В четвъртия мандат: На Витоша всичко си е същото

Явно само на "Московска" 33 са пропуснали да забележат, че светът, а покрай него и България, отдавна не работи от понеделник до петък и не почива единствено в събота и неделя.

© авторът

Явно само на "Московска" 33 са пропуснали да забележат, че светът, а покрай него и България, отдавна не работи от понеделник до петък и не почива единствено в събота и неделя.



Ако представата ви за пълноценен ден в планината изключва атмосферата на мол преди празници, не ходете на Витоша на 5 февруари. Или поне не на Алеко и Златните мостове. Ще е като в мол преди празници, ако времето е хубаво. Ще има паркирали автомобили от двете страни на пътя километри надолу, които пък ще пречат на качващите се и слизащи автомобили да се разминат; провиращи се между изгорелите газове хора, мъкнещи всичко, подходящо за пързаляне, включително надуваеми дюшеци; и много нерви.


На 5 февруари, сряда, е междусрочната ваканция на учениците и стотици родители ще искат да заведат децата си на планина, на чист въздух и здраве, плюс тройка кюфтета. Така правят и в останалите неучебни дни, например през коледната ваканция. Всяка година. И всяка година стопанинът на тази част на Витоша – Столичната община, се прави, че не забелязва какъв хаос и свинщина настават в природния парк. Защото както 5 февруари, така и половината от дните от другите ваканции, са работни дни. А в работни дни, според кметството, няма кой да ходи в планината, и съответно – общината няма никакви ангажименти. Единствено в празнични дни важат органиченията, наложени от кметството – достъпът на коли се спира от 11 до 15 часа, а движението се организира и контролира от общинска полиция. И въпреки че хаосът се повтаря всяка ваканция, общината не прави нищо. Което е обичайното й поведение, особено когато става дума за Витоша.


Достъпът




Макар да е на един хвърлей от града, Витоша е престъпно недостъпна. През зимата до Алеко има лифт – Симеоновският, който струва 17 лв. за възрастен, 12 лв. за дете и 6 лв. за куче, или 40 лв. за семейство с две деца под 7 години, и 35 лв., ако детето е едно. Да не говорим за състоянието на самия лифт, който всяка зима успява да блесне с някоя авария – да спре за час в студа, да замръзне или от него да падне дете.


Има и градски транспорт, но той също работи само в почивни дни, нарядко (през половин час в час пик) и до 16.50 ч. в посока София. Ако човек наистина иска да стигне до планината, трябва да хване рейса от първите му две спирки, защото на следващите не е сигурно, че ще успее да влезе. На слизане пък следва да прояви характер при конкуренцията с останалите желаещи да ползват автобуса, иначе рискува да чака поне половин час до следващия курс. До Златните мостове положението е почти същото, но без лифт. През лятото нещата стоят по същия начин, само лифтът работи единствено през уикенда.


Затова и трябва да си доста упорит и мотивиран, а също и леко перде, за да ползваш обществения транспорт, особено ако носиш и надуваем дюшек. А в работни дни направо нямаш избор, ако нямаш и пари за лифт. Затова се качваш с колата, дори да не се водиш от принципа, че не си инвестирал в автомобил, за да се возиш с бабите в рейса. А и нали има отворен път до там.


И така е от години. Затова и Алеко и Златните мостове представляват чисто и просто кочина.


Хаосът се повтаря всяка ваканция, но общината не прави нищо.

© авторът

Хаосът се повтаря всяка ваканция, но общината не прави нищо.


Обещанията


На фона на това общината: Удължи забраната за влизане с кола в парка от 11 до 15 ч. в почивни дни – преди това беше от 11 до 14 ч. – почти безсмислена мярка; пусна автобус през лятото и само в почивни дни до Витошко лале, където пък собственикът "Витоша ски" пусна седалковия лифт; позволи на частна компания да пусне безплатен автобус през лятото (пак само в почивни дни) до Златните мостове за пешеходци и до Алеко за велосипедисти; пусна 15 електрически велосипеда, които срещу 15-20 лв. могат да качат всеки до Тихия кът или Златните мостове( "това е още една стъпка към по-чист въздух в нашия град, към по-чиста и зелена София", обяви кметът Йорданка Фандъкова, без да дава вид, че вижда разликата между 15 колелета и 30-те хиляди коли в планината месечно). Освен че единствена общината не знае кога са ваканциите на учениците, явно само на "Московска" 33 са пропуснали да забележат, че светът, а покрай него и България, отдавна не работи от понеделник до петък и не почива единствено в събота и неделя.


За сметка на това обещанията на общината и на кмета Фандъкова са щедри. Като се почне от безкрайния и не стигащ до никъде спор със собственика на ски съоръженията и лифтовете "Витоша ски" да се пуснат редица неработещи лифтове, мине се през информационна кампания, която да напомни на софиянци, че и Бистрица и Железница са Витоша, а до там има транспорт и в работни дни (но нищо друго. В нормалния свят администрацията взема мерки за организация на определено място, след като установи, че потокът хора е насочен натам, вместо да се опитва да им обясни, че не трябва да ходят там, а другаде, където е благоворила да вземе мерки), през идеята за буферни паркинги, включително и под Алеко, и се стигне до предизборната програма на Фандъкова, превдиждаща възстановяване на Княжевския и Драгалевския лифт и...повече градски транспорт, по някое време през четвъртия й мандат.


Заповядайте на Витоша на 5 февруари или просто в почивен ден и ще оцените грижата на общината за безценния дар близост до планина, който София още се води, че има. Всеки има право да иде в планината – с надуваем дюшек, за кюфтета на чист въздух, за ски или за да качи Черни връх на бегом. Принципът обаче е: Не вземай нищо, не оставяй нищо и не убивай нищо, и той трябва да се спазва от всеки. И приучаването към спазването му съвсем не е само въпрос на лична нагласа и самосъзнание. А става най-вече със създаване и предоставяне на подходящи стимули за опазване и уважаване на планината и жесток контрол и санкции при престъпването на правилата.


Паркиралите автомобили са от двете страни на пътя километри надолу.

© авторът

Паркиралите автомобили са от двете страни на пътя километри надолу.

Ключови думи към статията:

Коментари (121)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    ГЕРБ уби Витоша ! А мадам Ф. само подписва и "нищо не знае" !!!
    Вън Цеко
    от Алеко !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Калиманата
    Калиманата
    Рейтинг: 437 Любопитно

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Извинявай, кога последно беше на Витоша? Ако Цеко беше там,щеше да се радваш на второ Банско! Това ли искате! На парка му трябва нова визия за развитие но не със старите муцуни!!! И какво е подписала Фандъкова без нищо да знае?

  3. 3 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 682 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    А не така, има едно нещо, което Мадам Ф. знае -- „успехите са наши, а провалите са ни чужди“.

    Ама то това е черта на всичката герберугнелска пасмина...

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  4. 4 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#2] от "Калиманата":

    Проблема на Фандъкова, е че не предприе нищо да реши проблема с управлението на Витоша през цялото време чакаше нещата да се случат от самосебе си начина по,който тя управлява Столицата от 2009 досега.

  5. 5 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3270 Неутрално

    ГЕРБ уби Витоша ! А мадам Ф. само подписва и "нищо не знае" !!!Вън Цекоот Алеко !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Партията роди Витоша и ГЕРБ я уби.
    Партията роди чистият кремиковски въздух и Костов го уби.
    Партията роди Техноимпекс ,но демокрацията ни я отне.
    Партията роди и ББ, но Цв.Цв ви го отне.

  6. 6 Профил на Калиманата
    Калиманата
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#4] от "nwj49315903":

    За това съм съгласен, просто като се пише на изуст се дразня. Иначе трябва граждански натиск за да се промени нещо, а не "софиянци" да превръщат парка в бира-скара събота и неделя! Не може това богатсво до София да не се развива правилно!

  7. 7 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3452 Неутрално

    Познавам Витоша от студентските си години.
    Не знам колко пъти съм се качвал на Черни, но числото е трицифрено.
    И досега гледам да се кача поне два пъти годишно - веднъж в сняг и веднъж в пек.
    Наблюденията ми са следните: На лифт не може да се разчита - Симеоновският не стига, Драгалевският май отдавна не работи. Вероятно е по-добре, че не работи, защото още преди 30 години изглеждаше амортизиран. Остава колата, но паветата ще ви раздрусат ченето /и окачването/. Каквото и да се предложи или направи, все някой ще е недоволен.
    Ако се започне строеж на нов лифт, ще реват зелените. Ако се преасфалтират паветата - улесняването на достъпа ще покани нови автомобилисти. Паркингите трудно биха се увеличили.
    А простата истина е, че Витоша е прекалено малка за град като София с нарастваща популярност на ските и туризма. При трудния достъп било като в МОЛ. А при лесен? Колко нород може да побере районът около "Алеко"?
    Да се спрат колите в ниското? Къде - площадът на Драгалевци и без това е пълен, при "Воденицата" и манастира колко коли ще се хванат и колко ще се качат пеш?
    Може би трябва да станат по-популярни други маршрути, да се поразсее навалицата, но всички искат да стигнат до възможно най-високото място.

    Еретик
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#2] от "Калиманата":

    Скоро. А ти кога беше за ПЪРВИ път на Витоша - преди колко години ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#6] от "Калиманата":

    Нещо за незаконно разораните писти ще коментираш ли ? Или за подигравките с лифтовете в планината ?
    Ще кажеш ли нещо за незаконните строежи - кой и как ги "разрешава" ???
    Ще кажеш ли нещо за транспорта и за дупките по пътищата - кой е отговорен за състоянието им !!!
    Ще кажеш ли нещо за маркировката и за алеите ???
    Още нещо конкретно искаш ли ?
    Или може би ти си по-конкретен ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#3] от "zo":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на Калиманата
    Калиманата
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Скоро, пенсио ти по-далече от пазара "Иван Вазов" не си бил от години, скоро било, хахах а!

  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#7] от "Костадин Иванов":

    Преди много години Витоша се ползваше от много повече хора и то без лични коли.Планината беше много по-достъпна.
    А картата за цялата градска мрежа важеше и за лифтовете.
    Стандартно до КНЯЖЕВСКИЯ, който въобще не споменавате, се пътуваше с трамвай №5.
    Рейсовете тръгваха от пл. Възраждане и бяха на интервал от 5-7 минути.
    Вие явно сте дошли в София по-късно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на Калиманата
    Калиманата
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ма от километри си личи че не си стъпвал в планината, камо ли на Витоша! Бори герберите, но моля те, пиши само за неща от които разбираш!

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#11] от "Калиманата":

    Колкото и да ме хейтиш няма да станеш нито по-убедителен, нито по-възпитан. Нито ще убедиш хората в невинността на цеко, мадам Ф. и ГЕРБ за казуса Витоша.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 682 Неутрално

    А простата истина е, че Витоша е прекалено малка за град като София с нарастваща популярност на ските и туризма.
    —цитат от коментар 7 на Костадин Иванов

    Простата истина е, че ние сме прости и он е прост. Когато управлява мутро-милиционерска пасмина нищо хубаво не можа де последва. Факт е, че Витоша не се управлява, бих добавил „качествено“, но това би предлопожило, че се управлява въобще.

    Още по-проста е истината, че в същност малко хора от София се качват там точно поради неуредиците на въпросния парк. Витоша е НЕ-популярна. С едно добре управление може хем повече хора да ѝ се радват, хем да го нема усещането за задръстеност.

    Не е проста истина, а е лъжа, че каквото и да се направи, все някой ще е недоволен, ако се прави кадърно и умно! Зелените едва ли биха ревнали при законни действия, но такива от сегашните собстеници на лифтовете не можем да очакваме.

    Витоша не е „Алеко“, но как да ходят хората другаде като останалата част е непристъпна? Липсват указателни табели, а дори на места има такива, които си противоречат, това съм го виждал около Боянския водопад.

    Виж само парковете в София какво представляват - неприветливи градски джунгли, в които редовно трепат хора. А може и да не е така, за справка - парковете в Букурещ.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  16. 16 Профил на Калиманата
    Калиманата
    Рейтинг: 437 Любопитно

    До коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Колкото и да се опитваш да клинчиш, не ми отговори на въпроса, какво е подписала Фъндъкова? Не си прави труда, знам че не можеш.

  17. 17 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3452 Неутрално

    До коментар [#12] от "КМЕТ В СЯНКА":

    "Вие явно сте дошли в София по-късно"
    =========
    1985 - 1990.

    Еретик
  18. 18 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2385 Неутрално

    София отдавна не става за живеене. Скоро ще се местим от родния си град, защото всякакви орки го съсипаха.

  19. 19 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Навремето гледах едно интервя на Сашо Диков с Цеко Минев. Диков му обясняваше, че е безумно да се наливат милиарди в Банско, което е на южните склонове на планината, няма път до там и май е по-ниско от Витоша. Вместо това, твърдеше Диков, който май разбира от ски, парите трябва да се налеят във Витоша, която е чудна комбинация от висока планина със северни склонове към едномилионен град с летище. Кацаш на летището и след 1 час си на пистата, размазваш се да караш, а след 40 минути си в града - барове, ресторанти, хотели, кина, театри, проститутки, каквото ти скимне. Нищо не пречеше Витоша да прилича на някой неизвестени за нас италиански или австрийски ски център, но те си нямат гореспоменатите екстри. Резултатът бе, че Цеко се развика на Диков, че е луд и т.н. Сигурно са минали 15 - 20 години от тогава и всяка зима се питам кой е лудия всъщност?

  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#17] от "Костадин Иванов":

    +

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на wpo34378687
    wpo34378687
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#2] от "Калиманата":

    Понеже не ми е ясно ,та кое в Банско е за пример,достъпността,милион хотела,нарко и проституция,безбожни цени????

  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#16] от "Калиманата":

    То се вижда кой клинчи. Вижда се и състоянието на инфраструктурата и достъпността на Витоша.
    А Мадам ф. е подписала много неща но ще обяснява на други места като му дойде времето.
    То и ненчо се мислеше за недосегаем !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Витоша трябва да остане непристъпна. Достатъчно голяма част от хората, които в момента живеят в София, не знаят как се държат в планината и ако отидат там, ще оставят огромна мизерия около себе си. Това се вижда в момента около Алеко. Ако вие лично не се сещате за хора, които не бива да се допускат на Витоша, това означава, че този човек сте вие.

  24. 24 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1041 Гневно

    Така е. Пълен абсурд е.
    Ние тази планина, за да й се порадваме, трябва да ходим към Железница, по-скоро.
    Горе до Драгалевския манастир или Алеко - никакъв шанс.
    Луда работа.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  25. 25 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3822 Неутрално

    До коментар [#7] от "Костадин Иванов":

    Отговорът е да се увеличи броя на градските автобуси (непремено електрически), да се оправят и двата лифта и качването на Витоша с кола да тсане платено.....много платено.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  26. 26 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3822 Неутрално

    Двадесет лева на влизане с кола и 25 на излизане, ако не покажеш торбичката, в която си връщаш боклука.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  27. 27 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#24] от "pariah":

    Ами до Боянския водопад ? Пълна трагедия.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#23] от "Густав":

    Това не е причина за отказ от достъпност до планината защото планината е ЗДРАВЕ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#25] от "Храбър":

    Лифтовете са общо 3. А симеоновския да се отнеме от жирарделов.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Любопитно

    До коментар [#26] от "Храбър":

    Ако си ходил на планински секс какво трябва да покажеш на връщане ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Любопитно

    До коментар [#29] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Даже са 4 ако броим и Бай Кръстьо.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  32. 32 Профил на Калиманата
    Калиманата
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#21] от "wpo34378687":

    Нещо си ме разбрал грешно, точно обратното искам да кажа.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1102 Разстроено

    "А става най-вече със създаване и предоставяне на подходящи стимули за опазване и уважаване на планината и жесток контрол и санкции при престъпването на правилата."

    Няма как от сбирщина селяндури да искаш да не цапат! Те така са свикнали!
    Иначе - като нямаш крака - не ходи в планината. За лифтовете, на Витоша съм съгласен, единствено ако парковата охрана си върши работа!
    Случка. На Ярловкия купен това лято двам с крос мотори! Даже ме поздравяват!

  35. 35 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1102 Разстроено

    Витоша трябва да остане непристъпна. Достатъчно голяма част от хората, които в момента живеят в София, не знаят как се държат в планината и ако отидат там, ще оставят огромна мизерия около себе си. Това се вижда в момента около Алеко. Ако вие лично не се сещате за хора, които не бива да се допускат на Витоша, това означава, че този човек сте вие.
    —цитат от коментар 23 на Густав


    Принципно съм абсолютно сгласен. Лифтове - само там дето има писти. Да си се пързалят. Аз си мъкна ските поради простата причина, че на слизане ми е по-удобно. Но не съгласен разни селяндури да цапат навсякъде. Виждал съм камара от фасове! На Беласица самите гранични полицаи си хвърлят фасовете дето сварят! И аз пуша, но ако ми видиш джоба на панталона или джобовоте на раницата ще разбереш. На Вихрен повече кракъв ми няма да стъпи - същата картинка! Има все пак някоя друга планина останала незасегната, ще си мълча!

  36. 36 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#19] от "znayko84":
    За почти всичко ти/Диков сте прави, но Банско не е на южен склон на планина.

  37. 37 Профил на tda10501756
    tda10501756
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    До коментар [#2] от "Калиманата":Проблема на Фандъкова, е че не предприе нищо да реши проблема с управлението на Витоша през цялото време чакаше нещата да се случат от самосебе си начина по,който тя управлява Столицата от 2009 досега.
    —цитат от коментар 4 на nwj49315903


    От кога кмета на София трябва да управлява природен парк Витоша? Имам някакъв спомен, че един общински съветник от ДБ Тома Белев беше директор на парка и му разказа играта, освен това Белев успя да пробута в закона забрана за реконструкции на лифтове, както и изграждане на нови лифтове, а сега сайта крепящ ДБ и Белев плаче, че няма транспорт в планината. Това е повече от жалко, да подкрепяш мерки пречещи да се организира екологичен транспорт и същевременно да критикуваш, че не се предприема нищо за осигуряване на достъп. Хайде почвайте с минусите, тъкмо ще пребройте привържениците на Белев осигурил забрана за изграждане и реконструкция на лифтове във всичките ни планини.

  38. 38 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 875 Неутрално

    Колите се увеличиха неимоверно напоследък - без съмнение. На Алеко, Златните, Момина скала е долнопробен панаир.
    Но едно нещо се забелязва - вече почти няма джипове по туристическите пътеки.
    Преди 15-ина години имах навик да се качвам често на Витоша през нощта с велосипед и да се спускам по време, когато по пътеките няма туристи и... често се разминавах с джипове :)
    Това като бележка под линия.

    Иначе напълно подкрепям коментар [#23] от "Густав" - когато трудно се качваш в планината, ще я уважаваш повече. Или просто няма да стъпваш там.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  39. 39 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10009 Неутрално

    Винаги през уикенда е така и става двойно при хубаво време. Няма лято, няма зима. И общината не е мръднала на метър откакто се помня. Само колите се множат (хората се замогват) и става все по-нетърпимо. С жена ми винаги сваляме хора, взети от спирката. Веднъж беше един дядо и дъщеря му. Вместо в Дианабад както беше предвидено, отидохме в трета градска, човекът беше в прединфарктно състояние.
    Затова пак ще кажа - безхабериети, некадърността и корупцията убиват. Буквално.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  40. 40 Профил на jlb02632781
    jlb02632781
    Рейтинг: 206 Неутрално

    Лифтовете прецакват природата. Справка-Седемте Рилски езера. Който иска планина-колата в подножието и пеша.

  41. 41 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    До коментар [#37] от "tda10501756":

    Как точно му разказ играта? Поясни или си просто, лъжец?

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  42. 42 Профил на Bob
    Bob
    Рейтинг: 344 Неутрално

    Радос', радос' е ьорданкя герберастията!
    Абе, само радос', друго нема! Живееме у неспирна радос'!

    ГЕРБавия само гроба го оправя
  43. 43 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#12] от "КМЕТ В СЯНКА":"Вие явно сте дошли в София по-късно"========= 1985 - 1990.
    —цитат от коментар 17 на Костадин Иванов


    Ами кметът говори за един по-ранен период, когато хората не копаеха по вилите и събота и неделя Витоша гъмжеше от хора. На спирката на Министерството на Земеделието чакаха тълпи за рейсовете на Витоша. На връщане пък същото беше и на спирката на петицата на Княжево. Това беше едно друго време.

  44. 44 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1755 Неутрално

    Фъндъчке-е, твоята ... , чичовото !

  45. 45 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3452 Неутрално

    До коментар [#19] от "znayko84":

    "Диков му обясняваше, че е безумно да се наливат милиарди в Банско, което е на южните склонове на планината, няма път до там и май е по-ниско от Витоша. "
    ==============
    Банско е на СЕВЕРОИЗТОЧЕН склон.
    Има три пътя - от София през Симитли, от Пловдив през Юндола и от Гърция през Гоце Делчев.
    Банско е населено място и е нормално да бъде по-ниско от Черни връх. Ако искаш сравнявай София и Банско или Тодорка и Малък Резен.
    Най-високата точка, от която се спускат скиорите над Банско е 2530 метра - височина, каквато изобщо няма на Витоша.
    Инвестирането на едното място изобщо не пречи на инвестирането на другото място.
    В Банско не са инвестирани милиарди, освен ако не броим и сградите, платени от хотелиерите, пък и тогава не са толкоз много.
    Разбирам желанието ти да стане, както ти харесва, но не извъртай истината. Или ти се иска банскалии да ходят на ски в София?

    Еретик
  46. 46 Профил на niki7
    niki7
    Рейтинг: 400 Неутрално

    Не разбирам каква е тази фиксация точно за 5 февруари? И след като е работен ден, едва ли пълчища родители с автомобили ще атакуват планината. Въобще странна статия. Ако подтекстът е общината да поеме отговорност и да развива достъпа до Витоша, ами тогава да изкупи обратно съоръженията и да ги стопанисва както намери за добре.

  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    До коментар [#37] от "tda10501756":

    Откога кметът трябва да управлява Витоша? Мдаа, ясно..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1755 Весело
  49. 49 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2475 Неутрално

    Стихиите и реакциите на планинари около Бистришко бранище са добър показател за грижата за планината. Имаше много хубав разказ на доброволец пожарникар за гасенето на пожара в Бистришко бранище. От там тръгна заразата по смърчовите гори.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  50. 50 Профил на niki7
    niki7
    Рейтинг: 400 Неутрално

    До коментар [#19] от "znayko84":

    Банско е на южни склонове??? И е по-ниско от София??? Или може би Пирин е по-ниско от Витоша? А пък най-вероятно са ти безумно ниски познанията, господин Незнайко.

  51. 51 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    Отраснал съм в полите на Витоша. Това, което става с ордите коли, гонките вечер, силно затруднения достъп е БЕЗОБРАЗИЕ, ресултата на некадърност и корупция.

    Общината н е трябва да печели от всичко. Ома общественозначими дейсности, сшързани със здравето на населението, които трчбва да се спонсорират.

    Най-щядащият транспоррт в планината е лифта. Затова спиране или високи такси за колите, читав градски транспорт, адекватни (ниски цени) на лифтовете и въстановяване на старите съоръвения (бай Кръстьо, Княжево) , това е решението

  52. 52 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#37] от "tda10501756":
    "Имам някакъв спомен, че един общински съветник от ДБ Тома Белев беше директор на парка и му разказа играта, освен това Белев успя да пробута в закона забрана за реконструкции на лифтове, както и изграждане на нови лифтове . . ."

    Има едно нещо, 'дето му казват Ефект на Дънинг-Крюгер.
    "Ефектът на Дънинг-Крюгер е когнитивна склонност, при която неквалифицирани индивиди страдат от илюзорно превъзходство, изразяващо се в надценяване на собствените познавателни способности. Тази склонност се приписва на метакогнитивната неспособност на неквалифицирания да разпознава грешките си." - Уикипедия
    Та ти, "умнико" явно си засегнат тежко от този "ефект". Лъжеш, пишеш глупости и простотии и си въобразяваш, че си прав в тъпите си твърдения. Не се учудвам - от същия този "ефект" ефективно е засегнато цялото герберско войнство, което пък си се състои преобладаващо от "онези 80%", според Иво Христов.
    И най-засегнат от "Ефекта" е ефективният ни министър-председател, страдащ от дълбоко конигтивно разстройство - хем да вижда какво се случва ежедневно в територията, наречена държава, хем да си мисли, че е велик!

  53. 53 Профил на Kiril Radev
    Kiril Radev
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Вчера го описах с моя поглед, снимков материал и предложения за промени:

    https://www.facebook.com/kiril.radev.public/posts/2476841565903534?__xts__ [0]=68.ARCzAQImXnShov14xmI_Qyh4wdi18MybUalGC2CdfP4Se5DWbRmnZVNMXux0kthq1J03uUIJr6l8Bvx9euSYqsDx9XxrcA8xbLQrhg4rNb05edFEzsnZwsUK4b0qbnXeVwAH17656oNPikObr86vkdMG5G_LX8jhOoOU5bVwHAl6GPodKpTf_d7WTDTCcaACxr7j5OLN7zUmliUCdDXC0Nbm8ioL2ddtH858U6Y9nrjg725O0cFB361Hb6017cDqlKTJ9LOOjRumXL5O6g6RGCPDKvcsKarho_4kjLAozsrM7e8sKEdlQ7-l-7wo8OudsoFccmDxyc2N1RMqGx1JPRLDYBr8&__tn__=-R

    "Първата снимка е от момента в автобус 66 посока Алеко. Втората е снимка в почивен ден преди 10 дни.
    Всички предизборни обещаваха улеснен достъп към планината, изборите минаха, общинският съвет е нов, кметът е абсолютно същият, а положението е същото (ако не и по-лошо).
    Автобусите не се движат по разписание, препълнени са, има правостоящи, включително и няколко малки деца, което не е подходящо за дистанцията, а още повече за естеството на терена не е безопасно и дано няма втори случай като във Своге, за да се сещаме тогава.
    Това не е всичко, на втората снимка се вижда, как хората, които не взимат автобуса (защо ли) и използват колите блокират пътя нагоре (конкретно на снимката при спирката на Драгалевския манастир) и реално тесните завои възпрепятстват автобуса да продължи нагоре и така може да чака половин-един час в задръстване. При второто пътуване чакаме автобусът от горе да слезне, за може нашият да се качи нагоре, защото заради спрелите коли по пътя двата автобуса не могат да се разминат. Дефакто в определни часове нито с кола, нито с автобус може да стигнеш нормално до Алеко. КАТ, който е там, не подпомага преодоляване на проблема с придвижването на автобуса, а просто формално следят да се спазва забраната за качване на коли нагоре. Те спират в средата на планината и формират непреодолимо препятствие за автобусите. Да не говорим отделно, как всичките стотици, а възможно дори хиляди автомобили се отразяват на тъй наречения Природен парк Витоша. КАТ биха могли да отпратят колите надолу, така че да не пречат на автобуса, както и заедно със Столична биха могли да реорганизират движението, така че колите да не бъдат допускани до място с повече паркоместа и по-широка зона за преминаване на автобуса.
    Реалните мерки, които могат да решат въпроса по-пълноценно биха могли да бъдат:
    1. Повече автобуси по трасето и до по-късно
    2. Възпираща такса за автомобили в планината с изключение на такива превозващи деца до 3 години, хора с физически затруднения, пенсионери.
    3. Разглеждане необходимостта създаване на повече парко места с паркоместа в ниската част на планината и градската част по маршрута на градския транспорт.
    4. Адекватно и отговорно управление на движението от КАТ, така че да публичния транспорт да е с приоритет."

  54. 54 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Лифтовете трябва да работят. И трябват нови.
    Някой да помни, че имаше и Княжевски лифт?

  55. 55 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#40] от "jlb02632781":

    Витоша е парк, седемте Рилски езера са защитена зона.

  56. 56 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1755 Весело

    До коментар [#54] от "dokoro":

    "...лифтовете..."

    Фъндъчето ще ги пусне, милото. Но кат го изберем (и по-)следващия път (ツ)

  57. 57 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#37] от "tda10501756":

    Вярно ли има забрана за реконструкция на лифтове? Това е безумно и престъпно.
    За нови не смея да питам.

  58. 58 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3706 Неутрално

    При Тошо, лифтовете се субсидираха, т.е. работеха на загуба и тя се покриваше от държавата. Можеше да караш ски от ноември до юни. /Пазя си карта с дата 1 юни/.
    Верно, имаше локви и малко сняг, но бяхме в планината.

    Дори тогава, ако имаше изискване да се работи на печалба, нямаше да е толкова достъпно това удоволствие.

    Любовта ще спаси света!!!
  59. 59 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#57] от "dokoro":

    От опит да ти кажа . . . . такива с номера, като този "tda10501756" е най-добре да си ги пропускаш покрай ушите. Идват, лъжат безобразно и бягат . . . . добре, че поне не убиват и не изнасилват!

  60. 60 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#35] от "rincewind":

    Лифтовете не са само за скиорите.
    Бай Кръстьо и Княжевският стигаха до по-ниски точки на планината, което предполага изкачване оттам нататък.

  61. 61 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3706 Неутрално

    [quote#43:"gianni"][/quote]

    "чакаха тълпи за рейсовете на Витоша. "

    Аз си спомням и опашките събота и неделя пред Симеоновския лифт, по 40 минути не можеш да се качиш.

    Сега вече толкова по-добре живеем, че събота и неделя няма жива душа.

    Любовта ще спаси света!!!
  62. 62 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#58] от "hope":

    Защото ония знаеха, че витоша е здраве. Редовно ни водеха още от детската градина в планината.
    Това е още по-важно при мръсния въздух сега.
    АМА ГЕрБ НЕ ГИ ИНТЕРЕСУВА здравето на раята !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  63. 63 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#61] от "hope":

    Млад си и не помниш какви опашки имаше на Княжевския.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  64. 64 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#57] от "dokoro":

    Според Т Белев не. има забрана (правилно) за изграждане на нови. Трябва да се подновят старите по съществуващите трасета, те имат не малък капацитет....и да бъдат достъпни.

  65. 65 Профил на zdra4
    zdra4
    Рейтинг: 642 Неутрално
  66. 66 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3706 Неутрално

    До коментар [#61] от "hope":Млад си и не помниш какви опашки имаше на Княжевския.
    —цитат от коментар 63 на КМЕТ В СЯНКА


    В училище имахме ски-школа. Три дни в седмицата, 4 месеца, ни караха горе, преди училище. Можеха да си го позволят всички в класа, училището ни беше в краен квартал.
    Ски и обувки ни даваха безплатно. Така от 3 до 10 клас.

    Любовта ще спаси света!!!
  67. 67 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#64] от "olimpipanov":

    Няма никаква забрана. Само, че шайката иска да открадне не само лифтовете а цялата Витоша.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  68. 68 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    До коментар [#46] от "niki7":

    Що, тия родители викаш, ще са на работа?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  69. 69 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    Едва ли общината трябва да пази чисто горе и да следи кой се спуска с надуваем дюшек.
    На някои българи все друг им е виновен, за всичко. За възпитанието на децата им били виновни учителите, за мърсотията по улиците била виновна общината. Ами не цапайте. От балкона някои си хвърлят боклука направо долу на улицата и после защо било мръсно. Като това си го имаше и по времето на соца, в смисъл от тогава е останало. Българинът по времето на соца стана невъзпитан, мръсен, еснаф.

  70. 70 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    До коментар [#61] от "hope":

    Хората нямат пари затова няма опашки. На Витоша не ходят като едно време тълпи от хора на ски.

  71. 71 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    Видими резултати - от десет лифта на "Алеко" работи само един.

  72. 72 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#69] от "anonim440":

    Ти на колко години си ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  73. 73 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    София отдавна не става за живеене. Скоро ще се местим от родния си град, защото всякакви орки го съсипаха.
    —цитат от коментар 18 на arcanum
    Това предполага, че София някога е ставала за живеене. Но това може да го каже само някой дето е на над 70 години.

    Защото от поне 50 години насам София е едно гнусно панелно гето.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  74. 74 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    До коментар [#72] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Като падна соца бях на 18.

  75. 75 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    До коментар [#69] от "anonim440":

    Извинявай, според теб чистотата в една община чие задължение е?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  76. 76 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3706 Неутрално

    До коментар [#70] от "anonim440":

    Сега погледнах в "Мачирски спорт", за да изпратиш двете си деца за 6 дни, по 4часа на ден, ти трябват 740 лв. + екипировка+карта за съоръженията .

    Любовта ще спаси света!!!
  77. 77 Профил на stanishev
    stanishev
    Рейтинг: 360 Неутрално

    Ако някой иска на зеленко - в София има достатъчно паркове. Ако някой иска толкова на планина - има 100 начина да се качи ПЕШ. Ако не го може, значи не е за там, толкова е елементарно.
    За скиорите трябва да има безплатни електрически автобуси до горе през 5 минути, когато има условия за ски и пълна забрана за коли.

    Всеки може да иска да ходи космонавт на Луната, ама от къде следва, че трябва да му се обръща внимание? Пример за тотално засиране с масовки с лифт - Седемте езера.

    От всеки един достъпен в момента подход, от сутринта до вечерта не-инвалид може да се качи до Черни връх и да слезе ПЕШ. Другите - в Борисовата градина, там може би дават и тройка кебапчета.

  78. 78 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#7] от "Костадин Иванов":Преди много години Витоша се ползваше от много повече хора и то без лични коли.Планината беше много по-достъпна.А картата за цялата градска мрежа важеше и за лифтовете.Стандартно до КНЯЖЕВСКИЯ, който въобще не споменавате, се пътуваше с трамвай №5.Рейсовете тръгваха от пл. Възраждане и бяха на интервал от 5-7 минути.Вие явно сте дошли в София по-късно.
    —цитат от коментар 12 на КМЕТ В СЯНКА


    Ся... Първо. По времето, за което говориш, Витоша беше национален парк. Подчертавам - НАЦИОНАЛЕН парк. И като такъв в него важаха и се спазваха един куп ограничения, които сега ги няма. И това е един голям, един огромен грях на СДС по време на тяхното управление - че понижиха статута на Витоша от национален в природен парк. Защо го направиха е отделна тема. Та тогава нито ББ, нито ЙФ бяха на хоризонта и никой дори не ги беше и чувал, а резултата е видим и без помощта на дронове - тотално презастрояване на всяка една полянка по т.нар. Витошка яка от Владая през Княжево, Бояна, Драгалевци, Симеоново, Бистрица та до Железница! И между другото, умни глави-градостроители бяха проектирали и създали зелен клин от Драгалевци и Симеоново до самото сърце на София - Орлов мост, по който зелен клин от планината идваше свеж и хладен въздух току до центъра на града. Сега този зелен клин е прекъснат от строежите под и над Околвръстния път и това е една от причините за "прекрасния" софийски въздух...
    Второ. Планината се ползваше без лични автомобили по една тривиална причина - личните автомобили бяха кът. За да се сдобиеш с кола се чакаше ред 15-20 години, а според политиката на Партията тогава, личният автомобил се смяташе за лукс...
    И ето, стигаме до пътуване до Витоша с градски транспорт. Вярно, картата за цялата мрежа важеше и за /само/ Драгалевския лифт, но пък пропускаш да споменеш, че абонаментът за три месеца беше 4,50 лв. /ех, колко хубаво беше по байтошово време/... Автобусите за Златните мостове първоначално наистина тръгваха от автогарата на пл. Възраждане, но от там тръгваха и междуградски автобуси посока юг, за Перник, Благоевград и т.н., затова при увеличеното търсене спирката беше преместена до Министерство на земеделието и интервалът на движението беше точно 0/нула/ минути, защото както имаше опашка от хора, така имаше и опашка от автобуси, които след като се попълнеха седящите места /не се позволяваха правостоящи с оглед безопасност/ потегляха веднага и на тяхно място идваше следващият. За хижа Алеко автобусите тръгваха както и сега от автостанция Хладилника /апропо, автостанцията вече я няма, както и хладилника и автобусите тръгват от Зоопарка/, като след пускането на лифт "Симеоново" интервалът им на движение се разреди. А районът на хижа Алеко си беше истински ски-център: пет ски-влека, ски-лифт "Романски", а след пускането на писта "Витошко лале" и ски-лифта към нея. Извън този ски-център имаше само един по-сериозен ски-влек, този на "Конярника" над хижа Кумата. Сега всичко това е западнало, ски-влековете отдавна не работят и се рушат, Симеоновският и Драгалевският лифтове се поддържат със зор и за това положение не смятам, че ББ и ЙФ са само и единствено виновни. Ски спортът стана изключително скъпо удоволствие, а от "Витоша-ски" се оплакват от екоталибани за обновяването на съоръженията и аз съм склонен да им вярвам, но ги съветвам да се допитат до колегите си от "Бороспорт" как се оправиха с въпросните екоталибани и реконструираха едноседалковия лифт "Ситняково" в модерен четириседалков... Тук можем да намесим, с намигване, разбира се, и теория на конспирацията, според която в България не трябва да се развиват ски-центрове...
    Е, стана малко дългичко и, кмете, извинявай, че ползвах твой коментар като изходна точка за елементарно просвещение на младите лъвове, столичаните в повече и платените поръчкови писачи като авторката на статията...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  79. 79 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 925 Разстроено

    Лифтовете трябва да работят. И трябват нови.Някой да помни, че имаше и Княжевски лифт?
    —цитат от коментар 54 на dokoro


    Помня Княжевския лифт...смътно...бях юноша бледен тогава...Помня и ОГРОМНИТЕ опашки за 5тицата от едно хале на пл. Ленин...Кога го спряха, някой помни ли, моля?
    До коментар [#54] от "dokoro":

    --------------

    До коментар [#35] от "rincewind":Лифтовете не са само за скиорите.Бай Кръстьо и Княжевският стигаха до по-ниски точки на планината, което предполага изкачване оттам нататък.
    —цитат от коментар 60 на dokoro


    Бай Кръстьо не беше ли (май) последната спирка на Драгалесвкия лифт? По памет (2010-2015) от последната станция на Драгалевския лифт до Черни връх беше под час леко ходене...лятос.

    А кога спряха И Драгалевския лифт, моля? До 2015-16 поне веднъж месечно (лятос по често) се возех на него. Понякога в кръгчета на ден (през уикенда де) заради тръпката при спускането-МРЕМ за такива тръпки...

    ----

    Вече не се питам защо в Швейцария, Италия, Германия (и Франция, там не съм бил) може хем читави лифтове да има, хем природата наоколо е...ум да ти зАйде. Природонаселението май е отговора-от избиратели до избрани, и всичко между тях...

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  81. 81 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    До коментар [#78] от "ТНТ":

    Ето как още едно нещо вместо да се развие след падането на соца се разпада.
    Ако се сравним с Полша, Чехия, Словакия, Словения и т. н...
    Но това е само следствие от липсата на декомунизация.
    То не може всичко да е червено и да върви напред. Червена "приватизация", червено мислене. Капитализъм не се строи с комунистическо циганско мислене само за крадене и за разруха.

  82. 82 Профил на Петя
    Петя
    Рейтинг: 2222 Неутрално

    До коментар [#81] от "anonim440":

    Боковите милиционери го направиха така То не може само да гледаш :-)))

  83. 83 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    До коментар [#77] от "stanishev":

    По принцип си прав, ама не може ли някоя 75 годишна баба, която не ходи добре, да иска да се качи до някоя витошка поляна?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  84. 84 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#78] от "ТНТ":

    Месечна карта - 5 лева
    тримесечна - 13.50.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  85. 85 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Когато видя Тома Белев да кара реновиран москвич от 1976, да се хвали че е надежден, удобен и евтин за поддръжка, защото могат да се намерят части, тогава ще му повярвам, че лифтовете на Витоша могат да не се подменят, а ремонтират.

  86. 86 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    До коментар [#85] от "patrokalche":

    А връзката с Белев е...?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  87. 87 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#86] от "Darth Plagueis":

    Мутрожирарделска опорка.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  88. 88 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3452 Неутрално

    До коментар [#79] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    "Бай Кръстьо не беше ли (май) последната спирка на Драгалесвкия лифт? По памет (2010-2015) от последната станция на Драгалевския лифт до Черни връх беше под час леко ходене...лятос."
    ============
    Бай Кръстьо беше междинна станция, горната беше до Голи връх. Оттам е около час. За застаряващи като мен може и повече.

    Еретик
  89. 89 Профил на gooodnight
    gooodnight
    Рейтинг: 291 Неутрално

    Ще напиша нещо много важно! Не съм го обмислял предварително и може да е малко разхвърляно.
    Драгалевския лифт трябва да се замени от съвременен сигурен лифт.
    Драгалевския лифт трябва да е на много ниска цена (цената на билета). ДА - да е субсидиран от Столична община 2-3 лв максимум, както е било през голям период от съществуването му . Да - трябва да е на социална цена - той е жизнено важен за столичани. Въздухът в София, както виждате, е много, дори опасно (в някои дни) замърсен и поради това трябва да има лесна и евтина достъпност до планината е от изключително значение за нашите деца, възрастни хора, че и за всеки човек.
    Планината дава ЗДРАВЕ, а движението на чист въздух е балсам за здравето на човека!!!
    И - Да, трябва да има строги правила в планината и да се контролират и да се спазват - чистота, бране на цветя и плодове,паленето на огън и др. да е строго забранено.
    Това е изключително важно да се направи и трябва да се напрани ВЕДНАГА от Столична община!!!

  90. 90 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#89] от "gooodnight":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  91. 91 Профил на ndb
    ndb
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#7] от "Костадин Иванов":

    Никакви коли и никакви паркинги не трябват. Лифтове трябват. Драгалевския да стане 2ра кабинка. И горе да се пооправят също. Но зелените не дават - те искат да махнат всички хора, и най-вече всички скиори/бордисти от Витоша.

    Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
  92. 92 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#89] от "gooodnight":
    До коментар [#91] от "ndb":

    И също толкова важно - автобуси на маскимум 15 минути от/до долна станция на Драгалевския. Сега дори, когато не работи, е ад от коли на обръщалото и около него.

  93. 93 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    До коментар [#91] от "ndb":

    Не съм забелязал някой зелен да иска това. Напротив, те искат същото, което ти си написал. С уточнението - не знам що ти е кабинка. И седалка става. Но да го има, и да работи, на адекватни цени.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  94. 94 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3452 Весело

    До коментар [#91] от "ndb":

    "Никакви коли и никакви паркинги не трябват. Лифтове трябват. Драгалевския да стане 2ра кабинка. И горе да се пооправят също. Но зелените не дават - те искат да махнат всички хора, и най-вече всички скиори/бордисти от Витоша."
    ==============
    Аз нямам нища против, но веднага ще лъсне двойният стандарт за Банско и София.
    А паркинг все пак ще трябва в подножието на който и да е лифт. Нали не очакваш от Люлин да дойдат с градския рейс и ските?

    Еретик
  95. 95 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#93] от "Darth Plagueis":

    Адекватни цени, хахахаха, седалка вместо кабинка, хахахаха леле колко неадекватни хора има в България!

  96. 96 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    До коментар [#95] от "patrokalche":

    Разбира се. Нещо по темата?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  97. 97 Профил на ndb
    ndb
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#19] от "znayko84":

    Много хубаво си го написал, само географията ти куца: Банско е на северен склон, и на този склон (Тодорка) е доста по-високо и от най-високото на Витоша.

    Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
  98. 98 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    За Княжевският лифт никой не пише. Явно е загубена кауза.
    То ако остане на на такова мислене въобще никъде по Света няма да има туризъм и лифтове.
    София е уникална столица с планина до нея... и нищо.
    Нали се сещате, че сега не съм вече на такива години, че да се качвам пеша до Копитото. Ако лифтът работеше...
    И както писаха по-горе, цените трябва да са поносими.
    В крайна сметка в събота и неделя хората могат да са горе на Витоша И не само през зимата.
    Горе могат да се направят много неща за да привличат хора.

  99. 99 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 437 Весело

    Преди много-много години /2000 г./ една мутра с тойота последен модел паркира пред Драгалевския манастир и по мобифона разказа на отсрещния, че е на разходка в планината. Тогава, компанията се скъсахме от смях - с кола в планина? След всичките тези години май-май така си стана, почти всеки се качва с автомобил до Алеко, правят се 5-6 снимки и: Ето аз съм в планината. Другият проблем: между 11-14ч ако има полицаи то те са в някоя кръчма на топло, но не и на първи знак да връщат желаещите да се качат с автомобилите си в планината.
    пс Същата циганя стана и от другата страна на София, например Кремиковския манастир си стана една долна кръчма, почти всички отиват да пийнат по бира и тн.
    Поздрави и наздраве!!!

  100. 100 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Витоша трябва да остане непристъпна. Достатъчно голяма част от хората, които в момента живеят в София, не знаят как се държат в планината и ако отидат там, ще оставят огромна мизерия около себе си. Това се вижда в момента около Алеко. Ако вие лично не се сещате за хора, които не бива да се допускат на Витоша, това означава, че този човек сте вие.
    —цитат от коментар 23 на Густав


    Личи си милиционерската школа в изказването ти. И като как ще ме спреш да се кача на Витоша?

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK