Няма лоши въпроси, има неправилни отговори

Няма лоши въпроси, има неправилни отговори

© Юлия Лазарова



Любомир Аламанов е управляващ партньор в агенцията за класически и иновативни комуникационни услуги SiteMedia Consultancy. Текстът е от профила му във "Фейсбук" и е по повод интервюто на Миролюба Бенатова с председателя на Националния оперативен щаб Венцислав Мутафчийски за предаването "AЛTERNATIVATA" по TV1.


От самото създаване на националния щаб почти всеки ден казвам, че остро му липсва комуникационен съветник. Една от функциите на ПР специалиста е да научи хората от щаба на няколко основни правила:


1. Няма лоши въпроси, има неправилни отговори. Независимо колко провокативни, подвеждащи или пълни с неверни твърдения са въпросите.




2. Човек никога не трябва да си изпуска нервите. Каквото и да стане. Колкото и да се задават едни и същи въпроси. А ако е много уморен, отлага интервюто.


3. Ясно е, че ще има неприятни въпроси. За всички е ясно. Елементарен анализ на риска ги показва кои са. Даже ние ги знаем повечето. Недопустимо е явяване на интервю без подготовка за тези въпроси.


Комуникационният консултант също така щеше да посъветва всеки интервюиран да слага официално на масата записващо устройство, за да се избегнат след това спекулациите дали има или няма монтаж на интервюто.


Това не е работа на уважаван лекар. Не е работа на председател на национален антикризисен щаб. Това е работа на комуникационен специалист.


Трябваше националният щаб да има свой комуникационен център. Пресцентровете на министерствата или на Министерския съвет са претрупани с работа. Разбираемо. Трябваше да се увеличи капацитетът. Комуникациите са основна управленска функция. И това повтаряме от години.


А защо първо се появи само финалната част на интервюто, за да нажежи ситуацията, може би след време ще се разбере.


Респект за работата на ген. Мутафчийски! Целият ни екип сме си реорганизирали работата и сме в хоум-офис. И ще продължаваме да спазваме мерките.


И да, добре е генералът да се извини за последната си реплика. Каквото и да е имал предвид, за съжаление остави лошо впечатление. Затова трябва да се извини. Човешко е. А и е на публична длъжност, това задължава. И искрено извинение за реплика, плод на силно емоционално избухване, няма да се отрази на работата му по никакъв начин. Даже напротив.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK