Глупости на търкалета. Нищо и нямаше на датата, докато разни хора не започнаха да се тормозят от нея. Явно е, че датата е пределна - преди нея е било едно, след нея - нещо ново и качествено различно. И коя обединяваща дата за национален празник предлага господина? Само дано не ни телепортират чак в 1908 г. все едно преди това държава не е имало.
Не знам преди 09.09.1944г националиният не празнк да е разделял българите! Днес обаче такива като авторчето всячески се мъчат да го разделят с преиначаване на историята ни! Трети март отбелязва капитулацията на Османската империя и фактическото освобождение на българите всички други събития са последица от тази основополагаща дата!
Държава е имало и през 681... Дай, ако искаш, националният ни празник да е честване на битката при Онгъла. Към коментар 2, капитулацията на Османската империя е малко преди самия Санстефанския договор. 3 март със сигурност е една от най-значимите ни дати, друг въпрос е дали трябва да бъде по-значима от Независимостта или от Съединението.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
По твоята логика ще трябва да се телепортираме през 681-ва някъде. Ще кажеш, че не е имало българска държава преди 1878 ли? Не ни е проблемът датата. Която и да е тя, няма да ни направи по-обединени и повече българи.
"Ако искаме да сме свободна и независима, европейска и демократична държава, трябва да сменим датата на националния си празник."
Ако искаме да сме свободна и независима, европейска и демократична държава не трябва да угаждаме на мразещите Русия евроатлантици което всячески искат да принизят ролята и за Освобождението ни и да си запазим националният празник който няма нищо общо със социалистическото наследство!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#1] от "elena_pipilota":> преди нея е било едно, след нея - нещо ново и качествено различно.Викаш територията минава от ръцете на Султана към ръцете на Самодържеца.До коя година в Руссия има покупко-продажба на крепостни селяни (вид роби) ?
Глупости - в ръцете на самодържеца! България прави чудеса в през първите 30-40 години след освобождението си. Реално се създава независима държава с всичките й атрибути! Политически, социални, икономически, културни ... Дори и някой да се е надявал да минем в ръцете на когото и да било това не се е случило. Провеждането на подобни дискусии днес само ерозира още повече националното чувство и е съвсем безсмислено.
Да, до 1912 г. България е във възход, но това не значи, че в периода до 1887 г. България не е Задунайска губерния. Особено по време на Режима на пълномощията, когато си имаме и руски министър--председател - Казимир Ернрот. И колкото и да е мразен Стамболов, точно той успява да премахне намерениията на руснаците да ни превърнат в своя провинция.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
“Провеждането на подобни дискусии днес само ерозира още повече националното чувство и е съвсем безсмислено.”
Това е целта, да ни смачкат. Не е виновен Западът, че сме бедни, виновни сме си ние, защото сме корумпирани... неграмотни, необразовани. Нямаме архитекти, инженери, доктори, трябва да ползваме техните, защото са по-умни. Ние сами можем само горите да си изсечем и да подписваме Концесионни договори.
Да, преди 1878 г. държава не е имало за период от 5 века. Живеем в Третата българска държава - трети етап на българската държавност, който започва на 3 март 1878 г. или за по-точно ако искате с Берлинския конгрес. Ама не вярвам да има българин, който да припознае датата на подписване на Берлинския договор за национален празник. Ама като гледам може и да има и такива ентусиасти....
> България прави чудеса в през първите 30-40 години след освобождението си.
Последно като четох Сан Стефанския договор, за никакво 'освобождение' не ставаше дума в него ... Просто прехвърляне на управлението на едни територии на другия султан. Както пише и в статията - даже не сме били поканени на преговорите по 'освобождаването' ни.
А колегата в коментар [#14] от "D04" е обяснил по-добре случващото се онези времена.
Ти можеш ли да си представиш че сме можели сами да се освободим че да ни не поробват други освободители???!!!! Ами Левски дори едно въстание не е могъл да организира!
92% от собствеността върху активите в България е българска. Респективно продуктите са дело на български инженери. Никога в България не е имало повече лекари от днес. Около 31 000. Съвсем не са бедни. Напротив едни от най-богатите са.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
26
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
> Ти можеш ли да си представиш че сме можели сами да се освободим
Гледам че по време на балканските войни и първата световна не сме се справяли лошо във военните действия (за разлика от сега). Турската империя е загивала ... имала е врагове ... Гърците са се 'освободили' сами ...
Но не съм живял тогава, не мога да коментирам.
Но това което се рекламира като 'освобождаване' за 3-ти март, е 'завладяване' базирано от императорски амбиции които нямат нищо общо с българския народ.
А че може да сме били на далавера от императорските амбиции е отделна тема.
Направо вместо трети да го изместват с два дена на първи март !
И без туй сме единствената нация с мартенички - демек уникални , плюс е , че и мъжете си ги вързват наравно с жените - демек полово неутрален празник и даже джендърите няма да имат нещо напротив даже напоследък мартениците стават с все повече ЛГБТ цветове ...
ПРЕКРАСНА СТАТИЯ ! Поздравления за Автора ! Най-после някой трябваше на висок глас да каже че Царят е гол ВИРУСЪТ на РУСКАТА КОРОНА вече над 150 години разяжда българщината и я ерозира в чужд Руски Имперски Интерес !
Горди Българи Нека осъзнаем че дори и преди края на Руско-Турската на ДВА ФРОНТА Балкански и Кавказки Завоевателна Война дори преди краят й БЪЛГАРИТЕ НЕ СА БИЛИ РОБИ в Османската Империя
Нима един Христо Ботев ако е бил роб е можел пременен с Европейски костюм и папийонка да се вдигне и да отиде ДА УЧИ В ЧУЖБИНА с парите от "робската" ЗАПЛАТА на баща си - "робът" Ботю Петков !!!!
Дори ЧОРБАДЖИИТЕ по онова време НЕ СА БИЛИ РОБОВЛАДЕЛЦИ каквито дефакто са били РУСКИТЕ ПОМЕШЧИЦИ а са били РАБОТОДАТЕЛИ-КАПИТАЛИСТИ които са НАЕМАЛИ РАБОТНИЦИ - РАТАИ на които са им ПЛАЩАЛИ и ако РАТАЯТ-РАБОТНИК не е бил доволен е могъл ПО ВСЯКО ВРЕМЕ да се махне и да отиде да работи при ДРУГ КАПИТАЛИСТ-ЧОРБАДЖИЯ
И ако РАТАЯТ РАБОТНИК е бил способен и инициативен човек на свой ред е могъл да стане ЧОРБАДЖИЯ както и обратното - некадърните синове на Чорбаджията могат да свой ред да не са чорбаджии Нещо НЕМИСЛИМО за РУСКОТО РОБОВЛАДЕЛСКО ОБЩЕСТВО по онова време където ако си ПОМЕШЧИК-РОБОВЛАДЕЛЕЦ и поколенията след теб ще са такива независимо от некадърността и непригодността им
Само се припомнете границите на България, след подписването на Сан Стефанския договор, който руснаците подписват в Турция и вижте после как ни взимат половин България в Берлин. В учебниците по история не се споменава защо ?!? Защо се налага това? Нещо много подценяват и родовата, и историческата ни памет!!
Гърците са освободили една малка част от тереторията си в периферията на империята с помощта на Великите сили! Забележи че в останалата част на империята където живеят компактни маси от гърци не е имало никога гръцки въстания! Ние също сме можели да се освободим в началото на 19 -ти век ако имахме просветена национална буржуазия както при другите ни съседи!
Гърците НЕ са се освободили сами. Без подкрепата на великите сили, щеше да стане същото, като в България след априлскиоти въстание. Там е била възможна и помощ по море - оръжие, муниции, хора. "А ние се намираме в чрево адово" - надявам се, че цитата ти е познат. От българска класика е.
—- Нали знаеш как се варят жаби, бавно ще ни убеждават, от тук, от там. Уж заради пандемията, ще забранят тържествата на Шипка. По една статия на месец, после по две... така се променят обществените нагласи. Така станахме впрочем траки, сега никой не си задава въпроса, как с руснаците се разбираме уж на два различни езика.
Любовта ще спаси света!!!
--- Един от сериозните за Русия (а оттам – и за България) проблеми в Санстефанския договор е в предварителното съгласие на Русия, че на Балканите няма да се създава голяма славянска държава.
--- Договорът е подписан около 17 ч. на 3 март (19 февруари стар стил)[2] 1878 г. в Сан Стефано (днес квартал на Истанбул), от граф Николай Игнатиев и Александър Нелидов от руска страна и от външния министър Савфет Мехмед паша и посланика в Германия Садулах бей от страна на Османската империя. Няма присъстващ свидетел на подписването от българска страна, независимо от това, че българите са участвали във военните действия и са дали 3456 убити опълченци.
---
Или с други думи - двете империи цепят територия на парчета, никой няма далавера да има независима/силна държава тука, само губернии
Аман от тия освободители, минал е почти век и половина и още не можем да се отървем от тях.....ей ви един цитат дето разправят че е от Васил Левски > „Тоз, който ни освободи, той ще и да ни пороби”. (*) и изобщо не съм фен на Султана, тия последните години сме били в покрайнините на загниващата империя и всичко е било 'въпрос на бизнес'
Истината е, че сте се отървали от тях още през 1934 г., когато Васил Коларов написва опорните точки на автора от НБУ* в един предговор на книжлето "Авантюрите на руския царизъм". Някога НБУ беше АОНСУ. Остана си със същите функции. :) "Цитата", приписван на Левски, е от "Предсмъртното писмо...", публикувано в Бъзиклийкс.. С такава аргументация, да се защитава наследника на Коларов, е белег на сериозни способности за ирония. Или на нещо друго?
Ecrasez l’infâme
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Може и да сте прав (сложих плюсче, не че е важно).
Нямам време да ровя за източници и изказвам мотивирано мнение. 3 март е последствие от 'игра на тронове', игра в която където никой за нищо не ни е броял.
Това че впоследствие сме се възползвали от играта на троновете, не значи че някой някога е искал да ни освобождава.
"О, болгарино! Поради что ся срамиш да пишеш на свой язик и четеш?". Това, че сме получили свободата си в резултат на щенията на една империя, няма значение. Факт е. Дали харесваме руснаците, или - не, също няма значение. И съединението, и независимостта са следствие на тази война. Впрочем, Великобритания активно участвува по един, или друг начин в освобождаването на Гърция. И не само тя. Надявам се, че не си бягал от часовете по история и го знаеш.
> Истината е, че сте се отървали от тях още през 1934 г., когато Васил Коларов
Васил Коларов не е ли официалния представител на наследника на същите 'освободители' в лицето на КомИнтерна ?
Това че новите 'освободители' мотивирано плюят по старите 'освободители', които пък са ни 'освободили' от предишните 'освободилите' е напълно нормално ?
2019 “Придобиване на земя от чуждестранни граждани Съгласно ангажиментите на България в процеса на европейската интеграция, в чл. 22 от Конституцията са направени промени с цел хармонизиране на българското законодателство с правото на Европейския съюз. Съгласно тези промени чужденци и чуждестранни юридически лица могат да придобиват право на собственост върху земя”
Вече имат право да изкупят всичката ни земеделска земя.
Любовта ще спаси света!!!
"С приемането на Трети март за национален празник с указ на генералния секретар на БКП Петър Младенов от 27 февруари 1990 г. ....."
Автора започва с лъжите и манипулациите още в първото изречение. Указът (Указ № 236) е на Председателя на Държавния съвет на Народна република България. Може би трябваше да остави 9 септември за национален празник.
"Т.нар. русофили всъщност "обичат" не толкова руския народ, а тиранично-деспотската система на руската империя, в СССР, а и в днешната Руска федерация, под игото на която и до днес се намира руският народ"Авторчето съвсем изтрещя! Вазов бил комунист и путинофил????!!!!
Това че новите 'освободители' мотивирано плюят по старите 'освободители', които пък са ни 'освободили' от предишните 'освободилите' е напълно нормално ?
Там(около отношенията нови-стари) не съм много наясно, но е факт, че за да бъдеш последователен росуфоб е необходимо да си последователен марксист-ленинец. :) Всички "аргументи" на марксиста Дойчев се съдържат в опорките на Коларов. Поне да бе цитирал първоизточника, а то - слаб плагиат е сътворил доцентът. В онова, което чета тук, също има ярки последователи на "новите осовободители". Наследство. Кво да направиш?
Ecrasez l’infâme
И аз се сещам, как един от съдиите, отсъдили "виновен" по делото на Левски, става участник в управлението на страната. И как трима-четирима човека не са се намерили да освободят същия този Левски, докато го водят към София.
Щях да напиша статия " Защо в България въобще не трябва да има национален празник", но се сетих, че и без това достатъчно патриотари ме мразят достатъчно вече, та ще пропусна. 22 септември става, от мен да мине.
> Под създаването на "голяма славянска държава" Русия е имала предвид голяма Сърбия!!!
Под НЕсъздаването на "голяма славянска държава" Русия е имала предвид множество малки славянски държавички под крилата на двуглавия орел които ще се грижи за тях.
И после чичко Сталин е продължил имперската политика със създаването (отцепването) на Македония. и т.н.
Един професор беше уволнен от СУ заради "че в лекциите му има недопустими антиромски,АНТИТУРСКИ, антибежански, антисемитски и откровено расистки елементи"
А един атлантически съветник гордо шества из университети и "независими" медии ритайки история и факти.
Само се припомнете границите на България, след подписването на Сан Стефанския договор, който руснаците подписват в Турция и вижте после как ни взимат половин България в Берлин. В учебниците по история не се споменава защо ?!? Защо се налага това? Нещо много подценяват и родовата, и историческата ни памет!!
Разбираш се ако си учила руски в училище. Младите поколения си говорят с руснаците на английски език. Ние и руснаците принадлежим към една и съща езикова група-славянската,ама генетично нямаме много общо. И на външен вид се вижда това,че не си приличаме.
Всички велики сили тогава, с изключение на Русия, са помагали на стария болен човек на Босфора, Османската империя! Тоест те са пречели ние да си получим свободата!Ако не е била Русия сега бихме били част от Турция, както е с половината арменци! Атлантиците трябва да приемат тези факти!
Тоест те са пречели Русия да излезе на Босфора, каквато е била единствената и цел - има достатъчно документи по темата. Империята е била така или иначе пред разпад, само 20-30 години по-късно щяхме да получим независимост след Младотурската революция без война, без милиони левове откуп за "Освобождението" и най-вече вероятно щяхме да я получим като република, без западна масонска династия на престола, която да си провежда човеконенавистната политика.
Ама като си неграмотна върви да слушаш политиците по празниците, не пиши публични мнения.
олекна ми на душата, возвисих ся!
Глупости на търкалета. Нищо и нямаше на датата, докато разни хора не започнаха да се тормозят от нея. Явно е, че датата е пределна - преди нея е било едно, след нея - нещо ново и качествено различно. И коя обединяваща дата за национален празник предлага господина? Само дано не ни телепортират чак в 1908 г. все едно преди това държава не е имало.
6-и септември е истинското обединение на България. Щото дотогава голяма част от българите не са част от българската държава. Затова и таза дата трябва да е национален празник на България.
В края на краищата Киприян обединява Московското, Новгородското и Киевското княжество и де факто създава днешна Русия именно да запази Българското Православие и книжовност. Както и да ни освободят. Само, че малко се забавят и стават някой промени. Първо управниците в Москва залитат към Византия. А с Екатерина Велика към Западна Европа. И затова всичко българско се мачка от 1772 година . Българите стават славяни, българският език църковно славянски. Че даже ние още учим тия диващини.
"Политически науки" в НБУ и Атлантически съвет. Това стига за определяне идейната ориентация на аФтура. После ще поднесе тезата, че не сме българи. Така се започва.
" Вицегубернаторът Иванов, добър българин, ни посъветва да не мърдаме, за да не отидем в Сибир. Махнах с ръка и рекох: Тоя инак добър народ, със своето сляпо доверие и овчедушие, има много да страда, докато се прероди и си отвори очите. И днес, подир погрома, от овчедушието на сляпо русофилство, като пияни пострадахме, страдаме и още много има да страдаме....""
Пророчество, което безусловно се изпълнява и днес ! Националното представителство на днешното управление, заробващо страната ни спря и Русия, го потвърди за пореден път, а овчедушието си продължава с пълна пара.....
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Национален празник да е 16 Април, приемането на Първата ни ( Търновска ) Конституция ако не бяха комунягите щеше да е още в сила Датата на раждането на основния ни закон
" Митът за "Сан Стефанска България" подменя идеала за "чиста и свята република". Той е особено вреден днес, когато патриотарството и безмозъчният популистки национализъм се опитват, за съжаление често успешно, да подменят демократичния патриотизъм и републиканския идеал. Много български политически мислещи интелектуалци, макар и с противоположни, но демократични политически възгледи - Раковски, Левски, Ботев, Захарий Стоянов, Стефан Стамболов, Димитър Благоев, Георги Кирков, Кръстю Раковски, Пею Яворов, Димитър Михалчев и много други, прекрасно са разбрали и разкрили истинската политика на Русия спрямо България.'
Истинските користни домогвания на Кремъл срещу родината ни не ги вижда само този, който е.....част от тях !!!
Трети март днес обединява най-реакционните, мракобесни и реваншистки сили в България, А, защо да не кажеш точно това във българска медия ..??? Щом може да вдигаш паметници на хора бомбандирали и избили хиляди българи... Щом обикновен пост за "нечестни избори" се криминализра в САЩ !! Щом се свалят паметници , щом се преписват художествени книги и филми . Колко е да се забрани любовта !?? Как изглежда новия фашизъм ..., ето така. При поръчка и заплащане ще изкара исторически факти за " мракобесието на евреи към германци , в периода 1937 - 1945 . Ще направи същото за арменците ...и тн. Има разлики обаче ! В Израел ще го пратят в затвора след 6 àса , а във Франция до 6 дена. В България ще бъде учител, преподавател , а от фондацията ще го наградят с някоя друга специализация ! От либерализъм към ФАШИЗЪМ
Да, но било интересно да е 09.09 Половината пишещи тук щяха да колабират с пяна на уста. Ама и трети март не им харесва. Да си изберат една дата и да си я празнуват тихомълком. Няма да им пречим.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
З-ти март си е много подходяща дата, но 03.03.1918г. Не забравяйте Брест-Литовският мирен договор. Ако обявим него за национален празник рушлямците и русофилистиците дали ще пискат? Все пак не сменяме датата, не ли?
На нас политиката ни към Русия е тотално сбъркана. И тя пак се насажда от Москва . Етнос руснак няма. Но има 37 милиона българи.л, които трябва да Просвещаваме. Например казаците. Това са излезли в степите хора от двете България в 12-и век. Едните мюсюлмани, другите християни. Слагат полумесец и кръст на знамената си и готово. Генерал Краснов казва, че са българи, Шолохов казва, че са българи ние казваме. Не не сте българи. Е ние сме идиоти.
Старозагорски митрополит, дядо Методий (Тодор) Кусев участник в народните борби, в събитията от Св. Стефано и в още много по-късни съдбовни моменти с началото на неговата книга " Погрома на България (1914 г.)."
"" “…Дойдохме в Одрин. Там се водеха преговорите за сключването на мира. Стана известно, че българското княжество ще се образува до Балкана. Вдигнахме голяма врява. Офицерите се разтревожиха. Един протест, покрит с хиляди подписи, се поднесе на граф Игнатиев, главния ръководител по воденето на преговорите за мира. Тоя протест беше написан от покойния дядо П. Славейков. При написването бяхме в квартирата му. Въодушевлението беше, по обичая, подкрепено с малко винце.
Чрез руския пловдивски консул, българина Найден Геров, бяхме повикани със свещеника Г. Тилев от граф Н. Игнатиев. Той ни посъветва с молба да не бунтуваме офицерството – каквото е възможно, ще стане. Заявихме му, че не щем княжество до Балкана, без Румелия (Южна България) и без Македония. Една църковна (религиозна общинска) област отговаря повече на интересите на българския народ, отколкото едно княжество до Балкана, което ще раздели и разнебити българския народ.
„Добре, да уредим тъй че в договора да се каже, че се урежда българска държава с всички области населени от българите. Но надали ще се осъществи.“
Прокарала се Румелия – Южна България, но Македония останала отвън, незачислена в новообразуваната българска държава.
Възбудихме пак ново движение. Генерали, офицери се разшаваха, развълнувани. Чрез същия консул пак бяхме повикани от графа. Показа ни картата. Цариградската конференция беше определила границите на една автономна България. Нещо повече от тия граници влизаше в границите на новообразуваната политическа българска държава. Само гр. Солун оставаше вън като оазис.
Дойдохме в Св. Стефано. Една заран ни повикаха в канцеларията. На стената беше окачена карта с границите на Св. Стефанска България. Чиновниците се натрупаха и ни запитаха: „Ха сега, вижте, доволни ли сте?“ С голямо любопитство чакаха отговора ни. Предчувствието ни отговори: „не харошо – много е“. В границите влизаше и Корча. Страх ме беше, че като почнат да режат, ще изрежат и същественото. Така и стана.
Питахме: защо руските войски не отидоха да окупират Македония? Препятствие нямаше. Турските войски беха напуснали тази страна.
Явно ставаше, че Св. Стефанска България беше образувана голяма само на „книга“. Беше голяма, за да има какво да се отстъпва, какво да се отрязва.
Когато се оповести договорът за Св. Стефанска България, австроунгарският посланикъ беше казал на Негово Блаженство Екзарха, Господин Господин Иосиф, че новообразуваната със Св. Стефанския договор държава е за Русия. И прибавил, че такава обширна област, каквато беше начертаната Св. Стефанска България, не е в съгласие с Райхщатското споразумение: Австро-Унгария няма да даде толкова много на Русия. Според Райхщатското съглашение ще се образува Българско княжество само до Балкана. Така и стана.
Оповести се, че в Берлин ще се свика конгрес, за да преустрои Св. Стефанския договор. Знаехме, че Св. Стефанска България в Берлин ще бъде окастрена.
Избраха се 70 представители с мисия да поднесат в Св. Стефано на Николай Николаевич, главнокомандващия, един адрес от българския народ до царя освободител – благодарност за освобождението на България и за образуването на велика Св. Стефанска България.
Един от тия представители бях и аз. Говорих убедително на представителите, че тая България, за която поднасяме адрес, няма да я бъде. В Берлин ще я разпокъсат. Според „Райхщатското“ споразумение княжеството ще бъде образувано до Балкана. И то в замяна и компенсация за Босна и Херцеговина, които ще вземе Австро-Унгария, и ще бъде под руски протекторат, като руска губерния или като Финландия.
Ние, българите, трябва да изпратим в Берлин пълномощна делегация. Да заявим на силите чрезъ наши пълномощни представители, че ние, българите, и под турския режим се радвахме на общинска автономия и че сме ревнители за независим политически живот.
В Одрин, където се състояха няколко заседания по адреса, представителите не щяха и да чуят по въпроса за изпращане делегация в Берлин. „Русия ни освободи, тя ще ни защищава и в Берлин“, бяха възраженията им.
В Св. Стефано много се помъчих да убедя някои и други от представителите. С една група решихме да направим едно заседание за разискване по въпроса. Трябваше заседанието да стане на свободна територия — в Турция, в с. Макри-Кьой. Останаха неубедени. Опиянението и заслеплението беше голямо, непреодолимо.
„Не требва да се бъркаме в политиката. Русия ни освободи, тя ще ни защити и в Берлин, на конгреса“. Това бяха извиненията им.
Отцепиха се само неколцина, между които беше покойният Димитър Греков. Направихме събрание в Цариград, на Пера, в големия хотел „Византион“.
Реши се:
1) Да се изпрати едно лице в Македония, за да събере в едно пълномощно подписи от всички общини в Македония. 2) Да се устрои подписването на едно пълномощно от Пловдивските нотабили. 3) Да съставя една статистика за българите от Одринския вилает.
За Македония изпратих покойния Петър Шапкаров. Той, под формата на продавач на бои, успял да събере подписи от всички общини. Велешката задържала пълномощното, като се задължила, за по-голема гаранция, да го изпрати със специално доверено лице, с търговеца Иванъ Весов. А той, като дошъл в Цариград, занесъл „пълномощното” в руското посолство и го оставил там — на сигурно място! Пропаднало.
В Пловдив, на общо събрание, успяхме да убедим първенците и те подписаха пълномощното. Тогавашният кмет, Г. К. Пеевъ не рачи да подпише. Тази постъпка той считаше като действие против Русия. Трябваше да замина за Цариград, за да санкционира подписите Негово Блаженство Екзархът.
Покойният пловдивски митрополит Панарет ме задържа. Той настояваше непременно да подпише пълномощното и кметът Пеев. На другия ден заранта повика кмета в Митрополията. Последният отказа да подпише. Разсърди се и побегна. Тръгнах да замина за Цариград. Щом доближих до станцията, тренът тръгна и замина. Останах. Лош знак. Рекохъ си: тази работа е развалена. Връщам се в митрополията, където бяхъ протосингел.
В двора на митрополията ме застигна вицегубернаторътъ Ивановъ (кишеневецътъ). Разтревожен ме запита: „Какво правите?“ Кметът Пеев ви наклеветил на генерал-губернатора Столипин, че сте правили заговор против руската държава. Разправих му работата. Дадох му да прочете подписаното пълномощно. „Това трябваше да направите“, рече той, „Само по тоя начин би могло да се предотврати раздроблението на България. Но сега, добави, оставете. Подиръ направения донос, ако мръднете, всички ще отидете в Сибир на заточение”. Бях уморен и разнебитен. Десетина пъти ходих в Цариград да убеждавам Екзарха да санкционира едно пълномощно за делегация в Берлин. Да изповядаме истината:
Тогава беше Екзарх Негово Блаженство г-н Иосиф. Когато се решаваше съдбата на българския народ, той си седеше на катедрата спокоен и индиферентен.
Вицегубернаторът Иванов, добър българин, ни посъветва да не мърдаме, за да не отидем в Сибир.
Махнах с ръка и рекох: тоя инак добър народ, със своето сляпо доверие и овчедушие, има много да страда, докато се прероди и си отвори очите. И днес, подир погрома, от овчедушието на сляпо русофилство, като пияни пострадахме, страдаме и още много има да страдаме. Овчедушието царува в България.
Един хитрец рекъл: „не народът, а първенците народни, ръководителите по църковно и гражданско ведомство, които са обладани от манията на идиотско русофилство, са толкова много и така изобилно никнат, че с коса да ги косиш, не се докосват!“
Те, навярно, според своя инстинкт, требва да са потомци на богомилите, които послужиха за оръдия на турците да превземат България без война. Без да служат на чужда кауза, те не могат да се менят…”"" "
Точно обединението на България е национален празник. И накакво робство не е имало.Прочети пътеписите на Достоевски, който е бил военен кореспондент по време на войната през 1877-78г,който описва как живеят българите и че са живеели в пъти по-добре от руските мужици. Та чак руснаците се чудели какви са тия роби,които имат къщи с градини,добитък и живеят добре,а "свободните руснаци живеели в пъти по-зле.
“Ти също имаш право да отидеш и изкупищ тяхната земеделска земя, нали така?”
—— Така е, можем, но не сме толкова богати.
Това впрочем, може да се използва за реклама на ЕС в Македония: “ Влезте в ЕС, ще може да купувате земеделска земя в Германия и Франция. Французи и немци също ще могат да купят вашите земи” Как ли ще им се сторят тези вероятности?!??
Хайде и мартеничките станаха тракски. Мартениците символизират обединяването на белите и червени така наречени сармати или българи или славяни все тая. И в момента например знамето на Полша и Хърватска е бяло и червено. Нова става във втори век.
"...И до днес 3 март разделя българите на "русофили" и "русофоби"...."
Не само на "русофили" и "русофоби". Нека не забравяме, че около 10% от населението са мюсюлмани (някои от тях се считат и за турци), и тази дата нея приемат еднозначно. Някой да е виждал актива на ДПС по време на празненствата на 3 Март? Докато има факти, че много български мюсюлмани са взели активно участие във войните за обединението на страната ни.
Не мисля, че националния ни празник трябва да е дата, която да показва нагъзването ни към Русия. Затова плюя на тоя празник и не го, и никога няма да го празнувам. А на тия дето всяка година махат руски знаменца на тая дата - да си вземат знамената и паметниците и да си ги носят в Москва или в градината на двореца на Путин.
"...Някой да е виждал актива на ДПС по време на празненствата на 3 Март? Докато има факти, че много български мюсюлмани са взели активно участие във войните за обединението на страната ни.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
elena_pipilota
Рейтинг: 289 НеутралноГлупости на търкалета. Нищо и нямаше на датата, докато разни хора не започнаха да се тормозят от нея. Явно е, че датата е пределна - преди нея е било едно, след нея - нещо ново и качествено различно.
И коя обединяваща дата за национален празник предлага господина? Само дано не ни телепортират чак в 1908 г. все едно преди това държава не е имало.
Julian Mall
Рейтинг: 3080 ГневноНе знам преди 09.09.1944г националиният не празнк да е разделял българите! Днес обаче такива като авторчето всячески се мъчат да го разделят с преиначаване на историята ни! Трети март отбелязва капитулацията на Османската империя и фактическото освобождение на българите всички други събития са последица от тази основополагаща дата!
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоАн Он
Рейтинг: 1989 Неутрално> Тоя инак добър народ, със своето сляпо доверие и овчедушие,
કટાક્ષ> има много да страда, докато се прероди и си отвори очите.
И 140 години по-късно, нищо не се е променило...
Ан Он
Рейтинг: 1989 НеутралноДо коментар [#1] от "elena_pipilota":
કટાક્ષ> преди нея е било едно, след нея - нещо ново и качествено различно.
Викаш територията минава от ръцете на Султана към ръцете на Самодържеца.
До коя година в Руссия има покупко-продажба на крепостни селяни (вид роби) ?
d04
Рейтинг: 33 НеутралноДо коментар [#1] от "elena_pipilota":
Държава е имало и през 681... Дай, ако искаш, националният ни празник да е честване на битката при Онгъла. Към коментар 2, капитулацията на Османската империя е малко преди самия Санстефанския договор. 3 март със сигурност е една от най-значимите ни дати, друг въпрос е дали трябва да бъде по-значима от Независимостта или от Съединението.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
truly
Рейтинг: 430 НеутралноДо коментар [#1] от "elena_pipilota":
По твоята логика ще трябва да се телепортираме през 681-ва някъде. Ще кажеш, че не е имало българска държава преди 1878 ли?
Не ни е проблемът датата. Която и да е тя, няма да ни направи по-обединени и повече българи.
Julian Mall
Рейтинг: 3080 Неутрално"Ако искаме да сме свободна и независима, европейска и демократична държава, трябва да сменим датата на националния си празник."
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоАко искаме да сме свободна и независима, европейска и демократична държава не трябва да угаждаме на мразещите Русия евроатлантици което всячески искат да принизят ролята и за Освобождението ни и да си запазим националният празник който няма нищо общо със социалистическото наследство!
Ан Он
Рейтинг: 1989 НеутралноДо коментар [#2] от "Julian Mall":
કટાક્ષ> и фактическото освобождение на българите
Аман от тия освободители, минал е почти век и половина и още не можем да се отървем от тях.
Та понеже явно сте патриот - ей ви един цитат дето разправят че е от Васил Левски
> „Тоз, който ни освободи, той ще и да ни пороби”.
(*) и изобщо не съм фен на Султана, тия последните години сме били в покрайнините на загниващата империя и всичко е било 'въпрос на бизнес'
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
elena_pipilota
Рейтинг: 289 НеутралноГлупости - в ръцете на самодържеца! България прави чудеса в през първите 30-40 години след освобождението си. Реално се създава независима държава с всичките й атрибути! Политически, социални, икономически, културни ... Дори и някой да се е надявал да минем в ръцете на когото и да било това не се е случило.
Провеждането на подобни дискусии днес само ерозира още повече националното чувство и е съвсем безсмислено.
Ан Он
Рейтинг: 1989 НеутралноДо коментар [#2] от "Julian Mall":
કટાક્ષ> Днес обаче такива като авторчето
Па гледам че и съвременниците на ситуацията не са били в огромен възторг от 'освобождаването' ... Тези цитати може ли да познаете откъде са ?
---
Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!
---
О, руси, о, братя славянски,
защо сте вий тука? Защо сте
дошли на полята балкански
немили, неканени гости?
дерибеев
Рейтинг: 2811 НеутралноАми с право българина не ви заслужава.... Страхотно е точно преди избори да припомните, че отново трябва да сте не разбрани
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васd04
Рейтинг: 33 НеутралноДо коментар [#11] от "elena_pipilota":
Да, до 1912 г. България е във възход, но това не значи, че в периода до 1887 г. България не е Задунайска губерния. Особено по време на Режима на пълномощията, когато си имаме и руски министър--председател - Казимир Ернрот. И колкото и да е мразен Стамболов, точно той успява да премахне намерениията на руснаците да ни превърнат в своя провинция.
Ан Он
Рейтинг: 1989 НеутралноДо коментар [#5] от "D04":
કટાક્ષ> друг въпрос е дали трябва да бъде по-значима от Независимостта или от Съединението.
Има между-имперски войни (Руссия се опитва няколко стотин години да се добере до излаз на топлите морета), има и вътрешно български инициативи.
3 март не е от вторите ... ама какво да искаме от един народ дето в центъра на столицата му стои най-високия паметник на окупатора
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
hope
Рейтинг: 2385 НеутралноДо коментар [#11] от "elena_pipilota":
Любовта ще спаси света!!!“Провеждането на подобни дискусии днес само ерозира още повече националното чувство и е съвсем безсмислено.”
Това е целта, да ни смачкат. Не е виновен Западът, че сме бедни, виновни сме си ние, защото сме корумпирани... неграмотни, необразовани. Нямаме архитекти, инженери, доктори, трябва да ползваме техните, защото са по-умни. Ние сами можем само горите да си изсечем и да подписваме Концесионни договори.
elena_pipilota
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#7] от "truly":
Да, преди 1878 г. държава не е имало за период от 5 века. Живеем в Третата българска държава - трети етап на българската държавност, който започва на 3 март 1878 г. или за по-точно ако искате с Берлинския конгрес. Ама не вярвам да има българин, който да припознае датата на подписване на Берлинския договор за национален празник.
Ама като гледам може и да има и такива ентусиасти....
Николай Бучков
Рейтинг: 132 Гневно22 септември и приключваме !
Ан Он
Рейтинг: 1989 НеутралноДо коментар [#11] от "elena_pipilota":
કટાક્ષ> България прави чудеса в през първите 30-40 години след освобождението си.
Последно като четох Сан Стефанския договор, за никакво 'освобождение' не ставаше дума в него ... Просто прехвърляне на управлението на едни територии на другия султан. Както пише и в статията - даже не сме били поканени на преговорите по 'освобождаването' ни.
А колегата в коментар [#14] от "D04" е обяснил по-добре случващото се онези времена.
Julian Mall
Рейтинг: 3080 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "Ан Он":
По-добре миг свобода отколкото живот в робство„Тоз, който ни освободи, той ще и да ни пороби”.
Ти можеш ли да си представиш че сме можели сами да се освободим че да ни не поробват други освободители???!!!! Ами Левски дори едно въстание не е могъл да организира!
Ан Он
Рейтинг: 1989 НеутралноДо коментар [#16] от "Julian Mall":
કટાક્ષВикаш и двама са неблагодарни манипулатори.
Хубаво, няма да споря.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2926 НеутралноДо коментар [#17] от "hope":
92% от собствеността върху активите в България е българска. Респективно продуктите са дело на български инженери.
Никога в България не е имало повече лекари от днес. Около 31 000. Съвсем не са бедни. Напротив едни от най-богатите са.
Ан Он
Рейтинг: 1989 НеутралноДо коментар [#17] от "hope":
કટાક્ષ> Това е целта, да ни смачкат.
Нали, целия свят е срещу нас последните 1300 години.
Пак добре че нещо е останало ...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ан Он
Рейтинг: 1989 НеутралноДо коментар [#21] от "Julian Mall":
કટાક્ષ> Ти можеш ли да си представиш че сме можели сами да се освободим
Гледам че по време на балканските войни и първата световна не сме се справяли лошо във военните действия (за разлика от сега). Турската империя е загивала ... имала е врагове ... Гърците са се 'освободили' сами ...
Но не съм живял тогава, не мога да коментирам.
Но това което се рекламира като 'освобождаване' за 3-ти март, е 'завладяване' базирано от императорски амбиции които нямат нищо общо с българския народ.
А че може да сме били на далавера от императорските амбиции е отделна тема.
wkk57607068
Рейтинг: 408 НеутралноКакъв празник е 3-ти март без руския патриарх?
SS
Рейтинг: 2346 ВеселоНаправо вместо трети да го изместват с два дена на първи март !
И без туй сме единствената нация с мартенички - демек уникални , плюс е , че и мъжете си ги вързват наравно с жените - демек полово неутрален празник и даже джендърите няма да имат нещо напротив даже напоследък мартениците стават с все повече ЛГБТ цветове ...
Hawaii
Рейтинг: 5319 НеутралноПРЕКРАСНА СТАТИЯ !
Поздравления за Автора !
Най-после някой трябваше на висок глас да каже че Царят е гол
ВИРУСЪТ на РУСКАТА КОРОНА вече над 150 години разяжда българщината
и я ерозира в чужд Руски Имперски Интерес !
Горди Българи
Нека осъзнаем че дори и преди края на Руско-Турската на ДВА ФРОНТА
Балкански и Кавказки Завоевателна Война
дори преди краят й БЪЛГАРИТЕ НЕ СА БИЛИ РОБИ в Османската Империя
Нима един Христо Ботев ако е бил роб е можел пременен с Европейски
костюм и папийонка да се вдигне и да отиде ДА УЧИ В ЧУЖБИНА
с парите от "робската" ЗАПЛАТА на баща си - "робът" Ботю Петков !!!!
Дори ЧОРБАДЖИИТЕ по онова време НЕ СА БИЛИ РОБОВЛАДЕЛЦИ
каквито дефакто са били РУСКИТЕ ПОМЕШЧИЦИ
а са били РАБОТОДАТЕЛИ-КАПИТАЛИСТИ които са
НАЕМАЛИ РАБОТНИЦИ - РАТАИ на които са им ПЛАЩАЛИ
и ако РАТАЯТ-РАБОТНИК не е бил доволен е могъл ПО ВСЯКО ВРЕМЕ
да се махне и да отиде да работи при ДРУГ КАПИТАЛИСТ-ЧОРБАДЖИЯ
И ако РАТАЯТ РАБОТНИК е бил способен и инициативен човек
на свой ред е могъл да стане ЧОРБАДЖИЯ
както и обратното - некадърните синове на Чорбаджията
могат да свой ред да не са чорбаджии
Нещо НЕМИСЛИМО за РУСКОТО РОБОВЛАДЕЛСКО ОБЩЕСТВО по онова време
където ако си ПОМЕШЧИК-РОБОВЛАДЕЛЕЦ и поколенията след теб
ще са такива независимо от некадърността и непригодността им
hope
Рейтинг: 2385 НеутралноСамо се припомнете границите на България, след подписването на Сан Стефанския договор, който руснаците подписват в Турция и вижте после как ни взимат половин България в Берлин. В учебниците по история не се споменава защо ?!? Защо се налага това?
Любовта ще спаси света!!!Нещо много подценяват и родовата, и историческата ни памет!!
Julian Mall
Рейтинг: 3080 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "Ан Он":
По-добре миг свобода отколкото живот в робство"Както пише и в статията - даже не сме били поканени на преговорите по 'освобождаването' ни."
Кого да поканят? Някой от българите заемали постове в Османската империя или самият управител на Дунавският вилает - Митхад паша??!!
дерибеев
Рейтинг: 2811 НеутралноВсъщност защо здравите уверени в себе си сили не смеят да инициират референдум по въпроса?
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васАн Он
Рейтинг: 1989 НеутралноДо коментар [#31] от "hope":
કટાક્ષ> Само се припомнете границите на България, след подписването на Сан Стефанския договор
Нещо май изобщо не се упоменаваше 'държава България' в Сан Стефанската спогодба между двете империи.
Отивам да проверя.
Gretel
Рейтинг: 1708 НеутралноМного хубава статия! Илюстрация на кво може един български доцент да намери под вола
Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)Julian Mall
Рейтинг: 3080 НеутралноДо коментар [#27] от "Ан Он":
По-добре миг свобода отколкото живот в робство". Гърците са се 'освободили' сами ..."
Гърците са освободили една малка част от тереторията си в периферията на империята с помощта на Великите сили! Забележи че в останалата част на империята където живеят компактни маси от гърци не е имало никога гръцки въстания! Ние също сме можели да се освободим в началото на 19 -ти век ако имахме просветена национална буржуазия както при другите ни съседи!
Ан Он
Рейтинг: 1989 НеутралноДо коментар [#32] от "Julian Mall":
કટાક્ષЕ прав си - туземците нямат работа да се бъркат в преговорите между пратениците на двете империи.
Па яз се сетих за представителя на руската империя - граф Игнатиев - каква грандиозна роля е играл по ония години:
> След залавянето на Васил Левски лично граф Игнатиев настоява
> пред османските власти Апостола да бъде съден от специален съд.
и бая още ...
Julian Mall
Рейтинг: 3080 НеутралноЗащото знаят че ще получат кампактна подкрепа само в смесените ройони! По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Vlado Nikolov
Рейтинг: 244 НеутралноДо коментар [#27] от "Ан Он":
Гърците НЕ са се освободили сами. Без подкрепата на великите сили, щеше да стане същото, като в България след априлскиоти въстание. Там е била възможна и помощ по море - оръжие, муниции, хора. "А ние се намираме в чрево адово" - надявам се, че цитата ти е познат. От българска класика е.
hope
Рейтинг: 2385 Неутрално—-
Нали знаеш как се варят жаби, бавно ще ни убеждават, от тук, от там. Уж заради пандемията, ще забранят тържествата на Шипка.
По една статия на месец, после по две... така се променят обществените нагласи. Така станахме впрочем траки, сега никой не си задава въпроса, как с руснаците се разбираме уж на два различни езика. Любовта ще спаси света!!!
svoboden
Рейтинг: 1272 НеутралноНай-накрая някой да го каже! На 3-и март празнуваме подписването на примирие между
Турция и Русия!
Ан Он
Рейтинг: 1989 НеутралноДо коментар [#31] от "hope":
કટાક્ષЦитати напосоки:
---
Един от сериозните за Русия (а оттам – и за България) проблеми в Санстефанския договор е в предварителното съгласие на Русия, че на Балканите няма да се създава голяма славянска държава.
---
Договорът е подписан около 17 ч. на 3 март (19 февруари стар стил)[2] 1878 г. в Сан Стефано (днес квартал на Истанбул), от граф Николай Игнатиев и Александър Нелидов от руска страна и от външния министър Савфет Мехмед паша и посланика в Германия Садулах бей от страна на Османската империя. Няма присъстващ свидетел на подписването от българска страна, независимо от това, че българите са участвали във военните действия и са дали 3456 убити опълченци.
---
Или с други думи - двете империи цепят територия на парчета, никой няма далавера да има независима/силна държава тука, само губернии
Graf
Рейтинг: 1391 ВеселоДо коментар [#9] от "Ан Он":
Истината е, че сте се отървали от тях още през 1934 г., когато Васил Коларов написва опорните точки на автора от НБУ* в един предговор на книжлето "Авантюрите на руския царизъм".
Някога НБУ беше АОНСУ. Остана си със същите функции. :)
"Цитата", приписван на Левски, е от "Предсмъртното писмо...", публикувано в Бъзиклийкс..
С такава аргументация, да се защитава наследника на Коларов, е белег на сериозни способности за ирония.
Или на нещо друго? Ecrasez l’infâme
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ан Он
Рейтинг: 1989 НеутралноДо коментар [#36] от "Julian Mall":
કટાક્ષМоже и да сте прав (сложих плюсче, не че е важно).
Нямам време да ровя за източници и изказвам мотивирано мнение. 3 март е последствие от 'игра на тронове', игра в която където никой за нищо не ни е броял.
Това че впоследствие сме се възползвали от играта на троновете, не значи че някой някога е искал да ни освобождава.
Graf
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#42] от "Ан Он":
Ecrasez l’infâmeЯ да те подкова още по-добре. Излагаш се така!
http://macedonia.kroraina.com/arc/avantjury_russkogo_carizma_v_bolgarii_1935.pdf
Vlado Nikolov
Рейтинг: 244 НеутралноДо коментар [#30] от "Hawaii":
"О, болгарино! Поради что ся срамиш да пишеш на свой язик и четеш?". Това, че сме получили свободата си в резултат на щенията на една империя, няма значение. Факт е. Дали харесваме руснаците, или - не, също няма значение. И съединението, и независимостта са следствие на тази война. Впрочем, Великобритания активно участвува по един, или друг начин в освобождаването на Гърция. И не само тя. Надявам се, че не си бягал от часовете по история и го знаеш.
chichka
Рейтинг: 2167 НеутралноНарод, който празнува като национален празник окупирането си от една империя..... не е народ! 143 г руско иго стигат!
Русия е проказата на планетата Земя.Четете Янко Гочев: https://ivo.bg/2015/07/22/руският-гръцки-проект-за-българска-см/
Ан Он
Рейтинг: 1989 НеутралноДо коментар [#43] от "Graf":
કટાક્ષ> Истината е, че сте се отървали от тях още през 1934 г., когато Васил Коларов
Васил Коларов не е ли официалния представител на наследника на същите 'освободители' в лицето на КомИнтерна ?
Това че новите 'освободители' мотивирано плюят по старите 'освободители', които пък са ни 'освободили' от предишните 'освободилите' е напълно нормално ?
Дария Колев
Рейтинг: 8 НеутралноВсяка година преди 3 март се почва с една ненужна дискусия!
3 март е национален празник на България!
Vlado Nikolov
Рейтинг: 244 НеутралноДо коментар [#33] от "дерибеев":
Явно не са толкова уверени в себе си.
hope
Рейтинг: 2385 Неутрално2019
“Придобиване на земя от чуждестранни граждани
Съгласно ангажиментите на България в процеса на европейската интеграция, в чл. 22 от Конституцията са направени промени с цел хармонизиране на българското законодателство с правото на Европейския съюз. Съгласно тези промени чужденци и чуждестранни юридически лица могат да придобиват право на собственост върху земя”
Вече имат право да изкупят всичката ни земеделска земя. Любовта ще спаси света!!!
chichka
Рейтинг: 2167 НеутралноДо коментар [#42] от "Ан Он":
Русия е проказата на планетата Земя.Под създаването на "голяма славянска държава" Русия е имала предвид голяма Сърбия!!! Виж предния ми пост!
Virgin
Рейтинг: 12 Неутрално"С приемането на Трети март за национален празник с указ на генералния секретар на БКП Петър Младенов от 27 февруари 1990 г. ....."
Автора започва с лъжите и манипулациите още в първото изречение.
Указът (Указ № 236) е на Председателя на Държавния съвет на Народна република България.
Може би трябваше да остави 9 септември за национален празник.
xhi13317223
Рейтинг: 626 НеутралноТой авторът не визира Вазов тук, но ти потвърждаваш по отличен начин факта, че голяма част от българите са фунционално неграмотни...
Graf
Рейтинг: 1391 ВеселоДо коментар [#49] от "Ан Он":
Там(около отношенията нови-стари) не съм много наясно, но е факт, че за да бъдеш последователен росуфоб е необходимо да си последователен марксист-ленинец. :)
Всички "аргументи" на марксиста Дойчев се съдържат в опорките на Коларов.
Поне да бе цитирал първоизточника, а то - слаб плагиат е сътворил доцентът.
В онова, което чета тук, също има ярки последователи на "новите осовободители".
Наследство. Кво да направиш? Ecrasez l’infâme
Ан Он
Рейтинг: 1989 НеутралноДо коментар [#46] от "Graf":
કટાક્ષ> Я да те подкова още по-добре. Излагаш се така!
Че се излагам, излагам се. Влязох неподготвен в разговора. Чел съм книжката преди време.
Но всъщност дискусията е безсмислена - който се чувства 'освободен', да празнува ''освобождаването си' и да прати там некой лев на 'освободотелите'
Ей на - Баш Баканина им задели 3 милиарда за Съвецкия Поток.
Дария Колев
Рейтинг: 8 НеутралноВсички велики сили тогава, с изключение на Русия, са помагали на стария болен човек на Босфора, Османската империя!
Тоест те са пречели ние да си получим свободата!
Ако не е била Русия сега бихме били част от Турция, както е с половината арменци! Атлантиците трябва да приемат тези факти!
chichka
Рейтинг: 2167 НеутралноДо коментар [#34] от "Ан Он":
Русия е проказата на планетата Земя.В Санстефанското примирие няма думата България. Има Дунавска окупационна област, и Руска окупационна област!
Vlado Nikolov
Рейтинг: 244 НеутралноДо коментар [#37] от "Ан Он":
И аз се сещам, как един от съдиите, отсъдили "виновен" по делото на Левски, става участник в управлението на страната. И как трима-четирима човека не са се намерили да освободят същия този Левски, докато го водят към София.
Avalon Blackmore
Рейтинг: 8 НеутралноЩях да напиша статия " Защо в България въобще не трябва да има национален празник", но се сетих, че и без това достатъчно патриотари ме мразят достатъчно вече, та ще пропусна. 22 септември става, от мен да мине.
олекна ми на душата, возвисих ся!chichka
Рейтинг: 2167 НеутралноДо коментар [#18] от "elena_pipilota":
Русия е проказата на планетата Земя.Точно Берлинския конгрес поставя на картата името България!!!
xhi13317223
Рейтинг: 626 НеутралноТи също имаш право да отидеш и изкупищ тяхната земеделска земя, нали така?
Ан Он
Рейтинг: 1989 НеутралноДо коментар [#53] от "chichka":
કટાક્ષ> Под създаването на "голяма славянска държава" Русия е имала предвид голяма Сърбия!!!
Под НЕсъздаването на "голяма славянска държава" Русия е имала предвид множество малки славянски държавички под крилата на двуглавия орел които ще се грижи за тях.
И после чичко Сталин е продължил имперската политика със създаването (отцепването) на Македония. и т.н.
Hawaii
Рейтинг: 5319 НеутралноМИТЪТ за "освобождението" на трети март за "робството"
и за "освободителите" "братя" русняци е най-отровният МИТ
създаван някога от Руската ИМПЕРСКА ПРОПАГАДНА за
ерозиране на БЪЛГАРСКОТО САМОСЪЗНАНИЕ и НАЦИОНАЛНА ГОРДОСТ
Vlado Nikolov
Рейтинг: 244 НеутралноДо коментар [#50] от "Dariya Koleva":
👍
дерибеев
Рейтинг: 2811 НеутралноЕдин професор беше уволнен от СУ заради "че в лекциите му има недопустими антиромски,АНТИТУРСКИ, антибежански, антисемитски и откровено расистки елементи"
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васА един атлантически съветник гордо шества из университети и "независими" медии ритайки история и факти.
Дария Колев
Рейтинг: 8 НеутралноЗащо гоправят? Разделяй и владей!
Зарди този договор, наложен от западните ни съюзници, ние водим няколко войни за национално обединение!
Но има една българска територия, Македония, която завинаги остана извън нашите гранници!
Мусаши
Рейтинг: 387 Неутрално[quote#40:"hope"][/quote]
Разбираш се ако си учила руски в училище. Младите поколения си говорят с руснаците на английски език.
Ние и руснаците принадлежим към една и съща езикова група-славянската,ама генетично нямаме много общо. И на външен вид се вижда това,че не си приличаме.
Avalon Blackmore
Рейтинг: 8 НеутралноТоест те са пречели Русия да излезе на Босфора, каквато е била единствената и цел - има достатъчно документи по темата. Империята е била така или иначе пред разпад, само 20-30 години по-късно щяхме да получим независимост след Младотурската революция без война, без милиони левове откуп за "Освобождението" и най-вече вероятно щяхме да я получим като република, без западна масонска династия на престола, която да си провежда човеконенавистната политика.
Ама като си неграмотна върви да слушаш политиците по празниците, не пиши публични мнения. олекна ми на душата, возвисих ся!
Мусаши
Рейтинг: 387 Неутрално6-и септември е истинското обединение на България. Щото дотогава голяма част от българите не са част от българската държава. Затова и таза дата трябва да е национален празник на България.
kapitan_laino
Рейтинг: 574 НеутралноСъгласен, националният празник трябва да е шести септември
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2926 НеутралноВ края на краищата Киприян обединява Московското, Новгородското и Киевското княжество и де факто създава днешна Русия именно да запази Българското Православие и книжовност. Както и да ни освободят.
Само, че малко се забавят и стават някой промени.
Първо управниците в Москва залитат към Византия. А с Екатерина Велика към Западна Европа.
И затова всичко българско се мачка от 1772 година . Българите стават славяни, българският език църковно славянски. Че даже ние още учим тия диващини.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 244 Неутрално"Политически науки" в НБУ и Атлантически съвет. Това стига за определяне идейната ориентация на аФтура. После ще поднесе тезата, че не сме българи. Така се започва.
Max91
Рейтинг: 542 НеутралноКратко и ясно - 22 септември е датата която трябва да празнуваме.
samoedin
Рейтинг: 3882 Неутрално" Вицегубернаторът Иванов, добър българин, ни посъветва да не мърдаме, за да не отидем в Сибир. Махнах с ръка и рекох: Тоя инак добър народ, със своето сляпо доверие и овчедушие, има много да страда, докато се прероди и си отвори очите. И днес, подир погрома, от овчедушието на сляпо русофилство, като пияни пострадахме, страдаме и още много има да страдаме....""
Пророчество, което безусловно се изпълнява и днес ! Националното представителство на днешното управление, заробващо страната ни спря и Русия, го потвърди за пореден път, а овчедушието си продължава с пълна пара.....
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
simval
Рейтинг: 876 НеутралноУ нас няма русофили.
Аз не зареждам в Лукойл.У нас, така наречените русофили са или рубладжии или исторически невежи.
Възможно е и двете едновременно.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Дария Колев
Рейтинг: 8 Неутрално6 септември си е прзник на Обединението, ама тук темата е национален празник, т.е. важна е датата 3 март!
На 3 март българските земи са освободени от 5 вековно османско робство. Или се забравили кръвния данък, който българите са плащали?
Съдебна Реформа Сега
Рейтинг: 8 ЛюбопитноНационален празник да е 16 Април, приемането на Първата ни ( Търновска ) Конституция ако не бяха комунягите щеше да е още в сила
Датата на раждането на основния ни закон
samoedin
Рейтинг: 3882 Неутрално" Митът за "Сан Стефанска България" подменя идеала за "чиста и свята република". Той е особено вреден днес, когато патриотарството и безмозъчният популистки национализъм се опитват, за съжаление често успешно, да подменят демократичния патриотизъм и републиканския идеал. Много български политически мислещи интелектуалци, макар и с противоположни, но демократични политически възгледи - Раковски, Левски, Ботев, Захарий Стоянов, Стефан Стамболов, Димитър Благоев, Георги Кирков, Кръстю Раковски, Пею Яворов, Димитър Михалчев и много други, прекрасно са разбрали и разкрили истинската политика на Русия спрямо България.'
Истинските користни домогвания на Кремъл срещу родината ни не ги вижда само този, който е.....част от тях !!!
dejmos
Рейтинг: 1718 НеутралноТрети март днес обединява най-реакционните, мракобесни и реваншистки сили в България,
А, защо да не кажеш точно това във българска медия ..??? Щом може да вдигаш паметници на хора бомбандирали и избили хиляди българи...
Щом обикновен пост за "нечестни избори" се криминализра в САЩ !! Щом се свалят паметници , щом се преписват художествени книги и филми . Колко е да се забрани любовта !?? Как изглежда новия фашизъм ..., ето така. При поръчка и заплащане ще изкара исторически факти за " мракобесието на евреи към германци , в периода 1937 - 1945 . Ще направи същото за арменците ...и тн. Има разлики обаче ! В Израел ще го пратят в затвора след 6 àса , а във Франция до 6 дена. В България ще бъде учител, преподавател , а от фондацията ще го наградят с някоя друга специализация !
От либерализъм към ФАШИЗЪМ
Vlado Nikolov
Рейтинг: 244 ВеселоДо коментар [#54] от "Virgin":
Да, но било интересно да е 09.09 Половината пишещи тук щяха да колабират с пяна на уста. Ама и трети март не им харесва. Да си изберат една дата и да си я празнуват тихомълком. Няма да им пречим.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Patsis
Рейтинг: 1313 ВеселоДо коментар [#29] от "SS":
без туй сме единствената нация с мартенички
които мартенички са зафиксирани още в "Перси" от Есхил в древна Атина и са разпространени при всички балкански православни народи!
CINZANO
Рейтинг: 481 ЛюбопитноЗ-ти март си е много подходяща дата, но 03.03.1918г.
Мома, събори Альошата!Не забравяйте Брест-Литовският мирен договор.
Ако обявим него за национален празник рушлямците и русофилистиците дали ще пискат? Все пак не сменяме датата, не ли?
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2926 НеутралноДо коментар [#68] от "Dariya Koleva":
На нас политиката ни към Русия е тотално сбъркана. И тя пак се насажда от Москва . Етнос руснак няма. Но има 37 милиона българи.л, които трябва да Просвещаваме. Например казаците. Това са излезли в степите хора от двете България в 12-и век. Едните мюсюлмани, другите християни. Слагат полумесец и кръст на знамената си и готово. Генерал Краснов казва, че са българи, Шолохов казва, че са българи ние казваме. Не не сте българи. Е ние сме идиоти.
lz2
Рейтинг: 2441 НеутралноНаред с казаното в статията трябва и да се каже, че днешното антибългарско отношение на Македония към България отново се дължи на Русия!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!constatator
Рейтинг: 1711 НеутралноСтарозагорски митрополит, дядо Методий (Тодор) Кусев участник в народните борби, в събитията от Св. Стефано и в още много по-късни съдбовни моменти с началото на неговата книга " Погрома на България (1914 г.)."
"" “…Дойдохме в Одрин. Там се водеха преговорите за сключването на мира. Стана известно, че българското княжество ще се образува до Балкана. Вдигнахме голяма врява. Офицерите се разтревожиха. Един протест, покрит с хиляди подписи, се поднесе на граф Игнатиев, главния ръководител по воденето на преговорите за мира. Тоя протест беше написан от покойния дядо П. Славейков. При написването бяхме в квартирата му. Въодушевлението беше, по обичая, подкрепено с малко винце.
Чрез руския пловдивски консул, българина Найден Геров, бяхме повикани със свещеника Г. Тилев от граф Н. Игнатиев. Той ни посъветва с молба да не бунтуваме офицерството – каквото е възможно, ще стане. Заявихме му, че не щем княжество до Балкана, без Румелия (Южна България) и без Македония. Една църковна (религиозна общинска) област отговаря повече на интересите на българския народ, отколкото едно княжество до Балкана, което ще раздели и разнебити българския народ.
„Добре, да уредим тъй че в договора да се каже, че се урежда българска държава с всички области населени от българите. Но надали ще се осъществи.“
Прокарала се Румелия – Южна България, но Македония останала отвън, незачислена в новообразуваната българска държава.
Възбудихме пак ново движение. Генерали, офицери се разшаваха, развълнувани. Чрез същия консул пак бяхме повикани от графа. Показа ни картата. Цариградската конференция беше определила границите на една автономна България. Нещо повече от тия граници влизаше в границите на новообразуваната политическа българска държава. Само гр. Солун оставаше вън като оазис.
Дойдохме в Св. Стефано. Една заран ни повикаха в канцеларията. На стената беше окачена карта с границите на Св. Стефанска България. Чиновниците се натрупаха и ни запитаха: „Ха сега, вижте, доволни ли сте?“ С голямо любопитство чакаха отговора ни. Предчувствието ни отговори: „не харошо – много е“. В границите влизаше и Корча. Страх ме беше, че като почнат да режат, ще изрежат и същественото. Така и стана.
Питахме: защо руските войски не отидоха да окупират Македония? Препятствие нямаше. Турските войски беха напуснали тази страна.
Явно ставаше, че Св. Стефанска България беше образувана голяма само на „книга“. Беше голяма, за да има какво да се отстъпва, какво да се отрязва.
Когато се оповести договорът за Св. Стефанска България, австроунгарският посланикъ беше казал на Негово Блаженство Екзарха, Господин Господин Иосиф, че новообразуваната със Св. Стефанския договор държава е за Русия. И прибавил, че такава обширна област, каквато беше начертаната Св. Стефанска България, не е в съгласие с Райхщатското споразумение: Австро-Унгария няма да даде толкова много на Русия. Според Райхщатското съглашение ще се образува Българско княжество само до Балкана. Така и стана.
Оповести се, че в Берлин ще се свика конгрес, за да преустрои Св. Стефанския договор. Знаехме, че Св. Стефанска България в Берлин ще бъде окастрена.
Избраха се 70 представители с мисия да поднесат в Св. Стефано на Николай Николаевич, главнокомандващия, един адрес от българския народ до царя освободител – благодарност за освобождението на България и за образуването на велика Св. Стефанска България.
Един от тия представители бях и аз. Говорих убедително на представителите, че тая България, за която поднасяме адрес, няма да я бъде. В Берлин ще я разпокъсат. Според „Райхщатското“ споразумение княжеството ще бъде образувано до Балкана. И то в замяна и компенсация за Босна и Херцеговина, които ще вземе Австро-Унгария, и ще бъде под руски протекторат, като руска губерния или като Финландия.
Ние, българите, трябва да изпратим в Берлин пълномощна делегация. Да заявим на силите чрезъ наши пълномощни представители, че ние, българите, и под турския режим се радвахме на общинска автономия и че сме ревнители за независим политически живот.
В Одрин, където се състояха няколко заседания по адреса, представителите не щяха и да чуят по въпроса за изпращане делегация в Берлин. „Русия ни освободи, тя ще ни защищава и в Берлин“, бяха възраженията им.
В Св. Стефано много се помъчих да убедя някои и други от представителите. С една група решихме да направим едно заседание за разискване по въпроса. Трябваше заседанието да стане на свободна територия — в Турция, в с. Макри-Кьой. Останаха неубедени. Опиянението и заслеплението беше голямо, непреодолимо.
„Не требва да се бъркаме в политиката. Русия ни освободи, тя ще ни защити и в Берлин, на конгреса“. Това бяха извиненията им.
Отцепиха се само неколцина, между които беше покойният Димитър Греков. Направихме събрание в Цариград, на Пера, в големия хотел „Византион“.
Реши се:
1) Да се изпрати едно лице в Македония, за да събере в едно пълномощно подписи от всички общини в Македония.
2) Да се устрои подписването на едно пълномощно от Пловдивските нотабили.
3) Да съставя една статистика за българите от Одринския вилает.
За Македония изпратих покойния Петър Шапкаров. Той, под формата на продавач на бои, успял да събере подписи от всички общини. Велешката задържала пълномощното, като се задължила, за по-голема гаранция, да го изпрати със специално доверено лице, с търговеца Иванъ Весов. А той, като дошъл в Цариград, занесъл „пълномощното” в руското посолство и го оставил там — на сигурно място! Пропаднало.
В Пловдив, на общо събрание, успяхме да убедим първенците и те подписаха пълномощното. Тогавашният кмет, Г. К. Пеевъ не рачи да подпише. Тази постъпка той считаше като действие против Русия. Трябваше да замина за Цариград, за да санкционира подписите Негово Блаженство Екзархът.
Покойният пловдивски митрополит Панарет ме задържа. Той настояваше непременно да подпише пълномощното и кметът Пеев. На другия ден заранта повика кмета в Митрополията. Последният отказа да подпише. Разсърди се и побегна. Тръгнах да замина за Цариград. Щом доближих до станцията, тренът тръгна и замина. Останах. Лош знак. Рекохъ си: тази работа е развалена. Връщам се в митрополията, където бяхъ протосингел.
В двора на митрополията ме застигна вицегубернаторътъ Ивановъ (кишеневецътъ). Разтревожен ме запита: „Какво правите?“ Кметът Пеев ви наклеветил на генерал-губернатора Столипин, че сте правили заговор против руската държава. Разправих му работата. Дадох му да прочете подписаното пълномощно. „Това трябваше да направите“, рече той, „Само по тоя начин би могло да се предотврати раздроблението на България. Но сега, добави, оставете. Подиръ направения донос, ако мръднете, всички ще отидете в Сибир на заточение”.
Бях уморен и разнебитен. Десетина пъти ходих в Цариград да убеждавам Екзарха да санкционира едно пълномощно за делегация в Берлин. Да изповядаме истината:
Тогава беше Екзарх Негово Блаженство г-н Иосиф. Когато се решаваше съдбата на българския народ, той си седеше на катедрата спокоен и индиферентен.
Вицегубернаторът Иванов, добър българин, ни посъветва да не мърдаме, за да не отидем в Сибир.
Махнах с ръка и рекох: тоя инак добър народ, със своето сляпо доверие и овчедушие, има много да страда, докато се прероди и си отвори очите. И днес, подир погрома, от овчедушието на сляпо русофилство, като пияни пострадахме, страдаме и още много има да страдаме. Овчедушието царува в България.
Един хитрец рекъл: „не народът, а първенците народни, ръководителите по църковно и гражданско ведомство, които са обладани от манията на идиотско русофилство, са толкова много и така изобилно никнат, че с коса да ги косиш, не се докосват!“
Те, навярно, според своя инстинкт, требва да са потомци на богомилите, които послужиха за оръдия на турците да превземат България без война. Без да служат на чужда кауза, те не могат да се менят…”"" "
Vlado Nikolov
Рейтинг: 244 ЛюбопитноДо коментар [#70] от "Alan Blackmore":
Може би щяхме, може би - не.
Мусаши
Рейтинг: 387 Неутрално[quote#80:"Dariya Koleva"][/quote]
Точно обединението на България е национален празник. И накакво робство не е имало.Прочети пътеписите на Достоевски, който е бил военен кореспондент по време на войната през 1877-78г,който описва как живеят българите и че са живеели в пъти по-добре от руските мужици. Та чак руснаците се чудели какви са тия роби,които имат къщи с градини,добитък и живеят добре,а "свободните руснаци живеели в пъти по-зле.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 244 ЛюбопитноДо коментар [#71] от "Мусаши":
И тя Е национален празник.
hope
Рейтинг: 2385 Неутрално[quote#63:"xhi13317223"][/quote]
Любовта ще спаси света!!!“Ти също имаш право да отидеш и изкупищ тяхната земеделска земя, нали така?”
——
Така е, можем, но не сме толкова богати.
Това впрочем, може да се използва за реклама на ЕС в Македония:
“ Влезте в ЕС, ще може да купувате земеделска земя в Германия и Франция. Французи и немци също ще могат да купят вашите земи”
Как ли ще им се сторят тези вероятности?!??
Patsis
Рейтинг: 1313 ВеселоДо коментар [#50] от "Dariya Koleva":
Всяка година преди 3 март се почва с една ненужна дискусия!
Едно си баба знаяла, едно си баба баяла!
Едно си умнокрасивците евроатлантици знаят, едно си баят!
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2926 НеутралноДо коментар [#86] от "Patsis":
Хайде и мартеничките станаха тракски.
Мартениците символизират обединяването на белите и червени така наречени сармати или българи или славяни все тая. И в момента например знамето на Полша и Хърватска е бяло и червено. Нова става във втори век.
historama
Рейтинг: 672 Неутрално"...И до днес 3 март разделя българите на "русофили" и "русофоби"...."
Не само на "русофили" и "русофоби". Нека не забравяме, че около 10% от населението са мюсюлмани (някои от тях се считат и за турци), и тази дата нея приемат еднозначно. Някой да е виждал актива на ДПС по време на празненствата на 3 Март?
Докато има факти, че много български мюсюлмани са взели активно участие във войните за обединението на страната ни.
maddrum
Рейтинг: 522 НеутралноНе мисля, че националния ни празник трябва да е дата, която да показва нагъзването ни към Русия. Затова плюя на тоя празник и не го, и никога няма да го празнувам. А на тия дето всяка година махат руски знаменца на тая дата - да си вземат знамената и паметниците и да си ги носят в Москва или в градината на двореца на Путин.
uej03527584
Рейтинг: 295 Неутралноа ве нема как да ни смените историята.как не разбирате.трети март си е нашия празник вия си празнуваите квот си искате
historama
Рейтинг: 672 НеутралноЗатова официален празник трябва да е 22 Септември, когато е обявена Независимостта на на новата Българска държава, и Третото Българско царство.