Масовото използване на интернет и техника при обучението на децата свидетелства за разпространението им в България. Иначе европейските чиновници много обичат да ни поставят на последно място във всяка класация. Убеден съм, че резултатите за достъпност на онлайн-обучението на нашите деца са на първите места в Европа.
Политкоректно се казва, че учениците българи се справят добре,за разлика от циганите. Като се има предвид, че циганите ще стават все по-голам процент сред учениците, то нещата са ясни.
Май единствено в България дистанционното обучение се доближава максимално до присъственото. Говоря с познати в други европейски страни, там просто им изпращат материали или имат по 1-2 часа дневно. В нашето училище се учи по нормалната програма в реално време от 16 март. Позната преподава в училище в турско село - и те учат в реално време (имат проблеми с присъствието обаче) Този път може да го отчетем за успех. Всички критики могат да се отнесат и към присъственото обучение, и към образователната система въобще.
МОН изостава с десетилетия от дигиталното образование - няма как да навакса толкова бързо.
Дистанционно обучение няма - учителят едвам смогва да преподаде урока в клас, а онлайн просто не работи това (особено при 1-2-3 клас).
Цялата образователна система се крепи на частни (реални и виртуални) уроци и сърцати баби, мами и татковци, които практически изнасят на гърба си поредната дейност дето уж-държавата е монополизирала.
МОН изостава с десетилетия от дигиталното образование - няма как да навакса толкова бързо.Дистанционно обучение няма - учителят едвам смогва да преподаде урока в клас, а онлайн просто не работи това (особено при 1-2-3 клас).Цялата образователна система се крепи на частни (реални и виртуални) уроци и сърцати баби, мами и татковци, които практически изнасят на гърба си поредната дейност дето уж-държавата е монополизирала.
Това "изнасяне на гърба" се преповтори и в онлайн среда. Ако родителите не съпортваха целия процес, дори и с физическото си присъствие и дообясняване и доучване, помощ при проверка и писане на домашни - 50% от учителите нямаше да си проведат занятията и да си вземат заплатите. За онлайн образование може да се говори, ако то е напълно автономно и като такова е и ефективно.
В долните класове е лесно, защото родителите помагат. Обаче в гимназиите учениците са изостанали много. Моята статистика показва, че ще има сериозно изоставане. Госпожата по математика на дъщеря ми /10 клас/, не преподаде един урок, като хората. С две изречения и две задачи, това е. По БЕЛ господинът също не се справя. Има и такива учители, които са на другата крайност. Сега ще търсим частни уроци.
Дистанционното обучение се състои от ,,изпяване "на урока от учителя и яко домашни. Децата половин ден губят да влизат в разлчни платформи ,защото всеки учител си има предпочитания . Резултатите ще ги видим на матурите. Жалко ,че отмениха външното оценяване в 4 и10 клас . Щеше да е поучително. В кратце - рано е да бием тъпана.
Министърът обаче глупашки амбициозен - всяка грипна ваканция щяло да се учи онлайн. Вероятно криво-ляво както и в момента. За да стане това като хората трябва да имплементират една платформа за учене за цялата страна - не един с едно, друг с друго. И стандарт и инструкции към учителите, така че процесът да е уеднаквен. Пък ако не им стига акълът как да стане - да питат бизнеса. Той отдавна си върши работата по този начин. Да си наемат консултанти, лицензи на платформи. Да им изработят процес.
Едно голямо "Браво!" трябва да се каже на родителите на малките ученици, понеже без тях електронното обучение на малките хич нямаше да се случи. По случайност влязох е учителски форум (що ли ми трябваше) и там начални учители безснееха, че предложил министърът да има летни занимални за учениците до 4 клас. Огън и жупел се сипеше върху министъра за тази му идея, а учителите категорично отказаха да работят лятото. Това им е времето за отпуска и точка. Те са се уморили достатъчно да се занимават с "лигавите и невъзпитани деца" и искат да почиват цяло лято. Мислех да има пиша, че вероятно за някои деца има нужда от лятна занималня, за да наваксат материала, а за други, които са се справили добре, това вероятно е благодарение на родителите, които са си останали вкъщи и са помагали в ученето на децата ( и като резултат вече нямат никаква останала отпуска), но тонът на учителите тотално ме отврати и бързо излязох бе дума да обеля, понеже горният цитат е най-мекото, което учителите използват за децата. От този форум лъхаше такава неприязън на учителите към децата и родителите им, че тръпки ме побиха. Предпочетох да излезна и да си запазя добрите впечатления от учителите, които са преподавали на детето ми.
Дистанционното обучение се състои от ,,изпяване "на урока от учителя и яко домашни. Децата половин ден губят да влизат в разлчни платформи ,защото всеки учител си има предпочитания . Резултатите ще ги видим на матурите. Жалко ,че отмениха външното оценяване в 4 и10 клас . Щеше да е поучително. В кратце - рано е да бием тъпана.
Ти па какво се вживяваш. И без туй със средно си си обикновен талаш. То и с много от виШото си пак талаш. Тези дето си струва да учат ,за да те водят за носа, отдавна са от първи клас в ''Льо Розе'' и подобните му училища.
Именно. Е-образоманието се случи, благодарение на родителите! Това е факт, който трябва много дебело да се подчертае. Успеваемостта по принцип също се дължи на инвестициите, които те наливат на частно, но това е друа тема.
В долните класове е лесно, защото родителите помагат.Обаче в гимназиите учениците са изостанали много. Моята статистика показва, че ще има сериозно изоставане. Госпожата по математика на дъщеря ми /10 клас/, не преподаде един урок, като хората. С две изречения и две задачи, това е. По БЕЛ господинът също не се справя. Има и такива учители, които са на другата крайност. Сега ще търсим частни уроци.
В долните класове е лесно, ако родителите са безработни и си стоят вкъщи. Когато и двамата са на работа, а децата са повече от едно, въобще не е лесно. Едно е да се гледат клипчета, съвсем друго е самостоятелно ползване на образователна платформа.
Цялото писание по-горе не дава никаква представа за проблемите на работещи родители с деца в 1 - 4 клас.
Това е защото реално никой не го интересуват проблемите на родителите на деца от 1-4 клас. Оставиха ги да се оправят сами, а както писах по-горе, реално и на повечето учители не им пука дали родителите са учили с детето и то е усвоило материала или нищо не е разбрало през тези месеци. Почти няма начален учител, който да прояви инициатива за лятна занималня, в която да се наваксва материал. Дори и тези, които виждат пропуските на учениците си, държат на правото си на отпуска през лятото и категорично отказават лятото да работят. Да се оправят родителите. Ако родителите са свестни, те ще се оправят по един или друг начин, но при незаинтересовани родители, детето напълно ще изпусне нишката и после съвсем няма да се оправи с образованието.
Министърът обаче глупашки амбициозен - всяка грипна ваканция щяло да се учи онлайн. Вероятно криво-ляво както и в момента. За да стане това като хората трябва да имплементират една платформа за учене за цялата страна - не един с едно, друг с друго. И стандарт и инструкции към учителите, така че процесът да е уеднаквен. Пък ако не им стига акълът как да стане - да питат бизнеса. Той отдавна си върши работата по този начин. Да си наемат консултанти, лицензи на платформи. Да им изработят процес.
Стандартите залагат цели, не начини за реализирането им. Няма нужда от уеднаквяване, а от система на проверка, че се постигат целите. Платформата си я има - всички ученици имат акаунти в Майкрософт Офис 365. Оттам нататък - свобода на училището и зачитане спецификата на отделния предмет. Консултиране и подкрепа може, не и твърди правила.
Не трябва толкова да се вживяваме в пресъздаване на "нормалното" училище. Онлайн средата дава нови възможности и е глупаво просто да пренасяме лекциите и обичайния контрол там. Да си размърдат мозъците как да осигурят ефективно учене, без контрола да се превръща в мерител. Ето каква забележка има детето ми: "За периода 4 - 18 май, ученикът има следните показатели: 1. закъснение за час - 7, отсъствие от час - 3, липсваща домашна работа - 1 от 3, не отговорил на въпрос на учителя - 11 от 14." Става въпрос за безкрайно скучни часове по английски (4 по 30 минути дневно), в които се правят упражнения на ниво, много по-ниско от нивото на детето. И очаквано, тези "показатели" мен въобще не ме интересуват, както и не одобрявам учителят да стои с тефтера и да записва всяка дребна подробност, вместо да помисли как да ги заинтригува и вдъхнови.
Не знам, честно казано. Предполагам, че в училище е по-лесно да вдъхновиш детето да учи, докато он-лайн, ако не се включи изобщо в платформата, няма шанс за това. Отделно на малка възраст децата гледат едно от друго и се стремят и те да могат неща, които детето от съседния чин може... В първи клас, където се учат да пишат, работата само он-лайн не става. Там си трябва физическо присъствие. Пък и в първи клас не всички деца се оправят достатъчно добре с техниката. Иначе е факт, че и в стандартното училище, ако родителят не участва активно (най-малкото да проверява редовно дали детето му е усвоило нужния материал) нещата вървят тегаво и реално в повечето училища знания получават децата на заинтересованите родители (които следят и помагат вкъщи с материала) и единиците деца, на които жаждата за знания им е вродена. Останалите си вървят с пропуските в образованието.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Lazarus
Рейтинг: 910 НеутралноМасовото използване на интернет и техника при обучението на децата свидетелства за разпространението им в България. Иначе европейските чиновници много обичат да ни поставят на последно място във всяка класация. Убеден съм, че резултатите за достъпност на онлайн-обучението на нашите деца са на първите места в Европа.
Таралеж
Рейтинг: 2895 НеутралноИгри и социални мрежи не са обучение. Забавление са.
Мусаши
Рейтинг: 914 НеутралноПолиткоректно се казва, че учениците българи се справят добре,за разлика от циганите. Като се има предвид, че циганите ще стават все по-голам процент сред учениците, то нещата са ясни.
velvoofell
Рейтинг: 315 НеутралноМай единствено в България дистанционното обучение се доближава максимално до присъственото. Говоря с познати в други европейски страни, там просто им изпращат материали или имат по 1-2 часа дневно. В нашето училище се учи по нормалната програма в реално време от 16 март. Позната преподава в училище в турско село - и те учат в реално време (имат проблеми с присъствието обаче) Този път може да го отчетем за успех. Всички критики могат да се отнесат и към присъственото обучение, и към образователната система въобще.
хм
Рейтинг: 1913 НеутралноМОН изостава с десетилетия от дигиталното образование - няма как да навакса толкова бързо.
Дистанционно обучение няма - учителят едвам смогва да преподаде урока в клас, а онлайн просто не работи това (особено при 1-2-3 клас).
Цялата образователна система се крепи на частни (реални и виртуални) уроци и сърцати баби, мами и татковци, които практически изнасят на гърба си поредната дейност дето уж-държавата е монополизирала.
Хи-хи
Рейтинг: 1765 НеутралноК'во значение има к'ъв е интернета като учебниците са У(Л)айняни. С много голямо "Л".
log_on
Рейтинг: 3251 НеутралноМожете да минете цялото образование онлайн. Завинаги.
osho
Рейтинг: 442 НеутралноТова "изнасяне на гърба" се преповтори и в онлайн среда. Ако родителите не съпортваха целия процес, дори и с физическото си присъствие и дообясняване и доучване, помощ при проверка и писане на домашни - 50% от учителите нямаше да си проведат занятията и да си вземат заплатите. За онлайн образование може да се говори, ако то е напълно автономно и като такова е и ефективно.
hope
Рейтинг: 2511 НеутралноВ долните класове е лесно, защото родителите помагат.
Любовта ще спаси света!!!Обаче в гимназиите учениците са изостанали много. Моята статистика показва, че ще има сериозно изоставане. Госпожата по математика на дъщеря ми /10 клас/, не преподаде един урок, като хората. С две изречения и две задачи, това е. По БЕЛ господинът също не се справя. Има и такива учители, които са на другата крайност. Сега ще търсим частни уроци.
hodounski
Рейтинг: 3085 НеутралноДистанционното обучение се състои от ,,изпяване "на урока от учителя и яко домашни. Децата половин ден губят да влизат в разлчни платформи ,защото всеки учител си има предпочитания . Резултатите ще ги видим на матурите. Жалко ,че отмениха външното оценяване в 4 и10 клас . Щеше да е поучително. В кратце - рано е да бием тъпана.
osho
Рейтинг: 442 НеутралноМинистърът обаче глупашки амбициозен - всяка грипна ваканция щяло да се учи онлайн. Вероятно криво-ляво както и в момента. За да стане това като хората трябва да имплементират една платформа за учене за цялата страна - не един с едно, друг с друго. И стандарт и инструкции към учителите, така че процесът да е уеднаквен.
Пък ако не им стига акълът как да стане - да питат бизнеса. Той отдавна си върши работата по този начин. Да си наемат консултанти, лицензи на платформи. Да им изработят процес.
Smile
Рейтинг: 849 НеутралноЕдно голямо "Браво!" трябва да се каже на родителите на малките ученици, понеже без тях електронното обучение на малките хич нямаше да се случи.
По случайност влязох е учителски форум (що ли ми трябваше) и там начални учители безснееха, че предложил министърът да има летни занимални за учениците до 4 клас.
Огън и жупел се сипеше върху министъра за тази му идея, а учителите категорично отказаха да работят лятото. Това им е времето за отпуска и точка. Те са се уморили достатъчно да се занимават с "лигавите и невъзпитани деца" и искат да почиват цяло лято. Мислех да има пиша, че вероятно за някои деца има нужда от лятна занималня, за да наваксат материала, а за други, които са се справили добре, това вероятно е благодарение на родителите, които са си останали вкъщи и са помагали в ученето на децата ( и като резултат вече нямат никаква останала отпуска), но тонът на учителите тотално ме отврати и бързо излязох бе дума да обеля, понеже горният цитат е най-мекото, което учителите използват за децата. От този форум лъхаше такава неприязън на учителите към децата и родителите им, че тръпки ме побиха. Предпочетох да излезна и да си запазя добрите впечатления от учителите, които са преподавали на детето ми.
log_on
Рейтинг: 3251 НеутралноТи па какво се вживяваш. И без туй със средно си си обикновен талаш. То и с много от виШото си пак талаш. Тези дето си струва да учат ,за да те водят за носа, отдавна са от първи клас в ''Льо Розе'' и подобните му училища.
osho
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#12] от "Smile":
Именно. Е-образоманието се случи, благодарение на родителите! Това е факт, който трябва много дебело да се подчертае.
Успеваемостта по принцип също се дължи на инвестициите, които те наливат на частно, но това е друа тема.
gwe49620445
Рейтинг: 8 НеутралноВ долните класове е лесно, ако родителите са безработни и си стоят вкъщи. Когато и двамата са на работа, а децата са повече от едно, въобще не е лесно. Едно е да се гледат клипчета, съвсем друго е самостоятелно ползване на образователна платформа.
Цялото писание по-горе не дава никаква представа за проблемите на работещи родители с деца в 1 - 4 клас.
Smile
Рейтинг: 849 НеутралноДо коментар [#15] от "gwe49620445":
Това е защото реално никой не го интересуват проблемите на родителите на деца от 1-4 клас. Оставиха ги да се оправят сами, а както писах по-горе, реално и на повечето учители не им пука дали родителите са учили с детето и то е усвоило материала или нищо не е разбрало през тези месеци. Почти няма начален учител, който да прояви инициатива за лятна занималня, в която да се наваксва материал. Дори и тези, които виждат пропуските на учениците си, държат на правото си на отпуска през лятото и категорично отказават лятото да работят. Да се оправят родителите. Ако родителите са свестни, те ще се оправят по един или друг начин, но при незаинтересовани родители, детето напълно ще изпусне нишката и после съвсем няма да се оправи с образованието.
velvoofell
Рейтинг: 315 НеутралноСтандартите залагат цели, не начини за реализирането им. Няма нужда от уеднаквяване, а от система на проверка, че се постигат целите. Платформата си я има - всички ученици имат акаунти в Майкрософт Офис 365. Оттам нататък - свобода на училището и зачитане спецификата на отделния предмет. Консултиране и подкрепа може, не и твърди правила.
velvoofell
Рейтинг: 315 НеутралноНе трябва толкова да се вживяваме в пресъздаване на "нормалното" училище. Онлайн средата дава нови възможности и е глупаво просто да пренасяме лекциите и обичайния контрол там. Да си размърдат мозъците как да осигурят ефективно учене, без контрола да се превръща в мерител. Ето каква забележка има детето ми:
"За периода 4 - 18 май, ученикът има следните показатели: 1. закъснение за час - 7, отсъствие от час - 3, липсваща домашна работа - 1 от 3, не отговорил на въпрос на учителя - 11 от 14."
Става въпрос за безкрайно скучни часове по английски (4 по 30 минути дневно), в които се правят упражнения на ниво, много по-ниско от нивото на детето. И очаквано, тези "показатели" мен въобще не ме интересуват, както и не одобрявам учителят да стои с тефтера и да записва всяка дребна подробност, вместо да помисли как да ги заинтригува и вдъхнови.
velvoofell
Рейтинг: 315 НеутралноДо коментар [#16] от "Smile":
И какво е различно от "нормалното" училище?
Smile
Рейтинг: 849 НеутралноДо коментар [#19] от "velvoofell":
Не знам, честно казано.
Предполагам, че в училище е по-лесно да вдъхновиш детето да учи, докато он-лайн, ако не се включи изобщо в платформата, няма шанс за това. Отделно на малка възраст децата гледат едно от друго и се стремят и те да могат неща, които детето от съседния чин може... В първи клас, където се учат да пишат, работата само он-лайн не става. Там си трябва физическо присъствие. Пък и в първи клас не всички деца се оправят достатъчно добре с техниката.
Иначе е факт, че и в стандартното училище, ако родителят не участва активно (най-малкото да проверява редовно дали детето му е усвоило нужния материал) нещата вървят тегаво и реално в повечето училища знания получават децата на заинтересованите родители (които следят и помагат вкъщи с материала) и единиците деца, на които жаждата за знания им е вродена. Останалите си вървят с пропуските в образованието.
Роси
Рейтинг: 7847 НеутралноА учителите казват, че непосредственото общуване с децата, нищо не може да замени.