Как катастрофира висшето образование

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (128)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    К'во виШе, к'ви 5 лева -> територията на тиквите, раждала е, ражда и ще ражда тикви!

  2. 2 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2160 Разстроено

    Просто и ясно обяснено.
    Само да допълня - даже при социализма нямаше такова падение, на повечето места кандидатстването и приема си бяха истински трудни, имаше и доста отпаднали студенти.
    Сега - социализъм в действие с една добавка - щедро харчене на парите на данъкоплатците в най-бедната държава на ЕС.
    Срам, голям срам, министърът на образованието, който ми се вижда умен мъж, нищо не прави по темата.

  3. 3 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 915 Неутрално

    Висшето образУвание у нас е катастрофирало от времето, в което е приет класово-партийният подход за подбора на университетските преподаватели.

    Имам време да питам всеки идиот.
  4. 4 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 1520 Весело

    Всичко това звучи като дълъг некролог на специалността "Културна антропология".

  5. 5 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 607 Любопитно

    Като резултат от тази система от десетина години в живота се срещам с много млади хора, на които им липсва почти абсолютно всичко друго, освен самочувствие...

  6. 6 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Не само висшето, ами образованието въобще катастрофира с въвеждането на англосаксонския модел с тъпите тестове. Защото същите предполагат обикновено наизустяване, без да е нужно разбиране на материала, а това произвежда фунционално-неграмотни уроди. Дявол да го вземе, да запамети е в състояние и салфетката на масата ми в ресторанта, като се напише на нея номера на поредната фунционално-неграмотна кифла, която се върже на някой хитрец.

    мурзилка
  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 3878 Любопитно

    Самият Дичев се предполага, че 30 години е седял в Тибет и няма нищо общо с българското висше образование , нали тъй?

    [email protected]
  8. 8 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4034 Весело

    До коментар [#7] от "karabastun":

    Влезте в Шенген .....там е спасението.

    Bukalemun
  9. 9 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 228 Неутрално

    Прочетох статията и се сетих за един разказ на Чудомир. Всеки размахва диплома за висше - имал ценза. А, като го питаш за елементарни неща, мига на парцали. "Учи мама, за да не работиш", този израз ни характеризира много добре. За съжаление, висшето образование, последва средното. Затъна в блатото на сивотата и гоненето на пари.

  10. 10 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4940 Неутрално

    Само да допълня - даже при социализма нямаше такова падение, на повечето места кандидатстването и приема си бяха истински трудни, имаше и доста отпаднали студенти..
    —цитат от коментар 2 на boevbisser


    КОЕ му е било "трудното".

    ЦЕЛИ СТАДА деца и внуци на АКТИВНИ и ПАСИВНИ БОРЦИ,
    ЦЕЛИ СТАДА задочници.
    РАБ ФАК - за по-младите пояснявам.
    Така нареченият РАБ ФАК - "Работнически Факултет" представляваше
    ЛЮПИЛНЯ НА НЕКАДЪРНИЦИ - Неставащите за нищо фаворитки, любовници,
    дупедавци и прочее....на местните заводски директори биваха пращани
    да учат ВИШО НА ДЪРЖАВНА ИЗДРЪЖКА и биваха подготвяни на свой ред
    за НАЧАЛНИЦИ.
    А за така нареченото "ОТПАДАНЕ" на студенти по "онова време" не ми гавари.
    Такова можеше да стане само и единствено, ако МИЛИЦИЯТА и ДС нарочеха
    някого ДА ГО "ОТПАДНАТ".

  11. 11 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4940 Неутрално

    ЦЕЛИ СТАДА деца и внуци на АКТИВНИ и ПАСИВНИ БОРЦИ,
    ЦЕЛИ СТАДА задочници.
    РАБ ФАК
    —цитат от коментар 10 на Hawaii


    Всичките тези хубавци и каки бяха пращани да учат ВИШО

    БЕЗ КАКВИТО И ДА СА ПРИЕМНИ ИЗПИТИ и ПОДБОР

    Да учат НА ДЪРЖАВНА ИЗДРЪЖКА.

    Децата и внуците на АКТИВНИТЕ и ПАСИВНИТЕ БОРЦИ

    ВЛИЗАХА "С ПРИВИЛЕГИИ" БЕЗ ИЗПИТИ

  12. 12 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    Просто и ясно обяснено.Само да допълня - даже при социализма нямаше такова падение, на повечето места кандидатстването и приема си бяха истински трудни, имаше и доста отпаднали студенти.Сега - социализъм в действие с една добавка - щедро харчене на парите на данъкоплатците в най-бедната държава на ЕС.Срам, голям срам, министърът на образованието, който ми се вижда умен мъж, нищо не прави по темата.
    —цитат от коментар 2 на boevbisser


    В момента от СУ излизат предимно бездарничи за разлика от частните университети, където по финансови причини се завършва много по-трудно от държавните университети!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  13. 13 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4940 Неутрално

    В момента от СУ излизат предимно бездарничи за разлика от частните университети, където по финансови причини се завършва много по-трудно от държавните университети!
    —цитат от коментар 12 на lz2


    Извинявай, но в много от така наречените частни "университети"

    така наречените "преподаватели" не биха ги взели за хигиенисти в СУ,

    по причина на "АКАДЕМИЧНАТА" ИМ КОМПЕТЕНТНОСТ.....

  14. 14 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2612 Неутрално

    До коментар [#10] от "Hawaii":

    И сега пак е така. Има връзкарчета на партийна основа, които влизат с царски пищови и предварително знаят какво ще им се падне (по мое време бяха различни задачи и въпроси за всеки кандидат-студент). И влиза с шестица - дипломата му и тя шестица. Давам пример - завършил химията с отличен, мисли че SiO2 е отровен газ; друг пример - завършил икономика с отличен - събира приходи и разходи в екселска таблица; трети пример - завършила икономика с отличен - не може да смята, защото не била учила счетоводство; четвърти пример - в екселска таблица подрежда сумите една под друга, после ги смята с елката и то грешно. Това са реални примери, а колко още има - да решиш да го измислиш като майтап, не можеш.

  15. 15 Профил на xamctep
    xamctep
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ееех, този СУ, бе! :)
    Напишете нещо за ВВМУ, защото това е най-добрият ни университет от десетилетия, ама не е в София. :)

  16. 16 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4034 Весело

    До коментар [#11] от "Hawaii":

    Децата и внуците на АКТИВНИТЕ и ПАСИВНИТЕ БОРЦИ
    =======
    Как умело си ги сортирал....
    Ти от кои беше....?

    Bukalemun
  17. 17 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3730 Неутрално

    След като толкова плачевно е равнището на СУ, какво ли е на Библиотекарския - тази ковачница на управленски кадри?!

    Ами на специалност “право” (т.е. социални науки) в милиционерската академия, дала на света бъдещия главен прокурор?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  18. 18 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    [quote#13:"Hawaii"][/quote]

    Явно си много далеч от висшето образование! В частните университети преподават ВСИЧКИ преподаватели от СУ за десетократно по-големи заплати! И там не пускат недоучени, защото им носят пари на всеки изпит! Трябва толкова да знаеш, че да го е срам да те скъса! Докато в СУ пескат на поразия!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  19. 19 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 213 Весело

    "...Ако имаше държавно изискване всяка година да отпадат по, примерно 5% от студентите, щеше да е съвсем друго..."


    Много хитро, г-н Дичев!
    Хахаха...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  20. 20 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 316 Любопитно

    Местата за кандидат-студенти са повече от завършващите гимназисти. Много от гимназистите заминават за чужбина, а немалка част не желаят да учат. Е, как при това положение да се запълнят всички места!
    Висшето ни образование си е като държавата ни, няма нужда да правим драми, животът си тече.

  21. 21 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    [quote#13:"Hawaii"][/quote]

    Преди време бях наел адвокат по едно засукано дело, завършил СУ. Той така оплеска делото, че на първа инстанция бяхме осъдени! Тогава реших да назнача двама юрисконсули завършили Варненския свободен университет по препоръка на един познат-нотариус. Справиха се блестящо! Спечелихме делото и ги възнаградих отделно от заплатите! Сега и двамата са прокурори в София, защото ЗНАЯТ! А и двамата нямат нито връзки, нито познати в прокуратурата! Спечелиха конкурса с отличен из между 780 кандидата, повечето от СУ! Няма повече да коментирам!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  22. 22 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5128 Весело

    До коментар [#9] от "Vlado Nikolov":

    - Колега, какво гласи вторият закон на Нютон?
    - Но аз не следвам право, ами физика!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  23. 23 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#9] от "Vlado Nikolov":- Колега, какво гласи вторият закон на Нютон?- Но аз не следвам право, ами физика!!!
    —цитат от коментар 22 на Незнайко в Слънчевия град


    Много точно!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  24. 24 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5128 Неутрално

    До коментар [#20] от "hammurabi":

    Така е. И по времето на Петър Берон и братя Миладинови, също не сме имали университети. И не сме се затрили.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  25. 25 Профил на Valeri Ivanov
    Valeri Ivanov
    Рейтинг: 470 Неутрално

    "Като знам какъв инженер съм, ме е страх да ида на лекар."
    Това не е от вчера.Отпреди 1989 година е.Така,че нищо ново няма под слънцето тук.
    Само ВУЗ-овете са повечко...


  26. 26 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    Като беше превърнато в проста търговска дейност, ае университетите в търговски дружества, които печатат дипломи!!!

  27. 27 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 565 Неутрално

    " Но защо няма кандидати в точните науки?" Доста добри кандидати - от олимпиади и състезания например - заминават да учат в чужбина със стипендии от съответния университет. На други помагат родителите и пак учат точни науки и инженерство извън България. Образованието там е по-качествено и с диплома от добър университет си намират работа пак по цял свят. Малка част се връщат в България след като понатрупат пари навън.

    "Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
  28. 28 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 521 Неутрално

    аз съм завършила су в едни далечни времена, и смея да твърдя, че тази катастрофа не е от вчера, и че всъщност няма катастрофа, а просто това си е един посредствен университет и винаги си е бил такъв. с огромен успех петгодишното "образование" може да се съебере в максимум две години и да спрат да губят веремето на децата и да ги заблуждават, че получават "образование".
    а и тонът е един все едно всички са виновни - родителите, децата, системата, само не и преподавателите, чиято неспосбност, посредственост и твърде често крумпираност, няма разбира се никакво отношение към тази тъжна ситуация.

  29. 29 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 264 Весело

    Има незаети места , защото лакомията е огромна.
    Не може местата във ВУЗ-овете , да са повече от завършващите студенти.
    Правят се на луди и затова е цялата драма.
    Трябва всяка година местата във вузовете да е не повече от 50% от завършващите, както беше преди време и ще се вдигне и нивото на образованието и ще се закрият една камара с измислени университети.
    Не може със зор да е завършил средното и по милост да са му писали тройка и той да е студент в Софийския.

