Най-после един полезен скандал. Защо сексуалното образование е важно за децата

СЗО посочва, че когато сексуалното образование е достъпно за всички и е част от образователната система, то не само не води до по-ранна сексуализация и желание за експериментиране, а напротив.

© Георги Кожухаров

СЗО посочва, че когато сексуалното образование е достъпно за всички и е част от образователната система, то не само не води до по-ранна сексуализация и желание за експериментиране, а напротив.



Текстът е препечатан от "Свободна Европа". Надежда Цекулова дълги години работи като журналист с интереси в сферата на здравеопазването, социалната политика и човешките права. Основна част от професионалния ѝ път преминава в програма "Хоризонт" на Българското национално радио. Има активна дейност за подобряване достъпа до здравеопазване на уязвими групи с фокус върху детското и майчиното здраве. В момента е директор програма "Кампании и комуникации" в Българския хелзинкски комитет.


"Мислех, че като съм пълничка, съм имунизирана против сексуален тормоз. Това е първото ми подобно изживяване. Повтарям си сцената отново и отново, въпреки че не бях наистина изнасилена. Чувствам се много глупаво, че вдигам толкова много шум за нещо подобно."


Цитатът е от кореспонденцията на 16-годишно момиче с консултантите в сайта loveguide.bg. Момичето става жертва на опит за изнасилване и благодарение на тяхната намеса събира кураж да сподели с родителите си и да подаде жалба. Сайтът е едно от малкото места, където деца и подрастващи могат да намерят научно доказана информация и обучени консултанти за въпросите, свързани със съзряването, секса, здравето, насилието. Екипът му от няколко години обучава децата и на живо, работейки в тесен контакт с училищата.




Освен да познават телата си при тези обучения


младежите се учат също да се грижат за себе си по най-добрия начин -


като започнем от интимната хигиена, минем през здравословния начин на живот и стигнем до сложния въпрос с насилието. То - видимо и от споделената история - понякога остава неразпознато, неадресирано и заключено в тревожните мисли на пострадалото дете.


Въпросът за сексуалното образование стана горещ през последните дни и въпреки спорния повод за тази обществена дискусия всъщност е истински късмет, че тя се случва.


България е една от двете държави в Европейския съюз (другата е Румъния), където почти 14% от новородените са на майки под 20-годишна възраст. През 2018 г. в страната са направени около 14 хиляди аборта по желание, като 2/3 от тях са на жени между 20 и 29 години. Сравнително висока остава и заболеваемостта от полово предавани инфекции - за 2017 г. установените нови случаи на сифилис са 7,5 на 100 хиляди души население, като в групата на децата до 17 години заболелите са 4 на 100 хиляди.


Тенденцията при всички тези проблеми е засегнатите от тях да намаляват устойчиво през последните 10 години. Въпреки това България остава сред негативните лидери в статистиката на Европейския съюз, което налага усилията да се увеличат. И в никакъв случай да не се допуска крачка назад.


Какво е сексуално образование?


Терминът "сексуално образование" не включва обучаване на децата как точно да правят секс (макар да намирам подобна идея за полезна). В България сексуалното образование е интегрирано в държавния образователен стандарт по гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование като подсегмент на здравното образование, включващо още редица елементи.


Целта му е в края на основната степен (седми клас) учениците да са наясно как работят телата им, какво представлява сексуалността и как се проявява, какви са рисковете и начините за предпазване от тях след началото на половия живот.


Абитуриентите трябва да са наясно както с контрацепцията и превенцията на полово преносими инфекции, така и с местата, където при нужда могат да потърсят помощ, както и с най-важните въпроси, засягащи решението дали човек да стане родител.


"Основно правило при обучението е информацията да предшества събитието", обяснява д-р Радосвета Стаменкова. Тя е изпълнителен директор на Българската асоциация за семейно планиране и сексуално здраве и повече от 25 години се занимава с обучение на учители и младежи в тази сфера.


"В този смисъл би било абсолютно неефективно да говорим за менструация в осми клас например, защото у нас средната възраст, на която момичетата получават първия си мензис, е 12 г. и половина. Също така е безмислено да се говори за безопасен секс пред дванадесетокласници, защото повечето от тях отдавна са направили своя сексуален дебют", казва още тя.


Според национално представително проучване от 2016 година средната възраст, на която младежите у нас започват да водят полов живот, е 16 години. Поне една трета от тях не са използвали презерватив при първия си полов акт. Това може да бъде причина не само за краткосрочно настъпващи проблеми, но и за дългосрочни.


Неизвестното, премълчаното, неизговореното


Част от полово преносимите инфекции се развиват безсимптомно - по-често при мъжете, понякога и при жените. Липсата на клинична картина обаче води до нелечение, хронифициране и нерядко до стерилитет или репродуктивни проблеми и при двата пола. Сред неизговорените последици от липсващата или недостатъчна сексуална култура са депресиите и опитите за самоубийства сред младите хора, както и допускането премълчаните проблеми в сексуалния живот да водят до разпад на семейства.


Според препоръките на Световната здравна организация (СЗО) общото решение на всички изброени проблеми е въвеждането на системно здравно и сексуално образование. Организацията се позовава на доказателства и посочва, че когато сексуалното образование е достъпно за всички и е част от образователната система, то не само не води до по-ранна сексуализация и желание за експериментиране, а напротив - отлага сексуалния дебют, намалява сексуалната активност и увеличава употребата на контрацептиви.


Добрата новина е, че макар вероятно малко българи да са наясно с документите на СЗО, проучване от 2016 г. установява, че 78% от хората между 15 и 49 години искат въвеждане на сексуално образование в училище, водени от съвсем практична житейска логика. Друго проучване - на Българския фонд на жените от 2019 г. - потвърждава същия резултат.


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Сексуалното образование в училище е необходимо и никой не оспорва това.
    Проблемът е, че НПО-тата искат заедно с грантовете да усвояват бюджетни пари (разбирай нашите пари) и да ни налагат насоките на сексуалното образование.
    Може, но ИЗВЪН УЧИЛИЩЕТО и на пазарен принцип. Ако това което предлагат е стойностно, всеки ще е готов да заплати за него. Ама не искат така.

  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3243 Неутрално

    До коментар [#1] от "nhh18551388":

    Ти пък. Тях децата не ги интересуват за друго, ос овен, че лесно се манипулират.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    Сексуалното образование е като другото образование: важно е. И досущ като другото образование ще бъде полезно за единиците и безполезно - за хилядите.

  4. 4 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3253 Неутрално

    Абе, тези от НПО-тата, защо не попитат учениците от горните класове какво и колко знаят по въпроса? Може да останат доста изненадани!

  5. 5 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1775 Любопитно

    Надежда Цекулова май иска да преподава практически секс на деца?
    "(макар да намирам подобна идея за полезна)"

    мурзилка
  6. 6 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    Статията не е много полезна, пълна е с общи приказки и е поднесена все едно сме африканска държава и образователната система не е достъпна за 80% от населението.

  7. 7 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4430 Любопитно

    "Проучване от 2016 г. установява, че 78% от хората (българите) между 15 и 49 години искат въвеждане на сексуално образование в училище, водени от съвсем практична житейска логика."

    И аз подкрепям въвеждането на такова образование в училищата (като задължително за всички) и се чудя защо още нашето "умно" правителство не е направило това.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  8. 8 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Дневничето пак подкара грантовската пропаганда за НПО-тата. Само дето не казва, че в училищата учебните материали се гледат, пресяват и т.н. на няколко етапа, т.е. има поне някакъв контрол какво и как се поднася на децата. А пък НПО-тата искат, с едни полуграмотно преведени материали (дадени им от този, който им дал и грантовете), непроверявани дали са удачни и какви идеологии изповядват, да имат свободен достъп до децата в градини и училища (да, и до градините искат да се домогват). Хайде холан, като искате правете си обученията, по съмнителните материали, но ИЗВЪН училищата. Ама зора им е, че тогава няма да има мераклии деца и родители да им се връзват на дивотиите...

  9. 9 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    Поредната статия за този бих казал откровено НЕЗНАЧИТЕЛЕН за обществото повод. Даже не бих го нарекъл проблем. Не бива НПО-та да се допускат до образованиято /общественото/ по никакъв, ама по никакъв начин. Ясно е, че някой искат да помагат, но повечето или само цицкат грант или покрай "образованието" преследват насаждане на политически и идеологически пропаганди на децата. Конкретно този повеод за рев не виждам какво има да се обсъжда. На всеки е ясно, че на деца до 13-14 години НЕ бива да се прави сексуално образование. Без значение какви ги лалат НПО-активистчетата и техните спосори!

  10. 10 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Не бива НПО-та да се допускат до образованиято /общественото/ по никакъв, ама по никакъв начин.
    —цитат от коментар 9 на Stargate


    ЗАЩО???

    В цял свят НПО-тата участват в образованието и това нещо напълно нормално.

  11. 11 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 514 Неутрално

    На всеки е ясно, че на деца до 13-14 години НЕ бива да се прави сексуално образование.
    —цитат от коментар 9 на Stargate


    Точно обратното е - тази възраст е най-подходящата за започване на такова образование. Тъкмо тогава децата започват да са сексуално активни.

  12. 12 Профил на Димитър Димов
    Димитър Димов
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#8] от "rumen_s":

    В конкретния случай програмата е била одобрена от МОН. Но "протестът" на една патка беше представен като национален проблем. И управляващите веднага дадоха назад.

    Димитър Димов
  13. 13 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Предразсъдъците спрямо НПО-тата показват колко изостанал и глупав народ сме.

    Зад това стоят политически интереси - партиите не могат да контролират НПО-тата и затова ги демонизират с пропаганда.

  14. 14 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    Не е сексуалното възпитания, джендъризма ги вълнува.
    Искат да ни пробутат истанбулската конвенция през прозореца, след като им затръшнахме вратата.
    Затова са им и казвали, че можеш да обичаш и човек от твоя пор, много е важно да го знаеш това на 9 години, най-важното нещо в живота е.
    Даже по-важно от това за хигиенните навици.

  15. 15 Профил на gwe49620445
    gwe49620445
    Рейтинг: 771 Неутрално

    Надежда Цекулова май иска да преподава практически секс на деца?"(макар да намирам подобна идея за полезна)"
    —цитат от коментар 5 на Маршалов


    Видях нейни снимки. Сгодно женица, ако не са стари. Та, дай повече информация кога, къде и колко ще ми струва обучението ? Индивидуално ли е, или групово ?

  16. 16 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#8] от "rumen_s":В конкретния случай програмата е била одобрена от МОН. Но "протестът" на една патка беше представен като национален проблем. И управляващите веднага дадоха назад.
    —цитат от коментар 12 на Димитър Димов


    Всъщност нищо не е било одобрявано от МОН. Местното РУО ги пуснало. А като видите и колко добре са се окопали ПУЛС в Перник, най-вероятно и в РУО-то никой и нищо не е гледал.

  17. 17 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4430 Любопитно

    До коментар [#11] от "Vorknkx":

    Точно така от 12 до 14 години това образование трябва да започне. Защото горе долу тогава почва и пубертета при децата.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  18. 18 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#16] от "rumen_s":

    Родителите са дали съгласието си за това обучение на родителска среща.

    А детето на оная, дето разпали скандала, дори не е посещавало това обучение.

  19. 19 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Искат да ни пробутат истанбулската конвенция през прозореца, след като им затръшнахме вратата.
    —цитат от коментар 14 на НеКой


    Истанбулската конвенция няма нищо общо със секса или сексуалното образование.

    Ти чел ли си я изобщо? Някога?

  20. 20 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Явно Грантът е в опасност. Спуснали са окръжно всеки грантоед да изпраска по едно есенце от 5000 символа.

  21. 21 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 699 Неутрално

    А пък НПО-тата искат, с едни полуграмотно преведени материали (дадени им от този, който им дал и грантовете), непроверявани дали са удачни и какви идеологии изповядват, да имат свободен достъп до децата...
    —цитат от коментар 8 на rumen_s

    Тази глупост в БГ Мама ли я прочете?
    Знаеш ли изобщо какво означава "НПО"?
    Можеш ли изобщо да мислиш самостоятелно?
    Аман от тролове-папагали!

  22. 22 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    До коментар [#19] от "Vorknkx":

    Има има, точно със сексуалното образование.
    Според авторите им половете са повече от два.
    Искат сега да ни научат всички, че това е така.
    Прочетох достатъчно, за да установя, че това е документ писан от болни хора, поне в тази си част.
    Каза ви го и Конституционният съд.
    Нещо неясно?

  23. 23 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 699 Неутрално

    На всеки е ясно, че на деца до 13-14 години НЕ бива да се прави сексуално образование. Без значение какви ги лалат НПО-активистчетата и техните спосори!
    —цитат от коментар 9 на Stargate

    Ти малоумен ли си или живееш на друга планета???
    Знаеш ли какво означава "акселерация"?
    Виждал ли си 14-годишни девойки наскоро?
    На тази възраст е прекалено късно за каквато и да било теоретично обучение - те смело са нагазили в практиката, а нехайните им родители все още ги мислят за "бебета".

  24. 24 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    До коментар [#10] от "Vorknkx":

    ЗАЩО???

    В цял свят НПО-тата участват в образованието и това нещо напълно нормално.
    —цитат от коментар 10 на Vorknkx


    Защото ние си имаме глави на рамененте. Омръзна ми да чувам на Запад така правят. Ние да не сме малоумни!! АКо някой иска да провежда обучения, да ги прави в собствени центрове за собствена сметка, а не в училищата и за обществена сметка. Толкова!

  25. 25 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    До коментар [#13] от "Vorknkx":


    Предразсъдъците спрямо НПО-тата показват колко изостанал и глупав народ сме.Зад това стоят политически интереси - партиите не могат да контролират НПО-тата и затова ги демонизират с пропаганда.
    —цитат от коментар 13 на Vorknkx


    Ви може да сте изостанал и глупав, но не съдете по себе си за всички. Това, че не искаме да плащаме за "услугите" Ви не ни прави глупави, даже напротив!

  26. 26 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 699 Весело

    Не е сексуалното възпитания, джендъризма ги вълнува.Искат да ни пробутат истанбулската конвенция през прозореца, след като им затръшнахме вратата.Затова са им и казвали, че можеш да обичаш и човек от твоя пор, ...
    —цитат от коментар 14 на НеКой

    В празната ти кратуна само джендъри и конвенции витаят!
    А за какъв поР пишеш - само ти си знаеш!
    Жалък смешник!

  27. 27 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#16] от "rumen_s":Родителите са дали съгласието си за това обучение на родителска среща.А детето на оная, дето разпали скандала, дори не е посещавало това обучение.
    —цитат от коментар 18 на Vorknkx


    Родителите разписват декларации на килограм. Едни хвърчащи листчета, с минимална информация. Та ПУЛС рекламират, че програмата е за "превенция на насилието", кой не би се съгласил. Ама то всъщност май на сексуалната част наблягали. Полуграмотните им "обучителни" материали ги има на сайта, който иска да ги види.

    Там има и едно много интересно БЕЗСРОЧНО споразумение според които ПУЛС са водещи в междудисциплинарните екипи за жертви от насилие, а държавни служби като полиция, социални и т.н. трябва първо на вездесъщата фондацийка да рапортуват. Да си припомним, че такива екипи се гласят и по въпросите за децата, ясно е и кой се е наточил да коли и да беси.

    Тези същите, ПУЛС, бяха и гласовит поддръжник на противоконституционната ИК, ясно е кой им дава грантовете и каква идеология изповядват. Промените в ЗСУ също са противоконституционни, по Конвенцията за детето и по Конституцията, правата и задълженията за отглеждане на децата са на родителите им. А не на НПО-та и лелки социалки, както се гласят да го направят... А идеята е ясна, да лапат колкото могат, а бонус им е, че ще могат да държат и родителите в зависимост от тях. И да им налагат насила ползването на "социални услуги", по тарифи определяни от доставчика, т.е. НПО-тата.

  28. 28 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 699 Гневно

    Защото ние си имаме глави на рамененте.
    —цитат от коментар 24 на Stargate

    Имате, но са ПРАЗНИ!

  29. 29 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    [quote#21:"uporit"][/quote]

    Блестящ пример за аргументация, браво. Това НПО-троловете май не сте научени, че ако няма нищо смислено да кажете, то по-добре да си траете...

  30. 30 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    До коментар [#28] от "uporit":

    Имате, но са ПРАЗНИ!
    —цитат от коментар 28 на uporit


    знам, знам, вас умникрасивите майките Ви са ви излъгали, че сте най-умните и красивите. Лоша услуга са ви направили да знаете. ;-)

  31. 31 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    До коментар [#28] от "uporit":

    Що не добавиш и другото прилагателно към ник-а си, започва с Т и свършва с П, три букви са. Ще ни отива страхотно.

  32. 32 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Изобщо не мисля, че обученото на 10-14г. възраст дете ще си спомни достатъчно, че като опре до практиката, да не направи грешки. Или пък още в тийн възраст да има пари за тест за хламидии или други болести (стотици левове). Та тия обучения до голяма степен дават фалшива увереност, че нещата са лесни и безопасни - а те не са.

    И, разбира се, даването на приоритет на обучението за хомосексуални отношения и другата гореща точка - джендър идентичност и самоопределяне. Защото интересното е, че колкото повече такива обучения има, толкова повече случаи на джендър дисфория при тийнейджърите.

    Да се чуди човек в съвременния свят защо точно смяната на пола, нещо толкова рядко и нишово, е централен въпрос в новата итерация на културните войни.

  33. 33 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3512 Неутрално

    Споровете са за възрастта.
    НПО-тата искат от 9 годишни да ги образоват.

    Като майка на две деца, мисля че трябва да са поне на 14 години.

    Любовта ще спаси света!!!
  34. 34 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    Очевидно поредният опит да се набута Ик и трансджендерията, със съгласието уж на родителите. Това го казва няква лелка, която, е поне си го пише в статията, бачка за "свободна европа", ама и за БХК тоже. Като гледам на началната страница снимките на други автори и ги сравнявам с нейната. Примерно по прическата, погледа и следите на живота по лицето. Ами другите са с нормални прически, приветливи изражения, а нейната прическа, погледът й, бръчките... Всичко показва едно износване от прекаляване със страстите житейски и въпреки това с хищен поглед, търсещ още нещо, повече и повече, което да я задоволи, защото обикновените радости от живота вече не са й достатъчни, явно са й омръзнали.

    мурзилка
  35. 35 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    До коментар [#1] от "nhh18551388":

    Проблемът е.... че повечето родители не искат такова сексуално възпитание на децата им, каквото се стараят да им наложат.

  36. 36 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    До коментар [#14] от "НеКой":

    Не е сексуалното възпитания, джендъризма ги вълнува.

    Именно - писах го и по-горе. Проблемът е, че повечето родители искат сексуално образование на децата си, но не такова сексуално образование, което някои искат да им наложат.

  37. 37 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    До коментар [#18] от "Vorknkx":

    А детето на оная, дето разпали скандала, дори не е посещавало това обучение.
    Ами оказа се че не е.

  38. 38 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    То дори не е сексуално образование, а е вид индоктринация, нов научен комунизъм, облечен в благовиден претекст.

  39. 39 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    До коментар [#34] от "Маршалов":

    Направо очарователна middle-aged вариация на прическата, позната като skrillex. Ма трябваше да е синя и да има повече татуировки и пиърсинги. Сега е само леко загатната невроза.

  40. 40 Профил на Royal Ranger
    Royal Ranger
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Уважаема г-жо Цекулова,

    аз от своя страна давам линк към един друг разказ на един друг пряк участник в програма за ранно сексуално възпитание. Предоставената от Лина Хотнишка информация разкрива една друга страна и неприятни последствия от ранно сексуално възпитание, ралична от жизнерадостно представената от вас картина.

    Приятно четене:
    https://www.dnes.bg/obrazovanie/2020/02/17/v-angliia-preminah-prez-rannoto-seksualno-obuchenie-v-uchilishte-do-kakvo-dovede.439327

    http://rodenivbg.com
  41. 41 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Не е сексуалното възпитания, джендъризма ги вълнува.Искат да ни пробутат истанбулската конвенция през прозореца, след като им затръшнахме вратата.Затова са им и казвали, че можеш да обичаш и човек от твоя пор, много е важно да го знаеш това на 9 години, най-важното нещо в живота е.Даже по-важно от това за хигиенните навици.
    —цитат от коментар 14 на НеКой


    А защо да не е важно👀 Ето, на теб не са ти го казали на младини и сега си се превърнал в лантентен хомосексуалист, които пред очите на другите е най-върлия хетеросексуален мъж и заклет враг на хомосексуалните 💡

    No Pain No Gain
  42. 42 Профил на ogp03622986
    ogp03622986
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    До коментар [#40] от "Rauchmann":

    Браво!
    Това трябва да се прочете от всеки родител

  43. 43 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    В цял свят НПО-тата участват в образованието и това нещо напълно нормално.
    —цитат от коментар 10 на Vorknkx


    Нито в цял свят участват, нито там където участват резултата е добър!!

    Страни като Великобритания вече започват да се усещат каква напаст са НПО-тата които вече 5-10 години пробутват престъпната си дейност в училища и градини и институции като полиция и съд.

    Деца които вече години са били подложени на "лечение" "транзишън" към противоположния пол се усещат, че това е било грешка но вече е твърде късно след години приемане на лекарства забавящи развитието на половите органи и хормони на противоположния пол, защото някакво НПО едно време им било говорило как момченцата могат понякога да се чувстват като момиченца и подобни глупости само и само да си намерят някой от по-податливите като пациент, което съответно да докаже нуждата от съществуването им и ФИНАНСИРАНЕТО ИМ!

    А това, че прецакват живота на стотици деца, които често завършват със самоубийство, не ги интересува.

    Едни се интересуват от парите от тази "индустрия", други са болни фанатици които искат да си докажат тезата, че от едно момче могат да направят подобие на жена, или обратното - т.е. социалния пол е различен от биологичния.

    И към цялата тази група могат да се добавят педофилите, за които подобни "транзтиращи" деца се оказват много привлекателни обекти.

  44. 44 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Аз не знам кой нормален родител ще е съгласен детето му да започне активен полов живот на 12-13 години, колкото и добре детето да е запознато с методите за контрацепция. Детето може и да е достатъчно физически развито за секс, но не съм съгласен, че е достатъчно психически и емоционално зряло. Да не говорим, че на тази възраст няма как да има желана бременност, а никой контрацептив не е 100% ефикасен.

  45. 45 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Българското общество се плаши от всичко ново и копнее за всичко старо. За негова драма нещата върят напред, докато то се опитва да ги върне назад.

    malart.blog.bg
  46. 46 Профил на ogp03622986
    ogp03622986
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    До коментар [#41] от "Умнокрасив":

    Ти другарю, като открит хомосексуалист, с какво си ро-добър от нормалните хора.
    Обясни, моля.

  47. 47 Профил на ogp03622986
    ogp03622986
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    ЦЕЛТА НА ДЕТСКОТО

    сексуално възпитание изобщо не е свързана с добруването на децата.
    То има за цел от ранни детски години, още преди настъпването на пубертета, да ги накара да мислят за сексуалин взаимоотношения и, ако е възможно, да ги осъщесвяват.
    По този начин децата ще получат психологически травми, които за в бъдеще ще ги демотивират от създаване на семейства и ще ги подтикнат към пренебрегване на обществения морал (всичко е позволено, не бива да има задръжки в сексуалните забавления), като паралелно ще се внушава прогресивната роля на ЛГБТ в Новото общество и ще се пропагандира "нетипичната сексуалност".
    По този начин ще се осъществи древната мечта на марксистите и всякакви други левичари - унищожаването (деконструкция) на "буржоазния морал и семейство" и изграждането на Прекрасния нов свят, най-вече от сегашните деца - бъдещите борци за Прогреса, ръководени от идеите на Неомарксизма

    Чудесна илюстарция на горното виж в поста 40 на Rauchmann, който требва да се прочете от всеки родител:

    https://www.dnes.bg/obrazovanie/2020/02/17/v-angliia-preminah-prez-rannoto-seksualno-obuchenie-v-uchilishte-do-kakvo-dovede.439327

    Съгласни ли сте?

  48. 48 Профил на ogp03622986
    ogp03622986
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    ОТ ГОРНОТО

    е видно, че в случая не става въпрос за благонамерено сексуално възпитание на децата, а за прикритие на политическа дейност, осигурявана от джендър теорията* и с цел разбиване на семейството и осъществяване на древната марксистка мечта за поредния опит** по изграждане на Прекрасния нов свят....

    ________________________________________
    *гвоздеят по предлаганата процедура за сексуално възпитание е да се покаже и докаже, че ЛГБТ е нещо нормално и да се възбуди колкото се може повече интересът на децата към сексуалността, преди още да са навлезли в пубертета, като по този начин се нанесе удар върху морала и се втълпи на децата, че в тази област не бива да има задръжки, а също така да се започне процес на дистанциране на родителите от възпитанието на децата и то постепенно да премине в ръцете на джендър НПО-та, за да може в бъдеще децата безпроблемно да бъдат индоктринирани в тезите на неомарксизма: затоплизма, джендър/феминизма, мултикултурализма, веганството, хедонизма, освобождаване от гнета на майчинството и от гнета на родителите и т.н.
    **предишния завърши неуспешно и струваше около 100 000 000 жертви за 80 години

  49. 49 Профил на ogp03622986
    ogp03622986
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    НА ВНИМАНИЕТО НА ПРИВЪРЖЕНИЦИТЕ НА ЛЕВИТЕ ИДЕИ

    НПО-то ПУЛС ( https://www.pulsfoundation.org/actual/news/200-pod-patronazha-na-oblastinya-upravitel-startira-prevantivna-programa-taralezhi-v-pernik.html )

    се финансира от задграничното НПО - OAK fondation ( https://oakfnd.org/ )

    OAK fondation финансира също и Българския център за джендър изследвания ( http://bgrf.org/ )

    За по-любопитните и интелигентните:
    стандартите за сексуално обучение/възпитание в Европа на чиновниците от СЗО, за да видите какво означава ранна възраст (матрицата започва от с. 40):
    ( http://bit.ly/3bIEtWO )

    инфо от ( baba_zozolana)
    Поразгледайте само сайта на ПУЛС и ще останете потресени колко са се окопали. Те са водещите в мултидисциплинарните екипи за насилие, полиция, социални и т.н. трябва да им докладват първо на тях. Погледнете какво БЕЗСРОЧНО споразумение имат. Точно същото гласят и за децата, пак мултидисциплинарни екипи, познайте кой ще е водещ...

    (инфо от rumen_s)

    За сведение виж по долу:

    „Становище на Фондация „БЦДИ” – София ( Български център за джендър изследвания http://bgrf.org/ )
    относно убийството на генерал Солеймани

    Ние, като организация с ясни и последователни позиции срещу насилието, терористичните атаки и срещу войната, изразяваме силно безпокойство от извършеното от командването на САЩ убийство на иранския генерал Солеймани в Ирак.
    08/01/2020
    По начина на извършване и в сегашния международен контекст този акт представлява според нас незаконно посегателство върху живота на генерала и на поне още 9 души, което е в нарушение на международното право и на международното право за правата на човека. При отсъствието на активни военни действия, при липса на ясни доказателства за непосредствена смъртна опасност, както и за ситуация на неизбежна отбрана, ............“
    http://bgrf.org/articles/становище-на-фондация-бцди-софия-относно-убийството-на-генерал-солеймани-576.html


    Некакви въпроси?

  50. 50 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#8] от "rumen_s":

    чел недочел - официално одобрени материали по английска метода. Ама те и управляващите така. Една жена каза, че детето и чуло ама то не било видяло, но все пак друго дете дето чуло му преразказало... И премиера нали е мека мария...

    www.soundcloud.com/x2805
  51. 51 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#49] от "ogp03622986":

    Не разбрах какво се опитваш да кажеш освен, че си нямаш идея...

    www.soundcloud.com/x2805
  52. 52 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3575 Неутрално

    Децата като си нямат учебници, дрехи и обувки и храна, ще го компенсират със сексобразование. Във време оно си имаше такива уроци но от 7-8 клас нагоре. На малките деца за кво им е? Сигурно да играят на чичо Доктор!

  53. 53 Профил на ogp03622986
    ogp03622986
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    До коментар [#51] от "dj x2805":

    ДРУГАРЮ, ИЛИ СЕ ПРАВИШ НА МАЛОУМЕН ИЛИ СИ,

    т.е. спадаш кам една от следните 3 категории екземпляри:
    - внук на АБпФК или Внук на Слуга на АБпФК
    - наемен работник на джендър НПО или подобно левичарско НПО или свързана организация от неомарксистки тип
    - обикновен, функционално неграмотен симплизант

  54. 54 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 855 Неутрално

    До коментар [#41] от "Умнокрасив":Ти другарю, като открит хомосексуалист, с какво си ро-добър от нормалните хора.Обясни, моля.
    —цитат от коментар 46 на ogp03622986


    Другарю, нито съм по-добър, нито по-лош. Ти обясни защо се смяташ за "нормален" и защо имаш такова голямо желание да се бъркаш в делата на другите хора, които смяташ за "ненормални"🤔

    No Pain No Gain
  55. 55 Профил на Varban
    Varban
    Рейтинг: 36 Неутрално

    Не на педофилското развращаване прикрито зад "сексуално образование"!

  56. 56 Профил на Royal Ranger
    Royal Ranger
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Българското общество се плаши от всичко ново и копнее за всичко старо. За негова драма нещата върят напред, докато то се опитва да ги върне назад.
    —цитат от коментар 45 на malart



    Не бих казал, че в случая "нещата върят напред". Кварталните хулигани още преди 30 г. рисуваха пениси и вагини по стените на сградите или по вратите на училищните/обществените тоалетни. И тогава нормалната част от обществото не беше впечатлена от експресивния начин, по който демонстрираха сексуалните си "познанията".

    Рисунките често бяха съпътствани и от цинизми. Кога ли и тези цинизми ще бъдат представени на децата ни като "нещата, които ни движат напред".

    http://rodenivbg.com




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK