"Фирмата" ДПС няма лесно да се откаже от властта

Видя се, че държавата реши да се размърда по темата за скандалните имоти и фамозната охрана на Доган и Пеевски едва след акцията на г-н Иванов.

© Йово Николов, Капитал

Видя се, че държавата реши да се размърда по темата за скандалните имоти и фамозната охрана на Доган и Пеевски едва след акцията на г-н Иванов.



Анализът е препубликуван от "Дойче веле".


Според министър-председателя Бойко Борисов, отказът на ДПС да подкрепи инициативата на ГЕРБ за нова конституция доказвал, че движението на Доган и Пеевски всъщност било опозиционно. Ала как тогава да разбираме думите на премиера, че Христо Иванов "подплашил" ДПС, за да се "прибере в лоното на БСП и Радев"? Ако следваме тази "логика", трябва да се запитаме откъде тогава си е тръгнало "застрашеното" ДПС? Да не би всъщност да става дума за топлия майчин скут на ГЕРБ? Или г-н Борисов, в желанието си да анализира ситуацията, всъщност си призна, без да иска, за продължилия години наред сговор между неговата партия и ДПС?


Защо държавата не реагираше досега




Любопитно и, меко казано, странно е и това, че министър-председателят не вижда, а и не пожела да припише, никакви заслуги на ГЕРБ за (уж) ставането на ДПС от трапезата.


Е, поне в това отношение, Борисов е обективен: партията му просто няма как да обере тези лаври. Видя се, че държавата реши да се размърда по темата за скандалните имоти и фамозната охрана на Доган и Пеевски едва след акцията на г-н Иванов.


Нека не бързаме с гръмките заключения, че ДПС, видите ли, едва ли не натирено си е тръгнало от масата, облизвайки се жално-жално и с подвита опашка. Както се казва: ресторанти много, а джуджета - още повече! Да, под заплахата на масовите протести, за Движението му е изгодно да се представя за опозиция. Но още по-добре би било, ако манджата, която заедно са забъркали с ГЕРБ, продължи тихичко да къкри на котлона


За ДПС, вече 30 години, "управляваща" и "опозиционна" са само етикети, лепени или сваляни за впечатляване на публиката. Прочее, това важи и за помпозни термини като "либерална" и "проатлантическа". Колко може да е либерална партия, която се управлява на основата на железен, пирамидално-йерархичен принцип, прокаран толкова последователно, че би събудил завистта на всеки древноегипетски фараон или турски султан? И колко ли натовска може да е формация, която винаги е държала вратата широко отворена за руските енергийно-стратегически проекти?


Както по отношение на миналото, така и занапред няма да сбъркаме, ако вместо с такива етикети, обозначаваме ДПС като "Фирмата". Или, ако предпочитате, "Корпорацията".


Водещ принцип - изгодата


Без съмнение и за в бъдеще Корпорацията на Доган ще се опита да води същата до болка позната игра: когато ѝ е изгодно, ще подкрепя формалните титуляри на изпълнителната власт, а когато не, ще се присламчва към опозицията. От значение ще бъде, както винаги, само императивът да бъде увеличена печалбата. Трябва обаче да кажем, че любимият на ДПС пасианс днес се реди по-мъчно от когато и да било.


Тук не става дума за това да чакаме някой от чужбина да издърпа ушите на собственика и акционерите на Фирмата. Вярно е, че наскоро немският депутат-либерал от СвДП Томас Хакер заговори открито за влиянието на Анкара върху етническата партия и съмнителната репутация на Пеевски. Ала, в същото време, председателят на АЛДЕ Ханс ван Бален нарече акцията на протестиращите в "Росенец" "срамно" дело на "екстремисти" и заяви, че към Доган, който "въвел етническия мир в България", трябва да се "отнасят с уважение".


Опасявам се, че само българските избиратели могат да покажат на Корпорацията докъде е възможно да се простира.


Ще сгрешим, ако твърдим, че чудесата, сътворени от хидроинженера Доган по време на "Тройната коалация", възмущението от избора на г-н Пеевски за шеф на ДАНС, непопулярното управление на г-н Орешарски и фалитът на КТБ не са се отразили върху "маневреността" на ДПС и не са демонизирали публичния му облик. За кратко в началото на Прехода, поне за някои, ДПС беше катализатор на демократичните процеси. Но партията на Доган се превърна, бавно, но все по-категорично, в синоним на политическа проказа. Арогантността и самозабравянето на бившия председател, който започна открито да говори за обръчи от фирми и разпределяне на порции, докараха Фирмата до сегашния хал.


Гневът на българите


Семената, които пося Фирмата, родиха и продължават да будят гнева срещу машите на ДПС в съдебната система, като Гешев и Цацаров. Възмущението срещу плодовете на фирмената нива изгря в Росенец. В акцията и последвалите протести кулминира назрялата обществена нетърпимост към модела "ДПС".


Ако през последните години стана ясно, че зацапаната Фирма може да влезе във властта само през задния вход, на фона на очертаващите се предсрочни избори изглежда, че санитарните изисквания спрямо всяка от формациите, които ще се опитат да убедят избирателите, че са носителите на промяната, ще бъдат по-безкомпромисни, откогато и да е било. И най-малкото съмнение, че марионетки или аватари на Фирмата са проникнали в следващото правителство, ще предизвика огромното омерзение на хората, които повече не могат да търпят зловонните, прогнили основи на настоящата "система".


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    Дойче веле се опитва да заблуждава хората,че ДПС видите ли било обикновена фирма търсеща само финансова изгода. Тази лъжа за ДПС е изгодна за комунистите.
    И ако ДПС била "етническа партия",(нали беше фирма?!), - което не е вярно,че е етническа партия - тогава какви са ГЕРБ,БСП,Атака...ако не чистак-бърсак руски партии,марионетки на Путин?!

  2. 2 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Да се създаде партия на млади родени след 1975 и необременени от комунизма.Всички сегашни партии да се блокират от хората.И постоянно да се псуват комунистите

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Значи имат нужда от помощ.

    А тва е толкова грозно, че трябва да се събори само заради кича който струи от нея. УЖАС.

  4. 4 Профил на Мишо Петров
    Мишо Петров
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Каква фирма - чиста банда е ДПС. Крадци, убийци, всякакви престъпници я ръководят. И като всяка банда изнудват и рекетират с някакви "етнически карти"... И ако на Тиквата видяхме нощното шкафче, представете си какво е зазидал по сарайте баш разбойника-главатар....

  5. 5 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Петър Чолаков
    Дойче веле
    -------------------------

    Дойче веле кои ги държи?

    От къде са парите с които плащат на Петър Чолаков?
    Колко му дават?

  6. 6 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    А беше време - в началото на управлението си - когато Борисов се канеше да елиминира ДПС защото отлично виждаше какво правят.

    Просто...се оказа вътре и той :-)

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  7. 7 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    До коментар [#4] от "Мишо Петров":

    Ако гербаджиите са мъже ,сега ще изкарат кирливите ризи на депесарите , по време на техните мандати ,сума ти и депесари направиха милиони от незаконни проекти и източвания на евро пари и рекет върху хора и фирми ,които искаха да си направят проекти и то законно , всички проекти са обсебени от работещите в министерството на земеделието и горите депесари и само техни фирми могат да пробият с проект там ,грандиозен рекет организиран от тези хора върху всеки ,който желае да направи евро проект и не е депесар ,същото е във всички сфери на икономиката ,депесарите определят музиката , а обикновените гербаджии по места ,само гласуват и дърпат сополите ,защото за тях няма .

  8. 8 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2297 Неутрално

    "И колко ли натовска може да е формация, която винаги е държала вратата широко отворена за руските енергийно-стратегически проекти?"

    Тук вече Пешко яко лъжеш! ДПС не е подкрепила нито един руски проект! Точно когато ДПС беше на власт бе спрян Южен поток и го подкрепи чак като стана Турски! В момента ДПС е против Белене! И винаги са били най-пронатовското партия, като под проатлантическа ориентоция за ДПС трябва да се разбира турска такава!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  9. 9 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3139 Неутрално

    Да не забравяме, че ДПС беше регистрирано и с активната помощ на върлия Бойков привърженик агент "Николай". Иженаречен още "дантеления Жоро", който беше тогава конституционен съдия.

  10. 10 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3139 Неутрално

    До коментар [#7] от "edin drugii":

    Не става. Далаверите са общи. На принципа "почеши ме, та да те почеша и аз".

  11. 11 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2297 Любопитно

    "Вярно е, че наскоро немският депутат-либерал от СвДП Томас Хакер заговори открито за влиянието на Анкара върху етническата партия и съмнителната репутация на Пеевски."

    На нашите русофоби май ще чакаме от Германия и Австрия да им отварят очите за ДПС и турската заплаха!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  12. 12 Профил на Ruse_Island
    Ruse_Island
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    За ДПС, вече 30 години, "управляваща" и "опозиционна" са само етикети, лепени или сваляни за впечатляване на публиката. Прочее, това важи и за помпозни термини като "либерална" и "проатлантическа". Колко може да е либерална партия, която се управлява на основата на железен, пирамидално-йерархичен принцип, прокаран толкова последователно, че би събудил завистта на всеки древноегипетски фараон или турски султан? И колко ли натовска може да е формация, която винаги е държала вратата широко отворена за руските енергийно-стратегически проекти?

    +++++++++++++++

  13. 13 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3139 Неутрално

    До коментар [#8] от "Julian Mall":

    Против "Белене", защото е конкуренция на турските АЕЦ. А "Турски поток" облагодетелства Турция. ДПС работи първо за турските, а после за собствените интереси.

  14. 14 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2297 Неутрално

    " И ако на Тиквата видяхме нощното шкафче, представете си какво е зазидал по сарайте баш разбойника-главатар...."

    Това няма никога да го видиш защото службите са превзети от ДПС! Със всичките записи и снимки изтекли в публичното простронство Доган си отмъщава за оня записан разговор зо порциите. Изобщо феса е дребно и отмъстително човече което никога няма да забрави унижението когато не го допустаха на Кръглата маса и ще си отмъщава на всички български партии като ги води за носа!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  15. 15 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2297 Неутрално

    Да не забравяме, че ДПС беше регистрирано и с активната помощ на върлия Бойков привърженик агент "Николай". Иженаречен още "дантеления Жоро", който беше тогава конституционен съдия.
    —цитат от коментар 9 на Vlado Nikolov


    На първите избори беше допусната от БСП, след това на Попов е окзван натиск от Турция и Англия! А когато се гледа въпроса в Конституцианният съд за ДПС Марков още е депутат, всъщност той беше един от яростните и противници когато ДПС би шута на СДС!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  16. 16 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    Въобще не става дума за лесно или трудно.ДПС никога няма да се откаже.

  17. 17 Профил на Ruse_Island
    Ruse_Island
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    България това е Прокуратурата. Който я държи, той ще управлява. Ако се отнеме от Д(П)С, това ще е най-сериозния удар по тази властова група.

  18. 18 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2989 Неутрално

    “Колко може да е либерална партия, която се управлява на основата на железен, пирамидално-йерархичен принцип, прокаран толкова последователно, че би събудил завистта на всеки древноегипетски фараон или турски султан?”

    Колкото може да е дясна партия, която строи държавни бензиностанции, които ще продават гориво на трудещите се по определени от държавата цени...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  19. 19 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3508 Любопитно

    Да се създаде партия на млади родени след 1975 и необременени от комунизма.Всички сегашни партии да се блокират от хората.И постоянно да се псуват комунистите
    —цитат от коментар 2 на Сд


    Лошото е, е много от тях са потомци на сегашните и минали Партийн функционери.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  20. 20 Профил на Чарли Мишкин
    Чарли Мишкин
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#1] от "deaf":

    Защитаваш соколя и ДпС?

    Браво.

    Поне не се криете вече че сте от троловете на прасчо.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  21. 21 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Забрана за тази етническа партия е единственото правилно решение. ДПС се опитва да овладее цялата власт при завръщането на БКП (БСП, ДПС, Чалгаря и Мая Галева-Пеевса). Това естествено става с помощта на бушоните, които отново ще останат отвън, но затова пък водачите им ще бъдат позлатени.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  22. 22 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    До коментар [#21] от "Мизийски":

    А тази етническа партия трябва ли да бъде забранена?

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Демократичен_съюз_на_българите

    И си оправи "опорките". Една партия НЕ може да е хем етническа,хем комунистическа. Комунизмът изключва етноса...

  23. 23 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    [quote#19:"padrino"][/quote]

    Сигурно има много такива, но мисля, че това се преекспонира.

    Вярвате ли наистина, че новото поколение е копие на родителите си?!

    Времената са други, идеалите са други, възможностите са други...повечето деца на номенклатурата просто няма как да имат номенклатурно мислене.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  24. 24 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5764 Весело

    Не клатете етническия мир! Че може да стане напечено! Е, едва ли ще има етнически размирици, но гласове в парламента за импийчмънт, може и да се появят.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  25. 25 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3664 Разстроено

    "Христо Иванов "подплашил" ДПС, за да се "прибере в лоното на БСП и Радев"? Ако следваме тази "логика", трябва да се запитаме откъде тогава си е тръгнало "застрашеното" ДПС? Да не би всъщност да става дума за топлия майчин скут на ГЕРБ?"
    ???????????
    ГЕРБ не може да бъде майка на ДПС, знае се коя е по-старата партия, а майка на всички е БКП. Иванов също участваше в сговора като министър, но отпадна и сега търси начин да се намърда отново.
    ====================
    " Да, под заплахата на масовите протести, за Движението му е изгодно да се представя за опозиция."
    ??????????
    Изобщо не му пука на Движението от "масовите протести", неговите избиратели са хард, а процентите на изборите зависят от отвратените - колкото повече, полкова по добре. Движението обаче е било и в управляващи коалиции, даже и като мандатоносител. Имате ли спомени?
    ============
    "И най-малкото съмнение, че марионетки или аватари на Фирмата са проникнали в следващото правителство, ще предизвика огромното омерзение на хората"
    ????????????
    И си мислите че няма да проникнат? Нали за това е цялата дандания - кой да дели с "гаранта на етническия мир".
    Разочаровани ще има, хем много.

    Еретик
  26. 26 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    Ставащото в момента налива вода в мелничката на ДПС. ГЕРБ също не успяха да разбият мафиотските им структури. Много просто защо - ДПС спекулират здраво с картата за етническия мир. Не ни закачайте щото ще видите...
    Тази тактика е много лесна за прилагане при разединението на българите.

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  27. 27 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 827 Неутрално

    До коментар [#21] от "Мизийски":А тази етническа партия трябва ли да бъде забранена?https://bg.wikipedia.org/wiki/Демократичен_съюз_на_българите И си оправи "опорките". Една партия НЕ може да е хем етническа,хем комунистическа. Комунизмът изключва етноса...
    —цитат от коментар 22 на deaf


    Ти на глупав ли се правиш или си такъв? Гласовете на ДПС са етнически на 100%, а ръководството са комунисти. Така бих го обяснил на дете, надявам се сега поне да си разбрал.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  28. 28 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    "Фирмата" ДПС играе за ГЕРБ....... Единствено предлагат на Борисов да стане "почетен" и да джитка шахче и табла с Доган в Росенец.......... и тихичко да си редят далаверите под сянката на каскетчето ........... и всичко по старуму.....

  29. 29 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3139 Неутрално

    До коментар [#15] от "Julian Mall":

    Тцъ! БСП искаше забрана, а не регистрация на ДПС. Тогава СДС и някои западни посланици помогнаха на ДПС. След като правителството на Филип Димитров (с малко, но завинаги) се самосвали с вот на доверие, започна да иска дерегистрацията на етническата партия. Но беше късно. Много късно.

  30. 30 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3508 Неутрално

    [quote#19:"padrino"]
    —цитат от коментар 23 на Боби Колев
    Сигурно има много такива, но мисля, че това се преекспонира.Вярвате ли наистина, че новото поколение е копие на родителите си?!Времената са други, идеалите са други, възможностите са други...повечето деца на номенклатурата просто няма как да имат номенклатурно мислене.[/quote]

    Дай боже Боби, просто много са се окопали за момента.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  31. 31 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    Не съм съгласен с почти нито една от тезите в този анализ, защото просто той така е написан сякаш човекът въобще не е започнат нито с ДпС, нито с БКП, нито с това как точно бяха създадени почти всички партии в България. Партиите бяха метастази на БКП. И това се знаеше от определени хора още в самото начало. Народа вярваше, но реално само защото не знаеше. ДПС и ОКЗНИ няха създадени в рамките на 2 дена (т. е. практически по едно и също време) и то така, че за разсъждаващият човек веднага ставаше ясно, че са две взаимно свързани партии на ДС. ДпС никога не е имала за цел някакви демократични промени, а просто да "хване" вотът на турците в България (по-късно вече и на българо-мохамеданите и на т. нар. турски цигани), да пороби тези турци, които до вчера бяха роби на БКП. И това се случи. След създаването на ДпС, ако си турчин и мохамеданин в България и не си с ДпС си загубен. Те "хванаха" и интелигенцията и религията (сложиха си свой мюфтия, като смениха комунистическият мюфтия. комунистическият мюфтия не струваше, но и на тези мюфтията е комунист, просто скрит). Реално в момента ако си турчин в България ти само формално си свободен. А реално си роб на ДпС. ДпС обаче изгради структури и даде на доста хора по парченце от кокала. Сума ти хора "намазват" пари дори само ако са редови членове.
    Реално обаче докато тази метастаза на БКП не изчезне винаги ще има проблем, защото те в ДпС са си комунисти. Кога човечеството е видяло добро от комунисти?
    В България нещата изглеждат невъзможни да се случат, защото повечето от хората след 75 г. комунизъм са си откровено глупави. Комунизмът разруши и моралът.

  32. 32 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    Главният прокурор Гешев ПОДХВЪРЛИ пачки евра в колата на Иванчева, а Премиерът н РБ ПОДХВЪРЛЯ коктейли Молотов и провокатори сред протестиращите. Приликите показват, че сме в голяма беда. Оставките на Тиквата и Каскета или Терминал 2 е изходът.

  33. 33 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    Мазната политическа корпорация дпс няма нищо общо нито с общественият договор, нито с отстояване на обществените интереси!!!
    Те са механизмът, през който мафията придоби първо контрола, а след това и собствеността върху Отечеството!!!

  34. 34 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Истинският смисъл на статията е в последния абзац:
    Доста години занапред никоя българска партия няма да може да си позволи да бъде ортак на ДПС открито. Остава опцията комбината с ДПС да е единствено под масата. Отговорът е очевиден: ГЕРБ е ЕДИНСТВЕНАТА от т.нар. "системни партии", която може да си дели баницата с ДПС. Поради особеностите на лидера си. За Борисов никога не е било проблем да продаде и майка си, заради едната власт. Ужасно просто е: първо - Борисов е страхлив; второ - няма кой друг да се навие да му помага (краденето е достатъчен мотив и за двете страни). Щипката сол в цялата ситуация е колко добре Борисов се прави на циркаджия, отричайки очевидното...

  35. 35 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#24] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Надявам се си давате сметка колко далеко сте от Истината?!?!?!

  36. 36 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Вече не става въпрос за общата софра, на която са седели Герб и ДПС. Става въпрос за общото гърне, което са ползвали.

  37. 37 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Фирма ама политическа, със пари и влияние управлява задкулисно !!!

  38. 38 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Фирма ама политическа, със пари и влияние управлява задкулисно !!!
    —цитат от коментар 37 на valtoro


    В случая авторът прави препратка към романа на Хейли. Фирмата не е политическа, а мафиотска.

  39. 39 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3162 Неутрално

    До коментар [#27] от "Мизийски":

    Глупавия си ти! Сещаш ли се с какви мотиви съвсем наскоро Борисов смени трима министри?!

    Бивш tww09306483.
  40. 40 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    До коментар [#31] от "anonim440":

    Последният абзац от коментара ти не е верен. Анти-комунистите избягаха от България, затова и до днес комунистите управляват...

  41. 41 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    До коментар [#38] от "3biri":

    Гришам,не Хейли... Ако позволиш...

  42. 42 Профил на Strymski
    Strymski
    Рейтинг: 732 Неутрално

    ДПС е противоконституционна партия и трябва да бъде забранена!

    И стига сте плашили хората с етнически конфликт. Такъв няма и никога няма да има у нас. Въпреки усилията на някои хора да настройват гражданите едни срещу други , смятам ,че хората имат достатъчно здрав разум и няма да допуснат конфликт на тази основа.

    Поради тази причина , партии като Атака, Патриоти ,ДПС и прочее сган , всячески се опитват да създават изкуствени конфликти , бълват какви ли не лъжи и провокират омраза срещу малцинствата , за да имат “гориво” за избори , които им дават възможност за още и още уродливи форми на забогатяване и манипулиране .

  43. 43 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    Според мен българите правят огромна грешка като искат закриване на ДпС само заради това, че била етническа партия. Колкото повече се акцентира на това, че е етническа партия, толкова повече вода се налива във воденицата на ДпС, защото те именно с това се измъкват, че пазели "етническият мир".
    Просто мотивите за закриването на ДпС трябва да са други, а не етнически, за да се отнеме главният коз от ръцете им.

  44. 44 Профил на Анти Шишковци
    Анти Шишковци
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Създаването на съвременната българска мафия видимо започва от момента на трансформация на БКП в БСП, когато Луканов и заговорниците от 10 ноември принесоха в жертва Тодор Живков и го показаха в белезници, за да докажат, че са демократи. Очевидно си бяха подготвили програма и организация за изпълнението и в контролирана от тях "демокрация". По ирония на съдбата, някои от създателите на програмата станаха жертва на създадените от тях участници в организацията, внезапно променили виждането си за мястото си в света, окъпали се в морето на "демократичната" власт и парите. На свръхамбициозният Луканов, който се беше самоопределил да кара влака му беше отнето това право, но той отказа да го приеме и творенията му го срещнаха с Всевишния. Обявилият се за машинист на композицията България не се прие благосклонно от един друг елемент от организацията и машиниста също се сдоби с еднопосочен билет до крайната спирка, където беше изпратен преди това Луканов. Спечели играта този, на който създателите му дадоха под масата най-силният коз - етническият. Осъзнал, че разполага с най-силната карта, постави всички играчи в състояние на морфично резониране и започна демонстративно да разпределя порциите на масата. Когато мозъчният тръст на създателите - ДС, планира ДПС, с идеята, заедно с остатъците ъ на порции възложиха ролята на балансьор в бъдещото политическо пространство. И балансьора се превърна в проклятието на България, зад който застана цялата мощ на ДС. Парите бяха при тях. Технологията за контрол на обществото владееха до съвършенство. За да получат международна подкрепа се възползваха от етническите проблеми в България, създадени по времето на Тодор Живков и представяйки се идеалистично и добре обмислено като движение за права и свободи, си купиха място в средите на евролибералната част от европейската общност. Добре обмислен ход. Набрало финансова мощ във времето, еднопосочно разпределяйки порциите, знаейки перфектно силата на парите, в един момент ДПС прозря, че му трябва нов политически проект, на мястото на бързо изтъркалото се предишно тяхно творение НДСВ. Така започна политическата кариера на Борисов. Защо точно Борисов? Защо за главен секретар на МВР по времето на НДСВ го предложи майката на Шиши. Създаването на НДСВ беше резултат от близо една година преговори между царя и върхушката на ДС, начело с Любен Гоцев. Любен Гоцев отговаряше основно за дисциплинирането на прехода, като създаде борческите отряди и "застрахователната" им дейност като СИК, ВИС и т.н. В тази видимо невидима организация важна роля играеше най-големият партиен вожд на врачанско - бащата на маман (майката на шиши). Има ли някаква връзка лансирането на ББ с врачански произход начело на държавното управление при контролирания от ДПС проект ГЕРБ с това, че бащата на маман, пъв БКП вожд на врачанско, е бил поръчител някога на ББ при кандидатстването му в ДС, но от там деликатно пренасочен към пожарникарските служби поради "качествата" му? А също и врачанският произход на Цветелина банкерката, на Петьо еврото? Очевидно налице е организираност с ядро ДС-БКП. Корпорацията ДПС имаше нужда някой да сервира порциите на масата на разпределителя стабилно за дълго време. И играчите, които се появяват във властта естествено са от организацията. Очевидно в демократични условия някои са преоткрили качествата на ББ. За да е траен новият проект, трябваше да бъде подкрепен от най-влиятелната политическа сила в Европа - ЕНП. Мафията по определение е организация, която включва хора на различни нива в изпълнителна, съдебна и законодателна власт, включително да най-високи нива. Включва и медии, които да покрият мафиотските дела с менте информация, менте анализи и менте разкрития. В политиката имаш ли пари, лесно си купуваш международна политическа подкрепа. Политиците са го измислили - комбинация от фондации, офшорни сметки, партийни и лични и ЕНП прие нов член в редиците си - контролираният от инвеститора ДПС политически проект ГЕРБ. Интересна е ролята на дребната рибка Ангелкова, която беше любовница на един испанец - секретар на ЕНП и която на един от съвместните купони с някои от влиятелните фигури в ЕНП Ивайло Московски я забърса по навик. Вкара я в бизнес игрите като връзка между ГЕРБ и ЕНП. Направи я министърка в служебния кабинет на предишното негово място, да му топли стола. После, когато се върна на същото това място я направи по нейно желание министърка на веселието/туризма. Ивайло Московски, започнал кариерата си в Мултигруп, е един от най-доверените хора на ББ. За доброто обслужване, келнера (ББ) получаваше сериозни бакшиши за себе си. ДПС, превърнало се в корпорация с кримиогенни характеристики (парите не прощават), постави много лесно пълен политически контрол върху разните му там политически патерици като измислените патриоти. Създадоха невзрачната с откровено бандитски характер "Воля" и решиха, че бъдещето е осигурено. Да, ама не, както казваше преди време един Петко, лека му пръст. Христо Иванов драсна клечката и чергата им замириса на изгоряло в крайчеца. Сътресението предизвика в угоените им телеса спазъм за самозащита и рефлексно, мозъците им решиха, че е невъзможно да изоставят онова нещо, градили го 100 години, адаптирали го последните 30 години към новите "демократични" условия, защото в погледите им се провидяха решетките на едни специализирани заведения, ако изпуснат конците. Трябва огънят да се загаси. И полагат огромни усилия да го загасят. На това най-много се надява проклятието на България. Демонстрира увереност и едновременно с това зле прикрит страх, подавайки се зад храстите в морските си сараи, пожелавайки успех на плажуващите.

  45. 45 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    Според мен българите правят огромна грешка като искат закриване на ДпС само заради това, че била етническа партия. Колкото повече се акцентира на това, че е етническа партия, толкова повече вода се налива във воденицата на ДпС, защото те именно с това се измъкват, че пазели "етническият мир".Просто мотивите за закриването на ДпС трябва да са други, а не етнически, за да се отнеме главният коз от ръцете им.
    —цитат от коментар 43 на anonim440



    До коментар [#43] от "anonim440":

    +++

  46. 46 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 635 Неутрално

    [quote#27:"Мизийски"][/quote]

    Tова не са обяснения. Това са твърдения. Същата тежест имат и твърденията. Електоратътна герб се състои от клиентелисти и платени избиратели. Ръководството на герб се състои от кимунисти, мутри и мутроко унисти.

  47. 47 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    От статията:
    "Ако през последните години стана ясно, че зацапаната Фирма може да влезе във властта само през задния вход, на фона на очертаващите се предсрочни избори изглежда, че санитарните изисквания спрямо всяка от формациите, които ще се опитат да убедят избирателите, че са носителите на промяната, ще бъдат по-безкомпромисни, откогато и да е било. И най-малкото съмнение, че марионетки или аватари на Фирмата са проникнали в следващото правителство, ще предизвика огромното омерзение на хората, които повече не могат да търпят зловонните, прогнили основи на настоящата "система"."

    Ето това трябва да бъде осмислено или възприето от "мъдрия и трудолюбив" български народ като един от ключовите критерии по които да оценява своите избраници. ДПС чисто математически няма електоралната тежест да управлява. Е как тогава има такива позиции??? Ми много лесно. ДПС не носи политическа отговорност, изборните резултати за тази формация се формират по различен начин от нормалния демократичен процес. А като не носи политическа отговорност, няма как и на такава база да губи позиции в управлението. Остава тези позиции да бъдат отнети по "административен" или "правораздавателен" път. И тук идва к4рвенското поведение на останалите формации, домогнали се до властта, които къде охотно, къде не, допуснаха мафията (да не обиждаме все пак фирмите) ДПС да заеме ключови позиции в администрацията, регулаторите, изпълнителната власт, правоохранителните органи, съдебната власт. От 2001г. насам, от управлението на НДСВ, ДПС трупа на практика не губи позиции в реалната власт, а само трупа нови, независимо от изборните резултати. Дотам, че си има свой Главен прокурор, чрез който може да държи в подчинение или да отстрани всеки.
    Ето затова е толкова критично важно следващото политическо представителство, излъчено на редовни или предсрочни избори, да е с непоколебима реформаторска воля, за да направи максимално бърза и дълбока реформа в съдебната власт/прокуратурата. А "мъдрият и трудолюбив" български народ трябва категорично да изиска това от своите избраници и да следи изкъсо дали и как го изпълняват.
    За последното съм песимист, предвид "блестящите резултати", до които сме си докарали държавата, но това не е причина да търпим статуквото.
    #ОСТАВКА

  48. 48 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7887 Неутрално

    ДПС винаги е управлявала, кога явно, кога тайно, с изключение на управлението на Иван Костов. Пък вие пак го плюйте.

  49. 49 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 635 Весело

    До коментар [#41] от "deaf":

    Прав си. Обърках се с романа Банкери. Фирмата беше за адвокати.

  50. 50 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 635 Весело

    Така е като си чел повече от една книга. Някои хора никога не биха сбъркали Винету с Токаихту, понеже не са и чувализа съществуването на последния.

  51. 51 Профил на abc
    abc
    Рейтинг: 333 Неутрално

    Лустрация! Това е лечението на това заболяване!

  52. 52 Профил на iiu09354227
    iiu09354227
    Рейтинг: 108 Неутрално

    Корпорация "ДПС" винаги е на печалба.

  53. 53 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    Не само "Фирмата" ДПС няма лесно да се откаже от властта.....тя няма да се откаже и от незаконното пристанище в Росенец даже......... И пак да питам: Какво стана с "пристанището на Доган"......защо не мога риба да ловя там ????? ........ Кога прокуратурата ще влезе в кадастъра и в община Бургас ????? ........

  54. 54 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#53] от "MPetr":

    И да припомня........ как се прави по света..... Преди две години Макрон национализира военноморските корабостроителници във Франция даже, за да не позволи на италианската корпорация Fincantieri да ги купи. ...... дааа....... "Fincantieri" а не ДПС и соколчета измислени........ в разни балкански схемички .....

  55. 55 Профил на amerikanbastard
    amerikanbastard
    Рейтинг: 569 Неутрално

    ДПС е гнойно цирейно образувание върху българското политическо тяло. То ще се излекува, когато по конституция се забрани съществуването на етнически партии. В Австрия, Германия и сие има компактни турски маси, но няма турски партии. ДПС не е политическа партия, а племенно обединение от африкански тип на племенния вожд Доган! Той трябваше да бъде заключен още на времето за търговия с влияние – раздаване на порции! България е в Европа, но за съжаление ниската политическа култура (в прав текст – простотия) пречи на едно обединение на леви и десни партии за съставяне на правителство при електорална патова ситуация. Така се процедира в Германия, Австрия, в цивилизована Европа.

    Freedom's just another word for nothin' left to lose
  56. 56 Профил на sjz30536678
    sjz30536678
    Рейтинг: 59 Неутрално

    До коментар [#44] от "Анти Шишковци":

    Отлично написано и вярно!

  57. 57 Профил на xyi25666099
    xyi25666099
    Рейтинг: 370 Неутрално

    "Доценти" от дебе ще рамахват плашила да оправдаят опита за метеж.
    Късно е.

    "Дневник" следи в реално време събитията около сблъсъците между институциите и протестите срещу правителството и главния прокурор, които навлизат в 266-cтия си ден
  58. 58 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2297 Неутрално

    " ДПС и ОКЗНИ няха създадени в рамките на 2 дена (т. е. практически по едно и също време) и то така, че за разсъждаващият човек веднага ставаше ясно, че са две взаимно свързани партии на ДС. "

    Стига лъга! ОКЗНИ е реакция на ДС на създаването на ДПС? Ти в ред ли си ДС да създава турска партия която непрекъснато искаше затвор за тези служителите на ДС участвали в репресии срещу турците?!
    До коментар [#31] от "anonim440":

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  59. 59 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2297 Неутрално

    До коментар [#15] от "Julian Mall":Тцъ! БСП искаше забрана, а не регистрация на ДПС. Тогава СДС и някои западни посланици помогнаха на ДПС. След като правителството на Филип Димитров (с малко, но завинаги) се самосвали с вот на доверие, започна да иска дерегистрацията на етническата партия. Но беше късно. Много късно.
    —цитат от коментар 29 на Vlado Nikolov


    На първите избори ДПС беше пусната да участва в изборите от Луканов за да отнеме гласове от СДС въпреки че ДС която е съществувала тогава е била против! После когато се прегърнаха със СДС на Фил Димитров БСП е искала да ги дерегистрира!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  60. 60 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    До коментар [#58] от "Julian Mall":

    ДпС е партия на ДС създадена от ДС и пълна с хора на ДС в управлението.
    ДпС точно това не искаха, да бъдат осъдени хора на ДС. Защото цялото ръкооводство на ДпС беше от хора на ДС.
    А вие дрогарю сменете дрогата.

  61. 61 Профил на Мишо Петров
    Мишо Петров
    Рейтинг: 685 Неутрално

    До коментар [#7] от "edin drugii":

    До колко точно мъже са гербаджийте и лично тяхната Тиква може да питаме кмета на Симитли...

  62. 62 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    До коментар [#21] от "Мизийски":А тази етническа партия трябва ли да бъде забранена?https://bg.wikipedia.org/wiki/Демократичен_съюз_на_българите И си оправи "опорките". Една партия НЕ може да е хем етническа,хем комунистическа. Комунизмът изключва етноса...
    —цитат от коментар 22 на deaf


    Само едно ще попитам, за да разберем дали ДПС е етническа партия или не:
    Кои гласоподаватели гласуват за ДПС?

    А за Демократическия Съюз на Българите в Сърбия, ще те попитам (риторично) ти българин ли си? Не ми отговаряй, ти вече отговори.

  63. 63 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    До коментар [#44] от "Анти Шишковци":

    +++++

  64. 64 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3233 Неутрално

    Да си отговорим на въпроса "Какви турски главатари предпочитаме? Корумпирани или некорумпирани?" Аз викам корумпирани ни устройват доста повече. Да обяснявам ли защо или сами ще се сетите.
    Сума ти години висяхте на Запад и не го научихте това позитивно мислене.

  65. 65 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 688 Любопитно

    Де да можеше във външната политика България да играе ролята на ДПС във вътрешната, отдавна щяхме да сме минали Швейцария по богатство.
    Най-добре осребреното участие в политиката - машала!
    Не е виновен този, който получава, а този който дава (позволява).

  66. 66 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 688 Любопитно

    А по отношение на партиите, почти всички у нас вече са тип пирамида, имат само един фараон отгоре. Само в БСП има няколко фараона, а в ДСБ има подобие на демократичен избор на лидер. Дори депутатите подписват заповеди на заповед и предварителни оставки като гаранция пред лидера за послушание!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK