Преди 30 години поискахме свят без лъжи

Пловдив, 18 ноември 1989: на преден план журналистката Нери Терзиева. (Снимка Иван Коджабашев)

Пловдив, 18 ноември 1989: на преден план журналистката Нери Терзиева. (Снимка Иван Коджабашев)



18 ноември 1989 - беше опияняващо, еуфория, радост до сълзи. Това чувство остана от първата проява на гражданското общество в Пловдив през 1989, когато поискахме свят без лъжи. Лична изповед на Веселина Божилова за "Дойче веле".


Първият неформален митинг в България след историческите кадри с объркания Тодор Живков в "По света и у нас" на 10 ноември 1989-та беше в Пловдив. 30 години по-късно някои подробности са вече забравени, но старите вестници дават важни свидетелства. Само часове преди първия голям неформален митинг на пл. "Народно събрание" в София, е бил пловдивският. Денят е 18 ноември 1989-та, събота. И тъй като съм пряк участник, автор на лозунгите и майка на едно от децата, които ги носеха, ще си позволя малко по-лична изповед.


Мътно и тревожно време


Цялата 1989-та дотогава беше мътна и тревожна. Горбачов извършваше Перестройката, ние подкупвахме продавачи на вестници да ни пазят "Московски новости" и "Огоньок", пловдивският поет Петър Манолов даде серия интервюта за "Свободна Европа" и бе застигнат от всеобщи организирани проклятия, включително от ТКЗС-та, но и от Дружеството на пловдивските писатели, след което бе напъден... в Париж.




Т.нар. Възродителен процес преобърна архивите, пречупи стотици съдби и приятелства, а под сурдинка се споменаваха имената на д-р Тренчев, Илия Минев, отец Амбарев, Румен Воденичаров. Отпуските през лятото на 1989-та бяха забранени, защото на 29 май Живков прати турците на Голяма екскурзия, а всички трудови колективи бяха мобилизирани да събират реколтата. Токът спираше през два часа, по магазините имаше само макарони, властта правеше отчаяни опити да отпуши напрежението.


През февруари 1989 Държавен вестник публикува Указ 56 и още същият ден в съда имаше опашка от хора, които искаха работата им най-сетне да излезе "на светло". В същото време младите искат да пътуват, но могат да стигнат най-далече до Източен Берлин и то с не повече от 30 долара в джоба. Около Пловдив пушат комините на Комбината за цветни метали и другото искане на младите е екологичната чистота. Промените зреят, новините идват една след друга, обстановката се променя, нещо тлее. И въпреки това Десети ноември изненада всички.


10 ноември 1989 беше петък. В дните след него цареше радостно оживление, на места пълен хаос и недоумение. На редакционна оперативка една колежка питаше упорито: "Ами сега какво правим с Възродителния процес?" и никой не можеше да ѝ отговори. Вдигаха рамене.


"Да върнем смисъла на думите"
Нери Терзиева, тогава журналистка в Радио-телевизионен център Пловдив, водеща на популярното предаване "За един милиард", ми се обади по телефона в четвъртък - на 16 ноември: "Знаеш ли какво се готви в София, дай и ние тук да направим митинг!". Речено - сторено. "Искаме свят без лъжи" и "Да върнем смисъла на думите" бяха лозунгите на първия неформален митинг у нас. Знам, защото лично ги измислих и писах. 30 години по-късно разбрах, че Конфуций е казал: "Ако дойда на власт, най-напред ще върна на думите тяхното истинско значение". Явно във всички времена в един момент думите започват да придобиват друго значение. Или поне хората осъзнават колко са важни.


Насрочихме митинга за събота, 18 ноември, в 11 часа. Събрахме се двайсетина журналисти от РТВЦ и вестник "Комсомолска искра", научни работници от Пловдивския университет с децата си. Тръгнахме в импровизирано шествие, обратно на посоката на манифестациите дотогава. Беше слънчево, по Главната улица бе оживено. Бяхме смели, но ни беше неловко. Дотогава никой не го беше правил. Хората ни гледаха и се чудеха. Приканвахме ги да се присъединят. Някои го направиха, други ни поздравяваха, трети ни гледаха мрачно. Походихме малко в едната посока, после свърнахме към пл. "Централен". Отнякъде се изсипа цял випуск на Руската гимназия - бяха ги водили на кино. Те изобщо не се зачудиха, без никакво колебание се присъединиха бодро към нас.


Митингът взе да става все по-масов - без микрофони, без уредба, на стълбите на Военния клуб и точно под прозорците на Окръжния комитет на БКП. Оттам надничаха ядосани физиономии. Който искаше да говори, се качваше на стълбите и говореше. Учениците искаха свобода, други пожелаваха успех на Петър Младенов, защото това беше революцията на този етап - смяната на Първия. На път към Партийния дом мина тогавашният кмет на Пловдив Тодор Петков и също взе думата. Една жена се оплака от лошия си зет. Беше опияняващо просто да се говори. "Чувството бе като да изкачиш на един дъх висок връх - кислород няма, а радостта е до сълзи", спомня си Нери Терзиева. Това чувство остана от първата неформална проява на гражданско общество в Пловдив. Още в понеделник, 20 ноември, участниците в този първи митинг се събрахме в редакцията на "Комсомолска искра" и учредихме Клуб за подкрепа на гласността и преустройството. Междувременно и властта се бе организирала - във вторник, 21 ноември, ОФ-то събра граждани на официален митинг "в подкрепа на революционното обновление".


Казионният митинг на 21.11.1989, свикан от ОФ.

Казионният митинг на 21.11.1989, свикан от ОФ.


Така започна всичко


Само че духът от бутилката вече бе пуснат и нещата не протекоха по плана, написан в Партийния дом. Ораторите с предварително написани думи бяха освиркани и прогонени, а единствено журналистът Иван Дионисиев и проф. Георги Кънев получиха одобрението на множеството. Когато от сцената заговори отец Амбарев, нещата съвсем излязоха от контрол - митингът бе прекъснат, уредбата и микрофоните бяха прибрани.


Така започна всичко в Пловдив - на същия площад "Централен" който в следващите бурни години неведнъж почерняваше от гневни хора и който донесе на града името "Синята крепост". Едно от най-искрените свидетелства за това са снимките от броя на в. "Комсомолска искра" от 20 ноември 1989-та.


Почти точно година след тези събития в местните вестници се появиха рекламни карета, призоваващи хората да станат акционери в новоучредяващи се банки. Ентусиазмът отстъпи на желанието за финансови удари, а доста скоро след това банковият балон се спука и остави мнозина без лев. Историята потегли по реда си в този толкова труден и безкраен преход...


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (138)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Искахме свят без лъжи, а какво получихме? Свят, изграден изцяло и само от лъжи...
    А най-голямата лъжа - демокрацията, волята на народа, свободата, светлото западно бъдеще, правовата държава...

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    Свят без лъжи е невъзможен!
    Преди 30 години аз исках свобода.
    Получихме я-за какво и как я използвахме и използваме е друг разговор...

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  4. 4 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Реално това на 10 ноември не беше промяна, а подмяна. Промяна е имало през 1944 година, когато е имало народен съд, и екзекутиране на старите властимащи, което е най-яркият показател за смяна на режима. Самият факт, че не само след 10-ти ноември нямаше народен съд, и никой от тогава властимащите не беше осъден, а дори те продължиха да управляват задкулисно след това, е най-голямото доказателство, че преходът е бил планиран и дирижиран от комунистите, с благословията на западният и продажният съветски елит. И това е така не само в България. Дори в Румъния екзекутираха Чаушеску, защото им беше неудобен (на комунистите от тамошната ДС) но самите те си продължиха да дърпат конците. Така беше и така е във всички бивши соц държави без изключение. Анти-комунистическата опозиция беше просто марионетка на комунистическите елити. И в Полша Валенса го разкриха като комунистически агент. А в държавите, в които все пак се добраха до властта истински демократи и анти-комунисти, като Чехия със Клаус, Полша с Качински, и Унгария с Орбан, които започнаха да прочистват държавите си от комунистическите остатъци, същите са нарочени за най-големите врагове от либерастите-необолшевики, които управляват ЕС, и които не могат да приемат че техните марионетки - бившите комунисти не са желани от свободолюбивите народи в източна европа.

  5. 5 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4266 Неутрално

    "Преди 30 години поискахме свят без лъжи"

    Така беше , но получихме един псевдо- нов свят , който се оказа пълен с лъжи и излъган надежди!

  6. 6 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 610 Неутрално

    И да не забравяме, че ние преди 30 години искахме да сме като запада, като САЩ, като Германия, като Англия. Целият свят тогава искаше да е като запада. Но ние искахме да сме като запада, такъв какъвто беше той тогава. Но да не забравяме, че запада днес не е това което беше преди 30 години. Едва ли някой тогава е искал да бъдем като запада, такъв какъвто е той сега. И едва ли и сега някой със здрав разум го иска. Запада тогава беше олицентворение на свободата, на просперитета, на здравото и успешно общество. Сега е олицетворение на нещо друго.

  7. 7 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3395 Неутрално

    Хайде бе? Защо не прочетете какво буквално озночава думата демагог и с какъв смисъл се използва?
    Всеки разумен човек знае какво значи политика и ако е честен, бяга от нея.

    Еретик
  8. 8 Профил на haq30626233
    haq30626233
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Нямаше как да стане. Поне половината от водачите на протеста бяха подставени лица или откровени ченгета. Не се посвениха на един от първите митинги да не дадат думата на доказан десидент като Илия Минев.
    Лъжците ни попречиха да стигнем до СВЯТ БЕЗ ЛЪЖИ.
    Но няма как да излъжат свободата която получихме.
    Свобода за движение. Свобода за информация. Свобода за икономическа инициатива!!!

  9. 9 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    Преди 30 години поискахме свят без лъжи

    А защо не продължихте да искате този свят без лъжи? Или е повече удобно да сме верни на управляващите? Искахте, но не се борихте.

    Ако този свят ти е омръзнал, то тогава опитай да го промениш
  10. 10 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 610 Неутрално

    В България специално положението е най-зле, защото при нас до сега не е имало нито една партия или правителство, което да не е съставено от бивши комунисти. Костов и Борисов са доказани и безспорни бивши комунисти и настоящи марионетки. Дори Царя, който е олицетворението на режима преди 1944, се оказа марионетка на ДС. Със сигурност много хора са гласували за него тогава, с надеждата че все пак е човек с истинско европейско възпитание, живял цял живот на запад, не изглежда да има каквато и да е общо с комунистите и със елита, който е начело на страната ни от десетилетия, даже би трябвало да им е най-големият враг. Но и той се оказа тяхна подлога. За какво говорим изобщо.

  11. 11 Профил на Vivian Apostolov
    Vivian Apostolov
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Така...няма такъв свят. Без лъжи. Не ни вкарвайте в Матрицата отново
    Има играчи, които се забавляват да провеждат експерименти със социалните общества. Нима персоните, които харизаха Източна Европа на Сталин не са подозирали на какво ни обричат?! Когато се случиха чешките събития и се проля кръв, защото хората не искаха да благославят Кремъл...нима тези персони се намесиха?! Колко човешки живота отне, деформира с-та на социализма? Сетиха се да вкарват демократични революции едва когато потокът на парите беше застрашен! Защото икономиката на соца все повече издишаше...
    Така че, не ми говорете наивни приказки от 1001 нощ! Няма такъв свят без лъжи. Има само интереси и борба за надмощие.
    Ето затова не гласувам, няма да им доставя удоволствието сама да се прецаквам.

    Нека се опитаме да храним добрия "вълк" в себе си.
  12. А получихме ли?

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  13. 13 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3548 Неутрално

    "Хората ни гледаха и се чудеха."

    Те и сега гледат, но вече не се чудят. Стягат багажа и заминават да си търсят късмета. Някои даже го намират. Както и да е, но революционната романтика на демократичния преход звучи тъпо и фалшиво. Вярно че 30-годишнината от поредната "свобода" трябва да се отбележи поне като исторически факт, но си впрегнете мозъците, направете изводи и препоръки. Плямпането и каканиженето е досадно и отегчително.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5187 Неутрално

    Искахме свят без лъжи, а какво получихме? Свят, изграден изцяло и само от лъжи...А най-голямата лъжа - демокрацията, волята на народа, свободата, светлото западно бъдеще, правовата държава...
    —цитат от коментар 1 на ygo11542256


    Преди 1989 това което сега само троловете тролят и лъжат,

    тогава беше държавна политика.

    Всичко до 1989 беше изградено от лъжи

  16. 16 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6471 Неутрално

    Свят без лъжи - големи наивници бяхме

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  18. 18 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3548 Неутрално

    "Всичко до 1989 беше изградено от лъжи"
    До коментар [#15] от "Hawaii":

    След това истината цъфна като майска роза!!!!

  19. 19 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    "...Токът спираше през два часа, по магазините имаше само макарони, властта правеше отчаяни опити да отпуши напрежението...."

    Е тук някъде ме изгуби.
    Не четох повече глупости.

  20. 20 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    Получихме свят в които хората се отдалечават с бързи темпове от човечността. Бойно поле Земя.
    Все по заблудени материалисти. Дори бик казал хора без светоглед. Хора, които не могат или дори не се опитват да мислят.

    Навремето по време на ВСВ фашисткото правителство на България е подбирало като овце мъжете и ги е пращало на фронта. Ей така, хващат се три съседни села и в един и същи полк.
    Цял свят вече е разбрал, че Германия губи войната. Чак накрая, нареждат изтегляне от южните Балкани. Часове/дни преди извозване то ама знаете ли какво извозване? По автогарите. Воиниците са изоставени да се прибират и както успеят. В последните часове съюзническите сили започват бомбардировки върху изтеглящите се български войници. Прадядо ми е ранен при това бягство и умира там в някакво незнайно поле. Негов познат го вижда но няма какво да му помогне. Бягал е за собствения си живот. Вода е поискал, нямало е. Дали са му последно да пие кръв.
    Кого точно да виня, кого да мразя за тази трагична история?

    Дете бях при митинги те на десети. Гледах как убиха Чаушеско. Още тогава това ми се стори толкова грешно. По-късно още тинейджър гледах погромите над партийния дом и прочее. Не видях нищо повече от озверяла тълпа с нечовешки изкривени лица. А късно и си изясних, как всичко това е една измама и хората са обикновени глупави но ефикасни инструменти за тези зад завесата.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  21. 21 Профил на espresso
    espresso
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    Вярно, че едно мислехме, друго стана, но в крайна сметка сега е по-добре. Най-малкото можеш да кажеш това, което смяташ за истина, свободно, високо и безнаказано.
    Дали някой ще те чуе и ще ти обърне внимание, вече е друга работа.

  22. 22 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3395 Неутрално

    До коментар [#10] от "ygo11542256":

    "В България специално положението е най-зле, защото при нас до сега не е имало нито една партия или правителство, което да не е съставено от бивши комунисти. Костов и Борисов са доказани и безспорни бивши комунисти и настоящи марионетки"
    ==============
    Когато дойде "Промяната", аз бях на 25. Сега изобщо не съм млад. До 10 - 15 години във властта няма да има нито един бивш партиен член. Това не означава, че политиката ще се изчисти. Властта е била калпава преди раждането на комунизма и ще е калпава, след като той умре.

    Еретик
  23. 23 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2514 Неутрално

    На авторката нещо паметта и изневерява! Режима на тока беше през 1985г,, а проблеми с продуктите имаше в кроя на 1990г не през 1989! Това че и в Пловдив е имало митинг не го знаех за разлика от софийският няма и един дисидент или политзатворник!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  24. 24 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4469 Весело

    До коментар [#6] от "ygo11542256":

    "Запада тогава беше олицентворение на свободата, на просперитета, на здравото и успешно общество. Сега е олицетворение на нещо друго."


    На какво нещо 'друго'? За това че сами се вкарахме в тази схема Запада е най малко виновен!

    klimentm
  25. 25 Профил на Der Ruhmwolf
    Der Ruhmwolf
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Поискахме, но не би... Дойде време пак да поискаме същото!

    Алоууу, модераторчето, що ми триеш коментарите без никакво основание? Като събера пак пет изтрити вече ще подам жалба, че ми писна от измислени банове...
  26. 26 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4469 Весело

    До коментар [#22] от "Костадин Иванов":

    А как така БКП си остава винаги втора политическа сила?!

    klimentm
  27. 27 Профил на Vivian Apostolov
    Vivian Apostolov
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    До коментар [#20] от "qwerty 500":

    "Навремето по време на ВСВ фашисткото правителство на България .."

    Опитвам се да ви разбера. Родените комуноиди. И се провалям. Защото след подобна лъжа, за някакво си фашистко правителство в България ми остава за жалост само съжалението, че не намерихме смелост, не ни достигна кураж да ви изчистим от лицето на Земята. Защото сте и винаги сте били еманация на Злото. А това...не се лекува с "нежни революции"...
    Нищо лично, просто житейска позиция. Изстрадана.

    Нека се опитаме да храним добрия "вълк" в себе си.
  28. 28 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    Поискахме свят без лъжи, за да живуркаме днес за без пари. Поискахме свят, в който 100 човека притежават повече пари отколкото цялото останало население на планетата. Да ни е честит този свят.
    Убеден съм, че много от тези, които 89-та искаха този свят, днес си скубят косите. Каквото си надробиш ...
    Без изненади.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  29. 29 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2514 Неутрално

    Тодор Живков не е пращал никой на екскурзия! Даде им паспорти и им отвори границата и те тръгнаха доброволно към майката - родина Турция, която за много от тях се оказа мащеха!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  30. 30 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 3878 Неутрално

    Прави впечатление, че левичарските медии и пропагандатори се мъчат да обсебят датата 20 ноември и да представят дворцовия режисиран преврат срещу Живков едва ли не като свое постижение?!?

    Истината е , че както превратът, така и последвалият го преход са си комунистическо дело.

    Днешните неомарксисти са вчерашните болшевики!

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4469 Весело

    До коментар [#29] от "Julian Mall":

    Ех защо ли не даде и на мен тогава паспорт БайТошо?!

    klimentm
  33. 33 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3395 Весело

    До коментар [#26] от "klimentm":

    "А как така БКП си остава винаги втора политическа сила?!"
    ==============
    Човек, не съм оптимист, но беше първа сила. После се прескачаха през мандат. От доста време не е видяла свое управление. Значи, в трета фаза сме. Ще си замине Лернейската хидра, ама ние може да не дочакаме...
    То за БСП и една българска певица времето тече по друг начин.

    Еретик
  34. 34 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 800 Неутрално

    До коментар [#26] от "klimentm":

    //А как така БКП си остава винаги втора политическа сила?!//
    ==================
    Грешката е почти вярна БКП......БКП е винаги била и си остава първа политическа сила, кефти С(ДС), кефти БСП....но най-успешният модел е Тиквената партия, ама май вече времето и изтече, следва ново ДС!!!!

  35. 35 Профил на Боби Бобев
    Боби Бобев
    Рейтинг: 1419 Любопитно

    Тодор Живков не е пращал никой на екскурзия! Даде им паспорти и им отвори границата и те тръгнаха доброволно към майката - родина Турция, която за много от тях се оказа мащеха!
    —цитат от коментар 29 на Julian Mall


    Ама ти сериозно ли?

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8541 Неутрално

    Поискахме, но го допуснахме.

  39. 39 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2514 Любопитно

    Ама ти сериозно ли?
    —цитат от коментар 35 на Боби Бобев


    Що, според теб ги е подкарал с гегата като говеда към Турция щото те не са искали?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  40. 40 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    "Преди 30 години поискахме свят без лъжи"

    Да де, ама

    "4 февруари 1997 - победа или сделка с комунистите?
    Договарянето стана зад гърба на хората от протеста и беше скрито зад победоносна твърда риторика и меки действия
    ...
    Всъщност както "4 февруарското споразумение", така и приетата след изборите в НС Декларация за национално съгласие,

    подмениха решенията на НКС на СДС и спасиха БСП

    и ръководителите й от търсене на отговорност. Обещано им бе да няма лустрация, и да се парцелират сферите на политическо и икономическо влияние. Ръководството на СДС се договори с колегите си, разбраха се... БСП не беше пипната – те просто сдадоха властта, Иван Костов я прие. И я упражни...Договарянето стана зад гърба на хората от протеста и беше скрито зад победоносна, изкуствено твърда риторика и меки действия. ..."
    https://faktor.bg/bg/articles/ot-redaktora/4-fevruari-1997-pobeda-ili-sdelka-s-komunistite

  41. 41 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2514 Любопитно

    Нерито тогава още Нели защо и нея не я прогониха в Турция?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  42. 42 Профил на Vivian Apostolov
    Vivian Apostolov
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    До коментар [#35] от "Боби Бобев":

    Въпросът ти, ти прави чест. За съжаление преобладаващата част от хората, които смятах за мои приятели, сънародници ...мислят като този колега, към когото си насочил ритиричния си въпрос.
    Хубава вечер!

    Нека се опитаме да храним добрия "вълк" в себе си.
  43. 43 Профил на Vivian Apostolov
    Vivian Apostolov
    Рейтинг: 1911 Гневно

    Нерито тогава още Нели защо и нея не я прогониха в Турция?
    —цитат от коментар 41 на Julian Mall


    Слушай бе , боклук скапан....никога не съм ходила в Турция, не искам и да стъпвам там. Но това, което комплексирани индивиди като теб причиниха и на българския народ с начина си на мислене, ще ви тежи стилетия наред. Доган е само лека закачка.
    Ей така си падам да вляза в бан...

    Нека се опитаме да храним добрия "вълк" в себе си.
  44. 44 Профил на Vivian Apostolov
    Vivian Apostolov
    Рейтинг: 1911 Гневно

    До коментар [#40] от "plebs":

    Повечето от нас, които разбраха това вече не сме в България. Останалите имаха лични причини, за да не напуснат/родители, деца и пр./
    Лицето Иван Костов, ще си плаща в друго измерение. Подобно предателство към собствения си народ само подкрепя израза: "Кармата е кучка".

    Нека се опитаме да храним добрия "вълк" в себе си.
  45. 45 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2620 Любопитно

    Слабо, Веселина, слабо... 😕

    Свят без лъжи? Нали сега уж има "свобода на словото"?! А нещо за сегашната (само)цензура? Ето ти един достоен анализ по темата: "Десети ноември – мащабната пропагандна измама" https://t.ly/w92jk 10.11.2019, Д-р Анко Иванов

    Цитат: "А каква е свободата на словото? Формално в България няма официална цензура и всеки може да пише и говори всичко и по всяко време. Да, но основните канали за въздействие върху обществото на ефирните и масово гледаните телевизиите имат своя вътрешна цензура, прикрита под фразата „редакционна политика“. И този журналист или редактор, който не следва стриктно „редакционна политика“ си заминава от редакцията безпардонно. Не по-малко зловеща е автоцензурата на журналистите, особено на т.нар. „водещи журналисти“, получаващи огромни за българските условия и стандарти „водещи заплати“ и доминиращи на телевизионните екрани, пред микрофоните на радиостанциите и колоните на ежедневниците. И не случайно България е на крайно незавидно място в света по свобода на словото. А има и самоцензура на отделни автори, които се приспособяват към т.нар. „редакционна политика“ на средствата за масова информация. И при социализма имаше автоцензура на журналисти и публицисти, но най-вече по политически теми. Сега има автоцензура по почти всички теми, дори по спортните (справка: Спортал.бг)."

    (не се чете)
  46. 46 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2620 Любопитно

    Лъжците ни попречиха да стигнем до СВЯТ БЕЗ ЛЪЖИ.Но няма как да излъжат свободата която получихме.Свобода за движение. Свобода за информация. Свобода за икономическа инициатива!!!
    —цитат от коментар 8 на haq30626233

    Ето ти и на теб, за "свободата":

    "...Четвърто. Голяма измама е че има свобода. Добре известно е, че свободата във всякакво общество е само идеал, към който се стремят хората. Желаната свобода я няма в нито едно общество. Щом има общество, не може да има пълна свобода. В условията на неолиберализма свободата се сведе до свободата на движение, на придвижване на хора, капитали, стоки, т.е. само на това, което е свързано с бизнеса (работна ръка, капитал, продукция, суровини) и с интересите предимно на световните мощни транснационални компании. При социализма имаше ограничения на пътуванията предимно в западните страни главно по две причини: политически и липса на достатъчно западна валута, чрез която се финансират тези пътувания. Сега има безкрайни възможности за смяна на местоживеенето, страната или дори региона, водени не от абстрактната свобода, от свободата за придвижване, а от целта към по-високи доходи, към по-високи печалби. Свобода било да си смениш националността, без да си сменяш родителите, свободата да бъдеш асимилиран или по Меркел „мултикултуриран“.

    Нагонът към печалбата и потребителството измести действителната свобода. Човекът стана роб на печалбарството и притежанието на модни вещи. Заради печалбата и по-високия доход дори най-високо платените лица от бившите социалистически страни „свободно“ се преместват в Западна Европа и САЩ, т.е. в Меката на пазарната икономика (пардон, капитализъм). Свободата на придвижване, на избор на местоживеене и месторабота бе умело съчетана с принудата. Това стана чрез огромното унищожаване на индустрията в бившите социалистически страни, включително в България и оставане без работа и без доходи милиони хора. Вследствие на тази целева евроатлантическа политика недостигът на работна ръка, специалисти и различни експерти в страните от Западна Европа бе запълнена чрез огромното изтичане на мозъци от Източна Европа. От Русия изтекоха към 11 млн. души, от Полша, по различни данни – 5-6 млн., и дори от малка България „само“ 2.5 млн. души. Ето тази целево инициирана „свобода“ води до обезбългаряването на България. И то не само чрез липса на работни места, а и чрез изкуствено създадената от Иван Костов и успешно продължена от Бойко Борисов система на нарочно поддържане на ниско равнище на доходите в страната. Изкуствено поддържането в интерес на българския и чуждестранния бизнес ниско равнище на доходите доведе страната до огромната липса на лекари, медицински сестри, програмисти, компютърни и инженерни специалисти, висококвалифицирани работници. И най-вече до масовата психоза сред родителите да изпращат децата си да учат и да останат да живеят в западноевропейските страни.

    А за останалите в страната има ли действителна свобода? Има, само в сферата на ругатните и псувните към властта на национално, областно и общинско равнище. И какво от такава свобода? На никой не му става по-добре. Само печалбарския бизнес и част от т.нар. „политически елит“ имат по-добър живот. Формално има равнопоставеност и свобода да си избереш работно място. Всеки безработен, който кандидатства за работа и сключва трудов договор, формално е свободен да приеме условията на работодателя или да не ги приеме. Но ако не приеме ниската заплата, неговите деца остават гладни, боси и голи. Такава е горчивата истина. При капитализма, включително и в съвременния капитализъм в България хората на труда нямат истинска икономическа свобода. Те са работна ръка, която има един единствен избор – да получава мизерно трудово възнаграждение или да напусне България. Те са, както се пее в един химн, „роби на труда“.

    А свободен ли е работникът или служителят, човекът на наемния труд свободно да решава на избори за кого да гласува? В огромното мнозинство от случаите работодателят пряко му посочва за кого да гласува, понеже фирмата ще загуби поръчките и работниците ще останат без работа или пък началникът в службата му подсказва, че трябва да гласува за „правилната страна“ в изборната конкуренция, за да не бъде уволнен. Ама ако си на конкурс за експерт, специалист или някакъв ръководител на ниско административно равнище не можеш да го спечелиш, ако не си член на управляващата партия ГЕРБ или ако не подпишеш заявление за прием в ГЕРБ. Ето това е политическа, социална и икономическа свобода! Всеки има избор да е свободен, независим или пък да е гладен" 🙄 От линка в предния ми пост.

    (не се чете)
  47. 47 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    Чета една смес от истини, лъжи и какво ли още не. Митингът в Пловдив бил на 18 ноември от 11 ч. и бил с няколко часа по-рано от този в София. ХАХАХА - та в София митинга започна същия ден в 10 ч.

    "Отпуските през лятото на 1989-та бяха забранени, защото на 29 май Живков прати турците на Голяма екскурзия, а всички трудови колективи бяха мобилизирани да събират реколтата. Токът спираше през два часа, по магазините имаше само макарони, властта правеше отчаяни опити да отпуши напрежението."

    Живков не е пращам турците на екскурзия. Хайде не лъжете за да не олеквате. Живков им даде възможност да вземат паспорти и те сами си пожелаха да отидат в Турция. Мислеха си, че там е рай. И вероятно сте забравила, че още по Живково време една част от тях се върнаха с подвити опашки в България.
    Впрочем кога най-после у нас ще бъдат публикувани документите на нашите тайни служби относно дейността на турските служби по онова време на българска територия ?
    И другото е лъжа - спирането на тока по това време. Нямаше режим тогава. Имаше през зимата на 1984 г./1985 г. , но не и през лятото на 1989 г. И това с макароните е лъжа. Не бяха пълните магазините, но това е лъжа. Тотално изпразнени бяха магазините по времето на Луканов.

  48. 48 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2370 Неутрално

    До коментар [#45] от "Бойчо Огнянов":

    Цензурата съществува навсякъде.
    Измислената класация, че сме на не знам си кое място, не почива на никакви ОБЕКТИВНИ факти.

  49. 49 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2620 Весело

    Реално това на 10 ноември не беше промяна, а подмяна. Промяна е имало през 1944 година, когато е имало народен съд, и екзекутиране на старите властимащи, което е най-яркият показател за смяна на режима. Самият факт, че не само след 10-ти ноември нямаше народен съд, и никой от тогава властимащите не беше осъден, а дори те продължиха да управляват задкулисно след това, е най-голямото доказателство, че преходът е бил планиран и дирижиран от комунистите, с благословията на западният и продажният съветски елит. И това е така не само в България. Дори в Румъния екзекутираха Чаушеску, защото им беше неудобен (на комунистите от тамошната ДС) но самите те си продължиха да дърпат конците. Така беше и така е във всички бивши соц държави без изключение. Анти-комунистическата опозиция беше просто марионетка на комунистическите елити. И в Полша Валенса го разкриха като комунистически агент. А в държавите, в които все пак се добраха до властта истински демократи и анти-комунисти, като Чехия със Клаус, Полша с Качински, и Унгария с Орбан, които започнаха да прочистват държавите си от комунистическите остатъци, същите са нарочени за най-големите врагове от либерастите-необолшевики, които управляват ЕС, и които не могат да приемат че техните марионетки - бившите комунисти не са желани от свободолюбивите народи в източна европа.
    —цитат от коментар 4 на ygo11542256

    Явно се раздираш се от противоречия. Уж трябвало екзекуции, а в Румъния пак не постигнали желаната свобода...Мъка!

    Либерастите са си ваши, "демократе". КАПИТАЛИСТИ до мозъка на костите си. Точно те са поддръжници на сегашния ЗАПАДащ ГЛОБАЛИСТКИ модел. Дори и либерала- банкер Макрон ви го каза в прав текст. Виж анализа към който дадох линк!

    (не се чете)
  50. 50 Профил на Боби Бобев
    Боби Бобев
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    [quote#39:"Julian Mall"][/quote]

    Цитирам: "Oщe в caмoтo нaчaлo нa „Възрoдитeлния прoцec” ce cтигa дo cблъcъци и жeртви. Нaй-мacoви прoтecти ce oргaнизирaт в Бeнкoвcки, Кърджaли, Мoмчилгрaд, ceлo Груeвo (Мoмчилгрaдcкo), Джeбeл, Крумoвгрaд и др., кaтo нaвcякъдe ca рaзпръcнaти c въoръжeнa cилa."

    https://fakti.bg/bulgaria/355574-18-anuari-1985-g-vazroditelniat-proces

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Възродителен_процес

    ...ако искаш, още линкове мога дати дам. Ти от Марс ли падаш???

  51. 51 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2620 Весело

    До коментар [#45] от "Бойчо Огнянов":Цензурата съществува навсякъде.Измислената класация, че сме на не знам си кое място, не почива на никакви ОБЕКТИВНИ факти.
    —цитат от коментар 48 на atmanpg

    И кой и с каква цел я е измислил? Сигурно някой комунист? 😏

    (не се чете)
  52. 52 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2370 Неутрално

    [quote#51:"Бойчо Огнянов"][/quote]

    Не се позовава на никакви реално измерими доказателства.
    Кой си я е измислил и с каква цел - не питай мен.

  53. 53 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2620 Весело

    Преди 30 години поискахме свят без лъжиА защо не продължихте да искате този свят без лъжи? Или е повече удобно да сме верни на управляващите? Искахте, но не се борихте.
    —цитат от коментар 9 на AModoMio

    Не се бориха(и борят), "защото бедните виждат себе си не като експлоатиран пролетариат, а като временно смутени(засрамени) милионери" по Стайнбек

    Демек прегърнаха краварската мечта... 🙄🤷‍♂️

    (не се чете)
  54. 54 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2620 Весело

    До коментар [#49] от "Бойчо Огнянов":

    "Дори и либерала- банкер Макрон ви го каза в прав текст"

    Да припомним, за всеки случай: "Макрон: Съвременният капитализъм е "деградирал и полудял“ 24 авг. 2019 https://t.ly/xjyBp

    "Въпреки това, не може да не признаем, че (сегашния) модел е деградирал в резултат на факта, че самата демократична система е деградирала. И също така, защото самият капитализъм е деградирал и е полудял, тъй като ние сами създаваме онези прояви на неравенство, които впоследствие не можем да разрешим.", добави президентът. 💡😏

    (не се чете)
  55. 55 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3855 Любопитно

    До коментар [#42] от "tolkoli":

    . За съжаление преобладаващата част от хората, които смятах за мои приятели, сънародници ...мислят като този колега, към когото си насочил ритиричния си въпрос.
    ==========
    А много от същите тия хора искат свят без лъжи ...... изопачавайки истината за възеодителния процес в някаква си доброволна екскурзия......

    Аз вече не коментирам на тая тема .....няма смисъл.....
    Целия свят призна този позор ..... но плачещите за свят без лъжи го отричат.......
    Дори да умирам от жажда .....от такива не бих взел и чаша вода .....

    Bukalemun
  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    Искахме, а получихме пеевси, данчо ментата, бойко, ПИК, БЛИЦ, Гешефт, Маврудиев и цялата престъпна палитра на управляващите България днес политици-разбойници.

  58. 58 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2620 Весело

    [quote#51:"Бойчо Огнянов"]
    —цитат от коментар 52 на atmanpg
    Не се позовава на никакви реално измерими доказателства.Кой си я е измислил и с каква цел - не питай мен.[/quote]
    Съгласен, но не се ли замисляш с КАКВА цел се прави? Според мен е, да се държат изкъсо новобранците на "демокрацията", от неоколониалните метрополии, да не кривнат (не дай си боже) обратно. 😉

    Инак, ние си я знаем нашата "свобода на словото"... 😏

    (не се чете)
  59. 59 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3548 Неутрално

    "Убеден съм, че много от тези, които 89-та искаха този свят, днес си скубят косите. Каквото си надробиш ..."
    До коментар [#28] от "Taiga":

    Кой те пита кво искаш? Не бъди наивен. Ние сме едни пионки. Слаб ресурс или почти никакъв. Бедна култура и низък интелект или никакъв. А светът е една зверилница и винаги е бил такъв. Едрите хищници точат зъби едни срещу други. Дребните търсят подслон и защита при по-едрите. Имаме единствен начин на оцеляване - да спрем да се дърлим и да се обединим. Какво толкова има да делим. То богатството вече е обсебено. И левите и десните сме едни лумпени. Какви десни има в една типично олигархична държава в която 75% са бедни? Какви леви има в една държава, която няма икономика и в която парите не стигат за нищо? Нека пратим и лявото и дясното на майната им и да почнем да се разбираме. Платената чужда агентатура трябва да се изолира. Тя загърбва държавния интерес и нанася вреди и щети. Няма да станем еднакви, но нека бъдем разумни.

  60. 60 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3855 Неутрално

    До коментар [#43] от "tolkoli":

    .цитат от коментар 41 на Julian Mall


    Слушай бе , боклук скапан
    ========
    По този начин му наливаш вода в мелницата......
    Можеш да си сигурна ,...... в момента се кефи , че се принизяваш на неговото ниво ......
    Такива ......до края на живота си .....ще си останат възродители......

    Bukalemun
  61. 61 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2452 Неутрално

    Най-голямото доказателство че още живеем в дирижиран, пост-комунистически период, е липсата на лустрация и осъдени за престъпленията на комунизъма. Всички управници са виновни подред. И другаря ви Лостов също. Без изключения. Мижитурки. Като не си свършихме работата 89а година, сега 30 години страдаме, като само последните 10ина има някакъв икономически подем.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  62. 62 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4469 Неутрално

    До коментар [#55] от "eti mehter":

    Няма защо да се чудиш,Голямата екскурзия не е единственото престъпление на режима което се отрича,така е с лагерите Белене и Ловеч,така е и с всичко останало.В България никога не казаха истината докрай за управлението на БКП.Живков беше съден по много обвинения и не бе осъден по нито едно.В края на живота си арогантно се смееше и заяви'Трябва отново да се върна на власт за да ви оправя!'
    И още сам знаеш че комунистите умишлено подклаждаха омраза към Турция в БНА,филми ,книги и така нататък.

    klimentm
  63. 63 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4469 Разстроено

    До коментар [#47] от "krf54523578":

    "Живков не е пращам турците на екскурзия. Хайде не лъжете за да не олеквате. Живков им даде възможност да вземат паспорти и те сами си пожелаха да отидат в Турция"


    Ха ха същот разправяше и дрогаря Гарелов по 'По света и у нас' че сичко било доброволно
    Нищо че военни постове стояха из цялата страна и проверяваха документите на всички,пътищата бяха заградени с бариери,сваляха всички от автобуси и автомобили за проверка,много хубава екскурзийка

    klimentm
  64. 64 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2452 Неутрално

    До коментар [#47] от "krf54523578":"Живков не е пращам турците на екскурзия. Хайде не лъжете за да не олеквате. Живков им даде възможност да вземат паспорти и те сами си пожелаха да отидат в Турция"Ха ха същот разправяше и дрогаря Гарелов по 'По света и у нас' че сичко било доброволно Нищо че военни постове стояха из цялата страна и проверяваха документите на всички,пътищата бяха заградени с бариери,сваляха всички от автобуси и автомобили за проверка,много хубава екскурзийка
    —цитат от коментар 63 на klimentm


    ако не беше го направил, пиши го бегал - Кипър 2.0. И пак не може да се сравни с нищо което турците са правили с всички християнски народи през вековете.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  65. 65 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4469 Весело

    До коментар [#61] от "Пешката":

    Амче щом и царя се съгласи на съюз с убийците на чичо си и регентите и със хората прогонили го от България какво да искаме от останалите?!

    klimentm
  66. 66 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2620 Любопитно

    До коментар [#47] от "krf54523578":

    Съгласен! 👍 https://youtu.be/Jn49a_g_5RQ

    (не се чете)
  67. 67 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4469 Неутрално

    До коментар [#66] от "Бойчо Огнянов":

    Ужас, хем съм бил свидетел на тези събития и помня чудесно керваните с коли камиони и автобуси.Целият свят тръбеше за ставащото в България а ТЖ говори за 'външни сили' отново! Изгониха най трудолюбивата честна и послушна част от населението на България за нищо

    klimentm
  68. 68 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2132 Весело

    До коментар [#5] от "bat_plamen":

    Знаеш ли тогава направих финансовия си удар в живота Имах някои и друг лев обърнаш ги в долари вече беше 8към 1 и купих 3 апартамента за по 1500 долара ,нали помниш ония дето тръгнаха за Куба тогава ,после имаше някаква вълна за ЮАР Е апатамерти продаваха за самолетен билет така да се каже Та добре че дойде 10 ти Да са живи и здрави някогашните митингуваши СДСари

    гошо
  69. 69 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10410 Неутрално

    А днес пак трябва да си спомним Конфуций: "Ако дойда на власт, най-напред ще върна на думите тяхното истинско значение". Тази епоха обаче му отвръща с fake news

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  70. 70 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2132 Неутрално

    До коментар [#4] от "ygo11542256":

    Не забравай че Народния съд е задъжитено изискване на страните победителки и без него нямаше да подпишем Парижкия договор в този му вид ,а не на последно място, чрез този съд земеделците виждат средство за разчистване на сметките си ,като с бившите си врагове така и най вече помежду си Друг е въпроса че за буквално 3 месеца изпускат власта

    гошо
  71. 71 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2620 Весело

    До коментар [#66] от "Бойчо Огнянов":Ужас, хем съм бил свидетел на тези събития и помня чудесно керваните с коли камиони и автобуси.Целият свят тръбеше за ставащото в България а ТЖ говори за 'външни сили' отново! Изгониха най трудолюбивата честна и послушна част от населението на България за нищо
    —цитат от коментар 67 на klimentm

    И на какво беше свидетел? "Изгониха"?! Зорлем ли ги пратиха в Турция? "Целият свят" тръбеше и за ОМП на Саддам, и други подобни(да не ги изреждаме безкрайно)... 😬

    П.П. Забрави да добавиш "прогресивен"(свят, човечество)! 😎

    (не се чете)
  72. 72 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3855 Неутрално

    До коментар [#67] от "klimentm":

    Да казваш на ужаса ужас .....не е решение , kliment......
    А в днешните сложни времена ..... понякога е съучастие спрямо извършителите на този ужас......
    Ето че пак опряхме на ценностите.....
    И западния свят признава че това което в момента се случва в БИ .....е ужас......но но 3.6 милиона бежанци ,това медийно съчувствие , съобще не ги грее....

    Bukalemun
  73. 73 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4469 Неутрално

    До коментар [#71] от "Бойчо Огнянов":

    На 11 януари 2012 година Народното събрание приема декларация, внесена от Синята коалиция, с която се осъжда опитът за насилствена асимилация на българските мюсюлмани.
    В нея се казва: „Обявяваме прогонването на над 360 000 български граждани от турски произход през 1989 г. за форма на етническо прочистване, извършено от тоталитарния режим“

    klimentm
  74. 74 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    Смешно е да разказваш, че си бил ентусиаст на една идея, а после нищо нищо не си направил тя да се реализира. Това са разкази на нереализирани комсомолци и... не искам да продължавам.
    Който НАИСТИНА е бил в началото на тоя процес, отдавна мълчи.
    Въпросът всъщност е - кой не направи лустрация?!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  75. 75 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3855 Неутрално

    До коментар [#73] от "klimentm":

    И още нещо.....
    Знаеш ли защо не сте доволни от прехода от преди 30 години...?
    Понеже се възползвахте от енергията на възродителния процес .....
    Той стана катализатор на така наречения преход.....
    А макар и в едно и също време...... двете явления са съвсем различни едно от друго
    И въпреки че ДС успя да ги слее в един и същ попътен вятър......по улиците лесно се виждаха хора които тичаха от митинг на митинг......през цялото време......
    До обед скандираха ....." ДЕ МО КРА ЦИ Я ".....а след това тичаха към съседната тълпа с лозунги ....."...... турците в Турция".....
    Потресаващото е .......че дори след цели три десетилетия ..... същите искат свят без лъжи.....

    Bukalemun
  76. 76 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1772 Неутрално

    Вярно, че едно мислехме, друго стана, но в крайна сметка сега е по-добре. Най-малкото можеш да кажеш това, което смяташ за истина, свободно, високо и безнаказано. Дали някой ще те чуе и ще ти обърне внимание, вече е друга работа.
    —цитат от коментар 21 на espresso


    Верно ли мислехте? Можеш ли да кажеш какво, даже сега, след 30 години мислене? Иначе няма спор, че сега е по-добре.

  77. 77 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1772 Неутрално

    До коментар [#20] от "qwerty 500"://Навремето по време на ВСВ фашисткото правителство на България е подбирало като овце мъжете и ги е пращало на фронта. Ей така, хващат се три съседни села и в един и същи полк.//==========================Къде точно бе ТЪПАК, жертвите от ВСВ са 25 хил., и то защото комунистите пращат на фронта войска срещу съюзниците си неонацистите!!!!
    —цитат от коментар 36 на LudLustrator


    В Новите земи, Македония, Поморавието и Беломорието. А Хитлер верно ли е бил неонацист? Кой е оригиналът?

  78. 78 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1772 Неутрално

    До коментар [#45] от "Бойчо Огнянов":

    А свобода на придвижването значи ли, че трябва, като речеш да пътуваш, собственикът на кола да ти я даде да си я ползваш, щом свобода на словото е някой да ти даде да му ползваш телевизията за целта?

  79. 79 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2620 Весело

    До коментар [#71] от "Бойчо Огнянов":На 11 януари 2012 година Народното събрание приема декларация, внесена от Синята коалиция, с която се осъжда опитът за насилствена асимилация на българските мюсюлмани.В нея се казва: „Обявяваме прогонването на над 360 000 български граждани от турски произход през 1989 г. за форма на етническо прочистване, извършено от тоталитарния режим“
    —цитат от коментар 73 на klimentm

    Браво, получиха ли си ордените? https://snipboard.io/uY0bSx.jpg

    И какво, декларацията ЗАКОН ли е някакъв, или е скрижал спуснат свише? Знаеш ли колко декларации от всякакъв сорт приема постоянно ООНето? Някой изпълнява ли ги?

    Поздрав от Рони: https://youtu.be/RDnZdk-CAFI

    За утешение: https://youtu.be/yxqN3gBURTI

    П.П. Празнува ли неска? Наздраве! 🍺🤠

    (не се чете)
  80. 80 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2514 Гневно

    До коментар [#47] от "krf54523578":"Живков не е пращам турците на екскурзия. Хайде не лъжете за да не олеквате. Живков им даде възможност да вземат паспорти и те сами си пожелаха да отидат в Турция"Ха ха същот разправяше и дрогаря Гарелов по 'По света и у нас' че сичко било доброволно Нищо че военни постове стояха из цялата страна и проверяваха документите на всички,пътищата бяха заградени с бариери,сваляха всички от автобуси и автомобили за проверка,много хубава екскурзийка
    —цитат от коментар 63 на klimentm


    Точно Клементи! Турците ги караха към границата под военнен конвой досущ като арменците и тракийските българите в Османската империя!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  81. 81 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2514 Неутрално

    До коментар [#71] от "Бойчо Огнянов":На 11 януари 2012 година Народното събрание приема декларация, внесена от Синята коалиция, с която се осъжда опитът за насилствена асимилация на българските мюсюлмани.В нея се казва: „Обявяваме прогонването на над 360 000 български граждани от турски произход през 1989 г. за форма на етническо прочистване, извършено от тоталитарния режим“
    —цитат от коментар 73 на klimentm


    Хубаво че припомни тази предателска декларация на спящата турска клетка Иван Костов, който не спря да се извинява на Турция но не поиска в замяна и едно извинение от турска страна!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  82. 82 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2514 Любопитно

    Вече мина повече от месец откакто Турция извърши на 09.10.2019г. третата си агресия в Сирия завършила с окупация на повече от 3 600 кв.км от сирийската територия! Там разбира ще бъде вършено същото кокто и в Африн - етническо прочистване и турски възродителен процес! Защо това вече се забрави а отново вадите измисленото прогонване на българските турци през лятотото на 1989г???? Едното е преди 30 дни, другото преди 30 години!?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  83. 83 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2620 Неутрално

    До коментар [#42] от "tolkoli":. За съжаление преобладаващата част от хората, които смятах за мои приятели, сънародници ...мислят като този колега, към когото си насочил ритиричния си въпрос.==========А много от същите тия хора искат свят без лъжи ...... изопачавайки истината за възеодителния процес в някаква си доброволна екскурзия......Аз вече не коментирам на тая тема .....няма смисъл.....Целия свят призна този позор ..... но плачещите за свят без лъжи го отричат.......Дори да умирам от жажда .....от такива не бих взел и чаша вода .....
    —цитат от коментар 55 на eti mehter

    Етка, и на тебе да ти кажа нещо, за "целия свят". Целият свят признава арменския геноцид, нали, а и преди дни и най- големите ви партньори от БЛАТО- УСА го призна. Е, тогава защо Ердо и компания се сърдят(четох и гледах реакцията им)?!
    Да, екскурзия е малко подигравателно, но не бяхте принуждавани, а си беше по желание. Доста не го направиха, а и доста се върнаха. Защо ли? Бил съм в Турция, в началото на 91- ва, и се съгласих с тия дето дето се върнаха тогава. Турция беше доста изостанала(и в социално отношение) тогава, и няма много общо със сега.

    Но не вярвам да си изкривиш душата и, че Турция бе сред държавите най- много намазали от падането на Соца(не само у нас). Даже бих казал, че ако не бяха станали промените, нямаше да мръднете много от тогавашното си ниво. Просто извадихте късмет...

    Да, смяната на имената не беше доброволна, но "екскурзията" си беше, и вие я превърнахте в опция, да не го направите.

    П.П. Позаинтересувай се, колко други държави са правили подобни "реформи" с имената. Вашата също е сред тях...

    (не се чете)
  84. 84 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2620 Весело

    Прочетох в нета: СВОБОДАТА ТРЯБВА ДА СЕ ЦЕНИ, В ПРОТИВЕН СЛУЧАЙ ОТНОВО ЩЕ Я ЗАМЕСТЯТ ПАРТИЙНИТЕ СЕКРЕТАРИ!!!! и още: "На народите с къса памет, преходите са им много дълги."Тони Филипов!На тъпа--наря, взел името на Вазовия герой, най-литературно ще му кажа - що не го д.......ш!?!? кръсти се Путин, кръсти се Берия, може и Ленин, така или иначе душата ти е продадена на дявола!
    —цитат от коментар 56 на victor_victim

    А, без малко да та пропусна... Кое да се цени- сегашно дередже? И какво като си прочел НЕЩО си из Нетя, а и #КОЙ по дяволите е Стойко Тонев, че да е меродавен?! Прави го първа инстанция ли? И аз чета доста там(тук), да ги постна ли? 😏

    Кръщавам се както си искам. Преди бях АБПФК, СМЕРШ, и разни други(даже Сосо), ама едва ли ще ти харесат... 😎

    П.П. Ето още бисери, от тоа дет си го цитирал:

    "На народите с къса памет преходите са им много дълги."

    "Понякога си мисля, че за всичко е виновен Васко Кръпката. Той ни пееше по митингите: „Комунизмът си отива, спете спокойно деца.” И ние спахме. А те не спаха"

    "Голяма помия стана в медиите, да знаете. Напълни се с духовни педерасти"

    (не се чете)
  85. 85 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    До коментар [#1] от "ygo11542256":


    « А най-голямата лъжа - демокрацията ... «


    Така може да говори само човек, не помирисвал демокрация .
    Демокрацията НЕ Е лъжа и това го доказват белите държави по света, друг е въпросът, че наложеният от Кремъл мутро-олигархичен и престъпен преход в България се, нарича « демокрация « .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  86. 86 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Е, получихме го. И лъжа няма никаква. Истина пък - съвсем. Чуден свят!

  87. 87 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3855 Весело

    До коментар [#82] от "Julian Mall":

    Вече мина повече от месец откакто Турция извърши на 09.10.2019г. третата си агресия в Сирия завършила с окупация на повече от 3 600 кв.км от сирийската територия!
    ========
    Ха ха..... агресия викаш, а?
    Вече са над 20 нарушенията от страна нa YPG...... след след сключването на договора за буферна зона.....
    Вчера пак атентат в който загинаха осем цивилни......
    Това показва как макар и закъсняла .... колко е наложителна офанзивата на Турция........
    А Русия , САЩ ......дори и Иран ......мълчат като ........
    Срама на тия три държави ,ги принуждава да не обелват и дума .....
    Тактиката и на трите се провали .....
    Дори и Асад мълчи като гъба .......
    Той много добре знае ,че всъщност .....това което в момента върши Турция ..... трябва да го прави той.....но едва ли ..... Нито може ,нито иска .....а и нито му е през оная работа......

    Bukalemun
  88. 88 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3320 Неутрално

    Ама се бяхме и научили да не вярваме на лъжи. И още не сме се отучили.

    Мърфи е оптимист!
  89. 89 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3855 Неутрално

    До коментар [#85] от "niksan1":

    Демокрацията НЕ Е лъжа и това го доказват белите държави
    =========
    Тогава ..... България не е бяла държава......
    Испания и Италия .... също.....
    Португалия , Гърция (!) , Южна Франция , Унгария , Румъния .......И ТЕ.....!!!

    По света.....Южна и латинска Америка , Индия , Китай ,....и въобще цяла Азия и Африка .....и те не са бели дърво ......

    Оказва се че демокрацията е не само лъжа ......но и англосаксонска лъжа ......

    Bukalemun
  90. 90 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3855 Неутрално

    До коментар [#89] от "eti mehter":

    дърво
    ======
    Държави

    Bukalemun
  91. 91 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 659 Неутрално

    ...И другото е лъжа - спирането на тока по това време. Нямаше режим тогава. ... И това с макароните е лъжа. Не бяха пълните магазините, но това е лъжа. Тотално изпразнени бяха магазините по времето на Луканов.
    —цитат от коментар 47 на krf54523578


    Точно!
    Иначе били искали свят без лъжи

  92. 92 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2620 Весело

    До коментар [#82] от "Julian Mall":Вече мина повече от месец откакто Турция извърши на 09.10.2019г. третата си агресия в Сирия завършила с окупация на повече от 3 600 кв.км от сирийската територия!========Ха ха..... агресия викаш, а?Вече са над 20 нарушенията от страна нa YPG...... след след сключването на договора за буферна зона.....Вчера пак атентат в който загинаха осем цивилни......Това показва как макар и закъсняла .... колко е наложителна офанзивата на Турция........А Русия , САЩ ......дори и Иран ......мълчат като ........Срама на тия три държави ,ги принуждава да не обелват и дума .....Тактиката и на трите се провали .....Дори и Асад мълчи като гъба .......Той много добре знае ,че всъщност .....това което в момента върши Турция ..... трябва да го прави той.....но едва ли ..... Нито може ,нито иска .....а и нито му е през оная работа......
    —цитат от коментар 87 на eti mehter

    Е, ама прекаляваш... Кой мълчи? Ето от оня ден:

    "В телефонен разговор президентите на Русия и Турция Владимир Путин и Реджеп Ердоган са обсъдили ситуацията в Сирия, предаде БНР. Това съобщили от пресслужбата на Кремъл, като уточнили, че разговорът е бил по инициатива на турската страна."... https://t.ly/Okpjr

    И от Асад: Асад: "Войната в Сирия е миниатюрен модел на третата световна" 11 ноем. 2019 | 09:30 https://t.ly/6JEl1

    "Старият световен ред, създаден след Втората световна война, надживя себе си, особено след разпадането на Съветския съюз. Еднополюсният световен модел вече не работи, коменитра сирийският президент.

    Сред тези уж ангели от„ Белите каски“ се мяркат лицата на тези, които бяха в редиците на Ал Кайда, заяви той"

    П.П. Гледай как ви ценят там: https://youtu.be/SV2qUtCHzhI 🤷‍♂️

    (не се чете)
  93. 93 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2620 Любопитно

    Един по- трезв анализ: https://youtu.be/53z8dKDpB6A?t=321

    (не се чете)
  94. 94 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3855 Неутрално

    До коментар [#83] от "Бойчо Огнянов":

    Да, екскурзия е малко подигравателно, но не бяхте принуждавани, а си беше по желание
    ========
    Щом така ги виждаш нещата ,си е твоя работа.....
    На баща ми са му дали 24 часа .....да напусне само с един куфар .......
    И забележи .....НЕ на семейството ни ....а само на него ....
    И до днес.....сестра ми майка ми ..... разправят че това са били най тежките 24 часа от живота им....

    Предупреждаваш ме да не си кривя душата......
    Отдавна не я кривя ......

    Bukalemun
  95. 95 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2620 Разстроено

    Ха, даже Мама Анджи няма много оптимизъм за ГДР: "Изравняването на условията на живот в източна и западна Германия може да отнеме още около половин век, че и повече, заяви канцлерката Ангела Меркел в интервю за в. Suddeutsche Zeitung, цитирано от БГНЕС.

    Според нея германското общество по-активно отпреди обсъжда темата за падането на Берлинската стена, което според нея може да е свързано със засилването на „националистическите и протекционистките тенденции в света”.

    „И тук погледът е много по-силно насочен към различията, които съществуват между “старите” и “новите” земи”, посочи тя."...https://t.ly/XwJkL

    А какво остава за РБ. да настигне някой из Метрполията? 😕

    (не се чете)
  96. 96 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3855 Неутрално

    До коментар [#92] от "Бойчо Огнянов":

    , като уточнили, че разговорът е бил по инициатива на турската страна."
    ========
    Турция иска нещо много елементарно......по границите И да няма войни ....
    Ако Турция иска много......Тя се съобразява и с другите варианти.....
    Ако смяташ че Турция е прекалила с нещо .....посочи го конкретно.....
    Турската политическа доктрина е нагодена да използва и най слабите политически козове ,ако те се базират на невоенна основа......

    Bukalemun
  97. 97 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2620 Любопитно

    До коментар [#94] от "eti mehter":

    Добре де, това на видеото в [#66] някакво театро ли е според теб? Вижда се ясно, че цели СЕМЕЙСТВА с колите си, и/или с наемен превоз, с (почти) цялата си покъщнина напускат границата. Баща ти трябва е бил някое изключение. Причина?

    А и аз много добре помня подготовката на някои съученици от селата, в окръга ни. Да, имало е някои лични драми, не отричам, но не е баш както го представяха след това, та и досега...

    (не се чете)
  98. 98 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3855 Неутрално

    До коментар [#83] от "Бойчо Огнянов":

    Но не вярвам да си изкривиш душата и, че Турция бе сред държавите най- много намазали от падането на Соца(не само у нас). Даже бих казал, че ако не бяха станали промените, нямаше да мръднете много от тогавашното си ниво.
    ========
    Тогава бяха годините когато турската нация направи преломното решение да премахне светско превратаджийската хунта ,управлявала я с десетилетия......
    Но всяко преломно начинание си иска своите жертви..... много хора умряха .....
    Ето ти кратко описание на събитията по ония времена в които сме "имали късмет".....

    https://www.ahaber.com.tr/analiz/2016/03/21/cumhuriyet-tarihinin-en-karanlik-yili-1993

    Докато вие в Бг се кефихте на демокрацията и слушахте ...."Радка пиратка"......у нас умираха хора ......за една по суверенна Турция....

    Bukalemun
  99. 99 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2620 Любопитно

    До коментар [#98] от "eti mehter":

    Имам предвид "късмет" в ИКОНОМИЧЕСКО отношение. Отварянето на ПАЗАРИТЕ на НРБ и другите соц държави към Запада(най важното), като цяло. Всички помнят турските стоки, по битаците. Вътрешните ви политически драми(или трагедии) са отделно.

    Изобщо целият Запад намаза, но вие особено, като комшийска страна. Това даде тласъкът на (нео)либерализма през 90-те и 00- те години, и раздуването на БАЛОНИТЕ, които понякога се и спукваха(азиатската криза и Дотком, например): https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_economic_crises #1990s (и надолу)

    На Запада му дойде дюшеш, защото и през 80- те имаха кризи. Подобно на Тръмп сега, тогава пък избраха Рейгън.

    Както и да е, темата е дълга...

    (не се чете)
  100. 100 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3855 Неутрално

    До коментар [#99] от "Бойчо Огнянов":

    Турция е най капиталистическата държава която съм виждал .....

    Bukalemun




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK