За първи път Борисов влиза в открит сблъсък с лобитата на ДПС

Според директора на ББР заемът от 75 млн. е отпуснат на колекторска фирма, която е трябвало да изкупи с тези пари лоши кредити на две български банки. И това срещу десетки милиони.

© Велко Ангелов

Според директора на ББР заемът от 75 млн. е отпуснат на колекторска фирма, която е трябвало да изкупи с тези пари лоши кредити на две български банки. И това срещу десетки милиони.



Коментарът е от "Фейсбук" по повод нареждането на премиера Бойко Борисов изпълнителният директор на Българската банка за развитие (ББР) Стоян Мавродиев да бъде освободен от поста си заедно с целия борд на банката заради публикация за скандален заем от 75 млн. лв., предоставен на дружество, свързано с една от най-големите колекторски компании, разкрит от "Капитал".


Уволнението на Мавродиев и останалите директори на ББР беше крайно наложително. То е и първият случай, в който Борисов влиза в открит сблъсък с лобитата на ДПС в правителството и извън него от 2013 г. насам.


Според директора на ББР заемът от 75 млн. е отпуснат на колекторска фирма, която е трябвало да изкупи с тези пари лоши кредити на две български банки. Т.е.




държавата подкрепя финансово тези банки, но без да получи в замяна никакъв дял или контрол


върху тях. Държавата изглежда получава като залог единствено самата колекторска фирма - т.е. лошите кредити и неизвестно какви други обезпечения. И това срещу десетки милиони.


В началото на годината Борисов започна странен, нелеп разговор за отлагане на кандидатстването ни за чакалнята на еврозоната. Мнозина подозираха, че зад това отлагане стоят


мераците на определени групировки да не допуснат допълнителен контрол върху банките,


с които работят. Сегашната ситуация само засилва тези подозрения.


Но има моменти, в които наглостта прелива и става толкова явна, че политик с чувство за самосъхранение не може да не реагира. Каквото и да е обяснението, трябват ясни отговори на много въпроси, защото нещата изглеждат зле (по думите на Дончев).


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (163)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Неутрално

    Кантара ще го наклони Гешев !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Неутрално

    Ако бойко разчисти авгиевите обори си осигурява новия мандат.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Неутрално

    Сега ще видим кой е колосът на глинените крака.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Неутрално

    Отвори се Исторически шанс !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Неутрално

    Къде е оня гербераст от вчера дето твърдеше че мерудиев бил голям банкер ?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    Ако бойко разчисти авгиевите обори си осигурява новия мандат.
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА


    Пак греда за Корнелия!

  7. 7 Профил на liz31552545
    liz31552545
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Сблъсък, не сблъсък кредитът е вече даден!

  8. 8 Профил на Cybersas BG
    Cybersas BG
    Рейтинг: 39 Любопитно

    И защо пет коментара един след друг? Не можели само един? Разпиляна мисъл? Деменция? Нервно разстройство?

  9. 9 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3166 Неутрално

    Снимката е прекалено оранжева и не се виждат честните му сини очи.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  10. 10 Профил на ages
    ages
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    Като е казал "А", да каже и "Б" - да уволни Горанов.

    Защо ако не да?!
  11. 11 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Съмнявам се! Действията му са съгласувани с когото трябва. Просто ще изгори поредният бушон, без да бъде наказан, а вождът ще излезе чист. Той носел голяма отговорност, но само когато му изнася. А явно не е дошло времето да махат него, защото не е готов следващият месия - Радост спря по средата в устрема си да блесне, вероятно се мисли за един друг в униформа с висок рейтинг.

  12. 12 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1380 Весело

    Изглежда, че оздравяването на тези две банки е невъзможно без държавна помощ. Баце и Владко опитаха, но работата се разсмърдя. Сега големият въпрос пред тях е как ще прекъснат потоците от информация за да не се разбере как държавата спасява банките на наши хора. Другият вариант е да оставим мафията без банки, ама това не ми се вярва да се случи в този живот... пък и в другия.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3794 Неутрално

    Към мнението на Смилов (с което съм съгласен по принцип), искам да прибавя и далеч по-подробния и аргомунтиран анализ на Илиян Василев от снощи. Човекът явно знае какво говори:

    Дори няма да се ядосвам. Съветвам и вие да не се ядосвате. Може и да си сипете.
    В същност Мавродиев си върши работата за която е назначен и за която получава една от най-високите заплати, ако не и най-високата в държавния бизнес.. Какво ви каза за СТ Груп?. Че основната част от средствата ще отидат за изпълнение на схема за изкупуване на лоши кредити от две банки /хайде да познаем кои са те от раз/ Като им налее ликвидност, банките ще могат в мътните води да си оправят портфейлите, а някои "изключителни", включително корпулентни, кредити за пореден път да сменят титуляра на държателя на дълга. За да се загуби връзката.

    Акцията е "перфектна". Примерно 250 милиона лоши кредити на Банките на Олигарсите се купуват за 75 милиона лева - от колекторската фирма, т.е. за сумата колкото е кредита. Това са пари, на практика безотчетни, защото с тях се спасяваме от коронавируса в условията на извънредност.

    В проблемния пакет на двете банки има кредити, които не трябва да се пипат /на нашите/ и такива които може са пипат /на другите/. Тоест едни малки и средни бизнес ще ги притиснем до стената, ще го заплашваме със съд с ЧСИ и ще си върнем парите. Дори и "нашите", от кумова срама могат да върнат една десета от кредита и затваряме нещата. Дългът е изчезнал. Банката Х /от двете дарлинг банки на властта/ го е отписала от баланса си, може и печалба на декларира. "Нашите" кредитополучатели вече нямат дълг, няма и производства срещу тях, остават с чисто кредитно досие.

    Компанията СТ Груп е типична "шел" компания, във всеки момент може да фалира.
    И пак "нашите банки" получават реални пари, срещу продажбна на пакети от лоши кредити, които знаят че няма да бъдат върнати, ако останат у тях. Поне тези на корпулентните.

    И така ще глътнат глътка въздух.

    Не за пръв път ББР прави "държавни" кредити за избрани олигарси. Помните ли Оманския фонд, който се оказва "сарайски"?. И тези 150 милиона лева кредит, който държавната банка даде на един олигарх, зад който стоят сараите, в същност е част от сделката за уреждането на спора. За да може Оманския фонд да си оттегли претенциите в САЩ, защото делото КТБ виси със страшна сила, а зад океана ими и други свързани дела.

    Има още един трик, който прилагат. По новата методика на ЕЦБ ако банка закъса първо се опитва т.н. bail in, тоест спасението е за сметка на акционерите. Ако примерно ББР, тоест държавата, защото Централната ни банка е гипсирана при валутен борд, реши да осигури ликвидна подкрепа на въпросните наши банки, тя трябва да го направи за сметка на акционерите. Даваш ресурс за изчистване на лошите кредити и стабилизиране на банката, но намаляваш собствеността на акционерите. Примерно в една от банките, която уж имаше капитализация преди години от близо един милиард, вече е примерно около 100 милиона, пак частично заради лошите кредити. Като вместо да налееш през кредит към СТ Груп 75 милиона лева кредит, който изчиства много повече дълг, просто увеличиш капитала на банката с тази сума, първоначални 85 процента от банката, които принадлежат на двамата акционери, падат под 50 процента. И държавата поема пълния контрол.
    По схемата, която прилагат сега обаче, наливат публичен ресурс без да пипат дяловете на акционерите. Те разбира се ще се отчетат по веригата и към политиците и към шефовете на банката.

    Сега бързат като луди, защото ЕС не следи за държавна помощ и каквато далавера направят направят. Мандалото ще хлопне скоро.

    Да сравним, без да се ядосваме, за да видите колко гнила я цялата схема на управление. И кого реално спасява държавата с предимство.

    До този момент НИТО ЕДИН ЛЕВ не е постъпил като държавна помощ за реално нуждаещия се малък и частен бизнес. НИТО ЕДИН.

    За сметка на това, имаме 75 милиона лева инжекция /и това е само част от това което се готви/ в един бизнес на "наши" хора, за да ги освободи от други "лоши" кредити на други наши хора.

    Както каза днес Красен Станчев в Алтернативата, ББР е всичко друго но не и банка за развитие, или по-скоро бих допълнил Банка за Развитие и Охрана на Олигархичния Бизнес.

    Борисов е капо ди тути капи, той го е назначил, Борисов да си поеме отговорността. Няма нужда да се хабите на ниво Мавродиев. Той си получава своето.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  15. 15 Профил на ages
    ages
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    Няма да се учудя, ако Горанов поеме ББР, така ДПС нищо не губят. А пък на негово място застане някоя кукля на конци като Дани Кирилов.

    Защо ако не да?!
  16. 16 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    Може би, като има подкрепата и на главния прокурор, Борисов доби повече увереност.

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  17. 17 Профил на ages
    ages
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    Сблъсък, не сблъсък кредитът е вече даден!
    —цитат от коментар 7 на liz31552545


    И аз това се питам - какво става с този заем?

    Защо ако не да?!
  18. 18 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3794 Неутрално

    До коментар [#14] от "Norman Granz":

    "Както каза днес Красен Станчев в Алтернативата, ББР е всичко друго но не и банка за развитие, или по-скоро бих допълнил Банка за Развитие и Охрана на Олигархичния Бизнес."

    За разлика от Красен Станчев, аз бих я нарекъл просто СИФОН за източване на публични (мои, ваши) пари в джобовете на свързани с ДПС обръчи от фирми.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  19. 19 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1204 Весело

    Глупости, Смилов. Навремето ББ събаряше някакво барбекю в къщата на Доган, а после раздаде милиони. Последният пример преди ББР е ТЕЦ Варна, за който Доган получава 20 милиона всяка година, за да не работи.

  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Неутрално

    До коментар [#8] от "Cybersas BG":

    Да схванат И такива като теб. Прости изречения за 80% от електората.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на Parol4o
    Parol4o
    Рейтинг: 229 Гневно

    До коментар [#10] от "ages":

    И "В" - Караниколов, както и неговия заместник, който е подписал кредита в Надзорния съвет на ББР!!!

    Колелото на историята се върти!
  22. 22 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2027 Неутрално
  23. 23 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    Проблемът на Боко с тази случка се състои в това, че не е бил уведомен. Както вероятно е ставало в предишни случаи. Мавродиев не му е казал нищо, нито на министрите му. Очевидно е придобил сериозно самочувствие, помислил се е за недосегаем. Ако Боко беше предупреден вероятно щеше да каже - дайте да изчакаме няколко месеца докато отмине истерията с коронавируса, после го направете този заем.

  24. 24 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#14] от "Norman Granz":

    точно!
    само дето се чудя дали част от тези пари няма да отидат в ПИБ.
    Там има най-много кредити на нашите хора. Казаха Общинска и Пощенска, ама анзе ли някой.

  25. 25 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 955 Неутрално

    До коментар [#16] от "hamiltonf":

    В смисъл? Гешев му е казал, че ще разследва и арестува виновните ли? Може и да стане, но ще трябва първо да залови безакцизните ракиджии.

  26. 26 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 730 Неутрално

    "програмен директор на Центъра за либерални стратегии, гост-преподавател в Централноевропейския университет в Будапеща "

    Дааа, нещата полека лека се изясняват - човека е директен храненик на Сорос. Това обяснява меко казано противоречивите му мнения по доста теми. Вече не се и крие, не знам какви професори са му дали легитимност в СУ, но това показва реалната инфлация в образованието ни - купуване на влияние с пари!

  27. 27 Профил на r3sto
    r3sto
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Никакъв сблъсък няма! Кризисен ПР в най-чист вид! Даже съм готов да ловя бас за 10 млрд, че дружбата между ДПС и ББ ще стане още по-крепка.

  28. 28 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3322 Неутрално

    За какъв сблъсък говори г-н Смилов? Такъв сблъсък просто няма, по-скоро е въображаем сблъсък. За пред мат`ряла, Борисов ще го играе справедлив и възмутен, а публиката трябва да пляска. Какво следва от уволнението на Мавродиев? Ами нищо...! Поредните десетки милиони са изтекли в посока на близки до властта фирми и банки. На поста ще застане някой клонинг на Мавродиев с което въпроса приключва. Ако Мавродиев го уволняват за този кредит, къде е иначе толкова активният Гешев и защо не е проснат с белезници на асфалта?! Все пак са 75 милиона лева! На практика пенсионират Мавродиев и го пращат в заслужен отдих, като Искров. Никакви сблъсъци и всичко е точно...!

    Бивш tww09306483.
  29. 29 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1597 Неутрално

    До коментар [#12] от "puknatastotinka":

    То преди тях и сергишев го опита и беце реши да провери и той два пъти го пробва за по-сигурно.
    Ми след като е новото ктб няма как да се спаси - друг решава.

  30. 30 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3322 Неутрално

    До коментар [#10] от "ages":

    Е-е-е-е-е...! Това е прекалено. Просто няма как. Горанов е представител на ДПС и наместник на Пеевски в правителството. Кой ще надзирава подизпълнителите в ГЕРБ? ;)

    Бивш tww09306483.
  31. 31 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    По интересно е дали двете банки вече не са пречка пред кандидатстване в чакалнята.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  32. 32 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1258 Неутрално

    В никакъв сблъсък не влиза Б.Б. с Пееф, колкото и на някой умен и красив да му се иска да е така. Това не е първа стъпка от някаква дългосрочна стратегия. По-скоро е леко настъпване по крака докато се клатят двамата в любовен валс.

    over the under
  33. 33 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3405 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Пепел ти на устата

  34. 34 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1035 Любопитно

    всичко е ясно и отвратително, въпросът е пак ли всичко ще се свърши с уволнения или ще заиграе Каскета на републиката ?

    иначе в Хага май има овакантено място за дялания камък мавродиев

  35. 35 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8106 Неутрално

    Мавродиев не е виновен, а тези, дето са го назначили. Те кога и пред кого ще отговарят. Той прави това, за което е сложен на това място. Така работеше и като шеф на финансовия надзор.

  36. 36 Профил на тракиец
    тракиец
    Рейтинг: 530 Весело

    Мармотите завиват ли шоколади? Същата работа е и българската политика.

    O sancta simplicita!
  37. 37 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2416 Неутрално

    До коментар [#32] от "Отец Сисой":

    Абе, Сиси, ти де си видял умен комуниС? Я прочети кой как коментира по-горе.

    "Гениален изрод е Петьо Еврото дадеш му една бутилка уиски, изпие я и може да спретне каквото поискаш обвинение, на когото кажеш..." Делян П.
  38. 38 Профил на Are de
    Are de
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Кредита е даден, този е уволнен, но няма да бъде съден, на негово място ще се инталира някакъв друг бушон, който ще дава кредити на прасюгите. Не виждам за какво толкова се вдига шум с това уволнение. Този кредит е нареден от горе, не от Мавродиев.

  39. 39 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3438 Неутрално

    Ако бойко разчисти авгиевите обори си осигурява новия мандат.
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА


    Май не си забелязал абзац някъде в средата на статията.

    "Според директора на ББР заемът от 75 млн. е отпуснат на колекторска фирма, която е трябвало да изкупи с тези пари лоши кредити на две български банки. Т.е. държавата подкрепя финансово тези банки, но без да получи в замяна никакъв дял или контрол
    върху тях. Държавата изглежда получава като залог единствено самата колекторска фирма - т.е. лошите кредити и неизвестно какви други обезпечения..."

    Аз го разбирам като опит да се представи държавата (бандата на Борисов) да придобие дял (за изнудване) за сметка на бандата на ДПС. До сега двете банди действаха съвместно, но сега интересите им се сблъскват.
    Така, че действията на Борисов не са точно от грижа за обикновените хора и малките фирми. Поне не напълно.

    Ще поживеем и ще видим дали съм прав.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  40. 40 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    Простия факт на толкова безеремонно несъобразяване с настоящия момент, всички тези приказки за подкрепа на бизнеса и рабтещите и вместо това нагло източване на нашите пари, показа колко недосегаеми се чувстват и впрочем наистина са, защото НИЕ си траем и гледаме как ни стрижат и нищо не може да ни изведе от тази летаргия.
    Неприятно ми е да го констатирам, ама изгеждаме доста жалко.

  41. 41 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1970 Неутрално


    Няма сблъсък !!
    Щеше да има, ако кредитът на беше даден, но след като вече е даден, фирмата пълни гуша ( какъвто е предварителния замисъл ), а Боко уволнява демонстративно едни престъпни калинки, които ще замени с други такива и глупендърите аплодират .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  42. 42 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Да бе, гърменето на тоя бушон си е съгласувано с КОЙ-то трябва. Единственият му проблем е, че ще трябва да изчака няколко месеца преди да може да стане консул, че границите са затворени

    Не ме търсете преди обяд
  43. 43 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4537 Неутрално

    До коментар [#15] от "ages":

    Дали ще е Горанов или ще е Караниколов е все тая. Пак ДПС кадър ще управлява държавната банка на сараите!

  44. 44 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1258 Неутрално

    До коментар [#37] от "Николай Колев":

    Ники, Смилов за глупав и грозен ли го имаш?

    over the under
  45. 45 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3438 Неутрално

    Никакъв сблъсък няма! Кризисен ПР в най-чист вид! Даже съм готов да ловя бас за 10 млрд, че дружбата между ДПС и ББ ще стане още по-крепка.
    —цитат от коментар 27 на r3sto


    Невъзможно!
    Никоя банда няма да търпи някой да и избива техните капо!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  46. 46 Профил на nkk81
    nkk81
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#32] от "Отец Сисой":

    +1
    Неуцелиха момента. Сега Мавродията ще бъде малко наказан, а около нова година когато се почива и хората не обръщат внимание, без много шум консул някъде

  47. 47 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4537 Неутрално

    До коментар [#16] от "hamiltonf":

    Предишният гл прокурор (Цацаров) той "си го назначи"! Този гл прокурор (Гешев) му бе спуснат от сараите!

  48. 48 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    Като е казал "А", да каже и "Б" - да уволни Горанов.
    —цитат от коментар 10 на ages



    ++++++
    Ако уволни бездомния Горанов, ще му сторя поклон, но Боко няма да посмее да го направи, защото ще се озове с « десния « ГЕРБ на улицата .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  49. 49 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3405 Неутрално

    До коментар [#31] от "дерибеев":

    Отдавна са пречка ,особено с наливаните държавни пари. Тиквите само на думи искат еврозона .Иначе са си рубладжии

  50. 50 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3438 Неутрално

    До коментар [#44] от "Отец Сисой":

    Човекът ти е отговорил преди още да го попиташ така глупаво.

    "Я прочети кой как коментира..."

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  51. 51 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Плах опит на гущера да скъса опашката

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  52. 52 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 859 Неутрално

    За да имаме пряк сблъсък, трябва да изгорят бездомното финансово министърче и министърът на икономиката.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  53. 53 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 3333 Неутрално

    Гущерът къса опашката. Както е казал поетът "Какво тук значи някаква си личност..." когато има за крадене милиарди.

    Казват парите обичали тишината а Мавродиев е прекалено осветен и прекалено скандален за да я осигури. Следете внимателно съдбата му, гарантирано ще му намерят топло местенце. Защото ако ТОЙ се разприказва пред Гешев... чак тогава ще го има сблъсъкът който му се привижда на Смилов.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  54. 54 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1258 Весело

    До коментар [#50] от "Храбър":

    Ми, като задава глупави въпроси, получава глупави отговори.

    over the under
  55. 55 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1621 Весело

    ...... Никой вика от правителството, не е знаел............ Тея министрите..... те са само мисирки........

  56. 56 Профил на nkk81
    nkk81
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Най-лесния начин да разбереш за отношенията между Дебелян и Тиквата са да отвориш Пик и блиц. Видиш ли статии против БайУй значе има нещо. Точно преди да хвърли оставка първият път, Блиц обърна плочата и почна да го напада, преди това не беше така.

  57. 57 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    ББойко го дава курназ.... но утре Фибанк като хлопне кепенците.... кой ще падне от власт?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  58. 58 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    До коментар [#56] от "nkk81":

    А още по лесно е да познаеш политическия спектър по използваните епитети.....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  59. 59 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1876 Любопитно

    Да видим отговора!Довечера в "Лице в Лице" по в-ра/2/ гост ще бъде Мавродиев,ако не е отменил интервюто!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  60. 60 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Да, бе!... Да разчисти сам себе си?...

  61. 61 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    Проблемът на Боко с тази случка се състои в това, че не е бил уведомен. Както вероятно е ставало в предишни случаи. Мавродиев не му е казал нищо, нито на министрите му. Очевидно е придобил сериозно самочувствие, помислил се е за недосегаем. Ако Боко беше предупреден вероятно щеше да каже - дайте да изчакаме няколко месеца докато отмине истерията с коронавируса, после го направете този заем.
    —цитат от коментар 23 на Големи яйца:)



    Боко не бил уведомен ???
    Серизно ли мислиш, че нещо става в държавата, без негово съгласие ?
    Съвсем друг е въпросът, от къде получава инструкциите ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  62. 62 Профил на nkk81
    nkk81
    Рейтинг: 529 Неутрално

    news.bg - ако искаш безпристрастна информация
    Блиц, Пик и др. на едната страна(Дебелян, Тиквата),
    Дневник, фрог, клуб З и др са от другата страна

  63. 63 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4058 Неутрално

    С никого не се конфронтира Борисов. Мавродиев и компания си свършиха работата. никой не гозакачаше, а той си получаваше заплатата от 35 000, сега не се знае каква компенсация ще му изплатят.
    Боко уволни директорите на банката, но парите не ги търси. И никой не пита защо не се връщат? Или поне аз не съм чул.

  64. 64 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2027 Любопитно

    До коментар [#61] от "niksan1":

    А ти, сериозно ли мислиш, че тоя дето го инструктира, се интересува от съгласието на Бойко?

  65. 65 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4537 Любопитно

    До коментар [#55] от "MPetr":

    Никой не знаел, а един зам министър е член на надзорния съвет на ББР и е гласувал ЗА отпускането на този кредит. Вероятно като член на съвета ще бъде уволнен, а дали ще бъде уволнен и от длъжността зам министър?

  66. 66 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    По простото обяснение е следното - това е скрит опит да се субсидират две банки, който не са издържали тестовете на ЕЦБ за влизане в Пералнята на Еврозоната. Изглежда че не са се намерили храбреци да подарят едни 200 милиона лева на г-н Цеко и Акули.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  67. 67 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3438 Неутрално

    С никого не се конфронтира Борисов. Мавродиев и компания си свършиха работата. никой не гозакачаше, а той си получаваше заплатата от 35 000, сега не се знае каква компенсация ще му изплатят. Боко уволни директорите на банката, но парите не ги търси. И никой не пита защо не се връщат? Или поне аз не съм чул.
    —цитат от коментар 63 на historama


    Сигурно ще го пратят консул на място злачно и спокойно.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  68. 68 Профил на SoloV
    SoloV
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Аз пък имам следното обяснение на нещата : Досега Борисов беше само подставено лице на олигархията, един вид изпълнителен директор на предприятието, в което контролния пакет акции се държеше от други, главно от ДПС и сенчести икономически структури с произход бившата ДС. Сега обаче покрай извънредното положение и ситуацията около пандемията с коронавируса, както и справянето с бъдещите икономически затруднения на страната, ролята на Борисов внезапно и изненадващо се засилва за сметка на останалите фактори в задкулисието. Сега искат, не искат Доган, Пеевски и Сие ще трябва да търпят повече волности от страна на Борисов, защото в ситуация като сегашната много трудно би им могло да го сменят с някой нов Орешарски. Даже и с Гешев нямат полезен ход.
    В това следва да се търси и логиката с внезапната смяна на Мавродиев- опит на Борисов да осъществи директен контрол върху банката на ДПС, а чрез това да си осигури по-голяма свобода на действие във всички аспекти на политическия живот.
    Следващият му ход би бил смяна и на "Влади" Горанов или поне на Караниколов. Ще видим дали съм познал...Дано да съм..

  69. 69 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3794 Неутрално

    До коментар [#67] от "Храбър":

    "Сигурно ще го пратят консул на място злачно и спокойно."

    В БарЦелона, като управител на бутика за гащи, жартиери и сутиени.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  70. 70 Профил на Ksharp
    Ksharp
    Рейтинг: 2036 Неутрално

    Чак сблъсък не, просто беше време да рециклират Мавро. И това беше удобен момент и повод. Един си тръгва, друг ще го смени.
    Срещу Буци трябва да се гневите. Пардон, те са две буците...

  71. 71 Профил на Анти Шишковци
    Анти Шишковци
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Не е вярно! Ако се има предвид уволнението на ръководството на ББР, става въпрос за театър. Какви са правилата на играта? Управата на тази банка не може да направи нищо, без разрешението на министъра на финансите, изцяло зависим от хотел Берлин. Понеже назначенията в тази банка идват от същия този хотел (както и всички други назначения, там, където става въпрос за усвояване/присвояване на големи пари и активи, като ТЕЦ Варна примерно), става ясно, че всичко, което публично се поднася през съответните управляеми медийни канали е цирк. Управата изпълнява указанията, генерирани от мозъчния тръст (разбирай мамчето на истинският премиер на държавата - най-грозното шишане) условно наречен хотел Берлин, а уволнението на управата на банката е евтин PR за пред хората. Борда на директорите се съставя в хотел Берлин. Т.е. приложен е класическият номер с бушоните за пред шараните срещу съответното възнаграждение на бушоните. Доказателство - оня свинеглав гьонсурат с каскета, също назначен от хотел Берлин, мълчи по въпроса, а има пълно основавие, дори по-голямо, да приложи към управата на банката оня номер, напълно релевантен, който приложи например към Иванчева. Нищо не е така, както се поднася на близо 80% от населяващите територията, свикнали да реагират/оценяват първосигнално на поднесеното.

  72. 72 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#8] от "Cybersas BG":Да схванат И такива като теб. Прости изречения за 80% от електората.
    —цитат от коментар 20 на КМЕТ В СЯНКА


    Ти с деменция ли си? и мислиш че всички са като теб....

  73. 73 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3666 Неутрално

    По реакциите на Томислав Дончев и Бойко Борисов разбрахме, че те и представа си нямат от това какво се случва в ББР и в две куци банки.
    А Влади Горанов знае ли нещо? Ако и той не е в течение, значи коронавирусът не е най-големият ни проблем за фиска. Ако Влади е в течение, но не е информирал Борисов, значи Влади си има по-голям шеф от Бойко. Ако е информирал Борисов, значи премиерът ни от край време е бил не само в течение на нещата, ами и всичко е ставало под негово ръководство. Или пък е знаел, не е бил съгласен, но са го принудили по един или друг начин да кротува. При всички случаи и Горанов, и Борисов носят отговорност за действията на ББР.

  74. 74 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6986 Неутрално

    Временна нервна криза у премиера до назначаването на нов послушен борд

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  75. 75 Профил на SoloV
    SoloV
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Между другото дрисльовците от ПИК вече кръв пикаят по темата.
    Така че може и тезата да ми е вярна.

  76. 76 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    Г-н Смилов казва "лобитата на ДПС".
    Но като имаме предвид, че Мавродиев е един от основателите на ГЕРБ, че беше заместник-председател на парламентарна комисия след първите избори, спечелени от ГЕРБ (41-о НС), то дали Мавродиев е точно от "лобитата на ДПС"?

    Дали не е по-коректно да се каже за Мавродиев, че е "топлата връзка между ГЕРБ и ДПС" в координираното разпределяне на порциите?

  77. 77 Профил на enz54649623
    enz54649623
    Рейтинг: 54 Неутрално

    "Борисов влиза в сблъсък с лобитата на ДПС"

    БУАХАХАХА-ХА-ХА-ХАААааааа

    Номерът "ако мине" било "открит сблъсък". Щото сефте го играем, а не е политика... веселяци, престъпни веселяци, мисирки на мафията.

    Защо Борисов назначи Гешев, м?

  78. 78 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 1604 Весело

    те милионите са дадени,бай хой целият във бяло,мавродиев с уреден живот и ще видим каква друга синекурна службица ще му дадат,сараите са "наритани" за пореден път ,електората все по-гол и бос,всичко е точно иначе

  79. 79 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3666 Неутрално

    До коментар [#68] от "SoloV":

    Не споделям твоята надежда, че Бойко ще се опъне на сараите. Бойко, когато е публично разобличен изпълнител на неговата воля, веднага, по хамелеински, заема позата на строг, но справедлив съдия и издава присъда над провинилия се негов човек, като по този начин не само се опитва да се разграничи от него, но и показва на публиката, че няма да търпи нередности. Страхувам се, че и ти си се хванал на неговото театро и храниш нереалистични надежди.

  80. 80 Профил на enz54649623
    enz54649623
    Рейтинг: 54 Неутрално

    Единствената причина Борисов да "няма алтернатива" е защото е прегърнал всички клонове на мафията. По-лошо, кавото и да означава това, Борисов е мафията. За съжаление, така наречените журналисти и политически коментатори, също я обслужват с подобни "анализи".

  81. 81 Профил на nkk81
    nkk81
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#80] от "enz54649623":

    За съжаление, така наречените журналисти и политически коментатори, също я обслужват с подобни "анализи
    _________________________________________
    Мисирки

  82. 82 Профил на music___Joker
    music___Joker
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Нека не се лъжем. Мавродиев в сянка ще е има отново огромно влияние в банката. Това което сега се случва е просто един PR ход от страна на Борисов.  Няма как да рискува в тази ситуация да остави Мавродиев на тази позиция.
    Вече има голям натиск към ''щаба'' и правителството от страна на обществото, бизнеса и лица от медицинските среди. Затова днес Борисов е обявил, че ще се среща с доц. Мангъров, даже казал , че бил приятел с него. :(

    Властта започва да се клати. Мерките на тъй нареченият щаб са едно голямо театро, а икономическите мерки на правителството са един голям фарс.

    ''Борисов каза, че днес ще разговаря с доцент Атанас Мангъров, който на няколко пъти се обяви срещу ограниченията. "Ние сме добри приятели с него, по-точно сестра ми се познава с него. Днес ще дойде в 10.30, имаме добри отношения, не ми е приятно да се създава впечатление за обратното", каза премиерът. Преди няколко дни Борисов критикува тезите му, като го призова да каже колко хора ще умрат, ако се отменят ограниченията и се реализират неговите виждания. "Не съм враг на държавата, не искам хора да умират, искам да кажа какво според науката трябва да се направи, за да умират по-малко", каза в отговор началникът на клиниката по детски болести в Инфекциозната болница в София.''

  83. 83 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    До коментар [#73] от "Fiji":

    Айде де, не знаят ква стана в двете куци банки! Всички знаят , човек от ЕС дойде и го каза на глас пред всички медии : "Не ви пуснахме в чакалнята заради сериозни капиталови дупки в две банки!" Това че не всички медии го отразиха в пълнота е въпрос на свобода на словото! А шефа на БНБ и оня Андронов на "банковата асоциация" ако излезат още веднъж да кажат че всичко е ОК в банките.... ще строят хората пред клоновете да си теглят депозитите!!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  84. 84 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    Как беше: Гущерът си къса опашката? (90-те бяха славни времена)...

  85. 85 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3771 Неутрално

    Баце се разпореди да отстрелят Мавродията, но не го даде на прокуратурата.
    Значи, подобно на Искров ще го монтират на следващото топло местенце...

    I Want To Believe
  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  87. 87 Профил на enz54649623
    enz54649623
    Рейтинг: 54 Неутрално

    Изглежда, че оздравяването на тези две банки е невъзможно без държавна помощ. Баце и Владко опитаха, но работата се разсмърдя.
    —цитат от коментар 12 на puknatastotinka


    Не само до държавната помощ за двете гнили банки. Другата наглост е подпомагането от Борисов и Горанов на мутри, които да тормозят българските граждани, вече притиснати от безумната "политика" на същите тези Борисов и Горанов.

  88. 88 Профил на fig16550718
    fig16550718
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#23] от "Големи яйца:)":

    Ти си много куха лейка

  89. 89 Профил на enz54649623
    enz54649623
    Рейтинг: 54 Неутрално

    Както каза днес Красен Станчев в Алтернативата, ББР е всичко друго но не и банка за развитие, или по-скоро бих допълнил Банка за Развитие и Охрана на Олигархичния Бизнес.

    Борисов е капо ди тути капи, той го е назначил, Борисов да си поеме отговорността. Няма нужда да се хабите на ниво Мавродиев. Той си получава своето.
    —цитат от коментар 14 на Norman Granz


    ++++++++++++++

  90. 90 Профил на bacillus
    bacillus
    Рейтинг: 764 Неутрално

    да хвърлим по един боб дали ГешеФ пак ще замете мръсотията под килима? на другият ден отново ще се прави на Уайът Ърп пред някоя баба от село и те така

  91. 91 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3049 Неутрално

    До коментар [#84] от "inn":

    Как беше: Гущерът си къса опашката? (90-те бяха славни времена)...
    —цитат от коментар 84 на inn


    Въпросът е кой е гущера и кой опашката. Че той и Илия Павлов, когато каза тези думи си мислеше, че е гущера, пък се оказа, че е опашката.

  92. 92 Профил на enz54649623
    enz54649623
    Рейтинг: 54 Неутрално

    С никого не се конфронтира Борисов. Мавродиев и компания си свършиха работата. никой не гозакачаше, а той си получаваше заплатата от 35 000, сега не се знае каква компенсация ще му изплатят.
    —цитат от коментар 63 на historama


    Мдаам. А знае ли се към тези 36 000 дали е нямало още толкова бонуси? Да не излезе, че е получавал 1 000 000 годишно?

    И някой би ли имал наглостта да твърди, че корупцията на държавните служители се дължи на "ниските" заплати? Които май изобщо не са ниски, а са по-високи от тези в частниа сектор.

  93. 93 Профил на enz54649623
    enz54649623
    Рейтинг: 54 Неутрално

    Между другото дрисльовците от ПИК вече кръв пикаят по темата.
    Така че може и тезата да ми е вярна.
    —цитат от коментар 75 на SoloV


    Разиграват ви театър, а вие охотно кълвете.

  94. 94 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Кредита е даден, този е уволнен, но няма да бъде съден, на негово място ще се инталира някакъв друг бушон, който ще дава кредити на прасюгите. Не виждам за какво толкова се вдига шум с това уволнение. Този кредит е нареден от горе, не от Мавродиев.
    —цитат от коментар 38 на Are de


    Е отгоре по веригата е финансовия министър ако не се лъжа. Май и него трябва да уволнят и после барбата да се самоуволни, щото той е над финансовия министър.

  95. 95 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    Арести и дела трябват. Не думи и уволнения.

    Надявам се скоро да имаме закръглен затворник - най-голям дарител.

    Както и първа сарайска клиника за борба с CV-19 в Бояна.
    Може и диспансер във в.з. Росенец. Казват, че разходка с лодка на хидроинженер помагала на заразени с CV-19.

    Navigare Necesse Est
  96. 96 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 891 Весело

    До коментар [#69] от "Norman Granz":

    В Холандия вече има свободни бройки...

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  97. 97
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  98. 98 Профил на Python
    Python
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Ох, Смилов не си разбрал за какво става въпрос.. Никакъв сблъсък няма. Просто се разсмърдя в неподходящ момент и за да се кротне раята ще го махнат този наглец. Следи процесите и като видиш кого ще назначат на неговото място - тогава пак ли ще напишеш същото?

  99. 99 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#8] от "Cybersas BG":

    бърза, някой да не го превари. за пари работи човека.

  100. 100 Профил на svoboden izbor
    svoboden izbor
    Рейтинг: 886 Неутрално

    БОЙКО ВЪРНИ ПАРИТЕ 75 МИЛИОНА В ДЪРЖАВНАТА ББР БАНКА - ИНАК ИГРАЕШ ЗА ПЕЕВСКИ И ДОГАН - ТЕЗИ ОТ КОИТО СЕ ПЛАШЕШЕ ПРЕЗ 2009 ГОДИНА , ЧЕ СА ТЕ ПОРЪЧАЛИ? ИМАШ ЛИ ТОПКИ ББ - ДА ВЪРНЕШ ПАРИТЕ ?! ИЛИ И ТИ КАТО "НАРОДА" СИ ... !





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK