В последните 20 години загубих 70% от роднините си. Всички бяха минали през болници и нито един не беше спасен. Диагнозите бяха хай-разнообразни, а на нас (оживелите) е оставена съмнителната радост да си изберем от какво е умрял този или онзи роднина. Спазвайте карантината за да не ви се налага да се сблъсквате със здравната "система".
Може би на съмнителното удоволствие да те лекуват в българска болница се дължи и сравнително високата дисциплина сред населението до момента. Имаме прекрасни лекари, но с малки изключения болниците не са точно това, което би трябвало, поне според мен, особено пък когато лекуват възрастни хора.
Като искаш да налагаш, налагай заболеваемостта, не смъртността! С тази статия авторката обяснява защо ако го направиш няма да получиш реалистичен резултат - защото реалната заболеваемост не е отчетена, понеже болниците са затворени за болните. Спомни си случая Домусчиев+СофияМед!
"здравната ни система" и оставена за бръсне и стриже както и колкото си иска АБСОЛЮТНО безконтролно. Сега като не обслужват болни хора, какво пишат по тефтерите за да източват здравната каца ???
Ако си внимавал, за март им гласуваха 85 % от обичайната сума, която получават от НЗОК, почти без да работят нещо друго освен случаи, свързани с Ковид-19.
Вируса е толкова силен,страшен и яростен,че само спец.доктори, приближени и посветени партийци могат да се борят с него, като самопровъзгласилия се за наместник на Бога прокурор или шефовете на болници назначени от гербери! Libertarianism is just anarchy for rich people
За майка ми, след като бе намерена, на легло, на четвъртия ден ми казаха, че може да е инсулт, държаха я още една седмица, уж за раздвижване, изписаха я и след няколко дена почина! Тъщата, болна от рак, на 77. Питаха защо въобще я водим на лекар! Тъста, така и не написаха, в смъртния акт причина за смъртта. Не помогнаха и на бащами, отиде си от инфаркт, на 53!
За източването си прав. Едва ли ще те успокои изразът "навсякъде е така". Но явно е така. Нашенците бързо си подвиха опашките и се прибраха в "кочината", оставяйки прекрасните здравни системи на страните, където гурбетчийстваха. Качествени медицински услуги навсякъде получават само тези, които имат дълбоки джобове. Е, човек може и да попадне на Истински Лекар.
нещо май не разбираш. девойката се опитва да ни убеди, че заради мерките, хроничните ще дадът повече фира. е, сравнителият анализ ще покаже дали е така.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Коронавирусът не отнема правото на всеки човек да си умира от други болести. Авторката ни прави на балами, че не можем да изчислим, че в Ню Йорк умират по 270 човека на ден, а сега по 790 само от коронавирус.
Това значи, все едно в България ако не вземаме мерки вместо 270 човека на ден да започват да измират по 800. А след като нашето здравеопазване е скапано ами стойте си на Запад бе хора. Що го ползват бе момента основно завърнали се и цигани. Повече от половината не са плащали осигуровки тука.
Много ми е интересно - в Западна Европа, ако нямаш здравна осигуровка, лекуват ли те от коронавирус наравно с плащалите? В България е ясно - лекуват те.
До коментар [#8] от "442":За източването си прав. Едва ли ще те успокои изразът "навсякъде е така".Но явно е така. Нашенците бързо си подвиха опашките и се прибраха в "кочината", оставяйки прекрасните здравни системи на страните, където гурбетчийстваха. Качествени медицински услуги навсякъде получават само тези, които имат дълбоки джобове. Е, човек може и да попадне на Истински Лекар.
Читавите, затова са читави, защото знаят, че не си ли плащал, няма как да получиш. Но тук вървят тия номера. Дори и съчуствие получаваш, че не си обгрижен в болницата.
Имам време да питам всеки идиот.
Вече имаме повече заразени дневно от Гърция и същата смъртност, настигаме другите, при всички дитирамби към премиера, щаба и лекаря, който предпочита военната униформа пред лекарската престилка.
Затова трябва да се види реално колко хора са заболели и вече прекарали болестта, с помощта на тестове. Единствено тогава може да разберем каква смъртност може да очакваме, колко от заболелите ще се хоспитализират и може да направим прогноза. Това което става в момента е, че седим на тъмно и в същото време болниците са празни, поради гореспоменатите причини.
До коментар [#2] от "lpi31580057": ами за март това сравнение не му хареса на генерала, излезе че грипната вълна миналия март е взела повече жертви от пандемиятя този март . Искаш ли да се обзаложим че и април 2020 ще е по лек от 4.2019. Проблема ще дойде когато сърдечно съдовите, рака и другите страшни болести които сега натискаме надолу се отприщят .... корона вируса в сравнение с рака е шега, от рак например умират десетки милиони на година, никой не го изкарва без да разбере и смъртността не е под пет процента
Съвсем скоро лавината от нелекувани и неподдържани случаи на хронично болни пациенти ще залее болниците, заедно със случаите на коронавирус, които вече също започват да растат подобаващо. Част от самите болни от Ковид-19 ще се срещат с вируса в по-увредено състояние и рискът от тежко протичане при тях ще е по-голям. И тогава вече системата наистина няма да е в състояние да се справи, ще започне подборът на болни и връщането на тези без шанс да живеят, нищо че някои не са заразени. И от първенци в Европа по справяне с епидемията ще се върнем на логичното си място - дъното.
Ще, ще, ще, ще - всичко в бъдеще време, ще речеш че е писано от комунист. 🤣🤣🤣 Слаба статия, колкото и да не долюбваме Бокича, трябва да му се признае досега се справят със ситуацията. Е малко мерките милиционерски, ама в такъв момент това май помага.
Два пъти прочетох статията.Не видях конкретно какво се предлага да се промени? Какво е грешно направено в последния месец? Ако тя взима решенията какво ще разпореди във вторник?
Купонът на Мутафчийски изтича. Както за месец и половина успя да омагьоса аудиторията, така и стратегията, която сам си изработи и прокара без никаква конкуренция, вече се изчерпва, а в близко време предстои да се сгромоляса много атрактивно. Статията добре описва "страничните ефекти" на стратегията на Щаба в/у здравната ситсема, на същото е и с огромното олшинство други системи на държавата - и спрямо тях "страничните ефекти" на действията на Щаба са не по-малко увреждащи (разбира се най-вече - икономиката).
Две са фунаменталните причини за срива на стратегията на Мутафчийски, който (според мен) неминуемо ще се случи: - Първата произтича от самата му ценностна система на управленец. Военно звание генерал-майор, научна титла професор по медицина - това са изключителни постижения, които му дават абсолютното право да се гордее със себе си. Обратната страна на този медал обаче е, че никога не е живял в конкурентна среда; никога не му се е налагало да взема решения при съпротива; никога не му се е налагало да съобразява ИКОНОМИЧЕСКИТЕ ПАРАМЕТРИ на решенията си. Дали си дава сметка, че през целия си професионален живот досега е бил по системата: "Дай ми" - "Имаш го"? Особено пък в последния месец и половина е с властта на Бог - всичко, каквото си е поискал, му е било дадено. Съвсем други са рефлексите на хората, които е ежедневно трябва да се борят за оцеляването си. Като се почне от собственика на кварталното магазинче за хранителни стоки и фризьорката, мине се през собствениците на автосервизи и се стигне до адвокати, счетоводители и артисти на свободна практика, за тях има един огромен коректив и той се нарича КОНКУРЕНЦИЯ. Длъжен си да убедиш клиента, иначе си загубен. За негово съжаление, Мутафчийски и представа си няма за тези фактори - конкуренция и ограничен ресурс. А това е огромен минус и въобще в подхода му към градене на стратегията на Щаба...
Тези минуси раждат родилния дефект на подхода му. Лавината, която ще помете стратегията му, се нарича ИКОНОМИЧЕСКА НЕПОНОСИМОСТ. Гарантирам, че след третия - четвъртия месец на ограничения в сегашния им вид, ще се случи такъв социален взрив, че на Мутафчийски му е бедна фантазията. Няма представа на какво са способни изгладнели таксиджии, например... Всичко дотук е на ниво - общи качества (ценностна система) на управленеца Мутафчийски.
Втората фундаментална грешка на Щаба е на плоскостта: генерален подход към бората с епидемията. И до този момент Щабът не показва да е наясно (и това добре е засегнато в статията), как си представя изхода от кризата: - дали чакаме в състояние на "социално дистанциране" 2 - 3 - 5 - 7 (колко?) месеца, докато разпространението на заразата изчезне от само себе си, или - минаваме ПРЕЗ заразата, като мерките на изолация бяха нужни за да няма първоначален шок в натоварване на системата, а тя да се подготви?
А големият заложник в тази алтернатива отново е икономиката - фактор, към който ген. Мутафчийски няма формиран абсолютно никакъв усет през живота си. А този фактор е обективно много ПО-СИЛЕН от всички останали фактори, определящи изхода от кризата...
До коментар [#26] от "oak17621787": "Ще, ще, ще, ще - всичко в бъдеще време, ще речеш че е писано от комунист. 🤣🤣🤣"
ще дойде с невиждана ярост, ще свършат чувалите с трупове, ще станат училищата морги, ще возим трупове с камиони, ще избирам кой да живее (или пък няма) и т.н. и т.н.
нещо май не разбираш. девойката се опитва да ни убеди, че заради мерките, хроничните ще дадът повече фира. е, сравнителият анализ ще покаже дали е така.[/quote]
Нещо май ТИ не разбираш, както и тези дето са ти наслагали плюсовете. давиддавид ти го е обяснил, но аз ще го кажа по-ясно. Смъртта на нелекуваните хронично болни няма да е през април 2020, а след месеци/години, а може и да дойде от други причини (диагнози). Защото, освен хроничните им болести, ще се влоши и общото им състояние.
Винаги съм се чудил, как може да правиш решения в тази криза и изобщо да не взимаш предвид икономиката и парите. Че здравната система работи със здравната каса, която получава пари именно от работещата икономика. Не е ли очевидно като икономиката страда, че здравната система ще започне да страда също? Не е ли очевидно, че това затваряне е временно, защото разполагаме с ограничен ресурс и затова трябва да се оползотвори максимално? Как може да си шеф на щаба, главен хирург-доктор и да не може да вземеш впредвид икономиката, като ти сам си работил години наред със здравната каса?
Никой не е казал на болните от друго, не от корона вируса, да не ходят на лекар. Вярно, сега рязко намаля опашката от хипохондрици. Но разумните хора, които усещат какво им е, никога няма да неглижират болката си. Наистина те трябва да бъдат насърчени от здравните власти да не се колебаят. И личните лекари и болниците работят, като малка част е ангажирана с Ковид 19.
по твоите думи, ако хронично болен умре през 2021/22 ще е заради мерките за ковид? пак, повтарям - бавно, само сравнителен анализ може да докаже връзка. иначе може да спекулираме до довечера.
Неетична и грозна като разсъждение статия...клюкарски тип... и дълбоко невярна... Спрени са само плановите операции. Никой не е отказал медицинска помощ на нуждаещите се... Авторът да се засрами... или това е невъзможно при все по-безрамната журналистика?!?
ако си подадат носа навън, ще умрат ======= Търговец и вирус се срещат на пътя......
.....здравей Вирус.....накъде си тръгнал? .... За Багдад .... Защо...? ..... За да убия малко хора... ..... Колко? .... Ами около 5 хиляди. След три месеца се срещат отново. ....Нали каза само 5 хиляди......а са измрели 65.....! ....аз убих 5...... Останалите са умрели от страх....
С малко допълнение/корекция: ВМА е структура от Министерството на отбраната и затова има собствен БЮДЖЕТ, който е част от държавния. Само за "външните пациенти" лечението се финансира по договори с НЗОК....
До коментар [#26] от "oak17621787":"Ще, ще, ще, ще - всичко в бъдеще време, ще речеш че е писано от комунист. 🤣🤣🤣"ще дойде с невиждана ярост, ще свършат чувалите с трупове, ще станат училищата морги, ще возим трупове с камиони, ще избирам кой да живее (или пък няма) и т.н. и т.н.
Еми - и двете дядо попе, все комунисти. 🤣🤣🤣 И все пак - горната ситуация вече е факт за части от Италия, за Щатите и т.н., тоест е съвсем реална възможност и за нас ако не се спазват мерките.
Ти искаш на брифингите генерала да е с бялата престилка ли? А се стегни малко . бялата престилка е когато е при пациентите.... съвсем изтрещявате в критична ситуация... нестабилни сте психически....
Никой не е казал на болните от друго, не от корона вируса, да не ходят на лекар. Вярно, сега рязко намаля опашката от хипохондрици. Но разумните хора, които усещат какво им е, никога няма да неглижират болката си. Наистина те трябва да бъдат насърчени от здравните власти да не се колебаят. И личните лекари и болниците работят, като малка част е ангажирана с Ковид 19.
Верно ли? Я звънни у некоя болница и питай кога ще можеш да отидеш на контролен преглед и корекция на лекарствата след нЕкое сериозно лечение. Ей така, да знаеш за какво пишеш...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
И какво предлагаш? Нищо... празни приказки... не се притеснявай, има по-умни хора... отпускат се средства и от ЕС, ще се подпомогне здравната система. Проблемът е за всяка държава, ама трябва акъл да го възприеме човек... не е проблем само за нашата държава...
До коментар [#32] от "ivan92":И какво предлагаш? Нищо... празни приказки... не се притеснявай, има по-умни хора... отпускат се средства и от ЕС, ще се подпомогне здравната система. Проблемът е за всяка държава, ама трябва акъл да го възприеме човек... не е проблем само за нашата държава...
Едно предложение бих дал, да финансират и купуват повече тестове. Масата тестове са от дарения, а към 1/5 от потвърдените случаи са на хора, които са си направили тест със собствени пари в частни лаборатории. Това е пълна пародия за мен.
по твоите думи, ако хронично болен умре през 2021/22 ще е заради мерките за ковид? пак, повтарям - бавно, само сравнителен анализ може да докаже връзка. иначе може да спекулираме до довечера.[/quote]
И аз съм за сравнителния анализ, но не така както го предлагаш: Април 2020-Април 2019. Просто защото в заболеваемостта/смъртността причинена от отказано/забавено лечение има лаг.
И какво ще ти дадат тестовете? Особено бързите....Те не лекуват - виж какво стана в големите демокрации... наясно ли си, че за пълен контрол на състоянието ти трябва да ти се правят тестове през 4 дена, и то не бърз, а ПиСиАр. Как го виждаш това, ако е няколко месеца? затова има методика на "пуловете" и други...
не е толкова просто, колкото ти се струва... хич даже
"За един месец така и не усетихме яростта на вируса, несъмнено благодарение и на бързото вземане на крути мерки" ***** Как ли се е изпуснала авторката да признае този неприятен факт...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
До коментар [#43] от "ivan92":И какво ще ти дадат тестовете? Особено бързите....Те не лекуват - виж какво стана в големите демокрации...наясно ли си, че за пълен контрол на състоянието ти трябва да ти се правят тестове през 4 дена, и то не бърз, а ПиСиАр. Как го виждаш това, ако е няколко месеца?затова има методика на "пуловете" и други... не е толкова просто, колкото ти се струва... хич даже
Точно от ПСР тест идват тези 1/5 от хората, които сами са си платили. Защо сами са си платили за тестовете, като държавата е толкова отговорна и загрижена? Защо след като 2-3 седмици се водиха задочни спорове с Мангъров (наричаха го убиец и какъв ли не), най-накрая след като ЕК натисна нашите хора в щаб и правителство, решиха да почнат масово тестване и с бързи тестове (същото, което убиецът Мангъров препоръча)? Защо аз като искам да си направя бърз тест, трябва сам да си платя в една от многото частни лаборатории, които го правят, а не може държавата нещо да поеме?
И защо ти е да си правиш на частно тест? Страх? Страхът е лош съветник.... и пак да ти кажа, в момента който излезеш от частната лаборатория и може пак да се заразиш... Каква е ползата от действието ти? Никаква... Платил си си за фалшиво спокойствие - ми имал си бол пари, дал си ги...
Точно толкова си рационален, колкото и онези, дето изкупиха тоалетната хартия...
До коментар [#49] от "ivan92":И защо ти е да си правиш на частно тест? Страх? Страхът е лош съветник.... и пак да ти кажа, в момента който излезеш от частната лаборатория и може пак да се заразиш...Каква е ползата от действието ти? Никаква...Платил си си за фалшиво спокойствие - ми имал си бол пари, дал си ги...Точно толкова си рационален, колкото и онези, дето изкупиха тоалетната хартия...
Аз си правя тест за антитела, да видя дали съм го проболедувал вече, не ПСР тест. Затова има смисъл да си направя. А това трябва да се прави от държавата масово, не ние да ходим да си плащаме.
Едва ли хора под 50 години ем е било време да умрат от диабета си (не говорим като да са получили инсулт или инфаркт) и не вярвам да си толкова елементарен, че да не го схвящаш, ама явно така ти отърва.
" Поредната боза по темата! Авторката е поне в 2-3 НПО-та!!!!" Тъй, тъй - друго си е, като си на държавна службица и забъркваш само чист шербет за властта. Смятам анализа по темата за безпристрастен. И другаде съм писал, че поради нефункционирането на общото ни здравеопазване в момента и в резултат отчетена по-ниска смъртност през последния месец, може да се направи обоснованото предположение, че : Медицинско-фармацевтичната индустрия е опасна за нашето здраве.
"здравната ни система" и оставена за бръсне и стриже както и колкото си иска АБСОЛЮТНО безконтролно. Сега като не обслужват болни хора, какво пишат по тефтерите за да източват здравната каца ???
Ами рано е за тестовете за антитела, трябва да премине пандемията...
И като нямаш антитела какво правиш? Пак страх....предстои ти заразяване... А и да имаш антитела - още нищо не значи... има много случаи вече на повторно заразяване... вирулентността още не е изследвана...
Та прави си тестове - частните лаборатории трябва хляб да ядат. Те разчитат на такива като тебе... чудя се, с този начин на разсъждения, дали ако беше жена щеше да си правиш тест за бременност след всеки полов акт
Много ми е интересно - в Западна Европа, ако нямаш здравна осигуровка, лекуват ли те от коронавирус наравно с плащалите?В България е ясно - лекуват те.
Че тя и авторката това ти казва, но казва че ако личния ти лекар трябва да ти изпише направление, то няма коя болнижа да го изпълни. Така при развитие на твоето заболяване в един момент може да няма възможност да ти се помогне.
"За месец в България починалите с коронавирус са 41 души. Колатералните жертви на страха, изолацията, дистанцията и затрудненият достъп до лечение вероятно са доста повече. Няма статистика колко хора починаха, разболяха се тежко или получиха увреждания, които е можело да бъдат предотвратени, докато здравната система и управляващите я се готвеха за невижданата ярост на коронавируса"
Не вероятно, а съвсем точно статистически, средната дневна смъртност в страната е 302 човека /на ден, а като разделим 41 на 30, се вижда че влиянието на вируса е 1.3 човека на ден в повече. Наистина не е ясно, дали поради отклоняване ресурса към колона вируса е повишила смъртността от останалите съществуващи причини, но най-малкото е отклонило част от нашето внимание. Така или иначе, ще мине и тази епидемия, при това дори там, където се е развихрила доста по-силно от нашата ситуация, въпроса е да проявим малко търпение и да си напъваме това, което ни е останало в главите да работи когато трябва, а не да се връзваме по приказките на всеки мошеник, който иска да ни "оправя".
До коментар [#9] от "chichka": "….. Авторката е поне в 2-3 НПО-та!!!!" Чиче, защо те дразнят НПО-тата? Хайде да направим едно сравнение - журналисти, които получават пари от НПО; -журналисти от свинските медии, парите идват от КОЙ. Вярваш повече на свинските медии?
Изобщо не казвам, че в свинските медии няма много добри журналисти. Както и че НПО-тата не захранват стада мисирки. Иде реч за генерализацията -НПО-Сорос-Гнилия Запад-Много, Много Лошо.
И статията изобщо не е боза. Ако беше я прочел, щеше да разбереш.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
При 8,4 млн население само 270 починали на ден или 96 000 на г.😂Викаш че в Ню-Йорк са почти безсмъртни при смъртност 1.2 на 1000 души.Браво, там живеят само столетници😄 Там си живеят в рая,щото смъртността в САЩ е 8.3 на 1000 https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/us.html
При 8,4 млн население само 270 починали на ден или 96 000 на г.😂Викаш че в Ню-Йорк са почти безсмъртни при смъртност 1.2 на 1000 души.Браво, там живеят само столетници😄 Там си живеят в рая,щото смъртността в САЩ е 8.3 на 1000 https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/us.html
Да сте наясно - ОПАСНО Е да пътувате САМИ в собствената си кола от панела в Люлин до къщата в мало бучино. В същото време на летище София вчера кацнаха 7 самолета (13 са отменени, но 7 са кацнали, от белгия, от германия, от холандия и други). Това е безопасно, 200 души набутани в консерва/самолет е ОК. Да пътувате САМИ в собствена кола - ЯКО ОПАСНО. Да няма обуркани. Най-големия риск за нацията са димо и гинка, тръгнали от Люлин до каспичан да садят разсад в градината. Утре на пейката пред блока 5-11 души без маски ще обсъдят задружно колко безотговорни, опасни и селяни са димата и гинка. Понеже пътуват САМИ в собствена кола. На пейката вирус не лови, от друга страна пък Димака сигурно разпространява КОВИД-89 вече, безхаберния идиот тръгнал САМ в СОБСТВЕНА кола да сади домати в градина. Колко по безопасно щеше да е да се присъедини към бандата пред/до/около/зад блока.
До коментар [#54] от "ivan92":Ами рано е за тестовете за антитела, трябва да премине пандемията...И като нямаш антитела какво правиш? Пак страх....предстои ти заразяване...А и да имаш антитела - още нищо не значи... има много случаи вече на повторно заразяване... вирулентността още не е изследвана...Та прави си тестове - частните лаборатории трябва хляб да ядат. Те разчитат на такива като тебе...чудя се, с този начин на разсъждения, дали ако беше жена щеше да си правиш тест за бременност след всеки полов акт
Вече толкова много вирусолози се изкаха, че трябва да се прави скрининг и тестове за антитела преди да приключи положението, за да се види колко са го проболедували. Иначе ако се окаже, че малко са го проболедували, като се отхлабят мерките, болестта пак ще тръгне ударно. Като има повторно заразяване, каква ваксина чакаме? Ваксините се правят на база антитела, като има повторно заразяване, няма смисъл от ваксина. Немски учени вече излязола и казаха, че няма повторно заразяване, а че просто човек отделя дълго вирусът и затова дава продължителни положителни ПСР проби: https://clubz.bg/97445-germanski_ucheni_ima_imunitet_sled_koronavirusa
До коментар [#1] от "NIKE": До коментар [#2] от "lpi31580057": "Все съм чел глупави статии , но тази е за приз .............." "Янина, както каза генелалът, наложете смъртните случаи през Април'19 с Април'20"
Уважаеми годпода, може ли да станете в събота, преди Великден, някъде към 6:30 ч сутринта и само десет минути по-късно да изсипете горенаписаните от вас глупости, "громейки" тази "подла" Янина? Трябва да ви кажа простичко, като за по-непросветени де, че тази Янина е направила чудесен анализ на ситуацията, без да преувеличи каквото и да било. Че на вас не ви допада недоизказаната критика към НОЩ и управляващите галфони, е съвсем друга тема. Току що се поразрових и тук ще ви цитирам едно изказване на проф. Кантарджиев, от януари 2019 г.: "Хората у нас, които всяка година умират от усложненията на грипа, са от 1000 до няколко хиляди. Точната бройка обаче е недоказуема, тъй като не може да е ясно дали възрастен човек не е починал от заболяването, от което е страдал, докато същевременно е боледувал от грип." . . . . и едно друго изследване от общосветовен мащаб от Nov 27, 2019: "Всяка минута в света умира по 1 човек след прекаран грип ... btvnovinite.bg " . . . . та това прави общо за света по 43 000 смъртни случая за месец. А сега, уважаеми, сравнете горните числа с "апокалиптичните" резултати сега у нас, или пък в света, за Коронавируса и сами вижте несъстоятелността на всички тези на НОЩ и на Тиквата, която ката ден ни плаши с липса на чували за трупове и с хладилни камиони, които трябвало да извозват труповете. И да ви кажа - или сте се осрали от несъществуващ страх, или лижете задниците на тези, които ежедневно ни лъжат в очите!
Цифрите къде ги плющят нямат никаква стойност. Нито заболелите, щото са тествани няма и 1% от населението, нито умрелите, щото няма аутопсии да докажат пряко следствие от новия мега як турбо вирус дето много го рекламират. В Хамбург един дохтор от тея къде режат умрели, е установил, че няма и един дето да е умрял баш от новия вирус. Дет са вика, поне един за цяр да го разнасят да го показват по телевизиите. Кой умрял от рак, кой имал хронична пневмония, заклет пушач, яко дебел, диабетик , или със сърдечно заболяване. И един 100 годишен дядка. Обаче иначе за статистиката всички ги пишат коронавирусни да помпат рейтинг , за Хамбург сигурно са поне стотина. https://www.welt.de/regionales/hamburg/article207086675/Rechtsmediziner-Pueschel-In-Hamburg-ist-niemand-ohne-Vorerkrankung-an-Corona-gestorben.html
До коментар [#9] от "chichka": Чичка, кое те карада мислиш, че във време накоронавируса всички останали болести, известни до декември 2019 г. са изчезнали?! Очевидно има само един отговор: пълната липса на мозък, характерна за редовия партиец.
"На практика обаче и пациенти, и медици се страхуват. Болните, наплашени, че ако си подадат носа навън, ще умрат, че чувалите за трупове ще станат дефицитна стока, че болниците ще се превърнат в морги, търпят до последно. " * Това е основната причина, а не че им е отказана медицинска помощ. Страх ги е да не се заразят като отидат в болница. Би трябвало да им е съобщено от личните лекари при необходимост да ходят в болница, а не да чакат до последно. Плюс това статията е писана без да има каквито и да са статистически данни за починали през този период на карантина.
Майката на снаха ми е онкоболна. Миналата седмица и се обадиха от болницата да отиде да си занесе документи и да й назначат дата за скенер.Така че, не е точна така както си го написал и бъдете малко обективни.[/quote]
Точно обратната случка след инсулт... доста обективно предполагам.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
До коментар [#9] от "chichka": "Поредната боза по темата! Авторката е поне в 2-3 НПО-та!!!!"
Направо си си сбъркал първата буква в името! Мисля, че се казваш Пешо. И да те питам, Пешо, т'ва "НПО-та" мръсна дума ли е, забранена ли е, Гешев ли ги е закрил, Цацаров ли им конфискува имущество, терористични организации ли са???? А един Българин беше написал: "Народе????"
Аууу, цели 2-3 НПО-та!? Срамота! Журналистите трябва да са само държавни чиновници или в краен случай на финансиране от българските разузнавателни и охранителни служби.
Статията е много добре написана .Задълбочен анализ на случващото се у нас през последния месец.Добре написано.Поздравления.А на тези които не я приемат, управляващите и щаба ще им раздават фурми за здраве.
Два пъти прочетох статията.Не видях конкретно какво се предлага да се промени? Какво е грешно направено в последния месец? Ако тя взима решенията какво ще разпореди във вторник?
БУДА, празнуваш ли? Защото тези 19 лекари и граждани от Видин, които ти обрече на заразата няма да празнуват! Как си, мутро, щастлив ли си? Ти тества ли се пак вчера? Защото за видинските медици тестове нямаше и сега болницата е ядро на зараза! БОЕЦ предупредих преди десет дни, че това ще се случи, разкрихме престъпната забрана за тестване на медици и контактни и ни обивниха, че клатим стабилността и разваляме образа на Вожда. Докато вируса покосяваше невиини, ти се биеше в гърдите как в Европа те дават за пример! Пример за геноцид ли? Пример за мракобесие и малоумие? Пример за корупция и беззаконие? Що за изрод трябва да си, Бойко, за да криеш умишлено броя на заразените, да забраняваш да се тестват медици и контактни, за да се правиш на спасител? Сега ти ядеш и пиеш в зайчарника на сигурно обграден от гардовете от НСО, а 19 видинчани се молят за живота си. За тях Великден няма. Ти и бандата ти ченгета, калинки и мафиоти сте най-голямата и смъртосна зараза, която убива и мори народа.
Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.
Ken Kesey
Господине, млад сте и Ви е простено, че вярвате на писания. Истината при вирусите е по-различна, повторни заразявания има , но медицинските им имена са други, например когато Ви повтори варицела заболяването се нарича не дребна шарка, а херпес зостер. Но си е заболяване, при това сериозно. Притеснителното при короната е, че когато повтори удря сърцето и резултата не е добър, проверете в Интернет за повече. Изследването бе на китайски медици.
Скоро ще плащаме компенсации на осъдилите България за настъпила смърт поради ограничения на извънредното положение - макар , че такива компенсации по неприет до сега закон трябва да ги плащат съответните управляващи!
Когато забранят със закон НПО-тата , каквито призиви има от "умната" част от населението - това ще означава , че ще могат да критикуват Властта само правителствените такива организации - демек ЩЕ ЛИПСВА КРИТИКА ОТ ГРАЖДАНИТЕ/НАРОДА/ ! Това ли целят "умните" ни съграждани?!!!
1. Да, за съжаление в България принадлежността към НПО във все по-голяма степен е нещо отвратително. Мини БКП ако щеше. Хора продали принципите си готови да продадат майките си за пари. 2. Естествено, че на запад болните от Ковид--19 се лекуват безплатно, без значение осигурителния статус. Все пак съставляват обществена опасност, в интерес на всяка здравна система е да спре разпространението на зарази. Или някой си мисли, че прескъпите лекарства за ХИВ се финансират от мебдународни фондове поради неподправена любов към България?
3. Хората са се прибрали от чужбина, защото за първи път от 1-2 десетилетия, реално разполагат с време да останат при роднините си, за повече от 5-10 дни годишно. И това е нормална, човешка реакция. Обаче, не очаквам да бъде разбрана от умнокрасиви лумпени.
До коментар [#91] от "svoboden izbor": "демек ЩЕ ЛИПСВА КРИТИКА ОТ ГРАЖДАНИТЕ/НАРОДА/ ! Това ли целят "умните" ни съграждани?!!!
Те тия това не го целят. Те го жадуват! На тях си им кънти в главите "залпът на Аврора", както и тезисите на др. Тодор Живков. Следствие от това е заучаването на тезисите от др. Бойко Методиев Борисов и разтриването на тестисите на др. Живков от него. Като последващ резултат е завършването на първата му "академия".
По трудно е да застанеш с лицето си, да докажеш че не критикуваш поради корисни цели да, да предложиш нещо смислено, навременно и изпълнимо, да събереш повече от процент и половина и...да не докараш БСП на власт с врякянето си.
В Испания ако си испански гражданин никой не може да ти откаже каквото и да е здравно обслужване в което и да е завено на общественото здравеопазване. Може да не си платил никога никаква осигуровка, достъпът до здравеопазване ти е гарантиран и неприкосновен. разбира се ако дължиш каквито и де е осигуровки, данъчните ще те гонят до дупка, може да ти запорират сметките да ти продадат автомобила и т.н. но здравна услуга никой не може да ти откаже.
До коментар [#95] от "klecho": "По трудно е да застанеш с лицето си, да докажеш че не критикуваш поради корисни цели"
Така е "Клечо". Прав си, ама за другите . . . иначе ти си си скрит. Ето аз съм застанал от преди много години тук с името си и съм доказал, че не критикувам поради користни цели. Критикувам глупостта във всичките й форми, критикувам дебелоочието, дебелогъзието, корупцията, лъжите, надменността, слепотата . . . и много други характерни черти на днешната власт, която за съжаление е и вчерашна, че и онзиденшна. А колкото до това - "да не докараш БСП на власт с врякянето си" ще мислим после, като свалим от власт управляващата Шайка банкянски крадци, некадърници и мошеници!
Описал си все случаи на запуснати и доведени до крайни фази на заболяванията си близки ,за които нито болниците ,нито медиците са ти виновни ,а най вероятно близките ти ,които не са чували за профилактика или личен лекар!
Всички работят и са подготвени за среща и с инфектирани пациенти ,не е вярно ,че лекарите ги няма ,на седмица поне 200 прегледа не са нищо и никой не източва касата ,защото за тази инфекция и изобщо за остри случаи ,тя плаща на джипитата точно 0 лв ,а при тези огромни разходи за дезинфекция и защита на персонала е спорно дали ще има работещи лекари есента при тези ниски цени и безотчетен достъп до лекар вкл и за неосигурени ,които се върнаха заради безплатната аванта да се лекуват тук ,от цял свят и това е само и изцяло за сметка на медиците и здравето и жиевота им !
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
NIKE
Рейтинг: 8 РазстроеноВсе съм чел глупави статии , но тази е за приз ..............
Но пък какво ?!?! то и Борис Джонсън си мислеше така !!!!!!!!!!!!!
lpi31580057
Рейтинг: 358 НеутралноЯнина, както каза генелалът, наложете смъртните случаи през Април'19 с Април'20 и ще имате пълната картина. другото са предположения (спекулации)
boevbisser
Рейтинг: 2883 НеутралноНапълно вярно изложение на ситуацията, написано спокойно и неутрално. Повече такива текстове трябва да има, а всеки да си прави изводите.
ju.li
Рейтинг: 950 НеутралноВ последните 20 години загубих 70% от роднините си. Всички бяха минали през болници и нито един не беше спасен. Диагнозите бяха хай-разнообразни, а на нас (оживелите) е оставена съмнителната радост да си изберем от какво е умрял този или онзи роднина.
Спазвайте карантината за да не ви се налага да се сблъсквате със здравната "система".
Канасубиги
Рейтинг: 574 НеутралноОставям това тук, пък вие си правете изводите
I don't debate. Too much Word, not enough Excel.https://www.labtestcovid19.com/dashboard
boevbisser
Рейтинг: 2883 НеутралноДо коментар [#4] от "ju.li":
Може би на съмнителното удоволствие да те лекуват в българска болница се дължи и сравнително високата дисциплина сред населението до момента. Имаме прекрасни лекари, но с малки изключения болниците не са точно това, което би трябвало, поне според мен, особено пък когато лекуват възрастни хора.
john trivolta
Рейтинг: 831 НеутралноКато искаш да налагаш, налагай заболеваемостта, не смъртността! С тази статия авторката обяснява защо ако го направиш няма да получиш реалистичен резултат - защото реалната заболеваемост не е отчетена, понеже болниците са затворени за болните. Спомни си случая Домусчиев+СофияМед!
442
Рейтинг: 1400 Неутрално"здравната ни система" и оставена за бръсне и стриже както и колкото си иска АБСОЛЮТНО безконтролно. Сега като не обслужват болни хора, какво пишат по тефтерите за да източват здравната каца ???
chichka
Рейтинг: 2874 НеутралноДо коментар [#1] от "NIKE":
Русия е проказата на планетата Земя.++++ Поредната боза по темата! Авторката е поне в 2-3 НПО-та!!!!
boevbisser
Рейтинг: 2883 НеутралноДо коментар [#8] от "442":
Ако си внимавал, за март им гласуваха 85 % от обичайната сума, която получават от НЗОК, почти без да работят нещо друго освен случаи, свързани с Ковид-19.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4315 НеутралноВируса е толкова силен,страшен и яростен,че само спец.доктори, приближени и посветени партийци могат да се борят с него, като самопровъзгласилия се за наместник на Бога прокурор или шефовете на болници назначени от гербери!
Libertarianism is just anarchy for rich people
ban
Рейтинг: 677 РазстроеноДо коментар [#4] от "ju.li":
За майка ми, след като бе намерена, на легло, на четвъртия ден ми казаха, че може да е инсулт, държаха я още една седмица, уж за раздвижване, изписаха я и след няколко дена почина! Тъщата, болна от рак, на 77. Питаха защо въобще я водим на лекар! Тъста, така и не написаха, в смъртния акт причина за смъртта. Не помогнаха и на бащами, отиде си от инфаркт, на 53!
Костадин Иванов
Рейтинг: 4105 НеутралноДо коментар [#8] от "442":
ЕретикЗа източването си прав. Едва ли ще те успокои изразът "навсякъде е така".
Но явно е така. Нашенците бързо си подвиха опашките и се прибраха в "кочината", оставяйки прекрасните здравни системи на страните, където гурбетчийстваха.
Качествени медицински услуги навсякъде получават само тези, които имат дълбоки джобове. Е, човек може и да попадне на Истински Лекар.
lpi31580057
Рейтинг: 358 Неутрално[quote#7:"john_3volta"][/quote]
нещо май не разбираш. девойката се опитва да ни убеди, че заради мерките, хроничните ще дадът повече фира. е, сравнителият анализ ще покаже дали е така.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2885 НеутралноКоронавирусът не отнема правото на всеки човек да си умира от други болести. Авторката ни прави на балами, че не можем да изчислим, че в Ню Йорк умират по 270 човека на ден, а сега по 790 само от коронавирус.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2885 НеутралноТова значи, все едно в България ако не вземаме мерки вместо 270 човека на ден да започват да измират по 800. А след като нашето здравеопазване е скапано ами стойте си на Запад бе хора. Що го ползват бе момента основно завърнали се и цигани. Повече от половината не са плащали осигуровки тука.
boevbisser
Рейтинг: 2883 ЛюбопитноМного ми е интересно - в Западна Европа, ако нямаш здравна осигуровка, лекуват ли те от коронавирус наравно с плащалите?
В България е ясно - лекуват те.
4ort
Рейтинг: 2117 НеутралноЧитавите, затова са читави, защото знаят, че не си ли плащал, няма как да получиш. Но тук вървят тия номера. Дори и съчуствие получаваш, че не си обгрижен в болницата. Имам време да питам всеки идиот.
Тsonkooo
Рейтинг: 1341 НеутралноВече имаме повече заразени дневно от Гърция и същата смъртност, настигаме другите, при всички дитирамби към премиера, щаба и лекаря, който предпочита военната униформа пред лекарската престилка.
iradev
Рейтинг: 237 НеутралноМоят личен лекар си работи, два пъти съм ходил при него откакто е почнало извънредното положение.
Обобщенията на авторката са малко пунта мара.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#8] от "442":
Пишат коронавирус на умрял от диабет, или пневмония.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 796 НеутралноСтатията си е добра. Кой разбрал - разбрал.
ivan92
Рейтинг: 367 НеутралноЗатова трябва да се види реално колко хора са заболели и вече прекарали болестта, с помощта на тестове. Единствено тогава може да разберем каква смъртност може да очакваме, колко от заболелите ще се хоспитализират и може да направим прогноза. Това което става в момента е, че седим на тъмно и в същото време болниците са празни, поради гореспоменатите причини.
daviddavid
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#2] от "lpi31580057": ами за март това сравнение не му хареса на генерала, излезе че грипната вълна миналия март е взела повече жертви от пандемиятя този март . Искаш ли да се обзаложим че и април 2020 ще е по лек от 4.2019. Проблема ще дойде когато сърдечно съдовите, рака и другите страшни болести които сега натискаме надолу се отприщят .... корона вируса в сравнение с рака е шега, от рак например умират десетки милиони на година, никой не го изкарва без да разбере и смъртността не е под пет процента
oak17621787
Рейтинг: 8 НеутралноСъвсем скоро лавината от нелекувани и неподдържани случаи на хронично болни пациенти ще залее болниците, заедно със случаите на коронавирус, които вече също започват да растат подобаващо. Част от самите болни от Ковид-19 ще се срещат с вируса в по-увредено състояние и рискът от тежко протичане при тях ще е по-голям. И тогава вече системата наистина няма да е в състояние да се справи, ще започне подборът на болни и връщането на тези без шанс да живеят, нищо че някои не са заразени. И от първенци в Европа по справяне с епидемията ще се върнем на логичното си място - дъното.
Ще, ще, ще, ще - всичко в бъдеще време, ще речеш че е писано от комунист. 🤣🤣🤣
Слаба статия, колкото и да не долюбваме Бокича, трябва да му се признае досега се справят със ситуацията. Е малко мерките милиционерски, ама в такъв момент това май помага.
mavro
Рейтинг: 286 НеутралноДва пъти прочетох статията.Не видях конкретно какво се предлага да се промени? Какво е грешно направено в последния месец? Ако тя взима решенията какво ще разпореди във вторник?
inn
Рейтинг: 1788 НеутралноКупонът на Мутафчийски изтича.
Както за месец и половина успя да омагьоса аудиторията, така и стратегията, която сам си изработи и прокара без никаква конкуренция, вече се изчерпва, а в близко време предстои да се сгромоляса много атрактивно. Статията добре описва "страничните ефекти" на стратегията на Щаба в/у здравната ситсема, на същото е и с огромното олшинство други системи на държавата - и спрямо тях "страничните ефекти" на действията на Щаба са не по-малко увреждащи (разбира се най-вече - икономиката).
Две са фунаменталните причини за срива на стратегията на Мутафчийски, който (според мен) неминуемо ще се случи:
- Първата произтича от самата му ценностна система на управленец. Военно звание генерал-майор, научна титла професор по медицина - това са изключителни постижения, които му дават абсолютното право да се гордее със себе си. Обратната страна на този медал обаче е, че никога не е живял в конкурентна среда; никога не му се е налагало да взема решения при съпротива; никога не му се е налагало да съобразява ИКОНОМИЧЕСКИТЕ ПАРАМЕТРИ на решенията си. Дали си дава сметка, че през целия си професионален живот досега е бил по системата: "Дай ми" - "Имаш го"? Особено пък в последния месец и половина е с властта на Бог - всичко, каквото си е поискал, му е било дадено. Съвсем други са рефлексите на хората, които е ежедневно трябва да се борят за оцеляването си. Като се почне от собственика на кварталното магазинче за хранителни стоки и фризьорката, мине се през собствениците на автосервизи и се стигне до адвокати, счетоводители и артисти на свободна практика, за тях има един огромен коректив и той се нарича КОНКУРЕНЦИЯ. Длъжен си да убедиш клиента, иначе си загубен. За негово съжаление, Мутафчийски и представа си няма за тези фактори - конкуренция и ограничен ресурс. А това е огромен минус и въобще в подхода му към градене на стратегията на Щаба...
Тези минуси раждат родилния дефект на подхода му. Лавината, която ще помете стратегията му, се нарича ИКОНОМИЧЕСКА НЕПОНОСИМОСТ. Гарантирам, че след третия - четвъртия месец на ограничения в сегашния им вид, ще се случи такъв социален взрив, че на Мутафчийски му е бедна фантазията. Няма представа на какво са способни изгладнели таксиджии, например...
Всичко дотук е на ниво - общи качества (ценностна система) на управленеца Мутафчийски.
Втората фундаментална грешка на Щаба е на плоскостта: генерален подход към бората с епидемията. И до този момент Щабът не показва да е наясно (и това добре е засегнато в статията), как си представя изхода от кризата:
- дали чакаме в състояние на "социално дистанциране" 2 - 3 - 5 - 7 (колко?) месеца, докато разпространението на заразата изчезне от само себе си, или
- минаваме ПРЕЗ заразата, като мерките на изолация бяха нужни за да няма първоначален шок в натоварване на системата, а тя да се подготви?
А големият заложник в тази алтернатива отново е икономиката - фактор, към който ген. Мутафчийски няма формиран абсолютно никакъв усет през живота си. А този фактор е обективно много ПО-СИЛЕН от всички останали фактори, определящи изхода от кризата...
daviddavid
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#28] от "inn":
И накрая ще излезе да каже че не той е виновен а десетте тинейджъра дето са се разхождали по Витошка
Bira
Рейтинг: 824 НеутралноДо коментар [#26] от "oak17621787":
"Ще, ще, ще, ще - всичко в бъдеще време, ще речеш че е писано от комунист. 🤣🤣🤣"
ще дойде с невиждана ярост, ще свършат чувалите с трупове, ще станат училищата морги, ще возим трупове с камиони, ще избирам кой да живее (или пък няма) и т.н. и т.н.
john trivolta
Рейтинг: 831 НеутралноНещо май ТИ не разбираш, както и тези дето са ти наслагали плюсовете. давиддавид ти го е обяснил, но аз ще го кажа по-ясно. Смъртта на нелекуваните хронично болни няма да е през април 2020, а след месеци/години, а може и да дойде от други причини (диагнози). Защото, освен хроничните им болести, ще се влоши и общото им състояние.
ivan92
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#28] от "inn":
Винаги съм се чудил, как може да правиш решения в тази криза и изобщо да не взимаш предвид икономиката и парите. Че здравната система работи със здравната каса, която получава пари именно от работещата икономика. Не е ли очевидно като икономиката страда, че здравната система ще започне да страда също? Не е ли очевидно, че това затваряне е временно, защото разполагаме с ограничен ресурс и затова трябва да се оползотвори максимално? Как може да си шеф на щаба, главен хирург-доктор и да не може да вземеш впредвид икономиката, като ти сам си работил години наред със здравната каса?
Мавродинов
Рейтинг: 609 НеутралноНикой не е казал на болните от друго, не от корона вируса, да не ходят на лекар. Вярно, сега рязко намаля опашката от хипохондрици. Но разумните хора, които усещат какво им е, никога няма да неглижират болката си. Наистина те трябва да бъдат насърчени от здравните власти да не се колебаят. И личните лекари и болниците работят, като малка част е ангажирана с Ковид 19.
lpi31580057
Рейтинг: 358 Неутрално[quote#31:"john_3volta"][/quote]
по твоите думи, ако хронично болен умре през 2021/22 ще е заради мерките за ковид? пак, повтарям - бавно, само сравнителен анализ може да докаже връзка. иначе може да спекулираме до довечера.
Велков
Рейтинг: 1341 НеутралноНеетична и грозна като разсъждение статия...клюкарски тип... и дълбоко невярна...
Спрени са само плановите операции. Никой не е отказал медицинска помощ на нуждаещите се...
Авторът да се засрами... или това е невъзможно при все по-безрамната журналистика?!?
eti mehter
Рейтинг: 4231 Веселоако си подадат носа навън, ще умрат
Bukalemun=======
Търговец и вирус се срещат на пътя......
.....здравей Вирус.....накъде си тръгнал?
.... За Багдад
.... Защо...?
..... За да убия малко хора...
..... Колко?
.... Ами около 5 хиляди.
След три месеца се срещат отново.
....Нали каза само 5 хиляди......а са измрели 65.....!
....аз убих 5...... Останалите са умрели от страх....
inn
Рейтинг: 1788 НеутралноДо коментар [#32] от "ivan92":
С малко допълнение/корекция: ВМА е структура от Министерството на отбраната и затова има собствен БЮДЖЕТ, който е част от държавния. Само за "външните пациенти" лечението се финансира по договори с НЗОК....
oak17621787
Рейтинг: 8 НеутралноЕми - и двете дядо попе, все комунисти. 🤣🤣🤣
И все пак - горната ситуация вече е факт за части от Италия, за Щатите и т.н., тоест е съвсем реална възможност и за нас ако не се спазват мерките.
Велков
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#20] от "Тsonkooo":
Ти искаш на брифингите генерала да е с бялата престилка ли? А се стегни малко . бялата престилка е когато е при пациентите.... съвсем изтрещявате в критична ситуация... нестабилни сте психически....
lpi31580057
Рейтинг: 358 Неутралноникога не залагам/обзалагам. ако имах интерес към хазарта, щях да съм съдружник на Черепа.
gost22
Рейтинг: 1956 НеутралноВерно ли? Я звънни у некоя болница и питай кога ще можеш да отидеш на контролен преглед и корекция на лекарствата след нЕкое сериозно лечение. Ей така, да знаеш за какво пишеш... "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Велков
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#32] от "ivan92":
И какво предлагаш? Нищо... празни приказки... не се притеснявай, има по-умни хора... отпускат се средства и от ЕС, ще се подпомогне здравната система.
Проблемът е за всяка държава, ама трябва акъл да го възприеме човек... не е проблем само за нашата държава...
ivan92
Рейтинг: 367 НеутралноЕдно предложение бих дал, да финансират и купуват повече тестове. Масата тестове са от дарения, а към 1/5 от потвърдените случаи са на хора, които са си направили тест със собствени пари в частни лаборатории. Това е пълна пародия за мен.
Велков
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#37] от "inn":
Не съвсем...
При необходимост от болнично лечение и "вътрешните" пациенти са с направление... пътеките се изплащат от НЗОК, не от МО...
john trivolta
Рейтинг: 831 НеутралноИ аз съм за сравнителния анализ, но не така както го предлагаш: Април 2020-Април 2019. Просто защото в заболеваемостта/смъртността причинена от отказано/забавено лечение има лаг.
Велков
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#43] от "ivan92":
И какво ще ти дадат тестовете? Особено бързите....Те не лекуват - виж какво стана в големите демокрации...
наясно ли си, че за пълен контрол на състоянието ти трябва да ти се правят тестове през 4 дена, и то не бърз, а ПиСиАр. Как го виждаш това, ако е няколко месеца?
затова има методика на "пуловете" и други...
не е толкова просто, колкото ти се струва... хич даже
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5220 Любопитно"За един месец така и не усетихме яростта на вируса, несъмнено благодарение и на бързото вземане на крути мерки"
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев*****
Как ли се е изпуснала авторката да признае този неприятен факт...
Велков
Рейтинг: 1341 ВеселоДо коментар [#47] от "Незнайко в Слънчевия град":
Нали?
ivan92
Рейтинг: 367 НеутралноТочно от ПСР тест идват тези 1/5 от хората, които сами са си платили. Защо сами са си платили за тестовете, като държавата е толкова отговорна и загрижена? Защо след като 2-3 седмици се водиха задочни спорове с Мангъров (наричаха го убиец и какъв ли не), най-накрая след като ЕК натисна нашите хора в щаб и правителство, решиха да почнат масово тестване и с бързи тестове (същото, което убиецът Мангъров препоръча)? Защо аз като искам да си направя бърз тест, трябва сам да си платя в една от многото частни лаборатории, които го правят, а не може държавата нещо да поеме?
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5220 НеутралноДо коментар [#18] от "boevbisser":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевЛекуват те, разбира се. След като си попълниш едни документи, че си частен пациент и ще си платиш сам. После ти връчват фактура.
lpi31580057
Рейтинг: 358 Неутрално[quote#45:"john_3volta"][/quote]
тогава сравнявай '19 с '21. лага ще е преминал. има си методики, които отчитат такива особености
iradev
Рейтинг: 237 Неутрално[quote#41:"gost22"][/quote]
Майката на снаха ми е онкоболна. Миналата седмица и се обадиха от болницата да отиде да си занесе документи и да й назначат дата за скенер.
Така че, не е точна така както си го написал и бъдете малко обективни.
Велков
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#49] от "ivan92":
И защо ти е да си правиш на частно тест? Страх? Страхът е лош съветник.... и пак да ти кажа, в момента който излезеш от частната лаборатория и може пак да се заразиш...
Каква е ползата от действието ти? Никаква...
Платил си си за фалшиво спокойствие - ми имал си бол пари, дал си ги...
Точно толкова си рационален, колкото и онези, дето изкупиха тоалетната хартия...
ivan92
Рейтинг: 367 НеутралноАз си правя тест за антитела, да видя дали съм го проболедувал вече, не ПСР тест. Затова има смисъл да си направя. А това трябва да се прави от държавата масово, не ние да ходим да си плащаме.
Yasen Kalaydzhiev
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#23] от "Vlado Nikolov":
Едва ли хора под 50 години ем е било време да умрат от диабета си (не говорим като да са получили инсулт или инфаркт) и не вярвам да си толкова елементарен, че да не го схвящаш, ама явно така ти отърва.
sweeper
Рейтинг: 427 НеутралноДо коментар [#9] от "chichka":
" Поредната боза по темата! Авторката е поне в 2-3 НПО-та!!!!"
Тъй, тъй - друго си е, като си на държавна службица и забъркваш само чист шербет за властта.
Смятам анализа по темата за безпристрастен. И другаде съм писал, че поради нефункционирането на общото ни здравеопазване в момента и в резултат отчетена по-ниска смъртност през последния месец, може да се направи обоснованото предположение, че : Медицинско-фармацевтичната индустрия е опасна за нашето здраве.
ПАСТОРА
Рейтинг: 663 НеутралноБеше им платено на 85% като компенсация.
Велков
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#54] от "ivan92":
Ами рано е за тестовете за антитела, трябва да премине пандемията...
И като нямаш антитела какво правиш? Пак страх....предстои ти заразяване...
А и да имаш антитела - още нищо не значи... има много случаи вече на повторно заразяване... вирулентността още не е изследвана...
Та прави си тестове - частните лаборатории трябва хляб да ядат. Те разчитат на такива като тебе...
чудя се, с този начин на разсъждения, дали ако беше жена щеше да си правиш тест за бременност след всеки полов акт
ПАСТОРА
Рейтинг: 663 НеутралноНавсякъде те лекуват, защото е по-безопасно за обществото отколкото да те оставят навън. Заплащането обаче се извършва от социалните служби.
ПАСТОРА
Рейтинг: 663 НеутралноЧе тя и авторката това ти казва, но казва че ако личния ти лекар трябва да ти изпише направление, то няма коя болнижа да го изпълни. Така при развитие на твоето заболяване в един момент може да няма възможност да ти се помогне.
tsvetko_51
Рейтинг: 1649 Неутрално"За месец в България починалите с коронавирус са 41 души. Колатералните жертви на страха, изолацията, дистанцията и затрудненият достъп до лечение вероятно са доста повече. Няма статистика колко хора починаха, разболяха се тежко или получиха увреждания, които е можело да бъдат предотвратени, докато здравната система и управляващите я се готвеха за невижданата ярост на коронавируса"
Не вероятно, а съвсем точно статистически, средната дневна смъртност в страната е 302 човека /на ден, а като разделим 41 на 30, се вижда че влиянието на вируса е 1.3 човека на ден в повече.
Наистина не е ясно, дали поради отклоняване ресурса към колона вируса е повишила смъртността от останалите съществуващи причини, но най-малкото е отклонило част от нашето внимание.
Така или иначе, ще мине и тази епидемия, при това дори там, където се е развихрила доста по-силно от нашата ситуация, въпроса е да проявим малко търпение и да си напъваме това, което ни е останало в главите да работи когато трябва, а не да се връзваме по приказките на всеки мошеник, който иска да ни "оправя".
UJC4040
Рейтинг: 530 НеутралноДо коментар [#9] от "chichka":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав."….. Авторката е поне в 2-3 НПО-та!!!!"
Чиче, защо те дразнят НПО-тата?
Хайде да направим едно сравнение
- журналисти, които получават пари от НПО;
-журналисти от свинските медии, парите идват от КОЙ.
Вярваш повече на свинските медии?
Изобщо не казвам, че в свинските медии няма много добри журналисти. Както и че НПО-тата не захранват стада мисирки. Иде реч за генерализацията -НПО-Сорос-Гнилия Запад-Много, Много Лошо.
И статията изобщо не е боза. Ако беше я прочел, щеше да разбереш.
Венелин Иванов
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#16] от "Да вярваме на истината":
При 8,4 млн население само 270 починали на ден или 96 000 на г.😂Викаш че в Ню-Йорк са почти безсмъртни при смъртност 1.2 на 1000 души.Браво, там живеят само столетници😄
Там си живеят в рая,щото смъртността в САЩ е 8.3 на 1000
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/us.html
Венелин Иванов
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#16] от "Да вярваме на истината":
При 8,4 млн население само 270 починали на ден или 96 000 на г.😂Викаш че в Ню-Йорк са почти безсмъртни при смъртност 1.2 на 1000 души.Браво, там живеят само столетници😄
Там си живеят в рая,щото смъртността в САЩ е 8.3 на 1000
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/us.html
realismisthename
Рейтинг: 474 НеутралноДа сте наясно - ОПАСНО Е да пътувате САМИ в собствената си кола от панела в Люлин до къщата в мало бучино. В същото време на летище София вчера кацнаха 7 самолета (13 са отменени, но 7 са кацнали, от белгия, от германия, от холандия и други). Това е безопасно, 200 души набутани в консерва/самолет е ОК. Да пътувате САМИ в собствена кола - ЯКО ОПАСНО. Да няма обуркани. Най-големия риск за нацията са димо и гинка, тръгнали от Люлин до каспичан да садят разсад в градината. Утре на пейката пред блока 5-11 души без маски ще обсъдят задружно колко безотговорни, опасни и селяни са димата и гинка. Понеже пътуват САМИ в собствена кола. На пейката вирус не лови, от друга страна пък Димака сигурно разпространява КОВИД-89 вече, безхаберния идиот тръгнал САМ в СОБСТВЕНА кола да сади домати в градина. Колко по безопасно щеше да е да се присъедини към бандата пред/до/около/зад блока.
Todor Plamenov
Рейтинг: 267 НеутралноКакъв човек трябва да си та толкова много да те е яд за малкото смъртни случай от коронавирус в България ?
ivan92
Рейтинг: 367 НеутралноВече толкова много вирусолози се изкаха, че трябва да се прави скрининг и тестове за антитела преди да приключи положението, за да се види колко са го проболедували. Иначе ако се окаже, че малко са го проболедували, като се отхлабят мерките, болестта пак ще тръгне ударно. Като има повторно заразяване, каква ваксина чакаме? Ваксините се правят на база антитела, като има повторно заразяване, няма смисъл от ваксина. Немски учени вече излязола и казаха, че няма повторно заразяване, а че просто човек отделя дълго вирусът и затова дава продължителни положителни ПСР проби: https://clubz.bg/97445-germanski_ucheni_ima_imunitet_sled_koronavirusa
refrenolog
Рейтинг: 221 Неутралноцялата словесна логорея би имала смисъл ако бе потвърдена с поне някакви статистически данни.
Косьо Генчев
Рейтинг: 1998 НеутралноДо коментар [#1] от "NIKE":
До коментар [#2] от "lpi31580057":
"Все съм чел глупави статии , но тази е за приз .............."
"Янина, както каза генелалът, наложете смъртните случаи през Април'19 с Април'20"
Уважаеми годпода,
може ли да станете в събота, преди Великден, някъде към 6:30 ч сутринта и само десет минути по-късно да изсипете горенаписаните от вас глупости, "громейки" тази "подла" Янина?
Трябва да ви кажа простичко, като за по-непросветени де, че тази Янина е направила чудесен анализ на ситуацията, без да преувеличи каквото и да било. Че на вас не ви допада недоизказаната критика към НОЩ и управляващите галфони, е съвсем друга тема.
Току що се поразрових и тук ще ви цитирам едно изказване на проф. Кантарджиев, от януари 2019 г.:
"Хората у нас, които всяка година умират от усложненията на грипа, са от 1000 до няколко хиляди. Точната бройка обаче е недоказуема, тъй като не може да е ясно дали възрастен човек не е починал от заболяването, от което е страдал, докато същевременно е боледувал от грип."
. . . . и едно друго изследване от общосветовен мащаб от Nov 27, 2019:
"Всяка минута в света умира по 1 човек след прекаран грип ... btvnovinite.bg "
. . . . та това прави общо за света по 43 000 смъртни случая за месец.
А сега, уважаеми, сравнете горните числа с "апокалиптичните" резултати сега у нас, или пък в света, за Коронавируса и сами вижте несъстоятелността на всички тези на НОЩ и на Тиквата, която ката ден ни плаши с липса на чували за трупове и с хладилни камиони, които трябвало да извозват труповете.
И да ви кажа - или сте се осрали от несъществуващ страх, или лижете задниците на тези, които ежедневно ни лъжат в очите!
dosetliv
Рейтинг: 1484 НеутралноАфърматив
Цифрите къде ги плющят нямат никаква стойност. Нито заболелите, щото са тествани няма и 1% от населението, нито умрелите, щото няма аутопсии да докажат пряко следствие от новия мега як турбо вирус дето много го рекламират.
В Хамбург един дохтор от тея къде режат умрели, е установил, че няма и един дето да е умрял баш от новия вирус. Дет са вика, поне един за цяр да го разнасят да го показват по телевизиите. Кой умрял от рак, кой имал хронична пневмония, заклет пушач, яко дебел, диабетик , или със сърдечно заболяване. И един 100 годишен дядка. Обаче иначе за статистиката всички ги пишат коронавирусни да помпат рейтинг , за Хамбург сигурно са поне стотина.
https://www.welt.de/regionales/hamburg/article207086675/Rechtsmediziner-Pueschel-In-Hamburg-ist-niemand-ohne-Vorerkrankung-an-Corona-gestorben.html
Велков
Рейтинг: 1341 НеутралноДо коментар [#67] от "ivan92":
Аз лично съм скептичен за ваксината...
За САРС-1 ваксина няма, за ХИВ също....
авторът
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#9] от "chichka":
Чичка, кое те карада мислиш, че във време накоронавируса всички останали болести, известни до декември 2019 г. са изчезнали?! Очевидно има само един отговор: пълната липса на мозък, характерна за редовия партиец.
pamela
Рейтинг: 2942 Неутрално"На практика обаче и пациенти, и медици се страхуват. Болните, наплашени, че ако си подадат носа навън, ще умрат, че чувалите за трупове ще станат дефицитна стока, че болниците ще се превърнат в морги, търпят до последно. "
*
Това е основната причина, а не че им е отказана медицинска помощ. Страх ги е да не се заразят като отидат в болница.
Би трябвало да им е съобщено от личните лекари при необходимост да ходят в болница, а не да чакат до последно.
Плюс това статията е писана без да има каквито и да са статистически данни за починали през този период на карантина.
gost22
Рейтинг: 1956 НеутралноТочно обратната случка след инсулт... доста обективно предполагам. "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
pepo2012
Рейтинг: 217 НеутралноМного вярна статия!
Косьо Генчев
Рейтинг: 1998 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "chichka":
"Поредната боза по темата! Авторката е поне в 2-3 НПО-та!!!!"
Направо си си сбъркал първата буква в името! Мисля, че се казваш Пешо.
И да те питам, Пешо, т'ва "НПО-та" мръсна дума ли е, забранена ли е, Гешев ли ги е закрил, Цацаров ли им конфискува имущество, терористични организации ли са????
А един Българин беше написал: "Народе????"
The Rock
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#28] от "inn":
Точно така!
The Rock
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#73] от "pamela":
А КОЙ генерира този страх?
Кой е виновника?
КОЙ?
Косьо Генчев
Рейтинг: 1998 НеутралноДо коментар [#15] от "NIKE":
"Шантавото е , че Дневник взе да става все по жълт!!!!!!!!!!!!"
Нали имаш хубави маратонки - бягай надалече - направление ПИК!
Косьо Генчев
Рейтинг: 1998 НеутралноДо коментар [#22] от "Vlado Nikolov":
"Пишат коронавирус на умрял от диабет, или пневмония. "
Това е нищо. Пишат умрял от Коронавирус със съпътстващо заболяване черепно-мозъчна травма!!!!
Косьо Генчев
Рейтинг: 1998 НеутралноДо коментар [#30] от "Bira":
+++++++++++++
彼得。斯托亚诺夫
Рейтинг: 425 НеутралновЕрни мисли!
-- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28ruse_island
Рейтинг: 1101 НеутралноАууу, цели 2-3 НПО-та!? Срамота! Журналистите трябва да са само държавни чиновници или в краен случай на финансиране от българските разузнавателни и охранителни служби.
аnka georgievа
Рейтинг: 221 НеутралноСтатията е много добре написана .Задълбочен анализ на случващото се у нас през последния месец.Добре написано.Поздравления.А на тези които не я приемат, управляващите и щаба ще им раздават фурми за здраве.
Николов
Рейтинг: 864 НеутралноЕй това е отличителната черта на повечето мрънкачи - И я не знам как е, ама и така не е.
Al Tikvone
Рейтинг: 274 НеутралноБУДА, празнуваш ли?
Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken KeseyЗащото тези 19 лекари и граждани от Видин, които ти обрече на заразата няма да празнуват! Как си, мутро, щастлив ли си? Ти тества ли се пак вчера? Защото за видинските медици тестове нямаше и сега болницата е ядро на зараза! БОЕЦ предупредих преди десет дни, че това ще се случи, разкрихме престъпната забрана за тестване на медици и контактни и ни обивниха, че клатим стабилността и разваляме образа на Вожда. Докато вируса покосяваше невиини, ти се биеше в гърдите как в Европа те дават за пример! Пример за геноцид ли? Пример за мракобесие и малоумие? Пример за корупция и беззаконие?
Що за изрод трябва да си, Бойко, за да криеш умишлено броя на заразените, да забраняваш да се тестват медици и контактни, за да се правиш на спасител?
Сега ти ядеш и пиеш в зайчарника на сигурно обграден от гардовете от НСО, а 19 видинчани се молят за живота си. За тях Великден няма.
Ти и бандата ти ченгета, калинки и мафиоти сте най-голямата и смъртосна зараза, която убива и мори народа.
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1449 НеутралноДо коментар [#67] от "ivan92":
Господине, млад сте и Ви е простено, че вярвате на писания. Истината при вирусите е по-различна, повторни заразявания има , но медицинските им имена са други, например когато Ви повтори варицела заболяването се нарича не дребна шарка, а херпес зостер. Но си е заболяване, при това сериозно. Притеснителното при короната е, че когато повтори удря сърцето и резултата не е добър, проверете в Интернет за повече. Изследването бе на китайски медици.
svoboden izbor
Рейтинг: 221 НеутралноСкоро ще плащаме компенсации на осъдилите България за настъпила смърт поради ограничения на извънредното положение - макар , че такива компенсации по неприет до сега закон трябва да ги плащат съответните управляващи!
Ivan_
Рейтинг: 480 РазстроеноТъжната реалност!
Модератора е неадекватен!Ivan_
Рейтинг: 480 НеутралноДо коментар [#13] от "Костадин Иванов":
Модератора е неадекватен!Не, не навсякъде е така!
svoboden izbor
Рейтинг: 221 НеутралноКогато забранят със закон НПО-тата , каквито призиви има от "умната" част от населението - това ще означава , че ще могат да критикуват Властта само правителствените такива организации - демек ЩЕ ЛИПСВА КРИТИКА ОТ ГРАЖДАНИТЕ/НАРОДА/ ! Това ли целят "умните" ни съграждани?!!!
Роси
Рейтинг: 7710 НеутралноТова е истината. На който не му харесва, явно не се сблъскал с действителността.
klecho
Рейтинг: 1608 НеутралноПо отношение на някои общи въпроси по-горе:
1. Да, за съжаление в България принадлежността към НПО във все по-голяма степен е нещо отвратително. Мини БКП ако щеше. Хора продали принципите си готови да продадат майките си за пари.
2. Естествено, че на запад болните от Ковид--19 се лекуват безплатно, без значение осигурителния статус. Все пак съставляват обществена опасност, в интерес на всяка здравна система е да спре разпространението на зарази. Или някой си мисли, че прескъпите лекарства за ХИВ се финансират от мебдународни фондове поради неподправена любов към България?
3. Хората са се прибрали от чужбина, защото за първи път от 1-2 десетилетия, реално разполагат с време да останат при роднините си, за повече от 5-10 дни годишно. И това е нормална, човешка реакция. Обаче, не очаквам да бъде разбрана от умнокрасиви лумпени.
Косьо Генчев
Рейтинг: 1998 НеутралноДо коментар [#91] от "svoboden izbor":
"демек ЩЕ ЛИПСВА КРИТИКА ОТ ГРАЖДАНИТЕ/НАРОДА/ ! Това ли целят "умните" ни съграждани?!!!
Те тия това не го целят. Те го жадуват! На тях си им кънти в главите "залпът на Аврора", както и тезисите на др. Тодор Живков. Следствие от това е заучаването на тезисите от др. Бойко Методиев Борисов и разтриването на тестисите на др. Живков от него. Като последващ резултат е завършването на първата му "академия".
klecho
Рейтинг: 1608 НеутралноДо коментар [#91] от "svoboden izbor":
Критиките по властта са лесно нещо.
По трудно е да застанеш с лицето си, да докажеш че не критикуваш поради корисни цели да, да предложиш нещо смислено, навременно и изпълнимо, да събереш повече от процент и половина и...да не докараш БСП на власт с врякянето си.
Ivan_
Рейтинг: 480 НеутралноДо коментар [#18] от "boevbisser":
Модератора е неадекватен!В Испания ако си испански гражданин никой не може да ти откаже каквото и да е здравно обслужване в което и да е завено на общественото здравеопазване. Може да не си платил никога никаква осигуровка, достъпът до здравеопазване ти е гарантиран и неприкосновен. разбира се ако дължиш каквито и де е осигуровки, данъчните ще те гонят до дупка, може да ти запорират сметките да ти продадат автомобила и т.н. но здравна услуга никой не може да ти откаже.
Косьо Генчев
Рейтинг: 1998 НеутралноДо коментар [#95] от "klecho":
"По трудно е да застанеш с лицето си, да докажеш че не критикуваш поради корисни цели"
Така е "Клечо". Прав си, ама за другите . . . иначе ти си си скрит. Ето аз съм застанал от преди много години тук с името си и съм доказал, че не критикувам поради користни цели. Критикувам глупостта във всичките й форми, критикувам дебелоочието, дебелогъзието, корупцията, лъжите, надменността, слепотата . . . и много други характерни черти на днешната власт, която за съжаление е и вчерашна, че и онзиденшна.
А колкото до това - "да не докараш БСП на власт с врякянето си" ще мислим после, като свалим от власт управляващата Шайка банкянски крадци, некадърници и мошеници!
hipocrat20060
Рейтинг: 381 НеутралноБрутално точна статия.
Nikoi
Рейтинг: 767 НеутралноДо коментар [#12] от "ban":
Описал си все случаи на запуснати и доведени до крайни фази на заболяванията си близки ,за които нито болниците ,нито медиците са ти виновни ,а най вероятно близките ти ,които не са чували за профилактика или личен лекар!
Nikoi
Рейтинг: 767 НеутралноДо коментар [#33] от "Мавродинов":
Всички работят и са подготвени за среща и с инфектирани пациенти ,не е вярно ,че лекарите ги няма ,на седмица поне 200 прегледа не са нищо и никой не източва касата ,защото за тази инфекция и изобщо за остри случаи ,тя плаща на джипитата точно 0 лв ,а при тези огромни разходи за дезинфекция и защита на персонала е спорно дали ще има работещи лекари есента при тези ниски цени и безотчетен достъп до лекар вкл и за неосигурени ,които се върнаха заради безплатната аванта да се лекуват тук ,от цял свят и това е само и изцяло за сметка на медиците и здравето и жиевота им !