Искам на Гърция!

Искам на Гърция!

© Associated Press



Препубликуваме от сайта "Майко мила" коментара на Елисавета Белобрадова, която е съсобственик на изданието и съавтор на книгите "Да оцелееш като родител" - първа и втора част.


Скъпи наши приятели,


Онзи ден в интернет пространството започна да циркулира съобщение от Българо-гръцката търговска камара, което ни донесе гълъба на мира и щастието под формата на информация, че от първи юли Гърция отваря границите си за нас. Мигом всички ние, замаяни и щастливи, препатили след месеци изолация, дигитално обучение, липса на елементарни молове и места за културни развлечения, си представихме, че ще можем да натъркаляме изнурените си тела с напрегнати мозъци по трите ръкава на Халкидики в опит да възстановим чувството за мир, нормалност и щастие. Че съвсем скоро ще бъдем подхранени от удивителните витамини и минерали, с които са пълни коктейлите, калмарите, октоподите и безплатните шезлонги на южната ни съседка.




Новината мигом се появи във всички женски групи, чатове и индивидуални стени. Разнесе се всеобщо въздихание на облекчение и, както отбеляза една моя приятелка: "Таман планирахме почивка в България и се чувствахме доста клето." Но се започнаха възторжени планове, огледи на къщи и хотели и мерене на бански.


Да ни бяха казали, че ще ни раздадат по 5000 лева на калпак, нямаше така да се зарадваме.


Броени часове след радостната новина Министерството на външните работи излезе с една голяма секира под формата на кратко обръщение към нацията и обяви информацията за фалшива. Министърът на туризма Николина Ангелкова добави още болка към фрустрацията на средния българин, като съобщи, че условието за 14-дневна карантина остава и който е решил да си хапне два калмара, трябва да предвиди две седмици отпуск, за да стои затворен у дома, плащайки високата на цена на удоволствието почивка в Гърция.


Това предизвика огромен, опустошителен гняв у гражданите на републиката. Повечето коментираха с краткото и наситено "Няма да ви стъпим!!!". Обръщенията "Тъпанари", "Нещастници", "Пълни идиоти" наситиха социалния ефир. Възмущението беше толкова голямо, че мнозина обявиха, че са готови да протестират и блокират улици само и само да стигнат до заветните гръцки плажове. Звучи като глезене и каприз, но не е.


Не е престъпление да кажем, че българинът цени почивката на море почти толкова, колкото живота и здравето си. И няма как да го упрекнем. Почивката е здраве, живот и радост. Но за пореден път виждаме, че България - страна с море, златни пясъци, слънце и природа - не може да осигури това щастие на този изстрадал член на средната класа.


Защо ли? Ами защото се погрижихме последните 20 години да пребетонираме това клето Черноморие с грозота. Да го нафлякаме с огромни тулупести хотели, грозни къщи, грозни заведения, бактерии във водата. Да свържем Несебър със Слънчев бряг, Бургас, Равадиново, Смолян, Враца и Лом. Да наблъскаме милиарди ужасяващи кръчмета, които се озвучават от противна музика, и да прецакаме всеки възможен къмпинг с грозота.


Били ли сте, приятели, в гръцко село на морето? Ми то е село. Ниски къщи, плажове, ресторантчета и ред. Зехтинът е зехтин, рибата - риба, морето - море, селяните - селяни. И не че няма магазинчета за китайски рокли, магазинчета за пластмасови боклуци и повсеместна посредственост, но гърците са постигнали нещо невиждано. Да има къде да паркираш, да има къде да се разходиш, къде да играят децата. И най-вече къде да усетиш, че си на почивка.


Да си натопиш хляба в салатата, да усетиш дърветата и шума на морето. Да се почувстваш нормален човек.
Аз не обичам да ходя на море. Ще кажете: "Как е възможно?" Ми, възможно е. Има и такива хора. Особени и кисели. Предпочитат да си седят в града и да се мусят. Това не значи, че не ходя на море. Дори обичам Созопол, макар да предпочитам да ходя пролет и есен. Но борбата на българското Черноморие да си починеш е огромна.


Да речем, че отидеш в еквивалента на обикновено гръцко село в България. Да речем, Ахтопол или Равда.
Първо, трябва да игнорираш ужасяващата архитектура от кошмарни къщи, малки грозни хотели с бедни стаички, блъсканицата от коли, липсата на зеленина, западащата инфраструктура, отвратителната храна, липсата на всякаква култура на туризъм. По брега на морето те чакат титанични мастодонти от бетон, а пред тях - негостоприемни плажове със свръхскъпи пластмасови съоръжения, на които да се излегнеш.
Никой не ти носи фъстъчки с бирата. Никой не го е еня дали ти се слуша това, дето гърми от уредбите, няма никакъв достъп за хора с увреждания и накрая се връщаш със стомашен вирус, който се равнява на карантината след посещението в Гърция. Ол инклузивите ни са пословично неприятни и досега се чудя кой се навива да ги ползва.


Всички заклети къмпингари, които не са нито бедни, нито смотани, предпочитат да изсипват хиляди левове, само и само да идат на истински къмпинг в държава, в която хората не са забравили предназначението на къмпингите.


Не казвам, че в България няма и хубави места. Има, разбира се, но те са малко и изключително скъпи в сравнение с това, което предлага съседката ни.


Този текст не цели да каже нещо ново. Само да посочи, че българинът има право, след като се е бъхтил цяла година, да се почувства добре. И търси това свое право. Никой не си мисли, че на българина му липсва патриотизъм. Просто критериите му за добро и качествено преживяване стават обективни и с тях е редно да се съобразим, когато размишляваме за България като туристическа дестинация. В този смисъл България е провал като морско изживяване и е по-добре да се насладим на планинска почивка, отколкото да идем и да се мъчим по бетоните.


Слава Богу, за хора като мен все още има места тук, които бих посетила, но е много трудно да ги препоръчам, без да ми е свито сърцето. Затова разбирам всички, които негодуват. Почивката за семейството е от първостепенно значение и това е достатъчен плод за размисъл.


Затова ви желаем чудесна почивка и бъдете здрави!


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (231)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2818 Любопитно

    Питай на него 😉

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  2. 2 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Дразнещо е през ред да има фрази с удебелен шрифт.

    Може да го ползвате, ако искате да насочите вниманието на читателя към определена дума или изречение, но за 2, 3 по-важни места, а 20, 30.

  3. 3 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2818 Любопитно

    Аз искам до Венеция, ама не ме пускат да излезна от страната ... Мога ли и аз да си излея тука мъката, как е затворена границата?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  4. 4 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Инче по темата. Долният цитат казва достатъчно.

    "Били ли сте, приятели, в гръцко село на морето? Ми то е село."

  5. 5 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Бедният българин, едвам свързва двата края, няма какво да яде, ама не испуска повод да отиде до Гърция и да се прави на гъзар. И най-голямото му нещастие, е че тази година няма да може да отиде до Гърция. Ех, тежък живот.

  6. 6 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 568 Неутрално

    не знам защо се тръшкате, когато ви казват истината

  7. 7 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Интересно как всяка година милиони туристи от къде ли не посещават България, и са доволни от почивката си тук и казват само добри думи за България, а българите както винаги са вечно недоволни и мрънкащи, вечно плюещи и мразещи всичко родно и боготворящи всичко чуждо, винаги българското е най-скапано а чуждото е страхотно. Докато не се отървем от този отвратителен комплексарски манталитет, няма да станем добра и успешна нация!

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    Имам чувството, че хората които посещават Гърция за летен туризъм, за разлика от хората посещаващи всички останали дестинации изпитват абсолютно неотменим порив да споделят със всички на света че ще ходят точно в Гърция. Е и какво от това?

  10. 10 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6022 Весело

    До коментар [#4] от "dpnps":

    Село, но не като Крушовица!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  11. 11 Профил на TheRedOne
    TheRedOne
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Но кой наля бетона в гореспоменатите села и градчета? Със сигурност не са тамошните жители, и с още повече сигурност са едни, с адресна регистрация на около 350км западно от морето. Така, че клети столичани, берете си гайлето.

  12. 12 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 762 Весело

    До коментар [#7] от "ygo11542256":

    Аз понеже съм рядко тъпо парче, не знам защо е претъпкано на скапаното място , пък на хубавото няма в кого да се блъснеш. Нещо като Бентли, щом не ги карат много , значи не са хубави...

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  13. 13 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 749 Весело

    "Че съвсем скоро ще бъдем подхранени от удивителните витамини и минерали, с които са пълни коктейлите, калмарите, октоподите и безплатните шезлонги на южната ни съседка."

    Безплатните шезлонги са пръщят от витаними и минерали!!! :Д

  14. 14 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1601 Неутрално

    Статийката започва се с кафе и два калмара у гръцко, а накрая обаче се говори за българина дето се бъхтил цяла година и съотвено искал готина почивка. Та, за кого точно се отнася съдържанието: за соф. кифли с напрегнати мозъци на държавна, общинска или еврофондовска заплата или обикновения бачкатор, дето не си знае работното време...

  15. 15 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 618 Неутрално

    За съжаление, ние българите май сме най-лошият тип туристи. И е съвсем нормално и логично да не ни искат като туристи. Щото по принцип има два основни типа туристи - бедни, но скромни и непретенциозни, и такива които са платежоспособни, но и съвсем естествено със по-големи претенции за качество за парите си. Докато повечето българи са хем неплатежоспособни и стиснати, хем с претенции до небето, все едно са някакви кралски особи и едва ли не червен килим трябва да им опъват навсякъде. И после викат "аз на тия няма да им стъпя", все едно някой ще умре от яд, че кралската особа няма да го удостои със вишочайшото си присъствие.

  16. 16 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3091 Разстроено

    Подкрепям текста. Казва неприятни истини и за гръкоманията, и за грешките на нашия туризъм.
    Така може би обижда почти всички, но заслужено.

    Еретик
  17. 17 Профил на ена блогърка
    ена блогърка
    Рейтинг: 28 Неутрално

    Абе на Гърция...идете на Панчака, и там има плаж, и вълни ше напрайм! А който го мързи - и перловската и канала са мокри.

    to see a world in a grain of sand and heaven in a wild flower hold infinity in the palm of your hand and eternity - in an hour.
  18. 18 Профил на gwe49620445
    gwe49620445
    Рейтинг: 111 Неутрално

    Аз искам до Венеция, ама не ме пускат да излезна от страната ... Мога ли и аз да си излея тука мъката, как е затворена границата?
    —цитат от коментар 3 на DDR


    Венеция съм запомнил с две нещо, кафе за 8 евро и смрад, смрад, смрад.

  19. 19 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 771 Неутрално

    Айде... пак се почна войната Българско срещу Гръцко море. Пък аз просто искам да виждам нови места всяка година :)

    Не цъкам плюсове и минуси.
  20. 20 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#12] от "kasko":

    Не знам, миналата година на Слънчев бряг нямаше свободни стаи в нито един хотел, а там има много хотели. А Слънчев бряг е един модерен и луксозен курорт, който привлича и много сериозни туристи, колкото и да ни заблуждават че едва ли не само пияници ходят там. Но пък, на който Слънчев бряг не му е по вкуса и предпочита по-тихо и по-девствено място, има и Албена, и Синеморец, и къмпинги и каквото още искаш. България предлага курорти и места за почивка за всеки вкус. И навсякъде се пука по шевовете от туристи при нормални обстоятелства. Естествено, нашият капацитет е в пъти по-малък от този на Гърция, все пак Гърция има хиляди километри морска ивица, така че сравнение между двете държави не може да се прави.

  21. 21 Профил на Веселяк У
    Веселяк У
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Егати Гърцията! Втори ден вече. Ще ме накарат и мен да ида :))

  22. 22 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Интересно как всяка година милиони туристи от къде ли не посещават България, и са доволни от почивката си тук и казват само добри думи за България, а българите както винаги са вечно недоволни и мрънкащи, вечно плюещи и мразещи всичко родно и боготворящи всичко чуждо, винаги българското е най-скапано а чуждото е страхотно. Докато не се отървем от този отвратителен комплексарски манталитет, няма да станем добра и успешна нация!
    —цитат от коментар 7 на ygo11542256


    Сигурно защото отношението на българските хотелиери и ресторантьори е различно към чужденците и българите !

  23. 23 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Интересно как всяка година милиони туристи от къде ли не посещават България, и са доволни от почивката си тук и казват само добри думи за България, а българите както винаги са вечно недоволни и мрънкащи, вечно плюещи и мразещи всичко родно и боготворящи всичко чуждо, винаги българското е най-скапано а чуждото е страхотно. Докато не се отървем от този отвратителен комплексарски манталитет, няма да станем добра и успешна нация!
    —цитат от коментар 7 на ygo11542256


    Освен слъчака който се радва на една особена маса туристи и туризъм друг КУРорт не се сешам да се пълни с доволни чужденци, който да рапзправят после колко било хубаво, май е повече въпрос на гледна точка не мислиш ли?

    Дела трябват, а не думи.
  24. 24 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#22] от "Dankol":

    Ми как няма да е различно. Чужденците са усмихнати, любезни, идват и ти дават парите си, доволни и щастливи са, казват колко хубаво са си прекарали тук и как пак искат да дойдат в България. Докато българите са със празни джобове, и вечно мрънкат колко било скапано всичко тук, как искат да го ограбят, и срещу едно голямо нищо очакват отношение и обслужване все едно някой крал е дошъл, а не бай Гошо с бурканите от някоя мизерна панелка.

  25. 25 Профил на sen
    sen
    Рейтинг: 199 Неутрално

    Нали народът беше умрел от глад, къде е тръгнал...

    sen
  26. 26 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    Бедният българин, едвам свързва двата края, няма какво да яде, ама не испуска повод да отиде до Гърция и да се прави на гъзар. И най-голямото му нещастие, е че тази година няма да може да отиде до Гърция. Ех, тежък живот.
    —цитат от коментар 5 на ygo11542256


    Гъзария е да идеш на Малдивите, Бора Бора или Мавриций. Примерно. Да идеш в Гърция не е някаква особена гъзария, хем е и по-близо до София, хем е и по-приятно. Не мога да разбера защо патреотите са си втълпили, че в Гърция е голямата гъзария. Просто там е едно нормално място за почивка, точно каквото много хора търсят и искат. Тихо, спокойно, чисто, с вкусна прясна храна. Никой не им скача по главите, никой не драйфа по улиците, хората са любезни и им даваш парите си с удоволствие, а не под формата на рекет - за паркинг, шезлонг, чадър и какво ли още не.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  27. 27 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    Много обективно написано!

    Предразсъдъците са за ограничените.
  28. 28 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    До коментар [#18] от "gwe49620445":

    Име места, който ги посещаваш веднъж и не повтаряш. Ама пък като не си ги посетил е едно такова гутаво ...

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  29. 29 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#23] от "Infernus":

    Напротив, цялото черноморие е пълно със доволни чуждестранни туристи от цяла европа и не само. И повечето туристи са семейства с деца и възрастни хора. Алкохолиците младежи са много малка част от туристите, може би около 20%, дори по малко, но като ти показват само тях по българските ТВ, какво да си помислиш.

  30. 30 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    До коментар [#9] от "zxp53317185":

    .....изпитват абсолютно неотменим порив да споделят със всички на света че ще ходят точно в Гърция. Е и какво от това?
    =========
    Това са статии реклами ....
    Вече станаха няколко ....и все клонят към девиза ''идете в Гърция''.....
    А вчерашната статия за 'бекчиите' ....не остави никакви съмнения. ....къде трябва, и къде не трябва да се ходи .....


    Bukalemun
  31. 31 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#8] от "pag":

    Е, ако си бил в състояние на краен афект по време на убийството вероятно няма да лежиш :)

    Предразсъдъците са за ограничените.
  32. 32 Профил на gwe49620445
    gwe49620445
    Рейтинг: 111 Неутрално

    Егати Гърцията! Втори ден вече. Ще ме накарат и мен да ида :))
    —цитат от коментар 21 на Веселяк У


    Ходих два пъти. Съсипах си краката по камъняка на плажа. Заеби ! Албена си е по-доброто място, особено с деца. Освен ако не си свикнал на къщи за гости и храна от хипермаркетите в Гърция., като някои гъркофили.

  33. 33 Профил на Веселяк У
    Веселяк У
    Рейтинг: 416 Неутрално

    До коментар [#30] от "eti mehter":

    Хайде, навивай ни и ти. Има още време. Може да ни "зарибиш" за Турция! :)))

  34. 34 Профил на Веселяк У
    Веселяк У
    Рейтинг: 416 Неутрално

    До коментар [#32] от "gwe49620445":

    А някои точно храната хвалят! Рибата, средиземноморската кухня...

  35. 35 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    Доколкото разбирам, на българското море не й харесва, защото е претъпкано.
    Малко ни е морето, имаме 10-15 курорта всеки с по няколко километра плаж. А държавната стратегия е да посрещаме милиони туристи всяко лято. Няма как да не е претъпкано.
    Ако го направим пусто и идилично, хотелите през 100 метра, ще можем да посрещаме примерно само 200 хиляди души общо на цялото Черноморие (както едно време Слънчев бряг беше 30 хил. легла, Златни Пясъци 20 хил, Албена 15 хил, плюс още няколко по-малки)
    Та къде ще ходим българите тогава - пак в Гърция? Или 7-те милиона души ще си разпределим график на смени по 10 дни, както по соц-а, та да можем да се вредим на 200-те хиляди места?

  36. 36 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    статията е право в целта!

    вместо да наложи собствените си закони ЗА ОПАЗВАНЕ НА ПРИРОДАТА, държавата ни е:
    https://ibb.co/y53VC27

  37. 37 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3956 Весело

    До коментар [#33] от "Веселяк У":

    Нямам никакво намерение. .....а и вчера ,DW ме изпревари ....пускайки статия за бекчиите .....
    Даже първия коментар в нея е от грък.....:)
    Какво има толкова за мислене .......
    Статии реклами....и анти реклами ....

    Bukalemun
  38. 38 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 786 Неутрално

    А в Румъния и Полша пишат статии.Искам на България!

  39. 39 Профил на minuva4a
    minuva4a
    Рейтинг: 276 Неутрално

    На фона на Гърция и най-вече Турция българското черноморие е една пошла гавра.

    Който има поне малко мозък избира внимателно къде да си даде парите.

    Вече дори и пенсионерите могат да си позволят организираните почивки, макар и с автобус.

  40. 40 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 682 Весело
  41. 41 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#15] от "ygo11542256":

    Ахъм, ако българите не удостоят с височайшото си присъствие Слънчев бряг тази година, хотелите на един куп мутри ще го закъсат....

  42. 42 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 372 Неутрално

    [quote#32:"gwe49620445"][/quote]

    Отдалече си личи че не си ходил нито веднъж. Тези опорки за камъняците ги развяват само такива. Естествено има и каменисти плажове, но как пък точно си налетял на тях, а не на някой от плажовете кото са в световните топ класации?
    А за храната... ех храната. И най-малката таверничка предлага качество, прясна храна и добро обслужване. За не много пари.
    Аз не мога да рзбера защо след като ви харесва на лайноморието, и то освен това пращи от чужди туристи, така яко ви бъркаме по дупките, като не стъпваме там? Какъв ви е проблема?
    Ние сме едни бедни софиянци с мижави заплатки дето едвам стигат 2500 евра чисто и сме недостойни да почиваме на места като слънчаа и Албена. Затова ходим в Гърция. Там е запазаено за вас, богаташите от Нови пазар и Каспичан.

  43. 43 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3956 Весело

    До коментар [#39] от "minuva4a":

    и най-вече Турция
    =======
    :).....да .....и 'най вече'....
    Стъпалия за пръв път бг турист в тая държава, е меко казано замаян....
    Разликата между реалността и това което традиционно са му набивали в главата ......е зашеметявяща....

    Bukalemun
  44. 44 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    Масовият потребител си харесва българското море, затова трудно се намира свободно място на плажа. Поради гголямото търсене се качва цената на чадъри, шезлонги и храна. Гърция е специфична със свойте 4000 км плаж и големи празни пространства. Не е за хора с слаби плувни умения и свикнали на удобства.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  45. 45 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Ми, "Няма да ви стъпим!!!" Баста! Шумно, мръсно, стомашни вируси. Да не говорим, че със сигурност няма да спазват санитарните предписания по плажовете.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  46. 46 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 372 Неутрално

    Масовият потребител си харесва българското море, затова трудно се намира свободно място на плажа. Поради гголямото търсене се качва цената на чадъри, шезлонги и храна. Гърция е специфична със свойте 4000 км плаж и големи празни пространства. Не е за хора с слаби плувни умения и свикнали на удобства.
    —цитат от коментар 44 на Корки


    Ами аз плувам като тухла четворка и точно това е причината да ходя в Гърция. Морето на повечето плажове е плитко, няма ями и мъртвак.
    А удобствата са ми достатъчни - големи чадъри, серивтьор който ти носи биричка и ресторантче на 30 метра. А, и хотела ми е на 50 метра. Какво друго ми трябва?

  47. 47 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 801 Неутрално
  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на Ogyges
    Ogyges
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#48] от "qjm02655138":

    Айдееее, активира още един акаунт от 14 април 2020.
    Нали знаеш, че 24 часа ще бъде животът му. 😂😂😂

    Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω
  52. 52 Профил на Ogyges
    Ogyges
    Рейтинг: 1014 Любопитно

    Дневник, какво стана, че махнахте статията от началната страница?

    Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω
  53. 53 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Химимпорт и семействата Станишеви , Велчеви , Гергови и др. подкрепят българското Черноморие !

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  56. 56 Профил на minuva4a
    minuva4a
    Рейтинг: 276 Весело

    До коментар [#43] от "eti mehter":

    Драги, Турция също има сериозни недостатъци.

    Добрите хотели са извън населените места, защото там е пълен леш и мизерия.

    Хигиената и обстановката в някои хотели са на Европейско ниво, заради многобройния персонал и големите пари вложени там, но в градовете и селата им условията са под всякаква критика.

    Ти най-добре си знаеш гюбрето.

  57. 57 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3387 Весело

    Решил Бог да раздаде на всички народи земя....всеки да си има неговата !
    Наредили се на опашката всички народи и Бог им дал земя на всички.
    Но....Гърците били заети и не взели земя.Отишли при Бог.......

    - Боже дай и на нас.Не бяхме на опашката защото бяхме заети да правиме култура за всички !
    - Нямам друга земя.....рададох всичко !
    - Е, все нещо ще е останало !
    - Е, да.....задържах едно място за себе си ! Вземете го вие.........заслужавате !!!!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  58. 58 Профил на ivan_v
    ivan_v
    Рейтинг: 339 Весело

    от 2004 ходя в Гърция. Точка.

  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на Bob
    Bob
    Рейтинг: 403 Весело

    Статията е доста смислена. Някой хора не са доволни и това е нормално...Когато ти едвам свързваш 2та края и не си виждал морето от години, а в същото време някакви "кифли" реват за Гръцкото море, това е меко казано дразнещо. Но господа, проблема не е в кифлите, кифлите нищо чудно да са прави....Проблема, е че ние не изкарваме достатъчно пари. Защото ни крадат и накзват през цялото време и ние се радваме....Защото нямаме институции....
    Ако нямаш пари и мечтаеш за времето, когато ще събереш 1-2к за да починеш една седмица на Обзор... не плюй по "кифлите"...."Кифлите" защитават и твойте пари в тази ситуация. Обърни се към силите на деня, те са отговорни за сегашното ни състояние.

  62. 62 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    До коментар [#7] от "ygo11542256":

    Зависи кой какво търси. Който търси евтин алкохол и евтини курви с долнопробен олинклузив е доволен от почивка в България. Що пък да не събираме шлаката от Европа? Бачкаторите от Скандинавия и Западна Европа почиват тук 10 дни за 200 евро с пътя и храната. На мен ми искат по 100 лева за голо легло на вечер. Нямам нужда от нашите хотелиери... Предпочитам в Гърция.

    Бивш tww09306483.
  63. 63 Профил на Ogyges
    Ogyges
    Рейтинг: 1014 Весело

    До коментар [#60] от "rww11647733":

    .................

    Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω
  64. 64 Профил на jel47547128
    jel47547128
    Рейтинг: 256 Неутрално

    Айде сега, другата крайност....

  65. 65 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    Малее продължава рекламата на Гърция. И сравняване с България.
    Абе хора. България е мъниче в туризма. Може да направим 10-на зимни курорта, а лятото 3 месеца сезон 5 милиона туристи. Все ще се намерят 5 милиона. Да я сравнявате с Гърция и Турция е смешно. Че даже гордост за България. Ами ходете си където искате. Освен Гърция има още поне 10 страни в Средиземноморието.
    Гърция 30 милиона туристи, Турция 60 милиона тука я сравнявате с България.

  66. 66 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    Тупани, нема да ви стъпим! - 1 от 7 милиона.

  67. 67 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 736 Неутрално

    И не че няма магазинчета за китайски рокли, магазинчета за пластмасови боклуци и повсеместна посредственост, но гърците са постигнали нещо невиждано. Да има къде да паркираш, да има къде да се разходиш, къде да играят децата.

    кво невиждано ве гусжа?
    гръцката плажна ивица не мож я измери не мож я обходи
    плус островите
    затва пълно със села
    нема нужда да постигат дадености са тва
    а Ахтопол е град!
    къде го сравняваш с гръцко село от педесе къщи?

    па да не ти разпраам случки от гръчко
    ти се изправат космИте
    вклучително за един селски хотел 5 етажа
    без рзрешително
    къде го топнахме на властите
    и после ни пишат благодарности

    па откак пущиха и сърбите и македонците
    да одат слободно
    е мамата си трака



  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  69. 69 Профил на vestonosec
    vestonosec
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Очевидно тази година, няма да има искам и не искам.

  70. 70 Профил на nodjinn
    nodjinn
    Рейтинг: 445 Любопитно

    Авторът по-скоро прави като вметка и идеята, че си унищожихме туризма. Въобще не ми обяснявайте как имало доволни туристи от престоя си тук. Всяко лято от 3 години съм на Слънчака по принуда. Та, има доволни. Руснаци с ниска покупателна способност (в сравнение с изпадналата им страна тук им е някакъв рай), и англичани с любов към евтиния алкохол.

    Грозно е, мръсно е, гнусно е, натъпкано е, едн шибана бетонна ДЖУНГЛА е. БЕТОН. Все едно си в Люлин, ама има и плаж.

    А имаме такава разкошна природа и можехме да станем топ дестинация вместо лоу-кост. Ама алчността върви с липса на мозък. Важи и за "инвеститорите", и за т.нар. "управляващи".

  71. 71 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    До коментар [#65] от "Да вярваме на истината":
    Турция 60 милиона тука я сравнявате с България.
    ..................
    Стари данни.
    23 мил за 2017, 20 мил за 2018,
    тенденцията е спадаща.
    Просто Турция няма ка да се сравнява с Гърция, Испания или Италия.
    Оригинала винаги бие плагиата и копипейса.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  72. 72 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 372 Неутрално

    До коментар [#67] от "bruno__dante":

    Сърбите и македонците са там много преди нас. Те ходеха в Гърция още по социализма, когато нас не ни пускаха да излезем.

  73. 73 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 927 Неутрално

    До коментар [#20] от "ygo11542256":

    "А Слънчев бряг е един модерен и луксозен курорт"

    Ехххх, и модерен и луксозен..... Пич, да ти кажа една тайна. Луксозните курорти са така проектирани, че да няма навалица. Контролира се с цени, липса на достатъчно леглова база, контролиран достъп и т. н. Модерен викаш, може и да е модерен, тя и чалгата е на мода последните години.Това прави ли го хубав?

  74. 74 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3520 Неутрално

    Всеки да ходи където иска и където може да си позволи.
    Но ако държавата ни през административно-здравно-чиновнически мерки принуди хората да не пътуват до Гърция, а да почиват в България, първо 90 % така или иначе няма да идат до нашето море, а всички допълнително ще го намразят. Насила хубост не ста-ва и насила бизнес се не пра-ви.
    Справка - България - 1944-1989 г., финалът е известен.

  75. 75 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3956 Весело

    До коментар [#71] от "СДС":

    Просто Турция няма ка да се сравнява с Гърция, Испания или Италия.
    Оригинала винаги бие плагиата и копипейса.
    =======
    Хе хе .....напълно съм съгласен....
    За сравнение и дума не може да става. ...

    Bukalemun
  76. 76 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    До коментар [#68] от "TzZar":

    Мене Гърция ми е далеко, ама предпочитам там. Може и Турция. Живея почти до морето, но гледам да не стъпвам ни по Златните, ни по Албена. За дупка като Влас, няма и смисъл да се говори, освен ако тъпкането по апарт-хотелчета строени с Итонг някой го приема за почивка. Виждам, че има и такива.
    Гърция и Турция предлагат различен тип туризъм. Ние предлагаме нещо, което не мога да го определя точно какво е. Ние сме в ниския сегмент на качество.

    Бивш tww09306483.
  77. 77 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Хував текст, без излишни витиеватости, дайновщини, и смилковини. Приятна изненада на фона на другите "анализи" на Дневник.

  78. 78 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    До коментар [#65] от "Да вярваме на истината":

    Гърция няма нужда от реклама. Това не е реклама. Просто някои хора съжаляват за пропилените с лека ръка възможности, България да стане добро място за живот и почивка.

    Бивш tww09306483.
  79. 79 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 372 Неутрално

    До коментар [#71] от "СДС": Просто Турция няма ка да се сравнява с Гърция, Испания или Италия.Оригинала винаги бие плагиата и копипейса.=======Хе хе .....напълно съм съгласен....За сравнение и дума не може да става. ...
    —цитат от коментар 75 на eti mehter


    Турция може поне да се доближи до другите държави ако започне да насърчава дребния бизнес в туризма, а не олинклузив мастодонтите. Защото крайбрежните турски селца не са много по-лоши от гръцките, а няма туризъм.
    Големите хотели, където и да са, привличат само масовия турист, който иска да плюска на корем, да се налива с евтин алкохол и да се забавлява с тъпи аниматорски игрички край басейна.
    Освен това олинклузива не е полезен за държават която го развива, защото печалбата от туриста остава в туроператора, който обикновено е немски, английски и т.н.

  80. 80 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#67] от "bruno__dante":Сърбите и македонците са там много преди нас. Те ходеха в Гърция още по социализма, когато нас не ни пускаха да излезем.
    —цитат от коментар 72 на rww11647733


    по соцялизма не знам
    ма по време на войната и после га требеха визи
    ич ги немаше

  81. 81 Профил на block
    block
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    като изключим изключителната тъпотия и наглост на нашите "хотелиери" по черноморието, като изключим фриволното ценообразуване, като изключим милионите кубически метри бетон дето са ги изсрали близо до плажа... защо пък да не ходя на българското Черноморие? ма някак си не мога да ги изключа. От едно 10-тина години не съм ходил на почивка на нашето черноморие, така, че и да ми го хвалят и да го рекламират... не, благодаря. Даже активно убеждавам колегите да не си трошат парите залудо там. И постигнах известни успехи, а уонаби туристическите магнати с два криви апартамента с напукани мазилки и смрадливи тоалетни могат да пиукат колкото си искат. Аз правя каквото мога за да изчезнат като вид.

  82. 82 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 962 Весело

    Като няма Гърция, да иде на кавала.А относно Венеция, лично за мен най-подходящо е от средата на септември, топле е и няма туристи. Същото важи и за България.

    Smooth criminal-a criminal who is sneaky and doesn't leave a trace of his presence at the scene.
  83. 83 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2135 Неутрално

    Бедният българин, едвам свързва двата края, няма какво да яде, ама не испуска повод да отиде до Гърция и да се прави на гъзар. И най-голямото му нещастие, е че тази година няма да може да отиде до Гърция. Ех, тежък живот.
    —цитат от коментар 5 на ygo11542256


    Ще може, ще може и вече си прави уговорки с хазяите ако трябва да му носят храната пред стаята 14 дена!!! Плажа самостоятелно на 300 метра от чадърите....После два-три месеца море, риболов, почивка. Гърка ми дава място в двора да вкарам колата с ремаркето и лодката, да си късам лимони и мандарини от дърветата в двора....А Ангелкова да си брои чадърите на Лайноморието!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  84. 84 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#7] от "ygo11542256":

    Колко плащат на пост, за един приятел дето няма работа сега питам?

    Щом имат пари мутрите по лайноморието да плащат на тролове, аз мисля че няма какво да ги жалим.

  85. 85 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#78] от "Petleshev":

    България е идеално място за почивка. Два пъти и кусур по-скъпо по черноморието в Добричка област. Най завиждаш на съгражданите си. Аз пък се радвам, че влизат пари даже в Добрич. Що си такъв злобар ти си знаеш.
    А иначе България има природа. От морето в гората. Два пъти по-сладко морето. Плажовете от пясък. Няма таралежи да влизаш обут в морето. И още куп предимства. Но е мъничко. Не може да се сравняваме с Гърция и Турция. Даже не е определящо за БВП или платежният баланс. Нещо като черешката на тортата.
    Тази година туризъм печеливш няма да има.
    Разбирам Гърция, Турция и Кипър дето зависят много от туризма ама няма как да стане.
    Освен това естествено, че при липса на граници Западна България ще ходи в Гърция и по-евтино у близо. Какво им пречи?!

  86. 86 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 420 Весело

    До коментар [#57] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    ++++ : ))

    Freedom of speech
  87. 87 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 372 Неутрално

    До коментар [#85] от "Да вярваме на истината":

    "Два пъти по-сладко морето" - е това е основния проблем. Сладкото море е мръсно и пълно с гадни водорасли, а ги няма рибките да ти плуват в краката.
    "Плажовете от пясък" - също както повечето плажове в Гърция, Испания и т.н. Даже и в Хърватска се намират доста пясъчни плажове.
    "Няма таралежи" - таралежи скъпа, има само където има скали. На пясъчните плажове няма таралежи. И межу другото, таралежите са голям деликатес!

  88. 88 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2994 Неутрално

    каката не е вчерашна. само не разбирам хотелиерите защо си мислят, че ганчо е гламав и могат да го лъжат до безкрайност.

  89. 89 Профил на Freerider
    Freerider
    Рейтинг: 51 Неутрално

    Исках да прочета цялата статия, защото темата ме интересува, но прочетох първия абзац и се отказах.
    Написана е в невероятно надут, префърцунен и излишно натруфен стил, който отблъсква. А както някой беше написал по-горе, удебеляването почти на всеки ред дразни допълнително.
    Явно авторката иска да мине за изключително елитна, оригинална, остроумна и т.н. подобни епитети, обаче в този си неистов стремеж става противна.

  90. 90 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8066 Неутрално

    Всеки си плаща и има право на избор. А Ангелкова да се погрижи и в България да има курорти, като в Гърция и тогава да кани българите.

  91. 91 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1979 Неутрално

    До коментар [#5] от "ygo11542256":

    така и някои от сънародниците ни не разбраха, че по-голямата част от българите, които ходят в гърция я предпочитат, защото там се почива - в пълния смисъл на думата по начин, който е едновременно сравително достъпен като цена и недостъпен като условия при конкуренцията в района. Тази година по изключение съм в България (има конкретна причина) и избрах Албена, но обикновено винаги когато мога съм или в гърция или в италия (там също може да се почива на достъпни цени). Не от гъзария, приятелю - просто представата ми за почивка се разминава сериозно с това, което ми се предлага тук (поне на сравними с цените при гърците и италиянците). Може едно време в ранните 90 представата на българина срещнал отскоро демокрацията да е била това, което имаме в момента като черноморие - бетона, светлини, шумно, лъскаво като чалга и тн., но ми се иска да вярвам, че голямата част от въпросната средна класа, която визират в статията отдавна да не предпочита това. За нещастие, тези които го пердпочитат са и тези, които правят туризъм .. кофти разбирания, кофти концепция (на повечето места), а сега те реват към иначе презирания от тях български турист да ги спасява - виж как се обръщат нещата .. и що да ги спасява? те погрижиха ли се на него да му е добре в хотелите им, показаха ли му отношение, осигуриха ли му комфорт и да се чувства желан и "бял човек" - 90% - не.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  92. 92 Профил на Michael Panayotov
    Michael Panayotov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Искам да се возя на Маруся

  93. 93 Профил на gwe49620445
    gwe49620445
    Рейтинг: 111 Неутрално

    До коментар [#32] от "gwe49620445":А някои точно храната хвалят! Рибата, средиземноморската кухня...
    —цитат от коментар 34 на Веселяк У


    Колко от нашенци ходят по хотелите на първа линия 3*+ и папкат в ресторанти на брега ? А на бас, че не са повече от 10 %. Всичко останало е в къщи за гости на 2-3 км. от плажа и отиват с пълни оттук багажници с плюскане. И после разправят, че морето в Гърция е по-евтино от при нас.

  94. 94 Профил на balien
    balien
    Рейтинг: 261 Весело

    Основна разлика, Българското Черноморие основно собственост на мутрите , обслужван си от възможно най евтина работна ръка. Гърция, собственост на народа, всичко е малък бизнес, обслужван си най често от собственика който прави всичко по силите си да си доволен.... Какво изобщо сравнявате , това са два коренно различни модела и вторият ВИНАГИ ще е по добър.

  95. 95 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3956 Весело

    До коментар [#79] от "rww11647733":

    Освен това олинклузива не е полезен за държават която го развива, защото печалбата от туриста остава в туроператора, който обикновено е немски, английски и т.н.
    =========
    А на кого искаш да остане?
    На гранд хотел монополистите, ли?
    Те и без друго са хипер богати....!
    Ако не нахраниш тур оператора.....на следващия сезон няма да ти прати и и смс визитка....
    А държавата не я мисли......тя си взема данъци от всички.....

    ПП.....не съм туроператор.......но работя с много такива.....

    Bukalemun
  96. 96 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3956 Весело

    До коментар [#79] от "rww11647733":

    Забравих..... :)
    Първата половина на коментара ти.....си противоречи на втората....

    Bukalemun
  97. 97 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    Нормално влизащите от чужбина да се карантинират.

  98. 98 Профил на deacon
    deacon
    Рейтинг: 357 Неутрално

    каката не е вчерашна. само не разбирам хотелиерите защо си мислят, че ганчо е гламав и могат да го лъжат до безкрайност.
    —цитат от коментар 88 на karatista


    Защото вече 20 г. го лъжат.А днес децата на първите собствениц лъжат децата на балъците от преди 20 г!Елементарно!Балъците да ходят в големите курорти.На юг има маса семейни хотелчета и къщи в малки градчета.

  99. 99 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 906 Любопитно

    До коментар [#47] от "Dankol":
    някога занимава ли си се с този тип туристи, все едно са дошли от катуна, нагли , невъзпитани, крещящи , скандалджии . Възможно най лошия вид турист, грешката на "хотелиера" че не извикал охраната да ги изхвърли а е тръгнал на саморазправа. В всеки уважаващ себе си хотел даже не биха допуснали тези "туристи"

    Тиква под наем.
  100. 100 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2994 Неутрално

    До коментар [#98] от "deacon":

    а, да.. на юг са несебърските, созополските и китенските дистарикати, когато и да им отпереш един зад врата все е късно. тук там има готски места, но много рядко - примерно на варвара.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK