Циганите (ромите) – хора или пасмина?

Роми протестират през януари срещу изказването на Каракачанов, че "циганите са станали изключително нагли"

© Велко Ангелов

Роми протестират през януари срещу изказването на Каракачанов, че "циганите са станали изключително нагли"



"Пасмина" - група хора, които имат отрицателни качества; сбирщина.
Български тълковен речник


За изясняване на "цигани", "роми" и "хора" няма да използвам речник.


Приветствам отдавнашната, а – вече – и концептуализирана загриженост на вицепремиера Каракачанов към циганския (ромския) етнос. Приветствам неговото уважение към законността, хуманизма и справедливостта.




Съжалявам обаче, че тази загриженост е отправена етнически избирателно, което пък е незаконно, нехуманно и несправедливо.


Приветствам мерките, предложени от г-н Каракачанов за насърчаване на образованието, социалната ангажираност, здравеопазването, превенцията на престъпността, изобщо – насърчаването на ролята на държавата, когато тя влиза в тази роля, за да реши проблемите на българските граждани. Не зная обаче дали вицепремиерът е осведомен, че тези мерки отдавна съществуват и са залегнали в българското законодателство – без оразличаване по "раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние" (чл. 6 от действащата Конституция на Република България). Мерките са насочени и към циганските (ромските) гета: в тях има училища (етнически сегрегирани) и полицейски участъци, за жителите им се грижат социални работници и здравни медиатори – поне така пише в различни мониторингови доклади на различни институции и организации. Колкото до превенцията на престъпността, тя по принцип е задължение на държавата – без разлика на "раса, народност" и т.н.


Мерките обаче не действат


При последното ми посещение в пазарджишкия квартал "Изток" през 2018 г. учителите се оплакваха, че децата идват в клас, но рано се отказват: момичетата се женят, а момчетата започват работа. Имали 11 абитуриенти. Особено се гордееха с един студент, записал етнология в Пловдив.


Немалко от жителите на гетата изпращат децата си да учат извън махалата. На някои места се провеждат програми за десегрегация на училищата, но – очевидно – са недостатъчни. Именно някои от жителите на кв. "Изток" се опитват да създадат сдружение, чрез което да осигурят – специално за гетото - гинеколог и учители по български език за деца и възрастни.


В кв. "Изток" има и полицейски участък. В него намерих един-единствен униформен служител, който заяви, че нямали никакви проблеми. След това заключи участъка, качи се в кола и замина. Не го видях да патрулира из гетото. Не казвам, че не го е правил, просто не го видях.


Съгласна съм със събарянето на незаконните постройки – пак без разлика на "раса, народност" и пр. Съгласна съм с премахването на гетата. Г-н Каракачанов обаче не казва какво да се прави със законните постройки – как те да се изнесат извън гетата? И няма ли принудителното разселване да предизвика – вместо интеграция – все по-засилващо се капсулиране вътре в гетото, каквито признаци вече са налице?


Съгласна съм, че държавата трябва да играе важна роля в тези процеси. Не съм сигурна обаче дали принудата (думата "задължително" е употребявана твърде изобилно от г-н Каракачанов) и рестрикциите са най-ефикасният начин за постигане на интеграция и за "нормализиране". Засега единствените, които успяват в това трудно начинание, са религиозните институции и някои (съвсем малко) неправителствени организации – без да са "задължително" въдворени в гетата, каквото е предложението на вицепремиера (с. 7 от "Концепцията").


Успяват, защото не си служат с принуда и рестрикции. Успяват, защото едва ли са силно разтревожени от "значителното увеличаване на този етнос" (с. 1 и 3 от "Концепцията"). Успяват, защото не се стараят непременно да "ограничат маргиналната раждаемост" (с. 4 и 6 от "Концепцията"). Успяват, защото не настояват за "възстановяване на центровете за трудово обучение и възпитание в структурата на Главно управление на Строителни войски" (с. 5 от "Концепцията") – отдавна отречената сегрегационна практика от времето на комунизма.
Успяват, защото работят - за образование, за социализация, за здравеопазване вместо да пледират за въвеждане на "мерки, изискващи законодателни промени" (с. 7 от "Концепцията").
"Мерките", предлагани от вицепремиера, съдържат:


- разширяване на обхвата на неизбежната отбрана при посегателства срещу живота и имуществото на физически лица;


Дали такова "разширяване" няма да предизвика посегателства върху живота на други "физически лица", каквито случаи вече има?


- създаване на специално производство за незабавно налагане на наказание за извършени правонарушения и незабавно привеждане в изпълнение на наложеното наказание;


Дали "специалното производство" ще замени съдебното производство, предвидено за всички български граждани – без разлика на "раса, народност" и т.н.?


- регламентиране на създаването на доброволни отряди към МВР с цел охрана на обществения ред и особено защитата на живота и имуществото на лицата, живеещи в по-малки населени места.
Дали тези "доброволни отряди" ще прилагат "специалното производство" и ще изместят както съда, така и правоохранителните органи?


Дали все още живеем в правова държава?


Вицепремиерът предвижда не само "законодателни промени" и рестрикции, но и специални привилегии за жените и децата от циганския (ромския) етнос: въвеждане на безплатни аборти и безплатни детски градини, финансирани от държавния бюджет, т.е. от данъкоплатците с нецигански (неромски) произход (с. 4, 6, 7 и 8 от "Концепцията"). Липсва обяснение как тези привилегии ще премахнат "противопоставянето между българските граждани, породено от усещането за привилегированото положение, с което се ползват част от лицата от цигански (ромски) произход в България" (с. 3 от "Концепцията").


Въпреки това противоречие, мнозина български граждани с нецигански (неромски) произход, вероятно, ще харесат "Концепцията". Мои познати, които никога не са гласували за г-н Каракачанов, сега ми казват: С желязна ръка трябва да се справим с тази пасмина.


Пасмината, вероятно, не е съставена от "физически лица", т.е. от отделни хора.


Пасмината, вероятно, няма нужда от съд, а само от "специални производства".


Пасмината, вероятно, живее извън правовата държава и е подвластна на "доброволните отряди".


А ние? Ние ли сме "желязната ръка"?


Г-н Каракачанов очевидно се е привидял като такава. Привиждат се, предполагам, и новите му поддръжници, готови да закрепят позавехналия му рейтинг.


Какво е "ние"? Гражданско общество или доброволни отряди?


"Концепцията" на вицепремиера Каракачанов, всъщност, не ни казва нищо ново – нито за отдавна предвидените в законодателството "мерки", нито за собствените му пристрастия и политически образ.


Още на пресконференцията след първия тур на последните президентски избори кандидатът Каракачанов заяви:


Започнахме кампанията си в Пазарджик и я завършихме в Пазарджик!
Това е война за освобождението на България! Ние сме юмрук, който тепърва ще нанесе удар!


Ударът е нанесен, войната - обявена. Само освобождението никак не е сигурно. Единственото сигурно е, че пак има избори.


А гражданско общество?


Авторът проф. д-р Евгения Иванова е етнолог, балканист и белетрист.

Коментари (166)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4396 Неутрално

    Над 1 милиард похарчени за интеграция и пак пасмина - браво , браво!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 771 Неутрално

    Самото заглавие си е сигнал за съдебно преслеследване по пропаганда на расова дискриминация.

  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 10099 Любопитно

    Каракачанов, ПРОСТО пусна едни планове за спиране на циганизацията на държавата - индоевропейците да учат, да се трудят, да спазват законите и правилата…Което предизвика много раздразнение и шум сред. Включително протести. Няма да коментирам. Защото е повече от ясно – не им харесват предложенията. Защото противоречат на манталитета и традициите на етноса. НЕ ИСКАТ да учат, да се трудят, да спазват законите и правилата…

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1961 Неутрално

    Които си вадят сами прехраната са хора.
    Онези, които паразитират на гърба на обществото - са пасмина.
    И това важи не само за циганите. Просто при тях процента е по-голям.

  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 10099 Любопитно

    Нещо неясно?

    Нормалните хора го знаят и разбират. „Кривозащитниците“ умело затварят очи…

    karabastun1@abv.bg
  6. 6 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Има и хора ,има и пасмина.Както при всички.Просто при някои ромски общности има социални кодове,несъвместими с правото и това трябва да се пречупи.Елементарно върховенство на закона.

  7. 7 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    Законът - неотменно прилаган еднакво към всички. Ама дупце и държавнически кураж трябват за това.
    Всичко друго е дрън-дрън и предизборни фанфари.

  8. 8 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Колкото по-малко НПОта се занимават с циганите ,толкова по-бързо и повече от тях ще станат хора...

  9. 9 Профил на gigabyte
    gigabyte
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар [#6] от "slonsco":

    Да, така е. Само дето изявата на вицето е кампанийна, предизборна, а онези тихомълком вземат надмощие. Един ден ще станат мнозинство, ще станем първата индийска колония. А животът в майка Индия въобще не е песен - насилието над жените и слабите е ежедневие, елементарната хигиена е лукс, и още много такива екстри. Късогледството на политиците и многознайковците - като авторката например - води доникъде. Само ред и законност оправят нещата, а тях майсторите на "прехода" ненавиждат повече от всичко.

    master
  10. 10 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    Някак си ми звучат еднакво:
    "Пасмина" - група хора, които имат отрицателни качества; сбирщина.
    Български тълковен речник
    "Шайка" - група хора, обединени от престъпни цели(определено престъпните цели са отрицателни качества), тайфа, банда.
    Български тълковен речник

  11. 11 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 930 Неутрално

    Авторката да поживее в гетото и тогава да пише.

  12. 12 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4096 Неутрално

    Самото заглавие си е сигнал за съдебно преслеследване по пропаганда на расова дискриминация.
    —цитат от коментар 2 на hasmokar


    И на мен това ми мина през ума , като го прочетох.

  13. 13 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    Ето я основната причина за това циганите да са в такова окаяно положение:

    https://youtu.be/kYnV3fcYZ3g?t=26

    Това са нещата, които този човек говори, и това, че 99% от българите са съгласни с тях.

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  14. 14 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4096 Неутрално

    Вината , че циганите не са интегрирани в държавата е вина на държавата , а не на циганите.

  15. 15 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Авторът проф. д-р Евгения Иванова е етнолог, балканист и белетрист...

    И как точно ще помогне с тези изключителни специалности на проблема на българската държавност,която се самоограничава и свени да прилага законите,когато става въпрос за циганския етнос поради изключителния натиск от чужди държави и интереси чрез техните маши НПОтата на българска суверенна територия?

  16. 16 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    Както е тръгнало, няма да е далеч времето, когато циганите в България, започнат да владеят дадени места, области, територии.И днес има села и градчета, където циганите са доста повече от другите и единственото им начинание е да обират бедните старци, да крадат от градини и курници - изобщо - да се изхранват с кражби и незаконни действия.
    Има и не само къщи, а цели села, в които са се самозаселили цигани и в които собствениците на къщите не могат да припарят, камо ли да си търсят правата.Полиция, кмет, община - институциите, не могат и не искат да се справят с проблема.А най-странното е, че БХК и подобни организации продължават да твърдят, че циганите са онеправдани, не си знаят правата и подобни неистини.
    Обзалагам се, че никой българин, решил да се самонанесе в дадена къща или пък поискал да си построи колибка на което и да е място, което не е негово, ще бъде веднага изгонен, съден и глобен, за това му действие.Но срещу циганите няма подобни мерки, защото полицията се страхува, а политиците дори ги поощряват към това, защото на изборите ще им върнат услугата, като гласуват както им се каже.
    И така, ден след ден, напрежението расте, циганите се научиха, че могат всичко - как така 10 години никой не ги е гонил и събарял , а днес - защо?!А институциите мълчат, обещават нещо, колкото да спре да се шуми за даден проблем и до там.
    Предвиждам, че скоро, българите ще сме в големите и средните градове, в селата до тези места, а там, където полиция и институции не са си вършили работата и циганите живеят, ще е негласна тяхна територия и никой няма да може да припари друг.Места, ще станат опасни за преминаване и колите постепенно ще ги заобикалят, а за българите, които са решили да се борят с това, ще се организират в групи, наряди и постове.
    И за всичко това са виновни политиците и полицията, които вече толкова години не предприемат никакви действия срещу циганската престъпност, а те - циганите - стават по-нагли и по-нагли.

  17. 17 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 218 Неутрално

    До коментар [#13] от "КретенКилър":

    Напиши си собственото мнение,остави флашките...

  18. 18 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    До коментар [#14] от "tacheaux":

    Вината , че циганите не са интегрирани в държавата е вина на държавата , а не на циганите.
    —цитат от коментар 14 на tacheaux


    Мммне, не сте прав! Този процес изисква две страни.

  19. 19 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1961 Неутрално

    Вината , че циганите не са интегрирани в държавата е вина на държавата , а не на циганите.
    —цитат от коментар 14 на tacheaux


    Сериозно?
    А защо всички останали са се интегрирали, а само циганите не могат?
    М?

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3664 Неутрално

    За съжаление при циганите пасмината е преобладаваща!И не са виновни те!

    До истината се достига с познание!
  22. 22 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    Пасмина.

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  23. 23 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Ако им спрат помощите и започнат да преследват и наказват престъпленията им, неинтегрируемата част от циганите просто ще се изсели от България в посока Западна Европа и проблемът ще се реши.

  24. 24 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    В нашата действителност има организации, които на дело са се заели с циганския проблем. Ето как:
    - Намират работа по строежите например на Англия, Франция или Германия на някой мъж от ромско гето. Работа има!
    Мъжът отива на разноски на НПО-то, постъпва на работа и плаща (на няколко вноски или еднократно) солидна комисионна-възнаграждение на посредника. Същевременно му помагат да си намери квартира и той заживява там.
    - Уреждат пристигането на "половинката му" и я закачат към социалната система на приемната държава. В този случай комисионната-възнаграждение за посредника също е солидна четирицифрена сума в евро, а общото число може да стане и петцифрено.
    - Децата - какво става с децата, ми е трудно да си представя, но в оптимистичния сценарий ходят на училище и понаучават езика.
    В песимистичният сценарий си стоят вкъщи, но как е в реалистичния - нямам представа.
    За тази прослойка в нашето общество това е все някакъв изход, и то сравнително добър.
    Колцина са така?
    Май са доста, защото строителните предприемачи в България масово казват: "Няма работници. Даже и цигани не можем да намерим. Изнесоха се в Европа."
    Изходът е в усилено въвеждане на нови технологии - с по-малко работна ръка.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    До коментар [#13] от "КретенКилър":Напиши си собственото мнение,остави флашките...
    —цитат от коментар 17 на hue00596226


    Няма флашки.

    Мнението ми е пределно ясно, но нека да го обясня като за теб: основната причина за състоянието на циганите е крещящият расизъм, демонстриран в клипчето от героя в него и повсеместните поощрителни коментари.

    Това е див фашизъм, не само несанкциониран по никакъв начин, ами и явно радушно възприет от българина.

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  27. 27 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Даже пасмина е меко определение

  28. 28 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2980 Неутрално

    Които си вадят сами прехраната са хора.Онези, които паразитират на гърба на обществото - са пасмина.И това важи не само за циганите. Просто при тях процента е по-голям.
    —цитат от коментар 4 на atmanpg



    До коментар [#4] от "atmanpg":

    Дай статистика,че е по-голям процента?
    Айде аз ще ти дам. Безработните през миналата година у нас са били 160хил. души. А знаеш ли колко са циганите в България? МАКСИМУМ 400хил. Смятай сам. Не само че не работят,ами и обратното - излиза,че циганите като цяло работят повече от българите!!! Говоря съвсем сериозно. Защото ако махнем стотиците хиляди българи-чиновници клатещи си краката,както и хилядите излишни служители на МВР и лекари и мед.сестри,точно това излиза!

  29. 29 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1732 Гневно

    Има една пасмина в България - и това са престъпниците, нарушителите на закона, независимо от раса и религия!

  30. 30 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1961 Неутрално

    Мнението ми е пределно ясно, но нека да го обясня като за теб: основната причина за състоянието на циганите е крещящият расизъм, демонстриран в клипчето от героя в него и повсеместните поощрителни коментари.
    —цитат от коментар 26 на КретенКилър


    Дрън-дрън!
    Който иска (да се интегрира) - търси наìни.
    Който не иска - си измисля оправдания.

  31. 31 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1961 Неутрално

    Мнението ми е пределно ясно, но нека да го обясня като за теб: основната причина за състоянието на циганите е крещящият расизъм, демонстриран в клипчето от героя в него и повсеместните поощрителни коментари.
    —цитат от коментар 26 на КретенКилър


    Дрън-дрън!
    Който иска (да се интегрира) - търси наìни.
    Който не иска - си измисля оправдания.

  32. 32 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1042 Весело

    "Циганите (ромите) – хора или пасмина?"

    Наистина.

    В Русия съм! В Русия съм!
  33. 33 Профил на BlueBoss
    BlueBoss
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Добре де - да приемем, че Каракачанов не е бил прав в Концепцията си. Какво имаме в действителност?
    Имаме едни компактни общности от въпросния етнос, които в огромната си част живеят в едни ужасни условия без да имат каквито и права върху заселените от тях имоти. Това според закона си е нарушение и следва незаконните постройки да се разрушат.
    Имаме редовно погазване и нарушаване на елементарните норми за хигиена и шум, за което по закон се налагат съответните административни наказания. Обаче този етнос все се оправдава, че нямал пари, но не спира да цапа и да нарушава реда. Никой не е длъжен да се съобразява с някакви си номадски традиции да се прави сватба по 3 дни, още повече като нямаш пари...
    Имаме кражби на какво ли не по малките (и не чак толкова малки) населени места... "Берат" си хората бакър, Жилязо и каквото става и е на далавера за изкупуване и не смятат, че това си е откровенна кражба. Да не говорим колко пъти тези кражби са съпроводени и с насилие...
    Отказват да спазват разпореждания на органите на реда и редовно си позволяват да нападат полицаи, доктори... Това как ще го оправдае авторката? Нима е допустимо да се търпи тумби от озверели животни (да - те са най-близо до животните в подобна ситуация) да трошат и нападат полицаи? Нека видим какво би се случило в едни хормални държави при подобна ситуация? Дали в една америка ще си позволят да посегнат? Или в една Англия, или Германия?

    Много се изписа, как тук сме се отнасяли зле, а навън виждаш ли те живеели добре. Ама не се казва, че навън не цапат като тук, заящото никой не им цепи басма и ги глобяват яко, че бачкат, щото помощи никой не им дава, че не правят сватби по три дни с надута музика, защото на втората минута полицията идва и сватбата става като за глухонеми. Никой не се опитва да лъже държавата, в която живее че децата му са инвалиди и не си и помисля да не ги пусне на училище... Защото там закона се прилага с пълната му сила и без коментар, а тук винаги се намират лумпени като БХК да застанат и да бранят стадото от нас - тези дето с данъците им плащаме съществуването, дето сме малтретирани, бити, ограбвани... Дето се заключваме с по пет ключалки и слагаме камери и дори и тогава не сме защитени...
    Къде питам аз беше БХК да защити пребития военнослужещ от онеци нагли цигани? Къде беше да организира протест срещу погазването на елементарни човешки права? Къде е да защити хората, чиито бащини домове по селата са разграбени от същите тези цигани и самонастанили се не могат да бъдат извадени от там? Защото ако се опиташ да го направиш автоматично ставаш расист и искаш клетите "роми" да останат на улицата посред зима...
    Никой не ги е карал да се въдят като хлебарки, а когато те нападнат хлебарки у дома не ги каниш на баница, а пръскаш с отрова другарко професор....

  34. 34 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    Този процес изисква две страни.
    —цитат от коментар 18 на lz73


    Така е, и истината е, че българите НЕ желаят интегрирането на циганите.

    Ако тук присъстващите си сложат ръка на сърцето, ще признаят, че те биха предпочели циганите да ги няма, отколкото да живеят в един вход с цигани, да работят с цигани, децата им да ходят на училище с цигани.

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  35. 35 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Заради такива като авторката на статията, няма реална интеграция на ромите!

  36. 36 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    До коментар [#26] от "КретенКилър":

    Ще Ви споделя малко личен опит.
    Идва при мен един нов клиент, леко мургав, но облечен много прилично и чист книжовен български. Първите му думи бяха "аз съм циганин, това проблем ли е за Вас"? Отговорих му, че за мен не е, но не виждам защо пита. Както и да е, след време се запознах с жена му и двете му малки дечица. Черни цигани, облечени прилично с превъзходен български и възпитание, на което всеки би завидял...Та те така става...

  37. 37 Профил на ds_g
    ds_g
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Дявола чете библията както му изнася. Независимо кога, тази промяна ще се случи, и колкото и да се опитват да го отричат проблема с циганите, които не се социализират, тои няма да изчезне. Политиката на управляващите е да се снишават при всеки случай като в Катуница и всички други места,но все някога търпението на нормалните хора ще прелее и няма да могат да спрят хората да наложат тия промени дори с крайности.Никои не смее да каже истината да не бъде обвинен от псевдо защитници на граждански права в расизъм и какво ли още не.
    Да се дава за пример квартал "Изток" в Пазарджик е цинично и лицемерно.

    От Всички земни грехове БОГ най-тежко наказва ГЛУПОСТTА!!!
  38. 38 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2152 Неутрално

    Достатъчно е да им се спре кранчето, стига са живели наготово. Време е да се приравнят към нас, да работят, да си плащат всички екстри и никакви изключения. Безплатен обяд няма, това трябва да се разбере и точка.

  39. 39 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    До коментар [#26] от "КретенКилър":Ще Ви споделя малко личен опит.Идва при мен един нов клиент, леко мургав, но облечен много прилично и чист книжовен български. Първите му думи бяха "аз съм циганин, това проблем ли е за Вас"? Отговорих му, че за мен не е, но не виждам защо пита
    —цитат от коментар 36 на lz73


    Да бе, защо ли пита, верно?

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  40. 40 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1042 Весело

    До коментар [#3] от "karabastun":

    "НЕ ИСКАТ да учат, да се трудят, да спазват законите и правилата…"

    Ами то строго погледнато сред десетте божи заповеди никъде не пише "учи!". Не пише даже "работи!". Не знам дали сте забелязали?

    В Русия съм! В Русия съм!
  41. 41 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    Над 1 милиард похарчени за интеграция и пак пасмина - браво , браво!
    —цитат от коментар 1 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Изразходвани са за запазване на единтичноста им.

  42. 42 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    Който иска (да се интегрира) - търси наìни.
    —цитат от коментар 31 на atmanpg


    Да, но не всички могат да са свръххора и да продължават да дерзаят, въпреки крещящите и повсеместни прояви на расизъм. И такива цигани има, което само показва, че гените нямат нищо общо, но когато на среща си виждаш хора, които те смятат за втора ръка човек, това неминуемо действа обезкуражаващо, особено в ранна детска възраст. Примерно, дечицата от циганиски произход, заради които българските родители си отписваха децата от класа в Пазарджик? Много ясно, че в главата им ще остане именно тази органична омраза на чисто етническа основа, която са изпитали.

    Ама на чужд гръб и сто тояги са малко. Да дерзаят, викате, докато българите си упражняват комплексите за малоценност върху тях.

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  44. 44 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4096 Неутрално

    До коментар [#19] от "atmanpg":
    "А защо всички останали са се интегрирали, а само циганите не могат?"

    Кои са тези "всички останали"? Само не ми сочи за пример евреите и арменците. Те са нищожен процент от населението. Турците при наличието на ДПС интегрирани ли са? Тях не се ли мъчим да ги дезинтегрираме доколкото при тях има наченки за интеграция? Ако дойдат у нас арабски бежанци , дали ще ги интегрираме в българското общество?
    Фактът на съществуването на ксенофобски партии като тези на така наречените "патриоти" , както и на етническите ДПС и ДОСТ , които са като скачени съдове в българското политическо пространство, показва , че в България няма условия за интеграция в обществото на малцинствени групи по вина на държавата.

  45. 45 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1961 Неутрално

    До коментар [#42] от "КретенКилър":

    Бъркаш причината и следствието.
    Аз също бих си изтеглил детето от паралелка, в която не спазва дисциплината и куца учебният процес.
    Или ако върху детето ми се упражнява насилие от страна на училищна банда.
    Правилата трябва да важат за всички.
    А оправдания, за да не се спазват - лесно се намират.

  46. 46 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1961 Неутрално

    До коментар [#44] от "tacheaux":

    Турците.

  47. 47 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    До коментар [#42] от "КретенКилър":Бъркаш причината и следствието.Аз също бих си изтеглил детето от паралелка, в която не спазва дисциплината и куца учебният процес.
    —цитат от коментар 45 на atmanpg


    Става дума за 1-ви клас, първи учебен ден. Причината е единствено ЕТНОСЪТ на децата.

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  48. 48 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#34] от "КретенКилър":

    За съжаление сте прав - отдавна известно е в етнологията, че за асимилацията на даден индивид или група "има два прага" - долен - желанието да бъдеш еди какъв си - и горен - да те прима дадената общност за такъв. Стотици хиляди се регистрират при преброяванията като българи или турци, но околните българи или турци не ги приемат за такива.
    Основната причина, според мене, е социалната - дребнобуржоязният български манталитет.
    Липсват ли двата основни признака на буржоазията - двете Б - Безетц /собственост/ унд Билдунг /образование/ или един от тях не биваш приет и си оставаш циганин.
    Моят сват, например и цялото му потомство, са цигани. Но сред роднините му има квалифицирани работници, лекари, учители, художници и даже един фабрикант, всички със собствени къщи. Всички те минават за българи /освен фабрикантът - който е грък, щото не живее в България/. Цигани са само бедните роднини.

  49. 49 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    До коментар [#44] от "tacheaux":

    Някъде по-горе го загатнах, сега ще го кажа в прав текст, пък дано ме разберете.
    Става най-вече "со малко кютек"! Когато държавата започне да налага еднакви правила и закони за всички нещата ще потръгнат. Защо по татово време милиционер можеше спокойно да влезе сам в циганска махала и да прибере крадеца на две кокошки, а сега местните полицай се страхуват? Просто държавата първо трябва да изравни правата и задълженията на всички и едва тогава ще си говорим за интеграция.

  50. 50 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Интегрирането, като винаги е било, трябва да е проблем само и единствено на интегриращият се .

    "Счастье для всех, даром, и пусть никто не уйдет обиженным!"
  51. 51 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4096 Неутрално

    До коментар [#49] от "lz73":

    Един по-горе беше писал на какви привилегии се радват циганите у нас. Безплатен ток, вода... Кой е виновен за това? Не е ли държавата? Нека да има кютек , но законен.

  52. 52 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 3072 Неутрално

    Когато видите хора, струпани в гето, които нищо друго не правят, освен да получават помощи и да ги харчат в продължение на дни на фона на силна музика, коя ще е първата мисъл. която ще дойде в главите?

  53. 53 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":

    Заедно с розите вървят и тръните. Не може някой само да иска и да получава от държавата, без да си прави труда да допринесе с нещо за нея, за развитието й, за обогатяването й. Това да раждаш деца, които не ходят на училище, защото родителите им не са ходили и съответно не настояват децата им да правят това, не допринася за развитието на държавата, а за нейното обедняване и обезграмотяване.

  54. 54 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2980 Неутрално

    До коментар [#49] от "lz73":Един по-горе беше писал на какви привилегии се радват циганите у нас. Безплатен ток, вода... Кой е виновен за това? Не е ли държавата? Нека да има кютек , но законен.
    —цитат от коментар 51 на tacheaux



    До коментар [#51] от "tacheaux":

    Тоест,искаш кютек по държавата? Съгласен съм. Тя дава зелника...

  55. 55 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Търтеии поне 85% от тях са долни търтеи.

    Иван Костов е за съд!
  56. 56 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    До коментар [#16] от "Капабланка":

    Една ли ще се стигне до селища изцяло населени с цигани, просто няма какво да ядат, няма да има кой да сее и отглежда плодове, зеленчуци, животни. Хората какво ще крадат? Затова досега в България нямачисто циганско село. А що се отнася до това, че "БХК и подобни организации продължават да твърдят, че циганите са онеправдани, не си знаят правата". Това твърдение на БХК е абсолютно невярно. Те идеално знаят правата си, но знаят ЗАДЪЛЖЕНИЯТА си! А БХК какво прави освен да ги подкокоросва да протестират, дали са научили някое циганче поне на 1 - 2 букви, не на цялата азбука? Това е в рамките на утопичните мечти.
    Путин много правилно изгони всички НПО.та от територията на Русия. Време и нашите управници да направят същото. Евярно, някои партии ще останат гладни, но могат да се преквалифицират и да отидат да просвещават малцинствата.

  57. 57 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Имаме закони и трябва да се спазват.
    Циганите да си плащат абортите, квалификацията, данъците тока и т.н., както е по закон.
    Циганите, които искат, отдавна са се интегрирали.

    Разбирам, че идват избори, но нищоговорененто е дразнещо!

  58. 58 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    "Съжалявам обаче, че тази загриженост е отправена етнически избирателно, което пък е незаконно, нехуманно и несправедливо. "
    И аз съжалявам, но докато секса с малолетни и раждането на деца от малолетни в българския етнос се счита за престъпление и се преследва от закона, а в ромския - за "културна особеност", проблемите наистина ще останат етнически избирателни, което е незаконно, нехуманно и несправедливо.
    Друга е темата, че незаконно, нехуманно и несправедливо се отнасят за различни категории и писането им заедно се използва единствено с цел изпочаване на истината и налагане на фалшиви идеи.

  59. 59 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2779 Весело

    Има напредък.Щом вече и тук се вижда цигани в заглавията...

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  60. 60 Профил на IE B
    IE B
    Рейтинг: 77 Неутрално

    Не им е изобщо лесно на циганите в България. От една страна, определено имат (основателно) лоша репутация за престъпност, бедност, липса на култура и образование.

    От друга страна, това те да са бедни и тъпи е много удобно на политическите класи, които плащат на някой като цар киро да ги строява да гласуват. Останалото време не им пука за тях, и от време на време пращат ченгетата да понатупат и да сринат няколко къщи.

    Тъжната истина е, че дори и по толкова липсващите на всички времена на комунизма, циганите не са били добре приемани в българското общество - може да са работели повече, но не са имали добро образование, или възможности за развитие. Къде са им интелигенцията и социалните и политически лидери в последните 30 години? Няма ги, защото никога не са били образовани.

    А след комунизма, положението става още по-зле. През 90те, страната тъне в криза и икономиката е съсипана, няма работа за българи, камо ли да се наеме циганин. Цяло поколение-две обречени на безработица.

    Че дори и да има работа, кой би назначил циганин, който освен че очакваш да те окраде и измами, е съвсем възможно да не е достатъчно добре образован, за да изпълнява задачите. А дори и да е съвсем читав, може да има проблеми от напълно битово естество а именно да няма редовен адрес или банкова сметка.

    Не е нормално в нашата държава толкова дълго време да няма никакви легитимни ромски лидери и никакво легитимно политическо присъствие на тези стотици хиляди хора в правителството и парламента. Очевидно е, че хората, които са в тези институции, не са заинтересовани циганите да излязат от дупката, а се интересуват предимно да вземат някой лев от разни програми.

    В това отношение, мисля, че НПОтата и религиозни организации имат по-добър шанс да пробият, до тази степен, че са извън политическите структури. Истината е обаче, че качествена образователна и здравна система само държавата може да даде, и само това може да произведе по-качествени хора, а държвата упорито отказва да го направи.

  61. 61 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 520 Неутрално

    За циганите разбрахме, а миризливите мангали, наричащи себе си "българи" кога ще се интегрират? Когато Путя позволи?

  62. 62 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#16] от "Капабланка":Една ли ще се стигне до селища изцяло населени с цигани, просто няма какво да ядат, няма да има кой да сее и отглежда плодове, зеленчуци, животни. Хората какво ще крадат? Затова досега в България нямачисто циганско село. А що се отнася до това, че "БХК и подобни организации продължават да твърдят, че циганите са онеправдани, не си знаят правата". Това твърдение на БХК е абсолютно невярно. Те идеално знаят правата си, но знаят ЗАДЪЛЖЕНИЯТА си! А БХК какво прави освен да ги подкокоросва да протестират, дали са научили някое циганче поне на 1 - 2 букви, не на цялата азбука? Това е в рамките на утопичните мечти. Путин много правилно изгони всички НПО.та от територията на Русия. Време и нашите управници да направят същото. Евярно, някои партии ще останат гладни, но могат да се преквалифицират и да отидат да просвещават малцинствата.
    —цитат от коментар 56 на ikar_01


    Отдавна има такива селища, и понеже са само цигани, не се крадат, а бачкат на полето. И са по-добре от теб.

  63. 63 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 218 Неутрално

    До коментар [#26] от "КретенКилър":

    Значи искаш да кажеш,че ако някой циганин реши да си намери работа,което е супер лесно при тази липса на работна ръка във всички сфери в България,ако иска да си намери квартира,вместо да строи поредния незаконен коптор в гетото,да си плаща наема,тока,парното и водата(телефоните циганите и сега си плащат без проблем),ако иска децата му да ходят на училище за да се образоват за да станат и те нормални граждани ,което всъщност е интеграция в обществото-то той няма да успее ,защото някой умишлено ще му попречи?

  64. 64 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#61] от "gmranger":

    Каква е заплатата ти в БХК?

    Иван Костов е за съд!
  65. 65 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Много ми се иска , когато от дадена Община в края на месец август тръгнат по мангалските махали да търсят децата, които не са идвали на училище да ги повикат пак, защото все пак основното образование в България е задължително да има и представители на БХК.

    Иван Костов е за съд!
  66. 66 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 808 Весело

    Не им е изобщо лесно на циганите в България. От една страна, определено имат (основателно) лоша репутация за престъпност, бедност, липса на култура и образование. От друга страна, това те да са бедни и тъпи е много удобно на политическите класи, които плащат на някой като цар киро да ги строява да гласуват. Останалото време не им пука за тях, и от време на време пращат ченгетата да понатупат и да сринат няколко къщи. Тъжната истина е, че дори и по толкова липсващите на всички времена на комунизма, циганите не са били добре приемани в българското общество - може да са работели повече, но не са имали добро образование, или възможности за развитие. Къде са им интелигенцията и социалните и политически лидери в последните 30 години? Няма ги, защото никога не са били образовани. А след комунизма, положението става още по-зле. През 90те, страната тъне в криза и икономиката е съсипана, няма работа за българи, камо ли да се наеме циганин. Цяло поколение-две обречени на безработица. Че дори и да има работа, кой би назначил циганин, който освен че очакваш да те окраде и измами, е съвсем възможно да не е достатъчно добре образован, за да изпълнява задачите. А дори и да е съвсем читав, може да има проблеми от напълно битово естество а именно да няма редовен адрес или банкова сметка.Не е нормално в нашата държава толкова дълго време да няма никакви легитимни ромски лидери и никакво легитимно политическо присъствие на тези стотици хиляди хора в правителството и парламента. Очевидно е, че хората, които са в тези институции, не са заинтересовани циганите да излязат от дупката, а се интересуват предимно да вземат някой лев от разни програми.В това отношение, мисля, че НПОтата и религиозни организации имат по-добър шанс да пробият, до тази степен, че са извън политическите структури. Истината е обаче, че качествена образователна и здравна система само държавата може да даде, и само това може да произведе по-качествени хора, а държвата упорито отказва да го направи.
    —цитат от коментар 60 на IE B


    Пуснах сълза :–)))))))))))))))))
    Можеш ли да посочиш една държава, в която циганите да са образовани, умни с лидери и парламентарно представени?
    За бат Сали да напомням ли?

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    До коментар [#34] от "КретенКилър":

    Сега ще ти дам реален пример - за мен са работили двама цигани и лошо не съм видял от тях, даже в махалата ме каниха - да видя каква е мизерия и какви са повечето цигани там и защо искат да теглят кредит за колибка в село наблизо цеха, че да се изнесат от махалата - даже каруците с крадено гледахме нощно време от циганските панелки. Веднъж един клиент, всезнаещо мрънкало като Ваша милост, идва и ги вижда да почиват - един час бе обедната почивка - и им казва, че ако им е бил шеф, нямало да ги остави и пет минути да почиват, при което му отговори един от тях, че ако той им е шеф и пет минути няма да работят за него. Двамата сега са в чужбина, имат по две деца, образовани, даже едно такова и дете, момче, работи. По възраст съм между двсмата. Та много научих от тях за етноса им. Включително и за радикалните, които с презират другите етноси и ползват изрази от рода на "99% от българите" , "българина е... " и други подобни расисзми - техен аналог на фашаги и нацисти.

  69. 69 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 218 Неутрално

    До коментар [#34] от "КретенКилър":


    Всеки ден сме свидетели,че вече има огромен брой роми,които са се реализирали,даже и в големи фирми и работят като всички други български граждани.
    Къде живеят си е техен избор,но ако са под наем или са си купили жилище мислиш ли,че някой българин може да има нещо против или да им каже нещо?
    В много класове има циганчета ,даже и в големите български градове вече и от лични наблюдения мога да свидетелствам,че не съм видял някой от родителите да е против чаветата,а напротив много им се радват на всички училищни тържества,че пеят и рецитират...
    Така,че тезата ти издиша отвсякъде,защото живота я опровергава.
    Определено ти се съсредоточаваш върхуизключенията и крайностите,което е задънена улица за решаването на проблемите във всякакви отношения.

  70. 70 Профил на wpk2-psk
    wpk2-psk
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Чистия циганин, не може да бъде интегриран. Това е доказано за толкова много години история. С годините има доста случаи на смесени деца от Българин/Циганка и обратното, които до някаква степен имат нещо пречупено. Моя лично мнение, че програми, решения и разни проекти, ще търпят провал след провал.

  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 72 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2779 Неутрално

    Една забележка към авторката...Субектите от статията може хем да са хора, хем пасмина... Казвам може, не че е сигурно.Та е добре да се мисли, преди да се пише и поставят заглавия..

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  73. 73 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 218 Неутрално

    До коментар [#42] от "КретенКилър":
    Пълни глупости-за да ходиш на училище ,ако си дете и да учиш се изисква само да посещаваш часовете и не е подвиг.
    Ако родителите ти искат да те образоват ща намерят начин ,ако трябва ще сменят училището или класа на детето.Има много проблемни ученици и от други етноси,но няма масово зарязване на училището и съзнателен отказ от задължителните по закон степени за образование ,както при циганите.
    Да не отваряме темата, че има много училища,където българчетата са малцинство и са подложени на всекидневен физически и психически тормоз от циганетата,но не спират да се образоват-ето това е подвиг!


  74. 74 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 3486 Неутрално

    Каракачанов, ПРОСТО пусна едни планове за спиране на циганизацията на държавата - индоевропейците да учат, да се трудят, да спазват законите и правилата…Което предизвика много раздразнение и шум сред. Включително протести. Няма да коментирам. Защото е повече от ясно – не им харесват предложенията. Защото противоречат на манталитета и традициите на етноса. НЕ ИСКАТ да учат, да се трудят, да спазват законите и правилата…
    —цитат от коментар 3 на karabastun


    +++++++++искат само ПРАВА....!!!!....без задължения....

    България НАД ВСИЧКО .....
  75. 75 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 218 Неутрално

    До коментар [#47] от "КретенКилър":
    Това е единичен случай!
    Дай статистика,ако имаш,ако не спри да го повтаряш като латерна,защото определено будиш основателни съмнения ,че не го вадиш като единствения ти аргумент заради спора,въпреки,че този проблем явно отдавна е решен и нищо не се чува вече за него ,а просто си платен за да го повтаряш и раздухваш...

  76. 76 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    До коментар [#62] от "gmranger":

    Силно се съмнявам в твърденията ви. Достатъчно познавам България и в нея не съм видяла само циганско село. А това, че са по-добре от мен е ясно - докато аз учех, следвах, работех за държавата ни и едновременно с това си отглеждах децата, те си играеха кючеци и се занимаваха с раждане на деца от малетни момичета, което и продължават да правят и досега. На всичко отгоре смятат, че държавата е длъжна да ги храни, да им гледа децата, да им плаща всевъзможни други екстри, но не смятат, че имат задължения към същата тази държава. За справка четете в Конституция на република България глава "права и задължения".

  77. 77 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 218 Неутрално

    До коментар [#56] от "ikar_01":

    Вече има села в България,които са изцяло цигански!
    Там никой не говори за интеграция по разбираеми причини...

  78. 78 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3197 Неутрално

    Хора са. Не можеш да генерализираш. Или да очакваш, че такива като тях -без образование или нормален живот могат да се държат като израсналите нормално.

  79. 79
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  80. 80 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 702 Весело

    Това уродливо племе няма как да бъде "интегрирано" и то особено към съвременното гражданско общество, ситуирано върху устоите на християн-демократическите ценности и морал ! Няма смисъл от интеграция - просто им намерете поминък, от който работейки - да могат да се изхранват и да поддържат някакъв жизнен стандарт и им узаконете гетата - собственост, МДТ, ток, вода и т.н... всичко да си е регламентирано и да се плаща...

  81. 81 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    Над 1 милиард похарчени за интеграция и пак пасмина - браво , браво!
    —цитат от коментар 1 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    похарчени, или откраднати?

  82. 82 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    До коментар [#34] от "КретенКилър":
    Катил,работя и с цигани . Винаги трябва да си нащрек. Някой стават,но тези които стават се изнасят за Германия, Швеция и не се връщат . Връщат се тези които не стават и ги мързи .

    Тиква под наем.
  83. 83 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1714 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":

    Кара, ти поне си разумен човек. И аз, като всеки нормален човек бих искал ситуацията с циганите у нас, да не е на такова положение.
    Само че, това което Каракачанов е написал, с нищо не се отличава от обичайните пожелания, които си остават там където са написани.
    Кой и как ще ограничи ранната и въобще раждаемостта.
    Има ли начин, да се спрат или намалят помощите за деца на цигани, но това да не се отнася и за българи. Не казвам че броя семейства и деца е еднакъв, но ги има навсякъде и как ще стане юридически.
    Всички ли български деца ходят редовно на училище, не отпадат и не изчезват от системата, та мерките в тази област да са само за цигани.
    Кой, с какви ресурси (хора и пари) ще наложи прилагането на въпросните "мерки", ще контролира тяхното изпълнение и ще налага санкциите, предвидени в "творбата" на шкембе войвода.
    Няма да коментирам предложението за тези, които не се социализират - с какъв аршин и от кого ще бъде премерено и отново, всеки един българин ли е социализиран.
    А ако "измерването" покаже, че даден индивид/семейство не се социализират в график с мерките, като какво точно ще го правим - на сапун ли, или може би ще го изгоним от страната и ще го харижем на някоя друга страна.
    Каракачанов е човек, с биография горе-долу като Станишев, само дето стана директно вице, а не премиер и няма един ден нормална работа, където освен глупости да се плещят. от време на време трябва и някоя и друга работа да се свърши, ама реално и да бъде отчетена/измерена, за да си вземеш заплатата. Е, как от такъв човек да очакваш нещо свястно?

  84. 84 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Пасмина.

    Следващият въпрос.

    Върнете дъгата на децата, педераси!
  85. 85 Профил на IE B
    IE B
    Рейтинг: 77 Неутрално

    Пуснах сълза :–)))))))))))))))))
    Можеш ли да посочиш една държава, в която циганите да са образовани, умни с лидери и парламентарно представени?
    За бат Сали да напомням ли?
    —цитат от коментар 66 на antikvarno


    Не съм запознат как е в други държави, но и зле да е, това не прави ситуацията при нас по-приемлива. А иначе циганите ходят и бачкат в западна европа, някои се установяват и успяват да сътворят нещо с живота си. По-малко отявлена дискриминация им се отразява добре. След едно поколение, децата им биха могли и университет да видят, и добра работа.

    От друга страна, пак в западна европа има голям проблем с циганите джебчии от БГ. Доста гадно да виждаш как твоята държава масово произвежда престъпници.

    В крайна сметка проблема е в тях, но колкото е в тях, толкова е и в нас. Става въпрос за десетилетия на изтласкване извън обществото, което поражда изолация и престъпност - Порочен кръг, който трябва да бъде разрешен, преди да е станало твърде късно.

  86. 86 Профил на Пешу
    Пешу
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Радвам се, че съм далеч от расистката пасмина.

  87. 87 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    ....Защо по татово време милиционер можеше спокойно да влезе сам в циганска махала и да прибере крадеца на две кокошки, а сега местните полицай се страхуват? Просто държавата първо трябва да изравни правата и задълженията на всички и едва тогава ще си говорим за интеграция.....
    —цитат от коментар 49 на lz73

    Патрули не виждам нито в центъра на Варна, нито в циганската махала. Отвреме навреме мината някаква кола-патрулка (в центъра), и толкова.

  88. 88 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#86] от "Пешу":

    Вземи и си отгледай няколко от тях.

    Иван Костов е за съд!
  89. 89 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    До коментар [#47] от "КретенКилър":Това е единичен случай!
    —цитат от коментар 75 на hue00596226


    Кой, тоя дето предлага да се обгазят циганите ли?

    А коментарите видя ли под видеото?

    Нека цитираме (всеки символ "--" показва нов коментар):

    -- кът гъсянки да ритат... жесток
    -- търси се ЗАРИН
    -- Точно така,хитлеров метод
    -- МНОГО Е ПРАВ ПЕТЬО, ЕЙ ТОВА ,СИ Е САМАТА ИСТИНА ЗА ТИЯ,ХОРА И ДРУГА ИСТИНА ПРОСТО,НЕ СЪЩЕСТВУВА ТЪЖНА СИ Е КАРТИНАТА!
    -- хахахахахахах Бат Петьо .....за президент
    -- ее края на левченския път набутаити ги в едно дере 10 кила нафта един кибрит
    ВЕЛИК
    -- голям е...строг но справедлив....голям!!!
    -- Браво,това е единственото решение!
    -- хахахаха кът гъсянки хахахахаха
    -- Aaa taka Bat Petio prezident ili da go naznachat na buroto protiv deskriminaciqta ...toi she se upravi s mangasarite. Tochno takaaa da q r1si s1s zarin taq sgan da pravi harlem shake w mahalata ahhahhhah mnogo radwa poweche wideota molq
    -- ДА БЪДЕ ЗАРИН!
    -- Натурален ,естествен и мнооого прав!!!
    -- Зарин и някои които му стиска да даде заповед ;)

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  90. 90 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2544 Любопитно

    До коментар [#10] от "telqk": "шайка"
    ...>> Toва не е ли русизъм?
    Ш’АЙКА
    Группа людей, объединившаяся для разбоя, преступной деятельности.
    «Шайки разбойников злодействовали повсюду.» Пушкин.

  91. 91 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#34] от "КретенКилър":

    брато, не те знам къв си килър, но определено си кретен.

  92. 92 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#85] от "IE B":

    глупости на търкалета: още при соца се правят опити за смесени блокове – столипиново е един от тях. пасмината не иска да се интегрира, иска да си краде и паризитира и това е. на Запад прави същото: паразитира върху социалните им помощи и краде.

  93. 93 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    [quote#85:"IE B"][/quote]

    Значи българите са виновни за циганите джебчии?Ами тогава англичаните, французите,белгийците са виновни за главорезите с британски, френски и белгийски паспорти, които се биеха за Ислямска държава.Циганите само крадат,ония колят наред.Защо ли не си посипват главата с пепел,а ние трябва да го правим?

  94. 94 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 956 Любопитно

    Разбирам, че "Америка за България" разглежда ромите у нас като афроамериканците у дома - винаги невинни, никога нищо лошо за тях - само, че така бетонирате гласовете на хората, които искат с Русийката да сме добре, да има план Б, ако либералите окончателно полудеете.

  95. 95 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    Разбирам, че "Америка за България" разглежда ромите у нас като афроамериканците у дома - винаги невинни, никога нищо лошо за тях.
    —цитат от коментар 94 на Alex Prime


    По принцип, целият цивилизован свят разглежда нещата така - колективната вина е отдавна отхвърлена, но ние, в България, понеже сме много "напредничави", си отстояваме много упорито "правото" да съдим колективно.

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  96. 96 Профил на Пешу
    Пешу
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#86] от "Пешу":Вземи и си отгледай няколко от тях.
    —цитат от коментар 88 на Ivan Prodanov

    Расисти? Не, благодаря.

  97. 97 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8676 Неутрално

    Все едно край Ганг ги събират, дето перат, готвят, къпят се и други неща правят.

  98. 98 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2189 Весело

    До коментар [#95] от "КретенКилър":

    Като да осъдим 99% от българите, че са расисти, само защото сме видяли десет коментара, вероятно на непълнолетни, под клипче в Ютюб. Ромите не им е нужна интеграция - който е поискал, сам се е интегрирал и никой не му е пречил, другото е бошлаф работа. А оправданията че в махалите е мизерия, защото българите са расисти е също толкова неадекватно, колкото че циганите са виновни за всичко​.

  99. 99 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3980 Любопитно

    До коментар [#98] от "Deaddark":

    Само да вметна, а бедните българи и мизерията по селата и това ще да е от расизъм, само че от чия страна?

  100. 100 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    До коментар [#99] от "daskal1":

    Не е расизъм - калпава политика е - от мерките за развитие и благоустройство, та до контрола върху спазването им.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK