Ха,ха...тезата на тази дoписка е, абе вярно е че предложението на архитекта е крайно малоумно, но аз ще гласувам въпреши това за него. Ашколсун Маноле, не си от най - интелигентните.
Домързя ме да го чета цялото, но естествено че адресната регистрация е с предимство пред собствеността. Редно е да може да се ползва 1 зона в България, а не по 1 за всеки град в който имаш апартамент. А и решението така или иначе не е в тези зони, а в наличието на паркинги - подземни, надземни, пететажни итн.
За мене по интересното в случая е, че никой не е атакувал това безумие с адресната регистрация. Познавам няколко семейства с подобен проблем само че на тях въпреки адресната регистрация им бяха отказали тогава заради това, че колите са с чужди номера. Сега дали това с номерата е отпаднало не знам.
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
До коментар [#1] от "von_seeckt":За мене по интересното в случая е, че никой не е атакувал това безумие с адресната регистрация. Познавам няколко семейства с подобен проблем само че на тях въпреки адресната регистрация им бяха отказали тогава заради това, че колите са с чужди номера. Сега дали това с номерата е отпаднало не знам.
Едно от възможните решения за справяне със замърсения въздух е опитът на Талин. Общественият транспорт е безплатен, но само за онези, които имат жителство и плащат данъците си в града. Така се решават два проблема едновременно. Разбира се, всичко е въпрос на желание и на сметка.
До коментар [#1] от "von_seeckt":Ъммм, четете ли? Човекът няколко пъти пише, че е от Пловдив и ще гласува за кмет там. Просто му харесват идеите на кандидата за кмет на София.
Почти всички лизингови автомобили са със софийска регистрация, без значение в кой град на България си го купуваш, къде го караш и къде "местодомува", както казват документите. Значи, с лизингова кола от Кърджали примерно няма проблем, нали номерът почва със СВ... Това първо. Второ - в центъра на София, че вече и не само там, е пълно с институции от национално значение, а не с местно такова. Администрации, болници, какво ли не - и всичко това предполага безпрепятствено и без дискриминация по регионален признак придвижване.
Талин - различни мащаби. Но по принцип идеята за произволно дискриминиране на номера (дали ще са четни-нечетни, свои-чужди) беше тествана на някои места и резултатите са доста противоречиви. Например карам евро 6, но съм с пловдивска регистрация, а тия със СА и 20 годишни дизеляци са ОК?
Който не е от София трябва да плаща такса или да ползва алтернативен транспорт. Отделен въпрос е, че всичките дизели над 10 години в цялата страна трябва да бъдат забранени.
Боян Таксиров еврогея
Се разхождаше по една алея.
Бавно, плавно и с финес
Въртеше гъз намазан с грес😆
Авторът има право - трябва нещата да бъдат направени така, че да ти е по-удобно и приятно да ходиш пеша (велосипед, тротинетка, инвалидна количка, скейт), отколкото с кола и това да е най-важното ограничение. На второ място да идва цената - ако толкова държиш да се возиш, плащай. И чак на далечно трето място забраните.
ГЕРБ - Граждани... Европейско... Развитие... - баси тъпия виц.
Щом според тебе ще работи, то значи че нищо няма да се получи. Има ли според тебе, лилав комсомолецо, полицията потенциал да контролира, кой с какви номера е? В Германия, при цялата и организираност се опитаха да забранят определени улици за дизели и се оказа, че полицията не се справя.
Това са битовизми, ограничаването на достъпа по регистрационни табели с идеята за намаляване на замърсяването е нерационално, защото ако това се случи наличният градски транспорт няма да може да компенсира пътникопотока. Освен това ежедневно в София пристигат доставчици с различен по калибър транспорт с несофийски номера, срива се цялата логистика, неприложимо е.
За засаждането на дървета - собствениците на сгради с наредба могат да бъдат принудени да засаждат определен брой дървета, стига да има къде, защото върху асфалт и цимент няма как, същото може да бъде заложено като изискване при строежа на нови сгради, но това ще оскъпи инвестицията, защото ще изисква допълнително площи за озеленяване.
Да ме прощава Манол, ама това си е синдрома на провинциалиста. Имота в София, да е в центъра на София. Да си вземе къща в Казичене или Панчарево и няма грижи, ще си има и дворè с гаражче. Като му е скъпо, да го продава, и при редките си идвания спи в хотел. Не може и х@я до края и душата в рая. Аман от баровци, дето им е скъпо и неудобно.
Да ме прощава Манол, ама това си е синдрома на провинциалиста. Имота в София, да е в центъра на София. Да си вземе къща в Казичене или Панчарево и няма грижи, ще си има и дворè с гаражче. Като му е скъпо, да го продава, и при редките си идвания спи в хотел. Не може и х@я до края и душата в рая. Аман от баровци, дето им е скъпо и неудобно.
Най-големите замърдители на София са самите софиянци, просто зарсди броя им. Направете паркирането платено в цяла София, както и преминаването през центъра. Нещата бързо ще си дойдат на мястото.
Е, арх. Игнатов е в кампания, още не е кмет. Ако тръгне да се обяснява и извинява на всеки с апартамент, без апартамент, по всеки личен въпрос, омбудсман да беше, не би смогнал. Хайде да се концентрираме върху главното: една от първите каузи, с които привлече вниманието ми е борбата с мръсния въздух. Никой друг не си е мръднал пръста. А тя е най-важна и за мен. Търпим санкции, които ще растат и тровим децата си. Има приоритети. Всички плащаме данъци, аз ходя пеша и използвам обществен транспорт в града, моите права къде са?!
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
Да направят такса за влизане в центъра! В много градове е така, Лондон например. В Торино пък в Центъра се влиза само с Евро 4 и нагоре! У нас Фандъкова само срича някакви небивалици и гледа, като теле!
И още нещо - всяка идея, базирана на дискриминация по регионален признак е откровено тъпа, защото следващата смяна на българските автомобилни номера ще направи точно това - премахване на идентификаторите на региона в табелата. Номерата ще показват единствено датата и поредността на регистрацията на автомобила. Така, както отдавна е в Холандия, Великобритания, а от 10-15 години насам - и във Франция и Испания (където пък точно отношението към шофьори на автомобили с номера от определени региони катализира промяната).
В случая имах предвид идеята на кандидат-кмета - "В дни с повишено замърсяване на въздуха трябва да се спира достъпът за минаване през центъра на автомобили с несофийска регистрация".
Затова не говоря за коли, а за обществен транспорт. Това с колите трябва да се разреши единствено с реален контрол върху техническата изправност. Но трябва да има и добра алтернатива каквато е общественият транспорт. Ако той е на същото положение с лошо разписание и непроучени маршрути, с нисък капацитет и висока цена, никой няма да слезе от колата.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#15] от "venci4": Забраните сами по себе си не работят, особено пък в мамковината! Всяка забрана автоматично става хранилка на групата контролиращи органи! Трябва алтернатива! Дизелите например, могат да бъдат превърнати в газ-дизел! Относително евтино е, увеличава мощността и помага за по- цялостното изгаряне на нафтата, което силно намалява вредните емисии. Градският транспорт също би могъл да е алтернатива, но когато се превърне в транспорт, а не в говедовоз!
Малко съм учуден от подобна, крещящо тъпа партенка??? 1. За зелена зона е 100, не 150 лв. 2. Всеки който е собственик на имот, или част от семейство, може да си направи адресна регистрация, и ако е собственик на МПС - никой няма да му откаже стикер. 3. Виж, ако ползва същото в друг град - е, тогава половинката, или друг роднина трябва да е собственик на МПС, с регистрация на второто място... Разбира се, велеречивият умник може да "не го направи", Щото трябвало да гласува в София, (също неверно, но пак с подаване на декларация). Готин, ние от центрото на Софето, тези ги нямаме за нищо -подаваме по дифолт, плащаме и пак сме благодарни, че още нямаме толкоз претенциозни съседи!!! Чак и със звукозаписно студио - баси!!!
... Това протяжно и сълзливо излияние на въпросния господин само идва да покаже че редакторите в тази медия въобще не живеят или работят в центъра на София! Защо занимавате аудиторията с един (или няколко поста!) в социални мрежи на няколко единици ( т.е. АБСОЛЮТНИ ИЗКЛЮЧЕНИЯ!) от общите правила за да се създават за тях някакви специални правила!? Като е в Пловдив и иска да влиза в центъра на СОФИЯ, когато му скимне- да ПЛАЩА! ТАКА е в белите държави, така трябва да е и у нас?
Да се чули някой от Саутхямптън да се жалва, че не може да влезне безплатно в центъра на Лондон?
"Едно от възможните решения за справяне със замърсения въздух е опитът на Талин. Общественият транспорт е безплатен, но само за онези, които имат жителство и плащат данъците си в града."
Първо, човека си плаща местните данъци и такси в града. Второ, в София постоянно ползващите градски транспорт напрактика ползват сериозни преференции. Годишната карта струва 365 лв или 1 лев на ден. Да не говорим за ученическите, пенсионерските и други предеренциални карти за огромни групи хора.
До коментар [#33] от "zxp53317185":... е то е казано- няма пряка забрана, но ИМА ЦЕНА да ползваш по-специални права- така е в Лондон, така е другите бели столици и големи евро-градове!
В Германия са популярни директните забрани. Кратко, ясно и точно : Забранено е еди какво си, например Коли под евро 5 да влизат в еди коя си зона. Оплакванията при арменския поп. В резултат въздухът е чист. Много по - чист от софийския.
Отново съм съгласен с Манол Пейков. Последният път беше мнението му по повод случая с оперната певица Дарина Такова и неадкватната намеса на министъра на културата. Спирането на автомобилите с несофийска регистрация в центъра на София няма да помогне за намаляването на задръстването и респективно замърсяването поради още една простичка причина. Автомобилите в центъра на София са предимно със софийска регистрация. Отделно много автомобили в провинцията са със софийска регистрация. Било служебни автомобили, с които някой служител от провинцията пътува, било автомобили купени на лизинг (последните бидейки предимно нови и добре поддържани замърсяват най-малко). Дори наистина в центъра да влизат единствено софийските автомобили, ефект няма да има. Забелязвам, че миислещите (уж) хора много настървено се нахвърлят върху Борислав Игнатов за спорните му идеи (и качества) и пропускат всичко друго. Искаме си да декларира или поне да покаже, че ще си сътрудничи с хората от "Спаси София". Там имат знания какво да се случи с градския транспорт за да служи на хората. Борислав Игнатов в случая с ПСА показа, че може разумно да се вслушва в чуждото мнение и общественото недоволство и аз вярвам, че няма да се промени и възгордее. Пожелавам му успех в София.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
Разбира се. Не трябва само тояга, трябва и морков. Докато да пътуваш с градски транспорт ти е 3 пъти по-бавно (и в много случаи физически неприятно) от автомобила, каквито и ограничения да измислят няма да свалят софиянеца от колата.
Много плява, малко зърно. Не може всеки да занимава читателите на вестника надълго и нашироко със собствените си проблемчета, това е досадно. Не го сопрочетох, няма излишно време за губене.
Да светна господина, че и аз съм с кола, живея в центъра и не пискам като ми се наложи в Хасково и в Пловдив да плащам за зона, защото спирахме там при семейната почивка. В Кърджали спрях на платен паркинг до хотела, че цялата улица беше забранена за паркиране, но се оказа, че пък нямали паяци. Като сме в Бургас също така или си пускам СМС или оставям колата на големия общински паркинг за 5 лева на ден. Но идеята да се пускат само местни като регистрация коли е пределно тъпа, ако не знаете водата Девин се доставя с коли със смолянска регистрация, виждал съм и такива с разградска да возят солети например. Отделно е крайно време общината да измисли нещо малко по-умно от това от Люлин до Цариградско да трябва да минаваш между Президенството и МС, тоест през идеалния център - нещо западната дъга на околовръстното, връзката с Тракия са доста важни, една тангента не стига. Отделно като се въведат зони и т.н. и по кварталите, нещата ще се оправят. В събота и неделя положението е добре, което значи, че работещите правят трафик, а това е защото има къде да паркират безплатно или евтино. Аз работя в Центъра и посмъртно не си помислям да дойда на работа с кола, защото сме между синята и зелената зона и няма места.
Аз живея в провинцията и сигурно пак 30 процента от колите, които виждам са със софийска регистрация. Какво правим? Какво ме грее мене, че големите монополисти са регистрирани в София и там си плащат данъците?
Не говоря за общински съветници, нито за кмет (кандидати, де), а за организацията "Спаси София". Там хората милеят за София, имат идеи как града да стане по-добър и по-уютен, по-човечен и имат знанията и умението да ги реализират. С тях трябва да работи общината. "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
Абе може ли да попитам, като си взел болен човек в колата, станал си в 2 през нощта, минал си няколкостотин километра, на буферен паркинг ли да си оставиш колата, за да идеш до МА? Там, където ти вземат три лева на час, а не 5 за 24 ч, както в Кърджали. Иначе и аз имам жилище в София и плащам данъци там.
Този архитект ще вземе по малко и от Иванчева която ше ни спасява от корупцията, и по малко и от пъпчивия тийнейджър който щял да спасява софия от гербаджийското метро. Явно е поредния умнокрасив аутист като малката Грета :)
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
Ами ако се окаже че не е проблема в колите, а в отоплението в гетата? Или вие клошарите си искате безплатен транспорт за да се топлите там зимата?! Само че мен ако питате, некъпаните трябва да ви прибират на други специализирани места!
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
Зелените сте чиста проба фашисти - искате другите да са като вас! Веганите и гейовете сте същите фашисти - искате и другите да са вегани и гейове! Признай че изобщо не те интересува чистота на въздуха в София! А те интересува там в БГ да карат колела, и през 40те градуса лятото, и през -20те зимата! Да ни е гадно! Познах ли? А това че хората имат деца които возят, или багажи които пренасят или просто им е неудобен транспорта не ви интересува! Да страдат щом са останали в България и не са зеленясали гей вегани! Нали така?!
Прозрачни сте! Банални сте!
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
Това е чудесно за младите без деца. Но как аз ще карам тротинетка 25км за да стигна до работа и къде в тротинетката да сложа 1 дете за детска градина и още 1 за училище? Целия този трип ми е 25км, независимо дали вали, дали духа и дали е -15 градуса и е заледено?! Какво е решението за такива като мен? Да съм мислил когато правя деца ли?
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
И да! Плащам си - купил съм си гараж у нас, и плащам 150лв месечно паркинг до офиса, че нямам време да обикалям за да паркирам на 15мин пеш от работата си!
Всеки гледа на света през своето битие! И от това че ми препоръчвате скейт!!! си вадя извода че сте 20 годишен сополанко, на който всичко в тоя свят му е ясно!
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
Някой ви е забранил да ходите пеша или да ползвате градски транспорт ли?! До колкото знам един пъпчив кандидат от спаси софия ще закрива метрото - тогава не гласувайте за него!
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
Мръсният въздух в София е предимно в районите около Факултета, Дружба, и т.н. но не и центъра. И като се забрани движението на МПС в центъра, това как ще помогне на хората от Красна Поляна примерно?! Или може би проблема не е изобщо в колите?!
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
Да. Но най-мръсния въздух в София е в Красна Поляна! Това да ви подсказва нещо за колите в центъра на София? Хинт: не са колите проблема, а културните особености на братята роми!
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
Те ще свалят софиянци от колите, това е по-лесното, но това едва ли ще помогне на жителите на Красна Поляна които дишат най-мръсния въздух в страната! Не са проблем колите! Просто "разсъждавате" със зелени клишета!
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
Еми то не е rocket science. Правят се замервания в съотвения район и се прави сравнение след въведената мярка. Ако в центъра има ефект, може да се въведе и в красна поляна. Ако няма ефект се търсят други мерки и така. Но без забрани няма да стане със сигурност.
Аз съм "софиянец" отдавна "свален" от колата!!! Имам стикер за синя зона, където съм регистриран и там е работата ми, и гараж, там дето живея в момента. На теория нямам проблеми с паркирането, виж, имам проблем с девиантните селски изроди, дето джиткат брички около мен... И въпреки че съм 40 год. шофьор, си ползвам градския транспорт. А селтаците, дори не познават линиите му! За въздух просто не ми се говори.
Какви коли, какви 5 лева. Според СЗО 80 % от замърсяването в София е от битовото отопление (дръва, кюмюр, гуми, парцали). Останалите боклуци около блоковете, в градинките, пътеките, улиците са от селяците.
Не изпитвам особено съчувствие към автора на статията. Това да имаш гарантирано право на паркинг в центъра на голям град в Европа е голям лукс. И ако наистина идва епизодично, спокойно може да паркира в някой ит периферните паркинги и да пътува с градския транспорт.
Вие си вадите от контекст по нещо от всеки коментар и си държите някаква несвързана реч, невиждан подход тук, хаххххххахахаххххааааа, не използвам метро, живея в центъра, но никой няма да го "закрие", дишайте.
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
"Според СЗО 80 % от замърсяването в София е от битовото отопление (дръва, кюмюр, гуми, парцали). "
Виж, вече роди завършен идиот и селяндур. София е единствения град в Европа, в който се задъхвам. Пркирте по калта, пренасяте го н асфалт и после това цялото безумие се вдига във въздуха! И аз го дишам! Заради такива дебили, като теб! Писна ми от селяндури! Да, аз съм селянин! Но нямам МПС, нямам куче, де да сере под път и над път, имам едно дете, което е възпитано! И щом аз мога да да възпитам дете без лично МПС и ти можеш. Можеш и да пазаруваш без МПС, дебил с дебил!
Нямаш МПС, може би защото шофьорска книжка може да се получи само от лица с най-малко основно образование. Като ти гледам правописа ...... и името.....
Направо сложете 20 снайпера на Църна маца да стрелят по всички коли с номера СО след околомръсното и в дълбоката 'провинция', какво сте се разръчкали са тези кадифени ръкавици. Пази Боже сляпо да прогледа и селяндур да се мисли за специален заради 35 квадрата в бетонен кокошкарник. Брандирайте София като новия Бейрут направо!
Всеки проблем, засягащ много хора се експлоатира за политически дивиденти. Въздухът в София, очевидно не е тема за Филибейски псевдоинтелектуалец - бизнесмен. Това е баси та**ка! Бегай по тепетата... Че чак и горд "собственик" ... Малиййй, врътна ни кауня...
Всеки проблем, засягащ много хора се експлоатира за политически дивиденти. Въздухът в София, очевидно не е тема за Филибейски псевдоинтелектуалец - бизнесмен. Това е баси та**ка! Бегай по тепетата... Че чак и горд "собственик" ... Малиййй, врътна ни кауня...
Много точно казано: псевдоинтелектуалец - бизнесмен. Цялата статия е със самохвално - рекламен характер. Вижте ме какъв як интелектуалец съм - книги, издателства и т.н., ама в същото време съм и патрон - жилища в центъра на София, Пловдив, яки пачки и т.н. А пък защо да не се направя на интересен по актуален въпрос.
Също така ще е добре автора на статията, занапред да избягва, да занимава широката аудитория с подробности от личния си живот, които интересуват само най - близките му роднини. Все пак това е новинарски сайт, а не Фейсбук.
"...а се намалява максималната допустима скорост, да се правят споделени улици, да се дава приоритет по всевъзможни начини на пешеходците, велосипедистите и градския транспорт....".
"Авторът на статията" точно във Фейсбук си е публикувал мнението и "подробностите от личния живот". Пише го в предисловието към статията. А решението за публикуването й е на редакцията на Дневник. Колкото за това дали и кой да плаща за преминаване през централната част на града, според мен най-справедливо е за колите с регистрация от друга област, вкл. СО, да има един вид винетка, а за тези с регистрация в София-град, местният данък МПС да бъде сериозно преструктуриран като се въведе много стръмно растяща ЕКО компонента плюс като цяло данъкът бъде увеличен. Аз съм роден и живея в София и карам автомобил с регистрация в София-град.
Проблемът е в това че въобще децата ти трябва да предприемат това пътуване, за да отидат на ясла/детска градина/училище. Ако имаше достатъчно качествени такива близо до дома ти, които да ги приемат без да ти извиват ръцете с подкупи, то тогава такова пътуване би било безсмислено.
Всъщност това е един много хубав пример колко плосък е анализът за средата и за проблемите в София на кандидат-кмета. Не им е стигнала прозорливост да разберат кое стои наистина за тия проблеми не са могли да се разровят по-надълбоко...
Май не си схванал поста - и да се спрат всички МПС през зимата, замърсяването ще намалее с 20 процента. И да наистина имаше изследване на СБ според което основен замърсител е битовото отопление. Представи си визуално стар дизел който работи сутрин един час и вечер един час по маршрут дом-работа и си представи печка на дърва и въглища работеща 16 часа на ден. Найс а? А за автопарка - синя зона в целия град и всички ще слязат от колите. Решението е взето наготово от Виена - град който от години е абониран за топ 3 на най-добрите градове за живеене в света.
Всъщност не сте прави, много хора сме тези които имаме жилище и бизнес в столицата и живеем в друг град. И в моя случай е Пловдив. И преди години съвсем съзнателно си смених адресната регистрация въпреки, че съм израстнал в София, до такава степен не можех да понасям това, в което се превръща града ни. Най-голямото замърсяване в страната е от тези дето не спазват закона: 1. Каращи дизелови коли с демонтирани катализатори ( над половината автопарк). 2. Тези дето не им се дават пари за дърва и висококалорични въглища и вместо това горят боклуци ( основно цигани от гетата). 3. Боклуци като Ковачки, които си мислят че са над закона и могат да горят каквото си искат в тецовете си, щом се отчитат където трябва. Това не се решава със забрани, ами с контрол , глоби и спиране от движение или експлоатация. ПС. В София жк. Дружба бе квартал с изключително мръсен въздух зимата през 80-те, поради инверсиите и индустриалната зона, откак спряха Кремиковци , затвориха повечето мръсни производства и сложиха филтри на КЦМ-то си е съвсем нормален квартал. Виж за сметка на това Разсадника и други около гетата вече на нищо не приличат. И виновни пак са онези на жълтите павета. ППС. Напоследък дървата за отопление толкова поскъпнаха, че скоро ще са сравними с пелетите, но това едва ли ще реши горните три точки.
Аз съвсем не си представям , а съм го виждал, какво е дизелов вампир половин час да ти пуши под прозореца през зимата, за да загрее двигателя . Като добавим и задръстванията тогава какво става?? Не знам къде живеете, но явно не е в голям град
До коментар [#50] от "Gopeто":Тея нефелници от спаси София, милеят за София толкова, че искат да закрият гербаджийското метро! Понеже всичко от Герб е лошо!
Ако можеше да четеш, щеше да разбереш, че тия "нефелници" не искат да закриват никакво метро (не, някой може де, а метрото не е гербаджийско, а софийско), а искат да се развие останалия транспорт - трамвай, тролеи, автобуси. "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
von_seeckt
Рейтинг: 221 НеутралноХа,ха...тезата на тази дoписка е, абе вярно е че предложението на архитекта е крайно малоумно, но аз ще гласувам въпреши това за него. Ашколсун Маноле, не си от най - интелигентните.
NIKE
Рейтинг: 488 НеутралноРешението е едно политиците да минават задължителен психо преглед.
АзКлавдия
Рейтинг: 914 Неутрално
Доброто е заразноПолзвай буферен паркинг и метро, като останалите провдивчани, дето нямаме апартамент в центъра на София.
zxp53317185
Рейтинг: 3277 НеутралноДомързя ме да го чета цялото, но естествено че адресната регистрация е с предимство пред собствеността. Редно е да може да се ползва 1 зона в България, а не по 1 за всеки град в който имаш апартамент. А и решението така или иначе не е в тези зони, а в наличието на паркинги - подземни, надземни, пететажни итн.
DDR
Рейтинг: 1585 НеутралноДо коментар [#1] от "von_seeckt":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?За мене по интересното в случая е, че никой не е атакувал това безумие с адресната регистрация. Познавам няколко семейства с подобен проблем само че на тях въпреки адресната регистрация им бяха отказали тогава заради това, че колите са с чужди номера. Сега дали това с номерата е отпаднало не знам.
von_seeckt
Рейтинг: 221 НеутралноНе мисля, че това е основния проблем на София.
gesand
Рейтинг: 277 НеутралноДо коментар [#1] от "von_seeckt":
“When small men begin to cast big shadows, it means that the sun is about to set”, Lin YutangЪммм, четете ли? Човекът няколко пъти пише, че е от Пловдив и ще гласува за кмет там. Просто му харесват идеите на кандидата за кмет на София.
DDR
Рейтинг: 1585 НеутралноДо коментар [#6] от "von_seeckt":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Дребните радости допринасят за големият комфорт.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1349 НеутралноДо коментар [#7] от "gesand":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНе може да чете.
deinakz
Рейтинг: 8 НеутралноЕдно от възможните решения за справяне със замърсения въздух е опитът на Талин. Общественият транспорт е безплатен, но само за онези, които имат жителство и плащат данъците си в града. Така се решават два проблема едновременно. Разбира се, всичко е въпрос на желание и на сметка.
von_seeckt
Рейтинг: 221 НеутралноТака е, но проблеми като на автора надали могат за залегнат в основата на една предизборна програма.
von_seeckt
Рейтинг: 221 НеутралноУфф...а в Пловдив ристювчетата няма ли да явяват на избори?
posledno10
Рейтинг: 389 НеутралноПочти всички лизингови автомобили са със софийска регистрация, без значение в кой град на България си го купуваш, къде го караш и къде "местодомува", както казват документите. Значи, с лизингова кола от Кърджали примерно няма проблем, нали номерът почва със СВ... Това първо.
Второ - в центъра на София, че вече и не само там, е пълно с институции от национално значение, а не с местно такова. Администрации, болници, какво ли не - и всичко това предполага безпрепятствено и без дискриминация по регионален признак придвижване.
kapitan_laino
Рейтинг: 543 НеутралноДо коментар [#10] от "deinakz":
Талин - различни мащаби. Но по принцип идеята за произволно дискриминиране на номера (дали ще са четни-нечетни, свои-чужди) беше тествана на някои места и резултатите са доста противоречиви. Например карам евро 6, но съм с пловдивска регистрация, а тия със СА и 20 годишни дизеляци са ОК?
venciч
Рейтинг: 1376 НеутралноКойто не е от София трябва да плаща такса или да ползва алтернативен транспорт. Отделен въпрос е, че всичките дизели над 10 години в цялата страна трябва да бъдат забранени.
Боян Таксиров еврогея Се разхождаше по една алея. Бавно, плавно и с финес Въртеше гъз намазан с грес😆Darth Plagueis
Рейтинг: 1349 НеутралноДо коментар [#10] от "deinakz":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТази опция трябва да бъде изследвана по-сериозно, и не трябва да се прилага ей така. Според мен ще работи.
espresso
Рейтинг: 274 НеутралноАвторът има право - трябва нещата да бъдат направени така, че да ти е по-удобно и приятно да ходиш пеша (велосипед, тротинетка, инвалидна количка, скейт), отколкото с кола и това да е най-важното ограничение. На второ място да идва цената - ако толкова държиш да се возиш, плащай. И чак на далечно трето място забраните.
ГЕРБ - Граждани... Европейско... Развитие... - баси тъпия виц.von_seeckt
Рейтинг: 221 НеутралноЩом според тебе ще работи, то значи че нищо няма да се получи. Има ли според тебе, лилав комсомолецо, полицията потенциал да контролира, кой с какви номера е? В Германия, при цялата и организираност се опитаха да забранят определени улици за дизели и се оказа, че полицията не се справя.
zxp53317185
Рейтинг: 3277 НеутралноДо коментар [#13] от "posledno10":
Аз доколкото разбрах става въпрос за адресна регистрация на собственика, а не на регистрацията на самия автомобил.
Халдип Исйолов
Рейтинг: 8 НеутралноТова са битовизми, ограничаването на достъпа по регистрационни табели с идеята за намаляване на замърсяването е нерационално, защото ако това се случи наличният градски транспорт няма да може да компенсира пътникопотока. Освен това ежедневно в София пристигат доставчици с различен по калибър транспорт с несофийски номера, срива се цялата логистика, неприложимо е.
Не си заслужава да се напрягаш безплатно.За засаждането на дървета - собствениците на сгради с наредба могат да бъдат принудени да засаждат определен брой дървета, стига да има къде, защото върху асфалт и цимент няма как, същото може да бъде заложено като изискване при строежа на нови сгради, но това ще оскъпи инвестицията, защото ще изисква допълнително площи за озеленяване.
nema_labavo
Рейтинг: 1313 НеутралноДа ме прощава Манол, ама това си е синдрома на провинциалиста. Имота в София, да е в центъра на София. Да си вземе къща в Казичене или Панчарево и няма грижи, ще си има и дворè с гаражче. Като му е скъпо, да го продава, и при редките си идвания спи в хотел. Не може и х@я до края и душата в рая. Аман от баровци, дето им е скъпо и неудобно.
von_seeckt
Рейтинг: 221 НеутралноТипичен умнокрасавец. Иска гратис и държавата да го обгрижва.
Калник
Рейтинг: 657 НеутралноНай-големите замърдители на София са самите софиянци, просто зарсди броя им. Направете паркирането платено в цяла София, както и преминаването през центъра. Нещата бързо ще си дойдат на мястото.
etty1
Рейтинг: 1229 ВеселоЕ, арх. Игнатов е в кампания, още не е кмет. Ако тръгне да се обяснява и извинява на всеки с апартамент, без апартамент, по всеки личен въпрос, омбудсман да беше, не би смогнал. Хайде да се концентрираме върху главното: една от първите каузи, с които привлече вниманието ми е борбата с мръсния въздух. Никой друг не си е мръднал пръста. А тя е най-важна и за мен. Търпим санкции, които ще растат и тровим децата си. Има приоритети. Всички плащаме данъци, аз ходя пеша и използвам обществен транспорт в града, моите права къде са?!
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstinhope
Рейтинг: 2361 НеутралноДа направят такса за влизане в центъра!
Любовта ще спаси света!!!В много градове е така, Лондон например.
В Торино пък в Центъра се влиза само с Евро 4 и нагоре!
У нас Фандъкова само срича някакви небивалици и гледа, като теле!
posledno10
Рейтинг: 389 ВеселоИ още нещо - всяка идея, базирана на дискриминация по регионален признак е откровено тъпа, защото следващата смяна на българските автомобилни номера ще направи точно това - премахване на идентификаторите на региона в табелата. Номерата ще показват единствено датата и поредността на регистрацията на автомобила. Така, както отдавна е в Холандия, Великобритания, а от 10-15 години насам - и във Франция и Испания (където пък точно отношението към шофьори на автомобили с номера от определени региони катализира промяната).
posledno10
Рейтинг: 389 ВеселоДо коментар [#19] от "zxp53317185":
В случая имах предвид идеята на кандидат-кмета - "В дни с повишено замърсяване на въздуха трябва да се спира достъпът за минаване през центъра на автомобили с несофийска регистрация".
deinakz
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#14] от "kapitan_laino":
Затова не говоря за коли, а за обществен транспорт. Това с колите трябва да се разреши единствено с реален контрол върху техническата изправност. Но трябва да има и добра алтернатива каквато е общественият транспорт. Ако той е на същото положение с лошо разписание и непроучени маршрути, с нисък капацитет и висока цена, никой няма да слезе от колата.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Kamenarski
Рейтинг: 221 ВеселоНе се гъбаркайте с Фона - той толкова си може! Но поне го прави от сърце!
Хахаха... НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
fio41315648
Рейтинг: 274 ВеселоДо коментар [#15] от "venci4":
Забраните сами по себе си не работят, особено пък в мамковината! Всяка забрана автоматично става хранилка на групата контролиращи органи! Трябва алтернатива! Дизелите например, могат да бъдат превърнати в газ-дизел! Относително евтино е, увеличава мощността и помага за по- цялостното изгаряне на нафтата, което силно намалява вредните емисии. Градският транспорт също би могъл да е алтернатива, но когато се превърне в транспорт, а не в говедовоз!
zxp53317185
Рейтинг: 3277 НеутралноДо коментар [#27] от "posledno10":
И Ви притеснява, че няма да се ограничи достатъчно движението в центъра ли ? Според мен ще намалее поне с 30%.
zxp53317185
Рейтинг: 3277 НеутралноДо коментар [#31] от "fio41315648":
Без забрани със сигурност нищо няма да стане. Това е една от големите разлики между нашата и белите държави. Забраните.
султана глаушева
Рейтинг: 328 НеутралноХахаха! Хвалебствени дитирамби за ДеБъ с друга премяна! Да зарибим със заглавието и да си прокараме нашето!
Мърфи е оптимист!Noise
Рейтинг: 274 ЛюбопитноБе това добре, г-н Манол, ма не виждам г-н Игнатов да е казал, че е допуснал грешка.
Sutor, Ne Supra Crepidam!babyroo
Рейтинг: 274 НеутралноМалко съм учуден от подобна, крещящо тъпа партенка???
roo1. За зелена зона е 100, не 150 лв.
2. Всеки който е собственик на имот, или част от семейство, може да си направи адресна регистрация, и ако е собственик на МПС - никой няма да му откаже стикер.
3. Виж, ако ползва същото в друг град - е, тогава половинката, или друг роднина трябва да е собственик на МПС, с регистрация на второто място...
Разбира се, велеречивият умник може да "не го направи", Щото трябвало да гласува в София, (също неверно, но пак с подаване на декларация).
Готин, ние от центрото на Софето, тези ги нямаме за нищо -подаваме по дифолт, плащаме и пак сме благодарни, че още нямаме толкоз претенциозни съседи!!! Чак и със звукозаписно студио - баси!!!
T
Рейтинг: 226 Неутрално... Това протяжно и сълзливо излияние на въпросния господин само идва да покаже че редакторите в тази медия въобще не живеят или работят в центъра на София! Защо занимавате аудиторията с един (или няколко поста!) в социални мрежи на няколко единици ( т.е. АБСОЛЮТНИ ИЗКЛЮЧЕНИЯ!) от общите правила за да се създават за тях някакви специални правила!? Като е в Пловдив и иска да влиза в центъра на СОФИЯ, когато му скимне- да ПЛАЩА! ТАКА е в белите държави, така трябва да е и у нас?
Да се чули някой от Саутхямптън да се жалва, че не може да влезне безплатно в центъра на Лондон?
T
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#33] от "zxp53317185":
... е то е казано- няма пряка забрана, но ИМА ЦЕНА да ползваш по-специални права- така е в Лондон, така е другите бели столици и големи евро-градове!
George Svinarov
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#10] от "deinakz":
"Едно от възможните решения за справяне със замърсения въздух е опитът на Талин. Общественият транспорт е безплатен, но само за онези, които имат жителство и плащат данъците си в града."
Първо, човека си плаща местните данъци и такси в града. Второ, в София постоянно ползващите градски транспорт напрактика ползват сериозни преференции. Годишната карта струва 365 лв или 1 лев на ден. Да не говорим за ученическите, пенсионерските и други предеренциални карти за огромни групи хора.
zxp53317185
Рейтинг: 3277 НеутралноВ Германия са популярни директните забрани. Кратко, ясно и точно : Забранено е еди какво си, например Коли под евро 5 да влизат в еди коя си зона. Оплакванията при арменския поп. В резултат въздухът е чист. Много по - чист от софийския.
Gopeто
Рейтинг: 1439 НеутралноОтново съм съгласен с Манол Пейков. Последният път беше мнението му по повод случая с оперната певица Дарина Такова и неадкватната намеса на министъра на културата.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровСпирането на автомобилите с несофийска регистрация в центъра на София няма да помогне за намаляването на задръстването и респективно замърсяването поради още една простичка причина. Автомобилите в центъра на София са предимно със софийска регистрация. Отделно много автомобили в провинцията са със софийска регистрация. Било служебни автомобили, с които някой служител от провинцията пътува, било автомобили купени на лизинг (последните бидейки предимно нови и добре поддържани замърсяват най-малко). Дори наистина в центъра да влизат единствено софийските автомобили, ефект няма да има.
Забелязвам, че миислещите (уж) хора много настървено се нахвърлят върху Борислав Игнатов за спорните му идеи (и качества) и пропускат всичко друго. Искаме си да декларира или поне да покаже, че ще си сътрудничи с хората от "Спаси София". Там имат знания какво да се случи с градския транспорт за да служи на хората.
Борислав Игнатов в случая с ПСА показа, че може разумно да се вслушва в чуждото мнение и общественото недоволство и аз вярвам, че няма да се промени и възгордее.
Пожелавам му успех в София.
kapitan_laino
Рейтинг: 543 НеутралноДо коментар [#28] от "deinakz":
Разбира се. Не трябва само тояга, трябва и морков. Докато да пътуваш с градски транспорт ти е 3 пъти по-бавно (и в много случаи физически неприятно) от автомобила, каквито и ограничения да измислят няма да свалят софиянеца от колата.
proza
Рейтинг: 358 НеутралноМного плява, малко зърно. Не може всеки да занимава читателите на вестника надълго и нашироко със собствените си проблемчета, това е досадно. Не го сопрочетох, няма излишно време за губене.
victortrt
Рейтинг: 335 НеутралноДо коментар [#37] от "T":
Да светна господина, че и аз съм с кола, живея в центъра и не пискам като ми се наложи в Хасково и в Пловдив да плащам за зона, защото спирахме там при семейната почивка. В Кърджали спрях на платен паркинг до хотела, че цялата улица беше забранена за паркиране, но се оказа, че пък нямали паяци.
Като сме в Бургас също така или си пускам СМС или оставям колата на големия общински паркинг за 5 лева на ден.
Но идеята да се пускат само местни като регистрация коли е пределно тъпа, ако не знаете водата Девин се доставя с коли със смолянска регистрация, виждал съм и такива с разградска да возят солети например.
Отделно е крайно време общината да измисли нещо малко по-умно от това от Люлин до Цариградско да трябва да минаваш между Президенството и МС, тоест през идеалния център - нещо западната дъга на околовръстното, връзката с Тракия са доста важни, една тангента не стига.
Отделно като се въведат зони и т.н. и по кварталите, нещата ще се оправят. В събота и неделя положението е добре, което значи, че работещите правят трафик, а това е защото има къде да паркират безплатно или евтино. Аз работя в Центъра и посмъртно не си помислям да дойда на работа с кола, защото сме между синята и зелената зона и няма места.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1349 НеутралноДо коментар [#41] от "Gopeто":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСпаси София няма да имат хора в общината, няма как да си партнира с тях там.
Софианец
Рейтинг: 598 НеутралноКоментирате си, но движещите се автомобили по улиците на София с не софийска регистрация е 30%.
atreu
Рейтинг: 403 НеутралноТази тъпотия за хората с друго жителство ме връща многоооо назад в комунизма...Не ми се иска да вярвам, че не сме мръднали от тогава.
Приказка без крайPetleshev
Рейтинг: 2330 НеутралноДо коментар [#3] от "АзКлавдия":
Бивш tww09306483.М-да-а-а-а...! Ползвай! Аз я направих веднъж тая глупост и много съжалявах после. Като се качих на колата разбрах, че са ми отрязали катализатора.
Petleshev
Рейтинг: 2330 НеутралноДо коментар [#46] от "Софианец":
Бивш tww09306483.Аз живея в провинцията и сигурно пак 30 процента от колите, които виждам са със софийска регистрация. Какво правим? Какво ме грее мене, че големите монополисти са регистрирани в София и там си плащат данъците?
Gopeто
Рейтинг: 1439 НеутралноДо коментар [#45] от "Darth Plagueis":
Не говоря за общински съветници, нито за кмет (кандидати, де), а за организацията "Спаси София". Там хората милеят за София, имат идеи как града да стане по-добър и по-уютен, по-човечен и имат знанията и умението да ги реализират. С тях трябва да работи общината.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
anlon
Рейтинг: 221 НеутралноАбе може ли да попитам, като си взел болен човек в колата, станал си в 2 през нощта, минал си няколкостотин километра, на буферен паркинг ли да си оставиш колата, за да идеш до МА? Там, където ти вземат три лева на час, а не 5 за 24 ч, както в Кърджали. Иначе и аз имам жилище в София и плащам данъци там.
anlon
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#3] от "АзКлавдия":
С болен за операция, а...
ndb
Рейтинг: 274 ВеселоТози архитект ще вземе по малко и от Иванчева която ше ни спасява от корупцията, и по малко и от пъпчивия тийнейджър който щял да спасява софия от гербаджийското метро. Явно е поредния умнокрасив аутист като малката Грета :)
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!ndb
Рейтинг: 274 ВеселоДо коментар [#8] от "DDR":
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!Проблем на 5ма, не е обществен проблем при демокрацията. Виж през комунизма беше обратното. Но демокрацията ви отне много!
ndb
Рейтинг: 274 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "deinakz":
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!Ами ако се окаже че не е проблема в колите, а в отоплението в гетата? Или вие клошарите си искате безплатен транспорт за да се топлите там зимата?! Само че мен ако питате, некъпаните трябва да ви прибират на други специализирани места!
ndb
Рейтинг: 274 ЛюбопитноДо коментар [#16] от "Darth Plagueis":
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!Зелените сте чиста проба фашисти - искате другите да са като вас! Веганите и гейовете сте същите фашисти - искате и другите да са вегани и гейове! Признай че изобщо не те интересува чистота на въздуха в София! А те интересува там в БГ да карат колела, и през 40те градуса лятото, и през -20те зимата! Да ни е гадно! Познах ли? А това че хората имат деца които возят, или багажи които пренасят или просто им е неудобен транспорта не ви интересува! Да страдат щом са останали в България и не са зеленясали гей вегани! Нали така?!
Прозрачни сте! Банални сте!
ndb
Рейтинг: 274 ЛюбопитноДо коментар [#17] от "espresso":
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!Това е чудесно за младите без деца. Но как аз ще карам тротинетка 25км за да стигна до работа и къде в тротинетката да сложа 1 дете за детска градина и още 1 за училище? Целия този трип ми е 25км, независимо дали вали, дали духа и дали е -15 градуса и е заледено?! Какво е решението за такива като мен? Да съм мислил когато правя деца ли?
ndb
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#17] от "espresso":
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!И да! Плащам си - купил съм си гараж у нас, и плащам 150лв месечно паркинг до офиса, че нямам време да обикалям за да паркирам на 15мин пеш от работата си!
Всеки гледа на света през своето битие! И от това че ми препоръчвате скейт!!! си вадя извода че сте 20 годишен сополанко, на който всичко в тоя свят му е ясно!
ndb
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#24] от "etty1":
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!Някой ви е забранил да ходите пеша или да ползвате градски транспорт ли?! До колкото знам един пъпчив кандидат от спаси софия ще закрива метрото - тогава не гласувайте за него!
ndb
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#32] от "zxp53317185":
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!Мръсният въздух в София е предимно в районите около Факултета, Дружба, и т.н. но не и центъра. И като се забрани движението на МПС в центъра, това как ще помогне на хората от Красна Поляна примерно?! Или може би проблема не е изобщо в колите?!
ndb
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#39] от "George Svinarov":
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!Да. Но най-мръсния въздух в София е в Красна Поляна! Това да ви подсказва нещо за колите в центъра на София? Хинт: не са колите проблема, а културните особености на братята роми!
ndb
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#42] от "kapitan_laino":
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!Те ще свалят софиянци от колите, това е по-лесното, но това едва ли ще помогне на жителите на Красна Поляна които дишат най-мръсния въздух в страната! Не са проблем колите! Просто "разсъждавате" със зелени клишета!
ndb
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#50] от "Gopeто":
Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!Тея нефелници от спаси София, милеят за София толкова, че искат да закрият гербаджийското метро! Понеже всичко от Герб е лошо!
zxp53317185
Рейтинг: 3277 НеутралноДо коментар [#60] от "ndb":
Еми то не е rocket science. Правят се замервания в съотвения район и се прави сравнение след въведената мярка. Ако в центъра има ефект, може да се въведе и в красна поляна. Ако няма ефект се търсят други мерки и така. Но без забрани няма да стане със сигурност.
babyroo
Рейтинг: 274 НеутралноАз съм "софиянец" отдавна "свален" от колата!!! Имам стикер за синя зона, където съм регистриран и там е работата ми, и гараж, там дето живея в момента. На теория нямам проблеми с паркирането, виж, имам проблем с девиантните селски изроди, дето джиткат брички около мен... И въпреки че съм 40 год. шофьор, си ползвам градския транспорт. А селтаците, дори не познават линиите му! За въздух просто не ми се говори.
rooСофианец
Рейтинг: 598 НеутралноКакви коли, какви 5 лева. Според СЗО 80 % от замърсяването в София е от битовото отопление (дръва, кюмюр, гуми, парцали). Останалите боклуци около блоковете, в градинките, пътеките, улиците са от селяците.
muad
Рейтинг: 530 НеутралноНе изпитвам особено съчувствие към автора на статията. Това да имаш гарантирано право на паркинг в центъра на голям град в Европа е голям лукс. И ако наистина идва епизодично, спокойно може да паркира в някой ит периферните паркинги и да пътува с градския транспорт.
ALL IS WELLetty1
Рейтинг: 1229 ВеселоДо коментар [#59] от "ndb":
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. BoorstinВие си вадите от контекст по нещо от всеки коментар и си държите някаква несвързана реч, невиждан подход тук, хаххххххахахаххххааааа, не използвам метро, живея в центъра, но никой няма да го "закрие", дишайте.
rincewind
Рейтинг: 488 НеутралноАвтора е идиот. Няма да ползваш автомобил ма! Никъде не пише, че ти се полага, ама в Конституцията пише, че имам право на въздух!
rincewind
Рейтинг: 488 НеутралноАвторЪТ де
rincewind
Рейтинг: 488 Неутрално"ъв Виена, например, нещата са организирани (съвсем преднамерено) така, че
няма никакъв начин да стигнеш по-бързо до дадена точка с кола, отколкото с градския транспорт –"
Взимам си думите обратно. Авторът е пич,не е идиот!
rincewind
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#66] от "Софианец":
"Според СЗО 80 % от замърсяването в София е от битовото отопление (дръва, кюмюр, гуми, парцали). "
Виж, вече роди завършен идиот и селяндур. София е единствения град в Европа, в който се задъхвам. Пркирте по калта, пренасяте го н асфалт и после това цялото безумие се вдига във въздуха! И аз го дишам! Заради такива дебили, като теб! Писна ми от селяндури! Да, аз съм селянин! Но нямам МПС, нямам куче, де да сере под път и над път, имам едно дете, което е възпитано! И щом аз мога да да възпитам дете без лично МПС и ти можеш. Можеш и да пазаруваш без МПС, дебил с дебил!
rincewind
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#65] от "babyroo":
Ти си готин! Так трябва! Евала!
rincewind
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#58] от "ndb":
Принципно така се прави. Ако искаш да си с МПС - плащаш си. Въпроса е в тия де "ма то бате, ням де да паркирам"
kcq33617839
Рейтинг: 0 НеутралноТой горкия имал апартамент, ама не знаел къде да паркира... Ожалих го.
Софианец
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#72] от "rincewind":
Нямаш МПС, може би защото шофьорска книжка може да се получи само от лица с най-малко основно образование. Като ти гледам правописа ...... и името.....
КретенКилър
Рейтинг: 8 НеутралноМанол, както винаги, убийствено точен. Почитания!
"Умнокрасиви": термин, използван от руското посолствоaha
Рейтинг: 500 НеутралноНаправо сложете 20 снайпера на Църна маца да стрелят по всички коли с номера СО след околомръсното и в дълбоката 'провинция', какво сте се разръчкали са тези кадифени ръкавици. Пази Боже сляпо да прогледа и селяндур да се мисли за специален заради 35 квадрата в бетонен кокошкарник. Брандирайте София като новия Бейрут направо!
Ridiculous Върнете стария сайт!
Рейтинг: 823 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "posledno10":
А защо да има дискриминация по финансов признак?
babyroo
Рейтинг: 274 НеутралноВсеки проблем, засягащ много хора се експлоатира за политически дивиденти. Въздухът в София, очевидно не е тема за Филибейски псевдоинтелектуалец - бизнесмен. Това е баси та**ка! Бегай по тепетата... Че чак и горд "собственик" ... Малиййй, врътна ни кауня...
rooСветозар Христов
Рейтинг: 274 НеутралноМного точно казано: псевдоинтелектуалец - бизнесмен.
Цялата статия е със самохвално - рекламен характер. Вижте ме какъв як интелектуалец съм - книги, издателства и т.н., ама в същото време съм и патрон - жилища в центъра на София, Пловдив, яки пачки и т.н. А пък защо да не се направя на интересен по актуален въпрос.
Светозар Христов
Рейтинг: 274 НеутралноСъщо така ще е добре автора на статията, занапред да избягва, да занимава широката аудитория с подробности от личния си живот, които интересуват само най - близките му роднини. Все пак това е новинарски сайт, а не Фейсбук.
911
Рейтинг: 783 Неутрално"...а се намалява максималната допустима скорост, да се правят споделени улици, да се дава приоритет по всевъзможни начини на пешеходците, велосипедистите и градския транспорт....".
Това е, другото са безумия.
Николай Николов
Рейтинг: 618 НеутралноДо коментар [#82] от "Светозар Христов":
"Авторът на статията" точно във Фейсбук си е публикувал мнението и "подробностите от личния живот". Пише го в предисловието към статията. А решението за публикуването й е на редакцията на Дневник.
Колкото за това дали и кой да плаща за преминаване през централната част на града, според мен най-справедливо е за колите с регистрация от друга област, вкл. СО, да има един вид винетка, а за тези с регистрация в София-град, местният данък МПС да бъде сериозно преструктуриран като се въведе много стръмно растяща ЕКО компонента плюс като цяло данъкът бъде увеличен.
Аз съм роден и живея в София и карам автомобил с регистрация в София-град.
911
Рейтинг: 783 НеутралноДо коментар [#57] от "ndb":
Проблемът е в това, че въобще децата ти трябва да пътуват толкова, за да отидат на ясла/градина/училище.
Ако имаше достатъчно добри такива до дома ти и в тях да ги приемат, без да ти
911
Рейтинг: 783 НеутралноДо коментар [#57] от "ndb":
Проблемът е в това че въобще децата ти трябва да предприемат това пътуване, за да отидат на ясла/детска градина/училище. Ако имаше достатъчно качествени такива близо до дома ти, които да ги приемат без да ти извиват ръцете с подкупи, то тогава такова пътуване би било безсмислено.
Всъщност това е един много хубав пример колко плосък е анализът за средата и за проблемите в София на кандидат-кмета. Не им е стигнала прозорливост да разберат кое стои наистина за тия проблеми не са могли да се разровят по-надълбоко...
bretschneider
Рейтинг: 492 НеутралноМайна, чиниш ми се паралия, земи си един гараж. Спестява сума си главоболия. Доказано!
iavorski
Рейтинг: 236 НеутралноДо коментар [#72] от "rincewind":
Май не си схванал поста - и да се спрат всички МПС през зимата, замърсяването ще намалее с 20 процента. И да наистина имаше изследване на СБ според което основен замърсител е битовото отопление. Представи си визуално стар дизел който работи сутрин един час и вечер един час по маршрут дом-работа и си представи печка на дърва и въглища работеща 16 часа на ден. Найс а? А за автопарка - синя зона в целия град и всички ще слязат от колите. Решението е взето наготово от Виена - град който от години е абониран за топ 3 на най-добрите градове за живеене в света.
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1347 НеутралноВсъщност не сте прави, много хора сме тези които имаме жилище и бизнес в столицата и живеем в друг град. И в моя случай е Пловдив. И преди години съвсем съзнателно си смених адресната регистрация въпреки, че съм израстнал в София, до такава степен не можех да понасям това, в което се превръща града ни.
Най-голямото замърсяване в страната е от тези дето не спазват закона:
1. Каращи дизелови коли с демонтирани катализатори ( над половината автопарк).
2. Тези дето не им се дават пари за дърва и висококалорични въглища и вместо това горят боклуци ( основно цигани от гетата).
3. Боклуци като Ковачки, които си мислят че са над закона и могат да горят каквото си искат в тецовете си, щом се отчитат където трябва.
Това не се решава със забрани, ами с контрол , глоби и спиране от движение или експлоатация.
ПС. В София жк. Дружба бе квартал с изключително мръсен въздух зимата през 80-те, поради инверсиите и индустриалната зона, откак спряха Кремиковци , затвориха повечето мръсни производства и сложиха филтри на КЦМ-то си е съвсем нормален квартал. Виж за сметка на това Разсадника и други около гетата вече на нищо не приличат. И виновни пак са онези на жълтите павета.
ППС. Напоследък дървата за отопление толкова поскъпнаха, че скоро ще са сравними с пелетите, но това едва ли ще реши горните три точки.
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1347 НеутралноДо коментар [#88] от "iavorski":
Аз съвсем не си представям , а съм го виждал, какво е дизелов вампир половин час да ти пуши под прозореца през зимата, за да загрее двигателя . Като добавим и задръстванията тогава какво става??
Не знам къде живеете, но явно не е в голям град
Gopeто
Рейтинг: 1439 НеутралноДо коментар [#63] от "ndb":
Ако можеше да четеш, щеше да разбереш, че тия "нефелници" не искат да закриват никакво метро (не, някой може де, а метрото не е гербаджийско, а софийско), а искат да се развие останалия транспорт - трамвай, тролеи, автобуси.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров