Новият оркестър на Владимир Путин

Владимир Путин

© Reuters

Владимир Путин



На 15 януари руснаците разбраха, че повече никога няма да имат възможност да гласуват за Владимир Путин. Разбраха обаче, че в обозримо бъдеще ще продължат да съжителстват с него.


В годишното си обръщение за състоянието на нацията Владимир Путин обеща да напусне президентството през 2024 г., когато изтича настоящият му мандат. И в същото време очерта поредица от широки конституционни реформи, които вероятно ще влязат в сила до края на тази година: Русия ще си остане президентска република, но следващите президенти ще имат лимит от два мандата. Парламентът ще има право да назначава министрите в правителството, включително министър-председателя. (В момента те се посочват от президента и се одобряват от парламента.) Промените предвиждат и предоставяне на допълнителни правомощия на Държавния съвет, който сега има статут на неособено влиятелен консултативен съвет, което кара мнозина да смятат, че самият Путин вижда себе си след 2024 г. като негов председател. В резултат на тези промени след четири години Владимир Путин ще може да слезе от сцената и да се фокусира върху управлението на света, докато неговите сътрудници ще се фокусират върху управлението на Русия.


Защо могъщият президент на Русия избра този път? През 2018 г. президентът на Китай Си Дзинпин промени конституцията на страната си, за да може без ограничение да остане на власт. Путин лесно би могъл да стори същото, ала реши да не го прави. Моментът, избран от Путин, повдига и други въпроси: защо той предлага тези конституционни промени сега, четири години преди края на своя мандат, по начин, който прилича повече на дворцов преврат, отколкото на политическа реформа?




Времето и същината на предложените конституционни промени показват, че Путин съзнава, че режимът му е в криза, и се съмнява в жизнеността на установената от него система на личен режим, когато той престане да я ръководи. Той чудесно разбира, че възхваляваната от неговите апологети политическа стабилност в действителност е политическа стагнация и че обществената подкрепа за режима намалява. Напълно възможно е протестите миналото лято в Москва и нарастващата апатия на неговите привърженици да са накарали президента да предложи тези реформи и да поиска промените да бъдат легитимирани чрез общонародно гласуване. Няма да бъде изненадващо, ако референдумът съвпадне с предсрочни парламентарни избори тази есен и така още тази година бъде поставено началото на прехода във властта.


Разглеждайки решенията на Владимир Путин, човек не може да избяга от усещането, че той е преследван от образа на склеротичното и немощно ръководство на Съветския съюз от края на неговото съществуване. Този период доведе до висока престъпност, икономически упадък и хаос. Руснаците продължават да се страхуват от това, ето защо Путин не може да допусне народът му да има усещане за връщане към времето на един застинал и застаряващ елит.


Владимир Путин с основание смята, че всяко отваряне на темата за негов възможен наследник ще представлява екзистенциална заплаха за властта му. Противно на плана на Борис Елцин за прехода във властта – известен като "Операция Наследник" – играта на Путин най-добре може да бъде описана като "Операция без наследник". Следващият президент на Русия няма да бъде следващият лидер на Русия, така че обществото може да престане да се интересува кой ще бъде той.


Изборът на Михаил Мишустин за министър-председател е показателен как Путин смята да пренареди своя оркестър: Мишустин, който встъпи в длъжност веднага след обявените от Путин промени, има образа на ефикасен ръководител и способен бюрократ, но неговото основно качество е, че никой не би могъл да си го представи като следващия Путин. Стана ясно и че по този начин Кремъл иска да модернизира управлението и да повиши ефективността. Ала модернизацията не означава озападняване. Дигитализираната бюрокрация няма да доведе до по-голяма политическа конкуренция, нито до по-голямо върховенство на закона. Кремъл иска да запази почти пълния си контрол, а в същото време се надява да успее да внесе известна динамика в икономиката.


Повечето коментатори смятат, че Путин ще остане на власт и след напускането на Кремъл, и отричат възможността предложените промени да доведат до каквато и да било либерализация. Може и да имат право. Малко вероятно е Русия да промени курса си във външната политика. Съпротивата срещу Запада е в сърцевината на представата на Путин за руския суверенитет. Ала дългосрочните последици от предложените промени вътре в страната е трудно да бъдат прогнозирани. Изненадващите промени често водят до изненадващи последици.


Като ограничава правомощията на президента, увеличава правата на парламента и превръща сам себе си във върховен център на властта извън Кремъл, Владимир Путин внася институционална конкуренция, каквато досега не съществуваше. Възможно е по този начин той да задейства принципа на "пушката на Чехов". Големият руски писател съветва младите драматурзи, че ако в първо действие на стената виси пушка, в следващото тя задължително трябва да гръмне. Щом управляващите започнат козметични промени само с цел да предотвратят реалните промени, няма гаранции, че промените няма наистина да настъпят.


Текстът е публикуван на английски език в "Ню Йорк Таймс", 27 януари 2020 г. "Дневник" го препечатва от портала "Култура".

Ключови думи към статията:

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    Както винаги много добър текст на Иван Кръстев!!!!
    Адептите на североизточната сатрапия в Отечеството могат веднага да се подредят и да започнат активното и обилно слюноотделяне!
    Не, че това ще промени Фактите- просто кой колкото/каквото си може!
    УВАЖЕНИЕ за Иван Кръстев!!!

  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Ще стане Цар.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5106 Любопитно

    Ами новият оркестър на Кашчей Безсмерни-Путев както се вижда е съставен вече само от виолончелисти....Но пък каква радост внесе в сърцата на родните русофили!!!Виковете "Да живей" се смесват с нестихващи ръкопляскания преминаващи в овацииииии

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  4. 4 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    Всичко много хубаво ,само дето нас не ни засяга.

  5. 5 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    ....защо той предлага тези конституционни промени сега, четири години преди края на своя мандат, по начин, който прилича повече на дворцов преврат, отколкото на политическа реформа?...

    Само преврати са им в главите на соросоидите. Какъв преврат може да е това? Това е добре обмислен план за преход към по-демократична структира, с повече контрол и баланси, която да намали абсолютната власт на държавния глава.

    Нищо оригинално няма в текста и целият размисъл е изграден върху западняшки клишета - Путин е лош, всичко което прави е заплаха за "свободния свят". Написано е така, че да се хареса на публиката на Ню Йорк Таймс, а не за да даде адекватен анализ какво точно се случва и какво променя за Русия и света изобщо.

    over the under
  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5106 Весело

    До коментар [#5] от "Отец Сисой":

    Спокойно дрОгарю!!Тавариш Путев ...ще векува!!Докато не направи нова "желязна завеса" за подопечните си ....няма да напусне!!А после -ще кръстят я комбинат,я площад,я мавзолей на негово име......Дишайте бавно.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  7. 7 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3406 Неутрално

    ..... Написано е така, че да се хареса на публиката на Ню Йорк Таймс, а не за да даде адекватен анализ какво точно се случва и какво променя за Русия и света изобщо.
    —цитат от коментар 5 на Отец Сисой


    Бъди така добър и го напиши този анализ.

  8. 8 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    Не се получи програмата "третия Рим" ще опита да копира "третия Райх", иначе единственото с което ще го запомнят е с това което помнят Брежнев, един от всички.
    Вижте Хитлер как е в историята, Бенито Мусолини, Бонапарт.

  9. 9 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8675 Неутрално
  10. 10 Профил на alexandar
    alexandar
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    До коментар [#6] от "Willy Messerschmitt":

    Глупости. Човека е на 67 години. На тая възраст си с един крак и два пръсти от другият в гроба.

  11. 11 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 2157 Неутрално

    Рокади в сатрапията

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  12. 12 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    До коментар [#4] от "edin drug":

    Ако наистина вярвате в онова, което сте написал....жална и майка на Майка България!!!!!

  13. 13 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Добър пример за това, как като не знаеш отговора на зададения въпрос се стъкмява после цяла статия.

  14. 14 Профил на rammjager
    rammjager
    Рейтинг: 807 Неутрално
  15. 15 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    До коментар [#7] от "4ort":

    Със сигурност има свой "анализ", но той е за "Россотрудничество" / с извинение/

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2306 Неутрално

    Че нещата в Русия не вървят се вижда, вижда го и той.
    От друга страна до 2024 има много време, ако му се стори че нещата не отиват добре за него, има време да раздаде картите отново.
    Но истината е, че и той не знае какво го чака зад ъгъла, няма как да няма недоволни сред власт и пари имащите, не са всичките негови хора и в момента който им заприлича на подходщ, ще го "оттеглят' от всички постове и длъжности.

  18. 18 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Русия затъна икономически и главният виновник Путин иска да се отърве от отговорност сега,за да не му се иска отговорност в бъдеще...

    shlshlshlshl
  19. 19 Профил на rammjager
    rammjager
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#16] от "von_seeckt":

    Колкото зелени гущери са му дали, и колкото е обема на флаш-паметта.

  20. 20 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 854 Неутрално

    До коментар [#19] от "rammjager":

    За такива простотии пари не се дават. Този е ентусиаст единак.

  21. 21 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2203 Неутрално

    Рано, или още по-рано, с Хуйло президент, или с друг, евразийският гнойник ще се пукне.
    Гражданската война чука на вратата...

  22. 22 Профил на rammjager
    rammjager
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#18] от "dfjftriktrcdt":

    Ееех и ние да можехме така да "затънем" икономически...

  23. 23 Профил на Петя
    Петя
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    Голямата трагедия-нямало да въздишат по него. Нали всички сме на земята.

  24. 24 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Много коментатори забравят, че т.н. личен режим, закрепен в сегашната руска конституция бе създаден именно от демократа Елцин, под диктовката на западните му ментори. Този модел зависи твърде много от качествата на президента. Това, което прави Путин е опит да се балансира системата на руската държавна власт между президента, парламента и държавния съвет с цел да се направи тя по независима от качествата на един единствен човек.

  25. 25 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    До коментар [#24] от "von_seeckt":

    Да бе, той сега се сети... Хайде де!

  26. 26 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2954 Весело

    "Владимир Путин ще може да слезе от сцената и да се фокусира върху управлението на света, докато неговите сътрудници ще се фокусират върху управлението на Русия"


    Хитър Петър и Настардин Ходжа си купили орташкото (общо) магаре и си разделили грижите на две части. На Ходжа се паднало за се грижи за предницата а на Петър задницата. Хитър Петър изчистил конските мухи от задницата и подканил Ходжа - ха сега ти нахрани предницата.

    подпис
  27. 27 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 854 Неутрално

    До коментар [#25] от "Doge":

    Да, сега се сети! Има цели 4 години да се види, дали новата система на държавната власт ще функционира.

  28. 28 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 4443 Неутрално

    Да бе, институционална конкуренция внася Путин. По-скоро прилича на това дете, на което му казали, че не може само то да си играе с куклата, а да я дава и на другите деца в детската градина, и то начупило любимата си кукла на парчета и дало на едно дете крак, на друго главата, на трето ръка и т.н.

  29. 29 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    Що си играят на демокрация не разбирам. Всеки руснак е убеден, че добрините в Русия идват от цар, император или батюшка, а гнусната мекушава демокрация носи само нещастия за Русия.

  30. 30 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    Що си играят на демокрация не разбирам. Всеки руснак е убеден, че добрините в Русия идват от цар, император или батюшка, а гнусната мекушава демокрация носи само нещастия за Русия.

  31. 31 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 4443 Весело

    До коментар [#5] от "Отец Сисой":

    Много демократична структура — Русия ще се управлява вече не от Путин, а от оркестър, а диригент на оркестъра ще е Путин.

  32. 32 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 854 Неутрално

    До коментар [#28] от "Fiji":

    И защо институциите трябва да се конкурират?

  33. 33 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Мда-а-а... Пупиновци се раждат по 1-2 на столетие, но пък путиновите коментатори се плодят като листни въшки. Има си и медии-мравки, които разнасят листните въшки по други клончета на ябълковото дърво.

  34. 34 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 1997 Неутрално

    До коментар [#24] от "von_seeckt":

    "Много коментатори забравят, че т.н. личен режим, закрепен в сегашната руска конституция бе създаден именно от демократа Елцин, под диктовката на западните му ментори. "

    Имаш предвид, че Елцин винаги е заставал от източната страна на менторите си от КГБ ли?
    Е, от КГБ му дръпнаха килимчето въпреки т. нар. личен режим. И точно менторите Му инсталираха Путин.

  35. 35 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 854 Неутрално

    До коментар [#34] от "gmbh":

    Наскоро бяха разсекретени 600 страници телефонни разговори между Клинтън и Елцин. Вземи ги прочети.

  36. 36 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 1997 Неутрално

    До коментар [#35] от "von_seeckt":

    "Наскоро бяха разсекретени ....."

    От кого?

  37. 37 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Всичко много хубаво ,само дето нас не ни засяга.
    —цитат от коментар 4 на edin drug
    Уви, засяга ни! защото нагло ни се меси, мъчи се да ни дестабилизира а ако може и да но вкара пак в кочината му
    та трябва да знаем какво става с душманина ни

  38. 38 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 854 Неутрално

    До коментар [#36] от "gmbh":

    Националния архив на Сащ.

  39. 39 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 4443 Весело

    До коментар [#32] от "von_seeckt":

    Прочете ли статията? Кръстев пише, че Путин внася с реформата си институционална конкуренция. С намека, че така е по-демократично и не толкова авторитарно. Но ти явно не мислиш така, щом питаш защо трябва да има конкуренция. Ако питаш мен, такава голяма и многонационална държава може да стане що годе демократична само ако се направи сериозна и реална децентрализация.

  40. 40 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    https://clinton.presidentiallibraries.us/items/show/57569
    https://nsarchive.gwu.edu/briefing-book/russia-programs/2018-10-02/clinton-yeltsin-relationship-their-own-words


    До коментар [#35] от "von_seeckt":
    До коментар [#34] от "gmbh":

    Ето линковете. Има интересни неща, ама без да съм чел всичко, съвсем не пише, че Елцин е напълно пасивен и прави каквото му се каже. По-скоро изглежда убеден, че така е ОК. Предвид какво е положението в Русия по това време, хич не е ясно дали наистина не е така.
    А че американците са подходили като манипулативни капиталистически изедници не е неочаквано. Това, обаче, не е цялата история.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  41. 41 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    До коментар [#22] от "rammjager":

    Бяхме около 45 години!!!
    И нормалните и самостоятелно мислещи българи сме : "НЕ, БЛАГОДАРЯ"!!!!

  42. 42 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1809 Гневно

    До коментар [#30] от "blondofil":

    Да разбирам ли , че позвнавате и ЛИЧНО сте попитал ВСИЧКИ руснаци, след което любезно сте резюмирали мнението им за нас - простосмъртните...?!)?!?!

  43. 43 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1809 Гневно

    До коментар [#32] от "von_seeckt":

    Смирено Ви препоръчвам класиците Русо и Монтескьо.
    Отговорът е наличен от доста време, ако не бяхте зает с четенето на Маркс, Ленин, Троцки и Маркузе щяхте да знаете отговора...о, извинете, забравих, че комунистите сте родени с отговори на всички въпроси...

  44. 44 Профил на alexandar
    alexandar
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    До коментар [#42] от "selqnin":

    Ти пък. Тук 90% от пишешещите имат такива фрази които подозирам си държат в txt файл на десктопа и могат да пействат под всяка статия.

  45. 45 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 854 Неутрално

    До коментар [#32] от "von_seeckt":Прочете ли статията? Кръстев пише, че Путин внася с реформата си институционална конкуренция. С намека, че така е по-демократично и не толкова авторитарно. Но ти явно не мислиш така, щом питаш защо трябва да има конкуренция. Ако питаш мен, такава голяма и многонационална държава може да стане що годе демократична само ако се направи сериозна и реална децентрализация.
    —цитат от коментар 39 на Fiji


    Липсват ти базови познания по темата. Баланс между властите не означава конкуренция между тях. Такава не може и да има, защото правомощията им са различни.

  46. 46 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2310 Неутрално

    "Ще кадруваме до дупка!" - първата клетва на всеки комунист

  47. 47 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 4443 Неутрално

    До коментар [#45] от "von_seeckt":

    Кажи го на Иван Кръстев, негово мнение е. Обясни му на него колко и какви базови познания му липсват. Нали си подкован теоретично, за разлика от нас, невежите.

  48. 48 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 854 Неутрално

    До коментар [#47] от "Fiji":

    А ти що си мислиш, че Кръстев е някакъв невероятен капацитет и всяка негова драсканица е скрижал?

  49. 49 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 860 Неутрално

    До коментар [#18] от "dfjftriktrcdt":Ееех и ние да можехме така да "затънем" икономически...
    —цитат от коментар 22 на rammjager


    Русия е най-богатата на природни ресурси държава и е срам,че икономиката е катастрофирала.Путин не може почти цялото правителство да сменя за нищо....

    shlshlshlshl
  50. 50 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1254 Весело

    Ето го и оркестъра....


    Вокали- Корнелия Нинова, Елена Йовчева
    Бек вокал- Илияна Йотова
    Тромпет- Румен Радев
    Флейта- Волен Сидеров
    Тромбон - Румен Петков
    Баритон- Марешки
    Китара- Ивайло Калфин
    Бас- Копейкин
    Текст- Владимир Путин
    Аранжимент- Решетников

    Имало едно време ссср...
  51. 51 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    Е, няма да мине без работническо дело на демократическата партия на САЩ. Не разбирам какво да коментирам за вижданията на НЯКОЙ, разбира се за ПУТИН. За тях няма система ,организация ,хора , структури . Ако някак се случи да дойде нещо като ЕЛЦИН ...ще са щастливи. За Русия Елцин също донякъде бе дар!!! Показа колко е уязвима власт "повита около партия". Путин не е това ...., ТОЙ представлява едно 5000 души, който имат КУЗА. След Путин ще има отново Путин . Също е като Китай, след Дън сяо пин , има други хора също като Дън сяо пин !!

  52. 52 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Новия бардак - досущ като стария. Корупционери, крадци и съдружници на убйици и мафиоти и кукиш са бедните.

    Пари няма, но вие се дръжте, за на теслата дръжката...

  53. 53 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Освен напоителни "хамерикански" клишета, съвсем бегло примигват две съществени идеи:
    1. Зашо Путя не постъпи като Си, с един замах и нова конституция? Много просто - липсва му икономиката и военната сила да удря по масата. За "всенародна подкрепа" - да не говорим.
    2. Кое от казаното най силно засяга България? Ами, пушката на стената, разбира се! Къде ще залегнем, като гръмне? При този разшлякан Европейски съюз? Да му мисли нашият бащица - Боко световният лидер...

    roo
  54. 54 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3426 Неутрално

    До коментар [#53] от "babyroo":
    Защо Путя не постъпи като Си
    >>>> Путин се беше срещал с някакви студенти. Те го запитали, не мисли ли да последва примера на големия реформатор на Сингапур Ли Куан Ю и да остане повечко да власт. Той казал, че спецификите на сингапурския тигър и Русия били други и не смята за целесъобразно и/или възможно.
    Който не знае, Ли Куан Ю( много уважаван и в Русия- обявиха го 2014 за почтен доктор на Дипломатическата академия на руското МВР ) бе на власт от 1959 до 1990 (като премиер на Сингапур),От 1990 до 2004 старши министър, а от 2004 до 2011 беше министър -ментор в правителството на сина си Ли Сян Лун. 50 години начело на страната , в една или друга форма.

  55. 55 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3837 Весело

    До коментар [#54] от "тулса":

    Неговите мерки по модернизацията на Сингапур бяха доста драстични, но явно за подобни общества узаконеният бой е стимул за развитие :-)

  56. 56 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3426 Неутрално

    "......Путин не може да допусне народът му да има усещане за връщане към времето на един застинал и застаряващ елит...."
    >>> Това не ми изглежда толкова лоша идея. Проверих как стои въпроса със политическия елит в щатите. Тенденцията е към все повече увеличаваща се средна възраст на сенаторите:
    https://go.aws/2UaealI
    Looking ahead at the 2020 elections, 21 of the 33 Senators running for reelection will be 65 or older... If they win, another six years in office would put Senators Feinstein, Hatch, Nelson, and Sanders well into their 80s

  57. 57 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4002 Неутрално

    " Изборът на Михаил Мишустин за министър-председател е показателен как Путин смята да пренареди своя оркестър: Мишустин, който встъпи в длъжност веднага след обявените от Путин промени, има образа на ефикасен ръководител и способен бюрократ, но неговото основно качество е, че никой не би могъл да си го представи като следващия Путин. "

    То, честно казано, няма и нужда от следващ такъв екземпляр на политическата сцена ! Само един стига, да докара страната си до пълна външнополитическа изолация и икономическа стагнация ! За какво им е следващ на руснаците ? Няма да могат да " си го позволят"....

  58. 58 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3426 Весело

    До коментар [#55] от "daskal1":узаконеният бой
    >>> То и аз съм привърженик на подобен метод...в преподаването:)Голям сенсей съм. Бой с бамбуковата пръчка през пръстчетата.

  59. 59 Профил на Stoik
    Stoik
    Рейтинг: 98 Неутрално

    Кръстев напоследък, особено напоследък, почна да пуска абсолютно безсмислени "текстове". Посочил фактите от политическите промени в Русия и ... дотук. Всичко останало е изсмукано от пръстите/химикалката/молива.

  60. 60 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2954 Неутрално

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=fyPWPTYf-b0&feature=emb_logo

    Eто кой успя да предскаже политиката на Путин с 3-5 години предварително

    подпис
  61. 61 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2954 Неутрално

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=fyPWPTYf-b0&feature=emb_logo

    Навални започнал през 2015 да копира от интернет данни от имотните регистри спациално за близки на Путин лица. През 2018 г Путин наредил да се заличат имената на притежателите на имоти като вместо тях се постави името Русийска федерация.
    Путин назначава нов министър председател и Навални извади десетки имоти на новия министър председател и дори архиви за самите покупки и подаръци.

    подпис
  62. 62 Профил на bloomberg_v
    bloomberg_v
    Рейтинг: 289 Неутрално

    от 1998 до 2008-удвояване на БВП...от 2008 до 2019- общо 5% ръст на БВП,,,т.е. тотална стагнация,,,всичко виси на милостта наречена ЦЕНА на суровия петрол,,ако има срив, примерно за 2 години,,следва колапс и за цялата ,,Империя,, на глинени крака;.

  63. 63 Профил на amerikanbastard
    amerikanbastard
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Написано е така, че да се хареса на публиката на Ню Йорк Таймс, а не за да даде адекватен анализ какво точно се случва и какво променя за Русия и света изобщо.
    —цитат от коментар 5 на Отец Сисой


    ************
    Напълно съгласен с горното твърдение!
    Кръстев не е наясно, какво по-точно е развитието в Русия. (Прекалената употреба на винър шницел и вайн гешприцт очевидно му пречат вече.)

    На практика Путин започва да провежда политика СССР V 2.0. В ход е промяна по вертикала. Половината министри са вън. Висши държавни служители с чуждо гражданство и/или резиденс, имоти в чужбина се махат. Децата на олигарсите учили или завършили в чужбина нямат право на висши държавни служби. В РФ ще бъдат създадени елитни ВУЗ-ове, елитно платени елитни преподаватели за подготовка на бъдещи управленски кадри.
    След като РФ укрепи своята военна мощ и гарантира отбраната си сега вече насочва средства към социалната сфера, образование, медицина, жилищно подпомагане, демографско подобрение и т. н. Нещо повече – големите печалби на акционерните дружества ще се разпределят не само между акционерите, а и споделят с ДЪРЖАВАТА, т.е. принудително преразпределение на благата, на печалбите от бандитската приватизация, от там ще дойдат финансови средства. Олигарсите или ще стават „правилни“ или ги чака СИЗО № 1 „Матроска тишина“, фигуративно казано.


    Freedom's just another word for nothin' left to lose
  64. 64 Профил на xbr29506292
    xbr29506292
    Рейтинг: 313 Неутрално

    Мъдър родолюбец е Путин! Русофобията не е добър съветник.

  65. 65 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8727 Неутрално

    "...Путин не може да допусне народът му да има усещане за връщане към времето на един застинал и застаряващ елит..."
    Очевидно оаче Путин не мисли, че наблюдаваме реално връщане към времето на един застинал и застаряващ елит, макар и тук там с олигарски и сменяща се прислуга...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  66. 66 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 587 Неутрално

    [quote#63:"amerikanbastard"][/quote]

    Съгласен съм с това, с което и Вие сте съгласен, но това, което сте написал след това е като мечта на пенсиониран началник на окръжно управление на нашенското КДС, преминал специализация в академията "Дзержински" /познавам двама такива/.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK