За ляво и дясно ще си говорим, когато имаме върховенство на правото

Протестът е за оставки и на премиера, и на главния прокурор заради срастване на властите.

© Юлия Лазарова

Протестът е за оставки и на премиера, и на главния прокурор заради срастване на властите.



Коментарът е от профила на автора във "Фейсбук". Заглавието е на "Дневник".


Чета постоянно странни аргументи от противниците на протеста:


Не може протестът да се подкрепи, защото щяло да стане ОФ на десни с леви.




Да не се превъзнасяме по думите на ирландската депутатка, защото била от крайно ляво политическо течение и щом един европейски либерал не може да бъде с нея, то и думите й за България... не може да са верни.


Ако подкрепим протеста, Радев/левите ще ни управляват.


Ами поне аз разбирам от тези съждения на иначе видни социолози, политици и хора на изкуството, че у нас


логическото мислене е в остър дефицит.


На първо място, сравняват се само неща от един порядък/ред/равнина/ниво.


В една равнина/порядък/ниво е оста демокрация - диктатура. На това ниво критерий за позициониране е разделението - концентрацията, на трите власти - законодателна, изпълнителна и съдебна. Само това разделение осигурява върховенството на правото.


Тази ценност е светая светих на демократичните общества. И когато тя е застрашена, всички, които я ценят, трябва да се обединяват, за да я защитават. Затова протестът е за оставки и на премиера, и на главния прокурор - заради срастване на властите.


Ако няма върховенство на правото - няма демокрация.


"Лявото" и "дясното" стават само фиктивни етикети и табелки - както сега е у нас.


Едва когато имаме върховенство на правото, което гарантира и другите фундаментални ценности като свобода на словото, правата на човека, защита на малцинствата и други - става легитимен дебатът за ляво и дясно. Защото те са в друга координатна система/порядък/равнина/логическо ниво.


Тогава и само тогава става легитимен дебатът за подчиненото логическо ниво "ляво-дясно" - за неравенствата, данъците, преразпредлението, доходите, еврофондовете и т.н. И кой да управлява на база програми за тях.


Смесването на логическите нива произвежда само шум в обществената система в полза на тези, които са я овладели.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (94)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1811 Неутрално

    не само върховенство на правото,
    но и гражданско общество, което
    да изгради имунитета срещу
    мафията.

  2. 2 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Не, защото към върховенството на правото има ляв и десен път. А е важно по какъв път ще минеш - дали е магистрала или е някоя козя пътечка - имат си различни прелести двете.

  3. 3 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2155 Любопитно

    И къде е съюзът на десни с леви у нас? Тука, както и в цяла Европа има леви, по-леви, най-леви, крайнолеви, леви революционери и чисти болшевики. Раданча и Бойкикев са от по-левите - БСП поне не се бори за прогресивни каузи като ЛГБТИ+ привилегии, зелени сделки и са против нахлуването на нелегални нашественици от Третия свят.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  4. 4 Профил на true_original
    true_original
    Рейтинг: 488 Неутрално

    г-н Кънев пропуска да отговори, като се базира на българската история от прехода, лявото или дясното промени държавата към по - добре. след като отговори на този въпрос - сравнително ясно, ако може , да каже , на равнината на простата логика, кой е рационалният избор.

    "върховенството на правото" е понятие, което е субективно и поради това не може да с служи за критерии. пример - ако Полша гласува закон за криминализиране на гей връзките - това върховенство ли е на правото - явно да, защото е закон. за г-н кънев няма да е така защото не отговаря на убежденията му.

  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1700 Неутрално

    Върховенството на правото е задължително условие за цивилизованото и демократично общество!
    Точно толкова очевидно е, че лявото и дясното съществуват И в общества, в които за съжаление няма върховенство на правото!

  6. 6 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    Аргументите не ме убедиха, защото умишлено отново се пропускат един много важен въпрос: когато се бориш за "върховенство на правото", защо твоите знамена са Бабикян /фалшиви новини/, Минеков /стара номенклатура/, Хаджигенов /адвокат на Божков/, Мая Манолова /която предложи Пеевски/, Румен Радев /който се активира, след прокурорско разследване срещу съветниците му и папка на една маса с Гергов/....

    Действията говорят много повече от думите... а протеста предлага само скучни и неподплътени с действия думи.
    Сори.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  7. 7 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    "заради срастване на властите" - това се случва не само заради липса на професионално, отговорно и честно отношение към дейността им, а и поради останалите порядки в институциите - назначени, поставени, верни хора, които са далече от демократични отношения, пък какво остава да следват и спазват законите. Което и да е - ляво или дясно, важно е към целта да се управлява справедливо, според законите, ценностите, заради всички. Докато всяка партия не се усети, че няма вече, или са все по-малко, балами, подкрепящи заради облагите от гарантирано местенце, няма да има развитие на демократичните отношения в държавата. Българите вече знаят как да стане, въпрос на време е да го постигнат.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  8. 8 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 984 Неутрално

    Не, защото към върховенството на правото има ляв и десен път. А е важно по какъв път ще минеш - дали е магистрала или е някоя козя пътечка - имат си различни прелести двете.
    —цитат от коментар 2 на znaya


    Това пък как го измъти ?

  9. 9 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3604 Весело

    Не, защото към върховенството на правото има ляв и десен път. А е важно по какъв път ще минеш - дали е магистрала или е някоя козя пътечка - имат си различни прелести двете.
    —цитат от коментар 2 на znaya

    Това пък как го измъти ?
    —цитат от коментар 8 на Nick F


    Ами човекът сам се определя, че "си знае".

  10. 10 Профил на Petko Boukov
    Petko Boukov
    Рейтинг: 682 Неутрално

    БСП поне не се бори за прогресивни каузи като ЛГБТИ+ привилегии, зелени сделки и са против нахлуването на нелегални нашественици от Третия свят.
    —цитат от коментар 3 на Тюфлекчия


    Така е. БСП е партията на едрия капитал на червените фирми, но единствена от всички не се рекламира като дясна.

    Тези, които те карат да вярваш в абсурди, могат да те накарат и да вършиш зверства. Волтер, 1765
  11. 11 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Не е съвсем вярно, че ляво/дясно и демокрация/диктатура са на напълно различни смислови нива. На най-дълбоко философско ниво "левият социализъм" винаги води към централизирана диктатура, защото методите му за подобряване на "човешкото състояние" са поставяне на общата собственост пред частната, всеобхватни промени на социалната среда на живот за всички граждани без да се пита никой поотделно дали е съгласен. Основното вярване е, че ако промениш средата на живот се подобряват и индивидите, но промяната на тази среда се постига чрез централизирани low-res решения, които трябва да обхващат всички.

    "Дясното" е друга философска категория, където на първо място се поставя собствената воля на индивида и отговорността му пред останалите. Всеки сам може да си подобри микро-средата около себе си ако има висок морал, трудова етика и постоянство.

  12. 12 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    Точно така! Без правосъдие няма демокрация и няма оправия!
    Правосъдието е най-важното за едно общество и е абсолютен приоритет!

  13. 13 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1739 Неутрално

    Това е поредния опит да се оправдае прилепването на ДБ към БСП.
    аФторе, дясното си е дясно. Това че вие се бухнахте в прегръдките на лявото, не означава, че го няма и че ще се отличи едва след като победи вашата измислена революция.
    То дясното си е тук и ще се отърси от тумора който сте вие в него. От средите на БСП вече има достатъчно изказвания, че ДБ е бъдещият им коалиционен партньор, та не сте вие тия които ще ни казвате че нямало дясно.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  14. 14 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3416 Неутрално

    Смесването на логическите нива произвежда само шум в обществената система в полза на тези, които са я овладели

    За Каскет, логиката е противопоказна!
    За Джипкаджия – също!
    Каква логика, какво ниво!?
    На всякакъв въпрос отговаряме само това, което сме си намислили предварително!
    -Ама ние ви построихме пътища.
    -Гоним битовата престъпност!
    -Избори през март.
    -Велико народно събрание...

  15. 15 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Неутрално

    Напълно подкрепям автора! Но да очакваш логическо мислене от хора, подкрепящи еднокнижник (Борисов) и милиционер (Гешев) е като да очакваш от умрял писмо!

  16. 16 Профил на dlagnikov
    dlagnikov
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Има и едно друго ниво /ос/: върховенство на закона - корупция.В последните 30 години болшинството българските политици са на това ниво. В световната класация за корупция сме на 74 място и знаети ли кой е пред нас -Беларус на 66 място.

  17. 17 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#3] от "Тюфлекчия":

    "Раданча и Бойкикев са от по-левите."

    Да попитам: "Дясна партия ли е тази, която иска да пребори картела при горивата с държавна петролна компания? Дясна партия ли е тази, която БЕЗПЛАТНО санира апартамента на пенсионерката баба Пена и на инж. Петров?"

    Моля за кратък и конкретен отговор!

  18. 18 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    За ляво и дясно може да се говори след ББ. Той самия е ляв и десен. Нещо като всеяден. Цялото му политбюро е от пребоядисани комунисти.
    Нека първо да има върховенство на правото. Институциите да заработят и да се чува все по-малко Аз наредих.

    SHADOWS of SOFIA
  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Неутрално

    До коментар [#6] от "olexander":

    "Аргументите не ме убедиха.."

    Няма как да те убедят! Защо? Виж пост #15!

  20. 20 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    Има и едно друго ниво /ос/: върховенство на закона - корупция.В последните 30 години болшинството българските политици са на това ниво. В световната класация за корупция сме на 74 място и знаети ли кой е пред нас -Беларус на 66 място.
    —цитат от коментар 16 на dlagnikov


    Точно затова, където няма правосъдие, няма и политика. И ляво и дясно крадат, защото няма кой да ги накаже. Докато не се възстанови върховенството на Закона и не започнат да влизат в затвора за корупция и кражби, няма да има нито ляво, нито дясно, ще има само крадци.

  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#13] от "zz_s":

    Бихте ли отговорил на двата ми въпроса от пост #17?

    Благодаря!

  22. 22 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    Ако няма върховенство на правото - няма демокрация. :)

    Парадокс но в момента има демокрация :)

    Та щом има демокрация - значи има върховенство на закона. :)


    Толкоз за острия дефицит на логическото мислене.

  23. 23 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    Това е поредния опит да се оправдае прилепването на ДБ към БСП.аФторе, дясното си е дясно. Това че вие се бухнахте в прегръдките на лявото, не означава, че го няма и че ще се отличи едва след като победи вашата измислена революция.То дясното си е тук и ще се отърси от тумора който сте вие в него. От средите на БСП вече има достатъчно изказвания, че ДБ е бъдещият им коалиционен партньор, та не сте вие тия които ще ни казвате че нямало дясно.
    —цитат от коментар 13 на zz_s


    Имай малко срам , имайки предвид родилните белези на ББ!

    SHADOWS of SOFIA
  24. 24 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 715 Неутрално

    До коментар [#8] от "Nick F":

    Ами например може би затова Борисов се скъсва да ви показва магистрали - защото ако ще водиш цял народ към варховеството на правото (или ако щете към светли бъднини) е по-добре да го прекараш по магистралата, отколкото по козята пътука. Сам елементарите хора тълкуват просто простите образи; и естествено само губят при това.

  25. 25 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1302 Любопитно

    Ама друго нещо си е вродената скромност, нали? Я как аФторът громи гороломно: „Ами поне аз разбирам от тези съждения на иначе видни социолози, политици и хора на изкуството, че у нас логическото мислене е в остър дефицит“! Ох, така ни олекна, иде ни да фръкнем! Тези „иначе видни социолози, политици и хора на изкуството“ са скарани с „логическото мислене“, но любезният ни аФтор е цар на това мислене, логиката може само да му носи куфарите и не само цепи мрака, ами и спира влака с поредната си логорея, която той сам, не ни пречи да отбележим това, е изразил с едно изречение: „Затова протестът е за оставки и на премиера, и на главния прокурор - заради срастване на властите“. С други думи „Стани да седна“, пък оправдания за подобно искане ще се намерят! Е, на аФторът ще му се наложи да почака до редовните избори, пък той нека си пише дотогава – не пречи, нали? И би ли ни пояснил любезният аФтор докога ще чакаме нещо ново от дубайският пустинен отшелник – барем една книжка за оцветяване, изобразяваща Баце и Гешев, пълнещи торби с евра, например?

  26. 26 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    Ама друго нещо си е вродената скромност, нали? Я как аФторът громи гороломно: „Ами поне аз разбирам от тези съждения на иначе видни социолози, политици и хора на изкуството, че у нас логическото мислене е в остър дефицит“! Ох, така ни олекна, иде ни да фръкнем! Тези „иначе видни социолози, политици и хора на изкуството“ са скарани с „логическото мислене“, но любезният ни аФтор е цар на това мислене, логиката може само да му носи куфарите и не само цепи мрака, ами и спира влака с поредната си логорея, която той сам, не ни пречи да отбележим това, е изразил с едно изречение: „Затова протестът е за оставки и на премиера, и на главния прокурор - заради срастване на властите“. С други думи „Стани да седна“, пък оправдания за подобно искане ще се намерят! Е, на аФторът ще му се наложи да почака до редовните избори, пък той нека си пише дотогава – не пречи, нали? И би ли ни пояснил любезният аФтор докога ще чакаме нещо ново от дубайският пустинен отшелник – барем една книжка за оцветяване, изобразяваща Баце и Гешев, пълнещи торби с евра, например?
    —цитат от коментар 25 на Santos


    Опровергай го! Вместо да пишеш романи

    SHADOWS of SOFIA
  27. 27 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1655 Неутрално

    при капитализъм не може да има върховенство на закона
    = върховенството е на парите и на богатите
    :-) за щастие има и по-съвършени системи - доказано работят

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  28. 28 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    при капитализъм не може да има върховенство на закона= върховенството е на парите и на богатите:-) за щастие има и по-съвършени системи - доказано работят
    —цитат от коментар 27 на dark'star


    Бегай бърже!

    SHADOWS of SOFIA
  29. 29 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    Ако няма върховенство на правото - няма демокрация. :)Парадокс но в момента има демокрация :)Та щом има демокрация - значи има върховенство на закона. :)Толкоз за острия дефицит на логическото мислене.
    —цитат от коментар 22 на realguru


    Ако няма върховенство на Законя, няма и демокрация. Това по дефиниция.
    Толкоз за неграмотността. Поне прочетете какво е демокрация, преди да
    натролите нета.

  30. 30 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    [quote#29:"Гражданин"][/quote]

    Той е радетел на Банкянското виждане на юриспруденцията.

    SHADOWS of SOFIA
  31. 31 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    Не знам какво налага да публикувате фейсбуци на хората!? Получава се така, че Дневник се излага, заради нещо, което някой си е написал във Фейсбука си!

  32. 32 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    Не знам какво налага да публикувате фейсбуци на хората!? Получава се така, че Дневник се излага, заради нещо, което някой си е написал във Фейсбука си!
    —цитат от коментар 31 на svoboden


    И?

    SHADOWS of SOFIA
  33. 33 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1302 Любопитно

    До коментар [#26] от "K2":

    Ами опровергах го, ама за теб е непосилна задача да го разбереш! А какво ще пиша, най-малко ти си този, който ще ми каже какво да правя! Сещаш ли се или да ти го нарисувам по-живописно? Не съм ти пращал телеграма нито да ме четеш, нито да ме коментираш! Досега съм изкарал и без твоите епохални философии, нали?


  34. 34 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1220 Весело

    Ако няма върховенство на правото - няма демокрация. :)Парадокс но в момента има демокрация :)Та щом има демокрация - значи има върховенство на закона. :)Толкоз за острия дефицит на логическото мислене.
    —цитат от коментар 22 на realguru


    Демокрацията и върховенството на закона ще се възцарят в деня, в който оправдаят съиздателя и му отблокират авоарите.

    Знанието е сила, информацията - власт
  35. 35 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    Табелки значи, това знак ли е, че ще подкрепяте БСП вече?
    Кънев...

  36. 36 Профил на Ivan Rachev
    Ivan Rachev
    Рейтинг: 435 Неутрално

    докторе,за човек който брани и желае да гони посланик на чужда държава,за убийството на един черникож наркоман и престъпник с присъде=НЕ ЛЯВА,А КАФЯВО ЛЯВА Е ФАШИСТ!!

  37. 37 Профил на Ivan Rachev
    Ivan Rachev
    Рейтинг: 435 Неутрално

    ТАЯ Е КАФЯВА ПОВЕЧЕ И ОТ СОРОС=ПРЕИЗПЪЛВА ПЕТИЛЕТКАТА

  38. 38 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3604 Неутрално

    И къде е съюзът на десни с леви у нас? Тука, както и в цяла Европа има леви, по-леви, най-леви, крайнолеви, леви революционери и чисти болшевики. Раданча и Бойкикев са от по-левите - БСП поне не се бори за прогресивни каузи като ЛГБТИ+ привилегии, зелени сделки и са против нахлуването на нелегални нашественици от Третия свят.
    —цитат от коментар 3 на Тюфлекчия


    Къде е?

    Ами явно се търси ... От някои от по-умните ...

    Веднъж вече припомнях тук защо и как в Атина слагат начело Солон, защо и как се появява в Рим прословутото SPQR. И в двата случая ситуациите са силно, даже твърде силно подобни на сегашната у нас. И в двата случая изходът е бил именно налагането на "правова държава", като "десните" най-накрая и в името на собственото си оцеляване така правят "завой наляво" към плебса. А плебсът по дифоут е "ляв".

    Вие какво освен леви заявки очаквате в една страна, в която дори по официалната и статистика 40% от населението е твърдо в зоната на бедността, а още 20% са перманентно "на ръба" и всеки най-малък трус би ги пратил във финансовата и социална бездна?

    Аз откак се появи "Проектът за Конституция" убедено твърдя, че тя не бе просто ей така и само за печелене на време подхвърлена. Логика си има и тя си личи в творението, въпреки че "оформлението" си е честно казано през пръсти. Но е важно другото - същността, а тя е де факто "оферта" от Шайката на Баце към Олигархата да спретнат Хунта, опряна на Мутромилиционерията, която да въведе Режим на откровен, силов и безпардонен дарвинистки капитализъм.
    Не мога да коментирам дали "офертата" е осъзната или не, но това няма значение, защото е налична и им е типично в характера на шайката.
    И ето тук е битката, в това е същността на проблема.

    Ако Олигархатът приеме "офертата" - това е път към бездната за страната. Такава политика е без бъдеще, защото се самоизяжда, няма как да спреш хората да бЕгат. Те и досега бЕгаха по "пуста чужбина", а ако това стане - ще забегнат масово. И ще остане само една "територия" с наистина абсолютно безнадеждно като "мат'рял" население. А настоящият Олигархат ще е преял, но няма да има вече от къде да кльопа. Защото още древните робовладелци са знаели, че яовекът е най-ценният капитал.
    В този смисъл "дясното" се търси да направи "крачка в ляво", за да има бъдеще.

    И още нещо ... забелязвате ли, че масата на Протеста е, грубо казано, "от буржоазията"? Те не са там, защото са в социална бездна.
    Но те са там, осъзнато или не, защото не живеят и не се движат в тясна и изолирана среда като Шайката и Олигархата, а неминуемо са сред хората. И ако не виждат осъзнато, то със сигурност усещат, че не е гот, дори ти да си добре, да живееш сред общество и хора, на които им е зле. Образно казано - да нямаш проблем да си сменяш на три години колата, но да не можете да съберете пари за чистачка на стълбището, защото имаш съседи, за които дори десетина лева допълнителен разход са проблем, да не говорим за парно. И затова те са и "в ОФ-то" сега. И си търсят представителство.
    Което е пак "дясно", което търси "крачка вляво".

    Та този съюз се търси, на него се бабува.
    И има някакъв прогрес, но до достатъчен за промяна още е далеч. Но се търси ...

  39. 39 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    До коментар [#26] от "K2":Ами опровергах го, ама за теб е непосилна задача да го разбереш! А какво ще пиша, най-малко ти си този, който ще ми каже какво да правя! Сещаш ли се или да ти го нарисувам по-живописно? Не съм ти пращал телеграма нито да ме четеш, нито да ме коментираш! Досега съм изкарал и без твоите епохални философии, нали?
    —цитат от коментар 33 на Santos


    Пиши си! Но си отивате . И колкото повече се напъвате , толкова повече съпротива ще срещате.
    Нещо като ефекта на огледалото. Колкото повече му се забиш , по същия начин огледалото ще отвръща.

    SHADOWS of SOFIA
  40. 40 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2662 Неутрално

    ГЕРБ ми напомня за Русия - как всички ги мразят, врагове са и се съюзяват в съюзи срещу тях :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  41. 41 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    Няма значение ляво или дясно, важното е русофилите да вземат власта.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  42. 42 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2172 Неутрално

    Първо, е протеста НЯМА ДЕСНИ. всички партии до една са леви и болшевишки!

    Второ, върховенство на правото, ама на кое право. То и в комунистическа България имаше върховенство на правото, ама на комунистическото право. Така, че подобни кухи фрази са тотално безсмислени. Ако другарите искат да напишат законите, които всички ние да следваме, НЯМА ДА СТАНЕ! Отивайте да съсипвате някоя друга държава с болшевишките си глупости!

  43. 43 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 1979 Весело

    Ама друго нещо си е вродената скромност, нали? Я как аФторът громи гороломно: „Ами поне аз разбирам от тези съждения на иначе видни социолози, политици и хора на изкуството, че у нас логическото мислене е в остър дефицит“! Ох, така ни олекна, иде ни да фръкнем! Тези „иначе видни социолози, политици и хора на изкуството“ са скарани с „логическото мислене“, но любезният ни аФтор е цар на това мислене, логиката може само да му носи куфарите и не само цепи мрака, ами и спира влака с поредната си логорея, която той сам, не ни пречи да отбележим това, е изразил с едно изречение: „Затова протестът е за оставки и на премиера, и на главния прокурор - заради срастване на властите“. С други думи „Стани да седна“, пък оправдания за подобно искане ще се намерят! Е, на аФторът ще му се наложи да почака до редовните избори, пък той нека си пише дотогава – не пречи, нали? И би ли ни пояснил любезният аФтор докога ще чакаме нещо ново от дубайският пустинен отшелник – барем една книжка за оцветяване, изобразяваща Баце и Гешев, пълнещи торби с евра, например?
    —цитат от коментар 25 на Santos


    Взе ми думите от устата, хаха... От мързел мислех да напиша само "дрън-дрън". Даже и "пляс" щях да си спестя.
    А бе, да питам нещо... Тия автори дали са учили математика? Щото 2 и 2 верно не винаги е равно на 5, но пък винаги е равно на 4. Няма как да копнеш логиката от теорията за държавата и правото и да я пейстнеш в политическата реалност или фикция. Няма как да кажеш - "това е логиката, другата я изхвърлете", удобно отнемайки правото на другите да си ги тачат и двете и някак си да се опитват да ги съвместят, въпреки че, те чудесно се съчетават. Всички знаем, даже и да не сме специалисти, че лявото, червеното, комуно-анархистичното, че и диненото зелено даже винаги, ама винаги и навсякъде забравят за държавата, като триединство на властите и започват да управляват като малко обществено образувание, което има амбиции да подчинява, осъжда с НЕ-съд, наказва и изпълнява наказанието "унижение" или "смърт" за всеки несъгласен да се раздели с имуществото си по нерагламентиран начин.
    Няма как да сравняваш компоти с компютри, нда... А авторчето може да си дрънка във Фейкбука колкото му душа сака. Все ще се намери кой да го "лайк"-не, хаха... Пълно е с недоучили и прости привърженици на лявата идея, пък и на Радеевски...щото е мъШ.

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  44. 44 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    Няма значение ляво или дясно, важното е русофилите да вземат власта.
    —цитат от коментар 41 на Корки


    Там където са руските проекти са и руските интереси. Та там ББ се явява пазител на имперската рента. Не ли?

    SHADOWS of SOFIA
  45. 45 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1671 Неутрално

    С това, че се спекулира, че протеста ще направи Корни началник или Радев ( не знам какво точно, президент ли, какъвто е и в момента, лидер на партия ли или ше ми донесе втори мандат, за изборите до които има бая време?) съм напълно съгласен. С искането за оставки също.
    Но с тезата:
    "Едва когато имаме върховенство на правото, което гарантира и другите фундаментални ценности като свобода на словото, правата на човека, защита на малцинствата и други - става легитимен дебатът за ляво и дясно."
    няма как да съм съгласен.
    Как и откъде ще дойде това "върховенство на правото", без да бъде законово и конституционно осигурено, т.е. необходима е партия/организация вносител, та идеята да стане факт. Дали и кога ще се получи мнозинство за това е въпрос, който зависи и от нас - за кого ще гласуваме, ще имаме ли послания и изисквания към тях или просто ще отидем за риба/гъби и ще оставим на ония "простите и глупавите" , да ни изберат някой още по загубен.

  46. 46 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1302 Любопитно

    До коментар [#39] от "K2":

    А, че не ние се напъваме с разните ви „Велики септемврийски въстания“ – първо, че второ, че и трето! До колко мислите да докарате бройката? ВСВ 30.0-40.0? Разучихте ли вече хорото „Трите пъти“ (неуспешни въстания)? А народната песен „Стани да седна, мила моя майно льо“? Че и разни фолклорни обичаи като замеряне със свински уши ще има ли пак? Що така се спихнаха протестите? Щото си отиваме ли? Или ти ги открехна на „ефекта на огледалото“?

  47. 47 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    До коментар [#39] от "K2":А, че не ние се напъваме с разните ви „Велики септемврийски въстания“ – първо, че второ, че и трето! До колко мислите да докарате бройката? ВСВ 30.0-40.0? Разучихте ли вече хорото „Трите пъти“ (неуспешни въстания)? А народната песен „Стани да седна, мила моя майно льо“? Че и разни фолклорни обичаи като замеряне със свински уши ще има ли пак? Що така се спихнаха протестите? Щото си отиваме ли? Или ти ги открехна на „ефекта на огледалото“?
    —цитат от коментар 46 на Santos


    Кои сме ние? А мечка се бори до три пъти. Бибитко за сега пропусна два пъти.Фолклор , какво да правиш.

    SHADOWS of SOFIA
  48. 48 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    До коментар [#43] от "Дилема":

    Ами само като видиш как разнасят напред-назад разни бесилки, черни чували и ковчези и ти стават до болка ясни дрънканиците за „върховенство на правото“ и другите заклинания! Това тук е същото, ама с претенции!

  49. 49 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7484 Неутрално

    На протестите не се говори за управление на държавата. Там се искат оставки на мафиоти и честни избори. И леви и десни ще излязат с програмите си и когото хората изберат. Рано е да се говори за управление на страната.

  50. 50 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 1979 Весело

    Зачетох се за "равнините", "осите" и прочие понятия и като стигнах до "върховенството" на правото, запецнах. Правото може и да е в една ос с държавата, ама демокрацията е в съвсем друга равнина, другари! Хваната на хоро с произволното понятие "върховенство". За другаря аФтор хем всичко е ясно и просто, все едно, че е единственият прост човек на света, хем е толкоз сложно, че само той може да го разбере. Без да знае какво е право, без да е чувал за какво точно върховенство става дума, щото и президентът е "върховен" (главнокомандващ), ама демократичното устройство на държавата в КРБ му го е лепнало като етикет, за да го напъти, че думите са от закона, а делата зависят от човека... и от тези, които трябва да ги четат и съобразяват, за да се считат добри граждани и демократи.
    От делата му зависи, дали някой ще го признае за такъв, сиреч! Същото е за правото.

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  51. 51 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 1309 Весело

    С оглед скорошното обявяване на нечистоплътния съюз между БСП, Славчо и ДБ, продължават действията по подготвянето на електората.

  52. 52 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1302 Весело

    До коментар [#47] от "K2":

    Кои сте вие си се знаете по-добре! А иначе не знам дали „мечка се бори до три пъти“, ама аз от баба знам, че „с мечка за дренки не се ходи“! Ама вие да не вземете да ме послушате, щото, нали? Правете си „въстанията“, все пак народът има нужда и от малко забавления, Баце също!

  53. 53 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2155 Весело

    До коментар [#3] от "Тюфлекчия":"Раданча и Бойкикев са от по-левите."Да попитам: "Дясна партия ли е тази, която иска да пребори картела при горивата с държавна петролна компания? Дясна партия ли е тази, която БЕЗПЛАТНО санира апартамента на пенсионерката баба Пена и на инж. Петров?"Моля за кратък и конкретен отговор!
    —цитат от коментар 17 на vassilun


    Абе ти все не чул, все не разбрал. Ама съм сигурен, че като си на маса с други като тебе и много се пенявите колко е "прост народа".
    Ето ти кратък отговор: не, не е. Също не е и такава, която строи общински детски градини, където аз субсидирам желанието на моите мили съседи да имат деца, които да гледа някой друг. Понеже говорим за една ѝ съща партия - не, ГЕРБ не са "десни" според мен, а са си обикновен огледален образ на БСП. Само че (за да не ме питаш някоя поредна глупост) - това не прави ДеБъ "десни". Ако се беше опитал да вникнеш в написаното, щеше да видиш, че съм уточнил че десни в България няма. Има самообявили се за "градска десница" наследници на стари комунистически родове, които искат да управляват държавата, щото според тях им се полага повече отколкото на шофьорите на бащите им (ГЕРБ).

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  54. 54 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 1979 Весело

    До коментар [#48] от "Santos":

    Цар Страх е върховният главнокомандващ.
    Същото са направили на 9-ти септември 44-та. Арестували са, избили са, откраднали са, "осъдили" са на площади и мегдани и ей ти ВИДИМОСТ за справедливост, видимост за закон, видимост за съд, видимост за религия и ... такава за морал.
    Техният морал, техният закон, тяхната демокрация и нашият страх.
    Е, те това е върховенство!

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  55. 55 Профил на ГЕРБ е равно на посредственост
    ГЕРБ е равно на посредственост
    Рейтинг: Неутрално

    Ама съм сигурен, че като си на маса с други като тебе и много се пенявите колко е "прост народа".
    —цитат от коментар 53 на Тюфлекчия


    Тифлека пак е вкарал в обращение брилянтните си аргументи от сорта на "аз знам всичко за теб, нищо, че нямам хабер кой си".

    Някои неща просто не се променят 😁😁😁

    Сетне се чуди що доказано ерудирани и интелигентни хора го пъдят като мръсно коте от дискусиите.

  56. 56 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2155 Весело

    [quote#26:"K2"][/quote]

    Ами то Бойкикев беше предложил Главния прокурор да се избира от Народното събрание. Значи според аФтора, един и същи човек се бори срещу "срастването на властите" и иска официално да го кодифицира. Е това ако не е оксиморон - здраве му кажи.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58 Профил на ГЕРБ е равно на посредственост
    ГЕРБ е равно на посредственост
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#55] от "ГЕРБ е равно на посредственост":Оооо, Стюпид. Ти гледам пак доказваш, че повече от едно изречение наведнъж не можеш да прочетеш..
    —цитат от коментар 57 на Тюфлекчия


    Ейй, извинявай. Как не се сетих, че в по-нататъшните ти излияния се намира мъдростта на вековете, с която си известен 😁😁

    Нещо се закучи революцията, а?
    —цитат от коментар 57 на Тюфлекчия


    И така да е, не виждам как това е само мой проблем, а не и твой.

  59. 59 Профил на ГЕРБ е равно на посредственост
    ГЕРБ е равно на посредственост
    Рейтинг: Неутрално

    Ами то Бойкикев беше предложил Главния прокурор да се избира от Народното събрание.
    —цитат от коментар 56 на Тюфлекчия


    Кога и къде тва?

  60. 60 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2155 Весело

    Кога и къде тва?
    —цитат от коментар 59 на ГЕРБ е равно на посредственост


    В прословутата си съдебна реформа, дето злият Боко не прокарал. Чакай да позная - ти дори не знаеш какво е искал Бойкикев, ама плющиш на едро, а?

    И така да е, не виждам как това е само мой проблем, а не и твой.
    —цитат от коментар 58 на ГЕРБ е равно на посредственост


    Щото аз смяната на властта я правя на избори, а не мятайки павета. Твърде много CNN гледаш и нещо си се превъзбудил ми се струва. Дон Лимон да е ревал скоро, че отдавна не съм си пускал да се посмея?

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  61. 61 Профил на ГЕРБ е равно на посредственост
    ГЕРБ е равно на посредственост
    Рейтинг: Неутрално

    "Ами поне аз разбирам от тези съждения на иначе видни социолози, политици и хора на изкуството, че у нас логическото мислене е в остър дефицит."

    Това, заедно с дефицитът на кураж и честност, е най-големият проблем на България. Ако хората имаха малко повече критическо мислене, никога нямаше един тукмак, неспособен да върже два лафа на кръст, да ни загроби за поне 10, може би 20-30 години напред.

  62. 62 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Неутрално

    До коментар [#41] от "Корки":

    "Няма значение ляво или дясно, важното е русофилите да завземат властта."

    Да попитам: "Кой подари кученце на Путин? Кой плати никомуненужните реактори на Росатом? Кой строи турски поток през България, за да може Газпром да продава газ на Сърбия?"

    Ще да е някой русофоб, няма как да е русофил?

  63. 63 Профил на ГЕРБ е равно на посредственост
    ГЕРБ е равно на посредственост
    Рейтинг: Неутрално

    В прословутата си съдебна реформа, дето злият Боко не прокарал. Чакай да позная - ти дори не знаеш какво е искал Бойкикев, ама плющиш на едро, а?
    —цитат от коментар 60 на Тюфлекчия


    Знам какво е искал. Там нямаше нищо за това Главният прокурор да се избира от Народното събрание, а ти, както обикновено, лъжеш.

  64. 64 Профил на ГЕРБ е равно на посредственост
    ГЕРБ е равно на посредственост
    Рейтинг: Неутрално

    Щото аз смяната на властта я правя на избори, а не мятайки павета.
    —цитат от коментар 60 на Тюфлекчия


    Тоест, си бил за оставнето на власт на Виденов до редовни избори. Разбрах 😁😁😁

  65. 65 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Любопитно

    До коментар [#42] от "Stargate":

    Бихте ли отговорил на двата ми въпроса от пост #17?

    Благодаря!

  66. 66 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 922 Неутрално

    Аргументите не ме убедиха, защото умишлено отново се пропускат един много важен въпрос: когато се бориш за "върховенство на правото", защо твоите знамена са Бабикян /фалшиви новини/, Минеков /стара номенклатура/, Хаджигенов /адвокат на Божков/, Мая Манолова /която предложи Пеевски/, Румен Радев /който се активира, след прокурорско разследване срещу съветниците му и папка на една маса с Гергов/....Действията говорят много повече от думите... а протеста предлага само скучни и неподплътени с действия думи.Сори.
    —цитат от коментар 6 на olexander


    +++

  67. 67 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2057 Неутрално

    "За ляво и дясно ще си говорим, когато имаме върховенство на правото"

    Накратко казано Евгений ни казва че е приемлива целувката между Радан и Йончева. Евгений, даже нямаше нужда от статията ти. Отдавна на историци и анализатори е известно че радикално леви и радикално десни си сътрудничат в събарянето на държави и в довеждането до национални катастрофи.

    УТОЧНЕНИЕ: СТАТИИТЕ ПОД КОИТО ПОСТВАМ ИЗРАЗЯВАТ ИЗЦЯЛО МНЕНИЕТО НА ДНЕВНИК И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЪВПАДАТ С МОЕТО МНЕНИЕ
  68. 68 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4390 Весело

    До коментар [#50] от "Дилема":

    Пост #15 обяснява защо си "запецнал"! 🤣😂

  69. 69 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 1979 Неутрално

    До коментар [#50] от "Дилема":Пост #15 обяснява защо си "запецнал"! 🤣😂
    —цитат от коментар 68 на vassilun


    Изчезвай!

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  70. 70 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2771 Весело

    https://www.24chasa.bg/novini/article/9017936
    Предстоящата Дясно - лява коалиция.

    Еретик
  71. 71 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2172 Неутрално

    До коментар [#17] от "vassilun":

    До коментар [#3] от "Тюфлекчия":"Раданча и Бойкикев са от по-левите."Да попитам: "Дясна партия ли е тази, която иска да пребори картела при горивата с държавна петролна компания? Дясна партия ли е тази, която БЕЗПЛАТНО санира апартамента на пенсионерката баба Пена и на инж. Петров?"Моля за кратък и конкретен отговор!
    —цитат от коментар 17 на vassilun


    За петролния сектор съм го писал неведнъж. Това е стратегически отрасъл и няма проблем картел да бъде разбит с държавна компания за продажби на дребно. Ще повторя, това е стратегически отрасъл и държавната намеса там е почти задължителна! Няма ляво, дясно в случая. След като законите се оказват недостатъчни за забиване на картела, трябват други мерки!

    А за "санирането", там е друга бира. Чисто корупционна практика, която откровено си нанесе щети за 4 милиарда на бюджета. Пари хвърлени на вятъра, т. е. подхвърлени на нашите хора. С тези пари можеха да построят половината АЕЦ-а и без това сме си платили реакторите, които са произведени и ги съхраняваме на склад. Поне щеше да е някаква инвестиция!

  72. 72 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Хм... Има огромна разлика в това как се възприема и пише "върховенството на правото" от човек с лява или дясна идеология. Авторът пише за логическо мислене, а аз се питам къде е неговото...

  73. 73 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    До коментар [#49] от "Роси":

    Точно това е най-важният въпрос: кой ще управлява после.
    И не виждам логиката партии, които не са готови за избори и не биха ги спечелили да искат предсрочни избори. По-логично би било да се подготвят по-добре за изборите в оставащото време.
    Освен ако не играят по свирката на някой друг.

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 75 Профил на ГЕРБ е равно на посредственост
    ГЕРБ е равно на посредственост
    Рейтинг: Неутрално

    Накратко казано Евгений ни казва че е приемлива целувката между Радан и Йончева.
    —цитат от коментар 67 на emil


    Не знам защо би следвало да е неприемлива каквато и да била колаборация на български евродепутати по важни за страната проблеми.

    Слезте от клона бе, ейй.

  76. 76 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2678 Любопитно

    Забелязвайки факта, че това е публикация във Фейсбук на човек, който не е юрист, все пак е дразнещо налагащото се словосъчетание "върховенство на правото". То е "върховенство на закона", другото е прекалено неточно, най-малкото, защото правото за мен е криво за друг, а законът е закон!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  77. 77 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2301 Неутрално

    Какво ДЯСНО има в ГЕРБ ?? Колко КАПИТАЛА на ГЕРБ е десен ...?? Мииииии 25 души собственици на 80% от земята , но щели да изтеглят ..., ако не ги ГУШАТ със субсидии Колко нормално е дадено лице да притежава 100 000 декара ?? Ако няма СУБСИДИИ ,това остава в ТРЪНИ,но вече няма и хора по селата. Ако дясно означава да имаш 100 000 декара , другата стрна на медала е обезлюдяване ( гледат се три култури)
    Строителните фирми ГЕРБ/ДПС........е до една кесят на държавната ясла . Строителството не 100.......... 1000% зависи от парите на държавата. Понеже има ВРЪЩАНКИ , то реално отговаря на 50% от вложените ресурси ? И
    това ли е дясно ?? Търговски мрежи, те до една си гледат ПЕЧАЛБАТА , по евтино месо ( 20 годишно) , по евтини всичко. До една фирмите СА С МОНОПОЛНО ВЛИЯНИЕ ( купуват се всякакви контроли и митници) И това ли е дясно ?? Трябва да изясним какво разбираме за едното ,и какво за другото. Сегашната система е направена ТАКА, че да пълни чекмеджета ..а не да улеснява хората!

  78. 78 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#76] от "etty1":

    В НРБ също е имало "върховенство на правото", но с малката подробност, че правото произтича от партията. Различните видове правни системи регулират и способстват за различен вид обществени взаимоотношения. Западният тип правна система регулира отношенията между независими свободни пазарни агенти, а азиатските правни системи регулират отношенията между господар и поданици.

  79. 79 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 3824 Весело

    У нас понастоящем е правилно да се говори за " КРИВОТО " , било до дясно или ляво......веднага всички съмнения се изпаряват !

  80. 80 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1282 Любопитно

    Обективно погледнато, в мешерето има върховенство на правото. Кога ще почнат да си говорят за ляво и дясно?

  81. 81 Профил на abc
    abc
    Рейтинг: 569 Неутрално

    Авторът е абсолютно прав, фундамента на демокрацията е в разделението на властите, върховенството на закона, неприкосновеността на частната собственост и зачитане на гражданските права. Без тези базови ценности едно общество не може да бъде демократично. Когато в държавата бъдат похитени тези ценности дълг на гражданите е да ги защитят и да отстранят похитителите от обществения живот, и трябва да действат заедно независимо от своите тесни политически убеждения.

  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  83. 83 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3840 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Правилно и Браво.

    Изразът циркуляр (циркулиращ) "върховенство на закона" е неудачен,
    защото предизвиква повече въпроси проблеми, околкото отговори/решения.

    Законносъобразност vs Беззаконние се мери в контекст на Йерархия от закони
    с Върховен отгоре, но и това не е достатъчно.

    Беззаконие над Върховенство или под или встрани... закон го не лови.
    Защо е така?

    Законодателят казал
    Върховният закон Действа и даже е Непосредствено действащ (Чл. 5),
    но това са различни неща.

    Действащ закон значи закон Валиден в определен период време.
    Недействащ: Невалиден.

    Непосредствено действащ (Върховният) значи, каквото казва изрично.
    Изрично казва и че Не допуска противоречащи закони.

    Тоест Върховният Не допуска закони и законови норми
    заменки, подменки, посредници.

    Дотук, относно закони и законови норми.
    Това само, Не е право.

    Въпросът за "законни права" Е правен въпрос.

    Ако не съществуваше реалност конкуренция между индивиди,
    не би имало нужда от закон с правила и абстракцията права.

    Всеки казус е спор между права.
    Законов спор ако е, между (на страни) законни права.

    Първо: Истинната информация от/в спора - преди другата
    (ако има истинна ; винаги има).

    Второ: Правни квалификации за страните,
    сиреч Законни права и отговорности за всяка от страните,
    предвид информацията по спора, определена за Истинна.

    Веднъж като имаш Законосъобразно определени Права за всяка от страните,
    Съотношението на Права между страни е налично и ясно "като на длан".

    Правосъдна Справедливост:"в кърпа вързана" (почти)

    "За ляво и дясно ще си говорим, когато имаме върховенство на правото",
    Евгений Кънев

  84. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  85. 85 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3840 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Имат прелести двете?
    Я пак.

    Не сме чули видели каручка с юро пачки и блокчета злато
    да дефилира и афишира товара си на Магистрала.

    Преобладаващо верски подобно:
    шумкарски рефлекс нагоре през Балкана,
    къде шума няма.

    Изоставил чужда каручка.
    Натоварил чужда коза.
    Нагорно, по сух сипей, опъва сега.

    Суворов с Алпите по-лесно справил се.
    Против Наполеона

    До коментар [#2] от "znaya":
    Не, защото към върховенството на правото има
    ляв и десен път.

    А е важно по какъв път ще минеш - дали е магистрала или е някоя
    козя пътечка - имат си различни прелести двете.

  86. 86 Профил на niki7
    niki7
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Само защитата на малцинствата не разбрах в какъв ред на мисли я споменава.

  87. 87 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3604 Весело

    Само защитата на малцинствата не разбрах в какъв ред на мисли я споменава.
    —цитат от коментар 86 на niki7


    За да го препечатат у Дневник, защо!

  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  89. 89 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2678 Весело

    До коментар [#78] от "irobot":

    Това прави лапсуса още по-любопитен.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  90. 90 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2662 Неутрално

    До коментар [#41] от "Корки":

    Аз като гледам са си на власт в момента русофилите.
    Може да си сигурен, че тука скоро няма да изпуснат властта...

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  91. 91 Профил на vik
    vik
    Рейтинг: 715 Неутрално

    [quote#38:"xm..."][/quote]

    Моля, припомнете ни след както се случи с Атина и Рим след 'крачките'им в ляво.

    'progressives' is the politically correct word for communists
  92. 92 Профил на nxl27679751
    nxl27679751
    Рейтинг: 813 Весело

    "За ляво и дясно ще си говорим, когато имаме върховенство на правото"

    Достатъчно ми беше да прочета заглавието. Още един умньо, който ни акъли и оборва професионалните политолози. Излиза, че през прехода сме си ГУБИЛИ ВРЕМЕТО ДИСКУТИРАЙКИ НА ТЕМА "ЛЯВО-ДЯСНО" защото не сме постигнали ВЪРХОВЕНСТВОТО НА ПРАВОТО.
    Добре, че този ДОКТОР поне не лекува!

  93. 93 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 715 Весело

    До коментар [#85] от "dnevnikar":

    Суворов с армия, има една друга по-древна история в алпите - на Ханибал със слоновете, макар и той с армия. А народ е друго, там трябва и рампи за трудно подвижни, не можеш да ги изоставиш в планината, там има с крехка психика, на които една маска не можеш да сложиш според майките им, да не говорим да ги наюркаш по сипеите със козите.

  94. 94 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    До коментар [#41] от "Корки":Аз като гледам са си на власт в момента русофилите.
    —цитат от коментар 90 на GMO VACCINES CHEMICALS


    Ако ррешетниковото хвърчило докопа власта, ни чакат няколко големи шлема.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK