
© Юлия Лазарова
Всички новини за логистични центрове, буферни зони, сайтове с информация и т.н. са само и единствено информация, която по никакъв начин не помага на болния, който трябва да е изолиран и на практика лишен от лечение.
"Дневник" публикува разказа на комуникационния експерт Петя Попова за нейния личен опит как е преминала през изпитанието COVID-19 в домашни условия и с какви проблеми се е сблъскала. Заглавието е на редакцията.
Симптомите на COVID-19 и начина на протичането му вече са ясни на почти всички. За мен е важно да споделя обаче малко повече информация за справянето с болестта при т.нар. домашно лечение, което се оказва голямо предизвикателство и от гледна точка на организация на отговорно поведение спрямо административните изисквания.
Моята история:
Съвсем банално офисно заразяване на петима колеги, затваряне на офиса за две седмици и три дни по - късно шестата с позитивен тест бях аз. Няма да коментирам в детайли симптомите - температура, лека кашлица, запушен нос, болки в корем, синуси, очи и където още вируса реши. Усещането е, че той се разхожда из тялото ти и се чуди кое слабо място да атакува. Съспенс в цялата ситуация добавяше факта, че съм с дългогодишна астма, която лятото бях оставила на слънцето и кортикостероидите за нейната поддръжка бяха във ваканция.
Тест и лечение:
В деня, в който вдигнах температура, отидох в лаборатория, редих се на опашка час и половина, направиха ми тест и започнах самолечение с авирон. Познавам лекарството и ме е спасявало от усложнения при грипоподобни вируси и миналата зима. В следващите 24 часа оставих температурата да се развива сама без да се опитвам да я свалям. Това беше най-трудната част. След позитивния резултат на следващия ден говорих с личната лекарка, която ми каза да взимам бързо един антибиотик Азакс след като имам температура и да започвам да го пия 7 дни, за да не стане евентуално пневмония. Денят беше неделя, така че нямаше време за детайли като преглед, писане на рецепти и т.н. Честно казано не бих го причинила и на лекарката при риск да я заразя и да стоя часове на опашка в коридор, пълен с други болни хора.
Тук за първи път се замислих за процеса: зараза - позитивен тест - личен лекар - лечение по телефон - карантина вкъщи и ако нещо стане, викаш линейка. Какво става с хората, добрали се до линейка, виждаме по новините. При всички положения не е желан сценарий. Всички новини за логистични центрове, буферни зони, сайтове с информация и т.н. са само и единствено информация, която по никакъв начин не помага на болния, който трябва да е изолиран и на практика лишен от лечение.
В нормална нековид година имаш възможност да преглед, евентуално направление за специалист, изследвания, рентген. В 2020 година опцията е да стоиш вкъщи или да викнеш линейка, ако се влошиш. Липсва междинно звено, в което в безопасна среда да има преглед и насоки за адекватно домашно лечение. Всеки се спасява поединично. Такова е и лечението. Всеки сам събира информация и преценява какво да прави. Личните лекари имат ограничен капацитет, обслужват огромни опашки пред кабинетите си и не могат да провеждат дълги разговори с болните с коронавирус. А нюансите на вируса са много и фактът, че не си за болница, не означава, че преминаваш през болестта леко.
Когато се разболях преди три седмици, РЗИ не бяха толкова натоварени и ми звъннаха веднага в деня след позитивния тест с информация, че ще ме карантинират, но им трябва време да дойдат и да ми дадат официален документ за карантината. На четвъртия ден дойдоха и ми връчиха документа. РЗИ обаче е здравна администрация, те не лекуват, не могат да помогнат и единствено могат да ви посъветват да звъннете на 112, ако ви стане зле. По време на разговора от РЗИ се информираха за контактните ми лица, но и много държаха на протокол с какви препарати е дезинфекциран офисът, в който работя след позитивния ми тест. Той беше дезинфекциран и затворен дни преди това, но здравната инспектора си държеше на документите и ги получи от колегите.
Другата времеотнемаща процедура беше комуникацията с училищата на децата и преминаването им в онлайн форма. И там е параграф 22, защото от едното училище ми искаха документ за здравното ми състояние и карантината, както и декларация за преминаване в онлайн обучение. Първите два документа нямаше как да ги имам след лечение по телефона и отчитайки невъзможността на РЗИ да обиколи адресите на всички заразени. С добра комуникация и търпение нещата се подредиха. Но е натоварващо за болен човек с температура и вирус, който си търси нови цели в тялото ти.
Информацията от болни познати от тази седмица е, че вече РЗИ е в тотална невъзможност да ходи и карантинира документално хората. Така че изолацията е изцяло въпрос на самопреценка. В същото време заразно болни хора със симптоми може се разхождат и разпространяват вируса.
Цената на коронавируса:
Накратко и за разходите - около 300 лева е първоначалната вноска за посрещането на коронавируса. Средно 100 лв. е ПСР теста, останалото е за вече известния почти на всички списък с лекарства и добавки - антибиотик (ако личен лекар назначи), витамин Д, витамин С, цинк, селен, кверцетин, Клопидогрел - лекарство за разреждане на кръвта, аспирин протект (със същата функция), авирон рапид - противовирусно, пробиотик, геломиртол форте за синуси и други спрямо симптоматиката. Всички вече знаят, че все още няма възможност личните лекари да дават направление за тест за COVID.
Пост ковид реалност:
С приключването на 14 -дневната карантина симптомите не си отиват напълно. Усещането за отпадналост, остатъчната кашлица и лесно идващата умора остават. При някои болни е по-трайна и загубата на вкус и обоняние. Липсва и голяма яснота какво трябва да се направи като проследяване. Броят на новозаразените се увеличава и е нормално опазването на техния живот да остане на фокус.
Моята препоръка е да са направи консултация с пулмолог, максимално подробни кръвни и изследвания и по възможност скенер на белите дробове. За съжаление, самите пулмолози не са чели учебник как се лекува COVID-19, но в момента всички разчитаме на техния опит не само за преодоляването на острата фаза на вируса, но и борбата с последствията от него.
Публичната комуникация:
Като експерт в областта на комуникациите не мога да не отбележа информационната пандемия и загубата на доверие у хората вследствие на говоренето с военна терминология. Генерал Мутафчийски се справи отлично като говорител на кризата в началото, но думите му щяха да се възприемат по друг начин, ако беше облечен в лекарска престилка, а не военна униформа. Личеше си, че няма подкрепа и от опитен експерт в комуникациите и това доведе до обратен ефект сред аудиторията.
В момента е отчайваща нуждата някой да каже на хората в България, че всичко ще бъде наред и уязвимите ще бъдат подкрепени. В криза най-дефицитната стока е надеждата.
Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
edin drugii
Рейтинг: 2184 НеутралноБраво , много точно описано протичането и лечението на заболяването ,за щастие на време и без усложнения ,радостното е ,че повечето заболели стигат до това ниво , проблема се появявя при усложнения , както и при липса на места в болниците за тежко болните ,там е скъсана брънката ,която държавата трябваше да организира досега .
deaf
Рейтинг: 2306 НеутралноЕдна жена осъди РЗИ за наложената и карантина въпреки че е имала отрицателен тест! Но Дневник мълчи за този случай...
varna_moreto81
Рейтинг: 77 НеутралноМного е тъпо когато хранителна добавка без никакви проведени медецински изследвания доказващи какъвто и да е ефект като Авирон се представя като лекарство. Тъпо и опасно.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2798 Разстроено"В момента е отчайваща нуждата някой да каже на хората в България, че всичко ще бъде наред и уязвимите ще бъдат подкрепени. В криза най-дефицитната стока е надеждата." - много правилно, но КОЙ като ТЕ са същите, които назначени или поставени, продължават в разнопосочен стил да не казват нищо, че дори и в статистиката бъркат?! Колкото и да е непозната, разностранна, тайна заразата, трябва да има едно и също послание към всички, да има еднаква реакция, еднаква мобилизация за овладяването и, а не спецове по какви ли не медицински дисциплини. Оправяй се сам е къде, къде по-близо до БГ житие-битие, въпреки, че "Съединението прави силата" стои като пътеводна клетва навсякъде, особено при кризи.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.Сд
Рейтинг: 722 НеутралноВсички заразени трябва да са в болница.Там лечението е професионално.За тежките случаи друго отделение
Венко
Рейтинг: 88 Неутрално"всичко ще бъде наред и уязвимите ще бъдат подкрепени"
Защо искате хората да бъдат лъгани? Това ли Ви е професионализма на "комуникационен експерт"? Нищо не е наред и много скоро наистина няма да има места в болниците, ако Бай Ганьо продължава да живее в стил Мангъров.
ь
Рейтинг: 1226 Неутрално300 лв. ... заразено четиричленно семейство - 1200 лв. Интересно какво се случва ... ако ги нямат?
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2293 НеутралноДо коментар [#3] от "varna_moreto81":
Наистина е така, защото опасността от приема на имуностимуланти е опасен и при по-възрастните може да предизвика т.нар. цитокинова буря
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3567 НеутралноНакратко - спасението на давещите се, е в ръцете на самите давещи се.
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 1740 ВеселоВидяно в нета:
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhiОт утре пощальоните щели да работят от дома си. Ще четат писмата ви и ако има нещо важно, ще ви звъннат.
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2293 НеутралноИскам да информирам тези които се лекуват в къщи да НЕ приемат авирон рапид ако имат автоимунно заболяване( примерно тиреоидит на Хашимото)!
В паниката докторите рядко се сещат да попитат пациента дали има такива допълнителни заболявания които изключват приема на авирон рапид
geordgeo
Рейтинг: 1067 РазстроеноОсвен всичко друго се чудя ЗАЩО по дяволите, PCR тестовете продължават да се плащат от хората? Тая държава къде спи? Милиарди се трошат за какви ли не маловажни глупости всяка година, а сега, когато управляващите се правят на загрижени за населението в тая криза, вместо да се каже - ок, тестовете са безплатни за всички, които искат - йок, бъркат дълбоко в джоба на всеки от нас, без значение дали си е платил или не е здравните си вноски. Крадат ни и ни лъжат както си искат и никой не им търси отговорност. Цялата здравна система е в колапс точно пак заради същите тия неграмотно управляващи.
Да се пазим взаимно и да ни помогне и Господ, ако се наложи. Пожелавам ЗДРАВЕ на всички!
shisharko
Рейтинг: 428 НеутралноЧета и ми става ясно, че управляващите вместо да подготвят системата на здравеопазването и другите институции за борба с пандемията, са проспали напълно последните 8 месеца. И сме изправени сами да се лекуваме от Ковид19, в домашни условия и без лекарски надзор.
Това е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ! ОСТАВКА!!!
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2293 НеутралноДо коментар [#12] от "geordgeo":
Къде е отчетността за всеки извършен тест?
Няма я!
Взеха парите а хората сами си плащат PCR-те.
Лекари- няма. Легла в болниците-няма!PCR- те си ги плащаме! Лечението ни протича в къщи!
Е?
Къде е здравната система? За какво ни е ТОЛКОВА ГОЛЯМА АДМИНИСТРАЦИЯ ЗА ЗДРАВЕ?
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2293 НеутралноИначе казвате че здравно осигурителните ни вноски са били малко...
Е? Защо да внасяме повече? За да има какво да крадете повече ли?
k_
Рейтинг: 3029 НеутралноДо коментар [#7] от "ь":
Добре де.
Можеш ли да ми обясниш с думи прости ако ти се появят симптоми за какво ти е писар теста?
Ако е положителен се шашкаш като авторката и гълташ с шепи квот накараш?
Ако е отрицателен ще тръгнеш са се развяваш грипясал ли щото не си бил от ковид?
hamiltonf
Рейтинг: 4385 НеутралноТочно пък преболедуването на комуникационният експерт (майко мила, и с това си вадят хляба?!) е последното нещо, което ни интересува...
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Костадин Иванов
Рейтинг: 2754 ЛюбопитноКофти снимка за това заглавие.
ЕретикАко снимката е от дома, защо е маската?
Ако е от обществена сграда, защо при тази тема?
anonimnii
Рейтинг: 2590 НеутралноТака е. Един познат имаше симптоми, обаче излезе с отрицателен тест, но пак не отиде на лекар, за да не зарази някой. И по телефона му изписаха антибиотици и се лекува вкъщи.
Анатема на комунизма!princess_x
Рейтинг: 1331 НеутралноЕто до какво "прозрение" е стигнала експертката по комуникациите: "Като експерт в областта на комуникациите не мога да не отбележа информационната пандемия и загубата на доверие у хората вследствие на говоренето с военна терминология. Генерал Мутафчийски се справи отлично като говорител на кризата в началото, но думите му щяха да се възприемат по друг начин, ако беше облечен в лекарска престилка, а не военна униформа. Личеше си, че няма подкрепа и от опитен експерт в комуникациите и това доведе до обратен ефект сред аудиторията."
Демек, Мутафчийски е бил имал нужда от експертката Петя, за да избегне грубата грешка с военната реторика и реквизит.
Петя, тези приказки отдавна се изтъркаха, а Мутафчийски отдавна не излиза публично. А истинските подстрекатели на страх и паника са саботьорите от кликата на мангъров и всички разпространители на лъжи, манипулации и конспиративни заблуди.
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2293 НеутралноДо коментар [#16] от "k_":
PCR-теста е едно по-прецизно изследване с цел да се потвърди до около 98% диагнозата за адекватното и навременно лечение на заболяването.
Едно от предимствата му е, че се намаляват лекарските грешки при първоначалното диагностициране на заболява сте, което е особено важно за болните с придружаващи заболявания!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
historama
Рейтинг: 3906 НеутралноНа гробищата. Статията е любопитна. В 2020г. след цялата шумотевица с короната се разбира, че реално нашето здравеопазване е тотално абдикирало. Докторите обикалят ТВ-тата, но вече не лекуват.
EU defender
Рейтинг: 858 НеутралноЗа сметка на това Нинова е в болница. Да не се затрие случайно.
The best way to predict the future is to invent it.EU defender
Рейтинг: 858 НеутралноЯвно е довел до пропаст целия свят, защото във всички държави картинката е същата. The best way to predict the future is to invent it.
hamiltonf
Рейтинг: 4385 Весело"...говорих с личната лекарка, която ми каза да взимам бързо един антибиотик Азакс"?!
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Естествено, че ще ти каже да пиеш "Азакс", произведен от единствената допусната турска фармацевтична фирма в България, които между другото са и много агресивни в "рекламата" към лекарите. Що да ти каже да пиеш примерно оригиналния "Сумамед"?!
T.M.
Рейтинг: 393 НеутралноНе само за по-възрастните. За хората с автоимунни заболявания това е забранено!
Dark
Рейтинг: 1831 НеутралноТова е истината. Ама нямало вирус.. абе, иди във ВМА да видиш как няма.
lil_alex
Рейтинг: 827 НеутралноЕй това е най-гадното на паниката: отрязва ти адекватната извънболнична помощ. А и тоя натиск да търчиш за тест. При симптоми не бих се тествала, бих си почивала и лекувала каквото се появи, както с типичните есенни заболявания. В минали години дори нямаше да се забележи, ако имаш запушен нос през ноември...
simChо
Рейтинг: 1119 Неутрално1. Заразените , според НОЩ - проф.Н. Витанов - са към 300 000.
Мнозина са в такива места като Сърница , Доспат ,Айтос ,Гърмен..
В КАКВИ ТОЧНО БОЛНИЦИ ДА СА?
Защо?
90% са без симптоми и какво да им лекуват? Те не са болни!
2. Браво на "Дневник" за материала!
Явно се вижда , ЧЕ ХОРАТА СЕ ЗАРАЗЯВАТ НА РАБОТНИТЕ СИ МЕСТА
И че "мерките" - със затварянето на парковете , стадионите , ограничвнията на работното време и т.н. - едва ли , въобще ще повлияят на Пандемията и разпространението!
hope
Рейтинг: 3663 НеутралноДо коментар [#12] от "geordgeo":
Любовта ще спаси света!!!"Освен всичко друго се чудя ЗАЩО по дяволите, PCR тестовете продължават да се плащат от хората? Тая държава къде спи? "
------------
въпрос на ценносит и управление. Герб така са решили. Много хора не си правят, лично познавам такива.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Камен
Рейтинг: 1047 НеутралноТо и сега има опашки по 50 човека пред лабораториите, а ако стане безплатно всяка баба, която е кихнала ще се нареди да се тества - нали е безплатно. И никой няма да може да се вреди.
Обаче добре би било касата да по-голямата част от цената, а пациентът да доплаща някакъв %. Така се прави за всичко в белите държави, защото иначе хипохондриците задръстват системата за щяло и нещяло, ако всичко е безплатно.
ivanpopov
Рейтинг: 2474 НеутралноПодкрепям 100%! Антибиотика също е спорно решение, защото той наистина помаха при гриповете, да не тръгне бактериална инфекция, но и отслабва имунитета, пречейки на организма да бори вируса. Необяснимо е защо, след всички статии от пролетта, насам, все още се следват протоколите за лечение на сезонни грипове, които вероятно бяха причина за масовите смъртни случаи, в началото на епидемията.
А иначе, както са казали римляните за лечението на короната: Tempus vulnera sanat.
Жалко е, че за половин година НОЩ не оправи поне бюрокрацията. А на Мутафчийски не му липсваше толкова контакт с PR специалист, колкото с вирусолог.
etty1
Рейтинг: 2330 ЛюбопитноЖената споделя своя опит и не предписва лечение на никого. Вие си имате лични лекари, някои от вас са медици, по-спокойно. Във всеки случай може да е от полза на някой притеснен човек, който не може да издържи на напрежението, нито на опашките, нито на отказите да бъде прегледан или приет в болница. Виж, че някой си д-р Мангъров се развявал без маска на закрити публични места и после отивал при 98годишната си баба, еха, каква новина е!
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. BoorstinРоси
Рейтинг: 7814 НеутралноДо коментар [#12] от "geordgeo":
О, тя хич даже не спи. Един тест е 120 лева. Ние сме спали, като сме ги избирали.
fpyyh
Рейтинг: 2040 НеутралноДо коментар [#16] от "k_":
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеТеоретично, ако нещо работеше както трябва, тестът ти трябва за болничен, за да знаят как да те лекуват, ако влезеш в болница, за основание за карантина/дистанционна работа/обучение на партньор/деца, съвсем в рамките на научната фантастика - за да те прегледат като се оправиш за трайни поражения. Но такъв е лайтмотивът на статията - в този хаос тестът може само да ти навреди лично, защото не води нито до лечение, нито до задействане на някакъв механизъм за помощ, само варианти за административни глупости и натиск.
hamiltonf
Рейтинг: 4385 НеутралноДо коментар [#3] от "varna_moreto81":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Без извинение, много си неграмотна. Точно за "Авирон" са проведени клинични изследвания, и да, доказано от няколко години наистина помага, дори преди 3 години бе единственото, което се справи с тогавашния грип. Отделно, познавам доста лекари които си го купуват за себе си и техните семейства.
realguru
Рейтинг: 2991 НеутралноГоре долу така работят нещата.
Да си знаете и да си преценявате риска.
Но и да си знаете, че стигне ли се до усложнения вече смъртността скача. Дойде ли линейка да ви прибере в болницата - от там само 80% се прибират у дома.
fpyyh
Рейтинг: 2040 НеутралноДо коментар [#30] от "simChо":
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеАз пък се заразих в ресторант на открито от приятелка, която го е хванала в офиса си. Така че и едното, и другото е вярно.
simChо
Рейтинг: 1119 НеутралноЩо въобще не си стоиш вкъщи?
7-8 години и вирусът ще отшуми.
Мангъровисти , сър...
realguru
Рейтинг: 2991 НеутралноЕ вие да не сте се натискали/целували? Иначе на открито трудно се предава, особено лятото. Виждаш що митинги/протести и мачове имаше, а заразените спадаха втората половина на лятото.
Сега предстои да разберем зимата дали се предава на открито или не.
citoyen
Рейтинг: 806 РазстроеноИзглежда е така. Държавата/медицината в България е абдикирила от задълженията си, както личи от разкази на хора преживели ужаса на смърта. Вижда се отчетливо колко е гнила и безпомощна системата в страна, която повече от 10 години членува в ЕС но вместо да върви нагоре неуклонно и устойчиво се срива. А перспективата е една, засега: който е кадърен да търси живот в чужбина. Това е наистина трагедия!
Тsonkooo
Рейтинг: 3143 НеутралноИнтересно, казват, че вирусът атакува белите дробове, а дамата не се оплаква от болка в гърдите и задушаване. Момчето, което аз познавах и се върна от Англия ми каза, че в началото не можел да спи, защото не му достигал въздух, задушавал се, после болките в гърдите и кашлица, и висока температура.
realguru
Рейтинг: 2991 НеутралноДо коментар [#43] от "citoyen":
То навсякъде е така в Европа.
Дават ти указания да си седиш у вас и ако се влошиш да викнеш линейка.
Даже в Европа през пролетта нямаше легла на местата ударени най-тежко. И сега се заформя нещо подобно и прилагат транспортиране на болни към по-малко засегнати региони.
Така че по този показател сме на Европейско равнище. :)
simChо
Рейтинг: 1119 НеутралноМани ги бе..
ЖУРНАЛИСТИ..
Търсят си новини..
Че то 80% от населението на България е без дистанция , а и без маски в затворено помещение.
Ходят на работа , хората..
А после са при децата си , при родителите си - какво да правят , живот..
Да , ама журналистите не ги забелязват.
Александър
Рейтинг: 65 НеутралноА как да се спасяват бе, умнокрасавци? Навсякъде по света, ако имаш симптомите се самоизолираш и ако имаш усложнения тогава се търси спешна медицинска помощ.
Petleshev
Рейтинг: 2946 НеутралноДо коментар [#12] от "geordgeo":
Бивш tww09306483."... бъркат дълбоко в джоба на всеки от нас, без значение дали си е платил или не е здравните си вноски. Крадат ни и ни лъжат както си искат и никой не им търси отговорност. Цялата здравна система е в колапс точно пак заради същите тия неграмотно управляващи..."!
Точно. Но все пак хората си избират управляващите. А управляващите са страхливци презиращи хората. И въпреки всичко хората пак ще си изберат същите страхливци, когато приключи всичко това. Даже и Борисов се е покрил в момента...! Уж бил под карантина...! Вятър... Чисто и просто се крие. И да не си мислиш, че Борисов си плаща тестовете от джоба? Нищо подобно.
Petleshev
Рейтинг: 2946 НеутралноДо коментар [#40] от "fpyyh":
Бивш tww09306483.Може само да предполагаш, къде и как си се заразил. Може да живееш и с болен в една къща или една стая и пак да не се заразиш. Всичко е относително и много индивидуално. Явно има няколко вида от тази така наречена корона и всеки вид влияе по различен начин на всеки. Може да събори един, а друг да го мине с леки симптоми само. Божа работа...!
yly08391955
Рейтинг: 490 НеутралноДо коментар [#11] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":
Абсолютно сте прав за Авирон Рапид - не трябва да се употребява при наличие на Тиреоидит на Хашимото. Имах горчив опит с употребата му.Вие защо не го препоръчвате?
k_
Рейтинг: 3029 НеутралноСега трябва да ни светнеш кое е това "адекватно и навременно лечение" на ковида и всички се успокоим най-сетне.
За тебе Нобел не ти мърда, а за нас най-сетне кураж и спокойствие, че го лекуват това нещо адекватно и навременно.
Тsonkooo
Рейтинг: 3143 НеутралноДо коментар [#49] от "Petleshev":
Здравият организъм изхвърля всякакъв вирус, защото няма благоприятна среда за живот. Лидия Ковачева е излекувала поразените от туберкулозата си бели дробове с лечебен глад.
geordgeo
Рейтинг: 1067 ЛюбопитноДо коментар [#48] от "Petleshev":
Ха, на Борисов всички ние му плащаме не само тестовете, ами и чекмеджетата му пълним. Ама хак да ни е, че сме си го избрали и, че сме толкова заспали...
ivanpopov
Рейтинг: 2474 НеутралноДо коментар [#43] от "citoyen":
Не е така. Ако някой удържа положението, то това са именно медиците ни. Но са удушени в процедури и бюрокрация. А тези, дето трябва да координират процесите и да им облегчават работата, цяло лято са бичили iЛяк.
k_
Рейтинг: 3029 НеутралноДо коментар [#37] от "fpyyh":
Че ца грип пак дават болничен. Ако не се оправиш до седмица ти дават още една.
Ако тигава не си - при специалист да те погледне и ако имаш нужда - усложнение и пр. дават болничен.
Да те лекуват?
С какво точно ще те лекуват?
С хлора? Мина му модата?
С вентилатор?
С ремедисивир?
Кои от горните доказано "лекува"?
Венитлатора, сложен прибързано със сигурност мори. Това поне го разбраха след като убиха маса народ с тия помпи.
С една шепа антибиотици както във Велико Търново?
С белина?
Аре, спрете се малко и помислете с главите си.
Old Surehand
Рейтинг: 28 НеутралноДържавата абдикира тотално! Всеки сам си е лекар вече, лекуват по телефона?!? Всеки сам си следи състоянието!?! Всеки пак си плаща, въпреки платените осигуровки?!? Ми съветвам всеки да спре да плаща веднага, след като всичко си правим сами...
ivanpopov
Рейтинг: 2474 НеутралноДо коментар [#45] от "realguru":
А това лошо ли е? Поне веднага ти издават болничен, че даже и РЗИ идва на място да ти натресе карантия. Защото помня каква мъка беше докато получиме болничен за един колега (с много тежко заболяване) на когото лекуващия лекар категорично отказваше да издаде такъв (въпреки че има право и без да е личен лекар). Само че, знаейки какво се върти в главите на бизнесо, си представям какво тричане на фондовете на НОИ тепърва предстои! Особено от държавната администрация, дето и така не си внася половината задължения. Дано поне от МФ прехвърлят част от спестения ФРЗ към НОИ, но силно се съмнявам.
konservator.bg
Рейтинг: 585 НеутралноТази държава никога не ставала и разбира се, че и сега не става! Няма значение дали сме във възход, падение, криза, растеж или лутане, никога нищо не ставало, както трябва!
И дори малкото неща, които са като проблясъци в тъмнината не могат да ме накарат да кажа, че: "В БЪЛГАРИЯ НИЩО НЕ Е НАРЕД, АМА НИЩО!!!
И най-сбърканото нещо в тази територия на Балканите е населенеието, народа, хората ) всички до един, заедно с мен!
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2293 НеутралноДо коментар [#33] от "Камен":
Казуса с тестовете е доста интересен.
В някои държави тестват цялото население, а тука още се кумим да ги направим ли безплатни, не ли?
ivanpopov
Рейтинг: 2474 НеутралноДо коментар [#55] от "k_":
С вливане на течности с високо съдържание на алкохол (напр.коняк XO), силна и здрава храна (млечно-телешки стейк) и чести "слънчеви вани" на място с висок UV (напр. Канарските острови или Швейцарските алпи).
princess_x
Рейтинг: 1331 НеутралноДо коментар [#11] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":
До коментар [#11] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":"В паниката докторите рядко се сещат да попитат пациента дали има такива допълнителни заболявания"
За съжаление докторите РУТИННО забравят да попитат пациентите за допълнителни заболявания, както и други приемани медикаменти и си изписват каквото и да е без да се задълбочат върху възможните лекарствени взаимодействия или отраженията върху придружаващите заболявания.
k_
Рейтинг: 3029 НеутралноДо коментар [#33] от "Камен":
"Белите" държави се "на--каха", с извинение от този грип.
Франция, държава колонизирала Западна Африка преди векове, там какви бабалюги се носят по въздуха!, по ръководството на някво банкерско мекере се простреля, не в крака ама направо в главата, репутационно.
Край.
Свърши се с Франция.
Чуждестранния легион е под грипна карантина.
Наполеон се върти в гроба.
Същото е и с Германия, Испания.
От сега на татък никой няма да ги взима на сериозно.
Защото тая цялата работа ще мине и замине и тогава не бих се гордял, че съм французин, германец или испанец.
k_
Рейтинг: 3029 НеутралноДо коментар [#59] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":
Е всички идиоти ли трябва да следваме по Света?
В Китай от Април изобщо не правят тестове и не казват как се справят.
И там това нещо го няма.
princess_x
Рейтинг: 1331 НеутралноДо коментар [#22] от "petrapetra":
Хайде стига с този Борисов! Закопаването на здравната система започна мнооого преди него, а проблемите с подготовката, поведението, манталитета и професионализма на здравните работници са генетично заложени е няма да се разрешат с нечия оставка!
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2293 НеутралноДо коментар [#34] от "ivanpopov":
Е добре де, ако човек има освен КОВИД 19 и придружаващо заболяване как би ХО лекувал ако не с антибиотик, за да спреш усложненията, които биха довели до фатален край?
k_
Рейтинг: 3029 НеутралноДо коментар [#65] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":
Това важи за всеки грип, не само за ковид.
Ако си с придружаващи и хванеш грип винаги трябва да имаш едно наум.
Няма никакво значение дали писиара ти е порожителен или не.
clishi
Рейтинг: 8 НеутралноКъм глу*аците, които не спазваха мерки - ето ви сега това, което вие направихте. Чакайте сега линейки по 5 часа и стойте пред болниците. Отричайте, че има вирус и давайте с мантрата, че умирате от "хрема". Носете маски, като лигавник, дишайте с пълна сила, докато можете, защото утре може и да не можете. Ако имате късмет след това, пак не подкрепяйте мерките. На третия път няма да имате късмет.
hamiltonf
Рейтинг: 4385 НеутралноДо коментар [#67] от "clishi":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Пропусна само, и продължавайте да слушате трола мангъров...
ivanpopov
Рейтинг: 2474 НеутралноДо коментар [#65] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":
Заменяме коняка с търновска сливова (70°) и се разтриваме външно с нея.
hamiltonf
Рейтинг: 4385 НеутралноДо коментар [#65] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Антибиотика е абсолютно задължителен при подобни случаи, и не само един, а в комбинация от два. Единият от тях - левофлоксацин е жесток, и задължително трябва да се приема и пробиотик, и то качествен.
ivanpopov
Рейтинг: 2474 НеутралноДо коментар [#64] от "princess_x":
Закопаване и откопаване е имало и преди. Аз например, чак след 1999-а разбрах какво е да имаш нормален зъболекар и нормален лекар, с които да споделиш проблемите си и да очакваш да ти помогнат. Обаче от 10г да се пробутват едни и същи оправдания е малко тъпо. Иван Костов направи здравната реформа са година и половина.
Лопе де Вега
Рейтинг: 192 ВеселоСакън! Да съсипвате това съкровище за разтриване? Аз съм против! Само вътрешно! Не забравяйте, че повечето болести се дължат на занемарено пиене! без подпис!
pavur
Рейтинг: 1580 НеутралноДо коментар [#63] от "k_":
В Ухан наскоро направили "водно парти" - стотици хиляди наскачали в големи басейни , а икономиката се възстановявала V - образно. Тва го писаха в Капитал . Вместо да вземат пример от тях и да спрат с въшливите си санкции , западняците раздуват борсови балони .
subsonic
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#19] от "anonim440":
Дали си болен от кодивили от "банален грип", не е редно да ходиш и да сееш бацили между колегите, така че колегата ти е постъпил правилно.
Ако не друго, този вирус трябва да ни научи, че трябва да пазим другите.
А помните ли, че правителството, под давление на КРИБ, бяха подели кръстоносен поход срещу болничните точно преди началото на пандемията?
ivanpopov
Рейтинг: 2474 НеутралноЕй, няма угодия! Щом трябва да се лекуваме, значи ТРЯБВА! И да се научат да не пишат тъщите, протрили дръжките на входните врати с ракията на зета, като жертви на коронавируса.
Обаче не може съвместно с антибиотика! Макар че има един вариант, в който алкохола се всмуква не през стомаха/черния дроб и чак тогава кръвоносната система, а през лигавицата на дебелото черво...
ivanpopov
Рейтинг: 2474 НеутралноДо коментар [#74] от "subsonic":
Помниме! Само че КРИБ не бяха оказващия "давление", а по-скоро се присламчиха към горановщината.
ivanpopov
Рейтинг: 2474 НеутралноДо коментар [#73] от "pavur":
Какъв пример, да върнем комунизма? Може ли да не го отложим малко... примерно до 30-и февруари?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
fpyyh
Рейтинг: 2040 НеутралноДо коментар [#42] от "realguru":
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеБяхме с жена ми, тя също го хвана, на нормална маса, не е било много тясно, но прекарахме 2-3 часа. Аз излизах веднъж на две седмици за хапване навън, че от март си стоя и работя от вкъщи, сега явно и това няма да се случва. Съпругата ми ходи понякога в офиса, но там се тестваха и нямат други болни, така че е най-вероятно да е от тази вечеря.
etty1
Рейтинг: 2330 РазстроеноТестът не лекува.
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. BoorstinКой има полза от безумно скъпите тестове?
Ако допуснем, че имате леки до средни симптоми и сто лева, не е ли по-разумно да ги използвате за лечение, вместо за тест.
Аз твърдя, че обществото има полза и интерес да бъдат тествани максимален брой хора, дори без симптоми, безплатно или на приемлива цена, моля без примери колко струва в Англия, защото във Франция е нула. Например вместо да се "реанимират" футболни отбори, да се насочат държавни средства към масово тестване.
StandBy
Рейтинг: 198 НеутралноХа добре дошли...
Пак ще кажа:
Симптоми - Нетипични симптоми са: хремата и болките в гърлото. Тия дето имат хрема и кихат, по всяка вероятност са хванали поредния сезонен вирус. Вече мина един такъв, с грозна хрема, ще си изкихаш и дробовете и гърлото, ама за 2-5 дни отминава, кога без температура, кога с 37.5 - типично за сезонните. С грипа е по-сложно ама и той обикновено бие на хрема и гърло - но с по-високи температури и сходна отпадналост/уморяемост. Ковидята е повече по долните дихателни, дробове и кашлица... обикновено прескача симптоматиката в носа и гърлото.
Та не тичайте за тест/линейка при първите сополи, кихавици или гърло - особено ако е заболяло след жестоко кихане или пресушаване от дишане през устата.
Разбира се това е масовия случай, частни случаи не са невъзможни, но са по-редки!
Оксиметри... маркови - пръстови или смарт джаджи с SpO2 сензор.
При симптоми и съмнения за ковидя - 2 - 3 измервания дневно (в покой като кръвно)... и ако няма показания под 90% си продължавате домашното лечение. Ако покаже под 90% - още 2 измервания през 10 мин. и при потвърждение на резултата, се търси лекарска помощ, защото ковидята вече иска кислородна терапия. А отлагането и рискува интензивно или хладилно.
Ако има усещане за задъхване/задушаване ама оксиметъра не показва данни за хипоксия, причината трябва да се търси другаде - най-очевадна би била сърдечно-съдова например... но като нищо може да е проста паник атака - но диагностицирането на това пак опира до лекарска намеса.
Апарат за кръвно (това почти всяка къща го има вече така или иначе) - пак същото - 2 - 3 измервания на ден в покой, при резки отклонения на кръвно или пулс - лекарска помощ, за да не се стига до казуса на 33 годишната жертва.
Диабетиците - мерете си захарта, ако ще и по 3 пъти на ден... особено ако от отпадналост не се яде свястно - хипоглекемията е опасна.
Вода и сол/и ... при средни/тежки ковидни температурата не спада лесно, излизат едно 10 - 15 кг. през кожата за времето на изкарване. В резултат кръвта се сгъстява до такава степен, че е трудно даже да ви вземат венозна за изследване. В болница е лесно, като ви налеят 4 - 6 системи на ден и наваксвате (но и това не отменя нуждата от вода през устата), ама в домашни условия - поне 3-4 кила вода и колкото може да се яде или на добавки сол/и или разните добавки за разстройство дето са 90% соли и минерали.
Медикаменти (отвъд аналгин, аспирин и добавки/витаминчета) само след консултация с лекар, ако ще по телефона... и задължително с уточняване на история и медикаменти които не трябва да се спират. Дори тия в скобите - четете листовките и не предозирайте!
Казуси като тоя по-горе със имуностимулантите и автоимунните, в хаоса грешки винаги стават, четете листовките... и ако имате (близък с) хронично заболяване запознайте се с особеностите му и вие самите и с противопоказанията на основната терапия. Ако имате елементарно разбиране ще ви е ясно, че да тъпчеш пациент с автоимунно заболяване с имуностимулатори е изключително рискова терапия.
Температура - до 38 може изобщо да не се занимавате с нея (ако няма някакъв особен дискомфорт), ако ви е страх да не скочи рязко - мерете през 2 часа, по-добре от колкото презобване с хапове. До 39 - поне първите дни - ония в скобите отгоре... не хакайте нестероидни за отскок, подтискат иммунния отговор. Нестероидните са полезни при свръхреакции ама не и за начало. А за диагностициране на свръх реакция си трябват и кръвни изследвания (или поне 3-5 дена с упорити температури от 39 дето с аналгинчета не спадат под 37.5-38). Над 39 - каквото има и колкото може, че мине ли 40 - положението става опасно! Над 39 вече положението е за лекар.
Тестовете (бързи, бавни, писиарни) не са диагноза, като всяко друго изследване - те са един от методите за потвърждаване/отхвърляне на диагноза. И това го пише на всяка лабораторна бланка!
Ползването им за санитарни цели е съвсем друга бира... не бъркайте нещата.
Ivan Stoev
Рейтинг: 576 НеутралноЕдна Тиква ми се губи в цялата картинка..
Батков-вън
Рейтинг: 511 Неутралноима проведени вече научни изследвания, които показват, че едната съставка от Авирон Рапид наистина се закача за вируса.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0006291X20316831
fpyyh
Рейтинг: 2040 НеутралноДо коментар [#49] от "Petleshev":
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеМога да направя обосновано предположение, понеже не съм прекарал повече от 15 минути с никой друг, освен съпругата ми и тази обща вечеря (бяхме 4, 3ма болни, един не иска да се тества) за последните 3-4 седмици.
snk22555877
Рейтинг: 397 НеутралноАе тлъстата пача Нинова още ли шава? Да заминава мангъров да я лекува с чай и аспирин и освобождава стаята за някой редови данъкоплатец.
blondofil
Рейтинг: 3079 НеутралноА трябваше ли да седиш в офиса. Каква беше тая комуникация която не можеше да стане дистанционно?
Thomas Anderson
Рейтинг: 5 НеутралноПлатена реклама. Какво да ти кажа..
Mladen Stefanov
Рейтинг: 248 НеутралноЩо ли не спрем да си плащаме здравните след като не може и няма да получим това за което плащаме?
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 409 НеутралноДа, не е наред и няма да бъде, но вината не е изобщо на Мангъров!
Проблемът е, че ако се добереш до болница нещата може да станат и по-зле.
Защото идеята, че можеш да контролираш заразяването вече е мит - но можеш да контролираш смъртността.Не и в България...
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 409 НеутралноАвирон е хранителна добавка и не е Изопринозин. Освен това автоимунните заболявания се подтискат временно с кортикостероид, само дето става извън сферата на самолечението. Щото да си прецениш за дексаметазон идва много.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 409 Неутрално[quote#87:"Thomas Anderson"][/quote]
Действа понякога. Само, че не винаги.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 409 НеутралноЗадължителни са 2 амам само за профилактика да не стане и бактериална. Обикновено българския лекар катастрофира при вирусната пневмония.
valerie pvi
Рейтинг: 284 НеутралноЕ това от време оно умните хора са го разбрали. Помогни си сам , та и Господ да ти помогне , а и така помагаш и на другите и на държавата
mrpetrov
Рейтинг: 250 НеутралноСамо за сравнение за разходите със САЩ където лечението е уж толкова скъпо. Живеем в САЩ с жена ми и 3 годишния ни син. Имаха 8 заразени деца в градината, градината затвори. Три посещения при лекар, два теста на детето и по един на мен и жена ми: цена $0. Всичко покрито от застраховка или от щата.
valerie pvi
Рейтинг: 284 Неутрално[quote#89:"Oleg Shishmanov"][/quote]
Да контролираш смъртността???!!!
До коментар [#81] от "StandBy":
👍👍👍 Само да допълня , болки в гърлото, липса на вкус , обоняние, обща отпадналост , мускулни болки и главоболие - при 80 % от болните започва с поне един от тези симптоми
simChо
Рейтинг: 1119 НеутралноМожели сте ,да сте и на пейка , в някоя градинка.
Макар и на открито и на слънчице ,заразяването да е трудно , все пак е възможно!
Къде го, доброто старо затваряне на парковете и къртене на пейките?
Няма го стария Ковидизъм.
simChо
Рейтинг: 1119 НеутралноМожели сте ,да сте и на пейка , в някоя градинка.
Макар и на открито и на слънчице ,заразяването да е трудно , все пак е възможно!
Къде го, доброто старо затваряне на парковете и къртене на пейките?
Няма го стария Ковидизъм.
citoyen
Рейтинг: 806 НеутралноДо коментар [#54] от "ivanpopov":
Дано сте прав и дано Вашия ентусиазъм ви съпътства постоянно но трябва да е сляп човек за да не види , че системата се задъхва и вече не смогва. А пробойните са огромни и както е тръгнало естествения подбор ще си свърши работата.
Vute Graovski
Рейтинг: 61 ЛюбопитноИ къде изчезна грипа в Европа? Вероятно се разболя на ковид19 и е на карантина.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2098 НеутралноДо коментар [#6] от "Венко":
Ми очевидно е че при огромния процент от хора, горе долу 99. и нещо, всичко минава без каквито и да било драми. Защо да не излязат и да го кажат и да успокоят хората след като ненужно 8 месеца ги шашкат? Може би щото ще изглеждат като идиоти като си признаят че 8 месеца са шашкали хората за нищо.