Защо държавата внушава фалшиво спокойствие за коронавируса

Около една трета от пътниците - без маски.

© Юлия Лазарова

Около една трета от пътниците - без маски.



Коментарът е препубликуван от "Дойче веле".


Когато миналата седмица случаите станаха почти хиляда, министърът на здравеопазването каза: "Ситуацията е достатъчно добре контролирана. Идеята не е да налагаме рестрикции, да затваряме, да блокираме... Категорично не. Това не е решение. И числата в България в момента не го налагат. Трябва да проявим гражданска съвест, това е най-важното: когато видите човек без маска, направете му забележка. Така правят всички модерни общества".


"Аман от дърти, бе!"




Ден-два по-рано бяхме постъпили точно така - модерно. Лекомислено (макар и само за две спирки) се бяхме качили в автобус, който се оказа пълен. Около една трета от пътниците - без маски. Включително две момичета до нас, видимо от горните класове. На следващата спирка те тръгнаха да слизат и жена ми най-учтиво каза: "Момичета, трябва да носите маски в автобуса". Тогава едното от тях се обърна, изгледа ни отвисоко и с огромно отвращение отвърна: "Ей, аман от дърти, бе!". След което слезе и със завидно за възрастта си умение продължи да ругае.


Вероятно мнозина, четейки този текст, ще си кажат същото, защото по въпроса за коронавируса сме категорично разделени (незадължително само по възрастов признак). За такива като мен хиляда нови случая на ден са много. И е доста тревожно, когато броят на приетите в болница се удвоява за 20-ина дни. На такива като двете момичета изобщо не им пука. Те даже и не вярват, че има такъв проблем.


На чия страна е властта?


Властта, която не би трябвало да се влияе от настроения, а да действа отговорно в интерес на обществото, очевидно (и от цитата по-горе) мисли по-скоро като втората група. Във всеки случай всячески се опитва да ѝ угоди. Реакцията на властта бе и продължава да бъде (макар и с обратен знак) несъразмерна на опасността, така че резултатът може да се окаже далеч от желания.


През пролетта, когато броят на заразените бе направо нищожен в сравнение с днешния, бяха наложени драстични ограничения. Обяснението бе, че трябва да пазим здравната система от претоварване, за да може тя да посрещне всички, които биха имали нужда от нея. "Минем ли бройката от 100 нови заразени на ден, веднага затваряме", плашеше министър-председателят при първото разхлабване на ограниченията. Бройката скоро бе мината, но махалото вече се бе лашнало в обратната посока и не последва нищо.


Днес, когато числата са десет пъти по-големи и продължават главоломно да нарастват, цари спокойствие. Премиерът продължава да повтаря, че "нашата страна прилага доказано (интересно от какво?) най-правилен подход". "Нямаме абсолютно никакви притеснения", повтаря здравният министър. И страшно внимават случайно да не уплашат някого. Затова не спират да уверяват, че няма да има никакво затваряне (да не би някой да си помисли друго). Както и, че здравната система е стабилна и подготвена "за лечението на всички български граждани по всички области и всички лечебни заведения".


Признаците и сигналите за обратното обаче стават все повече - пълни болници, безкрайно изморен или направо липсващ персонал.


А когато случаите станат 2000?


Безспорно - трябва да се направи всичко възможно, за да се избегнат затварянето на държавата и блокирането на икономиката. Но има много какво друго да се направи, за да бъде забавена вихрещата се епидемия. Разбира се, че не бива да се предизвиква паника. Но държавата трябва да спре да внушава фалшиво безметежно спокойствие и да си влезе в ролята. Включително като наложи строг контрол върху спазването на съществуващите мерки.


Добре е, например, да покаже някой и друг наистина глобен нарушител, вместо да ни съветва да си правим забележки един на друг. Докато отнесем не само ругатните, но и боя от някой по-изнервен противник на ограниченията.


"Спокойно, ситуацията е под контрол", казва властта. Страхувам се обаче, че се намираме по-скоро в ситуация на свободно падане. Какво ли ще говорят в края на тази или другата седмица, ако (когато) случаите станат 2000 или 3000? Да не се окаже тогава, че затварянето, което сега дори не смеят да споменат, е единствено и неизбежно решение?


Засега ни остава само да се молим това да не се случи.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3065 Неутрално

    Ясене, от четвъртък сме с маски на открито.
    Епидемия не се оправя с говорене. Говори се достатъчно.
    И хората са недоволни и от маските, и от говренето.

    Еретик
  2. 2 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3117 Весело

    Фалшивата паника е още по вредна ...

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3446 Любопитно

    Това с маските на открито е откровена глупост, противоречаща на всичко, известно за предаването на вируса до момента. За мен издава паника и безсилие, за вас не знам. Как е възможно да учиш в стая без маска, да вечеряш в ресторант без маска, да се блъскаш в дискотека или бар без маска, но когато тръгнеш да се прибираш пеша, да си сложиш.
    Все ощ евярвам, че спазвайки принципа за доброто и лошото ченге, Борисов ще си напише червена точка и ще махне поредната щуротия в идните дни.

  5. 5 Профил на Rocketman
    Rocketman
    Рейтинг: 0 Неутрално

    ... "На чия страна е властта?..."

    На парите както винаги. Крадат от всичко по много за последно. А това с маските е ела ме ритни. Имитират загриженост и дейност типично в техен стил.

  6. 6 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    Българина не обича да спазва реда. Докато не отнесе сериозна глоба-не му идва акъла.

  7. 7 Профил на lynyrds
    lynyrds
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Първи принцип на държавата е да не и дреме за нас, в случаят се прибавят и най-дърти лъжи.Политиците си гледат изборите и съвсем по политически си калкулират жертвите. До 20-30 на ден са "приемливи".

  8. 8 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 732 Неутрално

    Абсолютно презпредметни писаници.

    „Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”
  9. 9 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    Защото, управляващите да некадърни и не знаят, какво да правят. И се мятат от една крайност в друга.

  10. 10 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2504 Неутрално

    Преди да посетя България наскоро се чувах с приятели. Казваха че се носят маски , че харата се пазят. Нищо подобно не видях като си дойдох. Още от летището, бензиностанциите и магазините. Никакви маски, хората се бутат едни в други, тези които са с маски са с маски под носовете! Ужас! После още по-голям ужас, болници с хорс без маски, набутани един в друг, сестри, доктори и служители без маски. Отиваш в общината, охраната те посреща без маски, служителите с маски на беадите, писетителите тук таме с маски под носовете. Срещаш признати, майната й на пандемията, лъжат ни, гледат да ни контролират! Абсолютна идиотщина! Невероятно!

  11. 11 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    Ще се вземат още по-експертни мерки.
    Маски + ръкавици + кълцуни+ очила + шапки + презерватив.

    Има още много резерви за гробарските експерти.

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  12. 12 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2562 Любопитно

    "Така правят всички модерни общества" - прекалено модерно е държавното ОПравление, не само заради реакцията срещу заразата, а при всички прояви, които са антилогични. Никаква поука от предишните изцепки, никаква идея за недопускане на бъдещи. Всички с маски на открито, но пък в барове и дискотеки да се спазват "предписанията", т.е. - да се обдухват, облъчват, неограничават всички, здрави или потенциални носители на вируси, бактерии, плесени и гъби?! Въобще, тактиката е - оправяйте се както можете, пък който има късмет, който мине с леки последствия е спазвал ЩАБните нареждания, а горките, други - прецакали са се сами. Дано съдбата пощади българите, които освен на заразата, са подложени и на хаотично, хазартно, глупаво управление.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3081 Неутрално

    Защо "независими медии" внушават, че държавата е лоша също е интересен въпрос.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  15. 15 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Когато полуидиоти командват пълни идиоти ситуацията е такава .
    Никой не говори за масово тестване , за проследяване на контактите .
    Мой роднина се зарази , чак вчера на петия ден му звънят от РЗИ да му обяснят как трябва да спазва карантината.Ако не си добросъвестен може да се разхождаш и да разнасяш заразата.
    Да не говорим че хората които нямат пари не си правят тестове , пият лекарства и ходят на работа .

  16. 16 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 858 Любопитно

    До коментар [#14] от "дерибеев":
    Внушава се нещо за лоша държава , когато има държава.
    А на всички ни стана ясно че няма държава .
    Къде другаде по света хората масово си плащат тестовете ?
    Колко хора са назначени да проследяват контактите ?
    Правят ли се тестове на летищата и границите на държавата?
    От колко държави се искат отрицателни тестове при посещение в България.

  17. 17 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    До коментар [#16] от "lout66":

    На същото мнение съм, уви, такова падение на държавността и безсилие не съм виждал. И не е само в здравната сфера, но да не задълбаваме.

  18. 18 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    Проблемът на Борисовото управление е, че му липсва авторитет.
    А му липсва авторитет не защото Дневник и/или Божков и компания ги атакуват, а защото авторитета си го поръчват в платени медии, а не го изработват.
    Авторитет се изработва когато фокусът ти е в проблемите и всеки ден работиш по решения - може би не винаги успешно, но постоянно и видимо.
    Управлението на Борисов не прави така, а прави да изглежда така.
    Шумните акции на прокуратурата правят точно това.
    Репортажите от джипката правят точно това.
    Рязането на ленти прави точно това.
    Едно правителство , което работи по решението ще възложи на здравни експерти задача, че вземе резултати или оферти за различни програми, ще избере програма - добра или лоша - и ще я прилага.
    Борисов се стреми да угоди на всички, защото сам той няма самочувствието да вземе решение, което може да се окаже непопулярно.
    И понеже ГЕРБ е във властта твърде дълго, тази несигурност се е разпространила и всеки се скатава и не смее да поеме отговорност...освен ако не е за разпределяне на фондове.
    Това е, от което всички разбират.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  19. 19 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    Фалшивата паника е още по вредна ...
    —цитат от коментар 2 на SS


    Ден-два по-рано бяхме постъпили точно така - модерно. Лекомислено (макар и само за две спирки) се бяхме качили в автобус, който се оказа пълен. Около една трета от пътниците - без маски. Включително две момичета до нас, видимо от горните класове. На следващата спирка те тръгнаха да слизат и жена ми най-учтиво каза: "Момичета, трябва да носите маски в автобуса". Тогава едното от тях се обърна, изгледа ни отвисоко и с огромно отвращение отвърна: "ЕЙ АМАН ОТ ДЪРТИ , БЕ !"
    В онези дни за оита пишете трите " Д " бяха актуални. Това , че девойките не ги спазват и се държт арогантно е въпрос на домашно възпитание , което е в правомощието на "родителското и учителско тяло " , а не на Министъра на здравеопазването ии на доц.Кунчев !

  20. 20 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    Лъжлив автор. Затвърждава мнението за налагане на определена страхова теза от Дойче веле. Застрашаваща живота на болните и на психически лабилните.
    Кое е притеснителното? Болниците не са пълни. Интензивните отделения не са пълни и на 20%. Няма камиони с трупове. Ще кихаме три дни, ако въобще имаме симптоми при заразяване. Защото 80% нямат дори и симптоми.

  21. 21 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    До коментар [#19] от "doroteus":

    А как разсъждават младите?
    Аз ще трябва да тичам, ходя и се забавлявам с маска, защото някои дъртаци не си седят по къщите. Или трябва да пазя някой хронично болен, който най-вероятно не се е пазил, като се е разболявал.

  22. 22 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Държавата внушава фалшиво спокойствие, защото тиквите и калинките нямат особена идея какво да правят с коронавируса. Намя изследване за причините на нарастналия брой заразени, за местата, където е най-вероятно да се случва, няма и проследяване на контактите. Няма тестване на случайна представителна извадка, за да се види реалната картина на заразени и преболедували. На сайта за коронавируса https://coronavirus.bg/ има карта, но е статична и няма броя заразени по населени места. Няма разбивка по възрастови групи. И още много други неща липсват, но най-вече мозък и потенциал в управляващите.

    "Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
  23. 23 Профил на xyi25666099
    xyi25666099
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Ами за да не ви ограничава правата, на люляците.

    За които права ревахте преди няколко месеца.

    "Дневник" следи в реално време събитията около сблъсъците между институциите и протестите срещу правителството и главния прокурор, които навлизат в 266-cтия си ден
  24. 24 Профил на The Rock
    The Rock
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Заразата тръгна от училищата, защото имаме олигофрен за министър на образованието и олигофрен за премиер.

  25. 25 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1695 Неутрално

    Бояджиев, много тъпо брат. Това, че държавата я няма и не се контролира спазването на закона и се насърчава саморазправата и всеки сам да се оправя, не е ново. Примери има много и от години. Това, че се насажда фалшиво спокойствие, са глупости. Спокойствие няма, но налагането на безсмислени.мерки какъв смисъл има?
    Нашите тикви нищо не могат да направят, гледат да бягат от отговорност и правят това, което и останалите държави, с цел не да предпазят, а единствено да не могат да бъдат обвинени по-късно в нещо, да могат да кажат „правихме като всички”

  26. 26 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    Бояджиев, много тъпо брат. Това, че държавата я няма и не се контролира спазването на закона и се насърчава саморазправата и всеки сам да се оправя, не е ново. Примери има много и от години. Това, че се насажда фалшиво спокойствие, са глупости. Спокойствие няма, но налагането на безсмислени.мерки какъв смисъл има? Нашите тикви нищо не могат да направят, гледат да бягат от отговорност и правят това, което и останалите държави, с цел не да предпазят, а единствено да не могат да бъдат обвинени по-късно в нещо, да могат да кажат „правихме като всички”
    —цитат от коментар 25 на uq


    Някой по-умен от мен - и готов съм да се обзаложа и от Вас - е казал: лошия ред е по-добър от идеалния хаос.

    Така че не е лошо това, че налагат някакви ограничения.

    Лошото е, че ги променят като настроението на Борисов - днес така, утре - иначе.

    С което напълно губят доверието на хората.

    В Китай всички носят маски. И на открито и на закрито.
    Там много-много не си задават въпроса трябва ли.
    И да Ви кажа, поне в контекста на ковид-а май живеят по-добре.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  27. 27 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Държавата внушава спокойствие,защото знае,че няма опасност за относително здравите,младите и работоспособните. Онези с многото хронични болести,онези на сини и зелени рецепти ,плюс хиляди пенсионери обаче са си излишни -пусни им мухата и ще си изпукат само от страха си.

  28. 28 Профил на Dexx
    Dexx
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#9] от "Vlado Nikolov":

    ++++
    Абсолютно съм съгласен. И е така от началото на пандемията. Айде тогава никой не знаеше, какво да прави. Само че за 7 месеца другите се научиха, а ние ги пропиляхме, като последните 10 години

    “Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
  29. 29 Профил на Danail Mindov
    Danail Mindov
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Ей като прочете DW и Стига айде да спрете с тия манипулативно статии

  30. 30 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#4] от "boevbisser":

    Основният проблем е, че нашите управляващи нямат достатъчно авторитет да въведат нужните мерки, защото знаят, че са непопулярни (и мерките, и те самите). Затова вървят след събитията.

  31. 31 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#9] от "Vlado Nikolov":

    Освен че са некадърни, те знаят и че са непопулярни и нямат достатъчно авторитет за да въведат истински мерки.

  32. 32 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4737 Любопитно

    Държавата внушава спокойствие,защото знае,че няма опасност за относително здравите,младите и работоспособните. Онези с многото хронични болести,онези на сини и зелени рецепти ,плюс хиляди пенсионери обаче са си излишни -пусни им мухата и ще си изпукат само от страха си.
    —цитат от коментар 27 на log_on


    Вашите родители от "излишните" пенсионери ли са?

  33. 33 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    Г-н Бояджиев, Вие сте от хората на които няма угода. Когато се стегнат мерките реват, че им се нарушавали правата. когато не сЕ тръби много за корона вируса - тия ще ни уморят, не вземат мерки. Или въпросът е да напишем там нещо и да си вземем паричките. добре е да спрете да пишете в тази медия , която заема промакедонски позиции. не си струват няколкоТО сребърника, РОДИНАТА Е ПО ВАЖНА!!!

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  34. 34 Профил на nniikkii
    nniikkii
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Хаххаха, е, не!!! Стига бе, хора – същият вестник преди броени месеци навиваше за абсолютно обратното – стресирахте ни, това е дисктатура, това никъде го няма, отваряйте всичко, долу маските, долу мерките! Не беше ли така?!?

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7889 Неутрално

    Не беше ли по-редно първо да затворят стадионите, кръчмите и дискотеките, и после да ни искат маска и на улицата?

  37. 37 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1864 Разстроено

    Съдбата на давещите се е в ръцете на самите давещи се. Помощ не чакайте от институции или други граждани, тук е една грозна джунгла, във всички директни и преносни смисли, в която правото е на големия, дебелия, богатия, кресливия и простия.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  38. 38 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Щом едната секта/крайност казва : СЪЗДАВА СЕ ФАЛШИВА ПАНИКА !!!
    А другата секта/крайност казва : СЪЗДАВА СЕ ФАЛШИВО СПОКОЙСТВИЕ !!!

    Значи държавата е разумно позиционирана в златната среда.....

  39. 39 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2030 Неутрално

    Текста наистина изглежда недовършен, а тезата неясна. Вчера автора е искал мерки, днес той и/или други автори ще са против. Аз също съм против, понеже тези "мерки' ми изглеждат имитационни, но за съжаление прозира истината, че няма идея за постигане на единствено приемливия за всички вариант - да бъде преборена въпросната зараза.
    Дали е толкова страшна и до какви последици ще доведе, предстои да видим, поне тези които се разминат или не пострадат и засега такива са болшинството.
    Но истински и резултатни мерки просто няма, защото хората които разбират от този тип заболявания ясно и откровено казват, че разпространението на вируса ще затихне, когато мине през повечето от нас, над 70% и ако има някакъв ефект от различните мерки, това е да се забавя разпространението му поради опасения от колапс в здравните системи - било заради липса на капацитет на болниците, било заради заболявания и дефицит на персонал.

  40. 40 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    Хайде да го кажем направо: има втора вълна на пандемията из цяла Европа след като се отвориха училищата и университетите. Обаче няма как държавите да се затворят и децата да се оставят вкъщи или пък хората да не ходят на работа. Затова и в много европейски държави също се върнаха рестриктивните мерки.
    Дали трябва да се носят маски на открито? Там, където се струпват много хора трябва. Примерно: пазари, автобусни спирки, опашки и т.н. Навсякъде, където не може да се осигури достатъчна дистанция между хората.
    Основният проблем си остава липсата на дисциплина и загриженост за здравето на околните. Нещо, което което и правителство да ни управлява няма скоро да се промени.

  41. 41 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    Това, което е написал авторът, го мисля и аз от известно време. От цялата страна медици се оплакват, че са преуморени, че няма персонал, че болниците се пълнят скоростно, но публично властите ни внушават, че всичко е под контрол. Ами не е! В момента сме на свободно падане и само чудо може да ни спаси от катастрофата.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  42. 42 Профил на Boriana Gecheva
    Boriana Gecheva
    Рейтинг: 140 Неутрално

    До коментар [#3] от "Billy Pilgrim":
    Не, задачата му е да плюе против държавата, а "Дневник" невинно да го препечатва. Когато имаше по-стпоги мерки същите хора ревяха, че пандемия няма, че има глупаво паника. Сигурно може да се намери подобн писание и от този автор в архивите. Сега пък спокойствието било престъпно! Едно е ясно:пандемия има и държавата правеше и прави необходимото според развитието на заразата и ресурсите си! Затова са и крясъците в "Дойче веле"!

  43. 43 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    До коментар [#40] от "pamela":

    Да ходят на работа и училище е едно и то е най-важното, да ходят на мач и дискотека съвсем друго. Държавата не е спряла посетителите в нощните заведения и спортните събития, на тоя фон - маски по улиците и в парковете. Ако е черно на бяло - по пазари, спирки, при събиране на хора - задължително маска, добре, но не е така. Не може така да се управлява епидемия, неподражаеми идиоти и щуротии за допълнителен стрес на хората.

  44. 44 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    И хиляда на ден да си останат заразените, пак са прекалено много! Болниците няма да могат да поемат тежко болните, и то не толкова поради липса на легла, а поради липса на лекари и медицински сестри, но ако продължава така и легла няма да има. За това стана дума през пролетта, за това мнозина трябва вече да се замислят сериозно.

  45. 45 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    "А когато случаите станат 2000?"

    Може и още утре да станат. И 10000, и 20000, няма ограничение....

  46. 46 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Защото идват избори, а бъгарина не обича ограниченията. Ерго, ограничения няма да се налагат.
    Ще се разчита на индивидуалната дисциплина и тогава за пореден път ще лъсне що за общество е българското и от какви хора е съставено. солидарност всяка тука забравете.
    мен също толкова ме притеснява лисата на възпитание и грубостта. Никой не се съмнява в реалността на тези две момичета нали?

  47. 47 Профил на nww54689327
    nww54689327
    Рейтинг: 85 Неутрално

    До коментар [#43] от "boevbisser":

    Всъщност нито ти, нито аз, нито никой все още не знае, какво точно ще включва заповедта за задължителните маски. Защото тя просто все още не е излязла. И вероятно ще е точно, както ти казваш, задължителна маска и на открито, но само, ако няма възможност за спазване на дистанция. Иначе си прае, че е абсолютен идиотизъм маските да са задължителни, а всичко да си работи нормално, но това все пак е България. Тук нищо не е наред, така че не виждам на какво основание се надяваме управлението на тази криза да е наред.

  48. 48 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#38] от "rdb41527334":


    на държавата работата е да прави политики и да взима мерки, а не са позиционира неправейки нищо

  49. 49 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1140 Любопитно

    До коментар [#40] от "pamela":Да ходят на работа и училище е едно и то е най-важното, да ходят на мач и дискотека съвсем друго. Държавата не е спряла посетителите в нощните заведения и спортните събития, на тоя фон - маски по улиците и в парковете. Ако е черно на бяло - по пазари, спирки, при събиране на хора - задължително маска, добре, но не е така. Не може така да се управлява епидемия, неподражаеми идиоти и щуротии за допълнителен стрес на хората.
    —цитат от коментар 43 на boevbisser


    Така е, @boevbisser, прав си, че „Да ходят на работа и училище е едно и то е най-важното, да ходят на мач и дискотека съвсем друго“. Прав си и за това, че „Държавата не е спряла посетителите в нощните заведения и спортните събития“, спор няма! Само че държавата не е задължила абсолютно никого да ходи в нощните заведения и на спортните събития, нали? Защото наистина „Да ходят на работа и училище е едно и то е най-важното“! И не държавата е виновна, че има хора, за които е повод за особена гордост това, че не спазват разпоредбите, които са валидни за всички! Оня ден, при проверка в автобуса свалят един, който с пълно гърло се цепи „Аз няма да участвам във вашия маскарад да нося маска“ и се тръшка защо го глобяват. Как ще разтълкуваш подобно поведение? Много напредничаво, нали?

    Мога да те уверя не на 100, а на 200%, че каквито и мерки да вземе държавата, винаги, повтарям АБСОЛЮТНО ВИНАГИ ЩЕ ИМА ТАКИВА, КОИТО ЩЕ ПИЩЯТ КАНСКИ „ЗАЩО?“! Защото угодия няма! защото има група хора, не виждали министерски кресла от години, озъбени от алчност за власт, които денонощно, с изкривени от злоба лица и черни от завист души ще правят и невъзможното, за да саботират това правителство! И ще го саботират до последен дъх, защото това единствената им надежда – то да падне и да влязат във властта! Сега говорят за кражби, нали? Е, тогава ще видите как се поставят олимпийски рекорди по крадене за отрицателно време! Сега се били крадели по 10 милиарда лева на година, опищяха орталъка те, нали? Да не би те като дойдат на власт, тези 10 милиарда лева да се появят отнякъде? Щото няма да бъдат откраднати? Вие си отговорете! Някакви въпроси?

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До коментар [#50] от "nww54689327":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++!!!! Именно!

  52. 52 Профил на div_petel
    div_petel
    Рейтинг: 38 Неутрално

    До коментар [#10] от "Таралеж":

    Да се чуди човек, как не сме измрели всички до сега?

  53. 53 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4737 Неутрално

    До коментар [#43] от "boevbisser":

    "Държавата не е спряла посетителите в нощните заведения и спортните събития, на тоя фон - маски по улиците и в парковете."

    100 х +! На дискотека може да си без маска, а в парка маската е задължителна! Нека някой ми обясни логиката в това!

  54. 54 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2249 Неутрално

    Странно е , че преди месец Кунчев обясняваше нещо за "стаден имунитет" и постигането му. Инак си бършат гъзовете с Мангъров ,нищо ,че той не е нито здравен министър ,нито член на Щаба ,нито от него зависи нещо. Ама бил какао по телевизора и заради него умрели доктори. Ако не беше Мангъров с кво щяха да се оправдават ,не знам .

  55. 55 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1913 Гневно

    Ако не се носят маски – лошо. Ака се носят – пак лошо. Идиотите от протеста са против маски. Когато щабът стресна хората и се изпълняваха всички предписания, някои скимтяха, че са травмирани. Сега авторът иска строги мерки. Изобщо каквото и да се поиска, винаги се оплюва. От хора, които само това могат.

  56. 56 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2249 Неутрално

    До коментар [#43] от "boevbisser":

    Я ти,специалиста по управление на кризи кажи ,как се "управлява" епидемия ? Освен армията и спецназа да завардят подстъпите и изходите към градовете,да въведат комендантски час и да се разстрелват кашлящите на място . Освен да хленчите за тоя мачове и кръчми ,няма ли да призовете за затваряне на цехове, халета ,офиси ,банки , кауфланди , АЕЦ , ТЕЦ ,ВЕЦ ,енерго , ВиК и други,а?

  57. 57 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3278 Неутрално

    Аз да кажа. Защото държавата произтича от мутро-комунистите и е на мутро-комунистите. Какъв интерес има мутрокомунистът бачкаторите му да си седят в къщи. Никакъв. Тази нова яхта в Халкидики няма да се купи като му седи раята в къщи. Затова мутродържавната администрация и мутрокомунистическите медии трябва да манипулират, че вирус няма.

  58. 58 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2249 Неутрално

    До коментар [#57] от "blondofil":

    А в другите немутроко Унгария етически държави капиталистите пуснаха ли пейзаните по къщите ,затвориха ли фабриките ,халетата ,кланиците ? За Дойчланд по - конкретно и скандала с работниците от Влашко ,България и прочие.

  59. 59 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    ..............А когато случаите станат 2000?..............

    Те отдавна са си толкова, че и повече.

    Гледа се процента, а не абсолютен брой, защото той не дава представа за истинското положение в държавата, но дори и без тестове да има изобщо около нас се вижда какво е.

    Защо се внушава фалшиво спокойствие ли?
    Ами много просто. Не може нищо да се направи. Нищо.
    Поне да няма паника, защото паникьосан народ ще бъде краят на всичко.

    Празни рафтове по магазините, празни рафтове по аптеките и къде ли не още.
    И стоката бавно и сигурно ще се разваля по домовете.
    Месец март, април тази година.
    Много народ си купи огромни количества брашно, но НЕ си купи мая. Да, може и без мая, но със сигурност тези, които си купиха такива количества брашно не знаят за другите начини.

    Аз самият си купувам есента брашно за хлебопекарната и не само в количество да не търся през зимата, защото не се знае поредната година с какво качество ще е брашното, но имам и мая. Хляб от магазина не купувам от 20 години някъде по обясними причини. В периодите, когато хлебопекарната е развалена и на ремонт от магазина. Сега и това спира. Жена си има кухненски робот (може и без него, но аз трябва да меся), който бърка тестото колкото е нужно и после може да се изпече хляба във фурната на печка на дърва.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  60. 60 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2409 Весело

    До коментар [#35] от "dma12587967":


    Дойчо Велев е като жена - или болна, или недоволна.Какво искате - управляващите да всяват страх и паника ли?
    —цитат от коментар 35 на dma12587967


    Правиха го. И пак бяха виновни.

    Като шапката на заека и вълците.
    Без шапка..бой. Що носиш шапка бе...пак бой. Няма правилен ход заека.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  62. 62 Профил на Ana Toneva
    Ana Toneva
    Рейтинг: 105 Неутрално

    Сега пък се внушавало спокойствие. Преди Мутафчийски насаждал страх. Да не забравяме как военни камиони изнасяха труповете в Италия и съвсем не е лъжа. За това говорят и живеещите там българи.
    Няма угода.
    Истината е една. Вирусът е опасен, няма улекарства и няма да има, няма ваксина и няма да има.
    Ако си със придружаващи заболявания и се заразиш с вируса почти сигурно е, че ти е дошъл края. Ако си с придружаващи заболявания и не се заразиш може да живееш малко или много години.

  63. 63 Профил на Ana Toneva
    Ana Toneva
    Рейтинг: 105 Неутрално

    Сега пък се внушавало спокойствие. Преди Мутафчийски насаждал страх. Да не забравяме как военни камиони изнасяха труповете в Италия и съвсем не е лъжа. За това говорят и живеещите там българи.
    Няма угода.
    Истината е една. Вирусът е опасен, няма улекарства и няма да има, няма ваксина и няма да има.
    Ако си със придружаващи заболявания и се заразиш с вируса почти сигурно е, че ти е дошъл края. Ако си с придружаващи заболявания и не се заразиш може да живееш малко или много години.

  64. 64 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2983 Весело

    правилно, дъртите само товарят осигурителната и здравната система, че и да затварят дискотеките и да се ходи с маска искат. Всички трябва да сме против тях.

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  65. 65 Профил на nxl27679751
    nxl27679751
    Рейтинг: 887 Неутрално

    "Дойче веле"-то го опознахме по-добре от Коронвируса. КАКВОТО И ДА ПРЕДПРИЕМЕШЕ ДЪРЖАВАТА ЩЕШЕ ДА БЪДЕ ВИНОВНА И КРИТИКУВАНА. Редовно ни се изнася информация за ситуацията, който е разумен - взема мерки и БЕЗ ДА ЧАКА ДЪРЖАВАТА ДА МУ КАЖЕ. Който се инати е за негова сметка и обкръжението му.
    Бояджиев, как ще коментираш дързновението на пРезидента!?

  66. 66 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 732 Неутрално

    Ясен Бояджиев приветства хвърлянето на яица, домати, риба и др. по сградите на институциите.
    След това е учуден защо гражданите не спазват изискванията на същите тези институции.
    Те така и ученичките - това ме кефи, това не.

  67. 67 Профил на wiligri
    wiligri
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#18] от "Боби Колев":
    ++++++++++++++++++++++++
    Абсолютно точен коментар!

  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  69. 69 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    Най-важната противоепидемична мярка, макар и позакъсняла е това правителство да подаде оставка. Парламента също, както и главния прокурор. Едва тогава мерките имат някакъв, поне минимален шанс.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  71. 71 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    Обръщам се към модераторите на дневник, защо коментарът ми "номер 3" е изтрит? Защо махнахте бързата възможност да се оспорват изтрити мнения и банване? Защо цензурирате мнения, които не ви харесват? Коментарът ми не е обиден, нито пък нарушава някакво правило на дневник.

  72. 72 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    До коментар [#42] от "Boriana Gecheva":

    Е, поне едно нещо е хубаво да се казва повече. Родното здравеопазване принципно е в клинична смърт от поне 15-20 години и короната няма нищо общо в случая.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK