Обществена енергия има, протести няма

Тези, които могат да организират протест, не го правят. Или реагират прекалено бавно.

© Красимир Юскеселиев

Тези, които могат да организират протест, не го правят. Или реагират прекалено бавно.



Илиян Василев е член на УС на Центъра за балкански и черноморски изследвания и бивш посланик в Русия. Мнението му е от профила му във "Фейсбук".


Много съм мислил защо няма протести въпреки свинщините, които ни заобикалят. Ето и вчера това, което направи антикорупционната комисия (КПКОНПИ), в съчетание с отмяната от Столичната община на разпореждането за терасата на Пламен Георгиев,


в други условия биха предизвикали масови протести. Защо сега ги няма?




Отговорите са повече от един. Но важни са не обясненията, а пътят обратно, към връщането на гражданската енергия и най-вече към нейното осмисляне чрез публични протестни действия, които да доведат промяната.
Мисля, че енергията на протеста е налице. Проблемът е в посредниците и тригърите (отключващите фактори).


Ето, мислих какво да направя - примерно да занеса перилни препарати пред КПКОНПИ и Софийската община. Разбира се, е добре да бъдем повече. И тук опира до организаторите. Ако отида сам - няма да предизвикам реакция.


Очаквам да ме организират - "Протестни мрежи", "Демократична България", "Правосъдие за всеки",


всяка друга организация, която припознава моите ценности. Но това рядко става.


Не е въпрос само да се свика протест - трябва да бъде смислен, добре организиран, комуникиран, с послания, с речи и шоу - протестът също има нужда от цвят и визия.


И тук опирам до най-големия дефицит - тези, които могат, не го правят. Или реагират прекалено бавно.


Остава самоорганизацията - но за това трябва мрежа.


Операция "Промяна". Да опитаме.


Има, разбира се, и примирение, и самозалъгването, че виртуалните протести във "Фейсбук" са заместник на истинските действия. Но това е само на повърхността. Отдолу има енергия - обществена енергия.

Ключови думи към статията:

Коментари (125)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1897 Неутрално

    Всякакви глупости, лъжи и клевети си пишат хората във фейсбуците, защо това трябва да ни интересува!?

  2. 2 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    Истината е в Улицата. Но тия дето ги дават по телевизора никога няма да излязат.

  3. 3 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    Ами явно не е достатъчно енергията.
    И не се залъгвайте, че народа не прави разлика между разрушителната и съзидателната енергия.

  4. 4 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2912 Разстроено

    Просто претръпваме. Банално е ,но примерът със жабата е точен. Ако сега назначат Шиши за главен прокурор само ще мрънкаме в клюкарника =ФБ

  5. 5 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Ми кат питате, да ви кажем що нема ПРОТЕСТИ,А?
    Щот секи, дето е взел власт чраз улицата в България, после се изкачва по гщърбовете на хората, изсира се върху тех и ги оставя в мизерия и..........
    ОАЩЕ ОТ СЪЩОТО? НЕ, БЛАГОДАРЯ!
    Хората се борът,. Ама не какво Ви се привижда: организацион, протести, наште, хубави,нови,демократични и парвилни на власт.
    Воюват така - махат се или умират. Кой щи търпи мутробарони да ги мачкат и да им обесневат, че е правилно?
    Терминал 1, гтробищниа парк или безразличие. НЕПОБЕДИМИ ОРЪЖИА, СПОРЕД МЕН.

  6. 6 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2605 Весело

    "Обществена енергия има, протести няма"

    - Цалата пара на комунетата отива в свирката бре, Сашо-11. :)

  7. 7 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3395 Любопитно

    От няколко дни убетилно ни натякват, че трябва да протестираме. За щяло и нещяло!

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  8. 8 Профил на Черен хумор на кило
    Черен хумор на кило
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    Ма ко ти пука? За бай ти Ганя важното е да има пърцуца, бахур и джендъри да са му виновни.

  9. 9 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4524 Весело

    Енергия има но вятърна!

    klimentm
  10. 10 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Няма как мафията, която превзе държавата, да бъде демонтирана с плакати...

    I shave with Occam's razor
  11. 11 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Имам позната, която работи в държавната администрация.
    Изключително честна и скромна жена, с безупречна репутация.
    Преди няколко години тегли 4 000 лева заем, за да помогне на сина си.
    Не бе разбрала, че в декларациите трябва да се описват и кредитите, не бе декларирала тези пари и затова бе глобена с 1000 лв.
    А Пацо Терасата - чист като сълза. Нищо че му се губят десетки хиляди за покупката на апартамента и не е декларирал 1/3 от него.
    Човекът е борец срещу корупцията, това са дреболии.

  12. 12 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3799 Неутрално

    Колкото е по-оскотял и по маргинализиран народа толкова по-малко врека срещу диктаторите!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  13. 13 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    Народът е показал кога излиза на улицата.
    Когато хептен остане без хляб и няма пари да си плати парното. Само тогава е протестирал, или по скоро, изливал гнева и отчаянието си на улицата.

    Герберастката мафия няма да допусне чак това, но непрекъснато ще плаши, че може да се случи.


    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  14. 14 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2208 Разстроено

    Прав е г-н Илиян Василев! И аз откога чакам разните му там "Протестни мрежи", "Демократични Българии", "Правосъдие за Всеки", "Америки за Българии" и т.н. да организират пред КОНПИ един общонароден митинг-протест под надслов:
    #КОЙ? #ОСТАВКА!
    Ама нещат! То и как да искат трикаджиите? На тях Бате им е удобен

    Бог да благослови Америка за България!
  15. 15 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    Хората трябва да са потиснати, смачкани, обезверени, но не до границата на пълното отчаяние.
    Жонглирането с емоциите на населението е ключът към дълготрайната власт на мафията.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  16. 16 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2605 Весело

    Антикорупционен фонд:

    "Той съвсем се вписва в графа
    на анонимните издания в интернет.
    Няма телефон за връзка, не са обявени ръководството на фонда, както и експертите, които ползват при разследванията си. Единствено е посочена електронна поща. За сметка на това от сайта приканват щедро гражданите да им изпращат дарения на обявена банкова сметка, въпреки, че се твърди, че имат финансиране за близо един милион лева, а обществото не знае кои са играчите в организацията.
    Faktor.bg притежава протокол от заседание на фондацията от ноември 2018 година. От него става ясно, че председател на съвета е бившият зам. министър на МВР Филип Гунев, а членове са Росен Босев, Илиян Василев и София Разбойникова….“

    https://www.faktor.bg/bg/articles/petak-13/atakata-s-apartamentite-tragnala-ot-rumyana-bachvarova-i-bivshiya-zam-ministar-na-mvr-filip-gunev

    Та тъй за обществената енергия... :)

  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8124 Неутрално

    Ние сме народ от Бай Ганьовци. Който се добере до келепира, спира да мисли за правда и справедливост. То и затова ГЕРБ раздуха толкова чиновническия апарат. Само те и семействата им да гласуват за тях и печелят изборите.

  18. 18 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3104 Неутрално

    Ами именно, трябва да е смислен.
    Затова и го няма.

    Доброто е заразно
  19. 19 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2620 Неутрално

    И Илиян Василев е на яслата, демократично-либералната.
    Заради такива и а з не отивам.
    Ще се лепне веднага протестна мрежа и ще се тръгне срещу Путин, вместо срещу високите цени.
    Така че мерси.

  20. 20 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3525 Весело

    За да има истинска промяна трябва добра демографска структура —да има луди млади дето не им пука за службицата, пенсийката и да чакат превода от чужбина.
    Като се оправи демографията, тогава. Със средна възраст 40+ толкоз

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  21. 21 Профил на alehandro77
    alehandro77
    Рейтинг: 618 Разстроено

    Ние всеки ден трябва да сме на улицата... Безобразията са всеки ден на всички шибани нива...

    Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.
  22. 22 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    От няколко дни убетилно ни натякват, че трябва да протестираме. За щяло и нещяло!
    —цитат от коментар 7 на С Стоянов


    Това са "автентичните". Те са като заклетите комарджии. Дай да заложа още един път, пък този път ще спечеля! И те, дай да направим избори и народа ще се юрне да гласува за нас! Да, ама не! Те не разбраха, че каквито и лупинги и пируети да правят, никой няма да гласува за тях, защото ни е омръзнало от комунизъм!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  23. 23 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3104 Неутрално

    Народът е показал кога излиза на улицата.Когато хептен остане без хляб и няма пари да си плати парното. Само тогава е протестирал, или по скоро, изливал гнева и отчаянието си на улицата.Герберастката мафия няма да допусне чак това, но непрекъснато ще плаши, че може да се случи.
    —цитат от коментар 13 на Боян Таксиров


    Това не е вярно.
    През лятото на 2013 нито някой е имал проблеми с парното, нито с тока.
    Протестът беше огромен.

    Доброто е заразно
  24. 24 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3525 Весело

    До коментар [#23] от "АзКлавдия":

    Да, ама после всички отидоха на море...

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  25. 25 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#23] от "АзКлавдия":

    Този протест не беше за нищо съществено и не доведе до нищо.
    Оставката на Пеевски нито промени системата , нито го направи по слаб.
    Понякога се насърчава обществото да използва своята енергия за маловажни, макар и показни каузи и да празнува своите нищонезначещи победи, за да се поддържа илюзията за неговата сила.

    За да се разгради системата трябва да се протестира срещу нейните методи, не срещу отделните и функционери.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  26. 26 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    Това е апатията 'Тука е така' . А и няма млади хора ,които да се опълчат на конформизма на дъртите вече облъчени и обрулени от престоя в комунистическия концлагер. Абе хора давате ли си сметка, че всички живели в комунизма са прекарали тежко умствено увреждане с дълготрайни психични промени подобно на тези в хронично гама лъчение или както при прионните бавномозъчни инфекции от типа Куру или Якоб-Кройцфелд ? Германците за 25 години се възстановиха от разрушените си 100% на кота 0 градове, тук вече 30 години няма никакво съществено развитие в стандарта на живот, защото циркът 'комунизъм' е само с нови декори и същите фамилии артисти...

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  27. 27 Профил на Котаранц
    Котаранц
    Рейтинг: 709 Неутрално

    Проблемите съществуват само в черепната кутия на автора,затова и няма протести...

    Черен хайвер за черна лъскава козина!
  28. 28 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2208 Разстроено

    Работата е много скандална! Асен Генов вече неще да поведе демократичната общественост, а пък комунистите отново направиха цели пет учебника да учат децата в училище колко хубаво е било през комунизма! Дори и от издателство Булвест 2000 се дървят, че техния учебник бил хубав. Но демократичната общественост и гражданското общество мълчат. Само пишат във Фейсбук

    Бог да благослови Америка за България!
  29. 29 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2731 Весело

    До коментар [#22] от "lz2":"Това са "автентичните". Те са като заклетите комарджии. Дай да заложа още един път, пък този път ще спечеля! И те, дай да направим избори и народа ще се юрне да гласува за нас! Да, ама не! Те не разбраха, че каквито и лупинги и пируети да правят, никой няма да гласува за тях, защото ни е омръзнало от комунизъм!"

    Мно'о си умен, баджанак! Ей заради туй та уважа'ам, много!
    Уважа'ам та и за туй, че постигнахте "нирвана" чрез катарзис!
    Евалла„ баджанак!

  30. 30 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    До коментар [#22] от "lz2":"Това са "автентичните". Те са като заклетите комарджии. Дай да заложа още един път, пък този път ще спечеля! И те, дай да направим избори и народа ще се юрне да гласува за нас! Да, ама не! Те не разбраха, че каквито и лупинги и пируети да правят, никой няма да гласува за тях, защото ни е омръзнало от комунизъм!"Мно'о си умен, баджанак! Ей заради туй та уважа'ам, много!Уважа'ам та и за туй, че постигнахте "нирвана" чрез катарзис!Евалла„ баджанак!
    —цитат от коментар 29 на batzdravo


    Жена ми не е циганка, че да ми викаш "баджанак".

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1738 Весело

    Добре сме си. Всичко ни е наред. Стига мрънкахте 😎

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  33. 33 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2731 Разстроено

    До коментар [#30] от "lz2":

    Що бе, баджанак?! Нали Герберятата сте си шуробаджанаци, сите?!
    Пък и краднете кат роми, баджанак, та нема разлика, нищо че жена ти не е сиганка! А и аз за нея нищо не съм казал! ;)

  34. 34 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6059 Неутрално

    Тази енергия, господин Василев, очевидно не е достатъчна

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  35. 35 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4866 Весело

    Щом се появят кебабчета.......................................

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  36. 36 Профил на meg29506044
    meg29506044
    Рейтинг: 33 Неутрално

    До коментар [#22] от "lz2":

    Тиквата антикомунист ли го броиш?

  37. 37 Профил на tolkoli
    tolkoli
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    ". Но важни са не обясненията, а пътят обратно, към връщането на гражданската енергия и най-вече към нейното осмисляне чрез публични протестни действия, които да доведат промяната.
    Мисля, че енергията на протеста е налице. Проблемът е в посредниците и тригърите (отключващите фактори)."

    Как не ви омръзна с плитки манипулации.

    Нека се опитаме да храним добрия "вълк" в себе си.
  38. 38 Профил на tolkoli
    tolkoli
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    Тази енергия, господин Василев, очевидно не е достатъчна
    —цитат от коментар 34 на neut


    Тцъ, не може нещо, което го няма/освен в делюзиите на лилавите/, да е достатъчно или пък недостатъчно.
    Защото липсва мотив и само с пресукани "гейтове" не става.

    Нека се опитаме да храним добрия "вълк" в себе си.
  39. 39 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    До коментар [#22] от "lz2":Тиквата антикомунист ли го броиш?
    —цитат от коментар 36 на meg29506044


    "Тиквата" е доказал многократно, че ако някой му обясни защо решението му е неправилно, той тутакси го променя! За разлика от "автентичните", дето са винаги прави и не търпят възражения! Пък ти кажи кой е комунист, кой демократ.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  40. 40 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4087 Весело

    До коментар [#35] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Щом се появят кебабчета.......
    ========
    .......... потенциалната енергия става кинетична ......и почват демократичните промени във физиката.....

    Bukalemun
  41. 41 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    До коментар [#20] от "DDR":

    Не си прав. Виж само на Витошка колко млади хора има насядали в заведенията — предостатъчно за един митинг. Но не ги интересува нито правосъдие, нито цени на тока.

  42. 42 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    До коментар [#23] от "АзКлавдия":

    Протестът беше огромен, защото ГЕРБ беше изпуснал властта и трябваше да си я върне. Да не подценяваме Цветанов като организатор.

  43. 43 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    До коментар [#39] от "lz2":

    Това, че на някой решенията му са все неправилни и се налага да ги променя, не го прави демократ.

  44. 44 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    Този протест не беше за нищо съществено и не доведе до нищо. Оставката на Пеевски нито промени системата , нито го направи по слаб.Понякога се насърчава обществото да използва своята енергия за маловажни, макар и показни каузи и да празнува своите нищонезначещи победи, за да се поддържа илюзията за неговата сила.За да се разгради системата трябва да се протестира срещу нейните методи, не срещу отделните и функционери.
    —цитат от коментар 25 на Боян Таксиров


    +++++++++++++++++++++++++++++

  45. 45 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2919 Весело

    Умнокрасивите комунисти бленуват за революция с ядно стиснати джендър юмручета.

    Ганчо плющи сувлаки и облаци по беломорието и му дреме на шнура.

    Кой за квото учил

    Use your Illusion
  46. 46 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2919 Весело

    До коментар [#41] от "Fiji":

    "Виж само на Витошка колко млади хора има насядали в заведенията"

    Еххх, а навремето нАродната милиция ги държеше изкъсо безделниците, радващо е как умнокрасивците бавно но сигурно се завръщате в родното лоно на комунизъма

    Use your Illusion
  47. 47 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4866 Весело

    До коментар [#40] от "eti mehter":

    Ммда.......

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  48. 48 Профил на Сидо
    Сидо
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#31] от "b_52_strato":

    Не е от времето на комунизма, от преди това е. Комунизма само задълбочи нещата.

    Сидо
  49. 49 Профил на Сидо
    Сидо
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Не е вярно, че има енергия за положителни / от гл.т. на автора/ промени!
    Няма достатъчно енергия! Има една енергийка, която стига за мрънкане. Българинът не иска промчна, иска да крадне, да мързелува, да не се пОти, да дава акъл. Друг да му свърши работата.
    Такива ми ти работи

    Сидо
  50. 50 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3525 Любопитно

    До коментар [#20] от "DDR":Не си прав. Виж само на Витошка колко млади хора има насядали в заведенията — предостатъчно за един митинг. Но не ги интересува нито правосъдие, нито цени на тока.
    —цитат от коментар 41 на Fiji


    Липсва критичната маса. Ако погледнеш бг историята кога избухват Априлското и Илинденското въстание - когато има демографски бум. Голямото количество млади хора е предпоставка сред тях да се намерят и луди глави и водачи. Отделно застаряващата нация (средна възраст 40+) генерира старческа енергия (с извинение на засегналите се). Това се усеща много добре в жилищни кооперации където са предимно стари хора в сравнение с там , където има един добър баланс между поколенията.
    Та без добра демография - няма социален напредък.
    Те и за това политиката е една такава никаква - всеки набор като бройка е много по-слаб от предишният, така, че за нови и свежи попълнения в политиката не може и да се мисли. Порочен кръг. Без добра демография - таратанци.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  51. 51 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11031 Неутрално

    Енергия има, няма водачи

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  52. 52 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    До коментар [#39] от "lz2":Това, че на някой решенията му са все неправилни и се налага да ги променя, не го прави демократ.
    —цитат от коментар 43 на Fiji


    Аааа, разбрах! Демократ е този, който дори да сгреши продължава да греши до второ пришествие! Стана ми ясно!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  53. 53 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    Илиан Василев
    -------

    кой го държи?
    от НПО ли е?

  54. 54 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    До коментар [#23] от "АзКлавдия":Протестът беше огромен, защото ГЕРБ беше изпуснал властта и трябваше да си я върне. Да не подценяваме Цветанов като организатор.
    —цитат от коментар 42 на Fiji


    Тц!
    Протестът беше огромен, защото България се оказа под управлението на БСП+ДПС.

  55. 55 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    Абе не знам ко става, да н'са се повредили морзовите апарати между Позитано и Лабараторията, че радикалната фракция на БКП още взривява влакове, дорде Курнела премина към окопна барьба?Другари, всеки жълтопаветник с циклостил да започне да печатИ позиви и да ги раздава по ресторани и чалга клубове, поне по сто на вечер, без салата, да не затрътлявате като Ръданча. Че кой ще търчи по баирите, когато се организира партизанското движение?

  56. 56 Профил на jgu46589028
    jgu46589028
    Рейтинг: 256 Весело

    А бе този Комисията по досиетата не го ли обяви като агент на ДС? Докога агентите ще ни приканват към протести?

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  58. 58 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2406 Весело

    До коментар [#7] от "С Стоянов":

    "От няколко дни убетилно ни натякват, че трябва да протестираме. За щяло и нещяло!"

    Не е за щяло и нещяло! За да пише някой, че е имало протести. това е основното! Ето- вчера 4 души в "Младост" убедително деманстрираха гражданска активност. И то не каква да е, а "най-хубавото, което се случва на София". Ако и Иванчева беше там, щеше да бъде "най-хубавото, което се случва на България".

    Честно, не знам, колко дебелокож трябва да бъди човек, за да продължава с подобни миризливи напъни, които показват само едно- че когато някой комплексар се маргинализира, това е задълго. И безнадеждно!

  59. 59 Профил на mvu02435512
    mvu02435512
    Рейтинг: 834 Неутрално

    От няколко дни вече хленч,че народът не излизал да протестира.Добре бе,тия наред ли са?За това,че един си направил барбекю на терасата,а друг живеел у своят кръстник,всички трябвало да сме на барикадите.Съвсем загубиха бусолата тия хора.

  60. 60 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 632 Любопитно

    До коментар [#25] от "Боян Таксиров":

    Коя система искате да разграждате? Политическата, икономическата ... ?

  61. 61 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    Г-н Василев, надявам се да прочетете коментарите, за да си отговорите на въпроса.

    Хората са облъчвани постоянно от тролове, които внушават какви ли не неистини, като се почне от това, че няма алтернатива, мине се през "е, кво толкоз" и "всички са маскари", до перманенти, отренирани и автоматизирани нападки срещу всеки, който би се борил за някаква промяна.

    Ако мога да съмарирам, г-н Васлев, хората са долни и не много умни.

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  62. 62 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    Ганчо плющи сувлаки и облаци по беломорието и му дреме на шнура.
    —цитат от коментар 45 на Saint of Me


    Така е - сигурен съм, че примерно ей тоя човек от статията Беломирие не е помирисвал, само на гербавите тролове им се пада тая чест.

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  63. 63 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2919 Весело

    До коментар [#62] от "КретенКилър":

    Така е, умнокрасивците дори в кратките моменти докато бичите айляк измежду неуморната си работа на ползу роду на сякоя хапка и глътка проронвате по горчива сълза в името на некоя страдаща душица по света която все още не сте огрели.

    Ти помагаш много на нуждаещи се, нали, не си просто плямпало което зад фалшивата маска на куха 'загриженост' сее хейт от позицията на въображаемата си морална извисеност :)

    Use your Illusion
  64. 64 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    Всъщност има много резон в материала на Илиан Василев. Какво казва той? Ето например това: „Не е въпрос само да се свика протест - трябва да бъде смислен, добре организиран, комуникиран, с послания, с речи и шоу - протестът също има нужда от цвят и визия“. Много вярно, така е, но не е трудно да се направи констатацията, че е така! Трудното е да се отговори на въпроса „защо е така?“! Аз мога само да гадая. И какво още казва г-н Василев? „Очаквам да ме организират - "Протестни мрежи", "Демократична България", "Правосъдие за всеки", всяка друга организация, която припознава моите ценности. Но това рядко става“. Не само г-н Василев, а и други хора се питат „защо?“. Така отиваме на печалното заключение „И тук опирам до най-големия дефицит - тези, които могат, не го правят. Или реагират прекалено бавно“. Да казвам ли какъв е резонния въпрос? Няма как да отговоря вместо тези организации, но ефектът на немарливостта е налице! И никой не казва дали това се дължи на липса на организация, на липса на мотивация или на някаква друга липса! Така че отговорите предстоят! Ако някой ги даде, разбира се!

  65. 65 Профил на amerikanbastard
    amerikanbastard
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Протести няма, защото няма кой да плати!

  66. 66 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4524 Весело

    Протести ще има ако утре кажат че Македония ни зима Историята и сичките национални герои, ще има и ако разрешат гей браковете или ни депортират в Норвегия, в никой друг случай немой да стане българското сърце юнашко!

    klimentm
  67. 67 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 504 Неутрално

    ченгето първо да изпере себе си, после другите изключително подобни :Д

  68. 68 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#60] от "Black Hawk":

    Клановата, кастовата и криминалната система, която прониква, определя и извращава и икономическата, и законодателната, и съдебната, и социалната система, надгражда се върху тях и ги използва за свои цели, свърнаси със собственото и оцеляване за сметка на мнозинството.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  69. 69 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    До коментар [#68] от "Боян Таксиров":

    свърнаси = свързани

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  70. 70 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3568 Неутрално

    И аз вярвам, че под повърхността кипи обществена енергия. Надявам се все някога, дано да е по-скоро, тази енергия да изригне.
    Припомням мисълта на Линкълн - "Можеш да лъжеш целия народ за известно време. Можеш да лъжеш част от народа през цялото време. Но не можеш да лъжеш целия народ през цялото време."

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  71. 71 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3197 Неутрално

    Обществената енергия е насочена към по-полезни неща от абсолютно безсмислените протести. :)

  72. 72 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2225 Неутрално

    До коментар [#31] от "b_52_strato":


    "Бахтий дивата бокулизаческа сган, дето комунизЪма ни завеща!"

    Ама как изплуват тия комунистически агенти:
    агент Сашо
    http://mejdu-redovete.com/антон-тодоров-за-иван-костов-и-ченгето/
    агент Алберт
    https://bg.wikipedia.org/wiki/Георги_Коритаров
    агент Николай
    https://agentibg.com/index.php/bg/2014-02-18-15-58-30/151-2014-09-15-20-00-16
    агентите БОР-ове, рупори на "Труд"-а и "Демокрацията"
    https://agentibg.com/index.php/bg/2014-02-25-16-51-37/256-2015-04-12-17-05-20
    https://agentibg.com/index.php/bg/2014-02-25-16-51-37/204-2015-01-17-14-54-03
    При толкова агенти, двойни, тройни, КОЙ ще иска да бъде употребен за "няколко гранта повече"!?
    Освен с агентури ни заливат и с отрочетата на комунистическите идеолози, станали гЪзолизци на "силните на деня" подобно на бащите си.

  73. 73 Профил на jqd35614492
    jqd35614492
    Рейтинг: 26 Неутрално

    През 89-та бях на 26. Исках да остана тук. Бях активна, протестирах , борей се по моя си начин. Бях идеалист.
    През агуст

    В. Улф
  74. 74 Профил на jqd35614492
    jqd35614492
    Рейтинг: 26 Неутрално

    През 89-та бях на 26. Бях активна, протестирах, възмущавах се. Бях идеалист. Исках да живея тук. И децата ми.
    През август емигрираме. Засега само снаха ми има сигурна работа. Съпругът ми е преподавател, синът ми и аз-инженери. Не владея добре чужд език. Ще работя нискоквалуфицирана работа. Но нямам търпение да заминем.
    Вече не ми пука за ”родината”. Нека Пеевски стане главен прокурор. Нека Борисов управлява до смърт. Нека бетонират територията. Но това не е територия, а местопрестъпление.
    Не искам повече да знам кой е премиер, кои партии са в парламента, кога има избори, дали ще ни завладеят турците, руснаците или арабите.
    Мислех, че комунизмът е най-лицемерният строй, но съм грешала.
    Не искам да чувам оглушителното” мълчание на агнетата”.
    Отивам там, където са приятелите, колегите ми и по-умните ми роднини.
    Панелката ни ще завещая на...Сещате се.

    В. Улф
  75. 75 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2406 Неутрално

    "Обществена енергия има, протести няма"

    Безпомощното хълцане на няколко десетки маргинали трудно може да се нарече "обществена енергия". Но не ги обвинявам- те искрено вярват, че с цитати и лозунги може да се събуди истинско недоволство у хората.
    За тяхно сведение- истинското недоволство винаги е спонтанно! А за да се предизвика взрив у хората, които до вчера спокойно са възприемали съществуващата обстановка, е нужен много силен дразнител. Последният такъв беше ДАНС-а на Пеевски..
    Което фиксира печален за съвременните "революционери" факт- те са безсилни да създадат такъв дразнител. Това е по силите само на властта, но "тъпият пожарникар" с дяволска интуиция успява да овладее ситуацията, преди още тя да е достигнала критичен праг. Това е висшата математика на политиката, недостъпна за всичките му оплюватели, които неизвестно с каква полза са чели повече от една книга.
    Затова, съвет- да прочетат "Винету", може би ще намерят нещо , което да им помогне. Щото иначе така са гола вода.

  76. 76 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Аз съм организирал няколко протеста по различни теми и поводи. -н фейсбук философа пенкилер Илиян Василев да организира протест, да пусне уведомление в общината, да намери озвучаване ако иска и да действа. Никой не го спира. Ама от тия фейсбук дървени философи никога сействия не произлизат. Само назидателно мрънкане във фб и сайтове.

    Уважавай различното мнение, когато е подплътено с аргументи
  77. 77 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2406 Неутрално

    До коментар [#74] от "jqd35614492":

    Вече не ми пука за ”родината”.

    Вярвам! Тръгвай и се моли, когато поискаш да се върнеш, на "родината" ти да й пука за теб. Въпреки, че не го заслужаваш!

  78. 78 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4524 Неутрално

    До коментар [#74] от "jqd35614492":

    Пожелавам ти успех, знай че финансовото благополучие или трудностите в началото са нищо в сравнение с усещането че живееш в истинско свободно общество, че ти и семейството ти са истински защитени и живеят в добронамерена среда!

    klimentm
  79. 79 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4524 Весело

    До коментар [#77] от "Дон Кихот":

    Ха ха че на “Родината” отдавна не и пука!
    Родината е там където се усещаш човек и където живееш с човеци!

    klimentm
  80. 80 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Всички коментари, вкл и самата статия пропускат масовият протест през 2013-2014! Няма Румъния, няма Чехия...именно тези протести уплашиха мафията, та взе да гради диктатура! А срещу диктатурата трябва по-радикално от мирни шествия - трябват блокади!

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  82. 82 Профил на jqd35614492
    jqd35614492
    Рейтинг: 26 Неутрално

    До коментар [#81] от "hju39614498":

    Изборът ми е екзистенциален, искам да живея по правила. На 56 съм и не бягам, защото досега съзнателно съм искала да остана тук. Не мога обаче да се идентифицирам с тези, които ме управляват или с онези, които гласуват за тях. Не искам да определят живота ми. Искам да съм свободна.

    В. Улф
  83. 83 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    До коментар [#74] от "jqd35614492":

    Доста жлъчно изказване, но се опасявам, че там където отиваш ще е същото.
    Не че ти го пожелавам, но мисля че разликата в качеството на живота нямя да е голямо.
    Все пак, щом приятелите ти са там - може би действително ще се чувстваш по добре сред тях.

  84. 84 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    До коментар [#82] от "jqd35614492":

    Би ли конкретизирала по какъв начин ти е ограничена свободата в България?
    Наистина не те разбирам.
    Не можеш да изразяваш мнението си?
    Репресират те институциите?

  85. 85 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    Говорим за промяна, демокрация и т.н., а в същото време се дава думата на бивши агенти на ДС като Василев. Докога тия ченгета ще мърсят въздуха ? Докога ще им се дава думата ?

  86. 86 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4524 Весело

    До коментар [#84] от "atmanpg":

    Не е нужно институциите да те репресират, достатъчно е да си им безразличен

    klimentm
  87. 87 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3755 Весело

    До коментар [#79] от "klimentm":

    Демек ubi bene ibi patria ( Според Хектор Ст. Джон де Кревкьор в книгата му J. Hector St. John de Crèvecœur, "What is an American, лозунгът на имигрантите бил "където е хлябът там е отечеството" - Ubi panis ibi patria)

  88. 88 Профил на jqd35614492
    jqd35614492
    Рейтинг: 26 Неутрално

    Да мога да изразявам мнението со свободно не само тук, но и сред колегите си, напр. Изобщо не става дума за агитация, но ако само спомена за кого съм гласувала, ще съм аут.

    В. Улф
  89. 89 Профил на jqd35614492
    jqd35614492
    Рейтинг: 26 Неутрално

    Не че това би трябвало да е тема на раб място, но ало афиширам, че съм симпатизант на определена, управляваща , п
    артия, ще съм ок, дори да съм най-голямата глупачка.

    В. Улф
  90. 90 Профил на jqd35614492
    jqd35614492
    Рейтинг: 26 Неутрално

    Не искам да ме управляват агенти на ДС, не искам да ми ги натрапват . Не искам да ми издават долументи от държавно институции, написани с граматически грешки, не искам учителката на сина ми да пише. СЛАДОЛЕТ. Не искам да крадат колелото на сина ми, колата ни, покъщнината ни. Не искам да чета и слушам политици със съмнителни образование, морал и ценности. Не искам да съм част от това, защото губя себеуважението си. За разлика от многобройните от вас, аз не съм пътувала извън България. Не съм ходила от 10г на море. Всички работим, но все някой много близък е болен и това гълта финансите ни. Не се оправдавам, но тук не съм стещнала нито разбиране, нито съпричастност, нито дори елементарно съчувствие.

    В. Улф
  91. 91 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    До коментар [#90] от "jqd35614492":

    И смяташ, че в западният рай ще е различно?
    По-добре се абстртахирай от политиката и се концентрирай върху приятелите си.
    Животът е кратък.

  92. 92 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4524 Весело

    До коментар [#87] от "daskal1":

    Да, в известен смисъл!

    klimentm
  93. 93 Профил на Сидо
    Сидо
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#90] от "jqd35614492":

    Пожелавам искрен успех. Мотивите Ви са ми познати и мисля, че Ви разбирам. Няма да е лесно, но смелостта Ви е за завиждане. Не се впрягайте на идиотите тук. Но истината е че идиоти има навсякъде.

    Сидо
  94. 94 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Не искам да ме управляват агенти на ДС, не искам да ми ги натрапват . Не искам да ми издават долументи от държавно институции, написани с граматически грешки, не искам учителката на сина ми да пише. СЛАДОЛЕТ. Не искам да крадат колелото на сина ми, колата ни, покъщнината ни. Не искам да чета и слушам политици със съмнителни образование, морал и ценности. Не искам да съм част от това, защото губя себеуважението си. За разлика от многобройните от вас, аз не съм пътувала извън България. Не съм ходила от 10г на море. Всички работим, но все някой много близък е болен и това гълта финансите ни. Не се оправдавам, но тук не съм стещнала нито разбиране, нито съпричастност, нито дори елементарно съчувствие.
    —цитат от коментар 90 на jqd35614492


    Не ги слушай. Може да живееш бедно на запад , но поне ще живееш в много по-справедливо общество , уважаващо всеки един индивид. Ще бъдеш много повече в мир със себе си.

  95. 95 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2053 Гневно

    Обществената енергия я прахоса красивите умници 2013г. "Пуснаха парата в свирката" с безцелно обикаляне по улиците на София вместо да се удари по парламента както 1997г. . Хората се обезвериха, че с протести може да се постигне нещо.

    Няма и кой да застане начело, "автентичните" са като начервосани одъртели прос... персонал от бардак. За какво да се вдигнат хората, да докарат Курнелия на власт? Или да вкарат Файтон-Партията в парламента в ролята и на вряскаща опозиция от която нищо не зависи?

    Докато няма РЕАЛНА алтернатива така ще е . Което е направо трагично :( Явно вървим към поредната 1997г с хиперинфлацията и останалите "бонуси", само това може да стресне хората. Иначе ще продължават да ни варят на бавен огън... като жабата.

    PS Впрочем въпросче, къде са "автентичните" да попитат защо се отказваме от $1.2 МИЛИАРДА които имаме да получаваме от руснаците според клаузата Take or Pay за транзита? Те са поставили това като условие да пуснат газ за "Борисов поток" и нашите са се съгласили. ГЕРБ е ясно защо мълчат, ДПС и БСП също, но "автентичните" защо са се скрили? Май че когато става дума за руски интереси цялата им "опозиционност" изчезва.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  96. 96 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#74] от "jqd35614492":
    +++ кураж!

  97. 97 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2053 Неутрално

    Илиян Василев - цитат: "Очаквам да ме организират - "Протестни мрежи", "Демократична България", "Правосъдие за всеки".
    ...
    И тук опирам до най-големия дефицит - тези, които могат, не го правят. Или реагират прекалено бавно"

    Явно г-н Василев не е съвсем наясно с политическите РЕАЛНОСТИ тук в БГ. Не знам къде е бил по време на протестите 2013г но аз бях. От самото им начало до около третата седмица. Когато ми стана ясно, че тези които са начело са самовлюбени ексхибиционисти, които се опияняват от това да са са начело но са абсолютно некадърни за нищо реално. Просто са СТРАХЛИВИ! Страхливи да грабната паветата.

    Няма да забравя как една нощ бяхме отмъкнали загражденията пред НС и тогава едни хипарчета застанаха пред нас да ни спрат! Или един олигофрен който громеше когато бяха прерязани веригите на загражданията пред НС. Тези идиотчета смятаха да "надтанцуват" Орешарски и да го уплашат с шествия с тъпани обикалящи безцелно по София.

    Впрочем по този повод си спомних и как 1997г Костов ни призоваваше от прозореца на парламента с мегафон да сме мирни и кротки. За щастие тогава не го послушаха. Иначе щяхме да си имаме поредното "Правителство на националното спасение" с БСП вътре. Добре оттренирано от Костов при правителството на Попов. Не че правителството на СДС потърси сметката от виновниците за поредната национална катастрофа както се надявахме, така че разликата не е голяма.

    Г-н Василев, тези които разчитате да поведат хората са кауза пердута. Износени и доказали некадърността си. Отдавна зад тях върви само шепа хора. Впрочем видя се още при протестите срещу Орешарски, ДСБ един единствен път обявиха собствена инициатива. Събраха в градинката пред СУ шепа хора, Дайнов и неколцина подобни. Специално отидох там да ги видя колко са, някъде около 20-30 души.

    Тези които изброявате г-н Василев се "лепнаха" отпред на протестите 2013г, илюзия е да смятате, че те ги водеха. И че някой ще тръгне след тях.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  98. 98 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#20] от "DDR":Не си прав. Виж само на Витошка колко млади хора има насядали в заведенията — предостатъчно за един митинг. Но не ги интересува нито правосъдие, нито цени на тока.
    —цитат от коментар 41 на Fiji


    Струва ми се че някъде тук е заровен ключа! Не мога да правя заключение за младите в българия, но съдейки по младите тук (такива, родени в периода 1980-1990 година и след това), които са все добре образовани, завършили в Англия или Щатите, с хубави професии, някои вече женени/омъжени за чужденци - в голямото си мнозинство просто не им пука!

    Като ги попитам дали следят какво ставе в България, само свиват рамене. Като ги попитам не ги ли е грижа че нещата не са на добре там, пак само свиват рамене. В най-добрия случай ми отговарят че нямат никакви намерения да се връщат там един ден... Много млади момичета от тези смесени бракове говорят на децата си на английски - защо така, ги питам, а те ми отговарят "Че за какво им е този български - детето им имало Британски/Американски/Японски/пр. паспорт и няма да живе в България!"

    Пълен нихилизъм, с две думи... Нация обречена на изчезване...

  99. 99 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 417 Разстроено

    От няколко дни вече хленч,че народът не излизал да протестира.Добре бе,тия наред ли са?За това,че един си направил барбекю на терасата,а друг живеел у своят кръстник,всички трябвало да сме на барикадите.Съвсем загубиха бусолата тия хора.
    —цитат от коментар 59 на mvu02435512


    Ето това е още едно обяснение на въпроса на Илиян - ако горното дърво наистина го мисли това, какво повече да се говори !?

  100. 100 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 417 Разстроено

    През 89-та бях на 26. Бях активна, протестирах, възмущавах се. Бях идеалист. Исках да живея тук. И децата ми.През август емигрираме. Засега само снаха ми има сигурна работа. Съпругът ми е преподавател, синът ми и аз-инженери. Не владея добре чужд език. Ще работя нискоквалуфицирана работа. Но нямам търпение да заминем.Вече не ми пука за ”родината”. Нека Пеевски стане главен прокурор. Нека Борисов управлява до смърт. Нека бетонират територията. Но това не е територия, а местопрестъпление.Не искам повече да знам кой е премиер, кои партии са в парламента, кога има избори, дали ще ни завладеят турците, руснаците или арабите.Мислех, че комунизмът е най-лицемерният строй, но съм грешала.Не искам да чувам оглушителното” мълчание на агнетата”.Отивам там, където са приятелите, колегите ми и по-умните ми роднини.Панелката ни ще завещая на...Сещате се.
    —цитат от коментар 74 на jqd35614492


    Аз се уволних през 88-ма, 94-та успях да направя магистратура в Англия. Върнах се в България с надеждата и идеята да живея и работя в оправяща се държава... Синът ми се роди през зимата на 97-ма - в най-голямата криза. Драпахме още няколко години и през 2006 хванахме самолета.

    Не сме съжалявали за това решение!

    Успех!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK