Какъв е планът на Борисов? А на задкулисието?

Какъв е планът на Борисов? А на задкулисието?

© Цветелина Белутова, Капитал



Анализът е препубликуван от "Дойче веле".


И на Националната конференция на ГЕРБ, пардон - седянка на припек, видяхме един умърлушен и посредствен Бойко Борисов, какъвто е вече от близо месец насам. Пак върти все същата плоча - магистрали, стабилност, растеж, но без оня биткаджийски фалцет на политик и изборджия от преди. Защото тъкмо като политик с нюх за печеливша изненада при криза той добре знае, че вече нито може да е Фидел Кастро като оратор, нито Гари Каспаров като гросмайстор. Пред него се е надигнала протестна вълна, която го поваля към дъното.


Два варианта




Въпрос на тактически умения и късмет е дали ще си напълни устата с пясък до задушаване или ще съумее да изпълзи по корем на брега и да се шмугне в шубрака. Знае, че ерата "Борисов" е приключила. И че остава единствено битката за оцеляване и за ограничаване на щетите. Една доста посредствена, неинтересна за него и с никаква добавена стойност за партията му битка.


Ако си тръгне веднага, съратниците му ще кажат: предаде се без бой. Ако протака, може да изпусне момента за оттегляне и да бъде пленен в боя. Избра средния вариант - стратегическо отстъпление. Каза на партията си: ще си ходя, но ние оставаме до края на мандата; ще ви кажа кога ще си ходя, но свиквайте отсега с това; и се гответе за сериозна отбрана, пък после, ако е рекъл Началникът, може да минем и в контранастъпление. Каза го като военачалник, който хич не си вярва, но нали трябва все нещо да предприеме.


Вариантът за кабинет на ГЕРБ и "Патриотите" без Борисов е нещо като Живковия полупроводник, който може да даде на късо с още по-тежки последици - вторият кабинет на ГЕРБ и "Патриотите" да си отиде преди края на мандата. Защото апетитът на един мащабен протест идва с яденето - падна Бойко, та няма да падне негов ерзац. Още повече, че един такъв кабинет ще има още по-ниска легитимност и от сегашния. Независимо дали начело е Томислав Дончев или един почти служебен Бойков премиер като Деница Сачева.


Борисов обича да държи всички опции отворени и дори когато затвори някоя, да се обърне на 180 градуса и пак да я отвори. Сега държи отворена втора опция за оставка: не се плашел от служебен кабинет на президента Радев - тоест, може и да подаде оставка и да тръгне на предсрочни избори. Още повече, че "Алфа Рисърч" отрежда на ГЕРБ отново да е първа сила. А и ако изборите са преди края на годината, Борисов може да понапомпа гумите, докато "Демократична България" и "Има такъв народ" още не са набрали сила.


И титаните си имат богове


И двата варианта за оставка на Борисов - директна с предсрочни избори или отложена с втори кабинет на ГЕРБ и редовни избори, залагат на неговата лична реинкарнация. Просто няма друг начин за съживяване на една лидерско-популистко-клиентелистка партия, освен нейният Атлас да изправи рамене и сам да я вдигне от прахта.


И титаните обаче си имат богове. Дори чекмеджето с пачките и каруцата с псувните биха били преодолими, но, уви, Ставката на върховното главно командване в хотел "Берлин" и в Сарая вече пожертва военачалника. Ако Ставката първо беше подала оставката на Иван Гешев, генерал Борисов дори щеше да има картбланш да се бори за следващ мандат.


Но за задкулисието най-ценното оръжие очевидно е прокуратурата и затова то е готово да си търси друга политическа фасада. Дори и тя никога повече да не е така издръжлива и омайна като сегашната.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (98)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zidar
    zidar
    Рейтинг: 547 Весело

    ОСТАВКА ЙОК!
    КАТУН НАНАЙ!

  2. 2 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1988 Весело

    Какво е това нещо задкулисие, да не би да визирате бошков, собственика, решетников....

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  3. 3 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    А Валери Симеонов заяви след коалиционния съвет, че няма да има промени и ще има редовни избори.

  4. 4 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    Да крадат до последно!

  5. 5 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    След днешния съвет с коалиционите партньори,оставка няма да се подава.Другите медии го публикуваха преди час,тук се случват нещата когато наредят!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  6. 6 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    Борисов няма съвест и морал, за да подаде оставка.

    Оставка на цялото правителство и главен прокурор

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  7. 7 Профил на mow38646299
    mow38646299
    Рейтинг: 24 Неутрално
  8. 8 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2432 Неутрално

    Ние плана на Борисов го гледаме вече 10 години, ами кажете ни какъв е плана на задколисието, което се опита да вдигне революция. Интересно е, какво скат другарите от ДБ и техните здкулистни спомосъществуватели!

  9. 9 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Изключително добре написан материал! Поздравления за автора!

  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4830 Неутрално

    Какво е това нещо задкулисие, да не би да визирате бошков, собственика, решетников....
    —цитат от коментар 2 на zz_s


    Визират се Доган и Пеевски! Какво не е ясно! Още преди повече от година при среща с българи в Лондон, Борисов бе попитан дали вижда Пеевски в огледалото!

  11. 11 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3193 Неутрално

    Не е лошо авторът на есето да си изясни смисъла на някои думи, които ползва -- първата, която прави впечатление, е "фалцет". Между другото, ВСИЧКИ правителства на ГЕРБ са си отишли преди края на мандата без особено "тежки последици".

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4830 Любопитно

    А Валери Симеонов заяви след коалиционния съвет, че няма да има промени и ще има редовни избори.
    —цитат от коментар 3 на stedim


    Валери Симеонов кога ще нарами онази релса, както обеща?

  13. 13 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Задкулисието, значи?
    Това митично "задкулисие"!
    Колко удобна дума !
    Абе, хванали са му цаката - електоратът им е толкова политически бос, че им стигат няколко ключови думи те се задействат. Като кучето на Павлов - буквално започват да пръскат слюнки, завалиите.

  14. 14 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4004 Весело

    До коментар [#3] от "stedim":

    " А Валери Симеонов заяви след коалиционния съвет, че няма да има промени и ще има редовни избори."

    Валери Симеонов беше се зарекъл да скочи с една релса от един мост по един повод ! Всички знаем продължението....Беше се зарекъл и че няма да подава оставка като вице след протест на майките ! Е, пак го знаем продължението.....

  15. 15 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4830 Любопитно

    След днешния съвет с коалиционите партньори,оставка няма да се подава.Другите медии го публикуваха преди час,тук се случват нещата когато наредят!
    —цитат от коментар 5 на АмброзСП


    Четете "другите медии"! Какво търсите в Дневник?

  16. 16 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2621 Весело

    Оставка ще има в най-скоро време, защото в противен случай заедно с борисов ще изчезне и цялата му мутренска партия, както сочат проучванията...

    Мнението на "патриотите" е без значение, защото зад тях в момента стоят 2,2% от населението, като до месец-два ще ударят в земята единия процент на марешките екземпляри...
    60% от хората застават зад протестите! Това е най-силния знак показващ приближаващия край на режима на мутрата борисов.
    Това са политическите реалности в момента.

    Довечера сме отново в центъра на София и по площадите на страната!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  17. 17 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4830 Неутрално

    Борисов няма съвест и морал, за да подаде оставка.Оставка на цялото правителство и главен прокурор
    —цитат от коментар 6 на nessarox


    Оставката на Борисов НЕ зависи от Борисов! Доган така го е хванал за топките, че Борисов може само да му се моли да му позволи да подаде оставка! За сега Сопола го пече на бавен огън!

  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4830 Любопитно

    До коментар [#8] от "Stargate":

    "Интересно е, какво скат другарите от ДБ и техните здкулистни спомосъществуватели!"

    Нали не мислите, че от Да България са направили снимките и видеото от спалнята на Борисов?

  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4830 Неутрално

    До коментар [#16] от "Рим":

    "Оставка ще има в най-скоро време, защото в противен случай заедно с борисов ще изчезне и цялата му мутренска партия"

    Оставка че ще има, ще има! Но само Доган знае кога!

  20. 20 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7963 Неутрално

    Борисов вече не е нужен на задкулисието

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  21. 21 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    Споко, след малко РРадев и Нинова ще почнат и те:
    задкулисие
    държава в насипно състояние
    разрушена държава
    провалено бъдеще
    народа
    народа
    гражданите
    народа...

    Русия- проказата на планетата Земя.
  22. 22 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2621 Неутрално

    Ние плана на Борисов го гледаме вече 10 години, ами кажете ни какъв е плана на задколисието, което се опита да вдигне революция. Интересно е, какво скат другарите от ДБ и техните здкулистни спомосъществуватели!
    —цитат от коментар 8 на Stargate


    Просто е.
    Оставка на мутрата и незабавни предсрочни избори! С 23% доверие срещу 49 - недоверие борисов не може да управлява страната през есента и зимата!
    Необходимо е ново правителство, което да се ползва с по-голямо доверие.
    Това казват на практика повече от 60% от българите!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  23. 23 Профил на Ivan Stoyanov
    Ivan Stoyanov
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Планът е ясен - да досъсипе държавата. Да изтегли милиарди които да ги раздаде на близки до властта обръчи от фирми пък поколенията след него нека ги връщат.

  24. 24 Профил на Are de
    Are de
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Целта на задкулисието е ясна. Да се договорят така, че първо Кирил Добрев да поеме БСП, а след това под някаква форма 3те водещи партии - БСП, ГЕРБ и Слави да съставят поредния порочен кабинет, който ще обслужва интересите на ДПС, Доган и Пеевски и да изолират Демократична България, както и да бламират исканията им за реформа в правосъдието и прокуратурата и модернизация и отчетност на администрацията. Когато преговорите приключат с успех ще падне и правителството. Боко ще бъде жертван или пенсиониран.

  25. 25 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3119 Неутрално

    Планът е бавене до дупка, та да се открадне всичко, което може. После, хората кучета ги яли, щом не го харесват. Просто трябва да остави пълен батак в държавата, та който и да дойде на власт, да не може да се оправи поне една година. А Бойко да вика от страни :"ето виждате ли, за нищо не стават".

  26. 26 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    Задкулисието? Не е това, което дава повод на правителството да се държи за властта, а предстоящото усвояване на милиарди европейски пари. Много е важно кой ще ги разпределя, та да има отчисления и за него. Сега говори, че е вероятен вариант правителството да остане на власт без него, като сигурно се надява, че ще продължи да управлява, както Доган управлява ДПС.

  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8152 Неутрално

    "Но за задкулисието най-ценното оръжие очевидно е прокуратурата и затова то е готово да си търси друга политическа фасада."
    Друга политическа фасада, ама и тя трябва да е с минало, за да могат да я държат в шах.

  28. 28 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1562 Разстроено

    Весо не че нещо ама те четът прости хора като мене.
    Ти с тази професия си храниш семейството добре.
    Ама трябва и да информираш а не само да маструбираш с недомлъвки.
    Та напиши ги пойменно това задкулисие.
    Огрей го със силата на словото и застани зад думите си като мъж.
    Другото е въздух а както казва класикът в един култов филм.
    "Издишаш Велко издищащ"
    И ти Весо също.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  29. 29 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1776 Любопитно

    Нали не съм единственият, който си спомня къде точно пишеше "автора", преди да стане "колумнист " на "Свободна Европа", която впрочем все повече намирисва на цвъки...???

  30. 30 Профил на Dark Avenger alias Дечо Пора
    Dark Avenger alias Дечо Пора
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    ще си отиде като безскрупулен лъжец и крадец !
    мястото му е в затвора, и то за дълги години !
    дано не му се размине !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  31. 31 Профил на N I K E
    N I K E
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Плана на задколисието е ясен, Борисов в затвора, БСП на власт, Радев премиер и Божков обратно в България....

  32. 32 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4830 Весело

    До коментар [#28] от "dedoliben":

    "Весо не че нещо ама те четът прости хора като мене."

    "Аз съм прост, вие сте прости..." 🤣😂

  33. 33 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5671 Неутрално

    "Какъв е планът на Борисов? А на задкулисието?"

    Един и същ, вървят в една посока

  34. 34 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4830 Любопитно

    Плана на задколисието е ясен, Борисов в затвора, БСП на власт, Радев премиер и Божков обратно в България....
    —цитат от коментар 31 на N I K E


    Божков ли ви е най-големия враг на герберастите?

  35. 35 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4830 Любопитно

    До коментар [#31] от "N I K E":

    "Плана на задколисието"

    "ПланА на задкОлисието"????

    Задължително ли е да си неграмотен, за да си гербераст? Или само помага?! 😂🤣

  36. 36 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    Борисов се износи.
    Задкулисието сега ще пробва да качи пак БСП в управлението, за да запази статуквото и да продължи да краде от българите. Идва ред на Белене. Някоя друга патерица като Слави Трифонов - дългия, Бареков, разни нови звезди, както и патриотите ще са нужни.

  37. 37 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1988 Весело

    [quote#10:"vassilun"][/quote]
    Защо пък само тези които цитираш ли са.

    От кого е попитан, сигурно от някой емигрант, който много добре е знаел какво е в България.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  38. 38 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Плана на задколисието е ясен, Борисов в затвора, БСП на власт, Радев премиер и Божков обратно в България....
    —цитат от коментар 31 на N I K E


    И Франтишек главен прокурор?

  39. 39 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4830 Неутрално

    [quote#10:"vassilun"]
    —цитат от коментар 37 на zz_s
    Защо пък само тези които цитираш ли са.От кого е попитан, сигурно от някой емигрант, който много добре е знаел какво е в България. [/quote]

    Ако мислите, че българите в чужбина не знаят кой даде студения ресерв на Доган, лъжете се!

  40. 40 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1166 Весело

    Твърде удобно и едностранчиво е "задкулисието" и контактите с него да се препосват като политически минус единствено на Борисов.
    Наивно е представата, че със смяна на премира корупцията, зависимостите и нечистите интереси ще изчезнат. Тази постановка е ...детинска.

    Просто отбелязвам.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  41. 41 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    Тея задминават и Гьобелс :)

    Като повториш една лъжа 100 пъти и тя става истина. :)

  42. 42 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Сега най-важното е Работа, Работа, Работа.

    Денонощно трябва да се дълбае в езерото. Денонощно трябва да се копае и да се слагат тръби. И ББР денонощно да подпомага дребния и средния бизнес.

  43. 43 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4830 Любопитно

    До коментар [#40] от "olexander":

    "Наивно е представата, че със смяна на премира корупцията, зависимостите и нечистите интереси ще изчезнат. "

    Предлагате да оставим корумпираните да ни крадат, защото няма некорумпирани?

    Странна логика!

  44. 44 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#43] от "vassilun":

    Нищо не предлагам. Просто отбелязвам, една слабост в постановката, около която се гради ентусиазмът на "протеста". Накрая ще се окаже, че недоволството е обяздено от същото задкулисие.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  45. 45 Профил на Rocketman
    Rocketman
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Какво е това нещо задкулисие, да не би да визирате бошков, собственика, решетников....
    —цитат от коментар 2 на zz_s


    За природно тъпите като теб си е написано...."Но за задкулисието най-ценното оръжие очевидно е прокуратурата и затова то е готово да си търси друга политическа фасада. Дори и тя никога повече да не е така издръжлива и омайна като сегашната........."

    Дано да може да четеш де 😁

  46. 46 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    До коментар [#44] от "olexander":

    Няколко пъти се опитвам тук съвършено добронамерено да "кажа" на момичетата и момчетата на площада през призмата на личният си 30 годишен опит, че онези, срещу които "протестират" вече са ги погълнали и в момента ги храносмилат, подхилвайки се лукаво...

  47. 47 Профил на VMC
    VMC
    Рейтинг: 46 Неутрално

    Планът на Борисов е прост:да управлява България до идващите избори,които ГЕРБ ще спечели.

  48. 48 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#46] от "selqnin":
    В началото на протестите имах някои познати, които ходеха. От няколко дни са тотално разочаровани, дори аз съм по-умерен в коментарите си към "триото" и останалите водачи.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  49. 49 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    Много подобни са и моите разсъждения, когато коментираме с колегите политическата криза.
    Боко ще послужи на Сараите за тоалетна хартия.
    Ако се опъва - Гешев ще го погне.
    Ако не се опъва - просто слиза от сцената и ГЕРБ следва съдбата на НДСВ.
    Ценният пост, чиято оставка няма да падне лесно, е Каскета. Даже си мисля, че Боко не е и на второ място по важност за Сараите. Първо са позициите в прокуратурата и ВСС, после е медийната машина и чак след тях са говорещите глави в изпълнителната власт и НС.
    Защото първите две дават на Сараите инструментариума да си инсталират и контролират третото.
    А всичко по-горе се случва по волята на "мъдрия и трудолюбив" български народ...

  50. 50 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2449 Гневно

    "...Атлас да изправи рамене..."

    Айн Ранд много добре е описала в книгите си "Атлас изправи рамене" какво става в централно-командна икономика. Дори има и аналогия с Божков в Дубай...
    Който иска да види накъде ни води това управление, да ги прочете, три томчета са...

  51. 51 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#40] от "olexander":

    Разбира се, че оставката на Боко, а и на Гешев, са крайно недостатъчни условия за изкореняване или поне овладяване на корупцията у нас. Но са НЕОБХОДИМИ условия.
    За достатъчност трябва още "мъдрият и трудолюбив" български народ да излъчи на изборите - редовни или предсрочни - представителство, доминирано от реформаторско мнозинство.
    За последното съм силно скептичен.
    И въпреки това подкрепям протестите и съм твърдо "ЗА" оставка на Борисов и Гешев, и предсрочни избори.

  52. 52 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    [quote#45:"Rocketman"][/quote]

    Айде, аз пак като 'природно тъп' да те попитам, каквой то туй задкулисие?
    Бе кои са там?
    решетников ли?
    боШков ли?
    собственика ли?
    ....
    или сакън не може да са те, сал пееФски и доАн са.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  53. 53 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1988 Весело

    До коментар [#44] от "olexander":Няколко пъти се опитвам тук съвършено добронамерено да "кажа" на момичетата и момчетата на площада през призмата на личният си 30 годишен опит, че онези, срещу които "протестират" вече са ги погълнали и в момента ги храносмилат, подхилвайки се лукаво...
    —цитат от коментар 46 на selqnin


    +++++++
    По добре не може да се каже.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  54. 54 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1988 Весело

    [quote#45:"Rocketman"][/quote]

    Сори, но не аз съм лилав папагал.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  55. 55 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4830 Любопитно

    До коментар [#44] от "olexander":Няколко пъти се опитвам тук съвършено добронамерено да "кажа" на момичетата и момчетата на площада през призмата на личният си 30 годишен опит, че онези, срещу които "протестират" вече са ги погълнали и в момента ги храносмилат, подхилвайки се лукаво...
    —цитат от коментар 46 на selqnin


    Харесва Ви да ви крадат, нали?

  56. 56 Профил на amerikanbastard
    amerikanbastard
    Рейтинг: 729 Неутрално

    В Германия и Австрия години наред при шарени изборни резултати управляваше черно-червена коалиция.
    Не виждам причина защо БСП и Десните не приложат немско-австрийски балансиран вариант, за да разчистят затлачената от ГЕРБ държавна администрация.
    За това естестевено е необходима европейска политическа култура, каквато не се среща често на Балканите.

    Freedom's just another word for nothin' left to lose
  57. 57 Профил на Borko
    Borko
    Рейтинг: 418 Разстроено

    Задкулисието не са ли олигарсите, които искат да са над закона!? Хората които не могат да погледнат от перспективата, че са нарушили закона!? За съжаление тези хора са навсякъде в България и всяко внушение, че са само на едно място е инсинуация.

  58. 58 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1166 Весело

    До коментар [#55] от "vassilun":

    Айде отговори по същество, а не питай едно и също.
    Не. Не ми харесва да ме крадат, но промяната няма да дойде със спонсорирани от Юг протести. Замисли се, кой печели най-много от създалата се ситуация?

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  59. 59 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 649 Разстроено

    Ние плана на Борисов го гледаме вече 10 години, ами кажете ни какъв е плана на задколисието, което се опита да вдигне революция. Интересно е, какво скат другарите от ДБ и техните здкулистни спомосъществуватели!
    —цитат от коментар 8 на Stargate


    ЗадкОлисието казваш, а ?

  60. 60 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4830 Любопитно

    До коментар [#58] от "olexander":

    Как ще дойде промяната?

  61. 61 Профил на Krasimir Stoyanov
    Krasimir Stoyanov
    Рейтинг: 262 Весело

    До коментар [#2] от "zz_s":

    Д(П)С нищо ли не ви говори? Доган, Пеевски,Домусчиев, Вълкът, Тим, Ганчев и т.н. Или те са честни бизнесмени?

  62. 62 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4830 Неутрално

    До коментар [#59] от "xhi13317223":

    "ЗадкОлисието казваш, а?"

    В пост №35 попитах един друг гербер, който също пише "задкОлисието" дали е задължително да си неграмотен, за да си гербераст! 🤣😂

  63. 63 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    До коментар [#48] от "olexander":

    Познавам Арман, работил съм с него преди много години...
    Мога да Ви разказвам с дни...

  64. 64 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#60] от "vassilun":

    Когато енергията на силите в дясно не се пилее по комунистически лозунги.

    ДБ имаха 4 години да работя върху реално изпълнима политическа програма, но ги пропиляха като площадни тъпънари (хора с тъпъни, да не ме трие модератора!) на Корнелия и съпругот на Деси, Радев, Румен, президент.

    Лесен, бърз или магически начин няма. Трябва работа, разум и упоритост.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  65. 65 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2896 Любопитно

    "Ако Ставката първо беше подала оставката на Иван Гешев, генерал Борисов дори щеше да има картбланш да се бори за следващ мандат."

    Няма такова ако! Геша ще подаде оставка само ако всички български партии му я поискат! Дотогава ще се стои на власт и ще обслужва ДПС което не знам защо авторчето нарича ставка сигурно да създава алюзии със СССР и Русия като всеки заблуден десен или защото така му отърва!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  66. 66 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1166 Весело

    До коментар [#63] от "selqnin":

    Благодаря, но няма нужда. Разговор за него е като ядене на развалени миди за стомахът.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  67. 67 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Какво е това нещо задкулисие, да не би да визирате бошков, собственика, решетников....
    —цитат от коментар 2 на zz_s


    Доган, Пеевски и тикви, като теб!
    А Божков до преди година и половина ви беше пръв другар, колкото и да се мразите сега - то не бяха специални данъци за него, подкупи, които ви е давал, изложби на прехвалената му колекция в държавни музеи...
    За разлика от такива, като вас - помним!

  68. 68 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4830 Неутрално

    До коментар [#64] от "olexander":

    "ДБ имаха 4 години да работя върху реално изпълнима политическа програма"

    Христо Иванов бе единственният, който се осмели да провокира 'раздаващия порциите" в България!

    Борисов преди 15 години обеща да разруши незаконно построеното барбекю в боянските сараи. Какво направи?

    Борисов обеща да развали заменките, направени по времето на тройната ламя! Какво направи? Осъмна с къщи за тъщи!

    ГЕРБ са на власт от 10 години, но едва сега се усетиха, че морските сараи на Доган нямат акт 16!

  69. 69 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#68] от "vassilun":

    Много точно си казал: ХИ провокира.
    Политиката не е цирк за да се правят провокации. Политката изисква последователост, ясни послания не против, а ЗА и нормално говорене. Провокациите са атрибут на политическите еднодневки, каквато за жалост и е сегашната десница.
    Спомняш ли си циркът на ААтака пред джамията в София? Е, от 4 години областният оправител на София е от Атака. Джамията превърна лисе в музей? Не.
    След изборите ХИ ще забрави Росенец, както не му обръщаше внимание до миналия месец. А още по интереснота е, че и ти ще го забравиш.
    Да ловим бас?

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  70. 70 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1988 Весело

    До коментар [#2] от "zz_s":Д(П)С нищо ли не ви говори? Доган, Пеевски,Домусчиев, Вълкът, Тим, Ганчев и т.н. Или те са честни бизнесмени?
    —цитат от коментар 61 на Krasimir Stoyanov


    И казваш, че сред тях ги няма решетников, боШков, собственилка...
    Питам?

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  71. 71 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4830 Любопитно

    До коментар [#69] от "olexander":

    "А още по интереснота е, че и ти ще го забравиш."

    А ти какво направи до сега?

  72. 72 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1988 Весело

    [quote#67:"Капабланка"][/quote]

    Изпускате се нещо, господине!

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  73. 73 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1166 Весело

    До коментар [#71] от "vassilun":

    До сега? Учредих ДСБ преди години, от 7 немога да го позная. Не е моята партия, а някаква зелено-лява, веганско-анархистична, либерално-популистка, социално-фашистка организация, която се хани от скандали.

    А ти какво направи до сега?

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  74. 74 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#69] от "olexander":

    Сараят в "Росенец" е нищо. И ТЕЦ Варна е нищо.
    Те са симптоми, не са причинителите на болестта.
    Христо Иванов ги използва, за да илюстрира, да насочи вниманието на хората към болестта, но никога не е спирал да говори за истинския причинител и никога не е спирал да говори за начина, по който причинителят да бъде елиминиран. Чрез сарая в "Росенец", решението на който казус е в "юрисдикцията" на община Бургас и местното РДНСК или максимум до ниво областна администрация, Хр. Иванов се цели много по-високо.
    Всъщност, Христо Иванов е единственият политик, заемал висок пост в изпълнителната власт в последните 20 години, който се осмели да разпише проект за реална реформа, с която да се положат основите за елиминирането на патогена, който е полазил българската (фасадна) демокрация. И не само разписа проект, а го добута до гласуване в НС. Разбира се, метастазите на (бившата) ДС и обслужващият им персонал не допуснаха проектът да бъде приет във вида, внесен от Хр. Иванов и се погрижиха да кастрират реформата.
    Точно за същата реформа продължава да настоява Хр. Иванов, защото е застъпник на тезата, че реформирана прокуратура и съдебна власт ще се задействат като имунна система на нашата деморация и ще реформират и изчистят всички останали системи. Защото българската демокрация страда от аналог на СПИН: системата, на която по Конституция е вменено да я пази, е инфектирана и не обслужва обществения интерес, а частните интереси на Сараи, Черепи, Цаци, Каскети, Тикви, Прасета, Мустаци и т.н. флора и фауна. И както при СПИН никой не умира от самия вирус, а от бронхопневмония примерно, родното общество не страда от примерно прекомерна репресия, политически затворници и т.н., а от корупция в обществените поръчки, злоупотреби с публични ресурси и т.н.

  75. 75 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#74] от "Николай Николов":

    + заради конкретиката и точното излагане на идеята.
    - заради един единствен, но съществен недостатък: политиката е изкуство на компромис. В нея неможеш да напривиш нищо, ако нямаш влияние.Емоционалното напускане на ХИ лиши представляваната от него партия от възможност за налагането на по-малки, но реални промени. Време е, да изоставим мита за героите, които отпрамят животът ни с един замах на справедлим пестник. По-добре е да се направят 10 малки неща, отколкото геройски да се провали едно огромно.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  76. 76 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1339 Любопитно

    До коментар [#71] от "vassilun":До сега? Учредих ДСБ преди години, от 7 немога да го позная. Не е моята партия, а някаква зелено-лява, веганско-анархистична, либерално-популистка, социално-фашистка организация, която се хани от скандали.А ти какво направи до сега?
    —цитат от коментар 73 на olexander


    @olexander, ами като не можеш да познаеш партията, която си учредил, па да бяхте направили някакви промени! Отговори си на въпроса ген, Атанасов има ли проблем с алкохола? Може ли да върши организационна, представителна, развойна и всякаква друга политическа дейност? Какво направи досега той за тази партия? И що за харизма има този човек? Един Иван Куцидимов да бяхте сложили на негово място, поне щеше да се вижда по-ясно, а не да се губи между градинските жужета! Що не си задавате въпроси поне, а ако може и да им отговаряте? М?

  77. 77 Профил на wkz55633864
    wkz55633864
    Рейтинг: 146 Неутрално

    Изключително добре написан материал! Поздравления за автора!
    —цитат от коментар 9 на Smoke

    Прав си! Изключително добре написан материал за материала...

  78. 78 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#76] от "Santos":
    Вече не се занимачам с тях.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  79. 79 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#78] от "olexander":

    По-добре за теб и по-малко разочарования! Приятна вечер!

  80. 80 Профил на tinati
    tinati
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Борисов управлява повече от 10 г. , защо изведнъж стана непоносим, остават 5-6 месеца до изборите. Нека всички кандидат управляващида стегнат редици, да напишат програмите си. Нинова да разчисти БСП, Маяма да набере електорат , слави също.
    Не мога да си представя , че един шоумен може да управлява държава.
    Не виждам чтав бъдещ парламент и министерски съвет.
    И накрая да кажа , че българите искаме другите да не са корумпиране, но това да не се отнася за нас.

  81. 81 Профил на tinati
    tinati
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Бивши седесари направиха всичко за да развалят синята коалицията СДС ДСБ,
    Това са имената Борис Марков, Юруков,Карловския кмет, Сотиров и др.
    Пречеше им Костов -Костов да го няма. СИнята коалиция изпадна от народното събрание и се получи един хубав парламент и от година на година ставаше все по-хубав, до днешния си вид. Изгледите са слеващия да е още по-лош. Така , че аз не очаквам нищо хубаво , не виждав читави политически субекти. ѝ протестиращите не знаят какво искат- нов модел,какъв нов модел?

  82. 82 Профил на filip_a
    filip_a
    Рейтинг: 66 Неутрално

    демократична Бг извън Сф няма

  83. 83 Профил на filip_a
    filip_a
    Рейтинг: 66 Неутрално

    До коментар [#80] от "tinati":

    наказателен вот ще е Слави

  84. 84 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#75] от "olexander":

    В случая с реформата на прокуратурата у нас, "по-малки, но реални промени" е като да лепиш лепенка на рак. Ако Вие сте съгласен с такива половинчати мерки, аз не съм.
    Да, политиката е изкуство на компромис. Поне в демократичния свят. И 20% от избирателите в тая кочина вече толкова години го правим тоя компромис. Ще продължим да го правим и след изборите - редовни или предсрочни, защото по всяка вероятност 80те% дебили от "мъдрия и трудолюбив" български народ ще набутат властта отново в ръцете на Сараите. И отново виновни ще са маргинални формации (с прогнозна 6-7% електорална тежест си точно маргинал), които не са направили "компромис", за да има "по-малки, но реални промени".
    Между другото, точно Боко каза, че реформата на прокуратурата я оставя за след мандата на Цацаров. Да, математически все още не може да бъде уличен в (поредната) лъжа, но аз много не му се надявам, защото Цецка Цачева, която пое правосъдието след Хр. Иванов, обяви съдебната реформа за приключена още преди няколко години. Сигурно не е обърнала внимание на "обещанието" на Боко...

  85. 85 Профил на SOWhat
    SOWhat
    Рейтинг: 407 Неутрално

    Протестчетата затихват към логичният си крах.
    Организаторите им стават все по-юнервни и предизвикателни.Наближава времето когато трябва да дават отчет за похарчените пари и несвършената работа,

  86. 86 Профил на SOWhat
    SOWhat
    Рейтинг: 407 Неутрално

    Протестчетата затихват към логичният си крах.
    Организаторите им стават все по-нервни и предизвикателни.
    Наближава времето когато ще трябва да дават отчет за похарчените пари и несвършената работа,

  87. 87 Профил на gpb42643987
    gpb42643987
    Рейтинг: 162 Неутрално

    По-добре вижте въобще дали сте имали план извън олигархичния на няколко симпатизанти на кремълския агент - Фигурант Решетников, а също и задкулисието на собствените си илюзии, г-да национални предатели. Без вас България можеше да е още по-процъвтяваща, но вие сте подкупни невежи и няма да го разберете. Разбирате само от общи приказки и кухи фрази без съдържание, защото така няма нужда да мислите. Напъните ви са смешни, малоумни и отегчителни. Отвратихте нормалните хора и съответно нямате никакъв шанс за нещо повече!

  88. 88 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3990 Неутрално

    Доста интересно четиво и със сигурност в този анализ има много истина!

  89. 89 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 1234 Любопитно

    Да не би Бошкофф да е купил Дойче Веле?

  90. 90 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#84] от "Николай Николов":

    Опитай да разсъждаваш с изходен въпрос КАК, Това е реална политика.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  92. 92 Профил на Noname
    Noname
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Добре е да се знае че Борисов действа според зависимостите от задкулисието. Не го касаят хората, не го касаят европейски лидери. Според мен положението е следното. Казано му е ако падне от власт преди изборите или преди да успеят да откраднат Х - да забрави за следващ парламент. Най-вероятно ще бъде пожертван.

    В момента на страничната линия загрява Слави Трифонов, следващия политически проект на задкулисието. На него му е казано да даде възможност на Борисов да си изпълни обещанието за това за 2 месеца Трифонов направи едно интервю оня ден да каже че подкрепял протестите. Странна пасивност за изгряващ опозиционнен лидер. Падне ли правителството Трифонов ще е на първа линия.

  93. 93 Профил на Strymski
    Strymski
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Няма задкулисие ,защото то просто е на власт вече 10 години.

    В този смисъл единственият отговорен човек е Борисов и партията му. Ако е позволил да бъде нечия пийонка то това е негово решение. Ако не е забелязал ,че е използван , това пак е негов проблем.

    Той е задкулисието!

  94. 94 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#90] от "olexander":

    "КАК" ВИНАГИ се предшества от КАКВО. Ако нямаш отговор на въпроса "КАКВО" КАК-то и да го правиш, нямаш обосновка ЗАЩО.
    Та КАКВО? Реформа, която да премахне влиянието на прокуратурата във ВСС, да ограничи безконтролната и абсолютна власт на Гл. прокурор и да въведе механизми за демократичен контрол над ВСИЧКИ институции.
    КАК? На първо място с изваждане на прокуратурата от ВСС, който да остане само за съдиите и по този начин да се премахне асиметричното спрямо другата страна в наказателния процес влияние на прокуратурата в кадровите решения в съдебната власт и оттам върху независимостта на арбитъра, който трябва да е равноотдалечен от страните: обвинение и защита. Минимизиране на политическото влияние във ВСС. В съдийската колегия към момента от 14 члена 6 са от парламентарната квота плюс двамата председатели на ВАС и ВКС, които са избрани също с политическо влияние, благодарение на порочния модел (Лозан Панов е очевидно "аномалия", дължаща се не на добре дефинирания процес по избор, а на личните му качества). Разбиване на строго пирамидалната структура на прокуратурата, на върха на която е недосегаемият Гл. прокурор, обособяване на съответен орган, който да отговаря за кадровите решения в прокуратурата и в който да има минимум паритет между представители на гилдията и на демократичното представителство (гражданска, парламентрарна, академична или каквато искате там квота). Ограничаване на правомощията на Гл. прокурор, като възможен вариант е премахването на позицията и вменяването на новите правомощия и отговорности на примерно Министъра на правосъдието.
    В общи линии това е близо до минимумът КАК, необходим да се постигне санитарният минимум КАКВО. Всичко по-малко ни оставя заложници на отделни интереси, лични качества, аномалии и т.н.
    И за да не изпаднем в хипотезата "нов бардак със стари...прокурори", структурната реформа трябва да бъде съпроводена от тотална кадрова преоценка и преподбор на прокурорите и следователите. Формиране на нов ВСС се подразбира като пряко следствие от структурната реформа.
    Тези идеи не са мои, в смисъл на авторство, но аз съм ги приел за свои като платформа, наличието на която в програмата на даден политически субект е необходимо условие, за да получи моя глас, а имплементирането на практика на тази платформа е необходимо условие да запази доверието ми.
    Точно първите стъпки от такава реформа внесе за гласуване през 2015 г. Хр. Иванов. Повтарям: едва първите стъпки. И още на този етап метастазите на ДС го бламираха, като с едно просто преместване на член от парламентарната квота от прокурорската колегия в съдийската колегия на ВСС, бетонираха влиянието на прокуратурата и Гл. прокурор. Боко тогава отиде да рита топка, заяви, че прокуратурата ще се реформира след мандата на Цацаров и се заговори за "исторически компромис". Само дето, с този "исторически компромис" реално не беше постигнат никакъв резултат. Доказателствата са пред очите на целия свят. Самият факт, че за Гл. прокурор може да бъде избран Иван Гешев, при това като единствен кандидат, говори, че или системата е дефинирана порочно или процедурите не се спазват. Процедурите очевидно бяха спазени, значи остава да обосновем самата възможност Иван Гешев да е Гл. прокурор с порочно дефинираната система.

  95. 95 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#94] от "Николай Николов":

    Прав си, че "КАК" ВИНАГИ се предшества от КАКВО.
    Когато говорим за политика, обаче, приемаме, че хората , които се занимават активно с нея, вече са си отговорили (дори заявили в платформи, политически манифести и прочие) своята позиция КАКВО.
    Е когато дойде времето на РЕАЛНАТА политика изходният въпрос е КАК.

    Това имах предвид.
    И само още една интересна мисъл: малките умове се занимават с личности, средните със събития, големите с идеи. Без да се засягаш, но в горния коментар непекъснато говориш за личности и поредица от събития. Да, това също еинтересно, но помисли и с какви идеи може да се постигнат целите, които си поставил. И след това тръгваш надолу - какво събития трабва дасе случат и кои са личностите, които могат да ги постигнат.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  96. 96 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 2955 Весело

    Един е пророкът Мохамед и Доган, Пеевски и Гешев са негови наместници в България

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  97. 97 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1166 Весело

    До коментар [#95] от "olexander":

    Е не съм ли написал точно това и то в тазипоследователност??? Какво, как и кой? Като кой дори не съм го персонифицирал, освен, че посочих Хр. Иванов като човек, който единствен реално направи опит да свърши това "какво" чрез "как".
    Колкото до зявеното в програмите на политическите сили, то следва да се изпълнява, а за обратното да се дава приемлива обосновка и да се носи политическа отговорност. Обратното е чисто и просто подмяна на вота на тези, които са су дали гласа за теб. Именно това прави Боко вече трети мандат.

  98. 98 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    "Но за задкулисието най-ценното оръжие очевидно е прокуратурата и затова то е готово да си търси друга политическа фасада. Дори и тя никога повече да не е така издръжлива и омайна като сегашната."
    Ако са верни тези предположения, трудно ще намерят точно толкова издържлива фасада. Защото не виждам кой от претендентите за властта има лидерските качества на Борисов. Щв се изредят бледи и незапомнящи се лица във властта, докато се появи пак някой с нужната харизма.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK