По никакъв начин биеналето не трябва да бъде отнето на художествената общност!Колкото повече, толкова повече!
Само не е ясно за каква омраза ни говори авторката Евладия. Да не би гилдията да се самоизяжда? Ма не бива така бе, куратори и художници! Дръжте се на висотата на концептуалното.
Що се отнася до "рекламните фишеци", госпожицата очевидно не си дава сметка, че благодарение на ИКЕА ние научихме и за оригиналния шедевър, изложен във Венеция. Инак щяхме да останем слепи за пост-нео-транс-екс-модернизъма.
Изцяло се съгласявам с написаното от уважаемата авторка на статията. Отговарям на въпроса "Как живеем" - заглавие на творбата, която ни провокира да се замислим: - Живеем и мислим бедно и все близо до телесното, материалното; - Живеем с мерки като в бакалия, а животът е много по-богат и интересен; - Живеем и мислим на дребно, при дребните сигурни ползи, без хоризонт; - Живеем без (нужда от) културата и вън от красотата; - Живеем и мислим зло и завистливо; - Живеем лошо (поради горните констатации). Изразните средства - интериор на зала с тавани, тежки греди и елементи от БЛАГОРОДЕН ДЪБ, най-вероятно на няколкостотин години - късният венециански Ренесанс. За архитектите на реновацията на сградата дъбовата греда е била такава ценност, че едва забележимо е подсилена със стоманен швелер, но не е махната. Дъбът с цялото си великолепие и достойнство ярко контрастира с пана от евтин екструдиран пенополистирен. Ето това е опитът за обобщение - днес (си въобразяваме че) живеем - в света на евтините еднодневки в стила на ИКЕА, живеем без ценности и идеи, живеем при дребната полза и евтиното доволно живуркане ден за ден. Раздразнението на еснафите е обяснимо. Мен лично те дори не ме дразнят, презирам ги.
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
IKEA продава мебели, които с цената си се вместват в един вид портмоне, а с дизайна си -- в друг културен модел. Може да стане и обратното -- както видяхме, когато надникнахме у Баневи, украинеца, дето офейка и пр.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Фибрана как го лепят, на топки, или с дюбели? За едни алпинисти питам.
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
Едно твърде важно за позицията ми на гражданин, допълнение: Ако държавата ще подкрепя някого с парите на данъкоплатците, то нейните чиновници са морално задължени да правят това на светло, а не да доказват някакви ползи от свършени на тъмно факти. Как така се финансират едни, а не други? И, защо? Съмненията за корупция не са лесни за разсейване. Иначе нормално за всеки творец е да си проправя път сам, не с подкрепата на чиновници. Моят син, архитект в лондонска компания и визуален артист, създава своите арт-проекти в свободното си време и не чака министерството на културата да го финансира с половин милион, защото е свободен и независим артист. И все пак - защо финансирате филанкишията, а не моя син?! Съмненията за корупция при всяка намеса на държавата в живота на хората са налице.
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
местната флора и фауна, която се мазни с години на соц.културтрегери и назначени администратори, за да припари въобще до този арт форум.... според мен тази мизерия говори повече за изключителна липса на самоувереност както и градена с десетилетия ткзс-зависимост от хора, които точно един артист би трябвало да ВЗРИВИ.
но в този соц-парцал и сред тези коментари може да се чуе само друго, че все пак, че венеция, че шанс.....какви нещастници
вестник дневник е медия контролирана от голяма северна държава-бензиностанция.
вестник дневник не е искрен с читателите си и ги третира като материал за облъчване и манипулация.
списвачите на вестник дневник нямат професионално ниво и не биха си намерили работа в свободния свят.
400 000 лв за да покажем чаши правени от стъкло което е изхвърлено. Аеде стига вече.На цялата работа в "произведението" се набляга на това че е рециклирано стъкло. Нещо за художествената част да се каже? Абе чаши като тия които продават в Икеа. Толкова за художествената част
Поддържай илюзията, Торбеш. Въобразявай си, че живееш ;)
Не мисли, че не е по джоба на милиарди човеци да се обзаведат с Благороден Дъб. Не е и във възможностите на иначе заможна околна в среда Майка природа.
Интериорните "изразни средства" са изразни. Средства посреднически. И Екстериорните.
Сиреч: Средствата търпят оптимални заместители.
Проблем е целевия резултат. Кичът. Там предварително се намесват out of control финансови средства.
Затова Оги Минчев напомня на Европейския съюз в съседна публикация, че от хилядолетия Европа e (хъката мъката...) Християнска цивилизация.
Изразните средства - интериор на зала с тавани, тежки греди и елементи от БЛАГОРОДЕН ДЪБ, най-вероятно на няколкостотин години - късният венециански Ренесанс. За архитектите на реновацията на сградата дъбовата греда е била такава ценност, че едва забележимо е подсилена със стоманен швелер, но не е махната.
Дъбът с цялото си великолепие и достойнство ярко контрастира с пана от евтин екструдиран пенополистирен.
Владия се е метнала на барикадата, за да защити с лъжи, манипулации, лицемерие и откровени глупости участието в Биеналето на приближените на частната фондация ИСИ художници, които съвсем не са "млади" и които осъществиха стремежите на същия този кръг около Бубнова и Солаков да има пълен контрол върху това участие. През 2011г. тази групичка, заедно с Мария Василева, която се прослави миналата година с опита да пробута фалшификати на българския модернизъм, са били вдигнали шум до небесата чрез отворени писма и оплаквания до чуждестранни институции, защото тогава Вежди Рашидов си бил позволил да назначи чужд комисар и куратор, който пък избрал художници не от ИСИизбраните, за да ни представят във венецианското биенале. Припевът на тези писма и оплаквания е била "прозрачността" на процедурата. Е, тази година процедурата се е отличавала с особена НЕпрозрачност, дотолкова, че комисията си е позволила да промени критериите и механизма по оценяването в последния момент, за да може да угоди на проекта, избран за победител и на практика наказвайки останалите проекти. Причината е била, че този проект не е отговарял на едно от условията, а именно, да притежава план за популяризиране, което в последствие се видя, защото в чуждестранните медии не се появиха материали за нашето участие, освен няколко платени дописки.
Много е смешно и твърдението на културоложката Владия, че социализмът бил отдалечил художника от публиката. Проектът за нашия павилион е типична илюстрация за пълното отдалечаване и отчуждаване на т.н. артисти от тяхната публика и следва световната тенденция, характерна за т.н. концептуално изкуство, което става все затворено и самовглъбено, в смисъл, че се прави от и е предназначено за хора от една затворена специализирана сфера, че следва някакви вътрешни за нея дискурси и в действителност нито е предназначено за широката публика, нито има нужда от нея. Всичко това се отнася за проекта на Букова и Лютаков, с кураторка Млечевска. Той има значение единствено за тях и техните кариери. Това, че е било платено на професор от австрийски университет и на един млад френски философ, за да напишат обичайните есета с цел създаване на някакъв смисъл и концепция на проекта, е само част от баналната игра на съвременното кураторство. А най-лесно се пълни празното, както е и в случая.
Все по-често се налага тезата, че 400 000 лева са били повече от достатъчни за успешното представяне на България на Венецианското биенале ... Може би министър Банов трябва да се вслуша в големите експерти Владия Михайлова и Ярослава Бубнова и да намали бюджета за следващата година, а излишните 100 000 да се пренасочат към отменения поради липсата на финансиране балетен конкурс във Варна? Той също е най-старият и най-престижният в света, но за разлика от Венецианското биенале може да се посети от повече българи!
който иска да прави изкуство и да се представя в кукурландия ако ще да си търси проекти и да финансира участието си. аман от раздавена на пари на калпак за глупости.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 3110 НеутралноАко, не дай си Боже, пипнем някой вирус там, въпросът може да се трансформира в "защо ти беше, мама, това Венецианско биенале?".
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)Освен това културтрегер(к)ите не пишат "616 човека", грозно е.
Lemmy
Рейтинг: 1639 ВеселоПо никакъв начин биеналето не трябва да бъде отнето на художествената общност!Колкото повече, толкова повече!
Само не е ясно за каква омраза ни говори авторката Евладия. Да не би гилдията да се самоизяжда? Ма не бива така бе, куратори и художници! Дръжте се на висотата на концептуалното.
Що се отнася до "рекламните фишеци", госпожицата очевидно не си дава сметка, че благодарение на ИКЕА ние научихме и за оригиналния шедевър, изложен във Венеция. Инак щяхме да останем слепи за пост-нео-транс-екс-модернизъма.
Торбеш
Рейтинг: 1708 НеутралноИзцяло се съгласявам с написаното от уважаемата авторка на статията.
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Отговарям на въпроса "Как живеем" - заглавие на творбата, която ни провокира да се замислим:
- Живеем и мислим бедно и все близо до телесното, материалното;
- Живеем с мерки като в бакалия, а животът е много по-богат и интересен;
- Живеем и мислим на дребно, при дребните сигурни ползи, без хоризонт;
- Живеем без (нужда от) културата и вън от красотата;
- Живеем и мислим зло и завистливо;
- Живеем лошо (поради горните констатации).
Изразните средства - интериор на зала с тавани, тежки греди и елементи от БЛАГОРОДЕН ДЪБ, най-вероятно на няколкостотин години - късният венециански Ренесанс. За архитектите на реновацията на сградата дъбовата греда е била такава ценност, че едва забележимо е подсилена със стоманен швелер, но не е махната.
Дъбът с цялото си великолепие и достойнство ярко контрастира с пана от евтин екструдиран пенополистирен. Ето това е опитът за обобщение - днес (си въобразяваме че) живеем - в света на евтините еднодневки в стила на ИКЕА, живеем без ценности и идеи, живеем при дребната полза и евтиното доволно живуркане ден за ден.
Раздразнението на еснафите е обяснимо.
Мен лично те дори не ме дразнят, презирам ги.
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 3110 НеутралноIKEA продава мебели, които с цената си се вместват в един вид портмоне, а с дизайна си -- в друг културен модел. Може да стане и обратното -- както видяхме, когато надникнахме у Баневи, украинеца, дето офейка и пр.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
tnx22640112
Рейтинг: 8 НеутралноНамери си частни спонсори пък участвай където искаш, какво занимават обществеността с глупости?
proventuss
Рейтинг: 615 ВеселоФибрана как го лепят, на топки, или с дюбели?
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстаниеЗа едни алпинисти питам.
Торбеш
Рейтинг: 1708 НеутралноЕдно твърде важно за позицията ми на гражданин, допълнение:
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Ако държавата ще подкрепя някого с парите на данъкоплатците, то нейните чиновници са морално задължени да правят това на светло, а не да доказват някакви ползи от свършени на тъмно факти.
Как така се финансират едни, а не други? И, защо?
Съмненията за корупция не са лесни за разсейване.
Иначе нормално за всеки творец е да си проправя път сам, не с подкрепата на чиновници.
Моят син, архитект в лондонска компания и визуален артист, създава своите арт-проекти в свободното си време и не чака министерството на културата да го финансира с половин милион, защото е свободен и независим артист.
И все пак - защо финансирате филанкишията, а не моя син?! Съмненията за корупция при всяка намеса на държавата в живота на хората са налице.
Октавиан
Рейтинг: 294 Неутралноместната флора и фауна, която се мазни с години на соц.културтрегери и назначени администратори, за да припари въобще до този арт форум.... според мен тази мизерия говори повече за изключителна липса на самоувереност както и градена с десетилетия ткзс-зависимост от хора, които точно един артист би трябвало да ВЗРИВИ.
вестник дневник е медия контролирана от голяма северна държава-бензиностанция. вестник дневник не е искрен с читателите си и ги третира като материал за облъчване и манипулация. списвачите на вестник дневник нямат професионално ниво и не биха си намерили работа в свободния свят.но в този соц-парцал и сред тези коментари може да се чуе само друго, че все пак, че венеция, че шанс.....какви нещастници
*****
Неутрално400 000 лв за да покажем чаши правени от стъкло което е изхвърлено. Аеде стига вече.На цялата работа в "произведението" се набляга на това че е рециклирано стъкло. Нещо за художествената част да се каже? Абе чаши като тия които продават в Икеа. Толкова за художествената част
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 3110 НеутралноКристо да е взел половин милион от данъкоплатците на някоя страна? За един преател питам.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)dnevnikar
Рейтинг: 4594 НеутралноUNITED ЕU UNION
Блато надградено нанагорно до град ;)
Венеция потъва под наплив на туристи.
Защо сте в нужда от биенале там?
Защо точно там?
Кристо направи "биенале" в неизвестно градче в Италия
и популяризира градчето.
Ама Кристо е световно известен артист и бизнесмен.
Индивидуален.
А вие мечтаете зад "ни".
"Защо ни е необходимо Венецианското биенале"
dnevnikar
Рейтинг: 4594 НеутралноUNITED EU UNION
Поддържай илюзията, Торбеш.
Въобразявай си, че живееш ;)
Не мисли, че не е по джоба на милиарди човеци да се обзаведат с Благороден Дъб.
Не е и във възможностите на иначе заможна околна в среда
Майка природа.
Интериорните "изразни средства" са изразни.
Средства посреднически.
И Екстериорните.
Сиреч:
Средствата търпят оптимални заместители.
Проблем е целевия резултат.
Кичът.
Там предварително се намесват
out of control финансови средства.
Затова Оги Минчев напомня на Европейския съюз
в съседна публикация, че от хилядолетия Европа
e (хъката мъката...) Християнска цивилизация.
До коментар [#3] от "Торбеш":
Изразните средства -
интериор на зала с тавани, тежки греди и елементи от БЛАГОРОДЕН ДЪБ, най-вероятно на няколкостотин години - късният венециански Ренесанс.
За архитектите на реновацията на сградата дъбовата греда е била такава ценност, че едва забележимо е подсилена със стоманен швелер, но не е махната.
Дъбът с цялото си великолепие и достойнство
ярко контрастира с пана от евтин екструдиран пенополистирен.
Ето това е опитът за обобщение -
днес (си въобразяваме че) живеем.
princess_x
Рейтинг: 1326 НеутралноВладия се е метнала на барикадата, за да защити с лъжи, манипулации, лицемерие и откровени глупости участието в Биеналето на приближените на частната фондация ИСИ художници, които съвсем не са "млади" и които осъществиха стремежите на същия този кръг около Бубнова и Солаков да има пълен контрол върху това участие. През 2011г. тази групичка, заедно с Мария Василева, която се прослави миналата година с опита да пробута фалшификати на българския модернизъм, са били вдигнали шум до небесата чрез отворени писма и оплаквания до чуждестранни институции, защото тогава Вежди Рашидов си бил позволил да назначи чужд комисар и куратор, който пък избрал художници не от ИСИизбраните, за да ни представят във венецианското биенале. Припевът на тези писма и оплаквания е била "прозрачността" на процедурата. Е, тази година процедурата се е отличавала с особена НЕпрозрачност, дотолкова, че комисията си е позволила да промени критериите и механизма по оценяването в последния момент, за да може да угоди на проекта, избран за победител и на практика наказвайки останалите проекти. Причината е била, че този проект не е отговарял на едно от условията, а именно, да притежава план за популяризиране, което в последствие се видя, защото в чуждестранните медии не се появиха материали за нашето участие, освен няколко платени дописки.
Много е смешно и твърдението на културоложката Владия, че социализмът бил отдалечил художника от публиката. Проектът за нашия павилион е типична илюстрация за пълното отдалечаване и отчуждаване на т.н. артисти от тяхната публика и следва световната тенденция, характерна за т.н. концептуално изкуство, което става все затворено и самовглъбено, в смисъл, че се прави от и е предназначено за хора от една затворена специализирана сфера, че следва някакви вътрешни за нея дискурси и в действителност нито е предназначено за широката публика, нито има нужда от нея. Всичко това се отнася за проекта на Букова и Лютаков, с кураторка Млечевска. Той има значение единствено за тях и техните кариери. Това, че е било платено на професор от австрийски университет и на един млад френски философ, за да напишат обичайните есета с цел създаване на някакъв смисъл и концепция на проекта, е само част от баналната игра на съвременното кураторство.
А най-лесно се пълни празното, както е и в случая.
Petko Dourmana
Рейтинг: 1441 ВеселоВсе по-често се налага тезата, че 400 000 лева са били повече от достатъчни за успешното представяне на България на Венецианското биенале ... Може би министър Банов трябва да се вслуша в големите експерти Владия Михайлова и Ярослава Бубнова и да намали бюджета за следващата година, а излишните 100 000 да се пренасочат към отменения поради липсата на финансиране балетен конкурс във Варна? Той също е най-старият и най-престижният в света, но за разлика от Венецианското биенале може да се посети от повече българи!
асен георгиев
Рейтинг: 845 Неутралнокойто иска да прави изкуство и да се представя в кукурландия ако ще да си търси проекти и да финансира участието си. аман от раздавена на пари на калпак за глупости.