  30. 30 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 1188 Весело

    Катастрофира не само висшето образование. Катастрофира образованието въобще! При това- в световен мащаб.
    Това не е моя измислица, навсякъде педагозите бият тревога! Те , както и ние, не са подготвени за мащабите и темповете на IT- революцията и безнадеждно изостават от действителността. Стигна се дотам, че наскоро някъде четох, че учител съветва колегите си да оставят децата сами да се обучават взаимно за безопасното ползване на смартфоните.
    А иначе сега основният проблем, на който няма отговор е, дали досегашните методи за преподаване, материалът, който се преподава и критериите за неговото усвояване съответстват на настоящите потребности и на предизвикателствата на бъдещето.
    Кашата в тази област е по-голяма, отколкото в политиката! И с по-страшни последствия, защото касае тези, от които зависи бъдещето на планетата.
    А подобни статийки с политически привкус могат да служат само за едно (ако са на хартия, де).

  31. 31 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2241 Гневно

    Истини, истини и само истини в една статия.
    Дори не виждам какво може да се добави.
    Добре поне, че имаме професори като Ивайло Дичев.

    подпис
  32. 32 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Първо, второ и трето класиране са само официалните, за пред хората. Но след това има неофициални класирания - понякога стигат и до двадесето (колкото е нужно).

    Това не сте го чули от мен ;)

  33. 33 Профил на marianaivanova76
    marianaivanova76
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#28] от "owen":

    Точно. Аз също съм завършила СУ, споделям напълно.

  34. 34 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 264 Неутрално

    От новите "вишисти", ако се поразровиш, ще откриеш доста, който не могат да четат, камо ли да проумеят, какво е написано!

  35. 35 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 521 Неутрално

    проблемът е изключително сериозен, познавам не едно семейство в които този въпрос е сред основните аргументи за имиграция. да се предлага решаването му с мерки като ами да ни спуснат наредба която изисква двайсе процента двойки е много несериозно. а ида обсъждаш катастрофата на висшето образование без да обсъждаш катастофата на средното и основното е безсмислено

  36. 36 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Този път добра статия от професора, но само е маркирал нещата и не дава решение.

    Първо поне в природните науки не може да си добър преподавател ако не си добър учен, и докато в СУ, във ФзФ, ХФ ФМИ това е така, в провинциалните и частните вузове това не е.

    А защо децата не искат да учат химия, физика и т.н. е ясно - много е трудно, адекватна реализация има само в чужбина (където няма самозабравили се като доцентина в ядрения, който дерибейства) и всичките по-читави деца директно започват да учат в чужбина при условия за каквито СУ може само да мечтае.

    Няма курсове по англисйки ами те по-голяма чст от преподавателине не значт добър английски.

    Решението е да дадат добри заплати и да канят лектори от чужбина вкл. българи, може да се направи като летен университет със спец курсове с цел вдигане на нивото.

    Без да се излезе на международния пазар няма как да се просеприра...и да става дума за СУ, другото съжалявам но не са университети и са ВУЗОве (качествените са МА, ХТИ, МЕИ и МГУ), а някои като магнаурскта школа пуцове.

    Темата е дълга, но докато отношението кум учените в България бъде обидно няма да има оправия.

  37. 37 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1508 Весело

    по-скоро земята ще почне да се върти наобратно, отколкото някой открито да заговори за КАЧЕСТВОТО НА ПРЕПОДАВАНЕ в СУ!

  38. 38 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4940 Весело

    [quote#13:"Hawaii"]
    —цитат от коментар 21 на lz2
    Преди време бях наел адвокат по едно засукано дело, завършил СУ. Той така оплеска делото, че на първа инстанция бяхме осъдени! Тогава реших да назнача двама юрисконсули завършили Варненския свободен университет по препоръка на един познат-нотариус. Справиха се блестящо! Спечелихме делото и ги възнаградих отделно от заплатите! Сега и двамата са прокурори в София, защото ЗНАЯТ! А и двамата нямат нито връзки, нито познати в прокуратурата! Спечелиха конкурса с отличен из между 780 кандидата, повечето от СУ! Няма повече да коментирам![/quote]

    Не съм сигурен, че сюжетът, който си ни поднесъл реално се е случил,
    но той повдига много въпроси.
    Първо,
    От какъв зор си НАЗНАЧИЛ ДВАМА ЮРИСТИ НА ЗАПЛАТА,
    когато е могло да ги ангажираш срещу възнаграждение за съответното дело ?
    Второ,
    Ако делото наистина е било "оплескано" на първа инстанция, то ако ще и
    най-добрите юристи да си наел, пак не е могло да се обърне на втората инстанция
    Тук по-скоро се е случила стандартната ситуация, когато на първа
    инстанция страната губи делото, а на втората го печели.
    Няма адвокат, дори и да е завършил Харвард или Кеймбридж, който да печели
    всички дела !
    Няма такъв адвокат - и в България, и по света.
    Трето,
    Ти, приятелю си попаднал на истински ГЕНИИ В ПРОФЕСИЯТА.
    ДВАМА СПЕЦОВЕ, както ни ги описваш ПО ГРАЖДАНСКИ ДЕЛА,
    оценени дори от НОТАРИУС,
    които впоследствие без усилия ПЕЧЕЛЯТ КОНКУРС ЗА ПРОКУРОРИ,
    на базата на НАКАЗАТЕЛНОТО ПРАВО !?!?!?!?!?!?!
    КОИ са тези ГЕНИИ СВЕТОВНИ, за да ги препоръчам
    на НАЙ-ГОЛЕМИТЕ АМЕРИКАНСКИ АДВОКАТСКИ КАНТОРИ
    където ще си паднат на мястото при ДЕСЕТОРНО
    ПО-ГОЛЯМО ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕ от заплатите и рушветите им
    сега като прокурори.....
    Ха-хааааааа

  39. 39 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#2] от "boevbisser":

    Даже.... все едно царска България е била колос във висшето образование...
    Правилно се ориентират младежите, който има желание да учи отива в реномиран университет, след който лесно си намира работа в държава където ценят кадрите. А тук нека ромите политолози да им свършат инжинерната работа ))
    По време на соца учиш тех. специалност след това имаш работа, има къде да си караш стажа има предприятия където твоите знания са нужни. Сега работодателят не иска да инвестира в обучение и иска готови, обучени кадри... ми да си ги внесе от молдова или косово

  40. 40 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    Висшето образование е бизнес и както по всички останали направления, така и в това, нашите не издържаха на конкуренцията!
    А тя постоянно плюва ли плюва....
    на Германия и трябват работници, студенти, мигранти....
    Дойче Веле работи в тази посока

    Любовта ще спаси света!!!
  41. 41 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4940 Весело

    На тези които реват за това колко добро било висшето образование преди 1989
    ще припомня, че тогава студентите учеха АБСУРДНИ и НЕНУЖНИ дисциплини
    като
    ИСТОРИЯ на БКП
    ИСТОРИЯ на КПСС
    ДИАЛЕКТИЧЕСКИ МАТЕРИАЛИЗЪМ
    ИСТОРИЧЕСКИ МАТЕРИАЛИЗЪМ
    ПОЛИТИЧЕСКА ИКОНОМИЯ......

    В Юридическия Факултет на СУ се изучаваше освен Конституционно право на НРБ
    също и КОНСТИТУЦИОННО ПРАВО на СССР ?!?!?!?!?!?!?!?!

    Почти ЕДНА ТРЕТА от УЧЕБНАТА ПРОГРАМА беше запълнена от подобни
    НЕДОМИСЛИЯ и ПРОСТОТИИ....

  42. 42 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 572 Весело

    До коментар [#41] от "Hawaii":

    Ти си баце идиот. То и сега се учи предприемачество до 3ти кла!!! Това е дооооста по-зле от формалното губене на време по история на бкп. То сега няма и оценка за поведения и затова последния сополив десетгодишен ром може да прати всяка една даскалица на майка и в пу...та

  43. 43 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#9] от "Vlado Nikolov":- Колега, какво гласи вторият закон на Нютон?- Но аз не следвам право, ами физика!!!
    —цитат от коментар 22 на Незнайко в Слънчевия град


    Отлична демонстрация на кон с капаци и тъй наречената функционална неграмотност, която освен по другите изброени причини възниква и при твърде тясната специализация.

    мурзилка
  44. 44 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 1188 Весело

    До коментар [#34] от "gak37608125":

    "От новите "вишисти", ако се поразровиш, ще откриеш доста, който не могат да четат, камо ли да проумеят, какво е написано!"

    Искаш да кажеш "виСшисти", нали? За другото си прав, някои от твоите герои стават и журналисти, за радост на зевзеците! А някои достигат и да висини, като "Дневник", например.

  45. 45 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 572 Весело

    До коментар [#41] от "Hawaii":

    А и времето даде своята оценка. Техническите кадр
    възпитани от соца си намериха място и мног от тях успешно се реализираха на запад. От сегашното висше не е баш така)))))

  46. 46 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1793 Неутрално

    Дичев, що гледаш образованието от само себе си. В БГ почти всичко катастрофира.
    А към момента "балансиращи" в тази ненор. ситуация са "магистралите", соф. метро, вдигането на бюдж. заплати, износът на "високотехнологично-добито злато срещу ауди и бмв" и много други Огромни Лъжи...

  47. 47 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 470 Весело

    А защо децата не искат да учат химия, физика и т.н. е ясно - 1.много е трудно,
    2.където няма самозабравили се като доцентина в ядрения, който дерибейства)
    —цитат от коментар 36 на olimpipanov


    Първа точка, ами трудно е, като вместо да учат, родителите им са накупили електронни джаджи по което те по цял ден мажат, като им позволяват от непълнолетни да пият и да вземат наркотици.
    Втора точка: "децата" щото на 18 вече не са деца, ама ти може и да не знаеш това, няма как предварително да знаят за някакви самозабравили се доценти(ако това въобще е вярно) и това да е фактор против избора на дадена специалност.
    Ти, можеш ли да мислиш логично и да успяваш да проследиш правилно причините и следствията като в права, така и в обратна посока, или само си лалаш да намираш някакви чисто тролски оправдания защо не и да плюеш?

    мурзилка
  48. 48 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Няма как всеки университет, включително и СУ, както Дичев дава пример с медицината, да рои факултети по всякакви специалности и качеството на обучение да е добро.
    За да се регулира това положение, следва първо бюджетните средства да се разпределят не на глава, а по рейтинг, според търсенето от страна на държавата и бизнеса, т.е. според реализацията на завършилите студенти. А за всякакви измислени специалности, само и само да се докара бройката, с която средствата на съответния ВУЗ да се връзват, направо 0 (нула) наши лева. Ако могат да си ги вземат от студентите, техен проблем, ако не да се закриват специалности, факултети и цели университети.

  49. 49 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#2] от "boevbisser":

    Дори и да иска, какво може да направи, ако трябва да отстрани окопали се партийни калинки, които не разбират проблема, защото са част от него. Министерствата и агенциите са пълни с назначения, като това на новия член на СЕМ - с 3,80, от врачанския филиал на аграрен университет , в медийния регулатор. Друг идентичен случай от последните седмици - партийна калинка, с издаден сертификат за компютърна грамотност и удостоверяващ, че госпожата е посещавала курса и може да изпраща писма и да прикачва файл - шеф по киберсигурност на държавата... И тази същата е толкова зле, че се изживява като да е завършила в Станфорд...
    Не познавам нормален човек, който може да работи с такива недоразумения.

  50. 50 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Хахаха! Кой го задава този въпрос? Ами как да не катастрофира, г.Дичев, когато професори от хора на академичното мислене се превръщат в такива на агитпропагандното?

    Мърфи е оптимист!
  51. 51 Профил на hifi hifi
    hifi hifi
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Информацията е точна и фактите се знаят от много време. Защо не се прави нищо..не знам. Дори нашите "специалисти" в образователното министерство да не знаят как да подобрят нещата, можеха поне да намлят университетите с 50%, така поне с намаяване на количеството се качва качеството.
    Темата е много дълга и е ясно, че с наличните преподаватели чудеса не могат да се очакват.

  52. 52 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#41] от "Hawaii":

    Пропуснал си "Основи на комунизма". Между другото освен дипломна работа имаше и политически изпит. Тази бележка се мъдреше на дипломите на хората и заедно с оценката от дипломната работа, образуваше крайната оценка. Времето изгубено за комунистически измишльотини отговаря на натоварването за един семестър.

  53. 53 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#15] от "xamctep":

    Дебили, дебили влизат там. Пряко наблюдение. Не могат сложно изречение да съставят, речта им е страшно богата на ... междуметия. Колите ( повечето идват с кола на лекции) си не могат да карат, но се очаква кораби да "шофират".

  54. 54 Профил на ivan_v
    ivan_v
    Рейтинг: 220 Весело

    лъже професора, моите деца са във Франция :) ......

  55. 55 Профил на ivan_v
    ivan_v
    Рейтинг: 220 Весело

    До коментар [#5] от "Kosta Delev":

    това започва от началното образование още.... дупка след дупка....

  56. 56 Профил на hifi hifi
    hifi hifi
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Между другото подобен проблем има и на запад. Младежите не искат да учат трудни специалности...обикалят света за да намерят целта в живота си по 2-3 години след като завършат училище ( разбира се с парите на мама и тати)...
    Та обратно на темата. за да вдигнат качеството на преподаване на запад има голям процент преподаватели, които идват от реалната икономика. Това са хора обикновено над 50 с по 25-30 год. стаж които преподават на студентите реални неща. представяте ли си как е мотивиран студент на когото преподава доскорошен шеф на отдел примерно в Мерцедес или Сименс....абе решения има много, само да има желание

  57. 57 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2612 Неутрално

    До коментар [#22] от "Незнайко в Слънчевия град":

    - Колега, кажете нещо по Теория на полето.
    - Аз не съм агроном, а физик.

  58. 58 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 264 Неутрално

    То "вишуту" е катастрофирало юще кога дръгалефскиот капацитетин е преподавал Марксизъм - Ленинизъм у ВИИ "Карл Маркс". А апологетите му са сред най-неграмотните, дека могат да се найдат по тея географски ширини.

  59. 59 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Всеки малко по-кадърен отива да учи в чужбина, а тройкаджиите стават горди студенти на нашите "университети". И ги завършват!
    Аз когато кандидатствах бяхме 700 калпака за 30 места. Сега ги записват за студенти още от Нова година, още преди матурите, че да не ги изпуснат. Това не е проблем от вчера. Единственото интересно е, че Дичев вече е успял да открие проблема.

  60. 60 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Ако човек е силно мотивиран да се развива и има високо IQ, може да постигне доста повече в сравнение с ВУЗ за определено време със самообучение. Не във всяка сфера, но в повечето с висока добавена стойност и заплащане.

  61. 61 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 819 Неутрално

    До коментар [#8] от "eti mehter":

    Влез в медресето... и пръдни.

  62. 62 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Как няма да катастрофира като само преди няколко дни имаше новина, че са отпуснати допълнителни бройки по ФИЛОСОФИЯ и ПСИХОЛОГИЯ. Популярни са, какво да се прави.


    "Проблемът е в това, че няма никакво значение откъде ти е дипломата, камо ли - какви оценки си имал, кой ти е преподавал. Работодателите искат човекът да може да работи на компютър и да знае английски, за другото - те ще го обучат."

    Това въобще не е вярно. Има огромно значение откъде е дипломата. Работодателят може да обучи само човек, който има базата знания. Няма как да очакваш от някой, който не знае разликата м/у КВт, КВтч, КВАр и КВА да започне след кратко обучение взезапно да разбира от електротехника.

  63. 63 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#44] от "Дон Кихот":

    Понятието "Висша" е в сила само за математиката!
    Всичко друго е присламчило се!
    Без значение дали са висшисти или вишисти! Дискусията за правилното изписване е от десетилетиЯ!

  64. 64 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 602 Неутрално

    А Баце с целия си малограмажен акъл гордо заявява, че му трябвали такива вълебшници като оня 20-годишен келеш (пишман-хакера на НАП), който не счита за нужно да учи, понеже се изживява за голяма работа, даже лъже как бил обучавал служителите на ДАНС.

    Ученето изисква усилия. Дори четенето на някакъв текст изисква усилия. Докато гледането на клипче е директно попиване на кеф, без усилия. Стигна се дотам, че всички да считат за модерно да не си учил и завършил нищо, понеже "там няма какво да ме научат, аз си знам повече от тях". Затова имаме пишман-водопроводчици, пишман-строители, а за пишман-програмистите да не говорим.

  65. 65 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Всеки малко по-кадърен отива да учи в чужбина, а тройкаджиите стават горди студенти на нашите "университети".
    —цитат от коментар 59 на sasoss


    Колко десебили са завършили в чужбина? Съдейки по нивото - те и в България не са завършили. Особено Ръдань, мяза на завършил вечерно техникум по обществено хранене. А ДС "женераль" Тънас си е жуф краварин и има същото излъчване.

  66. 66 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 404 Весело

    Малко останахме "простите" висшисти-сега всичко е магистър,доцент,професор!

  67. 67 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Не съм съгласен с голяма част от казаното от "професора". Най-малко може да се говори за катастрофа на висшето образование у нас. Катастрофа е когато си бил добре и изведнъж рязко се сблъскаш с нещо и нещата се развалят. Висшето си се деградираше бавно и полека и след като българските младежи получиха възможност да се образоват в други страни и най-кадърните заминаха да си търсят късмета извън страната, тук остана шкартото. А и да не се лъжем. Българският т.н. "бизнес" с малки изключения не се нуждае от току що завършили млади "гении", той не може да им предложи поле за изява.

  68. 68 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#1] от "LudLustrator":

    "К'во виШе, к'ви 5 лева -> територията на тиквите, раждала е, ражда и ще ражда тикви!"

    Ти си рядко тъп по всички скали и измерители. За този "уникален" пост ли ти беше голямото бързане? Който не те познава ще помисли, че си необразован УибераУ.

  69. 69 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 418 Разстроено

    След като толкова плачевно е равнището на СУ, какво ли е на Библиотекарския - тази ковачница на управленски кадри?!Ами на специалност “право” (т.е. социални науки) в милиционерската академия, дала на света бъдещия главен прокурор?
    —цитат от коментар 17 на Norman Granz


    В Библиотеката УНИБИТ може да завърши и магаре. България катастрофира като цяло...

  70. 70 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#56] от "ywk50370410":

    Още отпреди 25 години в света има тенденция на разделяне на университетите на такива за елитна наука и такива за професионални умения. Десетте процента умни студенти, които имат необходимото аналитично мислене и потенциал да измислят неща, отиват в първите университети. Останалите 90% студенти отиват във вторите университети, където ги подготвят за кадри в икономиката. Там не ги учат на фундаментални неща (не учат на теория и кое защо как е), а ги учат по занаятчисйки способ кое как се прави (без обяснения защо е така и как така става). Първите студенти стават такива, които ще измислят технологии и продукти и ще развиват наука. Вторите биват засмуквани за кадри във фирми и заводи - там не е нужно да си Айнщайн, а е нужно да ги готов обучен да боравиш с текущите технологии, изполвани в предприятието.

    Лошото е, че у нас висшите училища не могат да изпълнят функцията дори на втория тип университети, а камо ли пък на първия.

  71. 71 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 572 Неутрално

    "Но тази работа не е така лесна, защото в един момент трябват едни работници, в друг - други. Нали помните как ликвидираха инженерните специалности през 90-те, защото вече нямало нужда от тях? Сега години наред не могат да се възстановят."

    Я, това дума по дума го написах тук преди 1-2 седмици! Добре е, че се чете.

  72. 72 Профил на Personal_Jesus
    Personal_Jesus
    Рейтинг: 247 Неутрално

    [quote#11:"Hawaii"][/quote]

    Един вид такиви като бого-гелосания Домус Ага – каймакамина на Разградската кааза, в чийто харем работиш от време на време :)

  73. 73 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 215 Неутрално

    Като човек с почти две висши (имам още една година за второто), мога да кажа че нивото е такова в частност и заради преподавателите. Не може да ме учат неща, които съм ги учил в около 10ти клас, а те тогава вече спираха да се ползват и да ги преподават все едно са още актуални. Доста даскали нямат реален опит, не разбират материала, не могат да си направят изпитите. Отивам на изпит, където мога да ползвам компютър, гледам документацията на майкрософт, правя теста и тя ми го счита за грешно, като и казах да отворим документацията, почна да се измъква веднага.

  74. 74 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Проблемът наистина е сериозен и от световен мащаб, но поне в повечето страни има наистина реномирани университети и печатници на дипломи, а в България останаха само печатниците на дипломи.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  75. 75 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Трябва да си признаем, че образованието ни във всички форми е на дъното в Европа. Демографската криза - застаряващи учители, ниски заплати, стари програми, постоянно пренаписване на учебници, невъзможност за реализация, липса на интерес в децата - говоря за масовката, чалгаризацията на населението- за съжаление в образованието още дълго ще копаем дъното.
    Моята дипломна работа в университета беше на тема загубила икономическа обоснованост 15 години преди да я развия. Дипломната работа на мой приятел в Германия се използва 4 години по-късно от BOSCH за ново поколение окачане на автомобили, дипломният ръководител е ръководител развойна дейност в BOSCH. Открийте приликите.
    Всеки може да даде примери как взимаме медали на олимпиадите и състезанията по физика и математика или много добри Учители, но истината е че това само 2-3 % процента от всички. Голяма част от децата нямат достъп до много добри училища и учители, а ние зависим точно от масовото ниво. Завършил съм "елитен" български университет и "модерна" специалност като 70-80 % от времето сме разглеждали и тествали технологии от преди 25- 30 годни и едва 10% от преподавателите покаваха какво е развитието в настоящето и бъдещето. Няма как да произвеждаме автомобили, компютри, софтуер, високи технологии без високо ниво образование. Не говоря за дипломи, ясно е, че всеки може да си купи и още по-ясно е как на първите 2-3 седмици ще разкрият нивото на разбиране.

  76. 76 Профил на Паро
    Паро
    Рейтинг: 264 Весело

    [quote#13:"Hawaii"]
    —цитат от коментар 21 на lz2
    Преди време бях наел адвокат по едно засукано дело, завършил СУ. Той така оплеска делото, че на първа инстанция бяхме осъдени! Тогава реших да назнача двама юрисконсули завършили Варненския свободен университет по препоръка на един познат-нотариус. Справиха се блестящо! Спечелихме делото и ги възнаградих отделно от заплатите! Сега и двамата са прокурори в София, защото ЗНАЯТ! А и двамата нямат нито връзки, нито познати в прокуратурата! Спечелиха конкурса с отличен из между 780 кандидата, повечето от СУ! Няма повече да коментирам![/quote]

    Тези басни ги разказвай на приятелките на баба си. Няма как в една порочна система кадрите да са като зачатието на Св. Дева Мария. Всичко там е вмирисано от главата до краката. Тия двамата да кандидатстват за рекордите на Гинес.

  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  78. 78 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    До коментар [#51] от "ywk50370410":

    То, с кое не е така?! Проблемите и основните причини за тях се знаят от години. Но, нищо не се прави. Явно повечето приказват, но всъщност не искат промяна. Значи тази малка кочинка ги устройва. Знаят, че не е добре така и по този начин и затова не искат да го променят. Тоест заливащата ни посредственост е много устойчива и се възпроизвежда.

    Бивш tww09306483.
  79. 79 Профил на Gustav
    Gustav
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    Пичове и мацки. Работата е проста като бобена чорба. Проблемът е във финансирането, по-точно в моделът на финансиране на държавната поръчка.
    Правилният модел сега работи единствено във военните училища. Съвсем накратко моделът "държавна поръчка" трябва да е за толкова бройки кадри, за които можеш да им осигуриш реализация. Конкретно - "безплатно" образование плюс стипендия за "Х" броя студенти срещу "разпределение" за работа по срочен трудов договор, например за 5 години след завършването.
    Статистика за необходимите обучени кадри има откъде да се вземе. Всеки ТРЗ има поглед колко хора ще се пенсионират след 5 години.
    За останалите, които не искат да се "закрепостяват", както го наричахме през комунизма - имат вариант - платено обучение или в държавен университет, или в частни такива.
    Освен това, ако на "бизнесът" му трябват кадри - ето повод за отпускане на стипендии. Ако неще да плаща стипендии, тогава да плаща "трансфери" - неустойки за неспазено предизвестие или да се бори на свободния пазар за кадри с 5 годишен стаж.

    Нищо ново няма в това. Комунистите го прилагаха този модел преди 10 ноември

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  80. 80 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#75] от "Maslara":

    Много ясно, че и на преподавателите нивото пада. В крайна сметка, колко квалифицирани преподаватели с поне два отлични западни езика ще се съгласят да преподават за 500 - 600 €?! Маймуни с трици не се ловят.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  81. 81 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    До коментар [#65] от "Reporter US":

    Е... Не може всички да имат благородното излъчване на Цецка или Цветанов, тези стожери на мисълта. :)))

    Бивш tww09306483.
  82. 82 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#2] от "boevbisser":

    Да де! Ама в соца имаше един университет и 5-6 техникума. Сега има 50-60 техникума, които са се кръстили университети.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  83. 83 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#56] от "ywk50370410":

    Имам приятел, преподаващ "глобални пазари" (или както там се казва на български) на английски (майчин език) в Сапиенца и Луис в Рим. 30-ина години в реалния бизнес на високо ниво (от които последните 15 в САЩ), след които сменя стреса с преподаване.
    От такъв професор (няма педагогическо образование, но всички на които е помагал в защитата на мастер, веднага са привличани от големите банки и търговски фирми) има какво да се научи, най-малкото, защото преподава на бизнес английски. Какво да научат от доносниците в УНСС? Как "да изпеят" другарчето?...

  84. 84 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Висшето образование не е нещо извънземно, а е земен процес тясно свързан с индустрията, промишлеността, нивото на технологиите и изискванията на пазара на труда. След този фанфарен увод не ми остава нищо друго, освен да кажа, че поради липсата на индустрия, промишленост и прочие в България младежта избира замесителя на тези стопански единици - а именно Терминал 1 и Терминал 2 на Летище София. Мисля че е поучително да ви кажа, че познавам уволнен от СУ доцент, който ... работи в Германия като софтуерен инженер. Защо го уволниха ли - ами бил е навършил 66 години, но вместо да мета пред апартамента си взел, че използвал моят основен принцип . Кой е принципът ли - той е следният - доцент и професор е само този, който ако го уволнят може да спечели седмично пари за чувал картофи, прилагайки това, което е преподавал. И ето че познатият ми доцент работи като администратор на бази данни на почти 74 години в Бавария. Сатанинска работа, няма спор .....

    Само простите хора си мислят, че има прости неща! Футболът е проста игра, но не е за прости хора ...
  85. 85 Профил на Gustav
    Gustav
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    До коментар [#82] от "tribiri":

    То хубаво, ама тези 50 - 60 техникума, наречени "университети", не дават качеството, което даваха едновремешните техникуми. И проблемът не е в качеството на преподаването, а в методологията на целия учебен процес.
    Как да го кажа, професионалното образование се измести с 5 години нагоре - от средното образование към висшето, и точно там се губи възпитателния процес, заради по-свободния и либерален режим - кеф ти ще ходя на лекции и упражнения, кеф ти ще играя карти или ще бачкам в някое кафене. Няма лошо в това, но се губят много качества по този начин

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  86. 86 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2166 Неутрално

    Нормално е :)

    Ама така работят нещата. :)

  87. 87 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 228 Весело

    До коментар [#22] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Благодаря, разсмя ме! Този виц не го знаех! 🤣

  88. 88 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    ... за съжаление в образованието още дълго ще копаем дъното...
    —цитат от коментар 75 на Maslara

    Прав сте. Точна рекапитулация на състоянието. Дори нещо повече - ако сменим "образование" с друга предметна област, изразът ще остане в сила. За съжаление считам, че има и по-лоша "новина" - няма да излезем от дупката. Никога!

  89. 89 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#17] от "Norman Granz":

    За щастие, бъдещият главен прокурор няма да е недоразумението, което гласят. Иначе, най-успелият кадър на "магнаурската в Симеоново", щеше да е тиквата, избран за Футболист на годината или избран за член на Съюза на художниците...
    На библиотекарския само абревиатурата като видиш (УБИТ, дори ги е срам да я изписват така) и ти става ясно, какви корифеи-малоумници, са му "кръстниците" - Митко циганчето (а.к.а. гестапото), "великият" денчев, гоце селския...

  90. 90 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#81] от "Petleshev":

    И на тиквата и на тиквата... Като стана въпрос за "мисъл" и тоя не им отстъпва.

  91. 91 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    Нормално. След 10 години гербаво управление, което натика образованието в ъгъла, комбинирано с обслужваща икономика, търсеща основно обслужващ персонал, висшето образование се сведе просто до система за издаване на сертификати срещу пари.
    Нищо повече.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  92. 92 Профил на hellwitch
    hellwitch
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Необходимо е зкриване на поне 60-70% от така наречените университети, а ресурса - и финансов и като преподаватели да се насочи в няколко ВУЗ-а за да се вдигне драстично качеството.

  93. 93 Профил на Христо Хаджиев
    Христо Хаджиев
    Рейтинг: 220 Неутрално

    Ееех, този СУ, бе! :)Напишете нещо за ВВМУ, защото това е най-добрият ни университет от десетилетия, ама не е в София. :)
    —цитат от коментар 15 на xamctep


    Прав си, то си беше (ВВМУ или ВНВМУ) най-доброто и преди. Е малко му падна ценза, но все още излизат доста компетентни кадри.
    Един личен въпрос: Да не се завършил ВВМУ случайно?

    Captain Jack
  94. 94 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 265 Неутрално

    Трябва рейтингова система за оценка на специалностите. И трябва да я правят само и единствено работодатели, като оценката им се умножава по оборота на предприятието/организацията им, от предишната година. А още по-добре би било, вместо оценка, да се смята по брои на работещи специалисти от съответната специалност, мащабиран със заплатата, която са декларирали пред НАП, като допълнителното мащабиране с оборота (още по-добре печалбата) на предприятието, остава.

  95. 95 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 690 Неутрално

    ,,Самото финансиране е направено така, че преподавателят няма никакъв интерес да скъса студент, защото програмата му губи "клиент".''
    -Такова-та ,,финансиране'' е направено, за да се ,,обучат'' повече ,,студенти'' за повече пари. Както и в средното: ,,Парите следват ученика'', така и в т.н. висше, получено в някой от многобройните уж университеи. Не може да учиш право, например'' в техникум по селско стопанство. Имаше някога държавни образователни изисквания и стандарти. Сега изискванията и стандартите в повечето случаи, за съжаление, са финансови, Паричният поток в съответния ,,университет'' води до безизпитно леко приемане и безконтролно сигурно завършване. Така паричният поток от входа води до това, че на изхода да се избълва мътен поток от посредственост с диплома.

  96. 96 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 7869 Весело

    Хубав "предизборен лозунг" на Гешев :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  97. 97 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1756 Весело

    До коментар [#69] от "arcanum":

    Не само ще завърши, ами магарето ще е и първенец на випуска....

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  98. 98 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#80] от "andreas_hofer":
    Съгласен съм, че тази система е изчерпана.
    Според мен университетите трябва да са обвързани с бизнеса - преподавателите по специализираните дисциплини да са ръководители отдели, ръководители проекти. Имам бивши колеги водещи лекции и упражнение без заплащане, но работодателя признава отделеното време за част от работния процес, но това е по-скоро изключение.
    В момента много асистенти и доценти печелят повече средства от заплатите си от проекти и командировки.

  99. 99 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1756 Весело

    До коментар [#79] от "Günther":

    Т.е моделът на финансиране в САЩ - безплатни са военни и полицейски академии. В останалите обучението се заплаща. Който няма пари - взема заеми, стипендии и т.н. Който не иска да изплаща заеми и не може да получи стипендия - подписва договор за финансиране на следването срещу задължание. Например с Евангелистка баптистка църква - осигурено следване срещу 10 годишен договор, където те пратят.

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  100. 100 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    [quote#38:"Hawaii"][/quote]
    "От какъв зор си НАЗНАЧИЛ ДВАМА ЮРИСТИ НА ЗАПЛАТА,
    когато е могло да ги ангажираш срещу възнаграждение за съответното дело ?"

    Ами много просто, заплатата на двама юрисконсулти за една година е по-малка два пъти от адвокатския хонорар за едно деро, а те решиха няколко.
    По второто: Когато добросъвестно се издирят достатъчно важни доказателства, делото се обръща за твое съжаление! И това дело далеч не е единствено завършило по този начин! Пък мога да ти кажа, че болшинството от адвокатите гледат хонорара и не си мърдат пръста да си съберат нужните доказателства! Имам доста голям опит за да го твърдя! Отиват в съда колкото да отбият борча, напълно неподготвени!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK