Протестът и младите (допълнена)

Най-лошото е, че завещахме на днешните млади модела "Доган-Пеевски", който продължава да контролира властта и съдебната система.

© Велко Ангелов

Най-лошото е, че завещахме на днешните млади модела "Доган-Пеевски", който продължава да контролира властта и съдебната система.



Анализът е препубликуван от Портала "Култура".


В България никога и нищо не е помръдвало, ако "лудите млади" не направят промяната. Така е било винаги. Вековният ни опит е обвързан със "статуквото": оцелявали сме мъчително - с вечната дилема между "преклонената глава" и "сабята". Оттук и притесненията, че може да стане по-зле, винаги са били определящи. В което има немалко изстрадана мъдрост, но и голям конформизъм.


Но, забележете: по силата на същия механизъм всяка власт, излязла в по-ново време срещу "децата (ни)", бързо се делигитимира и на практика е обречена.




Знам го от собствен опит. През 1990 г. бях от студентите, окупирали Софийския университет, на възрастта на тези млади хора, които сега протестират по улиците на София и на някои от големите градове. Добре си спомням огромната солидарност с "младите"; вериги от хора (сред тях много жени) опасваха Ректората при всяка заплаха полицията да нахлуе и да се разправи със студентите. Виждал съм го и през 1997 г., и през 2013 г. Виждам и настроенията сега.


И ако днес пиша тези редове, надзъртайки "в огледалото за обратно виждане", целта ми не е да поучавам сегашното поколение на протестите, нито да "представям своята умора за мъдрост" (ако се позова на един текст на младия писател и режисьор Петър Крумов, който поразгневи мнозина, а не би трябвало).


Нека приемем протестното поколение на 2020 г. такова, каквото е -


за него чашата на търпение видимо е преляла, то иска морално да санкционира властта и "отвратителните" (Бойко Борисов и Иван Гешев лично!); заявява се като "аполитично", но всъщност прави политика.


Проблемът на властта също е очевиден и все повече ще се засилва. С "Кабинет Борисов 3.2" (без част от хората на Пеевски, но с карикатурни фигури като Данаил Кирилов) ГЕРБ ще продължи да "се обезкървява" до изборите, когато и да са те.


Проблемът на протеста пък е в неговата "всеядност". "Червени", "сини" и "зелени" трудно биха могли могат да се обединят; това би означавало ново ОФ, затова те (масово) не излязоха "заедно", призна онзи ден пред парламента адвокат Хаджигенов.


Ядрото и лицето на бунта си остават младите хора; но пък позиционирането сред протеста на Румен Петков, Мая Манолова, Александър Томов и всевъзможен "политически скрап" наистина дразни и отблъсква мнозина. Да не говорим за безумната акция на Минчо Спасов и Еленко Божков да спрат за кратко електрозахранването в метрото, предизвикала раздразнение сред столичани.


Протестите в България винаги са имали силен етичен заряд - да бъдат срещу властта,


не да санкционират непротестиращите.


Ако тази граница бъде прекрачена, протестът ще започне да губи моралната си подкрепа.


И това вече няма да е проблем само на "отровното трио"; проблем ще е за четвъртото протестно поколение, което в момента заявява себе си на площада. Време е то да започне да се замисля на чия подкрепа държи и от кого следва да се разграничи.


Още повече, че на 25 юли "Бузлуджа" ще се нанесе на жълтите павета - с цялата червена пропагандна реторика.


Което допълнително ще усложни обстановката - "отпред" Борисов (3.2), Гешев и моделът "Пеевски", "отзад" Нинова, Румен Гечев или Георги Гергов (същата клиентелистко-корупционна мрежа, само че по-разпадаща се, както тези дни я определи Александър Кьосев).


С други думи,


"аполитичните" млади волю-неволю са изправени пред политически избор -


ще приемат ли подкрепата на "клиентелисткия ариегард" или сериозно ще се разграничат от "политическите навлеци" на площада. Това е изпитание за тях. И важен залог дали ще разширят подкрепата си сред демократичната общност.


***


Няма да забравя как през юли 2013 г. присъствах на невероятна сцена по време на протестите срещу Орешарски и Пеевски. Васко Кръпката дойде да подкрепи хората на площада, докара своята рокбанда и озвучаване пред бившия Партиен дом. Не помня на кой ден от протеста е било това, вероятно преди сблъсъците в "нощта на белия автобус". Саундчекът започна, "ветераните" живнаха. Ненадейно три двайсетгодишни момичета, заедно с техни приятели с решителни стъпки си пробиха път. Едно от тях влезе в ролята на преговарящ и буквално заяви на роклегендата следното: "Вижте, не ни трябват вашите песни! Вие се провалихте. Вашият преход беше пълен провал. Спокойно, оттук нататък ние поемаме нещата!".


Васко си тръгна, не искаше да пречи никому. А тези момичета и момчета бяха много симпатични и напразно го засегнаха. Но те така виждаха нещата. Бяха мотивирани, убедени в действията си, на 25 години човек обикновено е категоричен в преценките си.


Не знам къде са те днес и дали участват в протестите. Навярно си спомнят онази случка.


Сетих се за тази история и заради подкрепата. През втората половина на август и септември 2013 г.


протестите срещу "модела Пеевски" се крепяха основно от шепа "ветерани"


в "триъгълника на властта". За да се стигне до протестите на "ранобудните студенти" в края на октомври и дългата агония на властта.


А истината е, че протестите срещу Орешарски и Пеевски продължиха цели 405 дни. Всяка вечер, в точно уречен час, група "ветерани" (дано един ден някой разкаже за тях) вървяха със свирките си от Министерския съвет до Народното събрание. И след падането на Орешарски възнамеряваха да регистрират клуб "405". Ако са го направили, това е един от най-достойните клубове в България. И тези хора съвсем не бяха "диванни философи".


Орешарски падна, но "моделът Пеевски" оцеля!


Ала сякаш хората спряха да го забелязват. И когато в края на 2015 г. Христо Иванов подаде оставка от коалиционното правителство на ГЕРБ, съдебната реформа, включително и на прокуратурата, оттече в канализацията. Без това да предизвика масови протести.


Ето защо връщанията назад имат значение. Те не дезавуират протеста, означават предупреждение. Добре е критичните гласове от демократичната общност също да бъдат чути - с пълното право на протестиращите да не се съгласят с тях.


***


Защото натрупаният опит от протестите - повярвайте на онова, което сме преживели през 1990, 1991, 1997 или 2013 г. - сочи следното:


Факторът "време" води до най-резки обрати - ту срещу властта, ту в нейна подкрепа.


Набралият сила протест е като огромно енергийно кълбо, разпращащо импулси във всички възможни посоки. То зашеметява управляващите в първите дни и тогава властта е най-склонна за оставка. Мине ли месец, нещата се променят.


Голямата разлика между протестите през 2013 г. и 2020 г. отново е във времевия хоризонт: през 2013 г. правителството на БСП и ДПС имаше пред себе си цял мандат, който то, делегитимирано, бързо изгуби. През 2020 г. сме в края на управлението на Борисов - 8 месеца ни делят от изборите. Ако новият кабинет на ГЕРБ се задържи през следващите два месеца, вероятността от предсрочни избори се свежда до нула.


Проблемът е и в трудното формиране на политическа алтернатива - особено при прогнозите за "крайно шарен парламент". През 2013 г. тъкмо оттам дойдоха големите въпросителни.


Сегашното протестно поколение явно е убедено, че всичко ще се реши с "края на Борисов".


Върнем ли лентата назад, трябва да признаем, че през 1991 г. и 1997 г. моето поколение също беше убедено, че е сложило край на управлението на БСП (символ на тоталитарното статукво и на криминалния преход), че скоро България ще бъде различна. Изобщо не слагахме в сметките си Ахмед Доган и мрежите на корпоративната мафия. Някъде там изникна и Васил Божков, тази по-сетнешна "касичка на властта", който ако не съществуваше, сигурно щеше да бъде измислен.


Най-лошото е, че завещахме на днешните млади модела "Доган-Пеевски", който продължава да контролира властта и съдебната система.


И тук срамът е общ. Без това да отменя въпросите:


Кой създаде Доган? Не е ли "Партията от Бузлуджа", дето ще гастролира пред прозорците на Румен Радев?


Кой създаде "модела Пеевски"? Кой го утвърди и наложи? "Мултигруп", Доган, НДСВ, БСП, Станишев, Румен Петков, Мая Манолова?


Кой създаде и утвърди Бойко Борисов? Нека Минчо Спасов от НДСВ да ни отговори.


Чорапът от зависимости обаче се разплита пред очите ни. Както стана с "Росенец" или с ТЕЦ "Варна", благодарение на акциите на Христо Иванов, или чрез разследвания като "Осемте джуджета".


Протестът е сила, докато импулсите му предизвикат оставки и чистят "Авгиевите обори" на властта. Останалото се решава на избори.


Право на отговор


След публикацията на Тони Николов "Дневник" получи опровержение от партията на Александър Томов Българска Социалдемокрация - Евролевица и "Движение ЗАЕДНО за промяна". В него се казва:


"Активисти на социалдемокрацията и Движение ЗАЕДНО за промяна са ежедневно на протестите - при това с най-съдържателните и смислени плакати и лозунги. Още на 27 юни т.г. Движение ЗАЕДНО за промяна организира протест пред сградата на Народно събрание - 2 с искане за оставка на правителството и спешно разследване на публикуваните снимки с огромна сума в брой от спалнята на Б. Борисов.


Ежеседмично в рубриката "Заедно, българи", която се излъчва всеки вторник от 20:00ч. по ТВ Евроком критикуваме властта с факти и представяме алтернативни виждания за управлението на държавата. Включително представихме още преди два месеца разследвания по казусите "Росенец" и служебните коли за над 2 млн.лв. собственост на ДПС, купени с пари от партийната субсидия, които обслужват А. Доган и Д. Пеевски.


Считаме, че първата и основна цел на настоящите протести е оставката на Бойко Борисов, неформирането на нов кабинет в рамките на настоящия парламент и провеждане на предсрочни парламентарни избори от служебен кабинет - само така може да се гарантират честните избори. Всеки, който отхвърля протестиращи и иска разделение в протеста работи в полза на властта."


Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3802 Неутрално

    Моделът на мутрите и мурвите трябва да изчезне възможно най-скоро - да дойде Моделът на умните, кадърните и честните !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    Моделът на мутрите и мурвите трябва да изчезне възможно най-скоро - да дойде Моделът на умните, кадърните и честните !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Като Румен Гечев, Мая Манолова, Корнелия Нинова, Христо Иванов, Танас, Румен и други видни представители на българския интелектуален елит!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3802 Неутрално

    До коментар [#2] от "lz2":

    Нека младите да решат на избори. Съдбините на България са в техни ръце а не в ръцете на мутрите и слугите им ! Разпозна ли се ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3076 Любопитно

    "Протестът е сила, докато импулсите му предизвикат оставки и чистят "Авгиевите обори" на властта. Останалото се решава на избори."

    Ето с този цитат съм напълно съгласен - изборите идват, свалянето на Борисов и Гешев не би трябвало вече да са основните каузи, макар че оттам трябва да се започне. За мен винаги основното е било - демократични избори и работещи идеи на политическите партии за смяна на сегашния срамен модел и напредъка на държавата.

  5. 5 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 596 Неутрално

    +
    "Нека приемем протестното поколение на 2020 г. такова, каквото е -
    за него чашата на търпение видимо е преляла, "
    Интересно ! Къде преля тази "чаша " ? В Париж , вашингтон , Кьолн , Берлин , Дрезден , Лион , Лондон , някъде в Шотландия , Бристол .... Да не изреждам
    Разликата , Тони , между нас и тях беше , че нашата "чаша " преля в 45 - годишния АРЕСТ , наречен България ... Има право новото младо поколение. Сигурно нещо не му е наред . Само мисля , че с действията си има опасност да ни върне не без намесата на Президента , в комунистическата "карантина " от преди 30 години !

  6. 6 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3456 Неутрално

    Протестът и младите"

    От окупация до хвърляне на каскети и пиене на кафе с Пеевски.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3802 Неутрално

    До коментар [#5] от "doroteus":

    Дай доказателства другарю демагог. Точно герб върнахта Родината в най-мракобесните и тоталитарни времена.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Моделът на мутрите и мурвите трябва да изчезне възможно най-скоро - да дойде Моделът на умните, кадърните и честните !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Звучи почти като УТОПИЯ

  9. 9 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#5] от "doroteus":

    не нещо не му е наред а нищо не му е наред...помня репликата на бобоков,човек с пари и влияние, без герп няма как да стане , за да назначат някой се допитват до областния координатор..все едно сме преди 89г...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  10. 10 Профил на Dark Avenger alias Дечо Пора
    Dark Avenger alias Дечо Пора
    Рейтинг: 1552 Весело

    Още повече, че на 25 юли "Бузлуджа" ще се нанесе на жълтите павета - с цялата червена пропагандна реторика.
    —цитат от коментар 0 на Дневник


    мда, със партийната субсидийка ще докарат купчина склерозирали чугуни, бравос !
    и ще пеят: Партизан за бой се стяга !
    ще отида да и покажа единственото, което заслужават: среден пръст на тия измекяри !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  11. 11 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2470 Любопитно

    До коментар [#4] от "boevbisser":

    Кои партии имат ясна ”рецепта” с разписани стъпки, как да стане промяната? И имат ли тези партии представа, как да работят са масовият български гражданин, който е основният избирател а не само с шепа интелегенти от столицата и няколко големи градове? Който не умее да работи с онези 80%, само клати въздуха ...

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  12. 12 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3076 Любопитно

    До коментар [#5] от "doroteus":

    И на мен понякога младите ми изглеждат странни, а имам и дъщеря на 18 г., но никога не съм мислил, че нещо не им е наред. По-скоро се чудя дали на нас всичко ни е наред да търпим безобразното състояние, до което е доведена държавата, и то вече държава от ЕС в началото на 21-ви век.

  13. 13 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3076 Разстроено

    До коментар [#11] от "DDR":

    Печално си прав, уви.
    Разписана програма имат само Герб и донякъде БСП, първите не я спазват, вторите едва ли вярват, че ще могат да дойдат на власт.
    А с революция може да се свалят сатрапи, но без програма, хора, организация избори не могат да се спечелят, а позитивните промени могат само да започват на площади.

  14. 14 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    До коментар [#5] от "doroteus":Дай доказателства другарю демагог. Точно герб върнахта Родината в най-мракобесните и тоталитарни времена.
    —цитат от коментар 7 на КМЕТ В СЯНКА


    И как по-точно?! Като ви разрешават на вас 10-те процента да викате и пишете лъжи по цял ден ли?! Нищо. И вас ще преживеем.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  15. 15 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    заглавието трябва да бъде "Протестън на НЯКОЛКО млади", защото младите, които познавам въобще не го одобряват!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  16. 16 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3076 Весело

    До коментар [#15] от "lz2":

    А може би е време да се запознаеш с повече млади, няма да ти навреди - от собствен опит го казвам. Още Вазов е казал, мисля в "Под игото" - лудите, те да са живи.

  17. 17 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 650 Неутрално

    97г., когато агитирах да се излиза по площадите и на барикадите, получих един отговор -> който е гладен да ходи, аз не съм гладен!!! А ние бяхме "гладни" за светлина!
    ======================
    На нашите деца на които им дадохме поне малко да "похапнат" от светлината и свободата, много интересно преподавателите на 19г. ли са!!!

  18. 18 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 650 Неутрално

    П.П
    =========
    Да им кажа на нашите деца, че 97г. не носехме раници не защото нямахме,а нямаше какво да сложим в тях!!!!

  19. 19 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 650 Неутрално

    "Докторе", адмирации към твоята личност, но все пак сарказма ти е по-силен от анализите ти!!!

  20. 20 Профил на Анти Шишковци
    Анти Шишковци
    Рейтинг: 525 Неутрално

    ....през 1996 г. Бойко Борисов е вербуван от службата за борба с организираната престъпност като информатор с кодово име “Агент Буда”. Мотивът за вербуването са честите му контакти с оперативно интересни лица. По-късно нов документ показва, че Бойко Борисов вече е разглеждан не като информатор, а като лице с “приоритетна престъпна ориентация”. Скандалът става обществено известен с името “Досието Буда”...."
    Преди 89-та Буда е кандидатствал за ДС. Препоръчали са го видни врачански комунистически партийни лидери. Такова било изискването. Най-видният от всички бил бащата на майката на Шиши. Психологическият профил на Буда бил оценен тогава като на лице с криминални заложби, което не му позволило да бъде приет в ДС (явно там криминалните заложби е трябвало да се маскират зад рафинирана партийна изтънченост, което очевидно не било по възможностите на ББ) но предвид висшите партийни протекции го пренасочили към пожарникарската служба да придобие необходимите качества. Както се казва - в затвора попаднал на хора и станал човек. Приближен тогава на този врачански елит бил и бащата на Петьо еврото, бащата на Цветелинка и т.н. Но 89-та му променила пътя в живота на тиквата и в новите условия ДС, създател на корпорацията ДПС за собствена употреба и прикритие, преоткрила предимствата на гангстерските му заложби в условията на фасадна демокрация и ефективно все още го употребява, докато не му намери подходящ заместник.

  21. 21 Профил на sandpiper5
    sandpiper5
    Рейтинг: 367 Неутрално

    “През 1990 г. бях от студентите, окупирали Софийския университет...”-Т. Николов
    и Е. Кошлуков-“студентските бунтове”(1990)...
    “Най лошото е, че завещахме на днешните млади модела “Доган-Пеевски”...

  22. 22 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    "Протестът е сила, докато импулсите му предизвикат оставки и чистят "Авгиевите обори" на властта. Останалото се решава на избори."Ето с този цитат съм напълно съгласен - изборите идват, свалянето на Борисов и Гешев не би трябвало вече да са основните каузи, макар че оттам трябва да се започне. За мен винаги основното е било - демократични избори и работещи идеи на политическите партии за смяна на сегашния срамен модел и напредъка на държавата.
    —цитат от коментар 4 на boevbisser


    Много добре казано и има една подробност, която може да обърне каруцата.
    Ние, дето ще гласуваме, трябва да искаме, да (съ) участваме и въобще да проявим неоходимата гражданска активност при създаването на тези партии/организации с които да се стигне до смяна на модела, а не до поредния негов модифициран вариант - това, за което пише и ни предупреждава автора.

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2695 Неутрално

    До коментар [#4] от "boevbisser":Кои партии имат ясна ”рецепта” с разписани стъпки, как да стане промяната? И имат ли тези партии представа, как да работят са масовият български гражданин, който е основният избирател а не само с шепа интелегенти от столицата и няколко големи градове? Който не умее да работи с онези 80%, само клати въздуха ...
    —цитат от коментар 11 на DDR


    Хубаво пожелание – разписани програми, работа с 80-те %..
    Тези проценти вярват на демагозите, а демагозите обещават много филии намазани с мас. Масата се смее на етика, морал, почтеност в политиката. Станаха мръсни думи от употребата им от псевдо-демократите ГЕРБ, Демократичната левица, псевдо-патриоти – все свидни рожби на Партията-майка, жива и до днес, прилепало към днешните протести!
    Малко хора ще си спомнят упоритостта на Ив. Костов да не легитимира ГЕРБ при влизането им в ЕНП! ДСБ упорито отказваше да гласува за тях, но на ЕНП и трябваха гласове в Европарламента и накрая превиха ДСБ.
    Резултатът е ясен, но чак сега падна маската на Бат ви Бойко. Сам се разобличи, а и протестите насочиха погледа на Европа и света към нас.
    Припомням тази отдавнашна история по повод желанието за ясна платформа – "Какво да се прави" след провала на ГЕРБ, трябва да се работи с масите, достъпно, ясно разбираемо.
    За съжаление на ход са пак ДЕМАГОЗИТЕ и непочтеното цапане на политическия противник в продължение на две десетилетия. И от ГЕРБ, и от БСП – дъщеря и майка!

  25. 25 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2827 Неутрално

    Възрастните се били провалили, с което провалили и децата си?!
    И как така? Нито съм избирала БСП, нито НДСВ нито ГЕРБ нито ДПС. Може ли по-конкретно да посочите виновните за провала, а именно избирателите на горните партии.
    Протестирах през 1990-91, 1997 и 2013. Гласувах редовно някъде до последните парламентарни избори. След което установих, че няма партия, която да отговаря на моите възгледи.
    Всъщност след 1997 г. разбрах, а вероятно същото са го разбрали и много други българи с достатъчно здрав разум, че който иска да е добре трябва да се потруди за това, а не да чака държавата да стане като западноевропейските. Съжалявам, но вече не играя ролята на полезния идиот, с чиято помощ да дойдат одиозни фигури на власт.
    Тези протести вероятно ще докарат на власт БСП, а този филм сме го гледали вече няколко пъти. Ако има хора, които да настъпват мотиката по няколко пъти, аз не съм от тях. Колкото и да се разграничават протестиращите от старите муцуни резултатът ще е даване рамо на Радев и БСП.

  26. 26 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2695 Неутрално

    До коментар [#25] от "pamela":

    Ако размърдаш малко русото си мозъче, ще намериш нужната политическа сила!
    Отказът от гласуване – гласуваш за БКП и придружаващите ДПС+ ГЕРБ, Патриоти и Мама БСП!
    Мотиката пак ще бъде настъпана, колкото и да не искаш.
    Само масово гласуване може да изреже тумора, създаден от комунистите!

  27. 27 Профил на Nelumbo
    Nelumbo
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#25] от "pamela":

    ,,Всъщност след 1997 г. разбрах, а вероятно същото са го разбрали и много други българи с достатъчно здрав разум, че който иска да е добре трябва да се потруди за това, а не да чака държавата да стане като западноевропейските.''

    Nonsens! Ако няма правова държава, усилията на обикновения човек потъват в кръгове, обръчи, порции и т.н.

  28. 28 Профил на Димитър Димов
    Димитър Димов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Навремето и аз скачах по площадите. "Кой не скача е червен". И сега с удоволствие бих участвал. Гешев е позор. Борисов много открадна. Пеевски няма да го коментираме. Но когато на площада са Румен Радев, Корнелия Нинова, Добрият вълк Лупи, Мая Манолова, Костя Копейкин до тях няма да бъда. Знаем какво направи Румен Гечев сега и той голям специалист се пише. Искам да гласувам ЗА. Да се появи обществена личност, която да обедини хора около себе си. С ясна програма какво и как смята да постигне. Ще го подкрепя.

    Димитър Димов
  29. 29 Профил на Nelumbo
    Nelumbo
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#28] от "Димитър Димов":

    Не чакайте Месията. Един човек не може да изнесе на плещите си изриването на тези обори.
    Освен това, един политик вече го разпват 20 години, заради усилията му да обърне посоката на държавата. Слава богу - необратимо, заради което днес сме в ЕС и НАТО.
    Вярвам на екипа на Демократична България!

    P.S. Ей сега тролчета ще овалят в катран и перушина всеки от тях!

  30. 30 Профил на pufata
    pufata
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Между протеста от 2013 и днешния протест (в който играят немалка роля президентът Радев и Черепа-Божков) има ОГРОМНА РАЗЛИКА.
    Тя се вижда и от самолет. Снощи внимателно разгледах всички протестиращи физиономии - и като количество, и като лицева и речева характеристика, като лексика и поведение - днешните протестиращи са видимо различни от тези от 2013 и абсолютно различни от протестиращите през 1990 и 1997г.
    Няма да правя характеристики и да давам оценки, само отбелязвам съществената разлика оттогава.
    ... На днешния ден преди седем години се събудихме след едно събитие, запомнено като "Нощта на белия автобус". В тази нощ гражданите се изправиха срещу властта и се стигна до сериозни сблъсъци. Около Катедралата "Св.св.Кирил и Методий" се вдигаха барикади, дори бе дадено име на късата отсечка от ул. "Оборище" между Васил Левски и Катедралата - УЛИЦА БАРИКАДНА - там момчета и момичета къртеха тротоара на Художествената Академия и преградиха улицата с истинска барикада. "Дай да ти помогна" - казва синът ми на крехко момиче, носещо тротоарни плочи за барикадата. "Аз мога да нося плочи, на вас мъжете мястото ви е в битката" - и го изгледа с укор ...
    Ето какво бях написал точно преди седем години:
    30 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1420
    10:47, 25 юли 13
    Неутрално
    Съжалявам, но нито за миг не приех мисълта да се правя на беззащитен. Бранехме се храбро от професионалните биячи.
    Оказах се точно на пробива, като песъчинка срещу пороя. Стоях на парапета здраво хванал го като щит, а срещу нас жандармите се строиха в каре и заедно с бронираната кола и белия автобус тръгнаха бавно в атака, стори ми се, право към мен. Някой беше дошъл преди и връзваше парапета с велосипедни катинарчета. Най-напред един грамаден полицай с арматурна ножица преряза връзките и парапетът се освободи. Кратка борба с охранителните полицаи и те успяха да издърпат парапета от ръцете ни. Пред нас стройни колони по четирима жандармеристи с щитове, зад мен насядали момичета... Чуха се викове: "Бягайте!". Бащинското, дълбоко закодираното закрилническо у всеки човек не ми позволиха дори да си помисля да отстъпвам. Виках с все сили: "Никой да не отстъпва! Тук ще стоим!"... Страшни викове до мен: "Мъже! Повече мъже тук! Мъже!" Завтекоха се още момчета, уплътнихме се, подпират ме отзад, с голи ръце срещу униформените биячи. Крещя на жандармите: "Окупатори ли сте бе!"... Най-отпред вървеше гологлав капитан, който се насочи право към мен, избра ме за цел, сигурно защото съм висок и здраво сложен, хвърли се да ме блъска, аз го държа за ръцете и се мъча да го спра, а тия, неговите , са поне десет зад него и го подпират и бутат напред. Ритат ни с кубинки. Синът ми до мен получава ритник в корема и се свлича, аз забравям всичко и го подхващам с дясна ръка, изправям го, но вече сме изтласкани зад стена от щитове... Мъжете до мен се хвърлят с гърди срещу щитовете, момичетата пак са зад нас, охранителни полицаи ги бутат, викат "пазете се, деца!", те им викат: "Имате ли деца бе, изроди?!". До мен окървавен младеж, юнашка кръв е заляла половината му лице. Събличам си тениската, попивам, бърша му кръвта, успокоявам го: "Браво, юнак, ти си герой" той ми вика: "Победа, само победа"...
    Победа на гражданина над тъпия милиционер, биещ и ритащ невъоръжени хора, тъпчещ с кубинки деца и жени.
    Ние не сме поданици, ние не сме тяхна собственост.
    Ние сме суверенът.
    Властта падна, трупът й вони!

  31. 31 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2816 Разстроено

    Този театър на абсурда се играе вече 30 години...И сега виждаме как провалените и затънали до шия в зависимости и руско робуване червени хиени масове "присъсват" на справедливия протест на младите!В очакване на "хапката"За токва години един път не успяххме да отрежем "октопода" създаден от КГБ и ДС от тялото на България....Защото винаги има "полезни идиоти" (по Ленин) които се домогват,коленичат и се поставят в услуга.....Лумпени които винаги "припознават" парите и ръката на кукловодите...И днес за съжаление виждаме същото...начело обаче вече стои нов "мъпед"....с прозвище фигуранта!!!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  32. 32 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2816 Разстроено

    До коментар [#28] от "Димитър Димов":

    +++++++++++++++++++

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  33. 33 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Пост №30 е написан от мен, Торбеш.
    Някакво объркване с не мой профил - не знам какво е станало.
    Днес и двете ми деца - дъщерята и сина ми, активни участници в протестите от 2013, не са в България - архитекти са в Лондон.
    Нашата България не е уютно място за тях - нито като среда за творческо развитие, нито като материална сигурност, нито като морална атмосфера, нито даже като място за свиване на семейно гнездо.
    Целта е ясна - да превърнем България в място, откъдето да ти е жал да емигрираш, а не да се обръщаш с гняв назад.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  34. 34 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2695 Неутрално

    ....през 1996 г. Бойко Борисов е вербуван от службата за борба с организираната престъпност като информатор с кодово име “Агент Буда”. Мотивът за вербуването са честите му контакти с оперативно интересни лица. По-късно нов документ показва, че Бойко Борисов вече е разглеждан не като информатор, а като лице с “приоритетна престъпна ориентация”. Скандалът става обществено известен с името “Досието Буда”...."Преди 89-та Буда е кандидатствал за ДС. Препоръчали са го видни врачански комунистически партийни лидери. Такова било изискването. Най-видният от всички бил бащата на майката на Шиши. Психологическият профил на Буда бил оценен тогава като на лице с криминални заложби, което не му позволило да бъде приет в ДС (явно там криминалните заложби е трябвало да се маскират зад рафинирана партийна изтънченост, което очевидно не било по възможностите на ББ) но предвид висшите партийни протекции го пренасочили към пожарникарската служба да придобие необходимите качества. Както се казва - в затвора попаднал на хора и станал човек. Приближен тогава на този врачански елит бил и бащата на Петьо еврото, бащата на Цветелинка и т.н. Но 89-та му променила пътя в живота на тиквата и в новите условия ДС, създател на корпорацията ДПС за собствена употреба и прикритие, преоткрила предимствата на гангстерските му заложби в условията на фасадна демокрация и ефективно все още го употребява, докато не му намери подходящ заместник.
    —цитат от коментар 20 на Анти Шишковци


    Ако това е 100% истина, обяснява светкавичното излитане на тиквоча във висинете на политиката! Като се прибави селската му хитрост плюс кръчмарския му език, това е любимецът на 80-те %!
    Процентите доста ще се стопят, защото народът не обича чужди чекмеджета, преливащи от €, а той - осигуряван на минимална заплата!
    Който е измислил тази история с чекмеджета, пистолет до възглавницата, гол Боко, е гений! Кажи, че сестра ти е мурва, после обяснявай – нямам сестра!
    Това вероятно е монтаж, но е психологически портрет, който е възприеман от народа дословно, а не портретно!
    Бочко е достатъчно умен веднага да превежда 30% навън, а не да ги листи в чекмедже. Не е 90-та година!
    Ами всичко си има край. ГЕРБ също, но минаха десет години в обири и команда "стой" на място на цялата държава!
    Сега се търси заместник с друг профил.
    Няма умора задкулисието, щото е доходно друг да върши работата, макар да е мръсна!
    Трудна операция е необходима, метастазите са навсякъде, държавата е тежко болна!

  35. 35 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    Кой създаде Доган? Не е ли "Партията от Бузлуджа", дето ще гастролира пред прозорците на Румен Радев?
    Кой създаде "модела Пеевски"? Кой го утвърди и наложи? "Мултигруп", Доган, НДСВ, БСП, Станишев, Румен Петков, Мая Манолова?
    Кой създаде и утвърди Бойко Борисов? Нека Минчо Спасов от НДСВ да ни отговори.
    Чорапът от зависимости обаче се разплита пред очите ни. Както стана с "Росенец" или с ТЕЦ "Варна", благодарение на акциите на Христо Иванов, или чрез разследвания като "Осемте джуджета".
    Протестът е сила, докато импулсите му предизвикат оставки и чистят "Авгиевите обори" на властта. Останалото се решава на избори.

    Присъединявам се към думите и въпросите на Тони Николов, те отговорят съвсем точно на моите чувства. Винаги ще уважавам правото да отстояваш свободите си, винаги ще подкрепям почтени хора с кауза, независимо дали са млади, което, както знаем, е относително и временно. Но не и неграмотните, не и празноглавите, не и опортюнистите.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  36. 36 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2085 Любопитно

    До коментар [#5] от "doroteus":

    Вашингтон с малка буква, разликата с голяма, какво не Ви е наред?

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  37. 37 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    БСП и червената сган, виновна за няколкото фалита на България, за мутрите с куфарчетата и десетки други престъпления няма място на никакъв протест. Тяхното място е в затвора. Заедно с техните дружки Доган, Пеевски, Борисов, "царя". Изобщо всики управлявали България в последните 70 години трябва да бъдат лустрирани и разследвани за престъпления срещу държавата.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  38. 38 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2695 Неутрално

    Пост №30 е написан от мен, Торбеш.Някакво объркване с не мой профил - не знам какво е станало.Днес и двете ми деца - дъщерята и сина ми, активни участници в протестите от 2013, не са в България - архитекти са в Лондон. Нашата България не е уютно място за тях - нито като среда за творческо развитие, нито като материална сигурност, нито като морална атмосфера, нито даже като място за свиване на семейно гнездо.Целта е ясна - да превърнем България в място, откъдето да ти е жал да емигрираш, а не да се обръщаш с гняв назад.
    —цитат от коментар 33 на Торбеш


    Напълно съм съгласен с историята ти!
    Със сина, който сега довършва висше, ходехме да носим храна и вода на студентите в СУ, крачехме по протестните шествия.
    Дъщеря ми, като твоите деца, гласува с краката си в Щатите и се ядосва на техните 80%, слава Богу е стабилна средна класа там.
    На нея е строго забранено да мисли за връщане в България!
    Горко съжалявам за времето, когато повярвах, че България е неотвратимо променила курса си към нормалния свят и се върнах от място, където имах реалната си цена! И не става въпрос само за материално обезпечение, а за мястото ти в обществото.
    Материалното ти дава спокойствието да бъдеш действително максимално полезен на обществото, което високо те цени.
    Кой да повярва, че ще се появи тази мухлясала, лъжлива кукла-спасител "само за 800 дни", "срам ни е от вас", цар-комунист и т.н.
    Не знам кой ще е този Херкулес, който ще се наеме с непосилната задача да рине наред ос-аната ни държава?
    Най после някой да нарече катедралния храм с истинското, действително полагащото му се име "Св.св Кирил и Методий" – мисля че 1916 г за кратко се е наричал както трябва!
    Поздравления, въпреки лекото ми объркване в началото :-)! Браво, съмишленико!

  39. 39 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    Проблемът с младите е, че не знаят какво е било преди. :)

    В комбинация с националния нихилизъм и гьобелсовата пропаганда против държавата и всички управляващи - тези протести ще се повтарят на всеки 10 години или при всяко поколение. :)

    Малко са тези дето виждат положителните неща

    Те не си спомнят 90-те. Нито си спомнят как тогава имаше един министър Мистър 10% му викаха (лека му пръст на човека той почина). И всички бяха убедени че той прибира по 10% от всяка приватизационна сделка. После се оказа, че не е така. Ама тогава навремето всички бяха убедени в това. Както и всички бяха убедени че Костов е съсипал държавата. :)

    После дойде Царя, що глупости се изписаха срещу него. Как щял да обърне ориентацията ни. Тъкмо тогава бяхме тръгнали към НАТО и ЕС. А той бил руски агент да ни вкара пак в орбитата на Русия. А то кво стана - Царя ни вкара в НАТО и в ЕС. При неговото управление влезахме в НАТО и получихме дата за ЕС.

    Само че сега Царя е запомнен единствено с това че си взел имотите. :)
    Ако ги беше оставил на държавата сега по-добре ли щяха да бъдат имотите му? Разсипани и продадени на свои хора. :)

    Сега пак се повтарят някакви мантри за корупция, мафия в стил Гьобелс но без доказателства. Както в горните случаи. И младите хора дето не си спомнят горните случаи много ясно се връзват. Има и такива дето са ги забравили щото им е трудно да помнят повече от 3 дена. :)

    Докато се говори без доказателства че управлението е мафия и мутри, винаги ще има протести на младите през 10 години.

    Но па другите хора поне се научиха да не се хващат на приказките на медиите. :)

  40. 40 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    Но па ние другите по-старички хора поне се научиха да не вярваме на приказките на медиите и затова сме на последно място по Свободата на Словото. :)

    Щото не се връзваме на пропаганда в стил Гьобелс. :)

  41. 41 Профил на Nelumbo
    Nelumbo
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#39] от "realguru":

    Уф, ама и вие сте сдробили една ,,руска салата'' от събития и личности.
    За Костов писах в пост 29, така че няма да се повтарям.

    Дали влизането ни в НАТО и ЕС е плод на усилията на Сакскобурготски? Той подписа, но кой и кога започна тези преговори и даде посоката?

    Вие: ,,Сега пак се повтарят някакви мантри за корупция, мафия в стил Гьобелс но без доказателства"

    Е, КТБ, Росенец, студения резерв, хазарта и т.н. не са ли сегашните доказателства?

    А че не се помни съм съгласна - вижда се на всеки 4 години.

  42. 42 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#41] от "Nelumbo":

    Не казвам, че Царя е дал посоката. Но се говореше и пишеше, че той ще я обърне. Ако видиш писанията по медиите тогава - всички бяха сигурни че Царя ще обърне посоката. А то не се случи. Напротив той забърза процеса.

    А иначе посоката за ЕС беше взета още преди Костов, за НАТО също.

    Още в далечната 1990 се взема решение за влизане в ЕС. А през 1995 България подава документи. И двете са по време на управление на БСП.

  43. 43 Профил на argumai
    argumai
    Рейтинг: 13 Неутрално

    Здравейте! Знае ли някой, по каква причина систематично нямаме сведение за броя на протестиращите в страната по българските медии?

  44. 44 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2695 Неутрално

    До коментар [#41] от "Nelumbo":Не казвам, че Царя е дал посоката. Но се говореше и пишеше, че той ще я обърне. Ако видиш писанията по медиите тогава - всички бяха сигурни че Царя ще обърне посоката. А то не се случи. Напротив той забърза процеса.А иначе посоката за ЕС беше взета още преди Костов, за НАТО също.Още в далечната 1990 се взема решение за влизане в ЕС. А през 1995 България подава документи. И двете са по време на управление на БСП.
    —цитат от коментар 42 на realguru


    Ама недей, разплака ме!
    БСП – моторът на промените, Царо – ускорител на процеса!
    Ако има някой, който да искаше и иска да ни завлече в орбитата на Русия, това е БСП!
    Мимикрията на тази продажна, мръсна, противна партия няма край!
    Това всеки НОРМАЛЕН човек в България го знае!
    Царя вкара БСП във властта – всичките му зам. министри бяха бспари!
    Въпреки лютите му клатви:
    -Ама как с БСП!?! В никакъв случай!
    Е, видяхме!
    Едно е да подписваш договори, подготвени преди това, друго е да свършиш работата!
    Най-голямото наказание за Първанов беше да подпише договорът за влизане в НАТО! той, водачът на протестите ПРОТОВ НАТО!
    Та така "Кой вкара България в ЕСи НАТО"!

  45. 45 Профил на argumai
    argumai
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#20] от "Анти Шишковци":

    Интересни сведения за всеки минал и бъдещ избирател! Благодарим! Може ли да назовете източника на информация?

  46. 46 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2827 Весело

    До коментар [#26] от "Alexander97":

    Хайде още един политагитатор! В материално отношение не завися нито от Бацето, нито от БСП за да подкрепям едните срещу другите. Нямам интерес БСП да идва на власт защото се канят да ми вдигат данъците.

    До коментар [#27] от "Nelumbo":

    Не всички сме зависими от държавна работа и държавни поръчки.

  47. 47 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2695 Неутрално

    До коментар [#39] от "realguru":

    Както и всички бяха убедени че Костов е съсипал държавата. :)

    Не бяха убедени, бяха убеждавани и продължават да убеждават народа в това!
    32 000 000 000 е прибрал Костов, черният, крадеца, мръсникът...Половината държава е на Костов и всякакви други имоти!
    "Плод и зеленчук" продължава да го твърди, въпреки доказателства с факти и числа!
    Ако беше само той, мед да го нахраниш!
    Цял хор от съсипниците на България от БСП продължават да пеят арията на клеветата, нищо, че държавата беше фалирана ДВА пъти от ЛУКАНОВ и един - ОТ МАЙСТОРЪТ ВИДЕНОВ!
    ГЕРБ – достоен продължител на делото на БСП – майка на всички новопоявили се партии и партийки!

  48. 48 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1837 Неутрално

    " Около Катедралата "Св.св.Кирил и Методий" ......" Поздравление госпожо с №30 pufata.

  49. 49 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#44] от "Alexander97":

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Присъединяване_на_България_към_ЕС

    1990 г.
    22 декември – 7 Велико народно събрание приема, по предложение на Любомир Иванов, решение за желанието на Република България да стане пълноправен член на Европейските общности[1].

    1995 г.
    14 декември – 37 Народно събрание гласува решение Република България да подаде официално молба за пълноправно членство в Европейския съюз.
    15-16 декември – по време на третата среща на държавните и правителствени ръководители в рамките на Европейския съвет в Мадрид на Хавиер Солана е връчена молбата на Република България за членство в ЕС.


    Къде видя Костов тука? И в двата случая БСП има мнозинство и управлява.

    Не отричам заслугите на Костов, просто казвам исторически вярни факти.

  50. 50 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2695 Неутрално

    До коментар [#49] от "realguru":

    Само се сещам за затваряне на преговорни глави, промени в страната, изпълзяване от блатото, където сам се сети кой ни набута, а не знам днешното гуру, дето и от корона го вардят в момента, дали би се наел. Че не може да свърши работа без да открадне също съм убеден, той ме е убедил.
    Да поаде молба всеки може, да свърши работа ....
    Та тъй!
    Костов няма сам да се впише в Уикито, но има хора които помним кой какво и колко!

  51. 51 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7033 Неутрално

    Ние сме виновни за всичко. Дано младите да ни простят. Не можахме да ги отървем от комунистите и производните им толкова години.

  52. 52 Профил на Анти Шишковци
    Анти Шишковци
    Рейтинг: 525 Разстроено

    Питайте по-възрастните врачанци от средите на партийната местна номенклатура. Бащата на Мадам (така викаха на майката на шиши е първият партиен вожд тогава във врачанско някой си Цоло...) Може и Любен Гоцев. Той и даде правото да стане шеф на спортният тотализатор преди време. Нищо, че е престарял. По един път в седмицата срещат дедо Либен с другите престарели разбойници от ДС в хотел АМСТЕРДАМЪ, срещу агенцията по вписване. Братя Маргини го свалят от джип Мерцедес, специално оборудван за инвалидната му количка. Любен Гоцев отговаряше за много неща от прехода и най-вече за поддържането на борческите отряди, с които трябваше да дисциплинира началният етап на прехода. Привикваше борчетата на отчет и им раздаваше указания в офиса си на 4-ият ебтаж тогава в Парк Хотел Москва. На 11-ят етаж беше офиса на Луканов. Всъщност, големият управител на държавата от доста време насам е майката на шиши, доказала се по време на успехите с парите на тотото. Проклятието на България го удари на политиканстване, предимно от морските сараи.

  53. 53 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    Каква е целта на Румен Петков да се пъчи пред камерите всяка вечер на площада сред протестиращите? Хайде, Мая Манолова се надява да печели дивиденти от младата протестираща сила за влизането й в парламента. Но Румен Петков? Той и АБВ нямат никакви шансове. Освен това Гоце е по-близък с Бойко Борисов, отколкото с Нинова. Едва ли иска оставката на правителството в действителност. Така че се натрапва изводът, че Румен Петков и други от неговия сорт, като Александър Томов, са на площада, за да отблъснат дясномислещите хора от протеста. Те играят в отбора на Борисов (а Сашо Апашо може и срещу заплащане) , преструвайки се на искащи оставки и промяна на системата. Това са хора, които не просто системата ги устройва, ами те са част от генезиса на тази система.

  54. 54 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    [/quote]

    Ако това е 100% истина, обяснява светкавичното излитане на тиквоча във висинете на политиката! Като се прибави селската му хитрост плюс кръчмарския му език, това е любимецът на 80-те %!

    [quote#34:"Alexander97"]
    —цитат от коментар 34 на Alexander97


    Прочети това:
    https://fakel.bg/йоца-амстердама-и-клубът-монтерей/

    Ако е 50% истина, а може и повече да е, защото Калин Тодоров е от тези среди, където са се случвали събитията, то положението е много сериозно.

  55. 55 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    [/quote]

    Ако това е 100% истина, обяснява светкавичното излитане на тиквоча във висинете на политиката! Като се прибави селската му хитрост плюс кръчмарския му език, това е любимецът на 80-те %!

    [quote#34:"Alexander97"]
    —цитат от коментар 34 на Alexander97


    Прочети това:
    https://fakel.bg/йоца-амстердама-и-клубът-монтерей/

    Ако е 50% истина, а може и повече да е, защото Калин Тодоров е от тези среди, където са се случвали събитията, то положението е много сериозно.

  56. 56 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    На първите избори в началото на 90те, когато имах вече право да гласувам, отидох с баба ми, която беше либерал по нагласа, безкрайно почтен и емпатичен човек. Цял живот беше гласувала за неизбежното. Каза ми: "Аз съм изживяла по-голяма част от живота си и искам да гласувам за този, който избереш ти, бъдещето принадлежи на теб!" Казах ѝ, гласувахме. СДС спечелиха. После нещата не се развиха според очакванията, но запомних този урок. Нека всеки попита своето дете и децата в своето обкръжение. Не децата на Борисов, Радев, Манолова или Нинова, за тях има кой да се погрижи.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  57. 57 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1461 Неутрално

    До коментар [#56] от "etty1":

    Това е много интересно.... Аз придобих право да гласувам през 1994 г. Оттогава насам все е синя или тъмносиня бюлетина. На изборите 1990 г. заведох баба ми да гласува и тя след това отказа да ми каже за кого. Било тайната на вота. Ей, изприщих се от яд, а тя се заигра с мен почна да ми пуска подсказки под формата на гатанки - бабите са такива - за тях винаги си сладко къдрокосо момченце, което трябва да се подлага на изпитание. Било в памет и на двамата ми дядовци (нищо, че едният по това време беше жив). Не било за комунистите, нито за "новите", било за млада партия. Накрая се оказа - ЕРА-3.
    Поуката е следната - скрийте личната карта на баба си преди избори.

    CONTADOR GRATUITO!
  58. 58 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 480 Неутрално

    "Кой създаде Доган? Не е ли "Партията от Бузлуджа", дето ще гастролира пред прозорците на Румен Радев?"
    Най-сетне в прав текст някой да каже на кого дължим модела Пеевски и Доган.

  59. 59 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    :Младите образовани българи са в състояние да ликвидират този модел проклятие

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK