тях вече на никой не му пука, крайния резултат е важен. :)
    —цитат от коментар 23 на realguru


    И крайният резултат е?

  25. 25 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    До коментар [#24] от "xhi13317223":

    Крайния резултат е че криво-ляво, с проскърцване и клатушкане се движим в посока европа. Това обещава ГЕРБ, това и изпълнява и затова гласуваме за нея. Както виждате плоския данък е запазен, ефектинвото ниво на данъците дори намалява, сувия сектор намалява, дуржваните системи малко по малко се модернизират. Някои реформи дават резулат като съдебната реформа например - дела сещу крадливи кметове, едри бизнесмени, други реформи започват въпреки упоритата съпротива - тол система, концесия на летище София, здравна система. Знам че ще напюете всяка от тези реформи но избирателите ги виждаме и оценяваме. И затова ГЕРБ са с 30% в пралемента а петимата от снимката са с 1.9% извън парламента и драшят по фейса и в спонсориращите ги олигархични медии.

  26. 26 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    До коментар [#16] от "Бриго докара Симеон":

    нееее.
    бриго докара борисов,
    а любен гоцев докара симеон.
    не че има значение...
    а тая боряна димитрова
    говори баш като казионните
    коментатори тип кеворкян, томов и димитриту,
    банални зауèни фрази и никаква дълбочина на анализа.

  27. 27 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 961 Неутрално

    Баданарка за БОКО ХАРЕМ :) Свобода на слово през 1989 - свобода на слово 2018 ??
    пазарна икономика за хората от 1989 -пазарна икономика сега ? (пазарна за 100 фамилии )
    И преди , и сега има едни и същи клишета., не изùаване на историята (дори им комунистиèскта , а АНАТЕМА! Мафиотската икономика пазарна ли е е ? В мафиотското общество има слуги и господари , сега ли се чувстват повече СЛУГИ или преди. За мен думичката КОМУНИЗЪМ е твърде абстрактна. Докато имаме една СУПЕР сила като КИТАЙ ( която се смята за комунистическа) ...нещо сме пропуснали

  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10509 Неутрално

    Май ще има избори "3 в едно" тази година. Може и да не са на един ден, но ще са в една година...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3848 Неутрално

    Напротив населението има много добра демократична култура. :)
    Ако не си разбрал повечето хора правят оценки по това какъв е резултата от управлението. Не случайно в Библията е записано "По плодовете им ще ги познаете". Само една малка групичка се оценяват по намеренията. То хубаво намерения, ама за тях вече на никой не му пука, крайния резултат е важен. :)
    —цитат от коментар 23 на realguru


    Глупости на търкалета!
    Как ще знаеш какъв е крайният резултат, ако не позволяваш да се изпълнят намеренията?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    До коментар [#29] от "Храбър":

    А как да дадеш властта на пълни безхаберници само щото твърдят че са умни и красиви ?.

  31. 31 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3848 Неутрално

    Еми те разбраха, че хората не се интересуват от политика и нещата вървят както трябва да си бъдат - управлението се решава на избори, а не чрез крякане по площадите и пресконференции. :)
    —цитат от коментар 22 на realguru


    Щото с измама на изборите най-лесно се взима властта ли?
    Затова ли изборите са ти най-важни?
    Баданарка за БОКО ХАРЕМ :) Свобода на слово през 1989 - свобода на слово 2018 ?? пазарна икономика за хората от 1989 -пазарна икономика сега ? (пазарна за 100 фамилии ) И преди , и сега има едни и същи клишета., не изùаване на историята (дори им комунистиèскта , а АНАТЕМА! Мафиотската икономика пазарна ли е е ? В мафиотското общество има слуги и господари , сега ли се чувстват повече СЛУГИ или преди. За мен думичката КОМУНИЗЪМ е твърде абстрактна. Докато имаме една СУПЕР сила като КИТАЙ ( която се смята за комунистическа) ...нещо сме пропуснали
    —цитат от коментар 27 на dejmos


    За твое сведение "Мафиотската икономика" е следствие нежеланието на комунистите да спазват пазарната икономика.
    Понеже са тъпи като галоши, комунистите не искат да се подчиняват на естествената борба на качество и производствена стойност. Затова те разчитат на държавна протекция и нечестни/непазарни мурафети.
    Затова и се стремят да завземат властта. Комунистите винаги са разчитали на държавен монопол.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  32. 32 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3848 Неутрално

    До коментар [#29] от "Храбър":А как да дадеш властта на пълни безхаберници само щото твърдят че са умни и красиви ?.
    —цитат от коментар 30 на m17


    1. Как разбра че са пълни безхаберници!
    2. Всъщност точно ГЕРБ, а и БСП/ДПС винаги с твърдяли че са много печени, а резултатите им, каквито по-горе се търсеха винаги са били плачевни!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  33. 33 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Имаше такъв филм "Уморените коне ги убиват, нали?", дали пък не е време за отпадане на лицата от дансинга? С какви ли не рокади помежду си - по двойки, по тройки, политиците ни си изтанцуваха тангата( всеки гепил под мишница кокал, според времето си и мястото си във властта), а сега балансират по ръба на чепиците си, не толкова от умора, колкото от страх да не се сгромолясат. Шоуто продължава, въпреки че още никой не се е гръмнал след отпадането си, в това е разликата с филма. Наистина, всички депутати излизат на верев при напускане, щото така са се ояли, че вратите на Парламента теснеят. Пеевски не може и да влезе де, той затова и не ходи. Един конкурс за най-дебела политическа сила днес се печели от раз от управляващата коалиция. А наградата за маратонски танц ще я спечелят Свинетка и Пеевски.

    Дедо Крум
  34. 34 Профил на Rim
    Rim
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    Единственият шанс за десните избиратели, е ЕДНА дясна партия, с ЕДИН лидер, който да взема решенията.Иначе ще продължават да вземат 2-3 % общо.
    —цитат от коментар 1 на atmanpg


    Съгласен съм!
    Но преди да стане това, трябва да се съберат всички без изключение на едно място. Да си подадат ръка, да закрият старите десни партии, да насрочат обединителен конгрес, да изберат името, например "Демократическа партия" и да изберат един лидер от няколко кандидати!
    И аз искам така да стане, но до тогава и Демократична България върши работа! Необходимо е обаче да бъдат приети минимум още три партии - СДС, ДБГ и БЗНС на Николай Ненчев.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  35. 35 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3848 Неутрално

    До коментар [#34] от "Rim":

    За Николай Ненчев държа да бъде в обединението. СДС и ДБГ бих ги приел с известно съмнение. Затова бих желал едно подбно обединение да бъде подкрепено с необходимия достатъчно безусловен документ, който да гарантира постигане на поставените цели.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  36. 36 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 2007 Разстроено

    [quote#34:"Rim"][/quote]

    то имаше една Демократическа партия навремето с г-н Савов начело и бяха читави хора. Но той като си отиде, всичко пропадна...

  37. 37 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    [quote#34:"Rim"]
    —цитат от коментар 36 на Alex Prime
    то имаше една Демократическа партия навремето с г-н Савов начело и бяха читави хора. Но той като си отиде, всичко пропадна...[/quote]

    Точно затова е важно да има ЕДИН лидер, който да е лицето на партията и който да отговаря за всичко случващо се в нея.
    Партия без лидер, който да има уважението на електората - няма бъдеще.

  38. 38 Профил на Rim
    Rim
    Рейтинг: 1840 Весело

    За Николай Ненчев държа да бъде в обединението. СДС и ДБГ бих ги приел с известно съмнение. Затова бих желал едно подбно обединение да бъде подкрепено с необходимия достатъчно безусловен документ, който да гарантира постигане на поставените цели.
    —цитат от коментар 35 на Храбър


    Важното е, хората да чуят и да разберат, че всички без изключение са заедно! Това има силен психологически ефект!
    Лошото е, че ако се върви към единна партия, Ненчев ще трябва пак да напусне, защото земеделците са инат и няма да искат да си закрият партията с Държавен вестник...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  39. 39 Профил на Rim
    Rim
    Рейтинг: 1840 Весело

    ...то имаше една Демократическа партия навремето с г-н Савов начело и бяха читави хора. Но той като си отиде, всичко пропадна...
    —цитат от коментар 36 на Alex Prime


    Така е. Партията обаче съществува и сега. Приемат я, вземат нейното име и готово! На пръв поглед лесно, на практика трудно, но не това е най-важното! Важното е да има една партия, с един лидер, единни офиси в страната и всичко там каквото трябва да стане единно...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  40. 40 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Никой не вниква в мъдрите слова на Боряна, всички си баят на мантрата за "супер по по най" десница. Обаче, тези сульовци на фотката, колчем ги видя, все за Цецка Цачева се сещам. Толкоз им е сумарният политически потенциал. Ако добавим Раданчо, може да добутат до Слави Трифонов. По негласуването ще ги познаете.Тъй де, "вашите" избиратели... И аз се причислявам.

    roo
  41. 41 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#9] от "m17":

    180 млн. лв. за система, която не работи, а създава хаос и напрежение, не са дребнотемие!

  42. 42 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 865 Неутрално

    :А как да дадеш властта на пълни безхаберници само щото твърдят че са умни и красиви ?.
    —цитат от коментар 30 на m17


    Само че тия "безхаберници" в момента избират кандидатите се по електронен път и нагледно показват как се управляват подобни процеси, правейки за смях некадърните герберастки калинки, които една тъпа система за винетки не успяват да въведат.
    Герберите, като ортодоксални комунисти единствено могат да предизвикват хаос и бездържавност!

  43. 43 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    До коментар [#32] от "Храбър":

    Личи им по приказките. Да сте чули/чели Радан или Христо веднъж да са обяснили какво смятатат да направят. Ама в в конкретика и в стил "ние бихме направили .. защото ...". Няма такова нещо, вместо това във всеки техен пост се споменава Борисов десетки пъти. Е как да знам какво смятата да правят че да гласувам за тях ?. Викате БСП и ГЕРБ са едно - е да де ама за мен не са, щото Нинова иска да махне плоския данък и да ми тресне 30-40 % ДОД пък Борисов ми обещава да го държи 10%. Междо другото ДБ какво смятат да направят по темата - не съм го разбрал от писанията им за последната 1 година пък уж искат избори ?. Отделно, ония зелени троцкисти дето капитализма ги убивал искремо ме притесняват - ако вземят влатта е ясно зе зимните курирти си отиват ама те изглеждат достатъзно луди да затрият и добивни предприяти и енергетика и това вече ме тревожи. Пък не са протестирали срешу АЕЦ Белене което ме навежда на мисълта че си я харесват пък аз съм категорично против.

  44. 44 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 961 Неутрално

    До коментар [#31] от "Храбър":

    Кой комунисти ? В Китай или в България ? Нещо ми се губи светлият демократичен пример ?:) Деца в чужбина, вила в Гърция ...., в България - ни
    о в България, те са издънка на комунисти. Внимавай каква вода пиеш, защото 90% от водопроводната инфраструктура е "комунистическа". Защо няма демократична ли ..., ами има по отчети и книги :)

  45. 45 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2874 Неутрално

    Я малко рубли та да се събудят!

  46. 46 Профил на doo08488440
    doo08488440
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#1] от "atmanpg":


    До коментар [#37] от "atmanpg":

    Нали си имаш лидер в ГЕРБ бе, не ти ли е достатъчно охо ;)
    Ае у 75%, герберунгел ;)))

  47. 47 Профил на ddemi
    ddemi
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Единственият шанс за десните избиратели, е ЕДНА дясна партия, с ЕДИН лидер, който да взема решенията.Иначе ще продължават да вземат 2-3 % общо.
    —цитат от коментар 1 на atmanpg


    30 години лидерски партии стигат. Какво значи един галфон да взема решенията? Една партия наистина стига, но не знам какво вкарваш в понятието дясна. Има нужда от партия, която изразява интересите на народа, а не на 200-те фамилии на някогашния ЦК на БКП или на кремълските имперски амбиции като Сидеров и Каракачанов. Ако се потрошиш в катастрофа, отиваш в Пирогов, защото знаеш, че там ще те "ремонтират", т.е. те направят пак здрав. Не те интересува дали в Пирогов всички са експерти по компютърна томография, но имаш вътрешната сигурност, че там докторите са добри за да се довериш в ръцете им. Ако всеки ден едни доктори взаимно оплюват други доктори, че са некомтетентни, най-вероятно няма да искаш да ходиш в такава болница. Същото е и в политиката - обикновеният човек, изпаднал в пълна безизходица, иска да има чувството за сигурност, че поверява съдбата си в ръцете на компетентни политици. Каква сигурност чувства обикновения човек като вижда, че Москов прави "дясна" формация, Христо Иванов - друга "дясна", Куневите - и те, а от екрана смърдят само руски тролове? Сегашното ниво на "десните" партии е като на алтернативната медицина - има и такива. Борисов нацвъка държавата с тъпи, но верни калинки, унизи цяла България като се просна на килимчето пред Путин, а какво предлагат "десните"? Не съм чул или прочел, а следя новините. Не съм чул десен политик да убеждава, че основна задача на партията му е да приложи система за избор на хора на ръководни длъжности единствено по умения, криминализирайки шуробаджанащината.

  48. 48 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 1844 Весело

    "Знам, че ако в най-скоро време, особено по-малките партии, не излязат с лица,...……...изборите на 2019-та ще се окажат за българите поредните без особен шанс за избор".

    Бе то лица уж има. Само че се чудиш, отпред ли го гледаш, или обратно!
    ПС Просто обяснявам, защо според мен Б. Димитрова иска някой да излезе с лице- на хората им писна да гледат з.дници.

  49. 49 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 9377 Неутрално

    Още Ботев е писал "политическа зима". Има затишие, но в никакъв слчай не е губене на време.

  50. 50 Профил на 4i4oti
    4i4oti
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Уважаема редакцио, нямате ли други снимки, че все тая помествате. Тези четиримата са най-крещящият пример за безпринципен политически буламач и ни причиняват алергия.

  51. 51 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    До коментар [#1] от "atmanpg":До коментар [#37] от "atmanpg":Нали си имаш лидер в ГЕРБ бе, не ти ли е достатъчно охо ;)Ае у 75%, герберунгел ;)))
    —цитат от коментар 46 на doo08488440


    НЕ!
    Не ми е достатъчно.
    Искам алтернатива.

  52. 52 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2841 Неутрално

    Глупости на търкалета!
    Как ще знаеш какъв е крайният резултат, ако не позволяваш да се изпълнят намеренията?
    —цитат от коментар 29 на Храбър


    Някой да е забранил да си изпълняват намеренията. Да спечелят изборите и да си ги изпълняват. :)

    Ама не могат да ги спечелят. Там е проблема.

  53. 53 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    До коментар [#47] от "ddemi":

    Лидерската партия, изисква ПЕРСОНАЛНА ОТГОВОРНОСТ.
    Ти явно си за колективната безотговорност.
    Въпрос на свободен избор разбира се, но ако разгледаш кои партии печелят изборите (не само в България), ще видиш че са лидерски.
    Няма успешна партия, без харизматичен лидер.

  54. 54 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10185 Неутрално

    Тия на снимката спят наистина летаргичен сън и чакат няКОЙ да ги събуди.

  55. 55 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 489 Весело

    Боряна Димитрова е социолога, на който имам сравнително, в сравнение с Алцхаймер Райчев и Кольо Кармазъ, високо доверие и съм напълно съгласен с нея, че на т. нар. „десни“ у нас им е нужно най-вече „повече ясни и разпознаваеми за широки социални групи цели, фокусиране върху големи, а не маргинални проблеми, сериозна организационна работа“. За тяхно най-голямо съжаление, те не са в състояние да произведат нищо дори от тези минимални изисквания. Казвам „минимални“, защото всъщност изискванията са да знаеш кого представляваш – не само „офисния планктон“, но и хората, които работят и създават, плащат данъци и се борят ката ден с живота. След като си наясно кого представляваш, трябва да си дадеш сметка за какво тези хора се борят, а не ти самият за какво се бориш. И тук вече т. нар. „десни“ вече са спрели и не могат да помръднат и милиметър напред. Защо ли? Ами защото те се борят за себе си, за своите цели, без да се интересуват за целите на някой друг. Няма концепции, няма програми, няма нито предизборни, нито управленски стратегии, няма външнополитическа доктрина, няма буквално нищо! За „сериозна организационна работа“ никой не се сеща дори да помисли, камо ли да говори или организира нещо! Ако имаше начин, те още утре щяха да се преименуват от „умнокрасиви“ на „гениалнопрекрасни“, стига да имаше кой да се хване на тия евтини номера. Само че вече никой не се хваща! И няма и да се хване! Откъм телефонната кабина зад опашката на коня ще се чува само затихващо скимтене, хълцукане и заплашителни пръдни, които няма да впечатлят дори и бездомните песове наоколо! Казвал съм и друг път – в България има мегдан за дени политики, но не са самопровъзгласилите се като десни, които ще ги осъществят! Иначе ги оправдавам – що да стоят гладни и да не ядат зелника, след като има кой да им го дава! Айде, бегайте да пиете по едно малко за Ивановците, че те са най-многобройни и като нищо могат да си направят партия!

  56. 56 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3453 Неутрално

    До коментар [#1] от "atmanpg":

    Понеже имате предивд "автентичните",ще добавя-те биха имали шансове,ако забравят левичарските идеологии като ЛГБТ,джендър и всякакви такива.Но,няма да го направят-заради грантовете.Така,че....

  57. 57 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3453 Неутрално

    До коментар [#28] от "penetrating":

    Ееех,мечтиии.Пак ви се ще да гласувате за БСП.

  58. 58 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3453 Неутрално

    До коментар [#42] от "choss":

    Естествено,че ДеБъ ще си избират кандидатите си по електронен път!То целия проджект е само виртуален в мрежата-от лидерите,до избирателите-многоникници.

  59. 59 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3453 Неутрално

    До коментар [#50] от "4i4oti":

    Е,нали Дневник трябва да рекламира продукта на Спонсора,както и да се казва в момента.

  60. 60 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    тази буряна е голяма сладурана.

  61. 61 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    бурянке, кви пулитичеки сили бе мацко слатка? цар тиквоний потпомаган от лакеите си първо оби а след туй тутално искорени и жалките наченки на политическо в бг. но...за сичко се плашта.колкото по-късно - с толкоз по голями лихви. кой ше плашта ли - ами не само тиквонии но сички. ови.

  62. 62 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10509 Весело

    До коментар [#57] от "yanne":

    Не, аз ще ходя "за гъби" ако моите кандидати ги няма в списъка, а те определено не са в БСП :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  63. 63 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    Тихо, не ги събуждайте!

  64. 64 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    Боряна Димитрова е социолога, на който имам сравнително, в сравнение с Алцхаймер Райчев и Кольо Кармазъ,
    —цитат от коментар 55 на Santos


    В грешка сте. Андрюша няма нищо общо с д-р Алцхаймер. Виж, за д-р Франкенщайн не съм сигурен.

  65. 65 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4210 Неутрално

    ,,Политическите сили изглеждат като заспали зимен сън,,

    Кратко, точно, неутрално. Както трябва от един неутрален политолог

  66. 66 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4210 Неутрално

    Извинявам се: социолог, не политолог





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK