БХК – удобният враг преди избори

Все по-отчетливи са тежненията на националистическите партии за забрана на неправителствените организации, които предоставят правни услуги на жертви на расизъм, дискриминация, полицейски, прокурорски или друг произвол. На снимката – изложба, посветена на Декларацията за правата на човека

© Николай Дойчинов, Капитал

Все по-отчетливи са тежненията на националистическите партии за забрана на неправителствените организации, които предоставят правни услуги на жертви на расизъм, дискриминация, полицейски, прокурорски или друг произвол. На снимката – изложба, посветена на Декларацията за правата на човека



Текстът е препечатан от "Тоест". Авторката е дългогодишна журналистка в програма "Хоризонт" на БНР, кореспондентка от Стара Загора. Носителка е на наградата "Паница" за гражданска доблест.


Мечтата на националистите да бъде закрит Българският хелзинкски комитет няма да се сбъдне. Сигналът на ВМРО до главния прокурор за прекратяване на дейността на правозащитната организация заради "недопустима намеса в съдебната система, оказване на натиск върху българските магистрати и извършване на противоконституционна, противозаконна, неморална и открито антибългарска дейност" ще остане без последствия. Защото този, който си го избра, не желае това.


Нещо повече – премиерът и лидер на ГЕРБ публично заяви, че партията му работи добре с неправителствената организация. "Човешките права, свободата на словото, мисля, че са били символ, който партия ГЕРБ винаги е изповядвала. И затова ние не сме дори и обмисляли подобен вариант", заяви в ефира на "ТВ Европа" Бойко Борисов.




И тъй – закриването на БХК в мандата на този главен прокурор не се предвижда.


Как ще реагира неговият наследник, особено ако се казва Иван Гешев, е трудно да се прогнозира. Макар че и той като своите предшественици ще седне в най-овластеното и на практика най-безконтролното място в държавата не за да защитава върховенството на закона, а за да служи на онези, които са го издигнали.


Реакцията на повече от 120 български и чуждестранни неправителствени организации в защита на БХК беше очаквана и логична. Членовете на Платформата за гражданска солидарност (Civic Solidarity Platform) информираха дипломатическите представители и органите на Европейския съюз и Съвета на Европа за посегателството срещу БХК, което те определят и като удар срещу всички неправителствени организации, подпомагащи работата на изпълнителната, законодателната и съдебната власт. А заместник-директорът на "Амнести интернешънъл" за Европа Масимо Морати заяви: "Това е безпрецедентен опит от страна на властта да бъдат заглушени независимите и критични гласове в България [] и очакваме главният прокурор категорично да отхвърли искането за закриване на организацията."


Националистите отдавна виждат враг в лицето на БХК.


По простата причина, че организацията защитава правата на роми, мигранти, бежанци – все стигматизирани от националистите групи, в които те съзират основна заплаха за националната ни идентичност и за благоденствието на обществото ни. Без тези врагове формации като ВМРО, "Атака", НФСБ, "Възраждане" и други не биха могли да осъществяват своята политическа дейност. А тя по-скоро би следвало да е обект на прокурорско внимание, особено в случаите, когато лидери и активисти на тези партии издигат призиви за прилагане на извънредно законодателство спрямо ромите например или използват реч на омразата, какъвто бе последният случай с узурпирането на ефира на БНТ от Волен Сидеров.


През годините националистите насаждат нетърпимост в обществото ни не само към БХК, но и към други проекти, финансирани от фондации като "Отворено общество" или "Америка за България". Правят го през собствените си и през кафявите медии, но получават подкрепа дори и в големи национални и обществени медии, макар и само от отделни, но ярко разпознаваеми гласове. А в петък депутати от "Обединени патриоти" обявиха, че внасят поправки в Закона за съдебната власт, с които се забранява финансирането на професионалните организации на магистратите от чужди държави и чужди организации.


Появи се и нова лексика през последните години – "грантаджии", "соросоиди", "джендъри" и други подобни. Тази реторика се опитва да замести липсата на аргументи в публичните дискусии по теми, свързани с дейността на правозащитния сектор и на партии, изповядващи либералните ценности, и да обругае както самите неправителствени организации, така и чуждестранните им донори.


Българският национализъм е свързан генетично с Русия


и винаги е прокарвал нейните интереси в държавата ни. Затова ненавистта му към либерализма – синоним на евроатлантическата ориентация на България, става все по-силна. И все по-отчетливи тежненията на националистическите партии за забрана на неправителствените организации като БХК, които предоставят правни услуги на хора – жертви на расизъм, дискриминация, полицейски, прокурорски или друг вид институционален произвол, в това число и на съдебни решения.


Официалното обявяване от режима на Владимир Путин на неправителствените организации с външно финансиране за чужди агенти, както и забраната на дейността на "Отворено общество" в Русия и Унгария (където приеха и специален закон срещу мигрантите) е надежда за националистите, че това може да се случи и тук. Те бленуват да видят стъпкани "безродниците" и "продажниците", както наричат активистите на БХК, аплодират държавната политика на Унгария, Полша и Словакия за отказ от прием на бежанци и искат България да се нареди до тях. И на Борисов му се иска да е българският Орбан, ама не смее. Има и защо.


Случаят с Джок Полфрийман ескалира националистическия вой,


а ДС впрегна целия си ресурс (чиито размери едва ли подозираме), за да обругае дейността на магистрати с доказан авторитет и на най-уважаваната правозащитна организация в България. В атаката срещу съдебния състав, определил предсрочното условно освобождаване на австралийския гражданин, и срещу БХК, който работи активно за изграждането на капацитет за съдии и прокурори, се включиха дори академици с досиета в Държавна сигурност. А истерията в социалните мрежи показа уродливата гримаса на безпросветния "патриотизъм" и стигна дори до закани за публичен линч за тримата съдии и председателя на БХК.


Това, че Ангел Джамбазки написа сигнал до главния прокурор с искане за забрана на дейността на Хелзинкския комитет по време на предизборната си кампания като кандидат за кмет на София, е разбираем ход, срещнал одобрение и подкрепа. Да, той дори може да вдигне с процент-два резултата на евродепутата. Но трайно и дълго насажданите клишета за БХК (днес наред е той, утре ­– други правозащитни организации) в обществото ни е опасна тенденция.


Сред многото лъжи за дейността на БХК е тази, че организацията се застъпва единствено за интересите на ромското малцинство в България


и сред защитените нямало нито един етнически българин. И аз (като Джамбазки) ще кажа, че съм бяла, макар да не виждам в това никакво предимство или привилегия. Но получих, без да търся, подкрепа от правозащитната организация. По време заведеното срещу мен (впоследствие загубено) дело за "клевета" по искане на Венцислав Драганов – бизнесмен, свързан с ДС и близък на министър Емилия Масларова, наблюдател на продължилия три години съдебен процес беше Юлияна Методиева, тогава главна редакторка на списание "Обектив", издание на БХК.


Всеки, който познава дейността на организацията, знае, че нейни експерти от години работят за хармонизиране на правосъдното и социалното законодателство.


Без активната позиция на хелзинкския комитет нямаше да започне процесът на деинституционализация на децата от домовете


и на подобряване на грижите за възрастни хора и хора с увреждания.


Ще припомня на кресливите политици с къса памет, че след скандала, който предизвика показаният във Великобритания филм на Би Би Си, заснет в Дома за деца и младежи с умствена изостаналост в село Могилино, БХК поиска от главния прокурор да разпореди проверка на тези институции в държавата. Тя извади ужасяващи факти за десетки смъртни случаи, недохранване, малтретиране и насилие над деца. Тогавашната социална министърка Емилия Масларова определи филма като пропаганда срещу България и изрече циничната си реплика, че децата в домовете "толкова си могат".


В тази проверка се видя и истинското лице на българската прокуратура,


която не откри данни за престъпления и не образува нито едно досъдебно производство. Затова БХК заведе дело в Софийския районен съд срещу прокуратурата на Република България за дискриминация на множество деца и младежи с умствена изостаналост, настанени в институции. По него е било постигнато бързо споразумение, че прокуратурата ще провери всички домове. Последвали са досъдебни производства, приключили без обвинителни актове.


Постановленията за прекратяване са били изпращани до хелзинкския комитет, а неговите юристи са ги обжалвали пред Върховната касационна прокуратура. Това става в мандата на Борис Велчев като главен прокурор. Неговият наследник Сотир Цацаров обаче разпорежда актовете на прокуратурата да не се предоставят на БХК. Това поставя сериозни затруднения пред правозащитната организация, но тя не се е отказала да проследи докрай действията на държавното обвинение.


През 2015 г. БХК поиска от Държавната агенция за закрила на детето да разследва смъртта на 292 деца,


починали в периода от 2010 до 2014 г. в домове за медико-социални грижи. БХК завежда и дела в Европейския съд по правата на човека в Страсбург за шест деца, починали в институции. Делата обаче не са били допуснати за разглеждане, тъй като в тези случаи Комитетът няма правен интерес, коментира за "Тоест" юрист от организацията. В офиса на Комитета и до днес продължават да постъпват сигнали за малтретирани деца.


Всеки, който би искал да си създаде вярна представа за БХК, би могъл да открие стотици публикации за нейната дейност, най-малко на официалната ѝ страница в интернет. Там могат да бъдат намерени и донорите на организацията – Върховният комисариат за бежанците към ООН, УНИЦЕФ, Европейския съюз, фондациите "Отворено общество" и ОУК, частни дарители.


Според изследване на Институт "Отворено общество" за обществените нагласи към речта на омразата в България тя се развива на отделни вълни, които са в пряка връзка с политическата конюнктура, и в различни периоди засяга различни малцинства,


но поддържа в общественото пространство постоянен фон на тревожност и напрежение.


А заради липсата на осъдителни присъди за престъпления, свързани с расова, етническа и религиозна омраза, все по-малко хора знаят, че речта на омразата е престъпление. Затова намалява и одобрението за наказателно преследване на политици и журналисти, които използват публично реч на омразата, както и на проявите на агресивен национализъм.


В обществена среда, която не само има търпимост към вербалната агресия, но дори я поощрява (особено в социалните мрежи), не може да има смислен разговор за политики, идеи и ценности. Напротив, той става невъзможен и абсурден, когато изключват микрофони на журналисти или ги свалят от ефир, а политици "превземат" студиата на обществени медии, за да надъхат избирателите си с омраза.

Ключови думи към статията:

Коментари (80)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3612 Неутрално

    БХК направи всичко възможно да се превърне във враг.

    Еретик
  2. 2 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Чудесна статия, на БХК отдавна се създава образ на врат, а оттам и на защитата на човешките права, на либерализма и на върховенството на правото - все неща, които пречат на завръщането на тоталитаризма. Трябва да кажа, че не съм безрезервен почитател на БХК, например на тефните напъни да пренаписват българската история и да съдят някакъв несъществувал никога в България фашизъм. Но работата им е от огромно значение за демокрацията у нас.

  3. 3 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    "Българският национализъм е свързан генетично с Русия и винаги е прокарвал нейните интереси в държавата ни."

    А ето това изречение е напълно погрешно. До 1989 българският национализъм е основният противник на Русия и руските интереси. Стамболов, Захарий Стоянов, ген. Христо Луков, Илия Минев - представители на национализма от 1886 до 1989, всички те противници на Русия. Национализмът тук трябва да се слага в кавички, защото това, което сега се определя така, е една ченгесарска имитация, една руска фалшификация, сделана след 1989 от агенти на ДС.

  4. 4 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    БХК са целите в бяло, пък злобните българи ги мразят.
    Странна работа...

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  7. 7 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 509 Неутрално

    неправителствените организация (известни още като соросоиди по аналогия на копирна машина->ксерокс) са начин държавите да се управляват отвън до някаква степен

    Структурата метрополия-колония след разпада на Англииската, френската ... и другите империи се е дискредитирала.
    Но интереса да управляваш чужди територии и народи никъде не е отишъл, той е стар като света и няма да изчезне никога.

    Една от новите парадигми за нео-колониялизъм това са НПО-тата, които на теория защитават някакваи права на нещо си (малцинства, природа, ...) , а на практика са инструмент за влияние.

    ЗАтова са проблемите на НПО-тата в Унгария, Русия, Китай ... Индия дори.
    А няма проблеми в САЩ, АНглия, Франция - това са тези държави които ползват НПО-тата и ги финансирата като неоколониален инстумент.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    До авторката г-жа Попова:

    Г-жо Попова, от много време задавам следния въпрос: Има ли във Финландия "хелзински комитет" и ако "да", то с какви казуси се занимава?
    До сега не съм дочакал отговор от никого, включително и от "Хюмън райтс уоч", надявам се вие да го сторите. Благодаря.

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  10. 10 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 509 Неутрално

    В самите САЩ не може да се занимават НПО финансирани от чужбина с политика - закона за чуждестранните агенти:

    Foreign Agents Registration Act
    https://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_Agents_Registration_Act

    А политика е напрактика всичко - и съденбите решения също.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 929 Неутрално

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Ти прочете ли статията?

  13. 13 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    Българофобът Кънев каза поне 10 пъти, че защитавал българите, лъжец.
    Помним и братя Юзеирови, помним и "македонскито малцинство в България", помним и Полфриймън и десетки цигански каузи разбира се.
    Но той си живее в друг филм, съвеЦки.
    С грантове добре се живее явно, особено ако си опериран от съвест.
    Иначе ми е ясно, че утре съдът на Лозан Панов ще пусне Полфриймън по живо, по здраво.
    Тоест и той ще защити българската кауза...

  14. 14 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 929 Неутрално

    До коментар [#11] от "Тиква загубена":

    Значи, след като БСП и ГЕРБ са в партньорски взаимоотношения с ДПС, следва че и те са антибългарски?

  15. 15 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    До коментар [#9] от "ТНТ":

    Хелзинкски комитети има в много страни, например в Швейцария, в Холандия, за Франция не знам, но навсякъде има не една и две правозащитни организации, защото всяка държавна машина и всички силови институции са склонни да си превишават правата.

  16. 16 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Една статистика за хавата на ромите/цигани за последните 30 години ще покаже че те са слезли надолу в обществото спрямо състоянието си от края на комунизма.

    Следва въпроса - каква е ползата от БХК, който на думи казва че се бори за подобряване на положението им?

    Отговор: никаква за ромите е ползата от БХК.

    БХК под прикритието за правата на ромите прави най-старата политика на света - разделяй и владеи. НЕговата дейсност е насочена към разширяване не разцеплението роми/българи, и ползването на ромите като инструмент за влияние в политката на БГ.
    За тези които дърпат конците на БХК ромите са средство , а не цел, и те нямат никакъв интерест от интегрирането им в обществото.

  17. 17 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#11] от "Тиква загубена":Значи, след като БСП и ГЕРБ са в партньорски взаимоотношения с ДПС, следва че и те са антибългарски?
    —цитат от коментар 14 на truly


    ДА

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  18. 18 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    До коментар [#9] от "ТНТ":

    А ето ти и критиката на Human Rights Watch за нарушенията във Франция.
    https://www.hrw.org/europe/asie-centrale/france

  19. 19 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 509 Неутрално

    КОи "хелзинкски комитет" е защитил права на българи в Англия, САЩ, Германия ....?

    Къде е този случай където българин в затвора му се понага да се върне в България от САЩ, Франция ...?

    Няма такъв случай, защото НПО-тата се финансират на 90% от англосаксонските страни и защитават интереса на техните граждани.

    БХК ще помага на хора от САЩ , АНглия, Канада, Австралия, НЗ зашото се командва оттам.

  20. 20 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    До коментар [#13] от "НеКой":

    Е, всъщност лъжецът си ти. Или пък си просто добър консуматор на лъжи, който никога не си е направил труд да отиде на сайта на БХК и да прочете за дейността им.

  21. 21 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1798 Разстроено

    Вярно е заглавието (надолу не чета такива работи).
    Сами се направиха врагове на българите. Като са удобни, ще ги използват.
    Ако бяха приятели, никой нямаше да смее да ги напада.
    Тъжно.

  22. 22 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    БХК - Български (???!!!) Хелзинки комитет??? 🤔 Наистина е време, да приемем същия закон, като в САЩ. Всяка НПО, получаваща плащане от чужбина да се води, като проводник на чужди интереси! В С Я К А!!!

  23. 23 Профил на NIKE
    NIKE
    Рейтинг: 861 Любопитно

    " Все по-отчетливи са тежненията на националистическите партии за забрана на неправителствените организации, които предоставят правни услуги на жертви на расизъм, дискриминация, полицейски, прокурорски или друг произвол. "

    И този Джок Полфрийман излиза , че не убиец , а е жертва !?!?

  24. 24 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Защитават всякакви изверги.

    Много хитър
  25. 25 Профил на deinakz
    deinakz
    Рейтинг: 376 Неутрално

    А помните ли кой беше зам.-председател на Агенцията за закрила на детето, когато гръмна скандала с Могилино? Точно така - господин Христо Монов. Същият, който твърди, че филмът е „много умела манипулация на британската обществена телевизия“, целяща да се създаде негативно отношение към българите, потенциални емигранти във Великобритания, както и да помогне някои НПО да бъдат финансирани с 10 млн. евро от ЕС".

    Когато несправедливостта е закон, съпротивата е дълг.
  26. 26 Профил на Боби Бобев
    Боби Бобев
    Рейтинг: 1366 Гневно

    Мани, мани. БХК е "голям защитник" на правата на българските пенсионери от нападенията на ромите! Пфу!

  27. 27 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2864 Неутрално

    Подобен коментар очаквах да видя, защото ако не бях го видял, щеше да го направя сам. Подкрепям го напълно, защото не съм чул БХК да е защитил някъде и някога българин, но прави това за престъпници, особено от циганското малцинство.
    До коментар [#13] от "НеКой":

  28. 28 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2355 Неутрално

    http://www.humanoftheyear.org/novini/nominacii/venelina-popova/

    Е как няма да защитава Антибългарския Хелзингски Комитет.
    Човек отвътре.

    "че организацията защитава правата на роми, мигранти, бежанци..."
    Да допълним и убийци, изнасилвачи, радикални ислямисти.

    Наистина много се постараха да бъдат ненавиждани от обществото.

    Panta rhei....
  29. 29 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3453 Неутрално

    Ако бяхме правова държава БХК щеше да е закрита!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  30. 30 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    Българинът все още не е дорасъл за свобода и демокрация. Много жалко.

  31. 31 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    БХК нищо добро не е направил за България!

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  32. 32 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    Мнението на позитанските комунисти за БХК, за Свободна Европа или за Дойче веле е без значение! Мнението на ксенофобите - националисти, също! Нямат заначение, защото това са откровени проруски, просталински остатъци от миналото. Хората макар на пръв поглед да си траят, добре ги разпознават и за това не ги допускат до властта!

    Разбираме обаче, че много герберунгели защитават същата теза....
    Ако добавим капитулацията на върхушката на герб по проруските енергийни проекти може съвсем основателно пак да се запитаме, каква е разликата между двата посткомунистически клана бсп и герб?

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  33. 33 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2001 Весело

    БХК нищо добро не е направил за България!
    —цитат от коментар 31 на Тиква загубена


    Не пишете тъпотии бре хорица...
    БХК е правозащитна хуманитарна организация!
    Тя не защитава държави.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  34. 34 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    Българинът все още не е дорасъл за свобода и демокрация. Много жалко.
    —цитат от коментар 30 на kaiser


    То и за това въпросният българин крета на опашката на ЕС, а червени мутри в съюз с нацисти и ксенофоби управляват държавата!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  35. 35 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3080 Неутрално

    "ПатрЕотите" - удобният враг на БХК.

    БХК и "ПатрЕотите" са скачени съдове. Целта и на двете организации е да насъскват едни българи срещу други българи.

  36. 36 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2439 Неутрално

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":Ти прочете ли статията?
    —цитат от коментар 12 на truly


    Не знам Косьо дали е прочел статията , но аз я прочетох. Няма да коментирам БХК и особените отношения на ВЕНЕЛИНА ПОПОВА към него . И защо не - освен споменатите по-горе награди , тя има честта през 2013 да бъде "ЧОВЕК НА ГОДИНАТА " на БХК. Заслужена награда , защото БХК не е неблагодарен.
    Искам само да отбележа , че БХК няма работа да се меси в работата на НЕЗАВИСИМАТА СЪДЕБНА ВЛАСТ , освен когато нарушава закона.

  37. 37 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2439 Неутрално

    продължение - Венелина прави внушения по казуса - Иван Гешев. Аз ще кажа , че щом определени "интелектуални " среди така яростно вият срещу избора - значи има нещо НЕЧИСТО и НЕ ТЪРПЯЩО ДНЕВНА СВЕТЛИНА .Цитирам :
    "Как ще реагира неговият наследник, особено ако се казва Иван Гешев, е трудно да се прогнозира. Макар че и той като своите предшественици ще седне в най-овластеното и на практика най-безконтролното място в държавата не за да защитава върховенството на закона, а за да служи на онези, които са го издигнали."
    А разследващата НЕЗАВИСИМА жуналистка - на КОГО служи ??????

  38. 38 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    Достатъчно ми беше да прочета, че автората е носителка на награта "Паница". И да се отвратя. Как не й е неудобно да получава такава награда ??? Нима не знае, че същия Паница беше един от рупорите на пропагандата срещу Сергей Антонов ? На този човек му разбиха живота и един от тези, които активно му участваха в това беше Паница. Този беше зам. главен редактор на Reader’s Digest - издание, в което Клеър Стърлинг пишеше лъжите за Сергей Антонов. След 1989 г. Паница често идваше в България, но тази утрепка не намери сили да се извини на С. Антонов.


    ,

  39. 39 Профил на baxxtraxx
    baxxtraxx
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Върховно нагла лелка. Хем взимаш заплата от БНР, платена от нашите данъци, хем използваш ефира на радиото за да пропагандираш БХК и присъдружните му организации. И взимаш и от тях, пари. Оставка веднага ,аман от паразити.

  40. 40 Профил на БГА Балкан
    БГА Балкан
    Рейтинг: 630 Неутрално

    "БХК – удобният враг преди избори"

    Само една дума в заглавието е вярна спрямо България. Думата е ВРАГ (на т.н.р. БХК спрямо България).

    О, Музо, възпей оня гибелен гняв на Ахил ..........
  41. 41 Профил на ioankr
    ioankr
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#9] от "ТНТ":

    Където човешките права не се нарушават, поне не системно, няма необходимост
    от подобни правозащитни ор-ции.

  42. 42 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1218 Весело

    Мани, мани. БХК е "голям защитник" на правата на българските пенсионери от нападенията на ромите! Пфу!
    —цитат от коментар 26 на Боби Бобев


    Това не е ли работа на "нашата милиция" да ги пази? Или понеже са електорат на ДПС, БСП и Герб в този случай не важи... Управляващите могат да се снишават?

  43. 43 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3612 Неутрално

    До коментар [#12] от "truly":
    "Ти прочете ли статията? "
    ==============

    Естествено. Там е написано защо е удобен враг.
    Но не е написано, че докато защитава пандизчии, цитани и всякакви други маргинализирани групи, БХК застава срещу жертвите им.
    Логиката: "краде, защото няма какво да яде", не ми върши работа.
    Другите учим и работим, преди да стигнем до плюскането.

    Ти не разбра, или не искаше да разбереш?

    Еретик
  44. 44 Профил на Ruse_Island
    Ruse_Island
    Рейтинг: 960 Неутрално

    БХК са целите в бяло, пък злобните българи ги мразят.Странна работа...
    —цитат от коментар 4 на atmanpg


    Що да е странна, масова практика е по света. Трябва да има кого да мразиш, за да може с кеф и телешки възторг да гласуваш за собствените си политици-крадци. Хубаво е да има и абстрактни идеи - либерали, консерви, комунисти, за да не се забелязва баналното крадене, заради което е всичко. Гешев е РАДОСТ!

  45. 45 Профил на Ruse_Island
    Ruse_Island
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Преведено от свински на български, историята с Полфрийман и БХК е, не ни закачайте Гешев и ние няма да ви закачаме...засега.
    Гшев е РАДОСТ...за КОЙ!

  46. 46 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2422 Весело

    Ами не, бхк не са враг.
    Нямат качества да бъдат враг, могат само да бъдат презирани.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  47. 47 Профил на xbr29506292
    xbr29506292
    Рейтинг: 347 Неутрално

    БХК е противобългарска организация и тази констатация се основава на няколко неща, между които: критериите и номинациите за "Човек на годината", делата в Страсбург срещу България. ВМРО са прави относно нейната забрана.

  48. 48 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9143 Неутрално

    "Това е безпрецедентен опит от страна на властта да бъдат заглушени независимите и критични гласове в България и очакваме главният прокурор категорично да отхвърли искането за закриване на организацията."
    Не и този гл.прокурор, не и следващият.

  49. 49 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11024 Неутрално

    И фразите, и действията срещу БХК са руско изборетение. "Нашите" само ги копират, но това разбира се не ги оневинява....

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  50. 50 Профил на hli32616303
    hli32616303
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Атаката срещу БХК определено бие на политически Пи Ар.

    Остава тежкия въпрос - защо не се заеха, политиците и гражданското общество, да се противопоставят на НПО и техния опит да се самоупълномощят като представители на гражданството ;).

    Прекалено дълго гражданското общество толерираше тази подмяна.
    Гражданско общество и НПО са съвсем различни играчи, играещи в противникови отбори ;).

    нео"либерализъм" - упадъка и деградацията на западната цивилизация в действие ;)
  51. 51 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 828 Неутрално

    Много добра статия, поздравления за автора

  52. 52 Профил на hli32616303
    hli32616303
    Рейтинг: 347 Неутрално

    "Българският национализъм е свързан генетично с Русия"
    - Много смело и грубо изказване, което допълнително ДЕКЛАСИРА НПО, и през което прозира глобалисткия интерес на капитала, в борбата му срещу идентичността на европейците.
    АВТОГОЛ ;).
    ---------
    Българския национализъм е свързан с историята и тежката цена, която нацията ни е платила, за да сме тези, които сме, и за да говорим собствения си език като официален език, в собствена държава.
    Така че - беж обратно през атлантика, и кой откъде е ;)

    нео"либерализъм" - упадъка и деградацията на западната цивилизация в действие ;)
  53. 53 Профил на Джони  Глупавия
    Джони Глупавия
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Само не забравяйте, че лицето на българската журналистика е по-мръсно и от г*за на българската прокуратура... например: Ники Дудука, НИдялко НИдялков и брат му в комбинация с всички възможни ченгета (кеворк, гарелов, бойко василев, дремджиев, иво инджев - все висши доносници....

  54. 54 Профил на Джони  Глупавия
    Джони Глупавия
    Рейтинг: 859 Неутрално

    До коментар [#52] от "hli32616303":

    Агент Иван и "геят Джамбазки" не са баш от плащачите...

  55. 55 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1559 Неутрално

    Каквото и да си говорим автентично десните БХК са се оакали здраво и за това мнозинството от гражданите от гражданското общество в България ги презират. Симпатии намират само сред онези 3.96%, които сами се наричат "умни и красиви", с подкрепата на Фондация АмБъл, разбира се!

    Бог да благослови Америка за България!
  56. 56 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1559 Весело

    Между другото, атаката срещу кандидат главния прокурор Гешев очевадно бие на политически умно-красив PR

    Бог да благослови Америка за България!
  57. 57 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Много плоска демагогия, типична за продажните български журналя. Този антибългарски нехелзинкски комитет винаги е бил враг на българите, както и петата руска колона. Те са в един кюп. Истинските български националисти и патриоти са тези, които винаги са се противопоставяли на Русия - вечния враг на България. Да се твърди, че са свързани с Москва е долна лъжа. Само националните предатели са свързани с кремълскити фашизоиди.

  58. 58 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3444 Неутрално

    Хахаха! Крайно време беше да се появи Русия и евроатлантическата ориентация! Това без коментар. Вече и на птичките е ясно. А на организацията-майка на БХК с такива приятели врагове не ѝ трябват! Достатъчно е да застанат на едно кръстовище и да питат случайни минувачи какво мислят за БХК. Само от това да не си направят извода, че огромното болшинство българи са националисти, фашисти и свързани със службите! ВМРО и Атака също не са, а парламентарно представени партии. Как така на ангро ги лепите тези етикети всекиму, дето не ви пасва? Няма как със закон да накарате хората да ви уважават! И още нещо: след като “да си бял не е предимство”, защо го натъртвате изобщо за себе си? Поражда странни асоциации. Аз се сетих за един виц:”от всичко най-мразя расовата дискриминация и черните”. Съжалявам, но беше първото, което ми мина през главата!

    Мърфи е оптимист!
  59. 59 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Към момента НПО тата са дублирали дейността на ключови държавни органи и спокойно можем да кажем, че са изградили паралелна държавна власт. Абсолютно смешно и несъстоятелно е да се твърди за БХК, че е НПО при положение, че има такова влияние сред висши магистрати, журналисти и обикновени чиновници. Това са най-обикновени лобисти с огромен финансов ресурс, които могат да разчитат на всякакво съдействие от държавните органи, а не доброволци, които влагат лични средства и време. Каква неправителствена организация е това?

  60. 60 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    БХК са целите в бяло, пък злобните българи ги мразят.Странна работа...
    —цитат от коментар 4 на atmanpg


    +++ И като напиша как се казват БХК.... ме трият!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  61. 61 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2001 Любопитно

    Виждам, че нацисти и ксенофоби от двата червени АЕЦ-клана бсп и герб, дерибействат безнаказано под статията!
    Къде сте приятели...?
    Идеята не е само да си напишем мнението и да изчезнем! Така битка не се печели!
    Сто пъти по-важно от това е, да защитим приятелите и съмишлениците си!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  62. 62 Профил на hli32616303
    hli32616303
    Рейтинг: 347 Неутрално

    До коментар [#42] от "puknatastotinka":

    Българските пенсионери са много и пари за Тех нема ;).

    Много по евтино е да защитаваш по-ограничен брой частни случаи, които обаче са по текущата 'либреална' мода, промотирана от извратени елити.

    Само че мнозинството граждани не се интересува от ценностите налагани от псевдолибералните лумпени.
    Реакцията е в ход от 2, 3 години. Надяваме се да се достигне критична маса, която да изрине извратените псевдолеви, псевдолиберални, натрапени глупости.

    нео"либерализъм" - упадъка и деградацията на западната цивилизация в действие ;)
  63. 63 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2001 Весело

    Атаката срещу БХК определено бие на политически Пи Ар.Остава тежкия въпрос - защо не се заеха, политиците и гражданското общество, да се противопоставят на НПО и техния опит да се самоупълномощят като представители на гражданството ;).Прекалено дълго гражданското общество толерираше тази подмяна.Гражданско общество и НПО са съвсем различни играчи, играещи в противникови отбори ;).
    —цитат от коментар 50 на hli32616303


    Господине, нещо тотално не сте доразбрал!
    НПО не се грижат за обществото и гражданите като цяло! Това е функция на държавата!
    Неправителствените организации са много на брой и със строго определена насоченост. БХК например защитава само тези, за които се смята че са със отнети или засегнати граждански права!
    По просто от това, надали може да се обясни!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  64. 64 Профил на hli32616303
    hli32616303
    Рейтинг: 347 Неутрално

    До коментар [#63] от "Рим":

    Мда, значи са паразити, които целят да атомизират обществото и да разбиват социалната солидарност.

    Разделяй и владей, в полза на капитала, който ги финансира.

    А най-малкото е, че много от тях имат достъп до медии и публичност, чрез които да пропагандират и налагат идеи сред обществото, за което не им пука.

    На всичкото отгоре, чрез законови промени се опитват да създават структури, с обезпечено ПУБЛИЧНО финансиране, осигурено от данъците на същите тези граждани, които те НЕ Представляват !!!!!

    Абсолютен паразитизъм !!!

    нео"либерализъм" - упадъка и деградацията на западната цивилизация в действие ;)
  65. 65 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3903 Неутрално

    До коментар [#2] от "spiegel":

    Никой нормален човек не е против защита на човешките права!Но,неБХК не се занимава с това.Това е едно НПО,което лобира за определени интереси и те не са никога в интетес нанобикновените хора.И това е винаги-от защитаъа на самлнастанили се цигани и подучването им,през защитата на ОМО Илинден,та до осовобождаването на убиец като последния Полфрийман.Защото и от това ще има последствия-утре деуг убиец ще се позове на този прецедент и ще иска да бъде осовободен сле 2/3 излежани и ще е прав,което е най-лошото!Та не се чидеъе,че не БХК предизивиква такова отношение!За тов не са виновни марсианците!

  66. 66 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3903 Неутрално

    До коментар [#14] от "truly":

    Кое е турското в ДПС?!Колкото българско има в не БХК!

  67. 67 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3903 Неутрално

    До коментар [#15] от "spiegel":

    Аха,а холандското Хелзонкски комитет семинари на холандски съдии прави ли?!Има ли холандски Калпакчиев,който да пуска чужденец,убил човек с нож?!

  68. 68 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3903 Неутрално

    До коментар [#30] от "kaiser":

    Ако става дума за българинът "kaiser" съм съгласен!

  69. 69 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3903 Неутрално

    До коментар [#33] от "Рим":

    За кой българин е направила нещо полезно това НПО?!Освен вечния Кънев и рсботещите е организацията?!

  70. 70 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3903 Неутрално

    До коментар [#39] от "baxxtraxx":

    Ето -в Дарик сутрин си има.блок,който съм си кръстил "грантов блок" Там са само от неБХК,Отровено Общество,Смилов,Дайнов,ДеБъ Зелените и само от тоя тип.Но,е в частно радио.Няма проблем!Но,да гонправят в държавна медия ,с нашите данъци-прав е тоя,който уволни онази журналистка от БНР!

  71. 71 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3903 Весело

    До коментар [#41] от "ioankr":

    Брях?!В САЩ не се нарушавали правата ли?!Затова ли щукат някакви злобни феминистки от МиТуу,някакви Черни Пантери и всякакви Зелени и ЛГБТ??

  72. 72 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3903 Весело

    До коментар [#45] от "ltq22310954":

    Какво общо има Гешев с осуден и доказан умишлен убиец като освободения от Калпакчиев?!

  73. 73 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3903 Весело

    До коментар [#56] от "Günther":

    Не само ПР,но и застраховка,когато някой пита за Каолин и Софарма,например...

  74. 74 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3903 Весело

    До коментар [#61] от "Рим":

    Какви нацисти и ксенофоби те гонят?!

  75. 75 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3903 Весело

    До коментар [#63] от "Рим":

    БХК защитавал такива с отнети и засегнати права?!Например ром,убил и изнасили възрастна жена в някое село?!Нагли сте!

  76. 76 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    БКХ са неприкрити расисти , за това е лесно да са нечий враг..
    Веднага, от дейността им е вижда, как имат различно отношение за хора, с различен отенък на кожата..

  77. 77 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    До коментар [#61] от "Рим":Какви нацисти и ксенофоби те гонят?!
    —цитат от коментар 74 на yanne


    БКХ са нацисти и ксенофоби!

  78. 78 Профил на kcq33617839
    kcq33617839
    Рейтинг: 118 Неутрално

    Тези трябва да бъдат терминирани до трето коляно. Без съд. Ама това е мое мнение се...

  79. 79
    z_axis
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  80. 80 Профил на Ruse_Island
    Ruse_Island
    Рейтинг: 960 Неутрално

    До коментар [#45] от "ltq22310954":Какво общо има Гешев с осуден и доказан умишлен убиец като освободения от Калпакчиев?!
    —цитат от коментар 72 на yanne


    Гешефта си има имиджов проблем с избора, та е хубаво да има друг в главната роля на ЛОШИЯ. Освен това е добре българина да е убеден, че соросоиди и грантаджии са неговите най-големи душмани, а Доган и кръговете на ДС и кучето Гешев с кражбите за милиарди, са неговата РАДОСТ.
    Гешев е РАДОСТ!!!!!!!!!!!!!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK