Бюджет 2021 – рекордно харчене и нито една антикризисна мярка

Ако успееш да осигуриш и симпатиите на пенсионерите, си направо фаворит за изборите. Неслучайно почти всички фискални мерки са в тази посока.

© Юлия Лазарова

Ако успееш да осигуриш и симпатиите на пенсионерите, си направо фаворит за изборите. Неслучайно почти всички фискални мерки са в тази посока.



Анализът е препубликуван от страницата на ЕКИП - Експертен клуб за икономика и политика.


Хюстън, имаме проблем. Съдейки по всички новини и изказвания от страна на правителството по темата, изглежда, че Бюджет 2021 ще е най-разточителният от много, много време насам. Целият процес по изготвяне на бюджета и дискусиите, които го ображдат, са изключително озадачаващи за всеки човек с базова икономическа грамотност. Защо в момент на криза, затруднена бизнес активност, повишен риск от безработица и свиващи се данъчни приходи се говори почти само и единствено за социални харчове?


Основните фискални мерки - купуване на гласове?




В таблицата долу можете да видите всички големи фискални мерки, които правителството е обявило, че ще включи в Бюджет 2021 досега. Забележете, че всички са в социалната сфера от разходната страна на бюджета, без изключение. Няма нито една мярка по отношение на приходната част, по отношение на данъците. Отгоре на това, всички разходни мерки са експанзивни, тоест насочени към увеличаване, а не намаляване на разходите. Вдигане на заплати, вдигане на пенсии, разширяване на обхвата на социални помощи и т.н.


Таблица 1: Основни фискални мерки в Бюджет 2021, обявени досега:


Бюджет 2021 – рекордно харчене и нито една антикризисна мярка


Не се говори за никакви реформи на данъчната система, на регулаторната рамка, никакви реформи, които биха стимулирали частните инвестиции. Освен ако не броим временното сваляне на ДДС за храни и напитки в заведенията, но това беше мярка въведена още през тази година. За следващата все още не се предвижда никакво сваляне на данъци, а до финализирането на бюджета остават броени седмици.


Реформи? Там, където отиваме, не ни трябват реформи!


Всъщност единствените реформи, които се предвиждат от правителството, са такива, които биха му позволили да харчи повече. По отношение на фискалните правила вече са предложени две ключови промени. Първата касае Закона за публичните финанси, в частта която регулира какъв е максималният допустим размер на бюджетния дефицит. Досега той беше 2% от БВП, но правителството предлага да се увеличи на 3%. Освен това се предлага и разходването на средства от Европейския съюз да се извади от разходната част на консолидираната фискална програма. Целта е така да се заобиколи правилото, което постановява, че държавата не може да харчи повече от 40% от БВП.


Разбира се, разпускането на фискалните правила ни се представя като необходимост в период на необичайни и кризисни обстоятелства. Казва ни се, че дефицитът трябва да е по-висок, за да може държавата да харчи повече, за да пребори пандемията и икономическата криза причинена от нея. Но така ли е наистина?


Помислете внимателно за основните разходни мерки обявени от правителството досега. Според вас коя от тях е директно насочена към борба с конкретните икономически ефекти от пандемията? Увеличаването на пенсиите и месечните добавки към тях? Не, пенсионерите не са пострадали от кризата, те няма как да загубят работата си или да им спадне доходът. Те разчитат почти изцяло на фиксиран доход от държавата, а той е останал непроменен.


Логика всяка тука оставете


Ами социалните помощи? За разширяването на мащаба на детските надбавки се изговори много през последните седмици, конкретно във връзка със "справедливостта" на този тип социална помощ. Но логиката и от принципна и от финансова гледна точка е елементарна.


Първо, социалните помощи са за бедните, хората с ниски доходи, а не със средни и високи. Второ, от финансова гледна точка колко съществена помощ ще окажат 40 лв. за семейство с общ доход 4 000 лв. или дори 2 000? Пропорционалното увеличение на дохода на такъв тип семейства е съответно 2% и 1% за едно дете. Тези пари буквално няма да бъдат усетени от тези семейства. Какъв е смисълът тогава и на тях да се дават тези пари? Особено с оглед на това, че сме в криза, парите в бюджета са кът, а и има далеч по-нуждаещи се домакинства - тези в състояние на бедност или риск от бедност.


Останаха заплатите на служителите в публичния сектор. Тук, поне в някои отношения, правителството се е опитало да вкара някакво минимално ниво на логика. Спомнете си, че преди няколко месеца се увеличиха заплатите на служители в 34 отделни администрации, за които управляващите твърдят, че работят на "първа линия" в борбата с коронавируса. Разбира се, доколко наистина е така може да се спори. Малкото логика свършва дотук обаче, защото през 2021 се увеличават и с 20% заплатите в общинските администрации, а с 10% се покачват всички заплати в бюджетната сфера, както се случваше ежегодно през последните няколко години.


Както нееднократно сме казвали през последните няколко години, подобна мярка е неразумна дори в периоди на икономически бум, камо ли рецесия. Масовото увеличаване на заплати на калпак без реформи и без дори никаква приоритизация е изключително порочна мярка, особено в държава с доста раздуда публична администрация, каквато е България. Кризата и спадът на приходите в хазната можеше да изиграе ролята на стимул най-сетне да се проведе някаква реформа в това отношение, да се приоритизира дигитализацията на изключително изостаналия модел на публично управление и съкращаване на броя държавни служители. Уви, случва се точно обратното.


Криза? Бюджет 2021 признава само избори


Отгоре на всичко това от синдикатите настояват за още по-голямо увеличение на заплатите в публичния сектор, а служителите на МВР искат допълнително увеличение конкретно на своите заплати иначе ще протестират. Ако това се случи правителството е много вероятно да се огъне, предвид протестната и предизборна обстановка в страната.


Като цяло всъщност именно в тази посока са насочени мерките на правителството - към успокояване на съществуващо (или потенциално) обществено недоволство и, нека си го кажем, купуване на гласове за изборите догодина. Именно раздудостта на размера на държавния сектор в България го прави толкова потентна банка за гласове. Ако успееш да осигуриш и симпатиите на пенсионерите, си направо фаворит за изборите. Неслучайно почти всички фискални мерки са в тази посока.


Докато правителството се опитва да си купи гласове, раздавайки пари на пенсионери и държавни служители, частният сектор, тази част от икономиката, която всъщност произвежда нещо, а не само преразпределя, продължава да страда. Кризата удари именно работещите в частния сектор - да сте чули някой държавен служител да е бил съкратен заради пандемията? Или да му е паднала заплата? Разбира се, че не. Работните места и заплатите в публичния сектор винаги са много по-устойчиви по време на криза, защото дали те ще намалеят или не в крайна се влияе най-вече от политически, а не икономически фактори.


Частен сектор? Кучета го яли частния сектор


В частния сектор обаче, когато парите започнат да свършват или просто да намаляват, съкращаване на заплати и работни места е почти неизбежно. Да не говорим за преустановяването на планирани инвестиции, което е най-същественият проблем в дългосрочен план. Както повтаряме още от март, когато започна пандемията, антикризисните икономически мерки трябва да са насочени в тази посока. Стимулирането на инвестициите трябва да е приоритет, защото от тях зависи и състоянието на пазара на труда - колко работни места има и колко добре платени са.


Уви, Бюджет 2021 се очертава като пълно разочарование. Не само, че правителството не провежда адекватни политики за възстановяване, но и раздува разходната част до рекордни размери. И то за социални плащания и заплати, дори не за инвестиции, които в комбинация с реформи и оптимизации може би биха могли да подобрят продуктивността на публичния сектор.


Премиерът Борисов беше прав като каза, че ни очаква тежка зима. Очаква ни и тежка 2021 г. Най-вече заради собствените му политики.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (90)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sbaleev
    sbaleev
    Рейтинг: 654 Неутрално



    Проблемите на България не са платените , жалки и смешни така наречени протести на Радев, Ицето и черепа!!

    Проблемите на България са два:

    Първият е, очертаващата се жестока икономическа криза !

    И вторият е, санитарната такава- непрекъснато увеличаващият се брой на починали от Ковид-19 хора !
    Само за последното денонощие са починали отново 14 човека, мир на праха им, а са се заразили нови 998 човека !
    В интензивните отделения на страната са настанени над 60 пациенти !

    ( в света положението също е много лошо-близо 38 000 000 заразени и близо 1 100 000 починали)

    И по-лошо ще става, за мое най-голямо съжаление..

    Та, затова казвам, не е нужно да се обръща всекидневно внимание на поредния провалил се отдавна ПУЧ на олигарсите и мафията в България!!

    Бъдете здрави..🍀

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Един камерунец ме укрехна, как са преебавили немската социална система. Жената като бременна идва в Германия и ражда. Получава тукашните социални помощи от 350€ на дете.
    В Румъния детските надбавки били 19€ на дете, затова много румънци се регистрират като местоживеене в Германия, да касирват детските надбавки, румънските им родители обаче работят в Германия, децата обаче живеят в Румъния.

    Австрийците искат да се плащат толкова детски надбавки, колкото се плащат в съответната държава. И аз мисля, че това е решението.

    Има много българи тука в Германия с фалшиви актове за раждане на измислени деца, които в реалност не съществуват. Струва да се изкара такъв документ, от официално място, но скъпо

    Es muß Geld fließen!
  5. 5 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Аз като при смяна на жилище също трябваше да направя пререгистрация в бюрото по местоживеене. Искаше се от мен хазаяина да ми подпише документ, че живея при него, давам го в бюрото по местоживеене.

    Преди 20 години го нямаше това. Изглежда има много измами с измислени адреси, за да се касирват детски добавки.

    Самата идея кара некриминалните да стават такива. Да се касирват 350€ всеки месец допълнително към социалната помощ.
    Всеки ебава немската държава, защо не и аз.
    Негъра в съседното жилище май не работи, има лека кола, която я следя от прозореца, знам номера. Знам кога излиза и обратно влиза, единствено само него следя. Жената я следя, кога излиза с детската количка и къде ходи, там има интересна информация.

    Преди две години на вратата към 4 часа сутрин чукаха от полицията, търсеха някой си Tsague, на етажа нямаше такъв с такова име, препратих ги на долният етаж. Интересното беше, някой им беше отворил долу входната врата, и много яко бумкаха на вратата, аз бях заспал и ме събудиха и станах да им отворя. Тепърва не разбрах, какво искат от мен, търсеха някакво лице. Типа по-късно разбрах, живее долу, камерунеца

    Es muß Geld fließen!
  6. 6 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    Спомням си Дянков с постната пица и замразената минимална заплата. "Криза е!", беше дежурното оправдание до 2013 г. А междувременно, цените по магазините разтяха. Тези на ток, вода и парно - също. КТБ беше източена. И хората излезнаха по улиците. Пари се намериха веднага - и за пенсии, и за заплати. Вожда си взе поука и сега раздава пари на килограм. А, "След нас и потоп",да ме прощава Йозеф Томан, че го цитирам.

  7. 7 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3536 Любопитно

    Интересно дали догодина ще остане мярката 60:40, която, макар и с доста резерви и доволно скърцане и бюрократщина, изглежда помогна на доста хора да запазят работатат си. Не е ясно и дали държавата ще поема изцяло или частично риска по новоотпуснати кредити за малък и среден бизнес - това го имаше в някакви антикризисни мерки, какво стана, не се знае.
    Все още не сме видели проект на бюджет 2021 г. Дано авторите на текста не се окажат напълно прави.

  8. 8 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 882 Неутрално

    По време на извънредната обстановка правителството наля 500 милн. за бизнеса на една частна банка и нито лев компенсация за хората.
    Герб превърна хората в машина за плащане на данъци и огромните сметки на монополистите.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 838 Неутрално

    "политическа криза" в БГ инспирирана и финансирана от Американското посолство вече даде дивидент, и то в размер 100 * (разходите за протеста):

    - говори се за нови 2-3 млрд за американски самолети
    29 септември 2020 г
    Правителството обмисля да купи от САЩ още 8 F-16 и 3D радари
    https://www.mediapool.bg/pravitelstvoto-obmislya-da-kupi-ot-sasht-oshte-8-f-16-i-3d-radari-news312560.html

    - дадохме 100 млн за летище на американските самолети (дефакто на Пентагона даваме 100 млн):
    26 Авг. 2020
    Кабинетът дава още 100 млн. лв. заради изтребителите F-16
    https://www.segabg.com/hot/category-bulgaria/kabinetut-dava-oshte-100-mln-lv-zaradi-iztrebitelite-f-16

    - дадохме пари за 20% за терминал за американски втечнен газ в Гърция
    24.08.2020 14:55
    "Булгартрансгаз" придоби 20% от терминала за втечнен газ до Александруполис
    https://www.investor.bg/energetika/472/a/bulgartransgaz-pridobi-20-ot-terminala-za-vtechnen-gaz-do-aleksandrupolis-310768/

    - дадохме 40 лн лева за военна инфраструктура за "Три морета"
    България ще участва в инвестиционния фонд към международната инициатива "Три морета" с вноска от 20 млн. евро,
    https://www.mediapool.bg/bulgaria-shte-uchastva-s-20-mln-evro-v-initsiativata-tri-moreta-news311606.html


    --------------------------------
    Всички тези пари се дадоха след като почнаха протестите - август и септември, и са само за американски компании или за американски военни инициативи.
    Общо ако се купят новите 8 самолети ще отидат пари от българския бюдежет над 3 млрд лева !

    А сега се сетете защо единственото посолство което подкрепи протестите беше аериканското:
    13 юли 2020
    Посолството на САЩ подкрепи протестите
    https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2020/07/13/4090769_posolstvoto_na_sasht_podkrepi_protestite/

    И заЩо Дневник, медиапул, Свободна Европа (америкаснки медии) така яросно подкрепят протеста.

    И се сетете кои плаща на Отровното Трио и компания да хули правителството на България.
    Парите дето Козяк ги е дало за протест не са повече от 10 милиона, а вече има дивидент от над 3 млрд лева !!!
    300 пъти ще избият парите за Бабикян и подобни, и ще ги избият от бюджета на Бъглария.

  11. 11 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 882 Неутрално

    Затова Борисов в началото на юли, когато бяха истинските и големите протести, беше обявил на посолствата, че протестите ще спрат на 16 юли, а на 15 юли вечерта взе оставката на Горанов.

  12. 12 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    Да му мислят следващите поколения , защото се трупа дълг , а няма реформи!

  13. 13 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    Ееее, не! Трудно асимилирах глупостите и злобата заложена от автора в написаното! Чака се стагнация, а той настоява за вдигане на данъци!!!!! Защо? За да доубие малкото останало работещо?
    Вдигали се социални харчове и подпомагане на бедните!!! А какво предлага автора, да спрем пенсиите и да измират пенсионерите защото са тежест?
    И пак призиви за реформи. Какви реформи, кое и как? Автора не знае но иска реформи, сигурно първа точка е "съдебна реформа" и оставка на главен прокурор!!! Това е, плращат ни да пишем и призоваваме за оставки на правителство и прокурор..... за да седнат гладните червени бацили на тучната трапеза! Плащат ни пишем.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  14. 14 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    Купуване на гласове с парите на гласоподавателите. ☠️

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  15. 15 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    До коментар [#1] от "sbaleev":

    +++++ но:
    "Та, затова казвам, не е нужно да се обръща всекидневно внимание на поредния провалил се отдавна ПУЧ на олигарсите и мафията в България!!"
    Като вемат властта Корни, РРадев, Маямата, Черепа..... веднага ще изчезне и Ковид кризата и икономическат акриза!!!! ХаджиБабикянМинеков и Слави като вълшебници ще премахнат болести, недоимък, за дни ще избуят комините на нова промишленост, България ще бъде залята от инвестиции и пари...
    Мдаа...

    Русия- проказата на планетата Земя.
  16. 16 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Да му мислят следващите поколения , защото се трупа дълг , а няма реформи!
    —цитат от коментар 12 на bat_plamen


    Затова и харчат като за последно.

    Ще бъде трудно, но ГЕРБ няма да е не заобиколим фактор догодина.
    Никой здравомислещ няма да гласува за прости хора

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  17. 17 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#13] от "chichka":

    Кой плаща данъците в държавата :
    частният сектор или държавната администрация ?
    Откъде идват пригодите в хазната ?

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  18. 18 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    Интересно къде е завършил авторът. Сигурно в Москва 1989 година.
    Увеличаването на доходите на зависимите от Държавата е най-бързият и най-честен път за стимулиране на икономиката. Така правят в развитите капиталистически страни.
    А авторът иска по комунистически държавата да излива в производството . Пълен левичарски ужас

  19. 19 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    Ще бъде трудно, но ГЕРБ няма да е не заобиколим фактор догодина.
    —цитат от коментар 16 на nessarox


    Браво революционери!!!!От "оставка веднага" и "съд и затвор за хунтата",след 100 дни бунтове и велики въстания,стигнахте до логичния извод :Изборите ще са редовните догодина и ГЕРБ пак ще е фактор,но не толкова незаобиколим.

  20. 20 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 882 Неутрално

    До коментар [#13] от "chichka":Кой плаща данъците в държавата :частният сектор или държавната администрация ?Откъде идват пригодите в хазната ?
    —цитат от коментар 17 на nessarox


    Данъци плащат и частния сектор, и държавната администрация. Държавата има огромни постъпления от такси и глоби, които са разход за хората. Ние сме държавата, която за много неща хората плащат и данък, и такси.

  21. 21 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#18] от "Да вярваме на истината":Интересно къде е завършил авторът. Сигурно в Москва 1989 година"

    Ако си извадите главата от мястото където никога не огрява слънцето, щяхте да знаете че авторът е младо момче завършило УНСС.
    А колкото до стимулирането на липсващата икономика е достатъчно да погледнете бацев паток - и тръбите руски и персонала руски и машините руски. А 5 милиарда ги плащат данкоплатците, като не пропускате отчисленията за шкафчето.

  22. 22 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#1] от "sbaleev":

    Аз не виждам огромна икономическа криза за България. Даже туризмът се окопити. А ресторантите и туристическият бранш се нуждаят от смешните 500 милиона.
    Заводите в България си работят на пълна пара. Затова като се говори за криза трябва да се посочи и кои заводи да затворени.
    В повечето случаи работят на повече смени.
    Даже заводите за кранове в Габрово си работят. Да не говорим за оръжията. Инструментите също защото китайските, индийските и прочие заводи не са ясни и минаха на смени. А изделията свързани с Ковида пък съвсем.
    Даже Американ Стандарт си работи.
    Гледам на митницата ТИР след ТИР в сряда имах работа там.
    А разни изделия като помпички както казва собственика трябва да отварял още два завода като гледал поръчките.
    Та няма затворени заводи. Безработица 7%.

  23. 23 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    До коментар [#21] от "telqk":

    "А колкото до стимулирането на липсващата икономика е достатъчно да погледнете бацев паток - и тръбите руски и персонала руски и машините руски. А 5 милиарда ги плащат данкоплатците, като не пропускате отчисленията за шкафчето."

    И дълбачката руска, и портът руски...

    Откакто стана ясно, че по потока никога няма да потече газ (Турция отряза руснаците), лъсна грозната истина: единствената причина да се строи е да дадем едни милиарди на Москва.

    Същото и за Белене, само че там милиардите са много, много повече.

    Важното е, че Бойко Борисов е евроатлантик и последна преграда пред руските домоквания на Балканите.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  24. 24 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#21] от "telqk":

    Да. Като си извадя главата какво виждам.
    За пръв път газопреносната система в България не е собственост на Газпром. Явно много страдате от това. Второ струва 2,6 милиарда лева с ДДС.
    Трето аз съм Против държавата да е собственик на газопреносната мрежа. И не мърдам от това. Трябва да се продаде за 20 милиарда лева и да събира данъци, а не да се разправя с газа както призовава ЕС.
    Но самият строеж също стимулира икономиката.

  25. 25 Профил на und16569194
    und16569194
    Рейтинг: 242 Любопитно

    Когато става дума за добро и лошо управление, за кадърно и некадърно управление е редно да работим с цифри и да ги съпоставяме.
    Та в тази връзка е полезно да се извадят статистически данни по следните въпроси:
    - колко новооткрити работни места има за последните три години?
    -колко хора успяха да запазят работните си места от март до сега( по мерките за подкрепа на малкия, средния и големия бизнес)?
    -има ли и ако да- колко е увеличението/намалението на безработните в БТ?
    -с колко се увеличиха минималните пенсии?
    -с колко надбавките за деца на социално слабите и безработни семейства?
    -как се промени бюджета на едно средностатистическо семейство ( данъци, такси, соц.и здр. осигуровки, лекарства и медицинско обслужване, лихви по кредити за жилище и бизнес)?

  26. 26 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3416 Неутрално

    До коментар [#10] от "WWW":
    говори се за нови 2-3 млрд за американски самолети
    29 септември 2020 г

    И накрая ще имаш малка, но бойна авиация, каквато сега е свалена на земята.
    Кажи маркуча на Баце, опс на Путен за чий го платихме, па го строят руснаци и белоруси? Щял твоят любим да отвори хиляди работни места, щели сме да диверсифицираме доставките на газ бля,бля...
    Нищо от това . Само дето платихме три млрда!
    Не плачи, дете! Татко Боко е напълно "невинен"!

  27. 27 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#24] от "Да вярваме на истината":

    Явно не си я извадил напълно - посочената сума е само за полагане на тръби, удобно се пропуска и строежа на две компресорни станции, както и деветте километра от турската граница до компресорна станция Лозенец както и нейното разширение. Освен това транбалканския газопровод стои неизползваем като удобно упростихме в размер от 1 милиард за резервираност и транзит. И да не забравяме, че прословутото намаление на газа в замяна на промяна на входната точка по искане на Газпром на практика не се случи.

  28. 28 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#27] от "telqk":

    В момента търсенето на газ и петрол е такова, че не е ясно, че да се тормозя за газопровод, който не се прави с пари от бюджета, а от Булгартрансгаз 400 милиона заем и 1 милиард евро от Саудитска Арабия.

  29. 29 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1886 Неутрално

    Ако се подпомогнат пенсионерите, особено тези с най–ниските пенсии – лошо. Ако не се подпомогнат – пак лошо. Ако се подпомогне бизнеса – лошо. Ако не се подпомогне – пак лошо. Изобщо ако искаш да да очерниш някого – винаги можеш. Не твърдя, че това правителство е прекрасно, но като си представя какво правителство ни чака, тръпки ме побиват.

  30. 30 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    какво правителство ни чака,
    —цитат от коментар 29 на stedim


    Най вероятно следващото правителство ще е коалиция ГЕРБ,Слави и ,евентуално патриотите.Премиер,някой технократ, Боко остава шеф на партията си.Ще видим.

  31. 31 Профил на Danail Mindov
    Danail Mindov
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#13] от "chichka":

    Умник пенсионерите поне ще взимат пенсиите си които за сега са им гарантирани и според теб защо сега ги вдигат "ПЪПЕШ"? Само частния сектор налива пари в бюджета а държавата харчи поне да бе помогнала адекватно на Бизнеса за да има повече приходи в Държавата. Та администрация, полиция и т. н. Са на хранилка без да свършват някаква адекватно работа но това са гласоподаватели. Пък после циганите ни били виновни да ама НЕ.

  32. 32 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 904 Неутрално

    Дайте да харчим(крадем) като за последно !!!

  33. 33 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#28] от "Да вярваме на истината":

    Напротив прави се точно с пари от бюджета -защото след като не се изплати от транзит, въобще не е ясно дали въобще ще се транзитира нещо порави възможност от санкции а и компресорите са американск или ще се плати от БУЛГАРТРАНСГАЗ т.е държавата или става руска собственост което май е целта на башбаканина. И най-важното не се отварят работни места което удобно премълчавате освен за бибитко да обикаля като улав и да убеждава путя!

  34. 34 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#25] от "und16569194":

    Добавките към пенсиите не са увеличение на пенсията.

    2021 г евентуално ще бъдат увеличени.

    Относно мерките за малките и средните фирми е добре да се знае, че някои се възползваха за помощите , и след три месеца / така беше заложено по програма за заетост/ , повечето служители отидоха на борсата.
    Добре е да се знае и какво увеличение има на газ,ток, вода и основни храни за последните три години .

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  35. 35 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#23] от "Norman Granz":

    На практика БХ с този паток компенсира загубите на ВТБ от кражата на КТБ. И няма как да не ги компенсира оти страхът от пестициди е голям.

  36. 36 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 1942 Весело

    Съставителите на бюджета не виждат да има криза. Като няма криза, няма и антикризисни мерки. Мноо просто!

  37. 37 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    До коментар [#35] от "telqk":

    "На практика БХ с този паток компенсира загубите на ВТБ от кражата на КТБ."

    Да, знам това.

    "И няма как да не ги компенсира оти страхът от пестициди е голям."

    Както беше писал един колега - може да има наплив на руски туристи да разглеждат катедралата в Банкя. ;)

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  38. 38 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    Вече много често си спомням финалните кадри от филма "Дунав мост" ( когато главните герои напускаха страната с едно микробусче) - "Накрая в тази страна че останат само циганите и полицаите" . Сега може да се добавят и заетите в държавната и общинска администрация. Тогава през 90-те изглежда те не са се стрували на сценаристите такъв фактор за стимулиране на емиграцията.

  39. 39 Профил на БГА Балкан
    БГА Балкан
    Рейтинг: 565 Неутрално

    "Реформи?"

    От постояни реформи сме на дъното и продължаваме да копаем. Тъкмо бг реформаторите и бг бизнеса научиха хората да работят за безпари и те взеха че мигрираха в белите държави. В страната на реформите останаха само цветнокожите "сънародници". Но те на реформа не се потдават.

    И в морето ми е до колене .....................
  40. 40 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    защото след като не се изплати от транзит, въобще не е ясно дали въобще ще се транзитира нещо порави възможност от санкции а и компресорите са американск или ще се плати от БУЛГАРТРАНСГАЗ т.е държавата или става руска собственост което май е целта на башбаканина.
    —цитат от коментар 33 на telqk


    Странна логика.Няма да се транзитира нищо,но руснаците,чрез Боко,много напират,потока да стане тяхна собственост.Що им е,като по него няма да тече газ, и умно -красивите не могат да кажат.

  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7484 Неутрално

    До коментар [#22] от "Да вярваме на истината":

    А откъде са тристата хиляди безработни. Докато вземаме кредити, ще кретаме, като почнем да плащаме, тогава ще си говорим.

  42. 42 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3536 Любопитно

    Нека видим проекта за бюджет, Борисов говори едно, след това друго. Краят на ноември. Реформи не чакам, поне да не дава много пари за глупости.

  43. 43 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#40] от "uvtest":

    Кое точно е странното?! Южен паток беше планиран точно по тази схема 51% руско участие т.е. 51% собственост на тръби земя и всичко или казано по-просто класическа схема - следва тайно увеличение на капитала и българската страна участва само формално. НО номерът не мина затова се прилага нова схема заем който уж се изплаща от нещо което няма да се транзитира и с малки букви на кра, че ако транззитните такси не компенсират заема разликата а вслучая всичко се плаща от държавата. За алкашите газ и ядрена енергетика е преди всичко политика и на края търговия чрез монопол.

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  45. 45 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Да му мислят следващите поколения , защото се трупа дълг , а няма реформи!
    —цитат от коментар 12 на bat_plamen


    Няма какво да му мислят младите. Те просто ще се махнат от България!

    То бива простащина, но това на нищо не го прилича вече. Цялата държава става заложник на егото на един тъпанар.

  46. 46 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    До коментар [#43] от "telqk":
    Пак не разбрах,за какво им е на руснаците тръба,по която/по твоите думи/,няма да тече газ.И защо Боко си залага своето и на партията си политическо бъдеще,за да изпълни това им желание?

  47. 47 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Не твърдя, че това правителство е прекрасно, но като си представя какво правителство ни чака, тръпки ме побиват.
    —цитат от коментар 29 на stedim


    Кое е по-зле да могат да ти вземат бизнеса за ден, да не ти отпускат държавни средства, защото не си от правилната партия, да те бутнат в ареста за неопределено време, само защото не мислиш като силните на деня, да те назначават на работа към общината, само ако мислиш като тях? Кое?

  48. 48 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2201 Весело

    До коментар [#46] от "uvtest":

    Тъпо грозните доста по-трудно разбирате - не ви помага ни наливане, ни набиване на акъл, особено ако опорката от флашката липсва.
    Тъбата се строи със средства на данъкоплатците в бойколандия - не със съвтцки средства - що да не цунат нещо за което не са дали и една копейка.

  49. 49 Профил на dlagnikov
    dlagnikov
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Неправилен бюджет-кой е правилния?Общи критични приказки без никакава конкретна алтернатива.Кои са тези реформи, в коя област, как ще се реализират?Този автор беше категорично против въвеждането на еврото в Б-ия.Неговите политически възгледи са против интеграцията ни в Европа.Може би е съидейник с президента, който също е против еврото.

  50. 50 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1776 Весело

    Купуване на гласове с парите на гласоподавателите. ☠️
    —цитат от коментар 14 на Norman Granz


    Има готин лаф в тази връзка.

    Да си благодарен на правителството, защото е отпуснало някакви средства, е все едно да благодариш на банкомата, след като получиш поисканото.

  51. 51 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    До коментар [#47] от "Rational":

    Ей,не спряхте с тези общи приказки,без никаква конкретика.На кой му е взет бизнеса за ден?На кой не са отпуснати средства,щото не е от правилната страна?Кой,поне един кажи,който е бутнат в ареста,щото не мислил ,като силните на деня?Прав беше снощи Любо Дилов,протестът не успя да предаде своите послания сред хората.Затова и ,освен шепата професионални протестъри около шадравана,в страната е тихо и спокойно.

  52. 52 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Неправилен бюджет-кой е правилния?Общи критични приказки без никакава конкретна алтернатива.Кои са тези реформи, в коя област, как ще се реализират?Този автор беше категорично против въвеждането на еврото в Б-ия.Неговите политически възгледи са против интеграцията ни в Европа.Може би е съидейник с президента, който също е против еврото.
    —цитат от коментар 49 на dlagnikov


    Ти функционално неграмотен ли си?

    Пише си ясно в доклада, че подпомагането трябва да се фокусира върху частния сектор. Понеже той е този, който създава стойност и плаща заплатите на лентяите от държавния сектор. И да се намали ДДС за ресторантите не е антикризисна мярка, а начин ресторантьорите да не излязат на протест. Нищо, че редовно укриват осигуровки и данъци.

  53. 53 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1776 Весело

    До коментар [#1] от "sbaleev":+++++ но: "Та, затова казвам, не е нужно да се обръща всекидневно внимание на поредния провалил се отдавна ПУЧ на олигарсите и мафията в България!!" Като вемат властта Корни, РРадев, Маямата, Черепа..... веднага ще изчезне и Ковид кризата и икономическат акриза!!!! ХаджиБабикянМинеков и Слави като вълшебници ще премахнат болести, недоимък, за дни ще избуят комините на нова промишленост, България ще бъде залята от инвестиции и пари... Мдаа...
    —цитат от коментар 15 на chichka


    Повече от тъпо е, другарю, да въртиш в центрофугата невъзможна комбинация от 6-7 имена като контрааргумент срещу най-банално искане една шайка проруски крадци и проруски разбойници да не определят живота на общност от 7 млн. човека.

  54. 54 Профил на equalizer
    equalizer
    Рейтинг: 491 Гневно

    Абе то още няма бюджет, дори проекто такъв, тези смехурковци вече лаят на умряло. При това стилът и тонът на текста не подсказват за никаква експертност, различна от произволен пост във Facebook.
    Социалните мерки са важни, защото във всяка криза страдат най-уязвимите социални слоеве в обществото. Без конкретика за приходите, разходите, приоритетите (отвъд популистките мерки, които са стандартни за предизборната ситуация) няма как да се прави оценка дали целия пакет наречен бюджет е добър или не.
    Единственото изречение с което съм съгласен е това - "Стимулирането на инвестициите трябва да е приоритет, защото от тях зависи и състоянието на пазара на труда - колко работни места има и колко добре платени са".
    Това обаче може да стане чрез европейските антикризисни програми, които не съм сигурен дали и как ще бъдат интегрирани в самия бюджет.

  55. 55 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    До коментар [#48] от "telqk":
    Ясен си.Тръбата се строяла с наши средства,по нея няма да тече газ ,руснаците стотинка не давали, но накрая идвали и си я взимали.Как ще я вземат,защо,какво ще правят с нея....не се казва.Абе,умно-красива логика.

  56. 56 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#47] от "Rational":Ей,не спряхте с тези общи приказки,без никаква конкретика.На кой му е взет бизнеса за ден?На кой не са отпуснати средства,щото не е от правилната страна?Кой,поне един кажи,който е бутнат в ареста,щото не мислил ,като силните на деня?Прав беше снощи Любо Дилов,протестът не успя да предаде своите послания сред хората.Затова и ,освен шепата професионални протестъри около шадравана,в страната е тихо и спокойно.
    —цитат от коментар 51 на uvtest


    Всеки, който е гледал Осемте джуджета му е ясно каква е ситуацията в България. Ако не го виждате вероятно имате пряк интерес от сегашното правителство.

    За ареста - нормално ли е да държат Баневи, Бобоков толкова време вътре? Не ме интересува какви са - прокуратурата или да намери доказателства и да ги осъди или да ги пусне на свобода. Не може хора да се държат месеци наред, само защото Гешев трябва да отчита бройка повдигнати обвинения.

  57. 57 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    До коментар [#1] от "sbaleev":Аз не виждам огромна икономическа криза за България. Даже туризмът се окопити. А ресторантите и туристическият бранш се нуждаят от смешните 500 милиона.Заводите в България си работят на пълна пара. Затова като се говори за криза трябва да се посочи и кои заводи да затворени.В повечето случаи работят на повече смени.Даже заводите за кранове в Габрово си работят. Да не говорим за оръжията. Инструментите също защото китайските, индийските и прочие заводи не са ясни и минаха на смени. А изделията свързани с Ковида пък съвсем.Даже Американ Стандарт си работи.Гледам на митницата ТИР след ТИР в сряда имах работа там.А разни изделия като помпички както казва собственика трябва да отварял още два завода като гледал поръчките.Та няма затворени заводи. Безработица 7%.
    —цитат от коментар 22 на Да вярваме на истината


    Написаното е вярно, но тук е без значение. Важното е някой лумпен да ревне че властта му е виновна и веднага ще го отразят в Дневник и още няколко ТВ!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  58. 58 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    До коментар [#52] от "Rational":

    ++ затова от няколко месеца кръчмите не са видяли от мен нито един лев! Дори вдигнаха цените. Да фалират.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  59. 59 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1776 Любопитно

    До коментар [#21] от "telqk":Да. Като си извадя главата какво виждам.За пръв път газопреносната система в България не е собственост на Газпром. Явно много страдате от това. Второ струва 2,6 милиарда лева с ДДС.Трето аз съм Против държавата да е собственик на газопреносната мрежа. И не мърдам от това. Трябва да се продаде за 20 милиарда лева и да събира данъци, а не да се разправя с газа както призовава ЕС.Но самият строеж също стимулира икономиката.
    —цитат от коментар 24 на Да вярваме на истината


    Кога газопреносната система на България е била собственост на Газпром, габровски макроикономисте?

    А самият строеж наистина силно стимулира руската, белоруската и донякъде италианската икономика.

  60. 60 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    До коментар [#31] от "Danail Mindov":

    Каун, нали ако не беше вдигнал пенсиите, както обещаха в началото на мандата... ти първи щеше да ревнеш, че не изпълнява обещанията! А за 50-те лева питай бабите, които още си носят парите вързани във възел на кърпата! Виждал ли си го по селата. Виждал ли си сълзите в очите им като минат през магазина?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  61. 61 Профил на dlagnikov
    dlagnikov
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#52] от "Rational":

    "Пише си ясно в доклада, че подпомагането трябва да се фокусира върху частния сектор."
    Е какво конкретно трябва да се направи, за да се подпомогне частния сектор не разбрах?

  62. 62 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    Държавната хазна се пълни от частния сектор. Да се раздуват разходите, без да се мисли откъде ще дойдат парите или как да се оптимизира администрацията и да се намали щата, си е чиста проба разсипничество.

  63. 63 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    До коментар [#62] от "Гражданин":

    "Държавната хазна се пълни от частния сектор."

    Това са азбучни истини, които сегашните "десни" управляващи сякаш не разбират.

    Горе един писал, че харченето от бюджета било най-добрият начин да се стимулира икономиката.

    Десен, та десен.

    Както беше казала Баронеса Тачър: Проблемът със социализма е, че чуждите пари рано или късно свършват.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  64. 64 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    До коментар [#56] от "Rational":

    "Всеки, който е гледал Осемте джуджета му е ясно каква е ситуацията в България."

    Между другото, джуджетата се били преместили - помещението се давало под наем.

    Както и бутикът за елитни гащи, сутиени и кинкалерия в БарЦелона.

    Сигурно е съвпадение, не вярвам да е нарочно...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  65. 65 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    До коментар [#56] от "Rational":


    Осемте джуджета ,един който сам се натриса на измамник,сам подписва всичко дадено му,е пример как властта отнема бизнесИ?!?Други такива примери има ли?Според теб,Баневи,Арабаджиеви,Бобокови са в ареста,щото не мислили като управляващите ,така ли?А разправяха,че щото били обвинени в множество престъпления.И,сигурно не са ти казали,ама прокуратурата може да задържа до 72 часа,всичко нагоре е с решение на Българският съд.Та,са седенето на тези невинни агънца в ареста,въпросите към съда ,не към Гешев.

  66. 66 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    До коментар [#4] от "slan777":

    А аз мисля, че не трябва да се бъркаш в работите на германци и австрийци и че е по-добре немците и австрийците да издържат и изхранват "камерунците", отколкото "детските" и социалните им помощи да идват от българския бюджет. ;)

    До коментар [#6] от "Vlado Nikolov":

    И аз си я спомням, но помня и разходите на Станишевото правителство, което през 2008 г., изплашено от очаквания крах на изборите, в прав текст и с цялата наглост, на която е способен комунист, лъжеше, че криза няма и всичко ще ни подмине. Затова изхарчи милиарди от държавен бюджет и фискален резерв в отчаян опит да си купи изборите.
    Сега гледам Борисов, който с най-голямата наглост, на която е способен комунист, харчи милиарди от държавен бюджет и новопривлечени заеми в отчаян опит да си купи предстоящите избори и се чудя оти ги ручахме жабетата десет години, като накрая пак свършихме в същото положение - отчаян комунист опитва да си купи избори с милиарди от държавната хазна.

    До коментар [#13] от "chichka":

    Функционално неграмотен си, драги. Никъде в материала не се говори за вдигане на данъци, точно обратното.

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  67. 67 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    До коментар [#63] от "Norman Granz":

    "Държавната хазна се пълни от частния сектор." Само???А приходите от ДДС /най големите като стойност/,а акцизите,таксите ....те бюджета на Главното мюфтийство ли пълнят?

  68. 68 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1353 Весело

    До коментар [#61] от "dlagnikov":

    Т.е. очакваш една статия да свърши работата на правителството? Нали тогава всички платени труженички на любовта към Герб ще ревнете в един глас "кои са тия екип/демократична България/който-се-е-навил-да-обяснява-колко-нефелен-е-кабинетът-Борисов, че да казват как да се управлява държавата"?
    Честно, не разбирам как не се уморихте да повтаряте като латерна едни и същи жалки опорки, с които да опитвате да неглижирате всяка критика.

    До коментар [#65] от "uvtest":

    "Осемте джуджета ,един който сам се натриса на измамник,сам подписва всичко "

    Значи всичките схеми с Петьо Еврото, с прехвърлянето на собственост на болнично легло, с брата на МВР-министъра, който вози Еврото, с постоянното полицейско присъствие пред "ресторанта", с охранителната фирма, която не допуска съдебен изпълнител, с полицейския началник, който отказва да изпълни законите, с натоварените в багажник късно вечер килограми злато, с полулегалните "претърсвания" и засвидетелстваното участие на специализираната прокуратура във всичко това, са без значение, тъй като имало престъпни действия от страна на едно от замесените лица, така ли?! Хахаха 🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  69. 69 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1776 Весело

    До коментар [#63] от "Norman Granz":"Държавната хазна се пълни от частния сектор." Само???А приходите от ДДС /най големите като стойност/,а акцизите,таксите ....те бюджета на Главното мюфтийство ли пълнят?
    —цитат от коментар 67 на uvtest


    А кой плаща ДДС и акцизи? Министерството на килимите ли?

  70. 70 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    Не става ясно според автора на тоя пасквил как да се разпредели бюджета де. Аз съм сигурен че бивш член на институт за планова икономика ще иска да ги раздаде за социални помощи и по приятелски фирми.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  71. 71 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    "Логиката" в ГЕРБ отдавна е скъсала всякакви връзки с главния мозък, и основно се изразява в размазване, е@ане, срещи с пъдари от джипката, ракия и сланина на накой пън, и най-вече попълването на чекмеджето на вожда. Всичко друго на вятър и мъгла за почитаемите от ГЕРБ.

  72. 72 Профил на Dariya Koleva
    Dariya Koleva
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#62] от "Гражданин":"Държавната хазна се пълни от частния сектор."Това са азбучни истини, ...
    —цитат от коментар 63 на Norman Granz


    Грънчо, пак се опитваш да манипулираш?

    А що си забравил за данък добавена стойност и всички видове акцизи, който формират по-голямата 1аст от бюджета?

  73. 73 Профил на Dariya Koleva
    Dariya Koleva
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    Ееее, не! Трудно асимилирах глупостите и злобата заложена от автора в написаното! Чака се стагнация, а той настоява за вдигане на данъци!!!!! Защо? За да доубие малкото останало работещо? Вдигали се социални харчове и подпомагане на бедните!!! А какво предлага автора, да спрем пенсиите и да измират пенсионерите защото са тежест? И пак призиви за реформи. Какви реформи, кое и как? Автора не знае но иска реформи, сигурно първа точка е "съдебна реформа" и оставка на главен прокурор!!! Това е, плращат ни да пишем и призоваваме за оставки на правителство и прокурор..... за да седнат гладните червени бацили на тучната трапеза! Плащат ни пишем.
    —цитат от коментар 13 на chichka


    Браво, анализът е перфектен!

  74. 74 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    [quote#72:"Dariya Koleva"][/quote]

    И тебе ще питам.

    А кой плаща ДДС и акцизи? Министерството на килимите ли?

  75. 75 Профил на Dariya Koleva
    Dariya Koleva
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    [quote#72:"Dariya Koleva"]
    —цитат от коментар 74 на До руските мекерета
    И тебе ще питам.А кой плаща ДДС и акцизи? Министерството на килимите ли?[/quote]

    Грънчо беше написал, че бюджетът се пълни от данъците на частните фирми, а аз му посочих, че ние потребителите имаме по-голям дял в бюджета! Сега разбра ли?

  76. 76 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2567 Неутрално

    "Увеличаването на пенсиите и месечните добавки към тях? Не, пенсионерите не са пострадали от кризата, те няма как да загубят работата си или да им спадне доходът. Те разчитат почти изцяло на фиксиран доход от държавата, а той е останал непроменен."

    как така няма как да им спадне доходът? пенсионерите имат специфична потребителска кошница, различна от тези с по-добри доходи. предимно храни и лекарства - там увеличението на цените е в порядъка на 15-20-30%, което е катастрофа за тях, както и за социално слабите. как едно смешно 5% увеличение на пенсиите ще помогне?

    а да вдигаш доходите на държавните служители означава парите да отидат директно в дюшеците, което съвсем ще оплеска нещата.

  77. 77 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1776 Весело

    [quote#75:"Dariya Koleva"][/quote]

    Няма ли да се начите да четете?

    Написано е "частния сектор"

    Ти като потребител в кой сектор си? Вегетираш благодарение на Министерството на килимите?

  78. 78 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    До коментар [#64] от "Norman Granz":

    Нормане, обясни ми за тези осем джуджета, моля те. Закъсал героя, свързали го с оправен адвокат-"скъпчия", сключил с него уговорка за оправяне на проблема..... що не каже какъв хонорар е обещал, да не е 50% от резултата и сега да реве, че адвоката-скъпчия си взел хонорара?
    Преди години имах две кюлчета като от чекмеджето. Но децата ми бяха малки и ги изядоха, остана само жълтия станиол, шоколада вътре го опраскаха. Не мога сега да намеря поне едно да пратя на РРадев да се успокои, че и той има кюлче.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  79. 79 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    До коментар [#63] от "Norman Granz":"Държавната хазна се пълни от частния сектор." Само???А приходите от ДДС /най големите като стойност/,а акцизите,таксите ....те бюджета на Главното мюфтийство ли пълнят?
    —цитат от коментар 67 на uvtest


    Е ДДС и акцизите откъде идват тъпанчев? От Марсианците? Голяма част от таксите също са от бизнеса въпреки, че таксите като цяло са незначително перо. Бизнеса създава БВП-то.

  80. 80 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7327 Неутрално

    Флиртуването на властта с пенсионерите няма да ѝ помогне

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  81. 81 Профил на Клюводървец
    Клюводървец
    Рейтинг: 1201 Весело

    В последно време в РБ се навъдиха хиляди ,НПО-та,незнам кви ота,сдружения с безкрайно идеални цели,който дават акъл как да се харчат парите ни.Истината е че когато помощите стигнат директно до джоба на Българина ,тогава им смисъл.А мечтите на отата парите да минат през техните сметки този път няма да се осъществят.

    Ръй! Ръй!
  82. 82 Профил на Раул Драгнев
    Раул Драгнев
    Рейтинг: 101 Весело

    Вулвев изглежда е учил в някоя от школите на "великия икономист" Костав и намира, че антикризисните мерки са предимно спестяване, а не харчене. Харченето е про-кризисна мярка, да? Значи, да спрем всички пенсии и социални плащания, с което ще спестим всички бюджетни пари, а кризата просто ще ни отмине... Е, след седмица-две де, като измрат от глад пенсионерите и социално слабите. Няма такива идиоти като автентичните списуватели на Прокопов...

  83. 83 Профил на Ruse_Island
    Ruse_Island
    Рейтинг: 590 Неутрално

    ...
    Увеличаването на доходите на зависимите от Държавата е най-бързият и най-честен път за стимулиране на икономиката. Така правят в развитите капиталистически страни.А авторът иска по комунистически държавата да излива в производството . Пълен левичарски ужас
    —цитат от коментар 18 на Да вярваме на истината

    Ако е така, защо не го направи Горанов в началото на мандата, че и дефлационна криза имаше? Да бяхме направили пенсиите по хилядарка минимум и заплатите на администрацията по 3 хилки минимум и за няколко години щяхме да догоним средноевропейския стандарт за БВП на калпак. Ехаа, дясноконсервативен рай! Хахах...

  84. 84 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2362 Неутрално

    До коментар [#83] от "Ruse_Island":

    Ами намерили начина и пълнят гушата на държавната администрация ,която е над 5 пъти раздута и не може да стане ясно ,какво работят толкова много чиновници ,апропо ,контролират и рекетират частния бизнес за едни пари .

  85. 85 Профил на cfs34668776
    cfs34668776
    Рейтинг: 97 Неутрално

    До коментар [#1] от "sbaleev":

    Като ти чета драсканиците, едва ли разбра какво пише в нея.
    И колкото по бързо се махне тоя урод тиква ,толкоз по добре за държавата.
    Тоя и екипа му са толкова елементарни, че държавата затъва все повече.
    Накрая ще сме на последно място не само в Европа, но и в света.

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  87. 87 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1807 Весело


    До коментар [#79] от "Гражданин":

    "Е ДДС и акцизите откъде идват тъпанчев?"

    ДДС-то и акцизът идват от крайния потребител. Бизнесът не плаща ДДС, а го прихваща. А някои бизнеси направо го източват, нейде два млрд. лв. годишно.
    Бизнесът плаща под 3 млрд. лв. (корпоративен -2.4 млрд. лв., мита и други данъци - 0.3 млрд.лв.)
    https://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=147392
    А само данъкът върху доходите на физическите лица е 4 млрд. лв. Плюс още 10 млрд. лв. ДДС и 5 млрд. лв. акциз (цигари, алкохол, въглища, дърва и нафта за битово отопление).

  88. 88 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1353 Весело

    До коментар [#18] от "Да вярваме на истината":

    Напълно неадекватен си и халюцинираш зависимости там, където ги няма и няма как да ги има. През 1989 г. авторът още не е ходил на училище, а десетилетия по-късно е завършил висшето си образование в Англия и най-най-НАЙ-последното нещо, което би искал, е държавата да налива пари в каквото и да било. Авторът иска и винаги е искал държавата да остави бизнеса на спокойствие да прави пари.

    "Увеличаването на доходите на зависимите от Държавата е най-бързият и най-честен път за стимулиране на икономиката."
    А тази мозъчна полюция изобщо не смятам да коментирам. Ти, приятелю, изобщо не си наясно какво е ляво и какво е дясно.
    Направи си тоя тест и АКО пребориш срама си, сподели резултатите: https://www.politicalcompass.org/test/bg

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  89. 89 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1807 Любопитно

    До коментар [#88] от "Darulio":

    "държавата да налива пари в каквото и да било."

    Сиреч, държавата да не финансира "Върховенството на закона" (и другите там ценности - солидарност, интегриране, култура")!?

    "Авторът иска и винаги е искал държавата да остави бизнеса на спокойствие да прави пари."

    При 16% от БВП дефицит в държавния бюджет (в САЩ тази година) или държавен дълг, който надхвърля БВП, кой всъщност "прави парите"? Увеличаването на междуфирмената задлъжнялост (35-годишни и 70-годишни облигации на частни компании в САЩ), изобщо създаването на "непоносим дълг" брои ли се за "правене на пари"?
    Отделно държавните регулации, при които по силата на Закона бизнесът "прави пари" (задължителната застраховка "Гражданска отговорност"; лиценз за хазарт; избор на "фърчила", "студен резерв", гЪзпроводи и цели пристанища).

  90. 90 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    До коментар [#89] от "wanderer":

    Да.
    Държавните регулации - включително тези, по силата на които бизнесът прави пари - изкривяват пазара и са вредни в дългосрочен план. САЩ не са тема на разговора, мятането на пари през прозореца на джипката е.

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK