Как властта си отмъщава на българите в чужбина

Фактът, че те на практика няма да могат да гласуват, всъщност изцяло устройва управляващите

© Надежда Чипева, Капитал

Фактът, че те на практика няма да могат да гласуват, всъщност изцяло устройва управляващите



Коментарът е препубликуван от "Дойче веле".


В качеството си на избиратели българите в чужбина винаги са били недолюбвани от властта в България. Какви ли не действия и бездействия е предприемала през годините, за да ограничи по един или друг начин възможностите им да гласуват и да ги откаже от участие в изборите.


Българите по света и протестите в България




Миналата година ясно се видя защо. Хиляди българи, живеещи, учещи, работещи зад граница, се бяха прибрали у дома заради пандемията и през летните месеци се превърнаха в една от най-многобройните, активни, креативни, смислени и непримирими групи сред протестиращите срещу властта. Много от онези, които не успяха да си дойдат, организираха шумни протести в десетки страни, които направиха проблемите в България още по-видими в целия свят.


Вероятно защото имат възможността да сравняват, да усетят различна действителност, да видят друго отношение към управлението на държавата, към политиката, законността, конфликта на интереси, корупцията и другите прегрешения на властта, те са сред онази част от българското общество, която е най-критична към крадливостта, простащината и некадърността на властта.


Но точно тези хора, или поне по-голямата част от тях, най-вероятно изобщо няма да могат да упражнят правото си на глас на предстоящите парламентарни избори. Едната причина за това са противоепидемичните мерки навсякъде по света, заради които и самото откриване на изборни секции, и придвижването на нашите сънародници до тях ще бъде не просто по-проблематично от друг път, но и дори невъзможно. Втората причина е, че управляващите в България не пожелаха да направят нищо за преодоляването на този проблем.


Фалшиви аргументи


Някои се опитват да изкарат, че осигуряването на правото на глас на българите в чужбина е "задача без решение" и "невъзможност за упражняване на определено право". Тоест, който иска да гласува, да хване самолета и да си дойде в България. Но не е така, защото имаше какво да се направи. Дори да оставим настрана електронното дистанционно гласуване, което очевидно е прекалено сложно за допотопните български реалности, остава далеч по-простото за регламентиране и организиране гласуване по пощата. Но не пожелаха да го въведат, като си измислиха куп лъжливи и лицемерни аргументи за това.


Нарекоха го "екзотично решение". То обаче работи безпроблемно от десетилетия в много страни. Не гарантирало тайната на вота, щяло да увеличи купуването на гласове, казват точно партиите, които от години не правят нищо срещу тези злоупотреби, защото стоят зад тях. Щяло да подкопае доверието в изборния процес.


Точно обратното. Доверието и без това е достатъчно подкопано и подкопавано от същите тези партии. Включително заради системния им отказ от промени - например за прочистване на избирателните списъци от "мъртвите души". Нямало време, промени не се правят в последния момент преди изборите, казват те. Гласуването по пощата обаче се предлага от години. Тъй че през октомври, ноември и декември, когато беше ясно, че ще имаме избори в условия на пандемия, време имаше предостатъчно. Само че никой не си мръдна пръста. При нас за разумните неща времето никога не стига.


Истинската причина


Защо е така? По традиция част от причините са мързелът, страхът от новото, некадърността. В случая обаче основната причина е друга.


Фактът, че българите в чужбина на практика няма да могат да гласуват, всъщност изцяло устройва властта. Напълно съзнателно и организирано тя ги елиминира и отнема конституционното им право. Това в края на краищата е нейното отмъщение за тяхната критичност и за участието им в протестите.


Всичко, което трябва да знаете за:

Рубриката “Анализи” представя различни гледни точки, не е задължително изразените мнения да съвпадат с редакционната позиция на “Дневник”.

Ключови думи към статията:

Коментари (220)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 5168 Любопитно

    Редното е да ги приобщават , нали са бъдещето ни......( освен , ако местата не са заети предварително , разбира се...).

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1273 Весело

    Може само да пращат пари. За гласуване си има роми.

  4. 4 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8757 Любопитно

    Разбира се, че не би трябвало да гласуват.

    [email protected]
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6
    realguru
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  7. 7 Профил на Ruse_Island
    Ruse_Island
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    А всъщност има ли го това гласуване по пощата в държави с големи диаспори в чужбина.
    Румънците май?

  8. 8 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8757 Любопитно

    Защото те имат изкривена представа за България.

    [email protected]
  9. 9 Профил на Wivern
    Wivern
    Рейтинг: 24 Неутрално

    Къде е НеКой? Още не е коментирал.

  10. 10 Профил на Vency Mirchev
    Vency Mirchev
    Рейтинг: 1669 Весело

    Ако властта си отмащава с това, че не ми дава право да гласувам, то нещо се е объркала тотално. Не съм гласувал от 1999 година и не бих гласувал, защото не искам да правя някой си богат.

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  11. 11 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8757 Любопитно

    Това, че един-два пъти на петилетка идваш в България не може да те накара обективно да погледнеш на нещата.

    [email protected]
  12. 12 Профил на wpo34378687
    wpo34378687
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Само малко пояснение.На всички българи зад граница не им пука за тайната на вота и могат да гласуват явно.Е малкото изключение са служителите на посолствата ни...знаем защо. А защо не интервюрат МаринРайков посланик в Лондон,той бързо ще намери решение на титаничния проблем!

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Не е ли доста нахално, някой който добавя стойност към една държава, плаща данъци и осигуровки там, да настоява да решава бъдещето на друга? Трябва всеки който е живял извън България повече от две години, да няма право да гласува тук.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  16. 16 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 718 Любопитно

    Бабите ,дядовците , майките и бащите на тези българи 30 години гласуват за партии които принудиха техните деца и внуци да напуснат България. Време е българите от чужбина да спрат да изпращат пари на близките си поне за няколко месеца и потреблението в България ще намалее значително.
    А най удивителното е когато видиш резултати от изборни секции в чужбина че има хора които гласуват за БСП или ГЕРБ , когато толкова харесваш резултатите от управлението на тези партии защо си напуснал страната .

  17. 17 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3531 Неутрално

    До коментар [#6] от "realguru":

    "Чак па да им отмъщава"
    =============
    Споко. На тази улица така духа вятърът. Каквото и да се направи, все лошо. Ако бяха разкрили хиляди секции, щяха да ни обясняват, че Доган е наредил така и Анадола решава какво да стане тук.
    Такива и аз мога да ги измислям.

    Еретик
  18. 18 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#6] от "realguru":

    Като няма логика и разум да дадем на читателя Страсти и Зрелища!!!

  19. 19 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    И аз не съм много съгласен, тези, които идвеат в Б-я предимно да си оправят зъбите, да определят кой да ме управлява.

  20. 20 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 632 Гневно

    Не ми пука за тези имигранти!
    На времето един такъв (от Лондон) каза на г-н Борисов,
    че като погледнел в огледалото иска да изглежда като него!

    …Или нещо подобно беше

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    Споко. На тази улица така духа вятърът. Каквото и да се направи, все лошо. Ако бяха разкрили хиляди секции, щяха да ни обясняват, че Доган е наредил така и Анадола решава какво да стане тук. Такива и аз мога да ги измислям.
    —цитат от коментар 17 на Костадин Иванов


    Ми то ДПС обира най-много вота от чужбина, щото има структури и може да се организира. Па и секциите техни, и гласовете техни и те броят и те правят всичко. :)

    Ама някои хора обичат да настъпват мотиката редовно.

  23. 23 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    Това, че един-два пъти на петилетка идваш в България не може да те накара обективно да погледнеш на нещата.
    —цитат от коментар 11 на karabastun


    ти явно не си бил извън България
    за по-дълго от две седмици.
    точно оттдалеч се вижда най-добре колко
    е прогнило всичко и колко лесно може
    да се поправи. а и тези хора директно
    вкарват пари в иконимиката.

  24. 24 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Много е просто: попитайте децата или внуците си какво искат и за кого ще гласуват (ако могат). И ги подкрепете. С гласа си.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    За съжаление властта е все по-безпардонна в действията си с цел да остане на власт на всяка цена...

  27. 27 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2172 Неутрално

    Първо организирани масови протести в чужбина не съм видял по ТВ. Имаше отделни малки групи и никой не трябва да им забранява, но е едно е група, друго е сериозен брой протестиращи. Второ, тези в началото на разходките никога няма да се заемат с политика. Ще си гледат бизнеса или там каквото е и ще дават акъл. А такива, които само мрънкат има достатъчно. Не сме забравили и царските юпита, които добре си подредиха живота тук, идвайки с фланелки с надписи "Срам ме е от вас". Така че българите в чужбина са равни с нас и няма защо да ги издигаме на пиедестал.

  28. 28 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    До коментар [#10] от "Vency Mirchev":

    като не си галсувал си трай.
    това и н адруги съм го казвал.
    като не поемате отговорност за
    това кой ни управлява не приказвайте.
    това и к2 се отнася.

  29. 29 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Ясенчо, а кажи Германия как осигурява правото на глас на немците в чежбина?
    Само в посолствата.
    Точка.
    Който толкова много иска да гласува, той си стои в къщи.

  30. 30 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#11] от "karabastun":

    Обективно е поредното задръстване на Аспарухов мост. И в добавка спуканата тръба на само 500 метра от него.

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    Ако властта си отмащава с това, че не ми дава право да гласувам, то нещо се е объркала тотално. Не съм гласувал от 1999 година и не бих гласувал, защото не искам да правя някой си богат.
    —цитат от коментар 10 на Vency Mirchev


    Спокойно, те и заради такива като Вас негласуващи стават богати :)
    С две думи-правите богати тези, които уж не искате да правите богати :)

  33. 33 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2875 Неутрално

    До коментар [#5] от "Вера Шопова":

    ....Трябва изцяло да се премахне правото на хора, неживеещи и неплащащи данъци в България, да гласуват на парламентарни избори!
    —цитат от коментар 5 на Вера Шопова


    А-а, тука вече леко се отклонихте от партийната линия - ако не гласуват неплащащите данъци роми ГЕРБ ще останат съвсем без избиратели!

  34. 34 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    А някой дали сметна, че основните гласуващи от чужбина са десетки хиляди турци и как да се ограничат. Те нямат българско самосъзнание, под строй гласуват само за ДПС и спомагат за поддържането на този престъпен и безкраен преход към някаква демокрация.

  35. 35 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    ГЕРБ нямат интерес да спират вота в чужбина защото винаги го печелят. Тезата, че всички в чужбина били против ГЕРБ е съмсем голяма лъжа! Няколко студенти бяха подведени от мафията да протестират, на като разбраха, че ги използват се отдръпнаха и останаха двадесетина да се правят на протестиращи!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  36. 36 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    Естествен процес при банановите републики.
    Циганизация!
    Може да го наречете и своеобразна форма на еволюция.
    Има някакви си 10-20% по-будни хора. Част от тях поемат по пътя на вливане във властта, олигархията, корупмирания “елит”. Останалата част емигрира по морални, финансови, или просто защото може причини.
    В България този процес го има още от преди Освобождението, след 89та е по засилен и по известен.
    Хората емигрират, част от първото поколение поддържа контакти, някои следят политическия живот, някои даже искат да участват. Второто поколение с много редки изключения гледа на България само като на екзотична дестинация.
    Фактът е че критично мислещите, амбициозните в голямата си част напускат.
    Пи този начин общата критичност, амбициозност в банановите републики намаля.
    А от там и вероятността да се откъснат от банановото си бъдеще.
    Омагьосан кръг.
    От който едно, две или три възможности за дистанционно гласуване няма как да се измъкне.

  37. 37 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    А редно ли е хора които не живеят в страната да решават за съдбата и ?
    В Гърция също се мъчиме да отговориме на този въпрос.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  38. 38 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    Не е ли доста нахално, някой който добавя стойност към една държава, плаща данъци и осигуровки там, да настоява да решава бъдещето на друга? Трябва всеки който е живял извън България повече от две години, да няма право да гласува тук.
    —цитат от коментар 15 на Мизийски


    Извинете, но тези , които смятате за "нахални" всъщност са най-големият нетен инвеститор в България след ЕС.
    Да не говорим, че познавам лекари, които продължават да си плащат членския внос в БЛС, както и данъците на имотите. Отделно, че пращат част от спестяванията си в България

  39. 39 Профил на Вера Шопова
    Вера Шопова
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#5] от "Вера Шопова":Логиката е че тези хора пращат много пари на свои роднини и приятели, купуват жилища, плащат данъци и т.н. За тези неща са търсени, но когато трябва да гласуват против Тиквоча изведнъж не може.
    —цитат от коментар 14 на wqc45512416


    Ха... А тези, които живеем в България, не подпомагаме родители и деца, а ги оставяме да умрат от глад или как? Правителството не определя как баба Пена ще си изхарчи двестата евро, които й е пратила щерката от Мадрид! Така че щерката няма никакво право да казва кой и как ще харчи моите 800 евро данъци, това ясно ли е, или да ви го нарисувам?

  40. 40 Профил на Бланш
    Бланш
    Рейтинг: 5271 Неутрално

    Да така, децата знаят че тука е "Храмът на обречените ".

  41. 41 Профил на NessaRox
    NessaRox
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    Не е ли доста нахално, някой който добавя стойност към една държава, плаща данъци и осигуровки там, да настоява да решава бъдещето на друга? Трябва всеки който е живял извън България повече от две години, да няма право да гласува тук.
    —цитат от коментар 15 на Мизийски


    Попитайте ДПС/ ГЕРБ/, защо хиляди турци могат да гласуват, а българите не могат

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  42. 42 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    До коментар [#14] от "wqc45512416":

    Какви данъци плащат? Аз имам познати, които от 3-4 си боядисват навън и само пращат по някои лев на техните. Та какви данъци точно носи това? Непряко само ДДС, което внасят, когато техните харчат парите, нищо друго. Съчинявай ги по-добре тия локумарщини.

  43. 43 Профил на wqc45512416
    wqc45512416
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#31] от "Мизийски":

    Ами такива са ти познатите, аз не познавам нито един чистач в чужбина. Сигурно ги има, но не поддържам връзка, те гласуват за Герб, от такива далеч.

  44. 44 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 810 Весело

    Разбира се, че българите в чуждбина трябва да гласуват. След като са най-големия чуждестраннен инвеститор. Помислете само колко пари влизат в Бг под една или друга форма, и какво щеше да е реално положението без тези пари и тогава дращете по клавиатурите. Поздрави от чужбина и мислете как ще гласувате. Със здраве!

  45. 45 Профил на NessaRox
    NessaRox
    Рейтинг: 2371 Любопитно

    ГЕРБ нямат интерес да спират вота в чужбина защото винаги го печелят. Тезата, че всички в чужбина били против ГЕРБ е съмсем голяма лъжа! Няколко студенти бяха подведени от мафията да протестират, на като разбраха, че ги използват се отдръпнаха и останаха двадесетина да се правят на протестиращи!
    —цитат от коментар 35 на lz2


    Аха и защо ГЕРБ не подкрепиха искането за промяна начина за гласуване ?

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  46. 46 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    До коментар [#5] от "Вера Шопова":

    “ Трябва изцяло да се премахне правото на хора, неживеещи и неплащащи данъци в България, да гласуват на парламентарни избори!”
    ——
    Точно така! И който е минал границата, хич да не съ връща ... ама ха, я! Да са тури ф Кунституцията!

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3531 Весело

    До коментар [#24] от "2029":

    "Много е просто: попитайте децата или внуците си какво искат и за кого ще гласуват (ако могат). И ги подкрепете. С гласа си."
    ============
    И ако малкото внуче каже: За Батман!

    Еретик
  49. 49 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2312 Любопитно

    Ясене не знам дали си представяш колко гласове от "българи" от Турция и останалата част на света ще получи ДПС?! Щом искаш Турция да определя изборните резултати у нас продължавай да настояваш за гласуване по пощата!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  50. 50 Профил на wqc45512416
    wqc45512416
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#42] от "chepokalipsis":

    По официални статистики тези хора пращат 1 милиард, по неофициални вероятно са 3-4 повече. Не знам какви локумарщини са това, коя част не е вярна?

  51. 51 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 810 Весело

    [quote#39:"Вера Шопова"][/quote]

    Верче, ако ги няма тия 200 Евро на баба Пена, твоите данъци няма да са 800 а поне 1000, така, че помисли преди да пишеш. Ако можеш де!

  52. 52 Профил на vjo23696630
    vjo23696630
    Рейтинг: 491 Неутрално

    В ромскит махали има повече избиратели-ГЕРБ знаят това

  53. 53 Профил на wqc45512416
    wqc45512416
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#39] от "Вера Шопова":

    Нарисувай го, не е ясно.

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  55. 55 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    На кой адрес в Германия да ти пратим бюлетината, Ясенчо.
    На този, който само ти си го знаеш ли?
    И защо реши, че всички българи в чужбина ще декларират адреси, за да им ги изпращат?

  56. 56 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    Няма да си оправим държавата докато поведението на нашата "интелигенция" е като тази на автора. Това гражданско общество към което се стремим, което е основата на успешния европейски модел е общество от отговорни индивиди, които интегрират усилията си за създаване на по-добри условия за живот с усилията на упрравляващите. При нас вместо тия усилия да следват една линия се превръщат в комична героическа поза: видите ли, ние, трудовите ГРАЖДАНИ се борим срещу лошата Държава. Типичен посткомунистически синдром. А негови носители са именно децата на старата номенклатура. За тях Държавата е мащеха, дори да ги глези, защото подсъзнателно въздишат по старото време. Отявлен клинично ясен случай е примерно рокерът-анарходемократ политолог господин Дайнов. Върти суче но все се бори срещу Държавата и си живее във оново време, когато простолюдието неможеше да си намери дънки, но той слешал "Битълс", дрънкал на кухарка и развявал "Лейвиса" си по софийските джамбурета.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58 Профил на wqc45512416
    wqc45512416
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#39] от "Вера Шопова":

    Освен това с тези 200 евро от баба Пена, които можеше и да ги няма се плаща в магазините, което автоматично отива в държавата. После държавата го разпределя това без да е спомогнала с нищо за тези пари. Така че определено, и както си е по Конституция, всеки един българин трябва да може да гласува, независимо къде е.

  59. 59 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2190 Неутрално

    Цитат:
    В качеството си на избиратели българите в чужбина винаги са били недолюбвани от властта в България.

    ------
    Най-сетне, колеги, най-сетне...
    Доживяхме ДВ и Ясен Бояджиев да кажат некои истини...

    Че властите - т.е. правителствата на Филип Димитров, Иван Костов, ББ - първи режим (ГЕРБ + ДСБ/СДС) и ББ-втори режим (ГЕРБ + жълтопаветни) са недолюбвали нашенците в чужбина....

    След като ДВ и Ясен Бояджиев са казали, че е било ВИНАГИ така, то съответно е приложимо и за изредените по-горе правителства...
    Ашколсун, аферим, машалла на ДВ и ЯБ...

  60. 60 Профил на Julian Dob
    Julian Dob
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Като живеещ в чужбина мога да потвърдя че не съм имал никакви проблеми да гласувам никога. Друг е въпроса че например във Великобритания огромна част ит българите са ужасни елементи и не заслужават да гласуват

  61. 61 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    До коментар [#45] от "NessaRox":

    Защото не може да има привилегии само ли за емигрантите ни.

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    "Как властта си отмъщава на българите в чужбина*
    ............
    Тия редакцията да ги разпавя на друг!
    Първо нека обясни на младите що е невъзвращенец? Какво се случваше с имотите и близките му? Ако се върнеше у нас, имаше ли право да протестира на площад Девети септември? Колко пъти на българите от чужбина им даваха думата по БНТ,БНР и Работническо дело? Как и дали гласуваха в чужбина?
    И тогава да пишем как държавата им отмъщава на днешните българи в чужбина.

  64. 64 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3015 Неутрално

    Явно не на всички българи в чужбина отмъщава, а само на онези дето искали да гласуват ама нямали желание. Разбира се всички те са щели да гласуват за ДБ предвид, че досега на парламентарни и президентски избори спомената коалиция във всичките ѝ формати е получавала .... тъжни резултати.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  65. 65 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3531 Весело

    До коментар [#32] от "debruckere":

    "Спокойно, те и заради такива като Вас негласуващи стават богати :)
    С две думи-правите богати тези, които уж не искате да правите богати :)"
    +++++++++++++
    Обикновено сме на различно мнение, но тук не мога да не се съглася.
    Някои си мислят, че ако не гласуват, не вкарват политици в НС. Просто оставят друг да избира любимите тарикати.

    Еретик
  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Българската интелигенция в чужбина е реална сила, която не използваме, но тя не е огромна по мащабите си тъпла, която да промени резултатите от изборите.

    Един ден ще е добре България да смени цялостната си стратегия спрямо диаспората.

    Медиите трябва да спрат да разглеждат българите в чужбина като единна маса, предимно общи работници. Те са сложна сплав, емигрирали са по различни причини. Ирландската, италианската и ливанската диаспора са страхотен пример колко важни могат да бъдат те, когато България реши да изгради по-силна държавност и икономика или да вдигне статута на българската култура, кулинария и т.н.

    Тези от тях, които се интересуват, намират начин да гласуват. Олесняването ще го направи по-лесно, но не е сигурно, че ще предизвика очакван ефект. По-добре е да се разкрият възможно най-много секции по места и да се задвижи повече стратегическа работа с диаспората и по-успелите в нея.

    Преди всички избори се очаква, митични българи в чужбина ще гласуват масово за про-европейските партии. Истината е, че ДПС и ГЕРБ имат най-много от тези гласове. Най-ясно се видя, когато Да, България напразно очакваше гласовете от чужбина да я вкарат в парламента. Гласовете на ДПС обаче си бяха много реални и то не само от Турция, а и от Белгия, Холандия, Англия...

  69. 69 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3531 Разстроено

    До коментар [#37] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    "А редно ли е хора които не живеят в страната да решават за съдбата и ?
    В Гърция също се мъчиме да отговориме на този въпрос."
    =============
    Гурбетът е балканско проклятие.

    Еретик
  70. 70 Профил на wkk57607068
    wkk57607068
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Като гледам има доста хора, на които изборите пречат. И сънуват времето когато нямаше избор за нищо.

  71. 71 Профил на Вера Шопова
    Вера Шопова
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#42] от "chepokalipsis":По официални статистики тези хора пращат 1 милиард, по неофициални вероятно са 3-4 повече. Не знам какви локумарщини са това, коя част не е вярна?
    —цитат от коментар 50 на wqc45512416


    Ама къде ги пращат? В бюджета ли? Хе-хе... Пращали! А ние колко такива "пращаме", като само по Коледа из моловете харчим два пъти повече?

  72. 72 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1232 Любопитно

    Българите в чужбина не съшествуват. За избори! Иначе се ползват доста за популистки изяви... И не е само това. Във всяко посолство на държава от ЕС в чужбина ти вадят паспорт и нужните документи. Нашите посолства пращат молбата и надлежните документи у нас и там някой корифей решава какво да се прави. Презумцията е, че имало измами и издаване на фалшиви документи. Ами ако самото правителство не вярва на хората в посолствата ни, да ги закрие вообще!!

  73. 73 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 750 Весело

    "Фактът, че българите в чужбина на практика няма да могат да гласуват, всъщност изцяло устройва властта. "

    Отново "глупости на търкалета" от Дойчо Зелев! Или дъвка за умнокрасиви люде. На последните парламентарни избори ГЕРБ печели близо 25% от гласовете от чужбина. БСП и ДПС общо имат толкова.
    https://webcafe.bg/bulgaria/1219095677-izbori-2017-kak-glasuvaha-balgarite-v-chuzhbina.html

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  78. 78 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Това, че един-два пъти на петилетка идваш в България не може да те накара обективно да погледнеш на нещата.
    —цитат от коментар 11 на karabastun


    А бре добре, че са такива като вас, та гледат реално на нещата. Инак, току виж сме изпуснали последното място в ЕС.

  79. 79 Профил на bpi17702253
    bpi17702253
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Аз живея извън България от доста години, но плащам дабъци и в България. Всеки месец купувам от малки български производители и занаятчии. И не съм само аз.
    Далеч не смятам, че нищо не внасям нищо в държавата, независимо от това колко ниски са Българските данъци.
    И когато живеех в България и сега, мнението ми за управлението не се е променило. А дали е обективно? Ами много ясно, че не е! Мнението на абсолютно всеки човек е субективно.
    И въпреки това нямам никакво желание да гласувам. Българките посолства и консолства масово са пълна трагедия. Не можеш да се свържеш с тях със дни, а какво остава да разчитам на някой такъв да организира или съблюдава избори. И на гласуване по пощата не разчитам, щом коледна картичка изпратена в началото на Декември пристига при получателя за 1 месец - приблизително седмица до България и после повече от три седмици се "обработва" от български пощи.

  80. 80 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 800 Неутрално

    До коментар [#73] от "todor._89":

    Глупости, ДъБъ разчитат на съкрушителни изборни победи, като тези в Полша с 51 на 49 гласа срещу ГЕРБ и в Унгария със 67 на 66 гласа.... Вишеградската четворка е крепост :)

  81. 81 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8757 Любопитно

    Да, време е да бъде въведен присъствен ценз за гласуване... А като се включи към това и твоето лично участие в промените тук - е и наложителен този присъствен ценз...

    [email protected]
  82. 82 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8757 Любопитно

    Защото е време да осъзнаем, че гласуването, освен всичко останало, е и отговорност пред тези милиони, чиято съдба решаваш с гласа си, нали...

    [email protected]
  83. 83 Профил на ear54701244
    ear54701244
    Рейтинг: 79 Неутрално

    Време е някои митове да се разсеят.
    —цитат от коментар 66 на SSS


    На евроизборите Демократична България не бяха ли първи в чужбина?

  84. 84 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 966 Неутрално

    Гласуването по пощата е идиотия. Отваряне на допълнителни изборни секции е достатъчно.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  85. 85 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4238 Неутрално

    "...............Вероятно защото имат възможността да сравняват, да усетят различна действителност, да видят друго отношение към управлението на държавата, към политиката, законността, конфликта на интереси, корупцията и другите прегрешения на властта........."

    Точно заради това , че разбираме в буквалният смисъл на думата каква бездна ни дели от "белия свят" властта у нас /ГЕРБ/ ни недолюбва!

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  87. 87 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Гурбетът е балканско проклятие.
    —цитат от коментар 69 на Костадин Иванов


    Проклятие или нашият златен билет.

    Погледнете Ирландия. Една от най-бедните и нещастни страни преди век, днес ще се пръсне от инвестиции и е с един от най-високите страндарти на живот в Европа. В немалка степен това се дължи на диаспората й.

    Българите в България само трябва да покажем,че можем и искаме и диаспората може да ни изненада приятно.

    Италия също е чудесен пример. От гаврошите на Европа до една от най-ерудираните нации през 90-те.

    Нищо не изключва следващият такъв пример да е на Балканите. От нас зависи.

  88. 88 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Живееш в България , гласуваш за България . Другото е популизъм , не искам ягодари и дюнерджии да се бъркат тук .

  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  90. 90 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2494 Неутрално

    Ясенчо вика :"Хиляди българи, живеещи, учещи, работещи зад граница, се бяха прибрали у дома заради пандемията и през летните месеци се превърнаха в една от най-многобройните, активни, креативни, смислени и непримирими групи сред протестиращите срещу властта " ".Др.Бояджиев,сега също има пандемия.Щом тия "хиляди българи "са могли да се приберат и протестират,значи пак могат да си дойдат и гласуват.Не ли ?

  91. 91 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    "Точно заради това , че разбираме в буквалният смисъл на думата каква бездна ни дели от "белия свят" властта у нас /ГЕРБ/ ни недолюбва!
    —цитат от коментар 85 на bat_plamen


    Мисля, че бездната вече не е толкова широка и то не защото България е наваксала много, а защото в белите страни имаше застой и в много от тях обратно движение.

    Исторически шанс за нашето приобщаване и наваксване, ако го използваме.
    В България има идеализъм (напр. протести), които в много страни са мираж, въпреки не по-малките случаи на корупция (знаете, Торите например са един истински ГЕРБ в обществените поръчки).

  92. 92
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3531 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  93. 93 Профил на wkk57607068
    wkk57607068
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#5] от "Вера Шопова":

    Да те попитам например за студентите в чужбина. И те ли са лоши? Знаеш ли, че за всеки студент у нас държавата (в това число и аз и ти, от нашите датъци) плаща субсидия, а за тези навън не плаща нищо. Дали някой учещ и смятащ да се завърне няма повече основание да гласува? Аз лично мисля, че гласът им е по-важен от този на някоя местна Калинка Караянчева, завършила по милост университета в Горно надолнище. Много се надявам ти да не си такава.

  94. 94 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    До коментар [#35] от "lz2":

    От вота в чужбина най-много печелят ДПС.
    Колкото до българите, в Лондон видяхме колко живеещите в чужбина обичат Борисов.

    Бивш tww09306483.
  95. 95 Профил на labby
    labby
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Парламентарните избори определят кой и как ще харчи парите на българския ДАНЪКоплатец през следващите четири години! Къде е логиката хора, които НЕ ПЛАЩАТ данъци в България, да определят с гласа си кой да харчи парите на останалите, които работят в България? За сведение на комунистическия другар - Конституцията на Република България има локално действие - на територията на страната! Никой не може да гарантира каквито и да било права на когото и да било, тъй като няма как да задължиш която и да било суверенна страна да осигурява едно или друго на български граждани, пребиваващи на нейна територия! Трябва изцяло да се премахне правото на хора, неживеещи и неплащащи данъци в България, да гласуват на парламентарни избори!
    —цитат от коментар 5 на Вера Шопова


    По принцип съм съгласна с вашето мнение, но по тази логика би трябвало всички които не плащат данъци да нямат право да гласуват, независимо дали живеят в България или извън. Нещо повече, българите в чужбина не плащат данъци (като се изключи това че почти всички имат имоти за които чинно си плащат), но и не ползват никакви услуги. Докато неплащащите данъци живеещи в страната ползват може би най много услуги.

  96. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  97. 97
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  98. 98 Профил на hav08635628
    hav08635628
    Рейтинг: 251 Неутрално

    От част от коментарите разбрах,че не е работа на гастарбайтерите,да се месят във вътрешния ред на последния комунистически резерват в Европа.
    Мерси.
    Има още малко заложници там,но процесът е еднопосочен.
    Ще остане чистата гротеска.

  99. 99 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3531 Гневно

    До коментар [#50] от "wqc45512416":

    "По официални статистики тези хора пращат 1 милиард, по неофициални вероятно са 3-4 повече. Не знам какви локумарщини са това, коя част не е вярна?"
    ================
    А колко плащаме живеещите тук? Ако бюджетът се крепи на този един милиард, жална ни майка. Този милиард само частично замества тукашните пенсионни вноски, които не плащате, а които ние плащаме и издържаме вашите родители.
    Това НЕ СА ИНВЕСТИЦИИ!
    Тоя един милиард е като синдикалния членски внос, който плащам, но не усещам.
    Ами не пращайте! Оставете родителите си на българската социална система.
    Казам още веднъж: Ако бяхте тука, щяхте да внасяте повече, отколкото сега.
    Да, аз плащам повече тук.
    Някой трябваше да го каже достатъчно грубо.

    Еретик
  100. 100
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK