Стратегията за възпитанието в училище ни връща в тоталитарното общество

Стратегията за възпитанието в училище ни връща в тоталитарното общество

© Велко Ангелов



Националната мрежа за децата продължава да не вижда целите, които Стратегията за възпитателна работа в образователните институции си поставя, както и положителния ефект от нейното приложение.


Тя почива на фундаментално погрешна концепция, която изкуствено разделя знанията, уменията и ценностните нагласи, възпитанието от образованието в надживели времето си парадигми от средата на миналия век. Този подход


противоречи не само на общоприетото разбиране за уменията на XXI век,




но и на самите учебни програми и образователни стандарти на МОН. Четейки ревизирания текст на стратегията, продължаваме да срещаме концепции, характерни за парадигмата на едно отминало затворено тоталитарно общество, към което, надяваме се, няма връщане. Недоумение будят формулировки като:


• "Превенция спрямо поведенчески прояви на национален нихилизъм", която остава неясна по същността си, но със сигурност създава преки асоциации със заплаха от преследване и репресивни мерки.


• "Формиране на патриотични чувства", когато психологията отдавна е доказала, че чувствата не са обект на възпитание, а възникват у хората вследствие на собственото им преживяване на събитията;


• "Формиране на позитивно отношение към историята на българската нация" вместо критичността и аналитичността към историята като цяло, към които се стреми всяко съвременно образование;


• "Личността на учителя като основен възпитателен фактор" с оглед на факта, че учителите като всички останали хора и професионалисти са хора с различни личности, на различни възрасти и с доказано различни нагласи и ценности. Остава неясно какви са водещите критерии за това, че учителят носи и гарантира с личността си изпълнението на целите на стратегията.


Изцяло неясно е и какви са предвижданите инструменти, чрез които така формулираните и поставени цели ще се постигат.


В предлагания проект не намираме отговори на редица въпроси:


• Как е възможно да се формират чувства, след като те са комплексен резултат от средата, в която израства и се развива един човек и не могат да бъдат цел на дадено въздействие?


• Как се формират ценностите и докъде се простира функцията на образователната система в този процес? Защо в стратегията се говори за взаимодействие между институции, а не между хора – учители, родители, деца?


• Имаме ли обществен консенсус за ценностите, които очакваме училището да възпитава? Какви са очакванията спрямо учителите, след като опитът показва, че мнозина от тях са разколебани в собствените си нагласи и са носители на различни ценности? Кое ще гарантира приемането и интегрирането на стратегията като част от преподаването?


• Създадени ли са съдържателни програми във висшите учебни заведения и курсове за квалификация на настоящи и бъдещи педагози, които поставят акцент върху възпитателния елемент от образованието по специфичен начин? Как ще се работи с нагласите на самите педагози?


• Взети ли са предвид спецификите и възрастовите особености в психичното развитие на децата, важна част от които е и бунтът като форма на изразяване, както и несъгласието с определени норми, порядки, традиции като естествен процес от израстването и формирането на личността?


Смятаме, че ако министерството на образованието няма ясна концепция и отговори на тези въпроси, приемането на стратегията крие


огромни рискове от неразбиране, неяснота, допълнително напрежение върху децата, учителите и родителите


и уклон към санкциите като основен метод за възпитание.


Призоваваме да се започне работа по единна образователна стратегия, която да обединява, а не да разделя знанията, уменията и ценностните нагласи и да стане основа за реално приложение на образователните стандарти и учебни програми.


Като организации, работещи с хиляди деца, родители и образователни институции, оставаме винаги в готовност да съдействаме със своя опит и експертиза при разработване на образователните политики в България.


Становището се публикува от страницата на Националната мрежа за децата. Заглавието е на редакцията.

Коментари (104)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Милост  за  живите
    Милост за живите
    Рейтинг: 2296 Весело

    Училището няма право да отнема, възпитанието на децата от Социалните мрежи!

    Душице нежна,скиталнице, Гост и приятел на тялото, Къде ще се подслониш сега, Бледа, студена, оголена, Неспособна да играеш както някога.
  2. 2 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4648 Неутрално

    Айде стига претопляхте глупости!

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  3. 3 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3494 Неутрално

    Толкова ли са слепи от тази Национална мрежа за деца,че не виждат целите на тази Стратегия?! Целта на управляващите комунисти е да превърнат децата в послушни слуги,готови да служат на държавата за паница леща.

  4. 4 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    При положние, че държавата-нация все повече доказва безсмислеността си, тия ще възпитават патриотизъм. Още от малки да промиват мозъците на децата. Ужас.

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  5. 5 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    "Тя почива на фундаментално погрешна концепция, която изкуствено разделя знанията, уменията и ценностните нагласи, възпитанието от образованието в надживели времето си парадигми от средата на миналия век..."
    =========================================================================
    Всъщност, това е единствената концепция, която работи.

  6. 6 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2249 Неутрално

    Когато едни гербери критикуват други гербери значи има бой с яйца и домати. Накрая всичко ще е ос...но.
    Но все пак това е "стратегия" и може да се напишат някои по-висши слова, а не да описват нещата с папагали и мисирки, както е в сегашните учебници

  7. 7 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    Самата статия е написана много плахо и се опитва да намери технически проблеми с идиотската стратегия, докато заглавието обобщава какъв е големият проблем с нея: мирише на тоталитаризъм.

    След настъпателните опити на пълзящия нео-нацизъм в последните години, след повсеместното промиване на мозъците на ганьовците в расизъм, ксенофобия и хомофобия, съвсем скоро това общество ще е узряло за диктатура.

    Засега липсват само два фактора, които да я установят:

    1. Липса на катаклизъм
    2. Липса на популярен лидер

    Тия двете станат ли, балъците, дето вярват, че джендъри ги дебнат чрез международна конвенция, ратифицирана от цяла Европа, ще са готови да отстрелят неудобните. Малко трябва на това стадо.

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  8. 8 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4648 Неутрално

    До коментар [#4] от "КретенКилър":

    По—голяма глупост от това в първата половина на изречението отдавна не бях чел. От как свят светува хората са организирани в държави или държавоподобни общества. За да може една държава или държавоподобно образувание да съществува е необходимо да има лоялност на членовете му, която се или възпитава или налага. Който не успее да създаде свое държавно образование винаги е включен в чуждо (независимо от волята му)

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  9. 9 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    До коментар [#4] от "КретенКилър":По—голяма глупост от това в първата половина на изречението отдавна не бях чел. От как свят светува хората са организирани в държави или държавоподобни общества.
    —цитат от коментар 8 на DDR


    Абе и аз не съм голям спец по история, ма ти съвсем мина през просото.

    И внимание към детайла май ти липсва: забележи, че казах "държавата-нация". Това е нова концепция: от около 18-19 век.

    И да: вече почва да става отживелица. Все повече хора се питат: кво общо имам аз с тоя, дето се води от същата нация?

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  10. 10 Профил на white rabbit
    white rabbit
    Рейтинг: 324 Неутрално

    Поредна демонстрация на умственото безсилие на клоуните-управляващи. А нещата са толкова прости: 1. Спрете да крадете. 2 Отстъпете позициите си на кадърни и можещи хора, вие си стойте в парламента ако толкова ви си стои, но гласувайте това което ви казват умните хора 3.Дайте личен пример на младите с честно и безупречно изпълнение на задължението ви като управляващи. 4. Увеличете двойно стандарта на живот 5. Спрете да залитате към Евразия. Всичко останало са празни приказки и не само, че няма да даде положителни промени, напротив, ще задълбочи проблемите.

  11. 11 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    хахахахаха, даскалите били носители на различни ценности хахахахаха. единствените правилни са джендър-лЕбералните ценности ,които брасълс се стреми да наложи като стандарт , пък тука разпраат,дека държавата искала да налага ''тоталитаризъм'' с новата стратегия за образованието , даже наказват девиациите ,наричайки ги ''език на омразата ''и ненавист към различните ,даже вече съдят за това . ай сиктир.

  12. 12 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    Докато учителите нямат индтументи, с които да наложат дисциплина в час - няма да имаме качествено образование.

  13. 13 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 3188 Весело

    Децата трябва да се възпитават от непео мрежи (съставени от неизбирани чрез демократичен вот анонимници безпрекословно служещи на собственика на непеото) в духа на третополово-затоплисткия прогресивизъм, само така се постига истински либерал-умнокрасивицизъм!

    Use your Illusion
  14. 14 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Хуманитарните науки (литература, история, изучаването на чужди езици, философия) трябва така да са написани и така да се преподават, че да възпитават в духа на Християнския морал, а целите и стремежите да са тясно свързани с целите и стремежите на Обединена Европа, в която всичко е под знака на Христос: и пътят и истината! Каквото и да се преподава, трябва да е в унисон с Християнството, да е пречупено през призмата на Християнството. В този смисъл църквата трябва да излезе от капсулацията, в която се намира, поповете да обръснат брадите, да свалят расата и да отидат ТАМ, в училищата в държавните учреждения, в университетите. Възпитанието е процес, срещу който децата изпитват естествена съпротива, каквато е вечната борба между анархията и реда. В този смисъл за да организираш и възпиташ някого, за да го вкараш в "пътя", да го възпиташ и направиш социално вградим, трябва да положиш огромни усилия; КОЙТО ЩАДИ ПРЪЧКАТА, НЕ ЖАЛИ ДЕТЕТО!!!

  15. 15 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4648 Неутрално

    До коментар [#9] от "КретенКилър":

    Много са сложни нещата, за да се обобщават в едно изречение. То и наследника на роба от Алабама сигурно се чуди какво общо има с латиноса и ирландският потомък ама ей го на, една нация са...Не можеш да избягаш от груповата принадлежност, дори и да се върнеш в родовообщинният строй.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  16. 16 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Това и Стратегията за закрила на детето в комбинация - национал-социализъм.

  17. 17 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    Между другото, задава се нова пропагандна димка, подобна на тая за ИК и свързана с тази тема.

    Все повече гледам по ФБ че се атакува Националната стратегия за детето. Пускат се някакви фалшификати как в Норвегия отнемали деца да ги дават на гей-двойки и тем подобни небивалици.

    Това ще е новата голяма манипулация, вярвайте ми. Ама така е, след като доктори, учители и преподаватели, и адвокати са на акъла на Перата и Динко, че са готови и да ги следват, сигурно.

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  18. 18 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3726 Любопитно

    До коментар [#4] от "КретенКилър":

    "Държавата-нация"била безсмислица?!Значи те спинсорират от бесмислена фондация,от бесмислена държава??

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    сега децата се възпитават в тотален индивидуализъм , непукизъм , нихилизъм , алчност , низки страсти и прочие . тва е комплексния резултат от средата . и тя не е само у нас . навсякъде е . защо не вземат пример от една Япония ,където децата от малки се възпитават , че обществения интерес винаги стои над частния ? защо там нямаше ни един случай на мародерство след фукушима ? защо даже якудза помага с пари ,транспорт и провизии? защото там са патрЕоти ,отговорни са и преди работа се строяват ,правят физзарядка и пеят химна на компанията в която работят , а учениците ходят с униформи и се учат ,че ако уважаваш труда на другите , така уважаваш самия себе си . да ви имам и неолибералните ,изкълчечени, интернационални ценности . лайнари .

  21. 21 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3726 Любопитно

    До коментар [#8] от "DDR":

    Стюпито,като всеки неоматксист иска едно нещо най-вече-унищожаване на нациите и държавите.Първо целят унищожаване на семейството,като основна градивна клетка на обществото,после и самата нация и държава.От Марка не са се променили целите,само.методите!Маркс е ползвал противоречията между класите,неоматксистите иакат да разбият обшеството на всевъзможни малцинства,и създаването на нови и нови.

  22. 22 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#7] от "КретенКилър":

    мирише на тоталитаризъм, защото е тоталитаризъм. ако ходи като патица....
    има много хора на които им е мъчно за подхода на предишната власт (не знам защо казвам предишна), който те облива с любов към родното докато ти отнема основни права и те спира дори да мръднеш извън границите й. двете неща вървят заедно - защо ти е да ходиш където й да било, и защо ти е да имаш индивидуални права - родината над и преди всичко! понеже е малко по-трудно сега отколкото преди да те спрат и да те ограничат, набляга се на патриотизма с възпиращи функции.
    страдащите по този тоталитарен подход съвсем не са съсредоточени само в администрацията, която така или иначе е окупирана от хора на предишния режим или техните дечица. много хора просто искат сичките да сме в същия гйол, и сериозно се притесняват че няма кой да ги спре тия прдажници и предатели дето искат да реформират системата, която си е много убава, тенк ю, или недай Боже, дори да имигрират.

  23. 23 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3726 Любопитно

    До коментар [#20] от "pavur":

    Япония е пример за нелепостта на либерастките глупости.В Япония са ксенофоби,националистиТам не се допуска никава ЛГБТ,джендър ,бежанци.В Южна Корея е същото.И това са две от водещите държави в света.

  24. 24 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    До коментар [#20] от "pavur":Япония е пример за нелепостта на либерастките глупости.В Япония са ксенофоби,националистиТам не се допуска никава ЛГБТ,джендър ,бежанци..
    —цитат от коментар 23 на yanne


    Да да, а ислямът е забранен...😁😁😁

    Ех, неофаши мечти...

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  25. 25 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    Япония е най-добре устроената в това отношение държава, в отношението към общноста и индивидуалната чест . а с нашите олигофрении ,още дълго ще считат нас, европейците,както и реднеците за гай джин .

  26. 26 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#8] от "DDR":

    човек, образовай се малко. откак свят светува...как да ти кажа.
    държавата съществува, за да гарантира индивдуалнтие права, а не за да изисква лоялност. тоталитарните държави изискват лоялност. това не значи, че индивидите не могат да бъдат лоялни към държавата си, но то не е защото някой го изисква или ги е възпитал, а защото оценяват зашитата и уважението, която тази държава им предоставя.

  27. 27 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#14] от "bobhunter":

    да пази Господ от такива като вас!

  28. 28 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3726 Любопитно

    До коментар [#24] от "КретенКилър":

    Неее,японците са много толерантни към мисляма и приемат милиони арабски и афганистански лекари,инжинери и научни рботници,чакайки да ги обогатят и да цоцат социалните им системи.

  29. 29 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3494 Весело

    До коментар [#23] от "yanne":

    Стюпи е ксенофил!

  30. 30 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    До коментар [#24] от "КретенКилър":Неее,японците са много толерантни към мисляма и приемат милиони арабски и афганистански лекари,инжинери и научни рботници,чакайки да ги обогатят и да цоцат социалните им системи.
    —цитат от коментар 28 на yanne


    Мисълта ми беше, че за Япония се въртят всякакви измислици из нета. Една от тях беше, че ислямът бил забранен. Други пък гласят, че:
    Там не се допуска никава ЛГБТ,джендър ,бежанци.В Южна Корея е същото.
    —цитат от коментар 23 на yanne


    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  31. 31 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    До коментар [#26] от "owen":

    че откъде ,накъде ,държавата трябва да се занимава с правата на всеки олигофрен и девиациите му? държавата съществува , за да въведе стандарти и ред ,гарантирайки стабилност на общноста ,а оттам спокойствие и лоялност от населението си , чието самоопределяне се обуславя от общия език, бит и култура , а не от отвлечени ''ценности''и ГЕНИ. Ойропската Уния е създадена на основа търгашки интерес , затуй повечето ойропци не прегръщат фалшивите им ''ценности''.

  32. 32 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3726 Любопитно

    До коментар [#30] от "КретенКилър":

    Аха,я да видим в Япония дали ума НПО-рекламиращо трети пол?!

  33. 33 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    До коментар [#30] от "КретенКилър":Аха,я да видим в Япония дали ума НПО-рекламиращо трети пол?!
    —цитат от коментар 32 на yanne


    По принцип всеки човек с два грама мозък знае, че такова нещо няма не само в Япония, а по принцип. Но ти щом искаш, проверявай.

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  34. 34 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    До коментар [#30] от "КретенКилър":

    колко сирийски бежанци от Пенджаб прие Япония? май беше двуцифрено число,а? що не ревете,че са сакени патрЕотари и фашисти?

  35. 35 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    Поредната проява на милиционерщина в образованието, но няма нищо учудващо. Нали се сещате кой ги е писал, по-точно преписвал тия глупости, и откъде!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  36. 36 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Управляващите другари от ГЕРБ ни отвличат вниманието с най-различни 'стратегии' претоплени от комунизма с цел да отвлекат вниманието от факти като:

    1. Повечете деца учат и ходят на градини с материална база от времето на комунизма
    2. Децата продължават да са по 30-35 в клас или група, при законово изискване те да са 20-25. За какво учене/преподаване може да става дума при 1 учителка за 30+ деца??
    3. Децата продължавата да ходят на 2 смени на училище и няма никаква индикация, че цялото това безумие със смените ще спре някога, въпреки демографския срив.

    А междувреммено ни се пеним на философски теми и прочие 'стратегии' догато парите за децата биват 'усвоявани', къде за пАток, къде за безмислен АЕЦ, къде за дупка във Варна, къде за ТЕЦ студен резерв.

  37. 37 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    До коментар [#35] от "today":

    нека да позная - от путя са преписвали,нали .

  38. 38 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1900 Неутрално

    Моето мнение е, че да се разчита държавата, било чрез образованието, било с други институции, няма как да замести възпитанието, което детето трябва да получи в семейството. Все едно дали конкретното семейство може и дава това, което е необходимо, няма формула по която държавата да го замети.
    За архаизми от типа "нихилизъм, патриотизим и прочее" ала-бала не ми се говори.
    Ако в къщи аз израствам с космополитно мислене, кой учител ще ме направи голям патриот? Както и обратното, аз съм патриот и горещ фен (примерно) на ФК Левски и ходя да се бия с феновете на другите отбори, ама някой държавен орган ще ме направи добър гражданин. Може, ама друг път.
    Държавата да вкара в ред това за което и плащаме - образователната, здравеопазващата и правосъдната система, а другите неща да остави на семейството, улицата, квартала, селото, града и т.н.

  39. 39 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 498 Неутрално

    В това трябва да възпитава училището:

    - трудът е висша ценност
    - обективно познание за света без идеологически окраски
    - историята на България в контекста на световната история
    - уважение към останалите членове на обществото и семейството

    Не в това (спомени от 2-ри клас, началото на 90-те години):

    - 500 години страдание под турско иго и Русия ни освобождава
    - поробителят реже главите на деца и ги набива на кол из селата за назидание (дословен истински спомен)
    - картини с бесенето на Левски из целия коридор на училището

  40. 40 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3726 Неутрално

    До коментар [#38] от "tsvetko_51":

    Защо противопоствяте "патриот" на "космополит"?!Да не би японци или корейци да не с и двете?!Или американците?!Или англичани,или французи?!Мога и още да продължавам.

  41. 41 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    До коментар [#38] от "tsvetko_51":

    образователната система и здравеопазването отдавна са фърлени у въртележката на ''пазара'' . ако на улицата и у дома има акумулирана олигофрения и нихилизъм и първите седем са пропуснати , тва означава ,че нещата тотално са осрани още от школото поне две поколения назад . не знам защо толкова народ напоследък обяснява как школото било тъпня и всичко започвало в семейството . кое е първото-кокошката или яйцето ? щото както казва пурко , кокошка отвсекъде може да долети ,обаче си требе петел .

  42. 42 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Егати името. "Мрежа за деца". Това да не са шарани.

    Никога повече мутри начело на България.
  43. 43 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    До коментар [#39] от "irobot":

    спомени от първи и втори клас ,1982-183-та - ченчелчета , кръгчета , цифри . писане . едно плюс едно и така нататък. левски ,ботев на кадро в коридорите . бесене-много бледи спомени . османско робство-да , но без кървища и набити на колове . ти си учил при некви садисти бе,човек .

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  45. 45 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    Егати името. "Мрежа за деца". Това да не са шарани.
    —цитат от коментар 42 на bgkurshum


    Точно за това са създадени.

  46. 46 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 3188 Весело

    До коментар [#19] от "КретенКилър":

    Трябва непеотата да помислят за промотиране на джендър-затоплист-програмисти да се умие тоя срам от чЕлото на съсловието. Сега тия са неква разпасана команда, никва ангажираност към правилните (ТМ) ценности а толкова се разчиташе да бъдат привлечени към каузата на умнокрасивицизъма!

    Use your Illusion
  47. 47 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4648 Любопитно

    тоталитарните държави изискват лоялност. това не значи, че индивидите не могат да бъдат лоялни към държавата си, но то не е защото някой го изисква или ги е възпитал, а защото оценяват зашитата и уважението, която тази държава им предоставя.
    —цитат от коментар 26 на owen


    Тоталитарната държава не предоставя ли защита и уважение на индивидите, които я уважават? И обратното - една демократична държава съвсем демократично опандизва индивидите, които не са лоялни към нея ?
    Мутрите и местните дерибеи и те осигуряват защита и уважение в териториите които контролират или не?
    Дуржавата е доста по-сложен организъм, който не се крепи на симпатийте и личните чувства на този или онзи.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  48. 48 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 732 Неутрално

    За грантаджиите всичко, което не е свързано с пропагандиране на джендърство, е тоталитаризъм.

  49. 49 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    До коментар [#41] от "pavur":

    А, Пурко :)
    Остарели и консервативни са мисълите на премъдрия иначе Пурко.
    НПО-тата викат че требе да е кокошчица с кокошцица и петеле с петле.
    Така е прогресистко.
    К'ви са тези бабини-деветини?

    Panta rhei....
  50. 50 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3288 Весело

    До коментар [#3] от "deaf":

    "да превърнат децата в послушни слуги, готови да служат на държавата за паница леща."

    Ужас! Вместо децата да се превърнат в подчинени слуги на "честен частен" бизнесмен за коричка хляб, ще им се дава толкова много - цяла паница леща. Какво разточителство!

  51. 51 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4062 Неутрално

    UNITED Х UNION

    Пази Боже.
    Ставало е преди, а сега (още) не.

    Човек е индивид през целия си живот.
    С индивидуална "траектория".
    В общество или вън от общество.

    Вярата е приди всичко индивидуална.
    Ако е масова и еднопосочна, стават големи "грешки".

    Което е разумно желателно в човешко общество,
    е общоразбираема човечна етика.

    Европа и въобще светът не трябва да се "срамува" от двадесет века Християнство...
    както "политкоректно" става.

    www.sluntse.com
    Вечните книги
    Християнска Етика

    "Стратегията за възпитанието в училище ни връща в тоталитарното общество"

  52. 52 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3494 Неутрално

    До коментар [#50] от "wanderer":

    Къде виждаш частна собственост в България?! Мислиш ли,че ако например Лидъл решат да дават заплата от две хиляди лева на касиерките си,държавата ще им разреши?! Риторично питам.

  53. 53 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3288 Любопитно

    До коментар [#26] от "owen":

    "как да ти кажа.
    държавата съществува, за да гарантира индивидуалните права, а не за да изисква лоялност."

    Нима!? Бихте ли дефинирали "индивидуални права"? И чии "индивидуални права" следва да "гарантира" държавата - на "мигрантите", на терористите, на идиотите от социалните мрежи, на гласовитите до истерия профани от НПО? Или на гражданите ѝ в определената юрисдикция?
    Как държавата би съществувала, ако гражданите ѝ, подчертавам точно нейните граждани, не са лоялни и не изпълняват приетите задължения (по Конституция, Обществен договор, традиции и морал)?
    Да не сте от гарджетата, които са отворили уста като на ламя и другите да са длъжни да пълнят, пълнят до затъкването на "индивидуалните Ви права"?

  54. 54 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Възпитанието не е система от знания, която може да се научи. Децата се възпитават в семейството. Ако чакате на попа, даскала и кмета да ги възпитава, значи искате да отглеждате зависими хора, част то стадото, а не способни личности, които могат да вземат самостоятелни решения.

  55. 55 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 3188 Весело

    До коментар [#52] от "deaf":

    "Мислиш ли,че ако например Лидъл решат да дават заплата от две хиляди лева на касиерките си,държавата ще им разреши?! "

    Държавата ще им целува ръчичките и краченцата ако го направят. Те и сега по-неизвестни фирми плащат повече от два бона заплати ама искат насреща бай наемник да носи ДОБАВЕНА СТОЙНОСТ. По некъв начин.

    Тия конспиралщини дето държавата 'пречи' са присъщи на разни непотребни 'висшисти' дето не могат връзките на обувките да си вържат ама понеже имат неква хартишка с 'оценки' и сънуват че некой е длъжен да им сторва евала по подразбиране

    Use your Illusion
  56. 56 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 2133 Неутрално

    Всеждат ни поредните грантови напъни на поредното НПО с гръмко име. Как само гордо звучи а. Национална мрежа за децата. ц. ц. ц. почти като институт, ама явно институтите всички вече са заети. хахаха :-)

  57. 57 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 3188 Весело

    До коментар [#54] от "Индиана":

    "Децата се възпитават в семейството"

    Даскалото също е МНОГО важна част от процеса по социализиране. Вярно че е консервативна институция със силна инерция но тя инерцията има своите положителни влияния, ако нонстоп се сменя посоката щото на едикой си му щукнало нещо ще е хаос, а в хаоса ВИНАГИ власчицата я докопват едни симпатяги без излишни сантименти по въпросите за разни свободи и права.

    Иначе умни хора постоянно правят тая грешка - не сравняват две РЕАЛНИ алтернативи с техните плюсове и неизбежни минуси а сравняват статус куото с некъв въображаем идеализиран вариант на който най-важната характеристика му е че НЕ съществува, в случая ако не е системата на даскалото НЕИЗБЕЖНО ще има вакуум който ако не се внимава в картинката ще бъде запълнен от чудовище родено от добри намерения и пожелателно 'интелектуалско' 'мислене'

    Use your Illusion
  58. 58 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    До коментар [#52] от "deaf":

    "Къде виждаш частна собственост в България?!"
    Има цял регистър на вписванията за собствеността, кадастър, където границите са определени за различните видове собственост - частно-държавна, публично държавна, частно-общинска, публична общинска и частна собственост на фирми и физически лица. Това, че Вие не знаете, но означава децата да се възпитават в неуважение към собствеността и специално към публичната държавна собственост.

    "Мислиш ли, че ако например Лидъл решат да дават заплата от две хиляди лева на касиерките си, държавата ще им разреши?!"
    И какъв е проблема на една фирма, особено чуждестранна, да дава две хиляди и повече лева заплата, ако има ръст на печалбата? Лично зная за поне пет чужди фирми и една българска фирма, където средната заплата е над 3000 лв. Опс, и една държавна фирма -РВД.
    Всяка фирма с регистрацията си в България приема условията на държавата за извършване на определената дейност. Ако плаща данъците и не нарушава правилата (законите, устава си, правата на другите граждани), няма проблем да плаща и заплата каквато вземаше Хампарцумян.

  59. 59 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3288 Любопитно

    До коментар [#54] от "Индиана":

    "Децата се възпитават в семейството. "

    Само в семейството? И какво се случва, когато "семейното възпитание" се сблъска с "общественото възпитание" или "корпоративната култура"?
    Или ганглиите Ви са заличили спомена за "Батаклан"? Или целта Ви е създаване на неправителствени организирани престъпни групи? А може да сте от "калинките", накацали управлението на държавата ни. Тъй де, семейно трябва да се назначават хората без значение какво могат и знаят. За какво е иначе семейството, ако шуреят не е директор, а баджанакът не е началник!

  60. 60 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3724 Неутрално

    "Четейки ревизирания текст на стратегията, продължаваме да срещаме концепции, характерни за парадигмата на едно отминало затворено тоталитарно общество, към което, надяваме се, няма връщане."

    Нелепо е да се оправдават евроатлантическите демократични ценности с тоталитарното минало. Възпитанието на учениците във време оно беше с класи по-високо от сегашното въпреки авторитарната култура. Освен това малките не знаят, не помнят и не им пука за това което е било някога.

  61. 61 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2695 Неутрално

    До коментар [#7] от "КретенКилър":
    Къде е споменато, че децата трябва да се възпитават в расизъм, ксенофобия и хомофобия?
    Измисляте си разни работи за да може след това да ги разобличавате.
    Иначе тези стратегии са абсолютно безсмислени, защото възпитанието е основна грижа и прерогатив на семейството. Училището да дава предимно знания, а не да манипулира децата и учениците във войнстващ национализъм или свръхлиберализъм и да им облъчва мозъците с всякакви модернистични теории като затоплизма.

  62. 62 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    По ползотворно щеше да бъде ако въпросната национална мрежа за децата беше предложила една алтернативна стратегия да ги видим какво точно искат с конкретика. Така само с критика и без конкретни предложения е много лесно, но с нищо не помага.

  63. 63 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2019 Весело

    Ох... Това становище не е интересно. Предлагам редакцията да публикува другото, на Фондация П.У.Л.С. - Перник. Много по-атрактивно е и в него се твърди, че стратегията е демократична и навременна.

  64. 64 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2518 Неутрално

    Тук ще е крахът на управляващите. Дори бкп не са се осмелили да посегнат на децата. Най-страшният спомен от османското владичество е еничарският данък. Българите сме търпеливи и миролюбиви (освен в кръчмата), но стискаме зъби и гледаме напред с едничката цел да изхраним, облечем и изучим децата. И знаете ли кога ще допусна някой некадърник, който за една година не може да организира ремонта на една тясна улица, не по-дълга от миля, да възпитава децата ми!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  66. 66 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4187 Неутрално

    До коментар [#23] от "yanne":

    Глупости...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  67. 67 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3288 Любопитно

    До коментар [#36] от "shisharko":

    "1. Повечете деца учат и ходят на градини с материална база от времето на комунизма"

    Вие какво предлагате? Да върнем килийните училища от Царство България? Или да затрием материалната база (която е със стогодишна амортизация по "капиталистическите" стандарти), белким забравим миналото и … крадците от прехода?

    "2. Децата продължават да са по 30-35 в клас или група, при законово изискване те да са 20-25. За какво учене/преподаване може да става дума при 1 учителка за 30+ деца??"

    Почнах първи клас с 52 деца в една стая, завърших 11-ти клас с още 35 деца в една стая и попаднах с 130 души в една аудитория. Когато обществото е неглижирало образованието с простащини (неуважение на учителите, назначавания на абсолютни" калинки", вярвания на празните мисли на хванатите от кол и въже НПО-шки), кой би искал да стане учител?

    "3. Децата продължават да ходят на 2 смени на училище и няма никаква индикация, че цялото това безумие със смените ще спре някога, въпреки демографския срив."

    Имате предложение да намалим икономическата ефективност и "производителността на труда"? Материалните активи да стоят неизползувани? Държавата няма проблем да вдигне двойно данъците за да задоволи разточителните мераци на някого. Ама дали другите ще са съгласни с голите мераци на грачещите!?

  68. 68 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4187 Неутрално

    Основна характеристика на комунизЪмо беше, че държавата беше поела ролята на възпитатек, и ни обясняваше кое е морално и неморално. Само пълен сбърканяк олигофрен може да иска държавата да възпитава него или децата му.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  69. 69 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4062 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Лелина

    Възпитание и пак възпитание :)

    Залисани от посттоталитарни т.нар. ценности,
    забравихме:

    New York Times е Враг на Народа!

    https://www.mediapool.bg/tramp-poiska-nyu-york-taims-da-mu-se-izvini-na-kolene-news292528.html

  70. 70 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Вие какво предлагате? Да върнем килийните училища от Царство България? Или да затрием материалната база (която е със стогодишна амортизация по "капиталистическите" стандарти), белким забравим миналото и …
    —цитат от коментар 67 на wanderer


    Другарю, няма нужда да си късате потника на амбразурата.

    Със съвременни строителни техники и технологии, нови сгради се строят сравнително бързо и не чак толкова скъпо. Например, с няколкото МИЛЯРДА които вашите тавариши от РУСИЯ ще ни набудат да им строим ненужните АЕЦ-ове, патоци и пр. В България могат да се построят СТОТИЦИ нови училища, детски градини и детски ясли.

    И няма да има нужда от повишаване на данъците, с каквото ни плашите. Просто трябва по-малко ДАНЪК РУСИЯ.

  71. 71 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    До коментар [#62] от "Ashiata Shiemash":

    "По ползотворно щеше да бъде ако въпросната национална мрежа за децата беше предложила една алтернативна стратегия да ги видим какво точно искат с конкретика."

    Тяхното искане е ясно - държавно финансиране на измислени от тях проблеми и решения.
    http://nmd.bg/za-mrezhata/
    Проблемът с обучението (в частност възпитанието) е световен. Образованието, както науката и армията, са изградени на "тоталитарна" йерархия, доверие и подчинение на авторитет. И до момента са били по-скоро ефективни или поне са отсявали много повече простаци отколкото са ограничили някой друг талант.
    Разбира се, че посредствените хора са недоволни от такава система, която не им дава трибуна за обществена изява. А те, милите, имат желания да напишат някой друг учебник, да разработят стратегия и най-вече да усвоят няколко гранта без да носят каквото и да е правна отговорност.
    И ако съм толкова скептичен, то е защото вече сърбаме попарата на една НПО-шка стратегия, "парите следват ученика", промотирана от фондация "Институт за икономически изследвания". Резултатът от тая стратегия беше "богати" училища с фиктивни ученици - усвояват парите, преследващи учениците, които ученици ги няма в училището и които никога не го завършват (вземане на матура). Както и добри училища, подобрили материалната база и завършващи с издържана матура ученици, но … останали без учители поради липсата на финансиране. Отделно са съпътстващите практики на "конфликт на интересите" (в общинска база се реализира частна печалба от извънредно обучение).
    На всичко отгоре въпросната стратегия "парите следват ученика" обслужваше лобистки интереси на частни училища, където поради високите такси (алчността) няма достатъчно ученици (за мечтаните банкерски заплати).

  72. 72 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    До коментар [#54] от "Индиана":"Децата се възпитават в семейството"Даскалото също е МНОГО важна част от процеса по социализиране. Вярно че е консервативна институция със силна инерция но тя инерцията има своите положителни влияния, ако нонстоп се сменя посоката щото на едикой си му щукнало нещо ще е хаос, а в хаоса ВИНАГИ власчицата я докопват едни симпатяги без излишни сантименти по въпросите за разни свободи и права.Иначе умни хора постоянно правят тая грешка - не сравняват две РЕАЛНИ алтернативи с техните плюсове и неизбежни минуси а сравняват статус куото с некъв въображаем идеализиран вариант на който най-важната характеристика му е че НЕ съществува, в случая ако не е системата на даскалото НЕИЗБЕЖНО ще има вакуум който ако не се внимава в картинката ще бъде запълнен от чудовище родено от добри намерения и пожелателно 'интелектуалско' 'мислене'
    —цитат от коментар 57 на Saint of Me


    Естествено че е важна, но не и МНОГО важна. Защото училището се сменя лесно, а родителите не. Ако са ок родителите и видят че училището не е подходящо могат да го сменят. Да не говорим че самият процес на избор и смяна на училища в годините върви до голяма степен според амбициите на родителите. Така работят нещата днес, училищата нямат почти нищо общо с тези в които си учил ти.

  73. 73 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 1737 Любопитно

    Ние не сме го напускали.

  74. 74 Профил на Ivan Rachev
    Ivan Rachev
    Рейтинг: 670 Неутрално

    защото не споделят вашата педерас_ия-затова е тоталитаризъм.Ако бяха про лгбт,драг куийн -премахване на обръщанията-тя и той.Изтриване на национално самосъзнание-Ботев и Левски-религиозни фанатици,заслужаващи съд ,според шариата!!Вашата история не е наша и затова като малцинство-просо ще изтечете в канала,като евтина зелена фекал_Я.Абе тия пари дето ги усвоявате,покрай стратегията за детето-някой не ви ли търси сметка,че се проваляте?ооЗАБРАВИХ ТЕЗИ ПАРИ СА ОТ НАШИТЕ ДАНЪЦИ,ВИЕ САМО ГИ УСВОЯВАТЕ

  75. 75 Профил на Ivan Rachev
    Ivan Rachev
    Рейтинг: 670 Неутрално

    484 400 ЕВРА ГРАНТ ЗА СТРАТЕГИЯ ЗА ДЕТЕТО-НАЦИОНАЛЕН ТЕЛЕФОН,ПОВЕРЕН НА НПО,СПЕЧЕЛИЛО КОНКУРС ПО ЗОП!!ПЕДЕРА_И СЪР

  76. 76 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#47] от "DDR":
    не разбира се, какво уважение предоставя тоталитарната държава? на никой никакво, тя експлоатира; всички, даже и тези, които са най-горе във веригата и ги лишава от свобода, дори и да не са зад решетки. лоялността се налага...иначе в пандиза. наистина ли се налага това да го обяснявам? вие да не сте на 20?
    и не разбира се, нормалните държави не опандизват за нелоялност, а за нарушения на законите. не говорим за крайно ограниеното престъпление държавна измяна, което няма нищо общо с 'патриотичните чувства" и привързаността към националната история и други такива несвързаност.

  77. 77 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#53] от "wanderer":

    господине, и аз, и вие, и принадлежащите към малцинствата, и гейовете и другите ви омразни общности имат индивидуални права, които да държавта съществува, за да зачита. отоверете си я тази конституция, прочетете малко какво става по други цивилизации, осоебно европесйкте такива.
    каква игнорентност цари тука.

  78. 78 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    До коментар [#68] от "Darth Plagueis":

    "Основна характеристика на комунизЪмо беше, че държавата беше поела ролята на възпитатек, и ни обясняваше кое е морално и неморално."

    Като не знаеш нещо що се пънеш!? Държавата си финансираше образованието безотказно (1974 г. се появиха първите "Сендовчета" в следване на световните тенденции). Възпитател го играеше Партията (първичния партиен комитет), Комсомола (след седми клас и без да пипа учебните програми) и кварталната ОФ организация (в много по-малка степен).
    Напъните на вярващите комунисти, както на сегашните евро-атлантски ценители, е да изкарат комунизмът (либерализмът, глобализма) като научна дисциплина. Имаше си отделни учебни часове без да се прилага каквато и да е идеология при преподаването на теоремите на Коши (как всяка една икономика схожда до комунизма), резонанси структури на ароматни съединения и т.н.
    Пионерската организация, съветската пионерска организация е създадена по подобие на скаутската организация в Англия от началото на 20 век. Принос на БКП бяха "чавдарчетата" за възпитание в родолюбие.
    За съжаление, и преди, и сега учебниците по история, литература и география (донякъде) се пишат от идеологически обременени люде. Но поне не са хванати от улицата за каквото се пъне въпросната "национална мрежа".
    Държавата подкрепяше и спортни клубове, където децата бяха свободни да играят повече отколкото да тренират. За разлика от сега, при господството на алчността.
    Ще съм благодарен, ако ми посочиш поне една устойчива (поне десет години) извънкласна форма на занимание, където да се създава дух за работа в екип (колективизъм ) и се придобива опит в управление на организация.

  79. 79 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    До коментар [#77] от "owen":

    "другите ви омразни общности имат индивидуални права, които да държавта съществува, за да зачита. отоверете си я тази конституция"

    Държавата не съществува, а се създава от народа:
    "Чл.1 (2) Цялата държавна власт произтича от народа. Тя се осъществява от него непосредствено и чрез органите, предвидени в тази Конституция."
    Властта не произтича от "индивидуалните права", нито пък я упражняват (става чрез органите, предвидени в Конституцията).
    "Чл.1 (3) Никоя част от народа, политическа партия или друга организация, държавна институция или отделна личност не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет."

    "Зачитането" става само по чл. 26:
    "Чл. 26.
    (1) Гражданите на Република България, където и да се намират, имат всички права и ЗАДЪЛЖЕНИЯ по тази Конституция."
    И в Конституцията няма "индивидуални права" - има граждански права (труд, живот, собственост, избор, семейство), права на личността (лична свобода, неприкосновеност, достойнство).
    Това, дето си го фантазирате, не го пише в Конституцията:
    https://www.parliament.bg/bg/const

  80. 80 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 424 Любопитно

    Управляващите другари от ГЕРБ ни отвличат вниманието с най-различни 'стратегии' претоплени от комунизма с цел да отвлекат вниманието от факти като:1. Повечете деца учат и ходят на градини с материална база от времето на комунизма2. Децата продължават да са по 30-35 в клас или група, при законово изискване те да са 20-25. За какво учене/преподаване може да става дума при 1 учителка за 30+ деца??3. Децата продължавата да ходят на 2 смени на училище и няма никаква индикация, че цялото това безумие със смените ще спре някога, въпреки демографския срив. А междувреммено ни се пеним на философски теми и прочие 'стратегии' догато парите за децата биват 'усвоявани', къде за пАток, къде за безмислен АЕЦ, къде за дупка във Варна, къде за ТЕЦ студен резерв.
    —цитат от коментар 36 на shisharko


    ами като не ти харесва, плащай си за частно училище и детска градина, какъв е проблема?

  81. 81 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    До коментар [#19] от "КретенКилър":Трябва непеотата да помислят за промотиране на джендър-затоплист-програмисти да се умие тоя срам от чЕлото на съсловието. Сега тия са неква разпасана команда, никва ангажираност към правилните (ТМ) ценности а толкова се разчиташе да бъдат привлечени към каузата на умнокрасивицизъма!
    —цитат от коментар 46 на Saint of Me


    Както кажеш, Пера! 😉😉😉

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  82. 82 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    До коментар [#54] от "Индиана":"Децата се възпитават в семейството"Даскалото също е МНОГО важна част от процеса по социализиране. Вярно че е консервативна институция със силна инерция но тя инерцията има своите положителни влияния, ако нонстоп се сменя посоката щото на едикой си му щукнало нещо ще е хаос, а в хаоса ВИНАГИ власчицата я докопват едни симпатяги без излишни сантименти по въпросите за разни свободи и права.Иначе умни хора постоянно правят тая грешка - не сравняват две РЕАЛНИ алтернативи с техните плюсове и неизбежни минуси а сравняват статус куото с некъв въображаем идеализиран вариант на който най-важната характеристика му е че НЕ съществува, в случая ако не е системата на даскалото НЕИЗБЕЖНО ще има вакуум който ако не се внимава в картинката ще бъде запълнен от чудовище родено от добри намерения и пожелателно 'интелектуалско' 'мислене'
    —цитат от коментар 57 на Saint of Me


    Брех, отде толкоз компетенция в областта на образованието бе, Пера?

    А, да - ходил си на училище. Като всички останали. И явно си решил, че всичко ти е ясно, а всъщност, както и по всички теми, не казваш нищо конкренто. Само баластра, която може да бъде насосвана спрямо последвали коментари и събития, все едно си прав.

    Що не се пробваш в любимата ГЕРБ? Като джаваскрипт-занятчия явно не ти върви особено, но ей тва празнодумие ще е златно за политическа кариера. Ще си по-мазния вариант на Тома Биков или Антон Тодоров.

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  83. 83 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3288 Весело

    До коментар [#70] от "shisharko":

    "Със съвременни строителни техники и технологии, нови сгради се строят сравнително бързо и не чак толкова скъпо."

    За "скъпото" видяхме - слагате един псалм и стават евтини като за "наши" хора.
    Училището не е "сграда", а "институция". Освен ако целта не е обществото да се разпадне на чергари и от катун в катун да се мести в зависимост кой какво е "усвоил" от ново строителство.

    "да им строим ненужните АЕЦ-ове, патоци и пр. В България могат да се построят СТОТИЦИ нови училища, детски градини и детски ясли."

    Ама разбира се, спираме електроснабдяването, добито от руски суровини. Оставаме на тъмно и теглим кредити за да платим обещаната печалба на американските инвеститори от Марица (700 млн. лв. за 2018 г.), Lockheed Martin Corporation (два млрд. лв.), за американските шисти (два млрд. евро за начало в LNG терминал до Александруполис, после до 25% от стойността му и на двойна цена).
    Що да не съсипем изградената инфраструктура (газопреносната и електропреносната мрежи), ако американският интерес можем напълно да го гарантираме!?

  84. 84 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3288 Весело

    До коментар [#82] от "КретенКилър":

    "Брех, отде толкоз компетенция в областта на образованието бе, Пера?
    А, да - ходил си на училище. Като всички останали."

    Не е като "всички останали" - "Националната мрежа за децата" искат пари дори без да имат компетенция. А "ходенето на училище" помага на тия, които сме ходили, да оценим нечии грандомански некомпетентни мераци.
    Saint of Me и останалите, "ходили на училище", нямаме наглостта да занимаваме обществеността с потенциални наши простотии както го правят НПОшките.

  85. 85 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Децата трябва да се възпитават от непео мрежи (съставени от неизбирани чрез демократичен вот анонимници безпрекословно служещи на собственика на непеото) в духа на третополово-затоплисткия прогресивизъм, само така се постига истински либерал-умнокрасивицизъм!
    —цитат от коментар 13 на Saint of Me


    За твоите деца вече е късно обаче. Как мина аборта на щерка ти, покрихте ли добре нещата? Че грозно-глупавите не познавате контрацептивите...

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  87. 87 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    До коментар [#7] от "КретенКилър":Къде е споменато, че децата трябва да се възпитават в расизъм, ксенофобия и хомофобия?
    —цитат от коментар 61 на pamela


    А аз къде съм го споменал?

    Казах:

    "След настъпателните опити на пълзящия нео-нацизъм в последните години, след повсеместното промиване на мозъците на ганьовците в расизъм, ксенофобия и хомофобия, съвсем скоро това общество ще е узряло за диктатура."

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  88. 88 Профил на jgu46589028
    jgu46589028
    Рейтинг: 179 Неутрално

    Антинационална мрежа за децата!

  89. 89 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1097 Весело

    фундаментални въпроси, събарящи поредната "стратегия", но дайте да изясним първо какво е държава, каква точно е нашата държава и какво общо имат българските политици с българското общество.

    аз съм български гражданин и пет пари не давам каква поредна стратегия (а.к.а. тъпотия) ще измислят едни аморални политически лузъри в срамен орган с 5-8% доверие.

  90. 90 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9099 Неутрално

    Първо трябва да има възпитание в къщи и то да е най-важното. Днешните родители искат своите отговорности да прехвърлят на училището, на улицата, на бабите и дядовците. А в какво ще се изразяват техните задължения. Да купуват скъпи играчки и дрешки ли?

  91. 91 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 3188 Весело

    До коментар [#85] от "gmranger":

    За незапознатите със светлата ми личност припомням как ме е орисала една баячка навремето - кой та с лошаво нарече Ламбьо - триждян ша го негу удари!

    Умната, баячките ги разбират тия неща :)

    Use your Illusion
  92. 92 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 3188 Весело

    До коментар [#82] от "КретенКилър":

    Рано ми е още за политическа кариера, първо университета на Сенсей Доналд да изкарам още шес годин въпреки че както може да видиш от разни образи в темата вече съм доста задобрял в изкуството да изкарвам от равновесие запенени умнокрасивци :)

    Use your Illusion
  93. 93 Профил на loseva
    loseva
    Рейтинг: 131 Неутрално

    До коментар [#36] от "shisharko":

    Мога да добавя още, че носят чанти с по 20 кг.!!!

  94. 94 Профил на loseva
    loseva
    Рейтинг: 131 Неутрално

    До коментар [#90] от "Роси":

    Всички родители са различни...зависи на какво са се научили те!

  95. 95 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 3412 Неутрално

    Целта е децата да се превърнат в слуги и роби на мутрите и на техните деца.
    Отвратително, но пък се радвам, че нямам деца.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  96. 96 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 2189 Любопитно

    НПО "Национална мрежа за децата" изразява остро осъждане на Светлата Стратегия за възпитанието.
    Не бе колеги от форума, ТОВА НЕ Е ВЯРНО!
    Привидност е. Мимикрия.
    Цялата тази словесна картечница по-горе е нито повече НИТО по-малко - Поддържаща Реклама на Стратегията!
    А че стратегията е тотален нонсенс и тотално фалшифициране на думи и понятия като възпитание, патриотизъм, национално, родолюбиво, демокрация, държава, стана ясно още вчера.
    Разбира се, ясно само за онези, които са я чели тази "стратегия".
    Не се сърдете пичове, ама доста от Вас не са я чели, затова се връзвате на такива отричащо-утвърждаващи трикове като това писание на едно НПО!
    Единствено вярното е че "стратегията" е тоталитарно недоносче, обаче дори и като тоталитарност е недоносче.
    Пошлост, приказна пошлост./саркастично/
    Абе, там дори няма нищо освен прословутите думички дето ни мобилизират да пише. Само като думички.
    А че в тази стратегия за възпитанието има /на цели две трети от обема/ едни други работи дето са наистина опасни и за които са взети парите на грантовете, ТОВА Е ДРУГ ВЪПРОС!
    Предстои да си поприказваме.
    !

  97. 97 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#79] от "wanderer":

    пак не сте дочели.
    всички права и задължения, които изборявате, са индивидуални. гражданските права са индивидуални. политическите. и социалните. и т.н.
    вземете прочетете един курс по конситуционно право, 101.

  98. 98 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 2189 Любопитно

    "В началото бе словото." /БИБЛИЯ/

    В началото на Стратегията е словото ... "парадокс".
    Възпитанието било парадокс! Поради което несменяемите "капацитети" на "реформите" решили да ни ощастливят свише като решат парадокса.....

    Хайде да започнем от едно друго "слово". Административното.
    Този докИмент /стратегията/ е "изработен" от една Работна група. Работната група е определена със заповед на министър Вълчев. Това "слово" да видим. И по-точно Имената и Позициите на Членовете. Органите, Организациите, Институциите, Висшите училища,НПО-тата, от които тези Членове са предоставени. Така ще разберем с какъв Мандат са били Наставлени!
    Вълчев, Публикувай тази Заповед! И анексите за изменение на състава, Вълчев, ... да не пропуснеш!

    Нека на всички ни е ясно, в такива случаи задължително половината от състава са Началници на РУО/Те са преки наместници на министъра и стриктно следят за Провеждане на Неговата политика/, плюс Директори на Дирекции в министерството и техни подчинени експерти /Те са пряко Подчинени на министъра и стриктно Изпълняват неговите искания/, плюс винаги верни на началството Директори на училища и детски градини, представящи се за членове на Синдиката на Директорите!
    Следват подбраните от мрежата на "Открехнат социум" НПО. Следват близки до власта университетски грантаджии на горните НПО.
    Какви текстове ще приема този състав?
    И разбира се Кой им даде първоначалния текст? Винаги има готов вече първоначален текст, който почти не се изменя до края!!!
    В началото винаги е словото.....

    А тази "организацийка" Национална мрежа на децата сто процента е била представена там през един или друг представител. Тя е мрежа , но от друга мрежа!
    !

  99. 99 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2293 Любопитно

    Хуманитарните науки (литература, история, изучаването на чужди езици, философия) трябва така да са написани и така да се преподават, че да възпитават в духа на Християнския морал, а целите и стремежите да са тясно свързани с целите и стремежите на Обединена Европа, в която всичко е под знака на Христос: и пътят и истината! Каквото и да се преподава, трябва да е в унисон с Християнството, да е пречупено през призмата на Християнството. В този смисъл църквата трябва да излезе от капсулацията, в която се намира, поповете да обръснат брадите, да свалят расата и да отидат ТАМ, в училищата в държавните учреждения, в университетите. Възпитанието е процес, срещу който децата изпитват естествена съпротива, каквато е вечната борба между анархията и реда. В този смисъл за да организираш и възпиташ някого, за да го вкараш в "пътя", да го възпиташ и направиш социално вградим, трябва да положиш огромни усилия; КОЙТО ЩАДИ ПРЪЧКАТА, НЕ ЖАЛИ ДЕТЕТО!!!
    —цитат от коментар 14 на bobhunter

    Ако поповете ще влизат в училищата да учат децата на християнски морал, то тогава каква е функцията на църквата? Да учи децата на ценностите на либералната демокрация: свобода на индивида, свобода на придвижване, свобода на сдружаване, представително управление, конституционализъм?

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  100. 100 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2293 Любопитно

    До коментар [#9] от "КретенКилър":Много са сложни нещата, за да се обобщават в едно изречение. То и наследника на роба от Алабама сигурно се чуди какво общо има с латиноса и ирландският потомък ама ей го на, една нация са...Не можеш да избягаш от груповата принадлежност, дори и да се върнеш в родовообщинният строй.
    —цитат от коментар 15 на DDR


    Доста ирландски потомци са се оженили/омъжили с наследници на роби от алабама, а и не малко латиноси са черни. Дилемата, която им приписваш, не стои пред тях.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK