Една от най-тъжните метаморфози – превръщането на Борисов в Орешарски

Този процес започна още през 2014 г., ескалира през 2015-а, а през последната седмица го виждаме в завършен вид.

© Юлия Лазарова

Този процес започна още през 2014 г., ескалира през 2015-а, а през последната седмица го виждаме в завършен вид.



Анализът е препубликуван от "Дойче веле". Заглавието е на "Дневник".


Този процес започна още през 2014 г., ескалира през 2015 г., а през последната седмица го виждаме в завършен вид. Вече


всички първични политически белези между бившия премиер Пламен Орешарски и настоящия Бойко Борисов съвпадат:




- ясна свързаност с ДПС: движението осигурява медиен и прокурорски чадър на Борисов, а правителството дава на Доган и приближения му кръг надзаконов статус, студени резерви и топли държавни поръчки;


- пълна реторическа симбиоза на ГЕРБ с бизнес- и медийната империя на ДПС и сие;


- подкрепа от ГЕРБ за наказателния инструмент на тази група, който доби форма не на шеф на ДАНС, а на цял главен прокурор;


- изкривяване на правото в полза на определени (същите) бизнес и медийни интереси по модела "Росенец";


- заклеймяване от ГЕРБ и Борисов на протестите срещу симбиозата между власт и политика и твърдения, че протестиращите са платени от Васил Божков и докарани с камили от Дубай;


- организиране на контрапротести с автобуси;


- прокарване (в суматохата) на, като цяло, руски интереси - АЕЦ "Белене" и българо-турския поток - с основна цел материална изгода за определени лобита.


Има и разлики между 2013 г. и сега.


Тома Биков стана Мая Манолова, а Мая Манолова зае мястото на Тома Биков. Волен Сидеров пък мъдро взе каквото му се полага и остави Каракачанов и Симеонов да си крият златните пръсти под пластмасовата маса. ТV7 стана НОВА, но качеството се запази същото.


Някои не успяха съвсем да се трансформират. Томислав Дончев например изглежда като човек, който не знае съвсем ясно къде се намира и физиономията му добива все по-озадачен вид - явно му е трудно да се превъплъти в Сергей Станишев. Бойко Борисов обаче очаквано се оказа със сериозен театрален талант.


Записвайки се дистанционно в школата по актьорско майсторство на Камен Донев, Борисов направи прекрасна имперсонализация на Орешарски. Е, получи се един доста по-бъбрив и драматично-кахърен Орешарски, но това са допустими различия в интерпретациите - въпрос на естетическо решение.


Метаморфозите застигнаха и други хора. Андрей Райчев например изведнъж заговори като протестър за нуждата от предсрочни избори. А всички вкупом започнаха да хвалят Христо Иванов и "Демократична България", които само преди седмици или критикуваха или просто пренебрегваха.


И тук идва интересен въпрос. Защо даже и отявлени говорители на ГЕРБ не можаха да не дадат кредит за това, което ДБ и Христо Иванов направиха? Та тази формация винаги е говорила нещата, които и сега говори. Какво толкова се промени през последните дни? Може ли една гумена лодка да предизвика коренно различни оценки за един политически актьор?


Отговорите на тези въпроси са в две посоки. Първо, твърденията зад които ДБ и Христо Иванов стоят, не само се оказаха верни, но и хората видяха състоянието на нещата в пряк ефир. "Росенец" даде ярка илюстрация за беззаконието, а действията на Иван Гешев просто потвърдиха очакванията за неговия мандат, които ДБ имаше още преди избирането му: предубеденост и мерене с различен аршин все в полза на определени кръгове.


Но истината не е достатъчна за спечелване на общественото доверие. Това, което реално отличи Христо Иванов и "Демократична България" в подвижните пясъци на сегашната ситуация е, че те останаха единствената партийна формация, която не е минала през някаква метаморфоза. И в този смисъл те си останаха автентични. А всички останали са с изцяло или частично сменени физиономии.


Талантливият мистър Борисов лесно стана Орешарски, но от Корнелия Нинова далеч по-трудно става протестър: вари я, печи я, все го докарва повече на комсомолски апаратчик. Но да не прибързваме - опитите и там продължават. При Мая Манолова трансформацията стана елегантно, но пък остана съмнението, че от предишния Тома Биков тя отново ще се превърне в предишната Мая Манолова в някоя полунощ. За Тома Биков няма и съмнения.


На този силно флуиден фон на политически идентичности "Демократична България" е ясна, непроменлива алтернатива: проевропейска, демократична формация, за която са важни зелените политики и отстраняването на мафията от властта. Такава тя е сега, такава си беше от създаването, такива са си били Христо Иванов, Атанас Атанасов, Радан Кънев и зелените. Заради тази устойчивост по време на всеобща флуидност ДБ има голям шанс да се позиционира добре и да разшири подкрепата си на следващите парламентарни избори.


ГЕРБ искат да внушат на обществото, че президентът Румен Радев ще е големият печеливш на парламентарния вот. Но елементарни сметки показват, че това не е вярно. Радев просто няма да се явява на парламентарните избори. А едва ли той чистосърдечно ще подкрепи БСП, която в момента е в насипно състояние: неговото обществено одобрение няма как да се прелее към столетницата.


Причините за това са много, но две са най-важни. Доста хора застанаха зад Радев, без да одобряват политиката му, а просто в защита на конституцията: подкрепата му в момента не е подкрепа за "Грипен" или за ходенето по паради в Москва. Второ, в левицата се оформи силно про-ГЕРБ крило, което размива още повече нейната опозиционност. А и самата Нинова трудно застава срещу ДПС и Гешев, които са съществена част на настоящия управленски модел. В този смисъл Радев няма какво толкова да налее в левицата, нито пък има подходящ съд, в който да го налее.


Винаги има алтернатива


Още по-абсурдно е Радев да застане зад Мая Манолова или Слави Трифонов. По същата логика би могъл да подкрепи и Цветан Цветанов (друга драматична метаморфоза в пейзажа). Така че на следващите парламентарни избори "Демократична България" ще бъде силната критика и алтернатива на ГЕРБ в център-дясното пространство.


По въпроси за икономиката и отношенията с Русия тя ще е по-надясно от ГЕРБ. По проблемите на зелените политики и малцинствата - може да се окаже по- в центъра от ГЕРБ: акцията в "Росенец" беше и перфектна демонстрация на междуетническото уважение и толерантността, зад които ДБ стои. А по отношение на Иван Гешев и съмнителните свързаности и активности на сегашната власт, ДБ и ГЕРБ просто са в различна лига.


Извод: политическата автентичност и последователност са важни ценности, а в демокрацията винаги има смислени алтернативи.


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
Коментари (81)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1812 Неутрално

    Това все едно е преписано от сайт от типа на ПИК или Дойче веле!

  2. 2 Профил на Тасе Делев
    Тасе Делев
    Рейтинг: 112 Неутрално

    По специалната рецепта на ДПС.

    Слепотата на масата не прави виждащия сляп.
  3. 3 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7889 Неутрално

    Че той Орешарски е сто пъти по-кадърен и умен от Борисов. Лошото е, че и той се продаде.

  4. 4 Профил на Orator Wornoxmaniak
    Orator Wornoxmaniak
    Рейтинг: 920 Весело

    Глупости. Като подаде оставка ББ - защо подава? Като не подаде - защо не подава!

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на Дисидент в ЕССР
    Дисидент в ЕССР
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Обикновено не съм съгласен със Смилов, но тази статия е в десетката.

    Дано да се прочете от повече хора.

    "Свободата е да казваш на хората това, което не желаят да чуят." - Дж. Оруел
  7. 7 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1777 Неутрално

    Нека станат избори, нека се разджурка статуквото, щото по добре хаос, отколкото ред на мафията....

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  8. 8 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    Най - лошото е, че от ден първи, властта е била в ръцете на почетния ! Другото са политически мнения, асоциации и страсти основно с теоретична стойност !

  9. 9 Профил на Тасе Делев
    Тасе Делев
    Рейтинг: 112 Неутрално

    До коментар [#5] от "Reporter US":

    Колко ти пращат от централата на герб на коментар? или на брои думи е уговорката? ;)

    Слепотата на масата не прави виждащия сляп.
  10. 10 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    "- ясна свързаност с ДПС: движението осигурява медиен и прокурорски чадър на Борисов, а правителството дава на Доган и приближения му кръг надзаконов статус, студени резерви и топли държавни поръчки;


    - пълна реторическа симбиоза на ГЕРБ с бизнес- и медийната империя на ДПС и сие;


    - подкрепа от ГЕРБ за наказателния инструмент на тази група, който доби форма не на шеф на ДАНС, а на цял главен прокурор;


    - изкривяване на правото в полза на определени (същите) бизнес и медийни интереси по модела "Росенец";


    - заклеймяване от ГЕРБ и Борисов на протестите срещу симбиозата между власт и политика и твърдения, че протестиращите са платени от Васил Божков и докарани с камили от Дубай;


    - организиране на контрапротести с автобуси;


    - прокарване (в суматохата) на, като цяло, руски интереси - АЕЦ "Белене" и българо-турския поток - с основна цел материална изгода за определени лобита."

    От няколко дни пиша за това.

    ЕДНИ И СЪЩИ ХОРА БЯХМЕ ПО УЛИЦИТЕ - и тогава, и сега.

    Тогава към нас се опитваше да се присламчи ГЕРБ, сега БСП.

    Тогава ни наричаха слуги на Сорос , сега - слуги на Путин (независимо че Посолството на САЩ подкрепи протеста ни, зашлевявейки звучна "мастика" зад врата на Гешев).

    ПРОТИВНИКЪТ беше един и същ - дебелият осмокрак паякошопар, който за седем години надебеля десетократно и превзе цялата държава.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  11. 11 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1125 Любопитно

    Ех, Смилов, Смилов! Що не поумуваш върху това дали ДАНС са хората, които имат ресурса да следят разговорите на стотиците продажници като журналиста Огнян Стефанов от Фрогнюз и депутатът от БСП Александър Паунов? Дали са те, защото трябва да имаш наистина огромни технически и кадрови ресурси, за да можеш да го осъществиш, а ДАНС ги няма! Има ги обаче в една агенция, наречена NSA (National Security Agency или както я наричат в Щатите - No Such Agency)! В такива случаи се подслушва само подателя, а той е известен и се намира в Дубай. И понеже е там, подслушват го и други съюзнически специални служби, пред които и далеч по-подготвени от Али БоШкоФ Баба са безсилни! И пак повтарям, това е само върхът на информационния айсберг! Ще плачат и други „честни“ журналисти и политици! И що не изкоментираш и ето тази новина - https://tribune.bg/bg/politika/hero-mustafa-se-vidya-s-borisov-v-ministerski-savet/ - „Херо Мустафа се видя с Борисов в Министерски съвет“? М? Дали пък не му се е скарала нещо, а? И ако му се е скарала? Какъв богат материал за коментар, нали, Даниелчо? Пиши, душко, не пречиш, ама дали помагаш на тези, на чиито услуги си? М?

  12. 12 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 329 Неутрално

    Обикновено не съм съгласен със Смилов, но тази статия е в десетката.Дано да се прочете от повече хора.
    —цитат от коментар 6 на Политически некоректен


    Няма как… хората сега слушат автентичните СРС-та между Божков и коалиционния ви партньор БСП. Надявам се във втората порция, която обещаха за днес, да чуем още по-интересни факти и от вашето БКП - на Атанасов и бойкикев.

  13. 13 Профил на Hydroxy
    Hydroxy
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Кофти тайминг на статията... То ясно, че е писана вчера или кой знае кога и се пускат на норматив, ама в момента точно идва малко напречно :)

  14. 14 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1398 Неутрално

    Точно Христо Иванов ли не претърпя метаморфоза - от министър в правителството на ГЕРБ до пръв опозиционер? И откъде сте сигурни, че ДБ не играят за Борисов? При едни предсрочни избори нито Манолова ще има време да се подготви, нито Трифонов, нито Черепа, нито Цветан Цветанов. А Герб, БСп и Дпс ще са сигурните играчи. Евентуално ДБ с малки проценти. И тогава кой пак ще управлява? БСП с ГЕРБ, БСП с ДПС, или ГЕРБ с ДПС? Или трите заедно, като при Тройната коалиция

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  15. 15 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Всъщност някой помни ли първото правителство на ГЕРБ? Имаше хора като Трайчо Трайков, Николай Младенов, Симеон Дянков, Росен Плевналиев беше още онзи Плевналиев, е не този Плевналиев...
    Съвсем прилични физиономии, нищо общо с днешните каскети, бръснати глави и ПКП.
    Тогава ББ изглеждаше като човек може би не много умен и образован, но все пак желаещ да направи нещо полезно. И допускам, че действително е било така.

    Всъщност затова трябва да се пазят институциите и процедурите, а не да се вярва (или не) на конкретни хора.

  16. 16 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 329 Неутрално

    Точно Христо Иванов ли не претърпя метаморфоза - от министър в правителството на ГЕРБ до пръв опозиционер? И откъде сте сигурни, че ДБ не играят за Борисов? При едни предсрочни избори нито Манолова ще има време да се подготви, нито Трифонов, нито Черепа, нито Цветан Цветанов. А Герб, БСп и Дпс ще са сигурните играчи. Евентуално ДБ с малки проценти. И тогава кой пак ще управлява? БСП с ГЕРБ, БСП с ДПС, или ГЕРБ с ДПС? Или трите заедно, като при Тройната коалиция
    —цитат от коментар 14 на Darcas


    Идеята на БКП-тата - БСП-ДСБ-ДПС - е да се предизвика оставка, а когато Рундьо назначи правителство на Отечествения фронт, да използват корона вируса като претекст да отложат изборите за незнайно кога. Това е замисъла.

  17. 17 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    До коментар [#15] от "еспресо":

    "Всъщност някой помни ли първото правителство на ГЕРБ? Имаше хора като Трайчо Трайков, Николай Младенов, Симеон Дянков, Росен Плевналиев беше още онзи Плевналиев, е не този Плевналиев...
    Съвсем прилични физиономии, нищо общо с днешните каскети, бръснати глави и ПКП."

    Както спомена и д-р Михайлов, въпрос на антропологическо съответствие... ;)

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  18. 18 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3081 Неутрално

    Нищо общо между двамата (и точно подобни "анализи" зануляват малкото покачване спечелено от Иванов, вчерашните два лъча с по 50 човека го показва ясно), зад Борисов е ЕС , а САЩ са с по малко влияние вече.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  19. 19 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 727 Весело

    "На този силно флуиден фон на политически идентичности Демократична България е ясна, непроменлива алтернатива: проевропейска, демократична формация, за която са важни зелените политики и отстраняването на мафията от властта. Такава тя е сега, такава си беше от създаването, такива са си били Христо Иванов, Атанас Атанасов, Радан Кънев и зелените. Заради тази устойчивост по време на всеобща флуидност ДБ има голям шанс да се позиционира добре и да разшири подкрепата си на следващите парламентарни избори."

    Точно така Дани! Ако не се похвалим ние, няма кой да ни похвали! Малко, ама съвсем малко, залитаме към "Решетников", "Галева", "Копейкин", Баневи, "Черепа"....... Ама няма проблем! Нашият електорат може и да е "камерна формация", но затова пък твърдо вярва в правилната линия на партията!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  20. 20 Профил на Orator Wornoxmaniak
    Orator Wornoxmaniak
    Рейтинг: 920 Весело

    До коментар [#10] от "Norman Granz":

    Грънчо, Валери Симеонов на маймуна го направи. Той трябваше вече да се самоубие ако има нещо вярно от това което пишеш, че е в коалиция с Главуняка.


    Жалка история.

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на Are de
    Are de
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Демократична България се отличава от всички други партии и формации. Компроментирани бивши слуги на мафията, които се боричкат за "честта" да бъдат новия параван на ДПС за пред обществото. Тотален отказ на останалите участници в политическия живот да назоват причините и механизмите, които държат и крепят Доган и Пеевски на върха на държавата, никакви изложени идеи какво следва след като бушона Борисов изгори, само въпрос на време. Само и единствено Демократична България имат топки да назоват генезиса на проблема и да предложат неговото решение. Да, много чиновници и мижитурки в местната власт, хиляди заптиета окопирали и впили се, като кърлеж във всички институции ще останат без лапачка. Но въпроса е искаме ли ние, като нация, да бъдем нормални и горди граждани на една функционираща държава или крепостни селяни, унижавани и крадени, размятани с автобуси наляво надясно за да браним феодалите.

  23. 23 Профил на t5eyes
    t5eyes
    Рейтинг: 612 Неутрално

    точно това ми беше на ума. а мая манолова - общата, най-великата застъпница на Орешарски сега вика мафия и тя
    орешарски е равен на борисов минус 50% интелект, орешарски освен тъп имаше и екип от олигофрени
    БСП урунгелите освен че са също толкова крадливи са и много по-некадърни, след тях и погром не остава, само изгоряла земя

    свят, спри да се кланяш на богинята Кали
  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  25. 25 Профил на t5eyes
    t5eyes
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Че той Орешарски е сто пъти по-кадърен и умен от Борисов. Лошото е, че и той се продаде.
    —цитат от коментар 3 на Роси


    изобщо не е вярно, Орешарски е извор на некомпетентността и безочието

    свят, спри да се кланяш на богинята Кали
  26. 26 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3809 Любопитно

    До коментар [#15] от "еспресо":

    " Всъщност някой помни ли първото правителство на ГЕРБ? Имаше хора като Трайчо Трайков, Николай Младенов, Симеон Дянков, Росен Плевналиев беше още онзи Плевналиев, е не този Плевналиев...
    Съвсем прилични физиономии, нищо общо с днешните каскети, бръснати глави и ПКП.
    Тогава ББ изглеждаше като човек може би не много умен и образован, но все пак желаещ да направи нещо полезно. И допускам, че действително е било така.

    Всъщност затова трябва да се пазят институциите и процедурите, а не да се вярва (или не) на конкретни хора."

    Точно затова, когато избраните от тебе политици предадат твоя вот, когато ченгето се превърне в престъпник, отговорността трябва да е още по - сурова, а не да търпим мутрите да тормозят цялото ни общество.....

  27. 27 Профил на Orator Wornoxmaniak
    Orator Wornoxmaniak
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Според мен Бойко Борисов трябва да иска вот на доверие от Народното събрание. Нека хората си кажат думата.

  28. 28 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3081 Неутрално

    До коментар [#12] от "Reporter US":

    Точно тези СРС вредят на Борисов, в тях Божков говори за плащане на протестиращи, което е нарушение на КТ и за евентуален начин да се влияе на президента в бъдеще(тоест в момента не може)

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  29. 29 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Добре написано описание на ситуацията...

  30. 30 Профил на t5eyes
    t5eyes
    Рейтинг: 612 Неутрално

    орешарски е изчадие на ада от по-вътрешния кръг, борисов просто успя да пусне по-дълбоки корени, но не трябва да се налага да избираме между различни по цвят и мирис лайна

    свят, спри да се кланяш на богинята Кали
  31. 31 Профил на Orator Wornoxmaniak
    Orator Wornoxmaniak
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#15] от "еспресо":"Всъщност някой помни ли първото правителство на ГЕРБ? Имаше хора като Трайчо Трайков, Николай Младенов, Симеон Дянков, Росен Плевналиев беше още онзи Плевналиев, е не този Плевналиев...Съвсем прилични физиономии, нищо общо с днешните каскети, бръснати глави и ПКП."Както спомена и д-р Михайлов, въпрос на антропологическо съответствие... ;)
    —цитат от коментар 17 на Norman Granz


    Помним... Румяна Желева, Мирослав Найденов ...

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  33. 33 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    До коментар [#27] от "Orator Wornoxmaniak":

    “Според мен Бойко Борисов трябва да иска вот на доверие от Народното събрание.”

    Още по-добре от Сарая... 😁😁😁😎

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  34. 34 Профил на Orator Wornoxmaniak
    Orator Wornoxmaniak
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#33] от "Norman Granz":

    Според теб от Доган и Свинепаяка кой е по-силен?

  35. 35 Профил на hanseatic
    hanseatic
    Рейтинг: 664 Весело

    До коментар [#1] от "svoboden":

    Пак си се промъкнал, като женски комар през по-едра мржа и бръмчиш глупости, като за последен път. Пази се да не те залепят на стената. Стаята на Дневник не е за теб.

  36. 36 Профил на zidar
    zidar
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Смилов може да ти се привижда но това е само в твоята глава и на грантаджийчетата. Вече от девет кладенеца вода носите бълвате глупости...то бива бива загуба на връзка с реалността, бива била злоба ма станахте досада!!

  37. 37 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 810 Неутрално

    ''...На този силно флуиден фон на политически идентичности "Демократична България" е ясна, непроменлива алтернатива: проевропейска, демократична формация, за която са важни зелените политики и отстраняването на мафията от властта. Такава тя е сега, такава си беше от създаването ...''

    Точно и честно изказване. За това и нормалните хора, които искат да живеят в държава, НЕ по територия гласуват за Демократична България.

  38. 38 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3809 Весело

    До коментар [#11] от "Santos":

    Типичен представител на манталитета на участник от службите си Слънчо ! Целуваш ръката на ОПГ-то на почетния, използваш всичко налично като информация, за да му покриваш схемите, битката е срещу всеки, който застава на пътя на еничарите ! Твоите " колеги" от сараите се поругаха на националния ни флаг, блъскаха български граждани както подобава на недосегаеми и стоящи над закона башибозуци, ама подопашниците са виновни за всичко, нал тъй ? Каквото и да стане, нормалните хора ще ви бъдат винаги виновни, щото нямат манталитета на престъпните съдружници на сикаджията ! И именно те пак застанаха срещу ОПГ-то ! Божков до вчера с кой имаше договор за пълен съпорт, с Христо ? Ама Христо ви боде очите, щото не е еничар и част от кочината ви, на вас " ченгетата" със сикаджийски манталитет ! " Ченгета", част от света на сараите - затова сме дотук.....

  39. 39 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2232 Неутрално

    До коментар [#12] от "Reporter US":

    Не се радвай толкова на подслушванията, да не се окаже че и твоите хора са подслушвани, че там пък какви записи може да излязат, когато попаднете от власт... Особено ако Гешев е все още главен прокурор. Знаеш, че пред него няма законови задръжки срещу опозицията.

  40. 40 Профил на my_self
    my_self
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Оставките на Борисов и Гешев заедно с реформа в съдебната власт са абсолютно необходимите първи стъпки срещу мафията. А старите и компрометирани политически муцуни и техните катарзиси биха се урегулирали чрез една мажоритарна изборна система и електронно гласуване.

  41. 41 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3742 Весело

    Това все едно е преписано от сайт от типа на ПИК или Дойче веле!
    —цитат от коментар 1 на svoboden


    ОчевАдно четеш редовно ПИК!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  42. 42 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Ало, Борисов е избран по законен начин, на парламентарни избори.

    Орешарски е назначен от парламентарни партии, без предварителна открита договорка.

    Борисов има още 8 месеца, ако не му се прекрати мандата.

    Орешарски си изкара 15 месеца.

    Нищо общо няма.

    Борисов може , ако се яви на нови избори да вземе поне 18-20 %.

    Орешарски може да вземе 2-3%

    Пропагандатори на преврати и рушители на закони и конституция сте Вие, Смилов

  43. 43 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#33] от "Norman Granz":Според теб от Доган и Свинепаяка кой е по-силен?
    —цитат от коментар 34 на Orator Wornoxmaniak


    Че те са едно също нещо

  44. 44 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3742 Весело

    ...Тогава ББ изглеждаше като човек може би не много умен и образован, но все пак желаещ да направи нещо полезно. И допускам, че действително е било така......
    —цитат от коментар 26 на samoedin


    Борисов и ГЕРБ смениха радикално това веднага след като бяха обработени от ДПС да се откажат от подписите си под договора за промяна на съдебната система.
    Тази промяна бе забелязана веднага от ДСБ и те напуснаха парламента. Тогава и Хр. Иаванов напусна правителството....
    От тогава до сега ГЕРБ са под пряко ръководство от ДПС, а Борисов стана пионка в техни ръце....Не че преди това не е служел на статуквото де....Не се става току така пазвантин на Кобурготски и Т. Живков.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  45. 45 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3742 Весело

    Смилов може да ти се привижда но това е само в твоята глава и на грантаджийчетата. Вече от девет кладенеца вода носите бълвате глупости...то бива бива загуба на връзка с реалността, бива била злоба ма станахте досада!!
    —цитат от коментар 36 на zidar


    Добре бе умнико!
    Хайде обясни ни каква е реалността?
    Кажи си мъката та да се посмеем!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  46. 46 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3742 Весело

    До коментар [#42] от "grayeagle":

    Ако сега Борисов/ГЕРБ се явят на избори няма да вземат и 10%.
    Само Цвъки ще им отнеме едно 5%.
    Останалите им избиратели вече тотално са се отказали от тази пасмина.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  47. 47 Профил на David Moyseev
    David Moyseev
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Смилов, а твоята метаморфоза - от балансиран анализатор в доста посредствен рупор на путинската пропаганда и комунистическо-олигархичната ИСТИНСКА мафия в България! Пишеш точно обратното на това от времето на Орешарски. Нали го обвиняваше в кражби на европейските фондове? Борисов крал ли е европейски фондове и как страната с тях се промени неузнавамо за 6 години, Смилов. Имай малко почтенност или поне прочети старите си писания.

  48. 48 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4737 Весело

    До коментар [#33] от "Norman Granz":Според теб от Доган и Свинепаяка кой е по-силен?
    —цитат от коментар 34 на Orator Wornoxmaniak


    Питай Борисов! Той им знае силата! 🤣😂

  49. 49 Профил на frankie...says
    frankie...says
    Рейтинг: 349 Неутрално

    Надявам се във втората порция, която обещаха за днес, да чуем още по-интересни факти и от вашето БКП - на Атанасов и бойкикев.
    —цитат от коментар 12 на Reporter US


    Кажи им тоя път да смесят левия и десния канал преди да ги публикуват, щото телефонията е моно :) Предния път с антиките не бяха изтрили мета-данните на снимките, та се изложиха с датите, ама да кажем че това е сложно.
    Ама барем за една телефония да не са учили в Симеоново - то 'баати и школата е тогава :)

    пс абе де е на черепа ритона е :) ? Да не се окаже, че е е пак у него :)

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    А ние ОТНОВО ЩЕ РАЗВАЛИМ ,,СЕДЯНКАТА” е това е🤓👍👍👍

  52. 52 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    До коментар [#50] от "асен георгиев":


    Аз не само в качулката...

  53. 53 Профил на Любов Шейсе
    Любов Шейсе
    Рейтинг: 195 Неутрално

    Сравнителния конституционалист пак е разсмял публиката

    Редакция промотирала издигната бесилка на протест ме обвини в писане на коментари "призоваващи към насилие" когато слет това попитах "ще бесим ли?". Лъжите помагат ли?
  54. 54 Профил на Едмон Дантес
    Едмон Дантес
    Рейтинг: 18 Неутрално

    [quote#43:"Климент Горанов"][/quote]

    Единия е Мозъка, другия е Тялото, а конците на марионетката отиват на изток.

  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56 Профил на Dinko Petrov
    Dinko Petrov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#55] от "Schopenberg":

    Следва нечовешки сардоничен смях....

    picaaso
  57. 57 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 928 Неутрално

    С други думи, превръщането на ГЕРБ в булка на Доган.

    *ПЦК-Проста Цинкова Кофа. Просто кофа.
  58. 58 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 928 Весело

    Общо взето, Доган разцепи моралния сфинктер на Боеко.

    *ПЦК-Проста Цинкова Кофа. Просто кофа.
  59. 59 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 418 Неутрално

    А Да България в какво се превръща като се прегръща с Радев ?

  60. 60 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    Смилов: "Та тази формация винаги е говорила нещата, които и сега говори. Какво толкова се промени през последните дни? Може ли една гумена лодка да предизвика коренно различни оценки за един политически актьор?"

    Точно това се промени - от куп приказки преминаха към реални действия. На хората им е омръзнало дърдоренето и когато видяха, че някой е готов да си намокри гащите и да се противопостави чисто физически на въоръжени мутри, застанаха зад него.

  61. 61 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    Единствено не съм съгласен със заглавието. Борисов не се е превърнал в Орешарски. Той си е чист престъпник. Винаги е бил престъпник. И патологичен лъжец. Предишният път просто се възползува от протестите срещу Орешарски, подмени смисъла им, за да се завърне на власт. Надявам се този път падането му от власт да е окончателно. Освен това справедливостта изисква да влезе в затвора, заради това, че окончателно превърна страната в руини.

  62. До коментар [#61] от "murry":

    100% подкрепям!

    ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!
  63. 63 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 918 Весело

    До коментар [#11] от "Santos": "... огромни технически и кадрови ресурси, за да можеш да го осъществиш, а ДАНС ги няма! Има ги обаче в една агенция, наречена NSA (National Security Agency "

    Пич, изостанал си от новостите след пенсионирането; мобилните оператори записват абсолютно всичко, минало като телефония през антените им. В български условия - това ще те изненада - е по-малко от един ДВД дневно. Всяка сутрин този диск пристига в ДАНС. После могат да правят каквото си искат, и знаеш ли - с обикновена екселска таблица.

  64. 64 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 984 Неутрално

    - ясна свързаност с ДПС...

    Тука ме изгубихте. Толкова ясна, колкото беше обвързан Орешарски в никакъв случай не е.

    Много ви моля, господин Прокопиев, сложете хора, които пишат статии, които са по-близки до реалността. Имам предвид реалността, каквато я усещат широкия кръг хора. Знам, че ви се иска всички да я усещат така, както сте я написали, но повярвайте ми, не е така.

  65. 65 Профил на vila
    vila
    Рейтинг: 607 Неутрално

    "На този силно флуиден фон на политически идентичности Демократична България е ясна, непроменлива алтернатива: проевропейска, демократична формация, за която са важни зелените политики и отстраняването на мафията от властта. Такава тя е сега, такава си беше от създаването, такива са си били Христо Иванов, Атанас Атанасов, Радан Кънев и зелените."

    Това е най-добрия и изчерпателен анализ на ситуацията който съм чел до момента.

  66. 66 Профил на Kurti
    Kurti
    Рейтинг: 393 Неутрално

    "Извод: политическата автентичност и последователност са важни ценности"
    Е точно поради тази причина бивш партньор на ГЕРБ няма как да е алтернатива на ГЕРБ.
    Няма как да не са видяли това, което всички ние виждахме от края на 2009 та.
    Алтернативата трябва да се роди в следващите дни, и не, няма как да е от познати лица.
    Благодаря предварително за минусите.

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 928 Неутрално

    От охранител на Живков, до охранител на Доган. Просто бизнес.

    *ПЦК-Проста Цинкова Кофа. Просто кофа.
  69. 69 Профил на True Detective
    True Detective
    Рейтинг: 403 Неутрално

    С какво е бил талантлив г-н борисов, така и не разбрах от материала. Но писанията на този в кавички анализатор, който няма един верен анализ, и подобни на него инсталираха и утвърдиха г-н борисов на мястото, което обитава повече от десет години и състоянието на държата, което е сега ии нституциите несе случи без активното легитимиране на г-н борисов, който сега с половин уста "десните" признават че е злото на българия и мутра. Точно за това и действията им до тук през годините ме изпълват с дълоко подозрение, че са искрени в действията и по отстраняването на това пагубно за държавата явление. Прави впечатление, че директно оставка на г-н борисов не се иска, а някак завоалирано, ужким доган бил най голямато зло, а борисов жертвата...."Десните" били против комунистите... Според мен са еднакви като две страни на една монета и са застинали в края на двайсти век. Това не са новите лидери, които да поведат страната, жалко наистина, но това е положението, няма надежда за тази територия.

  70. 70 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#24] от "Reporter US":

    Копеленце тъпо, за чий пращаш линкове от прас.бг?

    НИКОЙ не чете кафявия сайт пик.
    Свинята си хвърля парите напразно.

    НИКОЙ не ви вярва, НИКОЙ! :)

    Когато дойде Българската Коледа, гледай и ти да не паднеш под ножа. Щото ибриците на Свинята и Доган, Българите никак не ги обичаме.
    Ама съвсем! ;)))

  71. 71 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#66] от "Kurti":

    "Бивш партньор на ГЕРБ" е изключително тъпа тролска опорка.

    Бас държа че в пик.бг ще се повтаря нон стоп ;)

    НИКОЙ не ви вярва, НИКОЙ :)))

  72. 72 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#55] от "Schopenberg":

    Направо ми е кеф как всички ибрици почнаха да плюят Христо.
    Той е следващият премиер на България и ще разкаже играта и на Мутрата и на Сопола и на Свинята

  73. 73 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#64] от "Отнесен":

    Реалността е една: Бойко е роб на Доган и Свинята.

    ВСИЧКИ го знаят!

  74. 74 Профил на SoloV
    SoloV
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Метаморфозата на Борисов в Орешарски ще се изрази в бавното и мъчително падане от власт на кабинета Борисов 3. Да иска, но да не му дават да си ходи..

  75. 75 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Това все едно е преписано от сайт от типа на ПИК или Дойче веле!
    —цитат от коментар 1 на svoboden


    Герберастките тролчета са типични "чукча-писател, не читател"!
    А бе "svoboden", още първото изречение не си прочел - "Анализът е препубликуван от "Дойче веле". Заглавието е на "Дневник", а се опитваш да оригиналнициш по най-тъпия начин!
    Мъко герберска, безпомощност интелектуална!

  76. 76 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Че той Орешарски е сто пъти по-кадърен и умен от Борисов. Лошото е, че и той се продаде.
    —цитат от коментар 3 на Роси


    Орешарски се беше продал много по-рано на Божков и ко! Когато по-късно стана премиер в правителството на БСП и ДПС, Божков все още беше фактор от задкулисието на БСП!

  77. 77 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Глупости. Като подаде оставка ББ - защо подава? Като не подаде - защо не подава!
    —цитат от коментар 4 на Orator Wornoxmaniak


    Врокси, ти май току що падаш от Марс?
    Кой пита или би бил против Бойку да подаде оставка?
    Няма такъв - всички искат и скандират вече няколко дни "Бойко Вън!"

  78. 78 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Според мен Бойко Борисов трябва да иска вот на доверие от Народното събрание. Нека хората си кажат думата.
    —цитат от коментар 27 на Orator Wornoxmaniak


    Народното събрание вече не е гласът на хората. Хората не са гласували за ГЕРБ, а да ги управляват Доган и Пеевски - "тихо и отзад", както пределно ясно си призна Бойку Ме Борисов!!!

  79. 79 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Няма как… хората сега слушат автентичните СРС-та между Божков и коалиционния ви партньор БСП. Надявам се във втората порция, която обещаха за днес, да чуем още по-интересни факти и от вашето БКП - на Атанасов и бойкикев.
    [quote#12:"Reporter US"][/quote]

    Трол нещастен, няма как да овъртолиш БКП с Атанасов и Хр. Иванов!
    Що се отнася до "автентичността" на СРС-тата, Биволъ ги пратиха за анализ и се оказа, че записите са съставени от два различни канала. От единия идват думите на Божков, а от другия думите на хората, с които уж говори. Некадърността на Гешефт и "специалистите" му в съставянето на сценки по картинки са безпрецедентни!

  80. 80 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Точно Христо Иванов ли не претърпя метаморфоза - от министър в правителството на ГЕРБ до пръв опозиционер? И откъде сте сигурни, че ДБ не играят за Борисов? ....
    —цитат от коментар 14 на Darcas

    Точно Христо Иванов пък не е претърпял никаква метаморфоза. Като Министър на Правосъдието в кабинета на Бойку-2 от квотата на Реформаторския блок, той искаше да направи същата съдебна реформа, която иска и сега. Тогава ГЕРБ я провалиха и той си подаде оставката и напусна, а с него и хората на ДСБ! Днес ДСБ и ДаБългария са заедно в политическото обединение Демократична България и частта "Съдебна реформа" в Програмата им за управление е същата, както преди 5 г. Няма никаква метармофоза!

  81. 81 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 643 Неутрално

    А Да България в какво се превръща като се прегръща с Радев ?
    —цитат от коментар 59 на rdb41527334


    Туй кога се случи?
    По-скоро Радев се опита да се възползва от исканията на протеста за оставка на Гешев след атаката в президентството. До Радев застанаха Корнелия и МаяМа. Случайно някой от Демократична България да беше там?
    Та хайде малко по-кротко с прегръдките, думам!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK