За 10 години правителството не направи нищо за зелената икономика

Време е за териториални планове за развитие на въглищните региони.

© Дневник

Време е за териториални планове за развитие на въглищните региони.



Евродепутатът от "Демократична България" Радан Кънев коментира във "Фейсбук" статията на вицепремиера Томислав Дончев от блога му, посветена на Зелената сделка.


С интерес прочетох философското есе на г-н Томислав Дончев по темата за Зелената сделка, климатичните политики и перспективите пред въглищните региони. Текстът е интересен, но има един проблем:


Той би бил актуален преди повече от 10 години, и то предимно като интелектуално упражнение, а не като практическа политика. През тези 10 години, които г-н Дончев прекара на най-високи позиции във властта, разсъжденията на тема климат бяха превърнати в ефективни политически решения:




- Парижкото споразумение;


- Поне три регламента на ЕС с пряко правно действие в България;


- Поне пет обвързващи директиви.


(Подписът на българското правителство е под всички тези актове.)


През тези 10 години климатичната криза се задълбочи,


а политиките за преодоляването й станаха основна тема не само за учените и правителствата, но и за обществото в ЕС. Като съвсем логична последица, Зелената сделка се превърна в основен политически приоритет на ЕС в сферата на околната среда, енергетиката, индустрията и научните изследвания.


През същите 10 години българското правителство не направи нищо, за да адаптира българската икономика към неизбежните и очевидни промени. Нищо за съобразяване с вече действащото международно право и европейско законодателство.


Нищо за развитие на перспективния зелен дял на икономиката, за иновациите, на които г-н Дончев се оплаква, че ще бъдем вносители, а не производители...


Нищо.


Изкушен съм да вляза във философски дебат с вицепремиера Дончев. Но това би било безотговорно - и за мен като евродепутат, и особено за него - като "умното лице" на изпълнителната власт и управляващата партия.


Сега изобщо не е време за философски оценки, а за:


- национален план за енергетика и климат;


- териториални планове за развитие на въглищните региони;


- инвестиционни проекти, в т.ч. публични и частни проекти, които да търсят подкрепа от финансовите пазари, а не само от фондове на ЕС;


- обосновани дерогации;


- събиране на мнозинства за изменения на Регламента за Фонда за справедлив преход и последващите конкретни законодателни инициативи.


Това са сферите, в които трябва да се работи. Това са мерки, за които съм готов да участвам в дебат и да съдействам сериозно, в това число с конкретни предложения в ЕП и ЕНП.


Но за есета... не ме търсете. Късно е за този жанр

Ключови думи към статията:

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2929 Весело

    "предимно като интелектуално упражнение, а не като практическа политика" - знае се, че всеки българин има хиляди варианти за решение на нещо си, защото е по-велик от всеки друг. Но пък е световноизвестно, че на практика все чака нЕкой друг да свърши което и да е, щото след като имаш бол акъл, що да бачкаш, че и заради другите. Та, от проекти, намерения и стратегии сме на днешния хал, сред една природа, която ни дава изобилие от блага, ресурси, климат, където другаде ги няма. Само, че ТАМ, където и да е другаде, има среда, в която тези, които работят знаят защо и го правят както трябва. Защото освен акъл имат и кураж, и навици, и желание най-вече.

    Обичай света като самия себе си - тогава наистина ще можеш да се грижиш за всичко
  4. 4 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2365 Неутрално

    Е, айде сега "нищо". Къде беше Радан, когато задминахме европейската директива за зелената енергия много преди срока. Не беше ли Радан в управляващата коалиция когато се видяхме в чудо да ограничим цените на ветроперки, соларки и малки вецове, които никнеха като нпо-та след грант. Брюкселският климат изпива паметта май.

    И не мога да повярвам, че ако спрем тецовете, бай Кънев ще стане дълбок привърженик на единствената чиста алтернатива - ядрената енергия. И за гарнитура малко савецки природен газ. Колко мъка има по паважа, чак не е истина.

  5. 5 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2042 Неутрално

    Тука не съм съгласен. Вкараха хиляди тона боклук, за централите на Ковачки. Това ако е нищо....

  6. 6 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    "Това са мерки, за които съм готов да участвам в дебат..."

    - Добре, дебатирайте:

    "Бонбончето в климатичния план се нарича фонд от 260 милиарда евро ( 1/4 от целия бюджет на ЕС), с който европейските икономики да се нагодят по-лесно към генералната линия на партията. Това вече е реализираната мечта на всеки висш комунистически функционер – да си измислиш политическа фикция и да накараш хората да се нагаждат към нея като им казват, че ще им плащат “на всекиму според потребностите” ( с техните си пари ще им плащат).

    Представете си легиона от анонимни чиновници, които ще си играят на инвестиционни банкери с парите от нашите данъци и ще определят кой бизнес да забранят или да убият финансово според отделения СО2.

    Ако това не ви е достатъчно като аргументи, ще добавя, че от всички базови ТЕЦ (които са част от националната сигурност) при новите правила ще може да работи само ТЕЦ “Варна” на г-н Доган. Както се казва: спокойно, Верховстад няма да позволи да се затрие либералното по нашия край."

    Из http://bulgarianconservatives.eu/zdrav-zelen/
    Със здраве.

  7. 7 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2412 Весело

    ".... Това са мерки, за които съм готов да участвам в дебат и да съдействам сериозно, в това число с конкретни предложения в ЕП и ЕНП."

    Опазил ни Господ! Изтърпяхме философ- хидроинженер, сега ни заплашва адвокат- енергетик. А още и с философски наклонности.
    Още веднъж-Боже, опази!

  8. 8 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2365 Весело

    Друг е въпросът, че Т.Дончев е наистина дървен философ с претенции, един вид алтер его на Радан Кънев, с тази разлика, че Дончев поне знае как да смуче европейски фондове, докато Радан се радва на месечна заплата колкото 2-годишния си доход в предишното му битие.

  9. 9 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1385 Весело

    Цялата система от перки и малки вецове изглежда е нагласена да се включва от "нашите хора" точно когато цената на борсата е най-висока. Източват язовири. Градове със стотици хиляди граждани остават без вода, а цената за бизнеса е ужасяваща. И всичко това се оправдава със зелена енергия... А, реално си е мафия...

  10. 10 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3935 Неутрално

    Кънев е евродепутат и от него малко зависи, може да дебатира колкото желае и с когото желае
    Проблемът е, че нашето правителство наистина няма концепция какво да прави с ТЕЦ-овете, малко приличаме на Бай Тошо, който като чу едно време за перестройка почна да се снишава, дано го отмине бурята.
    Само че тази буря с нисковъглеродната икономика няма да ни отмине, каквито и есета да пише Дончев и каквито и дебати да прави Кънев.
    Трябва да се действа, решенията са взети, ако някой си мисли, че като си чешем езиците нещо ще се промени....

  11. 11 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2042 Неутрално

    До коментар [#10] от "boevbisser":

    Точно. Снишава се, щото затварянето нс ТЕЦ ове ще му докара големи ядове. Той знае, че няма да ни отмине, но се надява да е след неговото царуване. И всичко ще отиде по дяволите, щото тогава ще е прекалено късно.

  12. 12 Профил на Кошмарът
    Кошмарът
    Рейтинг: Неутрално

    Проблемът е, че нашето правителство наистина няма концепция какво да прави с ТЕЦ-овете.
    —цитат от коментар 10 на boevbisser


    Че то това правителство за какво има някаква стратегия? Те не могат да имат стратегия, защото мисленето е след нас и потоп. Нищо не се мисли и планира в перспектива. Посоките на действие са 2: едната е да се захранват избрани обръчи от фирми с обществени ресурси; другата е демидж контрол на вече случили се проблеми, именно поради липсата на каквато и да било стратегия.

  13. 13 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1349 Весело

    "..."умното лице" на изпълнителната власт и управляващата партия..."

    Радан пак ги е "оправил" герберята...
    Хахаха...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  14. 14 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3853 Неутрално

    Радане, миньорите искат среща с тебе...

  15. 15 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2042 Неутрално

    До коментар [#14] от "Велков":

    А трябва да искат с Борисов, щото той може да направи много.

  16. 16 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1270 Весело

    Радане, миньорите искат среща с тебе...
    —цитат от коментар 14 на Велков


    Енергетиците също - за да го подебатират малко.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3034 Неутрално

    Интересно защо никой българин бил той политик, философ или клиент не коментира, че Мариците плащат вече над милиард за вредни емисии, които в края на краищата плащаме ние. Всичко това за кефа на 7000 псевдо миньори и Кмета на Стара Загора.
    Че и поддържа Берое....

  19. 19 Профил на Едмон Дантес
    Едмон Дантес
    Рейтинг: 31 Неутрално

    Ами истината е, че наистина правителството нищо не е направило за зелената икономика. Ако е направило нещо, то е да се усвоят едни европари от наште хора.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3853 Любопитно

    До коментар [#20] от "Кошмарът":


    До коментар [#21] от "Кошмарът":

    Да се чуди човек що те заличават модераторите... ти си възпитан човек...

  23. 23 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    "За 10 години правителството не направи нищо за зелената икономика" – г-н Кънев, ще си позволя да ви поправя: "За 10 години правителството не направи нищо". Ето, оправих го.

  24. 24 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2171 Неутрално

    Колко е приятно, че Дневник, един от малкото вестници, които дават трибуна на рамадан кунев залязва....
    —цитат от коментар 1 на Киро Парахода


    "През тези 10 години климатичната криза се задълбочи,

    а политиките за преодоляването й станаха основна тема не само за учените и правителствата, но и за обществото в ЕС. Като съвсем логична последица, Зелената сделка се превърна в основен политически приоритет на ЕС в сферата на околната среда, енергетиката, индустрията и научните изследвания.

    През същите 10 години българското правителство не направи нищо, за да адаптира българската икономика към неизбежните и очевидни промени. Нищо за съобразяване с вече действащото международно право и европейско законодателство."
    Да разбирам ли , че при правитеелството на ОДС беше направено нещо в този смисъл ????
    Аз си спомням между другото за "рехабилитацията " на едни "зелени " ТЕЦ - ове / с номера 1 и 3 , наричани "американски " /, които бълват все още "зелена енеергия " на "ниски " цени ! Защитата на радановата "зелена " политика може да започне СЕГА !

  25. 25 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1221 Неутрално

    задминахме европейската директива за зелената енергия много преди срока.
    —цитат от коментар 4 на Lemmy


    Афърматив

    Резултатът е някои от най - бедните страни : най - големи натегачи
    https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/f/f3/Share_of_energy_from_renewable_sources_2018_infograph.jpg
    Има и по - зян от нас : Латвия е на почетната стълбичка. Като следствие от 2010 насам токът в Латвия поскъпва с 60%
    https://www.statista.com/statistics/418097/electricity-prices-for-households-in-latvia/

    Докато в дъното , на дъската на позора, кротко се спотайват Белджъм, Лаксенберг и Нидерландия

    Представете си легиона от анонимни чиновници, които ще си играят на инвестиционни банкери с парите от нашите данъци
    —цитат от коментар 6 на plebs


    Нема да се стигне дотам. Търговията със зелени сертификати ще бъде оставена в отговорните ръце на юдеите от Валстрит.

  26. 26 Профил на NIKE
    NIKE
    Рейтинг: 564 Разстроено

    И радан като цялата опозиция допуска основна грешка...
    Всички те критикуват Правителството , казват какво трябва да се направи , НО спират до тук!?!

    "Това са сферите, в които трябва да се работи." Ами работи бе Радане.... Ти всепак си Депутат , зад теб стоят 3 партии ... и предложете "практическа политика".

    Защото това което си написал сие живо ЕСЕ...

  27. 27 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3443 Неутрално

    До коментар [#18] от "Да вярваме на истината":

    ++++ Рядко се съгласявам с теб ,но сега ти слагам няколко плюса . Плащате на Марица 2 въглеродните емисии защото няма пречистващи инсталации ,а освен това дадохте студения резерв на Сопола и там работят 10 пъти повече работници ,отколкото в частните централи и накрая се чудим защо ни е скъп тока

  28. 28 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    До коментар [#4] от "Lemmy":

    Напълно вярно. Изпълнихме и преизпълнихме директивите. Кой знае защо обаче ВЕЦ-овете не се смятат за екологични централи?!
    Зелените по едно време бяха против АЕЦ-овете и принудиха управляващите в Германия да ги затворят. Франция не направи подобна грешка (там нямаше толкова много идиоти) и сега Германия внася електроенергия от Франция. Макрон не смее даже и да спомене за закриване на ядрени централи в обозримо бъдеще, защото жълтите жилетки ще му се сторят хубва сън в сравнение с това, което ще последва.

  29. 29 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5133 Неутрално

    Есето на Ръдан е в стил "дайте да дадете, другари".

    Gunter glieben glauchen globen
  30. 30 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3853 Любопитно

    До коментар [#27] от "hodounski":

    Студеният резерв е необходим за топлите взаимоотношения....

  31. 31 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3435 Весело

    Да разбирам ли , че при правитеелството на ОДС беше направено нещо в този смисъл ????
    —цитат от коментар 24 на doroteus


    А така!
    Скарай им се!
    Скарай се и на хан Аспарух, и на Крум, и на Симеон, и на всичките царе и царедворци от време оно защото не са направили нищо в този смисъл!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  32. 32 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    За 10 години правителството не направи нищо за зелената икономика
    Радан Кънев

    Тука не съм съгласен. Вкараха хиляди тона боклук, за централите на Ковачки. Това ако е нищо....
    —цитат от коментар 5 на Doge


    Не е само Ковачки..
    Даже Ковачки е под 20% при намаляване на парниковите емисии и ограничаване на използването на изкопаеми горива, чрез замяна с алтернативни..

    Писали сме многократно:

    https://www.holcim.bg/sites/bulgaria/files/documents/AFR %20brochure%200209.pdf

    "Енергийно оползотворяване на отпадъчни автомобилни гуми – решение с доказан
    успех през годините.
    Гумите съдържат голямо количество органичен въглерод (около 27%) поради съдържанието на естествен каучук, който е въглеродно неутрален и затова при употребата им CO2 емисиите са по-ниски, отколкото ако се използваха традиционни горива. В зависимост от точката на подаване в пещта гумите биха могли да допринесат и за сериозно намаляване на емисиите от азотни оксиди."
    ----------------
    Ето- намалили сме и СО2 и азотните окиси!
    И постигнахме европейски успехи!

    https://www.dnevnik.bg/zelen/2019/05/09/3536574_bulgariia_e_sred_liderite_v_es_po_spad_na_vuglerodnite/

    "България е сред лидерите в ЕС по спад на въглеродните емисии през 2018 г."

    И още:

    Ми ей го , журналистите от "Капитал" са ни давали повод за радост:

    https://www.dnevnik.bg/print/arhiv_pari/2011/08/15/1710819_kogato_boklukut_stane_gorivo/

    .."Около 35% от необходимата му енергия циментовият завод в Златна Панега си набавя чрез алтернативни горива. За целта заводът е създал дъщерно дружество - "ГАЕА Зелена алтернативна енергия", което работи с местния бизнес за производство на инженерно гориво за нашия завод, т.е. алтернативни горива, произведени от пластмасови, хартиени, текстилни и др. отпадъци. Това според изпълнителния директор на "Златна Панега цимент" Адамантиос Францис е намалило емисиите CO2 с 15%, откакто групата "Титан" е закупила завода през 2004 г. "Амбициите ни са свързани с това тази тенденция да продължи и до 2030 г. емисиите да бъдат намалени с още 20%"..

    Добра новина!
    Намаляваме СО2 с 35%!

  33. 33 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    Ами истината е, че наистина правителството нищо не е направило за зелената икономика. Ако е направило нещо, то е да се усвоят едни европари от наште хора.
    —цитат от коментар 19 на Едмон Дантес


    В смисъл?????

    Намалени са въглеродните емисии с ок. 9% САМО ЗА ЕДНА ГОДИНА!
    В София са узвоени, около 700 милиона по програма "Околна Среда" от ЕС и с подготвеният отказ от природен газ "Топлофикация" ще спестява ок. 90 тона СО2.

    В "Златна Панега" се преминава на почти 100% алтернативно гориво - ще се пестят по 50 000 тона СО2 и ще се увеличава неимоверно въглеродната неутралност!

    А защо Радан и сие в момента не харесват курса къ нулева въглеродност - тайна ест велика..

    И на мене ми е странно..
    Радваха се ..

    Добра новина за българската природа!
    Добра новина за белите ни дробове!!!
    —цитат от коментар 8 на selqnin


    Менят си мненията през 5 минути, иди ги разбери ..

  34. 34 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    До коментар [#27] от "hodounski":Студеният резерв е необходим за топлите взаимоотношения....
    —цитат от коментар 30 на Велков


    Студеният резерв и мощности за акумулиране , са необходими при по-голям КОЕФИЦИЕНТ НА НЕРАВНОМЕРНОСТ..
    Който идва при по-голям процент ВЕИ (без ТЕЦовете на ВЕИ алтернативно гориво)..

    За това, а не само заради цената на фотопанелите , система с много ВЕИ е в пъти по-скъпа.

  35. 35 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    До коментар [#4] от "Lemmy":Напълно вярно. Изпълнихме и преизпълнихме директивите. Кой знае защо обаче ВЕЦ-овете не се смятат за екологични централи?!
    —цитат от коментар 28 на pamela


    В ЕС голям процент от безвъглеродната , възобновяема енергия идва от ТЕЦове , които са на биомаса или алтернативни горива.
    В Британия 68% от ВЕИ енергията е от биомаса, която много ясно, че е изгорена в ТЕЦ ..

    А в България, шепа гласовити активисти на БСП и присъдружните и партийки- ДСБ и подобни - се разскачаха, с искания да имало било повече природен газ и по-малко да се били горели разни нисковъглеродни неща ..

    Та Радан е прав, че правителството е малко меко с такива саботьори на Зелената Сделка и това е негова вина..

    Смачкай ги с полиция следващият път , като се разскачат и да видим, кой ще смее да спира веч Зелената Икономика .

  36. 36 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    Та България е поела курс към Въглеродна Неутралност , ведно със другите славяни и с цялото ЕС и никакви саботьори не ще да могат да я отклонят!

    С приятели се опитахме да сметнем, колко е инвестирано до сега, за Устойчиво развитие и Кръгова Икономика, само в циментовите заводи..

    Получи се към милиард!

    И какво сме постигнали?
    Ами само на едно място- в Бели Извор емисиите СО2 са намалени, само с една инсталация с около 35%!

    Но Радан е прав, че правителството е много меко с провокациите на недобитите костококи, дето заедно с разни Таско Ерменковци, явно по заръка от "Газпром" ,подскачат срещу Европа и срещу Кръговата Икономика.

    Смачкай ги с полиция другия път и ако те попитат "а какво си направил за Зелената Икономика?" отговори:

    "Набих на газпромаджиийе кухите канчета. Това съм направил!"

  37. 37 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3443 Неутрално

    До коментар [#29] от "Alarmstufe: Rot":

    В стил ,,дайте да дадете " не е Радан , а Т.Дончев , който 10г е във властта и пише филисофски есета вместо да работи

  38. 38 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    Есето на Ръдан е в стил "дайте да дадете, другари".
    —цитат от коментар 29 на Alarmstufe: Rot


    Есето на Радан слага пръст в раната!
    Достатъчно ли направи Борисов?


    Да, направено бе много - само в циментовите заводи - към милиард инвестиции!
    Само в един завод - намалени с 35% емисиите СО2.

    В инсталацията в София - първи, втори и трети етап - усвоени 700 милиона по "Околна среда" от ЕС.
    Търсен ефект - пълна замяна на природния газ с алтернативни , нисковъглеродни горива..

    Намалява се СО2 , тръгнали сме по пътя на Кръговата Икономика, стремим се към мерки за Устойчиво развитие..

    Но да си затваряме ли очите, че има малка, креслива групичка, опитваща се да всее съмнение в правилността на нулевия въглероден отпечатък и драстично редуциране на Изкопаемите Горива ..

    Радан, а и всички ние имаме право да питаме властта:

    "Бойко, що оставяш дебътата, костококите и таскоерменковците да беснеят, над бащино ни огнище?"

    ДеБъ скачаха, баш пред изградените с европейски пари мощности в София

  39. 39 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 365 Весело

    До коментар [#29] от "Alarmstufe: Rot":В стил ,,дайте да дадете " не е Радан , а Т.Дончев , който 10г е във властта и пише филисофски есета вместо да работи
    —цитат от коментар 37 на hodounski


    Я ни кажи, вие като "работихте" и съсипахте България, днес от кое сте доволни - здравеопазване, съдебна система, образование? Всички те са дело на "реформите" ви! Що сега се тръшкате и пак искате да "реформирате"? Нали бяхте много кадърни и всичко сте направили перфектно?

  40. 40 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8027 Неутрално

    "Но за есета... не ме търсете. Късно е за този жанр"
    А това е силната страна на Томислав Дончев.

  41. 41 Профил на Kephy
    Kephy
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Не беше ли Радан в управляващата коалиция когато се видяхме в чудо да ограничим цените на ветроперки, соларки и малки вецове, които никнеха като нпо-та след грант. .
    —цитат от коментар 4 на Lemmy

    Не, не беше. Големите кавги за ВЕИтата беха през първия мандат на ГЕРБ и двете големи партии- БСП и ГЕРБ се караха, кой допринесъл повече за повишаване на цената на тока с превишаване дяла на ВЕИ.

    Nec vitia nostra nec remedia pati possumus ...
  42. 42 Профил на pganev11
    pganev11
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Недоразумението Раданчо се опитва да пише!

  43. 43 Профил на TheRedOne
    TheRedOne
    Рейтинг: 395 Неутрално

    То пък като се сети човек какво направи Радан за тези години, направо да позеленее от енергия.

  44. 44 Профил на Иво Станоев
    Иво Станоев
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Задачата на г-н Радан Кънев и останалите от изстрадалата българска десница е да се опитат да затвърдят и разширят скромния, но обнадеждаващ успех постигнат на евроизборите. Това обаче няма да стане с дребнави личностни нападки във Фейсбук. Десните политици, обичате да се хвалите, че избирателите ви са интелигентни, ами тогава ни третирайте като такива и намалете излишното словоблудство.

    Иво Станоев
  45. 45 Профил на ndb
    ndb
    Рейтинг: 918 Неутрално

    До коментар [#27] от "hodounski":

    Пречиствателните инсталации, или още сероочистките, нямат нищо общо с въглеродния диоксид и квотите.

    Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK