Преди няколко дни, под статията за Стив Ханке написах, че той няма никакъв принос за въвеждането на валутния борд и бащата е Майкъл Деплер, а майката Ан Макгърк и получих яко минуси. Сега да видим като го казва друг, какво ще е... 😁
Ако това не е причината обаче и при наличието на практически пълен вътрешнополитически консенсус, "забавянето на темпото" за членство в еврозоната и Банковия съюз би било груба стратегическа грешка, съпоставима с отказ от членство в ЕС и НАТО. ======================= ➕👏🏻 100% съгласен! Точно затова, под всяка статия, в която се води разговор за влизане на България в еврозоната и съответно най-строгият контрол върху банковия сектор, тълпи путиноидни ботове се събират и започват да ни казват какъв ужас ще дойде за България в еврозоната))
"След последвалите политически промени - избирането на Петър Стоянов за президент и спечелването на парламентарните избори от ОДС начело с Иван Костов, сантиментът към България се смени и МВФ вече беше готов да отпусне заем в подкрепа на въвеждането на валутния борд." Това обяснява, защо не бе въведен борд преди да се състои катастрофата.
под всяка статия, в която се води разговор за влизане на България в еврозоната и съответно най-строгият контрол върху банковия сектор, тълпи путиноидни ботове се събират и започват да ни казват какъв ужас ще дойде за България в еврозоната))
Истината е че в дневник се бяха появили доста мнения на либертарианската общност и успеха да заблудят много хора, как валутният борд е някакво абсолютно благо от което струи такава стабилност, че дори и е за предпочитане пред еврозоната. От една страна от ДБ явно са решили че ще разчитат и на гласовете на същите тези "либертарианстващи" и се появиха мнения как еврото било за предпочитане, но трябвало да има дебат. Какъв дебат, бе брат?!?! Еврозоната, Шенген и точка. Няма какво да се дебатира.
"Валутният борд дойде след хиперинфлация и банкови фалити"
ЗАЩО???
Уики: Национална стратегия „Ран-Ът“ Националната стратегия „Ран-Ът“ или планът „Ран-Ът“, е план за преход към пазарна икономика, изготвен в рамките на 6 месеца от Националната търговска камара на САЩ по молба на последното правителство на Народна република България (в лицето на Андрей Луканов) и поръчан през март 1990 г.
Филип Димитров: "Тези, които търсеха да спечелят много пари от старата комунистическа икономика, дадоха възможност на практика на мафията да се развие, защото това, което всъщност спаси Унгария от мафията, и това е нещо, което трябва да се знае, беше, че когато разпродаде на безценица максимално бързо всичко навън, заедно с чуждия инвеститор дойдоха правилата и нямаше ниша, в която да се навре местна, щастлива унгарска мафия.“ https://dariknews.bg/novini/interviu/filip-dimitrov-ako-doktrinata-e-qsna-vinagi-ima-koj-da-poeme-shtafetata-natatyk-260139
Евгени Михайлов: "С всички действия през 1996 и 1997 г. приближените на Луканов, а по-късно на Първанов и Иван Костов обслужиха кръговете, на които бяха продадени най-вкусните хапки от българската икономика.
През 1996/97 се подготви огромната измама, останала невидяна в унеса от революционния плам на тогавашните протести. Някак се проспа, че задоволявайки популистките щения на избиратели, приятели, профсъюзи, страната безхаберно се водеше към огромна инфлация. Проспа се и отговорността на тези, които съзнателно попречиха валутният борд да бъде въведен през есента на 1996 при курс на долара към лева 1:270 за да се осъществи през пролетта на 1997, когато хиперинфлацията обезцени лева до 1:3000.
Тези, които агитират "против еврото" са съвсем същите, които създадоха финансовата криза 1996-1997г и заради която криза бе въведен валутния борд. Бойко Борисов иска "консенсус" и с тях?! Какъв консенсус може да има с бездарниците, пораждащи кризи и откровените агенти на масква?
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
- 2003 – 2005 година е период на възход за бизнеса на Иво Прокопиев. Фирмата на Прокопиев „Булброкърс“ става посредник и консултант в редица приватизационни сделки: „Булброкърс“, заедно с „Морган Стенли“, съветва кабинета за приватизацията на „Булгартабак“. Консултант е при продажбата на ТЕЦ-овете „Русе“, „Варна“ и „Бобов дол“, както и в приватизацията на седемте електроразпределителни дружества, продадени на ЧЕЗ, ЕВН и ЕОН. В някои медии се[5] твърди, че това се случва с подкрепата на Лидия Шулева, която е роднина на съдружника му Иван Ненков, и по това време е вицепремиер, но доказателства за тези твърдения липсват и те остават в сферата на спекулациите
-През 2003 г. „Булброкърс“ участва като мениджър или комениджьр при предлагането на дялове от: „Булгартабак“ – 12,8%, ДЗИ – 20%, „Проучване и добив на нефт и газ“. „Булброкърс“ в консорциум с гръцката ОББ и Национална банка на Гърция печели поръчката за т.нар. пул „Мечта“. В него са групирани най-добрите части от държавните предприятия, които да се пуснат на Българската фондова борса.
-„Булброкърс“ консултира държавата при продажбата на остатъчния дял от 35% от акциите на БТК на борсата, а по-късно, през 2005-а, в Управителния съвет на БТК влиза и изпълнителният директор на „Булброкърс“ Иван Ненков. По поръчка на Министерството на транспорта през декември 2000 г. „Булброкърс“ изготвя стратегия за приватизация на „Параходство български морски флот“ и „Българско речно плаване“ (БРП). През юни 2005 г., „Каолин“ печели конкурса за приватизация на 70% от БРП.
-През 2006 г. бизнесът на Иво Прокопиев се отъждествява с „Алфа Финанс Холдинг“, дейността на който е в три основни направления: финансови услуги чрез „Булброкърс“, недвижими имоти чрез „Алфа дивелопмънтс“ и индустриални минерали чрез „Каолин“. По линия на „Алфа дивелопмънтс“ Прокопиев работи по общи проекти с Росен Плевнелиев, който по това време е представител на германската строителна компания „Линднер“, построила „Бизнес парк София“. Когато „Линднер“ продава бизнес парка на инвестиционния фонд „Грамърси имърджинг маркетс“ (Gramercy Emerging Markets Fund) за 180 милиона евро, управлението на бизнес парка е поверено на „Алфа дивелопмънтс“ на Иво Прокопиев, а негов управител става управителят на дружеството на Иво Прокопиев – Елица Панайотова
През декември 2012 г. Алфа банк за малко да стане собственик на „Икономедиа“[9], която Иво Прокопиев е заложил срещу кредит. Точно в деня, в който Иво Прокопиев погасява изцяло дълга си към Алфа банк – 21 декември 2012 г., Българо-американската кредитна банка на Цветелина Бориславова предоставя на „Ам рисърч“ (дъщерно дружество на „Алфа финанс холдинг“) кредит в размер на 3 350 000 евро, което повдига съмнения, че дългът към „Алфа банк“ е платен с тези пари[10], но това твърдение е публично отхвърлено от акционерите в издателството, като се посочва, че те са единствените му кредитори
Та, българските Остап Бендеровци се активизираха по тема "приемане на Еврото" и "ревИзия на приватизацията"... не дейте така, червенобузкивчета, нека за Историята да остане Кой-Кой е...
Искам Иво премиер. Представям си България управлявана от хора като него, умно с поглед далеч напред. Хора с ценности, умни и с доказани качества. С реален за фокус в различни отрасли, модерно образование, и модерен подход към инвеститорите. Ама нищо не правя по въпроса. Оставям КОЙ ли не да го плюе и "нагазва". Срам ме е от себе си.
Абсурдна е тезата на Ханке, че е по-добре да си запазим националния валутен борд, вместо да влезем в европейския такъв (ЕЗ) Все пак у нас борда е въведен чрез закон и чрез промяната на този закон може да бъде отменен. За около две седмици ще са готови, като гледам потенциала на депутатите ни. Не се съмнявам, че ще се намерят и разни икономисти (например Гечев), които ще го обосноват нАучно. За добро или за лошо аз вярвам повече на ЕЦБ, отколкото на БНБ (назад, назад моме... и т.н.)
“Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"Тези, които агитират "против еврото" са съвсем същите, които създадоха финансовата криза 1996-1997г и заради която криза бе въведен валутния борд."
И които източиха КТБ, колега. Влизането в "чакалнята" ERM-II означава затягане на банковия контрол, което ще прави невъзможни по-нататъщшни престъпления от този вид.
А от петте милиарда, източени от КТБ, между 350 и 500 милиона са отишли в джобовете на Недялко Недялковци, Петю Блъсковци и Домусчийчета, упойно хвалещи държавническата мъдрост на онзи, който сега бави топката за еврото.
"Бойко Борисов иска "консенсус" и с тях?!"
Ами да, защо се учудвате.
Все едно да кажа: ще довърша реформите и ще победя корупцията, ама когато Великден се падне в един и същ ден с Цветница.
Ако това не е причината обаче и при наличието на практически пълен вътрешнополитически консенсус, "забавянето на темпото" за членство в еврозоната и Банковия съюз би било груба стратегическа грешка, съпоставима с отказ от членство в ЕС и НАТО.=======================➕👏🏻100% съгласен! Точно затова, под всяка статия, в която се води разговор за влизане на България в еврозоната и съответно най-строгият контрол върху банковия сектор, тълпи путиноидни ботове се събират и започват да ни казват какъв ужас ще дойде за България в еврозоната))
+++++++++++++ Само дето напоследък ме смущава факта, че автора на статията и собственик на дневник, съглашателства точно с тези путиноиди, които са срещу еврото. Надявам се поне в това да не е с тях.
Ако на някой не му е ясно какви са целите на русия в България, да му ги проясня: задачката е пораждане на съмнение у българина във всичко произтичащо извън руския свят и придърпването ни към русия. Приемането на еврото е значимо отделяне на България от руското влияние. За това е целият рев. А на Боко му се налага да лавира, като цяло политиката е отделяне от руското влияние, но постепенно и бавно с отмиране на поколенията.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
#GRETA, GO TO SCHOOL !
Извинявай те ама само на мен ли ми се струва, че да се хвалят бг политиците с валутният борд всъщност не е за хвалене и то въобще. За мен това означава, че за 23 години, България не е успяла да създаде достаъчно силна икономика - съответно силна българска валута.
Ама наистина ли смятате, че реалният курс на българският лев е 1:2 с еврото? Т.е. икономиката на България е САМО 2 пъти по слаба от тази на Германия???? Аз съм на мнение, че за обикновеният редови българин, приемането на еврото не вещае нищо добро. Удобна е само за едрият капитал и банките, които ще имат достъп до евтин ресурс, който ще бъде продаван в България значително по-скъпо.
Дневник, подписите на участниците не се виждат на мобилни устройства. Виж ми подписа.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
#GRETA, GO TO SCHOOL !
" Стриктно погледнато, влизането в еврозоната и членството на БНБ в системата на Европейската централна банка означава не отказ, а частично връщане на суверенитет върху паричната политика, защото България ще участва в процеса на вземане на решения в ЕЦБ."
Една професионално издържана и балансирана статия на Прокопиев, която ясно разголва лъжите на Кремъл срещу членството ни в еврозоната и показва какви са ползите ни от това ! Напълно съм съгласен, че не само не губим, а печелим финансов суверенитет чрез възможността България да може да участва в процеса на вземане на решения в ЕЦБ !!!
Предполагам и той визира тези анархолиберали, които искат държавата въобще да я няма и я обявават за основен враг на населението. Така е, много статии от такива бяха публикувани тук.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
#GRETA, GO TO SCHOOL !
" Ниските доходи в България, в комбинация с членството в ЕС и облекченията за пътуване и работа, ускориха икономическата имиграция и изпратиха в чужбина значителна част от най-качествения човешки капитал. Една от причините безработицата да остане сравнително ниска по време на кризата е, че голяма част от способните кадри напуснаха страната. Това отнема от потенциала за догонващо развитие и създава негативна спирала - слаб растеж, ниски доходи, висока икономическа имиграция..."
Въпреки първичното и манипулативно пъчене на върхушката как безработицата е на рекордно ниски нива, много малко са всъщност тези, които знаят истинската причина за това. А тук тя е посочена съвсем ясно - обезкървяването на нацията ни посредство емиграция на голяма част от нашите сънародници по ред причини, основно икономически ! Какъв е проблемът, ще каже някой ? Нали все пак регистрираме икономически растеж ! Този, че потенциалът ни за икономическо развитие са силно нограничени, което пък ни тласка в спиралата на икономическата вегетация и очакване единствено външни инвестиции да ни помагат в липсващия растеж ! Когато ги има - добре, но при задаващата се икономическа стагнация, какво ще правим ?
Преди няколко дни, под статията за Стив Ханке написах, че той няма никакъв принос за въвеждането на валутния борд и бащата е Майкъл Деплер, а майката Ан Макгърк и получих яко минуси. Сега да видим като го казва друг, какво ще е... 😁
Ако имахме нормални управлаващи лева щеше да е инструмент за развитие и просперитет. Ма с бандити и тарикати толкова, а тоя "ръст' къде сме имали е повече от парите на два милиона в чужбина. Ма тия пари ще намаляват с времето
До коментар [#12] от "Торбеш":"Тези, които агитират "против еврото" са съвсем същите, които създадоха финансовата криза 1996-1997г и заради която криза бе въведен валутния борд."И които източиха КТБ, колега. Влизането в "чакалнята" ERM-II означава затягане на банковия контрол, което ще прави невъзможни по-нататъщшни престъпления от този вид.А от петте милиарда, източени от КТБ, между 350 и 500 милиона са отишли в джобовете на Недялко Недялковци, Петю Блъсковци и Домусчийчета, упойно хвалещи държавническата мъдрост на онзи, който сега бави топката за еврото."Бойко Борисов иска "консенсус" и с тях?!"Ами да, защо се учудвате.Все едно да кажа: ще довърша реформите и ще победя корупцията, ама когато Великден се падне в един и същ ден с Цветница.
Да, съгласен съм с Вас, уважаеми колега! Всъщност, оздравяването на болната България ще се случи не от самосебеси и не на самотек. А под зоркия поглед на лекуващите лекари - финансовия, правен и ако щете полицейски апарат на Европа. Защото на българите им трябва здрава и читава България, не мърша за хиените от североизток. Защото една здрава и читава Финландия, ако и да е бивша колония на руската империя, не само се противопостави достойно на съветската агресия, но задълго беше, е и ще бъде технологична кислородна маска за хронично изостаналата руска икономика, плащаща вече в натура. Кой е колонията и кой - Империята днес е повече от ясно. Едно такова превръщане е нужно и на България и то е възможно единствено в семейството на Европа.
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
Оти сме ебани у главо. Повече ни вълнува как ще се финансират Левски и Кърпачев-Ловеч, отколкото колко стабилни са ни банките. А у нас има хора, които искат и успяват да ловят риба в мътна вода. И бордът, и еврото намаляват тези възможности, както и банковите рискове, но биомат'рялът има други разбирания и кахъри.
" Същинският баща на борда обаче е друг. Това е ръководителят на техническата мисия на МВФ Уорън Коутс. Той е човекът, под чието ръководство техническите експерти на МВФ, заедно с експертите на БНБ, трансформираха баланса на централната банка в про-форма баланси на Управление "Емисионно" (Валутния борд) и Управление "Банково", направиха изчисленията за паритетния курс и нужните резерви. Балансът на Управление "Емисионно" олицетворява валутния борд. В активите му са чуждестранните активи, в пасивите - парите в обращение, както и малки депозити на бюджета и Управление "Банково", които играят ролята на своеобразни буфери."
Много са малко хората, пък дори и сред експертите, които знаят тези подробности - как точно се роди паричния борд ! Мнозинството смятат, че всичко е станало " при Костов" и толкова ! Но процесите са безспорно и по - сложни, и по - многопластови ! Зад тях стоят усилия и концепции на доста експерти.....
Разбира се в България все още битуват различни митове и конспиративни виновни. 1) Планът Ран-ът разрушил фантастичната социалистическа българска икономика. Истината, е че тези предприятия са били освен технологично изостанали със светлинни години и с колосални дългове 2) Костов е виновен за всичко. При положение, че преди неговото управление България е била фалирала държава пред вероятна гражданска война 3) Западът работи против нашите интереси и има нео-колониална зависимост между изтока и запада. Марксизмът е нанесъл доста щети върху умствената активност на българското общество. Всъщност виновните за състоянието в което се намираме и сме били сме си ние самите като индивиди, общество и нация. Корупцията, неработишите институции и липсата на адекватни регулации са основни причини за бедността в България + липсата на воля за реформи.
Искам Иво премиер. Представям си България управлявана от хора като него, умно с поглед далеч напред. Хора с ценности, умни и с доказани качества. С реален за фокус в различни отрасли, модерно образование, и модерен подход към инвеститорите. Ама нищо не правя по въпроса. Оставям КОЙ ли не да го плюе и "нагазва". Срам ме е от себе си.
Бих се съгласил с теб, но какво му пречи на Иво в един момент да кривне? Или пък да го сменят с някой еднокнижник, пак "мъжага"? На страната ни са необходими реформатори, да реализират реформаторските идеи, които закъсняват вече може би повече от 15 години - правосъдие, образование, здравеопазване... И дали не е необходимо да се смени датата на националния ни празник? 6 или 22 Септември? И патрона на катедралния храм! На името на Св.Св. Кирил и Методий, преди отново да ни ги откраднат!
Ч "С всички действия през 1996 и 1997 г. приближените на Луканов, а по-късно на Първанов и Иван Костов обслужиха кръговете, на които бяха продадени най-вкусните хапки от българската икономика.
През 1996/97 се подготви огромната измама, останала невидяна в унеса от революционния плам на тогавашните протести. Някак се проспа, че задоволявайки популистките щения на избиратели, приятели, профсъюзи, страната безхаберно се водеше към огромна инфлация. Проспа се и отговорността на тези, които съзнателно попречиха валутният борд да бъде въведен през есента на 1996 при курс на долара към лева 1:270 за да се осъществи през пролетта на 1997, когато хиперинфлацията обезцени лева до 1:3000.
Съгласен съм напълно, от линка, който си приложил, че чрез обезценката на лева кредитните милионери дъжаха....стотинки на обраните преди това от самите тях банки т.е взеха много, върнаха малко или почти нищо:
" Ако отворите старите вестници и финансовите специализирани издания ще видите, че икономистите от кръга на Луканов и Иван Костов през есента на 96-та организирано заклеймяваха валутния борд като "национално предателство, финансова окупация и загуба на суверенитет"! Месеци по-късно, но вече при още по-голямата обезценка на лева, критиците на борда станаха най-ревностните му радетели. Но...обезцениха се спестяванията на хората, това доведе и до обезценяване на задълженията на всички онези, които бяха получили милионни необезпечени кредите от банките. И така кредитните милионери вече дължаха стотинки в левове, а изнесените си валутни спестявания обмениха в страната при вече високия курс на долара. "
Айде и малко реализъм. Първо международен. Приемането на еврото нищо не решаа.Може да спести дребната комисионна при превръщане от към левове. Която банките бързо ще компенсират. А останалото зависи само от държавата. На Италия, Гърция и т.н. какво помага еврото като правят глупости? За надзора на ЕЦБ достатъчно говори банковата криза която се разрази в еврозоната само преди няколко години. Заплатена от данъкоплатците в нея. Ма на швабите им мина мерака да плащат за простотиите на други. А рисковите държави са много. Някои като Италия са прекалено големи. И когато гръмнат (няма признаци да почват разумна политика) ще потопят всички. Да си дойдем у дома. Още в първия си мандат баце заговори за това. И тогава си каза. Мерака е към огромния валутен резерв на борда който ще се освободи и ще може да се усвои по гробарски. Сега пак се връща към него. Толкова ли искате да бъдем ограбени с десетки милиарди лева, че подкрепяте туй малоумие.
А прокопиев определено бърка в някои основни понятия. Борда сам по себе си не води до проциклична финансова политика. Няма проблем в добри времена да трупаш излишъци които да харчиш по време на криза. Даже беше и направено. Ама баце и невдянков в първите си дни сътвориха огромна глупост. Когато всички държави отпускаха пари за да живне икономиката те спряха дори и договорените плащания. След това замина и резерва, и този на здравната каса, и приходите в сребърния фонд и още много. Ама вече беше късно. Което никак не е свързано с борда, а с глупостта на управляващите. И крадливостта им.
Няма никакво съмнение, че зад фалита на КТБ стоят Пеевски, Доган и...Борисов. В тази връзка кой стои зад Пеевски-Доган ( а и Борисов) става все по съществен за България и българската икономика. Аз мисля (и съм налълно уверен в това), че зад тях стои Путинова Русия. Само Путинова Русия би имала както икономически, така и политически ползи да разбие икономически страна от ЕС и НАТО, да отслаби целия ЕС и така да запази влиянието си на Балканския полуостров. В същата насока е усилената руска пропаганда срещу влизането на България в ERMII. От горната статия ясно се вижда как Путинова Русия би загубила тотално икономическото си влияние над България ако влезем в ERMII. А щом Русия загуби влиянието си над това какво се прави в родината ни, можем само да се радваме. На всеки нормален българин би трябвало да е ясно, че това се прави не за да се подчиним на този или на онзи, а за бъдещите успехи на България!
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Ран и Ъп предлагаха още през 90 та няколко прости неща. Въвеждане на първо място на валутен борд, либерализация на икономиката, енергийна независимост и разработка на газовите шелфови находища. Това разбира се не бе прието, така пропуснахме шанса да избегнем катастрофата от 96/97 г.
..Ама наистина ли смятате, че реалният курс на българският лев е 1:2 с еврото? Т.е. икономиката на България е САМО 2 пъти по слаба от тази на Германия????
Като погледнах, какво си написъл се съмнявам, че ще разбереш нещо, но все пак да опитам: 'Силата' на икономиките НЯМА нищо общо цифрите в разменните курсове :) Ако утре, примерно, напишем на всяка банкното по 3 нули, това ще бъдат просто цифри и няма отношени към силата/слабоста на дадена икономика :)
Аз съм на мнение, че за обикновеният редови българин, приемането на еврото не вещае нищо добро. Удобна е само за едрият капитал и банките, които ще имат достъп до евтин ресурс, който ще бъде продаван в България значително по-скъпо.
Сам си отговаряш: това, как банките безчинстват у нас е въпрос на вътрешни регулации, олигополи, лобизъм и криминален банков надзор. Следователно НЯМА нищо общо с еврозоната. Сега, БЕЗ еврозоната как е? Криминален банков надзор и абсурдни банкови такси и още по-големи лихви от еврозоната.
Ама наистина ли смятате, че реалният курс на българският лев е 1:2 с еврото? Т.е. икономиката на България е САМО 2 пъти по слаба от тази на Германия???
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Какъв е проблемът още сега да започне превалутиране и замяна на левът в обращение с евро, по настоящия фиксиран курс?
Проблемът е, че трябва да се плати изравнителна с ръка, която да покрие разликата между реалния и фиксирания курс на лева.
Разликата няма да се плати от паразитната финансовата класа, а от другите. Имаме класическа комунистическа метода: - "дайте да дадем". Като отново важи правилото, че уж сме равни, но някои са по-рано от другите.
Е, аз като свободен гражданин, не съм избирал това.
Надявам се, че при преминаване към евро и евентуални сътресения, няма да ми превалутират обратно еврото я лева (преди окончателното преминаване към евро), за да плащам аз, за грешките, харчовете и емитирания от други хора дълг,
При капитализма всичко е за пари.
Само раята трябва да създава и отглежда хора, за без пари...
Ивчо а бе тя Гърция има достъп до същите механизми и икономиката и е по-силна от нашата а пък Пирея вече е немска. Да не говорим за островите. В ЕС Германия винаги ще е нетен износител а останалите нетен вносител. Парите текат от нетен вносител към нетен износител и никакви регулации не могат да променят това.
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Това е банките в България безчинставт го позволява самата държава - апропо политицте и. Не съм чул и видял банки в други държави от ЕС да генерират такива печалби само от такси. Почти всяка политическа партия е свързана с някоя банка - КТБ, ПИБ, Инветсбанк. Политиците биват щедро подкупвани от тях да бездействат. Полша също не е приела в еврото но там такива такси за валутни медународни преводи никога не е имало както в България (говоря преди приемането на евро директивата за оеднаквяване на такисте). Държавата - респективно упрвляващите не желаят да седнат на главата на тия банки, защото са част от тях - част от схемата. И докато вие, гражданите които все още живеете в България си мислите, че ЕС ще ви опрвя всеки път бакиите жестоко бъркате. Не си ли помонете сами - никой няма да го направи. Орбан разказа играта на банките в Унгария, които разбирасе се опитаха да го изкарат диктатор но накрая се кротнаха. Нито един бизнес не може да бъде по голям от една Държава.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ми щото е приела еврото. От всички къде са приели еврото, едни имат по - ниски лихви от нас, други по - високи. Което прави твърдението "Ще се намалят разходите за финансиране на бизнеса, домакинствата и държавата" неверно.
Редакция промотирала издигната бесилка на протест ме обвини в писане на коментари "призоваващи към насилие" когато слет това попитах "ще бесим ли?". Лъжите помагат ли?
Като идеш на https://www.euro-area-statistics.org/bank-interest-rates-loans?cr=eur и цъкнеш на Словакия, се види, че докато кеси в чакалнята, лихвата я докарват като средно еврозонската, обаче от момента в който приемат еврото, лихвите скачат рЕзко нагоре. Същата работа и с Латвия. Има и няколко други, ама тея са най - яки.
"Айде и малко реализъм. Първо международен. Приемането на еврото нищо не решаа.Може да спести дребната комисионна при превръщане от към левове. "
Ма хич, още повече ще се влезе в надзора! Ще имаш ли случки като с КТБ или 96-та? Май не! Може да загубим малко покупателна способност в началото, но не е проблем. Проблема е, че нашите дебилчета мислеха да пообезценят левчето малко като за начало. едни 30-40% щяха да заминат! Ма не им се получи нещо ...
Тази статия на Прокопи е добра. Не мога да си кривя душата
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Още един верващ в чудеса. Я се върни няколко години назад и чети какво става в банките из еврозоната. И колко пари заминаха за плащане на финансовите им чудеса. Случили се под зоркия поглед на ЕЦБ. А виж прекрасните финанси на Италия. Продължаващите им чудеса. Под невероятния евроконтрол.
До коментар [#50] от "Содом и Гомор кРаят на джендъризма":
Само по себе си членството в еврозоната не гарантира просперитет, но е само от помощ. Добре би било законът за валутния борд да бъде заменен със закон, който запазва положителните му аспекти. Например, да се задължат българските правителства да имат балансирана бюджети в рамките на всеки икономически цикъл (от една рецесия до следващата). Такъв закон би карал държавата да спестява през годините на икономически подем и да харчи от тези спестявания когато има нужда, по време на криза. Иначе политиците на власт винаги ще се съблазняват да купуват гласове с държавни пари и за сметка на бъдещите поколения (както бе в Гърция и все още е в Италия и Франция).
До коментар [#58] от "dosetliv": 🧐😂 Няма да отида далеч. Руски путиноид пристигна в Прага, и много се възмути, (видео от 2019г) от Путенландски банк в Чехия.👇 Потребителски кредит - 3,9%; ипотечен кредит -'1.5%; същия заем, но с поручитела - 0,8%. Така)) ❗Внимавай, много силно псува))
През декември 2012 г. Алфа банк за малко да стане собственик на „Икономедиа“[9], която Иво Прокопиев е заложил срещу кредит. Точно в деня, в който Иво Прокопиев погасява изцяло дълга си към Алфа банк – 21 декември 2012 г., Българо-американската кредитна банка на Цветелина Бориславова предоставя на „Ам рисърч“ (дъщерно дружество на „Алфа финанс холдинг“) кредит в размер на 3 350 000 евро,
Доколкото си спомням това беше организирано от задкулисието, което говори за кръга Капитал - по него време основно Пеевски, Станишев и Борисов. Впоследствие се присъединиха Пацо Терасата, Цацаров и в най -ново време Гешефт. Понеже Икономедия изкара на показ зависимостите и обвързаностите на ГЕРБ, беше създадена сериозна организация, която да тушира свободните медии. Това продължава и днес със запорите, които направи един разбойник, купил си апартамент с тераса, а за благодарност кръга Борисов го изпрати във Валенсия.
Никой не иска да ми отговори: - защо не започнем още сега подмяна на левовете в обръщение с евро по сегашния фиксиран курс?
Защо трябва първо да изоставим борда и да минем на плаващ курс?
Наистина ли някой си въобразява че левът е подценен?
Аз съм за преминаване към евро и подмяна на левовете още от утре. По фиксиран курс и под контрол на държавата - вкл. Че търговците сменят цените по фиксирания курс.
Моите спестявания за 15 години ги обърнах вече. За съжаление не успях да инвестирам в недвижими имущество преди да се надуе имотния балон, а и лихвите бяха над инфлацията, за разлика от последните години.
При капитализма всичко е за пари.
Само раята трябва да създава и отглежда хора, за без пари...
Щом за него е добре, значи за обикновения гражданин е зле... Нали сте наясно, че интересите на тези, които крадат от народа и на народа са коренно различни.
Повечето са за еврото, противниците се броят на пръсти. Колегите сигурно си мислят, че да си негативен към евро е зла умисъл, ако няма руска връзка. Не е така. На кого не му е кеф да ходи по света и да си плаща навсякъде със собствените пари? Има обаче два риска свързани с еврото. Първият е, че Еврозоната е на червено и то много на червено, и става все по-червена. Всеки гражданин вкл. пеленачетата държи средно 100 хиляди евра. Колегите ще кажат, че няма да ги плащаме ние. То и да искаме, не можем. Проблемът е, че и те не могат. Ще ги изгори инфлацията по време на някой финансов колапс. Веднъж вече инфлацията ни изгори 40 млд лева, равняващи се на сегашни 200 млд. Пари заработени с труд и пот. Искаме ли пак да се случи същото? Другият риск е че еврото окончателно ще ни закотви към Брюксел. А е писано в Светото писание "Светът е голям и спасение дебне отвсякъде"! Това вече няма да важи за нас. Светът ще е оттук до Брюксел.
Да го изпратят също така на филчев, на "гоце", на гешев и гешевци, на новия защитник на АЕЦ БелЯне - плевню, а може и на бат Петьо Стоянов, които така и не разбраха какви са мащабите на катастрофата...
ИВАН КОСТОВ "Свидетелства за прехода 1989-1999 г." (Седма глава. Макроикономическа стабилизация. Стр. 401-403) "ЗА МАЩАБИТЕ НА ПРИВАТИЗАЦИОННИЯ "ГРАБЕЖ". "...Бившия главен прокурор Никола Филчев бе осенен със закъснение от Първановата истина, но затова пък излезе с конкретни числа: "Цялата работа сега е организирана от Костов. Не можа да ми прости, че го разобличих като долнопробен крадец, шеф на разбойническа чета. Какво направи той? С какво ще остане в историята? … Приватизация на 30 млрд. държавно имущество. И колко влязоха в държавата обратно - 3 млрд. Къде са останалите 27 млрд.? У Костов и костовчета. И сега с парите си дърпа лостове, бута… В резултат на това, България се превърна в най-бедната страна в Европа. Населението силно обедня. Престъпната приватизация създаде добра хранителна среда за организираната престъпност." (Филчев, интервю в 24 часа, 15.02.2010 г.) Това изказване на Филчев, посткомунистическото общество прие за истина. Все пак, казано е от главен прокурор. Казаното от Филчев, спрегнато с обвиненията на Петър Стоянов, бе повторено от президента Росен Плевнелиев: "Освен това, ние извършихме най-лошата приватизация в цяла Европа - активи за 30 милиарда евро, ние продадохме само за 3 милиарда." Премиерът Бойко Борисов потрети и доразви същото, този път спрегнато с инсинуациите на Георги Първанов: "Затова с МВР, на ДАНС разпоредбите, които ще дам, да направим ревизия на целия преход. На всички приватизационни сделки, за да стане ясно кой кога и какво е продавал и дали това е реалната цена. В тази сфера, живот и здраве да минат изборите ще се съсредоточим в пълния обем…Може би давността на приватизацията трябва да върви с този вот на недоверие. Над 30 млрд. лв. са откраднати по време на приватизацията в България и няма наказани…. Борисов направи заявка, че герб ще предложат да отпадне давността за престъпления, за да може да се разследва целият криминален преход на приватизацията." (Борисов. Пресконференция. 26.10.16 г. и изявление пред журналисти Бургас, 4.11.17) Политическата измама на БСП, бе продължена от главна прокуратура и от политическата партия ГЕРБ, което ми дава основания да ги третирам като едно цяло. Няма никакво друго обяснение, за синхронизираните твърдения на тези двама президенти, главен прокурор и премиер. За тези висши официални представители на държавата е задължително, преди да говорят публично, да поискат официална информация за приватизацията. И ако не могат сами да се ориентират в статистическите данни, да прочетат многобройните споразумения с МВФ, МБВР и другите МФИ, от които се вижда, че ФИНАНСОВАТА ПОДКРЕПА ЗА БЪЛГАРИЯ Е ПОЛУЧЕНА ТОЧНО ЗАРАДИ ОСЪЩЕСТВЕНАТА ПРИВАТИЗАЦИЯ. За тези най-овластени лица е задължително да се обърнат към Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол и да сверят числата, с които систематично мамят общественото мнение. Ще докажа по-долу, че не са го направили и са клеветили в хор. За мен е необяснимо защо нито един разследващ журналист, чието призвание е да контролира властите, не потърси отговор на въпроса: вярно ли е, че държавно имущество за 30 млрд. е приватизирано за 3 млрд., тоест "откраднато" по красноречивия изказ на Борисов. Отговорът на този въпрос е публично даден и е на разположение на всеки. Но преди да го покажа, нека обърна внимание на забвното боравене с числата. Главният прокурор (Филчев) не казва с какво е измерил кражбата от 30 млрд. - с левове ли? Какви? - неденоминирани или деноминирани; с долари ли? Президентът Плевнелиев отсича, че са били евро, макар че тогава евро нямаше. АПСК и НСИ и сега не дават информация за приватизацията в евро. Премиерът Борисов е по-лековат на говорене - за него 30 млрд. са левове и така както го е казал се подразбира деноминирани. Така че един говори за милиарди въобще, друг - за милиарди в евро, а трети в левове … Хорът на лъжата очевидно пее фалшиво." (Край на цитата)
Ахахахахахахахахаааааа..... Охххх... Тая магистрала ша им излезе през задника на сърбите, точно защото няма нищо вярно в твърдението Ви. И политиката им на шикалкавене и заемане на позиции пасивни спрямо ЕС са ненапразни и неслучайни. Сърбите се опитват, къде успешно, къде не чак толкова, да държат една лъскава витрина. Зад нея обаче се продават все повече гнили плодове. "Дружбата" им с Русия не е причината за това. "Дружбата" им с Русия е жалък опит икономическият им крах да бъде представен като политически разумен и балансиращ избор. Сърбия е една евразийска провинция, в която все по-голямо надмощие вземат китайските управители. Дори руснаците го разбраха пределно ясно и поради това не виждаме активна руска политика в тази държава, каквато би могла да се очаква. Само мънкане и брътвежи за православно братство. Всички знаят, кой държи Сърбия за топките и за Русия, и за Сърбия е финансово невъзможно, а за ЕС неизгодно да освободят тази държава от тази ръката...
"... забавянето на темпото" за членство в еврозоната и Банковия съюз би било груба стратегическа грешка, съпоставима с отказ от членство в ЕС и НАТО." Членството ни в ЕС и НАТО са най-недемлкратичното и пълна глупост.
Във времена, в които се повтарят хиляди лъжи стотици пъти, не е зле и някои истини да се преговарят периодично. Така работи системата наречена "обществено мхение". Очакваме скоро Капитал и Дневник да се продават в Лафка... Планът на Тръмп за България и Югоизточна Европа да проработи. Изгърбихме се от това наведено в една посока положение.
Не е споменат Поразяващата уста...по-малко известен като Румен Гечев. Оня същият, който от няколко години обикаля по студията на ТВ да обяснява що е това икономика, но крие факта, че беше министър на икономиката точно през 95-та и 96-та година.
Това червено икономическо недоразумение носи вината за фалита на България през 97-ма година.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
Нямаше откъде да се вземе подобна война. Имаше виц за радио Ереван и че в страната са само селяни, та затова и гражданската война е невъзможна, но истината е, че България, макар и разединена и със значителни малцинствени групи в състава на населението, просто не е сред страните, където тези малцинствени групи оспорват властта и лидерството. Няма протурско управление с лидери етнически турци, няма ромско управление на българската държава, политиците като цяло са все българи.
Иначе и това е отговор спрямо всички коментирали - валутният борд е все едно кой и кога го въведе, кои са "родителите" и какво мислят трети лица за съществуването му. Фактите са, че той допринесе за финансовата стабилност и дисциплина може би напук на действителността. България е единствен пример за "успял" валутен борд. Навсякъде другаде тази "рецепта за стабилност" на МВФ се провали с гръм и трясък. И още една забележка за неикономисти - курсът на една валута спрямо друга НЕ Е БЕЛЕГ за силата на една икономика. $1 е 7 юана, но също и 1,50 лв (приблизително, по спомен, нямам досег до реалния курс сега и не ми се проверява), това не значи, че българската икономика е 4,3 пъти по-силна от китайската (някой беше го написал спрямо германската и българската икономика)...
ДС преносителят на куфарче и заводи осветлява за важни истини от дирижирания преход. Сцена от филма "Господин за един ден" - втора част, заснета в разград (част от тутраканската селищна система!!)
вестник дневник е медия контролирана от голяма северна държава-бензиностанция.
вестник дневник не е искрен с читателите си и ги третира като материал за облъчване и манипулация.
списвачите на вестник дневник нямат професионално ниво и не биха си намерили работа в свободния свят.
Да, за учебник по история, за учениците, материалчето е добро. Кратко, изчерпателно и не е украсено с политика тип продукция на хората от мозъчния тръст на Цецо Цветанов.
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Иво Прокопиев за колко приватизира Каолин? В Бълхария икономиката и обществото са такива, защото преобладавщата част от икономическия ъндерграунда са подобни на Прокопиев - натрупали активи от приватизацията,т.е разпределяне на актив, който не е бил изработен от тях, а заграбен.
хората, които цъкат минуси на този коментар, имате ли въобще какво да кажете по темата? Или ще набедите за враг/трол/руснак автора му, само защото казва нещо вярно, спрямо което природонаселението може само да блее (и да цъка минуси :Д) ?
вестник дневник е медия контролирана от голяма северна държава-бензиностанция.
вестник дневник не е искрен с читателите си и ги третира като материал за облъчване и манипулация.
списвачите на вестник дневник нямат професионално ниво и не биха си намерили работа в свободния свят.
Има силни мераци за падането на борда - така хем ще се откраднат спестяванията на хората и фирмите, както през 1995/96 г., хем някои ще си погасят многомилионните кредити към банките с жълти стотинки.
Ясно е, масирана атака срещу валутния борд. Делян и шефа му понасят сериозни финансови загуби и ще се опитат да се спасят като всеки друг мафиот - като обезценят дълговете си. Само че вече не сме 96та.
"След последвалите политически промени - избирането на Петър Стоянов за президент и спечелването на парламентарните избори от ОДС начело с Иван Костов, сантиментът към България се смени и МВФ вече беше готов да отпусне заем в подкрепа на въвеждането на валутния борд."
През 1996/97 се подготви огромната измама, останала невидяна в унеса от революционния плам на тогавашните протести. Някак се проспа, че задоволявайки популистките щения на избиратели, приятели, профсъюзи, страната безхаберно се водеше към огромна инфлация. Проспа се и отговорността на тези, които съзнателно попречиха валутният борд да бъде въведен през есента на 1996 при курс на долара към лева 1:270 за да се осъществи през пролетта на 1997, когато хиперинфлацията обезцени лева до 1:3000. ------------------------ Вшите постове ме върнаха в Онова време 1996-1997 год. Такива са Фактите и това е самата истина. Въпросът е ЗАЩО Сантиментът се сменя ??? Ето един непреубеден отговор. Защото Държавата България трябваше да бъде разграбена и подчинена. Фактите : При Виденов $1 - 30 лв При Костов $1 -3000 лв. Историческата истина ни задължава да кажем, че по Онова време най-големият привърженик и радетел за приемането на Борда беше Ж.Виденов. Пак в името на Историческата истина, трябва да признаем, че най-големият враг на МВФ беше Иван Костов. Той беше и основната причина Борда да не се осъществи при Виденов. 7-8 месеца по-късно Костов /премиер/обърна палачинката и се договори с МВФ : $1 -3000лв. Честито на печелившите ! Договори се и с Опозицията , че никой няма да бъде преследван... И сега същият този Костов дава акъл ?!? А би трябвало да е в затвора.
"А тук тя е посочена съвсем ясно - обезкървяването на нацията ни посредство емиграция на голяма част от нашите сънародници по ред причини, основно икономически !"
Ами не ясно, дори е много подвеждащо - обезкървяването поради емиграция за периода 1997-2017 г. се оценява на 600 хил. души (30 хил. души годишно). Загубата на доверие в политическата класа рефлектира в демографска криза с "пропуснато бъдеще" от 1.2 млн. по-малко родени деца. При това процесите, емиграция и раждаемост, са зависими - напускането на млади хора задълбочава демографската криза. В нашия случай, емиграцията ескалира допълнително демографската криза, направо в порочен кръг. След още 20 ходини раждаемостта ще е паднала под 35 хил. годишно при 120 хил. през 1989 г. и тогава имаше отрицателен прираст.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Роси
Рейтинг: 7217 НеутралноПратете този анализ в НС и в МС. На тях им са малко тъмни тези проблеми.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 408 НеутралноПреди няколко дни, под статията за Стив Ханке написах, че той няма никакъв принос за въвеждането на валутния борд и бащата е Майкъл Деплер, а майката Ан Макгърк и получих яко минуси.
Сега да видим като го казва друг, какво ще е... 😁
putinxujlo
Рейтинг: 2672 ВеселоАко това не е причината обаче и при наличието на практически пълен вътрешнополитически консенсус, "забавянето на темпото" за членство в еврозоната и Банковия съюз би било груба стратегическа грешка, съпоставима с отказ от членство в ЕС и НАТО.
"Чуждестранен агент"=======================
➕👏🏻
100% съгласен! Точно затова, под всяка статия, в която се води разговор за влизане на България в еврозоната и съответно най-строгият контрол върху банковия сектор, тълпи путиноидни ботове се събират и започват да ни казват какъв ужас ще дойде за България в еврозоната))
ecolinks1234
Рейтинг: 8 Неутрално"След последвалите политически промени - избирането на Петър Стоянов за президент и спечелването на парламентарните избори от ОДС начело с Иван Костов, сантиментът към България се смени и МВФ вече беше готов да отпусне заем в подкрепа на въвеждането на валутния борд."
Това обяснява, защо не бе въведен борд преди да се състои катастрофата.
putinxujlo
Рейтинг: 2672 ВеселоДо коментар [#2] от "Котаракът на Шрьодингер":
"Чуждестранен агент"под статията за Стив Ханке написах, че той няма никакъв принос за въвеждането на валутния борд
================
Същата ситуация)))) Ханке 👎👎👎))
zxp53317185
Рейтинг: 2045 НеутралноИстината е че в дневник се бяха появили доста мнения на либертарианската общност и успеха да заблудят много хора, как валутният борд е някакво абсолютно благо от което струи такава стабилност, че дори и е за предпочитане пред еврозоната. От една страна от ДБ явно са решили че ще разчитат и на гласовете на същите тези "либертарианстващи" и се появиха мнения как еврото било за предпочитане, но трябвало да има дебат.
Какъв дебат, бе брат?!?! Еврозоната, Шенген и точка. Няма какво да се дебатира.
plebs
Рейтинг: 269 НеутралноВалутният борд беше замислен още при Луканов, а
"Валутният борд дойде след хиперинфлация и банкови фалити"
ЗАЩО???
Уики:
Национална стратегия „Ран-Ът“
Националната стратегия „Ран-Ът“ или планът „Ран-Ът“, е план за преход към пазарна икономика, изготвен в рамките на 6 месеца от Националната търговска камара на САЩ по молба на последното правителство на Народна република България (в лицето на Андрей Луканов) и поръчан през март 1990 г.
vesela
Рейтинг: 271 НеутралноТочно, ясно и аргументирано. Това могат да го разберат даже Борисов и Горанов. Но се питам, КОЙ все пак ги дърпа назад.
veselaPaolo Di Canio
Рейтинг: 1413 ЛюбопитноИнтересна и грамотна статия. Сега очаквам същото и в обратен аспект (защо против еврозона?).
plebs
Рейтинг: 269 НеутралноФилип Димитров:
"Тези, които търсеха да спечелят много пари от старата комунистическа икономика, дадоха възможност на практика на мафията да се развие, защото това, което всъщност спаси Унгария от мафията, и това е нещо, което трябва да се знае, беше, че когато разпродаде на безценица максимално бързо всичко навън, заедно с чуждия инвеститор дойдоха правилата и нямаше ниша, в която да се навре местна, щастлива унгарска мафия.“
https://dariknews.bg/novini/interviu/filip-dimitrov-ako-doktrinata-e-qsna-vinagi-ima-koj-da-poeme-shtafetata-natatyk-260139
https://cache2.24chasa.bg/Images/Cache/004/Image_7534004_0.jpg
plebs
Рейтинг: 269 НеутралноЕвгени Михайлов:
"С всички действия през 1996 и 1997 г. приближените на Луканов, а по-късно на Първанов и Иван Костов обслужиха кръговете, на които бяха продадени най-вкусните хапки от българската икономика.
През 1996/97 се подготви огромната измама, останала невидяна в унеса от революционния плам на тогавашните протести. Някак се проспа, че задоволявайки популистките щения на избиратели, приятели, профсъюзи, страната безхаберно се водеше към огромна инфлация. Проспа се и отговорността на тези, които съзнателно попречиха валутният борд да бъде въведен през есента на 1996 при курс на долара към лева 1:270 за да се осъществи през пролетта на 1997, когато хиперинфлацията обезцени лева до 1:3000.
Ако отворите старите вестници и финансовите специализирани издания ще видите, че икономистите от кръга на Луканов и Иван Костов през есента на 96-та организирано заклеймяваха валутния борд като "национално предателство, финансова окупация и загуба на суверенитет"! "
https://faktor.bg/bg/articles/ot-redaktora/4-fevruari-1997-pobeda-ili-sdelka-s-komunistite
Торбеш
Рейтинг: 1199 НеутралноТези, които агитират "против еврото" са съвсем същите, които създадоха финансовата криза 1996-1997г и заради която криза бе въведен валутния борд.
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Бойко Борисов иска "консенсус" и с тях?!
Какъв консенсус може да има с бездарниците, пораждащи кризи и откровените агенти на масква?
ПРИСМЕХУЛНИК
Рейтинг: 13 ЛюбопитноЕ, стратегическа грешка ще е, ами...
Те, едни няколко стотин милиончета дълг, требе да се обезценят...
Само като видиш кои са амбразурчиците за еди-какво си,
ти става ясно на коя позиция да застанеш...
..........................................................................................................................................
- 2003 – 2005 година е период на възход за бизнеса на Иво Прокопиев. Фирмата на Прокопиев „Булброкърс“ става посредник и консултант в редица приватизационни сделки: „Булброкърс“, заедно с „Морган Стенли“, съветва кабинета за приватизацията на „Булгартабак“. Консултант е при продажбата на ТЕЦ-овете „Русе“, „Варна“ и „Бобов дол“, както и в приватизацията на седемте електроразпределителни дружества, продадени на ЧЕЗ, ЕВН и ЕОН. В някои медии се[5] твърди, че това се случва с подкрепата на Лидия Шулева, която е роднина на съдружника му Иван Ненков, и по това време е вицепремиер, но доказателства за тези твърдения липсват и те остават в сферата на спекулациите
-През 2003 г. „Булброкърс“ участва като мениджър или комениджьр при предлагането на дялове от: „Булгартабак“ – 12,8%, ДЗИ – 20%, „Проучване и добив на нефт и газ“. „Булброкърс“ в консорциум с гръцката ОББ и Национална банка на Гърция печели поръчката за т.нар. пул „Мечта“. В него са групирани най-добрите части от държавните предприятия, които да се пуснат на Българската фондова борса.
-„Булброкърс“ консултира държавата при продажбата на остатъчния дял от 35% от акциите на БТК на борсата, а по-късно, през 2005-а, в Управителния съвет на БТК влиза и изпълнителният директор на „Булброкърс“ Иван Ненков. По поръчка на Министерството на транспорта през декември 2000 г. „Булброкърс“ изготвя стратегия за приватизация на „Параходство български морски флот“ и „Българско речно плаване“ (БРП). През юни 2005 г., „Каолин“ печели конкурса за приватизация на 70% от БРП.
-През 2006 г. бизнесът на Иво Прокопиев се отъждествява с „Алфа Финанс Холдинг“, дейността на който е в три основни направления: финансови услуги чрез „Булброкърс“, недвижими имоти чрез „Алфа дивелопмънтс“ и индустриални минерали чрез „Каолин“. По линия на „Алфа дивелопмънтс“ Прокопиев работи по общи проекти с Росен Плевнелиев, който по това време е представител на германската строителна компания „Линднер“, построила „Бизнес парк София“. Когато „Линднер“ продава бизнес парка на инвестиционния фонд „Грамърси имърджинг маркетс“ (Gramercy Emerging Markets Fund) за 180 милиона евро, управлението на бизнес парка е поверено на „Алфа дивелопмънтс“ на Иво Прокопиев, а негов управител става управителят на дружеството на Иво Прокопиев – Елица Панайотова
През декември 2012 г. Алфа банк за малко да стане собственик на „Икономедиа“[9], която Иво Прокопиев е заложил срещу кредит. Точно в деня, в който Иво Прокопиев погасява изцяло дълга си към Алфа банк – 21 декември 2012 г., Българо-американската кредитна банка на Цветелина Бориславова предоставя на „Ам рисърч“ (дъщерно дружество на „Алфа финанс холдинг“) кредит в размер на 3 350 000 евро, което повдига съмнения, че дългът към „Алфа банк“ е платен с тези пари[10], но това твърдение е публично отхвърлено от акционерите в издателството, като се посочва, че те са единствените му кредитори
.........................................................................................................................................
Та, българските Остап Бендеровци се активизираха по тема "приемане на Еврото" и "ревИзия на приватизацията"... не дейте така, червенобузкивчета, нека за Историята да остане Кой-Кой е...
pastir
Рейтинг: 8 НеутралноИскам Иво премиер.
Представям си България управлявана от хора като него, умно с поглед далеч напред. Хора с ценности, умни и с доказани качества. С реален за фокус в различни отрасли, модерно образование, и модерен подход към инвеститорите.
Ама нищо не правя по въпроса. Оставям КОЙ ли не да го плюе и "нагазва".
Срам ме е от себе си.
Dexx
Рейтинг: 755 НеутралноАбсурдна е тезата на Ханке, че е по-добре да си запазим националния валутен борд, вместо да влезем в европейския такъв (ЕЗ)
“Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери ПратчетВсе пак у нас борда е въведен чрез закон и чрез промяната на този закон може да бъде отменен. За около две седмици ще са готови, като гледам потенциала на депутатите ни. Не се съмнявам, че ще се намерят и разни икономисти (например Гечев), които ще го обосноват нАучно.
За добро или за лошо аз вярвам повече на ЕЦБ, отколкото на БНБ (назад, назад моме... и т.н.)
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Norman Granz
Рейтинг: 1686 НеутралноДо коментар [#12] от "Торбеш":
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ."Тези, които агитират "против еврото" са съвсем същите, които създадоха финансовата криза 1996-1997г и заради която криза бе въведен валутния борд."
И които източиха КТБ, колега. Влизането в "чакалнята" ERM-II означава затягане на банковия контрол, което ще прави невъзможни по-нататъщшни престъпления от този вид.
А от петте милиарда, източени от КТБ, между 350 и 500 милиона са отишли в джобовете на Недялко Недялковци, Петю Блъсковци и Домусчийчета, упойно хвалещи държавническата мъдрост на онзи, който сега бави топката за еврото.
"Бойко Борисов иска "консенсус" и с тях?!"
Ами да, защо се учудвате.
Все едно да кажа: ще довърша реформите и ще победя корупцията, ама когато Великден се падне в един и същ ден с Цветница.
putinxujlo
Рейтинг: 2672 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "zxp53317185":
"Чуждестранен агент"Истината е че в дневник се бяха появили доста мнения на либертарианската общност
===÷======÷======
Нищо не обьркали))
Защото мАлко различни неща 🤔
Въпреки че имат един корен)
Либертарианство:
https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Либертарианство
Либерализъм:
https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Либерализъм
volarok
Рейтинг: 3135 НеутралноСтраховете на Борисов (от външни и вътрешни фактори) са основна спирачка за присъединяване съм еврозоната.
bylgarofil
Рейтинг: 217 НеутралноСтрахотен анализ! Казва всичко ясно и точно!
zz_s
Рейтинг: 1370 Неутрално+++++++++++++
Само дето напоследък ме смущава факта, че автора на статията и собственик на дневник, съглашателства точно с тези путиноиди, които са срещу еврото.
Надявам се поне в това да не е с тях.
Ако на някой не му е ясно какви са целите на русия в България, да му ги проясня: задачката е пораждане на съмнение у българина във всичко произтичащо извън руския свят и придърпването ни към русия.
Приемането на еврото е значимо отделяне на България от руското влияние. За това е целият рев.
А на Боко му се налага да лавира, като цяло политиката е отделяне от руското влияние, но постепенно и бавно с отмиране на поколенията. "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
Rocketman
Рейтинг: 0 Неутрално........Чудото "валутен борд"........
Извинявай те ама само на мен ли ми се струва, че да се хвалят бг политиците с валутният борд всъщност не е за хвалене и то въобще. За мен това означава, че за 23 години, България не е успяла да създаде достаъчно силна икономика - съответно силна българска валута.
Ама наистина ли смятате, че реалният курс на българският лев е 1:2 с еврото? Т.е. икономиката на България е САМО 2 пъти по слаба от тази на Германия????
Аз съм на мнение, че за обикновеният редови българин, приемането на еврото не вещае нищо добро. Удобна е само за едрият капитал и банките, които ще имат достъп до евтин ресурс, който ще бъде продаван в България значително по-скъпо.
zz_s
Рейтинг: 1370 ВеселоДневник, подписите на участниците не се виждат на мобилни устройства.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !Виж ми подписа.
samoedin
Рейтинг: 3031 Неутрално" Стриктно погледнато, влизането в еврозоната и членството на БНБ в системата на Европейската централна банка означава не отказ, а частично връщане на суверенитет върху паричната политика, защото България ще участва в процеса на вземане на решения в ЕЦБ."
Една професионално издържана и балансирана статия на Прокопиев, която ясно разголва лъжите на Кремъл срещу членството ни в еврозоната и показва какви са ползите ни от това ! Напълно съм съгласен, че не само не губим, а печелим финансов суверенитет чрез възможността България да може да участва в процеса на вземане на решения в ЕЦБ !!!
zz_s
Рейтинг: 1370 НеутралноПредполагам и той визира тези анархолиберали, които искат държавата въобще да я няма и я обявават за основен враг на населението.
Така е, много статии от такива бяха публикувани тук. "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
samoedin
Рейтинг: 3031 Неутрално" Ниските доходи в България, в комбинация с членството в ЕС и облекченията за пътуване и работа, ускориха икономическата имиграция и изпратиха в чужбина значителна част от най-качествения човешки капитал. Една от причините безработицата да остане сравнително ниска по време на кризата е, че голяма част от способните кадри напуснаха страната. Това отнема от потенциала за догонващо развитие и създава негативна спирала - слаб растеж, ниски доходи, висока икономическа имиграция..."
Въпреки първичното и манипулативно пъчене на върхушката как безработицата е на рекордно ниски нива, много малко са всъщност тези, които знаят истинската причина за това. А тук тя е посочена съвсем ясно - обезкървяването на нацията ни посредство емиграция на голяма част от нашите сънародници по ред причини, основно икономически !
Какъв е проблемът, ще каже някой ? Нали все пак регистрираме икономически растеж ! Този, че потенциалът ни за икономическо развитие са силно нограничени, което пък ни тласка в спиралата на икономическата вегетация и очакване единствено външни инвестиции да ни помагат в липсващия растеж ! Когато ги има - добре, но при задаващата се икономическа стагнация, какво ще правим ?
hlngr
Рейтинг: 222 ВеселоЧестно казано, Стив Ханке и неговите теории дори възпитаниците на врачанския филиал на УНСС могат да го оборят.
По повод на коментара Ви има дори една чалгия от 97ма на Валдес, който пее:
"Вчера ми звъни Ани Макгърк дори, шеф на МВФонд, да се срещнем в 'Хранков' замък, да обсъдим тос валутен фонд..." ->> https://youtu.be/YLOwdNhweTI?list=RDYLOwdNhweTI&t=321
Колко да е била важна, щом в "градския фоклор" я има...
stedim
Рейтинг: 1810 НеутралноМного добре напикано. И доколкото си спомням развихрилия се сега Румен Гечев участваше активно в съсипването на България .
.
Рейтинг: 1805 НеутралноАко имахме нормални управлаващи лева щеше да е инструмент за развитие и просперитет.
Ма с бандити и тарикати толкова, а тоя "ръст' къде сме имали е повече от
парите на два милиона в чужбина. Ма тия пари ще намаляват с времето
Торбеш
Рейтинг: 1199 НеутралноДа, съгласен съм с Вас, уважаеми колега!
Всъщност, оздравяването на болната България ще се случи не от самосебеси и не на самотек.
А под зоркия поглед на лекуващите лекари - финансовия, правен и ако щете полицейски апарат на Европа.
Защото на българите им трябва здрава и читава България, не мърша за хиените от североизток.
Защото една здрава и читава Финландия, ако и да е бивша колония на руската империя, не само се противопостави достойно на съветската агресия, но задълго беше, е и ще бъде технологична кислородна маска за хронично изостаналата руска икономика, плащаща вече в натура.
Кой е колонията и кой - Империята днес е повече от ясно.
Едно такова превръщане е нужно и на България и то е възможно единствено в семейството на Европа. Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
simval
Рейтинг: 702 Неутрално"Къде е фундаменталният проблем?"
Аз не зареждам в Лукойл.Оти сме ебани у главо.
Повече ни вълнува как ще се финансират Левски и Кърпачев-Ловеч, отколкото колко стабилни са ни банките. А у нас има хора, които искат и успяват да ловят риба в мътна вода. И бордът, и еврото намаляват тези възможности, както и банковите рискове, но биомат'рялът има други разбирания и кахъри.
samoedin
Рейтинг: 3031 Неутрално" Същинският баща на борда обаче е друг. Това е ръководителят на техническата мисия на МВФ Уорън Коутс. Той е човекът, под чието ръководство техническите експерти на МВФ, заедно с експертите на БНБ, трансформираха баланса на централната банка в про-форма баланси на Управление "Емисионно" (Валутния борд) и Управление "Банково", направиха изчисленията за паритетния курс и нужните резерви. Балансът на Управление "Емисионно" олицетворява валутния борд. В активите му са чуждестранните активи, в пасивите - парите в обращение, както и малки депозити на бюджета и Управление "Банково", които играят ролята на своеобразни буфери."
Много са малко хората, пък дори и сред експертите, които знаят тези подробности - как точно се роди паричния борд ! Мнозинството смятат, че всичко е станало " при Костов" и толкова ! Но процесите са безспорно и по - сложни, и по - многопластови ! Зад тях стоят усилия и концепции на доста експерти.....
ТНТ
Рейтинг: 596 НеутралноАнализ, написан за функционално грамотни хора.
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"Който може да чете, да чете.
Александър
Рейтинг: 296 НеутралноДо коментар [#1] от "Роси":
Разбира се в България все още битуват различни митове и конспиративни виновни.
1) Планът Ран-ът разрушил фантастичната социалистическа българска икономика. Истината, е че тези предприятия са били освен технологично изостанали със светлинни години и с колосални дългове
2) Костов е виновен за всичко. При положение, че преди неговото управление България е била фалирала държава пред вероятна гражданска война
3) Западът работи против нашите интереси и има нео-колониална зависимост между изтока и запада. Марксизмът е нанесъл доста щети върху умствената активност на българското общество. Всъщност виновните за състоянието в което се намираме и сме били сме си ние самите като индивиди, общество и нация. Корупцията, неработишите институции и липсата на адекватни регулации са основни причини за бедността в България + липсата на воля за реформи.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
historama
Рейтинг: 636 НеутралноБих се съгласил с теб, но какво му пречи на Иво в един момент да кривне? Или пък да го сменят с някой еднокнижник, пак "мъжага"?
На страната ни са необходими реформатори, да реализират реформаторските идеи, които закъсняват вече може би повече от 15 години - правосъдие, образование, здравеопазване...
И дали не е необходимо да се смени датата на националния ни празник?
6 или 22 Септември? И патрона на катедралния храм! На името на Св.Св. Кирил и Методий, преди отново да ни ги откраднат!
samoedin
Рейтинг: 3031 НеутралноДо коментар [#11] от "plebs":
Ч "С всички действия през 1996 и 1997 г. приближените на Луканов, а по-късно на Първанов и Иван Костов обслужиха кръговете, на които бяха продадени най-вкусните хапки от българската икономика.
През 1996/97 се подготви огромната измама, останала невидяна в унеса от революционния плам на тогавашните протести. Някак се проспа, че задоволявайки популистките щения на избиратели, приятели, профсъюзи, страната безхаберно се водеше към огромна инфлация. Проспа се и отговорността на тези, които съзнателно попречиха валутният борд да бъде въведен през есента на 1996 при курс на долара към лева 1:270 за да се осъществи през пролетта на 1997, когато хиперинфлацията обезцени лева до 1:3000.
Ако отворите старите вестници и финансовите специализирани издания ще видите, че икономистите от кръга на Луканов и Иван Костов през есента на 96-та организирано заклеймяваха валутния борд като "национално предателство, финансова окупация и загуба на суверенитет"! "
https://faktor.bg/bg/articles/ot-redaktora/4-fevruari-1997-pobeda-ili-sdelka-s-komunistite Ч
Съгласен съм напълно, от линка, който си приложил, че чрез обезценката на лева кредитните милионери дъжаха....стотинки на обраните преди това от самите тях банки т.е взеха много, върнаха малко или почти нищо:
" Ако отворите старите вестници и финансовите специализирани издания ще видите, че икономистите от кръга на Луканов и Иван Костов през есента на 96-та организирано заклеймяваха валутния борд като "национално предателство, финансова окупация и загуба на суверенитет"!
Месеци по-късно, но вече при още по-голямата обезценка на лева, критиците на борда станаха най-ревностните му радетели. Но...обезцениха се спестяванията на хората, това доведе и до обезценяване на задълженията на всички онези, които бяха получили милионни необезпечени кредите от банките. И така кредитните милионери вече дължаха стотинки в левове, а изнесените си валутни спестявания обмениха в страната при вече високия курс на долара. "
rincewind
Рейтинг: 1488 НеутралноДоста добър анализ е направил Иво. Както казва комент №1 - пратете го в НС и МС, да си го анализират! Смотаняци!
kapitan_laino
Рейтинг: 828 НеутралноВсъщност еврото дори не е толкова икономически въпрос, колкото цивилизационен.
БУДЖАК
Рейтинг: 269 НеутралноМного шум за....нищо! Просто трябваше да се драсне клечката на българския лев и да се приеме DM за офицциална разплащателна единица!
Цецо
Рейтинг: 1456 НеутралноАйде и малко реализъм. Първо международен. Приемането на еврото нищо не решаа.Може да спести дребната комисионна при превръщане от към левове. Която банките бързо ще компенсират. А останалото зависи само от държавата. На Италия, Гърция и т.н. какво помага еврото като правят глупости? За надзора на ЕЦБ достатъчно говори банковата криза която се разрази в еврозоната само преди няколко години. Заплатена от данъкоплатците в нея. Ма на швабите им мина мерака да плащат за простотиите на други. А рисковите държави са много. Някои като Италия са прекалено големи. И когато гръмнат (няма признаци да почват разумна политика) ще потопят всички.
Covid live matter. Stop the genocide.Да си дойдем у дома. Още в първия си мандат баце заговори за това. И тогава си каза. Мерака е към огромния валутен резерв на борда който ще се освободи и ще може да се усвои по гробарски. Сега пак се връща към него.
Толкова ли искате да бъдем ограбени с десетки милиарди лева, че подкрепяте туй малоумие.
Цецо
Рейтинг: 1456 НеутралноА прокопиев определено бърка в някои основни понятия. Борда сам по себе си не води до проциклична финансова политика. Няма проблем в добри времена да трупаш излишъци които да харчиш по време на криза. Даже беше и направено. Ама баце и невдянков в първите си дни сътвориха огромна глупост. Когато всички държави отпускаха пари за да живне икономиката те спряха дори и договорените плащания. След това замина и резерва, и този на здравната каса, и приходите в сребърния фонд и още много. Ама вече беше късно. Което никак не е свързано с борда, а с глупостта на управляващите. И крадливостта им.
Covid live matter. Stop the genocide.Храбър
Рейтинг: 2649 НеутралноНяма никакво съмнение, че зад фалита на КТБ стоят Пеевски, Доган и...Борисов.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"В тази връзка кой стои зад Пеевски-Доган ( а и Борисов) става все по съществен за България и българската икономика.
Аз мисля (и съм налълно уверен в това), че зад тях стои Путинова Русия.
Само Путинова Русия би имала както икономически, така и политически ползи да разбие икономически страна от ЕС и НАТО, да отслаби целия ЕС и така да запази влиянието си на Балканския полуостров.
В същата насока е усилената руска пропаганда срещу влизането на България в ERMII.
От горната статия ясно се вижда как Путинова Русия би загубила тотално икономическото си влияние над България ако влезем в ERMII.
А щом Русия загуби влиянието си над това какво се прави в родината ни, можем само да се радваме.
На всеки нормален българин би трябвало да е ясно, че това се прави не за да се подчиним на този или на онзи, а за бъдещите успехи на България!
klimentm
Рейтинг: 4348 НеутралноДо коментар [#34] от "Александър":
klimentmРан и Ъп предлагаха още през 90 та няколко прости неща. Въвеждане на първо място на валутен борд, либерализация на икономиката, енергийна независимост и разработка на газовите шелфови находища. Това разбира се не бе прието, така пропуснахме шанса да избегнем катастрофата от 96/97 г.
ali_ibn_isa
Рейтинг: 510 ВеселоКато погледнах, какво си написъл се съмнявам, че ще разбереш нещо, но все пак да опитам:
'Силата' на икономиките НЯМА нищо общо цифрите в разменните курсове :)
Ако утре, примерно, напишем на всяка банкното по 3 нули, това ще бъдат просто цифри и няма отношени към силата/слабоста на дадена икономика :)
Сам си отговаряш: това, как банките безчинстват у нас е въпрос на вътрешни регулации, олигополи, лобизъм и криминален банков надзор. Следователно НЯМА нищо общо с еврозоната. Сега, БЕЗ еврозоната как е? Криминален банков надзор и абсурдни банкови такси и още по-големи лихви от еврозоната.
uporit
Рейтинг: 459 НеутралноЗащо пишеш глупости?
ОчевАдно нищо не разбираш от икономика!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
hli32616303
Рейтинг: 8 НеутралноКакъв е проблемът още сега да започне превалутиране и замяна на левът в обращение с евро, по настоящия фиксиран курс?
При капитализма всичко е за пари. Само раята трябва да създава и отглежда хора, за без пари...Проблемът е, че трябва да се плати изравнителна с ръка, която да покрие разликата между реалния и фиксирания курс на лева.
Разликата няма да се плати от паразитната финансовата класа, а от другите.
Имаме класическа комунистическа метода:
- "дайте да дадем".
Като отново важи правилото, че уж сме равни, но някои са по-рано от другите.
Е, аз като свободен гражданин, не съм избирал това.
Надявам се, че при преминаване към евро и евентуални сътресения, няма да ми превалутират обратно еврото я лева (преди окончателното преминаване към евро), за да плащам аз, за грешките, харчовете и емитирания от други хора дълг,
dosetliv
Рейтинг: 1294 НеутралноЧей да проверим
Декември 2019 лихви по нови кредити България в лева Ирландия в евро:
Фирмени: 2,86% -> 4,46%
Жилищни: 3,00% -> 3,03%
Потребителски: 9,03% -> 9,15%
http://www.bnb.bg/bnbweb/groups/public/documents/bnb_download/s_ir_nbo_loan_bg.xls
https://www.centralbank.ie/docs/default-source/statistics/data-and-analysis/credit-and-banking-statistics/retail-interest-rates/data/ie_table_b-2-1_retail_interest_rates_and_volumes_-_loans_and_deposits_new_business.xlsx?sfvrsn=99
Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
Рейтинг: 1697 НеутралноИвчо а бе тя Гърция има достъп до същите механизми и икономиката и е по-силна от нашата а пък Пирея вече е немска. Да не говорим за островите. В ЕС Германия винаги ще е нетен износител а останалите нетен вносител. Парите текат от нетен вносител към нетен износител и никакви регулации не могат да променят това.
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Rocketman
Рейтинг: 0 Неутрално[quote#45:"ali_ibn_isa"][/quote]
Това е банките в България безчинставт го позволява самата държава - апропо политицте и. Не съм чул и видял банки в други държави от ЕС да генерират такива печалби само от такси. Почти всяка политическа партия е свързана с някоя банка - КТБ, ПИБ, Инветсбанк. Политиците биват щедро подкупвани от тях да бездействат. Полша също не е приела в еврото но там такива такси за валутни медународни преводи никога не е имало както в България (говоря преди приемането на евро директивата за оеднаквяване на такисте).
Държавата - респективно упрвляващите не желаят да седнат на главата на тия банки, защото са част от тях - част от схемата. И докато вие, гражданите които все още живеете в България си мислите, че ЕС ще ви опрвя всеки път бакиите жестоко бъркате. Не си ли помонете сами - никой няма да го направи. Орбан разказа играта на банките в Унгария, които разбирасе се опитаха да го изкарат диктатор но накрая се кротнаха. Нито един бизнес не може да бъде по голям от една Държава.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
putinxujlo
Рейтинг: 2672 ЛюбопитноДо коментар [#49] от "dosetliv":
"Чуждестранен агент"Чей да проверим
Декември 2019 лихви по нови кредити
====================
Гледаме в други държави))
Защо взели за пример Ирландия, а не Финландия?)) Ипотечен кредит:
Финландия - 0,9%;
Португалия - 1,5%;
Франция - 1,6%;
Словакия - 1,7%;
Австрия - 1,8%;
Люксембург - 1,8%;
Италия - 1,9%;
Германия - 1,9%;
Чехия - 1,99%
Белгия - 2%;
Испания - 2%;
Литва - 2,2%;
Холандия - 2,4%;
Естония - 2,4%;
Словения - 2,5%;
Кипър - 2,5%;
Латвия - 2,6%;
Малта - 2,8%;
Ирландия - 3%.
България - 3.3%
dosetliv
Рейтинг: 1294 НеутралноМи щото е приела еврото. От всички къде са приели еврото, едни имат по - ниски лихви от нас, други по - високи. Което прави твърдението "Ще се намалят разходите за финансиране на бизнеса, домакинствата и държавата" неверно.
zxp53317185
Рейтинг: 2045 НеутралноДо коментар [#55] от "dosetliv":
Затова по принцип се сравняват не различните държави, ами едни и същи преди и след като са въвели еврото.
│
Рейтинг: 8 НеутралноТази статия ми припомни защо харесвах Капитал през 90-те години на миналия век.
Did you know ... that no-one ever reads these things?dosetliv
Рейтинг: 1294 НеутралноДо коментар [#54] от "putinxujlo":
Ейгие лихви декември 2019 в крони:
Потребителски кредит: 8,28%
Жилищни кредити: 2,49%
Фирмени: 3,62%
https://bit.ly/3bSbNKS
Любов Шейсе
Рейтинг: 0 НеутралноПредлагам да изчакаме какво ще каже Гешев.
Редакция промотирала издигната бесилка на протест ме обвини в писане на коментари "призоваващи към насилие" когато слет това попитах "ще бесим ли?". Лъжите помагат ли?dosetliv
Рейтинг: 1294 НеутралноИ това го пише в интернета
Като идеш на https://www.euro-area-statistics.org/bank-interest-rates-loans?cr=eur и цъкнеш на Словакия, се види, че докато кеси в чакалнята, лихвата я докарват като средно еврозонската, обаче от момента в който приемат еврото, лихвите скачат рЕзко нагоре. Същата работа и с Латвия. Има и няколко други, ама тея са най - яки.
rincewind
Рейтинг: 1488 НеутралноДо коментар [#40] от "farhi":
"Айде и малко реализъм. Първо международен. Приемането на еврото нищо не решаа.Може да спести дребната комисионна при превръщане от към левове. "
Ма хич, още повече ще се влезе в надзора!
Ще имаш ли случки като с КТБ или 96-та?
Май не!
Може да загубим малко покупателна способност в началото, но не е проблем.
Проблема е, че нашите дебилчета мислеха да пообезценят левчето малко като за начало. едни 30-40% щяха да заминат! Ма не им се получи нещо ...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Günther
Рейтинг: 732 НеутралноТази статия на Прокопи е добра. Не мога да си кривя душата
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472Цецо
Рейтинг: 1456 НеутралноДо коментар [#61] от "rincewind":
Covid live matter. Stop the genocide.Още един верващ в чудеса. Я се върни няколко години назад и чети какво става в банките из еврозоната. И колко пари заминаха за плащане на финансовите им чудеса. Случили се под зоркия поглед на ЕЦБ.
А виж прекрасните финанси на Италия. Продължаващите им чудеса. Под невероятния евроконтрол.
plamen_b
Рейтинг: 3376 НеутралноДо коментар [#50] от "Содом и Гомор кРаят на джендъризма":
Всичко ще бъде наред! :-)Само по себе си членството в еврозоната не гарантира просперитет, но е само от помощ. Добре би било законът за валутния борд да бъде заменен със закон, който запазва положителните му аспекти. Например, да се задължат българските правителства да имат балансирана бюджети в рамките на всеки икономически цикъл (от една рецесия до следващата). Такъв закон би карал държавата да спестява през годините на икономически подем и да харчи от тези спестявания когато има нужда, по време на криза. Иначе политиците на власт винаги ще се съблазняват да купуват гласове с държавни пари и за сметка на бъдещите поколения (както бе в Гърция и все още е в Италия и Франция).
putinxujlo
Рейтинг: 2672 ВеселоДо коментар [#58] от "dosetliv":
"Чуждестранен агент"🧐😂
Няма да отида далеч. Руски путиноид пристигна в Прага, и много се възмути, (видео от 2019г) от Путенландски банк в Чехия.👇
Потребителски кредит - 3,9%;
ипотечен кредит -'1.5%;
същия заем, но с поручитела - 0,8%.
Така)) ❗Внимавай, много силно псува))
https://youtu.be/ywEvwhQK1YI
rincewind
Рейтинг: 1488 НеутралноДо коментар [#64] от "Цецо":
И ти си прав... Да се надяваме да са си взели поука, ама надали....
Uprsport
Рейтинг: 1237 НеутралноДоколкото си спомням това беше организирано от задкулисието, което говори за кръга Капитал - по него време основно Пеевски, Станишев и Борисов. Впоследствие се присъединиха Пацо Терасата, Цацаров и в най -ново време Гешефт. Понеже Икономедия изкара на показ зависимостите и обвързаностите на ГЕРБ, беше създадена сериозна организация, която да тушира свободните медии. Това продължава и днес със запорите, които направи един разбойник, купил си апартамент с тераса, а за благодарност кръга Борисов го изпрати във Валенсия.
hli32616303
Рейтинг: 8 НеутралноНикой не иска да ми отговори:
При капитализма всичко е за пари. Само раята трябва да създава и отглежда хора, за без пари...- защо не започнем още сега подмяна на левовете в обръщение с евро по сегашния фиксиран курс?
Защо трябва първо да изоставим борда и да минем на плаващ курс?
Наистина ли някой си въобразява че левът е подценен?
Аз съм за преминаване към евро и подмяна на левовете още от утре.
По фиксиран курс и под контрол на държавата - вкл. Че търговците сменят цените по фиксирания курс.
Моите спестявания за 15 години ги обърнах вече.
За съжаление не успях да инвестирам в недвижими имущество преди да се надуе имотния балон, а и лихвите бяха над инфлацията, за разлика от последните години.
La Marina
Рейтинг: 0 НеутралноЩом за него е добре, значи за обикновения гражданин е зле... Нали сте наясно, че интересите на тези, които крадат от народа и на народа са коренно различни.
dnevnikar
Рейтинг: 3893 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Лелина
Те там не четат ;)
Не руши им рахатя.
По-скоро:
Служебен кабинет пързаля спящ
до в зоната на еврото.
Тогаз Аврорски громски гръм
да разсъбуди стадото?
До коментар [#1] от "Роси":
Пратете този анализ в НС и в МС.
На тях им са малко тъмни тези проблеми.
Judjuk
Рейтинг: 2463 НеутралноПовечето са за еврото, противниците се броят на пръсти. Колегите сигурно си мислят, че да си негативен към евро е зла умисъл, ако няма руска връзка. Не е така. На кого не му е кеф да ходи по света и да си плаща навсякъде със собствените пари? Има обаче два риска свързани с еврото. Първият е, че Еврозоната е на червено и то много на червено, и става все по-червена. Всеки гражданин вкл. пеленачетата държи средно 100 хиляди евра. Колегите ще кажат, че няма да ги плащаме ние. То и да искаме, не можем. Проблемът е, че и те не могат. Ще ги изгори инфлацията по време на някой финансов колапс. Веднъж вече инфлацията ни изгори 40 млд лева, равняващи се на сегашни 200 млд. Пари заработени с труд и пот. Искаме ли пак да се случи същото? Другият риск е че еврото окончателно ще ни закотви към Брюксел. А е писано в Светото писание "Светът е голям и спасение дебне отвсякъде"! Това вече няма да важи за нас. Светът ще е оттук до Брюксел.
JudjukРим
Рейтинг: 1561 НеутралноДа го изпратят също така на филчев, на "гоце", на гешев и гешевци, на новия защитник на АЕЦ БелЯне - плевню, а може и на бат Петьо Стоянов, които така и не разбраха какви са мащабите на катастрофата...
ИВАН КОСТОВ "Свидетелства за прехода 1989-1999 г."
(Седма глава. Макроикономическа стабилизация. Стр. 401-403)
"ЗА МАЩАБИТЕ НА ПРИВАТИЗАЦИОННИЯ "ГРАБЕЖ".
"...Бившия главен прокурор Никола Филчев бе осенен със закъснение от Първановата истина, но затова пък излезе с конкретни числа: "Цялата работа сега е организирана от Костов. Не можа да ми прости, че го разобличих като долнопробен крадец, шеф на разбойническа чета. Какво направи той? С какво ще остане в историята? … Приватизация на 30 млрд. държавно имущество. И колко влязоха в държавата обратно - 3 млрд. Къде са останалите 27 млрд.? У Костов и костовчета. И сега с парите си дърпа лостове, бута…
В резултат на това, България се превърна в най-бедната страна в Европа. Населението силно обедня. Престъпната приватизация създаде добра хранителна среда за организираната престъпност." (Филчев, интервю в 24 часа, 15.02.2010 г.)
Това изказване на Филчев, посткомунистическото общество прие за истина. Все пак, казано е от главен прокурор.
Казаното от Филчев, спрегнато с обвиненията на Петър Стоянов, бе повторено от президента Росен Плевнелиев: "Освен това, ние извършихме най-лошата приватизация в цяла Европа - активи за 30 милиарда евро, ние продадохме само за 3 милиарда."
Премиерът Бойко Борисов потрети и доразви същото, този път спрегнато с инсинуациите на Георги Първанов: "Затова с МВР, на ДАНС разпоредбите, които ще дам, да направим ревизия на целия преход. На всички приватизационни сделки, за да стане ясно кой кога и какво е продавал и дали това е реалната цена. В тази сфера, живот и здраве да минат изборите ще се съсредоточим в пълния обем…Може би давността на приватизацията трябва да върви с този вот на недоверие. Над 30 млрд. лв. са откраднати по време на приватизацията в България и няма наказани…. Борисов направи заявка, че герб ще предложат да отпадне давността за престъпления, за да може да се разследва целият криминален преход на приватизацията." (Борисов. Пресконференция. 26.10.16 г. и изявление пред журналисти Бургас, 4.11.17)
Политическата измама на БСП, бе продължена от главна прокуратура и от политическата партия ГЕРБ, което ми дава основания да ги третирам като едно цяло. Няма никакво друго обяснение, за синхронизираните твърдения на тези двама президенти, главен прокурор и премиер. За тези висши официални представители на държавата е задължително, преди да говорят публично, да поискат официална информация за приватизацията. И ако не могат сами да се ориентират в статистическите данни, да прочетат многобройните споразумения с МВФ, МБВР и другите МФИ, от които се вижда, че ФИНАНСОВАТА ПОДКРЕПА ЗА БЪЛГАРИЯ Е ПОЛУЧЕНА ТОЧНО ЗАРАДИ ОСЪЩЕСТВЕНАТА ПРИВАТИЗАЦИЯ. За тези най-овластени лица е задължително да се обърнат към Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол и да сверят числата, с които систематично мамят общественото мнение.
Ще докажа по-долу, че не са го направили и са клеветили в хор.
За мен е необяснимо защо нито един разследващ журналист, чието призвание е да контролира властите, не потърси отговор на въпроса: вярно ли е, че държавно имущество за 30 млрд. е приватизирано за 3 млрд., тоест "откраднато" по красноречивия изказ на Борисов.
Отговорът на този въпрос е публично даден и е на разположение на всеки. Но преди да го покажа, нека обърна внимание на забвното боравене с числата.
Главният прокурор (Филчев) не казва с какво е измерил кражбата от 30 млрд. - с левове ли? Какви? - неденоминирани или деноминирани; с долари ли?
Президентът Плевнелиев отсича, че са били евро, макар че тогава евро нямаше. АПСК и НСИ и сега не дават информация за приватизацията в евро.
Премиерът Борисов е по-лековат на говорене - за него 30 млрд. са левове и така както го е казал се подразбира деноминирани. Така че един говори за милиарди въобще, друг - за милиарди в евро, а трети в левове … Хорът на лъжата очевидно пее фалшиво." (Край на цитата)
ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
quasimodo
Рейтинг: 501 НеутралноАхахахахахахахахаааааа..... Охххх...
Тая магистрала ша им излезе през задника на сърбите, точно защото няма нищо вярно в твърдението Ви. И политиката им на шикалкавене и заемане на позиции пасивни спрямо ЕС са ненапразни и неслучайни. Сърбите се опитват, къде успешно, къде не чак толкова, да държат една лъскава витрина. Зад нея обаче се продават все повече гнили плодове.
"Дружбата" им с Русия не е причината за това. "Дружбата" им с Русия е жалък опит икономическият им крах да бъде представен като политически разумен и балансиращ избор. Сърбия е една евразийска провинция, в която все по-голямо надмощие вземат китайските управители. Дори руснаците го разбраха пределно ясно и поради това не виждаме активна руска политика в тази държава, каквато би могла да се очаква. Само мънкане и брътвежи за православно братство.
Всички знаят, кой държи Сърбия за топките и за Русия, и за Сърбия е финансово невъзможно, а за ЕС неизгодно да освободят тази държава от тази ръката...
dorn
Рейтинг: 1429 НеутралноТози кратък, но точен анализ трябва да влезе в учебниците по история за 10 клас.
niki
Рейтинг: 8 Неутрално! Неолиберална идиотщина.
nikiniki
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#75] от "dorn":
nikiГлупости.
niki
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#75] от "dorn":
nikiГлупости.
niki
Рейтинг: 8 Неутрално"... забавянето на темпото" за членство в еврозоната и Банковия съюз би било груба стратегическа грешка, съпоставима с отказ от членство в ЕС и НАТО."
nikiЧленството ни в ЕС и НАТО са най-недемлкратичното и пълна глупост.
magnas
Рейтинг: 985 ЛюбопитноВъв времена, в които се повтарят хиляди лъжи стотици пъти, не е зле и някои истини да се преговарят периодично. Така работи системата наречена "обществено мхение".
Очакваме скоро Капитал и Дневник да се продават в Лафка...
Планът на Тръмп за България и Югоизточна Европа да проработи. Изгърбихме се от това наведено в една посока положение.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#79] от "niki":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoГлупаво да....за тъпи галоши като тебе.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1316 НеутралноНе е споменат Поразяващата уста...по-малко известен като Румен Гечев. Оня същият, който от няколко години обикаля по студията на ТВ да обяснява що е това икономика, но крие факта, че беше министър на икономиката точно през 95-та и 96-та година.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoТова червено икономическо недоразумение носи вината за фалита на България през 97-ма година.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#76] от "niki":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoИмаш ли понятие що е то неолиберастия, че дрънкаш простотии бе?
Neznámý
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#34] от "Александър":
2.... пред вероятна гражданска война...
Нямаше откъде да се вземе подобна война. Имаше виц за радио Ереван и че в страната са само селяни, та затова и гражданската война е невъзможна, но истината е, че България, макар и разединена и със значителни малцинствени групи в състава на населението, просто не е сред страните, където тези малцинствени групи оспорват властта и лидерството. Няма протурско управление с лидери етнически турци, няма ромско управление на българската държава, политиците като цяло са все българи.
Иначе и това е отговор спрямо всички коментирали - валутният борд е все едно кой и кога го въведе, кои са "родителите" и какво мислят трети лица за съществуването му. Фактите са, че той допринесе за финансовата стабилност и дисциплина може би напук на действителността. България е единствен пример за "успял" валутен борд. Навсякъде другаде тази "рецепта за стабилност" на МВФ се провали с гръм и трясък. И още една забележка за неикономисти - курсът на една валута спрямо друга НЕ Е БЕЛЕГ за силата на една икономика. $1 е 7 юана, но също и 1,50 лв (приблизително, по спомен, нямам досег до реалния курс сега и не ми се проверява), това не значи, че българската икономика е 4,3 пъти по-силна от китайската (някой беше го написал спрямо германската и българската икономика)...
Октавиан
Рейтинг: 274 НеутралноДС преносителят на куфарче и заводи осветлява за важни истини от дирижирания преход. Сцена от филма "Господин за един ден" - втора част, заснета в разград (част от тутраканската селищна система!!)
вестник дневник е медия контролирана от голяма северна държава-бензиностанция. вестник дневник не е искрен с читателите си и ги третира като материал за облъчване и манипулация. списвачите на вестник дневник нямат професионално ниво и не биха си намерили работа в свободния свят.Günther
Рейтинг: 732 НеутралноДа, за учебник по история, за учениците, материалчето е добро. Кратко, изчерпателно и не е украсено с политика тип продукция на хората от мозъчния тръст на Цецо Цветанов. "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Nathan Cohen
Рейтинг: 309 НеутралноИво Прокопиев за колко приватизира Каолин? В Бълхария икономиката и обществото са такива, защото преобладавщата част от икономическия ъндерграунда са подобни на Прокопиев - натрупали активи от приватизацията,т.е разпределяне на актив, който не е бил изработен от тях, а заграбен.
Октавиан
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#87] от "Nathan Cohen":
вестник дневник е медия контролирана от голяма северна държава-бензиностанция. вестник дневник не е искрен с читателите си и ги третира като материал за облъчване и манипулация. списвачите на вестник дневник нямат професионално ниво и не биха си намерили работа в свободния свят.хората, които цъкат минуси на този коментар, имате ли въобще какво да кажете по темата? Или ще набедите за враг/трол/руснак автора му, само защото казва нещо вярно, спрямо което природонаселението може само да блее (и да цъка минуси :Д) ?
volarok
Рейтинг: 3135 НеутралноИма силни мераци за падането на борда - така хем ще се откраднат спестяванията на хората и фирмите, както през 1995/96 г., хем някои ще си погасят многомилионните кредити към банките с жълти стотинки.
Суджук Герберите
Рейтинг: 426 НеутралноЯсно е, масирана атака срещу валутния борд.
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!Делян и шефа му понасят сериозни финансови загуби и ще се опитат да се спасят като всеки друг мафиот - като обезценят дълговете си.
Само че вече не сме 96та.
Хакуна Матата !
Рейтинг: 778 РазстроеноДо коментар [#4] от "ecolinks1234":
Stupid people make me sick"След последвалите политически промени - избирането на Петър Стоянов за президент и спечелването на парламентарните избори от ОДС начело с Иван Костов, сантиментът към България се смени и МВФ вече беше готов да отпусне заем в подкрепа на въвеждането на валутния борд."
До коментар [#11] от "plebs":
През 1996/97 се подготви огромната измама, останала невидяна в унеса от революционния плам на тогавашните протести. Някак се проспа, че задоволявайки популистките щения на избиратели, приятели, профсъюзи, страната безхаберно се водеше към огромна инфлация. Проспа се и отговорността на тези, които съзнателно попречиха валутният борд да бъде въведен през есента на 1996 при курс на долара към лева 1:270 за да се осъществи през пролетта на 1997, когато хиперинфлацията обезцени лева до 1:3000.
------------------------
Вшите постове ме върнаха в Онова време 1996-1997 год.
Такива са Фактите и това е самата истина.
Въпросът е ЗАЩО Сантиментът се сменя ???
Ето един непреубеден отговор.
Защото Държавата България трябваше да бъде разграбена и подчинена.
Фактите :
При Виденов
$1 - 30 лв
При Костов
$1 -3000 лв.
Историческата истина ни задължава да кажем, че по Онова време най-големият привърженик и радетел за приемането на Борда беше Ж.Виденов.
Пак в името на Историческата истина, трябва да признаем, че най-големият враг на МВФ беше Иван Костов. Той беше и основната причина Борда да не се осъществи при Виденов.
7-8 месеца по-късно Костов /премиер/обърна палачинката и се договори с МВФ :
$1 -3000лв. Честито на печелившите !
Договори се и с Опозицията , че никой няма да бъде преследван...
И сега същият този Костов дава акъл ?!? А би трябвало да е в затвора.
wanderer
Рейтинг: 2217 НеутралноДо коментар [#26] от "samoedin":
"А тук тя е посочена съвсем ясно - обезкървяването на нацията ни посредство емиграция на голяма част от нашите сънародници по ред причини, основно икономически !"
Ами не ясно, дори е много подвеждащо - обезкървяването поради емиграция за периода 1997-2017 г. се оценява на 600 хил. души (30 хил. души годишно). Загубата на доверие в политическата класа рефлектира в демографска криза с "пропуснато бъдеще" от 1.2 млн. по-малко родени деца. При това процесите, емиграция и раждаемост, са зависими - напускането на млади хора задълбочава демографската криза. В нашия случай, емиграцията ескалира допълнително демографската криза, направо в порочен кръг. След още 20 ходини раждаемостта ще е паднала под 35 хил. годишно при 120 хил. през 1989 г. и тогава имаше отрицателен прираст.