Две години Радев: какво разбрахме за президента

Президентът Радев

© Велко Ангелов

Президентът Радев



Какъв държавен глава е Румен Радев? Надпартиен, опозиционер, патриот, носител на промяна, любимец на народа? Даниел Смилов прави равносметка след двете му години на президентския пост за "Дойче веле".

Президентът Румен Радев завърши втората година от своя мандат в момент, в който България влиза в поредната предизборна кампания. Радев бе избран с подкрепата на БСП и в политически план те са очевиден тандем. В този смисъл неговото представяне оказва влияние и върху електоралните шансове на левицата. От тази гледна точка оценката на свършеното от президента хвърля светлина и върху общото разположение на политическите сили в страната. Накратко: помага или пречи на БСП Радев в желанието ѝ да измести ГЕРБ като първа политическа сила?

Радев и рейтингът
През последните две години президентът се наложи като българския политик с най-висок рейтинг. Въпреки отчетения спад в края на миналата година неговият рейтинг си остава значително по-висок от този на премиера. Което не е необичайно - президентската институция е сравнително отдалечена от всекидневната политика, а това автоматично "извисява" одобрението за нейния титуляр. Това може да се промени само при наличието на злонамерена черна кампания от таблоидната преса, с каквато се сблъска президентът Плевнелиев заради подкрепата си за протестите от 2013 година. Радев не е бил обект на такава кампания, макар че проправителствените жълто-кафяви медии от време на време пускат единични изстрели срещу него.


Същевременно високият президентски рейтинг не се прелива към БСП. От доста време левицата "буксува" на няколко процента след ГЕРБ, въпреки очевидното управленско износване и поредицата от скандали, които произведе коалицията на Борисов с т.нар. патриоти.
С други думи: рейтингите показват, че в обществото се е натрупало желание за промяна, което обаче не се трансформира в копнеж по левицата.


Надпартийност?




По конституция президентската институция трябва да бъде отдалечена от тесните партийни съображения. Това е едно от изискванията на основния ни закон, което никога не се е спазвало, а и няма как да се спазва. Президентите винаги са действали в полза на един или друг политически лагер, а Първанов дори опита да направи собствена партия. Но тъй като са институционално самостойни играчи, по правило между президентите и политическите партии, които са ги издигнали, се натрупват и напрежения. В случая с Желев те дори доведоха до сериозен разрив.


Радев засега е по-скоро в двегодишен меден месец с БСП. Вярно, искри прехвърчат, а президентът дори изрази известно разочарование от невестата си, отказвайки да подкрепи искането на левицата за предсрочни избори. Тази малка изневяра обаче е в рамките на приличието. Нищо, че заради нея някои веднага заподозряха Радев в намерения за сформиране на президентска партия и трайно разтрогване на брачния съюз. Но това са махленски приказки или най-много интимни фантазми на президента, които не са изкристализирали в конкретна програма за действие.

Радев опозиционерът


През тези две години, откакто е на президентския пост, Радев се превърна в основен опонент на ГЕРБ и в рупор на опозицията. 12-те наложени вета върху законодателството бяха част от тази опозиционност. Впрочем повечето от тях имаха сериозни основания, както в случая с ветото върху опита на парламента да опрости задължения на Домусчиев.


По-важната страна на конфронтацията с управляващите е медийната. Спарингът между Радев и Борисов, който често е заместван на ринга от Цветанов, стана обичайна публична атракция. И тъй като е удобен и за двете страни, този спаринг получава огромно медийно внимание. Радев трупа рейтинг, а ГЕРБ поставят Корнелия Нинова във второстепенна позиция. Карайки се основно с Радев, те хитро отнемат вятър от платната на БСП ръководството, което се оказва в положение да подвиква отстрани, да носи вода и да вее с хавлия на президента между два рунда.


Радев и борбата срещу корупцията


Радев дойде на власт отчасти със заявката за по-сериозна борба срещу корупцията. В началото на мандата си той реторично поддържаше тази линия. Дори се стигна до въпрос за Делян Пеевски, отправен към Бойко Борисов. Така и не се разбра обаче какво е точно съдържанието на този въпрос. А може би Радев просто набираше смелост да произнесе дадено име. Произнесе го, но за повече нямаше сили.


Радев и промяната


Радев убедително говореше, че България има нужда не от обикновено опресняване на персоните, а от по-цялостна промяна на модела. След две години може да се каже, че президентът не носи потенциал за такава промяна. Заедно с него социалистите може и да успеят да изместят ГЕРБ и да се доберат до заветната коалиция с ДПС. Но в крайна сметка това ще е повторение на схемата "Орешарски". А този филм вече сме го гледали.


Радев не е отворил и дума за аферата КТБ, нито пък е критикувал опасното срастване между бизнес, медии и политика. Инструментализацията на прокуратурата за политически цели също не е била обект на критика от страна на президента, макар че с ексцесите около Йончева това може и да се промени. Тоест Радев не е забелязал, че България прилича на пленена държава. Дори изглежда съгласен с основните елементи от сегашния модел на управление и просто се надява да смени титуляра.


Радев и патриотизацията


Радев би трябвало да играе ролята на крепител на основните партии. И на преграда срещу националпопулизма. Същевременно обаче той бе избран отчасти на вълната на всеобщото "патриотизиране": генерал, който непрестанно говори за националния интерес, е същностен елемент от политическото въображение на националпопулизма.


По тази линия Радев остава амбивалентен. В Европа той говори по европейски и гласува резолюции срещу Русия, но в новогодишното си обръщение към нацията дори не спомена ЕС (да не говорим за НАТО). Поради което може да се предположи, че като цяло Радев по-скоро подпомага възхода на националпопулизма в България.


Има обаче и друго: тъй като със своите ксенофобия, хомофобия и антиевропейски позиции БСП залитна още повече към кафявото, от тази гледна точка Радев може и да мине за балансьор между политическия център и крайните залитания на левицата. Именно неговото позициониране позволява на БСП да не изглежда съвсем като "Атака": президентът все пак внася малка доза умереност във времена на масово подлудяване.


Русия и самолетите


Радев продължава да се позиционира като проруски полюс в политиката и тук особени различия с БСП няма. Но след конфузните визити на руския патриарх в България и на Радев и Борисов при Путин президентът все пак споменава Русия с по-малко плам в очите. От тези визити стана ясно, че руските интереси в България са основно два: транзит на газ и ядрена централа, както и да се демонстрират слабостите на ЕС именно чрез България. В руското медийно пространство страната редовно се представя като недоразвит, несуверенен придатък на ЕС. Тоест България се използва за повдигане на руското самочувствие. Самият Радев - за негова неприятна изненада - също бе вплетен в подобни медийни схеми, което показва, че за руската страна родните детайли не са от значение.


Въпреки това обаче Радев не е променил съществено позициите си по ключовите въпроси - енергетика, санкции и, разбира се, самолетите: само и само да не са американски.

Да обобщим
Като цяло Радев се старае да подпомага левицата и по основните ѝ приоритети действа в съзвучие с нея. Проблемът е, че част от тези приоритети са сбъркани. "Патриотизацията" на лявото например го измества от центъра в политическата периферия и не му дава възможност да расте. Докато Радев се старае да остане повече в центъра, партията му носител все повече се радикализира. А с амбивалентните си действия президентът в крайна сметка не спира, а по-скоро допринася за този процес.


Освен това Радев не помага на БСП да се заяви като реална алтернатива на управлението "Борисов". Антикорупционната му "жестокост" е вече сломена, а мечтите му не стигат по-далеч от подмяната на ГЕРБ с БСП в коалиционно управление с ДПС. Това са чиновнически мечти под генералски мундир, които няма как да вдъхновят хората. Да, все още има немалко избиратели, които гледат с надежда към Радев като възможен вестител на политическа промяна. Но конкретните съобщения, които е произвел досега, са по-скоро разочароващи.

Ключови думи към статията:

Коментари (98)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    Че Боко го назначи, та Нинова да е удобна опозиция.

    I'm back... for now.
  2. 2 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 2321 Неутрално

    Че е по-сериозна опозиция от Опозицията. Май единствената сериозна. За което поздравления към него. И жалко за опозицията.

  3. 3 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    В този индивид - Президента - не виждам никакъв ГЕНЕРАЛСКИ МУНДИР , просто едни бермуди и джапанки под чехъл от три страни - ген.Деси , др.Нинова и РЕШЕТНИКОВ доминира над тях !

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3729 Неутрално

    Разбрах онова което знаех и преди и заради което не съм гласувал за него -че е
    РУБЛАДЖИЯ
    ШАПКАР
    ВЪЗДУХ ПОД НАЛЯГАНЕ
    ПРЕТЕНЦИЯ БЕЗ ПОКРИТИЕ
    ВЪЗДУХАР

  5. 5 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3816 Весело

    Че има жена с твърда ръка.

  6. 6 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    Разбрахме, че е завършен поданик на руската федерация и че чувството му за ред и чест трябва да се преценява от позицията на тази чужда национална принадлежност. Иначе, че е интелектуално неизкушен военен се вижда дори и без да говори. Но на фона на шизофреничната му патриотична принадлежност, този недостатък е дреболия.

  7. 7 Профил на T
    T
    Рейтинг: 419 Неутрално

    ..това което разбрахме със сигурност е, че е мъж под чехъл и един комплексиран военен, който както повечето от съсловието за съжаление, са едни обикновени службари и нямат ценностите на прочутите с патриотичността и доблестта си български офицери от царско време!
    С две думи- нищо особено.

  8. 8 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2513 Неутрално

    Радев руския слуга.

    The best way to predict the future is to invent it.
  9. 9 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2668 Весело

    Две години: изтече му стандартната гаранция. Решетников да си го прибира към русия 🗑🚾🚮🛄🚂

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  10. 10 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 12095 Неутрално

    С обобщението на Смилов съм съгласна, той не е пРезидент на всичките Българи и неистово иска да подмени това правителство с правителство на БСП и ДПС.

  11. 11 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    Разбрахме, че е кукла на конци, която се управлява от разни негодници в и около Кремъл. Разбрахме и, че е опасен за България. Разбрахме , че е много принципен, но не и, когато неговите близки газят законите. Тогава е мижитурка.

  12. 12 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2982 Неутрално

    Че по потник и джапанки изглежда най умен.

  13. 13 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    Когато Боко купи на Радев Ф16, последеният ще се качи пръв на еФ-ката. И като направи едно кръгче над Банкя и изфорсира същата таз еФ-ка, та да Му издуха къщичката. После след лупинга, ей тъй на без да иска, да прихване остатъците от къщичката Му и без да иска да натисне едно от бомбопускащите копчета... Еее, не сме толкоз лоши - стопанинът ще е отдавна в Барцелоната, най-много да се разхвърчат сандъчени трески и зелена хартия
    Ах, каква ирония само.

  14. 14 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3416 Весело

    Че е руски агент ли!
    Много лесно го разбрахме. Той не се крие

    подпис
  15. 15 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    Повечето неща в анализа са верни. Такъв президент сме си заслужили очевидно.
    А и привържениците на Герб, които не го харесват, да си сложат ръка на сърцето и да си признаят - Цецка щеше да е по-зле, уви.
    Тъжна работа.

  16. 16 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2889 Неутрално

    Всички, прокарани от него пътища, водят към Третия Рим. Извод - какъвто Третият Рим, такива и пътищата към него.

  17. 17 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 3305 Любопитно

    Радев поне знае протокола и го спазва. За разлика от Плевналиев,който явно няма умствен капацитет.

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  18. 18 Профил на nibelung2
    nibelung2
    Рейтинг: 764 Весело

    като генерал е летял на изтребител,но в политиката на селскостопански АН2

  19. 19 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    За 2 години разбрахме, че Мунчо освен че е лакей на Решетников, не е особено умен и даже си е възтъпичък, дори и за военен. Отделно освен рашъните го командори и Нинова и Деса.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  20. 20 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    Напишете една добра дума за РРадев де..... простакеса Деса сега ще ви нахейти!
    От новогодишното му слово питам близки и познати кой е по-голям лайномет, Бареков или РРадев..... засега резултата е в полза на РРадев!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  21. 21 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2741 Неутрално

    Че е руска марионетка и кукла на конци. Че няма глас, а като си отвори устата се чува гласът на ивохристовци, корнита, решетки и пр.

  22. 22 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2741 Неутрално

    Напишете една добра дума за РРадев де..... простакеса Деса сега ще ви нахейти! От новогодишното му слово питам близки и познати кой е по-голям лайномет, Бареков или РРадев..... засега резултата е в полза на РРадев!
    —цитат от коментар 20 на chichka


    Да де. Разбрахме и жена му каква е. Ако бях на него щях да я крия с чувал и лепенка на устата. И без достъп до клавиатура.

  23. 23 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    ПРезидентът е на тези, които са си го избрали.
    И той го доказа: никакъв обединител на нацията не е.

  24. 24 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 3305 Весело

    Пак са ви мобилизирали еднопроцентниците да пишете глупости!

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  25. 25 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3816 Неутрално

    Какъв държавен глава е Румен Радев? Надпартиен – не; опозиционер – малко; патриот – пише се за такъв, но не може да настигне Каракачанов и Сидеров; носител на промяна – дежа вю; любимец на народа – на половината от 80%.

  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5270 Неутрално

    В този индивид - Президента - не виждам никакъв ГЕНЕРАЛСКИ МУНДИР , просто едни бермуди и джапанки под чехъл от три страни - ген.Деси , др.Нинова и РЕШЕТНИКОВ доминира над тях !
    —цитат от коментар 3 на doroteus


    Не забравяйте Гундяев! Само той си позволи да удря с юмрук по масата в българското пРезидентство!

  27. 27 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5270 Неутрално

    Радев поне знае протокола и го спазва. За разлика от Плевналиев,който явно няма умствен капацитет.
    —цитат от коментар 17 на Веселин Дечев


    Плевнелиев е с поне 10 нива над шапкаря! Плевнелиев бе Президент! А Радев е пРезидент!

  28. 28 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6156 Неутрално

    До коментар [#15] от "boevbisser":

    Цецка не може да върти коремни и да се пъчи по потник, бермуди и джапанки.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  29. 29 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5270 Неутрално

    ПРезидентът е на тези, които са си го избрали.И той го доказа: никакъв обединител на нацията не е.
    —цитат от коментар 23 на pamela


    пРезидентът Баце "си го избра", издигайки неизбираемата кандидатура на Цецка РабФакова!

  30. 30 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    До коментар [#17] от "Веселин Дечев":
    Като видиш къде ходеше и продължава да ходи президентът Плевнелиев по света и сравниш с маршрута на летеца Радев, ще разбереш какъв протокол и до каква степен владее Радев. Той знае един единствен протокол: този, който прави България васална на Русия.

  31. 31 Профил на radovel
    radovel
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#4] от "selqnin":

    И носи потник
    И е с фатмашки мироглед и разбирания
    И не може две собствени думи да каже, само Слушам и да чете написаното от клати_уреца му Иво Христов
    Добре, че поне може да чете, макар и избирателно.
    Явно набляга на политическата подготовка още от курсант във ВНВВУ

  32. 32 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Разбрахме какви "мъже " харесва българският избирател . Не много умни , не много смели , не много красиви .А това дали предава България от глупост или за много пари е въпрос за съответните органи .

  33. 33 Профил на kol4o_7
    kol4o_7
    Рейтинг: 260 Неутрално

    Вицето на президента и цялата му орда съветници са от БСП. Както как да не е така, да не е тяхна функция?

  34. 34 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Радев поне знае протокола и го спазва. За разлика от Плевналиев,който явно няма умствен капацитет.
    —цитат от коментар 17 на Веселин Дечев


    Е точно пък по умствен капацитет ли намери да сравняваш Радев с Плевнелиев ?
    Явно и капацитета на този, който ти подава репликите не е голям.

  35. 35 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 3240 Неутрално

    Румен Десин показа, че и магаре може да е Президент на България!

    Да разлая троловете!!
  36. 36 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 3240 Неутрално

    До коментар [#17] от "Веселин Дечев":

    Дечев!
    За слепеца, и едноокия е подходящ за наблюдател!

    Да разлая троловете!!
  37. 37 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1517 Неутрално

    генерал, който непрестанно говори за националния интерес
    --------------------

    Мултикултурните глобални либерали много ги боли че видите ли, имало някой който го е грижа за НАЦИОНАЛНИЯ ИНТЕРЕС.

    Един въпрос към Дневник: Когато Възраждане дойде на власт и дейността на организации като Америка за България (която ви плаща) бъде прекратена, какво ще правите тогава? Не се заяждам, съвсем откровено ви питам каква е стратегията ви когато Възраждане поеме управлението в България? Благодаря.

  38. 38 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    Че е дирижиран от Североизток!

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  39. 39 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5270 Любопитно

    До коментар [#37] от "theduloclan":

    Какво е това "Възраждане"? Какво ще "възражда"? ЦоциализЪма?

  40. 40 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 3240 Любопитно

    До коментар [#37] от "theduloclan":

    Баба Ванга какво каза за "Възраждане"?
    Ке команди ли Бугарско?

    Да разлая троловете!!
  41. 41 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 4188 Весело

    До коментар [#28] от "Незнайко в Слънчевия град":

    честно да ти кажа, положението поне за мен е - хвани единия, удари другия.
    но явно това сме заслужили, започвам да ставам напълно примирен към качеството на политиците.

  42. 42 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    Разединител, несамостоятелен, неубедителен, превзет, неинформиран, смешно-патетичен - заслужен на българския народ.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  43. 43 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 2758 Весело

    Че по потник и джапанки изглежда най умен.
    —цитат от коментар 12 на О, ко ма напрай!


    Я си представи Тиквун , по джжапанки и потник ...Можеш ли ?
    Имаш добре ....
    Ай ся , тогаз ...Приятно повръщане 😃😃😃😃

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  44. 44 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 2758 Весело

    Лелей!
    ...Колко професионални хвърлячи на ла*на ...По президента на Републиката 😁
    Драги ми ла*номети ....
    Ми, направете един държавен преврат тогава , бе!
    Назначете Пекинската Патица ,за ''праСидент''(това - от ''прас прес''/като във Венецуела... ...
    Ше ли можете ,а ?

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  45. 45 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    До коментар [#41] от "boevbisser":
    Сакън, не се примирявай. Тези политици точно на това се надяват.

  46. 46 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    До коментар [#44] от "onemanband":
    То и Тодор Живков не сменихме, но това не го направи по-умен и интелектуален.

  47. 47 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 2831 Неутрално

    генерал, който непрестанно говори за националния интерес--------------------Мултикултурните глобални либерали много ги боли че видите ли, имало някой който го е грижа за НАЦИОНАЛНИЯ ИНТЕРЕС. Един въпрос към Дневник: Когато Възраждане дойде на власт и дейността на организации като Америка за България (която ви плаща) бъде прекратена, какво ще правите тогава? Не се заяждам, съвсем откровено ви питам каква е стратегията ви когато Възраждане поеме управлението в България? Благодаря.
    —цитат от коментар 37 на theduloclan


    Лелче, някак се тревожа за теб. Дано да си само трол. Ако си вярваш обаче на бълнуванията...си мнооого зле.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  48. 48 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    До коментар [#44] от "onemanband":То и Тодор Живков не сменихме, но това не го направи по-умен и интелектуален.
    —цитат от коментар 46 на авторът


    Сравни мислено България по бай Тошово време , и сега ...
    Огледай се ,премигни веднъж-дваж ...Сложи ръката на сърце , и си признай истината ...
    Не на мен, а пред себе си ...
    Бочко , може само краката да му мие и водата да му пие ,на Тодор Живков !
    Елементарен мутрьо, без НИКАКВО чувство за мисия ...
    Тодор Живков, добър-лош ,беше ДЪРЖАВНИК !
    Бочко, е една ...Държанка ...На който си поиска и плати ,де .

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  49. 49 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 2758 Весело

    Лелче, някак се тревожа за теб. Дано да си само трол. Ако си вярваш обаче на бълнуванията...си мнооого зле.
    —цитат от коментар 47 на Реми

    Ти, дорогая ...Вместо да се ''тревожиш'' за тоя и оня ...Вземи да се погрижиш за външният си вид ...Ама сериозно ,да се погрижиш....
    Щото, като ти чета коментарите , си правя изводи за възгледите ти ....
    А ,от там и как изглеждаш ...Тоно като ''мамата на нацията'' -Цецка ....
    Та ...Препоръката ми е ...Джим, фитнес, туй-онуй😃😃😃

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  50. 50 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 2831 Неутрално

    Изборът на Радев беше тест. Българският народ няма да се излекува скоро от траялата десетилетия еждневна промивка на мозъка. Облъчен е за дълги години напред. И няма вина. Само тъжен факт.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  51. 51 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4769 Любопитно

    До коментар [#17] от "Веселин Дечев":

    Кой протокол? Да ходи бос по по потник и къси гащи из резиденция Бояна ли?

    Gunter glieben glauchen globen
  52. 52 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4769 Любопитно

    До коментар [#37] от "theduloclan":

    Възраждане ще бъде разтурена като вражеска на страната организация, а шефът ти Костя Копейлкин ще бъде съден от военно-полеви съд за национално предателство.

    Gunter glieben glauchen globen
  53. 53 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 2831 Неутрално

    До коментар [#49] от "onemanband":

    Последното мъжле, на което бих искала да съм симпатична си ти. Когато дефицитът на аргументи е в действие, то трябва да се въртите около вида и начина на живот.
    Заработвай си и не ми се навирай м/у шамарите комуноид скапан!

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  54. 54 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 2629 Неутрално

    '' Две години Радев: какво разбрахме за президента '' Аз разбрах едно истинското му име . А то е : Фърчилко Русиев Грипев .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  55. 55 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 2758 Весело

    До коментар [#49] от "onemanband":Последното мъжле, на което бих искала да съм симпатична си ти. Когато дефицитът на аргументи е в действие, то трябва да се въртите около вида и начина на живот.Заработвай си и не ми се навирай м/у шамарите комуноид скапан!
    —цитат от коментар 53 на Реми


    Няма и как да ми станеш ''симпатична'' , вярвай ми ...
    Аз си имам стандарти ,и не съм ''бърза помощ''....
    За лелки на средна възраст, и с интелект доста под средният ...😊
    Тъй че ...''Надежда всяка тука оставете'' ...
    Както е писал безсмъртният Данте Алигиери 😃

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  56. 56 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 377 Неутрално

    Да обобщим - полезен идиот, сутрин става-вечер ляга, с името на проссия на уста!

    Безродник, подлога и предател!

  57. 57 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1328 Любопитно

    Разбрахме от коментарите, че Радев е най-голямата руска подлога. Интересно какъв е тогава Боко, където си го избра ?
    За информация на подгъзника Смилов, Радев беше първия, който поиска пенсиониране на МиГ-овете и не е с/у американските самолети а против малоумните изпълнения на ГЕРБ при избора на изстребител. Впрочем, текущите скандали бавят допълнително покупката на каквото и да е и прекрасно обслужват руските интереси.

  58. 58 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 3003 Весело

    Разбрахме , че е принципен човек и класи над предното недоразумение.Ааа, разбрахме, че имало живот и без Сорос или Америка за България..Това последното Смилов дали го е разбрал?

  59. 59 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2889 Неутрално

    Научихме, че Радев е пионка на статуквото и радетел за това, България да бъде умален модел на Русия в ЕС.

  60. 60 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    До коментар [#58] от "Noise":

    Особено принципно беше поведението на вашия президент в случаите с баща му и Деса простакеса. Как постъпи принципния? Скри се.

  61. 61 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    Много неща разбрахме и за президента, и за президентшата, и за вице-президента, ама ми е неудобно, може да има и малки деца...

  62. 62 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    До коментар [#17] от "Веселин Дечев":Кой протокол? Да ходи бос по по потник и къси гащи из резиденция Бояна ли?
    —цитат от коментар 51 на Alarmstufe: Rot


    Ма и без джапанки??

  63. 63 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1905 Весело

    Много си е добре Радев. Достатъчно е да го сравним със спящият по немски паркинзи преЦедент, палавата ирландска пастирка и тайно протестиращият с руло тапети комсомолец изповядващ евроатлантическите ценности описани в тефтерчето на Левски, за да си кажеш, че в Дондуков 2 имаме истински ас :)))))

  64. 64 Профил на vance
    vance
    Рейтинг: 528 Весело

    До коментар [#8] от "EU defender":
    Абе вие въобще знаете ли как да тролвате?

    "Руския слуга" е завършил ескадрилното офицерско училище на Авиационния университет на ВВС на САЩ във военновъздушната база „Максуел“, Монтгомъри, Алабама, САЩ и през 2003 г. завършва с отличен успех Военновъздушния колеж (Air War College) на Авиационния университет на Военновъздушните сили на САЩ.

    Ако ще е някаква слуга, то ще е американска.

  65. 65 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 3240 Любопитно

    До коментар [#55] от "onemanband":

    Гъдулка!
    Защо ли ми приличаш на снимката на оня зад т.н. "Призядент👿👿"?
    Кой Франкенщайн-доФтор реши че така и така глава не ти е нужна?

    Да разлая троловете!!
  66. 66 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 3240 Весело

    До коментар [#61] от "zyb18561487":

    Сънчо мина! Изказвай се смело!

    Да разлая троловете!!
  67. 67 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#43] от "onemanband":

    Е ти се нааака със сравненията между румен десин и боки. Кво пречи и двамата да са супер кухи ръбове?! Както и да го гледаме обаче боки е играч със 100 класи над тоя льотчик неориентиран. Десин Румен ако го пуснеш сам в гората и ги нема комунделите да му казват кво да прави, ще умре от глад.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  68. 68 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9778 Неутрално

    Разбрахме, че изпълнява руски команди и е опозиция на ГЕРБ.

  69. 69 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4322 Неутрално

    До коментар [#29] от "vassilun":

    Радев го избраха глссувалите за Радевьв това число и лилявците.Не се правете,че не знаете защо са ви кафяви гащите.

  70. 70 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4322 Неутрално

    До коментар [#64] от "vance":

    Ааа,то Ким Внук е швейцарски възпитаник,Малък Тодор-също.А Серж Станишев е британски.

  71. 71 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#4] от "selqnin":

    Селянин, много ми е интересно - ако се видиш с Радев лице в лице, кой ще излезе "въздух под налягане" и "шапкар" :-D

  72. 72 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#24] от "Веселин Дечев":

    Нали? :-D Доста мижитурки са се изходили върху името на Президента, явно това могат... само ...

  73. 73 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#42] от "motochristo":

    Аргументите?

  74. 74 Профил на 4i4oti
    4i4oti
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Този скъпо платен папагал нищо ново не казва, а само клишетата на оподзицията. Утехата ми е, че под ръководството на БСП, Решетников, Ивахриставците и Деси няма да е за дълго, а и електоратът да осъзнае, че под фуражките главите са кухи.

  75. 75 Профил на nibelung2
    nibelung2
    Рейтинг: 764 Весело

    [quote#49:"onemanband"][/quote]

    абе дрогар,ти затова ли се записа в LABOUR party за да изглеждаш красив в партийните клубове,даже ти препоръчвам да се преместиш отUK в любимата РОСИЯ,там между алкохолиците ще си номер UAN за рускините

  76. 76 Профил на nibelung2
    nibelung2
    Рейтинг: 764 Весело

    До коментар [#58] от "Noise":

    а без Рушия има ли живот в България?карай,давай вперьод,разбрах че и в Лондон има младежко БСП,предполагам че знаеш доста преди мен.та така другари,громете капиталистите на собствената им територия.рапорт даден!

  77. 77 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 2758 Весело

    [quote#49:"onemanband"]
    —цитат от коментар 75 на nibelung2
    абе дрогар,ти затова ли се записа в LABOUR party за да изглеждаш красив в партийните клубове,даже ти препоръчвам да се преместиш отUK в любимата РОСИЯ,там между алкохолиците ще си номер UAN за рускините[/quote]

    Когато ми е било времето, съм бях ''номер едно'' за рускините и украинките , мерси 😁...
    Понавъртях бая ''километраж'' по курортите ,в началото на милениума...Златните , Съни бийч ... 😃
    Сега вече ,съм женен мъж 😊

    Ти обаче, дрОгарьо ...Още караш на ръчна , нали ?
    Я ,да се поправиш!😃

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  78. 78 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 4555 Неутрално

    За 2 години разбрахме, че нямаме президент. Руснаците имат Генерал-губернатор на Задунайская губеприя!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  79. 79 Профил на Дядо Йоцо
    Дядо Йоцо
    Рейтинг: 760 Разстроено

    До коментар [#3] от "doroteus":

    ейййй - много маргинали и отрепки щъкат по тая земя Българска.....

    "The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society" E.Bernays/USA-1928
  80. 80 Профил на labby
    labby
    Рейтинг: 407 Неутрално

    Всичкото трол се събрал и повтаря едно и също. Ами тъжно вви е разбирам. Сравнете рейтинга на Радев с този на Плевню - "най великия" президент на България. Ако сме имали президент пионка и прокарващ чужди интереси това е точно бившия комсомолски секреатар и отявлен американофил.

  81. 81 Профил на haralanov
    haralanov
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Слаб президент! Много слаб! За да се уверите, че е така си задайте въпроса. Кои са трите важни и съществени неща, които Радев свърши за 2 години, като български президент? Трудно ви е да отговорите, нали?

  82. 82 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1253 Весело

    Разбрахме, че точно изпълнява инструкциите на Москва

  83. 83 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1253 Любопитно

    До коментар [#70] от "yanne":

    Станишев е роден и израсъл в сесесер и Русия , правил е дипломна работа за червената армия, която е продължил в Русия като в дисертация. Бил на някаква специализация е ЕДНА година в Лондон... Кое точно му е английското възпитание ?

  84. 84 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 601 Неутрално

    Колкотои да плачете за Презедент Плевнелиев, той сега се топли със синоптичка, и не му е до чимберите на Бойко.

  85. 85 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1253 Весело

    До коментар [#80] от "labby":

    Е какъв е рейтинга на Ушаонков ? На втората година , вече е под 50% , и то по данни на червения -"кънчовия Галъп". По това време от мандата си лошия плевню май имаше повечко % ...

  86. 86 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#73] от "911":

    Никой не е длъжен да дава аргументи, точно както и този президент само сипе клишета без едно разумно обяснение зад тях. Аргументите са нужни, ако има базова грамотност и осъзнаване на смисъла на институцията.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  87. 87 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1253 Весело

    До коментар [#57] от "Quo Vadis?":

    Не си нацелил ваксата дрогарьо , същият е и Боко. Прочее , къткайте си
    Боко , че без него сте по зле ...

  88. 88 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2644 Неутрално

    Само картинката съм видял - още педи четенето: Статуя с крила, но без глава зад гърба му - що за метафора?

  89. 89 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2644 Неутрално

    "По тази линия Радев остава амбивалентен. В Европа той говори по европейски и гласува резолюции срещу Русия, но в новогодишното си обръщение към нацията дори не спомена ЕС (да не говорим за НАТО)."

    Моите извинения към господин Смилов, но това не е никаква амбивалентност. Това си е чисто лицемерие.

    Пример за амбивалентност е например любовта, която бързо преминава в омраза и обратното; единството на привличане и отблъскване едновременно. По принцип терминът се употребява главно по отношение на човешките емоции и те действително са амбивалентни - лесно преминават в своята противоположност.

    В случая с Радев обаче, не става дума за емоции, а за характерните за хората с душа като кокоши задник поведенчески стратегии: за неповторимото единство на дребно интересчийство, махленски тарикатлък и най-обикновена страхливост.

  90. 90 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2644 Неутрално

    "По тази линия Радев остава амбивалентен. В Европа той говори по европейски и гласува резолюции срещу Русия, но в новогодишното си обръщение към нацията дори не спомена ЕС (да не говорим за НАТО)."

    Моите извинения към господин Смилов, но това не е никаква амбивалентност. Това си е чисто лицемерие.

    Пример за амбивалентност е например любовта, която бързо преминава в омраза и обратното; единството на привличане и отблъскване едновременно. По принцип терминът се употребява главно по отношение на човешките емоции и те действително са амбивалентни - лесно преминават в своята противоположност.

    В случая с Радев обаче, не става дума за емоции, а за характерните за хората с душа като кокоши задник поведенчески стратегии: за неповторимото единство на дребно интересчийство, махленски тарикатлък и най-обикновена страхливост.

  91. 91 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3217 Неутрално

    Много си е добре Радев. Достатъчно е да го сравним със спящият по немски паркинзи преЦедент, палавата ирландска пастирка и тайно протестиращият с руло тапети комсомолец
    —цитат от коментар 63 на Günther


    1.Росен на 10 ноември НЕ Е БИЛ КОМСОМОЛЕЦ!
    Той май си е бил член на БКП! ... ..."Вузовският комитет на БКП си беше сериозен ранг за онова време – беше приравнен на Районен комитет. Росен е от студентската квота и беше избран като представител на ФЕТТ, който беше най-големия факултет. Беше член на БКП и това не е тайна. Той беше секретар на курсов комитет на комсомола, каза още Георгиев. От партийната организация на техния факултет той е бил предложен и издигнат за член на Вузовския комитет на БКП на ВМЕИ „Ленин“ от квотата на студентите..."

    Стига лъжи за някакво негово "комсомолство" ! Комунист е бил, комунист!


    2.Плевнелиев!
    Той е нашият политик с най-големи позиции из международните среди! .. И знае езици, и всичко ..!
    ------------------------
    "Бях член на световно семейство, бях равен на всички тях. Имал съм поне 25 срещи с Обама и 30 с Меркел" . Обама и Меркел са имали мобилния ми телефон, звънели са ми за всичко - продължава той в публикуваното днес голямо интервю. - Търсели са моето мнение. Аз бях човекът, който можеше на български, на руски - с Лавров широко си говорихме, на перфектен немски и английски да дава решения.
    И бях оценен. Получих огромно международно признание.
    .....
    "Обама е мой близък приятел - заявява Плевнелиев. - През последния септември само за един ден ние се видяхме три пъти... Беше ме сложил на маса №2 и си говорихме дълго.
    Но извън този исторически обяд вечерта Обама ме покани и на приема. И направихме тази прословута снимка, на която Обама и Мишел така здраво са ме прегърнали, че ми се е повдигнало сакото. .."
    --------------------------

    3. Да припомним - в Белия дом ДРУГО повдигнато сако освен нашето, българското НЕ Е ИМАЛО!
    Има една повдигана синя рокля , по времето на Бил Клинтън .. ама онази история е съвсем друга!
    Синята рокля! Всички я помним, нали?!
    А за сакото се мълчи ! Комунистите не искат да сме прочути ..

    Преди време имахме ли , да запитам, така приемани хора - че американските президенти да им вдигат сакото от обич .. ... ??
    И не ни ли се разтупва сърцето .. ние, българите - представени от нашият президент - сме вече на маса №2 ! .. Обама и Обамовица да ни хвърлят сегиз - тогиз , по едно око по време на вечерята. А??

    От маса номер две, може и директно да комуникира:
    "Какво е това? Супа? Аз много обичам супа! Чорбата е турско ядене, ние сега повечето ядем супи!"

    Плевнелиев е бил на МАСА НОМЕР ДВЕ!
    Знам какво ще ми кажете, червенушки .."Щото Обамовица да го следи, да не прибере сребърните лъжички" .. ама няма да сте прави и вашето ще е клевета.
    От маса номер две, Росен би могъл да се обърне директно към домакините..
    "Тц,тц, тц пърдон, изцапах ви бохчата"!

    Да повторим, че е важно:
    -----------------
    " Обама и Меркел са имали мобилния ми телефон, звънели са ми за всичко .Търсели са моето мнение.
    Аз бях човекът, който можеше на български, на руски - с Лавров широко си говорихме, на перфектен немски и английски да дава решения.
    И бях оценен. Получих огромно международно признание."
    ----------------

    Та така!
    За търсене на авторитетно мнение на английски - може би се набира 1 ...
    За даване на решения , на руски - набираме 2 ..
    За връзка с оператор - 3 ..
    За говорене надълго, на перфектен немски - 4 ..

    Булгар! Булгар!
    А вие викате - Радев ..

    Корнелия , смешно е ..


  92. 92 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3217 Неутрално

    ... И още за Росен .

    1. Ето негови дълбоки политически анализи:
    ----------------------
    „в продължение на много години бяхме изключително силно зависими като член на Съветския съюз„.
    ------------------
    "Член на Съветския Съюз" .. ей това, ще го помня до гроб , щото съм евроатлантист ! Както ще помня и за Сакото и за Синята Рокля ..
    ... надигани, да припомня , на едно и също място - в Белия Дом ...

    2.Ето и за росеновата юначност:
    -----------------------------
    ….„През февруари отидох на платформата с протестиращите.
    Бях там, на платформата, и крещях (смее се), опитвайки се да им кажа нещо, и те ми крещяха (смее се), но накрая доказах, че съм смел президент, който не се страхува да отиде дори на платформата .."
    -----------------------------
    Като преведено от английския на Президента "да отида на платформата" ще да означава, че февруари се е качил на покрива на лекотоварен автомобил Форд и от там е говорил, КАКТО ЙОЛО ДЕНЕВ на мегафон с батерии 1,5v !
    При това качване, Росен показал гражданска смелост, физическа ловкост и сиви рипсени чорапки до над глезена!

    Честити сме, че сме имали такива водачи!

  93. 93 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3217 Неутрално

    Росен е бил с гол в ръката мегафон , сред народа , досущ по йолоденевистки..

    А вие викате - Радев...

    Корнелия, смешно е!

  94. 94 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3217 Неутрално

    "По тази линия Радев остава амбивалентен. В Европа той говори по европейски и гласува резолюции срещу Русия, но в новогодишното си обръщение към нацията дори не спомена ЕС (да не говорим за НАТО)."

    Моите извинения към господин Смилов, но това не е никаква амбивалентност. Това си е чисто лицемерие
    —цитат от коментар 90 на gr52


    Абсолютно лицемерие ..

    Истинският евроатлантист , на Нова Година показва снимки от Скалистите Планини ( Rocky Mountains)... Най-високият връх е Елбърт в американския щат Колорадо с височина 4401 m.

    А Радев .. нищо ..
    Язък, че като е бил на обучение в САЩ са го хрантутили в столовата .
    Хем първо, второ, трето ..

    А той излезе да е лицемер!
    Хора бдете!

  95. 95 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 947 Весело

    До коментар [#15] от "boevbisser":Цецка не може да върти коремни и да се пъчи по потник, бермуди и джапанки.
    —цитат от коментар 28 на Незнайко в Слънчевия град

    -Цецка може и да не може да върти коремни. но може да върти гюбеци и да се пъчи на дансинга в кръчма.
    -

  96. 96 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 2004 Весело

    До коментар [#37] от "theduloclan":

    Със същия успех може да попиташ:
    Какво ще стане когато цъфнат налъмите?
    Ако можеш да си отговориш на този въпрос -добре. Ако не- и лекар не може да ти помогне.

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  97. 97
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  98. 98 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3217 Неутрално

    Ето и още за Плевнелиев!
    --------------------
    ... "Стандарт” пише, че според експерти от "Дондуков" 2, ако съпругата на Плевнелиев – Юлияна, реши да остане в сянка през целия мандат, протоколът на новия президент спешно трябвало да потърси служебна първа дама.
    Щото при работни визити Плевнелиев можел и сам, но при официални това било неприемливо. ...
    .. А, като му дадат служебна, той дали ще я пази? Щото като съдя как се джаскат служебните коли… Да не стане като в народната приказка „служебна жена кокали нема”....
    ------------------
    ...„Президентът без първа дама, но с Аню в САЩ”, съобщава „Стандарт. Дано да е същото, ама като го гледам Аню, не вярвам.
    Нали щяха да му дават служебна жена, какво стана? " ..
    --------------------

    Част от Хибридната война, на Мурзилките е, да лишават Росен от Служебна жена!
    ----------------------------


    Плевнелиев бе величав !

    Напомня най-добрите образци, на самопожертвователност. Ето цитат от Класиката : ..
    ----------------
    "Старата жена тикаше пред себе си количка, в която бе седнал човек с военна шапка с излъскана козирка и размахваше патерици. А на ревера му светеше пъстра новобранска китка.
    И тоя човек, като размахваше непрестанно патериците си, викаше из пражките улици:
    — Към Белград! Към Белград! ..."
    ------------------





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK