Просто и ясно обяснено. Само да допълня - даже при социализма нямаше такова падение, на повечето места кандидатстването и приема си бяха истински трудни, имаше и доста отпаднали студенти. Сега - социализъм в действие с една добавка - щедро харчене на парите на данъкоплатците в най-бедната държава на ЕС. Срам, голям срам, министърът на образованието, който ми се вижда умен мъж, нищо не прави по темата.
Като резултат от тази система от десетина години в живота се срещам с много млади хора, на които им липсва почти абсолютно всичко друго, освен самочувствие...
Не само висшето, ами образованието въобще катастрофира с въвеждането на англосаксонския модел с тъпите тестове. Защото същите предполагат обикновено наизустяване, без да е нужно разбиране на материала, а това произвежда фунционално-неграмотни уроди. Дявол да го вземе, да запамети е в състояние и салфетката на масата ми в ресторанта, като се напише на нея номера на поредната фунционално-неграмотна кифла, която се върже на някой хитрец.
Прочетох статията и се сетих за един разказ на Чудомир. Всеки размахва диплома за висше - имал ценза. А, като го питаш за елементарни неща, мига на парцали. "Учи мама, за да не работиш", този израз ни характеризира много добре. За съжаление, висшето образование, последва средното. Затъна в блатото на сивотата и гоненето на пари.
Само да допълня - даже при социализма нямаше такова падение, на повечето места кандидатстването и приема си бяха истински трудни, имаше и доста отпаднали студенти..
ЦЕЛИ СТАДА деца и внуци на АКТИВНИ и ПАСИВНИ БОРЦИ, ЦЕЛИ СТАДА задочници. РАБ ФАК - за по-младите пояснявам. Така нареченият РАБ ФАК - "Работнически Факултет" представляваше ЛЮПИЛНЯ НА НЕКАДЪРНИЦИ - Неставащите за нищо фаворитки, любовници, дупедавци и прочее....на местните заводски директори биваха пращани да учат ВИШО НА ДЪРЖАВНА ИЗДРЪЖКА и биваха подготвяни на свой ред за НАЧАЛНИЦИ. А за така нареченото "ОТПАДАНЕ" на студенти по "онова време" не ми гавари. Такова можеше да стане само и единствено, ако МИЛИЦИЯТА и ДС нарочеха някого ДА ГО "ОТПАДНАТ".
Просто и ясно обяснено.Само да допълня - даже при социализма нямаше такова падение, на повечето места кандидатстването и приема си бяха истински трудни, имаше и доста отпаднали студенти.Сега - социализъм в действие с една добавка - щедро харчене на парите на данъкоплатците в най-бедната държава на ЕС.Срам, голям срам, министърът на образованието, който ми се вижда умен мъж, нищо не прави по темата.
В момента от СУ излизат предимно бездарничи за разлика от частните университети, където по финансови причини се завършва много по-трудно от държавните университети!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!
В момента от СУ излизат предимно бездарничи за разлика от частните университети, където по финансови причини се завършва много по-трудно от държавните университети!
И сега пак е така. Има връзкарчета на партийна основа, които влизат с царски пищови и предварително знаят какво ще им се падне (по мое време бяха различни задачи и въпроси за всеки кандидат-студент). И влиза с шестица - дипломата му и тя шестица. Давам пример - завършил химията с отличен, мисли че SiO2 е отровен газ; друг пример - завършил икономика с отличен - събира приходи и разходи в екселска таблица; трети пример - завършила икономика с отличен - не може да смята, защото не била учила счетоводство; четвърти пример - в екселска таблица подрежда сумите една под друга, после ги смята с елката и то грешно. Това са реални примери, а колко още има - да решиш да го измислиш като майтап, не можеш.
Явно си много далеч от висшето образование! В частните университети преподават ВСИЧКИ преподаватели от СУ за десетократно по-големи заплати! И там не пускат недоучени, защото им носят пари на всеки изпит! Трябва толкова да знаеш, че да го е срам да те скъса! Докато в СУ пескат на поразия!
Местата за кандидат-студенти са повече от завършващите гимназисти. Много от гимназистите заминават за чужбина, а немалка част не желаят да учат. Е, как при това положение да се запълнят всички места! Висшето ни образование си е като държавата ни, няма нужда да правим драми, животът си тече.
Преди време бях наел адвокат по едно засукано дело, завършил СУ. Той така оплеска делото, че на първа инстанция бяхме осъдени! Тогава реших да назнача двама юрисконсули завършили Варненския свободен университет по препоръка на един познат-нотариус. Справиха се блестящо! Спечелихме делото и ги възнаградих отделно от заплатите! Сега и двамата са прокурори в София, защото ЗНАЯТ! А и двамата нямат нито връзки, нито познати в прокуратурата! Спечелиха конкурса с отличен из между 780 кандидата, повечето от СУ! Няма повече да коментирам!
"Като знам какъв инженер съм, ме е страх да ида на лекар." Това не е от вчера.Отпреди 1989 година е.Така,че нищо ново няма под слънцето тук. Само ВУЗ-овете са повечко...
" Но защо няма кандидати в точните науки?" Доста добри кандидати - от олимпиади и състезания например - заминават да учат в чужбина със стипендии от съответния университет. На други помагат родителите и пак учат точни науки и инженерство извън България. Образованието там е по-качествено и с диплома от добър университет си намират работа пак по цял свят. Малка част се връщат в България след като понатрупат пари навън.
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
аз съм завършила су в едни далечни времена, и смея да твърдя, че тази катастрофа не е от вчера, и че всъщност няма катастрофа, а просто това си е един посредствен университет и винаги си е бил такъв. с огромен успех петгодишното "образование" може да се съебере в максимум две години и да спрат да губят веремето на децата и да ги заблуждават, че получават "образование". а и тонът е един все едно всички са виновни - родителите, децата, системата, само не и преподавателите, чиято неспосбност, посредственост и твърде често крумпираност, няма разбира се никакво отношение към тази тъжна ситуация.
Има незаети места , защото лакомията е огромна. Не може местата във ВУЗ-овете , да са повече от завършващите студенти. Правят се на луди и затова е цялата драма. Трябва всяка година местата във вузовете да е не повече от 50% от завършващите, както беше преди време и ще се вдигне и нивото на образованието и ще се закрият една камара с измислени университети. Не може със зор да е завършил средното и по милост да са му писали тройка и той да е студент в Софийския.
Катастрофира не само висшето образование. Катастрофира образованието въобще! При това- в световен мащаб. Това не е моя измислица, навсякъде педагозите бият тревога! Те , както и ние, не са подготвени за мащабите и темповете на IT- революцията и безнадеждно изостават от действителността. Стигна се дотам, че наскоро някъде четох, че учител съветва колегите си да оставят децата сами да се обучават взаимно за безопасното ползване на смартфоните. А иначе сега основният проблем, на който няма отговор е, дали досегашните методи за преподаване, материалът, който се преподава и критериите за неговото усвояване съответстват на настоящите потребности и на предизвикателствата на бъдещето. Кашата в тази област е по-голяма, отколкото в политиката! И с по-страшни последствия, защото касае тези, от които зависи бъдещето на планетата. А подобни статийки с политически привкус могат да служат само за едно (ако са на хартия, де).
Първо, второ и трето класиране са само официалните, за пред хората. Но след това има неофициални класирания - понякога стигат и до двадесето (колкото е нужно).
проблемът е изключително сериозен, познавам не едно семейство в които този въпрос е сред основните аргументи за имиграция. да се предлага решаването му с мерки като ами да ни спуснат наредба която изисква двайсе процента двойки е много несериозно. а ида обсъждаш катастрофата на висшето образование без да обсъждаш катастофата на средното и основното е безсмислено
Този път добра статия от професора, но само е маркирал нещата и не дава решение.
Първо поне в природните науки не може да си добър преподавател ако не си добър учен, и докато в СУ, във ФзФ, ХФ ФМИ това е така, в провинциалните и частните вузове това не е.
А защо децата не искат да учат химия, физика и т.н. е ясно - много е трудно, адекватна реализация има само в чужбина (където няма самозабравили се като доцентина в ядрения, който дерибейства) и всичките по-читави деца директно започват да учат в чужбина при условия за каквито СУ може само да мечтае.
Няма курсове по англисйки ами те по-голяма чст от преподавателине не значт добър английски.
Решението е да дадат добри заплати и да канят лектори от чужбина вкл. българи, може да се направи като летен университет със спец курсове с цел вдигане на нивото.
Без да се излезе на международния пазар няма как да се просеприра...и да става дума за СУ, другото съжалявам но не са университети и са ВУЗОве (качествените са МА, ХТИ, МЕИ и МГУ), а някои като магнаурскта школа пуцове.
Темата е дълга, но докато отношението кум учените в България бъде обидно няма да има оправия.
Преди време бях наел адвокат по едно засукано дело, завършил СУ. Той така оплеска делото, че на първа инстанция бяхме осъдени! Тогава реших да назнача двама юрисконсули завършили Варненския свободен университет по препоръка на един познат-нотариус. Справиха се блестящо! Спечелихме делото и ги възнаградих отделно от заплатите! Сега и двамата са прокурори в София, защото ЗНАЯТ! А и двамата нямат нито връзки, нито познати в прокуратурата! Спечелиха конкурса с отличен из между 780 кандидата, повечето от СУ! Няма повече да коментирам![/quote]
Не съм сигурен, че сюжетът, който си ни поднесъл реално се е случил, но той повдига много въпроси. Първо, От какъв зор си НАЗНАЧИЛ ДВАМА ЮРИСТИ НА ЗАПЛАТА, когато е могло да ги ангажираш срещу възнаграждение за съответното дело ? Второ, Ако делото наистина е било "оплескано" на първа инстанция, то ако ще и най-добрите юристи да си наел, пак не е могло да се обърне на втората инстанция Тук по-скоро се е случила стандартната ситуация, когато на първа инстанция страната губи делото, а на втората го печели. Няма адвокат, дори и да е завършил Харвард или Кеймбридж, който да печели всички дела ! Няма такъв адвокат - и в България, и по света. Трето, Ти, приятелю си попаднал на истински ГЕНИИ В ПРОФЕСИЯТА. ДВАМА СПЕЦОВЕ, както ни ги описваш ПО ГРАЖДАНСКИ ДЕЛА, оценени дори от НОТАРИУС, които впоследствие без усилия ПЕЧЕЛЯТ КОНКУРС ЗА ПРОКУРОРИ, на базата на НАКАЗАТЕЛНОТО ПРАВО !?!?!?!?!?!?! КОИ са тези ГЕНИИ СВЕТОВНИ, за да ги препоръчам на НАЙ-ГОЛЕМИТЕ АМЕРИКАНСКИ АДВОКАТСКИ КАНТОРИ където ще си паднат на мястото при ДЕСЕТОРНО ПО-ГОЛЯМО ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕ от заплатите и рушветите им сега като прокурори..... Ха-хааааааа
Даже.... все едно царска България е била колос във висшето образование... Правилно се ориентират младежите, който има желание да учи отива в реномиран университет, след който лесно си намира работа в държава където ценят кадрите. А тук нека ромите политолози да им свършат инжинерната работа )) По време на соца учиш тех. специалност след това имаш работа, има къде да си караш стажа има предприятия където твоите знания са нужни. Сега работодателят не иска да инвестира в обучение и иска готови, обучени кадри... ми да си ги внесе от молдова или косово
Висшето образование е бизнес и както по всички останали направления, така и в това, нашите не издържаха на конкуренцията! А тя постоянно плюва ли плюва.... на Германия и трябват работници, студенти, мигранти.... Дойче Веле работи в тази посока
На тези които реват за това колко добро било висшето образование преди 1989 ще припомня, че тогава студентите учеха АБСУРДНИ и НЕНУЖНИ дисциплини като ИСТОРИЯ на БКП ИСТОРИЯ на КПСС ДИАЛЕКТИЧЕСКИ МАТЕРИАЛИЗЪМ ИСТОРИЧЕСКИ МАТЕРИАЛИЗЪМ ПОЛИТИЧЕСКА ИКОНОМИЯ......
В Юридическия Факултет на СУ се изучаваше освен Конституционно право на НРБ също и КОНСТИТУЦИОННО ПРАВО на СССР ?!?!?!?!?!?!?!?!
Почти ЕДНА ТРЕТА от УЧЕБНАТА ПРОГРАМА беше запълнена от подобни НЕДОМИСЛИЯ и ПРОСТОТИИ....
Ти си баце идиот. То и сега се учи предприемачество до 3ти кла!!! Това е дооооста по-зле от формалното губене на време по история на бкп. То сега няма и оценка за поведения и затова последния сополив десетгодишен ром може да прати всяка една даскалица на майка и в пу...та
До коментар [#9] от "Vlado Nikolov":- Колега, какво гласи вторият закон на Нютон?- Но аз не следвам право, ами физика!!!
—цитат от коментар 22 на Незнайко в Слънчевия град
Отлична демонстрация на кон с капаци и тъй наречената функционална неграмотност, която освен по другите изброени причини възниква и при твърде тясната специализация.
мурзилка
"От новите "вишисти", ако се поразровиш, ще откриеш доста, който не могат да четат, камо ли да проумеят, какво е написано!"
Искаш да кажеш "виСшисти", нали? За другото си прав, някои от твоите герои стават и журналисти, за радост на зевзеците! А някои достигат и да висини, като "Дневник", например.
А и времето даде своята оценка. Техническите кадр възпитани от соца си намериха място и мног от тях успешно се реализираха на запад. От сегашното висше не е баш така)))))
Дичев, що гледаш образованието от само себе си. В БГ почти всичко катастрофира. А към момента "балансиращи" в тази ненор. ситуация са "магистралите", соф. метро, вдигането на бюдж. заплати, износът на "високотехнологично-добито злато срещу ауди и бмв" и много други Огромни Лъжи...
А защо децата не искат да учат химия, физика и т.н. е ясно - 1.много е трудно, 2.където няма самозабравили се като доцентина в ядрения, който дерибейства)
Първа точка, ами трудно е, като вместо да учат, родителите им са накупили електронни джаджи по което те по цял ден мажат, като им позволяват от непълнолетни да пият и да вземат наркотици. Втора точка: "децата" щото на 18 вече не са деца, ама ти може и да не знаеш това, няма как предварително да знаят за някакви самозабравили се доценти(ако това въобще е вярно) и това да е фактор против избора на дадена специалност. Ти, можеш ли да мислиш логично и да успяваш да проследиш правилно причините и следствията като в права, така и в обратна посока, или само си лалаш да намираш някакви чисто тролски оправдания защо не и да плюеш?
мурзилка
Няма как всеки университет, включително и СУ, както Дичев дава пример с медицината, да рои факултети по всякакви специалности и качеството на обучение да е добро. За да се регулира това положение, следва първо бюджетните средства да се разпределят не на глава, а по рейтинг, според търсенето от страна на държавата и бизнеса, т.е. според реализацията на завършилите студенти. А за всякакви измислени специалности, само и само да се докара бройката, с която средствата на съответния ВУЗ да се връзват, направо 0 (нула) наши лева. Ако могат да си ги вземат от студентите, техен проблем, ако не да се закриват специалности, факултети и цели университети.
Дори и да иска, какво може да направи, ако трябва да отстрани окопали се партийни калинки, които не разбират проблема, защото са част от него. Министерствата и агенциите са пълни с назначения, като това на новия член на СЕМ - с 3,80, от врачанския филиал на аграрен университет , в медийния регулатор. Друг идентичен случай от последните седмици - партийна калинка, с издаден сертификат за компютърна грамотност и удостоверяващ, че госпожата е посещавала курса и може да изпраща писма и да прикачва файл - шеф по киберсигурност на държавата... И тази същата е толкова зле, че се изживява като да е завършила в Станфорд... Не познавам нормален човек, който може да работи с такива недоразумения.
Хахаха! Кой го задава този въпрос? Ами как да не катастрофира, г.Дичев, когато професори от хора на академичното мислене се превръщат в такива на агитпропагандното?
Информацията е точна и фактите се знаят от много време. Защо не се прави нищо..не знам. Дори нашите "специалисти" в образователното министерство да не знаят как да подобрят нещата, можеха поне да намлят университетите с 50%, така поне с намаяване на количеството се качва качеството. Темата е много дълга и е ясно, че с наличните преподаватели чудеса не могат да се очакват.
Пропуснал си "Основи на комунизма". Между другото освен дипломна работа имаше и политически изпит. Тази бележка се мъдреше на дипломите на хората и заедно с оценката от дипломната работа, образуваше крайната оценка. Времето изгубено за комунистически измишльотини отговаря на натоварването за един семестър.
Дебили, дебили влизат там. Пряко наблюдение. Не могат сложно изречение да съставят, речта им е страшно богата на ... междуметия. Колите ( повечето идват с кола на лекции) си не могат да карат, но се очаква кораби да "шофират".
Между другото подобен проблем има и на запад. Младежите не искат да учат трудни специалности...обикалят света за да намерят целта в живота си по 2-3 години след като завършат училище ( разбира се с парите на мама и тати)... Та обратно на темата. за да вдигнат качеството на преподаване на запад има голям процент преподаватели, които идват от реалната икономика. Това са хора обикновено над 50 с по 25-30 год. стаж които преподават на студентите реални неща. представяте ли си как е мотивиран студент на когото преподава доскорошен шеф на отдел примерно в Мерцедес или Сименс....абе решения има много, само да има желание
То "вишуту" е катастрофирало юще кога дръгалефскиот капацитетин е преподавал Марксизъм - Ленинизъм у ВИИ "Карл Маркс". А апологетите му са сред най-неграмотните, дека могат да се найдат по тея географски ширини.
Всеки малко по-кадърен отива да учи в чужбина, а тройкаджиите стават горди студенти на нашите "университети". И ги завършват! Аз когато кандидатствах бяхме 700 калпака за 30 места. Сега ги записват за студенти още от Нова година, още преди матурите, че да не ги изпуснат. Това не е проблем от вчера. Единственото интересно е, че Дичев вече е успял да открие проблема.
Ако човек е силно мотивиран да се развива и има високо IQ, може да постигне доста повече в сравнение с ВУЗ за определено време със самообучение. Не във всяка сфера, но в повечето с висока добавена стойност и заплащане.
Как няма да катастрофира като само преди няколко дни имаше новина, че са отпуснати допълнителни бройки по ФИЛОСОФИЯ и ПСИХОЛОГИЯ. Популярни са, какво да се прави.
"Проблемът е в това, че няма никакво значение откъде ти е дипломата, камо ли - какви оценки си имал, кой ти е преподавал. Работодателите искат човекът да може да работи на компютър и да знае английски, за другото - те ще го обучат."
Това въобще не е вярно. Има огромно значение откъде е дипломата. Работодателят може да обучи само човек, който има базата знания. Няма как да очакваш от някой, който не знае разликата м/у КВт, КВтч, КВАр и КВА да започне след кратко обучение взезапно да разбира от електротехника.
Понятието "Висша" е в сила само за математиката! Всичко друго е присламчило се! Без значение дали са висшисти или вишисти! Дискусията за правилното изписване е от десетилетиЯ!
А Баце с целия си малограмажен акъл гордо заявява, че му трябвали такива вълебшници като оня 20-годишен келеш (пишман-хакера на НАП), който не счита за нужно да учи, понеже се изживява за голяма работа, даже лъже как бил обучавал служителите на ДАНС.
Ученето изисква усилия. Дори четенето на някакъв текст изисква усилия. Докато гледането на клипче е директно попиване на кеф, без усилия. Стигна се дотам, че всички да считат за модерно да не си учил и завършил нищо, понеже "там няма какво да ме научат, аз си знам повече от тях". Затова имаме пишман-водопроводчици, пишман-строители, а за пишман-програмистите да не говорим.
Колко десебили са завършили в чужбина? Съдейки по нивото - те и в България не са завършили. Особено Ръдань, мяза на завършил вечерно техникум по обществено хранене. А ДС "женераль" Тънас си е жуф краварин и има същото излъчване.
Не съм съгласен с голяма част от казаното от "професора". Най-малко може да се говори за катастрофа на висшето образование у нас. Катастрофа е когато си бил добре и изведнъж рязко се сблъскаш с нещо и нещата се развалят. Висшето си се деградираше бавно и полека и след като българските младежи получиха възможност да се образоват в други страни и най-кадърните заминаха да си търсят късмета извън страната, тук остана шкартото. А и да не се лъжем. Българският т.н. "бизнес" с малки изключения не се нуждае от току що завършили млади "гении", той не може да им предложи поле за изява.
"К'во виШе, к'ви 5 лева -> територията на тиквите, раждала е, ражда и ще ражда тикви!"
Ти си рядко тъп по всички скали и измерители. За този "уникален" пост ли ти беше голямото бързане? Който не те познава ще помисли, че си необразован УибераУ.
След като толкова плачевно е равнището на СУ, какво ли е на Библиотекарския - тази ковачница на управленски кадри?!Ами на специалност “право” (т.е. социални науки) в милиционерската академия, дала на света бъдещия главен прокурор?
Още отпреди 25 години в света има тенденция на разделяне на университетите на такива за елитна наука и такива за професионални умения. Десетте процента умни студенти, които имат необходимото аналитично мислене и потенциал да измислят неща, отиват в първите университети. Останалите 90% студенти отиват във вторите университети, където ги подготвят за кадри в икономиката. Там не ги учат на фундаментални неща (не учат на теория и кое защо как е), а ги учат по занаятчисйки способ кое как се прави (без обяснения защо е така и как така става). Първите студенти стават такива, които ще измислят технологии и продукти и ще развиват наука. Вторите биват засмуквани за кадри във фирми и заводи - там не е нужно да си Айнщайн, а е нужно да ги готов обучен да боравиш с текущите технологии, изполвани в предприятието.
Лошото е, че у нас висшите училища не могат да изпълнят функцията дори на втория тип университети, а камо ли пък на първия.
"Но тази работа не е така лесна, защото в един момент трябват едни работници, в друг - други. Нали помните как ликвидираха инженерните специалности през 90-те, защото вече нямало нужда от тях? Сега години наред не могат да се възстановят."
Я, това дума по дума го написах тук преди 1-2 седмици! Добре е, че се чете.
Като човек с почти две висши (имам още една година за второто), мога да кажа че нивото е такова в частност и заради преподавателите. Не може да ме учат неща, които съм ги учил в около 10ти клас, а те тогава вече спираха да се ползват и да ги преподават все едно са още актуални. Доста даскали нямат реален опит, не разбират материала, не могат да си направят изпитите. Отивам на изпит, където мога да ползвам компютър, гледам документацията на майкрософт, правя теста и тя ми го счита за грешно, като и казах да отворим документацията, почна да се измъква веднага.
Проблемът наистина е сериозен и от световен мащаб, но поне в повечето страни има наистина реномирани университети и печатници на дипломи, а в България останаха само печатниците на дипломи.
Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
Трябва да си признаем, че образованието ни във всички форми е на дъното в Европа. Демографската криза - застаряващи учители, ниски заплати, стари програми, постоянно пренаписване на учебници, невъзможност за реализация, липса на интерес в децата - говоря за масовката, чалгаризацията на населението- за съжаление в образованието още дълго ще копаем дъното. Моята дипломна работа в университета беше на тема загубила икономическа обоснованост 15 години преди да я развия. Дипломната работа на мой приятел в Германия се използва 4 години по-късно от BOSCH за ново поколение окачане на автомобили, дипломният ръководител е ръководител развойна дейност в BOSCH. Открийте приликите. Всеки може да даде примери как взимаме медали на олимпиадите и състезанията по физика и математика или много добри Учители, но истината е че това само 2-3 % процента от всички. Голяма част от децата нямат достъп до много добри училища и учители, а ние зависим точно от масовото ниво. Завършил съм "елитен" български университет и "модерна" специалност като 70-80 % от времето сме разглеждали и тествали технологии от преди 25- 30 годни и едва 10% от преподавателите покаваха какво е развитието в настоящето и бъдещето. Няма как да произвеждаме автомобили, компютри, софтуер, високи технологии без високо ниво образование. Не говоря за дипломи, ясно е, че всеки може да си купи и още по-ясно е как на първите 2-3 седмици ще разкрият нивото на разбиране.
Преди време бях наел адвокат по едно засукано дело, завършил СУ. Той така оплеска делото, че на първа инстанция бяхме осъдени! Тогава реших да назнача двама юрисконсули завършили Варненския свободен университет по препоръка на един познат-нотариус. Справиха се блестящо! Спечелихме делото и ги възнаградих отделно от заплатите! Сега и двамата са прокурори в София, защото ЗНАЯТ! А и двамата нямат нито връзки, нито познати в прокуратурата! Спечелиха конкурса с отличен из между 780 кандидата, повечето от СУ! Няма повече да коментирам![/quote]
Тези басни ги разказвай на приятелките на баба си. Няма как в една порочна система кадрите да са като зачатието на Св. Дева Мария. Всичко там е вмирисано от главата до краката. Тия двамата да кандидатстват за рекордите на Гинес.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
То, с кое не е така?! Проблемите и основните причини за тях се знаят от години. Но, нищо не се прави. Явно повечето приказват, но всъщност не искат промяна. Значи тази малка кочинка ги устройва. Знаят, че не е добре така и по този начин и затова не искат да го променят. Тоест заливащата ни посредственост е много устойчива и се възпроизвежда.
Пичове и мацки. Работата е проста като бобена чорба. Проблемът е във финансирането, по-точно в моделът на финансиране на държавната поръчка. Правилният модел сега работи единствено във военните училища. Съвсем накратко моделът "държавна поръчка" трябва да е за толкова бройки кадри, за които можеш да им осигуриш реализация. Конкретно - "безплатно" образование плюс стипендия за "Х" броя студенти срещу "разпределение" за работа по срочен трудов договор, например за 5 години след завършването. Статистика за необходимите обучени кадри има откъде да се вземе. Всеки ТРЗ има поглед колко хора ще се пенсионират след 5 години. За останалите, които не искат да се "закрепостяват", както го наричахме през комунизма - имат вариант - платено обучение или в държавен университет, или в частни такива. Освен това, ако на "бизнесът" му трябват кадри - ето повод за отпускане на стипендии. Ако неще да плаща стипендии, тогава да плаща "трансфери" - неустойки за неспазено предизвестие или да се бори на свободния пазар за кадри с 5 годишен стаж.
Нищо ново няма в това. Комунистите го прилагаха този модел преди 10 ноември
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Много ясно, че и на преподавателите нивото пада. В крайна сметка, колко квалифицирани преподаватели с поне два отлични западни езика ще се съгласят да преподават за 500 - 600 €?! Маймуни с трици не се ловят.
Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
Имам приятел, преподаващ "глобални пазари" (или както там се казва на български) на английски (майчин език) в Сапиенца и Луис в Рим. 30-ина години в реалния бизнес на високо ниво (от които последните 15 в САЩ), след които сменя стреса с преподаване. От такъв професор (няма педагогическо образование, но всички на които е помагал в защитата на мастер, веднага са привличани от големите банки и търговски фирми) има какво да се научи, най-малкото, защото преподава на бизнес английски. Какво да научат от доносниците в УНСС? Как "да изпеят" другарчето?...
Висшето образование не е нещо извънземно, а е земен процес тясно свързан с индустрията, промишлеността, нивото на технологиите и изискванията на пазара на труда. След този фанфарен увод не ми остава нищо друго, освен да кажа, че поради липсата на индустрия, промишленост и прочие в България младежта избира замесителя на тези стопански единици - а именно Терминал 1 и Терминал 2 на Летище София. Мисля че е поучително да ви кажа, че познавам уволнен от СУ доцент, който ... работи в Германия като софтуерен инженер. Защо го уволниха ли - ами бил е навършил 66 години, но вместо да мета пред апартамента си взел, че използвал моят основен принцип . Кой е принципът ли - той е следният - доцент и професор е само този, който ако го уволнят може да спечели седмично пари за чувал картофи, прилагайки това, което е преподавал. И ето че познатият ми доцент работи като администратор на бази данни на почти 74 години в Бавария. Сатанинска работа, няма спор .....
Само простите хора си мислят, че има прости неща!
Футболът е проста игра, но не е за прости хора ...
То хубаво, ама тези 50 - 60 техникума, наречени "университети", не дават качеството, което даваха едновремешните техникуми. И проблемът не е в качеството на преподаването, а в методологията на целия учебен процес. Как да го кажа, професионалното образование се измести с 5 години нагоре - от средното образование към висшето, и точно там се губи възпитателния процес, заради по-свободния и либерален режим - кеф ти ще ходя на лекции и упражнения, кеф ти ще играя карти или ще бачкам в някое кафене. Няма лошо в това, но се губят много качества по този начин
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Прав сте. Точна рекапитулация на състоянието. Дори нещо повече - ако сменим "образование" с друга предметна област, изразът ще остане в сила. За съжаление считам, че има и по-лоша "новина" - няма да излезем от дупката. Никога!
За щастие, бъдещият главен прокурор няма да е недоразумението, което гласят. Иначе, най-успелият кадър на "магнаурската в Симеоново", щеше да е тиквата, избран за Футболист на годината или избран за член на Съюза на художниците... На библиотекарския само абревиатурата като видиш (УБИТ, дори ги е срам да я изписват така) и ти става ясно, какви корифеи-малоумници, са му "кръстниците" - Митко циганчето (а.к.а. гестапото), "великият" денчев, гоце селския...
Нормално. След 10 години гербаво управление, което натика образованието в ъгъла, комбинирано с обслужваща икономика, търсеща основно обслужващ персонал, висшето образование се сведе просто до система за издаване на сертификати срещу пари. Нищо повече.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Необходимо е зкриване на поне 60-70% от така наречените университети, а ресурса - и финансов и като преподаватели да се насочи в няколко ВУЗ-а за да се вдигне драстично качеството.
Прав си, то си беше (ВВМУ или ВНВМУ) най-доброто и преди. Е малко му падна ценза, но все още излизат доста компетентни кадри. Един личен въпрос: Да не се завършил ВВМУ случайно?
Captain Jack
Трябва рейтингова система за оценка на специалностите. И трябва да я правят само и единствено работодатели, като оценката им се умножава по оборота на предприятието/организацията им, от предишната година. А още по-добре би било, вместо оценка, да се смята по брои на работещи специалисти от съответната специалност, мащабиран със заплатата, която са декларирали пред НАП, като допълнителното мащабиране с оборота (още по-добре печалбата) на предприятието, остава.
,,Самото финансиране е направено така, че преподавателят няма никакъв интерес да скъса студент, защото програмата му губи "клиент".'' -Такова-та ,,финансиране'' е направено, за да се ,,обучат'' повече ,,студенти'' за повече пари. Както и в средното: ,,Парите следват ученика'', така и в т.н. висше, получено в някой от многобройните уж университеи. Не може да учиш право, например'' в техникум по селско стопанство. Имаше някога държавни образователни изисквания и стандарти. Сега изискванията и стандартите в повечето случаи, за съжаление, са финансови, Паричният поток в съответния ,,университет'' води до безизпитно леко приемане и безконтролно сигурно завършване. Така паричният поток от входа води до това, че на изхода да се избълва мътен поток от посредственост с диплома.
До коментар [#80] от "andreas_hofer": Съгласен съм, че тази система е изчерпана. Според мен университетите трябва да са обвързани с бизнеса - преподавателите по специализираните дисциплини да са ръководители отдели, ръководители проекти. Имам бивши колеги водещи лекции и упражнение без заплащане, но работодателя признава отделеното време за част от работния процес, но това е по-скоро изключение. В момента много асистенти и доценти печелят повече средства от заплатите си от проекти и командировки.
Т.е моделът на финансиране в САЩ - безплатни са военни и полицейски академии. В останалите обучението се заплаща. Който няма пари - взема заеми, стипендии и т.н. Който не иска да изплаща заеми и не може да получи стипендия - подписва договор за финансиране на следването срещу задължание. Например с Евангелистка баптистка църква - осигурено следване срещу 10 годишен договор, където те пратят.
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
[quote#38:"Hawaii"][/quote] "От какъв зор си НАЗНАЧИЛ ДВАМА ЮРИСТИ НА ЗАПЛАТА, когато е могло да ги ангажираш срещу възнаграждение за съответното дело ?"
Ами много просто, заплатата на двама юрисконсулти за една година е по-малка два пъти от адвокатския хонорар за едно деро, а те решиха няколко. По второто: Когато добросъвестно се издирят достатъчно важни доказателства, делото се обръща за твое съжаление! И това дело далеч не е единствено завършило по този начин! Пък мога да ти кажа, че болшинството от адвокатите гледат хонорара и не си мърдат пръста да си съберат нужните доказателства! Имам доста голям опит за да го твърдя! Отиват в съда колкото да отбият борча, напълно неподготвени!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
LudLustrator
Рейтинг: 1106 НеутралноК'во виШе, к'ви 5 лева -> територията на тиквите, раждала е, ражда и ще ражда тикви!
boevbisser
Рейтинг: 2160 РазстроеноПросто и ясно обяснено.
Само да допълня - даже при социализма нямаше такова падение, на повечето места кандидатстването и приема си бяха истински трудни, имаше и доста отпаднали студенти.
Сега - социализъм в действие с една добавка - щедро харчене на парите на данъкоплатците в най-бедната държава на ЕС.
Срам, голям срам, министърът на образованието, който ми се вижда умен мъж, нищо не прави по темата.
4ort
Рейтинг: 915 НеутралноВисшето образУвание у нас е катастрофирало от времето, в което е приет класово-партийният подход за подбора на университетските преподаватели.
Имам време да питам всеки идиот.Lemmy
Рейтинг: 1520 ВеселоВсичко това звучи като дълъг некролог на специалността "Културна антропология".
Kosta Delev
Рейтинг: 607 ЛюбопитноКато резултат от тази система от десетина години в живота се срещам с много млади хора, на които им липсва почти абсолютно всичко друго, освен самочувствие...
Маршалов
Рейтинг: 470 НеутралноНе само висшето, ами образованието въобще катастрофира с въвеждането на англосаксонския модел с тъпите тестове. Защото същите предполагат обикновено наизустяване, без да е нужно разбиране на материала, а това произвежда фунционално-неграмотни уроди. Дявол да го вземе, да запамети е в състояние и салфетката на масата ми в ресторанта, като се напише на нея номера на поредната фунционално-неграмотна кифла, която се върже на някой хитрец.
мурзилкаkarabastun
Рейтинг: 3878 ЛюбопитноСамият Дичев се предполага, че 30 години е седял в Тибет и няма нищо общо с българското висше образование , нали тъй?
[email protected]eti mehter
Рейтинг: 4034 ВеселоДо коментар [#7] от "karabastun":
BukalemunВлезте в Шенген .....там е спасението.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 228 НеутралноПрочетох статията и се сетих за един разказ на Чудомир. Всеки размахва диплома за висше - имал ценза. А, като го питаш за елементарни неща, мига на парцали. "Учи мама, за да не работиш", този израз ни характеризира много добре. За съжаление, висшето образование, последва средното. Затъна в блатото на сивотата и гоненето на пари.
Hawaii
Рейтинг: 4940 НеутралноКОЕ му е било "трудното".
ЦЕЛИ СТАДА деца и внуци на АКТИВНИ и ПАСИВНИ БОРЦИ,
ЦЕЛИ СТАДА задочници.
РАБ ФАК - за по-младите пояснявам.
Така нареченият РАБ ФАК - "Работнически Факултет" представляваше
ЛЮПИЛНЯ НА НЕКАДЪРНИЦИ - Неставащите за нищо фаворитки, любовници,
дупедавци и прочее....на местните заводски директори биваха пращани
да учат ВИШО НА ДЪРЖАВНА ИЗДРЪЖКА и биваха подготвяни на свой ред
за НАЧАЛНИЦИ.
А за така нареченото "ОТПАДАНЕ" на студенти по "онова време" не ми гавари.
Такова можеше да стане само и единствено, ако МИЛИЦИЯТА и ДС нарочеха
някого ДА ГО "ОТПАДНАТ".
Hawaii
Рейтинг: 4940 НеутралноВсичките тези хубавци и каки бяха пращани да учат ВИШО
БЕЗ КАКВИТО И ДА СА ПРИЕМНИ ИЗПИТИ и ПОДБОР
Да учат НА ДЪРЖАВНА ИЗДРЪЖКА.
Децата и внуците на АКТИВНИТЕ и ПАСИВНИТЕ БОРЦИ
ВЛИЗАХА "С ПРИВИЛЕГИИ" БЕЗ ИЗПИТИ
lz2
Рейтинг: 2266 НеутралноВ момента от СУ излизат предимно бездарничи за разлика от частните университети, където по финансови причини се завършва много по-трудно от държавните университети! ПравописА е поле за изява на неграмотните!
Hawaii
Рейтинг: 4940 НеутралноИзвинявай, но в много от така наречените частни "университети"
така наречените "преподаватели" не биха ги взели за хигиенисти в СУ,
по причина на "АКАДЕМИЧНАТА" ИМ КОМПЕТЕНТНОСТ.....
Deaddark
Рейтинг: 2612 НеутралноДо коментар [#10] от "Hawaii":
И сега пак е така. Има връзкарчета на партийна основа, които влизат с царски пищови и предварително знаят какво ще им се падне (по мое време бяха различни задачи и въпроси за всеки кандидат-студент). И влиза с шестица - дипломата му и тя шестица. Давам пример - завършил химията с отличен, мисли че SiO2 е отровен газ; друг пример - завършил икономика с отличен - събира приходи и разходи в екселска таблица; трети пример - завършила икономика с отличен - не може да смята, защото не била учила счетоводство; четвърти пример - в екселска таблица подрежда сумите една под друга, после ги смята с елката и то грешно. Това са реални примери, а колко още има - да решиш да го измислиш като майтап, не можеш.
xamctep
Рейтинг: 418 НеутралноЕеех, този СУ, бе! :)
Напишете нещо за ВВМУ, защото това е най-добрият ни университет от десетилетия, ама не е в София. :)
eti mehter
Рейтинг: 4034 ВеселоДо коментар [#11] от "Hawaii":
BukalemunДецата и внуците на АКТИВНИТЕ и ПАСИВНИТЕ БОРЦИ
=======
Как умело си ги сортирал....
Ти от кои беше....?
Norman Granz
Рейтинг: 3730 НеутралноСлед като толкова плачевно е равнището на СУ, какво ли е на Библиотекарския - тази ковачница на управленски кадри?!
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Ами на специалност “право” (т.е. социални науки) в милиционерската академия, дала на света бъдещия главен прокурор?
lz2
Рейтинг: 2266 Неутрално[quote#13:"Hawaii"][/quote]
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Явно си много далеч от висшето образование! В частните университети преподават ВСИЧКИ преподаватели от СУ за десетократно по-големи заплати! И там не пускат недоучени, защото им носят пари на всеки изпит! Трябва толкова да знаеш, че да го е срам да те скъса! Докато в СУ пескат на поразия!
Kamenarski
Рейтинг: 213 Весело"...Ако имаше държавно изискване всяка година да отпадат по, примерно 5% от студентите, щеше да е съвсем друго..."
НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!Много хитро, г-н Дичев!
Хахаха...
hammurabi
Рейтинг: 316 ЛюбопитноМестата за кандидат-студенти са повече от завършващите гимназисти. Много от гимназистите заминават за чужбина, а немалка част не желаят да учат. Е, как при това положение да се запълнят всички места!
Висшето ни образование си е като държавата ни, няма нужда да правим драми, животът си тече.
lz2
Рейтинг: 2266 Неутрално[quote#13:"Hawaii"][/quote]
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Преди време бях наел адвокат по едно засукано дело, завършил СУ. Той така оплеска делото, че на първа инстанция бяхме осъдени! Тогава реших да назнача двама юрисконсули завършили Варненския свободен университет по препоръка на един познат-нотариус. Справиха се блестящо! Спечелихме делото и ги възнаградих отделно от заплатите! Сега и двамата са прокурори в София, защото ЗНАЯТ! А и двамата нямат нито връзки, нито познати в прокуратурата! Спечелиха конкурса с отличен из между 780 кандидата, повечето от СУ! Няма повече да коментирам!
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5128 ВеселоДо коментар [#9] от "Vlado Nikolov":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев- Колега, какво гласи вторият закон на Нютон?
- Но аз не следвам право, ами физика!!!
lz2
Рейтинг: 2266 НеутралноМного точно! ПравописА е поле за изява на неграмотните!
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5128 НеутралноДо коментар [#20] от "hammurabi":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевТака е. И по времето на Петър Берон и братя Миладинови, също не сме имали университети. И не сме се затрили.
Valeri Ivanov
Рейтинг: 470 Неутрално"Като знам какъв инженер съм, ме е страх да ида на лекар."
Това не е от вчера.Отпреди 1989 година е.Така,че нищо ново няма под слънцето тук.
Само ВУЗ-овете са повечко...
selqnin
Рейтинг: 1862 НеутралноКато беше превърнато в проста търговска дейност, ае университетите в търговски дружества, които печатат дипломи!!!
stein
Рейтинг: 565 Неутрално" Но защо няма кандидати в точните науки?" Доста добри кандидати - от олимпиади и състезания например - заминават да учат в чужбина със стипендии от съответния университет. На други помагат родителите и пак учат точни науки и инженерство извън България. Образованието там е по-качествено и с диплома от добър университет си намират работа пак по цял свят. Малка част се връщат в България след като понатрупат пари навън.
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.owen
Рейтинг: 521 Неутралноаз съм завършила су в едни далечни времена, и смея да твърдя, че тази катастрофа не е от вчера, и че всъщност няма катастрофа, а просто това си е един посредствен университет и винаги си е бил такъв. с огромен успех петгодишното "образование" може да се съебере в максимум две години и да спрат да губят веремето на децата и да ги заблуждават, че получават "образование".
а и тонът е един все едно всички са виновни - родителите, децата, системата, само не и преподавателите, чиято неспосбност, посредственост и твърде често крумпираност, няма разбира се никакво отношение към тази тъжна ситуация.
001
Рейтинг: 264 ВеселоИма незаети места , защото лакомията е огромна.
Не може местата във ВУЗ-овете , да са повече от завършващите студенти.
Правят се на луди и затова е цялата драма.
Трябва всяка година местата във вузовете да е не повече от 50% от завършващите, както беше преди време и ще се вдигне и нивото на образованието и ще се закрият една камара с измислени университети.
Не може със зор да е завършил средното и по милост да са му писали тройка и той да е студент в Софийския.
Дон Кихот
Рейтинг: 1188 ВеселоКатастрофира не само висшето образование. Катастрофира образованието въобще! При това- в световен мащаб.
Това не е моя измислица, навсякъде педагозите бият тревога! Те , както и ние, не са подготвени за мащабите и темповете на IT- революцията и безнадеждно изостават от действителността. Стигна се дотам, че наскоро някъде четох, че учител съветва колегите си да оставят децата сами да се обучават взаимно за безопасното ползване на смартфоните.
А иначе сега основният проблем, на който няма отговор е, дали досегашните методи за преподаване, материалът, който се преподава и критериите за неговото усвояване съответстват на настоящите потребности и на предизвикателствата на бъдещето.
Кашата в тази област е по-голяма, отколкото в политиката! И с по-страшни последствия, защото касае тези, от които зависи бъдещето на планетата.
А подобни статийки с политически привкус могат да служат само за едно (ако са на хартия, де).
Иван K
Рейтинг: 2241 ГневноИстини, истини и само истини в една статия.
подписДори не виждам какво може да се добави.
Добре поне, че имаме професори като Ивайло Дичев.
Vorknkx
Рейтинг: 433 НеутралноПърво, второ и трето класиране са само официалните, за пред хората. Но след това има неофициални класирания - понякога стигат и до двадесето (колкото е нужно).
Това не сте го чули от мен ;)
marianaivanova76
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#28] от "owen":
Точно. Аз също съм завършила СУ, споделям напълно.
Tzar Vova Josei-ki
Рейтинг: 264 НеутралноОт новите "вишисти", ако се поразровиш, ще откриеш доста, който не могат да четат, камо ли да проумеят, какво е написано!
owen
Рейтинг: 521 Неутралнопроблемът е изключително сериозен, познавам не едно семейство в които този въпрос е сред основните аргументи за имиграция. да се предлага решаването му с мерки като ами да ни спуснат наредба която изисква двайсе процента двойки е много несериозно. а ида обсъждаш катастрофата на висшето образование без да обсъждаш катастофата на средното и основното е безсмислено
olimpipanov
Рейтинг: 775 НеутралноТози път добра статия от професора, но само е маркирал нещата и не дава решение.
Първо поне в природните науки не може да си добър преподавател ако не си добър учен, и докато в СУ, във ФзФ, ХФ ФМИ това е така, в провинциалните и частните вузове това не е.
А защо децата не искат да учат химия, физика и т.н. е ясно - много е трудно, адекватна реализация има само в чужбина (където няма самозабравили се като доцентина в ядрения, който дерибейства) и всичките по-читави деца директно започват да учат в чужбина при условия за каквито СУ може само да мечтае.
Няма курсове по англисйки ами те по-голяма чст от преподавателине не значт добър английски.
Решението е да дадат добри заплати и да канят лектори от чужбина вкл. българи, може да се направи като летен университет със спец курсове с цел вдигане на нивото.
Без да се излезе на международния пазар няма как да се просеприра...и да става дума за СУ, другото съжалявам но не са университети и са ВУЗОве (качествените са МА, ХТИ, МЕИ и МГУ), а някои като магнаурскта школа пуцове.
Темата е дълга, но докато отношението кум учените в България бъде обидно няма да има оправия.
хм
Рейтинг: 1508 Веселопо-скоро земята ще почне да се върти наобратно, отколкото някой открито да заговори за КАЧЕСТВОТО НА ПРЕПОДАВАНЕ в СУ!
Hawaii
Рейтинг: 4940 ВеселоНе съм сигурен, че сюжетът, който си ни поднесъл реално се е случил,
но той повдига много въпроси.
Първо,
От какъв зор си НАЗНАЧИЛ ДВАМА ЮРИСТИ НА ЗАПЛАТА,
когато е могло да ги ангажираш срещу възнаграждение за съответното дело ?
Второ,
Ако делото наистина е било "оплескано" на първа инстанция, то ако ще и
най-добрите юристи да си наел, пак не е могло да се обърне на втората инстанция
Тук по-скоро се е случила стандартната ситуация, когато на първа
инстанция страната губи делото, а на втората го печели.
Няма адвокат, дори и да е завършил Харвард или Кеймбридж, който да печели
всички дела !
Няма такъв адвокат - и в България, и по света.
Трето,
Ти, приятелю си попаднал на истински ГЕНИИ В ПРОФЕСИЯТА.
ДВАМА СПЕЦОВЕ, както ни ги описваш ПО ГРАЖДАНСКИ ДЕЛА,
оценени дори от НОТАРИУС,
които впоследствие без усилия ПЕЧЕЛЯТ КОНКУРС ЗА ПРОКУРОРИ,
на базата на НАКАЗАТЕЛНОТО ПРАВО !?!?!?!?!?!?!
КОИ са тези ГЕНИИ СВЕТОВНИ, за да ги препоръчам
на НАЙ-ГОЛЕМИТЕ АМЕРИКАНСКИ АДВОКАТСКИ КАНТОРИ
където ще си паднат на мястото при ДЕСЕТОРНО
ПО-ГОЛЯМО ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕ от заплатите и рушветите им
сега като прокурори.....
Ха-хааааааа
ceci_
Рейтинг: 572 НеутралноДо коментар [#2] от "boevbisser":
Даже.... все едно царска България е била колос във висшето образование...
Правилно се ориентират младежите, който има желание да учи отива в реномиран университет, след който лесно си намира работа в държава където ценят кадрите. А тук нека ромите политолози да им свършат инжинерната работа ))
По време на соца учиш тех. специалност след това имаш работа, има къде да си караш стажа има предприятия където твоите знания са нужни. Сега работодателят не иска да инвестира в обучение и иска готови, обучени кадри... ми да си ги внесе от молдова или косово
hope
Рейтинг: 2085 НеутралноВисшето образование е бизнес и както по всички останали направления, така и в това, нашите не издържаха на конкуренцията!
Любовта ще спаси света!!!А тя постоянно плюва ли плюва....
на Германия и трябват работници, студенти, мигранти....
Дойче Веле работи в тази посока
Hawaii
Рейтинг: 4940 ВеселоНа тези които реват за това колко добро било висшето образование преди 1989
ще припомня, че тогава студентите учеха АБСУРДНИ и НЕНУЖНИ дисциплини
като
ИСТОРИЯ на БКП
ИСТОРИЯ на КПСС
ДИАЛЕКТИЧЕСКИ МАТЕРИАЛИЗЪМ
ИСТОРИЧЕСКИ МАТЕРИАЛИЗЪМ
ПОЛИТИЧЕСКА ИКОНОМИЯ......
В Юридическия Факултет на СУ се изучаваше освен Конституционно право на НРБ
също и КОНСТИТУЦИОННО ПРАВО на СССР ?!?!?!?!?!?!?!?!
Почти ЕДНА ТРЕТА от УЧЕБНАТА ПРОГРАМА беше запълнена от подобни
НЕДОМИСЛИЯ и ПРОСТОТИИ....
ceci_
Рейтинг: 572 ВеселоДо коментар [#41] от "Hawaii":
Ти си баце идиот. То и сега се учи предприемачество до 3ти кла!!! Това е дооооста по-зле от формалното губене на време по история на бкп. То сега няма и оценка за поведения и затова последния сополив десетгодишен ром може да прати всяка една даскалица на майка и в пу...та
Маршалов
Рейтинг: 470 НеутралноОтлична демонстрация на кон с капаци и тъй наречената функционална неграмотност, която освен по другите изброени причини възниква и при твърде тясната специализация. мурзилка
Дон Кихот
Рейтинг: 1188 ВеселоДо коментар [#34] от "gak37608125":
"От новите "вишисти", ако се поразровиш, ще откриеш доста, който не могат да четат, камо ли да проумеят, какво е написано!"
Искаш да кажеш "виСшисти", нали? За другото си прав, някои от твоите герои стават и журналисти, за радост на зевзеците! А някои достигат и да висини, като "Дневник", например.
ceci_
Рейтинг: 572 ВеселоДо коментар [#41] от "Hawaii":
А и времето даде своята оценка. Техническите кадр
възпитани от соца си намериха място и мног от тях успешно се реализираха на запад. От сегашното висше не е баш така)))))
Хи-хи
Рейтинг: 1793 НеутралноДичев, що гледаш образованието от само себе си. В БГ почти всичко катастрофира.
А към момента "балансиращи" в тази ненор. ситуация са "магистралите", соф. метро, вдигането на бюдж. заплати, износът на "високотехнологично-добито злато срещу ауди и бмв" и много други Огромни Лъжи...
Маршалов
Рейтинг: 470 ВеселоПърва точка, ами трудно е, като вместо да учат, родителите им са накупили електронни джаджи по което те по цял ден мажат, като им позволяват от непълнолетни да пият и да вземат наркотици.
Втора точка: "децата" щото на 18 вече не са деца, ама ти може и да не знаеш това, няма как предварително да знаят за някакви самозабравили се доценти(ако това въобще е вярно) и това да е фактор против избора на дадена специалност.
Ти, можеш ли да мислиш логично и да успяваш да проследиш правилно причините и следствията като в права, така и в обратна посока, или само си лалаш да намираш някакви чисто тролски оправдания защо не и да плюеш? мурзилка
tsvetko_51
Рейтинг: 1389 НеутралноНяма как всеки университет, включително и СУ, както Дичев дава пример с медицината, да рои факултети по всякакви специалности и качеството на обучение да е добро.
За да се регулира това положение, следва първо бюджетните средства да се разпределят не на глава, а по рейтинг, според търсенето от страна на държавата и бизнеса, т.е. според реализацията на завършилите студенти. А за всякакви измислени специалности, само и само да се докара бройката, с която средствата на съответния ВУЗ да се връзват, направо 0 (нула) наши лева. Ако могат да си ги вземат от студентите, техен проблем, ако не да се закриват специалности, факултети и цели университети.
vhv
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#2] от "boevbisser":
Дори и да иска, какво може да направи, ако трябва да отстрани окопали се партийни калинки, които не разбират проблема, защото са част от него. Министерствата и агенциите са пълни с назначения, като това на новия член на СЕМ - с 3,80, от врачанския филиал на аграрен университет , в медийния регулатор. Друг идентичен случай от последните седмици - партийна калинка, с издаден сертификат за компютърна грамотност и удостоверяващ, че госпожата е посещавала курса и може да изпраща писма и да прикачва файл - шеф по киберсигурност на държавата... И тази същата е толкова зле, че се изживява като да е завършила в Станфорд...
Не познавам нормален човек, който може да работи с такива недоразумения.
султана глаушева
Рейтинг: 316 НеутралноХахаха! Кой го задава този въпрос? Ами как да не катастрофира, г.Дичев, когато професори от хора на академичното мислене се превръщат в такива на агитпропагандното?
Мърфи е оптимист!hifi hifi
Рейтинг: 282 НеутралноИнформацията е точна и фактите се знаят от много време. Защо не се прави нищо..не знам. Дори нашите "специалисти" в образователното министерство да не знаят как да подобрят нещата, можеха поне да намлят университетите с 50%, така поне с намаяване на количеството се качва качеството.
Темата е много дълга и е ясно, че с наличните преподаватели чудеса не могат да се очакват.
gianni
Рейтинг: 1306 НеутралноДо коментар [#41] от "Hawaii":
Пропуснал си "Основи на комунизма". Между другото освен дипломна работа имаше и политически изпит. Тази бележка се мъдреше на дипломите на хората и заедно с оценката от дипломната работа, образуваше крайната оценка. Времето изгубено за комунистически измишльотини отговаря на натоварването за един семестър.
sasoss
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#15] от "xamctep":
Дебили, дебили влизат там. Пряко наблюдение. Не могат сложно изречение да съставят, речта им е страшно богата на ... междуметия. Колите ( повечето идват с кола на лекции) си не могат да карат, но се очаква кораби да "шофират".
ivan_v
Рейтинг: 220 Веселолъже професора, моите деца са във Франция :) ......
ivan_v
Рейтинг: 220 ВеселоДо коментар [#5] от "Kosta Delev":
това започва от началното образование още.... дупка след дупка....
hifi hifi
Рейтинг: 282 НеутралноМежду другото подобен проблем има и на запад. Младежите не искат да учат трудни специалности...обикалят света за да намерят целта в живота си по 2-3 години след като завършат училище ( разбира се с парите на мама и тати)...
Та обратно на темата. за да вдигнат качеството на преподаване на запад има голям процент преподаватели, които идват от реалната икономика. Това са хора обикновено над 50 с по 25-30 год. стаж които преподават на студентите реални неща. представяте ли си как е мотивиран студент на когото преподава доскорошен шеф на отдел примерно в Мерцедес или Сименс....абе решения има много, само да има желание
Deaddark
Рейтинг: 2612 НеутралноДо коментар [#22] от "Незнайко в Слънчевия град":
- Колега, кажете нещо по Теория на полето.
- Аз не съм агроном, а физик.
Reporter US
Рейтинг: 264 НеутралноТо "вишуту" е катастрофирало юще кога дръгалефскиот капацитетин е преподавал Марксизъм - Ленинизъм у ВИИ "Карл Маркс". А апологетите му са сред най-неграмотните, дека могат да се найдат по тея географски ширини.
sasoss
Рейтинг: 660 НеутралноВсеки малко по-кадърен отива да учи в чужбина, а тройкаджиите стават горди студенти на нашите "университети". И ги завършват!
Аз когато кандидатствах бяхме 700 калпака за 30 места. Сега ги записват за студенти още от Нова година, още преди матурите, че да не ги изпуснат. Това не е проблем от вчера. Единственото интересно е, че Дичев вече е успял да открие проблема.
4okuto
Рейтинг: 499 НеутралноАко човек е силно мотивиран да се развива и има високо IQ, може да постигне доста повече в сравнение с ВУЗ за определено време със самообучение. Не във всяка сфера, но в повечето с висока добавена стойност и заплащане.
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 819 НеутралноДо коментар [#8] от "eti mehter":
Влез в медресето... и пръдни.
z_axis
Рейтинг: 507 НеутралноКак няма да катастрофира като само преди няколко дни имаше новина, че са отпуснати допълнителни бройки по ФИЛОСОФИЯ и ПСИХОЛОГИЯ. Популярни са, какво да се прави.
"Проблемът е в това, че няма никакво значение откъде ти е дипломата, камо ли - какви оценки си имал, кой ти е преподавал. Работодателите искат човекът да може да работи на компютър и да знае английски, за другото - те ще го обучат."
Това въобще не е вярно. Има огромно значение откъде е дипломата. Работодателят може да обучи само човек, който има базата знания. Няма как да очакваш от някой, който не знае разликата м/у КВт, КВтч, КВАр и КВА да започне след кратко обучение взезапно да разбира от електротехника.
Tzar Vova Josei-ki
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#44] от "Дон Кихот":
Понятието "Висша" е в сила само за математиката!
Всичко друго е присламчило се!
Без значение дали са висшисти или вишисти! Дискусията за правилното изписване е от десетилетиЯ!
Smoke
Рейтинг: 602 НеутралноА Баце с целия си малограмажен акъл гордо заявява, че му трябвали такива вълебшници като оня 20-годишен келеш (пишман-хакера на НАП), който не счита за нужно да учи, понеже се изживява за голяма работа, даже лъже как бил обучавал служителите на ДАНС.
Ученето изисква усилия. Дори четенето на някакъв текст изисква усилия. Докато гледането на клипче е директно попиване на кеф, без усилия. Стигна се дотам, че всички да считат за модерно да не си учил и завършил нищо, понеже "там няма какво да ме научат, аз си знам повече от тях". Затова имаме пишман-водопроводчици, пишман-строители, а за пишман-програмистите да не говорим.
Reporter US
Рейтинг: 264 НеутралноКолко десебили са завършили в чужбина? Съдейки по нивото - те и в България не са завършили. Особено Ръдань, мяза на завършил вечерно техникум по обществено хранене. А ДС "женераль" Тънас си е жуф краварин и има същото излъчване.
val1320
Рейтинг: 404 ВеселоМалко останахме "простите" висшисти-сега всичко е магистър,доцент,професор!
Oggie Petkov
Рейтинг: 590 НеутралноНе съм съгласен с голяма част от казаното от "професора". Най-малко може да се говори за катастрофа на висшето образование у нас. Катастрофа е когато си бил добре и изведнъж рязко се сблъскаш с нещо и нещата се развалят. Висшето си се деградираше бавно и полека и след като българските младежи получиха възможност да се образоват в други страни и най-кадърните заминаха да си търсят късмета извън страната, тук остана шкартото. А и да не се лъжем. Българският т.н. "бизнес" с малки изключения не се нуждае от току що завършили млади "гении", той не може да им предложи поле за изява.
z_axis
Рейтинг: 507 НеутралноДо коментар [#1] от "LudLustrator":
"К'во виШе, к'ви 5 лева -> територията на тиквите, раждала е, ражда и ще ражда тикви!"
Ти си рядко тъп по всички скали и измерители. За този "уникален" пост ли ти беше голямото бързане? Който не те познава ще помисли, че си необразован УибераУ.
Slick
Рейтинг: 418 РазстроеноВ Библиотеката УНИБИТ може да завърши и магаре. България катастрофира като цяло...
Smoke
Рейтинг: 602 НеутралноДо коментар [#56] от "ywk50370410":
Още отпреди 25 години в света има тенденция на разделяне на университетите на такива за елитна наука и такива за професионални умения. Десетте процента умни студенти, които имат необходимото аналитично мислене и потенциал да измислят неща, отиват в първите университети. Останалите 90% студенти отиват във вторите университети, където ги подготвят за кадри в икономиката. Там не ги учат на фундаментални неща (не учат на теория и кое защо как е), а ги учат по занаятчисйки способ кое как се прави (без обяснения защо е така и как така става). Първите студенти стават такива, които ще измислят технологии и продукти и ще развиват наука. Вторите биват засмуквани за кадри във фирми и заводи - там не е нужно да си Айнщайн, а е нужно да ги готов обучен да боравиш с текущите технологии, изполвани в предприятието.
Лошото е, че у нас висшите училища не могат да изпълнят функцията дори на втория тип университети, а камо ли пък на първия.
anarhochristian
Рейтинг: 572 Неутрално"Но тази работа не е така лесна, защото в един момент трябват едни работници, в друг - други. Нали помните как ликвидираха инженерните специалности през 90-те, защото вече нямало нужда от тях? Сега години наред не могат да се възстановят."
Я, това дума по дума го написах тук преди 1-2 седмици! Добре е, че се чете.
Personal_Jesus
Рейтинг: 247 Неутрално[quote#11:"Hawaii"][/quote]
Един вид такиви като бого-гелосания Домус Ага – каймакамина на Разградската кааза, в чийто харем работиш от време на време :)
chepokalipsis
Рейтинг: 215 НеутралноКато човек с почти две висши (имам още една година за второто), мога да кажа че нивото е такова в частност и заради преподавателите. Не може да ме учат неща, които съм ги учил в около 10ти клас, а те тогава вече спираха да се ползват и да ги преподават все едно са още актуални. Доста даскали нямат реален опит, не разбират материала, не могат да си направят изпитите. Отивам на изпит, където мога да ползвам компютър, гледам документацията на майкрософт, правя теста и тя ми го счита за грешно, като и казах да отворим документацията, почна да се измъква веднага.
andreas_hofer
Рейтинг: 701 НеутралноПроблемът наистина е сериозен и от световен мащаб, но поне в повечето страни има наистина реномирани университети и печатници на дипломи, а в България останаха само печатниците на дипломи.
Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна БългарияMaslara
Рейтинг: 213 НеутралноТрябва да си признаем, че образованието ни във всички форми е на дъното в Европа. Демографската криза - застаряващи учители, ниски заплати, стари програми, постоянно пренаписване на учебници, невъзможност за реализация, липса на интерес в децата - говоря за масовката, чалгаризацията на населението- за съжаление в образованието още дълго ще копаем дъното.
Моята дипломна работа в университета беше на тема загубила икономическа обоснованост 15 години преди да я развия. Дипломната работа на мой приятел в Германия се използва 4 години по-късно от BOSCH за ново поколение окачане на автомобили, дипломният ръководител е ръководител развойна дейност в BOSCH. Открийте приликите.
Всеки може да даде примери как взимаме медали на олимпиадите и състезанията по физика и математика или много добри Учители, но истината е че това само 2-3 % процента от всички. Голяма част от децата нямат достъп до много добри училища и учители, а ние зависим точно от масовото ниво. Завършил съм "елитен" български университет и "модерна" специалност като 70-80 % от времето сме разглеждали и тествали технологии от преди 25- 30 годни и едва 10% от преподавателите покаваха какво е развитието в настоящето и бъдещето. Няма как да произвеждаме автомобили, компютри, софтуер, високи технологии без високо ниво образование. Не говоря за дипломи, ясно е, че всеки може да си купи и още по-ясно е как на първите 2-3 седмици ще разкрият нивото на разбиране.
Паро
Рейтинг: 264 ВеселоТези басни ги разказвай на приятелките на баба си. Няма как в една порочна система кадрите да са като зачатието на Св. Дева Мария. Всичко там е вмирисано от главата до краката. Тия двамата да кандидатстват за рекордите на Гинес.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Petleshev
Рейтинг: 2060 НеутралноДо коментар [#51] от "ywk50370410":
Бивш tww09306483.То, с кое не е така?! Проблемите и основните причини за тях се знаят от години. Но, нищо не се прави. Явно повечето приказват, но всъщност не искат промяна. Значи тази малка кочинка ги устройва. Знаят, че не е добре така и по този начин и затова не искат да го променят. Тоест заливащата ни посредственост е много устойчива и се възпроизвежда.
Gustav
Рейтинг: 1684 НеутралноПичове и мацки. Работата е проста като бобена чорба. Проблемът е във финансирането, по-точно в моделът на финансиране на държавната поръчка.
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472Правилният модел сега работи единствено във военните училища. Съвсем накратко моделът "държавна поръчка" трябва да е за толкова бройки кадри, за които можеш да им осигуриш реализация. Конкретно - "безплатно" образование плюс стипендия за "Х" броя студенти срещу "разпределение" за работа по срочен трудов договор, например за 5 години след завършването.
Статистика за необходимите обучени кадри има откъде да се вземе. Всеки ТРЗ има поглед колко хора ще се пенсионират след 5 години.
За останалите, които не искат да се "закрепостяват", както го наричахме през комунизма - имат вариант - платено обучение или в държавен университет, или в частни такива.
Освен това, ако на "бизнесът" му трябват кадри - ето повод за отпускане на стипендии. Ако неще да плаща стипендии, тогава да плаща "трансфери" - неустойки за неспазено предизвестие или да се бори на свободния пазар за кадри с 5 годишен стаж.
Нищо ново няма в това. Комунистите го прилагаха този модел преди 10 ноември
andreas_hofer
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#75] от "Maslara":
Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна БългарияМного ясно, че и на преподавателите нивото пада. В крайна сметка, колко квалифицирани преподаватели с поне два отлични западни езика ще се съгласят да преподават за 500 - 600 €?! Маймуни с трици не се ловят.
Petleshev
Рейтинг: 2060 НеутралноДо коментар [#65] от "Reporter US":
Бивш tww09306483.Е... Не може всички да имат благородното излъчване на Цецка или Цветанов, тези стожери на мисълта. :)))
tribiri
Рейтинг: 880 НеутралноДо коментар [#2] от "boevbisser":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Да де! Ама в соца имаше един университет и 5-6 техникума. Сега има 50-60 техникума, които са се кръстили университети.
vhv
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#56] от "ywk50370410":
Имам приятел, преподаващ "глобални пазари" (или както там се казва на български) на английски (майчин език) в Сапиенца и Луис в Рим. 30-ина години в реалния бизнес на високо ниво (от които последните 15 в САЩ), след които сменя стреса с преподаване.
От такъв професор (няма педагогическо образование, но всички на които е помагал в защитата на мастер, веднага са привличани от големите банки и търговски фирми) има какво да се научи, най-малкото, защото преподава на бизнес английски. Какво да научат от доносниците в УНСС? Как "да изпеят" другарчето?...
Сатана Ликующий
Рейтинг: 726 НеутралноВисшето образование не е нещо извънземно, а е земен процес тясно свързан с индустрията, промишлеността, нивото на технологиите и изискванията на пазара на труда. След този фанфарен увод не ми остава нищо друго, освен да кажа, че поради липсата на индустрия, промишленост и прочие в България младежта избира замесителя на тези стопански единици - а именно Терминал 1 и Терминал 2 на Летище София. Мисля че е поучително да ви кажа, че познавам уволнен от СУ доцент, който ... работи в Германия като софтуерен инженер. Защо го уволниха ли - ами бил е навършил 66 години, но вместо да мета пред апартамента си взел, че използвал моят основен принцип . Кой е принципът ли - той е следният - доцент и професор е само този, който ако го уволнят може да спечели седмично пари за чувал картофи, прилагайки това, което е преподавал. И ето че познатият ми доцент работи като администратор на бази данни на почти 74 години в Бавария. Сатанинска работа, няма спор .....
Само простите хора си мислят, че има прости неща! Футболът е проста игра, но не е за прости хора ...Gustav
Рейтинг: 1684 НеутралноДо коментар [#82] от "tribiri":
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472То хубаво, ама тези 50 - 60 техникума, наречени "университети", не дават качеството, което даваха едновремешните техникуми. И проблемът не е в качеството на преподаването, а в методологията на целия учебен процес.
Как да го кажа, професионалното образование се измести с 5 години нагоре - от средното образование към висшето, и точно там се губи възпитателния процес, заради по-свободния и либерален режим - кеф ти ще ходя на лекции и упражнения, кеф ти ще играя карти или ще бачкам в някое кафене. Няма лошо в това, но се губят много качества по този начин
realguru
Рейтинг: 2166 НеутралноНормално е :)
Ама така работят нещата. :)
Vlado Nikolov
Рейтинг: 228 ВеселоДо коментар [#22] от "Незнайко в Слънчевия град":
Благодаря, разсмя ме! Този виц не го знаех! 🤣
Мърмор
Рейтинг: 1014 НеутралноПрав сте. Точна рекапитулация на състоянието. Дори нещо повече - ако сменим "образование" с друга предметна област, изразът ще остане в сила. За съжаление считам, че има и по-лоша "новина" - няма да излезем от дупката. Никога!
vhv
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#17] от "Norman Granz":
За щастие, бъдещият главен прокурор няма да е недоразумението, което гласят. Иначе, най-успелият кадър на "магнаурската в Симеоново", щеше да е тиквата, избран за Футболист на годината или избран за член на Съюза на художниците...
На библиотекарския само абревиатурата като видиш (УБИТ, дори ги е срам да я изписват така) и ти става ясно, какви корифеи-малоумници, са му "кръстниците" - Митко циганчето (а.к.а. гестапото), "великият" денчев, гоце селския...
vhv
Рейтинг: 418 ВеселоДо коментар [#81] от "Petleshev":
И на тиквата и на тиквата... Като стана въпрос за "мисъл" и тоя не им отстъпва.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1301 НеутралноНормално. След 10 години гербаво управление, което натика образованието в ъгъла, комбинирано с обслужваща икономика, търсеща основно обслужващ персонал, висшето образование се сведе просто до система за издаване на сертификати срещу пари.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНищо повече.
hellwitch
Рейтинг: 502 НеутралноНеобходимо е зкриване на поне 60-70% от така наречените университети, а ресурса - и финансов и като преподаватели да се насочи в няколко ВУЗ-а за да се вдигне драстично качеството.
Христо Хаджиев
Рейтинг: 220 НеутралноПрав си, то си беше (ВВМУ или ВНВМУ) най-доброто и преди. Е малко му падна ценза, но все още излизат доста компетентни кадри.
Един личен въпрос: Да не се завършил ВВМУ случайно? Captain Jack
ivanpopov
Рейтинг: 265 НеутралноТрябва рейтингова система за оценка на специалностите. И трябва да я правят само и единствено работодатели, като оценката им се умножава по оборота на предприятието/организацията им, от предишната година. А още по-добре би било, вместо оценка, да се смята по брои на работещи специалисти от съответната специалност, мащабиран със заплатата, която са декларирали пред НАП, като допълнителното мащабиране с оборота (още по-добре печалбата) на предприятието, остава.
Бенк-Бенк
Рейтинг: 690 Неутрално,,Самото финансиране е направено така, че преподавателят няма никакъв интерес да скъса студент, защото програмата му губи "клиент".''
-Такова-та ,,финансиране'' е направено, за да се ,,обучат'' повече ,,студенти'' за повече пари. Както и в средното: ,,Парите следват ученика'', така и в т.н. висше, получено в някой от многобройните уж университеи. Не може да учиш право, например'' в техникум по селско стопанство. Имаше някога държавни образователни изисквания и стандарти. Сега изискванията и стандартите в повечето случаи, за съжаление, са финансови, Паричният поток в съответния ,,университет'' води до безизпитно леко приемане и безконтролно сигурно завършване. Така паричният поток от входа води до това, че на изхода да се избълва мътен поток от посредственост с диплома.
penetrating
Рейтинг: 7869 ВеселоХубав "предизборен лозунг" на Гешев :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertmitko11
Рейтинг: 1756 ВеселоДо коментар [#69] от "arcanum":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовНе само ще завърши, ами магарето ще е и първенец на випуска....
Maslara
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#80] от "andreas_hofer":
Съгласен съм, че тази система е изчерпана.
Според мен университетите трябва да са обвързани с бизнеса - преподавателите по специализираните дисциплини да са ръководители отдели, ръководители проекти. Имам бивши колеги водещи лекции и упражнение без заплащане, но работодателя признава отделеното време за част от работния процес, но това е по-скоро изключение.
В момента много асистенти и доценти печелят повече средства от заплатите си от проекти и командировки.
mitko11
Рейтинг: 1756 ВеселоДо коментар [#79] от "Günther":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовТ.е моделът на финансиране в САЩ - безплатни са военни и полицейски академии. В останалите обучението се заплаща. Който няма пари - взема заеми, стипендии и т.н. Който не иска да изплаща заеми и не може да получи стипендия - подписва договор за финансиране на следването срещу задължание. Например с Евангелистка баптистка църква - осигурено следване срещу 10 годишен договор, където те пратят.
lz2
Рейтинг: 2266 Неутрално[quote#38:"Hawaii"][/quote]
ПравописА е поле за изява на неграмотните!"От какъв зор си НАЗНАЧИЛ ДВАМА ЮРИСТИ НА ЗАПЛАТА,
когато е могло да ги ангажираш срещу възнаграждение за съответното дело ?"
Ами много просто, заплатата на двама юрисконсулти за една година е по-малка два пъти от адвокатския хонорар за едно деро, а те решиха няколко.
По второто: Когато добросъвестно се издирят достатъчно важни доказателства, делото се обръща за твое съжаление! И това дело далеч не е единствено завършило по този начин! Пък мога да ти кажа, че болшинството от адвокатите гледат хонорара и не си мърдат пръста да си съберат нужните доказателства! Имам доста голям опит за да го твърдя! Отиват в съда колкото да отбият борча, напълно неподготвени!