Статус на деня: А хората от селата във всяка община защо плащат винетка?

Ако правилата са лоши, трябва да се променят, а не задкулисно да се заобикалят

© Надежда Чипева, Капитал

Ако правилата са лоши, трябва да се променят, а не задкулисно да се заобикалят



Д-р Стойчо Кацаров е бивш депутат и областен управител, завършил е медицина и право. Той е един от основателите на Центъра за защита на правата в здравеопазването (ЦЗПЗ) и негов председател. Коментарът му е от профила му във "Фейсбук" и е по повод устното разпореждане на премиера Бойко Борисов към шефа на пътната агенция жителите на селата край София да не бъдат глобявани за винетки.


Ами как хората от селата във всяка община плащат винетка?


Табелите са на изхода на селото, не на изхода на общината. Ако Банкя и Нови Искър не плащат винетки, то тогава никой жител на което и да е село в общината не трябва да плаща винетка за пътуване до общинския център.




Правилата трябва да са еднакви за всички. Може ли с "преговори" и устни разпореждания да се изменят правила?


Ако правилата са лоши, трябва да се променят, а не задкулисно да се заобикалят. Хората от АПИ са напълно прави - те изпълняват закона. Другото са номерца.


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (80)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Няма ли някой в целия МС, който да го обЯсни това на Главния излагащ се в родината ни?!?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  2. 2 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1247 Весело

    Тръбата на табелата ми пасва на асмалъка...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  3. 3 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Баце шкартира законите и правилата само и само да блесне пак по медиите като голям защитник на "народа". А калинките около него се снишават.

  4. 4 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1621 Весело

    Ниии дей тъй вааааа !!!!.......чи замина "стабиуностааа"......

  5. 5 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Много правилен и резонен въпрос

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  6. 6 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Защото жителите на селата около София са родственици на софийския хайлайф . Всеки столичанин 9-то поколение си ходи уикенда за компири и зеле някъде из Софийското поле .

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3784 Неутрално

    "Може ли с "преговори" и устни разпореждания да се изменят правила?"

    Може.

    В бантустаните.

    Каквото каже Вождът (след консултации с Шамана) - това е правилото.

    Докато каже нещо друго.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  10. 10 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 602 Неутрално


    Банкя се води град Банкя

    Винетка -задължително, както и за Нови Искър

    Напускате населеното място- ползваме пътна мрежа- плащаме

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  11. 11 Профил на Sir Humphrey
    Sir Humphrey
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Хората на АПИ не са изпълнили закона, поне по отношение на Банкя, защото участъците, за които евентуално тр. да се плаща винетка, не са маркирани със съответните знаци.

  12. 12 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1221 Любопитно

    Такаа, прав е човека от статията, а Боко не е. Ама и ножът, и сиренето са в Боко, та квото кажа той, това става. А по закон щом караш по републиканската пътна мрежа си купуващ винетка. Ся, че някой от Банкя се има за софиянец или този от Нови Искър така смята, си е негов проблем. Това са отделни населени места, дори се водят градове, та месните да не се правят на ударени, ами да си плащат. Щото иначе не виждам смисъл живеещите из разните населени места в България да го правят, ясно е, че Бг е едно голямо село, за щъкането из което (с)винетки не са ни нужни никому...

  13. 13 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3016 Весело

    То туй важи само за тиквите и индианците около софето. Тъй рече вожда Винету. Хау! 😀

  14. 14 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Г-н Кацаров, това да не ви е демокрация тука! Бойко така е решил, той е султана, и закона, и Истината, и Живота.

  15. 15 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 734 Неутрално

    За мен, този коментар само леко открехва вратата на истинския проблем - изначално сбъркан подход към пътната мрежа в България, а това стана с разделянето й на републиканска и общинска. Когато го направиха това, целта беше държавата да прехвърли част от разходите върху общините, които и тогава, както и сега, не разполагаха със средства, за да поддържат пътищата си. Но какво се получава - плащам винетка, ползвам всички пътища, но средствата отиват в републиканския бюджет, без значение, че плащам данък в една община аз ползвам пътищата на всички. И ето ви проблема - от къде да получат тия общини необходимите им средства? Модела е сбъркан и без едно истинско обследване няма как да се реши. Дали част от средствата да отиват в бюджетите на общините, или пък част от акциза на горивата, а може пък данък в него, варианти бол, но трябва си цялостно проучване и то доста обстойно. Е, това би следвало да е работа на МРРБ, но уви, то от самото си създаване не е на регионите, а на магистралите.
    П.п. Абе не трябваше ли вече да имам 7 завършени магистрали и още толкова скоростни пътища?

  16. 16 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Банкя се води град БанкяВинетка -задължително, както и за Нови ИскърНапускате населеното място- ползваме пътна мрежа- плащаме
    —цитат от коментар 10 на nessarox


    Банкя и Нови Искър са част от София-град, не от София Област. Божурище е по-близо от Банкя но не е част от София-град, затова си трябва винетка и досега. А те не са имали нужда, ако ще им въвеждат винетки би трябвало да ги извадят от София-град, като искаш да се спазват правила.

  17. 17 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Интересува ме дали данъците върху имотите в Нови Искър са съпоставими с еквивалентни имоти по размери в един квартал Надежда да речем !? Да не се получи сега , че столичани в рамките на града ще плащат за подръжка на пътищата към Банкя , Нови Искър и т.н. , а тези от селата наоколо ще плащат в пъти по-малко данъци !?

  18. 18 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 826 Неутрално

    За мен, този коментар само леко открехва вратата на истинския проблем - изначално сбъркан подход към пътната мрежа в България, а това стана с разделянето й на републиканска и общинска. Когато го направиха това, целта беше държавата да прехвърли част от разходите върху общините, които и тогава, както и сега, не разполагаха със средства, за да поддържат пътищата си. Но какво се получава - плащам винетка, ползвам всички пътища, но средствата отиват в републиканския бюджет, без значение, че плащам данък в една община аз ползвам пътищата на всички. И ето ви проблема - от къде да получат тия общини необходимите им средства? Модела е сбъркан и без едно истинско обследване няма как да се реши. Дали част от средствата да отиват в бюджетите на общините, или пък част от акциза на горивата, а може пък данък в него, варианти бол, но трябва си цялостно проучване и то доста обстойно. Е, това би следвало да е работа на МРРБ, но уви, то от самото си създаване не е на регионите, а на магистралите.П.п. Абе не трябваше ли вече да имам 7 завършени магистрали и още толкова скоростни пътища?
    —цитат от коментар 15 на ivanko77


    Не модела е сбъркан, щото същия си работи чудесно на много места по света.
    Уви както и всичко останало, побългаряването му е в основата на проблема- краденето, неработещата администрация, изкуствено ниски данъци, за да сме убави пред избирателите, криви бюджети, замитане на днешните проблеми за утре-другиден и изобщо някой друг в бъдеще да се оправя...

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  19. 19 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    До коментар [#16] от "bobyb":

    За Божурище няма винетка.

  20. 20 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    Какво е някакъв закон там, в сравнение с мъдростта и волята на Първият.

  21. 21 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 826 Неутрално

    [quote#16:"bobyb"][/quote]

    Не е баш така!
    Общината като иска да не плащат нейните граждани да си направи паралелни пътища. Тези дето са на АПИ са платени, не мога да разбера какво не ясно има?
    И няма никакво значение дали път на АПИ минава през населено място или не, той си е на АПИ и се ПЛАЩА!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  22. 22 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 602 Неутрално

    [quote#16:"bobyb"][/quote]

    Град Банкя в София -град ???


    Ако са квартали на София- разбирам, но град в София-град.

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  23. 23 Профил на linard
    linard
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    Политиката, особенно с ББ начело през последните десетилетия, работи на мотото "Ако мине номера"
    Не знам за каква стабилност става дума въобще, като всичко се мени в движение.
    Законовата рамка се прекроява непрекъснато, без да се помисли в перспектива, без обсъждания, устни заповеди и избухвания отменят законодателство. . .
    Абсурд е да се продължава така!

  24. 24 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#18] от "traveler1":

    Наистина работи на места, в които има реална децентрализация и сравнително изравнен стандарт. В България нямаме нито едно от двете - високо неравенство, заедно с минимална децентрализация - по-скоро на задълженията, но не и на приходите. За това изначално модела е сбъркан - няма как да прехвърляш задължения, без да осигуриш реални средства за това

  25. 25 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3234 Неутрално

    До коментар [#23] от "linard":

    Може да е абсурд, но ще продъжава да е така...! Знаеш ли, колко страшно ще стане ако дойде някой друг на власт?! Немислимо е просто...!

    Бивш tww09306483.
  26. 26 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    До коментар [#23] от "linard":Може да е абсурд, но ще продъжава да е така...! Знаеш ли, колко страшно ще стане ако дойде някой друг на власт?! Немислимо е просто...!
    —цитат от коментар 25 на Petleshev


    Смразявам се при мисълта, че може би сте прав!

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  27. 27 Профил на linard
    linard
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    До коментар [#25] от "Petleshev":

    Шегуваш ли се?

  28. 28 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 732 Неутрално

    Вчера рев във медии защо искат винетки,днес защо се прави отказ.Зайо що си с шапка,Зайо що си без шапка? Няма угодия на "столичани'.

  29. 29 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#21] от "traveler1":

    За пътища част от републиканската пътна мрежа, които минават през населено място не се дължи такса, това е по закон. Проблема идва от объркването - община София, област София-град, но в нея влизат множество селища, които не са част от града.

  30. 30 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 448 Неутрално

    аз също се зачудих на протестите. имат пари за кола, за гориво, нямат 100 лв за годишна минетка. с таз кога да не би да не излизат извън софия. ама протест да има. а тиквата е гнусен.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  31. 31 Профил на zaki
    zaki
    Рейтинг: 663 Неутрално

    До коментар [#16] от "bobyb":

    Банкя и Нови Искър са част от София-град, не от София Област.
    —цитат от коментар 16 на bobyb

    Това, герберастията , вероятно някой ден ще го обявят за тежко мозъчно заболяване. Като олигофренията , например.
    Значи , има си област "София град" , където са градовете София, Банкя , Нови искър и село Железеница , да речем. Има си и друга област " София -област" , където са градовете Сливница, Ихтиман , Самоков и село Злокучене, например. И двете области си имат отделни областни управители, областни полицейски, катаджийски управления , нападжийски и прочие структури, отделни съдибища и прокуратури и квото се сетиш още. Нищо , че обикновено тези на София област се намират в град София , щото тя е сравнително равноотдалечена от териотриите на София област.
    Ако от Банкя до София не се изисква винетка , защо тя да се изисква при пътуване между Ихтиман и Самоков , да речем. Впрочем ти знаеш ли го пътя между Ихтиман и Самоков. Да се изисква винетка за такъв път е безпходобна наглост.

  32. 32 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3560 Неутрално

    До коментар [#19] от "Dankol":

    не си много сигурен...

  33. 33 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1423 Весело

    "...хората от селата ... защо плащат винетка?"

    Защото при феодализма е редно да платиш на феодала за ползването на пътищата му, мостовете му, пазарите му и пр.
    Един ден може феодалът да си спомни и за "правото на първата брачна нощ" (ツ)

  34. 34 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [/quote]


    [quote#24:"ivanko77"]До коментар [#18] от "traveler1":Наистина работи на места, в които има реална децентрализация и сравнително изравнен стандарт. В България нямаме нито едно от двете - високо неравенство, заедно с минимална децентрализация - по-скоро на задълженията, но не и на приходите. За това изначално модела е сбъркан - няма как да прехвърляш задължения, без да осигуриш реални средства за това
    —цитат от коментар 18 на traveler1


    Явно държавата е сбъркана....!

  35. 35 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#18] от "traveler1":Наистина работи на места, в които има реална децентрализация и сравнително изравнен стандарт. В България нямаме нито едно от двете - високо неравенство, заедно с минимална децентрализация - по-скоро на задълженията, но не и на приходите. За това изначално модела е сбъркан - няма как да прехвърляш задължения, без да осигуриш реални средства за това
    —цитат от коментар 24 на ivanko77


    Така е, тук сте прав, но имайте пред вид, че част от българския модел, е обществените разходи да се поемат мълчешком от тези дето нямат, а тези дето имат и им по-широко около врата врещат до Бога, че им е от скъпо по-скъпо и трябва д им се осигури безплатно....

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  36. 36 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#21] от "traveler1":За пътища част от републиканската пътна мрежа, които минават през населено място не се дължи такса, това е по закон. Проблема идва от объркването - община София, област София-град, но в нея влизат множество селища, които не са част от града.
    —цитат от коментар 29 на ivanko77


    Но между административните граници на населените места ползването на същите тея безплатни в населените места пътища на АПИ се дължи винетка без значение кой в коя община е - пак по същия закон!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  37. 37 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    Я да видим какво пише в дебелите книги:
    "Област София[1], наричана синонимно също Софийска област[2] и област София – град или София – столица, както и Столична област, е област на България."
    Това, че някои неправилно назовават област София с име като София-град не означава че цялата територия на област София е населено място. Това също значи, че във но във ВСИЧКИ части на област София, която погрешно, или преднамерено се нарича от някои София град, действат правилата за пътищата в населено място и в частност да може да се кара без винетка. Я да видим още малко подробности:
    "Област София (столица) Включва само една-единствена община – Столичната община, която покрива цялата територия на областта. Има общо 38 населени места, включително град София, който заема около 15 % от територията на областта." Град София е с площ 15% от област София. До останалите места в областта и към останалите части на страната(и от тях към София) пътищата са с винетка. Пак повтарям, някои погрешно, или преднамерено наричат област София с фалшивото и невярно име София-град.

    мурзилка
  38. 38 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#36] от "traveler1":

    Да, така е, както съм написал - не се дължи за самото населено място и беше по повод коментара ви, че се дължи и за него: "И няма никакво значение дали път на АПИ минава през населено място или не, той си е на АПИ и се ПЛАЩА!".

  39. 39 Профил на Цветанка Маринова
    Цветанка Маринова
    Рейтинг: 213 Неутрално

    СО ще съфинансира поддръжката на въпросните републикански пътища.

  40. 40 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#36] от "traveler1":Да, така е, както съм написал - не се дължи за самото населено място и беше по повод коментара ви, че се дължи и за него: "И няма никакво значение дали път на АПИ минава през населено място или не, той си е на АПИ и се ПЛАЩА!".
    —цитат от коментар 38 на ivanko77


    Цялата тая неразбория е заради това, че в нашите села принципно има само по един път и той е на АПИ и затова е прието така. Инак при ремонтите на пътищата от пътната мрежа, селата щяха да си останат неремонтирани - представете си как щеше да се пътува?
    Ама да се направи трилентова магистрала в посока с пари от ЕС и на всички българи и да се подари за безплатно ползване на само едно населено место е мъъъъничко в повече, не мислите ли? При това при сходна ситуация в другите градове всички си плащат като попове, но нали става въпрос за софийските потайности.....
    Пак ще кажа за пореден път - във Виена се качваш на магистралата на сред града, срещаш табела "Край на Виена" и вече дължиш винетна такса. Като слизаш от магистралата в съседния квартал на изхода има табела "Wien", обикновено следва от табела за 50- какво толкова сложно и неразбираемо има?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  41. 41 Профил на ТиквунскаСтабилност
    ТиквунскаСтабилност
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    мда, ама премиера е бивш пожарникар и охранител чел само Винету (и аз съм чел романа, много е як)

    на територията закони няма, има мутренски договорки

    русофилите са национални предатели, а МОЧА трябва да се събори
  42. 42 Профил на ТиквунскаСтабилност
    ТиквунскаСтабилност
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    мда, ама премиера е бивш пожарникар и охранител чел само Винету (и аз съм чел романа, много е як)

    на територията закони няма, има мутренски договорки

    русофилите са национални предатели, а МОЧА трябва да се събори
  43. 43 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Ся, караш по републикански път... плащаш. Добре де, републиканския път минава през центъра на града, пак ли да плащаме от квартал до квартал? Трябва ли градската управа да потдържа пътя, по който минава международния транспорт? Я помислете малко... ама мисленето е трудна работа! къде по-лесно е да врякаме "чашата наполовина пълна" или "чашата наполовина празна"... все е истина.
    В Бургас караш по републикански път до Сарафово, Крайморие, Д Езерово, м.с. Черно море..... преминаваш през рамките на ТОЛ-а, но не ти искат винетка. Същото е в София, кой подкокоросва стадото?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  44. 44 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3567 Неутрално

    До коментар [#6] от "Dankol":

    Че те по-далече от София не ходят ли? Аз не познавам човек, който да не си купува годишна винетка. Сега хората са много мобилни и годишната винетка е най-изгодна.

  45. 45 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    [quote#16:"bobyb"]
    —цитат от коментар 22 на nessarox
    Град Банкя в София -град ???Ако са квартали на София- разбирам, но град в София-град.[/quote]

    Терминът "Град-сателит" чувал ли си го? Нови Искър е също такъв...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  46. 46 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    И аре стига ривали:

    http://www.focus-news.net/news/2020/02/19/2749152/ministar-petya-avramova-obshtinite-mogat-da-podadat-zayavlenie-do-api-za-osvobozhdavane-ot-vinetna-taksa.html

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  47. 47 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#40] от "traveler1":

    Съгласен съм, че не е нормално, както не е нормално да обявиш нещо за магистрала, а реално да не си спазил изискванията за такава - ограждения покрай него и за това да не е съвсем магистрала, ама да си му сложил ограничение 120, което пък означава, че не е и скоростен път, а бе.... Това е така наречената тангента, която от миналата година е част от АМ Европа. Тъжно е, че тук сме на принципа болен здрав носи, и наистина много хора от страната имат за какво да се бесни - има ужасно много участъци, които са с дължина под км и за които се дължи пътна такса. Но не е нормално и тия участъци да се поемат за поддръжка от общините, след като тия общини не могат да поддържат и улиците си. Все си мисля, че ако имаше нормална поддържа на републиканската пътна мрежа и тя си беше ОК навсякъде, хората изобщо нямаше да се оплакват, е, винаги ще има някой да мрънка, но... Просто е гадно да плащаш за нещо, защото си задължен и да гледаш как не се прави нищо - няма как да се хвалиш, че правиш нещо, ако не изпълняваш пълна поддръжка на направеното преди теб. Това е все едно все да отлагате смяната на карето на колата, но да се хвалиш как си си купил нови чистачки, рано или късно това каре ще сдаде багажа и ще е достатъчно скъп ремонта.

  48. 48 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#40] от "traveler1":Съгласен съм, че не е нормално, както не е нормално да обявиш нещо за магистрала, а реално да не си спазил изискванията за такава - ограждения покрай него и за това да не е съвсем магистрала, ама да си му сложил ограничение 120, което пък означава, че не е и скоростен път, а бе.... Това е така наречената тангента, която от миналата година е част от АМ Европа. Тъжно е, че тук сме на принципа болен здрав носи, и наистина много хора от страната имат за какво да се бесни - има ужасно много участъци, които са с дължина под км и за които се дължи пътна такса. Но не е нормално и тия участъци да се поемат за поддръжка от общините, след като тия общини не могат да поддържат и улиците си. Все си мисля, че ако имаше нормална поддържа на републиканската пътна мрежа и тя си беше ОК навсякъде, хората изобщо нямаше да се оплакват, е, винаги ще има някой да мрънка, но... Просто е гадно да плащаш за нещо, защото си задължен и да гледаш как не се прави нищо - няма как да се хвалиш, че правиш нещо, ако не изпълняваш пълна поддръжка на направеното преди теб. Това е все едно все да отлагате смяната на карето на колата, но да се хвалиш как си си купил нови чистачки, рано или късно това каре ще сдаде багажа и ще е достатъчно скъп ремонта.
    —цитат от коментар 47 на ivanko77


    +

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  49. 49 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7938 Неутрално

    Ако пътищата са перфектни, нека да искат винетки. Но те са под всякаква критика, особено третокласните и четвъртокласните.

  50. 50 Профил на zaki
    zaki
    Рейтинг: 663 Неутрално

    До коментар [#39] от "Цветанка Маринова":

    СО ще съфинансира поддръжката на въпросните републикански пътища.
    —цитат от коментар 39 на Цветанка Маринова


    Този разход беше ли записан в наскоро приетия бюджет на столицата. Май не. Е, откъде кака Данка ще вземе парите , немалко между другото. Въпросът има и друга страна. За имот в центъра на столицата се плаща голям данък и такса смет. За стотина квадрата - 400-500 лв. За панелка в Ботунец - 50 квадрата едва ли се плаща повече от 20 лв а за двукатна къща по 100 кв. с декар двор в Долни Богров , най-много 30-40. На какво основание от данъка на столичанина дса се изплащат евентуалните винетки на долнобогровския шоп или ботунешкия циганин?
    А и въобще според мен, въпросът едва ли е толкова съществен. Живея в район където не се изискват винетки. Въпреки това по правило си купувам годишна , за да пропусна , ако се наложи да изляза от София, да речем - пет-шест пъти в годината. Доколкото имам впечатлениепо по правило , може би 90 процента от хората и колите имат такава винетка. По служебни , роднински , любовни, туристически и какви ли не още причини хората си пътуват много по често от мен извънградско. И ползват годишна винетка. Едва л хората в населените места около София да са по различни. Всъщност говорим за 10 прроцента от хората в няколко не особенно големи населени места.При това тази част от тях които ползват колите само за да пътуват с тях до София.
    Еф не може да се уйдисва на всички.



  51. 51 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Г-н Кацаров е интелигентен човек. При това образован. Лекар. И магистър по право. Но въросът му е спекулативен и самият г-н Кацаров знае това много добре, защото разчита на емоционалната реакция на публика, която геогравски е далече от проблема и настройва граждани от страната, срещу граждани на София, за които видите ли уж се прави някакво изключение. Премиера е абсолютно прав. Т. нар. Северна тангента е част от София и свързва софийски квартали, до които се движи и обществен градски/софийски/ траснпорт, и за нея не са нужни винетки, както не са нужни в момента и за останалите части на Околовръстното/Западна, Южна и Северна дъга/. Да не говорим, че самата тангента е недовършена и в западна посока изведнъж свършва в нищото преди софийския квартал Мрамор.
    След повече от две години общината и пътната агенция е добре най - накрая
    да отворят изградените но затапени/като при Сталинград през Втората св. война/ и неизползваеми връзки към кварталите Световрачане, Бенковски и Левски Г и В. Както и да поддържат в изправност осветлението поставено на нея. Проблемът е, че на Северната тангента не трябва да има рамки с камери за контрол или мобилни екипи, защото ако ги има на същото основание трябна да ги има и по останалите участъци на околовръстното/Западна, Южна, Северна дъга/. Но там такива няма, никога не е имало, няма и да има. Защо ли?

  52. 52 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3960 Неутрално

    Корумпето не е съдията Андон Миталов, а точно Баце - БОЙКО МЕТОДИЕВ БОРИСОВ. Корупцията започва точно от момента, когато се заобикалят законите и правилата.

  53. 53 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    Имаш пари за кола и бензин - плащаш.
    Нямаш пари - не плащаш.
    Ама пътищата били лоши.
    Ама колата ми трябва.
    Виж първото изречение.
    Днес на касата пред мен в магазина един мрънкаше за цените,а си купи две кутии цигари.
    И той нямал пари.

  54. 54 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4067 Весело

    ...ами...защо,защо….защото са от СЕЛАТА бе ….. Кацаров !

  55. 55 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    Как защо? Защото не живеят около София! Така каза вожда Винету!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  56. 56 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 526 Разстроено

    Министърът е изял закона от кора до кора, затова и закона го няма

  57. 57 Профил на Данаил Лазаров
    Данаил Лазаров
    Рейтинг: 22 Неутрално

    За да има Бойко Борисов и компания повече пари да крадат!

  58. 58 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    Абе не е баш така. От моето село до общинския център не се изисква винетка, пътят е общински.
    Не се изискват винетки и в цялата общинска пътна мрежа. Друг е въпросът, когато единственият път от селото до общинския център е част от републиканската пътна мрежа, тогава няма как.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  59. 59 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    А по-важният въпрос е - защо единствено в България и Румъния се изисква плащане за пътища, различни от магистрала?
    В нито една друга страна, членка на ЕС няма такова нещо!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  60. 60 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    До коментар [#17] от "Dankol":

    Дребен проблем, тези пътища не се поддържат от общината, а от АПИ, т.е. от винетките...

  61. 61 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 222 Неутрално

    До коментар [#59] от "Athanatos":

    Глупости - Словения, Унгария...

  62. 62 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 721 Неутрално

    До коментар [#23] от "linard":Може да е абсурд, но ще продъжава да е така...! Знаеш ли, колко страшно ще стане ако дойде някой друг на власт?! Немислимо е просто...!
    —цитат от коментар 25 на Petleshev


    И колко по-срашно ще стане? По-мутри от сикаджията ли или по-тъпи от шайката му?

    Никога повече мутри начело на България.
  63. 63 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1972 Весело

    Не разбирам възмущението ви драги съфорумци. Българската традиция е да се действа целесъобразно а не законосъобразно. Така е от памти века. Бойка просто ви онагледи спазването на традицията.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти! Гербояд - производната на успоредно осцилиращи мутирали до неузнаваемост хиперкубове!
  64. 64 Профил на Petio Petkov
    Petio Petkov
    Рейтинг: 162 Неутрално

    А агломерацията Велико Търново, Горна Оряховица, Лясковец, Долна Оряховица и Дебелец - пет града и поне 12 села в радиус от 7 километра около историческия хълм Царевец - вижте в Гугъл мапс. Това са близо 140 000 души в селища, свързани с градски автобусни линии. Разстоянието между Лясковец и Горна Оряховица е едва 100 метра, Долна Оряховица и Първомайци са отделени от Горна Оряховица с по един мост, Дебелец е на по-малко от километър от Търново. Повече от половината жители на селищата живеят в едно място, а работят на друго. Пътуването отнема по-малко време, отколкото с автобус от Люлин до Сточна гара.

  65. 65 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Защо АПИ не извади една статистика. Колко леки автомобила има в България и колко имат винетки? И по години - 2019, 2018... и сравнение с 2020 за съответния период? Според мен ще лъсне факта, че мнозина са джиткали из страната през миналите години БЕЗ винетки, защото контрола е бил слаб. НО 2020 с камерите НЯМА измъкване! Ами като са свикнали да си ходят от градовете по селата и по моретата? Какво, тия от Бистрица или Мировяне не ходят на море? Хайде моля ви се! Е, ще трябва да се бръкнат с 97 лева! Какво им плащаш! ДВАДЕСЕТ И ШЕСТ стотинки на ден!

  66. 66 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3726 Неутрално

    "Ако правилата са лоши, трябва да се променят, а не задкулисно да се заобикалят. Хората от АПИ са напълно прави - те изпълняват закона. Другото са номерца."

    Евала!

    I Want To Believe
  67. 67 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 748 Неутрално

    А агломерацията Велико Търново, Горна Оряховица, Лясковец, Долна Оряховица и Дебелец - пет града и поне 12 села в радиус от 7 километра около историческия хълм Царевец .
    —цитат от коментар 64 на Petio Petkov

    Така е, и аз живея във В.Търново и пътувам из района. Но винаги си купувам годишна винетка и не ми пука, че имало винетка между Търново и Арбанаси или Горна. Нали през месеца ще прескоча и някъде другаде из страната!

  68. 68 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3960 Неутрално

    Как защо? Защото не живеят около София! Така каза вожда Винету!
    —цитат от коментар 55 на Ogiigo


    Шоплукът бил с привилегии. Почти столичани. Другите били прованса.

  69. 69 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3960 Неутрално

    А по-важният въпрос е - защо единствено в България и Румъния се изисква плащане за пътища, различни от магистрала?В нито една друга страна, членка на ЕС няма такова нещо!
    —цитат от коментар 59 на Athanatos


    В целия ЕС пътищата се подържат от един специален данък "АКЦИЗ върху горивата". В България този акциз Мутрата и Горанов го приемат като "джоб парасъ" (джобни пари).
    България е в Европа ей така, заради еврофондовете.

  70. 70 Профил на nikif
    nikif
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#43] от "chichka":
    Да, само да не забравиш, че изброените са квартали на Бургас! Нови Искър и Банкя май са градове!

  71. 71 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    До коментар [#70] от "nikif":

    + Да, но карат по републикански пътища. А въпреки правокациите... няма санкционирани от софийските градове квартали.. защо ли?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  72. 72 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Някой знае ли, дали от селата се гласува за кмет на град?
    София за Нови Искър, бистрица, Банкя...
    Варна...
    Бургас...
    Пловдив....

  73. 73 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1622 Неутрално

    Ако въпросните села се водят квартали на съответния град и плащат данъци като част от него, не е редно да плащат и винетки.Не може и туй до края и душата в рая.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  74. 74 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1622 Неутрално

    Ако въпросните села се водят квартали на съответния град и плащат данъци като част от него, не е редно да плащат и винетки.Не може и туй до края и душата в рая.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  75. 75 Профил на evpetra
    evpetra
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Георги Терзийски е шефът на АПИ. Да се знае името му. Да се знае на какви унижения е способен този човек, за да си запази местенцето в тази толкова компрометирана агенция на това толкова компрометирано министерство. Каква работа може да се очаква от тези хора?

  76. 76 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 992 Весело

    Ей, ама на това докторче много му знае устата! Да не го изкарат утре на мегдана и да вика "Има винетутки, има винетутки"...

  77. 77 Профил на jappy68
    jappy68
    Рейтинг: 322 Неутрално

    [quote#68:"historama"][/quote]
    Шоплукът бил с привилегии. Почти столичани. Другите били прованса.

    Благодаря, че ми припомнихте един исторически факт:
    Преди половин век -- в края на 1960-те и началото на 1970-те години -- живях известно време при дядо ми и баба ми в Панчарево. Това бяха времената, в които хора от извън София идваха да работят в софийския градски транспорт с цел придобиване на "софийско жителство" . С падането на първия сняг ставаше лудо объркване в разписанието на автобусите от Кокаляне и Панчарево до града, където основно работеха живеещите в тези села. И наставаха страхотни скандали, в които пътниците си изливаха яда върху на практика невинните транспортни работници, най-вече кондукторите. Последните, чувствайки се несправедливо обидени, започваха да ругаят пътниците: "Селяни със селяни!" А кокалци и панчарци гордо им отвръщаха: "Може да сме от село, ама не сме от провинцията." Та така.

  78. 78 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Политиката, особенно с ББ начело през последните десетилетия, работи на мотото "Ако мине номера"Не знам за каква стабилност става дума въобще, като всичко се мени в движение. Законовата рамка се прекроява непрекъснато, без да се помисли в перспектива, без обсъждания, устни заповеди и избухвания отменят законодателство. . . Абсурд е да се продължава така!
    —цитат от коментар 23 на linard


    Ако минеше номера с тангентата, щеше да е последван от южната дъга, след това- цариградско, след това- за да минеш през главния път на село, щото той е от националната пътна мрежа- минетка за отиване да кръчмата. Идията е ясна. Само не разбирам многото експерти тук. Ама и те- мат,риал.

  79. 79 Профил на galin56
    galin56
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#34:"thenomad"][/quote]

    Ами има някакви средства все пак. Наречени данък на автомобила. Той е местен данък и освен за поддръжка на пътищата не виждам за какво друго може да се харчи. И не е малко. На моята кола винетката е 100лв, а данъка е 200лв.

  80. 80 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    До коментар [#59] от "Athanatos":Глупости - Словения, Унгария...
    —цитат от коментар 61 на nickkal


    Айде пак пробвай, ама преди това провери!
    Карал съм и в двете държави, винетка съм купувал само в Словения, и то щото карах по магистрала.
    в Унгария не съм. Карал съм само по първокласни пътища, а за тях винетка не се изисква!
    Също в Словакия и Чехия.

    http://www.vinetki.eu/slovenia-vinetki-putni-taksi.html

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK