Хелзинкският комитет: Речта на омразата в академична среда засяга академичната свобода

Хелзинкският комитет: Речта на омразата в академична среда засяга академичната свобода

© Анелия Николова



Във връзка с проверката на това дали в лекциите на професор Михаил Мирчев от Софийския университет "Свети Климент Охридски", който води курс по "Социална работа с ЕТНОгрупи", има реч на омразата и ксенофобия Българският хелзинкски комитет (БХК), подкрепен от Българска общност за либерална демокрация (БОЛД), представиха позиция.


По повод на случая с реч на омразата от страна на проф. Михаил Мирчев и редицата писма и петиции от страна на студенти, интелектуалци, граждани и организации, някои от които осъждат, а други защитават проф. Мирчев, Български хелзинкски комитет (БХК), подкрепен от своята мрежа от поддръжници в лицето на Българска общност за либерална демокрация (БОЛД), се обръщат към заинтересованите страни и обществеността със следните коментари и препоръки:


1. БХК изразява своето възмущение и тревога от факта, че преподавател в две водещи български висши учебни заведения използва университетската катедра, за да разпространява крайно антидемократични възгледи, основани на расистки, сексистки и ксенофобски предубеждения. С тези наши коментари ние предлагаме свое становище по въпроса дали проф. Мирчев би следвало да бъде и правно санкциониран.




2. Както бе посочено в публикувана през март 2020 г. позиция на БОЛД, редица международни договори, съдебни решения и препоръки на международни органи и организации изискват държавите да се борят с речта на омраза, в някои случаи и със средствата на наказателното право, тъй като тя представлява посегателство срещу човешкото достойнство, срещу демократичния правов ред и срещу правото на личен живот на засегнатите от нея лица. Някои международноправни актове дори изискват криминализиране на някои нейни форми.


3. При изработването на съобразен с принципите и нормите на правата на човека отговор на явлението "реч на омраза" се има предвид, че в това явление се проявява напрежение между две фундаментални права: правото на свободно изразяване и правото на равно третиране без дискриминация. Необходимо е да се намери баланс между тези две права. В търсенето на такъв баланс в течение на няколко десетилетия постепенно са се формирали принципи и критерии, позволяващи да се дефинира обхватът на т. нар. защитено слово и да се прокара граница между него и онова слово, което е дискриминационно.


4. Речта на омраза в академична среда представлява особено сериозно предизвикателство в търсенето на баланс на основни права, тъй като засяга по-специално академичната свобода, защитена както в общи, така и в специални международноправни норми. Освен присъщата вътрешна сложност в намирането на баланс при адресирането на реч на омразата в академична среда трябва да се има предвид също и все още недостатъчно добре установената практика на международни и национални органи за защита на правата на човека и липсата на еднозначен и универсален отговор, подходящ за всички ситуации. В случая имаме работа с една развиваща се област на правоприлагането по права на човека.


5. Ние нямаме никакво съмнение, че лекциите на проф. Мирчев за студенти по социална работа в Софийския университет "Св. Климент Охридски" представляват особено тежка форма на реч на омраза според всички налични авторитетни определения на това явление, напр. определението, дадено в Обяснителния меморандум към Обща политическа препоръка № 15 на Европейската комисия срещу расизма и нетолерантността (ЕКРН). Въпросът е обаче дали тази реч на омраза трябва да бъде санкционирана и как.


6. Правото на свобода на изразяване нямаше да има стойност, нито да се нуждае от закрила, ако ставаше въпрос за възгледи и твърдения, приемливи за повечето хора. Закрилата на словото именно тогава е нужна, когато словото е непопулярно, тревожещо, възмущаващо, отвращаващо или обидно за големи групи хора. В едно демократично общество забраната и потискането на свободното слово изискват особено сериозни причини - чрез които трябва да се покаже, че позволяването на нежелателното слово нанася много по-голям ущърб на обществения интерес, отколкото вредата, нанесена от потискането на свободата на изразяване. Какви са тези особено сериозни причини?


7. Има редица опити да се формулират принципи, които да дефинират такива причини и чрез които да можем да съдим дали проблематичното слово трябва да попадне под егидата на законовата защита или, напротив, трябва да бъде забранено и наказано от закона. Една от добрите практики в тази област са т.нар. Камденски принципи на Article 19.


8. Въз основа на натрупания опит в изучаването на това как работят подобни принципи ние вярваме, че няма спор дали словото на омраза трябва да бъде забранено в името на равноправието в два типа ситуации: на формална йерархия или на несвободни, пленени аудитории (captive audiences).


Пример за първата ситуация е работното място, където жертвата на речта на омраза е в служебна зависимост от говорещия. Пример за втората ситуация е училището, където жертва на речта на омраза са деца. Речта на омраза обикновено не е обект на наказателния закон, ако тя "звучи" в публичното пространство (включително медиите) на демократичното общество, при условие че тези, които не са съгласни с тази реч, имат възможността без вреда за себе си или да игнорират тази реч, или да се борят против нея, като я заклеймяват и изразяват противоположни възгледи.


Но дори и в такива ситуации, както прие Европейският съд по правата на човека по делото Аксу срещу Турция, тя следва да бъде санкционирана, макар и не непременно със средствата на наказателното право, предвид позитивните задължения на държавата да защити правото на личен живот на всички свои граждани.


9. Доколкото е известно от досега огласените обстоятелства, в случая на проф. Мирчев става дума за расистка и ксенофобска реч, която подбужда публично към омраза и дискриминация. Нещо повече, с искането за установяване на "диктатурка" тя подбужда и към насилие. Това става в процес на преподаване на студенти, които след това ще трябва да вземат изпит при него. Разумно е да се предположи, че пред авторитета на преподавателя си много студенти биха изпитали страх да се противопоставят на такава реч, която е огласена не само пред тях в процеса на преподаване, но и публично в социална мрежа. Така на студентите не е гарантирано, че без вреда за себе си могат да игнорират лекциите или да се борят против тях. Сред тези студенти не е изключено да има представители на етническите малцинства или мигранти, за които би било особено фрустриращо да се обучават в този курс.


10. Според международното право по права на човека публичното подбуждане към омраза, дискриминация и насилие на расова основа трябва да бъде санкционирано. Санкция следва да бъде наложена, като се вземат предвид всички конкретни обстоятелства по случая. Призоваваме компетентните органи, които в момента или в бъдеще ще разследват този случай, да постъпят отговорно и да направят задълбочено и всестранно проучване, като вземат предвид горните принципи и стандарти.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.
Коментари (99)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    Поредните писма от "трудови колективи". Както всичко останало у нас - ляво, дясно, консервативно и т.н., и така наречениет либерали продават бързо и лесно свободата на словото, а правозащитниците призовават "компетентните органи" да се намесят. Въобще реакцията на глупостите на Мирчев ги надмина по обществена опасност милион пъти. Като с ядрена бомба да убиваш въшка.

  2. 2 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2522 Неутрално

    Това двуличе ще изяде главата на светлата ЛИБЕРАЛНА ДЕМОКРАЦИЯ. Говориш за онраза в своите медии ( те са над 90%) ......и се оплакваш от реч на омраза. Демокрация е онова , когато управляват ДЕМОКРАТИ, иначе етикетите хомофоб, фашист , комунист стават ЕТИКЕТНИ. Чрез световните медии ( либерални) се играе играта ..."запушете им устата" .След невидимата ПАЗАРНА РЪКА се опяви и "невидим алгоритъм" ,който пряви грешки и цензурира ...хиялди нелиберални ХОРА!

  3. 3 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Любимата дъвка на либералите - реч на омразата.
    Ми не е вярно.
    Всичко, което не ви харесва, го изкарвате омраза.
    Ми не сме длъжни да ви харесваме.

  4. 4 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2730 Неутрално

    Чрез ограничаване на свободата към академична свобода. Напълно в тон с Брюксел, който щял да наруши закона в името на законността.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  5. 5 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2730 Неутрално

    Поредните писма от "трудови колективи". Както всичко останало у нас - ляво, дясно, консервативно и т.н., и така наречениет либерали продават бързо и лесно свободата на словото, а правозащитниците призовават "компетентните органи" да се намесят. Въобще реакцията на глупостите на Мирчев ги надмина по обществена опасност милион пъти. Като с ядрена бомба да убиваш въшка.
    —цитат от коментар 1 на spiegel


    Мирчев е лесна и удобна мишена, защото не е особено умен. Но целта им не е Мирчев.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  6. 6 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    Вчера по БТВ пуснаха извадки от лекции на Михаил Мирчев. Цигани, роми, реч на омараза и пр. - това нищо не е. Той "проповядва" надълго и нашироко, че с ваксината ще ни чипират. А аз мислех, че подобни глупости могат да се говорят само от мизерни маргинали. Останах потресена. Този свят не отива на добре.

  7. 7 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    До коментар [#2] от "dejmos":


    До коментар [#3] от "НеКой":

    Точно за либерализма свободата на словото е основна ценност. Не за консерваторите, не за социалистите, да не говорим за комунистите и нацистите. Тези са толкова либерали, колкото БСП са социалисти, ГЕРБ - десни или ВМРО - националисти.

  8. 8 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1510 Весело

    Много ми се искаше тия да пропуснат да се изкажат.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  9. 9 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    До коментар [#5] от "Един вампир броди из Европа":

    Няма цел, остави конспирациите. Носят се по течението, по което се носят днес много хора, предизвиквайки други да се понесат по простотията Путлерова или Тръмпова.

  10. 10 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    Докато Дедо Шори не излезе от охраняваното имение и не иде да живее в някое черно гето, нема да повярвам в либерастията.

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4497 Неутрално

    До коментар [#3] от "НеКой":

    "Ми не сме длъжни да ви харесваме."

    Но се чувствате длъжни да мразите различните ат вас!

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4497 Неутрално

    До коментар [#3] от "НеКой":

    "Ми не сме длъжни да ви харесваме."

    Но се чувствате длъжни да мразите различните ат вас!

  13. 13 Профил на Дисидент в ЕССР
    Дисидент в ЕССР
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Първо, изключително манипулативно е да се твърди, че критиката и различното мнение е реч на омразата!

    Второ, левичарите искат да внушат, че ограничаване на свободата на словото всъщност допринася за свободата! Нали разбирате колко абсурдно е това!

    Има свобода на словото - има демокрация, няма свобода на словото - има диктатура. Толкова.

    "Регулирането на словото е опасна идея, която не е съвместима с принципите на свободното общество." - Рон Пол
  14. 14 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2383 Любопитно

    Стожерите на либерализама ДПС и мюфтийството няма ли да вземат отношение?! Ами техният електорат е подложен на стигматизация?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  15. 15 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    10. Според международното право по права на човека публичното подбуждане към омраза, дискриминация и насилие на расова основа трябва да бъде санкционирано. Санкция следва да бъде наложена, като се вземат предвид всички конкретни обстоятелства по случая. Призоваваме компетентните органи, които в момента или в бъдеще ще разследват този случай, да постъпят отговорно и да направят задълбочено и всестранно проучване, като вземат предвид горните принципи и стандарти.
    На тези от ХК нещо им става ! За първи път - ПОЗИЦИЯ срещу потомствен комунист от висшия им ешелон !

  16. 16 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1370 Любопитно

    До коментар [#12] от "vassilun":

    "Но се чувствате длъжни да мразите различните ат вас!"

    Ти ксто си много толерантен би ли живял с неграта в Африка ако затова не ти плащаха пари? Щерката в Лондон ли я прати да учи, или в Банги?

  17. 17 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    Платените от Шороши заработиха още малко грант.

  18. 18 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2771 Неутрално

    Тази статия е реч на омразата.

    БХК трябва да бъдат забранени, а Дневник глобен че е препечатва. :)

    Това е моята трактовка.

  19. 19 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1878 Весело

    Нещо са се поизплашили от БХК и позицията им е крайно....никаква. Да я обобщя (за който не иска да чете глупости) - "Ние много ги разбираме нещата, ама компетентните органи да се изкажат какво да се прави, нийй тук акъл не даваме.". Знаете ли защо, мили деца? Защото са се усетили, че при всичката комунистическа пропаганда, която техни любими преподаватели изливат от катедрите, ако се появи прецедент да се уволни някой понеже студентите се чувстват обидени от лекциите му, всички другарки и другари и стипедианти на Сорос утре ще минат по същия път. Явно все пак някой мисли в този комитет.

    П.П. Да видим сега дали Дневничето пак ще ми изтрие коментара за "обиди на расова, сексуална и религиозна основа". Предния в който казах, че в университетите се бълва пропаганда завърши така. Медии, Сър...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8064 Неутрално

    В България езика на омразата идва от тези, дето стоят най-отгоре. Лошият пример е най-заразителен.

  21. 21 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2771 Неутрално

    На тези от ХК нещо им става ! За първи път - ПОЗИЦИЯ срещу потомствен комунист от висшия им ешелон !
    —цитат от коментар 15 на doroteus


    Той потомствен, ама не е либерален. Ако беше либерален и защитаваше правата на изброените щяха пиедестал да му издигнат. :)

  22. 22 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    Много ми е интересно, къде е БХК при безбройните случаи на терор на циганите над възрастното българско население по селата ?? ....... един път не ги видях да се възмутят поне. Явно чичко Шороши не плаща грант за това ....

  23. 23 Профил на vud43624679
    vud43624679
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#14] от "Julian Mall":

  24. 24 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1878 Весело

    "Реч на омразата" - всеки факт, който не се харесва на неомарксистите.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  25. 25 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2771 Неутрално

    Мирчев е лесна и удобна мишена, защото не е особено умен. Но целта им не е Мирчев.
    —цитат от коментар 5 на Един вампир броди из Европа


    Именно. Трябва да се създаде прецедент, за да може после да се отстрелват и други неудобни.

  26. 26 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Къде е истина и какво е истина и какво е реяч на омразата!
    Утре израза "не съм съгласен с вас" ще бъде добавенв този списък!
    Днес България е атакувана от света, в който живеем, защото каза "НЕ" един път в историята си, защото една шепа коминтерновски социалисти ни крадат историята, културата и езика!

  27. 27 Профил на dfe22692527
    dfe22692527
    Рейтинг: 59 Неутрално

    А аз мислех, че подобни глупости могат да се говорят само от мизерни маргинали. Останах потресена. Този свят не отива на добре.
    —цитат от коментар 6 на Мондиана


    Ааа не знам. Междувременно, я да видим какво казва самият Бил Гейтс по въпроса:

    "Eventually we will have some digital certificates to show who has recovered or been tested recently or when we have a vaccine who has received it.

    Превод: "В крайна сметка ще имаме няколко цифрови сертификата, за да покажем кой се е възстановил или е бил тестван наскоро или когато имаме ваксина, кой я е получил".

    Източник Интервю с Гейтс в Редит:

    https://www.reddit.com/r/Coronavirus/comments/fksnbf/im_bill_gates_cochair_of_the_bill_melinda_gates/fkupg49/?context=3

    Е кво стана бе моме? Кой говори глупостите? Ти или професора?

  28. 28 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1389 Любопитно

    И така небавно и неполека ми отпраха 30-40 минуса "обичащите и нищо мразещите".
    Без обяснение...

  29. 29 Профил на dfe22692527
    dfe22692527
    Рейтинг: 59 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":
    До коментар [#12] от "vassilun":

    Когато имам цирей на задника съм длъжен да го обичам ли? ХАХ?

    Я пак, че нещо не разбрах.

  30. 30 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    Мирчев е гола вода, но все пак е по-добре да има публичен дебат между него и критикуващите го. Да погледаме и да видим кой какви намерения има.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  31. 31 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Забелязвате ли кои са атакуваните държави Полша, Чехия, Унгария, България – та това е Варшавския договор! ЕС ни взе, за да може безпрепятствено да черпи от ресурсите ни, но ако ние имаме някаква изгода веднага спират "кранчето"! Дори една държава (Великобритания) не издържа да гледа как се черпи част от нейния ресурс от второкачествените източноевропейци и напусна... особено пък, ако кажем, че тази държава всъщност само е свикнала да черпи от колониите си (поробените територии)
    От пръв почитател и поддръжник на ЕС се превърнах за месеци в най-голям евроскептик!
    ЕС е лаборатория на лицемерието и фалша, на отхвърлянето на Бога и християнските ценности! Сградата на ЕПарламент е взаимствана от разрушената Вавилонска кула – която е символ на бунта и непокорството на човека срещу Бога и на утвърждаването на някакви имагинерни хуманистични ценности и морал!!!

  32. 32 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2376 Неутрално

    И как точно исканото ограничение на академичната свобода, ще помогне за подобряването на академичната свобода?

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    всички платени от чужбина плюватели на българщината
    —цитат от коментар 33 на samarianin


    Бихте ли обяснили какво значи ''българщина''

  35. 35 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    Да си вдигнат ръка онези, които нямат против този тип да преподава на децата им.

  36. 36 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1738 Неутрално

    С изключение на "Мондиана", пост № 6, не срещнах в коментариите нищо конкретно.
    Едните са ЗА, другите ПРОТИВ, ама защо и подкрепено с някакви факти - забрави.
    За сметка на това категорични, като не мога да не отчета, че "консервите" са доста по-крайни в изказванията.
    Докато поне ние, дето уж четем и повечко пишем не се научим да говорим и пишем конкретно, по даден текст, а не да коментираме автора и/или изанието, дали са леви либерасти и соросоиди или десни и патриотично настроени консерватори, дотогава ще ну управляват дървари като баце, шкембе войвода, грамадния патриот и учен, джамбаза ( 12 години учи за едното образование, та си пропуснал патриотичнаа военна служба завалията:) ) , валерковци, корнелии, румен гечовци, дървено-пияни философи и т.н.
    Ами не е до късмет, не е обусловено исторически, а е най-обикновена глупост.

  37. 37 Профил на БГА Балкан
    БГА Балкан
    Рейтинг: 651 Неутрално

    "Речта на омразата"

    Според платените НПО-та, казването на истината е реч на омразата.

    И в морето ми е до колене .....................
  38. 38 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2584 Неутрално

    Свободато на словото няма "Ако" или "при условие, че..."! Или я има, или я няма! "Речта на омразата" е измислена от вас, драги либерасти, да тормозите хората!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  39. 39 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#34] от "kaiser":

    Българщина е да ходиш с потури и никой да не ти пречи да биеш жената и децата

  40. 40 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3218 Неутрално

    Политкоректността - също. Но за това не се говори.

  41. 41 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 615 Весело

    До коментар [#34] от "kaiser":

    с удоволствие, но пак няма да го разберете

    има понятия като "Душа", то трябва да ти е ясно, щото или я имаш, или я нямаш, има хора които я нямат и се опитват да обяснят на тези, които я имат, че щото не могат да дадат й определение, затова я няма... хората с Душа, щот я имат, нямат проблем с определението, и се разбират идеално по между си, когато говорят за нея

    в математиката - няма определение за "точка", но никой не съмнява че точката съществува; след като е ясно че има точка, става лесно, идва "права", "отсечка", "равнина", и разни фигури...

    същото е с "българщина", или ти е ясно какво е, и я пазиш, щото ти е скъпо, или си глобалистко-транс-мранс-джендърно-прогресивно-либерално-космо-вселенско-разтворен г-з... ако си българин "българщината" ти е интуитивно ясна както на хората с душа -"душата", и на матиматици - "точката"

    щом питаш - не ти е ясно и е загуба на време да се обяснява

    Je suis дани кирилов
  42. 42 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2083 Любопитно

    До коментар [#6] от "Мондиана":

    "Той "проповядва" надълго и нашироко, че с ваксината ще ни чипират"

    Това е негово право. Свобода на словото. Може да не съгласна с него, но си е негоео право да говори.

    Второ, ти мислиш ли, че ако имахс техническа възможност да ни чипират чрез ваксинация биха пропуснали такава възможност? Преди години пак така се смяташе за теория нс конспирацията, чесе подслушва нацяло трафика от трлефонни разговори и имейли, а ппсле ицелуя интернет трафик. А Сноудън показа, че всичко е истина ив даже ое по-сериозно и всеобхватно.

    В Русия съм! В Русия съм!
  43. 43 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2083 Любопитно

    До коментар [#7] от "spiegel":

    "Той "проповядва" надълго и нашироко, че с ваксината ще ни чипират"

    Абе либерализъм не значи ли мсксимална свобода???

    В Русия съм! В Русия съм!
  44. 44 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3050 Весело

    Академикът Кънев с активисте юнаци па ... таквозата ... във вентилейтъра!

    Мирчев требе да ги почерпи, мисля ...

  45. 45 Профил на Сър Джон
    Сър Джон
    Рейтинг: 842 Весело

    Рапорт даден, грант приет!
    Браво бехекайци, вие сте нашата гордост и будна съвест!

    "Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в Столипиново
  46. 46 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2771 Неутрално

    Да си вдигнат ръка онези, които нямат против този тип да преподава на децата им.
    —цитат от коментар 35 на kaiser


    Да си вдигнат ръка онези, които нямат против БХК да им защитава правата. :)

  47. 47 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 806 Неутрално

    Недопустимо е в този " университет", макар и български, да се допуска такова говорене, създадено от комунистически стереотипи и комунистически расизъм. Все първични и долни инстинкти.

  48. 48 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3050 Весело

    Стожерите на либерализама ДПС и мюфтийството няма ли да вземат отношение?! Ами техният електорат е подложен на стигматизация?!
    —цитат от коментар 14 на Julian Mall


    Ми може и да са взели.
    Като нищо може да са членове на този "болдван" от БХК "БОЛД" ...

    Отидох на страницата им да ги погледна.
    Страницата си бачка, всичко си е ОК, но САМО разделът "Списък на членовете" ако изберете - получавате "404" плюс ... антетка за регистрация!
    Крият се, мишките!
    Защото при тези обилни грантове не вярвам, че са пропуснали да се изпозапишат сума ти и "уан-мен-шоу" НПО-организацийки "във ведомостта" ...

    Жалка работа!

  49. 49 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    До коментар [#41] от "samarianin":

    много приказки за нищо

    повечето думи завършващи на ЩИНА изразяват някаква негативност, напр. свинЩИНА, простаЩИНА


    "Речта на омразата"Според платените НПО-та, казването на истината е реч на омразата.
    —цитат от коментар 37 на БГА Балкан


    Според неплатените от НПО да мразиш различните, да си расист, да вярваш в конспирации като чипиране и кемтрейлс, най големият ти враг да е ''дедо Шори'', да се кланяш на Трум = БЪЛГАРЩИНА

  50. 50 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4497 Весело

    До коментар [#11] от "vassilun":До коментар [#12] от "vassilun":Когато имам цирей на задника съм длъжен да го обичам ли? ХАХ? Я пак, че нещо не разбрах.
    —цитат от коментар 29 на dfe22692527


    Ами мрази го този цирей на задника ти и бъди щастлив!

  51. 51 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 615 Весело

    хахахахаха, бихте ли изясняли какво имате предвид под "комунистически стереотипи" -
    първата "модерна" страна в света легализирала хомосексуализма в света е СССР, още 1918, при комунизма абортите са разрешени и масово упражнявани, нещо за които "репресираните" жени на запад дълго са се борили и още продължават да се борят, жената кранистка и трактористка е първа гордост за комунизма, на запад жената-домакиня е "цивилизационен стериотип", който ги дърпа "назад" в средновековието, при комунизма това явление е непознато; комунизма освободи жената от оковите на семейството, откри перспектива за кариерно развитие, което запада още не може да ни настигне; вие употребявате лафа "комунистически расизъм" - това е оксиморон, няма комунист расист, всички комунисти от всички земни кълбета са най-последователните борци за расова свобода...

    да палудее човек от смях като чете прогресистите; дори не стават за майтап, толкоз ими липсва историята; комунизма е глобалистка идеология, набийте си го необразованите либерални чутури; комунистите са ваши, другари либерали, има дребни разлики в тактиката, но целта е една... за туй толкоз комунисти ставайки "бивши" се преоблякоха на либерали, и толкоз западни либерали в миналото са подкрепяли комунизма и ссср

    Je suis дани кирилов
  52. 52 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#47] от "EU Fighter":

    хахахахаха, бихте ли изясняли какво имате предвид под "комунистически стереотипи" -
    първата "модерна" страна в света легализирала хомосексуализма в света е СССР, още 1918, при комунизма абортите са разрешени и масово упражнявани, нещо за които "репресираните" жени на запад дълго са се борили и още продължават да се борят, жената кранистка и трактористка е първа гордост за комунизма, на запад жената-домакиня е "цивилизационен стериотип", който ги дърпа "назад" в средновековието, при комунизма това явление е непознато; комунизма освободи жената от оковите на семейството, откри перспектива за кариерно развитие, което запада още не може да ни настигне; вие употребявате лафа "комунистически расизъм" - това е оксиморон, няма комунист расист, всички комунисти от всички земни кълбета са най-последователните борци за расова свобода...

    да палудее човек от смях като чете прогресистите; дори не стават за майтап, толкоз ими липсва историята; комунизма е глобалистка идеология, набийте си го необразованите либерални чутури; комунистите са ваши, другари либерали, има дребни разлики в тактиката, но целта е една... за туй толкоз комунисти ставайки "бивши" се преоблякоха на либерали, и толкоз западни либерали в миналото са подкрепяли комунизма и ссср

    Je suis дани кирилов
  53. 53 Профил на turmion_katlot
    turmion_katlot
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Реч на омрязата 🤣🤣🤣. Всичко което не е по новите глобалистки правила вече е реч на омразата.

    ... wide awake, but still asleep, always a stranger in the crowd!!! .أبو فرح
  54. 54 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 925 Неутрално

    БХК имат основание поне за едно - не е същото да говориш глупости по телевизията или в публичен дебат, където могат да те слушат или не, да се съгласяват или не. И да говориш глупости пред студенти или ученици, които да отгърмят на изпита, ако не са съгласни.
    Не знам дали това може да се регулира, но действително тук има проблем.

  55. 55 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2248 Весело

    “крайно антидемократични възгледи, ”

    Смешници! Възгледите винаги са субективни, независимо дали са казани гласно или “излъчени” с поглед. Внушаването на определени възгледи (плоската земя или глобалното затопляне) по силата на закон или искане определени възгледи (утопията комунизъм или утопията либерализъм) да се преследват от закона е тоталитаризъм.
    А демокрацията си е ДИКТАТУРА на мнозинството и няма как да стане либерална, по-либерална или антилиберална, независимо от формата на представителството (пряка демокрация, представителна с електори или с псевдо представителство от ОПГ партия).
    Не ви ли идва наум, че заклеймяването на “речта на омразата” също е реч на омразата - турга се по расистки и ксенофобски начин клеймо върху човека, а не върху възгледите му!?
    Ако напиша: Аз съм проста кърджалийска _утка и съм тъп като комисар (от Хелзински комитет), не е ли “реч на омразата”? И кое е ще подсъдното лице - жертвата или пишещия? Сиреч, да се само обезщетя като друг комисар, тоя на Истината, ме “карантира” в раета докато ни възглед, ни мисъл останат.

  56. 56 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2248 Любопитно

    До коментар [#44] от "xm...":

    “Мирчев требе да ги почерпи, мисля ...”

    За какво? За нагледен пример в лекцията за нововъзникващи етноси - не само с “мигранти”, но може само с грантове да се пръкнат?

  57. 57 Профил на samarianin
    samarianin
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#49] от "kaiser":

    възможно е - например чове-ЩИНА

    Je suis дани кирилов
  58. 58 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2486 Неутрално

    Скандала с проф. Михаил Мирчев е опит за всяване на разкол в сплотените редици на протестърите. Ще бъде интересно дърт комунист да се прави на либерал, въпреки че неомаксизма е връщане към идейте на Александра Колонтай.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  59. 59 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1398 Неутрално

    Критика от соросоидните НПО-та е като "целувка от Доган".
    Винаги има обратен ефект.

  60. 60 Профил на dfe22692527
    dfe22692527
    Рейтинг: 59 Неутрално

    Ами мрази го този цирей на задника ти и бъди щастлив!
    —цитат от коментар 50 на vassilun

    До коментар [#50] от "vassilun":

    Ми то хубаво, това и правя. Ама кво ти влиза на теб в работата да ми даваш наклон какво да мразя и да обичам. ... хаха ??

  61. 61 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Вчера по БТВ пуснаха извадки от лекции на Михаил Мирчев. Цигани, роми, реч на омараза и пр. - това нищо не е. Той "проповядва" надълго и нашироко, че с ваксината ще ни чипират. А аз мислех, че подобни глупости могат да се говорят само от мизерни маргинали. Останах потресена. Този свят не отива на добре.
    —цитат от коментар 6 на Мондиана


    Монвдиана, за мен всъщност точно тази част от лекциите на Мирчев са неприемливи (надявам се и за мнозинството що-годе мислещи хора). За циганите и мигрантите не чух нищо напомнящо на "реч на омразата". Специално за циганите човекът казва че ЕДНА ЧАСТ ОТ ТЯХ са необразовани и живеят по свои родово-племенни правила. Това ли не е вярно ? Интересно ми е БХК изобщо отивали ли са в някое село където вече преобладава циганското население за да видят как живеят там техните любимци. Аз ходя в такова село и не съм видял в дворовете им посаден и един корен домати. В същото време се оплакват че нямало с какво да се прехранват. Разибираемо е, наоколо вече са останали само много възрастни българи, които не са в състояние да поддържат градина, следователно няма откъде да се краде.
    Любопитно ми е някой от БХК дали би си купил къща или построил вила в такова село.
    Констатирането на такива факти не е реч на омразата, това са фактите. Както е факт и че все повече от младите цигани в градовете започват да работят в строителството. Надявам се това да е стабилна тенденция и полека-лека това да промени нагласите на по-голямата част от тази популация.

  62. 62 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3050 Весело

    До коментар [#44] от "xm...":“Мирчев требе да ги почерпи, мисля ...”За какво? За нагледен пример в лекцията за нововъзникващи етноси - не само с “мигранти”, но може само с грантове да се пръкнат?
    —цитат от коментар 56 на wanderer


    Ха-ха-ха!
    И за това!

    Не се бях сетил ...

    Аз имах предвид, че гръмогласното включване на тези ще накара хората, които не са задълбали в историята, да застанат изцяло на негова страна. Чисто емоционално.
    На принципа - като гледам кой му е неприятел ...

    Иначе аз съм си казал мнението още под статията за "кървавото писмо" ...

  63. 63 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2248 Весело

    До коментар [#61] от "nigel":

    “Мислещите хора” знаем много форми на “чипиране” - от обрязването при “богоизбрания народ”, през кастрирането (на осъдените за изнасилване в Чехия) и поставянето на клеймо били на гърдите, рамото или в професионална биография (на комуниста Мирчев) до “грижата” за дибетиците, превърнала ги в инсулинозависими (не могат да плават свободно в “овореното” море/пространство/общество).
    И технологиите не са толкова назад, когато Жул Верн е писал за Наутилус. Майсторлъкът е да убедиш човека сам да се чипира - с гордост да донася за себе си и другите. Как само звучи “агент” (на ДС, на “дълбоката държава”) и какъв успех (пазарен) имат “Агентите в черно”!

  64. 64 Профил на Kiro
    Kiro
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    Речта на Омразата е допустима само срещу Комунисти, Путинисти, Тръмписти и Русофили, иначе е лоша...

    Duck
  65. 65 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4935 Любопитно

    Студентите ще излизат всестранно развити , умни и масово окултурени.....

  66. 66 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    Щом в Софийският университет се проповядва расизъм, ксенофобия и омраза, значи Шкембе войвода и Маркуч войвода, по време на управлението на мутрата от Банкя са успели да окупират доста големи територии....

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  67. 67 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    Речта на Омразата е допустима само срещу Комунисти, Путинисти, Тръмписти и Русофили, иначе е лоша...
    —цитат от коментар 64 на Kiro


    Тъкмо за тези неща си мислех, докато похапвах carrot cake и пиех лате в кафенето на работата.

    Представяте ли си този ''професор'' да беше обяснявал колко тъп и неадекватен клоун е Трумп, или пък как само нискоинтелигентни хора могат да мразят ''дедо Шори'', Обама, хора от различни раси, различна сексуалност и различно възприятие за същността си.

    Представяте ли си какъв вой щеше да се надигне срещу ''професора'' от българското Трумп общество и кръжока по БЪЛГАРЩИНА.

  68. 68 Профил на AllLivesMatter
    AllLivesMatter
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Да си вдигнат ръка онези, които нямат против този тип да преподава на децата им.
    —цитат от коментар 35 на kaiser


    Е гати елементарната логика. Така ли ще махнем предподавателите които не стеуват? Като вдигаме ръка?


    Аз предлагам друго:
    Да вдигне ръка този които иска да живее в утопия на красивите, умните и правите.

    'progressives' is the politically correct word for communists
  69. 69 Профил на AllLivesMatter
    AllLivesMatter
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    До коментар [#41] от "samarianin":много приказки за нищоповечето думи завършващи на ЩИНА изразяват някаква негативност, напр. свинЩИНА, простаЩИНА
    —цитат от коментар 49 на kaiser


    Най-голямата свобода е не да правиш каквото си искаш (щото може да убиваш) - а да вярваш в каквото си искаш. Не е зле да се позамислите над това.

    И няма нищо лошо като вярвате да го казавате и на другите - може да ви повярват, може и да ви оборят.

    'progressives' is the politically correct word for communists
  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  71. 71 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#31] от "konservator.bg":

    Не е виновен ЕС. Този комунизъм идва от Демократическата партия на САЩ. И съответно от завладените от тях холивуд, едри медии и университети. Там са истинските левичари и комуняги. Сега с победата на Байдона на изборите в САЩ тези фанатици ще добият нови сили. Те са най-мразещите. Ето например аз получих двумесечен бан в дневник за дето изразих мнение, че блек лайф матър е терористична организация. Явно днешната демокрация така разбира свободата на словото.

  72. 72 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1878 Весело

    Да си вдигнат ръка онези, които нямат против този тип да преподава на децата им.
    —цитат от коментар 35 на kaiser


    Ами аз например имам против Дичев да преподава на децата (и на мен Дичев ми е преподавал и знам какво говоря, което се съмнявам за теб и Мирчев) - и какво от това? Да вдигаме ръце и да го остракизираме и него ли? Така ли трябва да става от тук насетне? В Кеймбридж още си преподава (даже я повишиха) една дето написа, че "белите животи нямат значение". Там що не вдигаха ръце? Явно не са те питали.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  73. 73 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#70] от "kaiser":

    При всякакво положение е добра идея да не се затварят устите на идиотите, защото иначе няма как да разберем кои са идиоти (поне 20% от населението по теми от общ характер, а по специални въпроси - вероятно около 80% от населението са пълни идиоти, това не изключва никого, вкл. и мен).
    Лечението на проблема е още свобода на словото, а не по-малко.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  74. 74 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3883 Неутрално

    До коментар [#1] от "spiegel":
    "реакцията на глупостите на Мирчев ги надмина по обществена опасност милион пъти. Като с ядрена бомба да убиваш въшка."

    Жалкото е , че хора като Мирчев са преподаватели , а с такива като него е пълно в нашите университети. Бившите преподаватели по нАучен комунизъм, които се подвизаваха във всички висши учебни заведения, се преквалифицираха в социолози и политолози и продължават да мътят главите на младите хора с глупости.

  75. 75 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3883 Неутрално

    Така наречената академична среда остана непокътната от демократичните промени у нас. Остана си същата от комунистическо време. В областта на "хуманитарните науки", кавичките ги слагам , защото комунизмът също беше "наука" , която се изучаваше във всички висши училища, а останалите хуманитарни дисциплини обслуваха комунизма, трябваше да има лустрация, която не се състоя. Така университетите останаха развъдник на реакционни идеологии и мракобесни преподаватели, преквалифицирани от специалисти по нАучен комунизъм.

  76. 76 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3883 Неутрално

    До коментар [#19] от "Тюфлекчия":
    "Да видим сега дали Дневничето пак ще ми изтрие коментара за "обиди на расова, сексуална и религиозна основа". Предния в който казах, че в университетите се бълва пропаганда завърши така. Медии, Сър..."

    Не медии , я цензура, Сър...
    И към мен са я прилагали не веднъж.

  77. 77 Профил на Ivan Rachev
    Ivan Rachev
    Рейтинг: 518 Неутрално

    е само блм и антифа ли имат право да палят,чупят ,паметници и бият старци-КЪДЕ Е ДЕМОКРАЦИЯТА И СВОБОДАТА НА СЛОВОТО?ДИЧЕФФ пак ли ще спират гранта от копанката,че орбан и дуда,а и путин още не е решил кой е президент в сащ))мъка мъка,пак на изпарения ще я карате май? и на ваксина и локдаун

  78. 78 Профил на G.Okatova
    G.Okatova
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Нещо са се поизплашили от БХК и позицията им е крайно....никаква. Да я обобщя (за който не иска да чете глупости) - "Ние много ги разбираме нещата, ама компетентните органи да се изкажат какво да се прави, нийй тук акъл не даваме.". Знаете ли защо, мили деца? Защото са се усетили, че при всичката комунистическа пропаганда, която техни любими преподаватели изливат от катедрите, ако се появи прецедент да се уволни някой понеже студентите се чувстват обидени от лекциите му, всички другарки и другари и стипедианти на Сорос утре ще минат по същия път. Явно все пак някой мисли в този комитет.П.П. Да видим сега дали Дневничето пак ще ми изтрие коментара за "обиди на расова, сексуална и религиозна основа". Предния в който казах, че в университетите се бълва пропаганда завърши така. Медии, Сър...
    —цитат от коментар 19 на Тюфлекчия

    Браво за точния коментар!

  79. 79 Профил на swy46682091
    swy46682091
    Рейтинг: 324 Неутрално

    БХК, БОЛД и другите подобни организации също мразят (в случая - речта на образата), но считат, че техният начин на изразяване на омраза не е реч на омраза (може би е "мисъл на омраза").

    Един средно интелигентен човек винаги може да каже нещата ясно и точно, без да използва изрази, заради които може да бъде обвинен в "реч на омразата". Но една организация като БХК и БОЛД задължително трябва да пререагира, за да си оправдае финансирането, вместо да възпитава хората на по-умерено говорене.

  80. 80 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    До коментар [#74] от "tacheaux":

    Наистина много жалко. И това е така, въпреки че в началото на 90-те във висшето образование действаше единственият добре направен лустрационен закон. Който разбира се, веднага щом комунистите дойдоха на власт през 1994 и бе премахнат. Проблемът според мен обаче не е, че има такива като Мирчев. Студентите са го преценили отдавна, не е той който ще им промие главите. Но има много по-умели преподаватели, които оформят академичната среда с формулиране на проекти и включването или съответно невключването на млади хора в тях. А това е страшно ефикасен инструмент за селекция на послушни, за насочване на научната работа и за недопускане на работа по опеделени теми, например престъпленията на комунизма.

  81. 81 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#80] от "spiegel":

    Много точно! Това обяснявам от седмици, че тия препордаватели никой не ги взима на сериозно, освен откровени катили, които така или иначе са на тоя акъл.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  82. 82 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    Някой ден след много години някой от тези девойчета, които ги виждам да влизат и излизат от университета ще са в парламента, а хора като Доган и Места в затвора.

  83. 83 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3268 Неутрално

    Зависи де. Ако е да псуваме българите няма нищо лошо, правилно ли казвам другари Хелзинки?

  84. 84 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2383 Любопитно

    Така наречената академична среда остана непокътната от демократичните промени у нас. Остана си същата от комунистическо време. В областта на "хуманитарните науки", кавичките ги слагам , защото комунизмът също беше "наука" , която се изучаваше във всички висши училища, а останалите хуманитарни дисциплини обслуваха комунизма, трябваше да има лустрация, която не се състоя. Така университетите останаха развъдник на реакционни идеологии и мракобесни преподаватели, преквалифицирани от специалисти по нАучен комунизъм.
    —цитат от коментар 75 на tacheaux


    Шкембе-политолога Огиту Минчев ли имаш предвид Таше?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  85. 85 Профил на chvor_s
    chvor_s
    Рейтинг: 882 Неутрално

    До коментар [#41] от "samarianin":

    +++++++++!!!

  86. 86 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    До коментар [#80] от "spiegel":Много точно! Това обяснявам от седмици, че тия препордаватели никой не ги взима на сериозно, освен откровени катили, които така или иначе са на тоя акъл.
    —цитат от коментар 81 на motochristo


    Ами, не съм съгласен, че не трябва да се взимат насериозно. Децата плащат за обучението и би било подигравка да имат такъв преподавател.

    Дъщеря ми плаща £9250 на година. Оставаше да и преподават конспиративни 5 ЖИ теории такива идиоти, пък нека тя не ги взима насериозно.

  87. 87 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    Щом БХК са против, значи г-н Мирчев е прав. Тези винаги заемат ясни антибългарски позиции...

  88. 88 Профил на xyi25666099
    xyi25666099
    Рейтинг: 370 Неутрално

    На улицата от 136 дена вилнее омраза.

    Ама хелзинския си трае

    "Дневник" следи в реално време събитията около сблъсъците между институциите и протестите срещу правителството и главния прокурор, които навлизат в 266-cтия си ден
  89. 89 Профил на Мишо Петров
    Мишо Петров
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Няма друга организация в България, която да сее повече омраза от Българския хелзинкски комитет. Които, между другото, нямат НИЩО ОБЩО с Хелзинкския комитет....

  90. 90 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2771 Неутрално

    Дъщеря ми плаща £9250 на година. Оставаше да и преподават конспиративни 5 ЖИ теории такива идиоти, пък нека тя не ги взима насериозно.
    —цитат от коментар 86 на kaiser


    Ако не е някаква точна или инженерна наука, най-вероятно и преподават, ако не същите, то подобни глупости.

  91. 91 Профил на stem
    stem
    Рейтинг: 303 Весело

    Констатирането на такива факти не е реч на омразата, това са фактите.
    —цитат от коментар 61 на nigel


    Съжалявам, но не следите съвременните прогресивни тенденции. Вече има и "факти на омразата". Всеки факт, който не харесва на псевдолиберал-неокомундетата, се обявява за невалиден, защото е "факт на омразата"! Скоро ще има и "науки на омразата". Една от тях - биологията - вече е напът да се сдобие с такъв етикет. Щото според нея половете при бозайниците са само два. След това ще дойде ред на генетиката - тя и без това бе обявена от "товарищ Сталин, вы большой ученый" за буржоазна псевдонаука...

    Левичаро-либералстващите се заклеха да воюват до пълна победа на здравите сили над здравия разум!
  92. 92 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1411 Весело

    След като на сцената се появиха бхк и самонабилия се красю, подкрепата за комундето Мирчев резко се вдигна :)
    Гледам само кайзер пастърмата останала да ръси нелепици и да "громи" инакомислещите, обвинявайки ги за реч на омразата :)

    Мома, връщай 12 и 12А!
  93. 93 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    Изниква въпросът - под клеймото реч на омразата дали не се потиска другомислието. В традиционната марксическа система /съветската/ се преследваше за антикомунизъм, антисъветизъм и пр. При неомарксизма другомислието се дамгосва като реч на омразата. Дори в някои случаи при традиционния марксизъм се допускаше повече толерантност. Бащата на Мирчев Стоян Михайлов /висш партиен функционер/ написа най-добрия учебник по социология "Емпирично социологическо изследване". От който нито можеш нещо да махнеш, нито да прибавиш.И досега няма по-добро в съответната област. В предговора към второто издание Стоян Михайлов отговаря на съветски критици. По-скоро повежда остра полемика. Направо ги попилява. Това излиза от печат през 1980 г. В късния живковизъм и брежневизъм. Може би в сравнително по-либерални условия от сталинската ера. Но, все пак... Нямаше писма от трудови колективи, нито от студенти доносници. И Стоян Михайлов се размина с обвинения за антисъветизъм. Сега синът му изглежда няма да се размине за своето другомислие. Тук пасва, както под други някои публикации, фразата на Владимир Буковски, че неомарксизмът е по-злобната версия на марксизма.

  94. 94 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#86] от "kaiser":

    Не можеш да го контролираш с цензура. За тия пари, ако ти преподават глупости, си вдигаш гълъбите и се местиш, или игнорираш тази част от програмата, която не те кефи.
    Когато през 2001 година внезапно един преподавател в СУ започна да ни говори за теоретичните основи на социал-монархизма (една седмица след обявеното от величеството "ше ви оправа, вервайте ми"), без каквато и да е връзка с предмета, който преподаваше, половината курс си излезе демонстративно на почивката и не се завърна до края на семестъра. Видяхме се на изпита, отметнахме го и толкова. Сега като го обсъждаме с колегите, винаги говорим за този човек с насмешка.
    Пълно е с такива "преподаватели", и е по-добре да ги знаем кои са.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  95. 95 Профил на DEDOVIA
    DEDOVIA
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    С оглед на действията и отстояваната позиция на БХК той не отговаря на името си и предлагам да се прекръсти по избор на Р/ромски/ХК или А/антибългарски/ХК. С какъв морал ще се разпораждат с нас или с които и да било. Една международна правна организация има правото да съществува когато има правомощия над всички. Дали може, или по-точно има куража да се обади срещу граждани на САЩ. След като там мълчат като
    п***ки за американците, нямат морално право да се обаждат изобщо. И второ, нека ясно да дефинират каквое подклаждане на расова и етническа ненавист. Не съм съгласен когато българин говори, при това с основание срещу роми и мохамедани да бъде нападан от тез ненестулки, а отявлените антибългарски действия на последните се неглижират от тая престъпна организация. И друго тези наглеци да не манипулират хората, национализма и етническата омраза са характерни с това че не подбират и не разграничават раси и етноси, националистът, расистът мразят всички различни от себеподобните си. Сега неуважаеми невестулки, я ми кажете в България има ли нетърпимост и омраза към арменците и евреите. Няма, ами сравнете ги с циганите и мюсюлманите. Хора не вярвайте на БХК и всички свързани с тях. Те се стремят да ни унижат и подчинят, да смажат и последното което е останало като национално самосъзнание и гордост. БХК=на престъпници.

    русофобството и соросоизма са тежка психична диагноза
  96. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  97. 97 Профил на Lord Elrond
    Lord Elrond
    Рейтинг: 540 Неутрално

    Хахаха, тези са смешни, интересно е, че оправдават убийци като Джокчо, един военен убил цивилен в БГ, но пък са много против речта на омразата.

  98. 98 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#19] от "Тюфлекчия":

    Нееее това е мн гадно ако изритат хората завършили програми на Отворено общество и подобни спонсорирани от Сорос, правилни учебни предмети. Най-малкото и на мен ми се беше наложило да се занимавам с такива курсове в университета а и сигурно има много отвратени като мен. Най-яркият пример за такъв индивид е именно Виктор Орбан.

    This is the place where puddings die.
  99. 99 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Намирам за омерзително сформирования като БХК, оронващи либералните ценностии, да биват допуснати да съществуват. Само биха помогнали академичната свобода, и свободата на словото в обществото, ако се саморазпуснат.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK