Клипът с разголените жени: Какво уронва престижа на съдебната власт

Скандалите в българското правосъдие са толкова много и така сериозни, че този клип би трябвало да е последна грижа за магистратите.

© Скрийншот от клипа

Скандалите в българското правосъдие са толкова много и така сериозни, че този клип би трябвало да е последна грижа за магистратите.



Анализът е препубликуван от "Дойче веле".


През седмицата избухна "скандал" в българската съдебна власт, свързан със снимането на видеоклип в Съдебната палата, на който има разголени девойки и сърдити младежи, размахващи пистолети. В клипа участва и дете, което държи пистолет в ръка. Твърди се, че видеото целяло легализацията на дрога и по този начин развращавало младежта. Също така се твърди, че със снимането му Съдебната палата като "храм на Темида" е била осквернена.


Вместо да поръча водосвет за изгонване на злите духове, Висшият съдебен съвет обаче предприе други мерки. За начало управлението на Съдебната палата, което засега е в ръцете на председателя на Върховния касационен съд Лозан Панов, ще му бъде отнето и прехвърлено на друг магистрат, който е удобен за управляващия естаблишмент. Нещо повече, ВСС на практика сезира Инспектората да провери дали клипът не е "уронил престижа" на съдебната власт и да търси отговорните за това. От направените изказвания на членове на съвета, включително министъра на правосъдието, се разбира, че те са много притеснени от "уронването" на престижа и като цяло държат Лозан Панов персонално отговорен за инцидента, защото не бил гледал клипа и не заложил в договора необходимите предпазни клаузи. Едва ли ще е някаква голяма изненада, ако проверката на Инспектората достигне до подобни заключения.




Как се защитава "уронен престиж"


Загрижеността на ВСС и магистратите за техния "престиж" и репутация е основателна. Но защитата на тази репутация изглежда са я подхванали от грешния край.


Хората им нямат доверие не защото сградата на правосъдието у нас е "осквернена", а защото процедурите му често са неразбираеми и направо съмнителни.


Един клип - какъвто и да е той - не може да урони престижа на правосъдието повече от тъпите екшъни, снимани на фона на катедралата "Александър Невски" и Народния театър, които уронват престижа на София, България и Православието. Много от тези треторазрядни екшъни на всичкото отгоре се развиват уж в Русия или Централна Азия, а са снимани у нас (което си е направо символна държавна измяна). И в тях има достатъчно разголени жени, пистолети, деца и какво ли още не. Доколкото знам, никой не е тръгнал да обвинява премиера Борисов, кмета Фандъкова или Светия Синод, че развращават младежта, като са позволили заснемането на лентите. Или че не са ги гледали след това.


ВСС, разбира се, има право да реши дали Съдебната палата ще се управлява от Лозан Панов или от другиго. Негово право е да въведе и по-строги правила за отдаване на сгради на съдебната власт за снимачна дейност. Но това, което се набива на очи, е че ВСС е твърде чувствителен за престижа на магистратите по такива куриозни поводи, а системно е пропускал да се занимава с гигантски съдържателни скандали, които биха убили престижа не само на българската, но и на всяка друга съдебна власт.


Да си припомним някои фрапантни примери:


Преди години политикът Ахмед Доган получи милионен хонорар като хидроинженер-проектант на язовири. Въпреки липсата на професионална квалификация в тази високоспециализирана сфера, и въпреки съмненията, че може да става дума за рушвет при раздаването на порции от държавни поръчки, казусът изобщо не достигна до българското правосъдие. Аргументът беше, че хонорарът е договорен преди влизането в сила на Закона за конфликт на интереси, макар че е изплатен след това. Подобни "правни" аргументи всъщност уронват драматично престижа на правосъдието у нас.


Бившият главен прокурор Цацаров се срещна по време на мандата си в кабинета на бизнесмена Георги Гергов с друг бизнесмен, който след това се оплака, че е бил изнудван от магистрата. Правосъдието не се задейства, а Инспекторатът към ВСС не откри никакво уронване на престижа на съдебната власт.


Миналата есен в подкрепа за кандидатурата на настоящия главен прокурор Иван Гешев излязоха хора с татуировки и качулки, приличащи на участници във футболни агитки или направо организирани престъпни групи - факт, останал необяснен и досега.


И до ден днешен няма процедура, която да търси отговорност на главния прокурор за нарушаване на закона, включително за злоупотреба с власт. Въпреки изрично решение на съда в Страсбург по въпроса, въпреки многобройните становища на Венецианската комисия, безотговорността продължава. В резултат на това прокуратурата често повдига странни и направо абсурдни обвинения, като например това срещу проф. Асена Стоименова, председател на Сдружението на фармацевтите, за "всяване на паника" с изказване за определени пропуски в държавната политика. Със създаването на специализиран съд пък отслабна и съдебния контрол върху такава наказателна самодейност, поради което Нено Димов престоя дълго време в ареста без видима необходимост. (Парадоксално, докато той стоя в ареста за "безстопанственост", държавата даде двадесетина милиона лева за нов водопровод за Перник, който по думите на настоящия министър на околната среда, изглежда е неизползваем.)


Делото КТБ затъна в многотомна бумащина и краят му не се вижда. Усещането, че хилядите страници обвинителен акт колкото разкриват, толкова и скриват факти и свързани лица, изобщо не се е разсеяло от проведените дотук съдебни процедури. Но нито ВСС, нито Инспектората се тревожат от тези репутационни щети.
Този списък нито е изчерпателен, нито има претенция да бъде представителен - т.е. да описва всички най-важни проблеми в съдебната ни власт. Списъкът е чисто илюстративен и цели да покаже, че ако магистратите ни имат подобни проблеми, снимането на клипове в Съдебната палата би трябвало да бъде последната им грижа.


И още един много тревожен факт


В цялата история с "видео скандала" има и една много тревожна страна обаче. Известно е, че Лозан Панов е недолюбван от голяма част от ВСС и управляващите. Тази проверка ще е поредната в богатата му колекция от акции на държавни органи и институции срещу него, като досега май само пожарната не се е включила в натиска. Нормално е и в магистратурата да има различни мнения и сблъсък между институции и личности. Но не е нормално да се използват всякакви средства, включително подобни "видео" скандали, за разправа с опонента.


Щом срещу председателя на ВКС текат подобни кампании, какво трябва да си помислят обикновените съдии? Ако те са "непослушни", системата явно ще намери начин да се разправи и с тях. Ще ги товари с нови дела до полуда. Ако някак успеят със сроковете, ще ги обвини, че компютърната програма за разпределение на делата им може да бъде пробита. Ако и това не сработи, ще се появи клип, в който те уж развращават младежта.


А това са все практики, които сериозно уронват престижа на българската съдебна власт.


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (82)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4028 Любопитно

    Как разбрахте, че разголените са жени?!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  2. 2 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7760 Неутрално

    Тази статия трябва задължително да се прочете от ВСС.

  3. 3 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 872 Неутрално

    "Дневник", дайте линк към въпросния килп, за да можем и ние да преценим какво-що. Все пак сме пълнолетни и вменяеми...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  4. 4 Профил на Niko Kostantinov
    Niko Kostantinov
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Дани ти си достоен да бъдеш наречен мисирка. Стоименова си писал, защо не си писал и Сидеров?

  5. 5 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    Викам си - Смилов започва добре, ама после пак почна да го увърта за главния прокурор, аз невинния Лозанъ,
    А няма ли един път да потърсите причините в съда г-да либерали, не мислите ли, че твърде много черни точки му се събраха?
    Малко ли важни дела завършиха без осъдителни или с условни присъди?
    Или и затова Гешев е виновен?

  6. 6 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3640 Неутрално

    Избрахме си новия главен, защото ни беше малко сволоча със стария главен - добре ! Всичко продължава на квадрат, същия сволоч, същите престъпници, облечени в съдебна власт, същите подлоги на живковата школа, същите мошенници, които чакат обаждане по телефона, за да решат срещу кого да впрегнат медиите на ДП !
    Това е трагедията на един народ и едно общество ! проблемът е на всички нас !

  7. 7 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    До коментар [#3] от "ТНТ":

    Айде бе, това пропаганда на чалга ли е?
    Ако искаш да вкараме и тая песен в учебниците?

  8. 8 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2562 Неутрално

    "снимането му Съдебната палата като "храм на Темида" е била осквернена" - така е, все едно в гробищата да го правят. Там също има "практики", там също има проблеми, но е кощунство да се прави нещо несъвместимо с предназначението на обекта. Съдебната палата беше и музей, но мястото в съзнанието на българите не се промени. Това, че се пробват, не само хидро, мега и знайни е незнайни публични лица, да се промъкват в гънките на законите, прави впечатление след мълчаливото им или "ропотно" признаване от всички други публични лица, които обаче чинно пазят позициите. Последващите заклеймявания са дори гротексни, защото всеки българин знае, че властта е за народа на книга, а сегашната демокрация продължава да си е в ДЕМО вариант.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  9. 9 Профил на Любов Шейсе
    Любов Шейсе
    Рейтинг: 64 Неутрално

    Какво?

    Политиреските пристрастия на продажни високо-поставени магистрати.

    Редакция промотирала издигната бесилка на протест ме обвини в писане на коментари "призоваващи към насилие" когато слет това попитах "ще бесим ли?". Лъжите помагат ли?
  10. 10 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Г-н Смилов някак недостатъчно умело се е опитал да направи един "коктейл" от несъпоставими факти. Какво общо има снимането /не ми е ясно как Панов е рзрешил подобно нещо/ на клип с оръжие, дете, секси полуоблечени госпожици със
    Ахмед Доган
    КТБ
    и пр. .....Компоти и компютри.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  11. 11 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3640 Любопитно

    До коментар [#2] от "Роси":

    " Тази статия трябва задължително да се прочете от ВСС."

    Защо ? От там с какво по - точно не са наясно, от поместено в тази статия ? Щото аз смятам, че с констатациите на тази статия трябва да са запознати всички българи, които викат: какво му е на новия главен прокурор, а ? И да преценят как ще я караме занапред с подобни типове баш в съдебната ни система ! Проблемът е критичен и касае всички нас, не ВСС, той е пределно ясен.....

  12. 12 Профил на svoboden izbor
    svoboden izbor
    Рейтинг: 222 Неутрално

    До коментар [#2] от "Роси":
    Дори да я прочетат статията задължително от ВСС - ефекта в корумпираните им души ще е минимален!
    Въпросът е каква статия трябва да прочете народа за да има някакъв ефект на идващите избори?!

  13. 13 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 787 Неутрално

    До коментар [#10] от "Реми":

    Явно само ти не си наясно...

  14. 14 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 787 Неутрално

    До коментар [#5] от "НеКой":

    Ей, голяма си подлога... Дано поне си струва. Колко ти плащат?

  15. 15 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3640 Любопитно

    " Бившият главен прокурор Цацаров се срещна по време на мандата си в кабинета на бизнесмена Георги Гергов с друг бизнесмен, който след това се оплака, че е бил изнудван от магистрата. Правосъдието не се задейства, а Инспекторатът към ВСС не откри никакво уронване на престижа на съдебната власт."

    А президентът го нарече " дребнотемие".....
    Всички сме отговорни за свинщината, в която живеем и никой не ни е виновен - ни ЕС, ни Москва, ни тоя, ни оня ! Щом ни харесва кочината, щом си траем и сме свикнали с нейните изчадия и изроди, които да ни се правят на благодетели и борци с корупцията и престъпността - халал да са ни ! Няма какво да се чудим на ставащото във съдебната ни система, дори трябва да ни радва !

  16. 16 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Нима съдебната власт в България има престиж, че да може да бъде уронен? Щом си продават сградата на час, или колкото там е траело заснемането и то не просто продават, ами направо подаряват за нищожната сума от 800 кинта. Какъв престиж майко льо. Отрицателен.

    мурзилка
  17. 17 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 870 Весело

    Хоп! Още не бях прочел предишната статия по въпроса, писах че това ще е дъвката на седмицата и ето: Смилов набива бройка.
    Но пак темата е подменена - не говорим защо го махат Панов и какво като го махат Панов.. Защото до отзи ден с него съдебната ни ситема не беше цъвнала и вързала.

    Започвам да подозирам някаква платена ПиАр акция на тоз роден рапър. До Великден никой го незнаеше, а както върви на Гергьовден ще звучи от всички купони (карантинни, само в тесен кръг!) в Обеля, Люлин и Лозенец :) Че дори и г-н Радан Кънев може да си го пусне в Брюксел.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  18. 18 Профил на svoboden izbor
    svoboden izbor
    Рейтинг: 222 Неутрално

    До коментар [#14] от "George Svinarov":

    Него и такива като него са директно служители на сатаната - това е защото са невярващи , вярващия не би се държал така - защото знае колко е тежко наказанието и не само на него !

  19. 19 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    До коментар [#14] от "George Svinarov":

    Не можете да си ме позволите. :)

  20. 20 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1513 Гневно

    До коментар [#1] от "hamiltonf":

    Абе, вие със всичкия си ли сте, за да задавате такива въпроси? Това ми прилича на оня анекдот с Мирча Кришан за краставицата. Кое от изброеното като факти в статията не е вярно? И кое има по-голяма тежест? Този съшит с бели конци и изсмукан от пръстите "скандал" – всъщност "активно мероприятие" по терминологията на Държавна сигурност или останалите неоспорими факти, споменати в материала? Жалки сте! Поне измислете нещо по-умно! Само че явно толкова ви е умствения багаж.

  21. 21 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2876 Весело

    Я всъщност да припомним факти/политика покрай избора на Панов

    https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2015/01/29/2462590_lozan_panov_e_noviiat_predsedatel_na_vurhovniia/
    https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2015/02/01/2463917_izbraniiat_predsedatel_na_kasacionniia_sud_viarva_v/
    https://www.capital.bg/blogove/pravo/2015/01/29/2462594_lobito_na_dps_i_cacarov_izbra_lozan_panov_za/
    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2015/01/30/2463435_kakvo_oznachava_izborut_na_lozan_panov/

    Ама и коментарите/"коментаторите" са показателни ... За независимост от праваа линия на коалицията

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  22. 22 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3856 Весело

    Казано е много отдавне че:

    "Пачавра леке не хваща!"

    klimentm
  23. 23 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1301 Весело

    До коментар [#17] от "olexander":

    Ми какво няма да набива, в българската секция на Дойче Веле станаха 100ина колумнисти, може и комунисти, ако някой така предпочита, уж криза, ама там явно не е...

  24. 24 Профил на fcl45655278
    fcl45655278
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Да си припомним някои фрапантни примери"

    А вие защо биете негрите?

  25. 25 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 870 Весело

    До коментар [#10] от "Реми":
    Как да няма общо? Общото е, че господин Смилов то е написъл в една стаитя... пардоН, анализ.
    А сериозна: Това сбърканата защитна стратегия - вместо да се насочи вниманието към абсолютно несъстоятелния мотив заотстраняване на Панов, неговите "защитници" се хванаха на въдицата да коментират стилистичните качества на клипа.. и да ни припомнят, че има и други лошави хора по тази земя.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  26. 26 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 442 Весело

    тя нашата темида си е к*рва по принцип,не виждам къде е драмата

  27. 27 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2203 Неутрално

    До коментар [#10] от "Реми":

    “Какво общо има снимането /не ми е ясно как Панов е рзрешил подобно нещо/ на клип с оръжие, дете, секси полуоблечени госпожици със
    Ахмед Доган”

    Общото е “уронване престижа на Съдебната власт”.
    Сега, Смилов не е топ-барман по смесването на коктейли както непринудено Барни Ръбъл създава “коктейл Молотов” със всяко отваряне на устата си, но въпросът с престижа на Съдебната власт е обществено болезнен.
    Крайно време е прокуратурата да бъде извадена от Съдебната власт, най-малкото да не уронва пристижа й. Това, подкупчията Петьо Еврото, Кокинов, Роман Василев (падни-стани), Пацо Терацо, къскетът-инструмент на Бога, трябва да бъдат заличени в едно с всеки член на ВСС, гласувал за тях.

  28. 28 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    Да пишеш за престижа на съдебната власт и да пропуснеш Ченалова и Миталов, означава безочие. Дойче веле май е на подчинение на Путин.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  29. 29 Профил на arax
    arax
    Рейтинг: 232 Неутрално

    Този клип напълно олцетворява т.н. "съдебна власт". Направо да го приемат за официален химн! Говоря съвсем сериозно :)

  30. 30 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 649 Неутрално

    "Дневник", дайте линк към въпросния килп, за да можем и ние да преценим какво-що. Все пак сме пълнолетни и вменяеми...
    —цитат от коментар 3 на ТНТ


    https://dnes.dir.bg/obshtestvo/skandalen-klip-v-sadebnata-palata-predizvika-proverka-na-agentsiyata-za-zakrila-na-detsata

    https://www.youtube.com/watch?v=Y1wC2Ou_GSE&feature=emb_rel_end

    В първия линк е клипа от 3м.47 сек., а вторият е още "по-възвишен", сниман някъде дето има камили. Рап"звездата" е някой си Алек Сандар/българин разбира се/. Леко е мургав, но предполагам това е тен от жарките лъчи на пустинята.
    Така не съм се смяла отдавна.
    Да разрешиш подобен кич/неко казано/ да се заснеме в Съдебната палата....дори не е за коментар. Браво на Панов! Съдия със вкус. Въпроса е към какво.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  31. 31 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4028 Любопитно

    До коментар [#20] от "murry":

    Що задавам такъв въпрос?! Така ли?! А на седмокласничка да отговаря на някакво НПО от какъв пол е, женски, мъжки или друг, може, а?!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  32. 32 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    До коментар [#27] от "wanderer":

    Ти Христо Иванов ли си?
    Нали се пробва да убеждаваш обществеността и експертите в необходимостта от подобни екзотични експерименти?
    И като министър.
    Ми тц, не сте вие партията, която ще решава каква да е съдебната ни система.
    Сегашната е създадена точно на принципа на разделение на властите.

  33. 33 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#6] от "samoedin":

    Още когато коментирахте избора на главен прокурор задавах един и съще въпрос, на който до сега не съм получил отговор: ако зависи от вас кой трябва да бъде главен прокурор? И наистила ли смятате, че грешките в системата могат да се регулиратс кадрови решения?
    Спорез мен не. Трябва мого дълбоко преосмисляне на структурата на бългорското правораздаване, но това може да стане когато се натрупа политическо желание, облечено в достатъчна електорабна подкрепа. но за да стане това, ДБ, радетелите за промяна трябва да променят начина на действие - за сега единственото, което правят е да защитават персонално техните хора в структурата. А броблемът, както казах, не е кадрови.. Все в джоб, ако мога да използвам руската дума в българския израз :)

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  34. 34 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    До коментар [#33] от "olexander":

    Те искаха световно неизвестния Бойко Атанасов.
    Защо ли, защото е техен човек, това им е логиката.
    И да, не е най-важна фигурата на главния прокурор, по-скоро е важно да натиска машината да работи, ако той е хлабав и под него ще е така.

  35. 35 Профил на zippie
    zippie
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#3] от "ТНТ":

    Клипа го имаше още в първата статия по темата (https://www.dnevnik.bg/4057606 ). Не става въпрос за клипа, съдържанието и качеството му. Става въпрос за поредния "храм"-стожер на моралните устои не само на българите, но и на цялото човечество. Ха, ха ...

    Това е само декор! Декор, уважаеми моралисти! Направо се чудя как не са ревнали от БПЦ за снимки на екшъни с храм-паметника. Или пък БНБ за тяхната сграда. Направо, предлагам, чехите да си вземат обратно жълтите павета, че те в толкова снимки са участвали - няма начин някои от снимките да не са били "неморални" ...

    🤪 🤪 🤪

  36. 36 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3567 Весело

    "Скандалите в българското правосъдие са толкова много и така сериозни, че този клип би трябвало да е последна грижа за магистратите.."
    =============
    Този клип е черешката на тортата, а коментарите на Смилов би трябвало да са последна грижа за магистратите.

    Еретик
  37. 37 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 649 Весело

    Добре че пак не е разрешил да се снима кавър версия на "Радка Пиратка". Че щеше да е голема веселба да рапират в Съдебната палата "само да те гепна, дънките щи цепна".

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  38. 38 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1276 Весело

    Г-н Смилов някак недостатъчно умело се е опитал да направи един "коктейл" от несъпоставими факти. Какво общо има снимането /не ми е ясно как Панов е рзрешил подобно нещо/ на клип с оръжие, дете, секси полуоблечени госпожици съсАхмед ДоганКТБи пр. .....Компоти и компютри.
    —цитат от коментар 10 на Реми


    От гледна точка на компотаджията е точно така.

  39. 39 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3226 Неутрално

    ВСС не е орган, а инсталация! Туй и от самолет се вижда. И това е най-нагледният пример, че държавата е в плен на Мафията.

  40. 40 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 592 Неутрално

    "И аз съм прост и вие сте прости - разбираме се."

  41. 41 Профил на Niko Kostantinov
    Niko Kostantinov
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Умнокрасивият лилав тролетариат на амбразурата и хич не им пука кой ще ги чу. а

  42. 42 Профил на prx15601314
    prx15601314
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Клипа е направен на правилното място. Къде ако не там, където е пълно с червиви ябълки и корумпирани кокошки. Евала ударихте джакпота. А не мога да разбера защо някои го удрят на чест и се сърдят ама като им подхърлят по 10 бона да решат някое дело не се сърдят

  43. 43 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    Всъщност аз не разбрах къде е "скандалът", че да се иска отстраняването на Лозан Панов от административното управление на сградата. ВСС са шепа подлизурковци, които дори не си спомнят, че са завършили право.
    Ако си спомнеха този факт, то те щяха да знаят, че:
    1. Има решение от 2018 г. на ВСС за снимане в сградите на съда (но не и на съдебните заседания).
    2. Има одобрен рамков договор.
    3. Председателят има право да упълномощава и друго лице?лица с административни функции.
    4. За отстраняване се изисква административно-наказателна процедура и търсене на вина.
    След като тези неоспорими факти и предпоставки са налице, но се игнорират от членовете на ВСС, то има само две обяснения:
    А. Тези членове са юридически и функционално неграмотни, или
    Б. Тези членове не вземат решение екс леге, а екс инквизиционем.
    п.п. Само се опитвам да си спомня колко от тези темидски мъдреци бяха в тефтерчето на Красьо Черния...
    п.п.п. Храмът на Темида не е осквернен от някакъв си клип, а от храмовите плъхове от ВСС.

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  44. 44 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1495 Любопитно

    Престиж на съдебната власт??????

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  45. 45 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    Т.н. магистрати завиждат на порнографията, тъй като добре знаят, че никога няма да могат да се издигнат до нейното равнище. Освен това вечно търсят цаката на Панов и всеки случай е добре дошъл.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  46. 46 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    Добре че пак не е разрешил да се снима кавър версия на "Радка Пиратка". Че щеше да е голема веселба да рапират в Съдебната палата "само да те гепна, дънките щи цепна".
    —цитат от коментар 37 на Реми


    Станала е Радка, Радка магистратка. . . знам я!

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  47. 47 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2908 Неутрално


    Явно доста членове на ВСС са се почувствали засегнати. Че не са били поканени да участват в клипа. Омръзнали им е да хвърлят гюбеци и да въртят свирки само на закрити заседания.

  48. 48 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 673 Гневно

    Съдебната власт у нас няма престиж за уронване...

    По-точно, никакъв престиж няма!

    Достатъчно е да им видиш ткъстите корумпирани муцуни на т.н. "магистрати"...

  49. 49 Профил на niki
    niki
    Рейтинг: 30 Неутрално

    Все едни и същи либерални лакардии.

    niki
  50. 50 Профил на niki
    niki
    Рейтинг: 30 Неутрално

    Лозан Панов беше назначен от Доган, но в момента, когато започна, се отметна. Кариерист.

    niki
  51. 51 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    Статията е ала: а вие защо биете негрите.
    Замазва един скандал със селекция от други.
    Публикувана е както обикновено - в Дойче Веле.
    Севга да не вземе някой да си помисли че авторът е зависим...

    I Want To Believe
  52. 52 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 720 Весело

    Данито е поредния на барикадата. ПАлачи дете, бащати е невинен(по презумпция)!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  53. 53 Профил на niki
    niki
    Рейтинг: 30 Неутрално

    СДСто все реват, че ги изхвърлиха отвсякъде и се опитва да узурпира Съдебната Власт.

    niki
  54. 54 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1820 Любопитно

    На Лозан Панов вече вижда ли му се ореолът около главата? А като се сетя колко го плюха умнокрасивите като "назначение на ДПС" преди години, мдаа...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  55. 55 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Само като си помисля какъв праведен рев би изревал г-н Смилов срещу Гешев, ако снимките не бяха правени на "Витошка 2", а на "Съборна 7".... Ама на, сега си пишем в Дойче Веле :)))

    Бог да благослови Америка за България!
  56. 56 Профил на Baizuo
    Baizuo
    Рейтинг: 1122 Весело

    След пускането на австралийския касапин, малко неща могат да уронят повече престижа на съдебната власт.

    Иначе,а ко песента е на новото либерално знаме - Азис - и е на тема лгбт, малцинства, права, бежанци - и еб*** на имаше, розовогвардейците щяха да боготворят оригиналният подход и да тръбят, че е време да се разчупят традициите.
    Като например авторитета на съдебните институции.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  57. 57 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2211 Весело

    Двете девойки "вдигат" престижа на съдебната......да не са правят на улави..... Или трябваше прокурорки да наеме продуцента ??? Въпреки, че като се замисля.....има.....

  58. 58 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3433 Неутрално

    "Дневник", дайте линк към въпросния килп, за да можем и ние да преценим какво-що. Все пак сме пълнолетни и вменяеми...
    —цитат от коментар 3 на ТНТ


    Сам си го намерих ето го - https://www.youtube.com/watch?v=e5zYQhH3ryM

    Ето и до какво заключение достигнах след гледането:

    "...Ми клипът си показва точно какво е в тази прогнила съдебна система.
    Много добре са избрали съдебната палата за сцена на клипа.
    Веднага става ясно за кой и за какво си говорим.
    Много си е точен клипът и точно затова са се разревали във ВСС.
    Защото са се познали в клипа.
    Защото си видяли мръсното си лице, широко отворените за зелено очи и скритото си зад маска лице."

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  59. 59 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 972 Неутрално

    До коментар [#10] от "Реми":

    Ами "либералните" медии с така-като Мирча Кришан с краставицата са-няма значение за какво пишат,винаги ше споменават враговете ма Спонсора!Това работят,все пак!Семейства хранят!

  60. 60 Профил на tda10501756
    tda10501756
    Рейтинг: 313 Неутрално

    Нищо свързано с Лозан не може да улови престижа на съдебната власт, дори да се из..ре на входа на палатата пак няма да улови престижа на ВКС.

  61. 61 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 972 Неутрално

    До коментар [#21] от "дерибеев":

    В,тогава Панов още не беше реформиран!Беше избран от ДПС,беше избор на "статуквото" Но,фо реформираха го,и вече стана добър за лявата общност!

  62. 62 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 972 Неутрално

    До коментар [#28] от "Корки":

    Аа,Ченалова беше Гнила Ябълка,нооо и тя се реформира,мина на издръжка на Цветан Василев,взе да дава записи на Дикоff,и о Чудо-вече не в гнила ябълка,а борец за права и свободи,любимка на лявята градска десница!

  63. 63 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 972 Неутрално

    До коментар [#33] от "olexander":

    От Дебъ дори нямат проблем с личността ма главмия прокурор.Те имат проблем с прокуратурата като такава?И няма как да е иначе-всеки ,преследван от закона е невинен,и има заговор срещу него,не знаете ли?!Прокпи и той.Самоьче има медии и го тръби по-силно!

  64. 64 Профил на Ruse_Island
    Ruse_Island
    Рейтинг: 979 Неутрално

    До коментар [#21] от "дерибеев":В,тогава Панов още не беше реформиран!Беше избран от ДПС,беше избор на "статуквото" Но,фо реформираха го,и вече стана добър за лявата общност!
    —цитат от коментар 61 на yanne


    Еми добър или лош Панов, но реално няма друг да наруши абсолютното единодушие във ВСС и в Парламента по отношение на това кой и как трябва да управлява Прокуратурата. Аз съм съгласен на незабавна оставка на Панов, но заедно с Гешев и избор на нови такива, но не от ВСС, а примерно с референдум или поне тайно гласуване от цялата юридическа общност. Прокурор избран от управляващите /или техен ВСС/ е нонсенс.

  65. 65 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 481 Неутрално

    "Дневник", дайте линк към въпросния килп, за да можем и ние да преценим какво-що. Все пак сме пълнолетни и вменяеми...
    —цитат от коментар 3 на ТНТ


    ДНЕВНИК РАБОТЯТ НА ПРИНЦИПА "НАМЕРИ СИ САМ".
    НИТО АКТУАЛНИ СНИКИ ОТ СЪБИТИЯ.
    НИТО ЛИНКОВЕ КЪМ СЪБИТИЯ.
    ПРОСТО СЕ СЪОБЩАВА ,ЧЕ "СТАНАЛО НЕЩО НЯКЪДЕ И ТОЛКОЗ"

    ТИЯ ОТ ПРЕЗРЕНИЯ "ПИК" СА МАЙ ПО-ТРУДОЛЮБИВИ...

  66. 66 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2876 Неутрално

    Сериозно ли бе мили хора вече и факти от единствения източник на независима инстанция получава негативни "оценки"?
    21 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3643
    18:57, 24 апр 20
    Весело
    Я всъщност да припомним факти/политика покрай избора на Панов

    https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2015/01/29/2462590_lozan_panov_e_noviiat_predsedatel_na_vurhovniia/
    https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2015/02/01/2463917_izbraniiat_predsedatel_na_kasacionniia_sud_viarva_v/
    https://www.capital.bg/blogove/pravo/2015/01/29/2462594_lobito_na_dps_i_cacarov_izbra_lozan_panov_za/
    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2015/01/30/2463435_kakvo_oznachava_izborut_na_lozan_panov/

    Ама и коментарите/"коментаторите" са показателни ... За независимост от праваа линия на коалицията

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
    247коментарът е обиден или неуместенцитиранеотговор
    Ами изтрийте го тогава , та да е ясно кой/как/фалшиви/стандарти ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  67. 67 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1513 Весело

    До коментар [#63] от "yanne":

    Човече, като виждам какво си написал в последните си няколко коментара – защо се опитваш да коментираш, като не можеш да пишеш на български език? Това функционална неграмотност ли е, или фактическа???

  68. 68 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 2425 Неутрално

    До коментар [#58] от "Храбър":

    И Лозан ли слагаш в кюпа

  69. 69 Профил на Мартин Константинов
    Мартин Константинов
    Рейтинг: 280 Неутрално

    ,,Гарван гарвану око не вади", т.е ,,Смилов Лозану око не вади"!

  70. 70 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 2425 Неутрално


    Клипът с разголените жени: Какво уронва престижа на съдебната власт
    Даниел Смилов
    Дойче веле


    Дани бой, голема статия, голем компот начи

  71. 71 Профил на Стършел
    Стършел
    Рейтинг: 374 Весело

    Смилов на амбразурата, брани Лозан Панов! 😜

    Стършел
  72. 72 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2670 Весело

    Ако Алеко може да възкръсне и напише продължение на "Барба Ганьос", основният заподозрян за главен герой ще бъде български съдия от 21 век!
    Модерно и съвременно!

  73. 73 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2670 Весело

    До коментар [#10] от "Реми":

    Гг-н Смилов някак недостатъчно умело се е опитал да направи един "коктейл" от несъпоставими факти."

    За мен, спомняйки си какво беше за нас "Дойче Велле" в едни мрачни времена, симбиозата "г-н Смилов-Дойче Велле" е несъвместима със здравия разум. Но, (сель-ави)- след като е налице този несъпостъвим факт, останалите могат да се приемат като следствие.

  74. 74 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Викам си - Смилов започва добре, ама после пак почна да го увърта за главния прокурор, аз невинния Лозанъ, А няма ли един път да потърсите причините в съда г-да либерали, не мислите ли, че твърде много черни точки му се събраха?Малко ли важни дела завършиха без осъдителни или с условни присъди?Или и затова Гешев е виновен?
    —цитат от коментар 5 на НеКой


    Уфф...аман от тая глуха защита на Цацаров.

    не дочетох края на писането на Смилов, признавам си, но докадето го четох беше почти съвсем адекватно, а именно: ВСС избирателно гледа един клип и пропуска тоновете треторазредни филми, които се снимат в България, докато действието се развива уж в Русия или Сърбия - аз лично познах кадър от София в някакъв трилър в Амазон Прайм!

    И докато ВСС, ама съвсем точно като сегашния, пък и бившия главен проурор, продължава избирателно да търси проблеми докато си държи очите здраво затворени за всички други, те заслужават пълната критика на всички НПО-та вкупом.

    То е обидно просто на колко тъпи ни правят с тези постановки.

    И още по-обидно е това, че го знаят и просто не им пука.

    Не са глупави - нагли са.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  75. 75 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Безспорно неуместно е използването на Съдебната палата за декор на поредната чалга простотия. Какво друго е станало? Обидили са съдиите? Посегнали са на правосъдието? Нарушили са някой закон за обида на естетическите чувства и моралните устои? Голяма врява, голямо чудо. Все пак взеха на Панов ключовете и това не е малко. Както казват руснаците - пустячок, а приятно!

    без подпис!
  76. 76 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3226 Неутрално

    Заяждат се с Лозан Панов не за друго а от простотия. Че то ко беше възможно да го махнат, Боко щеше да го е направил.

  77. 77 Профил на eddie3141
    eddie3141
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Съгласен съм, че има много по-убедителни примери за уронване на престижа на съдебната власт, но това не е извинение за разрешението да се снима подобен клип в сградата. Ако ви се е налагало да влизате в тази сграда за нещо, знаете за строгите (драконовски) мерки за внасяне на забранени предмети, пък хеле оръжие, ако ще и да е бутафорно и то за 800 лв. (на хартия). Срам за този, който го е разрешил. А колкото до г-н Смилов, този път се ... объркахте.

  78. 78 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    гост-преподавател в Централноевропейския университет в Будапеща
    Соросов стипендиант,поръчков драскач. И каква е поръчката? Ами ние знаем,че съдебната ни система работи за олигархията, но поне фасадата да опазим. Утре може и секстеатро да разиграят и пак ще питаме " какво от това" И в парламента може и в Александър Невски.

  79. 79 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#14] от "George Svinarov":Не можете да си ме позволите. :)
    —цитат от коментар 19 на НеКой


    Хехе, срам те е да си публикуваш тарифата.Сигурно има защо.

  80. 80 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#63] от "yanne":Човече, като виждам какво си написал в последните си няколко коментара – защо се опитваш да коментираш, като не можеш да пишеш на български език? Това функционална неграмотност ли е, или фактическа???
    —цитат от коментар 67 на murry


    Тоя е шмиц от милиционерското училище в Пазарджик. Не трябва да имаш чак толкова големи очаквания към него.

  81. 81 Профил на Kingpin
    Kingpin
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Забранете и режисьора Въло Радев. Той засне преди години култовия навремето филм „Черните ангели“. В него бойна група от млади хора убива лоши хора. Всички от групата загиват героично. Във филма има такъв епизод: когато узнават за гибелта на другарите си, ремсистите отиват в Съдебната палата, за да отмъстят. Рачето застрелва прокурора. Нечувано. Представяте ли си? Застрелян прокурор в сърцето на съдебната система – палатата с двата лъва…
    Във филма участват: Доротея Тончева, Стефан Данаилов, Виолета Гиндева, Йосиф Сърчаджиев, Добринка Станкова, Марин Младенов и др. Композитор е Симеон Пиронков.
    Анатема и за тях?

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  82. 82 Профил на Hydroxy
    Hydroxy
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Ако същият този клип беше сниман със съгласието на някой от властта, тази статия (с извинение) на този "автор" (едва ли не?) щеше да громи чалгата и падението на държавата, а интелигентно-симпатичните щяха да са вече на протест пред съдебната палата. Ама понеже е намесен Лозанча Панов и господата "двойни стандарти" са хвърлени на амбразурата с whatabout-изъм, тежки КТБ-аналогии и прочее нерде-ямбол-стамбул алегории 🤣 Умилителна картинка!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK