
© Георги Кожухаров
Текстът е от профила на автора във "Фейсбук".
Цена на суровия петрол преди месец 75 долара за барел - цена на дизела 2,34 лева за литър. Цена в момента 60 долара на барел (Брент, а Уралса е още надолу) - цена на колонка - 2,32 лева. Тоест при 20 процента намаление на суровината никакво намаление на колонката. Няма променен акциз, нито ставка на ДДС.
Това е най-голямото престъпление и пример за гранд корупция на това правителство - тоталното му заиграване с търговците на горива и рафинерията, което открадва от джобовете на хората до милиард лева годишно. И вместо да финансира пътища и безопасност, ни кара да плащаме от джобовете си тол системи.
Това с апартаментите на Цветанов са "семки занимавки" - вдигнете поглед - крадат ви. В този момент. Усещате ли ръката на финансовия министър в джоба си? Отивате на гишето на бензиностанцията и казвате: "Ето ви 30 стотинки на литър за търговците от мен, да почерпят Борисов и Горанов".
Чакам да ме съдят за клевета. Валентин Златев си тръгна, системата остана.
Техниката е същата като при телефонните измамници.
Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2288 Весело...заспали чувства!...
Суджук Герберите
Рейтинг: 442 НеутралноМутрите и бензина са приятели от десетилетия.
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!hammurabi
Рейтинг: 334 НеутралноТози проблем може да се реши само при необходимата политическа воля. Такава воля липсва. Липсва и гражданско общество, което да наложи на политиците волята си - било чрез избори, било чрез протести. Накратко - пленена държава. И да не забравя, АЕЦ "Белене" е неизбежна, защото подстригването трябва да продължи.
Deepdish
Рейтинг: 1366 НеутралноПраво куме в очи. А иначе сме - нека цирка нема спирка с дребните кьорфишеци от “разследващите” медии...
Нефертити
Рейтинг: 1754 НеутралноЦарят е гол?
Предразсъдъците са за ограничените.4ort
Рейтинг: 1530 Неутрално"Чакам да ме съдят за клевета. Валентин Златев си тръгна, системата остана"
Лукойл си остана, савецки. Данък асвабаждение е неизбежен, както каза дрогарят Радев, по повод построяването на АЕЦ Белене.
vassilun
Рейтинг: 4462 РазстроеноТъжно! Но вярно!
dma12587967
Рейтинг: 1038 Неутрално"пример за гранд корупция"
Евала, "Дневник". Добре, че е фейса, да разберем, че ни крадат.
tsvetko_51
Рейтинг: 1914 НеутралноДо коментар [#6] от "4ort":
Той др. Радев в момента ни "урежда" икономически в С.Петербург, където получава ценни указания от джуджи.
NIKE
Рейтинг: 497 ЛюбопитноИ какво разбра?
Котаранц
Рейтинг: 279 НеутралноНали има конкуренция на пазара?
Черен хайвер за черна лъскава козина!Защо никой не продава на по-ниска цена тогава при падащи цени на нефта?
Краде ни картела...
wnl03619584
Рейтинг: 268 НеутралноЗа бързооборотни стока, като горивото, маржовете на печалба са огромни!! Трябва да са не повече от 3-4 стотинки за литър, а са поне 30, ако не и 50 ст. След някой друг месец ще видим какви касови бележки ще започнат да издават. Трябва да са уж с разбивка!!
anty
Рейтинг: 695 НеутралноТака е когато в тази територия властва мафията. Един играч на белот е заместен от друг.
А "опозицията" част от същата тази мафия си мълчи и снишава по стар навик.
Големите"защитници " на правата и свободите,здрава опора на мутрите крепящи стабилноста си правят пас и чакат някой друг ТЕЦ
krummm
Рейтинг: 625 НеутралноКостов е виновен.
plebs
Рейтинг: 279 ВеселоЯ, Сашо-11 на хоризонта. И пак обяснява как не Нефтохим, дето преработва само руски нефт, и не ма/га/решката контрабанда ни каре, а видители, било правителството. :)
Сашо, я по добре разкажи пак легендата за теб, за да ти хванат приказките от "Антикорупционен фонд" дикиш. :)
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2143 НеутралноТоест при 20 процента намаление на суровината никакво намаление на колонката. Няма променен акциз, нито ставка на ДДС.
Libertarianism is just anarchy for rich people_________________
Аз от кога ви казвам ,че схемата е такава ,че хем правителството да хрантути армията си от чиновници , хем картела да си печели от продажбата на хорива и да скатава по малко от налозите!
Потребителите са винаги прецакани защо нямат свой защитници във властта!
telqk
Рейтинг: 742 НеутралноОчевидно обществото се радва да подарява пари по този начин на долно дъбнишкото недоразумение. На скоро имаше избори и имаше "победители". Т.е българина иска хем да е победител, хем беляне, хем данък освобождение, хем тръба за никъде и бензина евтин.
4ort
Рейтинг: 1530 НеутралноДрогарят Радев ще претвори в дела съветите дадени му от Вожда и Учителя на Прогресивното човечество, Дрогаря Путин, докато ние се жалваме, колко много ни е отнела демокрацията.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2143 НеутралноДо коментар [#18] от "4ort":
Libertarianism is just anarchy for rich peopleНещо пак не си разбрал, Лукойл е евроатлантическа глабална офшорка базирана в Холандия с капитали от рокфелеровия клан! Путин просто го търпи като всички либерални олигарси които имат и руски капитали! Примерно у нас де що имаше дялове с български активи се продадоха за жълти стотинки защото така е либерално! Справки - Нефтохим и ЧЕЗ.
aralambi
Рейтинг: 605 НеутралноИма един сайт fuelo.net, в който можеш да видиш цените на горивата в реално време. За днес дава средна цена на бензин А95 - 2,27 лв/ литър. Дава също, че има цени от 2,06 до 2,54 лв/л. Дава и цените по фирми, избирай си къде да заредиш.
Илиан Василев или не знае за този сайт, или се прави, че не знае.
Petleshev
Рейтинг: 2906 НеутралноДаже си мисля, че бензина ще отиде още 10-15 стотинки нагоре...! Мат`ряла, може да го понесе. Все пак, търсенето през лятото се увеличава. Нормално е цената да отиде нагоре нищо, че нефта е по-евтин. Освен това, от 1-ви юли ще скочи и тока. Тия дни разбрахме, че и цената на водата ще скача автоматично с цената на тока. Все пак, да не се губи време в процедури, нали? Изборите минаха и народа си избра, по-малкото зло... Ха сега, да плаща...! И другият път, пак да си избере по-малкото зло! ;)
Бивш tww09306483.Георги Славков
Рейтинг: 270 НеутралноЕ добро утро това е открай време така. Когато пада цената казват, че са купували с задни дати на по-високите цени. Когато обаче цената се увеличава на петрола веднага вдигат и цената на колонките.
penetrating
Рейтинг: 5637 НеутралноЗлатев може да си тръгна, но крадците останаха...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert4ort
Рейтинг: 1530 НеутралночЕкай малко, дрогарьо православен консерватор!!!
Нали имахте една опорка, че Костов е продал Лукойл на руснаците????
От кога не е в сила тази опорка???
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2288 НеутралноТака правят с ел. енергията, с топлофикацията, с движенията на някои валути, с горивата...
Българина дотолкова свикна, че чак не му дреме
phillipov
Рейтинг: 446 НеутралноМога да се досетя от сега как ще се вадят данните за разбивката...
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2288 НеутралноДо коментар [#22] от "Георги Славков":
++++
Chubachubs
Рейтинг: 610 НеутралноАкцизът е константно число в лева за литър, ДДС-то се изчислява на база продажбата цена (себестойност, акциз + печалба за бензиностанцията)
Това че търговеца не си намаля цените, не е проблем на акциза и на ДДС-то а на апетита за печалба на търговеца.
tigervi
Рейтинг: 682 Неутрално[quote#20:"aralambi"][/quote]
Eddie lives... somewhere in time!"За последния месец бензинът е поскъпнал с 0,04 лв./л (1,79%) " - от твоя сайт.
pag
Рейтинг: 1146 ВеселоПозна. Точно той подари "Нефтохим" на "Лукойл", който сега "те краде"....... Знанието е сила, информацията - власт
Julian Mall
Рейтинг: 2398 ЛюбопитноШел и ОМВ и те ли са савецки?! Хайде да смъкнат яко цените и да ударят Лукойл в земята! По-добре миг свобода отколкото живот в робство
pag
Рейтинг: 1146 ВеселоБоже, колко умнокрасивост е успял да концентрира авторът само в няколко абзаца.
Знанието е сила, информацията - властАбе ученото си е учено, дори и нищо да не разбира от това, което пише.........
lz73
Рейтинг: 1120 НеутралноДо коментар [#30] от "pag":
А ти дали си се питал защо е практически невъзможно да внесеш в България по-евтино гориво от чужбина? И дали за това е виновен Костов или Борисов?
aralambi
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#29] от "tigervi":
“За последния месец бензинът е поскъпнал с 0,04 лв./л (1,79%) " - от твоя сайт.”
Прескачам теорията ти, че сайтът е мой. Та според Василев А95 бил 2,33 лв, неизвестно на коя дата, а днес е 2,27 лв. Което е намаление на цената с 6 стотинки, или 2,5%
blagoj
Рейтинг: 1498 Неутрално1. Цената на петрола се отразява на цената на бгоривата със закъснение - в България около месец. Днешната цена на горивата съответства на цена на петрола от над 70 долара.
Така че когато гледаме цените трябва да гледаме и кога е доставката. Например тук https://www.bloomberg.com/energy
се вижда (в момента в който пиша) цена за Brent 60.73 $ и контракт юли 2019 год.
2. Цените наистина са високи в България, като се има предвид близостта на рафинерията и по-ниските складови разходи, но защо точно правителството краде? Според мен краде друг.
svoboden
Рейтинг: 1963 НеутралноДруго нещо не пише ли във фейсбуци!?
lz73
Рейтинг: 1120 НеутралноДо коментар [#31] от "Julian Mall":
Ами не, Шел и ОМВ не са руски, но благодарение на далновидната политака на ББ енд ко няма начин да внесат евтино гориво в страната... и купуват от...
historama
Рейтинг: 3796 НеутралноНе може да има промяна, без да се смени министър-председателя.
Между другото Радев е в Русия, и продължава да ръси глупости на висок глас, а Винету мълчи. Съгласен е. това с горивата да не ни се види безобидна шегичка, слуд като някоя руска фирма придобие всички активи на БЕХ?
pag
Рейтинг: 1146 ВеселоПитал съм се, я.
И знаеш ли какъв е отговора?
Я ми дай пример къде "в чужбина" горивото е по-евтино от тук, че да го внеса от там?
Толкова сте елементарни и глупави, не е истина....... Знанието е сила, информацията - власт
Petleshev
Рейтинг: 2906 НеутралноДо коментар [#30] от "pag":
Бивш tww09306483.Тъй де, ама Румъния също продаде една от рафинериите си на Лукойл... Но там, шефовете на Лукойл, като стъпили накриво, набързо им показали пътя към ареста. И веднага се сетили, че забравили в бързината да платят 300 милиона евра данъци.
Какъв е извода? Не е важно, на кого си продал...! Важното е, какво става после. ;)
dosetliv
Рейтинг: 1448 НеутралноНа основа на сигнала на др Василев успях да разкрия, че в този момент престъпната немска държава краде тамошния матрял.
Нафта преди месец - 1,29 евро , вчера - 1,26
https://www.clever-tanken.de/statistik/historie/diesel
Ойля поевтинял с 20% , нафтата само с 2,3. Имаме международен престъпен сговор.
Julian Mall
Рейтинг: 2398 НеутралноСериозно и те ли са малки и бедни и не могат да имат собствени складове! Зночи имат пари да сондират за нефт пък нямат пари за един склад и се оставят руснаците да ги душат?! По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Petleshev
Рейтинг: 2906 НеутралноДо коментар [#35] от "blagoj":
Бивш tww09306483."... 1. Цената на петрола се отразява на цената на горивата със закъснение - в България около месец...".
Това се отнася, само ако петрола поевтинява. Ако петрола поскъпне, цените по бензиностанциите веднага скачат...! ;)
taratanki
Рейтинг: 1545 НеутралноДо коментар [#40] от "Petleshev":
по-евтино ли е в Румъния?
telqk
Рейтинг: 742 НеутралноДо коментар [#35] от "blagoj":
От около десетина години лукоил не преработва нефт а отпадъци, гудрони и всякакви други боклуци, които никой не може и не иска да преработва. Затова се гледа цената преди облагане с данъци а тя е най-висока в Европа!
Alexander97
Рейтинг: 2990 НеутралноТи Сашо го остави настрана!
Кажи истина ли е това за цената на суровия нефт и реакцията на бензиностанциите!
Изпитваш ли удоволствие от кражбата от личния ти семеен бюджет?
Радваш ли се на това, че доста хора ще си купят втори Ролс-Ройс, защото ти си купуваш неоправдано скъп бензин, за да си караш вехтата кола и не не можеш да я подмениш с нова??
Мога да продължа. Списъкът няма край.
А Сашо ти казва истината!
taratanki
Рейтинг: 1545 НеутралноКато ви е скъпо- карайте по-малко.
Или работете и печелете повече - тогава няма да ви пука.
Ето една идея - с горива да се занимавате.
Звучи просто -отвяряте акцизен склад, купувате гориво отнякъде по-евтино, слагате марж 2-3% и ето ви монополист- дъмпингар на пазара.
меншевик
Рейтинг: 334 НеутралноДо коментар [#39] от "pag":
Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечетТи си елементарен и глупав - едровата цена преди акциз и ДДС е по-ниска на много места в Европа. А ти ше внесеш гориво в България на върба.
pag
Рейтинг: 1146 ВеселоКажете ве, отворковци, в коя "чужбина" горивата са по-евтини, че да ви внесем специално за вас?
Знанието е сила, информацията - властМилото дневниче съвсем изпадна с тия фейсбучни откровения, евростат дава цените на горивата във всички държави. Станахте за резил с тая "журналистика", бе........
lz73
Рейтинг: 1120 НеутралноДо коментар [#39] от "pag":
В Австрия, например...
Андонов
Рейтинг: 454 НеутралноТези проблеми могат да се решат само с 50 хиляден протест на жълтите павета...
“Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж ОруелПо всяко време.
Dexx
Рейтинг: 642 НеутралноТочно се чудех, кога ще се появи някой да ни обясни за ФИФО.
Можеш ли да обясниш и как пък никога не стигнаха търговците до тоя петрол, дето го купуват на по-ниски цени? “Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
lz73
Рейтинг: 1120 НеутралноДо коментар [#42] от "Julian Mall":
Чувал ли си израза "икономическа логика"? За какъв дявол му е на Шел да влиза в кофти филм с ББ и да си прави собствен митнически склад(ако му разрешат)? Нали не си представяш, че сме мноого голям пазар?
topal
Рейтинг: 349 НеутралноТц, не ни урежда, ами направо ни оправя! Оножда, един вид... И нас, и децата ни, и внуците ни... Ама той не е сам - и НС, и МС са с него, и разни там "енергийни експерти".
Slick
Рейтинг: 442 ГневноКОЕ НЕ Е ТАКА, РУСКИ И ГЕРБЕРСКИ ТРОЛОВЕ?
lz73
Рейтинг: 1120 НеутралноДо коментар [#49] от "pag":
Нали ти отговориха...или Австрия не е чужбина?
cmy12603507
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#47] от "taratanki": ''...Или работете и печелете повече - тогава няма да ви пука.'' Принципно е така, но аз съм на друга вълна- как да плащам възможно най- ниският данък за онова, което сме изработили в повече от другите. Та- има лек и за моята болка- така или иначе, в бюджета влизат и перата от акцизи, а перото от акцизи върху горивата в България е около 50 проценнта от цената на горивото за крайният потребител. Този акциз няма да бъде намален и аз съм съгласна да го плащам, но не съм съгласна с това да плащам данъците си в реален размер.
kesh
Рейтинг: 1931 Весело....ааааа......!!!!....сичко се е качило на Таратайките......!!!!!....пъ са БЕНЗИНА им СКЪП.....!!!!????.....МИ СЛЕЗТЕ от КОЛИТЕ БЕ......!!!!......НАРУШЕТЕ си РАХАТА......!!!!.....ни ЩЕТЕ......!!!!.....ми ПЛАЩАЙТЕ ТОГАВА......!!!!!......ЕКСТРИТЕ са СКЪПО УДУВОЛСТВИЕЕЕ......!!!!!.......тааа ХАЗНА тряба се ПЪЛНИ от некъде......!!!!!.......аааа тиа с таратайките са ИКОНОМИЧЕСКИ най- АКТИВНАТА част от матряла......!!!!!!.......ШЕ ПЛАЩАТЕЕ.......!!!!!........САМО ИСКАТЕ........!!!!......все още БАЦКО не е СТАНАЛ ФЕДЕРАЛЕН РЕЗЕРВ...или Е Ц БАНКА.........!!!!!......като СТАНЕ......!!!!????.......ше СМЕТАМЕЕЕ........
България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...Judjuk
Рейтинг: 3109 Неутрално"Техниката е същата като при телефонните измамници."
Техниката е една и съща не само за горивата, но за всички ресурси. И за храните, и за лекарствата, и за...... всичко. Но хората са доволни бе! Вижте как общинския башибозук, чиновници, учители, че даже и циганите подкрепиха управляващите на изборите! Нали глас народен е глас божи! Що ни трябва да се хабим?
pag
Рейтинг: 1146 ВеселоСредната цена на А95 в Австрия днес, патенце, е 1.325 Евро = 2.59 лева.
Ей ти линк, там има и други любопитни факти, не фейсбучни лакърдии: https://at.fuelo.net/fuel/type/gasoline?lang=en
Умнокрасивец....... Знанието е сила, информацията - власт
pag
Рейтинг: 1146 ВеселоПотърси още по-голям шрифт, че да си по-убедителен в очарователната си простота......... Знанието е сила, информацията - власт
Petleshev
Рейтинг: 2906 НеутралноДо коментар [#44] от "taratanki":
Бивш tww09306483.Не е въпросът, дали е по-евтино в Румъния, Гърция или Турция...! Не това е смисълът на подобни теми. Проблемът е, дали правилната част от парите, които потребителите наливат в производителите и търговците на горива, постъпват в бюджета. За това, става въпрос...!
Иначе, прекарано през нашите доходи, плащаме най-скъпите горива в целият ЕС, със сигурност! Като прибавим и качеството, заради което колите ни горят с около литър отгоре, горивата ни стават още по-скъпи!
dedoliben
Рейтинг: 2067 НеутралноДо коментар [#19] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIМи ето бе сага ЧЕЗ се продава ако ти не си онази скромна пазарджиклйика.
Подавай оферта и купувай.
tribiri
Рейтинг: 931 НеутралноИнтернета е по-опасно изобтретение за човечеството от автомат Калашников, защото всякакви идиоти могат да облъчват останалите идиоти и така да се видиотяват лавинообразно.
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!1. Рафинерията! Ами в България има няколко десетки рафинерии. Например Инсаойл има приходи от продажби в размер на половин милиард годишно.
2. РафинеРИИТЕ (т.е. всички тези по т. 1) задоволяват само 40% от нуждите на вътрешния пазар от бензин и около 50% от дизел. Еко внасят от Гърция. Рометрол внасят от Румъния, Сакса внасят от Австрия.
Т.е. да! Че ни ограбват сигурно е факт, но не точно така и не само тези.
aralambi
Рейтинг: 605 НеутралноИ колко е цената на бензина в Австрия? Щото гледам някакъв сайт
https://www.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/Europe/
И там пише, че към 3 юни 2019 средната цена на бензина в Австрия е 1,31 евро/л , а в България е 1,14 евро/л.
tosho_toto
Рейтинг: 272 НеутралноПодозирах , че между Илиян Василев и Велизар Енчев няма никаква разлика и сега се убедих.
Petleshev
Рейтинг: 2906 НеутралноДо коментар [#47] от "taratanki":
Бивш tww09306483."... Звучи просто -отвяряте акцизен склад, купувате гориво отнякъде по-евтино, слагате марж 2-3% и ето ви монополист- дъмпингар на пазара..."!
Ама, защо да правим акцизен склад? Не може ли, по една рафинерия да си направим, за още по-лесно? Направо ще си преработваме евтин нефт и пей сърце. Даже ще изнасяме! Добър бизнес е това, как не сме се сетили по-рано...?!?
Чудя се, такива големи тикви, къде ви селектират?!? :)))
tribiri
Рейтинг: 931 НеутралноДо коментар [#48] от "меншевик":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!А защо точно да не внесе ако се казва Еко, Сакса, Ромпетрол, Инсаойл ...
И не казвай на някого, че е тъп преди да си направил справка щото обикновенно се оказва, че тъпият е този който раздава кладсификации.
драган
Рейтинг: 605 НеутралноКакъвто народът - такива и управниците и бизнесмените му.. След като сме овце ще ни стригат.
lz73
Рейтинг: 1120 НеутралноДо коментар [#60] от "pag":
До коментар [#65] от "aralambi":
Разбирам пиленце, че да си глупав и грозен е кофти...Хайде сега виж колко е акцизът в Австрия и го извади от цената, после същото и с българската цена. Мога да ти пратя линк, но ще те оставя да видя колко точно си глупав и грозен...
меншевик
Рейтинг: 334 НеутралноДо коментар [#68] от "tribiri":
Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечетАбе кутев, квалификациите не ги раздавам аз, а този, до когото ми беше адресиран поста. Той не се казва инса сакса макса, а се казва бай-цървул. колкото до тези които си изброил - те са в джаза, щото ако не са - следва погром. Явно на вас червените ви харесва да ви грабят. Или ще ми кажеш, че няма картел при горивата а? защо тогава затвориха пазара нормативно? Не виждаш ли, че малките бензиностанцийки по малките населени места бяха премазани и затворени?
tribiri
Рейтинг: 931 НеутралноДо коментар [#52] от "Dexx":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!А и всяка фирма се бори за максимизиране на печалбите. Проблемът е друг! Регулаторният орган е държавен, а държавата има сметка от по-висока цена заради приходите от ДДС. Все пак не безкрай заради кривата цена-потребление и загубата на акциз от намаляло потребление. След като потребителят е приел една цена, то държавата и бизнеса му пият кръвта до момента, в който пазарът намали разнмера на печалбите им.
proza
Рейтинг: 579 НеутралноОтвличат вниманието на плебса с апартаментгейт, а през това му измъкват парите чрез цените на горивата. Винаги са го правили и ще го правят докато има дойни крави, готови безропотно да плащат и да мълчат.
vassilun
Рейтинг: 4462 ГневноДо коментар [#17] от "telqk":
"Т.е българина иска хем да е победител, хем беляне, хем данък освобождение, хем тръба за никъде и бензина евтин."
Т. е. нещо като британците и Брекзит! И те не знаят какво искат!
Practic
Рейтинг: 334 НеутралноБългарската атомна централа ,,Козлодуй” работи с руско ядрено гориво.
Русия е единствения доставчик на природен газ за България.
Руският нефтен мастодонт ,,Лукойл” притежава рафинерията в Бургас - най-голямото българско предприятие.
За десет години от България към руски юридически лица под формата на отрицателно салдо са се оттекли над тридесет милиарда евро.
,,Енергетика, банки, недвижими имоти - Русия контролира пряко една четвърт от българската икономика. Тази зависимост излиза на България твърде скъпо” - загрижено коментира журналистът Флориан Хасел от авторитетния ,,Зюддойче Цайтунг” през ноември две хиляди и шестнайста година.
В българските държавни и местни учреждения, политически организации, масмедии, финансови институции, фирми и обществени сдружения се подвизават хиляди рублопоклонници и путинофили. Злонамерени къртици, те всекидневно, всекичасно подкопават демокрацията и ерозират българската държавност. Ювелирната операция на Санкт Петербург, започната брутално насред софийска улица през месец юли хиляда осемстотин деветдесет и пета година, продължава да тече.
https://practic-sofia.blogspot.com/
Свинчуга
Рейтинг: 1834 НеутралноИ тъпото си е тъпо, ти например си живото доказателство. Обичам да грухтя и плюскам.
дерибеев
Рейтинг: 3583 Неутрално.... нито ставка на ДДС."
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васнякой да обясни на другаря Василев какво е ставка, какво/как се определя ДДС . само да не е някой от лабораторията, че мазалото с кг/литър петрол ще е пълно
Пипера е много лют
Рейтинг: 1051 НеутралноЛукойл е ОПГ, а Борисов е част от това ОПГ.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUПипера е много лют
Рейтинг: 1051 НеутралноДо коментар [#70] от "lz73":
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUтози е от най-вредния тип провинциални гербери, всички разговори с него са безмислени.
Пипера е много лют
Рейтинг: 1051 НеутралноДо коментар [#66] от "tosho_toto":
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUа връзка между двете полукълба на мозъка имаш ли?
pag
Рейтинг: 1146 ВеселоДа бе, верно, прав си - през март, като се махне акциза и ДДС-то, бензина в Австрия е бил по-евтин с цели 0.3 цента - 0.5 стотинки!
Ей ти линк:https://www.fuelseurope.eu/knowledge/refining-in-europe/economics-of-refining/fuel-price-breakdown/
Грабят ни, хорааааа, грабят ни, дерат ни с цяла половин стотинка на литър, бах ти държавата, оставка на "Лукойл"!!!
Няма ли родолюбив умнокрасивец да внесе еФтино от Австрия? Има желаещи, ама заради складовете - не може, възмутително! Знанието е сила, информацията - власт
inn
Рейтинг: 1389 НеутралноМного сложни са тези работи с цената на пертола на световните борси, пък Брент, пък Уралс, пък българска рафинерия, пък нейния фактически МОНОПОЛ, ГАРАНТИРАН ОТ БЪЛГАРСКИЯ ПАРЛАМЕНТ, пък ДДС, пък акцизи...
Къде по-лесно се случват нещата: пали Бойко джипа, отива в циганската махала на с. Долно-Нанагорнище и в прав текст чува истината за политиката: "Умирам за тоз Бойко, беее"...
Важното за Бойко е, че последните са прости и колкото може по-задълго да са си прости...
pag
Рейтинг: 1146 ВеселоЯ, обозначил се е благороден потомствен жълтопаветник - психоаналитик.
Искрено ви желая да си ЕПМ. Знанието е сила, информацията - власт
telqk
Рейтинг: 742 НеутралноДо коментар [#74] от "vassilun":
Остави ги британците - на тях им трябваше половин век за да минат в метричната система, а карат автомобилите като кораби.
topal
Рейтинг: 349 НеутралноА и да беше само през цената на горивата! Ми гражданската (без)отговорност, ми цените на тока-парното-топлата вода!? Ми здравеопРазване!? И какво ли още не - ако щете тарифите на мобилните оператори, или цените на сирене-лютеница-боб...
tribiri
Рейтинг: 931 НеутралноДо коментар [#75] от "Practic":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Изкушавам се да повторя началото на коментар 64.
След като сметнахте колко пари са изтекли от отрицателното търговско салдо, ще ни светнете ли и колко пари са втекли от износа на горива за трети страни или мислите, че този износ щеше да е възможен и без вноса на нефт от Русия. Да ви светна, че сам за миналата година сме изнесли горива за 4.9 милиарда лева.
Лео
Рейтинг: 1122 НеутралноИмаше миналата година едно предложение - един месец бойкот на една верига, другия месец на друга. Една седмица ще изкарат, на втората ще се замислят, на третата и четвъртата ще се види, че разликите в цените може и да са по-големи. Между другото на една верига (да не става реклама), дизелът падна от 2,11 на 2,09. Пак между другото - в България има почти 4 (четири!!!) пъти повече бензиностанции на глава от населението, отколкото в Германия. Българинът обича да получава услуга, ама иска да му излезе без пари. Ами няма как.
меншевик
Рейтинг: 334 НеутралноДавам линк към ресурс на Европейската комисия. Има си данни за актуалните цени със и без данъци в различните европейски страни.
Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечетhttps://ec.europa.eu/energy/en/data-analysis/weekly-oil-bulletin
А това е статия, написана като за малоумни гербажийски и други червени тролове
https://money.bg/finance/skapi-li-sa-gorivata-v-balgariya-i-kak-se-opredelya-tsenata-im.html
Камен
Рейтинг: 1027 Неутрално"Картелът" би трябвало да включва и Шел (Холандия), ОМВ (Австрия), Еко (Гърция), Ромпетрол (Румъния) - как са седнали да се наговорят?
Ако можеше да намерят по-евтини горива и да ги продават, всяка от горните щеше да подбие Лукойл с 10-20 стотинки и да завземе огромен пазарен дял.
Всички купуват обаче горива от Бургас, които най-малкото заради доставката са им по-изгодни. И ги препродават с някаква нормална надценка, колкото да си оперират търговската мрежа, а лъвския пай отива в Лукойл.
А Лукойл (рафинерията) си вдига печалбата когато суровината стане по-евтина, разбира се - като всяка частна фирма, ориентирана към печалба. Това е за сметка на по-ниската печалба от добив в тези периоди. Лукойл не е на товарищ Путин, а е частна фирма, търгува се и в Лондон, и в Ню Йорк. Акциите й бяха стигнали $89 през Април когато петролът беше $75, днес са $78 при петрол $60. Авторът да вземе да си купи малко акции тогава - ако мисли, че петролните фирми печелят много, ще печели и той (само да не вземе да падна петрола...)
inn
Рейтинг: 1389 НеутралноДо коментар [#89] от "Камен":
А дали сметката не е такава, защото правилата на играта (приетите от Парламента на РБ закони) се правят така, че да им е прекалено скъпо да си откриват собствени акцизни складове тук. И обратно - дали същите не биха се насочили към тази опция, ако държавата вземе та промени правилата на играта така, че да няма толкова пречки пред тях за откриването на собствени им складове. Има едни "лостчета" по думите на Й. Цонев и те са правилата в ЗАДС. От тези "лостчета" да си стоят в сегашното им положение Лукойл силно се вълнува, респ. мръднат ли се "лостчетата", премиерското кресло може да се поразтресе. И БайХ отлично го знае, та затова и не пипа "лостчетата"...
lz73
Рейтинг: 1120 НеутралноДо коментар [#81] от "pag":
Виж сега, аз знам че съм прав, щото съм умен и красив....
А ти като си сложил този линк, за да докажеш че съм прав, защо не провери в колко други страни от ЕС горивото е по-евтино и с колко. И да те светна, че в Австрия разходите по продажба на това гориво са по-високи от тези в България, т.е. печалбата в България е доста по-висока от австрийската, плюс тези стотинки...
Уф, няма да го разбереш, това не е за глупави и грозни...
atmanpg
Рейтинг: 1792 НеутралноЕдин въпрос към редакцията на вестника:
Щом имате данни за престъпление - защо не сезирате прокуратурата?
pag
Рейтинг: 1146 ВеселоДо коментар [#91] от "lz73":
Знанието е сила, информацията - властОф, айде да караме подред, все пак уважащия себе си умнокрасивец ужким не дрънка празни приказки, нали тъй:
1. Дай линк към източник (ама не фейсбук или някое "новинарско" сайтче), който показва "в колко други страни от ЕС горивото е по-евтино и с колко".
2. Дай линк към източник, който си ползвал за да стигнеш до безценното умотворение, че "разходите за продажбата на това гориво са по-големи от тези в България".
Давам жокерче - общата консумация на горива в Австрия е по-голяма, бензиностанциите - много по-малко на брой, т.е. всяка от тях реализира в пъти повече гориво от нашенската, персоналът им е по-малко, ама според теб "разходите там са по-големи".
3. "Тези стотинки" всъщност са половин стотинка - преиначаваш думите ми, всъщност нагло лъжеш, за да се измъкнеш. Доста слабо като за умник и красавец.
pag
Рейтинг: 1146 ВеселоЯ каква хубава тенекийка са си сложили "текстът е от профила на автора във фейсбук".
Имат не данни, а нареждане да го публикуват, нищо че е абсолютна глупост, че троловете им да изпълнят нормата за днес.
После ронят крокодилски сълзи за "свободата на словото"........ Знанието е сила, информацията - власт
Пипера е много лют
Рейтинг: 1051 НеутралноДо коментар [#81] от "pag":
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUжалък си, трол
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Пипера е много лют
Рейтинг: 1051 ВеселоДо коментар [#93] от "pag":
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUЕто ти линк, Златев. Дано да знаеш английски:
https://www.fuelseurope.eu/knowledge/refining-in-europe/economics-of-refining/fuel-price-breakdown/
Пипера е много лют
Рейтинг: 1051 НеутралноДо коментар [#87] от "Лео":
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUВеднъж в месеца ходя до Македония - или по работа, или за кеф - скара, разходка това-онова. Връщам се с пълен резервоар на цена 30 лева по-ниска от тази в България. Съветвам всички да го правят - не е толкова до спестените 30 лева (макар, че 30 кинта са си пари), колкото до това, че ако 10 хиляди коли спрат да зареждат в софийските бензиностанции, това ще се усети от всички.
geordgeo
Рейтинг: 1038 РазстроеноКато няма протест, в който да се включа, личния ми принос към печалбата на Лукойл е... нула, не сипвам гориво и избягвам да карам колата, освен ако не е на живот и смърт. Знам, че не това е начина за справяне с проблема, ама я да чуя какво друго остава?
pag
Рейтинг: 1146 ВеселоИскрено ще ме цункаш с примляскване по бялото задниче, либерастче.
Ми да, 30 лева са много пари за въшльовците с претенции, нищо, че дотам и обратно ще изгорят повече.
Не губи време, възползвай се по-често от тази златна възможност, че когато Македония стане член на ЕС и наложи минималните акцизи като у нас, ще ти секне далаверката.......
Знанието е сила, информацията - власт