2020 г.: Ще има чести политически сблъсъци за обществена консумация

Бойко Борисов и Корнелия Нинова

© Дневник

Бойко Борисов и Корнелия Нинова



"Дневник" публикува прогнозите на философи, политолози и социолози за политическата 2020 г. и оценките им за 2019 г. Това са отговорите на политолога Геновева Петрова - управител на социологическата агенция "Алфа Рисърч"


Каква политическа година очаквате?


- Очакванията ми са за чести политически сблъсъци с основна цел обществена консумация и доминиращи атаки по конюнктурата вместо аргументи по смисъла. Просто нито една от активните към момента партии не даде индикации за смислен политически дебат през 2020 г.




Какво очаквате от ГЕРБ?


- Най-вече да продължи процеса на вътрешнопартийно оздравяване, разчитайки на две неща: да покажат освежаване след десет годишна доминация на политическата сцена и да убедят избирателите в налаганата през цялата отминала година от лидера Бойко Борисов теза, че за разлика от БСП при наличие на злоупотреби ГЕРБ са способни да се прочистват. В този смисъл възможно е да станем свидетели на преструктуриране, персонални промени или лансиране на нови имена.


На какво се дължи влиянието на ВМРО? Ще има промени при т.нар. Патриоти? Възможно ли е формации като "Възраждане" да играят роля в национален мащаб?


- Комбинацията от приемливи за последователите им (макар и често популистки) идеи и по-малко радикалното поведение на представителите му правят възможно ВМРО да привлече основна част от патриотичния вот. Този вот обаче е един от най-променливите и може бързо да бъде мобилизиран от други подобни формации. Затова и се нуждае от периодично "подгряване" с повече или по-малко реалистични опасности пред "българското". Що се отнася до формации като "Възраждане", за момента не разполагат с достатъчна за национално влияние подкрепа.


Ще излезе ли извън София "Демократична България"?


- Това продължава да е основно предизвикателство пред обединението и преодоляването му ще е още по-трудно в неизборна година.


Предстои конгрес на БСП. Какво ще стане с тази партия?


- Макар и най-голяма опозиционна партия, БСП не показва, че би могла да предложи решения, които да й върнат доверието на избирателите. Социалистите страдат от проблеми с лидерството, дефицит на приемливи за обществото решения и непоследователни действия по конкретни казуси като например гласуването в парламента за председател на антикорупционната комисия в края на 2019г. За момента не личи, че конгресът им ще намери убедителен отговор на тези въпроси.


Нещо ново около ДПС?


- В неизборни години новостите около ДПС се случват на терена на бизнеса. Те обаче невинаги добиват публичност. Разбира се, винаги можем да очакваме и обновяване на ръководни представители - тези процеси в Движението обикновено нямат връзка с общественото доверие в партията.


Как ще продължи Слави Трифонов след началото на партията и телезвизията?


- Предстои да видим. И е по-добре да изчакаме, вместо да спекулираме. Единствените ни наблюдения към момента са, че сред потенциалните симпатизанти на партията му се открояват т.нар. мобилни избиратели, чиято подкрепа може бързо да се мобилизира, но и също толкова бързо да се демотивират.


Мая Манолова ще...


- Вероятно ще запази обществена популярност, която трудно би се трансформирала в политическо влияние в случай, че продължи самостоятелно. Обединяване на усилията с политически субекти би поставило други перспективи в зависимост от актуалната конюнктура.


Какво очаквате от президента Радев?


- Действията на президента в края на 2019 г. дават основание да се очаква продължаване на досегашната тенденция - амбициозни по първоначална заявка, но по-скромни по реализация инициативи; по-често ангажиране с текущи политически въпроси, отколкото със стратегически за страната приоритети.


Какво може да предизвика обществени протести?


- Преди всичко очакванията ни са, че и през 2020 г. ще бъдем свидетели на немалко протести на отделни професионални и социални общности в отговор на лоши секторни или локални решения - така, както 2019-а завърши с протести на медицинските сестри и недоволството от водния режим в Перник. Основания за по-масови обществени протести към момента не се наблюдават.


Демокрация днес, Промяна сега, Свобода на словото, Законите за всички - какво Ви говорят тези лозунги?


- От дистанцията на 30 години демократично управление тези лозунги са натоварени с няколко важни послания: че демокрацията е непрекъснато усилие, което изисква постоянен ангажимент от цялото общество; че демокрацията е баланс между права и отговорности и нарушаването му дори от една социална група се отразява върху цялото общество; че демокрацията в една страна е толкова съвършена, колкото е съвършено обществото.


С какво ще запомните 2019 година?


- Във вътрешен план - с двата вида избори и резултатите от тях. По-конкретно с имиджовите щети, които поредицата скандали нанесоха на управляващите, и невъзможността на опозицията да ги капитализира поради слабо лидерство, липса на добри решения и непоследователно поведение.


Във външнополитически план - с трудно постигнатия европейски консенсус след евровота, който маркира основни политически и социални различия между страните членки. В този контекст може би най-показателни бяха Брекзит и отложената перспектива за членство на страните от Западните Балкани. Разбира се, процеси, чието развитие ще се отразява и върху нас са също търговската война между САЩ и Китай и напрежението между Западния свят и Русия.


Какво показаха изборите за европейски парламент и за местна власт?


- Два важни резултата от евровота си струва да бъдат откроени. Първият - и в ЕС като цяло, и в частност в България проевропейските обществени нагласи надделяха над евроскептичните. Вторият, избирателите в почти цяла Европа са силно фрагментирани между предлаганите им политически алтернативи.


Що се отнася до изводите от двата вида избори за България, отделни електорални пробиви на опозицията потвърдиха нарасналата критичност към стила на управление и очакванията за по-последователни действия при подобряване на публичната среда. Същевременно, фактът, че ГЕРБ излязоха като победители и в двата избора показват липсата на силна протестна обществена нагласа.


Как оценявате изпълнителната власт?


- Политически стабилизирана (особено след двата вота), но и недостатъчно убедителна заради значителната разлика в резултатите между отделни сфери. Накратко положителните икономически тенденции от последните години подхранват социален оптимизъм, но и карат хората да стават по-взискателни към качеството на публичната среда доколкото тя също е основен фактор за жизнения стандарт. А именно направления с голямо значение за средата продължават да страдат от дефицит на ефективни решения - здравеопазване, социална политика, правосъдие.


А външната политика?


- И през тази година с отделни колебания българската външна политика продължи да следва проевропейски геостратегически приоритети, заради което получава обществено одобрение. Впечатление обаче правеха разминаващите се позиции между правителство и президент по външнополитически казуси, особено такива, които засягат и страни извън ЕС.


Сигнал за какво беше изборът на главен прокурор и на шеф на антикорупционната комисия?


- Ако трябва да се обобщи, това е сигнал, че съдебната и законодателната власт се отказват от провеждането на съдебна реформа. И новият главен прокурор, и новият шеф на антикорупционната комисия са сред най-твърдите застъпници на тезата, че реформата не е решението за постигане на повече справедливост. Силната подкрепа за двете кандидатури показва, че избиращите ги приемат този подход.


Кое събитие или явление ще има най-важни последици? Кой беше скандалът на годината?


- В контекста на 2019 г., безспорно събитията с най-важни последици за хората в страната са изборите - резултатите от тях са определящи посоката на развитие в средносрочен период. Своеобразната класация за скандал на годината се води от "апартамент гейт", поставил началото на поредица от трусове във властта.


Каква беше 2019 г. за Бойко Борисов? Промени ли се той? Как?


- Доста динамична предвид факта, че съществена част от очакванията и на хората, и на политиците бяха свързани със зависещи от него решения и действия. Не бих казала, че се е променил, по-скоро се върна към образа си на "биткаджия", познат ни от началото на политическата му кариера.


Каква беше годината за президента Радев? Показа ли нещо ново и различно?


- Президентът продължи да се откроява като най-силната политическа фигура, но не успя да регистрира нови институционални постижения. Беше активен външнополитически, но не успя да се наложи като лидиращ фактор в тази насока. Проявяваше и вътрешнополитическа активност, която обаче напомняше повече на конфронтация с изпълнителната власт, а не на позиция по стратегически за страната въпроси, каквато се очаква от държавния глава.


Коя беше личността в политиката, която бихте отличили, и защо?


- Макар и наситена със събития и скандали, в българската политика през 2019 г. не се откроиха много личности. Бих си позволила обаче да отбележа, че през тази година България има своя първи представител, избран за председател на МВФ, в лицето на г-жа Кристалина Георгиева.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    Как ще има "политически сблъсъци", като за съжаление в Отечеството няма политика в смисъла на защита на общественият договор и обществените интереси?!?!?!

  2. 2 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2264 Неутрално

    "Какво очаквате от президента Радев?"

    Ако се представяше само като шофьор на изтребител...
    Мога да очаквам нещо! Все пак за това е учил!
    А като политик...
    Нищо не очаквам! Той попадна случайно в Политиката!

  3. 3 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 205 Любопитно

    Как ще има "политически сблъсъци", като за съжаление в Отечеството няма политика в смисъла на защита на общественият договор и обществените интереси?!?!?!
    —цитат от коментар 1 на selqnin


    Другарю,не съм съгласен с вас!
    Има и партии като ДеБъ, които милеят за нас и нашите интереси!

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  4. 4 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1793 Неутрално

    Как ще има "политически сблъсъци", като за съжаление в Отечеството няма политика в смисъла на защита на общественият договор и обществените интереси?!?!?!
    —цитат от коментар 1 на selqnin


    Така е, политика и политици НЯМА, но политиканстване ще има...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  5. 5 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3440 Весело

    "- Очакванията ми са за чести политически сблъсъци с основна цел обществена консумация и доминиращи атаки по конюнктурата вместо аргументи по смисъла."
    ==============
    Част от задълженията им са да правят политическо шоу, все пак.

    Еретик
  6. 6 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1793 Весело

    [quote#3:"Платон Фъшкиев"][/quote]

    Фъши, ти остави ДБ, ами кажи баце кога ще ти вдига пенцийката...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  7. 7 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 205 Любопитно

    [quote#3:"Платон Фъшкиев"]
    —цитат от коментар 6 на Kamenarski
    Фъши, ти остави ДБ, ами кажи баце кога ще ти вдига пенцийката...[/quote]

    Пенцийката ми я вдига Меркел.

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  8. 8 Профил на Анти Шишковци
    Анти Шишковци
    Рейтинг: 577 Неутрално

    И все пак нищо не трябва да се разглежда изолирано, само за себе се. Винаги има нещо и някой, който държи туба с лепило, опитвайки се до слепи колкото се може повече процеси от геополитическо значение:
    "В седмицата, в която почина съветският писател и дисидент Владимир Буковски, Тони Николов разказва за своя среща с него преди 20 години. “Той беше убеден, че старите структури на КГБ вече са надигнали глава, че новата имперска доктрина е в ход, че ще се възроди имперският национализъм”. Е, това вече е факт и България е отново приоритетна територия за геополитическите интереси на възродената империя."
    "Хибридната война е един от най-големите проблеми в днешния демократичен свят, подобно на тероризма, бежанците, глобалното затопляне. В своя медиен аспект тя е борба между два разказа за обществото - на либералните демокрации от западен тип и на авторитарните режими от източен - и е продължение на Студената война между съветския и евроатлантическия блок. Само че преди съветската пропаганда беше насочена главно навътре, към собствения народ. Сега, благодарение на развитието на комуникативните технологии, е насочена и навън, главно към страните от ЕС с цел промяна на геополитическата им ориентация. Освен това, съветската пропаганда си служеше с клишетата на комунистическата идеология, а днешната пропаганда разчита на Православието, славянофилството, русофилството, историческите сантименти и соцносталгията, която на свой ред рециклира елементи от комунистическата идеология, така че кръгът се затваря. По обясними причини България е най-податливата на кремълско влияние сред страните в ЕС."

  9. 9 Профил на Джони Глупавия
    Джони Глупавия
    Рейтинг: 30 Неутрално

    Любимото ми четиво: глупави отговори на глупави въпроси!

  10. 10 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    "2020 г.: Ще има чести политически сблъсъци за обществена консумация"

    - Естествено. Перестройката свърши. Започва прехода.

    Успешна година.

  11. 11 Профил на Анти Шишковци
    Анти Шишковци
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#2] от "Vova Josei-ki":

    Не е случайно. Отговаря на шаблона, който Москва изготви съобразно очакванията на българското общество и генерал Деси умело се възползва от проекта.

  12. 12 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1793 Весело

    [quote#7:"Платон Фъшкиев"][/quote]

    Бравос! Навреме си се усетил...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  13. 13 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 205 Любопитно

    [quote#7:"Платон Фъшкиев"]
    —цитат от коментар 12 на Kamenarski
    Бравос! Навреме си се усетил...[/quote]

    Преди 29 годин.Иначе си милея за Бойко,Корни и Раданъ.

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  14. 14 Профил на Petko Popov
    Petko Popov
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Това са близнаци от една майка, стига да се погледне на министрите какви са били и тяхниа произход. Тези превидни скандали са само за заблида пред наивния народ. Бивш комунист няма, както и бивш негър!

  15. 15 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2290 Неутрално

    ЧЕСТИТА НОВА ГОДИНА!

    SHADOWS of SOFIA
  16. 16 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1556 Весело

    Тези двамата няма ли най накрая да се разберат като "мъже"?!

  17. 17 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3966 Весело

    При цял източен язовир от фирми на статуквото т.е при източени десетки милиони кубици вода, не е много сложно да предвиждаш " политически сблъсъци за обществена консумация" ! То всъщност сблъсъците основно са за това - за консумацията на ресурсите и порциите от познатите на всички ни сенчести структури ! Въпросът е какво се ражда от подобни ежби и дали ще намалее " обществената консумация" от сараите т.е дали обществото ще си отвоюва тези ресурси за самото себе си или не !

  18. 18 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1556 Весело

    Тези двамата няма ли най накрая да се разберат като "мъже"?!
    —цитат от коментар 16 на bez_ime2


    "най-накрая"
    Извинявам се за грешката...

  19. 19 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3966 Любопитно

    " - Ако трябва да се обобщи, това е сигнал, че съдебната и законодателната власт се отказват от провеждането на съдебна реформа. И новият главен прокурор, и новият шеф на антикорупционната комисия са сред най-твърдите застъпници на тезата, че реформата не е решението за постигане на повече справедливост. Силната подкрепа за двете кандидатури показва, че избиращите ги приемат този подход."

    Къде я видяхте тази " силна подкрепа за двете кандидатури", освен в сараите и тяхните еничари във властта у нас ? Хората им се повдига от тези типове вече......

  20. 20 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3349 Весело

    Три анализа , Станчев, Спасов, Петрова налагат един извод. От външни анализатори не можеш да очакваш желани изводи .......

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  21. 21 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    Интересно ми е, Геновева къде вижда политически сблъсъци????? БКП-1 и БКП-2 си съжителстват чудесно...

  22. 22 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2290 Неутрално

    Три анализа , Станчев, Спасов, Петрова налагат един извод. От външни анализатори не можеш да очакваш желани изводи .......
    —цитат от коментар 20 на дерибеев


    А ти какво очакваш? От едни същи хора не може да се очаква да бъдат други.

    SHADOWS of SOFIA
  23. 23 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2882 Неутрално

    До коментар [#8] от "Анти Шишковци":

    Още в края на 60-те години на миналият век,френският съветолог Безансон предрича,че комунизмът ще свърши с буен национализъм,тъй като последният е мачкан и потискан от комунистите. Но същите комунисти бързо ще се "пребоядисат" и ще яхнат националистическата вълна.

    Заблуда е да се мисли,че Путин се стреми да възроди Руската империя! Той си иска СССР. За него "разпадането на СССР е най-голямата политическа катастрофа на 20-ти век".

    Как може да се твърди,че съветската пропаганда била насочена предимно навътре,когато е точно обратното? Комунизмът можеше да вирее (за кратко) само ако се разпространява като болест и заразява свободните страни. И СССР това правеше - изнасяше революция,изразходвайки гигантски финансови средства и природни ресурси.

  24. 24 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Вече никой не се впечатлява с вашите "сблъсъци". Къде е водата на Перник? Затвор за виновните политици и минимум оставка за Бойко Борисов!

  25. 25 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    Сблъсъци ще има за всички от сърце...!

    Чакайте да изгрее отново Цвъцко!

  26. 26 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3349 Весело

    До коментар [#22] от "К2":

    Жокер, двамата са външни .....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8137 Неутрално

    Значи да не очакваме нищо ново.

  29. 29 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6388 Неутрално

    Не е оптимистично, не е вдъхновяващо. Ще продължим да изоставаме, да затъваме в лични сблъсъци. Бизнес партията ДПС ще увеличи влиянието си чрез поглъщане на още бизнеси, Борисов ще продължи "стабилно" с клоунадата си тук и в чужбина, БСП и компания ще го подкрепят, а ДПС ще го напътства. ДБ ще стагнира. Българите ще търсят реализация тук и в чужбина.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  30. 30 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Важното е, че силата ще бъде с нас!
    Тоя път ни една медия не посмя да изкоментира поредната мегаизцепка на калинката.

  31. 31 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4913 Неутрално

    У нас смислен дебат за състоянието на страната НЕ може да има с диви популисти ....И "управляващи" и в "опозиция".Манипулацията и демагогията са основни оръжия на червените кхмери!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  32. 32 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    Какви анализатори, какво чудо?! Четеш и потъваш в мрачно учудване - няма, няма алтернативи за тази страна. Алтернативи на какво? Ами, на глупостта, която е заляла страната, на безкритичността на 80%-ият народ, на победилите повсеместен бандитизъм и самодоволна клептокрация. Няма алтернативи на държавата без платна, без кормило, без крайна дестинация, с бордове - колаж от кърпени на ишлеме пробойни, с идиот капитан, с пиян екипаж крадящ от смрадливата херинга, държавата без дългосрочни цели - караща я ден за ден, държавата, в която последното и първото бебе са Райчо - да са живи и здрави и да го докарат до средно образование, държава неползваща лоция, компас, лоцман, държава без приоритети, без план за действие при бури и аварии, с незнаещи да четат умни пасажери, пиещи кална вода от санитарния минимум на продънения трюм, държавата, в която национални цели събират множества от по 100-тина човека - предимно жени!!, мъжете се правят на мъже с пиратки по празниците и с псувни по кръстовищата, държавата на победилите национални търгаши, блюдолизци и слуги, държавата на придворните анализатори, ...
    Да ви плюя на анализите!

  33. 33 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1777 Неутрално

    Аз очаквам през 2020 година много повече социологически и политологически становища и анализи за обществена консумация. Благодаря!

    Бог да благослови Америка за България!
  34. 34 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 3088 Неутрално

    ГЕРБ без Бойко е невъзможен, Корнелия иска същото за БСП, т.е. след Корнелия да не е възможна БСП. С пряк избор на председател (задължително с измама), повторен избор ще бъде бойкотиран и невъзможен. Да пожелаем успех на Нинова към диктаторска партия.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  35. 35 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2249 Неутрално

    "Какво очаквате от президента Радев?"Ако се представяше само като шофьор на изтребител...Мога да очаквам нещо! Все пак за това е учил!А като политик... Нищо не очаквам! Той попадна случайно в Политиката!
    —цитат от коментар 2 на Vova Josei-ki


    Е аз пък си имах очаквания. Очаквах да докаже, че е абсолютно неадекватен и некадърен. И той не ме разочарова!

  36. 36 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2249 Неутрално

    И все пак нищо не трябва да се разглежда изолирано, само за себе се. Винаги има нещо и някой, който държи туба с лепило, опитвайки се до слепи колкото се може повече процеси от геополитическо значение: "В седмицата, в която почина съветският писател и дисидент Владимир Буковски, Тони Николов разказва за своя среща с него преди 20 години. “Той беше убеден, че старите структури на КГБ вече са надигнали глава, че новата имперска доктрина е в ход, че ще се възроди имперският национализъм”. Е, това вече е факт и България е отново приоритетна територия за геополитическите интереси на възродената империя.""Хибридната война е един от най-големите проблеми в днешния демократичен свят, подобно на тероризма, бежанците, глобалното затопляне. В своя медиен аспект тя е борба между два разказа за обществото - на либералните демокрации от западен тип и на авторитарните режими от източен - и е продължение на Студената война между съветския и евроатлантическия блок. Само че преди съветската пропаганда беше насочена главно навътре, към собствения народ. Сега, благодарение на развитието на комуникативните технологии, е насочена и навън, главно към страните от ЕС с цел промяна на геополитическата им ориентация. Освен това, съветската пропаганда си служеше с клишетата на комунистическата идеология, а днешната пропаганда разчита на Православието, славянофилството, русофилството, историческите сантименти и соцносталгията, която на свой ред рециклира елементи от комунистическата идеология, така че кръгът се затваря. По обясними причини България е най-податливата на кремълско влияние сред страните в ЕС."
    —цитат от коментар 8 на Анти Шишковци


    Да. И всичко това трябва да се повтаря по-често. За да не го забравяме даже за момент.

  37. 37 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 872 Неутрално

    Важното е да има стабилност, библиотекарската мафия да прибира милиардите,. И най-вече незабавно да се изпълняват нарежданията на московските господари.
    А раята ще получи очакваните "сблъсъци в политиката". За момента това и е достатъчно.

  38. 38 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2063 Неутрално

    Тоест, селски цирк с привкус на евтина политическа драма

  39. 39 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 2249 Неутрално

    До коментар [#32] от "Мърмор":

    Стига рева, де! Вчера един ни проглуши ушите - потънали му били гемиите, друг пък сварил комшията върху жена си, на третия общинското магаре му било отхапало ташаците... При тебе какво точно е, та опищя орталъка?

  40. 40 Профил на koevip
    koevip
    Рейтинг: 180 Неутрално

    "председател на МВФ, в лицето на г-жа Кристалина Георгиева"
    Такава длъжност в МВФ няма. К. Георгиева е "изпълнителен директор".

  41. 41 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    Дневник и всички други български медии натрапват двуполюсен политически модел в България с полюси БСП и ГЕРБ, видно и от заглавната снимка с ликовете на Борисов и Корнелия. Натрапва се БСП като алтернатива на ГЕРБ. Друга , некомунистическа алтернатива не се допуска. Така стогодишната партия ,вместо да умре , се поддържа на системи в интензивното. Всяка поява на друга истинска алтернатива , а не фалшива , както е сага, тя се посреща на нож и се унищожава още в зародиш. Това е в момента политическото статукво в България. Камуфлажен политически плурализъм , фалшива демокрация , господство на мафията с комунистически генезис. Тази мафия владее всички власти. Няма истинско разделение на властите. България е в капана на посткомунистическото безвремие. България се превръща в траен пример на най-бедната и корумпирана страна в ЕС.

  42. 42 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 875 Весело

    Засега най-читави и обективни отговори на тази анкета от отговорилите на нея досега! Ето например за ГЕРБ: „да покажат освежаване след десет годишна доминация на политическата сцена и да убедят избирателите в налаганата през цялата отминала година от лидера Бойко Борисов теза, че за разлика от БСП при наличие на злоупотреби ГЕРБ са способни да се прочистват. В този смисъл възможно е да станем свидетели на преструктуриране, персонални промени или лансиране на нови имена“. Нещо неясно?

    Същата обективна оценка се отнася и до Бье-Си-Пье-то: „Макар и най-голяма опозиционна партия, БСП не показва, че би могла да предложи решения, които да й върнат доверието на избирателите. Социалистите страдат от проблеми с лидерството, дефицит на приемливи за обществото решения и непоследователни действия по конкретни казуси“. Кое не е така?

    На въпроса „Ще излезе ли извън София "Демократична България"?“, Геновева Петрова правилно отбелязва, че „Това продължава да е основно предизвикателство пред обединението и преодоляването му ще е още по-трудно в неизборна година“. Ами, за най-голямо съжаление на лилявите патладжанки, всичко си е точно така! Та ДеБъ не се помръднаха да видят какво правят тези „80% дебили“ в провинцията, в година с два вида избори, щото, видите ли, миришели на чесън, кисело зеле и спържа, та ще хукнат да търсят електорат в неизборна година! Ами така е, ще продължат да си кудкудякат като току-що снесли щастливи кокошки, ще се търкалят по плочника пред президентството и все другите ще им бъдат криви! Някакви въпроси?

    А щом стана дума за президентина, тук е мястото да отбележим, че той изобщо няма да си помисли върху това, което пише за него: „Президентът продължи да се откроява като най-силната политическа фигура, но не успя да регистрира нови институционални постижения. Беше активен външнополитически, но не успя да се наложи като лидиращ фактор в тази насока. Проявяваше и вътрешнополитическа активност, която обаче напомняше повече на конфронтация с изпълнителната власт, а не на позиция по стратегически за страната въпроси, каквато се очаква от държавния глава“. Мда-а-а-а-а, нещо не съм много съгласен с дефиницията „най-силната политическа фигура“, ама хайде, няма сега да трошим хатъра на авторката, че да си такава фигура е много важно да не ти приемат нито едно вето.

    Така че нещата ще си продължат по същия начин. Друг е въпросът, че с тази опозиция Баце може да си управлява още два-три мандата. Той и без това е най-дълго управлявалият в ЕС след вуйна Меркел, така че в Брюксел си го гледат с необходимото уважение. Знам, че някои няма да бъдат съгласни с това, ама са безсилни, безидейни и безпомощни да променят каквото и да било, така че ще си останат само с попържните под мустак! ЧНГ на всички и на тях в това число!

  43. 43 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9266 Неутрално

    И миналата година имаше политически сблъсъци гейтове и разпри, не вярвам, че през тази година ще работят без да се ръфат.

  44. 44 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9266 Неутрално

    И миналата година имаше политически сблъсъци гейтове и разпри, не вярвам, че през тази година ще работят без да се ръфат.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK