Държавна бензиностанция е подигравка с данъкоплатците

Идеята издава пълната неспособност на правителството и държавните институции да изпълнят регулаторната си отговорност и да разрешат проблемите на пазара за горива.

© Цветелина Белутова, Капитал

Идеята издава пълната неспособност на правителството и държавните институции да изпълнят регулаторната си отговорност и да разрешат проблемите на пазара за горива.



Анализът е препубликуван от страницата на Екпертен клуб за икономика и политика (ЕКИП).


Миналата седмица правителството оповести, че има намерение да създаде държавна бензиностанция, която ще продава гориво на ниски цени. Брилянтната идея веднага обиколи всички медии, като коментарите по темата бяха смес от подигравка и искрено недоумение. И с право. Трудно е да се проумее кой би сметнал, че това е добра идея. Опитите държавата да се занимава с търговска дейност винаги и навсякъде завършват с провал. Но отвъд икономическия нонсенс идеята за държавна бензиностанция издава пълната неспособност на правителството и държавните институции да изпълнят регулаторната си отговорност и да разрешат проблемите на пазара за горива в България.


Защо държавна бензиностанция?




По каква причина правителството смята, че се налага създаването на държавна бензиностанция? Управлението на държавните резерви е съвсем отделна тема от осъщестяването на търговска дейност, така че това не може да е съображение. Единствената причина, поради която правителството може да иска да създаде държавна бензиностанция, която да продава на ниски цени, е, защото иска да субсидира сектора. Ако иска да субсидира сектора, това е признание, че нещо в него не работи както трябва. Ако нещо в него не работи както трябва, това е именно по негова вина, защото вносът и търговията с горива са силно регулирани от държавата дейности.


Проблемът е ясен от години, у нас надценката на горивата, които се продават на дребно, е доста висока. Самите цени всъщност са сравнително ниски в абсолютна стойност, сравнени с останалата част от Европа, обаче надценката между цената на едро и тази на дребно у нас е една от най-големите. Повече данни за това какви са надценките в България в сравнение с други държави в Европа можете да намерите в тази статия.


На какво се дължи това? Дължи се на факта, че "Лукойл" има изключително доминантна позиция на пазара за горива, конкретно във връзка с акцизните складове. Директно или индиректно, "Лукойл" контролира над 80% от акцизните складове в България. Понеже всеки вносител на горива има нужда да ги съхранява в акцизни складове, за да е финансово рентабилен бизнесът му, всички фирми за горива трябва да използват акцизен склад. Това, разбира се, не е безплатно. И ако някой има доминантна позиция по отношение на контрола върху акцизните складове, той може да завиши разходите на своите конкуренти, което да доведе до по-високи надценки на горивата в страната.


Идеята е крайно несправедлива спрямо данъкоплатците


Създаването на държавна верига бензиностанции по никакъв начин не адресира този проблем. То просто го заобикаля. Вместо да намери начин да разреши проблема с контрола върху акцизните складове, държавата ще субсидира верига бензиностанции, които ще продават на ниски цени, и така може би ще накара частните търговци да свалят надценките си. Дори това да се постигне, какъв е смисълът? Данъкоплатецът няма да спечели абсолютно нищо, защото евентуалното сваляне на надценките ще се постигне, след като той плати за държавната бензиностанция чрез данъци.


Така всъщност се получава изключително перверзен парадокс. Жертвите на липсата на конкуренция на пазара за горива в страната - данъкоплатците - са тези, които сега ще трябва да платят за този проблем. Освен това - не всеки данъкоплатец потребява горива. Защото не всеки има моторно превозно средство. Но всеки данъкоплатец ще плаща за държавната бензиностанция. Това прави цялата схема още по-несправедлива. Човек като мен, който не е собственик на автомобил, ще трябва да плаща за това да има по-евтини горива за собствениците на автомобили, което е необходимо, защото държавата е неспособна да реши проблема с доминантното положение на "Лукойл" при акцизните складове.


Най-големият скандал тук дори не е идеята за "държавна" бензиностанция, колкото и абсурдна да е тя сама по себе си от икономическа гледна точка. Най-големият скандал е пълната абдикация на държавата от регулаторна отговорност, която самата тя си е присвоила. Хем политици постоянно ни обясняват как определени сектори като горивата имат нужда от стриктна държавна регулация, хем напълно се провалят в нейното прилагане. Не може публичните институции хем да имат пълна власт, хем да не носят отговорност и накрая сметката да я плащат данъкоплатците. Това е просто недопустимо.


Държавната бензиностанция е абдикация от регулаторна отговорност


Да не говорим за всички останали проблеми със създаването на държавна бензиностанция. Например сериозният риск от злоупотреба с публични ресурси, който винаги е налице, когато се позволи на държавата да развива търговска дейност. Нека не забравяме, че държавната Българска банка за развитие, която въпреки че уж трябва да подкрепя малкия и средния бизнес, през последните години нашумя с отпускането на кредити към редица доста крупни и все политически свързани бизнесмени. Освен това тази "банка" е подчинена на същото министерство, което сега се предлага да контролира държавната бензиностанция - Министерство на икономиката.


В крайна сметка идеята за държавна бензиностанция е подигравка с данъкоплатците и регулаторните отговорности, които са гласувани на правителството и държавата. И изключително озадачаваща идея в кризисен период, в който бюджетът така или иначе ще е на дефицит, съкращават се данъци, за да се подпомогнат определени сектори, отпуска се директна държавна помощ на работодатели и работници. Натоварването на бюджета с един допълнителен разход, който е и напълно ненужен, ако регулаторната функция се изпълняваше, е абсолютно ненужно и дори рисковано от фискална гледна точка.


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (114)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3990 Весело

    Само да допълня леко - защо идеята се лансира сега, в началото на тежка икономическа криза? Ами за да отклони вниманието от по-големия скандал - Божков.

  2. 2 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    ...Държавна бензиностанция е подигравка с данъкоплатците....

    Да бе, щото цените на квазимонополиста ЛУКОЙЛ не са подигравка с данъкоплатците.

  3. 3 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 622 Неутрално

    авторът коментира само изграждането на бензиностанциите. Но идеята е основно да се изградят акцизни складове или по скоро складове на резерва да станат акцизни. Тази част не се коментира. защо ? защото обезсмисля идеята на статията. Доста тенденциозна и елементарна статия. реално държавата иска да се намести в търговията на едро. без складове извън обсега на лукойл, как точно ще се изпълни регулаторната роля на държавата? държавата трябва или сама да ги отвори или да плати на някоя фирма.

  4. 4 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3990 Весело

    До коментар [#2] от "nhh18551388":

    подигравка е, че КЗК не може да удари Лукойл и останалите му приятели от картела заради високите цени.
    ако мислиш, че заради 100 държавни бензиностанции ще паднат цените - доообре.

  5. 5 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3990 Весело

    До коментар [#3] от "Lazar Petrov":

    Ами защото акцентът в лансирането на идеята от Горанов и Караниколов не бяха складовете, а бензиностанциите.
    А иначе си прав - от складовете може да има полза, докато от бензиностанциите - никаква, но ще са за сметка на всички данъкоплатци.
    Цялата работа е толкова зле скроен ПР, че направо ми се повръща, ако държавата ще прави инвестиция с публични средства, трябва поне да каже
    - толкова млн. ще инвестираме при пълна прозрачност
    - толкова години ще ни отнеме да си възвърнем инвестицията
    - такива и такива ще са печалбите, които планираме с вашите пари.
    и т.н.
    Нещо такова да се чу?

  6. 6 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    Значи МОНОПОЛИТЕ СА ХУБАВО НЕЩО. При всяко споменаване на нещо МОНОПОЛНО и започва едни ЕКСПЕРТИЗИ та до второ пришествие. Поддържам идеята за ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ в този сектор. Горните аргументи са без значение. Днес горивото това , утре малко по друго .., принципа е ВАЖЕН. Акцизен склад ,та акцизен склад. Нали правилата се пишат от ДЪРЖАВАТА , утре се вкарва ОБЩАТА ЕВРОПЕЙСКА РЕГУЛАЦИЯ ,и се ограничава една фирма да държи повече от 30% !? Някак се разсъждава в имена и държави. Сега се прави от ГЕРБ поради някакви сметки , но ГЕРБ не са абонирани за ...Мен по ме притеснява МОНОПОЛА върху ХРАНИТЕ и ЛЕКАРСТВАТА. Там също трябва държава. Монопола върху ЗЕМЯТА, това трябва да стане публично ...и РЕШЕНИЯ в стил Стамболийски !

  7. 7 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2504 Неутрално

    Държавните бензиностанции създават една нова възможност на държавните чиновници да ни ограбват ,под предтекс уж по ниски цени ,ще видим колко ще са по ниски и колко пари ще разграбят наши хора по този повод .

  8. 8 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    До коментар [#4] от "boevbisser":

    И аз се съмнявам още повече, че официалния брой на бензиностанции в бойколандия е около 6000. Така че + - 100 едва ли ще промени ситуацията. А другото което лансираха е че на тези бензинстанции ще има зарядни станции за електромобили - колко ли са електромобилите у нас?

  9. 9 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3379 Весело

    Повече данни за това какви са надценките в България в сравнение с други държави в Европа можете да намерите в тази статия."

    Не, не можем да намерим. Но пък намерихме това
    "Понеже всеки вносител на горива има нужда да ги съхранява в акцизни складове, за да е финансово рентабилен бизнесът му, всички фирми за горива трябва да използват акцизен склад. "


    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  10. 10 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    До коментар [#6] от "dejmos":Поддържам идеята за ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ

    Щом поддържате, какво ще кажете за държавната Марица Изток 2, която се поддържа напук и за първите 3 месеца струва на държавата почти 1 милиард лева?
    После ще се окаже че освен нея ще трябва да поддържаме и една верига бензиностанции пак за идеята?

  11. 11 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 2283 Разстроено

    Държавен бизнес = дървено желязо

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  12. 12 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 622 Неутрално

    До коментар [#5] от "boevbisser":

    не че ги защитавам, но не могат веднага да изкарат цялата информация. и те не знаят точно колко ще им струва. според мен трябва да се концентрират само във внос, складиране и продажби на едро. братушките като решат да ни клатят, държавата купува от близкия изток танкер с нафта, зарежда акцизни складове и почва да продава на ниски цени на малките и независими от лукойл обекти. аз така си ги представям нещата.

  13. 13 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3990 Неутрално

    До коментар [#12] от "Lazar Petrov":

    аз се занимавам с дребен бизнес, преди да направя някаква стъпка сядам, смятам, преговарям с банка, правя варианти.
    държавата влиза в нов бизнес, който не познава - юруш без никакви сметки, при това с чужди пари. Как така, това е тотално безобразие и безхаберие.
    а иначе, честно да ти кажа, ако се променят наредбите за данъчните складове и КЗК работи, няма никаква нужда държавата да инвестира.

  14. 14 Профил на mavro
    mavro
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#3] от "Lazar Petrov":

    От складовете ползата е ясна.За бензиностанциите може би обяснението е че са част от нещо по-голямо.Някакъв ангажимент за изграждане на инфраструктура със зарядни станции , иначе наистина не виждам смисъл.

  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5724 Неутрално

    До коментар [#2] от "nhh18551388":

    Вероятно ще се окаже, че и те са си плащали като Божков на определени хора за чадъра.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5724 Неутрално

    До коментар [#3] от "Lazar Petrov":

    А защо до момента тези складове НЕ са акцизни ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3990 Весело

    До коментар [#14] от "mavro":

    няма такова обяснение, защото няма такова намерение.
    това е чист ПР за отклоняване на внимание и за идващите избори, разбира се.
    иначе - държавата да подпомогне елктромобилите, чудесна идея, ами да субсидира правенето на зарядни станции в действащите бензиностанции и готово.

  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5724 Неутрално

    До коментар [#12] от "Lazar Petrov":

    С нефт не става - няма друга рафинерия !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5724 Неутрално

    До коментар [#6] от "dejmos":

    Стамболийски е бил реформатор и политик с топки !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3253 Неутрално

    До коментар [#12] от "Lazar Petrov":

    "Лукойл" много отдава не е руска собственост. Клатят ни други. Затова няма измервателни уреди и акцизните складове са негови, създавайки монополно положение.

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5724 Неутрално

    До коментар [#8] от "telqk":

    Чрез зарядните ще точат евросубсидии. Няма нищо случайно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5724 Неутрално

    До коментар [#20] от "Vlado Nikolov":

    Монополно и КРАДЛИВО !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2682 Любопитно

    Горанов още ли не си е подал оставката?

  24. 24 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    нали се разбра къде е проблемът-монополното положение на акцизните складове на Лукойл и невъзможността на КЗК да наложи наказание за съществуващия от 20 години картел.Ами направете така ,че да има и други данъчни складове,принудете под страх от затвор комисията да си свърши работа и може и да стане работата.Пък вземете наистина да ударите и лукойл-те толкова години стоят в България на загуба ама не се махат.

  25. 25 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    До коментар [#10] от "telqk":

    По ме притеснява частната АМЕРИКАНСКА ТЕЦ ( и десетките соларни и язовирни станции) , те да продават ПАЗАРНО !?? Нали РЕГУЛАТОРА е създаден,.... за да прикрие НЕ ПАЗАРНАТА игра.
    Всички са качени на ГЪРБА на КОМУНИСТИЧЕСКАТА ДЪРЖАВНА АЕЦ . Там държавната СОБСТВЕНОСТ трябва да се укрепи . Колкото за ТЕЦ (изток), ако се разрови отгоре/отгоре, ще лъснат поне 2-3 олигарха. Загубите са когато ХАРЧИШ повече ...нали ?

  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5724 Весело

    До коментар [#23] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    Сигурно чака ред след ръбъла ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    Проблемът не е в държавните бензиностанции. Сегашните са си много добре. Не по-лоши от бензиностанциите на други места в ЕС. Проблемът е именно в складовете. Както "lazar Petrov" е написал.Едва ли ще направят кой знае какви бензиностанции, конкуриращи Шел, ОМВ и пр. Вероятно става дума именно за внос, складиране и продажби на едро, за да неутрализират монопола в целия сектор на Лукойл.

  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5724 Весело

    До коментар [#24] от "dolna4erti4ka":

    Не смеят по много причини. Те дори не знаят колко горива се произвеждат в рафинерията.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5724 Весело

    До коментар [#27] от "nik_77.":

    А кой им даде монопола на складовете - ГЕРБ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  30. 30 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    Това, че Лукойл не бил руска собственост, е басня за наивници. Руснаците са факири да работят под чуждо име, офшорки и пр. Но то говори за обидния статус, който имат. Да се криеш зад чужди държави, защото не те искат иначе и са твърде подозрителни, ако излезеш с името си...

  31. 31 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1833 Неутрално

    До коментар [#11] от "д р Чарли Мишкин от ГРУ":
    Според някои е дървено желязо. Според други е извор на парички. За тях.

  32. 32 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3379 Неутрално

    До коментар [#27] от "nik_77.":

    Ромпетрол България
    Дъщерната компания „Ромпетрол България“ е основана през 2002 г. чрез сътрудничество между „Ромпетрол Груп“ и местни партньори[4]. Българският клон първоначално стартира с пласмент на горива на едро. Впоследствие „Ромпетрол“ започва да открива собствени бензиностанции, като същевременно развива дилърска мрежа по франчайзингов модел[5]. По този начин фирмата става сред основните компании в България, търгуващи с горива. Към юни 2012 г. „Ромпетрол“ има развита търговска мрежа от над 70 обекта, като най-добре е развита в Североизточна България. Акцизният склад на фирмата се намира в Русе, където се съхраняват горивата, пристигащи от рафинерията „Петромидия“ – Констанца.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  33. 33 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1666 Весело

    Самият факт, че олигархията и слугите им са наскачали панически да носят ит девет реки вода само и само да не се строят бензиностанциите е красноречив!

    В Русия съм! В Русия съм!
  34. 34 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1666 Любопитно

    До коментар [#1] от "boevbisser":

    "Само да допълня леко - защо идеята се лансира сега, в началото на тежка икономическа криза?"
    Защото в кризата всяка стотинка ни е ценна!

    В Русия съм! В Русия съм!
  35. 35 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    До коментар [#30] от "nik_77.":

    Да създадем нещо законодателно КЪМ ОФШОРНАТА СОБСТВЕНОСТ в БЪЛГАРИЯ. Да я видим , тази СОБСТВЕНОСТ на кого е !??:)

  36. 36 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    До коментар [#32] от "дерибеев":

    Това лошо ли е ??

  37. 37 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1666 Весело

    До коментар [#15] от "КМЕТ В СЯНКА":

    "Вероятно ще се окаже, че и те са си плащали като Божков на определени хора за чадъра."

    А не! Това е конспиративна теория! Властите винаги работят за добруването на народа! Сън не спят да го мислят!

    В Русия съм! В Русия съм!
  38. 38 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    Не само, че не трябва да се правят държавни бензиностанции Ами трябва да се приватизира газопреносната мрежа както иска ЕС за около 20 милиарда лева.
    Пандемията обаче даде възможност държавите, не само България да измислят всякакви безумни икономически решения.
    А НЕК в момента няма пазар. Работи едва едва. Гърция и Сърбия не внасят. Криза за ТЕЦ Марица Изток 2.
    Въобще в момента енергетиката ни наистина е като по време на чума.

  39. 39 Профил на iliyapopov
    iliyapopov
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Не знам дали е правилно, но тук около "Марешки" цените са доста по-ниски. На Марешки бензинът е 1,50.

  40. 40 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4471 Неутрално

    До коментар [#8] от "telqk":


    Не са малко, и всяка година ще се увеличават. А и да добавим, амбициозния план на ЕК, за екологично бъдеще, за това, че до 2025 год. трябва да има изградени над 2 млн. е-станции. Нищо чудно нашите да опънат сума ти пари по тази програма.

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  41. 41 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3379 Неутрално

    До коментар [#36] от "dejmos":

    Страхотно е, изцяло независими от монополиста Лукойл. Е продават на същите цени като Лукойл. Интересно Бенита като се отдели от тях и започна да продава 20-30 ст по евтино

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  42. 42 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 622 Неутрално

    относно силата на пазара - в Германия няколко години разследваха петролния бизнес и се оказа, че години наред 9 те основни играчи работят в картел. Така че да се разчита само на пазарни механизми и КЗК е много наивно. който и да е български политик трудно ще се справи, щом на Германия и е трудно.

  43. 43 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    До коментар [#26] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Май ще се ходи на протест в събота...без значение че Мая го организира ...

  44. 44 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3990 Весело

    До коментар [#42] от "Lazar Petrov":

    То е ясно, че е трудно.
    А Германия направи ли акцизни складове и няколкостотин бензиностанции, а?

  45. 45 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4471 Неутрално

    До коментар [#41] от "дерибеев":

    "...като се отдели от тях и започна да продава 20-30 ст по евтино"



    Сигурно за сметка на качеството на горивата, качество което е на най-ниско ниво в цяла Европа

    Топ 3 на най-младите приватизатори в България при по-мащабните сделки: №1 Д. Пеееевски, №2 К. Нинова, №3 И. Прокопиев
  46. 46 Профил на Sergei Gorbachov
    Sergei Gorbachov
    Рейтинг: 77 Неутрално

    Всеки път при споменаването на "държавно предприятие" в нашата любима страна, възникват няколко въпроса:
    - кой и как ще извършва контрола върху дейността?
    - кой ще управлява това предприятие и как ще му бъде търсена отговорност, за предстоящите злоупотреби?
    - чрез тази верига бензиностанции всъщност няма ли да се затвърди статуквото и монополната позиция на една компания?
    - Какво ще стане с КЗК и всички останали комисии и комисионери, след като реално те не работят? Ще започнат да работят на бензиностанциите ли?
    - не прилича ли това не на опит за управление на криза или в криза, а кризисен ПР, или опит за хвърляне на прах в очите?
    Реално автора на статията е абсолютно прав за едно - тотална абдикация на държавата от поредната функция, която би трябвало да изпълнява. Поредната функция, за която има цели комисии, агенции и т.н., тотално безпредметни, но костващи милиони левове на данъкоплатците. А реалното управление се случва зад кулисите и се вземат решенията "на колянце". Нещо не е наред в тази държава иначе казано.

  47. 47 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 469 Неутрално

    основната идея на държ бензиностанции, доколкото разбрах, е складовете на държ резерв да се регистрират като данъчни (акцизни) складове за гориво. самата бензиностанция е вторично

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  48. 48 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    До коментар [#40] от "hamiltonf":
    Колко не са малко? Банкянския оти не джитка с електрическа джипка? Защото убо ще трябва да носи и една зарядна станци подвижна!

  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5724 Неутрално

    До коментар [#39] от "iliyapopov":

    В София е 1.45

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Държавата умишлено държи акцизите ниски. Най-ниските в Европа. Това е под предтекст, че така държат ниски и цените. Това обаче отваря ножицата на маржовете на цените на едро и дребно достатъчно, така че да печелята Лукойл и всички по веригата.
    Ако вдигне акциза до по-нормални нива, тогава това би подпряло печалбата им отдолу.
    Любопитно ми е защо Ромпетрол и Еко не подбиват цените. Това само може да говори, че и те са в картела.

  51. 51 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2542 Неутрално

    До коментар [#6] от "dejmos":

    Давам ти пример. През 80-те водата струваше 5 ст. на м3, токът също (по-точно 4,5 ст).
    Днес водата е 2,5-3 лв/м3, а токът е 0,20 лв.
    Днес ВИК са държавни/общински, в енергоснабдяването има частична приватизация и пазар.
    В нергоснабдяването има проблеми, във ВИК е катастрофа.
    Изводите оставям на хора, които могат да осмислят написаното.

    "Гениален изрод е Петьо Еврото дадеш му една бутилка уиски, изпие я и може да спретне каквото поискаш обвинение, на когото кажеш..." Делян П.
  52. 52 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    До коментар [#1] от "boevbisser":

    Е той резултата от скандала се видя и от мониторинга.
    Мутро-живковизма е прекалено нагъл за да се покрие с държавни бензиностанции и корона вируси.

  53. 53 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    До коментар [#51] от "Николай Колев":

    Заради държавата ли нещо във ВиК ??

  54. 54 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#39] от "iliyapopov":

    Вчера за първи път заредих на бензиностанция на Марешки! И се изненадах от цената!
    ЕвроДизел - 1.43 лв/литър!
    Сега остава да видя как се отразява на двигателя и разхода.

  55. 55 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    Поръчали му да се изкаже и омаже,човека е изпълнил както е намерил за добре,прибрал парите и хич не му дреме по нататък какво ще се случи!Свобода на словото-111 място!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  56. 56 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    До коментар [#39] от "iliyapopov":Вчера за първи път заредих на бензиностанция на Марешки! И се изненадах от цената!ЕвроДизел - 1.43 лв/литър!Сега остава да видя как се отразява на двигателя и разхода.
    —цитат от коментар 54 на Tzar Vova Josei-ki


    От 2 години не зареждам на друго място!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  57. 57 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#56] от "АмброзСП":

    Какво ви е мнението за качеството?

  58. 58 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1276 Весело

    До коментар [#6] от "dejmos":
    Колега много триеточия, големи БУКВИ, възклицателни ?!.... и ... разкъсани МИСЛИ.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  59. 59 Профил на ТиквунскаСтабилност
    ТиквунскаСтабилност
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    КРАТКО, ТОЧНО, ЯСНО

    лично аз се съмнявам да се стигне до строеж на бензиностанции, повече ми прилича на ново белеНЕ - изцяло корупционен проект, чиято цел не е да се довърши (защото е пазарно абсурден и никога няма да е печеливш), ами за присвояване в особенно големи размери

    другият ефект е популизма - матрЯлеца вероятно си се радва и чака дизел за левче ...

    русофилите са национални предатели, а МОЧА трябва да се събори
  60. 60 Профил на zaki
    zaki
    Рейтинг: 678 Неутрално

    https://www.cpc.bg/General/Commission.aspx
    Ето ги , бе убавците. Начело - гербава калинка бивша зам на Фандъчка.

  61. 61 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4420 Весело

    "Човек като мен, който не е собственик на автомобил"
    Авторът трябваше да започне с това изречение.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  62. 62 Профил на ТиквунскаСтабилност
    ТиквунскаСтабилност
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#3] от "Lazar Petrov":Цялата работа е толкова зле скроен ПР, че направо ми се повръща, ако държавата ще прави инвестиция с публични средства, трябва поне да каже- толкова млн. ще инвестираме при пълна прозрачност- толкова години ще ни отнеме да си възвърнем инвестицията- такива и такива ще са печалбите, които планираме с вашите пари.и т.н.Нещо такова да се чу?
    —цитат от коментар 5 на boevbisser


    напълно си прав, но подобни разчети Тиквунии никога не съобщава, вероятно щото никога не се правят. И да покаже 3 голи цифри вероятно няма да са резултат на изчисления, ами на представите на Барба Ганьос (като например "в тройката на ЕС сме и всички ни завиждат"

    русофилите са национални предатели, а МОЧА трябва да се събори
  63. 63 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 707 Неутрално

    При 5.5-5.8 млрд. EUR годишни приходи, Лукойл не е отчела нито лев печалба и не е платила нито лев данъци върху такава. Формално тя работи на границата на фалита. Причината е че купува суровият нефт от свои дъщерни фирми по не пазарни, силно завишени цени и така осчетоводява огромни разходи. Нашата държава (разбирай Бойко Борисов) допълнително облагодетелства Лукойл като изисква най-ниските данъци (акциз) върху горивата. Така Лукойл взема по-голям дял от цената на всеки литър гориво. От нашият джоб, разбира се. За капак на всичко проспа овладяването на данъчните складове и така вече не говорим за картел, а за пълен монопол. В нашето и европейското законодателство има достатъчно антимонополни закони за да се справи държавата с тази ситуация. Но тя не иска.

  64. 64 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Поредното доказателство, че държавата иска да ползва повече средства на данъкоплатците вместо да създава предпоставки за повече конкуренция. Аз по-скоро си го представям отделно гише на границата за внос на горива. Вносителят казва колко, какво и кога се очаква да дойде. Внася ДДС и акциз, идва цистерната, взима се проба, проверява се дали е платено, камионът влиза, като излязат резултатите се проверява още веднъж дали е платено за това дето е влязло. Ако междувремено се изнесе се посочва кога и как е влязло и пак се прави проба. За производителите нека да е различно, но би следвало да е лесно търговец на едро да докара кораб или влак с 100000 литра А95 и сам да си преценява къде и как ще го съхранява до толкова доколкото се спазват правила за безопасно съхранение.

  65. 65 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3512 Весело

    Вулджев, напълно сте прав. Само, че за нас като данъкоплатци, варианта с бензиностанциите ще ни е много по-евтин и тентабилен най-вече, отколкото да плащаме на администрация, която се корумпира на първата седмица.

    Любовта ще спаси света!!!
  66. 66 Профил на tda10501756
    tda10501756
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    То и държавните болници по тази логика са подигравка с хората, но се оказа, че основно държавни болници приемат болни с ковид, а огромната част от частните си гледат бизнеса.

  67. 67 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3498 Неутрално

    До коментар [#50] от "taratanki":

    Ниските акцизи са всъщност "данък Русия". Ниските акцизи позволяват на Лукойл да поддържат най-високите производствени цени в Европа! Така Лукойл прибира сериозна печалба без данъци, за сметка на акцизите. Освен всичко друго, Лукойл държи и почти всички акцизни складове, което още повече покачва печалбите му и мачка конкуренцията, като не позволява евтин внос от малки фирми.
    Ромпетрол, Еко, ОМВ и Шел за какво да се конкурират с ниски цени, като могат да продават на високи? С по-малко работа печелят същото, че и повече. И с просто око се вижда вече, за какво става въпрос. Освен това и те зареждат от Лукойл. Що да се набутват с транспорт? Има за всички, когато цената е висока, а Лукойл ръководи парада.
    Лично аз не вярвам ГЕРБ да посегнат на карето за белот. Има някакъв друг замисъл Намислили са да откраднат нещо пак. Едва ли са се разтревожили, че електората плаща дебело за калпави горива.

    Бивш tww09306483.
  68. 68 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3498 Неутрално

    До коментар [#57] от "Tzar Vova Josei-ki":

    Качеството при Марешки е на приливи и отливи. Както навсякъде. До преди две години карах дизел. В началото беше добре, после усетих, че нещо не е наред и веднъж задръсти ДПФ-а. Сега карам бензин. Преди няколко месеца заредих 100 октана да го пробвам. Със сигурност не беше такъв. Веднага го виждам по разхода. И при 95 октана качеството е посредствено.

    Бивш tww09306483.
  69. 69 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3512 Весело

    Когато ги накараха, касовите апарати да изписват печалбата на литър гориво, Марешки предложи да изписват две цифри - покупна и продажна цена, защото търговците си слагат всякакви разходи и печалбата изглежда незначителна. Брутната печалба е важна. Борисов и ГЕРБ не се съгласиха.

    Любовта ще спаси света!!!
  70. 70 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    До коментар [#58] от "olexander":

    Учител ...:)

  71. 71 Профил на Sid
    Sid
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Отново материал, който носи правилното послание, но страда от това колко икономически неграмотен е авторът. По принцип трябва да се внимава с препубликуванеот на материали от този блог, защото там основно се пишат чутовни глупости, дори намерението да е правилно.

    Как хем има голяма надценка, хем Лукойл увеличава разходите на конкурентите си? Авторът знае ли изобщо какво е надценка?

    Другият любим цитат ми е как имало данъкоплатци, които не били потребители на гориво, защото те нямат личен автомобил. Защото те градски транспрот и таксита не ползват и изкарват целият си живот пеша или на колело. Понеже авторът сам казва, че той не е потребител на гориво, предполагам има доста здрави крака, с които бяга, когато някой познат предложи да го закара някъде.

  72. 72 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3498 Неутрално

    До коментар [#66] от "tda10501756":

    Няма лошо да има държавни бензиностанции. Но някак си хората не вярват в добрите намерения на ГЕРБ. Аз също. Държавата има достатъчно лостове и механизми за да въздейства върху пазара на горива. Но поради някакви причини отказва да го прави. И няма официален смислен отговор, защо?! Не мисля, че ще го прави и през държавни бензиностанции, ако изобщо ги направи.
    Забрави ли преди няколко години, когато имаше истински протест, какво се случи? Веднага намалиха цените, инсценираха някакви проверки и Борисов обяви, че всичко в търговията с горива е пазарно. Миналата година пак имаше постановки и Горанов обясняваше, как като променят касовите бонове и се виждат надценките, цените щели да паднат. Паднаха цените, ама друг път...!
    И как Борисов стигна до извода, че имало проблем с цените? Самият той ни обясняваше, че всичко е наред, нали?! Кога ни е лъгал? Тогава или сега?!

    Бивш tww09306483.
  73. 73 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3243 Неутрално

    Голям вой се нададе в защите на руските интереси бе! Спосибо ребята! Так держать!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  74. 74 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3498 Неутрално

    До коментар [#73] от "lz2":

    Ти пък, какво се правиш на ударен? Кой остави Лукойл да прави каквото си иска? Ами естествено е да са тия, които управляват. Какво не ти е ясно? Или е по-лесно да се правиш, че не разбираш за какво става въпрос?

    Бивш tww09306483.
  75. 75 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3243 Неутрално

    До коментар [#73] от "lz2":Ти пък, какво се правиш на ударен? Кой остави Лукойл да прави каквото си иска? Ами естествено е да са тия, които управляват. Какво не ти е ясно? Или е по-лесно да се правиш, че не разбираш за какво става въпрос?
    —цитат от коментар 74 на Petleshev


    Костов!
    Ама това не променя факта, че държавата трябва да ги постави на мястото им като направи държавни бензиностанции!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  76. 76 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    Като чета коментарите и оставам с впечатлението че Вальо Златев вече играе белот с Радан , Христо и генерал Атанасов !

  77. 77 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    До коментар [#56] от "АмброзСП":Какво ви е мнението за качеството?
    —цитат от коментар 57 на Tzar Vova Josei-ki


    2 години е достаъчно красноречиво.Най проверяваното гориво,бензиностанции,фирма,бизнес с цел да му отрежат мераците!е успя пребори се,засега!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  78. 78 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3575 Неутрално

    "Човек като мен, който не е собственик на автомобил, ще трябва да плаща за това да има по-евтини горива за собствениците на автомобили....."

    Тоз автор фактът че няма кола не го прави изключителен. Но и той пътува, а си няма крила да хвърчи, значи ползва най-вече моторно возило. На кого пречат държавните бензиностанции? На тези дето забогатяха от далавери с горива и искат да станат още по-богати.
    Следващото което държавата трябва да направи е да възстанови държавното ДЗИ, напълно да одържави ВиК-дружествата и разбира се да национализира Енергото. За 30 години обществото се лиши от достатъчно ресурси за да има капиталисти, бизнесмени и олигарси. Има достатъчно, стига толкова!

  79. 79 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3243 Неутрално

    "Човек като мен, който не е собственик на автомобил, ще трябва да плаща за това да има по-евтини горива за собствениците на автомобили....."Тоз автор фактът че няма кола не го прави изключителен. Но и той пътува, а си няма крила да хвърчи, значи ползва най-вече моторно возило. На кого пречат държавните бензиностанции? На тези дето забогатяха от далавери с горива и искат да станат още по-богати. Следващото което държавата трябва да направи е да възстанови държавното ДЗИ, напълно да одържави ВиК-дружествата и разбира се да национализира Енергото. За 30 години обществото се лиши от достатъчно ресурси за да има капиталисти, бизнесмени и олигарси. Има достатъчно, стига толкова!
    —цитат от коментар 78 на Judjuk


    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Най-големите "родолюбци" се вдигнаха в защита на руските интереси!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  80. 80 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    калинките от герп какво друго да измислят преди изборите:)))
    милионите бацето пак ги вади от джоба си предполагам ,няма се отчуждават имоти на баснословни цени щот герп корупция не търпи макар че фактите са други...
    та поредният грабеж с тези бензиностанции ,с никаква икономическа логика освен поредната кражба....

    но за складове съм твърдо за

  81. 81 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 1725 Весело

    До коментар [#78] от "Judjuk":

    те нали щяха ги национализират ВиК-тата но явно си видяха че са им малки възможностите по-точно оскъдни та решиха по-лесното да правят бензиностанции:)))
    и кой ли век ще излязат на печалба тези бензиностанции но на държавен гръб...

  82. 82 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3498 Неутрално

    До коментар [#75] от "lz2":

    И какво пречеше досега на държавата да го направи?! Тоест да сложи ред в търговията и производството на течни горива. Кой ще го въвежда тоя ред? Същите тия, които досега поддържаха монополизма и картела? Объркал си се нещо...!

    Бивш tww09306483.
  83. 83 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8462 Неутрално

    "Не може публичните институции хем да имат пълна власт, хем да не носят отговорност и накрая сметката да я плащат данъкоплатците."
    Ами плащат виновните. Те избират тези некадърници вече 10 години.

  84. 84 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Анализът не е съвсем точен. Как автора ще ми обясни че в моя град има поне 10 бензиностанции които продават дизел под 1.50лв/л. Някои от тях дори на 1.35лв/л. Истината е че има данъчни складове с редовна и пазарна цена, за която Картела че и част от управляващите твърдят че продават контрабандно или ментета. Горанов да пита колегата си ревизоро за това. Той е от най лакомите защитници на картела.

  85. 85 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    Няма лошо,нека направят.Ние,ползвателите,ще рашим откъде да зареждаме.Но първо трябва да се започне от складовете.

  86. 86 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3253 Неутрално

    До коментар [#30] от "nik_77.":

    Явно не четеш чукча. "Почти 77% от" Лукойл", са собственост на холандската/нидерландската ING Group. Тя е в тесни връзки с inter alpha bank Group, собственост на Ротшилд. Реално, собственикът е кланът Ротшилд. Статия от 10.03.2014г. Затова няма измервателни уреди и работи на загуба. Виж и чуждите сайтове. Има инфо на английски, немски, френски, испански инидерландски. Давам ти инфо на български, да ти е по - лесно.

  87. 87 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3498 Неутрално

    До коментар [#83] от "Роси":

    Странно нещо е масовият българин...! Реве от скъпи горива, от скъпа газ, от скъпа ел.енергия. Държат го на сух режим и с ниски доходи. Но, дойдат ли избори, гласува с две ръце, за да продължава да плаща още по-скъпо и искрено вярва, че Костов и международното положение са виновни.

    Бивш tww09306483.
  88. 88 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3253 Неутрално

    До коментар [#67] от "Petleshev":

    Виж собствеността на "Лукойл". Стига си писал откровени глупости и измишльотини. Плащаме на други, не на руснаците.

  89. 89 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 276 Неутрално

    "Човек като мен, който не е собственик на автомобил, ще трябва да плаща за това да има по-евтини горива за собствениците на автомобили....."Тоз автор фактът че няма кола не го прави изключителен. Но и той пътува, а си няма крила да хвърчи, значи ползва най-вече моторно возило. На кого пречат държавните бензиностанции? На тези дето забогатяха от далавери с горива и искат да станат още по-богати. Следващото което държавата трябва да направи е да възстанови държавното ДЗИ, напълно да одържави ВиК-дружествата и разбира се да национализира Енергото. За 30 години обществото се лиши от достатъчно ресурси за да има капиталисти, бизнесмени и олигарси. Има достатъчно, стига толкова!
    —цитат от коментар 78 на Judjuk


    Айде стига деее ,нали го играхме 45г.То в софия още има квартали без канализация.Режими на тока ,на водата.ДЗИ беше една касичка на държавата .Да си получавал обезщтетение от ДЗИ при катастрофа или наводнение или пожар,силна буря при соца? А всички имоти се водеха застраховани/събираха премията със данъците/.Айде стига простотии.

  90. 90 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Костов!
    —цитат от коментар 75 на lz2


    Вярно, бе! Как забравихме за Костов?! Ама естествено, че е виновен! кой друг? Това, че Крадлив Дедо продаде Златната Акция на Лукойл, това, че ГЕРБ не спазват антитръстното и антимонополно законодателство на на България и на ЕС - тури му пепел. Само и единствено Иван Костов е виновен.

  91. 91 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2849 Весело

    “Защо държавна бензиностанция?”

    Просто е:
    - да се увеличи свободата на гражданите с право на всички възможни/известни избори;
    - да се увеличи конкуренцията. Колкото повече търговци, толкова по-малки продажби и повече фалити;
    - все някой трябва да демонстрира мантрата “добър стопанин”;
    - да се защитят конституционните права и равнопоставеност на всяка собственост и на автомобилите (тяхната свобода се гарантира и от застрахователите, на цената на тяхната (остатъчна) стойност почти).
    Либертастите, що ги забравяте тия изконни атлантически ценности!?
    Цяла статия за “духането на вятъра” - данъкоплатците плащаме и “регулацията” (спящите КЗК, НАП, КФН и др. Пацо Тераси), и “активността” на държавата (верига държавни предприятия като ключов елемент от националната сигурност).
    Въпросът е защо търговията с горива е неефективна?
    Ясно е, че горивото е прецакано с простотиите на екоталибаните (5% димяща мазнина в дизела и 7% долнокачествен алкохол в бензина).
    Ясно е, че поради ниската факторна производителност (разплискване/катастрофи по увредените пътища, изпаряване от аматьорските резервоари, доливане на вода за “връзване на счетоводството) крайната цена е неудовлетворяваща.
    Не е ясно каква печалба се търси и този, който иска да в пребере, каква иновация/полза за потребителя предлага.

  92. 92 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2849 Весело

    До коментар [#19] от "КМЕТ В СЯНКА":


    “Стамболийски е бил реформатор и политик с топки !!!”
    Бил е политик с Оранжева гвардия, а “топките” му ги взели ВМРО във вилата му в Славовица.
    Някак си Природата предопределя “свободата на реформаторите” с шпиц команди да преминава в един друг свят, безкраен и без оплаквачи и клакьори.

  93. 93 Профил на Ksharp
    Ksharp
    Рейтинг: 2177 Неутрално

    Ние нямаме болници, те тръгнали бензиностанции да строят!?
    Днес оная калинка на туризма щела да прави държавен Буукинк.ком, моля ти се... Да връщат направо паспортите и Кореком?!

  94. 94 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    Пак разбрали, недоразбрали.... коментират.
    Хора, решението за ДПК е да се направят/купят бази за съхранение на горивата от държавен резерв и военновременни запаси!!! Това е главното, проумейте го! Длъжни сме по европейските правила. Навремето бяха базите на Деспред и държавното НХК. Отделно в резервоарите на бензиностанциите на Петрол трябваше да има неснижаем остатък от 30% горива. Сега държавата плаща! ПЛАЩА, на Лукойл за това. Дали някой журналист ще събере смелост да попита, напише колко десетки милиони в момента отиват в Лукойл от бюджета за "съхранение" на държавния резерв? Я да видим това 111-то място ще го изместим ли?
    Уважаемият автор ако напише тези числа... дали сегашното положение не е подигравката с данъкоплатците?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  95. 95 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    До коментар [#19] от "КМЕТ В СЯНКА":“Стамболийски е бил реформатор и политик с топки !!!”Бил е политик с Оранжева гвардия, а “топките” му ги взели ВМРО във вилата му в Славовица.Някак си Природата предопределя “свободата на реформаторите” с шпиц команди да преминава в един друг свят, безкраен и без оплаквачи и клакьори.
    —цитат от коментар 92 на wanderer


    Стамболийски е бил пълно копие на Мусолини. Разликата е в името на ППО. При единия е Фаши, при другия Звено!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  96. 96 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1837 Неутрално

    "...Държавна бензиностанция е подигравка с данъкоплатците..."

    Когато държавата е "мутренска", всичко е точно. Парите ще отидат при когото трябва. Не му берете гайлето.

  97. 97 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    Допълвам. При Мусолини партийната гвардия е с черни ризи, при Стамболийски с оранжеви ризи.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  98. 98 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3270 Неутрално

    Много сбъркан материал.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  99. 99 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3243 Неутрално

    До коментар [#75] от "lz2":И какво пречеше досега на държавата да го направи?! Тоест да сложи ред в търговията и производството на течни горива. Кой ще го въвежда тоя ред? Същите тия, които досега поддържаха монополизма и картела? Объркал си се нещо...!
    —цитат от коментар 82 на Petleshev


    Значи според вас, нищо да не се прави а само да се псува мирно и кротко из кръчмите! Толкова прозрачно защитавате картела на горивата, че няма накъде по-открито! Ама и тоя път нищо няма да постигнете!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  100. 100 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3143 Весело

    Я дай да оправим държавата, пък бензина после.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK