Без радикални мерки въздухът в София няма да стане по-чист

Няма как въздухът да стане значително по-чист, ако не забраним или ограничим ред неща – определен тип горива и определен тип коли.

© Георги Кожухаров

Няма как въздухът да стане значително по-чист, ако не забраним или ограничим ред неща – определен тип горива и определен тип коли.



Юлиан Попов е бивш служебен министър на екологията. Текстът е от профила му във "Фейсбук". Заглавието е на редакцията.


Разрази се буйна дискусия по повод на въпрос за платено влизане на коли в София. Има подобен план в Брюксел, град с тежък трафик, доста по-тежък от този в София, и с мръсен въздух, през лятото по-мръсен от въздуха в София.


Брюксел смята да въведе такса пришълец.




Който не е местен и иска да влезе с кола в Брюксел, да плаща.


Мярката е противоречива и сложна и ще отнеме 5 години, за да бъде въведена. Тя би облекчила движението и подобрила въздуха в Брюксел. Дали на някой му стиска да въведе подобно нещо в София? Софийският трафик е доста по-нормален от този в Брюксел, а и въздухът в София извън зимните месеци е по-чист. Въпреки това радикални мерки са необходими.


Подобна идея е споделил и кандидатът за кмет на "Демократична България". Сходни идеи са обсъждани и по-рано за София, а в Лондон и други градове са реалност за центъра на града. С този пост не искам да защитавам нито едно конкретно решение, но да напомня за един от основните проблеми на големия град.


Подобренията са обикновено са за сметка на нечие удобство, навик или интерес.


Всички изследвания показват, че има два проблема, които софиянци поставят начело - замърсения въздух и задръстения трафик. Обичайно упрекът за тези два проблема е насочен към властта, сегашна или бъдеща. Решението обаче и на двата проблема минава през нас. През нашата готовност да платим или да се откажем от някакво удобство или навик.


Няма как въздухът да стане значително по-чист, ако не забраним или ограничим ред неща – определен тип горива и определен тип коли. Дали това ще стане с въвеждане на нискоемисионна зона (почти всеки град в Европа го е направил или го обмисля), което означава зонална забрана на определен тип коли; или с такса център (като в Лондон); или с такса град; или със значително разширени пешеходни зони (например всичко от НДК до гарата); или с увеличена такса за паркиране и разширение на платената зона за паркиране. Или с комбинация на тези мерки, или с някаква друга мярка, която също ще струва пари или ще наруши нечие удобство.


Ще чуете много гласове - да построят


по-широки улици и повече паркинги. Много от тези мерки всъщност увеличават трафика,


защото привличат повече коли.


Разбира се, необходим е по-добър обществен транспорт, който в София е вече много, много по-добър отпреди, както и по-добри пешеходни и велосипедни маршрути.


Съвременните дигитални технологии (ANPR и др.) дават възможност подобни мерки да бъдат гъвкави, да реагират на променени обстоятелства и да балансират ефективно интересите на гражданите. Няма как обаче кметът, министърът или президентът да се подаде от прозореца и да продуха въздуха на града или да разнесе задръстения трафик с магическа пръчка.


Дебатът за чистия въздух и задръстванията минава през два ключови въпроса - от какво сме склонни да се лишим и колко сме готови да платим. И през много гневни реакции и спорове. Това е.

Ключови думи към статията:

Коментари (93)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2125 Неутрално

    Попов е прав ! Или искаш да живееш "комфортно " - на волана на таралясника или ЗДРАВОСЛАВНО - лишавайки се отчасти от него !

  2. 2 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Дневник, троловете във форума, от сряда чакат да пуснете за Грета, че е пристигнала в Ню Йорк. Стига сте ги мъчили с такива новини. Пуснете за Грета да почват да громят.

  3. 3 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1920 Неутрално

    Абсолютен факт, но успех да го обясните на всичките либертарианци, анархисти и обикновени сбърканяци които си сакат сегашната джунгла.

  4. 4 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Стига с тая скапана София, проблемът е във всички градове.

  5. 5 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Модата с ограничения върху трафика звучи нелепо на българска почва, където основният замърсител е битовото отопление. То не може само да копираш като идиот, требва малко и да помислиш. После, като ограничаваш, забрани старите дизелови автомобили повсеместно, какви софийски жителства, какви 5 лева ...

  6. 6 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2153 Неутрално

    Такса център в Лондон е за всички..А не само за тия, дето живеят извън Лондон.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  7. 7 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#6] от "Noise": Лондон не може да бъде показател за София- твърде различни са правните правила на 2те държави. София е много по-стар град от Лондон- където и да копнете, излизат римски руини, крепостни стени и основите на антични сгради от всякакви исторически периоди. Това предпоставя огромно затруднение при изграждане на подземни паркинги.

  8. 8 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    Е какви да бъдат тези радикални мерки? Всеки архитект знае, че не трябваше да има високо строителство в Лозенец, защото пречи на витошкия въздух да проветрява София, на витошкия дъжд да мие улиците и т.н. Затова и улица Витошка така се казва. Обаче първо дойде принцеса Лю Жив Зян с нейното НДК, после безбройните мутри с техните високи блокове, и накрая Артекс и Цецо Асансьора с небостъргачето. И сега се задушавате в прах? Ми задушавайте се!

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  9. 9 Профил на stanislavhivanov
    stanislavhivanov
    Рейтинг: 251 Неутрално

    Софиянци да слизат от колите, да се качват на велосипедите, метрото и автобусите. Хич не сам им виновни хората извън София. Тяхното собствено его и чувство за превъзходство над несофиянци им пречи да имат чист въздух.

  10. 10 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#6] от "Noise":
    https://fakti.bg/bulgaria/398836-neveroatna-nahodka-na-malka-ulichka-v-sofia Нeвeрoятнa нaхoдкa нa мaлкa уличкa в Coфия
    Улицa "Мaлкo Търнoвo" e в идeaлния цeнтър нa cтoлицaтa и e нaй-къcaтa пeшeхoднa улицa c дължинa eдвa 60 мeтрa 30 Юли, 2019
    Тaйнa oт минaлoтo изникнa нa пъпa нa Coфия. Тoвa кoмeнтирaхa днec coфиянци и гocти нa cтoлицaтa. Причинa зa тoвa ce oкaзa eднa дocтa нeoбичaйнa нaхoдкa. Нacкoрo зaпoчнa рeмoнтът нa улицa "Мaлкo Търнoвo", кoятo ce нaмирa в нeпocрeдcтвeнa близocт Пaртийния дoм и булeвaрд "Дoндукoв", cъoбщи Блиц. Нo имeннo пoд мaлкaтa уличкa изникнa дрeвнa cтeнa. Рaбoтницитe, кoитo я oткрили, вeднaгa cигнaлизирaли кoмпeтeнтнитe oргaни. Нa мяcтo били изпрaтeни aрхeoлoзи, кoитo дa уcтaнoвят oт кoя eпoхa e cтeнaтa."Кaтo нищo oкoлo нeя дa ce пoяви някoe другo cъкрoвищe", шeгувaт ce cтoличaни. Улицa "Мaлкo Търнoвo" e в идeaлния цeнтър нa cтoлицaтa и e нaй-къcaтa пeшeхoднa улицa c дължинa eдвa 60 мeтрa. Тя cвързвa улицa "Мocкoвcкa" и булeвaрд "Дoндукoв". Имeннo нa тaзи крaткa пeшeхoднa прeceчкa ce e нaмирaл любимият бaр "Лунa" нa цaр Бoриc Трeти. Прeди 4500 г. нa тoвa мяcтo e имaлo прaиcтoричecкo ceлищe, чиитo ocтaнки ca oткрити при пoдгoтoвкaтa нa улицaтa зa пocтaвянeтo нa eмблeмaтичнитe жълти пaвeтa прeз 1905 г....

  11. 11 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    Дневник, троловете във форума, от сряда чакат да пуснете за Грета, че е пристигнала в Ню Йорк. Стига сте ги мъчили с такива новини. Пуснете за Грета да почват да громят.
    —цитат от коментар 2 на L Glassman


    Отдавна забелязахме пристигането и реагирахме според скромните си възможности. Не сме кученцето на Павлов да чакаме сигнал от редакцията. А ти кога ще научиш български -- тва граматика, пунктуация и т.н.? Не те ли е срам да пишеш като оператор на биологични единици?

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  12. 12 Профил на OCTAVIAN
    OCTAVIAN
    Рейтинг: 433 Неутрално

    До коментар [#4] от "izt21595181":

    Колко трябва да си прост, че да обиждаш дадено населено място? Лъхаш на тежко комплексирано аграрно отношение към София, породено от завист естествено.

    OCTAVIAN
  13. 13 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Едно и също си пишем всеки ден, а единственото работещо решение е платеното паркиране - денонощно, до околовръстното, на двойни цени към днешна дата, годишен талон по местодомуване - минимум 365 лв, за втора кола на адреса или на собственика минимум 1000 лв, контрол при издаване на талони, контрол на място, зверски глоби., контрол на инвалидните и зверски глоби при злоупотреба.

  14. 14 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2786 Неутрално

    И с радикални мерки пак няма гаранция че ще стане по-чист :)

    Ама няма лошо да се пробва. :)

  15. 15 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2786 Неутрално

    Попов е прав ! Или искаш да живееш "комфортно " - на волана на таралясника или ЗДРАВОСЛАВНО - лишавайки се отчасти от него !
    —цитат от коментар 1 на doroteus


    Той може и да е прав. Но демокрацията някак си предполага това да става чрез гласуване. Демек София да си спретне един референдум и да се види какво ще кажат гражданите и.

  16. 16 Профил на _rossen_
    _rossen_
    Рейтинг: 269 Разстроено

    Отново рефлекторния подход да се лекуват симптомите...
    В последните години София се пука по шевовете от икономически емигранти, хора от цялата страна търсят прилични доходи в столицата ... Ако има приличен поминък в радиус 150 км на север и на юг по естествен път проблма ще отмине. Не само хората ще спрат да се блъскат в голямото село, а и много бизнеси могат успешно и здравословно да се преместят. В добавка на чистия въздух, ще има и детски градини за децата и по-евтини жилища са служителите...

  17. 17 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    До коментар [#6] от "Noise":https://fakti.bg/bulgaria/398836-neveroatna-nahodka-na-malka-ulichka-v-sofia Нeвeрoятнa нaхoдкa нa мaлкa уличкa в CoфияУлицa "Мaлкo Търнoвo" e в идeaлния цeнтър нa cтoлицaтa и e нaй-къcaтa пeшeхoднa улицa c дължинa eдвa 60 мeтрa 30 Юли, 2019Тaйнa oт минaлoтo изникнa нa пъпa нa Coфия. Тoвa кoмeнтирaхa днec coфиянци и гocти нa cтoлицaтa. Причинa зa тoвa ce oкaзa eднa дocтa нeoбичaйнa нaхoдкa. Нacкoрo зaпoчнa рeмoнтът нa улицa "Мaлкo Търнoвo", кoятo ce нaмирa в нeпocрeдcтвeнa близocт Пaртийния дoм и булeвaрд "Дoндукoв", cъoбщи Блиц. Нo имeннo пoд мaлкaтa уличкa изникнa дрeвнa cтeнa. Рaбoтницитe, кoитo я oткрили, вeднaгa cигнaлизирaли кoмпeтeнтнитe oргaни. Нa мяcтo били изпрaтeни aрхeoлoзи, кoитo дa уcтaнoвят oт кoя eпoхa e cтeнaтa."Кaтo нищo oкoлo нeя дa ce пoяви някoe другo cъкрoвищe", шeгувaт ce cтoличaни. Улицa "Мaлкo Търнoвo" e в идeaлния цeнтър нa cтoлицaтa и e нaй-къcaтa пeшeхoднa улицa c дължинa eдвa 60 мeтрa. Тя cвързвa улицa "Мocкoвcкa" и булeвaрд "Дoндукoв". Имeннo нa тaзи крaткa пeшeхoднa прeceчкa ce e нaмирaл любимият бaр "Лунa" нa цaр Бoриc Трeти. Прeди 4500 г. нa тoвa мяcтo e имaлo прaиcтoричecкo ceлищe, чиитo ocтaнки ca oткрити при пoдгoтoвкaтa нa улицaтa зa пocтaвянeтo нa eмблeмaтичнитe жълти пaвeтa прeз 1905 г....
    —цитат от коментар 10 на cmy12603507


    Може би защото е от БЛИЦ, но не мога да доловя мисълта в тази дописка. А улица Малко Търново си я спомням с едни милюционери, които бяха съставили на мои приятели акт за паркиране ли, катастрофа ли, на тази улица. Което е странно, ако си я виждал.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  18. 18 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#17] от "zyb18561487": “...Може би защото е от БЛИЦ, но не мога да доловя мисълта в тази дописка. ...“ Смисълът е в пряката причинно- следствена връзка със съдържанието на мой коментар № 7 и по-специално- следният цитат:"'....София е много по-стар град от Лондон- където и да копнете, излизат римски руини, крепостни стени и основите на антични сгради от всякакви исторически периоди. Това предпоставя огромно затруднение при изграждане на подземни паркинги....“

  19. 19 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    Въздухът в София никога не е бил много чист, помня гъстия смог през зимата от моето детство. Тук е котловина и мръсният въздуих пада долу и се задържа със седмици. А сега София е пренаселена, всеки иска да се движи с кола, въпреки, че има много добре организиран градски транспорт. Докато не се забрани да се карат колите безразборно, София ще става все по-мръсна. Да не говорим за въглищата за отопление, те са просто смърт за града.

  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3620 Неутрално

    До коментар [#15] от "realguru":

    Мне, точно това не става с гласуване. Демокрацията го налага императивно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    Бил министър на екологията? И сега на какво топло местенце сте го турили? Нещата са толкова прости, другари. София е в котловина, инверсията през зимата не дава на замърсения въздух да бъде издухан. Демек по-малко трябва да го цапаме. Емисии от мръсни коли, емисии от от мръсно отопление, емисии от мръни производство. Някакви въпроси? За колите трябват стандарти за емисии, контрол, спиране от движение. Мръсните производства няма място в града, точка! Хората които се отопляват на твърдо гориво трябва да получат парична помощ за газово отопление.

  22. 22 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2440 Неутрално

    " Дебатът за чистия въздух и задръстванията минава през два ключови въпроса - от какво сме склонни да се лишим и колко сме готови да платим."
    Абсолютно вярно. Но ние не искаме да се лишаваме, не искаме да плащаме, но с удоволствие мрънкаме за всичко.

  23. 23 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2616 Неутрално

    "Дебатът за чистия въздух и задръстванията минава през два ключови въпроса - от какво сме склонни да се лишим и колко сме готови да платим..."

    Ако се ограничим само с дебата, опираме до пословшцата "Лозето не ще молитва, иска мотика". Затова според мен, към горното трябва да добавим и "..какво сме готови да направим".
    Аз, например, неведнъж съм си задавал въпроса: "Колко средства поглъща трудът на тези, които всяка сутрин с метли, кофи и лопати чистят тротоари, улици и зелени площи от това, което ние щедро сме разхвърляли предишния ден?" Защо ние самите насочваме тези средства в това русло, вместо те да бъдат вложени в мероприятия за чист въздух- в края на краищата всичко опира до пари. Или защо някой, който е на 200-300 м. от кварталния магазин за хранителни продукти, трябва да се качи на колата, за да отиде до него, да обикала с нея, докто намери място за паркиране, след което да измъкне с труд огромното си (от обездвижване) туловище от нея, а след покупката със закупените продукти (с тегло 5-6 кг. максимум) да извърши обратната процедура, удължена с повече време за паркиране, щото някой друг вече му е заел мястото. В София това го правят ежедневно стотици хиляди.
    Може би някой ще се реши да пресметне вредните емисии само от това наше "невинно" действие, което ние вършим почти автоматично.
    Не се чувствам добре, когато ме налегнат такива размисли. И си спомням поговорката "Спасението на давещите се е дело на самите давещи се!".

  24. 24 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 683 Весело

    До коментар [#11] от "zyb18561487":

    Сигурно още не си се усетил какво си направил в този пост! :)

  25. 25 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    До коментар [#11] от "zyb18561487":Сигурно още не си се усетил какво си направил в този пост! :)
    —цитат от коментар 24 на L Glassman


    Много ясно какво -- обясних на един трол, че между подлог и сказуемо не се пише запетая. Освен ако не си оператор на биологична единица.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  26. 26 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Министър е бил около 65 дена в правителството на Марин Райков. Ако и другите му работи са толкова "радикални", язък за написаното и мнението му.

  27. 27 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 683 Весело

    [quote#25:"zyb18561487"][/quote]

    Аз, че съм оператор оператор съм, ама ти си биологичната единица! :)

  28. 28 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#5] от "izt21595181":

    Още повече пък пробутвана от хора, които дори не живеят в България.

  29. 29 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    [quote#25:"zyb18561487"]
    —цитат от коментар 27 на L Glassman
    Аз, че съм оператор оператор съм, ама ти си биологичната единица! :)[/quote]

    Нормално за един трол е, че не само пише извън темата (въздухът в София), но и се опитва да обижда -- в рамките на скромните си интелектуални възможности.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  30. 30 Профил на atreu
    atreu
    Рейтинг: 401 Неутрално

    Хората трябва да се научат да не използват колите си за щяло и нещяло. Четох някъде, че развита държава е не тази, в която бедните карат автомобили, а тази, в която богатите се движат с градския транспорт. И е доста вярно.

    Приказка без край
  31. 31 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2153 Неутрално

    До коментар [#20] от "Darth Plagueis":

    Казах ти аз, че цялата история е пълна аматьорщина.Номинират абсолютно непознат човек, който на всичкото отгоре няма и опит в публичното говорене и като капак, ръководителите на кампанията му са същите като него.И сега Дневник, трябва да прави кризисен ПР, в който пък и те са пълни аматьори.Изобщо, цялата история е тотална щета.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  32. 32 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    Авомобилите преминават през центъра защото им е по-пряко (близко е до логиката).
    Ако ограничиш преминаването на автомобили през центъра чрез такси, несофийски номера и други подобни щуротии, тези автомобили ще изберат друг по-обиколен маршрут, ще отделят още повече въглероден диоксид и ще създадат по-големи задръствания в тези райони + още повече въглероден диоксид.
    Такива доказали се нещастници като Юлиан Попов никога не трябва да имат досег с управлението на трафиците, за екология в градска среда изобщо да не говорим.

  33. 33 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2782 Неутрално

    О, да, изгонете всички пришълци, и накарайте тъмнозелените да не горят боклкуци

  34. 34 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Без радикални мерки въздухът в София няма да стане по-чист
    -----
    Факт. Но точна предложената мярка е идиотска.

  35. 35 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5131 Неутрално

    Като за начало, всички коли с катализатори

  36. 36 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#5] от "izt21595181":

    Дори и лятото София си остава единствения град в Европа, в който се задъхвам!
    Благодарение на селяндурите, паркирали в калта! Дори и улиците да се измият само след ден ще стане същата кочина! И не, общината не е длъжна да осигури паркомясто за таралясника ти! Купи си гараж, бе дебил!

  37. 37 Профил на ndb
    ndb
    Рейтинг: 752 Весело

    Болшевиките много радикални вееее! Oh wait, това били аФтентичните демократи! А на тях демокрацията им отне много...

    Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
  38. 38 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1920 Неутрално

    Четох някъде, че развита държава е не тази, в която бедните карат автомобили, а тази, в която богатите се движат с градския транспорт.
    —цитат от коментар 30 на atreu


    Това ми хареса. Но пак опираме до забрани. И до смяна на манталитет и начин на мислене.

  39. 39 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#36] от "rincewind":

    К`во ревеш? Софийската община трябва да налага и поддържа ред и чистота. Явно не може. Защо не може? Ами не знам. По-вероятно е да не иска. Защо не иска? Не знам. Питай Данчето...!

    Бивш tww09306483.
  40. 40 Профил на ndb
    ndb
    Рейтинг: 752 Весело

    До коментар [#13] от "borkar":

    Като спечелите изборите, въведете 10хил лв такса на ден, ако щете! Само че, после де ще бягате не знам! А сетих се - пак ще хващате гората! Ха ха :)

    Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
  41. 41 Профил на ndb
    ndb
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Само преди няма и 20г снега в парковете на София се покриваше с жълто-кафеникав слой за ден-два! Кремиковци бълваше цялата менделеева таблица денонощно! Някои хора се надяват да дойде Хари Потър и да оправи всичко с едно замахване на пръчицата! Деца, какво да ги правиш...

    Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
  42. 42 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4696 Любопитно

    До коментар [#7] от "cmy12603507":

    А нодземни многоетажни паркинги колко има в София? Паркингите ли ще решат проблема с мръсния въздух?

  43. 43 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4696 Любопитно

    Аз изобщо не ползвам личен автомобил в София! Освен, когато сменям гуми и масло или минавам тех преглед. Градският транспорт в София е супер и не е никак скъп!

  44. 44 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2759 Неутрално

    Движат се много коли и голамото им мнозинство са с по един човек!Там да се замислят.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  45. 45 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3064 Неутрално

    Все по-често напълно се съгласявам с коментарите на Юлиян Попов. И сега така. За да живеем добре трябва да се научим да не преяждаме. Буквално и преносно.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  46. 46 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1073 Весело

    Статийка!
    -Една статийка моля...!!!

  47. 47 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3632 Неутрално

    Бъдещето е на електрическите тротинетки и автомобили.

  48. 48 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1577 Любопитно

    София НЕ Е само на софиянци!

    В Русия съм! В Русия съм!
  49. 49 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1577 Любопитно

    В Москва метрото е на по 45 секунди и почти денонощно. Съответно и през ум не му е минавало да се разхождсм с кола вместо с метро. Отделно в широкия център час паркинг е 400 рубли (ок 12 лева).

    В Русия съм! В Русия съм!
  50. 50 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4696 Неутрално

    В Москва метрото е на по 45 секунди и почти денонощно. Съответно и през ум не му е минавало да се разхождсм с кола вместо с метро. Отделно в широкия център час паркинг е 400 рубли (ок 12 лева).
    —цитат от коментар 49 на Веселин Дечев


    Веско, след като е толкова добре в мАсква, защо стоиш в 'гадната" България?

  51. 51 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1954 Любопитно

    Попов е прав ! Или искаш да живееш "комфортно " - на волана на таралясника или ЗДРАВОСЛАВНО - лишавайки се отчасти от него !
    —цитат от коментар 1 на doroteus


    Ама и ПОПОВ и ТИ не обяснявате кой ще плаща за това. Щото безплатен обяд (чист въздух в пренаселен град, или друга някаква екстра) няма, та е хубаво, освен забраните и ограниченията да давате и сметка дето трябва да се заплаща заради същите тези ограничения и забрани, и най-вече кой ще я плаща.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  52. 52 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1577 Любопитно

    Аз изобщо не ползвам личен автомобил в София! Освен, когато сменям гуми и масло или минавам тех преглед. Градският транспорт в София е супер и не е никак скъп!
    —цитат от коментар 43 на vassilun


    Да бе! Днес за да ида до едно кафе и обратно 2×1,60! 3,20!
    Дори в Москва метрото е 38 рубли, около 1,10 на влизане с карта Тройка.
    Преди десетина години партньормата ми в тснците нямаше как да се прибере слеь 22:00 в Бояна та се нслагсше да идват да я прибират с кола баща й или брат и. Не вярвам да е станал по-добър графика на транспорта в София.

    В Русия съм! В Русия съм!
  53. 53 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1954 Весело

    Движат се много коли и голамото им мнозинство са с по един човек!Там да се замислят.
    —цитат от коментар 44 на lz2

    А-а-а, те отдавна го измислиха — забрана за споделено пътуване и специален лексикон за попълване ако в колата има повече от двама пътника, недостатъчно места в близката детска градина и съответното развозване на деца преди и след работа, липса на нощен градски транспорт... ОТделно си имаме манталитетна ненавист към живеенето под наем, което води до "живея тук, а работя на други край на София (Варна, Пловдив, съседен град) и ако трябва да сменям три автобуса... по-добре стара кола"....
    Ей ти я схемата за необходимостта от 3милиона автомобила, за 5-6 млн. пълнолетно население.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  54. 54 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1577 Весело

    Бъдещето е на електрическите тротинетки и автомобили.
    —цитат от коментар 47 на palav_nik


    А защо не се наоравят бягащи пътечки по основните буюеварди, като на летищата?

    В Русия съм! В Русия съм!
  55. 55 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1577 Любопитно

    [quote#50:"vassilun"][/quote]

    Заменям апартамент във Варна за апартамент в райина на ВДНХ, Москва.

    В Русия съм! В Русия съм!
  56. 56 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1954 Любопитно

    Авомобилите преминават през центъра защото им е по-пряко (близко е до логиката).Ако ограничиш преминаването на автомобили през центъра чрез такси, несофийски номера и други подобни щуротии, тези автомобили ще изберат друг по-обиколен маршрут, ще отделят още повече въглероден диоксид и ще създадат по-големи задръствания в тези райони + още повече въглероден диоксид....
    —цитат от коментар 32 на tosho_toto

    Не точно. Това, че някой път е по-пряк, съвсем не означава че е по-бърз или по-икономичен. Ако има нацвъкани светофари и пешеходни пътеки, то прекия път се оказва по-бавен, а горивото дето се изгаря при всяко потегляне е много повече, отколкото ако беше минал по околовръстното ама с равномерна скорост.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  57. 57 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    До коментар [#56] от "gost22":

    Винаги ще се появи един галфон без книжка, да обяснява на тези дето по цял ден шофират в столицата, как не знаели в кои часове къде са по-големи задръстванията,къде и кога ще спестят време, къде и кога ще спестят гориво.
    Теоретици като теб, Юлиян и онзи галфон кандидат кмета не разбират, че транспортната инфрасктруктура във всеки град е коренно различна и ако в даден град определени мерки дават позитиви, то същите в друг град могат да донесат негативи. Но това естествено няма как да го знаете и се пънете да предлагате най- неадекватните мерки,защото сте неграмотни в тази област и защото не носите абсолютно никаква отговорност.

  58. 58 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Аврорът, по отношение на София, се явява селски новобританец...
    Мнението му е несъществено, освен за роднини и приятели, същите и подобни...
    Бегай...

    roo
  59. 59 Профил на Агент ТРИ ХиКс Ел биРИ и МуЗиКаТа яКо Да Свири
    Агент ТРИ ХиКс Ел биРИ и МуЗиКаТа яКо Да Свири
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    А като застроявате като за последно за това мислихте ли?

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  60. 60 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3957 Неутрално

    До коментар [#1] от "doroteus":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Така е !По всичко личи , че в държавните и общински институции в София само се говори, но нищо по същество нищо не се прави!

  61. 61 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1954 Весело

    До коментар [#57] от "tosho_toto":
    Галфона случайно има книжка и съвсем неслучайно шофира в голям град, и още по-неслучайно ежедневно се движи по-бързо "заобикаляйки", вместо да цепи "напряко" , по което "напряко" тарикатите като тебе си пъплят в задръстването и изцеждат жълтото на светофарите... А да, и според бележките от бензиностанциите се оказва че няма финансово съществена разлика между "заобикалянето" и "напрякото".

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  62. 62 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2616 Неутрално

    До коментар [#49] от "Веселин Дечев":

    "В Москва метрото е на по 45 секунди и почти денонощно. Съответно и през ум не му е минавало да се разхождсм с кола вместо с метро. Отделно в широкия център час паркинг е 400 рубли (ок 12 лева)."

    В Москва не само центърът е задръстен с автомобили, а станциите на метрото и влаковете-препълнени с хора, някои от които колабират от притеснение и напрежение, защото при смяна на влаковете преходите от станция на станция са по-дълги по време от самото пътуване, а тълпите са като на излизане от стадион. На много места (включително и под Кутузовски проспект и под московското Сити) транспортният поток е на три подземни нива, всички здания се тресат и напукват, а хората в домовете си намират относителен покой само в малкото часове, когато метрото не работи. Но затова пък се усилва трафикът по подземна магистрала за тирове, която също е присъвокупена към останалия ужас.
    Та така...Да съм излъгал в нещо?

  63. 63 Профил на jvr26585378
    jvr26585378
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#1] от "doroteus":

    Юлиан, приятелю (или приятелко) е един дрисльо....в нашия квартал (централен в София) не е сменян тротоара, плочките му поне от 40 години...та ти, тикво го поддържаш за някакъв въздух...въздух си ти, заедно с юлиян....Доротеус....от вода си правен (а)....сволоч пълна.....И педерастите от Дневник да не ми трият коментара, а да отговорят, ако могат...Ясен ли съм..!?!?!?

  64. 64 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#12] от "OCTAVIAN":

    Колко требва да си слабоумен, за да мислиш, че ми дреме на оная работа за скапания ти град, в случая "скапан" е поради непрекъснатото му повтаряне тъпако, а не че "го мразя". Може да се каже същото и за нещо, което изобщо не познаваш, това показва досада и отношения към повтарящите го, а не омраза към съответния град в случая.

  65. 65 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#36] от "rincewind":

    Доста си наивен ако си мислиш, че въздухът ти се замърсява от спрелите коли, а не от движещите се. Проблемът е в старите дизелови каруци.

  66. 66 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#40] от "ndb":

    Кои сме ние, кои сте вие, какво конкретно предлагаш?

  67. 67 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 798 Весело

    Пълни щуротии.
    Вече дори и властите не отричат че най-силно е замърсяването зимата нощем, когато софийските гета се отопляват с каквото намерят.
    Освен това всеки с минимум интелект може да се разходи по центъра или в кварталите и да види колко прах, пепел и баластра има по остатъците от пътища тротуари и прекрасните павета тъй любими на столичани.
    Затова какво ще направим - ще тормозим шофьорите защото от тях може да се смучат пари и ще си спестят паркингите

  68. 68 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Преди да се стигне до ограничаване на автомобилите във всички български градове трябва да се направят няколко "лесни" и евтини неща: Да се мият всички улици и да се изчисти праха от тях; да се озеленят и поддържат тревите във всички градинки; да се покрие всяка открита пръст с дървесни чипове, както се прави в цивилизованите държави; да не се допускат строителни коли с мръсни гуми; всички строежи задължително да се покриват и да се глобяват при разпиляване на материали и още и още все лесни неща.

  69. 69 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 517 Неутрално

    С камерите, които четат номера на автомобили, чудеса могат да се направят за отрицателно време.

    Нещо, което много бариери с камери правят отдавна :)

    Но у нас е така.
    Нещо, което работи в частна фирма за 1000 лева, не могат да го пуснат да работи в държавата и за ДЕСЕТКИ МИЛИОНИ.

  70. 70 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    много са ми смотани като започнат едни сравнения с Лондон ,Мюнхен или разни други големи градове из Европа ...какво общо имаме ние с тези градове че да се сравняваме....и население и инфраструктура и закони и управляващи ,гражданско общество...ами нищо...никакви допирни точки...пост-социалистически катун...това си е София ,колкото на разни 'столичани' да им е различно мнението и виждането...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  71. 71 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3710 Неутрално

    МОЧА имени В.И.Лелина

    Партийният дом е на Позитано.
    Не на графа.
    Не и тамо.

    Грешка в печатния орган?
    В Пиар офис многастолетная Столичная?

    До коментар [#10] от "cmy12603507":
    До коментар [#6] от "Noise":

    Нeвeрoятнa нaхoдкa нa мaлкa уличкa в Coфия
    Улицa "Мaлкo Търнoвo" e в идeaлния цeнтър нa cтoлицaтa и e нaй-къcaтa пeшeхoднa улицa c дължинa eдвa 60 мeтрa 30 Юли, 2019
    Тaйнa oт минaлoтo изникнa нa пъпa нa Coфия. Тoвa кoмeнтирaхa днec coфиянци и гocти нa cтoлицaтa. Причинa зa тoвa ce oкaзa eднa дocтa нeoбичaйнa нaхoдкa.

    Нacкoрo зaпoчнa рeмoнтът нa улицa "Мaлкo Търнoвo",
    кoятo ce нaмирa в нeпocрeдcтвeнa близocт Пaртийния дoм
    и булeвaрд "Дoндукoв", cъoбщи Блиц.

  72. 72 Профил на igkotzev
    igkotzev
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Предполагам този апел е първо към гражданката Фандъкова, после към гражданите депутати, след това гражданите министерски служители да се откажат от удобството личен/служебен автомобил паркиран в центъра и да ползват подобрения градски транспорт. Има ли 300 и метра от метрото до парламента?

    А за гражданката Х автомобилът не е удобство, а единствения начини да закара детето си на ясла през два квартала, защото в нейния държавните вървят по 2хил евро първоначална "такса".

  73. 73 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3710 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Дурашка сделка би била ;)

    Варна е ЕС морски курорт.

    Всеки по-практичен трол
    би спазарил апартмънт sharing в Маскве.
    Срещу подялба на приходи от Евронаематели
    във Варна.

    До коментар [#55] от "Веселин Дечев":
    [quote#50:"vassilun"][/quote]

    Заменям апартамент във Варна
    за апартамент в райина на ВДНХ, Москва.

    В Русия съм! В Русия съм!

  74. 74 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3710 Неутрално

    МОЧА имени В.И.Лелина

    Партийния дом е на Позитано.
    Не на графа.
    Не и тамо.
    Пъпа е на Позитано!

    Там бликна тайна (вече явна)

    #71:
    Блиццитат:
    "Нeвeрoятнa нaхoдкa нa мaлкa уличкa в Coфия
    Улицa "Мaлкo Търнoвo" e в идeaлния цeнтър нa cтoлицaтa и e
    нaй-къcaтa пeшeхoднa улицa c дължинa eдвa 60 мeтрa.

    Тaйнa oт минaлoтo изникнa нa пъпa нa Coфия.

    Тoвa кoмeнтирaхa днec coфиянци и гocти нa cтoлицaтa.
    Причинa зa тoвa ce oкaзa eднa дocтa нeoбичaйнa нaхoдкa.

    Нacкoрo зaпoчнa рeмoнтът нa улицa "Мaлкo Търнoвo",
    кoятo ce нaмирa в нeпocрeдcтвeнa близocт Пaртийния дoм
    и булeвaрд "Дoндукoв"",
    cъoбщи Блиц.

  75. 75 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3710 Неутрално

    UNITED EU UNION

    По всички булеварди...
    Улици.. улички, без дискриминация.
    Народът ще седи (на столчета) и вози се рахат-рахат
    иммобилизиран.

    Това обещаваше Компартията докато строеше соца недоношче.
    Стъпалото към по-виш строй

    До коментар [#54] от "Веселин Дечев":

    Бъдещето е на електрическите тротинетки и автомобили.
    —цитат от коментар 47 на palav_nik

    А защо не се наоравят бягащи пътечки по основните буюеварди,
    като на летищата?

  76. 76 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 1594 Гневно

    Последно въздухъг в София беше чист преди 40 години! И вече никога няма да бъде същия!!!

    Малинчо
  77. 77 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 1594 Гневно

    До коментар [#68] от "Oggie Petkov":

    През 1985 г преминах на работа в Сф - в 1987 видях миенето на отсечката от Света Неделя до Лъвов мост - повече такова чудо не видях! Някой изпи водата от Искъро после бяха суши и киши! Безобразията продължават!

    Малинчо
  78. 78 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2167 Весело

    "Който не е местен и иска да влезе с кола в Брюксел, да плаща. "

    Който не може да си купи самолетче или поне едно въртолетче, да го духа!

  79. 79 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2167 Любопитно

    До коментар [#36] от "rincewind":

    "И не, общината не е длъжна да осигури паркомясто за таралясника ти!"

    И защо? Нали са платени пътен данък директно на общината, застраховка, такси за техническа изправност, акциз на горивото?
    Никой пешеходец не е платил нищо на общината, ама тя му строи тротоари, прави му бабуни по улиците да се шматка волно. Общината на халост хвърля пари в зелени площи, щото "знаещите охлюви" ги осират с домашните си любимци. После що София била мръсна - всяка панелка се е превърнала в кучеферма, котеферма или птицеферма.

  80. 80 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2167 Весело

    "Няма как въздухът да стане значително по-чист, ако не забраним или ограничим ред неща – определен тип горива и определен тип коли."

    Спрете товарните автомобили, снабдяващи сукаците в Центъра. А също и боклуджийските, извоващи боклуна от центъра … и нещата ще си дойдат на мястото … с някоя и друга епидемия.

  81. 81 Профил на niki7
    niki7
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Мерките могат да започнат още сега. Миене на улиците. Всички улици. Това би трябвало да е достатъчно просто за да достигне до интелектуалното ниво на учителката.

  82. 82 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 758 Неутрално

    До коментар [#1] от "doroteus":

    Попов язък че е имал нещо общо с екологията!

    Каква е причината да има много голям трафик (следователно прах и изгорели газове)? Подсказвам - каква е разликата в трафика през лятото и останалата част от годината? Защо я има тази разлика?

    Един средно мислещ човек ще съобрази, че основна причина за трафика са безумията, които се случват с ясли, детски градини и училища. Ако няма такива, които предоставят качествена услуга и могат да ти приемат децата без да ти извиват ръцете с подкупи и административни глупости, трафикът ще спадне. Толкоз.

    Няма никаква връзка с жителство, регистрации и други тъпотии, измислени от нечии посредствен мозък.
    И давам пример - приятел, 3-то поколение живеещ в София, е регистриран по подтоянен адрес в кв. Изток. С половинката му (също от София 3+ поколения) ремонтират апартамент в друга част на София, където ще живеят. В близост има и училище, и детска градина с ясла. Сега, ако се появи дете в рамките на 1 г. (реалистично) след 2 г. те няма да се класират за ясла, заради правилата за уседналост. И почват да се катерят по колите за където ги приемат.....

  83. 83 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#81] от "niki7":
    Миене ли???
    Я вижте в страницата на столичен инспекторат графика за миене за м.август - по 6 - 7 улички на ден. Няма да им стигнат 1000 години за да измият поне по един път всички улици на София.
    За м.септември още няма график, сигурно чакат да завали....

  84. 84 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 758 Неутрално

    До коментар [#50] от "vassilun":

    Заяждаш се, което е глупаво... още повече, когато е безпочвено.

    Примерът е хубав - показва добри практики. Вкл. в Русия, но и в Берлин, Виена, т.н. Нещата са измислени, но Ганю мрази да пита - все той знае и всичко му е ясно, само да не го помислят за глупак....

  85. 85 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 758 Неутрално

    До коментар [#47] от "palav_nik":

    Бъдещето е свързано с икономията от мащаба - само и единствено публичният обществен транспорт предлага такава.

  86. 86 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 758 Неутрално

    До коментар [#43] от "vassilun":

    Да, така е за НЯКОИ ДЕСТИНАЦИИ САМО. Направи си експеримент - опитай се да стигнеш от Левски Г до Дружба. Дори с метрото това упражнение отива към 1:30 мин. С кола, ако искаш да не минаваш през ромските махали, е от 20 до 30 минути.
    Втори опит - от Овча купел (от където и да е след ст. Славия) до Манастирски ливади (има доста офиси вече там) - пешком излиза по-бързо, отколкото с градския транспорт!! И това са маршрути с периферни начална и крайна точка, но първият минава през центъра (защо? защото няма друга опция), а вторият не, но са в зони с натоварен трафик и еднакво допринасят мръсния въздух....

    Та язък му за статията на Попов, и за възторзите на покланящите му се - много сте далече от същността, затова скоро няма да се подобри в София...

  87. 87 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 500 Неутрално

    До коментар [#19] от "proza":

    Вие колко често ползвате "добре организирания" градски транспорт?
    Като изключим няколко квартала, като Младост и части от Люлин останалото е гръцка трагедия в много действия. Най-вече отдадените на концесия линии. Аман от тролове.

  88. 88 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 411 Неутрално

    е нали искахте всичко да ви е до задника и летища и учреждения и администрация и производство , нали от цяла българия данъците се изливат там , за да се величаете като столичани

  89. 89 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#85] от "911":

    Според Евростат, София е в първата петица на 32 града в ЕС по използване на обществен транспорт (над 65%) и в последната десетка по използване на лични автомобили.
    Какво искате - 100% с обществен транспорт - като в Северна Корея?

  90. 90 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4696 Неутрално

    До коментар [#86] от "911":

    Аз живея в Изток. Между двете спирки на метрото на Г. М. Димитров и на Интерпред. И горе-долу на едно и също разстояние от тези спирки и автобусната на Студентски общежития. Пътувам към центъра или към Младост. За моите пътувания градския транспорт в София е перфектен!

  91. 91 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1456 Неутрално

    Един от големите проблеми на градския транспорт е, че не може с един билет да пътуваш в много превозни средства, както е в Европа. Купуваш билета и имаш два часа да го ползваш, сменяш 2-3 превозни средства и излиза удобно. В София трябва да перфорираш 2-3 билета. Само в Метрото можеш да сменяш линиите с един билет.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  92. 92 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1954 Весело

    До коментар [#47] от "palav_nik":Бъдещето е свързано с икономията от мащаба - само и единствено публичният обществен транспорт предлага такава.
    —цитат от коментар 85 на 911


    Дори и при стоките не е така, а ти се опитваш да го приложиш за хората... Да те подсетя: накрая, винаги се стига до индивидуалното потребление, а при пътуването е по-тегаво — между две, индивидуални във времето и пространството точки... Успех с мащабирането в общества, развиващи се в посока на индивидуалностите.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  93. 93 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1954 Весело

    До коментар [#81] от "niki7":Миене ли???Я вижте в страницата на столичен инспекторат графика за миене за м.август - по 6 - 7 улички на ден. Няма да им стигнат 1000 години за да измият поне по един път всички улици на София. За м.септември още няма график, сигурно чакат да завали....
    —цитат от коментар 83 на Софианец


    Ха на бас, че има начин да се измива всяка уличка всеки месец. Дори нЕкои частни фирми ще са готови да плащат на общината за да мият улиците. Само трябва да направят закон, когато се мие улицата, да няма паркирани автомобили. Който не си е махнал колата, да я вдигат с репатрак. Първото ще е да изчезнат недвижимите автомобили, второто ще е, тези дето ползват колата един-два пъти месечно да я махнат от улицата щото. Е, ще трябва да забравят да я преместят един-два пъти и да платят глобата, ама със сигурност ще си направят сметката... Ей ти чисти улици + достатъчно паркоместа + намалели задръствания + запълване на паркоместата в паркингите +... един куп "невидими" днес ползи от редуцирането на ползващите спорадично автомобилите си.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK