Отварянето на училищата е най големия проблем в есента ,същото важи и за университетите , дистанционно едва ли ще може да се организира целия учебен процес ,а и децата свикнаха да не стават от компютрите , би трябвало да се направи методика за проверка поне по бърз тест , да се събират децата в училищата ,но не за всички занятия ,има много от тях ,които са напълно излишна информация .
Този умник защо не предложи това на Английското правителство, като се подвизава там? Как си представя, че държавата ще осигури избор на всяко дете? Като половината изберат да ходят на училище тези училища няма ли пак да статат развъдници на заразата? Или умника ще отговаря когато болниците се задръстят и не издържат? Писна ми от хора които живеят в чужбина, но ми дават акъл какво са правя аз тук и същевременно не смеят да дават акъл на политиците в страната в която работят. Преди няколко дни гледах пет протестиращи каки срещу Борисов в ловдон, на въпроса на "умнйта" журналистка ще блокират ли кръстовище, колективния отговор беше, нееее тук не може така. В Англия която ми дават за пример на демокрация не може са се блокират кръстовища, у нас при обявената от протестиращите "диктатура" може 50 човека да правят луди две милионен град.
Учебната година за малкото ми дете започва следващия понеделник. Тя е в частно училище, в което решиха точно каквото предлага и автора - който иска да ходи на училище, който иска да си стои вкъщи пред компютъра. Аз бях против и още съм против. Мисля, че учителите посмъртно не могат да изкарат един нормален клас с децата в класа, след което да имат допълнителни индивидуални занимания с тези пред компютрите, което неминуемо ще се налага. И това е в частно училище с 10-12 деца паралелка. Много хубаво изглежда на думи да осигурим избор, обаче на практика това е поне 1.5 човекочаса, освен ако не искаме пак да симулираме само...ама както и да го симулираме децата в класа ще си искат тяхното си, а онези пред мониторите ще имат нужда от тяхното си. И според мен практическото решение е или всички вкъщи или всички присъствено.
Офф, детето ми е по цял ден навън с една сюрия деца. Стига глупости! Нито има кой да го гледа в къщи по цял ден, нито има учител. Не всеки става за педагог. Да ми осигурат гледачка, и тогава да го обсъждаме. Аман от простотии. Който го е шубе да си стои в къщи и да чака.. не знам кво да чака - квот си иска. Аи нема нужда!
Офф, детето ми е по цял ден навън с една сюрия деца. Стига глупости! Нито има кой да го гледа в къщи по цял ден, нито има учител. Не всеки става за педагог. Да ми осигурат гледачка, и тогава да го обсъждаме. Аман от простотии. Който го е шубе да си стои в къщи и да чака.. не знам кво да чака - квот си иска. Аи нема нужда!
Отварянето на училищата е най големия проблем в есента ,същото важи и за университетите , дистанционно едва ли ще може да се организира целия учебен процес ,а и децата свикнаха да не стават от компютрите , би трябвало да се направи методика за проверка поне по бърз тест , да се събират децата в училищата ,но не за всички занятия ,има много от тях ,които са напълно излишна информация .
За университетите не е чак такъв проблем, докато децата трябва някой да ги наблюдава, дали внимават, хората в университетите са пълнолетни и нямат нужда от това, та спокойно могат да имат дистанционни занятия.
Не съм вярвал, че ще прочета по-безсмислена статия. Моето лапе е първи клас и аз НЕ искам никакво дистанционно или хибридно обучение! Ако трябва цяла година да се карантинирам и да не се срещам с други хора ОК, но тя да ходи на нормално училище.
Осъзнайте че най-големите загуби с т.нар. коронавирус не са икономическите, за здравеопазването или загуба на близък, а това че милиони деца ще останат необразовани и ефекта ще го гледаме след няколко години!!!
Не съм вярвал, че ще прочета по-безсмислена статия. Моето лапе е първи клас и аз НЕ искам никакво дистанционно или хибридно обучение! Ако трябва цяла година да се карантинирам и да не се срещам с други хора ОК, но тя да ходи на нормално училище.Осъзнайте че най-големите загуби с т.нар. коронавирус не са икономическите, за здравеопазването или загуба на близък, а това че милиони деца ще останат необразовани и ефекта ще го гледаме след няколко години!!!
Аз затова и не питах дали ще остане ненаучено да чете и пише. Питах дали ще остане необразовано. И Вие ми отговорихте, пък после кой знае защо се разсеяхте по четене и писане.
Както писах в другата статия училищата в наше време не са за обучение - поне не начално и най-вече средно.
След нагоре разделението на тези, които искат и могат да учат и тези, които вървят просто с групата е все по-очевидно.
Особено ако става дума за период от , да кажем, година...няма да има никакво особено значение дали детето ще я изкара в училище или в семейството - нивото на знания няма да се промени фундаментално много.
Липсата на социална среда и добър педагог за формиране навиците на детето ще е по-осезаема, но не чак фатална, отново, ако е за някакъв къс период.
Децата са ужасно гъвкави създания. http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
По принцип д - р Марков е теоретично прав, обаче има един практически въпрос, на който не се предлага решение. Примерно: 50 % от родителите изберат присъствено и 50 % дистанционно. Какво прави учителя ? Първо изкара да речем седем часа с тези, дето са присъствено и после още седем часа с тези, дето са дистанционно. Това ли става ?
Аз пък предлагам половината клас да са в училище, другата половина вкъщи ... На следващия ден - обратно. И часът в училище да се предава в реално време за тези, които са вкъщи.
А какво друго е?Често съм си правил експеримент да питам възрастни интелигентни хора въпроси относно неща,които се учат в училище. Почти никой не може да ми отговори.Аз също ако ми дадат някоя задача по математика от 10-и клас надали ще я реша,а навремето бях отличник.Или пък задача по химия. Виж ако ме питат по история ,география и биология ще отговоря на 100 процента. Но защото се интересувам от тези предмети.Това,което не ме интересува, до голяма степен съм го забравил. Типичен пример е литературата-произведенията,които съм харесвал ги помня,останалите съм ги забравил.
Учебното съдържание може да се модифицира - теоретическата част може да е записана на видеа от учители, актьори, дори ученици от по-горни класове. Да са общо достъпни за всички деца, а практическата част може учителите да правят малки групи от по 4-5 човека. Така за учителите ще отпадне теоритечиската част и ще се занимават с децата само с практическата. В крайна сметка учебното съдържание е едно за цялата страна, нали така?
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
Не съм вярвал, че ще прочета по-безсмислена статия. Моето лапе е първи клас и аз НЕ искам никакво дистанционно или хибридно обучение! Ако трябва цяла година да се карантинирам и да не се срещам с други хора ОК, но тя да ходи на нормално училище.Осъзнайте че най-големите загуби с т.нар. коронавирус не са икономическите, за здравеопазването или загуба на близък, а това че милиони деца ще останат необразовани и ефекта ще го гледаме след няколко години!!!
Глупости на търкалета, личи си, че никога не сте имали ученици. Инак най-малкото щяхте да знаете, че 1-ви клас, 1-ви срок си е почти чиста загуба на време за децата, ходили на детска градина или подготвителни групи. Щели да останат необразовани, ти да видиш. Голям ефект има от ходенето на училище, страхотен, за поне 1/3 от децата, ако съдим примерно по резултатите от елементарните матури след 7-ми клас.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
досега няма случай в света дете да е заразило някой - този е най-големият шарлатанин от редовно изказващите се по темата - дори оня физик, дето бил математик, с неговите приказни модели не ръси такива простотии
нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
Вие разсъждавате от гледна точна на мотивиран човек с възможности който е пратил единственото си дете в хубаво частно училище. Но такива като вас са 0.1% от родители в България. За останалите 90% училището е единствения начин детето им да се социализира и да получи поне някакво образование. И особено в маргинализирани групи като роми, села и малки градчета, бедни квартали положението е брутално.
И си прав, и не си. Значи на теб може да не ти пука от Ковид, но има семейства, където има възрастни баби и дядовци. И това е проблем. Не може всеки ден детето да рискува буквално да утрепе баба си и дядо си. Но не ми е ясно как в един клас ще има едновременно дистанцинно и присъствено. Училтелите нямам как да станат по 2.
Зависи от учителките в ДГ. Има учителки, след които целия първи клас е излишен, че даже и назадват там децата. Ама има и ДГ след които се оказва, че не знаят даже това, което другите знаят за първи клас.
Задачите от 7ми клас нанатък трябва яко четене да си ги припомниш. А 10-11ти клас вече работата отива на тотал щета за нас възрастните. Сблъсвал съм се с конкурсни задачи за 4ти клас, които са ме хвърляли в музиката, докато ги реша. А съм учил бая здраво математика навремето.
Това вече поражда размисли какъв е смисъла. Щом образован, успешен и реализиран човек се затруднява с някакъв материал то очевидно го е забравил и съвсем очевидно не му е бил нужен в реалния живот. И тогава въпроса е защо трябва да се изучава нещо което не ти е потребно. Един отговор е за егото на родителите, друг е за да се намира на работа на учители/школи. А задачите по "състезателна математика" са един отделен клас абсурди. Още от 2 клас те предполагат владеене на материал за горен клас а след 5-6 клас вече се работи с понятия от висша математика. Както се похвали майката на една позната състезателка - "лятната ваканция след 5 клас взехме материала за 6 и 7'ми". Повечето деца са много далеч от разбиране и работят със заучаване на типове задачи и алгоритъм за решаване. Като в гимназиите и състезанията по програмиране в университетите това е доведено до краен абсурд и редовно дори сгрешени задачи имат правилни отговори. И то не е учудващо - хората са зазубрили алгоритъма за конкретния тип задачи и просто "коригират" грешката в условието за да излезе отговора както се очаква.
Много добро предложение, но иска работа. Нищо не пречи да се смесят класовете от един випуск и да се разделят на присъствени и дистанционни. Дистанционните могат дори да се поемат от 1 учител(или повече за големите училища), а останалите да се разпределят на по-малък брой деца в клас. Но това иска гъвкавост, която никой в образователната сфера не иска да прояви. Дистанционното обучение е просто пренасяне на часовете онлайн, със същата организация и същите методи на обучение. Топката е в министъра, който трябва да прояви твърдост спрямо училищата, които винаги ще са недоволни, защото в общия случай не им пука за работата им. Друг е въпросът, че сега не е време за твърдост, а за ОСТАВКА.
До коментар [#20] от "hhhuuunnnn": Напротив, има много случаи и навсякъде се отнасят с внимание по този въпрос. Децата имат по-малко вирусно натоварване от възрастните и са по-малко заразни, но те не могат да спазват дистанция. Те също са разпространители на вируса.
Две дъщери съм отгледал, на които училището никога не е пречил на образованието им. Едната владее 4 езика и е на 18 години. Приета е в 3 университета в Холандия, Белгия и Великобритания. И това не е благодарение на образователната ни система.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
Чудесно. Как си го представяте на практика това с избора? Или ще се стриймва урока лайф? Глупости на търкалета. При ходещи на работа родители, при отворени стадиони, дискотеки и нощни клубове, при цяло лято свободно общуване на всеки с всеки да се говори за неотваряне на училищата е пълна демагогия и само се налива масло в огъня на родителския страх. В ГЕрмания например тргъват на училище - в клас без маски, в коридорите и двора с маски - точно както възрастните живеем. А и децата ни не са затворници в училищата и на всеки 40 минути има междучасие, проветряване и т.н. Ох, ужасно се ядосах на тия бръщолевеници от далечен оксфорд.
Този проблем го има във всяка държава. При мен също се готвят за присъствено начало на йчебната година. Оцраниченията за гова са следните. Всички постоянно със маски. Никакви контакти между децата, никаква размяна на вещи, храни и напитки между децата...
Никой не е наясно как точно ще стане това на практика. За уточнение на учителите е забранено да се движат в училището в зони извън свързаните с преките им задължения, това е по отделен закон за защита на децата.
Та да видим, годината я приключихме неприсъствено, три месеца дистанционно обучение не беше проблем.
Ако всички деца и преподавателят имат персонални устройства, обучението може да стане едновременно за двете групи. През устройствата. Отдавна има училища, които го правят присъствено през РС, на учениците и преподавателя. Сега само да ги разделят на две.
Чудесно. Как си го представяте на практика това с избора? Или ще се стриймва урока лайф? Глупости на търкалета. При ходещи на работа родители, при отворени стадиони, дискотеки и нощни клубове, при цяло лято свободно общуване на всеки с всеки да се говори за неотваряне на училищата е пълна демагогия и само се налива масло в огъня на родителския страх. В ГЕрмания например тргъват на училище - в клас без маски, в коридорите и двора с маски - точно както възрастните живеем. А и децата ни не са затворници в училищата и на всеки 40 минути има междучасие, проветряване и т.н. Ох, ужасно се ядосах на тия бръщолевеници от далечен оксфорд.
Тц! И така нЕма да е! Една седмица присъствено..... При заразяване на едно дете следва дезинфекция и поне два неприсъствени дни за класа..... Невъзможност да се ползва базата в училище - класна стая, кабинет или физкултурен салон. Учителите за да се включат един час присъствено, следващия - дистанционно.... трябва помещение.... обеззаразено! При инфекция в два класа - бъркотията я умножаваме по 2..... На втората седмица училищата с повече от 250-300 деца ще са в нокдаун.... за големите училища - нокаут. При заразяване на учители в комбинация с горната картинка - пълна парализа на училищата. Каквото и да си мислим ще стане следното - ще учим една-две седмици присъствено и ще минем на дистанционно..... добре или не - това е единствения вариант...... Ако започне заразяване на учителите и 5-6000 в пенсионна и предпенсионна възраст предпочетат да се пенсионират ..... особено в провинцията, след началото на годината...... ще настане такъв хаос, че сегашните протести ще са като приятна вечеринка.....
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
Не мисля така. Може би така е прозвучало наистина, но не е така, като почнем с това, че детето не е единствено през това, че не аз съм искал да ходи на частно училище, а майката и се свърши с това, че дали си богат или беден всъщност няма директно влияние върху това как виждаш училището.
Помня, че навремето говорих с една майка в училището на големия син и тя ми каза така: "аз като бях малка ходих на частно училище и точно затова искам моето дете да ходи в държавно." Което не доказва нищо, разбира се, но илюстрира позицията ми, че дали си от сой или не не определя директно мирогледа ти. И по-специално вярата, че съвременното училище в голямата си степен е просто детска градина за по-големи деца.
Абе вие в кой свят живеете ?. Общинските училища в София ( и предполагам всичко големи градове) са претъпкани, учи се на две смени в класове от 30 деца. Повечето учители са в предпенсионна възраст, повечето деца нямат никаква мотивация. И вие викате "да направят паралелки". Как си го представяте, откъде учители, кой ще го организира. Това дори в частните училища не може да стане, какво остава в държавните.
Голям рев беше преди да отворят детските градини и някои апокалиптоси предвещаваха края на света. Нищо такова не се случи. Учениците, макар и не в клас, не са спрели да се събират, техните учители също. Наскоро, в наш курорт, попаднах на група от повече от 30 учителки, събрани на тийм билдинг. Голяма част от тях бяха над 50-годишна възраст. Вечерта в ресторанта бяха песни и танци на народите, не видях да са притеснени от вируса. Българското образование дава възможност на самостоятелна форма на обучение, а ученикът да се явява на изпити. Нека родителите, които се боят за здравето си, да се възползват от тази опция и да изтеглят децата си от редовната форма.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Nikoi
Рейтинг: 796 НеутралноОтварянето на училищата е най големия проблем в есента ,същото важи и за университетите , дистанционно едва ли ще може да се организира целия учебен процес ,а и децата свикнаха да не стават от компютрите , би трябвало да се направи методика за проверка поне по бърз тест , да се събират децата в училищата ,но не за всички занятия ,има много от тях ,които са напълно излишна информация .
Скелета
Рейтинг: 8 НеутралноСтига с тая параноя, оставете децата да се събират с деца!
Като ги държите в къщи, създавате зомбита.
Христо Атанасов
Рейтинг: 1380 НеутралноТози умник защо не предложи това на Английското правителство, като се подвизава там? Как си представя, че държавата ще осигури избор на всяко дете? Като половината изберат да ходят на училище тези училища няма ли пак да статат развъдници на заразата? Или умника ще отговаря когато болниците се задръстят и не издържат? Писна ми от хора които живеят в чужбина, но ми дават акъл какво са правя аз тук и същевременно не смеят да дават акъл на политиците в страната в която работят. Преди няколко дни гледах пет протестиращи каки срещу Борисов в ловдон, на въпроса на "умнйта" журналистка ще блокират ли кръстовище, колективния отговор беше, нееее тук не може така. В Англия която ми дават за пример на демокрация не може са се блокират кръстовища, у нас при обявената от протестиращите "диктатура" може 50 човека да правят луди две милионен град.
Боби Колев
Рейтинг: 1683 НеутралноУчебната година за малкото ми дете започва следващия понеделник.
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Тя е в частно училище, в което решиха точно каквото предлага и автора - който иска да ходи на училище, който иска да си стои вкъщи пред компютъра.
Аз бях против и още съм против. Мисля, че учителите посмъртно не могат да изкарат един нормален клас с децата в класа, след което да имат допълнителни индивидуални занимания с тези пред компютрите, което неминуемо ще се налага.
И това е в частно училище с 10-12 деца паралелка.
Много хубаво изглежда на думи да осигурим избор, обаче на практика това е поне 1.5 човекочаса, освен ако не искаме пак да симулираме само...ама както и да го симулираме децата в класа ще си искат тяхното си, а онези пред мониторите ще имат нужда от тяхното си.
И според мен практическото решение е или всички вкъщи или всички присъствено.
smarty_v
Рейтинг: 474 НеутралноОфф, детето ми е по цял ден навън с една сюрия деца. Стига глупости! Нито има кой да го гледа в къщи по цял ден, нито има учител. Не всеки става за педагог. Да ми осигурат гледачка, и тогава да го обсъждаме. Аман от простотии. Който го е шубе да си стои в къщи и да чака.. не знам кво да чака - квот си иска. Аи нема нужда!
smarty_v
Рейтинг: 474 НеутралноОфф, детето ми е по цял ден навън с една сюрия деца. Стига глупости! Нито има кой да го гледа в къщи по цял ден, нито има учител. Не всеки става за педагог. Да ми осигурат гледачка, и тогава да го обсъждаме. Аман от простотии. Който го е шубе да си стои в къщи и да чака.. не знам кво да чака - квот си иска. Аи нема нужда!
chepokalipsis
Рейтинг: 233 НеутралноЗа университетите не е чак такъв проблем, докато децата трябва някой да ги наблюдава, дали внимават, хората в университетите са пълнолетни и нямат нужда от това, та спокойно могат да имат дистанционни занятия.
xymax
Рейтинг: 515 НеутралноНе съм вярвал, че ще прочета по-безсмислена статия. Моето лапе е първи клас и аз НЕ искам никакво дистанционно или хибридно обучение! Ако трябва цяла година да се карантинирам и да не се срещам с други хора ОК, но тя да ходи на нормално училище.
Осъзнайте че най-големите загуби с т.нар. коронавирус не са икономическите, за здравеопазването или загуба на близък, а това че милиони деца ще останат необразовани и ефекта ще го гледаме след няколко години!!!
Боби Колев
Рейтинг: 1683 НеутралноХмм, оставено на родителите си Вашето дете необразовано ли ще остане? http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
xymax
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#10] от "Боби Колев":
Естествено, че няма да остане необразовано. Образованието не е само да го научиш да чете и да пише.
Боби Колев
Рейтинг: 1683 НеутралноАз затова и не питах дали ще остане ненаучено да чете и пише.
Питах дали ще остане необразовано.
И Вие ми отговорихте, пък после кой знае защо се разсеяхте по четене и писане.
Както писах в другата статия училищата в наше време не са за обучение - поне не начално и най-вече средно.
След нагоре разделението на тези, които искат и могат да учат и тези, които вървят просто с групата е все по-очевидно.
Особено ако става дума за период от , да кажем, година...няма да има никакво особено значение дали детето ще я изкара в училище или в семейството - нивото на знания няма да се промени фундаментално много.
Липсата на социална среда и добър педагог за формиране навиците на детето ще е по-осезаема, но не чак фатална, отново, ако е за някакъв къс период.
Децата са ужасно гъвкави създания.
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
Чубрица
Рейтинг: 23 НеутралноЕдин месец сме по протести - един до друг, а бройката на новозаразените е все около 200. Някой отчита ли го това?
"Само разумният и братският съюз между народите е в състояние да унищожи теглилата" Христо БотевKamenarski
Рейтинг: 233 НеутралноПрепоръчах статията. Напълно подкрепям автора.
НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!Светозар Христов
Рейтинг: 289 НеутралноПо принцип д - р Марков е теоретично прав, обаче има един практически въпрос, на който не се предлага решение. Примерно: 50 % от родителите изберат присъствено и 50 % дистанционно. Какво прави учителя ? Първо изкара да речем седем часа с тези, дето са присъствено и после още седем часа с тези, дето са дистанционно. Това ли става ?
Булаир
Рейтинг: 646 НеутралноАз пък предлагам половината клас да са в училище, другата половина вкъщи ... На следващия ден - обратно. И часът в училище да се предава в реално време за тези, които са вкъщи.
Мусаши
Рейтинг: 1019 НеутралноА какво друго е?Често съм си правил експеримент да питам възрастни интелигентни хора въпроси относно неща,които се учат в училище. Почти никой не може да ми отговори.Аз също ако ми дадат някоя задача по математика от 10-и клас надали ще я реша,а навремето бях отличник.Или пък задача по химия. Виж ако ме питат по история ,география и биология ще отговоря на 100 процента. Но защото се интересувам от тези предмети.Това,което не ме интересува, до голяма степен съм го забравил. Типичен пример е литературата-произведенията,които съм харесвал ги помня,останалите съм ги забравил.
whitemare
Рейтинг: 1455 НеутралноУчебното съдържание може да се модифицира - теоретическата част може да е записана на видеа от учители, актьори, дори ученици от по-горни класове. Да са общо достъпни за всички деца, а практическата част може учителите да правят малки групи от по 4-5 човека. Така за учителите ще отпадне теоритечиската част и ще се занимават с децата само с практическата. В крайна сметка учебното съдържание е едно за цялата страна, нали така?
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнациrumen_s
Рейтинг: 2373 НеутралноГлупости на търкалета, личи си, че никога не сте имали ученици. Инак най-малкото щяхте да знаете, че 1-ви клас, 1-ви срок си е почти чиста загуба на време за децата, ходили на детска градина или подготвителни групи. Щели да останат необразовани, ти да видиш. Голям ефект има от ходенето на училище, страхотен, за поне 1/3 от децата, ако съдим примерно по резултатите от елементарните матури след 7-ми клас. Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
hhhuuunnnn
Рейтинг: 518 Неутралнодосега няма случай в света дете да е заразило някой - този е най-големият шарлатанин от редовно изказващите се по темата - дори оня физик, дето бил математик, с неговите приказни модели не ръси такива простотии
нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневникm17
Рейтинг: 1906 НеутралноДо коментар [#12] от "Боби Колев":
Вие разсъждавате от гледна точна на мотивиран човек с възможности който е пратил единственото си дете в хубаво частно училище. Но такива като вас са 0.1% от родители в България. За останалите 90% училището е единствения начин детето им да се социализира и да получи поне някакво образование. И особено в маргинализирани групи като роми, села и малки градчета, бедни квартали положението е брутално.
m17
Рейтинг: 1906 НеутралноДо коментар [#18] от "Darcas":
Айде да отгледате едно дете, да изкарате поне до 7 клас и тогава да давате авангардни идеи, става ли ?
ozd05563707
Рейтинг: 542 НеутралноИ си прав, и не си. Значи на теб може да не ти пука от Ковид, но има семейства, където има възрастни баби и дядовци. И това е проблем. Не може всеки ден детето да рискува буквално да утрепе баба си и дядо си. Но не ми е ясно как в един клас ще има едновременно дистанцинно и присъствено. Училтелите нямам как да станат по 2.
ozd05563707
Рейтинг: 542 Неутрално[quote#19:"rumen_s"][/quote]
Зависи от учителките в ДГ. Има учителки, след които целия първи клас е излишен, че даже и назадват там децата. Ама има и ДГ след които се оказва, че не знаят даже това, което другите знаят за първи клас.
ozd05563707
Рейтинг: 542 Неутрално[quote#17:"Мусаши"][/quote]
Задачите от 7ми клас нанатък трябва яко четене да си ги припомниш. А 10-11ти клас вече работата отива на тотал щета за нас възрастните. Сблъсвал съм се с конкурсни задачи за 4ти клас, които са ме хвърляли в музиката, докато ги реша. А съм учил бая здраво математика навремето.
m17
Рейтинг: 1906 НеутралноДо коментар [#25] от "ozd05563707":
Това вече поражда размисли какъв е смисъла. Щом образован, успешен и реализиран човек се затруднява с някакъв материал то очевидно го е забравил и съвсем очевидно не му е бил нужен в реалния живот. И тогава въпроса е защо трябва да се изучава нещо което не ти е потребно. Един отговор е за егото на родителите, друг е за да се намира на работа на учители/школи.
А задачите по "състезателна математика" са един отделен клас абсурди. Още от 2 клас те предполагат владеене на материал за горен клас а след 5-6 клас вече се работи с понятия от висша математика. Както се похвали майката на една позната състезателка - "лятната ваканция след 5 клас взехме материала за 6 и 7'ми". Повечето деца са много далеч от разбиране и работят със заучаване на типове задачи и алгоритъм за решаване. Като в гимназиите и състезанията по програмиране в университетите това е доведено до краен абсурд и редовно дори сгрешени задачи имат правилни отговори. И то не е учудващо - хората са зазубрили алгоритъма за конкретния тип задачи и просто "коригират" грешката в условието за да излезе отговора както се очаква.
velvoofell
Рейтинг: 351 НеутралноМного добро предложение, но иска работа. Нищо не пречи да се смесят класовете от един випуск и да се разделят на присъствени и дистанционни. Дистанционните могат дори да се поемат от 1 учител(или повече за големите училища), а останалите да се разпределят на по-малък брой деца в клас. Но това иска гъвкавост, която никой в образователната сфера не иска да прояви. Дистанционното обучение е просто пренасяне на часовете онлайн, със същата организация и същите методи на обучение. Топката е в министъра, който трябва да прояви твърдост спрямо училищата, които винаги ще са недоволни, защото в общия случай не им пука за работата им. Друг е въпросът, че сега не е време за твърдост, а за ОСТАВКА.
blagoj
Рейтинг: 719 НеутралноДо коментар [#20] от "hhhuuunnnn":
Напротив, има много случаи и навсякъде се отнасят с внимание по този въпрос. Децата имат по-малко вирусно натоварване от възрастните и са по-малко заразни, но те не могат да спазват дистанция. Те също са разпространители на вируса.
whitemare
Рейтинг: 1455 НеутралноДве дъщери съм отгледал, на които училището никога не е пречил на образованието им. Едната владее 4 езика и е на 18 години. Приета е в 3 университета в Холандия, Белгия и Великобритания. И това не е благодарение на образователната ни система. Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
Velina Tomova
Рейтинг: 8 НеутралноЧудесно. Как си го представяте на практика това с избора? Или ще се стриймва урока лайф? Глупости на търкалета. При ходещи на работа родители, при отворени стадиони, дискотеки и нощни клубове, при цяло лято свободно общуване на всеки с всеки да се говори за неотваряне на училищата е пълна демагогия и само се налива масло в огъня на родителския страх. В ГЕрмания например тргъват на училище - в клас без маски, в коридорите и двора с маски - точно както възрастните живеем. А и децата ни не са затворници в училищата и на всеки 40 минути има междучасие, проветряване и т.н. Ох, ужасно се ядосах на тия бръщолевеници от далечен оксфорд.
Ivan_
Рейтинг: 507 НеутралноТози проблем го има във всяка държава. При мен също се готвят за присъствено начало на йчебната година. Оцраниченията за гова са следните. Всички постоянно със маски. Никакви контакти между децата, никаква размяна на вещи, храни и напитки между децата...
Модератора е неадекватен!Никой не е наясно как точно ще стане това на практика. За уточнение на учителите е забранено да се движат в училището в зони извън свързаните с преките им задължения, това е по отделен закон за защита на децата.
Та да видим, годината я приключихме неприсъствено, три месеца дистанционно обучение не беше проблем.
gancho
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#15] от "Светозар Христов":
Ако всички деца и преподавателят имат персонални устройства, обучението може да стане едновременно за двете групи. През устройствата. Отдавна има училища, които го правят присъствено през РС, на учениците и преподавателя. Сега само да ги разделят на две.
hope
Рейтинг: 2687 НеутралноОказа се, че много родители не са сядали, да отворят учебник с децата си!
Любовта ще спаси света!!!hope
Рейтинг: 2687 Неутрално—-
Много просто! Ще се сформират паралелки за присъствено и за онлайн обучение!
Преди да бръшолевите вие, може да помислите! Любовта ще спаси света!!!
the_flea
Рейтинг: 1156 НеутралноТц! И така нЕма да е!
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!Една седмица присъствено..... При заразяване на едно дете следва дезинфекция и поне два неприсъствени дни за класа..... Невъзможност да се ползва базата в училище - класна стая, кабинет или физкултурен салон. Учителите за да се включат един час присъствено, следващия - дистанционно.... трябва помещение.... обеззаразено!
При инфекция в два класа - бъркотията я умножаваме по 2..... На втората седмица училищата с повече от 250-300 деца ще са в нокдаун.... за големите училища - нокаут. При заразяване на учители в комбинация с горната картинка - пълна парализа на училищата.
Каквото и да си мислим ще стане следното - ще учим една-две седмици присъствено и
ще минем на дистанционно..... добре или не - това е единствения вариант...... Ако започне заразяване на учителите и 5-6000 в пенсионна и предпенсионна възраст предпочетат да се пенсионират ..... особено в провинцията, след началото на годината...... ще настане такъв хаос, че сегашните протести ще са като приятна вечеринка.....
victor_victim
Рейтинг: 695 НеутралноДо коментар [#13] от "Чубрица":
Да, отчита го! Просто не можете да влезете като бройка в статистическата грешка!
Боби Колев
Рейтинг: 1683 НеутралноДо коментар [#21] от "m17":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Не мисля така.
Може би така е прозвучало наистина, но не е така, като почнем с това, че детето не е единствено през това, че не аз съм искал да ходи на частно училище, а майката и се свърши с това, че дали си богат или беден всъщност няма директно влияние върху това как виждаш училището.
Помня, че навремето говорих с една майка в училището на големия син и тя ми каза така: "аз като бях малка ходих на частно училище и точно затова искам моето дете да ходи в държавно."
Което не доказва нищо, разбира се, но илюстрира позицията ми, че дали си от сой или не не определя директно мирогледа ти.
И по-специално вярата, че съвременното училище в голямата си степен е просто детска градина за по-големи деца.
Боби Колев
Рейтинг: 1683 Неутрално[quote#29:"Darcas"][/quote]
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083В подобна ситуация един приятел казваше за собственото си семейство така: "Това иде да покаже, че на родители идиоти се раждат деца гении." :-)
Боби Колев
Рейтинг: 1683 Неутрално[quote#29:"Darcas"][/quote]
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083В подобна ситуация един приятел казваше за собственото си семейство така: "Това иде да покаже, че на родители идиоти се раждат деца гении." :-)
m17
Рейтинг: 1906 НеутралноДо коментар [#34] от "hope":
Абе вие в кой свят живеете ?. Общинските училища в София ( и предполагам всичко големи градове) са претъпкани, учи се на две смени в класове от 30 деца. Повечето учители са в предпенсионна възраст, повечето деца нямат никаква мотивация. И вие викате "да направят паралелки". Как си го представяте, откъде учители, кой ще го организира. Това дори в частните училища не може да стане, какво остава в държавните.
poly_na
Рейтинг: 410 ВеселоГолям рев беше преди да отворят детските градини и някои апокалиптоси предвещаваха края на света. Нищо такова не се случи. Учениците, макар и не в клас, не са спрели да се събират, техните учители също. Наскоро, в наш курорт, попаднах на група от повече от 30 учителки, събрани на тийм билдинг. Голяма част от тях бяха над 50-годишна възраст. Вечерта в ресторанта бяха песни и танци на народите, не видях да са притеснени от вируса.
Българското образование дава възможност на самостоятелна форма на обучение, а ученикът да се явява на изпити. Нека родителите, които се боят за здравето си, да се възползват от тази опция и да изтеглят децата си от редовната форма.