Бързият антигенен тест прави тестването за коронавирус изключително достъпно

От няколко месеца новият метод улеснява радикално откриването на заразени.

© "Фейсбук"

От няколко месеца новият метод улеснява радикално откриването на заразени.



Текстът е от профила на автора във "Фейсбук".


От лятото насам в диагностиката на коронавирус инфекцията постепенно навлезе новост, която вече на практика радикално променя правилата на играта. От около месец - два тази новост е и в България и през последните седмици на бърза експанзия на заразените вече се ползва рутинно почти навсякъде и всеки говори за нея. Преди седмица Словакия я приложи, за да тества половината от населението на цялата страна само в рамките на един ден!


Това са бързите антигенни тестове. Понеже преди месеци в България етикета "бърз тест" беше категорично залепен на серологичните тестове, установяващи наличието на антитела, бързам да уточня че




тук става дума за нов, принципно различен тест.


Серологичните "бързи" тестове, които ние познаваме от по-рано, както казах откриват антитела - имунни макромолекули, които тялото образува, като реакция на срещата с вируса.


Понеже някои класове от тези антитела циркулират в кръвта месеци и години след изчистване на вируса, то наличието им (положителен серологичен тест) е показател за прекарана в миналото или наскоро инфекция.


Бързият антигенен тест, за който ще говоря тук, от своя страна идентифицира в пробата частици (антигени) от самия вирус. Иначе казано, положителен антигенент тест показва че в дадения момент в секрециите на тествания човек е наличен вирус, т.е. той е заразѐн и съответно зара̀зен.


Какво ново ни дава този тест, което досега нямахме? Няколко неща, всичките важни.


Първо - скорост. Резултатът от теста е готов за от 10 до 30 минути - под формата на цветна ивичка върху лента или в прозорче, по подобие на някои от тестовете за бременност.


Второ - портативност и гъвквост. Тестът не изисква никаква апаратура и почти никакви пособия и от там премахва нуждата от лаборатория.


Трето - леснина. Всеки лекар може да го прави без особени усилия в рамките на клиничен преглед.


Четвърто, тестът е неинвазивен. За разлика от бързия серологичен тест за антитела, където е нужна капилярна кръв, тук е достатъчно взимане на секреции с тампон от дълбоките части на носа и гърлото.


И пето, тестът е много евтин. Себестойността на един тестови комплект към момента е под 10 евро.


Гореизброените предимства естествено правят такъв тест изключително удобен за бърза и масова употреба, а бързото, достъпното и масовото тестване, както много пъти съм подчертавал, е важен инструмент в контрола на епидемията.


Има ли бързият антигенен тест някакви недостатъци? На фона на многото и важни предимства, почти не. Почти единственият фактор, за който може да се мисли като за недостатък, това е малко по-ниската чувствителност спрямо златния стадарт при тестването на инфектирани - PCR теста.


Типичен проблем, свързан със споменатата по-ниска чувствителност на антигенния тест, е, че когато човек има по-ниски нива на вируса в секрециите си, то рискът да се получи лъжливо-отрицателен резултат нараства, спрямо PCR пробата. По тази причина рискът от лъжливо-отрицателен резултат често нараства например когато тестът се прави повече от 7 дни след началото на симптомите. Тези са и причините по-стриктните протоколи често да


препоръчват PCR тест след отрицателен антигенен тест


на симптоматичен пациент или да препоръчват антигенния тест само за хора, които имат симптоми от не повече от ден или два.


В същото време чувствителността на някои от бързите антигенни тестове може да стигне и над 95%, което си остава висока чувствителност за много от практическите му приложения. Освен това, и още по-важно - според приложението и целите на антигенния тест този единствен минус може всъщност да се превърне в плюс! Ако даден пациент има много малко вирус в секретите си, може би всъщност той вече не е заразен или почти не е заразен (ниско заразен).


Тестовете, основаващи се на PCR метода, са с феноменална чувствителност. Поради тази висока чувствителност често PCR тестът в практиката улавя микро-количества и дори фрагменти от вируса, които за целите на епидемиологията нямат особено значение. Иначе казано, когато се интересуваме от заразност на даден индивид, може да се спори, че не антигенният тест е лъжливо-отрицателен, а PCR пробата може да бъде разглеждана като един вид лъжливо-положителна.


С други думи може да се каже, че


този нов тест е по-добро приближение до измерването, което ни е необходимо


с оглед контрола на разпространението на инфекцията сред обществото - измерване на заразността. Това е често и информацията, която всеки от нас иска да знае във всекидневието си - заразен ли съм за околните? Трябва ли да се изолирам? Все още ли съм заразен? И т.н.


В същото време бързият антигенен тест понякога може да даде лъжливо-отрицателен резултат при силно заразен пациент, просто поради дефектен тест, неправилно взимане на пробата от пациента или друга грешка в провеждането му. Този тип лъжливо-отрицателен резултат е потенциален епидемиологичен и личен риск, който винаги трябва да се има предвид.Лъжливо-отрицателен тест може понякога да даде измамно спокойствие и да навреди, ако човек, който е обявен за отрицателен, прекрати изолацията си, спре да носи маска и се впусне в активни социални контакти, бидейки всъщност заразен.


Конкретни такива случаи, довели до огнища на разпространение след лъжливо-отрицателни антигенни тестове вече са описани. Най-известното от тях вероятно е огнището на свръхразпространение в Розовата градина на Белия дом през септември, което не е предотвратено от политиката служителите на Белия дом да се тестват всекидневно с антигенен тест.


Освен в клиничната и епидемиологична работа новият тест може да намери


приложение в училища, на работното място, за скрининг на пристигащи с полети


от високорискови дестинации, навсякъде, където е нужна бърза и лесна диагностика на повече хора. Към момента, въпреки липсата на нужда от лаборатория и апаратура, все още особеностите, свързани с правилно взимане на пробата и обработването на тампона, налагат тестът да се прави от обучен специалист. Много фирми работят за смъкването на цената и адаптирането на този тест, така че всеки сам да може да си го направи при домашни условия.


Такива развития могат допълнително значително да разширят достъпността на тестването и съвсем скоро да ни върнат поне частично загубеното чувство за контрол над способността си да опазваме нашето и на близките ни здраве - чувство, от което толкова се нуждаем напоследък.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4633 Неутрално

    "И пето, тестът е много евтин. Себестойността на един тестови комплект към момента е под 10 евро."!?




    Чак пък "много евтин"?!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  2. 2 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    "И пето, тестът е много евтин. Себестойността на един тестови комплект към момента е под 10 евро."!?Чак пък "много евтин"?!
    —цитат от коментар 1 на hamiltonf


    E колко скъпи да са.
    За тестване на цялото население ще са необходими около 60 милиона.
    Борисов раздава милиарди за какво ли не, за едни тестове ли няма да има.
    Ама за какво му е - нали се справял отлично с кризата.

  3. 3 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2460 Неутрално

    До коментар [#2] от "Virgin":

    Виж колко е смешно само- в хазната липсват 700 млн. а те за 60 млн. не могат да тестват цялото население и да изготвят стратегия за справяне с корона кризата....

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4633 Весело

    До коментар [#2] от "Virgin":

    Ами себестойността му е под 1 евро, и се произвежда в стотици милиони бройки. Дали 10 евро не е скъпо?!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  7. 7 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 323 Неутрално

    перфектно - да навлиза по-бързо. Идеалното би било всички да се тестват в един сравнително кратък прозорец от време.

  8. 8 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    За сведение, едровата продажна цена на сертифициран комплект за ПСР тест (от Китай) е между 5 и 6 долара. Поне за толкова са ги предлагали на мен. Всичко нагоре е за обслужване и печалба.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    До коментар [#4] от "hamiltonf":
    "Ами себестойността му е под 1 евро, и се произвежда в стотици милиони бройки. Дали 10 евро не е скъпо?!"

    Ави този, който е създал теста равен на твоят стандарт на живот ли му се полага!

    подпис
  11. 11 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#2] от "Virgin":

    И както тестваме цялото население в рамките на седмица какво точно ще постигнем ?

  12. 12 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#8] от "Lazarus":

    Само дето освен кита ви трябва машина, всевъзможни дребни инструменти и техните консумативи. И труд, доста ръчен труд. Та не е баш печалба всичко отгоре. Ако съдим от цената която плаша касата, всичко до 50-60лв са разходи, нагоре е печалбата.

  13. 13 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#3] от "Аз съм българче обичам наште планини зелени":

    Стратегията за справяне е съвсем проста и едновременно много трудна - лична отговорност. И точно затова много малко общества се "справят", повечето си караме както си знаем.

  14. 14 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4995 Любопитно
  15. 15 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 2152 Неутрално

    Идеалното би било всички да се тестват в един сравнително кратък прозорец от време.
    —цитат от коментар 7 на sw51

    И после да се тестват пак, и пак, и пак...

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  16. 16 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    До коментар [#11] от "m17":

    Ще знаем кои трябва да се изолират за десет дена, за да спрат да заразяват нови хора? Колко сложно е това за схващане!?

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  17. 17 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#16] от "fpyyh":

    Това е толкова наивно та чак смешно. Да предположим че изследваме всичките 7 милиона човека за 1 седмица. Не че е възможно но да си го представим. Откриваме едни 100 хиляди позитивни, карантинираме ги. Те дали наистина ще спрат да се разхождат ?. А ако спрат, кой ще им носи храна, лекарства ?. Отделно точността на тестовете е 97% официално а реално е примерно 90%, това са 10 хиляди неоткрити, те ще си цъкат наоколо. И след един месец ще сме точно на същото положение. А може и по-зле ако хората решат че са доказано здрави.

  18. 18 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1519 Любопитно

    Туй кат дохторите по сайтове къде рекламират разни пенкилери.
    За антигенните тестове вече писА, че е много по - достоверно и евтино, ако се хвърля ези - тура
    https://www.nytimes.com/2020/11/02/health/coronavirus-testing-quidel-sofia.html
    Обаче матряла много се кефи като прочете "тест" - види му се нещо като философски камък.

  19. 19 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    Словакия тестват масово и броя на заразените е малко над нашия, но броя на починалите е 5 пъти по-малък.
    Вярно е, че те бяха сред отличниците по справяне, но има и още нещо - ние тестваме много по-малко в сравнение с тях, следователно реалния брой заразени у нас е много по-голям.
    Това, което се отичта при смъртните случаи, може би се дължи на начин за отчитане дали един починал човек е умрял поради вируса или заразен с вируса, но смърта е настъпила по други причини. То и в Китай почти никой не умира от вируса, но общата смъртност едва ли се е променила в коя да е от двете посоки.

  20. 20 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 323 Неутрално

    До коментар [#15] от "Хриси":

    поне ще се знае цялостната картина и евентуално ще се карантинират повечето болни по едно и също време, а не едни са тествани и се карантинират, други ходят да разнасят.. Иначе какво ти е предложението? Като заумира някой - да ходи на PCR както е в момента горе долу..

  21. 21 Профил на 1984
    1984
    Рейтинг: 651 Неутрално

    в сащ са по 5 долара

    BG e мини империя на злото.
  22. 22 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#20] от "sw51":

    Да бе да, наблизо до моя блок има лаборатория и от месеци пред нея се извиват опашки. В събота имаше поне 50 човека и се чака с часове. И като ги загледаш, няма един възрастен или видимо тежко болен - висят млади хора, някои си пушат, други си цъкат телефоните. И чакат си сигурно едно 20% са позитивни. Не си предствям как "заумирал" ще чака 4 часа на опашката т.е всичките тия хиляди и хиляди хора се тестват безсмислено и само от страх че може да са контактни.

  23. 23 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#19] от "tsvetko_51":

    И след всичките "жертви" на коронавируса в БГ все още не сме достигнали смъртността от "нормалния" грип през 2016-2017: https://www.nsi.bg/bg/content/18121/basic-page/умирания-в-българия-по-седмици

  24. 24 Профил на StandBy
    StandBy
    Рейтинг: 208 Неутрално

    Автора ли е писал артистични глупости или някой е редактирал с краката си?

    Всички бързи тестове у нас дето съм видял показват 2 вида антигени, моментен отговор (ИгМ) и трайни антитела (ИгГ), та тия първите (ИгМ) имат скромните 5 дни животец, какви някога прекарани инфекции, какви месеци и години ... какви 5 лв на стинки.
    За да имаш достатъчно от тях за серологичен тест или имаш работеща инфекция или си я имал поне до последните 3 дни.

    Инак да тестваш за причинител е винаги по-добра идея от това да тестваш за реакциите към него.
    Въпроса е каква проба трябва за него, пак ли гърлено назална, че говорим за секрети?
    Изобщо крайно безсмислена статия да каже 2 изречения... че има бързи тестове не само за антитела, но и за вирусни частици и че са значително по-евтини от ПСР тестовете.
    Да бяхте дали референция към някой от тях със селективна и активна точност поне?

  25. 25 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    E колко скъпи да са.
    За тестване на цялото население ще са необходими около 60 милиона.
    Борисов раздава милиарди за какво ли не, за едни тестове ли няма да има.
    Ама за какво му е - нали се справял отлично с кризата.
    —цитат от коментар 2 на Virgin

    Според ценоразписите в лаболаториите, по-скоро ще са необходими 150 милиона евро. 300 милиона лева.
    За еднократен тест, след който евентуално някаква част от населението ще каже '... оказа се, че съм изкарал коронката "на крак"'.
    Което едва ли си струва вложените средстава, още повече, че развитието на имунитет май е като при грипа... тоест, спокойно можеш да се заразиш отново.

  26. 26 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 838 Неутрално

    60 милиона са нищо за тестването на цялото население. Достатъчно е вожда на ГЕРБ да дари седмичния оборот от чекмеджето.

  27. 27 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1038 Весело

    До коментар [#24] от "StandBy":

    Следващия път прочети статията преди да почнеш да пишеш коментар.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  28. 28 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1038 Весело

    До коментар [#25] от "Yotce":

    Нямаше да е зле и ти да прочетеш, преди да се нахвърлиш на клавиатурата.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  29. 29 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 210 Неутрално

    До коментар [#2] от "Virgin":Виж колко е смешно само- в хазната липсват 700 млн. а те за 60 млн. не могат да тестват цялото население и да изготвят стратегия за справяне с корона кризата....
    —цитат от коментар 3 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    Тестването на цялото население е безмислено хабене на ресурс, не само финансов, а и човешки. Трябва да се наблегне на тестването на хора със симптоми.

  30. 30 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1540 Весело

    До коментар [#25] от "Yotce":Нямаше да е зле и ти да прочетеш, преди да се нахвърлиш на клавиатурата.
    —цитат от коментар 28 на Darulio

    Не е лошо първо да четеш коментарите, а после да избираш някой от назидателните шаблони, които си подготвил.

  31. 31 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 210 Неутрално

    До коментар [#11] от "m17":Ще знаем кои трябва да се изолират за десет дена, за да спрат да заразяват нови хора? Колко сложно е това за схващане!?
    —цитат от коментар 16 на fpyyh


    Не е толкова просто. Тези, които са заразени наскоро, няма да се хванат, отделно има и грешно негативни. Дори и да се затворят позитивните, тези, които са изтървани ,бързо ще го разпространят наново.

  32. 32 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1038 Весело

    До коментар [#30] от "Yotce":

    Ако беше прочел статията, щеше да разбереш, че не става дума за серологичен тест, който установява наличие на антитела в кръвта, т.е. че някога си "изкарал коронката "на крак"'. Става дума за тест, който "идентифицира в пробата частици (антигени) от самия вирус", т.е. дали в момента си болен.

    Няма да е зле да спреш да пишеш глупости. Или още по-добре - продължавай да пишеш глупости със същия плам. Аз искрено се забавлявам.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  33. 33 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 323 Неутрално

    До коментар [#22] от "m17":

    аз не мисля че много хора се тестват - е така да се проверят. Младите които визираш вероятно са контактни и се проверяват защото има значителен шанс да го имат. Идеята на масови тестове е да се пресече пандемията като се карантинират максимално много хора по едно и също време. Аз поне не се сещам по-добра стратегия.

  34. 34 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    До коментар [#30] от "Yotce":Ако беше прочел статията, щеше да разбереш, че не става дума за серологичен тест, който установява наличие на антитела в кръвта, т.е. че някога си "изкарал коронката "на крак"'. Става дума за тест, който "идентифицира в пробата частици (антигени) от самия вирус", т.е. дали в момента си болен.Няма да е зле да спреш да пишеш глупости. Или още по-добре - продължавай да пишеш глупости със същия плам. Аз искрено се забавлявам.
    —цитат от коментар 32 на Darulio

    Ти, ако искаш, иди и дай 50 лева, за да разбереш моментното си състояние.
    Да похарчиш 50, или няколко пъти по 50 лева (ако случайно имаш семейство), си е твое право. Аз искренно се забавлявам, когато хората харчат собствените си пари за глупости.
    Но да изискваш държавата да опука едни 300 милиона лева, за да получи моментна снимка на епидемологичната обстановка - това е разточително и неоправдано, и никак не е забавно.

  35. 35 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#33] от "sw51":

    Не разбирам смисъла - ако си контактен, просто се изолира за 10'тина дена. Ако имаш леки симптоми - отново, за какво ти е да знаеш че е ковид ако го караш леко.

  36. 36 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1038 Весело

    До коментар [#34] от "Yotce":

    Аз не съм казвал какво искам, просто ти казах, че пишеш глупости без да четеш.
    Сега пък взе да си измисляш мои позиции по темата. Ясно, явно ще гледаме цялата програма на Цирк "Йоцо". Чакам да видим каква ще е следващата тъпотия, която ще измъдриш.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  37. 37 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#4] от "hamiltonf":

    Колега, не знам ти какво работиш и как оценяваш труда си, но все пак си помисли съгласен ли си някой да дойде и да ти каже - каква е тая надница дето искаш, на теб дневните разходи са ти 10 пъти по-ниски !

    Има една стара приказка по въпроса - ако искаш за нещо 100 може да е така че разходите ти са 50 и останалите 50 да са за знанието и умението да го направиш.

  38. 38 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1540 Весело

    До коментар [#34] от "Yotce":Аз не съм казвал какво искам, просто ти казах, че пишеш глупости без да четеш. Сега пък взе да си измисляш мои позиции по темата. Ясно, явно ще гледаме цялата програма на Цирк "Йоцо". Чакам да видим каква ще е следващата тъпотия, която ще измъдриш.
    —цитат от коментар 36 на Darulio

    Ами кажи си позицията, бе трол!
    Генерирал си пет "коментара" със заяждания, нищо съществено, нищо, свързано със статията...
    След малко от скука ще започнеш да броиш правописни грешки и препинателни знаци...

  39. 39 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4633 Неутрално

    До коментар [#37] от "nigel":

    Първо, няма как някой да дойде да ми каже, каква голяма надница съм поискал, по простата причина, че аз ги раздавам. И второ, отбелязвам само, че цена 10 евро, не е "много ниска цена", може да се нарече, прилична, приемлива, но "много ниска" няма логика да се изрече.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  40. 40 Профил на ksarax
    ksarax
    Рейтинг: 325 Неутрално

    Тоя тест не е много читав. Досега трима човека със симптоми и положителен пср, на тези не показва нищо

  41. 41 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1038 Весело

    До коментар [#38] от "Yotce":

    Окей, позицията ми е, че така наистина тестването за коронавирус става много по-лесно, по-бързо и по-евтино. Има дори тестове, които за 15 мин. ти казват дали си болен от COVID-19 или от прост грип тип А/Б. Ако не друго, това ще даде възможност за бързо възстановяване на плановите операции и ще улесни много работата на лекарите.
    И да, очаквам и държа, както държавата плаща например за ПКК, така да плаща и за назначен бърз антигенен тест на всеки здравноосигурен, който вдигне температура. "Петте симптома" да останат за нуждаещите се по една или друга причина от по-прецизния PCR тест.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  42. 42 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1038 Любопитно

    До коментар [#40] от "ksarax":

    Сигурен ли си, че става дума за такъв тест, а не за кръвен? Чувствителността на тези тестове е 90.4%, а точността 97.6% според материала, който четох.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  43. 43 Профил на dnpanov
    dnpanov
    Рейтинг: 240 Любопитно

    Толкова е достъпен, че почнаха да го предлагат и мобилно - https://ena1111.bg/covid19/ Явно това е бъдещето на лечението - мобилни тестове, мобилни станции, каравани, инжекции, прегледи по телефона и прочее...

    А ти какво търсиш в нета?
  44. 44 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1987 Неутрално


    До коментар [#11] от "m17":

    всички положителни карантина 14 дни. Няма да реши проблемът със заразата, но ще реши проблемът някой болен дето няма или не иска да даде 100-130 лв. за тест да се мотае насам натам и да заразява други. Т.е да се атакува ситуацията с по 4 хил заразени дневно.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  45. 45 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    До коментар [#17] от "m17":

    ако мислим индустриално дори за месец ситуацията да се успокои пак ще даде въздух на болниците, на спешната помощ и на други чакащи болни. На карантинираните ще им носят продукти както носят на мен в момента - познат идва, оставя продуките пред вратата и заминава. И да - ако всички спазват крантина ще има глътка въздух. Масово знам за хора с пределно ясни симптоми, които не си правят тест сакън да не ги карантинират, продължават да ходят на работа, да ходят по магазините и потенциално да заразяват други хора. За мен това е пълен абсурд. Аз 8ми ден съм вече с вируса и макар РЗИ да не ми е връчило нищо и даже да не са ми се обадили аз си спазвам карантина.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  46. 46 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    До коментар [#24] от "StandBy":

    антигени и антитела май са две различни неща като първо възникват антигените, които пък дават импулс на организма да прави антитела. И двете неща които ти си посочил са антитела не са антигени. Мисля, че бъркаш теста, който коментираш с тези за антитела.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  47. 47 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    Бързо, точно и евтино

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  48. 48 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1707 Неутрално

    Да ама на някои още ни искат кетап с подписи и печати с резултат от PCR. Резултатите от антигенния засега мога само да си ги завра някъде ,щото така биха ми препоръчали.

  49. 49 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1707 Неутрално

    До коментар [#35] от "m17":

    Е как за какво бе? Да разправяш на поколенията ,как си изкарал чумата от лето Господне двайсе- двайсе и едва си се отървал .

  50. 50 Профил на NamelessOne
    NamelessOne
    Рейтинг: 33 Неутрално

    До коментар [#23] от "m17":

    Май не си разледал графиката добре. Септември и октомври, когато нещата започната да се влошават, смъртността пред 2020 значително надвишава тази през всички предходни години, не ми се мисли за ноември и декември. Така че ако ще пишеш тъпотии, поне не пускай графики, така поне някой може да ти се върже.

  51. 51 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Искам да купя 50, да стествам хората във фирмата, Sell me!

  52. 52 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#50] от "NamelessOne":

    Напротив, очевидно е че вие не сте я разбрали. Моята теза е че към днешна дата (края на Октомври за които има данни) имаме 2300 човека умрели на седмична база което е по-малко от 2800 човека умрели за същото време в януари 2017. Не твърдя че няма да достигнем и много вероятно да надминем но твърдя че медиите драматично преувеличават смъртността от корона спрямо обективните данни.

  53. 53 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#37] от "nigel":Първо, няма как някой да дойде да ми каже, каква голяма надница съм поискал, по простата причина, че аз ги раздавам...
    —цитат от коментар 39 на hamiltonf


    Ами тогава нещата са още по-близо до въпроса - как ще погледнеш ако дойде някой и ти каже - печалбата която си слагаш е прекалено висока, 1-2 % са ти достатъчни ?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK